Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tsunami van Engelandvaarders in Het Kanaal

Overheid does nothing. Haalt ze gewoon op. Hoe lang nog?

Rechts Engeland lacht zich al dagen de bollocks in de broek, en maakt gevatte grapjes over Hitler die de Britse kusten niet kon bereiken, maar deze dobbersloebers uit Frankrijk wel. Afgelopen weekend kwamen bijna 700 aan wal (in heel 2020 al 4000) en dat zullen nog wel meer worden wat het blijft prima weer voor een tochtje in kajak, opblaasboot of dinghy. En als je die niet hebt, moet je wat bedenken. Zoals surfplanken, een opgeblazen kinderbadje of een paar lege cola-flessen om je middel (Daily Mail). 

Boris Johnson had beloofd keihard op te treden tegen deze invasiërs. Maar BoJo blijkt dus net zo'n slappe deegsliert als de collega aan de overkant, die er iedere week ongeveer 400, nee 500 ophaalt. De Britse kustwacht pikt alle dobberfransozen keurig op (intercepten noemen ze dat) brengt ze naar de wal, waar ze met een bus naar een hotel worden gebracht, tot woede van de belastingbetaler en demense die de UK hebben opgebouwd.

Nigel Farage riep gisteren in De Telegraph op om de NOODTOESTAND uit te roepen, en Farage kan het weten - hij zat al in mei van dit jaar op het Kanaalwater te waarschuwen tegen mensensmokkel. Meanwhile was BiZa-mevrouw Priti Patel zowaar in Dover om poolshoogte te nemen, en gaan er stemmen op om de rubberbootjes TERUG TE DUWEN naar Frankrijk en/of het Kanaal te blokkeren met netten en floating booms. Humor, dat hebben die Britten wel. Developing...

Ghe...

Social

Vier zonder stuurman

Social

Reaguursels

Inloggen

Mensen die hun leven riskeren om te ontsnappen aan de EU. Waren wij maar zo moedig.

PikInLilly | 11-08-20 | 19:13

Niets zegt 'harde grens' zoals een actief (zee)mijnenveld.

Anoniemtje | 11-08-20 | 18:31

De bekende migratiespecialist Erik Prince heeft de oplossing : youtu.be/NigXsQOfPq0

Je moet wel ff out of the box denken

theo-is-dood | 11-08-20 | 18:05

En de Grauniad geheel voorspelbaar met de kop: "Don't be fooled by the myth of a 'migrant invasion'".

www.theguardian.com/commentisfree/202...

Blijf wegkijken, Engelse Volkskrant, het gaat vanzelf een keer mis.

Tapu | 11-08-20 | 17:25 | 1

Die hebben nog steeds niet door dat heel veel kleine beetjes ook een gigantische berg gaan vormen.
Dat gaan ze pas inzien als het te laat is.

ArieR68 | 11-08-20 | 17:30

Dat die lui van de laatste foto het buitenblad gebruiken in plaats van het binnenblad geeft al aan wat een enorme IQ-lozen dit zijn. Detineer dit tuig in een straf- annex werkkapmp net zo lang tot ze zelf hun terugkeer naar zand van oorsprong hebben geregeld.

Grachus | 11-08-20 | 16:25

Als lid vd EU hadden de britten afspraken kunnen maken. Nu als buitenstaander staan ze machteloos. Mss dat Fartrage ze wil hebben?

panthoseen | 11-08-20 | 15:56 | 1

Hoezo machteloos ? De Liegerianen op de foto komen aangeroeid vanuit Frankrijk. Dan kun je ze ook weer uitzetten naar Frankrijk.
Overigens ben ik voor de Australische oplossing: m.dw.com/en/australias-refugee-policy...

theo-is-dood | 11-08-20 | 16:37
-weggejorist-
lilluke halve hoan | 11-08-20 | 14:40 | 1

Ter vergelijk:
In Nederland zitten we nu op zo’n 17,5 miljoen mensen, illegalen en arbeidsmigranten niet meegeteld. In 1945 waren dat er 9,2 miljoen. Maar als we vanaf 1945 net zo productief hadden geneukt als in Afrika dan zaten we nu met 65 miljoen blanke Nederlanders opgescheept…

Eugen Sandow | 11-08-20 | 14:05 | 1

Toch liever dát dan met 3 miljoen BLM-ers opgescheept zitten.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 15:17

Wat de machtige Duitse oorlogsmachine in 1940 niet lukte, lukt de zwarte kansenparels uit de SubSahara wel. Zonder wapens, alleen een schop van de Gamma als peddel (bij afname van 10 exemplaren een elfde exemplaar cadeau). Zo is het ook met moderne oorlogsvoering. Machtige legers kunnen niet op tegen blotevoeten soldaten. Hoi Vietnam. Hoi Afghanistan. Hoi Irak. Hoi Kanaalgangers. Hoi Black Lives Matter.

ljcoster | 11-08-20 | 13:21 | 5

Het humanisme in een notendop. Er zijn natuurlijk gewoon oplossingen voor dit soort onzin, maar dat is niet 'humaan'.

SnartBlirdetRagnarok | 11-08-20 | 14:37

In het geval onze grenzen worden overlopen kunnen we onze krijgsmacht inzetten. Echter, door slecht één toverwoord wordt het grootste leger ter wereld machteloos. Dat toverwoord luidt: A S I E L

theo-is-dood | 11-08-20 | 16:25

De Engelse regering die de Duitse Kriegsmachine weerstand bood was van een ander kaliber dan de slappe hap die nu de beslissingen neemt. Die van ons is sinds de gouden eeuw al zo...

CamaroHans | 11-08-20 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat wel lekker is, als Brexit een no-deal Brexit wordt, hoeven wij (Europa) niets meer tegen te houden en kunnen we al die dobberaars in Engeland "dumpen". Alle verdragen hierover zijn verdragen aangegaan tussen leden van de EU. Als Engeland daar geen deel meer van uit maakt, komen al deze verdragen met Engeland te vervallen. Ook die waarin opgenomen is dat het land waarin de vluchteling zich heeft geregistreerd, verantwoordelijk is voor de opvang hiervan. Ik hoop dat Frankrijk gewoon doet wat het zou moeten doen: Laten gaan en red je er mee.

Mesjoggah | 11-08-20 | 13:11 | 7

@Gladiator Fap | 11-08-20 | 14:33: voor zover mij bekend WAS Groot-Brittanië al geen partij bij Schengen. Echter, GB blijft echter gebonden aan het EVRM. Partij bij het EVRM zijn alle landen die lid zijn van de Raad van Europa. Bijv ook Rusland en Turkije.
Het EVRM heeft een rechtstreekse werking en bevat een groot aantal bepalingen waarop “vluchtelingen” een beroep kunnen doen. Kortom, we worden opgehangen aan onze eigen goede bedoelingen.

theo-is-dood | 11-08-20 | 16:54

Het EVRM geldt ook voor landen die geen lid van de Europese Unie zijn.
Het VN Vluchtelingenverdrag heeft ook al niks met EU-lidmaatschap te maken.

theo-is-dood | 11-08-20 | 16:57

Uit humanitair oogpunt zal het VK vluchtelingen opnemen, voorheen konden ze teruggebracht worden naar Frankrijk maar dat kan nu niet meer. Er is geen verplichting voor Frankrijk om ze op te nemen als ze niet naar de EU willen. Op een bootje terugzetten kan zeker niet. Zij wilden een Brexit, dan krijg je dit!

Wedergeboren | 11-08-20 | 22:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Zouden de batsen afgerekend zijn?

merel veld | 11-08-20 | 13:10 | 1

En wat dacht je van de rubberbootjes.
Dat rubber hadden ze beter ergens anders voor kunnen gebruiken !

Kijkeensaan | 11-08-20 | 13:20

Ik vraag iedereen die nog een opblaasbare rubberboot heeft liggen, die aan mij te doneren. Ik rij die dan straks met een dieplader en een flinke doos bandenplakkers allemaal naar Dieppe en deel ze gratis aan de engelandvaarders uit.

KlauwnBassie | 11-08-20 | 13:03

De schop is op zich een goed idee om mee te roeien, maar na hoeveel zeemijl heb je met zijn allen door dat je hem dan verkeerd vasthoudt?

Ik zeg in scene gezet. Die stickers zouden er in zout water ook zo af zijn.

Pimp my Voortuin | 11-08-20 | 12:48 | 1

Niet te snel: misschien staat de zon in het westen en roeien ze achteruit. Per slot van rekening hadden ze blijkbaar nog niet de kans een prada-zonnebrilletje te plunderen bij de één of andere zwarte levens doen ertoe protestactie.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 12:56

Who do you think you are kidding Mrs von der Leyen ?

cat22 | 11-08-20 | 12:48

Maar hopen dat de rode vlaggen op de stranden blijven staan, want als zij door de zeemuien rechts afslaan komen ze in Rennese bij ons aan land, en worden aldaar welkom geheten door de leiders van de linkse partijen. En gratis opgevangen in het misdaadscydinaat van Halsema waar fouilleren geen noodzaak is.

Goedverdoemme | 11-08-20 | 12:45

Ik zag het gelijk al , Ze zijn allemaal homosexueel geaard.
Homosexueel op papier, vanwege een verblijfs vergunning.

Datgingniegoed | 11-08-20 | 12:44 | 2

Homo is inderdaad al een tijdje een rechtsgrond om asiel te krijgen.
We moeten het VN Vluchtelingenverdrag opzeggen.

theo-is-dood | 11-08-20 | 16:29

Zolang de ontwikkelingshulp tot gevolg heeft dat er teveel afrikanen ontstaan in regios waar te weinig voedsel iis zal de migratoestroom alleen maar toenemen. Alternatief is dat de kinderen die gered worden van de hongersdood elkaar op hogere leeftijd de hersens inslaan.

watazooi | 11-08-20 | 12:38 | 1

Afrika produceert genoeg voedsel. Honger is een door mensen geschapen probleem. Als gevolg van stamvetes, burgeroorlog, staatsgrepen, grootschalig banditisme en immense corruptie wordt voedsel als wapen ingezet.

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:01
-weggejorist-
Ronald-Trump | 11-08-20 | 12:35

Probaat middel: een school speciaal daarvoor gekweekte great white sharks loslaten.

isitsoornot | 11-08-20 | 12:33 | 1

Witte haaien kweken is nog niet gelukt en ze dan ook nog in een school laten zwemmen wordt echt een kunststukje. Dan is er nog een probleem dat er gebruik gemaakt wordt van bootjes die niet als voedsel worden aangezien. Ik denk graag in problemen.

Tapioca pudding | 11-08-20 | 13:30

Kun je er niet gewoon van die hele grote ventilatoren op richten ? Zodat ze de hele dag kunnen blijven peddelen zonder maar een meter vooruit te komen...

Croisantneuf | 11-08-20 | 12:30 | 1

Ha ja. Of stuur ze door een mui.

Leukerd | 11-08-20 | 14:08

Denk toch echt dat de Engelsen ons gaan laten zien hoe je hiermee omgaat... En dat steeds meer Europeanen denken : dat wil ik ook!

Tom Hagen | 11-08-20 | 12:30 | 1

Hoe je waarmee omgaat precies?

halfvolle glas | 11-08-20 | 13:53

Amerikaanse toestanden met blacka's die elkaar backen en cryps die elkaar whacken op de pier van Brighton als ze niet sofort een Miele en een blondine krijgen. The world is yours.

SIogra | 11-08-20 | 12:30

Toch vreemd dat al deze vrije negerts vrijwillig naar het zwaar racistische land van Fawlty Towers en Little Britain willen peddelen....

Odin | 11-08-20 | 12:27 | 1

Engeland heeft geen identificatieplicht. De politie mag daar niet zomaar naar je identiteitsbewijs vragen. En ben je eenmaal in Engeland, dan krijg je op termijn uiteindelijk een verblijfsvergunning. Door een schijnhuwelijk, door ergens een kind te maken of door een generaal pardon.

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:06

"Nederland was te vol met 10 miljoen inwoners.

Toen eind 1949 de Nederlandse bevolkingsomvang de ‘gevaarlijke grens’ van bijna 10 miljoen inwoners had bereikt vond de regering, onder leiding van PVDA-premier Willem Drees, dat de tijd was aangebroken dat men beter kon gaan emigreren want “Nederland werd te vol”. Begin 1950 merkte Drees op dat “een deel van ons volk het moet aandurven zijn toekomst te zoeken in grotere gebieden dan eigen land”..."

Uiteraard, toen wat andere uitdagingen dan nu... en tegelijkertijd gaat dit nog steeds op want alle problemen die wij hebben zijn direct te herleiden tot overbevolking, niet alleen in Nederland. En als je bij de wekker bent pak je het bij de bron aan, maar wat is die bron; die (tsunami) cultuurverrijkers of de geïnstitutionaliseerde debiliteit in Den Haag en Brussel?

Hieronder helemaal een mooie, dus -- toen -- toch geen taboe; beperken van bevolkingsgroei, wat zou deug66 hier eigenlijk nu van vinden?

"D66 wilde gedwongen sterilisatie.

Toen Nederland in 1970 circa 13 miljoen inwoners telde, begon D66 zich zorgen te maken over de bevolkingsgroei. De werkgroep ‘bevolkingspolitiek’ van die partij kwam daarom met een voorstel om middels gedwongen sterilisatie de groei van de bevolking tot staan te brengen als Nederland het aantal van 17 à 18 miljoen inwoners had bereikt..."

Santoku | 11-08-20 | 12:20 | 2

Er is in principe niet veel veranderd aan de fascistische inspiratie die achter die PVDA en D`66 ideeen van toen stak; hij wordt alleen wat selectiever toegepast op alleen het autochtone gedeelte van de bevolking.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 12:38

Vroeger hadden ze nog hersenen en een visie. Zelfs D66 had een mening over de islam.
Nu draait het er allemaal om dat je 'extreemrechtse populisten' geen gelijk wil geven en dat je de pan uit deugt. Ten koste van alles. Ten koste van je eigen verstand en het welzijn van jezelf en dat van een ander.

SIogra | 12-08-20 | 01:08

Zo straft de EU afvalligen.

Feitenpliesie | 11-08-20 | 12:15

Ik snap echt niet waarom ze gewoon niet in Frankrijk afgezet worden. Als je dat even consequent doet is die route dicht. Want "''''''''vluchtelingen"'''''''' uit Frankrijk bestaan niet dus ze kunnen gewoon terug.

TheBigKirth | 11-08-20 | 12:12 | 1

Ik zou ze naar het meest zuidelijke puntje van Zuid-Afrika brengen. Dan duurt het wel ff voordat ze weer teruggedobberd zijn en komen ze gezellig lang hun eigen huisje op de terugweg. Kunnen ze mooi besluiten daar lekker te blijven.

Badderbeest! | 11-08-20 | 16:43

Tegen die Duitsers in 1940 mochten ze tenminste de RAF en de Royal Navy inzetten... denk niet dat de Globalistische EU het leuk zal vinden als ze die bootjes kapot schieten.

ikworstelengadouchen | 11-08-20 | 12:12 | 2

Denk je nou echt dat Farage en co. mensen gaan doden? Zo gestoord zijn de extreemrechtse britten niet.

Itastijl | 11-08-20 | 12:21

@Itastijl | 11-08-20 | 12:21: Wat een warboel is dit. Farage heeft niets van doen met extreem-rechtse Britten evenals de RAF en de Royal Navy daar niets mee van doen hebben.

Grachus | 11-08-20 | 17:23

Het is even een paar jaartjes aanrommelen, maar op termijn krijgt dit toegevoegde volk gewoon stemrecht en ontstaan er partijen waar de honden geen brood van lusten. Uiteindelijk zijnde puinhopen niet te overzien.

Tapioca pudding | 11-08-20 | 12:09 | 2

Zie de nieuw op te richten apartheidspartij van "Kwakkie"....

A333aan | 11-08-20 | 12:41

Het worden zeker en vast “Labour” stemmers

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:08

Dit is wel humor. De Britten hadden toen ze nog in de EU zaten afspraken met de EU over migratie. Die (zoals heel veel andere afspraken) nu niet meer. Dus de Fransen zeggen terecht. Als je een nieuwe deal wil hebben moet met ons gaan onderhandelen. Zo niet, dan niet. Wij hebben geen verplichtingen meer.

Dom rechts schiet zichzelf ook altijd in de voet. Ongelooflijk hoe dat volk nooit verder dan hun neus kijkt en nooit nadenkt over de gevolgen. Dieptriest.

Theodorus.Goldbach | 11-08-20 | 12:05 | 7

Inderdaad: Geen Brexiteer die hieraan heeft gedacht. Niet voor niets dat ze nu als trotse Britten staan te bedelen bij Frankrijk voor hulp. Frankrijk moet gewoon zijn poot stijf houden: Jullie hebben je bewust uit al die verdragen terug getrokken, succes er mee ! Nu snap ik ook ineens al die gastjes in Nederland die Brexit als het nieuwe ideaal zagen: Die hadden natuurlijk voorzien dat alle uitgeprocedeerde asielzoekers hun heil in Engeland gingen zoeken.......

Mesjoggah | 11-08-20 | 13:18

@Mesjoggah | 11-08-20 | 13:18: natuurlijk heeft geen brexiteer eraan gedacht dat andere, verongelijkte EU landen het gore lef zouden hebben zelfs nádat Engeland uit de EU stapt alsnóg de souvereiniteit van dat land volkomen te ignoreren. Als de EU de zeggenschap van landen buiten de EU al aan de laars lapt, hoe moet het dan gaan met het stemvolk bínnen de EU zelf? Iedereen, voor- en tegenstander van de politieke unie weet heel goed hoe de vork in de steel zit. Dit gajes wordt alleen maar "doorgelaten" (lees: gestuurt) naar Engeland om Engeland te "sarren". Om duidelijk te maken dat de dictatoriale EU geen tegenspraak duldt. Je kunt het die gelukzoekers eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ze alleen maar gebruikt worden in een geopolitiek machtspelletje. Desondanks weten ze dondersgoed dat ze misbruik maken van de locale bevolking, het kan ze alleen geen donder schelen.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 14:41

Tsja, Deugers beschouwen chanteren, traineren, treiteren, schofferen, de ander niet respecteren nu eenmaal als kernwaarden van hun moraal. Eng volk.

Grachus | 11-08-20 | 17:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus de Afrikaanders zijn slimmer dan Duitsers.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 12:00 | 1

Duitsland staat op klappen , ze zijn het spuugzat
En niet alleen de glucksfalle elende.

joppo0 | 11-08-20 | 12:31

Tsja. Ze willen hier niet zijn en wij willen ze hier niet hebben. Dus laat ze lekker naar Engeland gaan... Of geldt de Victor Orbán aanpak hier niet?

Enter Yeti | 11-08-20 | 11:59

Vier sterren hotel? Ineens weet je het, ga op vakantie naar UK. Haren zwart verven en rubberbootje kopen doet.

jan huppeldepup | 11-08-20 | 11:53

Het is allemaal onze schuld. Als wij nalaten 'veilige vluchtroutes' te creëren voor deze arme vluchtelingen die in levensgevaar verkeren en dusdanig 'wanhopig' zijn dat ze hun leven wagen in halflekke opblaasbootjes, dan zijn 'wij' schuldig aan de dood van al die drenkelingen.

Zo althans redeneren de Gutmenschen. Want geen mens is illegaal en de wereld is van ons allemaal.

Dus haal je het als derdewereldlander in je bolle hoofd om naar de UK te reizen, of naar Nederland, dan heb je daar gewoon recht op. En kun je niet in je levensonderhoud voorzien, omdat je niet over de vaardigheden beschikt waar hier vraag naar is, dan zijn daar altijd de vele sociale 'vangnetten' van de verzorgingsstaat, waar je ook gewoon recht op hebt, want het kolonialisme, want de slavenhandel......

Dr_Johnson | 11-08-20 | 11:52

En als dat volk eenmaal binnen is dan worden ze door de regering in 4 sterrenhotels ondergebracht, krijgen ze excursies naar o.a. Anfield, allemaal betaald door de overheid.
En Serco verdient er goed aan.
youtu.be/4VvzKM9q95w
youtu.be/X_uhlWka_os

Stormageddon | 11-08-20 | 11:50

Ze komen overal het is als ongedierte. Hier in Portugal landen ze in de Algarve met bootjes. Vorige week nog 30 Marokkanen. Lopen naar het café gaan zitten en vragen om water en wachten op de politie.

EmilioEsteves | 11-08-20 | 11:42

Mooi. Laat ze hun geluk maar in het UK beproeven.
Ik wens ze succes!

panthoseen | 11-08-20 | 11:40 | 1

Dan zijn ze iig niet hier.

bqbq | 11-08-20 | 11:44

Het is gewoon een domme zet van de Britten om dezelfde fout te maken als de EU. Wat het beste kan worden gedaan is de migranten direct per boot terugsturen naar Franse wateren, net zoals de Australiërs doen. In het begin misschien een dure oplossing, maar uiteindelijk helpt dat de stroom enorm in te dammen en ben je vele malen goedkoper uit.

Dr. Vigilante | 11-08-20 | 11:39 | 7

@Frau Merkel | 11-08-20 | 11:46: Of het vliegtuig met passagies en al laten staan en als piloten uitstappen, er zijn toch zat vliegtuigen tegenwoordig.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 11:59

@panthoseen | 11-08-20 | 11:49: Dat kunnen ze zeker doen. De mentaliteit van de Fransen en de Engelsen is wat anders en de Fransen zullen worden gehinderd door hun deugbrigade.

Frau Merkel | 11-08-20 | 13:51

@Frau Merkel | 11-08-20 | 13:51:

Dat gaan de britten dan mooi verliezen. De afrikanen willen naar het UK en de fransen hoeven alleen maar wat te helpen

panthoseen | 11-08-20 | 15:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze niet het Kanaal oversteken gaan ze wel iets naar het Noorden.

Is dit nog nieuws? | 11-08-20 | 11:38

*Aluhoedje opzet*
Waarom wordt de immigratie zo toegejuicht door onze politiek? Ik vermoed dat het om neo-kolonisatie gaat. In plaats van grondstoffen worden nu jonge mensen weggekocht met beloftes van een Goudkust.
*Aluhoedje weer afzet*

Mahatma | 11-08-20 | 11:37

Een campagne à la Australië en iedereen met de veerboot terug naar Frankrijk. Kan allemaal, het is alleen een kwestie van willen.

Vula | 11-08-20 | 11:37

Ik zie mogelijkheden! De Nederlandse stranden zijn overvol met kansenpareltjes. Zet ze op een bootje naar Engeland. Engeland heeft nog wat koloniën en daar worden ze uitgezet. Nederland kan datzelfde doen met de ABC eilanden. Maak er een groot AZC van en wie het niet bevalt kan vertrekken.

Frau Merkel | 11-08-20 | 11:35 | 1

Frankrijk kan er ook voor kiezen zogenaamde ‘sans papiers’ onder te brengen in Frans Guyana (naast Suriname). Frans Guyana is juridisch een Frans departement. Er is dus geen sprake van uitzetten maar van opnemen.

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:14

Niet mee bemoeien en gewoon laten verdobberen... gaat vanzelf weg

Pierre Lebon | 11-08-20 | 11:34

We kunnen natuurlijk van alles roepen over die aanhoudende massa-immigratie, mensensmokkel, hele volksverhuizingen van Noord-Afrika naar West-Europa, en het moge duidelijk zijn dat dit in sociaal en demografisch opzicht een ontwrichtend effect heeft op onze samenleving, vooral omdat er geen einde aan lijkt te komen. Maar het gaat maar door. Er moeten dus krachten actief zijn die dit willens en wetens, en volkomen doelbewust en opzettelijk initïeren en faciliteren. Krachten die de migratie stimuleren, en pogingen om die migratie een halt toe te roepen opzettelijk frustreren. De vraag is: Wie zijn de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn ? Wat zijn hun namen ? Waar zijn ze werkzaam ? Zolang dat niet helder is en zolang die mensen niet worden aangesproken op hun ondermijnende en saboterende gedrag, zal er niks veranderen en zal de migratie alleen maar doorgaan, totdat we er letterlijk in zullen stikken.

Motleycrew | 11-08-20 | 11:33 | 12

@ik_word_gek_in_NL | 11-08-20 | 12:02|
Één woord: S.t.e.m.v.e.e.

Om over alle lucratieve baantjes in de diverse sectoren die er goed aan verdienen maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 11-08-20 | 14:07

Het is een miljardenindustrie. Gevoed door belastinggeld. In NL verdienen alleen al duizenden advocaten goud geld door het aan de lopende band indienen van beroeps- en bezwaarschriften.

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Deze eeuw komen er honderden miljoen Afrikanen bij. Dat worden miljoenen Afrikanen die uit shithole countries weg willen. En dus de oversteek gaan maken. Nederland wordt zwarter de komende eeuw. Blondhaired people matter gaat het niet worden.

Graaier | 11-08-20 | 11:32 | 1

www.dezondag.be/jonathanholslag270620...

Ik voorspel dat GS deze hoogleraar nog eens oppikt als de prakjes van de gebruikelijke Nederlandse opiniemakers echt niet meer op te warmen zijn.

Diotima | 11-08-20 | 11:45

In het overgrote deel van Syrie is het veilig. Nee, het is er geen gratis Walibi maar dat was het voor de burgeroorlog ook niet. Ga daar maar de boel opbouwen, met je schop.

Piet Karbiet | 11-08-20 | 11:32

Ben ik nu de enige die deze beelden compleet bezopen vindt? Dit is toch absurd??? In vroeger tijden zou iets dergelijks als een invasie van een vijandelijke macht gezien worden, wat het uiteindelijk ook gewoon is. Heel spijtig voor die mensen dat hun thuisland zo'n pe0pgat is, maar dan moeten ze er gezamenlijk de schouders onder zetten om er iets van te maken. Dat deden wij hier na WW II ook toen alles in puin lag. Europa kan half Afrika niet bergen, hoe graag de luchtfietsers ons dat ook willen doen geloven.

Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:31 | 4

Alleen al noord en zuid Soedan samen zijn net zo groot als Europa

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Maar waarom is de UK zo in trek? Omdat veel landgenoten daar al zitten? Vragen.

Tiscali-2 | 11-08-20 | 11:30 | 7

Somaliërs en Nigerianen voor familie. De rest vanwege de taal.

Grachus | 11-08-20 | 17:09

@Tiscali: UK heeft geen ID-plicht

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:20

“The Identity Cards Act 2006 (c 15) was an Act of the Parliament of the United Kingdom that was repealed in 2010. It created national identity cards, a personal identification document and European Union travel document, linked to a database known as the National Identity Register (NIR), which has since been destroyed.”

Wat bijna niemand hier weet is dat Engeland geen bevolkingsregister heeft. Er bestaat dus daar geen GBA of BRP. Ook geen plicht om ID-kaart bij he te hebben, want Engeland heeft helemaal geen ID-kaart.
Als dan ook nog de helft van London van Aziatische of Caraïbische afkomst is, dan zit je als illegale immigrant gebakken.

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi dat ze naar het VK gaan ipv naar NL.

Mahatma | 11-08-20 | 11:29 | 1

Yup.

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:32

Patel, lekker wijf maar zo corrupt als de pest, nest zoals de meeste andere hoofdrolspelers/paladijnen binnen dat Tory-nest. Wat een keuzemogelijkheid hebben de Britten ook, tussen corrupte graaiers en hadrcore antisemieten.
Enfin, de zoveelste Brexitteleurstelling. We worden baas over onze eigen grenzen. Nee, sukkels, dat was je al en ben je nog steeds. Een hoop van de importellende, quota, kosten, huisvesting, zorg, permastay en uitkeringen + uitzetbeleid is geen Brussel maar wordt bedacht en uitgevoerd in Londen, Parijs, Berlijn en Den Haag.
Enfin, lekker stapelen weer met uitkeringen daar, nareizigers en toekomstige amokmakers. Oldham versie X.0. Maar goed, misschien hebben ze geluk en zit er een goede voetballer of Drillrapppert tussen.

Graaisnaaiert | 11-08-20 | 11:29

Wat heeft u liever. Dat de immigranten in de EU zitten of naar Engeland varen?
En zou de Nederlandse overheid beter bootjes en kompassen kunnen verstrekken dan Mieles?

De EU weert via Frontex immigranten in Noord-Afrika. Duizenden worden daar 'gehuisvest' zodat ze niet de overtocht kunnen maken. Nu komt de grap. De korting die Rutte onlangs heeft bedongen bij de EU-top komt uit de budgetten van Frontex. Die zijn gehalveerd. Trek uw conclusies maar.

Diotima | 11-08-20 | 11:27 | 5

@Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:40:
Dat was niet het dilemma dat ik voorlegde. Europa kan dat in haar huidige vorm en met behoud van welvaart inderdaad niet aan.

Diotima | 11-08-20 | 11:47

@Frau Merkel | 11-08-20 | 11:37:
"Men"wil dit gewoonweg niet.
VN/EU beleid, "Men" heeft hier allang niets meer te zeggen.

Datgingniegoed | 11-08-20 | 11:49

Liever in Europa Na de Brexit geef ik Engeland als enige van de weinige West-Europese landen een kans om deze crisis te overleven. Ik zit liever in mijn cottage daar dan hier.

Grachus | 11-08-20 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Gaat het niet dan? | 11-08-20 | 11:27

Ik zat net een Zweedse porno te kijken.
Helaas is het nooit een boot met Zweedse vrouwen die aan komt spoelen. Het zijn altijd mensen waar je niets maar dan ook werkelijk niets aan hebt behalve ellende.
Altijd een IQ onder de 90 en vaak een trauma.
Oja, en alle moslims (97%) die haten ons ongelovigen.
Ik snap er niets van dat er mensen zijn die dit toe juichen. Wat een mongolen.

hetlaastewoord | 11-08-20 | 11:27 | 4

Dat jij bij het kijken naar Zweedse porno nadenkt over het Britse immigratie probleem. Was dat tijdens of na je zaadlozing?

Dubbelepunthoofd | 11-08-20 | 11:39

Ondertussen mag er bijgesteld worden naar onder de 80.

Jos Tiebent | 11-08-20 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Een schep als paddle en dan nog verkeerdom houden ook.
Maar ja ,wat wil je, Dit zijn hooggeschoolde Lab medewerkers.

Datgingniegoed | 11-08-20 | 11:25 | 2

De faculteit moleculaire biologie zit op dat bootje!

SterF... | 11-08-20 | 11:44

Maar wel allemaal splinternieuw, het stickertje zit er nog op

yokiamy | 11-08-20 | 14:06

nog een foute : black live does'nt matter. doen ze zelf hoor met die gammele bootjes.

newray | 11-08-20 | 11:25

Als mens doet het me iets, tenslotte gun je ieder mens een goed leven. Als Europees burger denk ik echter alleen maar: buitengrenzen hermetisch dicht en alles z.s.m. repatriëren.

MickeyGouda | 11-08-20 | 11:23 | 1

Dat eerste begin ik een beetje overheen te groeien, ben ik bang en heel eerlijk in.
Ieder mens dat zijn stinkende best doet, die gun ik het. Ik begin echter zo'n weerzin te krijgen van mensen, die in hun eigen land geld bij elkaar regelen (al krijgen ze het), om vervolgens met dat geld níet je eigen situatie te verbeteren, of voor je familie, maar moedwillig naar een ander, ver, land te reizen met als enig doel er je klauw op te houden.
Er zou een onderzoek moeten worden gedaan naar dit parasitair type mens. Vanochtend nog met mni schizo over gehad; buiten de randstad heb je minder last van hangjongeren, want de jeugd moet er 'gewoon' in de vakantie naar de lokale boer en er met hard werken wat centen verdienen; in de randstad zie je voornamelijk hangtuig, volledig verziekt door de verwen-mentaliteit. En dat soort 'mensen' groeien op in een permanente staat van onvrede want het is net rupsje nooitgenoeg.
De wereld is te vol, er zijn er te veel, wat je hier tegenkomt is naegleria fowleri (opgezocht).

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:42

Toch Canalpride?

vette_shit | 11-08-20 | 11:21 | 3

Hahaha hij is leuk +1

Odin | 11-08-20 | 11:23

Ja, Want ze zijn allemaal homosexueel, dan krijg je eerder een verblijfs vergunning.

Datgingniegoed | 11-08-20 | 11:43

Al een jaar of 30 gebruiken wedstrijdroeiers geen ovaalvormige macon roeibladen meer maar de zogenaamde rechthoekige hakbijlen (Big Blades), voor meer grip en meer waterverplaatsing per haal. Dus zo'n schop werkt prima.

Piet Karbiet | 11-08-20 | 11:21 | 1

Als je hem de juiste kant op houd wel.
Maar is een beetje te veel gevraagt van deze apothekers.

hetlaastewoord | 11-08-20 | 11:29

Gaan ze nou in Londen panden kraken?

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 11:21 | 1

Wordt voor ze verzorgd.

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:42

Het is ongeloofelijk makkelijk om die bootjes linea recta terug te sturen:
1) de wettelijke grondlagen zijn er (grens, illegaal, etc)
2) het draagvlak onder be bevolking is er (schreeuwerige linkse minderheid wil ze binnenhalen, de rest -die ervoor mag opdraaien- niet)
3) de materialen en mankracht zijn er (dezelfde die ze nu binnenhalen)
4) de mogelijkheid een legale asielaanvraag te doen is gegeven

Nee, de enige reden waarom deze bootjes keer op keer op keer op keer binnengehaald worden, is omdat het kennelijk zo gewild is. Hiermee geldt voor Priti Patel (evenals voor vele andere Europese politici: òf ze liegen dat het barst en daarmee onwillend, òf ze zijn volledig incapabel, òf beide. Ik weet niet wat erger is.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 11:20 | 8

@5611 | 11-08-20 | 11:44: Goede vraag; waarom moet Europa kapot?
Stel dat alles echt volledig doorslaat: iedereen gelovig (iets met vrede), kloof arm-rijk is immens ofwel loonslaven vs. eigenaren.. Die eigenaren, die staan dan boven alles. Het land is letterlijk van hen. Wetgeving is voor hen een begrip uit een boek waar zij zich niet aan hoeven te houden. Voor hen een utopie, voor de resterende bevolking (die gehalveerd zal zijn door de schermutselingen, die ook weer zinloos zijn) een dystopie.
Waarom tekent zo'n Rutte zo'n verdrag? Omdat hij er rijker van kan worden. Meer niet. Er kan geen andere logische andere verklaring worden gegeven, ook niet de 'menselijk' factor, daar heeft de huidige politicus echt ware schijt aan. Een politicus is iemand die macht heeft, deze tegen elke kosten bewaart en waar mogelijk uitbouwt. Het heeft al lang niet meer met bevolking, land of vooruitzien te maken.

EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:51

@EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:51: My best take is dat Europa helemaal niet doelgericht kapot moet. Echter, geheel naar het principe "verdeel en heers" zijn de sentimenten die door dit beleid gegenereerd worden -die inspelen op de diepste angsten (klimaat, oorlog, fascisme, dood) van de bevolking gewoon de i-d-e-a-l-e voedingsbodem om veel geld te laten stromen en daar vanuit machtsposities een graantje mee te kunnen pikken. Dat Europa naar de knoppen gaat is volgens mij een geaccepteerd risico, een soort van "collateral damage". Dus geen doelgericht "kwaad" maar meer een "ongeinteresseerd opportunisme". Uiteindelijk zal het effect hetzelfde zijn, maar dan zijn degenen die er nu van profiteren allang met de noorderzon vertrokken en begin na een gigantisch conflict het spelletje weer opnieuw. En opnieuw. Opa en Oma hebben de oorlog nog meegemaakt. Nog even wachten en Opa en Oma zijn weg. En met hen de herinnering aan hoe het heeft kunnen gebeuren. En kijk aan, het is 2020 en de geschiedenis wordt alweer moedwillig verdraaid. Het rapalje heeft godverdomme ook nog het gore lef zichzelf "anti-fascistisch" en "democratisch" te noemen.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 12:12

@EEnzame SchizofrEEN | 11-08-20 | 11:51:
Best eenvoudig, de heren zitten bovenop gemeenschapsgeld. Kunnen ze met bakken tegelijk uitstrooien. Nu komt de grap dat wordt dus ook gedaan aan stro-mensen die maatschappelijk verantwoord bezig zijn ofwel aan zaken die geen rochel opbrengen.
Vluchtelingenhulp toen de zielige fotootjes minder opbrachten. Zo ook nieuwe industrie gecreëerd met klimaat ellende, oplossing is minder mensen maar dan heb je te weinig consumenten met de tijd.
Grondstoffen en de maak industrie is al vergeven dan dus voor de eigen mensen een banen carrousel optuigen.
Zie alleen maar waar alle afgeserveerde ambtenaartjes uiteindelijk terecht komen.

enra | 11-08-20 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Neem dan redbull flessen. Ben je er een stuk sneller en boert ook niet zo op.

Valsloeder | 11-08-20 | 11:20

"gered van het door oorlog verscheurde Frankrijk" zou Joop plaatsen,

MediastadInwoner | 11-08-20 | 11:20 | 2

...Om daarna de oorlog naar Engeland te brengen. Lekker volk.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 11:21

Opa Han gaf Akwasi daar flink op zijn donder over de uitgebreid wetenschappelijk gedocumenteerde slavenhandel van de Ashanti in Afrika.

Piet Karbiet | 11-08-20 | 11:25

Bijzonder donkere Syriers.

chicago river | 11-08-20 | 11:19 | 1
-weggejorist-
Jezusaapje | 11-08-20 | 12:24

Kost je sociale zekerheid, cohesie en veiligheid maar je krijgt er wel exotische gerechten voor terug.

Deflatiemonster | 11-08-20 | 11:19 | 1

Exotische gevechten bedoel je.

Ivoren Toren | 11-08-20 | 11:35

Immigratie is van alle tijden. In de VOC tijd was de helft van de bevolking van de Republiek ook van buitenlandse afkomst. Het verschil met nu is dat er inderdaad niks gratis werd weggegeven. Als je geen geld had of kon werken mocht je sociaal en inclusief langs de dijk verrekken. Tijd voor een hernieuwde VOC mentaliteit en het probleem is weg.

Zatkniss | 11-08-20 | 11:18 | 12

Na de Spaanse Furie (plundering van Antwerpen door Spaanse huursoldaten): Los van enige religieuze bekommering zochten mensen hun geluk in veiliger oorden. Het noorden profiteerde van de Migratiestroom in de Nederlanden, van tienduizenden vaak rijke of hoog opgeleide vluchtelingen, die uiteindelijk de Gouden Eeuw brachten in de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.[12]
Zie Wiki

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:51

@Zatkniss | 11-08-20 | 11:25: Onrendabelen zijn een grote bron van allerlei baantjes in de sociale sector: —Leven aan de onderkant. Het systeem dat de onderklasse in stand houdt is de Nederlandse vertaling van Life at the Bottom, een boek uit 2001 van Theodore Dalrymple (pseudoniem voor Anthony M. Daniels). Het is in 2004 uitgegeven door Het Spectrum op initiatief van en grotendeels vertaald door de Nederlandse criminoloog Chris Rutenfrans. De tweede vertaler is de Nederlandse filosoof en publicist Yoram Stein. —

theo-is-dood | 11-08-20 | 17:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Waar heb je de marine nog voor nodig als je vijandelijke indringers niet naar de bodem mag jagen...

Jeggeworist | 11-08-20 | 11:18 | 1

Voor het eigen werkvolk als die er genoeg van hebben en de boot willen pakken.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 11:25

De Fransen houden de boot af en de Britten gaan het schip in.

Schofthoogte 1.90m | 11-08-20 | 11:17

Dat is tegen Dovermans orten gezegd daar. Het blijft een Eng land.. Ze kunnen natuurlijk ook de EU waar ze uit zijn een rekening sturen van 1 miljoen totale kosten per illegaal die Frankrijk naar Engeland laat dobberen.

Premier Trutte | 11-08-20 | 11:17

Komen voor de Fisch en Chips met pickles, de schoudertasjes voor wapens en de munitie, worden verstrekt tijdens de inburgeringscursus.

Goedverdoemme | 11-08-20 | 11:16

Ocherm: "migrants using spades as paddles".
Ja dan ben je niet alleen kansloos, maar gewoon oerstom.
Je had ipv spades dus paddles moeten confisqeren, stupid.

chicago river | 11-08-20 | 11:16 | 1

Waarschijnlijk was de beveiliging bij de Franse De Bever beter dan bij de Franse Intratuin.

Zatkniss | 11-08-20 | 11:20

Ik mis die mooie hoovercrafts van weleer nog steeds..... Je kon er GTA style mee over klein grut heen rossen ( Is vzvik niet gebeurd overigens maar het illegale immigratieprobleem bestond in die tijd nog nauwelijks)

loze stijl | 11-08-20 | 11:16 | 1

met 1 "o", anders is het een stofzuiger of een ex-CIA directeur.

Pimp my Voortuin | 11-08-20 | 11:19

Macron maakt dit jaar goede kans op de Coudenhove-Kalergi prijs !

bwi | 11-08-20 | 11:16 | 3

Hij is ook lid van Bilderberg. Wist je dat?

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 11:19

Lijkt me niet, als hij émigratie stimuleert

JTKDM | 11-08-20 | 11:30

En dat op de drukst bevaren zeeroute in de wereld. Die stuurman van die bananenboot ziet die kleine bootjes echt niet...

Maar tijd dat Bojo ballen toont en een Atlantikwall bouwt.

De linkse kerk in het VK ziet dit overigens als een afleidingsmanoeuvre voor het "falende" Corona-beleid van de Tories.

Helaas wordt ik op Feestboek nogal geconfronteerd met extreem linkse Britse SJWs die nog altijd Brexit niet accepteren.

Regelmatig "mute" ik deze of gene voor een tijdje in de hoop dat ze bij draaien. Tevergeefs, uiteraard.

De Britten kunnen in hun handjes knijpen, maar de EU-dictatuur zal ze pakken wat ze kunnen, al moeten ze die dobbernegers persoonlijk het Kanaal over varen.

De Droit | 11-08-20 | 11:16

Met het huidige reproductie cijfer in Afrika 2100 12 miljard inwoners.

dhrat | 11-08-20 | 11:15 | 2

Nee hoor, daar zorgt de sprinkhanen plaag van 2020 wel voor.
Beetje wegdrukt door een zekere pandemie, maar is nog wel gewoon aan gang.

MediastadInwoner | 11-08-20 | 11:22

Er zullen nooit meer dan ongeveer 11 Miljard mensen op de gehele Aardkloot leven...tenzij we de gemiddelde leeftijd verder kunnen verhogen.

Gladiator Fap | 11-08-20 | 11:27

Waarom krijgen studenten eigenlijk een lening en asielzoekers alles gratis? Waarom niet een afbetalingsregeling voor alle gemaakte kosten voor asiel?

Als de overheid toch volhoudt dat al deze migranten noodzakelijk zijn voor de toekomst van de Nederlandse economie, waarom dan niet ervan uitgaan dat ze het kunnen terugbetalen? Of zou de overheid stiekum niet geloven dat immigranten ook waarde creëren?

Odin | 11-08-20 | 11:15 | 2

Hear hear! U ziet de zaken in het juiste perspectief, O grote Noorse God!

PoesWillis | 11-08-20 | 11:16

"Als de overheid toch volhoudt dat al deze migranten noodzakelijk zijn voor de toekomst van de Nederlandse economie..."

Tja voor de toekomst en de Nederlandse economie; zouden ze er dan toch nog een visie op nahouden bij de overheid, wat zou eigenlijk hun toekomstvisie zijn qua economie (en de Nederlander daarin)?

Omdat we stoppen met gas aftappen in Groningen is het nodig om dit crapuul naar binnen te halen want dit zou goed zijn voor de economie, voor wien z'n economie?

Nederland, al decennia goed in het verkwanselen van alles, van aardgasbaten tot voorzieningen, de toekomst van eigen kinders en het land zelf. Toppers.

Zoals gezegd wordt, economie is als een religie, zeker voor de VVD'er. Wat zal er overblijven van die economie — en wat heeft het voor zin — als je alles kapot maakt waar Nederland ooit voor stond? En waarom zouden we twintig+ miljoen inwoners moeten hebben? Telt NL dan niet meer mee op het wereldtoneel? hahah. Lachwekkend en triestmakend! Op naar de 10 miljoen. Kwaliteit boven kwantiteit.

Santoku | 11-08-20 | 12:08

Het is allemaal aan Dovermansoren gericht wat Farage zegt.

halfvolle glas | 11-08-20 | 11:15 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 11:20|
U weet net zo goed als ik dat men drie jaar niets anders gedaan heeft dan de Brexit schier onmogelijk maken omdat men de uitslag van een democratisch gehouden referendum niet wenste te accepteren (goh, waar kennen we dat toch van?). Zelfs nu nog probeert Brussel/ Frankrijk de Britten op alle mogelijke manieren een hak te zetten omdat ze het zinkende schip EU genaamd wilden verlaten. Weet u gelijk waar we mee te maken hebben dat aangaande.

Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:25

@Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:25: Daarom is het zo mooi dat een bedrijf als Unilever naar Londen gaat verhuizen. En dat ondanks de bezweringen van EU-kartelpolitici en de hun nawauwelende kuifjes dat de Engelsen aan de bedelstaf zouden geraken.

5611 | 11-08-20 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een invasie van mensen die tot de derde generatie netto belastingontvangers zullen zijn. Voor elke persoon die we accepteren/tolereren moeten we later extra bezuinigen op uitgaven dan wel de belasting verhogen. Het accepteren hiervan is economische 113 op termijn. Dit geldt voor Engeland, maar net zo zeer voor Nederland natuurlijk.

JohnLocke | 11-08-20 | 11:14 | 3

@JohnLocke | 11-08-20 | 11:14 |
Tot de derde generatie?!? U bent optimist? Hier zijn we in sommige gevallen al bezig aan generatie vier en vijf, zonder ook maar enige vorm van verbetering of integratie.

Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:20

In NL vooral omdat opa een week in een fabriek heeft gewerkt.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 12:02

@Sjefke7807 | 11-08-20 | 11:20: En deze dobberaars hebben gemiddeld genomen ook nog eens een veel lager IQ dan de puinzooi die we eerder hebben binnengehaald. Tel uit uw verlies.

Grachus | 11-08-20 | 16:45

Ze willen naar Engeland en zo zijn wij op het vasteland er mooi vanaf. Leve de Brexit !

JTKDM | 11-08-20 | 11:14

Gewoon lekschieten en laten verzuipen, houdt het snel genoeg op.

Gloweye | 11-08-20 | 11:13 | 2

Niet alleen dat; je moet het verzuipen ook nog filmen, op internet zetten zodat alle dobbernegers het zien en erbij vertellen dat dit hun lot is als zij het eveneens proberen. Dat is barbaars, maar je vraagt je af wat die gasten anders wél tegenhoudt.

JvanDeventer | 11-08-20 | 11:20

Misschien maar een Rainbowwarrior Warriortje doen in volle vaart door het VK....

PoesWillis | 11-08-20 | 11:13 | 1

Een keer Warrior zal het ook wel doen....

PoesWillis | 11-08-20 | 11:14

Deze lui zijn allemaal boos omdat we hun voorvaderen niet meegenomen hebben uit Afrika.

Pimp my Voortuin | 11-08-20 | 11:13 | 1

Ghy hebbet gelyck. Helaas kondt den Ashanti handelsluyden niet genoeg artickelen ende heandelsweare aenleverhen. Getekend Coen.

Zatkniss | 11-08-20 | 11:31

"Increasingly desperate", zoals de man met de waist strapped empty bottles.
.
Ga jou zeggen: desperate zou de voltallige NW Europese bevokking mogen wezen, van zoveel onvoorspelbaar, onhandelbaar, kansloos prijzig dobbervolk binnen de grenzen.
.
Heb zelf altijd geleerd dat je eerst een werkcontract en een woordenboekje op zak hebt voor je naar het buitenland met z'n bindende buitenlanders stapt.
Kwestie van respect, normen, waarden.
Maar hee, weten die "Syriers" veel.
Nee, die weten niet veel.

chicago river | 11-08-20 | 11:12 | 2

Ho ho, logica of respect voor anderen, dat is zo'n achterhaalde gedachte. Je hebt hier rechten, geen plicht tot enigszins normaal gedrag, volgens de linksdraaienden met een hoge zuurgraad.
Iedereen is altijd welkom, ongeacht je intenties of achtergrond, aldus Jesse Klaver van Groen Links. En daar zijn weer wel bewegende beelden van.

donkieshot | 11-08-20 | 11:22

Dat is het erge van onze ; journalistiek" willen het graag brengen of mensen total desperaat zijn en dit als enige uitweg zien. Neen, 1) of ze zijn veel te dom om te begrijpen dat dit uitermate gevaarlijk is of 2) ze nemen het risico voor lief. Het heeft echter helemaal niets met 'desperaat' te maken.

Grachus | 11-08-20 | 16:41

De Franse kustwacht begeleid ze tot Engelse wateren en daar pikt de Engelse kustwacht ze op om ze te "redden".
Een veiligere manier om het kanaal over te steken is er niet. Zelfs lopen door de tunnel is gevaarlijker.

Osdorpertje | 11-08-20 | 11:11

Wanneer illegale immigranten van Frankrijk naar Engeland kunnen varen, dan is het al veel eerder misgegaan. De EU had deze kansenparels al bij de buitengrens moeten tegenhouden. Door onkunde en/of onwil blijkt dat al jaren niet te lukken. En dan te denken dat er nog honderden miljoenen potentiele "immigranten" zijn ten zuiden van de middellandse zee.
We zijn redddeloos verloren, met dank aan alle deugers.

duProgue | 11-08-20 | 11:11 | 2

Vanuit Italië inladen in een landingsvaartuig; en weer terug naar Libië wieberen.
Een flink waterkanon achterin om de onwilligen het strand op te spuiten.
Bye bye, zwaai zwaai, en doe de groeten aan je familie.

Leon Tosti | 11-08-20 | 11:16

@Leon Tosti | 11-08-20 | 11:16: kijk eens op YouTube naar het idee van Eric Prince (Blackwater) om migranten al bij de Libische grens tegen houden. Klik: youtu.be/NigXsQOfPq0

theo-is-dood | 11-08-20 | 18:03

LIjkt wel Scheveningen.

Poesman | 11-08-20 | 11:11

Die gasten met die scheppen hebben ruim 30 kilometer gepeddeld vanuit Frankrijk over een van de drukste scheepvaartroutes in een opblaasbootje. En wie gelooft dat dan?

Henri-Bardouin | 11-08-20 | 11:10 | 2

Macron escorteert ze naar Engeland.

El Rico Grande | 11-08-20 | 11:12

@El Rico Grande | 11-08-20 | 11:12: Gelijk heeft ie

JTKDM | 11-08-20 | 11:15

Maar het probleem meneer, dat blijft.

RickRD | 11-08-20 | 11:09

Gratis eten, gratis huis, je zou een startbaan aan het kanaal moeten maken, zo uit de boot het vliegtuig in en 4000 km terug naar de plaats van herkomst. Ben benieuwd hoe lang het dan nog doorgaat.

TheManiac | 11-08-20 | 11:09 | 1

Het probleem is het landen ter plekke en de lieden door de grenscontrole daar loodsen. Beter is om ze met automatische parachute te droppen. Zo kun je ook meerder bestemmingen af.
NB met een hercules kun je ook op kleine vliegvelden landen en ze zo naar buiten schuiven. Je moet even onder de radar blijven.

AntiZanicz | 11-08-20 | 17:28

Aanpakken? Die boot is alang gevaren. Iedereen + zijn moeder is al hier in europa. Het westen is inmiddels een verloren zaak. Sharia zal spoedig arriveren en het blanke ras verdwijnen ( maar goed ook allemaal racisten )

keistad | 11-08-20 | 11:09

Er is maar één manier om dit te stoppen: geen gratis geld meer beloven. Als er niets te halen valt komt er vanzelf niemand meer deze kant op.

johoost | 11-08-20 | 11:08 | 3

Er is nog genoeg te halen door middel van gewoon domweg jatten... Daar staan immers ook weinig tot geen sancties op, áls ze al gepakt worden want geen prioriteit. Ook dat woord spreads als wildfire.......

Pittzz | 11-08-20 | 11:14

Ze hebben alleen maar recht op een (opblaas-) bed, (opblaas-) bad en een natte tosti. Ik zou ze uitnodigen op het strand en uitleggen dat Engeland maar een kwartier zwemmen is, precies door de mui.

Jos Tiebent | 11-08-20 | 11:22

@Jos Tiebent | 11-08-20 | 11:22: Nee joh, die gasten worden allemaal in hotels opgevangen. Die hotels draaien als een tierelier ondanks de kerona crisis. Zie ook de filmpjes van Farage en gisteren nog 1 van RT.

UpdateAvailable | 11-08-20 | 11:33

Grensbewaking is slechts één deel van het verhaal. Veel belangrijker is simpelweg stoppen met het gratis weggeven van alles aan iedereen die binnenkomt. Gratis onderdak/huis, gratis meubilair, gratis eten en drinken, gratis rechtsbijstand, gratis uitkering, gratis zorg, etc. etc. etc. Gewoon niks. Als er niks te halen valt hoeven ze ook niet te komen... In de rest van de wereld (niet het Westen dus) krijg je dat ook allemaal niet...

Antiquerulant | 11-08-20 | 11:07 | 1

Net als in Nederland is er daar een hele industrie, een grote hoeveelheid mensen, dat een financieel belang heeft bij de import van die mensen.
Ga in Nederland maar na wie er financieel gewin heeft bij de import, en kijk eens naar de partijbelangen.

El Rico Grande | 11-08-20 | 11:11

Ik zie geen enkele reden om geen boten te verstrekken aan hiernietthuishorenden die naar Engeland willen. Rust die boten uit met straalmotoren en vraag er alleen statiegeld voor.

Leptob | 11-08-20 | 11:05

De Franse marine escorteert veel van deze mensen naar Engeland. Lang leve de EU die er voor de Franse belangen is.

El Rico Grande | 11-08-20 | 11:05

Ah,. daar zijn de nieuwe schoppen dus gebleven.

tsjajaja | 11-08-20 | 11:04 | 1

Ja, ze gaan direct aan het werk....

demaup | 11-08-20 | 11:20

Een cadeautje van de Fransen aan de Britten om hun scheiding te vieren. Eerlijk is eerlijk, in een vechtscheiding moeten ook de lasten netjes verdeeld worden...

Odin | 11-08-20 | 11:04 | 4

@AntiZanicz | 11-08-20 | 11:27: Die mensen komen omdat ze hier van voor tot achter in de watten gelegd worden, zoals stront liegen op een hoop stront afkomen, duiven op de degene die ze voert. Gewoon zorgen dat er niets te halen valt, dan blijven ze vanzelf weg.

5611 | 11-08-20 | 12:10

Hadden ze Net zo goed in de Euro kunnen blijven.

nobody62 | 11-08-20 | 16:01

@5611 | 11-08-20 | 12:10: Te halen valt er altijd wel iets voor ze. Desnoods met geweld. Het enige dat echt een werkzame oplossing is zodanige omstandigheden te creëren dat ze zelf smeken om weg te mogen. En daarvoor voldoet alleen een strafkamp met zwaar lichamelijk werk. Hou dat een maandje vol en de hele wereld weet dat ze het niet bij jou hoeven te proberen. En daarnaast zoveel mogelijk dit probleem neerleggen bij de verantwoordelijken. Dus een deel doorsturen naar Merkel en anderen huisvesten bij bekende GL'ers en D66'ers. Die willen deze barbaren dolgaag hebben, dus dan dragen ze ook maar de fysieke, financiële en psychische lasten.

Grachus | 11-08-20 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, priorteiten!

" I am absolutely committed to making this incredibly dangerous route unviable."

Tja, dan is er maar 1 oplossing, als t blijkbaar om het 'gevaar' van de route gaat..dan haal je ze gewoon op in Frankrijk, toch?

Zer0-hedger | 11-08-20 | 11:04

Allemaal artsen, apothekers en ingenieurs.

spamzuiger | 11-08-20 | 11:03 | 3

En dan nog vrouwelijke met kinderen ook.... not! De vrolijke boot met lhtbxtsfhi gelukszoekers in prachtige fluoriserende regenboog kleuren zal ook onderweg zijn naar het vrije verenigde koninkrijk

PoesWillis | 11-08-20 | 11:11

Gewoon werkvolk is veel belangrijker nu de EU burgers moeten wijken zal iemand anders toch de aardbeien of tomaten moeten plukken. Deze import is ook zoveel beter dan mensen uit de EU.
Die sukkels van de brexit dachten lekker op te ruimen en krijgen nu dit. EN het is ook een illusie dat landen waar je net zelf de oorlog aan hebt verklaard je zouden helpen met het handhaven van je grensbewaking. Stiff upper lip please.

AntiZanicz | 11-08-20 | 11:26

NB Farage zal het even zeggen hoe het moet. Wellicht na een jaartje brexit even oppakken en nog eens vragen. Of meteen opsluiten.

AntiZanicz | 11-08-20 | 17:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken