Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

82 procent van het volk ervaart verkeersoverlast

is het al tijd ja

Heel Nederland ergert zich kapot aan het weggedrag van de ander - even dit stukkie herschrijven

Vooral inwoners van heel Nederland ervaren verkeersoverlast

Nederlanders hebben het meest te maken met verkeersoverlast in hun buurt. Ze ergeren zich aan parkeerproblemen, agressief verkeersgedrag of mensen die te hard rijden. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een enquête onder 135.000 Nederlanders van 15 jaar of ouder.

Ook in de rest van Nederland komt verkeersoverlast veel voor. Zo ergeren tien op de tien ondervraagden zich weleens aan mensen die te hard rijden. Tien op de tien Nederlanders heeft last van parkeerproblemen. Tien op de tien mensen klagen over agressief verkeersgedrag. Vooral in dichtbevolkte buurten is het verkeer vaak een bron van ergernis. In dunbevolkte gebieden ook.

Te hard rijden leidt het vaakst tot ergernis in heel Nederland. Parkeerproblemen spelen het meest in alle provincies. Inwoners van heel Nederland klagen het meest over agressief gedrag op de weg.

Limburg zanikt het meest / In Limburg rijdt men asociaal

Reaguursels

Inloggen

Klagen over hardrijden? Hoe kan dat nu? Er zit tegenwoordig een legioen trutteschudders op de linkerbaan van de snelweg die zgn “naastrijden”. Ca 5 km lang het verkeer blokkeren omdat ze met 1 km verschil in snelheid inhalen. Zeker water in het hoofd want inhalen hoor je anders te doen. En ja hoor dan verliest iemand zijn geduld en haalt rechts in. Vervolgens gaat deze mislukte politieagent op de linkerbaan met het licht knipperen. Wie ergert zich nu aan wie en brengt het verkeer in gevaar. Of die mongool die gewoon zo met 120 km naar links gaat en zijn geliefde koekblik er tussen prakt. Of de invoegers die niet invoegen maar hem voor je gooien. Ik denk dat er teveel beunhazen werken als rijinstructeur.

Amoebes | 09-07-20 | 20:17

Haha,
"Tien op de tien mensen klagen over agressief verkeersgedrag. "
We doen het lekker samen.

hotmint | 09-07-20 | 18:56

Hoe dichter bevolkt het land, hoe hufteriger het rijgedrag.

Feitenpliesie | 09-07-20 | 18:15

Bij overlastgevende verkeersdeelnemars horen ook voetgangers. Die blijken hier zelfs het meest irritant.

aflaatverkoper | 09-07-20 | 14:11 | 1

Ja, die hemeltergende herrie van die schoenzolen op de stoepstenen, gek worje d'r van!

Zenzeo | 09-07-20 | 18:30

Uit het artikel; "In dunbevolkte gebieden ook"
De regering is volop bezig om dit probleem groots aan te pakken, in 2025 moet dit zijn opgelost.

En dan zeggen jullie ook nog dat problemen niet worden opgelost in Nederland. Want een pessimisme.

HetLichtInHetZuiden | 09-07-20 | 13:57

Daarom nog meer mensen importeren, dan wordt hard rijden lastiger.

Gaat het niet dan? | 09-07-20 | 13:50

Hahaha, lekker betrouwbaar! Parkeerproblemen in Fryslân? Grapjes. Zo’n bumperklever aan je voorbumper is dan inderdaad wel weer vervelend.

Azijnist | 09-07-20 | 13:34 | 1

Ik kom in m’n leven veel tegen, als spookrijder.

koperbij | 09-07-20 | 13:42

Neem wat vaker het vliegtuig. Neem een overzeese vriendin. Parkeren kan zo leuk zijn.

koperbij | 09-07-20 | 13:15

Vreemde enquete. onder 15plussers. Zijn er 15jarigen die parkeerproblemen of last hebben van hardrijders.

zuurtjeregen | 09-07-20 | 12:54 | 1

lijkt me dat een 15 jarige ook een bumper kan koppen van een aso binnen bebouwde kom

geenjagergeenneeger | 09-07-20 | 13:10

Ach ja, de mensen kennen de regels niet. Voorrang geven ,ook zoiets. De duurste auto heeft altijd voorrang. Ja, hoor ik U zeggen: Maar als 2 dezelfde autoos elkaar kruizen?" Dan moet er gekeken worden naar het bouwjaar en de eventuele opties ,metalic lak etc. Simpel zat!

streknek | 09-07-20 | 12:39 | 1

vandaar gewoon in een oudje gaan rijden en voorrang nemen, werkt perfect weet ik uit ervaring.

shitblog | 09-07-20 | 14:19

Ik irriteer me eraan dat iedereen 100 rijdt op de snelweg. Dat kan best 30km/u harder.

ratelaar | 09-07-20 | 12:38

Limbabwe ligt het dichtst bij Italië.

swassannuf | 09-07-20 | 12:30

Conclusie is dus dat we vooral last hebben van elkaar.

Keutels | 09-07-20 | 12:12 | 3

ik doe alles goed , hou rekening met alles en iedereen.
Alles en iedereen is er op uit om mij het leven zuur te maken. Jullie worden bedankt!

zuurtjeregen | 09-07-20 | 12:35

Juist waar je ook komt, druk druk druk, landje is vol beginnen we nu goed te merken.

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-20 | 12:51


Aantal inwoners: 17.084.719 (2017), dat zijn er 411/km² (2017))

met migratie-
achtergrond 4.086.138 (23,64%) (2019)

Bron: Wikipedia. Op naar de 18 miljoen!

theo-is-dood | 09-07-20 | 17:31

Rofl cbs nep onderzoek... parkeer problemen in friesland groningen en Drenthe lololol Zeeland ook hahahahaha had allemaal 0% moeten zijn

David000000007 | 09-07-20 | 11:59

Waar blijft dat onderzoek naar mensen die klaar zijn met NOS NPO

oldskoolhollander | 09-07-20 | 11:35 | 1

Zelfs als dat onderzoek er was zou je het niet kunnen vinden want de NOS claimt alle google search results voor zichzelf.

Zendavesta | 09-07-20 | 14:18

In mijn wereld is 80 kilometer per uur hard zat.

Zetten | 09-07-20 | 11:34 | 2

Zolang je maar Niet op de autosnelweg en wegen met een groene middenstreep komt is dat natuurlijk prima!

kunstliefhebber | 09-07-20 | 11:49

In mijn wereld 180/243 (harder kan hij niet) km per uur.. op de snelweg dan he! Bebouwde kom 30. Buiten wegen 60/80 en autoweg 100/120.

David000000007 | 09-07-20 | 11:52

Voor frustratie over parkeerproblemen graag melden bij GroenLinks. Die bouwen graag wijken met 0,5 parkeerplaats per huis. Dan wéét je dat er gezeik komt. Mo heeft geen baan, dus die parkeert om 16.00 lekker voor je deur. Als jij als hardwerkende kutburgers om 18.30 thuiskomt met boodschappen mag je net buiten de wijk in langs de straat parkeren. Ach, met 15 minuten wandelen in de regen ben je thuis. Net op tijd om JanJaap en Marie naar bed te brengen.

MisterMr | 09-07-20 | 11:19

Niet moeilijk. Zet elke golf, audi, bmw en ford mustang aan de kant. Mannetjes eruit trekken en op de fiets kwakken. Problemen weg. De kans dat er een idioot achter het stuur zit in die koekblikken is wat mij betreft 100%.

Draaikontje | 09-07-20 | 11:12 | 2

Wel moeilijk. Want die hebben ook rechten....

MisterMr | 09-07-20 | 11:20

En vrouwen/bigender/10101gender/homo/trans/ alle lqgbdgqwkrt met een Audi golf etc etc dan?
Jij genderfoob!

David000000007 | 09-07-20 | 11:56

Wedden dat ze overal even hard rijden of misschien wel harder in Overijssel en Drenthe? En toch ... is het overal 100%.

Watching the Wheels | 09-07-20 | 11:07

Vind de 100 km/h nog steeds debiele maatregel. Irriteer aan mensen die zo stom zijn om exact 100 km/h gaan rijden op de linker baan alleen omdat dit zogenaamd beter is voor het klimaat. Terwijl in werkelijkheid de uitstoot minder als een procent daalt door dit soort maatregelen. Geef is een beetje gas als je links rijd of blijf lekker achter de vrachtwagen rijden. Haast heb je toch niet en je hindert mij, dus heb sympathie en blijft rechts rijden.

Weetje, met dit soort dingen is het maar hoe je het bekijkt. Zelf val ik bijna in slaap op de lange rechte stukken van 100 km/h. De andere krijgt daar al sweethandjes van omdat ie toch bang is om te rijden. 1 ding is zeker, het is erg druk op de weg en doorrijden kan al 10 van de 10 keer niet. Mensen rijden als egoïsten en dan heb je nog de figuren die nooit een rijbewijs hadden moeten krijgen. Het leven is als een kinderhempje, kort en bescheten.

Brulaapje | 09-07-20 | 11:06 | 2

100 km/h is kut. Ga ik niet eens linksrijden, blijf je bezig. Dan maar rechterbaan en als het 90 wordt vanwege een vrachtwagen kan dat er ook nog wel bij. Onnodig 100 rijden op een vrije baan is nog veel kutter. Gewoon qua tijd rekening mee houden en hopen dat je weer rap van die snelweg afkunt.

Graaisnaaiert | 09-07-20 | 12:46

Als een ankerketting: zwaar, smerig en altijd te kort.

FarthFather | 09-07-20 | 13:26

ik heb mij jarenlang geërgerd op de A-wegen. ik ben redelijk autofan en mocht van geluk spreken op vrij jonge leeftijd een supercar te rijden. die heb ik weggedaan omdat autorijden niet meer leuk is;
- mensen zitten op hun mobiel tijdens rijden (echt fokkin veel)
- mensen rijden teveel links (als gevolg van bovenstaande)
- ik ga rechts inhalen
- gevaar voor beiden

ik heb dan ook de handdoek in de ring gegooid, uit zelfbescherming en voor anderen. omdat de auto het kon, deed ik enge dingen. ik ben heel geduldig maar niet op de weg. wat een ongelooflijk tyfusvolk zijn wij in de auto.

daarbij geven ze in 020 blijkbaar geen ene fuck, bijna maandelijks krassen van fietsen of van die teringbouwvakkers die met hun bussies schijt hebben (die ook nog eens super irritant op de weg zijn). dan is parkeren ook nog eens reteduur en bulkt die Parkmobile app van de errors.

dan noem ik nog niet eens de flitscultuur van de popo, want flitsmeister is prima,
anyway, gelukkig ben ik eigen baas en werk ik vanuit huis. zonder Amsterdam, zonder auto. oh boy, wat een verademing.

timmert12 | 09-07-20 | 10:56 | 7

Afstand houden is in dit land inderdaad onmogelijk. hou maar eens 3 autolengtes afstand van je voorganger, geheid dat er minimaal eentje zich erweer tussenwurmt. Autorijden hier lijkt wel ten koste van elkaar. Rij veel in Azie en daar is het toch duidelijk anders, ondanks de cliches dat Aziaten niet kunnen rijden. Daar ga je tenminste de weg op met het idee ook weer veilig thuis te komen, toeter je niet maar maak je in lastige situaties beiden even ruimte en gun je een ander ook zijn plaats op de weg.

Graaisnaaiert | 09-07-20 | 12:43

Kloten met de telefoon staat op nr 1, men doet het gewoon.

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-20 | 12:54

@Kaas de Vies | 09-07-20 | 11:07: bijna, ik ben een timmerende thuiswerker. werkende thuistimmeraar kan ook nog.

timmert12 | 09-07-20 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik erger mij ook ontzettend aan mensen die een brandende peuk uit hun raam gooien.

Hart_von_Hinten | 09-07-20 | 10:54 | 1

Mensen die dat doen moeten stante pede op de vluchtstrook een nekschot krijgen wat mij betreft.

Zakloper | 09-07-20 | 11:11

Zit midden in de randstad en ervaar finnen-agressie tot het gevaarlijkste punt.
Bejaarden die in de spits naar de ikea willen is ook een irritatie maar vroeger voor de overbevolking zou dit niet echt een issue zijn geweest.
De oudjes gebruiken daarbij nauwelijks mobieltjes in het verkeer maar de finnen daarentegen heb ik al vele vreemde capriolen zien uithalen.

Dirk III | 09-07-20 | 10:54 | 1

Ja echt bizar hoe "jongeren" eindeloos rondjes rijden door een vrij drukke wijk terwijl ze lachgas ballonnen doen en jointjes roken

Diederik_Ezel | 09-07-20 | 10:57

Ik erger mij aan mensen die onnodig links plakken en dan 2-3 km uittrekken
om 1 (vracht)auto in te halen, en erger ik mij aan mensen
die op het laatste moment gaan inhalen terwijl ze zelf op het punt staan om ingehaald te worden, en je dan onnodig op de rem moet voor ze.
De basisregel in het verkeer is dat je ten alle tijde zoveel mogelijk rechts dient te houden, en als je gaat inhalen je dat zo vlot mogelijk moet doen zonder het achterop komende verkeer te hinderen. De politie zou zich dan ook
schathemel rijk kunnen schrijven aan alleen bekeuringen voor onnodig links plakken.
En nu dat we weer 100 mogen, zou het wel beter zijn dat vrachtwagens
maar weer 80 zouden mogen, want nu duurt het gewoon een eeuwigheid
om met 10kmh verschil een vrachtwagen in te halen.
En dat gezeik is dan allemaal vanwege de zogenaamde uitstoot. Welnu, kijk
de volgende docu en erger/lach je eigen rot, want de onderzoekers belazeren gewoon de boel en de politiek neemt gewoon klakkeloos over wat
die "onderzoekers" mee op de proppen komen.
/watch?v=AeAYRx89IyQ

von sokkenstopfen | 09-07-20 | 10:53 | 4

Eens dat linksplakken met 100 maar probeer geen haast te hebben in het verkeer man. Die 5 minuten eerder of later op je bestemming is het niet waard.
Soms zit ik achter zo'n trage en dan zie ik van die opgefokte lui vaak dan rechts erlangs proberen te gaan door overal rechts in te halen met alle risico's van dien.
Het is het niet waard.

Dirk III | 09-07-20 | 10:58

@: BozePaarseMan | 09-07-20 | 10:57
Met 100 blijven rijden op de snelweg dwingt je naar de rechterbaan, waar je tussen de vrachtauto's met 80 terecht komt. Adem in, adem uit. Enz.

piloot47 | 09-07-20 | 11:06

Dat onnodige linksplakken wordt ook gedeeltelijk veroorzaakt door het feit dat je nooit en nimmer de ruimte krijgt van iemand om in te halen wanneer jij achter een vrachtwaggel vastzit. Het mes snijdt aan 2 kanten.

Tripps | 09-07-20 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Doet me denken aan een stukje uit een show van Harry Jekkers. 'Weet je wat het is Harry? Één op de vijf heb vier anderen om zich heen.'

Rest In Privacy | 09-07-20 | 10:53 | 1

L'enfer, c'est les autres.

piloot47 | 09-07-20 | 11:07

Overbevolking..........

JP1973 | 09-07-20 | 10:40 | 2

Over(bepaald type)bevolking, en met name de macho overbedeelden.
Ga als gemoedelijke chauffeurende Achterhoeker die voorrang niet ziet als een recht maar als een gunst voor de grap eens rijden in een stad als Gouda, Rotterdam et al. je schrikt je te barsten als je geconfronteerd wordt met de verkeersmoraal van bepaalde bevolkingstypes. Dit fenomeen begon me 30 jaar geleden al op te vallen.
Hier in de "provincie" krijg je zelfs als fietser vaak voorrang van de automobilist, gewoon omdat het als automobilist een veel makkelijkere handeling is. Geven en nemen komt in het vocabulaire van met name de randstedelijke verkeersdeelnemer amper voor.

gemeentereiniging | 09-07-20 | 10:58

@gemeentereiniging | 09-07-20 | 10:58: Klopt. De diversiteit laat achter het stuur hun werkelijke intolerante karakter goed zien. Zowel man als vrouw. En met de duurdere SUV's waar ze tegenwoordig in kunnen rijden, zijn het beesten.
Junglementaliteit.

cor123 | 09-07-20 | 11:52

Het is een oeroude Limburgse traditie om vrachtwagens in te halen waarbij het snelheidsverschil zo dicht mogelijk bij de 3 km/h wordt gehouden. Nadat de vrachtwagen dan eindelijk gepasseerd is, wordt gewacht tot het eerstvolgende dorp met naar rechts gaan. in de praktijk is het A2-traject Weert - Maastricht alleen begaanbaar voor voertuigen met tenminste middelzwaar boordgeschut. Is mijn ervaring.

CeesCloosd | 09-07-20 | 10:36 | 2

Helaas mag je niet harder dan 100, als je dan een vrachtwagen inhaalt die tegen de 90 rijdt, kan het lang duren.

Mr.Crowley | 09-07-20 | 10:40

@Mr.Crowley | 09-07-20 | 10:40: Een inhaalactie dient vlot uitgevoerd te worden. Wat jij beschrijft is weer een artikel 5, hinderen.

MooseNL | 09-07-20 | 18:03

In zuid holland wonen alleen maar gefrustreerde mensen die zsm naar noord holland willen komen

TDB | 09-07-20 | 10:34 | 1

Precies. Door de Coen moet je doen.

MorgenEenAnder | 09-07-20 | 11:47

Maar ja,die 'bejaarden op hun e-bikes' hè, de wortel van alle kwaad...

Zenzeo | 09-07-20 | 10:35

Gezien de stortvloed aan cijfers/statistieken welk het CBS over het vollek uitstort, heb ik een donkerbruin vermoeden dat ook bij het CBS het kopje Overige binnenkort geïntroduceerd gaat worden, das politiek gesproken wel zo makkelijk tog?

william7055 | 09-07-20 | 10:27

Ik ervaar deze overlast niet. Ik ga, luie flikker als ik ben, met de auto naar mijn werk, anders moet ik 15 minuten fietsen, heerlijk 5 minuutjes en nooit file!

pibasso | 09-07-20 | 10:26

Langzaam rijden op de derde baan. Ergernis nummer 1.

Sitting_targets | 09-07-20 | 10:25

- Linksplakkers.
Als de vrachtwagen die je met 110 km/u wilt gaan inhalen een kilometer verderop rijdt kun je best even weer naar rechts om anderen die 130 of sneller rijden voorbij te laten gaan.
- Figuren die bij alles wat er voor ze gebeurt meteen op de rem stampen (geen verkeersinzicht). Je schrikt je iedere keer de touwtyfus.
- Boenkeboenkeboenke-auto's in de bebouwde kom.
Totaal debiel gedrag. De ruiten rammelen zo'n beetje in de sponningen van het gebas. Het is overigens altijd "muziek" die perfect bij de eigenaar van het vehikel past: hersendooie stamp-house of criminele (c)rapmuziek.
- Valentino Rossi-wannabes die met luid gierende motoren door de bebouwde kom racen, ook wel bekend als boomklevertjes.
- Domme pubers met een gepimpte Opel Corsa 1.2 uit 1995, voorzien van een melkbus die dienstdoet als uitlaat en die 200 dB aan herrie produceert, terwijl de hele straat in mist wordt gehuld door een dikke blauwe oliewalm.
- Figuren die geen constante snelheid kunnen vasthouden. Doodirritant om de haastige sukkel die je net met een noodgang voorbijschoot na een paar minuten weer te moeten inhalen, waarna het gebeuren zich herhaalt.

Lefty-Messup | 09-07-20 | 10:24 | 6

"Als de vrachtwagen die je met 110 km/u wilt gaan inhalen een kilometer verderop rijdt kun je best even weer naar rechts om anderen die 130 of sneller rijden voorbij te laten gaan."

Probleem daarbij is dat je dan vaak 5 minuten op de rechterrijstrook vastzit achter die vrachtwagen door de kolonne mensen die te hard rijden op de linkerbaan en u daar niet meer in laten.

Overigens ben ik bang dat u dan ook niet naar rechts gaat in zo'n geval, u blijft gewoon lekker achter die langzaaminhaler aansukkelen, terwijl u op zo'n moment ook niemand inhaalt en dus precies hetzelfde doet als de auto voor u.

Blasfemie | 09-07-20 | 10:36

@LuNaTeeQ | 09-07-20 | 10:33: agressieve finnen ervaar ik toch echt als het kutste in het verkeer. Extreem langzame bejaarden moet je gewoon voor lief nemen.

Dirk III | 09-07-20 | 10:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik erger mij aan trouwstoeten maar daar mag ik dan weer niks van vinden van de MSM.

Miezerig | 09-07-20 | 10:23 | 3

Dat antwoord wordt onder een andere noemer gegooid, beetje vergelijkbaar met eerdere ophef rond “overige” incidenten met asielzoekers.

LuNaTeeQ | 09-07-20 | 10:34

Grote tüter = grote blij!

KritischeKrikker | 09-07-20 | 10:35

Tering het toeteren is nog tot daar aan toe maar wat een idioten zijn dat die doodleuk met tientallen auto's door rood licht etc rijden. Aparte manier vaan feest vieren

Diederik_Ezel | 09-07-20 | 10:55

Als 82% van demense verkeersoverlast ervaart, dan rijdt 18% van demense veel te langzaam.

Fuckinghell | 09-07-20 | 10:22

Ratten vreten mekaar ook op als ze geen lebensraum hebben.

hoochee | 09-07-20 | 10:20

Goed. Dit is een volstrekt autochtoon probleem hè? Wij negerts rijden zelden harder dan 90 en Marokkanen zul je in de spits (..) niet tegenkomen. Los dit dus zelf onderling maar even op zou ik zeggen.

Bigi Bana Boy | 09-07-20 | 10:19 | 1

zo is dat Bigi!

pibasso | 09-07-20 | 10:28

Ik woon op een dijk wat een zogenaamde 30 Km/zone is. Maar niemand rijd hier 30. De gemiddelde snelheid ligt rond de 50 Km/uur met uitschieters van maar liefst 150 Km/uur. De politie doet niets, want de 30 Km weg is niet goed ingericht. Een 30 Km weg dient namelijk zelfhandhavend te zijn, dat houd ik dat het door verkeersmaatregelen fysiek niet mogelijk moet zijn om harder als 30 Km te rijden. Maar 95% van de straten zijn dat dus niet. De politie wijst naar de gemeente, en de gemeente wijst naar de politie en vind dat men gewoon moet handhaven. De burgers zitten er tussen, en blijven roepende in de woestijn. demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/verke...

RickRD | 09-07-20 | 10:19 | 6

@Con | 09-07-20 | 10:28: Ten aanzien van de handhaving meldt Veilig Verkeer Nederland dat het Openbaar Ministerie ervan uitgaat dat een op juiste wijze ingerichte 30 km-zone zelfhandhavend is. Er kan op zo’n weg immers met goed fatsoen niet harder worden gereden dan 30 km/uur. ‘Als automobilisten te hard kunnen rijden in zo’n gebied, is de weg niet goed ingericht’ en in dat geval wil het OM geen politiecapaciteit voor handhaving ter beschikking stellen. Aldus VVN. Dus zelfs als er veel harder wordt gereden dan 50Km/uur zal men niet bekeuren/controleren.

RickRD | 09-07-20 | 10:48

@Roger-Rabbit | 09-07-20 | 10:27: Klopt. We hebben al vaker onze auto`s zo geparkeerd dat men moet slalommen, maar dan komt de politie wel langs om ons te bekeuren of ons sommeert de auto`s te verwijderen.

RickRD | 09-07-20 | 10:51

@Con | 09-07-20 | 10:28: In onze straat is een schoolkinderen bord en een 30 km zone. Niemand houdt zich hieraan.
Ook de politie niet en die hebben zelfs een bureau in diezelfde straat.

amygdala | 09-07-20 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

65 op een 80 weg (en verboten in te halen), dat is pas irritant.

Joffri | 09-07-20 | 10:19 | 5

@A.S. Perien | 09-07-20 | 10:24: Ah ja. Als iemand met 90 op de linker baan zit dan ga ik er rechts voorbij. Want de bestuurder was duidelijk aan het voorsorteren voor de splitsing 35km verderop.

marcoplarco | 09-07-20 | 10:27

Is uitlokking...

Motorkater | 09-07-20 | 10:31

@Motorkater | 09-07-20 | 10:31:
Daar kun je in Dld dus echt een bekeuring voor krijgen. Zelden, maar mogelijk. 'Nötigung'; een andere verkeersnemer dwingen tot een gevaarlijke handeling (onnodig links rijden, onnodig remmen, etc etc).

PisFinger | 09-07-20 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen die zich ergeren aan andere weggebruikers, zijn meestal ook de mensen die zelf irritatie opwekken. Ik erger mij nooit aan helrmaal niemand. Als ik geen voorrang krijg van links, boeit mij dat niet want ik kan anticiperen op andermans foutjes. Moet ik even achter drie naast elkaar fietsende kinderen blijven hangen? Geen probleem, deed ik vroeger vast ook wel eens. Ik ga echt niet tüterün. Ik ben op mijn 16e eens door een tegemoetkomende auto, die stond voorgesorteerd om linksaf te slaan, frontaal geschept. Hij ging zomaar rijden, zijn timing was perfekt voor de perfekte impact. Dat gebeurde op een lege zeer overzichtelijke kruising De vlucht door de lucht herinner ik mij nog als de dag van gisteren. Ik hoopte neer te kwakken op het grasveldje, het werd de stoeprand. Ik ben daardoor in het verkeer altijd voorbereid op het onverwachte.

Leptob | 09-07-20 | 10:19 | 3

'Ik erger mij nooit aan helemaal niemand'. Denk je wel om je hart dan?

piloot47 | 09-07-20 | 10:35

Je hebt gelijk. Als je al rustig in de auto zit en een deuntje fluit, erger je je niet zo snel. En ga eens op tijd weg.

Grasgriezel | 09-07-20 | 10:35

Waar ik me aan stoor is dat er in dit soort onderzoekjes geen onderscheid gemaakt wordt tussen "Te hard rijden" en "Harder rijden dan toegestaan".

Dat laatste is een bord met 100 op een weg die ingericht is om veilig 130 te kunnen rijden, alleen omdat er 6km verderop een graspol staat die er 40 jaar geleden nog niet stond maar nu 'beschermde natuur' is.

marcoplarco | 09-07-20 | 10:17 | 6

Ik stoor me aan mensen die zich aan dingen storen.

nieuwe_Deen | 09-07-20 | 10:34

@A.S. Perien | 09-07-20 | 10:26:
mh17 was een ramp, geen aanslag/oorlogsmisdaad

TDB | 09-07-20 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn gewoon teveel mensen dus dit blijft toenemen. En ook in dit geval hebben migratiërs een dubieuze glansrol, want in het verkeer heb ik uitsluitend slechte ervaringen met hen. Levensgevaarlijke acties uithalen, midden op de weg parkeren, toeteren en met kanker schelden omdat ik het waag om voor oranje te stoppen (en ze dus even moeten wachten). De twee keer dat ik op de fiets bijna werd overreden door een auto, ging het beiden om een Marokkaan die voorrang pakte waar ie die niet had.
.
Ik woon nu in een plaats in Overijssel waar deze mensen niet wonen, en dat willen we graag zo houden.

The Green*Machine | 09-07-20 | 10:16 | 6

Na de komende verplichte corona-vaccinaties zijn er niet meer teveel mensen. Even geduld dus nog.

piloot47 | 09-07-20 | 10:38

Herken het ook (Amsterdam e.o.), woon nu in Groningen.

Phantomas | 09-07-20 | 10:48
▼ 3 antwoorden verborgen

verkeersagressie is logisch. Je wordt gillend gek als er om de haverklap zo'n slome duikelaar voor je sukkelt die wordt ingehaald door scootertjes op het fietspad ernaast. 60 Km voor de verkeerslichten al remmen en de auto laten uitrollen, want nieuwe rijden. Een bocht die ik met 80 zonder remmen probleemloos neem, remmen ze af en pakken ze hem met 50. Natuurlijk blijven de remlichten aan tot ná de bocht. Dat soort dingen word je vanzelf agressief van.

Teeweetwee | 09-07-20 | 10:16 | 2

Het gebrek aan inlevingsvermogen bij u is het voornaamste probleem. Niet iedereen wil/kan iedere bocht met 80 nemen.

Con | 09-07-20 | 10:31

Als u daar agressief van wordt zou ik eens met een psycholoog gaan praten, want dan heeft u waarschijnlijk een gedragsstoornis.

nieuwe_Deen | 09-07-20 | 10:36

Hier rijdt iedereen te hard,en zolang er niets gebeurt zal het elk ook worst zijn.
Agressief rijgedrag noemen ze een vlotte rijder.
En ondanks dat iemand te hard rijdt,heeft hij toch voorrang.
Hinderen of voor hem op de rem strappen kan je je papieren kosten,

Roger-Rabbit | 09-07-20 | 10:16

Al die onderzoeken kunnen in 1 zin samengevat worden "Nederlanders ergeren zich (aan anderen)". Ik ik ik. Meer import, meer bevolkingsgroei. En tegelijkertijd wil IK rust. Wil IK nergens last van hebben. Die kutvliegtuigen maken te veel herrie, behalve als IK op vakantie ga.
En hoe linkser het volk, hoe egoïstischer het wordt. Of misschien is het omgekeerd. Hoe egoïstischer het volk, hoe linkser het wordt, omdat de thema's zo leuk aansluiten.

Bij controles op te hard rijden in de wijk zijn het ook altijd de klagers die vervolgens de hoogste boetes binnen halen. Nederland wordt bevolkt door egoïstisch kutvolk. Gelukkig wonen er ook nog heel veel prima mensen. De kunst is het kutvolk te negeren en met de grond gelijk te maken als ze te dicht in de buurt komen.

TheEgg | 09-07-20 | 10:15 | 3

IK ga niet met het vliegtuig op vakantie. Dus ik mag wel egoïstisch zijn, ik ben wel consequent. Maar links?? Ik stem echt puur met MIJN portemonnee (VVD). Ik zou mijzelf niet links noemen. Waarom zou kiezen voor meer uitkeringen en hogere overheidsuitgaven (die bij mij opgehaald moeten worden?!?). Dus die associatie met links snap ik niet.

En wat betreft te hard rijden in de wijk: IK heb een kind, dus IK rijd niet te hard.

koeberg | 09-07-20 | 10:24

Alle mensen deugen,is zelfs een boek van.
Niet zo negatief denken.
Waarom er dan uit Nederland ooit de meeste Joden zijn afgevoerd,begrijp ik dan weer niet.

De Profundus | 09-07-20 | 10:31

@koeberg | 09-07-20 | 10:24:
Op de VVD stemmen is vele malen gevaarlijker dan te hard rijden. Zoveel geeft u kennelijk niet om uw kind.

MarkiesDeBalzaque | 09-07-20 | 10:47

Er zijn ook heel veel mensen die overlast ondervinden als er iemand direct voor hun huis parkeert omdat ze vinden dat die plek van hun is terwijl die gewoon tot de openbare weg behoort.

Osdorpertje | 09-07-20 | 10:13 | 1

Wel als het een Pools kenteken heeft ja.

roxymusic | 09-07-20 | 10:21

Oh en waarom zijn Elektrische fietsen niet mee genomen in de gestelde vragen? Bejaarden met het reactie vermogen van een kiwi zie ik met 30kmpu zonder helm door de bebouwdekom slingeren. Het aantal doden in het verkeer trouwens ook niet afgenomen tijdens de lockdown maar juist gelijk gebleven om al dat gestuntel op een elektrische fiets...

Geen idee om gewoon in de bebouwde kom de elektrische functionaliteit te verbieden?

GeenZetel | 09-07-20 | 10:13 | 6

Geen idee om gewoon in de bebouwde kom de auto te verbieden?

Zenzeo | 09-07-20 | 10:23

@Zenzeo | 09-07-20 | 10:23: Mensen op een elektrische fiets hebben meestal geen rijbewijs. Vergelijk gaat nergens over.

Kijk anders even naar de hoeveelheid doden dat een elektrische fiets op zijn geweten heeft.

GeenZetel | 09-07-20 | 10:30

@GeenZetel | 09-07-20 | 10:30: Waar haalt u deze statistieken vandaan?
Die bejaarden waar u naar refereerd hadden al een rijbewijs toen jij nog vloeibaar was.
Neemt niet weg dat kamikazebejaarden iidd een grote ergenis zijn

TDB | 09-07-20 | 16:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog een miljoen nieuwe Nederlanders er bij op de weg zal vast helpen

Captain_Dipshit | 09-07-20 | 10:13

Mede mogelijk gemaakt door de korte lontjes en de roze bubbel maatschappij waarin iedereen zelf perfect is en nooit iets fout doet. Tot een andere bubbel een inschattings fout(je) maakt, en direct bestempeld word als moord aanslag.

Het verkeersgedrag lijkt wel in veel gevallen erg op reaguursels en twitter reacties. Direct respectloos politie agentje willen spelen, of de persoonlijke aanval met vervolgens nul incassering vermogen als iemand er niet van gediend is.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:11 | 4

@GeenZetel | 09-07-20 | 10:14: Het gekluns met rotondes kan ik nog een heel (!!HEEL!!) klein beetje begrijpen.

Voorbeeld: In Drenthe en Groningen hebben fietsers bijna nooit voorrang op rotondes, alleen in Friesland hebben fietsers bijna weer standaard voorrang op rotondes.

Net als de groene streep (100), of geen groene streep midden op de weg (80), of alleen strepen aan de berm kant (60). Veel van de Boomer generatie weet niet wat het verschil is qua snelheid. En dan de 'shared space' plekken in dorpen wat bijna overal weer anders is.

Kan je dit deze mensen kwalijk nemen?

Ik vraag me dat al lange tijd af. Want hoe kan je iets 'nieuws' leren, wanneer je in onze 'kennis maatschappij' geen bijscholing krijgt.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:22

@FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:22: Ik begrijp uw punt maar het idee van een lege rotonde is dat er dus ook geen fietsers metzonder voorrang zijn.

TDB | 09-07-20 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het op de snelweg wel een stuk relaxter rijden sinds die #rotmaatregel.

Dikke_Tammo | 09-07-20 | 10:08 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is hier veel te vol, maar deze ergernis had je met 12 miljoen landgenoten ook al.
Ik denk wel dat handhaving van de verkeersregels zou helpen. Maar wat gebeurt er in de praktijk? Politie en BOA's krijgen opdracht om foutparkeren te bestrijden. Wie keurig in een vak staat en niet of te weinig betaalt krijgt een boete. Maar wie dwars over de stoep gaat staan, dubbel parkeert of pontificaal met zijn SUV in een bloembed gaat staan wordt met rust gelaten. Foutparkeren is foutparkeren, maar boetes uitschrijven voor mensen die zo netjes zijn om in een parkeervak te gaan staan is toch wat verleidelijker. Ik denk dat het een onoplosbaar probleem is.

JvanDeventer | 09-07-20 | 10:08 | 1

Volgens mij mogen parkeerwachten alleen boetes uitschrijven voor niet betalende foutparkeerders. Die andere manieren van foutparkeren is voor de politie en die zijn te lui om hun auto uit te komen voor een scheefparkeerder.

Crusher | 09-07-20 | 10:11

Mijn ouwe heer zei het 40 jaar geleden al: Je moet er in het verkeer vanuit gaan dat alle andere automobilisten compleet debiel zijn.

Piet Karbiet | 09-07-20 | 10:06 | 4

Herkenbaar, daar hamerde mijn rijinstructeur ook altijd op. Tijdens mijn eerste rijles dacht ik dat de beste man een grapje maakte, maar helaas had hij gelijk.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:14

@FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:14: Het is het veiligste uitgangspunt in het verkeer. Die wijsheid ook maar doorgegeven aan mijn zoon.

Piet Karbiet | 09-07-20 | 10:23

@Piet Karbiet | 09-07-20 | 10:23: 'vroeger' als vakantie baantje (schoonmaak) een zomer gewerkt in een psychiatrisch ziekenhuis waar moord, drugs en zede ge-evalueerd werd.

Daar liep je met alarm-piepers (omval en DB alarm) rond. Onzeker en nerveus/bang op mijn eerste werkdag zei 1 van de begeleiders: 'De grootste gekken lopen buiten de hekken, hier weet je wat je kan verwachten, maar dat weet je op straat nooit'

Dat is een quote die ik nooit zal vergeten.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

17 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde, en er komen nog veel meer bij op onze uitnodiging.

jemagookniksmeer | 09-07-20 | 10:05 | 1

Gelukkig is het gros analfabeet, anders kregen ze nog een rijbewijs ook! Oh wacht...

Frau Merkel | 09-07-20 | 11:05

Is er ook een relatie met... ach laat ook maar.

Schriever | 09-07-20 | 10:04 | 4

etnisch voorrang geven, of nemen. Dat zou een goed onderzoek worden of er bepaalde RAL kleuren meer voorrang nemen dan anderen.

Hmmm. Interessant.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:42

@FLP_du_Stok | 09-07-20 | 10:42:
Nee want dan moet je de uitkomsten weer begraven. Iets met "Wilders niet in de kaart spelen".

libertat | 09-07-20 | 10:48

@libertat | 09-07-20 | 10:48: Maar stel je nou eens voor dat RAL 9001 het meeste voorrang neemt. Dan gaat de NOS het juist weer promoten.

FLP_du_Stok | 09-07-20 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wat heeft het CBS ((Statistiek !) te maken met onderzoek naar hoe mensen het verkeer vinden?

Laat ze zich bezig houden met cijfertjes en niet met het manipuleren van de burger.

WachTMeesteR | 09-07-20 | 10:04

Dus 18% veroorzaakt die hinder want ik neem als je zelf je eigen asociaal gedraagt dat je niet ergert aan een ander

dik van alster2409 | 09-07-20 | 10:02 | 1

De eeuwige 80/20 relatie

Franque | 09-07-20 | 10:16

Ik ben 1 van de klagers in dit spektakelstuk.
In het kort over 15 en 30 km zones: De gemeente moet de weginrichting zo maken dat de bestuurders niet uitgenodigd worden tot harder rijden. Verzorgt de gemeente dit niet, dan mag de politie niet handhaven en dan heeft de bestuurder dus vrij baan. 40 km/u waar je 15 mag is dagelijkse kost en volgens de gemeente geen "levensgevaarlijke situatie". Zucht.
"Woonerf of racebaan" op facebook, als je een beetje wilt meehelpen.

Franque | 09-07-20 | 09:59 | 6

@Con | 09-07-20 | 10:36: ok, en waarom mag de politie dan niet handhaven? Heb je hier ervaring mee, want ik zoek gewoon hulp. Kijk gerust op die facebook want dan kun je mij gewoon bereiken.

Franque | 09-07-20 | 10:39

O god, weer zo'n "maakbare wereld" figuur die de overheid alles wil laten doen.

Leer het nou eens, de overheid doet helemaal NIETS de eerste keer goed, pas als het een zich herhalend iets is gaat het de derde of vierde keer lukken. Zoals vuilnis ophalen en dat soort trivialiteiten.

libertat | 09-07-20 | 10:46

De overheid moet dit doen, geen andere opties. Ik mag zelf namelijk niks doen.

Franque | 09-07-20 | 11:28
▼ 3 antwoorden verborgen

En de mensen die rondrijden met een gekocht rijbewijs? Halen jullie die er ook zo makkelijk tussenuit?
De meeste last ervaar ik van de mensen voor wie de regels niet gelden. En/of die heel geschikt zouden zijn om te rijden in een gebied zonder wegen en verkeersborden. En andere auto’s. Ik ben de afgelopen maand twee keer van achteren aangereden terwijl ik voor een stoplicht stond te wachten. En ja, haha, het was rood.
Een van die keren kwam er een tierende, roodaangelopen, zeer donkere snor uit de auto die op mij was geknald, zwaaiend met zijn dikke armpjes. Toen het groen werd voor hij bij mijn auto was, ben ik via een omweg naar huis gereden. Want, wat moet je?

Poesmobiel | 09-07-20 | 09:59 | 4

Uitstappen en verzekeringsgegevens uitwisselen?

libertat | 09-07-20 | 10:45

doorrijden na een ongeluk, ook zon ergenis.

TDB | 09-07-20 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Koop een fiets en ga je doodergeren aan wielrenners.

Dubbelepunthoofd | 09-07-20 | 09:59 | 2

Doelt u op die spugende, schreeuwende in een soort van pyama geklede "mannen" ?

A.S. Perien | 09-07-20 | 10:18

@A.S. Perien | 09-07-20 | 10:18: Ja, meestal van die dertigers met te weinig haar op de kop. Vaak brandweermannen. Eikels dus.

Dubbelepunthoofd | 09-07-20 | 10:27

Korte lontjes.
En het gaat nog drukker worden.
Welkom.

Is dit nog nieuws? | 09-07-20 | 09:58

Ik erger me er inderdaad aan dat er toch nog veel gedresseerde apen op de autosnelweg zitten die zich aan die belachelijke 100 km/uur limiet overdag houden! En als ze links blijven plakken ben ik dan genoodzaakt om te gaan bumperkleven, lichtsignalen te geven en te toeteren.

kunstliefhebber | 09-07-20 | 09:58 | 2

Netjes rechts gaan met 103 is veel effectiever

WachTMeesteR | 09-07-20 | 10:05

Exact. Hersenloze schapen die zich aan imbeciele regeltjes houden. Snelheidsbeperking in de bebouwde kom? Helemaal prima. Voorzichtig met anderen verkeersdeelnemers.
100 km/u op een snelweg? Ga nou weg met je onzin. En dan van die lui die met 101 km/u gaan inhalen. Afschieten die lui.

Antiquerulant | 09-07-20 | 10:06

Overlast ervaren die niet in de buurt is daar hebben natuurlijk alleen hoogsensitieven last van.

witwas | 09-07-20 | 09:58

Hier ook veel parkeerproblemen "in de wijk". FYI: het is een wijk buiten het centrum waar betaald parkeren van toepassing is en waar dus minimaal 3x per dag gecontroleerd wordt. Maar hier in de wijk wordt er nooit gecontroleerd. Resultaat: auto's worden overal neergeplempt en veroorzaken niet alleen overlast maar ook gevaarlijke situaties. Zou je hier wekelijks handhaven dan haal je een flink zak geld naar binnen maar ik heb het vermoeden dat de gemeente hier bewust een probleem creëert zodat er straks (nu al?) meer draagvlak is voor betaald parkeren. En dan heb je dubbel en dwars geld geld geld geld geld .. sja, en daar draait het allemaal om toch?

ruudvangeelen | 09-07-20 | 09:58

Als pappa en mamma thuis zijn en de kinderen spelen buiten, dan zetten ze meteen zo'n geel mannetje met 'slow' erop langs de kant van de weg. Dat is voor de pappa's en mamma's die met 'de kids' op de achterbank door de straat komen scheuren om maar niet te laat te komen voor viool, -tennis, -hockey, -balletles voor Splinter en Sterre...

Zenzeo | 09-07-20 | 09:57 | 1

Kindertractor (aan een kabel anders is ie binnen een uur weg) voor de deur, schijnt goed te werken.

joppo0 | 09-07-20 | 10:01

Hahaha.... ja dat zijn al die randdebielen die een radar in hun voorste hersenkwab hebben ingebouwd.

Ik rij een opvallende, snelle auto. Sorry.. is mijn werk. Topjob.. (heeft ook nadelen, maar dat terzijde).

Hoe vaak het niet gebeurd dat mensen afkeurende handgebaren maken of staan te schreeuwen terwijl ik me gewoon aan de Vmax houd.. Maar ja.. het ziet er snel uit, dus het moet wel azosjaal zijn.. ofzo.

Wat zou het toch fijn zijn als mensen zich bezig zouden houden met feiten ipv aannamen.

En.. wat is het nut van een onderzoek als het enige wat je onderzoekt feitelijk onderbuikgevoelens zijn???

DatInternetDingetje | 09-07-20 | 09:57 | 6

Als je een Topjob hebt, rij je niet zelf...

libertat | 09-07-20 | 10:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik rijd ook tering asociaal... dus als andere dat ook doen kan mij dat weinig schelen. Ik gebruik mijn toeter meer dan mijn richtingaanwijzer.

overVecht | 09-07-20 | 09:56 | 2

Woon jij soms in Oude-Pekela?

eerstneukendanpraten | 09-07-20 | 09:57

Alle auto's een dash-cam en wifi-koppeling met GPS localisatie en het CJIB.

Verplicht iedere verkeersdeelnemer de telefoon op de borst te dragen en film 24/7 alles! Bij te weinig overtredingen maakt de overheid een nieuwe wet waarbij schuin oversteken ook direct een boete oplevert! Automatisch van je bankrekening.

Polarisator | 09-07-20 | 09:56

In Limburg denkt iedereen dat ie Max Verstappen is

Fijn_dat_je_er_bent | 09-07-20 | 09:52 | 1

Het gaat om zuid limburg (Mergelland), u weet wel al die dagjes mensen en duizenden amateur race fietsen , die Hollandse schijt aan de ratten hebben .

joppo0 | 09-07-20 | 10:03

Parkeerproblemen hebben niets te maken met verkeersagressie.
(Zo heeft deze post niets te maken met oceanografie!)

Einde van de Domheid | 09-07-20 | 09:52 | 3

Tenzij mensen ruzie maken om een parkeerplek.

Zenzeo | 09-07-20 | 10:02

Precies de vraag, ophouden verkeer, niet aan snelheid houden (te traag) zou ik ook we eens willen weten.

GeenZetel | 09-07-20 | 10:09

*Mompelt iets over teveel mensen*

SterF... | 09-07-20 | 09:51 | 1

Op zich heb je een punt maar het zit ook in de aard van het beestje (beestjes). Het gedrag wat je op de weg ziet je ook vaak terug in de rij bij de kassa. Als we elkaar allemaal nou eens wat meer met rust laten ...

ruudvangeelen | 09-07-20 | 10:02

Als ik in Limburg woonde zou ik ook gefrustreerd zijn. Het lijkt net of je in Duitsland rijdt, maar met alle nadelen van Nederland.

Jeggeworist | 09-07-20 | 09:50 | 2

je hebt ook goeie Limburgers

DeviousDick³ | 09-07-20 | 10:11

Het enige agressieve gedrag dat ik heb meegemaakt was met een 'nieuwkomer', ik weet niet uit welk land precies. Heel het parkeerterrein stond vast maar hij vond het nodig om ruzie te zoeken met de dichtstbijzijnde auto.

stipjes | 09-07-20 | 09:50 | 3

Ben ik over het algemen snel klaar mee. Heb in de kofferbak een hufterproof schepnet liggen met dito steel van staal. Daar mep je een koe nog mee in het walhalla...

eerstneukendanpraten | 09-07-20 | 09:56

Valt mij ook op dat de agressievelingen vrijwel zonder uitzondering pigmentariers zijn. Laat remmen, dicht achter je zitten, drukken, toeteren als je naar hun mening te langzaam ( = je gewoon aan de maximumsnelheid houden ) rijdt. Vervelend volk. Vroeger had je de leaserijders als irritant maar dit is echt nog een slag erger, recht van de sterkste op de weg ofzo. Snap niet wat er in die koppen omgaat.

Graaisnaaiert | 09-07-20 | 12:17

Dat krijg je als je een stuk weiland aan zee maar blijft volpompen met mensen.

Prof. Dr von Fotze | 09-07-20 | 09:48

Wij Nederlanders hebben de Belgjes al een tijdje geleden afgelost als slechtste chauffeurs van Europa en sindsdien niet meer achterom gekeken. Mijn theorie is dat onze wegen te goed zijn. Je hoeft niet meer te kunnen sturen en echt opletten hoeft eigenlijk ook niet meer. En dan moet men met de auto op vakantie en moeten ze 3 dagen bijkomen van die angstaanjagende autobahn of de "chaos" op de periferique.

Lood om oud ijzer | 09-07-20 | 09:48 | 6

@Lood om oud ijzer | 09-07-20 | 09:59:
Top reactie! Het zijn bevindingen met 65.000km per jaar binnen grote delen van de EU. Dat jij andere bevindingen hebt: prima. Het gras is natuurlijk altijd groener bij de buren.
Het is ook logisch te verklaren: rijden in Nederland is uitdagender en ingewikkelder door de bevolkingsdichtheid en auto/fietsdichtheid dan in heel veel andere landen. Je moet meer calculeren, anticiperen en reageren dan in vrijwel ieder ander land.

Derechtselutser | 09-07-20 | 10:14

@Lood om oud ijzer | 09-07-20 | 10:19:
Persoonlijk vond ik het lood om oud ijzer...

libertat | 09-07-20 | 10:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon weer een trucje om de boetes flink te kunnen verhogen. En die zijn al buitenproportioneel hoog.

kweethetooknietbeter | 09-07-20 | 09:45 | 6

@GeenZetel | 09-07-20 | 10:08: Het is dan ook een maximum snelheid, niet een verplichte snelheid. Voor mensen zoals u is adaptive cruise control uitgevonden. Maar ja, helaas voor u duurt het even voordat dat in het lagere segment is doorgedrongen.

nieuwe_Deen | 09-07-20 | 10:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is me opgevallen dat de laatste tijd ook meer ernstige ongevallen zijn gebeurt.

Mr.Crowley | 09-07-20 | 09:45

Hier op de ringweg van industrie terein, waar je 50km/p uur mag, zie ik ze regelmatig het dubbelen rijden. Zowel auto's als motoren. En dan nog die ellendelingen met een idiote uitlaat eronder. Om nog maar over de opgefokte mocro's en toeterturken te zwijgen.

Atheist-Priest | 09-07-20 | 09:44

is wel zo, in Limburg rijden ze alsof ze allemaal vandaag nog dood willen.

Bert Konterman | 09-07-20 | 09:43 | 2

Zijn allemaal drugsrunners

FrankVeer | 09-07-20 | 09:49

Dat krijg je als je in Helmond woont...

SterF... | 09-07-20 | 09:53

Ik rij al jaren 100 km/p/u op de snelweg Ik rij altijd rechts en hoewel iedereen mij makkelijk kan inhalen menen sommigen dat roterende te moeten doen. Nu de max snelheid is aangepast pas ik ineens in het kader. Kortom, leef en laat leven en niet zo mopperen op elkaar.

Red shirt | 09-07-20 | 09:43 | 2

'Ja maar je weet toch zeker wel dat IK veel belangrijker ben dan jij!?' Dus van de weg af jij, ik heb een afspraak!!!

Jeespar | 09-07-20 | 09:50

Roterend inhalen? Lijkt me dat je daar erg duizelig van wordt?!?

libertat | 09-07-20 | 10:37

En 99 van de 100 mensen ergert zich aan links plakkers, wat een grote oorzaak is van de andere genoemde oorzaken, terwijl er nooit tegen opgetreden wordt. Wel zeuren over rechts inhalen, maar niet over links plakken.

Frau Merkel | 09-07-20 | 09:42 | 4

Ik verbaas me er nog steeds over dat we geen algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens hebben; ongelooflijk hoeveel vertraging dat oplevert voor de collega-weggebruikers.

libertat | 09-07-20 | 10:36

@Jeespar | 09-07-20 | 09:44: Zolang ze dan consequent links blijven vind ik het prima. Dan kan ik er rechts langs.

Frau Merkel | 09-07-20 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral het rijgedrag van veel jongeren en veel ouderen is velen een doorn in het oog, aldus ons onderzoeksteam.

Calastir | 09-07-20 | 09:41 | 3

Grootste ergernissen voor mij:
- 20% onder de maximum snelheid rijden (vaak bejaard in een Toyota).
- Knipperlicht niet gebruiken (vooral op rotondes).
- Totaal niet door hebben dat er nog verkeer achter je zit (Spiegelen).
- Uitrollen naar een groen stoplicht.

GeenZetel | 09-07-20 | 09:55

@Zenzeo | 09-07-20 | 10:04: Al geprobeerd kreeg het advies een botsautobumper te kopen en om mijn auto heen te leggen en gewoon gas te geven.

GeenZetel | 09-07-20 | 10:05

Tijdens de spits moet het maar eens afgelopen zijn met al die bejaarden die overdag ook gewoon hun ding kunnen doen.

Gewoon rond de spits (7-9 / 16-18:30) geen bejaarden meer op de weg en boetes voor het gebruik van mobiele telefoon achter het stuur naar 900+ euro.

Al zijn dit toch duidelijk signalen dat het land te vol aan het geraken is.

GeenZetel | 09-07-20 | 09:41 | 13

@Jeespar | 09-07-20 | 09:54: Kwartiertje? Ik noem meerdere voorbeelden ook zoals een dokters bezoek / ziekenhuis controle / bezoek.

Overigens is het naast dat ze gigantisch traag rijden ook nog eens gevaarlijker. Wie ben ik? Iemand die een oplossing aandraagt en niet denkt joh zal allemaal wel en houd me vast aan gelijke rechten. We hadden ook het recht 130 te rijden dat ging ook omlaag. Waarom niet meer ruimte tijdens de spits door bepaalde leeftijden te verbieden?

Het gaat immers allemaal om veiligheid als in Den Haag moet geloven.

GeenZetel | 09-07-20 | 09:57

@Red shirt | 09-07-20 | 09:57:
1. AH is vaak open tot 22:00 dus ook na de spits
2. Openbare weg klopt maar het wegennet loopt vol dus moeten we creatief zijn
3. Ik vind inderdaad dat je als bejaarde niet om 17:00 boodschappen moet doen. Werkend nederland komt dan net van het werk af gun ze ook wat dat geld eigenlijk ook om 8:00. Ik zeg niet dat ze het niet mogen maar ik vind het nogal egoïstisch om zo vroeg / laat op de dag boodschappen te doen wetende dat je de hardwerkende Nederlander die graag naar huis wil / werk wil ophoud.

GeenZetel | 09-07-20 | 10:00

@Jeespar | 09-07-20 | 09:54: ja eigenlijk best wel. Dat je elke dag een kwartier extra kwijt bent aan onzin is best veel. Ik probeer op de zondagen altijd me normaal te gedragen, omdat ik weet dat ouderen langzaam rijden. Hun informatieverwerking is nu eenmaal trager geworden en daar passen ze zich terecht op aan. Maar dat je als groep nu expres al in een voor jouw extra moeilijke situatie gaat rijden is weer iets anders. Daar kunnen ouderen best rekening mee houden.

azijnseikerT | 09-07-20 | 10:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Misschien heeft een bevolking van zo ongeveer 18 miljoen stuks (ik tel 't volk dat officieel nooit wordt meegeteld maar alvast even mee) op een postzegel er iets mee te maken?
Wordt nog lachen als we straks met 22 miljoen zijn. En allemaal natuurlijk een otootje, want we kunnen niet meer zonder...

EefjeWentelteefje | 09-07-20 | 09:41

Achter elke automobilist een politieagent aan laten rijden. Dan houdt het probleem snel op...

Enter Yeti | 09-07-20 | 09:40 | 3

Maak van elke automobilist en politieagent, nog makkelijker.

Frau Merkel | 09-07-20 | 09:43

@Frau Merkel | 09-07-20 | 09:43: Gewoon dashcam + achtercam + minicomputer koppelen aan de database van het CJIB. Heb je gewoon een kleine 9 miljoen rijdende flitspalen in Nederland.

FrankVeer | 09-07-20 | 09:53

@FrankVeer | 09-07-20 | 09:53: Kijk. Nu krijgen we het ergens over. Negen miljoen rijdende flitspalen in dit land. Ik denk toch dat menig manager bij het CJIB of bij de politie van zijn bureaustoel afglijdt bij dat idee...

Enter Yeti | 09-07-20 | 10:20

Mensen lijken zich steeds meer te ergeren. Er zijn ook best wel veel mensen, dus dat is niet raar. Maar kijk niet teveel naar anderen en maak wat moois van je eigen leven. Help vanuit daar waar je kunt. Daar word je leven een stuk leuker - en rustiger - van. En niet alleen voor jezelf.

Quib | 09-07-20 | 09:40 | 1

Waar bemoei je je mee joh! ;)
Verder ben ik het met je eens!

Barkruk2 | 09-07-20 | 10:15

Parkeer problemen spelen overal, er is nooit in het verleden rekening mee gehouden dat mensen 2 of meer auto's per gezin hebben tegenwoordig. Ook nu steken gemeentes vaak nog de kop in het zand.

ikworstelengadouchen | 09-07-20 | 09:40 | 3

De hoeveelheid beschikbare grond is nou eenmaal niet oneindig, en onze overheid houdt vast rekening met die 22 miljoen van over een paar decennia, weetuwel.

EefjeWentelteefje | 09-07-20 | 09:42

Gemeentes steken bewust kop in het zand, lees mijn eerdere plempsel.

ruudvangeelen | 09-07-20 | 10:05

Als ham lim was aten we nu broodjes limburger.

RickTheDick | 09-07-20 | 09:40 | 1

Dat is maar de limvraag.

Patje2011 | 09-07-20 | 10:00

Er komt nog een tijd dat achteruitrijden het nieuwe normaal wordt.

Poesman | 09-07-20 | 09:39 | 1

Youtube: "Ter land, ter zee en in de lucht: Achteruitrijden, caravanrace"

ruudvangeelen | 09-07-20 | 10:06

Tijd om de laser weer uit het vet te trekken....

PoesWillis | 09-07-20 | 09:39

Grappig dat iedereen zich kennelijk aan anderen ergert, maar zich niet bewust is van het eigen weggedrag.

CheapTrick | 09-07-20 | 09:37 | 3

‘Ik heb zo’n verschrikkelijke hekel aan bumperklevers, zit er weer één voor mij...’

Wijze uit het Oosten | 09-07-20 | 09:39

Dat krijg je als je met teveel mensen te dicht op elkaar zit; dan kom je in een constant gevecht om dezelfde resources (ruimte op de weg, parkeerplaats, kassa bij de supermarkt, woning, eigenlijk alles...).
Ik werd me daar overigens pas van bewust toen ik verhuisde naar een dunbevolkt land, toen de "struggle for resources" niet langer meer nodig was. Erg goed voor je hart en je rust!

libertat | 09-07-20 | 10:29

Ben me er bewust van, maar het interesseert me geen moer. Wat andere mensen moeten ze zelf weten, zo lang daar geen anderen mee in gevaar brengen. Dat laatste is wel een dingetje.

nieuwe_Deen | 09-07-20 | 11:00

Helmond trekt het Limburgse gemiddelde natuurlijk wel omhoog

Die nare vent | 09-07-20 | 09:37 | 2

Ik woon in Helmond (Limburg dus) en daar kunnen ze er inderdaad ook wat van.

Twannie | 09-07-20 | 09:53

Heilige koej.

Bouwfraudeur | 09-07-20 | 09:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken