Bente Becker zet bot mes in meisjesbesnijdenis
Een vvd'er met ballen, zogezegd
Niet de eerste keer dat we haar zo tekeer horen gaan, deze Bente Backbencher Becker van de vvd. "Gespuis", zei ze niet zo lang geleden nog over kansloos asieltuig pardon: 'overlastgevende asielzoekers'. En nu dit weer. In het Halalgemeen Vakantieblad las ze dat Nederlandse meisjes uit Nederland op verkansie worden overgevlogen naar het Vakantieland van Herkomst, alwaar een bot mes hen dof ligt toe te grijnzen, klaar voor een ongezellige genitale verminking. Of minister Koolmees (drie minuten voor deze confrontatie nog door 50PLUS bevraagd over het snijden in pensioenen) daar even HEEL RAP tegen wil optreden, ook in eigen land graag: Shirin Musa sleepte met haar Femmes For Freedom immers vorige week nog een veroordeling uit het vuur tegen de meisjesverminkers van As Soennah. Het venijn van de video zit overigens niet aan de voorkant, maar in het staartje: wacht vooral ff op Fleur Agema en haar keukentafel-kwoot...
Reaguursels
InloggenDie schoften die meisjes verminken oppakken de gevangenis in en als ze vrij komen de Nederlandse nationaliteit afpakken en terug sturen naar het land van herkomst.
De Gemeente dit en dat bla bla,kansloos hou moeten ze dat uitvoeren,aan de deur bellen soms en aan de dochter des huizes vragen ,ben je onlangs besneden?of een brief sturen terwijl het gros van die mensen lezen nog schrijven kan,terwijl de PVV een wetsontwerp had ingediend,waar de VVD tegenstemden.
Doelgroepen controle op Schiphol hoor ik Bente Beckers zeggen. Was daar nu juist niet de hele ophef over. Of gaan we alle vrouwen op Schiphol controleren?
Vraag van Fleur: alle PVV-voorstellen tegen vrouwenbesnijdenis werden door de VVD weggestemd, wanneer houdt het eens op met loze woorden? Antwoord Koolmees: het is een schadelijke praktijk, we nemen er afstand van (goh, dat is nog eens een statement), mevrouw Becker verdient alle lof. Klaar. Dat komt buiten het Binnenhof vast goed aan bij de islamitische vaders en moeders die hun dochters laten besnijden. Over een paar jaar weer hetzelfde toneelstuk in de Tweede Kamer.
Bewezen verminkt ouders het land uit DOE EENS NORMAAL
flikker op met je inboorlingen praktijken.
Heeft niets met een geloof te maken
Ikke verminkt ? dan ji ook.
Tja en bij jongetjes is wel normaal? Mongooltjes...
Jij gaat zonder eikel door het leven?
Eerst leren wat vrouwenbesnijdenis is
Dat leg bij de minister extra gevoelig,je zag hem denken als ze daar maar niet over gaan beginnen.
Uitzetting allemaal mooi en wel hoor. Maar wanneer stopt nu eens de uitzetting van de taille van mooie Fleur? Ze begint, zo te zien, stevig in het vlees te komen te zitten met zo'n camping-smoking trainers om haar stevige bips!
Vroeger op de lagere school kwam er ook een soort van xylifresh schooldokter even checken of je wel twee ballen had. Welnu, laat ze in die zelfde strekking nu ook maar controleren of kinderen genitaal verminkt zijn, zo ja dan per direct ouders uit de ouderlijke macht zetten plus boete 10K. Dan is het met drie decennia helemaal afgelopen met deze barbaarse uitheemse praktijken.
Echter, het interesseert de politiek blijkbaar geen ene reet, het is slechts voor de aankomende verkiezingen dat ze het er nu plotseling iets over te keffen hebben.
Dhr. Rutte en Macron doen zich vanavond te goed aan een luxueus diner om het over de verdeling van gratis knaken te hebben, dat is pas belangrijk! Een kind wat voor het leven verminkt en getraumatiseerd is, is dat kennelijk niet.
Allemaal hypocriet tuig, alles voor de bühne, gaat helemaal niets aan worden gedaan EVER, De partij(en) die er wel iets aan willen doen gaan nooit regeren, dusss.
Ik vind ook dat er een registratie systeem moet komen voor mensen die aan het UWV infuus hangen en die lekker op vakantie gaan naar het land of continent waarvan ze "gevlucht" zijn.
Ik vind ook dat het UWV en de Marechaussee hierin intensief met elkaar moeten samenwerken.
Het is te zot voor woorden dat dit nog kan vandaag de dag.
Hoe lang is een Chi ... Nee nu geen geintjes. Hoe lang is dit al gaande. Hoe lang weten we dit al. Deze verderfelijke gore culturele en/of religieuze praktijken. Min. Koolmees is een en al afschuw maar nog veel meer vol van de interdepartementale samenwerking die jaren achterloopt. Ja, de mentale samenwerking vordert oerend traag.
Handhaven, handhaven, handhaven, handhaven, dat is een woord dat we nauwelijks nog kennen in Nederland sinds de soifties van de zestiger jaren
De ouders die dit mogelijk maken streng straffen, land uitzetten, torenhoge boetes, gijzelen. Idem voor imams en eigenlijk nog meer voor deze vrijheid-van-godsdienst-raaskallers. Overheid doe wat!! Eindelijk, doe wat!!
Het had al lang in Nederland uitgebannen moeten zijn. We praten er nog steeds over, fijn dat die samenwerking zo goed is, maar die meisjes, later vrouwen hebben daar niets aan.
Goffudommuh, op zijn minst sinds mevr. Hirsi Ali weten we het toch?
Alle redelijkheid en empathie is volledig zoek.
Zelfde geldt ook voor jongetjes, al krijg ik de (orthodoxe) Joden over me heen, dan moet dat maar.
Snik, snik, snik. Evocatus
.
Dat is je reinste pure islamofobie! En dat is gelukkig nog niet beschermd in de grondwet.
Dat we het hier in 2020 in DIT land überhaupt over hebben.
Stoer betoog houden in de Tweede Kamer, vervolgens tegen het strafbaar stellen van besnijdenis stemmen. Zo kennen we de VVD weer. Het is een grof schandaal.
een hoop gelul maar verder niks idd.en dat komt ook omdat iemand van pvv er wat van zegt dat kan niet !! tegen !!enz! oja en ik hoor geen enkele linkse partij die dit aan de kaak stelt .ze vinden het allemaal prima dus .
Ik weet zeker dat deze jongedame een keer Minister Presidente zal worden van ons Nederlandje, maar dat zal dan wel na mij tijd zijn. Iets dat al meer dan 1000 jaar aan de gang is, waarom wil dit heftige meisje dit dan nu opeens oplossen? Ze heeft wel een mooi jurk aan van haar kamerlid salaris, heel modieus. Ze heeft er echt wel een paar dagen op geoefend. En met moeders die jurk uitgezocht.
Iemand, Koolmees of Becker heeft het over het "thuisland". Daarmee wordt impliciet erkend dat die lui ergens thuishoren, en dat dat niet hier is.
Zoals twee derde van alle eigentijdse ellende is ook deze ellende weer geïmporteerd.
Ja goed punt
Is toch cultuur? Moeten en willen we ons daar mee bemoeien?
Voor je het weet volgen er weer een paar aanslagen. Wordt je weer als het westen uitgemaakt voor alles nog wat. Is dat het waard?
Eerlijk gezegd interesseert het me bal weinig wat ze elkaar nog aandoen.
vvd'ers met ballen zijn er zat. De eerste met een ruggengraat moet ik echter nog tegenkomen.
Hahaha, plus 1!
Somalië valt volgens de minister onder de prevalente landen, oftewel: op bewoners van deze landen wordt extra gecontroleerd omdat men weet dat er zeer waarschijnlijk iets mis mee is. Is dat niet hetzelfde als de selectieve controle van de politie op Noord-Afrikanen (lees Marokkanen) omdat deze oververtegenwoordigd zijn in de criminele statistieken??? Waarom het ene wel toestaan en het andere niet????
Is niet zo moeilijk, je houd een noord afrikaan aan en daarna een bejaarde Nederlander, gewoon voor de statistieken. Dan kunnen ze nooit iets zeggen. Dat je bij de een wel wat vind en de ander niets, tja kun je als politie ook niks aan doen.
"Blijf van je dochter haar k*dt af!" "Raasjiesme!"
Altijd maar weer die islam bashen. Dat terwijl de islam zoveel cultuurverrijkende dingen bevat, kan er zo geen opnoemen en ik ben te lui om te googelen. Vrouwen zijn eigendom in de islam, dat heb je maar te accepteren. Anders discriminatie en dat mag niet. Voor je het weet heb je geen sponsors meer en is heel links tegen je.
Vrouwen in Nederland, geniet nog even van je clitje nu het nog kan. Over 2 generaties is dat afgelopen. Welkom, welkom in ons land. Fascinerend om te zien hoe voornamelijk vrouwen bezig zijn hun eigen vrijheid om zeep te helpen, alles om te deugen.
Wordt een walhalla voor mannen. Sarcasme modus uit.
Het lullige is (jaha) dat besnijdenis bij jongens ook gebeurt door Joden. Vinden we dat dan prima, dat een ouwe sok een stuk van een klein jongensleutertje afjast, die daar niet om gevraagd heeft? Ik zie daar minder ophef over.
En?
Door moslims en veel amerikanen, bij de laatste vnml om hygiesche redenen. Het doel is niet zoals bij het wegsnijden clitoris om vrouwelijk genot weg te snijden, maar goed je kan de kans op een bijhandje niet laten lopen.
Een voorhuid vergelijken met een volledige clitoris?
Jongensbesnijdenis kent ook nogal eens complicaties. Prima om alle onnodige verminking van baby's te verbieden
@Heiner | 23-06-20 | 20:40: Hoezo en? Tegel van BL lijkt me vrij duidelijk.
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb weleens gelezen dat zo'n rabbijn er na het snijwerk een puntje aan zuigt. Zeg maar, de smeerkees.
@Garantiebewijs | 23-06-20 | 20:56: Omdat het afleidt van het probleem waar het hier over gaat. Dat zie je heel vaak bij deze discussies. "Ja maar hunnie" Maakt dat dat dit deugt of dat dit minder gevaarlijk is? Het gebeurt doorgaans onder rampzalige omstandigheden en je zadelt een meisje met grote problemen op waar ze de rest van haar leven last van ondervindt. Wat is nou de goede manier om hier mee om te gaan. Praten over dit probleem en de daders aanpakken, of over iets anders beginnen?
@Garantiebewijs | 23-06-20 | 21:04: Het gaat hier over Moslims die hun dochters gehandicapt maken.
VVD al decennia grootste partij onder Nederlandse Joden dat onderwerp alsmede kosher slachten gaan die opportunisten geen ophef over maken
@* Il Principe * | 23-06-20 | 20:54: elk nadeel heeft een voordeel daardoor. Dat het zichzelf daardoor opheft.
Klinkt cru, ik weet het.
@HdJ | 23-06-20 | 21:33: Mooi toch dat Joden zich veilig bij ons voelen.
@merel veld | 23-06-20 | 20:49: Een volldedige clitoris? Ik vrees dat je aan een bijscholing anatomie toe bent. Jaren geleden was er in een van die linkse kranten, Trouw of de Volkskrant, zo'n zure columniste (inmiddels verdwenen, naam gelukkig vergeten) die het besnijden van vrouwen verdedigde met "ach, het is maar een symbolisch sneetje, dus waar maken we ons druk om? Al ZOU dat het geval zijn (quod non), dan nog heb je met je poten van kinderen af te blijven in geval van verminking om puur religieuze redenen. Dat geldt zowel voor jongens als voor meisjes. Dat dit soort barbaarse rituelen nog steeds toegestaan is, komt door de belachelijke eerbied die veel mensen kennelijk nog voor religie hebben.
"Het is traditie, we doen dit al duizenden jaren!". Ja, we hebben ook al duizenden jaren slaven gehouden, dat is ook traditie. Totaal achterlijk natuurlijk, dat geldt natuurlijk ook voor de overeenkomstige joodse tradities van besnijden en ritueel slachten. We hebben decennialang maar een oogje toegeknepen (religieuze tradities, die zijn heilig, en zeker die van joden, maar dan nu ook van moslims), maar nu is het hoog tijd om met deze idiotie te kappen. Die gereformeerde gluiperd zal daar dan wel weer tegen zijn.
Besnijdenis voor alle minderjarige mensen (jongens en meisjes) afschaffen. Als je dit heel graag wil ondergaan, kun je dit vanaf 18 vrijwillig laten regelen.
Het is inderdaad ook precies hetzelfde met precies dezelfde resultaten.
Prima van Rossem! Hier herken ik het prachtige GS weer in!
Ik roep moslima's op hun verminkte kut te tonen, zodat we foto's ervan kunnen laten zien langs onze snelwegen, i.p.v. borden houdt 1.5 meter afstand.!
Uitroeien nu die hap, in één klap !! Zet hem op Fleur!
Hoe krijg je dit uit je pen.. Walgelijk.
@guile | 23-06-20 | 20:25: Nooit makkelijker is er iets uit mijn pen gevloeid, makker!
@guile | 23-06-20 | 20:25: De Moslims in Indonesië (of liever de TNI) noemden dat "konfrontasipolitik"
@Heiner | 23-06-20 | 20:41: Wauw, ben vereerd!
@bolletje kaas. | 23-06-20 | 21:30: Shirin Musa heeft wel wat posteracties gehouden, ook billboards en zo. Over vrije huwelijkskeuze, Over achterlating in het hellhole van herkomst. Daarbij kreeg ze steeds kritiek te verduren van Moslims, bijvoorbeeld het tuig van NIDA, beroepsnegerin Simons, Jihadistentrut Meulenbelt en bijvoorbeeld ook van D'66. Als u hier rechtsboven als zoekbegrip Shirin Musa invult, krijgt u wel het een en ander te zien met de reacties erbij.
Je suis bolletje kaas
Ergens "aandacht" voor hebben is niet hetzelfde als een concrete oplossing. Ik wil keiharde actie, nu !
Weet er iemand of de Sea Watch 3 en Sea Watch 4 alweer voor de kust van Libië liggen ?
Op 100 meter diepte mag ik hopen.
Je hebt ook schepen genaamd open arms.
Ik meen dat men het daarnet op een Duitse tv zender over had ja.
Nou, dat weet ik niet, maar wel dat dinosaurus Dries van Agt tegenwoordig GL stemt, en zich ook weer bij de Gutmensch lobby aansluit om 500 'weeskinderen' van Lesbos te gaan ophalen.
Het stopt gewoon nooit, hè. Wat beweegt die do-gooders toch, vraag ik me af? Doen ze dit nu al jaren en jaren om het prettig in hun hoofd te hebben? En als die 500 zg weeskinderen ingevlogen zijn, dan hebben ze het nog een week prettig in hun hoofd, maar dan kijken ze inderdaad al weer reikhalzend uit of er een Sea-Watch3 ergens in de Middellandse Zee ligt te dobberen met een lading dobbernegers aan boord, waarvan het dan ook weer de dure morele plicht van Nederland is om ze hier te voorzien van een zorgeloos leven?
Hoe werkt dat toch in de hoofden van die Gutmenschen?
Vraag ik me ook elke dag af.
Ff snel dan. Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun kop diep in het zand stoppen en vrolijk welkom welkom zingen voor dit volk want zielig..
Nee domme dozen dit kansloos volk komt hier niet voor ons klimaat of om omdat wij zo gezellig zijn. Zij komen hier voor het geld. Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom. De zogenaamde intelligente bestuurders zijn ziende blind. En dan op snijvakantie gaan om je dochter vreselijk te verminken. Ik heb er een documentaire over gezien en het is echt vreselijk. Wat een ongelooflijk schijtvolk, ja ik ben echt woest.
John Derksen is een probleem in Nederland. Arie boomsma en Anouk eva nu is stil.
Als er een zogenaamd klimaatprobleem is staat het land binnen no time vol met windmolens, zonnepanelen en elektrische auto’s. Is er een zogenaamd probleem met racisme wordt in no time alles in stelling gebracht om selectief te handhaven en de reet van mensen van couleur te kussen. Moet de vrouwenbesnijdenis (een echt concreet probleem) gestopt worden gaan we dat onderzoeken, samenwerkingsverbanden en werkgroepen oprichten..
Die eerste twee thema’s kan de regering oplossen door 1. Een heleboel belastinggeld als subsidies weg te geven, en 2. Door voorkeursbeleid waarbij ambtenarenbaantjes naar ‘people of colour’ gaan.
Maar om Female Genital Mutilation aan te pakken moet je gaan handhaven. En dat laatste, handhaven, dat is een immens probleem. Nederland is meer van het gedogen, van overleg. Vooral als het groepen betreft die toch al zo vreselijk kwetsbaar zijn
Hum,
Ja leuk, al die actie plannen en task forces en praatgroepen.
.
Ik zou echter liever horen dat de aanstichters en overtreders,
(dus de imams en de vaders) tot het maximum der wet
vervolgd gaan worden voor hun openlijk criminele daden.
Ik dacht dat het crimineel was als je kind dood ligt te bloeden omdat jouw godje tegen bloedtransfusie is, maar dat valt erg mee. Dokters mogen gelukkig ingrijpen al moet de ouderlijke macht wel even omzeild worden, dat kan even duren, maar als het kind sterft worden de ouders niet aangeklaagd. Dus dat is prima geregeld, iedereen blij. Kindje heeft wel ietsje minder overlevingskansen als andere kindjes, maar hé, godsdienstvrijheid is een groot goed.
Ja, kan allemaal wel zo zijn maar Zwarte Piet is een veel groter probleem, vraag maar aan al die linkse kwezels, en de VVD heeft sowieso overal gecalculeerd schijt aan.
We willen dat dit moet stoppen maar we doen er verder niets tegen aldus de VVD aanpak.
Alleen medisch noodzakelijke besnijdenis toe staan bij jongens jonger dan 18 pas na consult arts. Voor de lol, uit eigen wil en religie(ongeacht welke) mag pas na de 18e. Doe je het toch voor de 18e of doe je het bij iemand van 18 en ouder tegen de zin in... .10 jaar de bak in. Klaar. Simpel en doeltreffend. Bij vrouwen is medische noodzaak kolder, dus ook daar geld pas na de 18e uit vrije wil.
Gewoon met gelijke munt betalingen een lijfstraf toepassen. Suggesties? Ik lees ze hier graag.
Het, door D66 volledig ondersteunende, adolescenten strafrecht is een aantal jaren geleden ingevoerd. De kern is dat de mens tot zijn 23e, niet volgroeid is en dus een andere aanpak behoeft.
Werkend vanuit dit principe, is het wijs om de leeftijdgrens voor dergelijke ingrepen op 25 jaar te leggen. Vrouwen in de gemeenschappen zijn dan getrouwd en hun echtgenoot heeft dan kunnen ervaren hoe het is met een intacte vrouw. Mogelijk een betere "leerschool".
Dubbelmoraal van de PVV. Al eeuwenlang snijden de beoefenaars van de oudste monotheistische der wereld bij jongetjes een stuk van de lul. Ik gok erop dat het hardblaffende tekkeltje Agema keihard teruggetrokken wordt door de financiers van haar partij als ze iets te hard van stapel gaat over een vergelijkbaar lot van jongetjes. Haar gejammer dient dan ook vooral de anti islam agenda.
VVD brengt iets in over vrouwenbesnijdenis en u spuwt uw gal uit over Agema van de pvv. Logisch..
Oh jee, het gaat over de religie van de onderwerping, nl de Islam, Snel over iets anders beginnen.
"Ja maar"gezwets van een islamfan die nog denkt zoals vk en nrc
PVV was wel zowat de enige partij die zowel halal als kosher slachten af wilde schaffen, het valt in deze dus nogal mee met die dubbele moraal.
Amerikanen lullen ook altijd alsof ze geen vel op de kul hebben. O wacht, besnijdenis is daar ook gewoon dagelijkse kost. Kunnen ze langer volhouden bij het neuken. Heeft niets met religie of hygiëne of wat dan ook te maken. Het vel eraf voor de neuk.
Het gaat hier over meisjesbesnijdenis, zeg maar langdurig uiterst pijnlijke verminking. Dat is medisch een ander verhaal dan jongensbesnijdenissen.
@zwellevertje | 23-06-20 | 19:06:
De discussie omzeilen door te roepen dat andere ook zoiets doen en daarbij ook nog de feiten verdraaien. Zo werkt het bij islamkritiek.
Onzin
gerard1945.files.wordpress.com/2018/0...
@Graeme Reaper3779 | 23-06-20 | 19:08: In principe wordt de eikel minder gevoelig. En dat maakt dat de man het langer kan volhouden. Het positieve daarvan ontgaat mij.
@ZeeBrabo | 23-06-20 | 19:14: Ook bij meisjesbesnijdenis zijn er allerlei gradaties van lichte, meer symbolische verminking (sneetje in de clit) tot operaties waarbij de kudt zo ongeveer met prikkeldraad wordt gestopt als een kapotte sok. Je zou er voor kunnen pleiten om puur uit pragmatisme die lichte vormen toe te staan, om erger te voorkomen. Wel een knieval, voor religekkies: waar ik geen voorstander voor ben, maar als dat soort religekkies koste wat het kost hun zin gaan doordrijven, kun je ze ook een symbolisch offer geven.
Jongensbesnijdenis is natuurlijk net zo hard een verminking voor het leven die voor ong. 99% totaal overbodig is en ervoor zorgt dat je alleen nog kan rukken met glijmiddel. Noem dat maar niks. Natuurlijk qua ernst niet te vergelijken met de zwaardere vormen van meisjesbesnijdenis.
Een vvd'er met ballen, zogezegd
Die heeft ze zeker. Verder wel een PLORK.
LOL
Ik heb liever dat er geen geld gaat naar Italië die de Nederlandse belastingbetaler verminkt; Geen Italië!
Ik zeg:”War upon the VVD!”
En de Kuifjes....
Geen reactie..., dat dacht ik al.
*Aluhoedje afzetten om te gaan (voor)slapen doet*
En de van Oefelen beste landgenoten en meer van dat gespuis.
Ik ben tegen besnijdenis. Punt!
17 jaar nadat Ayaan het lef had dit achterlijk prehistorisch apengedrag aan de kaak te stellen, schrikt een VVD-er wakker. Sorry, te laat. We zitten tjokvol Eritreeërs, Somaliërs en vergelijkbaar gespuis.
Inderdaad. Bente doet een truukje voor de bühne. De krant en GS schrijft erover. En Bente harkt weer wat voorkeursstemmen binnen. Over tien maanden zijn er weer verkiezingen.
Bekijk dit thema (FGM) eens vanuit propaganda-perspectief: het is ontzettend makkelijk scoren. Immers iedere politieke partij is tegen FGM. Ieder weldenkend mens is tegen FGM. Dat is dus heel erg makkelijk punten scoren.
Zo is het wel. Daarnaast gaat de vvd er nul komma nul tegen doen. Dit is inderdaad ferme taal voor de bühne. Het levert naast de linkse stemmers misschien ook nog wel wat meer rechtse stemmen op.
@theo-is-dood | 23-06-20 | 18:50: als blm s6 heeft waarom Bente niet?
Echt iets dat alleen kan in lafland.
Zoveel mogelijk wegkijken en vooral nooit optreden of iets doen.
Denk aan de 2de WO,prins Bernhard,Sebrenica, Karremans,Indonesië en ga maar door.
Meestal is het iets van geld geven en de burger opzadelen met weer hogere belastingen.
Al gepost door RickRD | 23-06-20 | 16:45 | , maar wegens verscrhrikkelijke waarheid te belangrijk om niet nog een keer te herhalen:
'Meisjesbesnijdenis heeft wel degelijk met de islam te maken'
www.trouw.nl/nieuws/meisjesbesnijdeni...
Gruwelijk.
Precies.
En dat met name de Linkse Deugers, die direct in actie komen als het om vrouwenrechten, mensenrechten, racisme en discriminatie gaat, zich nu oorverdovend stil houden, is beschamend en veelzeggend.
Hun narcistische hypocrisie kent geen grenzen
@Bolder | 23-06-20 | 18:33:
Helemaal waar.
Ach vvd er allemaal voor de bühne en slappe knieën
Ja, nee, men wil zich natuurlijk niet in buitenlandse politiek mengen. Als het nu tegen Trump was of iets met BLM dan was het natuurlijk wel done. Een veilige stellingname. Maar dit?
Jammer dat fragment oohield bij de GroenLinks dame. Had graag de onzin vernomen uit de mond van één van de vier linkse partijen die deze praktijken al tientallen jaren gedogen. Weerzinwekkend dat dit onderwerp anno 2020 nog altijd speelt
Epidemisch is het. In Somalië, Egypte en Mali wordt bijna elk meisje 'behandeld.'
Maar ze worden wel gelijk behandeld.
@Watching the Wheels | 23-06-20 | 18:13: Met het mes op tafel.
Het schijnt ook erg populair aan het worden te zijn in Oost-Azië, volgens www.trouw.nl/nieuws/meisjesbesnijdeni... is in Malesië al 94% van de vrouwen besneden.
Echt. Verschrikkelijk.
@EefjeWentelteefje | 23-06-20 | 18:29: Gaat een beetje gelijk op met de opmars van de Islamitische achterlijkheid.
@Heiner | 23-06-20 | 18:57:
Yep. En de naïeve gutmenschen maar beweren dat het allemaal niks met de islam te maken heeft... hoeveel peop moet je in je hoofd hebben om zó je ogen te kunnen sluiten voor de barre werkelijkheid?
Het zijn alleen zwarte meisjes die worden verminkt, dus je zou denken dat die BLM-figuren daar een mening over hebben. Maar het interesseert ze kennelijk alleen als ze daardoor blanken verwijten kunnen maken. Het BLM-praatje is uiteindelijk niets dan een excuus om te rellen.
@EefjeWentelteefje | 23-06-20 | 19:05: Je kan er op wachten dat het in Indonesië, bijvoorbeeld op Aceh ook zal komen. Ook daar heeft het extremistenvuil de facto de macht en vindt de regering in Batavia, tegenwoordig Jakarta genoemd dat helemaal mooi.
@Heiner | 23-06-20 | 20:07: Dat gebeurt al heel lang ook op Atjeh:
"Het besnijden van vrouwen gebeurt in bepaalde delen van Afrika (Egypte, de Soedan en de zuidelijke Sahel inclusief Somalië), het Midden-Oosten (delen van Jemen en Oman) en Azië (Maleisië, Indonesië). De ingreep wordt vaak uitgevoerd als de vrouw jong is: zo worden de meisjes geopereerd van direct na de geboorte tot aan de puberteit. De ingrepen gebeuren volgens de meeste medische rapporten op zeer grote schaal, in een aantal landen bij de meerderheid van de meisjes; in Somalië bijvoorbeeld bij 80 à 90%.
Vrouwelijke genitale verminking (FGM) wordt toegepast in bepaalde islamitische, maar ook in christelijke en animistische bevolkingsgroepen in Oost-Afrika. In onder andere Soedan en Jemen is het een wijdverspreid gebruik dat meisjes besneden worden. In de Hoorn van Afrika worden behalve de clitoris ook de schaamlippen geheel verwijderd. In delen van Somalië en Soedan wordt bij de besnijdenis infibulatie toegepast waarbij de vulva dichtgenaaid wordt op een kleine opening voor de menstruatie na.
Volgens de Duits-Koerdische organisatie Wadi komt vrouwelijke genitale verminking ook in islamitische landen in Azië voor: zo zou de overgrote meerderheid (80−100%) van de vrouwen in Iraaks Koerdistan, mogelijk meer dan 80% van de vrouwen in Oman en 94% van de vrouwen in Maleisië op enigerlei wijze zijn besneden. Naar verluidt is de Zuidoost-Aziatische variant weliswaar minder ingrijpend dan in Afrika, maar volgens vrouwenorganisaties komen ook daar zwaardere vormen voor.
UNICEF noemt in 2013 de 29 landen waar de praktijk meer algemeen verspreid is: Benin, Burkina Faso, Centraal-Afrikaanse Republiek, Djibouti, Egypte, Eritrea, Ethiopië, Gambia, Ghana, Guinee, Guinee-Bissau, Irak, Ivoorkust, Jemen, Kameroen, Kenia, Liberia, Mali, Mauritanië, Niger, Nigeria, Oeganda, Senegal, Sierra Leone, Soedan, Somalië, Tanzania, Togo, en Tsjaad. De praktijk komt echter ook in andere Afrikaanse landen voor, in Azië onder meer in Indonesië[6] en Iran, en intussen ook in westerse landen, waarschijnlijk als gevolg van migratie.
@theo-is-dood | 23-06-20 | 20:22: Nou, loop ik al achter de feiten aan, dus.
Ze doen maar.
"Er worden weinig vorderingen gemaakt op dit dossier'', of zoiets zegt Bente Becker ergens.
Dat kun je wel zeggen, ja. En het speelt niet van vandaag of gisteren; meer dan 10 jaar geleden probeerde Jet Bussemaker deze 'kwalijke praktijken' al aan te pakken:
"Staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) overweegt een harde aanpak van besnijdenis van meisjes uit risicolanden waar deze praktijk voorkomt, zoals Eritrea, Sudan en Ethiopië.
28 januari 2009, 12:11
Naar Frans voorbeeld wil ze ouders van die meisjes die op bezoek gaan naar hun land van herkomst, een contract laten ondertekenen en meegeven waarin staat dat genitale verminking in Nederland strafbaar is."
Niks is van die 'harde aanpak' ooit terecht gekomen. En Agema heeft natuurlijk een punt; de PVV heeft wel consequent voor die harde aanpak gepleit, maar werd nooit gesteund, want ja, Wilders in de kaart spelen, wie wil dat nou?
En waar komen de liefhebbers van deze vaginale 'makeovers' vandaan: Eritrea, Sudan en Ethiopië. Je kunt daar Somalië nog aan toe voegen. Al die lieden, maar ik bedoel ALLEMAAL, zitten in Nederland omdat ze met succes een beroep hebben gedaan op de asielwetgeving: ze 'moesten' hun land ontvluchten, omdat ze persoonlijk door hun regimes vervolgd werden en voor hun leven moesten vrezen (althans, dat was oorspronkelijk, lang geleden, de reden om iemand hier asiel te verlenen). Maar hebben ze eenmaal een verblijfsvergunning gescoord, een Nederlands paspoort, en zijn ze verzekerd van gratis geld, sociale huisvesting, en gratis toegang tot al onze voorzieningen, dan blijkt opeens niets meer in de weg te staan om lekker op vakantie/familiebezoek te gaan naar hun 'eige' land, waar ze eerder hun leven niet zeker waren.
Ik zou zeggen - maar dat zeg ik al jaren - gooi de grenzen dicht, we verlenen géén asiel meer, we zeggen het Vluchtelingenverdrag uit 1951 eindelijk op, en al die clitorisfileerders en/of faciliteerders, daarvan trekken we het Nederlanderschap in en die schoppen we eruit: terug naar hun eige land, waar ze cultureel en qua religie echt veel beter op hun plaats zijn.
Zo is het!
De politicie die dit allemaal veroorzaakt hebben moeten toch apetrots op zichzelf zijn.
Mijn ouders zijn overleden, maar in alles wat ik nu doe vraag ik me af of mijn ouders op me zouden zijn.
Voor mij hoeven de grenzen niet dicht. Maar moet dit onderwerp aangepakt worden. Er is werkelijk nog nooit een ouder veroordeeld. Zoek je discriminatie in Nederland, dan kom je toch echt bij dit onderwerp uit. Islamitische meisjes worden echt anders behandeld, slechter. Veel slechter. Wie pikt deze gruwelijke martelpraktijken?!
@Bataafje | 23-06-20 | 18:18: Misschien moet je het juist wel andersom doen. Nl door mensen die uit die landen naar Nederland komen (gekomen zijn) hun reisdocumenten af te pakken en ook geen reisdocumenten meer te verstrekken. Alleen nog een vluchtelingen ID voor binnenlands gebruik. Dat ook te delen met die asielzoekers. "Je kiest voor dit land, maar je komt er niet meer levend uit, behalve als wij je er op basis van je gedrag of een verandering in de veiligheidssituatie wegsturen. Zou ook nog wel eens een afremmende werking op het aantal aanvragen kunnen hebben.
@Heiner | 23-06-20 | 20:14: Applaus! Kijk dat is nou eens een goed idee: een vluchtelingen ID, puur als identiteitsbewijs en NIET als reisdocument.
Maar ja, artikel 1 van de Grondwet, en het EVRM, en de Verenigde Naties en het IVBPR/BUPO, en en en ....
@theo-is-dood | 23-06-20 | 20:25: Nou, weet ik niet, Ze worden niet gedwongen om hier te willen wonen. Het is een vrije keuze, Er zijn zat andere landen, waar ze met hun achterlijke mentaliteit misschien beter aansluiting vinden.
@theo-is-dood | 23-06-20 | 20:25: Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Bij de Molukkers kon het ook nl.wikipedia.org/wiki/Faciliteitenwet...
@Heiner | 23-06-20 | 21:10: Mijn welgemeende compliment voor het vinden van dit precedent. Laten we hopen dat Bente Becker & geestverwanten uw suggestie oppikken
Al jaren bekend, al jaren niks aan gedaan, al jaren geen handhaving.
Glas plas was.
"Welkom, welkom..."
Mes, steek, bloed. Denk goed na...
Die mensen die dit doen moeten ze levenslang geven en de politici in NL die hun mond houden mogen ze van mij meteen al hun baantjes en politieke macht ontnemen. Wat een absoluut COVID-19plus gedrag want anders kan ik het niet noemen wanneer iemands essentie ontneemt precies zoals het COVID virus mensen kan aandoen. Goed zo BB ik ga op jou stemmen denk ik.
Ayaan strijd dapper door om deze barbaarse praktijken te beëindigen. In Nederland waar de politici zo begaan zijn *kuch* werd ze destijds alleen maar tegengewerkt.
Ayaan Hirsi Ali: Ban Female Genital Mutilation in Every State by 2020
www.youtube.com/watch?v=Cp4rPaJJWyw
Heldin. Was te goed voor Nederland, daarom moest ze weg.
Uit nog niet gepubliceerde notulen VVd-fractie-overleg: "Hahaha, jongens effe serieus. Wat zullen we nu eens verzinnen om kiezers te trekken. Weet jij nog wat? Ja, vrouwen besnijden. Daar is die Agema toch mee bezig geweest, dus doen we eniet. Oh, eigen inbreng, voor de verkiezingen? Okay, okay, zeg, meisje van de koffie, wil jij wat doen? Verhaaltje voor lezen achter een katheder? Grote meid, ik zie je na afloop wel op mijn kamer. Hahaha, jongens, nou nog dit….."
@dathoujetoch: inderdaad! Lekker makkelijk deugpunten scoren. Als we deze totaal abjecte onmenselijke praktijken in NEDERLAND willen voorkomen, dan moeten we in NL géén Somaliërs, Sudanezen en Ethiopiërs meer binnen laten. Maar dat durft Bente dan weer niet te zeggen.
Partijen als D66, GL, DENK hebben helemaal geen probleem met genitale verminkingen.
U bedoelt: het martelen van kleine meisjes.
@Bolder | 23-06-20 | 17:57: En jongens. Hoezo is het wel ok om bij jongetjes een deel van hun pielemuis eraf te hakken? Als ze dat zouden willen kan dat altijd nog op volwassen leeftijd zodat ze er eerst zelf eens goed over hebben kunnen nadenken.
@elfenstein | 23-06-20 | 17:59: En de jongens die besneden zijn zullen later bij hoog en bij laag beweren hoe fantastisch het wel niet is. Begrijpelijk als je voor een voldongen feit staat. Ook vanuit religieus standpunt is het niet te rijmen. God maakt toch geen foutjes? Het lichaam is toch af?
Denk heeft het uitgevonden, GL is geestelijk verminkt, en Kaag heeft mogelijk ook een behandeling mogen ondergaan van haar man in ruil voor de 13mio die ze overgemaakt heeft.
@Ray Skak | 23-06-20 | 18:13: De echtgenoot van mevrouw Kaag is Arabisch, dus (tenzij Christen) is hij besneden. Daaruit volgt dat haar zoon ook besneden is. Zij zal het als cultureel gebruik zien.
VVD, dus er zal vast niks gebeuren. Lekker op tijd, trouwens.
Godskoelere! Meisjesbesnijdenis, Ollongren, Johan Remkes, Rob Jetten, Mona Keijzer, Michael Panhuis, War on zwembaden, BLM demo, ik heb mijn portie ellende wel weer gehad voor vandaag.
Dit is al jaren bekend, dus om nu een beetje proberen te scoren is alleen maar aandachttrekkerij. Zolang er in Nederland nog steeds religieuze partijen in de regering zitten en dus meebepalen wat er in een land wel en niet mag zal er helemaal niets veranderen. Vrijheid van godsdienst wordt onderhand voor enorm veel misbruikt. Een kindhuwelijk in bepaalde kringen in Nederland doet men ook niet moeilijk over.
Na het verminken van meisjes kopen deze slagers gewoon weer producten van Unilever. Dus de heren in het Catshuis vinden het verder allemaal prima.
Eh nee, dat doen ze juist niet. Sandpeople kopen hun waar bij gelijkgezinden en als het niet anders gaat enkel "hun" producten bij de appie. Eigen brood, eigen vlees, eigen groente. Je hebt er verrekte weinig aan als hollandse grootgrutter.
@elfenstein | 23-06-20 | 17:53: en jij denkt dat in die winkels geen Unilever producten liggen?
Ach, het Nederlandse kabinet vind het wel goed zo. We gaan nou eenmaal niet Saoedi-Arabië, Algerije, Marokko, Niger, Yemen, Egypte en Libanon beledigen. Want dat vinden wij, een schande. En Kaag - de aanstaande MP - is het er mee eens.
Wordt nog een aardige klus voor de Marechaussee op Schiphol om niet van etnisch profileren te worden beticht. Naar Spanje met uw vrouw en twee dochters meneer de Witt? Voor drie weken? Het gaat toch niet om een besnijdenis hoop ik?
Daarom, hoe moet je FGM vaststellen in de praktijk? Zie je ‘t voor je als we een Somalisch meisje gaan oproepen voor een controle bij de gynaecoloog ? Nu L moeten we volgens de VN onze Zwarte Piet afschaffen.
Bente Becker..., dat bekt lekker,
vooral in een volgende rechts lullen links vullen zet in het politieke schaakspel.
Bente is rechtstreeks vanuit de Tilburgse collegebanken de politiek ingerold. Vanaf de universiteit meteen aangesteld als politiek assistent van Henk Kamp. Daarna beleidsmedewerker van de VVD-fractie. Heeft nog nooit een echt bedrijf van binnen gezien.
Nederlandse politiek in een notendop... Ideetje van mij? Nee? Fuck it. Wel van mij? Moet je mij eens zien deugen! Wat een treurnis.
Ik had bijna gezegd alle eur voor tante Fleur, omdat dat lekker bekt. Maar het is wel erg knullig en bovendien zouden mensen kunnen denken dat ik het over geld heb.
Dus nu goed: alle eer voor Fleur!
De campagne begint steeds vroeger...
Zolang een religie, welke dan ook, in de regelementen heeft staan dat je jonge kinderen hun genitaliën moet vernielen op wat voor manier dan ook dient die religie verboden te zijn op grond van de rechten van de mens en het strafrecht, die dergelijke praktijken bij niet-religieuzen uitdrukkelijk verbiedt. Een godje die graag wil dat je je kinderen verminkt is geen god maar een duivel, eentje die je niet moet willen.
Ik hoop dat re-incarnatie écht bestaat. En dat AL degenen die moedwillig vertragen dat dit stopt teruggeboren worden als meisje en .... (vul de rest zelf maar in..)
Joh, Koolmees komt met een taskforce. Dat is wel heel erg 1991. Het filmpje stopt bij de inbreng van Nevin Özütok van GL. Dat is dan weer goed. Wat een ongelofelijke arrogante kudt is dat.
Rare West-Friese achternaam heeft ze.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:27: Een Paul-de-Leeuw-type opmerking: 'grappen' maken over uiterlijk, namen, etc. Lager kan niet. Ik kijk niet meer naar Paul de Leeuw. Ik interpreteer dit als volgt: rare West Friese achternaam, dus hoort die hier niet, dus weg. Want echte Nederlanders heten Jansen, de Vries , de Jonge.
@dathoujetoch | 23-06-20 | 18:16: Jij maakt ook wel eens een foutje tijdens het interpreteren.
Ik ben geen racist, dus ik heb geen mening hierover. Of vice versa.
Je zou kunnen beginnen met afschrikking. Dus volledige amputatie van de genitaliën, armen en benen van de ouders en andere betrokkenen, gevolgd door het afnemen van het paspoort, en het permanent opsluiten in een kamp totdat de schuldigen hun uitreis geregeld hebben.
Als dat binnen een jaar niet tot betere resultaten leidt zou je aan verzwarende maatregelen kunnen gaan denken.
Ik moest denken aan het verhaal van een Indier en een Engelse bestuurder. Die eerste zei dat het gewoon hun traditie was dat een vrouw die vreemd ging door de mannen van het dorp doodgeranseld werd. De Engelsman antwoordde dat het zijn traditie was om die mannen vervolgens aan de hoogste boom op te knopen.
@piet karbiet: Van tradities moet je afblijven.
@mezelf: van sommige (Indiase) tradities. Ik bedoel niet de religieus islamitische waanzin uit het oorspronkelijke topic. Daarvoor heeft Obominotie een prima oplossing.
@Major-Disaster | 23-06-20 | 19:38: In India kent men wederom de rijke traditie van weduwenverbranding, genaamd 'sati' of 'sutee':
theculturetrip.com/asia/india/article...
De VVD veel zeggen, beloven, niets doen, of het tegenovergestelde. 12 jaar aan de macht en nog steeds dit probleem niet kunnen/willen oplossen. Triest voor de slachtoffers.
Jawel ,als er verkiezingen zijn, worden de beloftes nog groter, nog beter, nu vernieuwd. Stem op ons!
Hoeveel ministers van Justitie waren de laatste dertig jaar van VVD-huize?
Bente moet zich schamen voor dit doorzichtige optreden om zich als de partij voor LAW & Order te profileren.
Primitieve praktijken verander je niet zomaar.
Al helemaal niet als het zich in het verborgene afspeelt.
Onzin, hét is een kwestie van willen.
Lastige materie. Maar je duidelijk er tegen uitspreken is altijd goed.
Wat mij betreft zit geslachtsdelen van kleine jongetjes en meisjes verminken op hetzelfde leveltje "erg" als pedofilie. Stop gewoon met dat gerommel aan kleine kindertjes, het is barbaars en tegen alle moderne inzichten qua onschendbaarheid van het lijf in. Zeker bij kinderen, die hebben nog niks te vertellen dus moeten wij ze tegen idiote middeleeuwse gebruiken beschermen, juist nu.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:28: kost ook niets he, beetje gratuit, dat dan weer wel. Zoiets van, onze partij is voor vrede. Daar heeft u niet van terug he. Stem op ons!
Jij denkt dat die meisjes nooit bij artsen komen? Of enorme last hebben van hun verminking, wat op school echt wel opvalt?
@elfenstein | 23-06-20 | 17:56:
Graag hoor ik van u een concreet voorstel hoe dit aan te pakken.
Maar, met respect voor burgerrechten zoals gegarandeerd dood de Grondwet en het EVRM. Zonder ethnische profileren, zonder discriminatie en zonder dat de VN en Jesse Jackson ons land veroordelen.
@Bataafje | 23-06-20 | 18:22: Kom nou toch. Verplicht schoolzwemmen is ook allang afgeschaft. En we snappen allemaal wat daarvan de achtergrond is.
En op het moment dat de Kinderbescherming of het consultatiebureau een brief stuurt waarin een gynaecologisch onderzoek wordt aangekondigd, dan wordt het kind in kwestie bij de eigen clan in Somalië ondergebracht.
.. onze vluchtelingen mogen hier dan aangekomen zijn in een land propvol racisme, toch is dat racisme betaalbaar genoeg voor een vakantie in het land van herkomst. Een land van waaruit zij moesten vluchten vanwege de barbaarse toestanden daar.
Met de NL uitkering op zak kunnen zij op vakantie betalen voor de barbaarse toestanden waaraan hun kinderen ontsnapt zouden zijn, ware het niet dat hun ouders gewoon barbaar zijn gebleven.
Bij terug-terugkomst wel weer meedoen met de kameraden van BLM en KOZP! Dat standbeeld valt echt niet vanzelf om.
Ho ho, zij hebben dit land opgebouwd.
@Piet Karbiet | 23-06-20 | 17:29:
Tot de tiefuszooi, die het nu is.
Ze houden vast aan de misdadige achterlijkheid waarvoor ze gevlucht zijn.
Er was een tijd dat Links Nederland over zulke zaken wel degelijk een stevige mening had : gerard1945.wordpress.com/tag/gastarbe...
Links Nederland is er waarschijnlijk wel voor om verminking op te nemen in de zorgverzekering voor exoten en uit te laten voeren in een Nederlands ziekenhuis.
Het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk.
Maar dit jaar wel weer 100 000 mensen van de "besnijdenis cultuur" binnenhalen zo consequent is de VVD dan weer wel.
Gewoon per week tellen en de nareizigers niet gelijk meenemen in de cijfers. Dan valt het reuze mee.
Rascismekaart in 1, 2, 3...
Dus glas, pijnlijke plas, was.
Of:
Glas, bloedplas, was.
Verkiezingen
En gebruik je hersenen nu eens als je in dat hokje staat! Stem slim.
Weer een minister met gelul voor de Bühne. Glas, plas, was. Het plassen gaat wat lastig na de besnijdenis, maar alles om maar te deugen en de pislam niets in de weg te leggen. De wetten zijn er, het draagvlak is er, men wil gewoon niet. Er is met 40.000 besnijdenissen nog GEEN ENKELE veroordeling geweest. De grenzen blijven open voor nog meer achterlijkheid en dan is Den Haag heel verbaasd dat de burger het soepzooitje niet meer serieus neemt en zelf de boel gaat regelen.
Ergens moet het kwartje vallen....
Verbaas mij al tijden over de kwesties waar ze telkens mee wegkomen. Al zegt het meer over het stemvee.
De wal zal het schip wel eens een keer keren.....
En de voorvechtster tegen vrouwenbesnijdenis Ayaan Hirsi Ali hebben ze het land uitgejaagd. Gewoon omdat het kan.
@fraumerkel: in Engeland is FGM al langer strafbaar gesteld. Daar is tot nu toe één veroordeling geweest.
"Er is met 40.000 besnijdenissen nog GEEN ENKELE veroordeling geweest."
Weet u, waarom heb ik behalve Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud (beter bekend als Ayaan Hirsi Ali) daar nog nooit een vrouw van couleur over gehoord? Ik zie geen demonstraties van vrouwen van couleur die protesteren tegen dit walgelijke gebruik. Ik heb nog nooit gehoord dat er vrouwen van couleur waren die naar de politie gingen als de echtgenoot aankondigde dat komende zomer een dochter onder het mes moest. Toch raar, vindt u zelf ook niet?
Dit probleem gaat enkel groter worden met de voortdurende import van mensen uit dit soort culturen.
VVD STEMDE TEGEN een goed PVV-voorstel. Want PVV.
VVD is D’66.
VVD rijdt al jaren op de slinkserijbaan, iedereen weet dat je veiliger rechts kan rijden.
Tijd voor een nieuwe versie Hans Wiegel.
@Hét vrije woord | 23-06-20 | 17:25: De VVD is Brussel Plus geworden. De partij die het eens was is allang deaud en begraven.
Cultuur? Dan is voor Somalische kinderen Zwarte Piet echt een beter alternatief.
Als de VVD de verkiezingen heeft gewonnen dan hoor je er niets mee over. Dan gaat het weer over paaien van multinationals.
Dit.
Een mening is gratis, principes kosten geld.
Terwijl het MKB voor de meeste werkgelegenheid zorgt. Jammer dat ondernemers dat niet doorhebben.
Van welke partij was nou de fractievoorzitter die de kindhuwelijken niet wilde verbieden?
Dat we wat meer respect moesten hebben voor de normen en waarden van de apothekers uit Aleppo.
Was dat niet Klaas Dijkhoff?
Een partijgenoot van Bente? En als fractievoorzitter ook haar baas?
Ze maken slechts wat ketelmuziek om de kiezer woestijnzand in de ogen te strooien.
Na een grapje over Zwarte Piet valt heel Links Nederland over een tv-programma; Feestboek, Twatter en Instadram lopen vol met valse emoties, Alle DPG- kranten staan ermee vol, eindeloos gelul op tv in elke denkbare talkshow, bijn a twee miljoen kijkers voor de volgende VI en zelfs de achtergestelde miljonairs het Nederlands voetbal-elftal spelen een valse fluit mee.
Maar als 42.000 meiden (Een hele Arena of Kuip vol!) door hun eigen achterlijke families op sneaky wijze voor de rest van hun leven gruwelijk worden verminkt? Door criminele folteraars die zich, net als met zoveel andere zaken, geen ene fuck aantrekken van wat hier zoals in elk beschaafd land, verboden is.
De schaal waarop deze bewuste verkrachting van de wet plaats vindt, is wat mij betreft een reden te meer om de islam met al zijn aanpalende achterlijke en barbaarse tradities, te beschouwen als een criminele organisatie. We hebben het hier namelijk over niets minder dan misdaden tegen de menselijkheid.
En dus: waar blijven al die linkse feministen?? Die meteen massaal hun hysterische scheuren open trekken als er weer eens een of andere publieke figuur een grapje maakt? Of als er weer eens whatever wat valt te moraliseren?
Je hoeft hier geen item van bij M, Jinek of Op1 te verwachten. Pleasen is het devies. Eindeloos pleasen.
Maar de verzonnen traditionele figuur Zwarte Piet moet kapot. Van de meisjes-verminkers. En Rutte.
@Piet Karbiet | 23-06-20 | 17:32: Zwarte Piet is immers veel gevaarlijker dan deze vrouwenverdelgers.
Zeer diepe buiging doet.
Het gekleurde vuil van KOZP zal je over genitale verminking niet horen en die Sylvana Simons al helemaal niet, Is samen met Jihadistensnol Meulenbelt de grootste vijanden van FfF. Want dit soort zaken, bijvoorbeeld net als gedwongen huwelijken moeten kunnen, Het is iets cultureels.
U moet eens weten welke seksuele fantasieën linkse feministen erop nahouden.
Toch gek dat op iedere vraag in de 2e Kamer het antwoord "meer geld" terugkomt. Dit is toch geen "geldkwestie"? Dit is verdomme een cultuur/religie/ethische kwestie. Heeft helemaal niks met geld te maken, maar met het gedogen van een achterlijke subcultuur, gedogen van Salafistische Imams, gedogen van taalachterstand, gedogen van Islamitische scholen met Salafistische lesporgramma's, etc. etc.
En het allerergste is: ze weten het allemaal die schijnheilige 2e Kamerleden en laffe ministers. Allemaal. Maar door het complete gebrek aan kloten (want dan moet ik kleur bekennen) wauwelen ze er maar een beetje omheen. Prediken over "diversiteit" en "inclusie" en hoe belangrijk ze het vinden dat er "vrouwenrechten" zijn en "onbegrijpelijk dat er zo weinig vrouwen in de top van NL zijn", "vrouwen zijn slachtoffer van de patriarchale cultuur" etc. etc.
Maar als een stel gasten met een achterlijke cultuur samenklonteren om een parallele samenleving in te richten en dan vrolijk vrouwen gaan lopen verminken, mutsen (no pun intended) ze er een beetje omheen. We geven wel wat extra geld en dan gaat het vanzelf wel weg...
Nee, Koolmees, het gaat niet vanzelf weg. Deze cultuuridioten zijn uit op dominantie van alles en iedereen. Ook weerloze vrouwen. Dus als je geld geeft om je verantwoordelijkheid af te kopen, kleeft er bloed aan je handen. Je kiest ervoor om weg te kijken. Lafaard.
Je zou eigenlijk de handhaving misschien wel kunnen bekostigen met torenhoge strafboetes.
Raak.
Helder.
Roerend mee eens!
Die 'wie dan leeft, wie dan zorgt'' mentaliteit van het politieke kartel is hemeltergend.
@Hadena | 23-06-20 | 17:11: hagagahaha. Dat volk loopt na twintig jaar in Nederland nog steeds voor 90% in de bijstand. Daar kun je geen boetes opleggen. Die hoeven ze immers niet te betalen. Wel eens van “beslagvrije voet” gehoord?
@theo-is-dood | 23-06-20 | 19:28: Het enige wat wel indruk maakt is het ontnemen van de verblijfsvergunning en uitzetting. Als dat weer eens geopperd wordt, valt iedereen over elkaar heen, racisme en ongelijkheid schreeuwend. Daarbij zal het eerder zo zijn dat je de "vluchtelingen" makkelijker in het gareel kunt houden.
Fors afstand is armlengte?
Nederland 2020.
Geschminckte kindervriend kan trap in zijn gezicht verwachten en een debat in de kamer over een kinderverminkingscultuur.
2020 !
Iemand nog een puntje multicul ?
Zolang er niet ook tegen jongensbesnijdenis wordt geageerd is dit gewoon geleuter voor bühne.
Lig je te fantaseren over plassers?
Ik , en met mij alle vorige vriendinnen, en nu mijn vrouw, zijn anders superblij met mij besnijdenis. Schoon, mooi, en ik hou het uren vol. En kom dan net zo spetterend aan mijn gerief als een onbesnedene. Nu jij weer.
Mee eens.
Religieus gehak & gesnij in de intieme delen van onmondige kinderen is, behalve primitief & barbaars, een ernstig zeden-delict en bovendien een misdaad tegen de menselijkheid.
Maakt niet uit of het om jongetjes of meisjes gaat. En maakt niet uit of dit nu islamitische of joodse 'tradities' zijn.
Lichamelijke verminking is een aantasting van ieders lichamelijke integriteit. Geweldpleging (want dat is het) is strafbaar. In elk beschaafd land. Maar zodra er een etiket 'traditie' of 'religie' op wordt geplakt, dan mag het ineens...
Zum kotzen.
@BenPakdee | 23-06-20 | 17:11:
Zie Peter Emile | 23-06-20 | 17:15
Die verwoordt exact mijn mening
@Peter Emile | 23-06-20 | 17:15:
Zeer goed gezegd. MIjn mening precies ook.
@Peter Emile | 23-06-20 | 17:15:
IJsland heeft geprobeerd het bij wet te verbieden. Op het eiland woonden een handje moslims en geen joden. Het wetsvoorstel was al geschreven, toen de USA liet weten dat, indien deze wet werd aangenomen, de USA de handelsovereenkomsten zou herzien, de visumplicht verder zou aanscherpen, de informatie over IJsland (versterkt aan derden) een negatieve ondertoon zou geven, de VN zou geïnformeerd worden en het toerisme naar IJsland zou ontmoedigen. Tevens zou een lastercampagne gestart worden.
Er is nu een joodse gemeenschap in IJsland, bestaande uit een rabbi en zijn vrouw, die fungeren als waarnemers inzake wetgeving aangaande deze onderwerpen. De grootste schreeuwer was Ted Cruz.
Ja daar hebben Agema en Becker natuurlijk dikke pech want anders was dit feit in elke krant de headline en op de televisie uit en te na besproken geworden. Deze zijn echter nog even bezig met het criminele gedrag en uitingen van een zekeren Johan en de feministen zijn allemaal op vakantie.
Naar Somalië.
@Zenzeo | 23-06-20 | 17:03: indonesie
Heb 't zelf meegemaakt, is echt heel erg, had voor de zomervakantie een vriendin die spuitend klaarkwam, en na de vakantie was 't een droog pruimpje. Pas na twee maanden vertelde ze mij wat er was gebeurd, met een scheermesje, hup haar klit weg, en dan een dot met jodium er op..
Aangifte gedaan ?
Merkte je dat niet meteen bij het beffen dan?
Jodium. Valt nog mee dat ze er geen tijgerbalsem opsmeerden.
Geprobeerd, maar omdat ik "niet direkt betroffen" was, werd ik weggestuurd. Zij durfde niet, omdat ze bang was dat haar ouders 't te horen zouden krijgen...
@Padre Grassi | 23-06-20 | 19:51: Wat denkt u van het onderstaande:
“Pics or it didn’t happen,” is a popular Internet phrase often used on social media. The meaning of the phrase being that if you didn’t take a photo of the particular event and post it on social media, then how do we know it actually happened?
Het cordon sanitaire om de PVV. Partijbelangen laten prevaleren te kostte van het welzijn van die jonge meisjes. In en intriest.
het in dit artikel benoemde"gespuis" blijkt zeer voorradig te zijn in de VVD
walgelijk gewoon om tegen te stemmen vanwege partijpolitiek... ik kan het gewoon niet bevatten !
Precies. Het is weerzinwekkend. "Mevrouw Becker verdient alle lof," zegt Koolmees na de interruptie van Agema. Wat een walgelijke vertoning.
Minachting van democratie is een groter goed dan een paar bloedende kinderen.
@Trio Rimba | 23-06-20 | 17:07: viel mij ook op ja. Schoft.
Meer dan 40 duizend vrouwen in Nederland zijn besneden. De frustratie van Fleur Agema is begrijpelijk. Ze hebben dit al vaak genoeg geagendeerd, maar ze zijn geen kartelpartij en dus worden ze genegeerd.
Kan men de karteltheorie wel weglachen maar dit is wel een schaamteloos staaltje motie jatten van de PVV.
twitter.com/bentebecker/status/127538...
Eerst snijden ze de boel eraf, en daarna moeten ze ook nog eens het maagdenvlies herstellen, wat een hypocriete, wansmakelijke bullshit. Als hun middeleeuwse hobby dan mislukt kan de sociale zekerheid er ook nog eens voor opdraaien.
Tuurlijk, allemaal herstelbetalingen.
Daar is Bente ook op tegen, zie haar Kamervragen: "Kunt u inzicht geven in de praktijken rond maagdenvliescontrole en maag-denvliesherstel in Nederland? Hoe vaak komt het voor? Aan welke wet- en regelgeving zijn deze praktijken onderhevig? Bent u bekend met het feit dat volgens de richtlijnen van de WHO maagden-vliescontrole en -herstel mishandeling is? Wat vindt u ervan dat dit dan toch in Nederland plaatsvindt, artsen hier aan meewerken en bedrijven hiervoor adverteren? Klopt het dat de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie & Gynaecologie (NVOG) in 2004 een standpunt heeft opgesteld om na counseling mee te werken aan maagdenvliesherstel en sindsdien niets is gewijzigd? Werken gynaecologen nog steeds conform dit standpunt? Zo nee, wat is het geldende standpunt dan wel voor maagdenvliesherstel?"
Fleur Agema heeft Sander Dekker al eerder de oren gewassen. Hugo de Jonge kan het niet zo boeien. Hij speelt liever met zijn appje. Fleur Agema zei toen ook al dat de ministers de hete kool doorschuiven naar elkaar. Dat blijkt ook want nu staat Koolmees er weer. youtu.be/ZVdL0kxb-co?t=426
Stuitende hypocrisie van de VVD, maar we zijn het gewend.
Sterk van Agema. Koolmees neemt er notie van.
Gebeurt natuurlijk niks, want de uitwassen van de islam worden pas aangepakt als het te laat is, als het al uberhaupt aangepakt wordt.
Dat klopt niet helemaal met de gemiddelde populatie in een P.I., toch?
Bekende smerig gedoe van Deug666. Voor de bühne meebuigen en niets doen.
Wat is de maximum celstraf eigenlijk voor marteling en verminking van kinderen?
een FOEI-gesprek.
Volgens mij een levenslange uitkering met vakantiegeld, een woning en een nieuwe Miele.
De bedoeling is, en moet zijn: celstraf, gevolgd door uitzetting.
Zolang het een moslim gebruik is, is dat geen enkel probleem. Dan mogen de messen geslepen zijn voor het omleggen van dieren, wegsnijden van voorhuiden en clitorissen en een enkele keer voor het om zich heen steken als ware men verward is....
Een hele hoop woorden, al jaren lang.
En wanneer komen de daden ?
De straffen, openbare rechtszaken, de media in de geloofsgemeenschappen die gaan uitleggen dat dit echt niet kan, de uitzettingen ?
Niet ?
Ah...
Voor 'daden' moet je de gesloten oester van de islamitische parallelle samenleving openbreken. En als je dat nú zou willen doen, zou dat zulke draconische maatregelen vergen dat daardoor geheid de pleuris gaat uitbreken. En voordat je het in de gaten hebt, lopen hele allochtonen-wijken met Kalasjnikovs en machetes te zwaaien.
We zijn met alles te laat. Dat geldt voor alle westerse landen. We hebben de rotting van de islam te lang zijn gang laten gaan. We hebben onze steden te lang te vol laten lopen met lieden die een ideologie aanhangen die niet alleen frontaal botst met alles waar het westen voor staat, maar die bovendien schijt hebben aan alles.
Probeer dáár maar eens grip op te krijgen.
@Peter Emile | 23-06-20 | 17:29: Deze epistel is goud waard. Werkelijk, zo duidelijk heb ik het nog nooit verwoord gezien. Want dat is het precies: we zijn te laat. En als we iets willen doen breekt overal inderdaad de pleuris uit. In feite is de wolf in schaapskleren -of het paard van Troje zo u wilt- al onder ons. Zonder enorm bloedvergieten komen we hier nooit meer vanaf. De trieste waarheid.
@Graeme Reaper3779 | 23-06-20 | 18:16: Alles is mogelijk, als er politieke wil en rugdekking is. Ik heb er vertrouwen in dat politie, leger, Marechaussee en inlichtingendiensten, mits 200% gesteund door de allerhoogste politieke leiding, de zaak aan kunnen. Lees hieronder wat de franse generaal Massu voor elkaar kreeg:
"By early 1957, French Algeria was in the turmoil of a war of independence. On January 7, with the Front de Libération Nationale calling for a general strike, Massu was put in charge of the capital, Algiers, regarded as a centre of terrorist activity. He did not like what was, in effect, a police operation, so he took over the police information service, and organised his troops to supervise everything that happened in the casbah.
The French ruthlessly broke the strike, forcing Muslim shopkeepers to open their premises and others to return to work. Supplies of arms were seized, and thousands of people were arrested and interrogated. The result was that, by October, terrorist activity had virtually ceased, and the city's restaurants and cinemas had returned to normal. Massu and his parachutists were the heroes of what became known as the Battle of Algiers."
Een mooi filmpje van 12 minuten op GeenStijl TV om het kartel te stutten.
precies
Niks mis mee toch.
12 minuten om achterlijk, middeleeuws en hier massaal geïmporteerd primatengedrag aan de kaak te stellen. Dan maakt het even niet uit uit welke politieke hoek dat komt.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:57: Als je wil dat we moslim-provincie van de EU worden is daar idd niets mis mee.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:00: We zijn geen Rusland. Dat telt percentueel veel meer moslims dan de hele EU.
Prima verhaal toch? Is er iets mis met de inhoud van haar boodschap omdat ze van de VVD is.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:00: ik zou eerst eens gaan kijken in Brussel of Parijs...
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:02: Wat moet je nou weer met Rusland? Ik woon en leef in Nederland, en daar is het een grote puinhoop dank zij de VVD.
@zuurtjeregen | 23-06-20 | 17:03:
Met de inhoud is helemaal niets mis. Maar iemand van de VVD die dat staat te oreren, is per definitie niet te vertrouwen.
@Crusher | 23-06-20 | 16:57: Volgens mij is mishandeling al verboden. Misschien moet de VVD eens leren wat handhaven is? En geen nieuwe aanwas van Middeleeuwenezen accepteren? Hallo VVD en CDA. Hallo.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:02: En zit allemaal in moslimstanië van Rusland. Europees Rusland vond ik aangenamer dan Moslimstanië van Rusland.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:02:
U zou eens wat beelden van Grozny uit de jaren negentig moeten bekijken. Dan begrijpt u hoe het Russische leger over mOslims denkt
@Ommezwaai | 23-06-20 | 17:16:
Klopt. VVD belooft van alles, maar doet niets.
Tja Fleur.. gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Ligt meestal gewoon aan de toon vh debat.. en tja. daar worstelen jullie al 15 jaar vruchteloos mee.
Over wakker worden gesproken
Je kan het Fleur en Geert uitleggen, maar ze snappen het gewoon niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:56: Ze snappen het prima, en jij ook.
Precies, de toon is het allerbelangrijkst. Moet je kijken wat een fantastisch land zonder problemen dat heeft opgeleverd, die juiste toon treffen.
Nooit demonstraties, nooit overlast, alle allochtonen gemotiveerd om te werken, alle tokkies netjes putjesschepper enz.
Ah, het is de toon... En de inhoud? Kom zeg, daar luistert toch iemand naar.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:00: Geert is alleen maar boos en verontwaardigd. Zelfs als hij een kabinet mag steunen, loopt hij boos weg.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:03: De VVD bepaalt het beleid, al bijna 12 jaar. Naar anderen wijzen is kleuterklas niveau, het wordt tijd dat de VVD zelf verantwoordelijkheid neemt voor de puinhoop die ze er van maken. De PVV kunnen we pas beoordelen als zij aan de macht zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:03: PvdA heeft zelfs volledig meegedraaid met de VVD en heeft er nu ook spijt van.
Het is een combinatie.. ( ik leg het maar even uit, want tja.. ik heb ook kinderen in die leeftijd)..
Als je de hier aangesproken partij / ministers/StaS eerder uitmaakt voor knettergek, gevaarlijk, idioot etc.. denk je dat dan iemand nog notie van jou ( en DUS de mensen die je vertegeneoordigt ) neemt? Waarom zouden ze?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:56: Ze zullen het wel begrijpen, maar daarom hoeven we dat nog niet normaal te vinden.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:08: onzin.. je kunt nu al vaststellen dat het een clubje totaal ongeschikten is, uitzondering misschien Martin Bosma, die heeft nog een beetje brains, de rest zit er im te zitten.. KAAAAA TJING
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:03: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 17:13:
De partijen in de regering zijn op de 1e, 2e en 3e plaats verantwoordelijk. Dat jij de PVV er graag met de haren bijsleept moet jij weten, maar dat is ruis. Bijna 12 jaar om iets aan vrouwenbesnijdenis te doen, en er gebeurt niets. En dat is de VVD te verwijten. Niet de PVV. Niet de marsmannetjes, of de Russen...
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:03: Omdat de CDA niet leverde op immigratie geheel tegen de afspraak in.
En hier loopt het dus al gelijk spaak.
Dat land is dus blijkbaar veilig.
Als ze dan terug naar Somalie afreizen voor dit soort praktijken, Laat ze er dan ook maar gelijk blijven met de hele familie.
Ja, ik snap ook niet waarom ze dan terug kunnen.
We hebben bewindslieden die inmiddels te dom zijn om te poepen. Die strooien met verblijfsvergunningen, want stel je voor dat je eens iemand weigert. Op vakantie naar het land van herkomst zou automatisch mogen, nee moeten, leiden tot intrekken van de verblijfsvergunning. Desnoods met terugwerkende kracht voor lieden met een permanente verblijfsvergunning. Die gasten hebben de boel gewoon in de zeik genomen. Maar goed, leg dat maar uit aan Rutte en zijn club harlekijnen. Die nemen continu iedereen in de zeik.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:01: Omdat onze overheid geen ballen heeft Kuif.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 17:01: vrije markt, dat wou de VVd toch zo graag, vrij vliegverkeer, vrij overal?
Simpel: meisjesbesnijdenis is strafbaar in Nederland. Doen de ouders het toch? Land uitzetten. Terug naar land van meisjesbesnijdenis. Dáhág, groetjes!
Maar dan laat papa wel onverdoofd zijn ballen hier, die kunne dan aan een hond van een christen gevoerd worden.
@getzappad | 23-06-20 | 16:58: kunnen
De wet is er wel. De overheid doet alleen precies NIETS!
@Zenzeo: hoe moet de Marechausee op Schiphol dit constateren? Voor de wet zijn het Nederlanders immers. Wordt dan een zwarte Nederlander WEL gecontroleerd en een blanke niet. !?!
Zie je het voor je?
Pak ook gelijk de verminking van jongens aan. Daar vallen nog veel meer slachtoffers.
Stichting Al-Gitaan is in 1994 speciaal opgericht ten behoeve van de besnijdenis van jongens en mannen in Nederland:
www.facebook.com/Stichting-Al-Gitaan-...
Op vakantie naar Somalië.... Daar was het toch veel te gevaarlijk, en daarom zitten ze allemaal in West-Europa.
Juist, U was me voor.
Is al jaren bekend dat Eritreeërs en Somaliërs massaal op vakantie gaan naar hun land van herkomst na het verkrijgen van een verblijfsvergunning. En daar wordt helemaal niks mee gedaan. Want dat is niet inclusief of zoiets.
Daar heeft u een goed punt. Wie hier heen vlucht vanwege risico's heeft niets meer te zoeken in land van herkomst. Door het tegendeel te bewijzen vervalt de vluchtelingenstatus en wordt de vliegticket enkele reis.
@Crusher | 23-06-20 | 16:53: Dat zou veel harder moeten worden aangepakt. Erg slecht voor de geloofwaardigheid van het Nederlandse asielbeleid.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:58: Wie is er toch ook al weer aan de macht, al bijna 12 jaar.. begint met een V en eindigt op VD......
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:58: Eén van de redenen dat ik -helaas voor jou- al jaren geen VVD meer stem. Ze hadden met name op dit thema een veel rechtser standpunt moeten innemen en vooral beleid op maken. Rutte heeft veel te water bij de wijn gedaan om links te behagen.
Dat de PVV geen potje weet te breken heeft een duidelijke oorzaak: ze zijn nog te klein en krijgen te weinig stemmen. Twee thema's zijn voor mijn stemkeuze doorslaggevend, een partij moet anti-immigratie en anti-EU zijn. Alle andere thema's doen er uiteindelijk niet toe als in voorgaande twee geen duidelijke stelling wordt genomen. Mijn stem moet dus maar richting de PVV.
Anti-EU lijkt me niet heel slim. Dan word je nooit een grote partij.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:51: En dat is natuurlijk het enige doel, een grote partij worden. Man man man wat een failliete armoedige bende is die VVD toch.
Er zijn weinig (lees geen enkele) partijen die met zoveel zetels zo weinig ( lees: niets) voor elkaar hebben gekregen.
Het is de definitie van falen.. en dat is waarschijnlijk hun aantrekkingskracht
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:51: M.i. is de alsmaar hechter wordende Unie (doelstelling EU) funest voor de soevereiniteit van NL, we worden een soort Friesland van Europa. U offert dat graag op want economie. Ik niet.
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 16:55: En daar dan over gaan gniffelen is de definitie van stupiditeit.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 16:57: het is goed beschouwd inderdaad uitermate grappig.
Het bevestigd in ieder geval mijn vooroordelen en dat is altijd prettig. Het enig verbazingwekkende is hie extreem die vooroordelen kunnen zijn bij dat clubje plucheplakkers
@Van Urk | 23-06-20 | 16:56: wat is er mis met Friesland.. en dan vergeleken met Amsterdam? Te veel allochtonen? Werkeloosheid? Huizenprijzen? Parkeerproblemen? Vervuiling? Corruptie? Wanbestuur?
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 17:16: U snapt de vergelijking niet. Als de EU doorgaat dan staat straks Nederland tot de EU als Friesland tot Nederland. Slechts een provincie met hardwerkende lui, eigen taaltje, maar met slecht beperkte invloed en zelfstandigheid. De Randstad kun je vergelijken de Frans-Duitse as, daar wordt de zaak bepaald.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:51: Twee keer stemde meer dan 60% tegen de EU..
Mijn god,wat hebben we toch een zooitje triefel binnen gehaald.
En we halen ze nog steeds binnen. Met boten tegelijk. Mede mogelijk gemaakt door bijna 1
@OudeNederlander | 23-06-20 | 16:50: ......12 jaar VVD beleid.
Dat hierover überhaupt nog gesproken moet worden.
Is wel een probleem.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:49: Bijna 12 jaar VVD aan de macht en het probleem ettert voort, i rest my case.
Ze willen het ook niet echt oplossen. Islam en zo. Ligt veel te gevoelig. Allemaal ketelmuziek.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:49: ja, en, dus? Na 12 jaar feesten, borrelen, kiezers oplichten nog niets daar aan gedaan. Druk, druk, druk.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:49: Dat had allang verboden moeten worden. Met een geldstraf van € 100.000,—. Punt. Het is gewoon te schandalig dat dit nog niet geregeld is in NL. Vrouwenbesnijdenis. Het woord alleen al.
Laat je niets wijs maken.
'Meisjesbesnijdenis heeft wel degelijk met de islam te maken'
www.trouw.nl/nieuws/meisjesbesnijdeni...
Koolmees noemt het een 'cultureel' probleem (goed luisteren, hij zegt t heel snel, waarschijnlijk bang dat iemand de islam erbij haalt)
Het is primair een (Oost) Afrikaans gebruik, oa bij Moslims maar zeker ook bij lokale stammen
Het komt ook alleen in Afrikaanse moslimlanden voor. Veel strengere landen, zoals Saudi Arabië, Iran, kennen dat gebruik dus helemaal niet
Maar goed, dat zijn allemaal kennis en feiten en daar zal ik u verder niet mee vermoeien..
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 17:20: Hoeveel Moslims/goedpraters zijn er hier en hoeveel Oost Afrikanen? Hier is het een probleem dat met de Islam te maken heeft,
Uitstekend stuk, dank voor het delen!
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 17:20: Het is wel degelijk een Moslim probleem, Kijk maar eens naar de reactie van Taheri, het stuk vuil dat As Soennah leidde. nos.nl/artikel/2309589-medewerker-as-... Waar waren de massale aanvallen van Moslims op de prediker en op het bestuur van haatbunker As Soennah. Wat mekkeren over godsdienstvrijheid en huilen als Wagensveld een keertje langs komt, meer niet. Dus is het hier een probleem binnen een wegkijkende Moslimgemeenschap.
Het besnijden van een minderjarig meisje of jongen (zonder medische indicatie) is een verschrikking. Te walgelijk om over na te denken zelfs helaas worden we er toe gedwongen.
Ik las laatst dat zorgverleners een codewoord hebben waarmee onderdrukte moslima's kunnen aangeven dat ze hulp nodig hebben.
Ook een codewoord op Schiphol voor het geval je familie je genitaliën willen verminken ?
Blijft allemaal symptoombestrijding overigens. De grondoorzaak is de ziekte van islam. ik blijf het zeggen.
De grondoorzaak is een politieke kaste die de poorten heeft opengezet in ruil voor olie.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 16:47: Heeft niks met olie te maken. Die poorten staan maar open voor 1 ding: Stemvee.
@TheEgg | 23-06-20 | 17:00: Dan heb je je huiswerk niet goed genoeg gedaan. Verdrag van Straatsburg... als je ooit in Parijs komt, even de bibliotheek aldaar bezoeken... daar ligt het tijdschrift met de hele tekst.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:05: Dat verdrag was ik even vergeten. Jullie hebben gelijk ja, ze hebben de poorten open gezet vanwege angst voor een volgende olieboycot.
Weer veel lege woorden voor de bühne.
VVD beetje boos doen, D66 geeft halve antwoorden zonder beloftes, maar gelukkig hebben we een taskforce.
Fleur Agema schopt de VVD en D66 vervolgens even netjes in de slappe balletjes. Doe er dan ook ECHT wat aan, stelletje sneue lutsers!
Maar ja, wie luistert er nou naar Fleur....
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:59: Weldenkend Nederland. In plaats van wegkijkend Nederland.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:59: D'r vriend waarschijnlijk. Hij moet wel ... Anders moet ie op de bank slapen.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 17:04: Top-repliek! Kudootjes!
Soms botsen de invalshoeken van de verschillende departementen met elkaar. WTF! Zit er volk dat het allemaal niet zo erg vindt? Zit er volk dat voor wie dit geen prioriteit heeft? De wet is toch duidelijk? Het is een misdrijf. Maar ook hier, alle vrouwen zijn gelijk, de een wat meer dan de ander. En dan dat duiken voor de godsdienstvrijheid? Wat een lul van een vent.
Dat volk beschermt eerst en vooral het eigen zijn. Daarnaast zijn dit type onderwerpen zeer geschikt voor het opbouwen van een CV en fundament voor een carrière in ambtenarij, politiek, NGO of sociaal-maatschappelijk werk. Daarnaast moet men de juiste mensen aantrekken en dat gaat niet zomaar; procedure en afwegingen.
De invalshoeken staan garant voor overleggen, vergadering, informatiebijeenkomsten en contactmomenten (niet op vrijdag en in het weekeinde). En dat is er nog verslaglegging, terugkoppeling met het werkveld, afstemming, inspraak en een klankbordgroep.
Het aanstellen van een voorzitter en het kiezen van versnaperingen (koffie, thee, water) kost maanden.
Ja maar, de dadergroep is zielig. We roepen heel hard dat het heel erg is, maar zo kort mogelijk zodat we zo snel mogelijk kunnen vergeten dat er iets aan de hand is en verder gaan met negeren.
Een beetje uit dezelfde categorie: Een misdadiger komt bij een hardhandige arrestatie in de VS om het leven: Steden worden afgebroken, overal wordt geprotesteerd. Weken wordt er over doorgeleuterd.
In Engeland zijn afgelopen zaterdag avond 3 homo's doodgestoken. Uiteraard gaan we nu ook massaal tegen anti-homo geweld de straat op. Wacht, de dader voldoet aan het ondertussen wel bekende profiel. De MSM: Krekels.....
En de BBC waren er vlug bij om toch maar vooral duidelijk te maken dat het niks met het BLM protest van een paar uur ervoor. Wel mateloos ironisch als die 3 mannen die stierven WEL op de BLM protest waren.
Je leest dit nieuws inderdaad niet bij de Guardian (de engelse volkskrant): --Police are seriously investigating the possibility that the stabbing of three men on Saturday in Forbury Gardens Reading was a Homophobic attack.
THIS has entered into the investigation as the suspect, 25-year-old Libyan refugee Khairi Saadallah, who is still in police custody, is believed to have particularly targeted these three friends, who it is understood, were all gay, even though the park was quite full at the time.--
Zijn dat trouwens mensjes die menstrueren?
Nou zag Fleur weer helaas afgeserveerd worden iets met tegenstemmen en veer in de reet door Koolmees
Heeft Georginio al een filmpje gepost?
Op vakantie in Somalië, het land dat je ontvluchtte...
sterker nog, uit dat land vlucht je naar Europa om vervolgens {na ontvangen van gratis geld} op vakantie gaat naar,......... het land van herkomst.
Ach, in Nederland doen ze ook alsof ze nog in Somalië zijn (rondlopen in tenten, Nederlanders geen blik waardig keuren, eigen taal blijven spreken, dochters besnijden), dus ze hebben gewoon de Somalische grens wat opgerekt...
@Zenzeo | 23-06-20 | 16:47: Met behoud van uitkering. En LINKS kijkt gewoon de andere kant uit want het komt ze zo uit. STEMVEE!!!
Agema wil haar punten in de handelingen opgenomen hebben. Tsja en dan? Dat is het hele probleem natuurlijk met de PVV. Het leidt allemaal nergens toe. Beetje boosdoen in een lege kamer. Het is niet doordacht genoeg.
Natuurlijk leidt het nergens toe. Want anders zou de PVV punten scoren. Dat die meiden besneden worden neemt de VVD voorlief.
En als we niet op woorden maar op daden moeten afgaan, moet de VVD heel snel zijn mond houden. Want beloven kunnen ze als de beste, maar actie ho maar.
natuurlijk wil de PVV dat, die komen voor de mensen op. De VVD wil alleen goedkoop scoren met het werk van een ander.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 16:42: je zou ook kunnen zeggen dat de rol van de PVV is dat ze niets voor elkaar krijgen.. het is helemaal niet de bedoeling. Ze zijn de stem vh volk.. en dan hun onderbuik.. that’s it.. bliksemafleiding..
Het is voor nu het maximaal haalbare. Ze kan hem er later mee tegen de muur spijkeren.
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 16:58: Zou kunnen, maar de schuld voor falend beleid ligt in eerste, tweede en derde instantie bij de regeringspartijen.
@Epistulae_Morales | 23-06-20 | 16:58:
Meer dan 1.5 miljoen stemmen worden domweg genegeerd.
Ze doet al 100% meer dan de meesten anderen als het over dit onderwerp gaat. Ze weten allemaal dat het misdadig is.
Ik blijf het wel tamelijk bizar vinden dat er tegen 'vrouwenbesnijdenis' wordt opgetreden (en dan nog heel erg lauwtjes).
We hebben toch ook geen aparte wetgeving voor het stelen van mannen of het oplichten van mensen met rood haar?
Is wel erg next-level. Voeg ook nog even discriminatie tegen lelijke mensen toe en je weet wat je kleinkinderen moeten gaan verdragen.
Hier komen voor asiel en dan terug gaan op vakantie?? Dicht die grenzen. Totaal!
Nee hoor U gaat er gewoon voor opdraaien. Wel nog effe doorwerken na uw 65ste om ervoor te betalen. De NL regering is er om vooral niet de belangen van de werkende Nederlander te behartigen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Het verbaast mij dat ons Fleur daar geen kanttekening bij plaatste.
Doet het goed, onze Bente. Wordt staatssecretaris in het volgende kabinet.
Typische VVD-er, top actrice, maar geen daden.
Om met Wiegel te spreken: Sinterklaas bestaat, en daar staat ze.
Gaat zeker lukken, wordt gecoacht door Henk Kamp de alleskunner
Onze... Lul toch niet zo'n onzin. Ga olifanten melken.
Ze kan mooie spreekbeurten houden, dat is voldoende tegenwoordig bij de vvd.
@kwark001 | 23-06-20 | 16:55: En weer een topic dat door één bepaalde trol voor 8% dichtgetegeld wordt...
Waarschijnlijk staat dat inderdaad al vast. Daarom krijgt ze even dit publiciteitsmomentje toegeschoven voor de verkiezingen. Zo doorzichtig. Zo deden ze dat bijv ook met Hennis e.d.
@Antiquerulant | 23-06-20 | 19:17: En wat werd Hennis een succes!! Mortieren die ontploften, nog eens 70 doden, hoofddoek om.
@dathoujetoch | 23-06-20 | 19:26: Mortieren, ik las ergens iets over Portieren. Maar nu snap ik het.
Tegen vrouwenbesnijdenis is toch racisme?
En seksistisch!! Hoezo ook niet tegen mannenbesnijdenis?
@amateurrr | 23-06-20 | 16:36: Joodse lobby
Dat ligt er aan, wanneer de BN-ers, praatprogramma's en media er niet tegen te hoop lopen is het acceptabel. Zie slavenarbeid in de arabische regio.
@Makemyday! | 23-06-20 | 16:38:
Ik wist het! De pijpenkrullenpenoze zit hier achter
Men zal zeker kiezen voor de niet westerse variant. Dus oogje dicht doen. Gaat het over Nederlandse meisjes, dan is het hek van de dam.
@amateurrr | 23-06-20 | 16:39: Zolang de term joods christelijke samenleving wordt gebezigd, blijven ritueel slachten en besnijdenis van jongens door de wet geborgd.
komen de verkiezingen er aan?
De verkiezingstijd is echt begonnen. Kom maar op met de loze beloften.
41000 besneden vrouwen in Nederland. Wat een ellende.
Heel triest.
Zijn er veel te veel.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 16:49: Gelukkig is de VVD al bijna 12 jaar aan de macht, met die taskforce zullen ze dat varkentje wel even wassen.
@OudeNederlander | 23-06-20 | 16:55:
Twaalf jaar lang de tijd gehad om de instroom van dit soort ideologieën een halt toe te roepen en dan nu janken dat we opgescheept zitten met deze prehistorische gebruiken.
@Ommezwaai | 23-06-20 | 17:06: yup
De VVD ís de keukentafel. Linkse partijen het mes.
@Normpje | 23-06-20 | 17:26: Hé bah!
nu moeten die SJW wel opstaan! zoveel onrecht! een ook hier he? De Dam gaat vol lopen, Femke voorop!
Met button!
REAGEER OOK