Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

QUIZ! Mag het Afrikaantje nog Afrikaantje heten?

Spoiler. Het antwoord is NEE want het is racisme

dit is 'm dan, de nazibloem

A) Ja

B) Nee, want de bloem heet in de volksmond weliswaar Afrikaantje, maar dat is racistisch en dus gaan we voor de Latijnse term 'Tagetes'. "Wij willen niemand voor het hoofd stoten en al helemaal niet discrimineren." Gelukkig zeg, we wilden de beheerders van de buitenruimte in Winterswijk nèt uitkafferen voor vieze vuige racisten en toen hebben ze precies op tijd de naam veranderd. En jij komt ook goed weg Afrikaantje! Je bent de Constant Kusters onder de bloemen en je hebt mazzel dat we je niet gewoon helemaal gecanceld hebben.

C) Ik wil dit niet meer

Goede antwoorden zijn B & C

Reaguursels

Inloggen

Dat Latijn is ook een uitvinding van de blanken en moet dus vervangen worden door Swahili.

nieuwe_Deen | 23-06-20 | 12:52

Beter is om alle letters gewoon af te schaffen want daar kun je woorden mee maken en van de meeste woorden vind wel iemand die beledigend. Laten we alle woorden en begrippen gewoon cijfers geven. Ik ben 23323211 en in woon in 167 te 3001, Wordt natuurlijk 11 73 23323211 1 2 888 2 167 9 3001. Het is ff wennen maar dan zijn er geen discriminerende woorden meer.

lulleficatie | 23-06-20 | 12:29

ik vindt de latijnse naam zowieso beter, en C

owikzegmaarwat | 23-06-20 | 09:55

Ik snap het niet..... Zo'n mooie oranje bloem vernoemen naar iets wat je - bewust of onbewust- associeert met jefery airfryer, akwasi of sylvana simons. ik vind dat een belediging voor die plant. Laten we, om de negatieve gedachten die de naam van de plant in ons los maakt een wedstrijd uitschrijven wie de mooiste nieuwe naam voor deze plant kan verzinnen, die qua naamgeving recht doet aan de schoonheid van het plantje. Suggesties graag..........

me163komet | 23-06-20 | 09:19

Als de Achterhoek al mee gaat doen aan deze onzin zijn wij echt verloren.

Pluisbaard | 23-06-20 | 08:13

Kan iemand mij uitleggen waarom al die woke sjw de jodenkoeken wel ongemoeid laten? Het zijn namelijk personen met een intens racistisch wereldbeeld waarin de nobele wilde nog immer domineert. Beetje a la Kaag zullen we maar zeggen

Feitenpliesie | 23-06-20 | 08:09 | 1

een jodenkoek heet zo om aan te geven dat hij kosher is, m.a.w bereid met boter uit koeienmelk, en niet met margarine waarin varkensvet verwerk kan zijn. En joden protesteren niet tegen de naam van die koeken , dus interesseert het niemand.

me163komet | 23-06-20 | 09:13

Is het een bruin bloemetje? Nee? Zeur dan godverdomme verder niet. Of noem het in het vervolg een Canadeesje. Mag dat wel?

McSnor | 23-06-20 | 07:43

Je kan het twee kanten uit redeneren, het schrappen van woorden omdat het een negatief connotatie heeft.
Kennelijk ervaren de taalschrappers dat wat uit Afrika komt negatief is...
Als je heel vaak zegt dat je iets niet bent is de kans groot dat je het wél bent en vise versa.

ratelaar | 23-06-20 | 07:00

Je weet dat ik Zuid Afrika die dingen gewoon Afrikaantjes heten? En dat het een ere titel is? Racisme is zo lokaal. Het is bijna grappig.

MisterMr | 23-06-20 | 06:08

iets voor het Centraal Orgaan Afrikaantjes opvang?

Geenjoris | 23-06-20 | 01:02

al dit gezeik is gewoon een zwarte bladzijde in de geschiedenis... zullen we het daar gewoon bij laten ... en doorrrrrr

Geenjoris | 23-06-20 | 00:54

tering mag ik nog wel "op zwart zaad zitten" ik ben ff blut... waar komt dat vandaan eigenlijk is wit zaad nooit blut?

Geenjoris | 23-06-20 | 00:52 | 2

Ik heb verleden jaar nog zaad getrokken van Afrikaantjes.

Leffe Blonde | 23-06-20 | 07:12

@Leffe Blonde | 23-06-20 | 07:12: hahaha plus 1, mijn morgen is weer goed. Humor is wat we nodig hebben

Geenjoris | 23-06-20 | 10:25

Man, man, man, man.. ehh mag ik dit nog tikken, sorry vrouw

Geenjoris | 23-06-20 | 00:50

Bij ons thuis ....
Bij ons heet een moorkop een moorkop, een negerzoen een negerzoen, blanke vla noemen we voor het gemak blanke vla, en zodra we muren gaan witten dan doen we dat ook. Wij noemen Afrikanen geen nikkers, maar reep met pinda's wel snickers. Maar indonesiërs geen pinda's. Een Afrikaantje is een mooi bloempje, en als ie uitgebloeid is kun je de zaadjes bewaren. En die zaadjes noem ik dan weer Afrikanenzaad. En ik laat mijn vocabulaire niet opleggen door deugers of mensen met een minderwaardigheidscomplex.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 00:25 | 1

blanke vla... hmm heerlijk. chocolade vla is ook heerlijk net als een moor kopje en een negerzoen, zowel de eetbare als die van mijn eerste vriendin

Geenjoris | 23-06-20 | 00:56

Gisteren vroeg een zwarte man op straat aan me of ik wist hoe laat het was. Ik besloot te zwijgen, want "half één" zou zomaar eens racistisch kunnen zijn.

Varende_Reaguurder | 23-06-20 | 00:00

In Afrika worden witte lelies Europeaantje genoemd. En beledigd dat ik ben...

lulleficatie | 22-06-20 | 23:32

Tering vandaag de schutting in de blanke lak gezet!

24^7 | 22-06-20 | 23:08 | 2

En die kwast zeker met gestrekte arm vastgehouden.

Varende_Reaguurder | 23-06-20 | 00:01

hahaha, mis de kudo's hier +1 voor jou

Geenjoris | 23-06-20 | 00:57

Hé hallo , maar de plant stamt uit Mexico dus eigenlijk zijn het " Mexicaantjes " !

verichrome | 22-06-20 | 22:45 | 2

Behalve dat Mexicanen niet de originele inwoners zijn van Mexico jij vuile racist

Joostmochtnietsweten | 23-06-20 | 00:20

Dat hele gekruip en rassisch gel*l is allemaal gearrangeerd en hoort bij het destabilisatie programma voor UN's verachtelijke 2030 agenda.

revolte | 22-06-20 | 22:42
-weggejorist-
Rechtsdraaiend | 22-06-20 | 22:23 | 2

Afrikaantjes zijn toch niet donker van kleur? Juist mooi helder oranje!

antonconstandse | 22-06-20 | 21:53 | 1

Zwarte Piet is ook geen slaaf, maar hij moet ook weg. Toedeledoki afrikaantjes.

Het brein erachter | 22-06-20 | 23:38

www.youtube.com/watch?v=Ih-CS3lEXwo

Heeft iemand hier al eens aan gedacht? Ik hoor hier nooit meer iemand over:

Raymond van 't Groenewoud, Liefde voor muziek

Hij zingt: "het was een stel uitgelaten zwarte apen, en de zotste stond van voor"

Is dat racisme of is dat kunst?

RightOfMind | 22-06-20 | 21:11 | 3

Ik voel een poll-fuck voor de Top-2000 aankomen...

marcoplarco | 22-06-20 | 21:42

Ik heb er zin an!

Het brein erachter | 22-06-20 | 23:39

 
Ene Linda heeft zojuist de Afrikaantjes uit haar voortuin verwijderd.
Ben benieuwd wat ze nu met haar kinderboeken gaat doen...
www.linda.nl/lindanl-assets/uploads/2...

MaximumAwesomenimity | 22-06-20 | 21:04

Belachelijk, ik ben in Afrika (Sudan) geboren en voelde mij altijd zeer verbonden met dit mooie plantje. Pure discriminatie dat dit mij nu ontnomen wordt.

Omdurman | 22-06-20 | 21:01 | 1

Bent u zwart? Klinkt wat lomp, maar zo moet het tegenwoordig..

Messerschmitt | 22-06-20 | 23:44

Zijn er al mensen bezig om in protest vorm overal in Nederland uit allerhande tuinen en plantsoenen te trekken?

boerenvla | 22-06-20 | 20:34 | 1

En de superracistische bewoners uit hun huis te sleuren en achter hun eigen auto door te starten te slepen..? “Revolutie!”, “kinderen met botsplinters op hun gezicht” en “Fok the police”, enzo! Extreem links komt bij u langs deze zomer....

Rechtsdraaiend | 22-06-20 | 22:28

Maar wat doen we met " bruine bonen" ??
Vandaag gegeten en voelde na het eten een racist :-I

deugnietmee | 22-06-20 | 20:32 | 5

Ja en waarom liggen die in bloedrode saus, hmmm? Racist!

Rechtsdraaiend | 22-06-20 | 22:29

Witte bonen in tomatensaus. Een blik Pim Fortuyntjes

Joostmochtnietsweten | 23-06-20 | 00:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ergens zitten nu dus ambtenaren en ROVA medewerkers die hier over nagedacht hebben en tot deze conclusie gekomen zijn. Wat moet je in godsvredesnaam aangedaan zijn om hier mee in te stemmen??!?

marcoplarco | 22-06-20 | 20:32

Ojee ojee ojee, ik ben een bekende Astronoom en studeer zwarte gaten, wat is mijn toekomst??

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:31

En het plantje komt dus uit Mexico. Waarom hebben ze het dan geen Mexicaantje genoemd?

Simon_GS | 22-06-20 | 20:30 | 1

Omdat dat racistisch is, ............... misschien omdat hij zo stinkt, negerzweet is beter?

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:34

B.
Geen twijfel mogelijk

deugnietmee | 22-06-20 | 20:29

Bloemen zijn racismisch want mensen in de gouden eeuw vonden ze ook mooi.

mark1487 | 22-06-20 | 20:28

Ik zit me af te vragen wat Henk Lubberding hier allemaal van vindt..

BRR76 | 22-06-20 | 20:19

Ruik eens aan een afrikaantje en je snapt dat de naam wat ongelukkig is.

Robhal | 22-06-20 | 20:13 | 1

U bedoelt op een terras zitten met Afrikaner en inhaleren, dan een vergelijk met de stank het plantje als positief vinden.

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:38

Heb vandaag over een veld van Afrikaantjes urineert en daarbij een stijve gekregen, ben ik nu racist??

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:09 | 2

Is je kin al droog?

marcoplarco | 22-06-20 | 20:32

@marcoplarco | 22-06-20 | 20:32: Ja ik urineer altijd naar beneden maar bij een reaguursel als u vraag ik me of het normaal is?

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:49

Sneeuwwitje, Zwartewater, Zwarte Woud alles moet kapot. Kunnen zelf niets maken, dan maken ze gewoon dingen stuk.

Samarkand225 | 22-06-20 | 19:58 | 1

Black eye peas, Irene Moors, bruine bonen, Witte raaf, Indianenverhalen, Oost indisch doof, Spaanse griep, Erik de Zwart, master and slaves (in codering). Best een leuk spel om zwarte zaterdag door te komen.

Samarkand225 | 22-06-20 | 20:11

Mag ik nog wel een mexicano burger bestellen?

de euro middenweg | 22-06-20 | 19:53 | 1

Nee natuurlijk niet. En al helemaal niet met pindasaus, voordat er een Indo over de zeik gaat. Alhoewel ik mij dat laatste niet voor kan stellen.

Ren je rot | 22-06-20 | 20:04

Als botanicus kan ik het volgendr toevoegen . Het Afrikaantje is inheems in Mexico .In de volsmond worden de kleine vormen Tagetes patula , kleine stinker genoemd .De grote vorm Tagetes erecta ook wel grote stinker .Boeren zujn blij met deze planten want ze verjagen narw wormpjes in de bodem .

hoeman | 22-06-20 | 19:49 | 1

Ik vind Afrikaantje ook ongepast, kunnen we het na uw uitleg ook als " Zwarte Stinker" verkopen?

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:06

Als ik gezopen heb pis ik altijd over de Afrikaantjes heen in de tuin. Krijgt zo wel een aparte lading. Denk dat ik ze Patricia ga noemen.

Betterworld | 22-06-20 | 19:49 | 1

Lol

Gandalph | 22-06-20 | 19:53

Al draagt de bloem de naam 'Europaantje' dan nog voelen ze zich gediscrimineerd. Er is een apensoort dat naar Nederlanders is vernoemd. En weet je, ik kan er eigenlijk nog om lachen ook..

Wasbakplasser | 22-06-20 | 19:48

Ik heb zo’n teringhekel aan die Afrikaantjes. Zeker als ze uit het noorden komen. Of zuiden als je vanaf hier kijkt.

Happy People | 22-06-20 | 19:47

Hen vriend die Zwart heet en in Zwartewaal woont. Hij vreest inmiddels voor zijn leven.

Ikblijfnietstil | 22-06-20 | 19:44 | 1

Maar is ie doable?

Geil Kippetje | 22-06-20 | 19:45

Als dit een straatarm land was, niks te halen, zouden ze dan ook zo zitten zeiken ?

Der Schnitzeljäger | 22-06-20 | 19:42 | 3

Zouden ze dan hier zijn denk jij?

Wokpan1975 | 22-06-20 | 20:33

Nope, want (1) dan zijn ze hier niet te vinden door gebrek aan gratis geld en zorg en (2) dan heb je wel wat anders aan je hoofd zoals je volgende maaltijd en/of onderdak.

Dat we hier zoveel gezeik hebben komt door subsidies, uitkeringen, meer dan voldoende inkomen om tijd over te hebben om dat westerse cultuur bashen te kunnen doen. We hebben dus een welvaartsprobleem...

oh no | 23-06-20 | 07:46

Het is toch geen merknaam? Hoe kan iemand die dan "hernoemen"? Is er één teler van Afr... die bloemen die ook het intellectueel eigendom / patent heeft?

sioux_ | 22-06-20 | 19:36 | 1

Deze teler wordt zolang in het gezicht geschopt van akwesu tot hij van dit eigendom afstand neemt, is dat helder!"

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:16

Zal niet zo lang meer duren voordat het genre Black Metal word afgeschaft. Daarbij is BM sowieso een grote racistische bende, net als de rest van de metalmuziek, aangezien de muzikanten over het algemeen blank zijn. Dat kan diverser. Ik vraag alvast Emperor - I am the black wizards aan voor het zomercarnaval in Rotterdam.

Grensgeval | 22-06-20 | 19:33

Winterswijk is dat niet die hele witte stad? Dan verboten! Raus!

Pummetje | 22-06-20 | 19:29 | 1

Nee, daar woont al heel lang een redelijk grote groep Molukkers. Zie de afgelopen jaren wel steeds meer hoofddoekjes achter kinderwagens sjokken. Maar goed, Winterswijk werd jaren geleden dan ook blij verrast met een AZC, dus een witte stad is het zeker niet meer.

FrankVeer | 22-06-20 | 20:33

Winterswijk ?? Eén keer hard niezen en het schuift zo Duitsland in.

Der Schnitzeljäger | 22-06-20 | 19:24

Nee, het is voortaan een bfrikaantje, veel toepasselijker

Markutte | 22-06-20 | 19:19

Ik vroeg mijn lokale dealer of ik kon Chinezen. Dat hebben ze ook al een andere naam gegeven verdomme. Heet nu zilverwalsem omdat het op zilverfolie zit. Wat een land is dit

Terpetijnzeikert | 22-06-20 | 19:17

D: stinkerdjes.
in België heten ze stinkerdjes, geen problemen met deze naam en zo over te nemen in Nederland.

isotope 465 | 22-06-20 | 19:16 | 5

Hier in Duitsland heten ze vanwege hun geur ook Totenblume. Vertaling kan lijkt mij achterwege blijven.

H. Drievuldigheid | 22-06-20 | 19:32

We moeten een compromis vinden, wie is het met "dode zweetneger"?

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar ff serieus. Die bloemen zijn alle kleuren van de regenboog. Behalve zwart. Wat is er MIS met deze wereld

BoerBob | 22-06-20 | 19:06 | 4

Ja een zwarte tulp, kun je moeilijk wit gaan noemen. Maar dat is toch geen afrikaantje man!?

BoerBob | 22-06-20 | 19:11

Zeg dat nou niet. Anders eisen ze ook nog zwart afrikaantjes.

Ikblijfnietstil | 22-06-20 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

Stank voor Dank - Robert Long
--
"Ik voel me soms zo machteloos wanneer ik televisie kijk
Terwijl ik koffie drink met soms een glas cognac
Ik zie de armoe in Seoul, de hongersnood in Bangladesh
En ook die vreselijke toestand in Irak
Ik zou die mensen willen helpen en hun noden willen stelpen
En nu weet ik wat ik doen kan, want de oplossing is kak! Ja, kak

We kunnen met een schoon geweten voortaan nog wat meer gaan eten
En dat maakt mijn plan nou juist zo geniaal
Want gewone mensenmest is zo vruchtbaar als de pest
En dat is voor arme landen ideaal
En het kost u niets, dus hou je geld maar op de bank
Mijn nieuwe actie is getiteld Stank voor Dank: D-A-N-K
(En DANK, dat is dan de afkorting van Die Arme Neger Kindertjes)

Want aan stront is nooit tekort en 't bederft niet bij 't transport
Dus ik zou u willen vragen
Mensen, stort allemaal van nu af aan voor een arme Biafraan
En geef spontaan uw diarree voor het volk van Nieuw-Guinee
Laat een goeie natte wind voor een zielig negerkind
En maak hun leven minder zwaar en draai een drol voor elkaar
Stop dat hongerig gereutel met een mooie grote keutel
Zorg voor stront aan de knikker voor een arme kleine ***ker
Raak je schuldcomplexen kwijt en roep de buurt bijeen en schijt
Laat ons tonen wat we willen, dus ontbloot massaal de billen
Red de wereld met je gat
Ze moeten nou maar weten dat
We al die tijd al schijt aan ze hebben gehad"

www.youtube.com/watch?v=g4-bEXUmPMQ
Vroeger, toen de linkse kerk nog overal tegenaan moest schoppen, en gekwetsten daar maar tegen moesten kunnen, werd dit gewoon op radio en TV uitgezonden.

Chuck the plant | 22-06-20 | 18:58 | 2

Tot de linkse kerk er achter kwam dat er met het 'beschermen' van de gekwetsten geld binnen te harken was.

Der Schnitzeljäger | 22-06-20 | 19:28

Dank u, ik was hen bijna vergeten maar hij sprak veel dingen aan.

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:24

Ik, Sjors en mijn vriend Sjimmy eten ook geen jodenkoeken meer, ben benieuwd naar de nieuwe naam voor de jodenkoeken? Oh en onze vriend Billy Turf mag ze al helemaal niet eten!

Rdock | 22-06-20 | 18:45 | 2

Sukkel het is al jaar en dag jodekoek en geen jodenkoek.

Terpetijnzeikert | 22-06-20 | 19:20

O jee, vroeger, toen ik nog op de lagere school zat heb ik geleerd hoe je met de zaadjes uit de bloemen nieuwe Afrikaantjes kan kweken. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat wij op de lagere school zo racistisch spraken. Het zal achteraf gezien waarschijnlijk ook heel racistisch zijn dat we zilverkleurige aluminium melkflessen doppen verzamelde voor hongerige Biafrikaanjes, onze leeftijdgenootjes in de Nigeriaanse burgeroorlog van 1967-1970.

Vuurspuger | 22-06-20 | 18:30 | 5
-weggejorist-
lieselot | 22-06-20 | 19:42
-weggejorist-
lieselot | 22-06-20 | 19:42

U hoeft zich geen zorgen te maken, alle zwarten die u heeft gered met uw zilverdoppen zijn allang vermoord. Om te helpen stort >" veel" geld op deze giro, de director heeft een nieuwe Mercedes nodig.
www.glo-be.be/nl/articles/afrikaanse-...

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten we stoppen met geld storten naar Afrika, Suriname, boven- en benedenwindse eilanden. Eigenbroek ophouden graag. Geef geen gehoor aan de slachtofferrol. Akwasi kan in zijn "homeland" gaan roeptoeteren dat ze het zelluf moeten gaan doen. Prima toch.

Breakdance | 22-06-20 | 18:28 | 3

Begrijp evenmin, waarom de zielige negertjes geld aan bliven nemen van de boze blanke man? Als je een beetje zelfrespect en eergevoel hebt, weiger je dat toch? Toch?

RickVogelschrick | 22-06-20 | 18:36

@RickVogelschrick | 22-06-20 | 18:36: ik sla alleen vliegen af, du# maak het geld maar over naar mij. Ik doe er heel sociale dingen van voor mezelf. Help gandalph de zomer door en de terassen op! Geef gul!

Gandalph | 22-06-20 | 19:59

Ik zie daar geen probleem naar Suriname geen geld te zenden, zolang hun drugstransporten via KLM en Schiphol verder gaan is het okay.

jan huppeldepup | 22-06-20 | 20:26

Als ieder nou weer eens in zijn oorspronkelijke land zou gaan wonen en daar zou blijven. Gewoon een bindende DNA test. Ben benieuwd waar ik heen moet...

Zack Hooi | 22-06-20 | 18:26 | 1

Oost Drenthe.

Hemke-Valsema | 22-06-20 | 19:32

De grasmaaier er over, rakketakketak. En nog eens voor de zekerheid, rakketakketak.

Rest In Privacy | 22-06-20 | 18:25

Afrikaantjes doden ook Wortellesieaaltjes.
Wisten jullie niet he.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:20 | 1

Nee, nog nooit gehoord van wortellesieaaltjes, kun je die eten?

Gandalph | 22-06-20 | 20:01

Waarom is dit erg? Stel je voor dat een zwarte dit ziet, en al huilend in elkaar stort? We moeten zwarte mensen beschermen, net zoals we dat doen met andere zwakkeren, zoals geestelijk of lichamelijk gehandicapten. Of panda's.

Harigeharrie | 22-06-20 | 18:18

Ruud Gullit heette de Zwarte Tulp én was zeer uitgesproken tegen racisme.

Hoe debiel kun je dan doen over een plantje dat Afrikaantje heet?

van heinde en verre | 22-06-20 | 18:17 | 1

Ruud is ook een fan van Nelson,kill the whites,Mandela.
Ruud is ook nog een tijdje trainer geweest bij Achmat Grozny(Tsjetsjenië)
Maar voor de rest was het een prachtige voetballer en een persoonlijkheid op het veld.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:28

Ja dat mag maar volgens een ex collega moet je ze niet teveel water geven.

likdoorn | 22-06-20 | 18:16

Het wordt tijd dit opkomende nieuwe racisme alsmede - fascisme te herkennen voor wat het is.
Zelf denken de schurken aan "the right side of history" te staan. Wanneer zij niet stevig op de feiten gedrukt worden kan dat gevaarlijke vormen aannemen. Zoals overal waar extremisme onbetwist kan doorgroeien.

Jan Passant mk2 | 22-06-20 | 18:15 | 1

Ach, de burgeroorlog / 3e wereld oorlog zal het nieuwe normaal brengen.

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:48

Er is dus geen 1 Afrikaan die geklaagd heeft. Het is het tuincentrum zelf geweest die bang is voor commentaar en dus de naam heeft veranderd. Dan ben je toch een vreselijke imbeciel als manager van zo'n tuincentrum...

ILF2 | 22-06-20 | 18:15 | 1

Gevaarlijke lafheid, je ziet dat vaker wanneer kleine mensen grote angst wordt aangejaagd. Zo kon wel eerder een groepje streng-socialistische mannen vanuit een kelder een heel land overnemen.

Jan Passant mk2 | 22-06-20 | 18:18

Nee, want Afrikaantjes staat tegenwoordig met hun voetjes in het Middellandse-Zeewater ipv in de grond.

Cor Netto | 22-06-20 | 18:15 | 1

Gelukkig wel, anders staan ze ook nog in zwarte grond, krijgen we daar ook nog gedoe over...

oh no | 23-06-20 | 07:51

Ik vind ook dat ze die rubberbootkleurige plantjes een andere naam moeten geven.

Mr_Natural | 22-06-20 | 18:14

Ligt er aan met wie je hierover spreekt.

Schriever | 22-06-20 | 18:14

Hoe lang blijven die bordjes staan in Winterswijk?? 1,2,3 dagen.
Bij de naam Winterswijk kreeg ik het zuur, hoelang kan die naam nóg?????

Hét vrije woord | 22-06-20 | 18:13 | 1

Inderdaad, gezien het huidige jaargetijde vind ik die naam niet erg passend :) Vervoerder Arriva heet u welkom in onze Annemarie Jorritsma flirt. Over enkele minuten vertrekken wij van Arnhem Centraal. Indien u met NS hier naartoe bent gereisd vergeet dan niet om eerst op het perron bij de gele NS OV chip paaltjes uit te checken alvorens bij onze rode Breng/Arriva in te checken, anders kunt u een forse boete wegens zwartrijden tegemoet zien. Onze boemelspurt zal bij de volgende stations stoppen, Arnhem-Velperpoort, Westervoort dat voor de duidelijkheid ten oosten van Arnhem ligt, indien Oosterbeek uw bestemming is dan zult u met NS in westelijke richting moeten reizen. Vergeet in dat geval niet om bij ons uit te checken en bij NS weer in te checken. Dit is nodig omdat ook onze regering met de privatisering op het spoor het reizen per trein voor u zo ingewikkeld mogelijk heeft willen maken. Na Westervoort stoppen wij nog in Duiven, Zevenaar, Didam, waar u de beschaving begint te verlaten, controleer daarom of u daar een flink mes op zak hebt. Vervolgens reizen wij enkelsporig verder naar Wehl, Doetinchem de Huet (de Huuuuut) en Doetinchem. Daarna volgen nog een reeks Achterhoekse gehuchten waar u waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord voordat wij uiteindelijk in onze eindbestemming Zomerswijk arriveren.

Vuurspuger | 22-06-20 | 19:35

Lees net op wiki dat insecten niks van afrikaantjes moeten hebben.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:12 | 3

Behalve slakken

witwas | 22-06-20 | 18:17

raar... ik zie er altijd vliegen op zitten

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:51

Gisteravond voor het eerst met mijn bijna 18-jarige zoon een jonko gerookt. Kado voor Vaderdag. Hij zette de zwarte stand-up comedian Kevin Hart op. Ik heb me kapot gelachen.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 18:11 | 3

Wat heeft dat met zijn huidskleur te maken, dat je dat zo specifiek moet benoemen?

me,myself and IK | 22-06-20 | 18:20

@me,myself and IK | 22-06-20 | 18:20: Ja, riekt naar raciste.

Rest In Privacy | 22-06-20 | 18:28

Gateway drug ditdat.
Binnenkort aan de speed Piet?

Gazzerop | 22-06-20 | 18:52

Hoeveel personen die op de Nachtwacht staan afgebeeld hadden iets te maken met slavernij?
Vraag het voor een vriend die lid is van Antifa.

me,myself and IK | 22-06-20 | 18:09 | 5

@me,myself and IK | 22-06-20 | 18:17:
We zien het vanavond of morgen wel op het journaal.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:22

om heel eerlijk te zijn, maakt dat helemaal niet uit. Het schilderij is een succes dus zal het wel kapot moeten...

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in Vlaanderen heten die plantjes 'stinkerdje'; dat zal nog mogen.

deoudebeer | 22-06-20 | 18:08 | 3

Stinken die zo erg dan?

komtdatschot | 22-06-20 | 18:09

Bij ons heten ze "stinkfletje", waarschijnlijk een verbastering van "stinkvioletje", seg maar stinkviooltje. Ze hebben inderdaad een specifieke geur. Of de Nederlandse benaming daar iets mee te maken heeft. durf ik niet te zeggen. Ik ben geen racist!

Janas | 22-06-20 | 18:17

Zo heten de meeste planten die doodgaan en verteren bij mij. Ze krijgen dan zo'n vies bruin kleurtje en gaan stinken....

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:54

Afrikaantjes hebben roots die wel 400 jaar oud kunnen worden.

Mr_Natural | 22-06-20 | 18:05

Koop geen afrikaantjes ! Onbegrijpelijk dat dit nog kan.Bij mijn weten is deze handel reeds sinds de 19e eeuw verboden.

P.Faust | 22-06-20 | 18:05 | 2

Alleen in westerse landen

Jan Passant mk2 | 22-06-20 | 18:21

Heb mijn bloemist vanmiddag uitgescholden voor rascist.

Ikblijfnietstil | 22-06-20 | 19:42

Als het over bloemen gaat, worden vergeet-me-nietjes altijd vergeten.

Mr_Natural | 22-06-20 | 18:03

Heb gisteren al mn afrikaantjes kapot getrapt en in de kliko gedonderd..
Was ze stikbeu met dat gezeur en gezeik over van alles en nog wat.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:02 | 3

Maar wie doet de tuin dan, en wie maakt het huis schoon?

K. Letskoek | 22-06-20 | 18:06

@K. Letskoek | 22-06-20 | 18:06:
Heb nu drie ghanezen voor 200$ per stuk.

komtdatschot | 22-06-20 | 18:08

Heeft er werkelijk niemand nagedacht over de vingerplant?

komt binnen zonder kleur te bekennen.

Dat gaat echt problemen geven en vooral verwarring.

Meesteres Belgie | 22-06-20 | 18:01 | 2

Ja ik.. pink is pink

Euriool | 22-06-20 | 18:21

Binnendringen in mannelijk, dus dat is niet genderneutraal, moet ook verboden worden.

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:56

Ik moet even aan mijn achternaam denken, "Kruizenruiker" heb ik in mijn leven wel aan genoeg gekleurde kruizen geroken? tot mijn schande en spijt moet ik bekennen dat dat niet het geval is. Puur racisme !! ....... We slaan niet door, echt waar niet..... Las gisteren een artikel van Gerard Cox... We laten ons het allemaal aanvullen !! Daar kan ik mij wel in vinden.

Karel Kruizenruiker | 22-06-20 | 18:00 | 2

Kruisbestuiving moet u niet onbekend in de oren klinken.

Mr_Natural | 22-06-20 | 18:01

Om mij solidair te tonen heb ik naast mijn blanke vrouw ook een donkere vriending genomen, kan niemand mij van rasicme betichten... lastige keus voor mijn vrouw, maar ze begrijpt mijn positie als witte man met priviliges

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:58

Wie kent 'Oki en Doki bij de negers' nog?

Ruud Hazes56616330 | 22-06-20 | 18:00 | 6

@Eric Newby | 22-06-20 | 18:15:
Zoek een op google. 'Crn piper Vitaminka'. Gewoon te koop in 2020 bij mij in de supermarkt.

Ruud Hazes56616330 | 22-06-20 | 18:55

@Eric Newby | 22-06-20 | 18:15: Zo vond de eigenaresse van de kringloopwinkel waar ik werkte "10 kleine nikkertjes" in een boedel.
Ook maar even vereeuwigd. En ja, ik lach er nog steeds om.
Beetje zoals ik vroeger bij hans teeuwen had: het was soms zo grof dat het eigenlijk gewoon niet kon, maar toch kon het zeg maar.
Maar lachen, niet normaal meer. Werkelijk in een stuip gelegen bij shows van die held.

Gazzerop | 22-06-20 | 18:57

Ja, die ken ik nog. Zou me niet verbazen als ik die ook nog op zolder heb liggen, als aandenken aan mijn blanke, geprivilegieerde jeugd.

FrankVeer | 22-06-20 | 20:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Afrikaantjes komen uit Mexico. Van daar zijn ze naar Noord-Afrika gevoerd, waar ze bloeiden in Moorse tuinen. Vandaar 'Afrikaantjes'. Wat voor kronkel in je hoofd moet je hebben om in dit saaie botanische verhaaltje weer racisme en discriminatie in te zien.

JB86 | 22-06-20 | 17:59 | 2

Poep is bruin dus moet ook verboden worden. (of toch niet?)

BLM is gestoord

ikpislauwbier | 22-06-20 | 18:59

De nacht is ook racistisch.

Mahatma | 22-06-20 | 17:59 | 1

Klopt, dan komen ze naar buiten

BenBack | 23-06-20 | 10:29

A Lap Dance Is so Much Better When the Stripper Is Crying
Liedje van Bloodhound Gang
Zonder geluid op YouTube waarschijnlijk door de openingszin: I was lonelier than Kunta Kinte at a Merle Haggard concert

Moet toch niet veel gekker worden.

Carlos_I | 22-06-20 | 17:58 | 2

Luister nog maar eens een keer dan.

[[[Mad.doC]]] | 22-06-20 | 18:10

Kunnen bomen zoals de zwarte populier of witte abeel dan nog wel?

Woodywoodhacker | 22-06-20 | 17:55

Ceeeeeeeee! Ik ben het helemaal zat....

Knitty | 22-06-20 | 17:55

Kinderliedjes? Iemand???? Nou vooruit, en we zingen allemaal in koor: 'Afrikaantje met zwarte snoet, ging eens wandelen zonder hoed'. Dat hebben we als kind toch allemaal gezongen, maar gewoon als leuk kinderliedje en niet anders. En als ik de naam 'Afrikaantje' in de zin van bloem lees/hoor, dan krijg je daar alleen maar een positief gevoel bij: ze ruiken zo lekker, ze zijn zo mooi van kleur en in mijn beleving zit daar geen mens/persoon achter.

Graeme Reaper3779 | 22-06-20 | 17:55 | 10

Ik ken alleen "Kunta Kinte zo zwart als roet, ging eens wandelen zonder voet."
Vrij naar een gebeurtenis uit de serie "Roots, wij zwarten", een titel die nu ook wel als racistisch zal worden betiteld.

De waard zijn gast | 22-06-20 | 18:22

Nou, de afrikaantjes die ik ken stinken en jatten de lokale buurtsuper leeg. Misschien moeten ze niet uit het AZC gelaten worden

ikpislauwbier | 22-06-20 | 19:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb nooit Afrikaantjes in mijn huis of tuin gewild.
Ze zijn bij mij niet welkom welkom welkom in mijn huis.
Tagetes daarentegen...
Ben ik nu geen racist meer?

De waard zijn gast | 22-06-20 | 17:54 | 1

Lol. Targetes. Stink planten die de wortelvlieg weghouden.

Moestuinier | 22-06-20 | 18:18

De bossen staan hier ook vol met van die Amerikaanse eiken. Ik zeg het maar even.

Knisperende_Tissue | 22-06-20 | 17:53 | 1

De linkse Wageningse Staatsbosbeheer-jongens/meisjes laten die al 15 jaar omzagen, zouden hier niet passen, de eikels zijn 3x harder, staat hen niet aan, groeten van Trump 2020-2024

grindbak | 22-06-20 | 17:58

Afrikaantje zouden we ook klootviooltje kunnen noemen?

Premier Trutte | 22-06-20 | 17:52

Jammer (C). Ik neauk toch liever een Afrikaan alsdan een Tagetes. Dat laatste heeft toch een beetje je ne sais quoi, als u begrijpt hoe ik me doe.

Geil Kippetje | 22-06-20 | 17:52

Mogen we alle Airfryers en Akwasi's Ger noemen. Zodat als ze vervelend worden we gewoon kunnen segment Nee Ger!

Fijn_dat_je_er_bent | 22-06-20 | 17:51 | 3

Hmmm ik weet niet of ik daar vrolijk van wordt, Ik word zo al gediscrimineerd, Neeger, jager, hoger, lager, banger, geregel etc

brie-de-penis | 22-06-20 | 17:58

"Jantje" blijft mij in zulke gevallen altijd hangen.
Zat als klein knaapje eens in een haagse tram, komt er zo'n mooie ahwe hagenaas te binnen en ziet alle stoelen vol. Veelal ouderen, maar ook 1 klein donker jochie. Dus die ahwe hardop tegen dat gastje:" Mot je es ff horen Jantje, jei hep nog heul wat jaren voor je, jij ken wel staan!"

Sindsdien is zo'n gast al snel een "Jantsje" voor me.
Prachtig en tekenend wmb. Diezelfde ahwe zou tegenwoordig al 30x die tram doorgemept zijn (en Den Haag is ook al lang niet meer wat het was wat origineel volk betreft).

Gazzerop | 22-06-20 | 18:02

@Gazzerop | 22-06-20 | 18:02: *hagenEES natuurlijk.
Of ik bleef hangen tussen "hagenaar" en "hagenees" en er dus maar een combo van maakte....

Gazzerop | 22-06-20 | 18:04

Veel Nederlandse bloemen- en plantennamen worden vervangen door Latijnse of Latijns klinkende namen. Ga maar naar het gemiddelde tuincentrum (leuk ter afwisseling van bouwmarkt en Ikea!). Niks aan de hand dus mensen, gewoon doorlopen.

dathoujetoch | 22-06-20 | 17:51 | 1

Latijn komt van Romeinen en die deden aan slaven dus dit kan ècht niet!
Kunnen we niet beter alles in Swahili of zo gaan om-namen?

Nuuk | 22-06-20 | 17:59

Ik heb daarnet flink aandelen Friesche Vlag ingekocht. U mag raden waarom.

Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:51 | 2

Gaat u zonnen met uw melkflessen?

Euriool | 22-06-20 | 17:57

je voorziet een hype in koffiemelk?

Blonde Nel | 22-06-20 | 17:59

A. van Afrikaantjes.
En wat is het toch heerlijke om een gewone baan te hebben zonder al dat gezeik.

Mensdier | 22-06-20 | 17:51 | 1

Ik ben gestopt met werken omdat het kon. Ook heerlijk en ik leef nu beter dan ooit zeg maar als god in Frankrijk (Noord Holland)....

Blonde Nel | 22-06-20 | 18:01

Zelfs het mooie en nuttige Afrikaantje pakken ze af van de kleurling. Ben benieuwd of we nu opstanden krijgen in Winterswijk.

zevensprong | 22-06-20 | 17:50

Hebben we eindelijk Afrikanen gevonden waar we geen last van hebben, .
Misschien moeten we ze maar het migranten plantje noemen.

zoalsikhetzeg | 22-06-20 | 17:49

De Spaanse griep? Is dat niet racistisch voor zuid Pyreneers..
De Turkse tortel, die duif dus? Is dat niet beledigend voor Turkse mensen.
Het lied over die tante in Marokko?
Jodenkoeken?
De Vlaamse reus dan wel de Vlaamse knol?
“Ik zweet me rot” of “ wat een gore zweetgeur hier”. Dat is uiterst grievend voor een Zweed. Dat verschil tussen die d en t hoor je toch niet, dus moet transpireren worden.

Nuuk | 22-06-20 | 17:49 | 4

@Mensdier | 22-06-20 | 17:52:
Precies, met u kan ik praten. Vindt u het ook niet zo niet inclusief dat er wel een programma Zomergasten is, maar geen Wintergasten? Alsof mensen in de winter niks te zeggen hebben en clips uit moeilijke films en docu’s kunnen laten zien.

Nuuk | 22-06-20 | 18:01

Geen moeite met Arnhemmer meisjes?

Pleegzuster B | 22-06-20 | 18:13

@Pleegzuster B | 22-06-20 | 18:13:
Statistisch gezien is het vrijwel onmogelijk dat er in een grote stad als Arnhem geen meisjes zouden wonen, en heb er geen moeite mee.
Maar..... u doelt denk ik op iets anders en ik weet niet wat. Wat zijn Arnhemmer meisjes?

Nuuk | 22-06-20 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Winterswijk, een beetje een bedeesd kunstenaarsdorp. Met een fraai kasteel. Het is daar nog 1978.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:48 | 2

En dat al sinds 1950.

Eric Newby | 22-06-20 | 17:57

Sorry Piet, ik ben oud-Winterswijker maar er is daar geen fraai kasteel. En kunstenaars? Alleen maar boeren en ambtenaren daar. En een verdwaalde arbeider.

aamert | 22-06-20 | 18:02

Waarom zijn ze eigenlijk oranje?

Watching the Wheels | 22-06-20 | 17:48 | 1

Zal wel weer de schuld van de VOC zijn. Weg met dat beeld van Coen.

dathoujetoch | 22-06-20 | 17:53

Het wordt natuurlijk wel een beetje racistisch als je negerzoenen, afrikaantjes en moorkoppen gaat verbieden, maar filet american, franse kaas en vlaamse frieten blijft toestaan.

obominotie | 22-06-20 | 17:48

heel hatelijk idd om een bloem naar je vernoemd te hebben

klimaatsloper | 22-06-20 | 17:46

Ik heb al een paar weken uit voorzorg van die ontlastingsopvangmaandverbanden met duktape gezekerd in mijn onderboxer. Ook nu, kwam het weer goed van pas.

Leptob | 22-06-20 | 17:46 | 1

je schijt als een Maleiër?

Blonde Nel | 22-06-20 | 18:04

“Zwart staan” wordt binnenkort door de banken beloond. Let maar eens op.

Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:46

Even voor de goede orde, dit was een actie van een individuele medewerker bij de groenvoorziening, niet iets van beleid of zo, dus GS zit wel een beetje te stoken.
Maar het voorval is wel een bewijs dat de strategie van extreem links werkt. Zeuren, Zaniken, Zeiken, beetje Geweld erbij en een eenvoudige schoffelaar wordt zomaar gebrainwasht.

Blauwpetje | 22-06-20 | 17:45

Winterswijk, ligt dat niet in de buurt van de plek waar de 'Zwarte Cross' normalerwijze gehouden wordt? Tante Rikie pijnst er niet over om die naam te veranderen en dat is maar goed ook.

VanToppinghe | 22-06-20 | 17:45 | 2

Nee.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:47

Jawel, vlakbij Lichtenvoorde.

Pluisbaard | 23-06-20 | 08:12

Ja weet je, het zal me werkelijk aan mijn kont roesten over welk woordje de moefment zich nu weer heeft besloten op te winden.
Ik noem het allemaal lekker hoe ik het altijd noemde.

Het wordt ook nog eens een stuk simpeler boodschappen doen met al die deugmerkjes die denken een statement te moeten maken en er beter uit te komen. Dat soort gedeug gaat bij mij in de ban en zonder uitzondering.
Scheelt weer keuze-stress.
(En ja, het kan hypocriet klinken, maar in het laatste geval heb ik een keuze om een verkoop te 'gunnen' als potentiele klant. In de eerste situatie heb ik geen keus en lig ik als het aan de moefment ligt er ook nog eens hun voeten bij te kussen. Voor die club is het NOOIT klaar, vergeet dat niet. Die vinden ALTIJD wel wat anders om over te zemelen).

Gazzerop | 22-06-20 | 17:45

Jammer dat wij zo weinig weten over onze Afrikaners. Oranje Vrijstaat. Wie weet nog wie Hofmeyr was?

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:44 | 1

Steve Hofmeyr, de Zuid- Afrikaanse zanger?

Knitty | 22-06-20 | 17:48

Ik heb het al eens eerder geopperd: bij de Welkoop liggen ook nog steeds de zakjes 'Negerzaad'. Oei, oei, oei.... De oerdomme schreeuwers zullen hier wel intrappen, want geen kennis van Latijn. Niger (neger) is de naam voor de kleur zwart. Zo heb je tientallen plantennamen die 'Niger' in hun soortnaam hebben staan. Dat zet de boel wel flink op de kop he? En dan kunnen de boeken van Carolus (Carl) Linnaeus ook wel herschreven worden. Moeilijk, moeilijk...

Graeme Reaper3779 | 22-06-20 | 17:44 | 1

Ja maar, groeien daar geen negers uit dan?
Ik bedoel; elk zaad dat je koopt omschrijft wat het is/ doet groeien.

(Ja, tongue in cheek natuurlijk. Maak daar graag lol om.
De slager die mij serieus wilde uit gaan leggen dat zijn "cowboyvlees" niet van uitsluitend texaanse cowboys gemaakt was snapte dat (ook) al niet).

Gazzerop | 22-06-20 | 17:48

Bij ons noemen ze dat kasteelbloemekes of stinkerkes.

Lt-Kol Kilgore | 22-06-20 | 17:44 | 1

Ja maar ook alleen jullie zouden op dezelfde manier Hitler lief en onschuldig kunnen laten klinken.
Gij zoetgevooisde zuiderburen.

Gazzerop | 22-06-20 | 17:50

De Engelse term voor zwarte-lijst "blacklist" staat inmiddels ook op de zwarte-lijst van enkele bedrijven ( Google / Microsoft ). Waarom hoor & zie ik nog geen Deugmenschen in Nederland hierover struikelen? Maar goed, notaris; noteer nog maar een Ceetje.

Frietei | 22-06-20 | 17:43 | 3

Dan zal black-out ook wel sneuvelen. Voor mij ook een C

Bennie Boos | 22-06-20 | 17:49

Kom ik met mijn stokpaardje waar zelfs de Simons zelfs jaren voor liep te 'rooten': "De Zwarte Lijst". Dat was dan ineens geen probleem. Want ja, net als het n-woord: zelf mogen ze dat natuurlijk zeggen. Maar owee als den bleekscheet het in de mond neemt!
Maar die is dan ook via de achteringang afgevoerd want schijnt alweer een aantal jaren niet meer te bestaan.
En BALEN dat ze ervan doet! Reken maar (haaa-haaaa).

Gazzerop | 22-06-20 | 17:53

Pfff. 'Tagetes' Al die Newspeak. Dat ga ik allemaal niet meer onthouden. Ik eindig in de Gulag.

Scepticus | 22-06-20 | 17:43

Hoe zit het met blanke vla?

DeutschlandUberAlles | 22-06-20 | 17:43 | 1

Ja geen probleem natuurlijk sinds "wij" maar wit genoemd moeten blijven worden door de moefment.
Om hun eigen bijzondere tegenstelling nog even te onderstrepen (LifesOfColourMatter bekt ook niet zo lekker natuurlijk).

Gazzerop | 22-06-20 | 17:55

Alles wat niet deugt wordt zwart gemaakt.

o)+ | 22-06-20 | 17:42

Djiezus plotseling racistisch.
Ik word 61 en weet niet beter dat ze zo heten.Dus ik hou het bij C.Ik wil dit niet verder.

flesje | 22-06-20 | 17:42 | 1

Alvast gefeliciteerd!

Usumani | 22-06-20 | 17:47

Gezien de kleur en zo dan maar VOC-bloem noemen.

GormSuil | 22-06-20 | 17:42

Als deze bloemen Italiaantjes, Spanjooltjes, Griekjes, enz. hadden geheten was er niks aan de hand geweest, want dat zijn landen waar de oorspronkelijke inwoners geen donkere huidskleur hebben. Een groot deel van de natie is knettergek geworden, ik prijs me gelukkig dat ik niet word meegezogen in deze massapsychose.

Crusher | 22-06-20 | 17:42 | 1

Niet een groot deel. Een piepklein deel. Maar wel een deel dat een gewillig hoor vindt bij de linkse MSM. #DefundTheMSM

nobele wilde | 22-06-20 | 17:44

Dit is werkelijk het summum van kruiperigheid.
Nu nog de atlas aanpassen, want.. de staten Nigeria, Niger en de rivier Niger kunnen natuurlijk ook niet meer. Idem Julius Ceasar uit z'n graf halen van.. Ponte Negro in Trier... kan ook niet mee. Er moeten toch een paar minder-of-meer bruin gekleurde medemensen blauw zijn van het schaterlachen...

Harrybr | 22-06-20 | 17:42 | 1

In Trier staat de Porta Nigra

VanToppinghe | 22-06-20 | 17:59

wacht maar als Arnold aan de beurt is,die naam kan echt niet meer...........
Schwarze negger

Roger-Rabbit | 22-06-20 | 17:42 | 3

Ja,we begrepen 'm al hoor.

oldandwise | 22-06-20 | 17:43

Slavin-kje. Wel lekker.

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:45

Als dit zo doorgaat, worden zwarte mensen ook afgeschaft vanwege een niet representatieve afspiegeling van zwarte mensen

DeutschlandUberAlles | 22-06-20 | 17:42 | 1

Zwarte mensen bestaan niet. Dat is lastig afschaffen.

Usumani | 22-06-20 | 17:49

Zouden zwarten eigenlijk beseffen dat hun huidskleur niets te maken had met de slavernij? Als ze blank waren geweest, maar voor de rest alles exact hetzelfde was gebleven, zou het waarschijnlijk ook gewoon gebeurd zijn.

JackStick | 22-06-20 | 17:42 | 5

Thomas Sowell over de geschiedenis van slavernij (niet alleen de transatlantische).

youtu.be/VWrfjUzYvPo

Veldmaarschalk Sorry | 22-06-20 | 17:48

Kijk maar naar het joodse volk. Behoorlijk blank, vaker tot slaaf gemaakt door andere volkeren, en nog erger. Komen er toch steeds weer goed bovenop. Misschien kan de zwarte bevolking daar een voorbeeld aan nemen?

JoudN | 22-06-20 | 17:49

@Graeme Reaper3779 | 22-06-20 | 17:45: Dat bevestigt dus mijn punt.

JackStick | 22-06-20 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Surinaams hout nog altijd te koop?

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:41 | 2

Ebbenhout ?

Carlos_I | 22-06-20 | 17:46

Hout werkt, Surinaams hout.........................

revolte | 22-06-20 | 19:54

Update. Npo ntr. Je achternaam veranderen. Vooral aantrekkelijk voor Surinamers. Moeten wij deze zender npo R1 ntr boycotten?

Fi-Bu-Bla | 22-06-20 | 17:41

Nee. En ik doe straks zwarte was. En erna ga ik alles zwart zien.

MistaRazista | 22-06-20 | 17:40 | 3

Je zit toch niet op zwart zaad, je had toch nog zwart geld

DeutschlandUberAlles | 22-06-20 | 17:46

@MistaRazista | 22-06-20 | 17:54: zolang het overspuiten van je auto maar goed gegaan is, die arme spuiter begreep je volgens mij verkeerd toen je riep: 'zwart natuurlijk '

DeutschlandUberAlles | 22-06-20 | 18:02

Afrikaantjes, zijn dat die bloemetjes met die grote stampertjes?

Mr_Natural | 22-06-20 | 17:40 | 1

Ja die bloemetjes zijn hung like a baboon!

Accident_Prone | 22-06-20 | 17:43

Laat ze maar niet ontdekken WAAROM ze Afrikaantjes genoemd zijn, dan gaan de poppen pas echt aan het dansen.

Eric Newby | 22-06-20 | 17:39 | 3

Vertel!

Dirk III | 22-06-20 | 17:42

Spannend! Vertel alsjeblieft!

Knitty | 22-06-20 | 17:51

@Dirk III | 22-06-20 | 17:42: Och nee, ik hou niet van dansende poppen.

Eric Newby | 22-06-20 | 17:54

of: dijenkletser, darmtoerist, de Griekse beginselen toegedaan zal ook wel niet meer gezegd mogen worden.

Troumoetblijcken | 22-06-20 | 17:38

'Afrikaantje' mag niet meer?
Ik wist niet dat Afrika zó fout was...
Toch weer wat geleerd. Een gewaarschuwd mens telt nooit tot tien.

Peter Emile | 22-06-20 | 17:38

Afrikaantje, blijft nu en tot dat het links marxistische inquisitie ook aan plant/bloem verbranding gaat doen. Eerst vindt grote zuivering plaats door de boekverbranding en de standbeeldonthoofding. Ja mensen wen er maar aan, de dictatuur is coming soon. Een afwijkende mening betekent verbanning. Rip opdat we nooit zullen vergeten hoe vrij en mooi ons land eens was.

De Evangelist | 22-06-20 | 17:38

Als je ze maar anderhalve meter uit elkaar plant.

Die nare vent | 22-06-20 | 17:37

Vlijtig Liesje is ook wel beledigend voor de exoten.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:37 | 1

Maak je geen zorgen, die term zullen ze nooit horen.

Dirk III | 22-06-20 | 17:41

Als je hyacinten vindt stinken moet je dan zeggen dat afrikaantjes niet lekker ruiken?

NederlandVerkudtland | 22-06-20 | 17:37 | 1

Warm. Heel warm.

Eric Newby | 22-06-20 | 17:54

C

Madrox | 22-06-20 | 17:37

Wie bedenkt dit ? Vast een bebrilde dikke beleidsmedewerkster in schaal 11 die zich op sexvakantie uit elkaar laat trekken in Afrika door een hung like a baboon.

Carlos_I | 22-06-20 | 17:37 | 2

Timmermans?

Troumoetblijcken | 22-06-20 | 17:58

Even aan Sylvana vragen.

Eddy67 | 22-06-20 | 17:36

Nog een paar: jodenstreek, Dutch treat, going Dutch, c èst comme le Chinois, daar is geen woord Spaans bij, hoerengeintje etc. mag denk ik allemaal niet meer

Troumoetblijcken | 22-06-20 | 17:36 | 6

En... "Ik moet nog iets pikken van een Italiaan", was getekend Erik Mesie van 'Toontje Lager'. En manke Marie Servaes (de zangeres zonder naam) had ook zo'n liedje met het 'N'-woord erin. Als je die tekst hoort... nou nou nou, dat dat toen nog mocht is mij een raadsel.

Graeme Reaper3779 | 22-06-20 | 17:49

Dutch oven, double Dutch. Zijn er ook nog 2...

Captain Diehard | 22-06-20 | 17:49

@Graeme Reaper3779 | 22-06-20 | 17:49: je kan hem nog vinden op YT

deKerrieKip | 22-06-20 | 18:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Je hebt donkere en blanke Afrikaantjes, wat een verkrampte deugactie is dit.

WarremeWors | 22-06-20 | 17:36 | 1

Er zijn Tagetes in verschillende kleuren: geel, oranje, geel met bruin enz. Daarnaast begrijp ik niet dat in deze vreselijke tijd waar velen hun baan zijn verloren - sprak vanmorgen nog een vroegere buurman die met tranen in zijn ogen vertelde dat hij ontslagen is na 10 jaar een 'vaste' baan - door corona, 2 vroegere buren hebben zelfmoord gepleegd, duizenden bedrijven en bedrijfjes op de fles, enz. enz. nog zin hebben in al deze waanzin van etiketjes plakken.

Lupuslupus | 22-06-20 | 17:44

Het wordt tijd dat we hun taktieken over gaan nemen.
Deze mensen met naam en toenaam noemen, in de spotlight zetten, antecedentenonderzoek (strafblad, wie hun foute vrienden zijn, wie ze sponsort).
Als ze produkten promoten of er eigenaar van zijn, boycotten.
Zodra de wet wordt overtreden, massaal aangifte doen.
Lik op stuk. Niet meer wegkijken, ze er niet meer mee weg laten komen, je niet meer de mond laten snoeren.
Zoals BLM zei, silence = guilt.

OudeNederlander | 22-06-20 | 17:36

Heeft Halina Reijn al Afrikaantjes op zolder?

Selassie | 22-06-20 | 17:36

Tja.
Je moet een 'Kruidje roer-me-niet' trouwens nooit naast een Vingerplant zetten.

Peter Emile | 22-06-20 | 17:35

Hoe is het eigenlijk met Jeffrey Airfryer met z’n fake bedreigingsbrief van Antifa, afdeling noord? Mét handtekening én probeerkladje eronder? He pulls a Jussie Smollett hahahahahahahahaha!

Accident_Prone | 22-06-20 | 17:35

Het plantje is vast blij met deze upgrade

nick.name | 22-06-20 | 17:35

Ik ga nu aan de witte wijn.

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:34 | 2

De Afrikaanse wijn schijnt het goed te doen in NL.

Winstpakker | 22-06-20 | 17:39

* Black Label achterover slaan doet *

Peter Emile | 22-06-20 | 18:05

Hoe moeten we kleine mensen uit Afrika dan gaan noemen?

Winstpakker | 22-06-20 | 17:33 | 7

verticaal uitgedaagde mensen uit het werelddeel Afrika , natuurlijk.

Nuchternederland | 22-06-20 | 17:38

MensJes

Zer0-hedger | 22-06-20 | 17:40

Niet noemen, gewoon negeren

Euriool | 22-06-20 | 17:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Haha... GeenSijl zegt uitkafferen.... hoe vilein... geweldig
Kaffer
1) Afrikaan 2) Afrikaanse neger 3) Bantoeneger 4) Bewoner van afrika 5) Boer 6) Boerenhufter 7) Botterik 8) Hufter 9) Inboorling 10) Inboorlingen van Afrika 11) Inwoner van afrika 12) Jiddisch woord 13) Kinkel 14) Klojo 15) Klootzak 16) Lomp persoon 17) Lomperd 18) Lummel 19) Neger 20) Neger in Afrika

Premier Trutte | 22-06-20 | 17:33 | 8
-weggejorist-
Premier Trutte | 22-06-20 | 18:00

@Premier Trutte | 22-06-20 | 17:41: Aha, nogal een verschil.... vandaar!

Jan, Leiden | 22-06-20 | 18:16

@Premier Trutte | 22-06-20 | 17:43:
God schiep uit gouden korenaren
eerst de Twentenaren,
En uit de rommel en de resten,
de mensen uit het w . . . . .

Hing vroeger zelfs op tegels in kleine hotels.

Jan, Leiden | 22-06-20 | 18:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Diepe diepe zucht.

Montesquieue | 22-06-20 | 17:33

Ik ben dit gezever helemaal zat. Dankzij dit wordt ik eigenlijk alleen maar rasistischer. Aangezien er bij elk ding steeds de racismekaart tevoorschijn komt. Misschien is onderdrukken zo'n gek idee nog niet.

elco485 | 22-06-20 | 17:33 | 2

Wat is eigenlijk een racismekaart? Is dat net zo'n ding als een rooie en gele kaart? Trekt Bas Nijhuis die straks als er geen publiek toch oerwoudgeluiden maakt?

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:37

elen denken dat het Afrikaantje (Tagetes) uit Afrika afkomstig is, maar niets is minder waar. De plant is afkomstig uit Midden-Amerika en heeft het voornamelijk naar zijn zin in Mexico.
Vanuit dit land werd het Afrikaantje door Spanjaarden meegenomen naar Europa, om hier vervolgens geïntroduceerd te worden. Deze introductie vond plaats aan het einde van de 16e eeuw met de varianten Tagetes patula en Tagetes erecta. Vandaag de dag zijn er talloze soorten Afrikaantjes te verkrijgen en groeien de planten in Europa, in Afrika én in Azië in het wild.
Maar waar komt dan de naam Afrikaantje dan vandaan?
In de eerste dagen van het Afrikaantje in Europa, werd de plant vooral gezien in Spanje. Wat specifieker: in de tuinen van de Moren die zich in Spanje hadden gevestigd. Moren waren afkomstig uit Afrika en men denkt dat de plant om die reden de naam Afrikaantje heeft gekregen.
Momenteel worden er in Afrika veel verschillende soorten Afrikaantjes geteeld voor de consumentenmarkt en komen er nu dus ook veel Afrikaantjes echt uit Afrika.

zuurtjeregen | 22-06-20 | 17:32 | 1

En hier in Europa telen de Afrikaantjes welig verder....

Premier Trutte | 22-06-20 | 17:36

Voor mij blijven het gewoon Afrikaantjes, maar uit nijd krijgen ze dit jaar minder water!

LieberLiber | 22-06-20 | 17:32 | 1

Sowieso vind ik dat je ze beter kunt leren om zelf water te gaan halen dan ze iedere keer maar weer te besproeien.

Veldmaarschalk Sorry | 22-06-20 | 17:57

Maar dan moet Winterswijk doorpakken! Gewoon een naam kiezen die divers is en waar Greta een nat broekje van krijgt - dus klimaatveranderingsproof.

hangtiet met knoop | 22-06-20 | 17:32

Kerstster ook maar weg doen?

RickRD | 22-06-20 | 17:31 | 2

Lichtjesster....

litebyte | 22-06-20 | 17:32

Euphorbia ook wel Poinsettia net als het afrikaantje uit Mexico. In Portugal heb ik ze wel twee meter hoog gezien.

bergsbeklimmer | 22-06-20 | 17:42

"Wij willen niemand voor het hoofd stoten".

Yeah, right.

Dat doet iedereen zélf al, door met zijn hoofd op tafel te rammen na het vernemen van deze kwalitatief inferieure kolder.

Peter Emile | 22-06-20 | 17:31

Dit is een van de redenen waarom Trump zo'n grote achterban heeft, mensen zijn dat dit domme gezeik beu. Ik heb niks met voetbal maar er is maar 1 programma tegenwoordig dat niet "p.c.". is en dat is Veronica Inside.

Brabeaulander | 22-06-20 | 17:31

D. Gewoon koloniseren die plant! Als we het toch al verknald hebben, dan gaan we het nu ook GOED doen! Tot het gaatje! En anders vind je je eigen wiel maar uit!

BrokenTipi | 22-06-20 | 17:30

da's mooi want ik ben racist en ik wil niks van Afrika in mijn huis. (grapje)

submar | 22-06-20 | 17:30

Is er al een plant vernoemd naar Johan Derksen?

roevka | 22-06-20 | 17:30 | 1

De Zwarte Tulp.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:41

Tering, nu snap ik er niets meer van.
Je plaatste toch altijd afrikaantjes rond je tuin om schadelijke insecten en invasive soorten te weren? Zit gif in de wortel toch?
www.youtube.com/watch?v=-wheX1epe9U

Flightless bird | 22-06-20 | 17:30

Van klassenstrijd naar rassenstrijd gezelliger kunnen we het niet maken.

william7055 | 22-06-20 | 17:28 | 1

Leg dat de belastingdienst eens uit!

BrokenTipi | 22-06-20 | 17:32

De witte anjer en de witte dovenetel gaan ook verdwijnen omdat ze door de kwetsbrigade als botanisch superieur bestempeld kunnen worden?

Nehemia | 22-06-20 | 17:28 | 1

Met name de witte anjer is kwetsend voor rob jetten.

wijsvinger | 22-06-20 | 17:42

Er is een heel werelddeel genoemd naar Afrika, dat is pas racistisch.

De naam Africa was in de Oudheid eerst voorbehouden aan het gebied van het huidige Tunesië. De Romeinse provincie Africa besloeg de Tunesische en Libische kustgebieden. Later werd de hele kuststrook Africa genoemd en in de tijd van de ontdekkingsreizen werd het hele continent hiermee aangeduid.

De Romeinen hebben de naam Africa bedacht, die waren harstikke, wit, blank, kleurloos of wat dan ook.
Hebbeb KOZP en Akwasi al gereageerd op dit werkelijk afschuwelijke nieuws?

VanderGeelen-Coppens | 22-06-20 | 17:28 | 2

Ja, volgens Asterix en Obelix. Anders kwam die malle neger niet uit de verf.

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:30

Het is nog erger: de Romeinen hebben de naam overgenomen van de Berbers of de Feniciers. En die Berbers kennen we later weer van de Barbarijse slavenhandel. De Feniciers waren daar al eerder mee doende. Hoe dan ook, het is toch een verschrikkelijke foute naam voor dit continent. Genoeg is genoeg.
Ik kan de pijn al weer begrijpen, en hoop dat Rutte zo snel mogelijk internationaal een voorstel doet voor een nieuwe naam.

Schmalz | 22-06-20 | 17:52

De kaapse viool mag zeker ook niet meer?

voldemort | 22-06-20 | 17:27 | 1

En van de feministen mag “klootviool” ook niet!

Dachtutnie | 22-06-20 | 17:33

Als dit satire was dan zou ik er nog om kunnen lachen maar ik vrees dat ze het serieus menen. Wat een geretardeerden heb je toch in Nederland. Is er geen zwarte die nu opstaat en zegt: "deze waanzin helpt onze zaak niet. Integendeel zelfs!"

Barend Braakbal | 22-06-20 | 17:27 | 1

Rot op met dat gezeik. Klaar mee!

Dirk III | 22-06-20 | 17:27

mogen de uitdrukkingen . Het zwarte schaap en pikzwart nog wel?

jack_gouda | 22-06-20 | 17:26 | 2

Alleen al je een zwarte pik hebt :-)

VanToppinghe | 22-06-20 | 17:31

Pikzwart wordt gekleurde lul.

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:31

Eindelijk. Dat kon ook echt niet meer.

azijnseikerT | 22-06-20 | 17:26

Ik ga al mijn bloemen water geven de komende weken, behalve de Afrikaantjes...

SterF... | 22-06-20 | 17:25 | 2

Racist! Ik ga je aangeven,

Dirk III | 22-06-20 | 17:26

Reken maar dat die drone nu onderweg is.

Nehemia | 22-06-20 | 17:30

Aan de rand van de Nederlandse beschaving ligt Winterswijk. Daar maken wij nu maar Bibberwijk van. Kwam net even bij npo radio ntr langs. U raad het al standbeelden en racisme. En een canon of zoiets. De laatste gaat geloof ik over de geschiedenis van dit land wat voorgeschoteld gaat worden aan toekomstige generaties. Drees eruit en deugers erin? Begreep ook dat ene van Engelshoven (d666) daar opdracht voor had gegeven. Ik vrees dag in, dag uit voor de toekomst van dit land.

Fi-Bu-Bla | 22-06-20 | 17:25 | 2

Ik vrees er ook voor. Binnen 100 jaar is onze westerse beschaving ingestort als het zo door gaat. Als je kijkt naar de geschiedenis zie je behoorlijk wat gelijkenissen tussen hoe het nu hier gaat en hoe eerdere beschavingen ingestort zijn.

elco485 | 22-06-20 | 17:38

Drees zei dat het land vol was. Overvol. Die moet je met terugwerkende kracht natuurlijk verwijderen.

Piet Karbiet | 22-06-20 | 17:43

Mag Afrika nog wel Afrika heten? Of is dat ook al te racistisch?

Sinclair | 22-06-20 | 17:24

Het erge, ook weer hier, is het impliciete racisme dat hieronder schuilt. Kennelijk wordt door linkse mensen Afrikaantje als iets potentieels racistisch gezien, terwijl een bloem genaamd Australiërtje of Amerikaantje natuurlijk nooit een naamsverandering was ondergaan. Kennelijk zien linkse deugers mensen uit Afrika als zo zielig, zo hulpbehoevend en daarmee dus zo minderwaardig dat dit nodig geacht wordt.

JohnLocke | 22-06-20 | 17:23 | 1

Stikstof is uit. Racisme is in.

Pleegzuster B | 22-06-20 | 17:24

Dan noem ik het bloem met mooie kleur. Jammer voor de Afrikaantjes. Het is nu niet dat ze veel hebben om trots op te zijn. Wordt dit ze ook nog afgepakt.

padbuffel | 22-06-20 | 17:23 | 1

Zwart is geen kleur

antie graai | 22-06-20 | 17:27

Wanneer gaat Frans Timmermans zijn naam veranderen?
Ik hoor van veel timmermannen dat zij zich gediscrimineerd voelen omdat Frans Timmermans helemaal geen timmerman schijnt te zijn, maar zich wel steeds onder die naam profileert.
Verder zijn er aanwijzingen dat de voorouders van Frans in de gouden eeuw mee hebben getimmerd aan VOC schepen die slaven verscheepten.
Deze racist accepteren we toch niet langer meer?!

Fele | 22-06-20 | 17:23 | 2

Ze hebben ook de Toren van Babel getimmerd. Of was dat nou de Ark van Noach?

Pleegzuster B | 22-06-20 | 17:26

@Pleegzuster B | 22-06-20 | 17:26: Als er zwarte dieren op de ark van Noach hebben gezeten dan wel ja, racisten zijn het! Die hele Timmermans familie en alle nazaten!!

Fele | 22-06-20 | 17:27

en een koolwitje? mag dat nog?

WillemWordtWakker | 22-06-20 | 17:23 | 3

Crispren!
Alles moet gecrisprt, zit er wit in de naam, crispren we het blauw, zit er zwart in de naam crispren we het geel, gewoon zo dat er geen enkele logica meer achter zit.
En de namen geven we via de gekuiste random name generator.

Zer0-hedger | 22-06-20 | 17:27

Nee. Edelweiss is ook al verboden.

Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:28

@Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:28: Als we die vertalen naar 'edelwit' zijn de rapen helemaal gaar.

VanToppinghe | 22-06-20 | 17:36

Bijnaam van Gullit (volgens Wiki): de zwarte tulp

Wordt dat nu ook veranderd in: een tulp van kleur ?

LucaBrasi | 22-06-20 | 17:21 | 5

@De Briemusketier | 22-06-20 | 17:25: Wat een geluk dan dat hij blijkbaar Anouk nog nooit tegen het lijf is gelopen...

HAL 9000 | 22-06-20 | 17:35

Ik dacht dat het “de zwarte pinautomaat” was.

ja, en nou? | 22-06-20 | 17:42

@HAL 9000 | 22-06-20 | 17:35: Zou nog wel kunnen. Uiteindelijk is ze pas aan de 4e bezig.

wijsvinger | 22-06-20 | 17:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat ze eigenlijk Mexicaantje moeten heten, maar die hebben we al als culinair snackgerecht, moeten we de namen wisselen?

Of is het ook al fout als je een bruin stuk gaar vlees uit de kokende olie haalt Afrikaantje noemt , gewoon omdat je het niet rauw kunt eten?
Doch, tot op heden althans, mogen we dat wel Mexicaantje noemen, want geen Afrikaantje die daar dan weer van wakker ligt en zoveel Mexicaantjes hebben we hier nu ook weer niet.

Zer0-hedger | 22-06-20 | 17:21

Het fijne is dat je constant aan die stomme activisten (m/v, Blank, POK) moet denken en er steeds meer een hekel aan krijgt. Zie je Sinterklaas, denk je "stomme activisten", rijd je door de Coentunnel "stomme activisten", nu dus de afrikaantjes in mijn tuin en elke keer denk ik vanaf nu "stomme .......". Contraproductief dus.

bergsbeklimmer | 22-06-20 | 17:21 | 1

Dat is niet het fijne; dat is juist het doel van die activisten. De regels (geen afrikaantje, wit ipv blank) zijn arbitrair. Er is niemand mee gediend en er wordt niemand mee geholpen. De regel is bedoeld dat jij je inschikt en hen hun zin geeft. En nog eens. En nog eens. Totdat ze je in hun macht hebben.

koeberg | 22-06-20 | 17:34

Die jodekoeken zijn nog altijd te koop bij deuggrutter AH. Mag je ook nog wel een chineesje aan laten rukken? Turks Fruit? Gisteren zong ik nog met mijn jongste kleindochter "Moriaantje, zo zwart als roet". Ze kende 'm zelfs.

Dubbelepunthoofd | 22-06-20 | 17:20 | 5

Onlangs draaide ik nog "Hey Jude" van The Beatles.
En voor ik het wist ging het helemaal fout met mijn muziekkeuze's.
www.youtube.com/watch?v=s9Vj5HGU4bo

Schoorsteenveger | 22-06-20 | 17:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag lavendel nog wel ? Ik vraag dit voor een wazige kennis.

oldandwise | 22-06-20 | 17:20 | 2

Alleen als je het over de longen snuift.

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:21

Alleen als je last hebt van bladluizen.

Met_baard | 22-06-20 | 17:32

C

Sp1tz | 22-06-20 | 17:20

Niet in mijn tuin deze burgerlijke buiten variant van de geranium.

Sunir | 22-06-20 | 17:20

Wat spoedig ook niet meer kan: 'op zwart zaad zitten' , 'ze bruin bakken', 'een bruin leven hebben', 'getinte glazen (in je bril)', 'zwarte man (in vochtige kleren)', 'donkere wolken', 'een zwarte dag', enz. 'Een bruin leven hebben', moet dus worden: een Afro-Nederlands leven hebben, wat heel toepasselijk is, gezien de ruime uitkeringen aan illegalen.

Boer Kini | 22-06-20 | 17:19 | 4

En de negatieve bijklant van Witwassen, Witheet en "Blank staan"? INSTITUTIONEEL RACISME!!!!

harry21 | 22-06-20 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik iemand van kleur zie dan een ik hard weg. Stel die persoon wil mij wat vragen en dan geef ik een kwetsend antwoord zonder dat ik daar erg in heb. Of erger die persoon is gekwetst omdat ik wit ben. Mijzelf zwart schminken zodat die persoon zich op meer zijn gemak voelt mag ook niet. Het is erg ingewikkeld worden nu.

EmilioEsteves | 22-06-20 | 17:19 | 4

Als woordkunstenaar neem ik een schoen en doe hetzelfde met hem wat akwasi wil doen. Ook als ik niet weet waarom, hij weet het.

jan huppeldepup | 22-06-20 | 17:25

Het is wel zo. Ik merk dat ik verbaal voorzichtiger ben geworden als ik in de buurt van een zwarte of kleurling dreig te komen. Better safe than sorry.

isitsoornot | 22-06-20 | 17:26

Je maakt een grapje, maar triest genoeg is dit het netto resultaat van al deze onzin. Mensen gaan "mensen van kleur" vermijden omdat - tjah - stel dat er gezeik achter wegkomt, kun je maar beter snel de andere kan opkijken of weinig zeggen.

Echt heel erg stom, en jammer. BLM sloopt nu jaren van progressie. We waren er bijna.

harry21 | 22-06-20 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dank U, gelukkig ben ik niet de laatste met een friemel verstand in dit verkwanselde land. (dat rijmt zou Carmiggelt zeggen aan zijn kronkelende tap)

grindbak | 22-06-20 | 17:21

Zak er lekker in met die onzin.

pajans | 22-06-20 | 17:18

Het is een bloem. Hoe geretardeerd gaat dit worden?

Anoniemtje | 22-06-20 | 17:18 | 1

Net zo lang totdat het getolereerd, getordeerd en geëpibreerd wordt.

piloot47 | 22-06-20 | 17:20

Ik heb deze "bloempjes" nog niet horen klagen over hun naam, en indien ze er een probleem mee hebben, zijn ze vrij om hiertegen te gaan demonstreren op het Malieveld. Tot dan houden ze voor mij gewoon deze naam. Zal me ook me reedt jeuken hoe ze anders genoemd zouden moeten worden.

verlegenmaarlief | 22-06-20 | 17:17

BLM en zijn zwarte helpertjes zijn vrienden aan het maken in Breda.
De zwarte madonna , onderdeel van het pools oorlogsmonument , is beklad.
Dit gaat goed fout gaan.

Ambiorix | 22-06-20 | 17:17 | 2

Mooi, dat is iets wat ze in Polen heel goed doen. De grenzen gesloten houden voor immigranten. Denk dat ze ook wel raad weten met BLM.

Shitting Bull | 22-06-20 | 17:24

Ja, dat gaat de Poolse gemeenschap niet pikken natuurlijk. En terecht. Waanzin.

de ondode dichter | 22-06-20 | 17:27

Hoe lang nog wachten tot boekenverbranding.

rein9576 | 22-06-20 | 17:17 | 1

Die hebben we al gehad, heeft u nog boeken dan................. waar woont u?

jan huppeldepup | 22-06-20 | 17:34

We zijn nu al bij de bloemetjes en de beestjes aanbeland. Over 3 weken de eerste racistische amoebe.

van Oeffelen | 22-06-20 | 17:16 | 2

Ik las bamboe

piloot47 | 22-06-20 | 17:21

Dit land wordt helemaal akwasi(van de waps). Ik heb zin in een negerzoen.

aartvantiemenvanjand | 22-06-20 | 17:16

Dit is het werk van narcissen.

RickTheDick | 22-06-20 | 17:16 | 3

De enige plant die heel erg van zichzelf houdt.

Quib | 22-06-20 | 17:18

Je klinkt al net zo stekelig als een cactus.

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:21

"We willen al helemaal niet discrimineren."
Jawel, dat wil je wel. Je heb deze bloemsoort geselecteerd om diens eigenschappen tegen de engerlingen. Blijkbaar is een andere bloemsoort niet goed genoeg voor dat doel. Je discrimineert dus op een eigenschap van de plant.
Daar is overigens niks mis mee.

koeberg | 22-06-20 | 17:16

Hebben Afrikaantjes veel of weinig water nodig?

HoerieHarry | 22-06-20 | 17:16 | 2

Zuid-Afrikaantjes gedijen vooral op wijn.

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:22

Ze zullen minder drinken dan een notoire kameel.

Nehemia | 22-06-20 | 17:34

Dus voortaan moet je een luie Tagetes tegen zijn Togus schoppen

LucaBrasi | 22-06-20 | 17:16

Duo penotti twee iets.......

ik2! | 22-06-20 | 17:15

Een inwoner van Zuid Afrika heet vanaf nu een Zuid-Tagetiër. In Winterswijk (mijn geboortedorp) zijn ze helemaal van de pot gerukt.

aamert | 22-06-20 | 17:15 | 1

Ik heb toch vooral last van de Noordelijke Tagetes.

koeberg | 22-06-20 | 17:18

Bij ons op de tennisclub hebben we een rooie. Gaf gisteren aan dat hij voortaan als "Tomaatblonde" aangesproken wenst te worden.

DrumPiet | 22-06-20 | 17:15 | 1

Is hij soms brildragend?

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:22

Ik krijg geen lucht meer.

Arkan Sonney | 22-06-20 | 17:14

Ik had bruine suiker nodig voor een BBQ rub, zoeken bij de Allah Heijn.... geen resultaat. Dan maar bladeren en ja hoor, gevonden donkere basterdsuiker. Moe, dat wordt ik van al die deugmenschen. Trouwens als wit een kleur is, ben ik dan ook van kleur? Mag ik dan ook plunderen, jatten en mishandelen? Of is dat slegs vir de anders dan blank getinten onder ons?

r frier tuck | 22-06-20 | 17:14 | 1

Je moet ook zoeken op bruine bastaardsuiker.

Zer0-hedger | 22-06-20 | 17:38

B. Maar ook D. Ik blijf deze oranje stinkerd gewoon Afrikaantje noemen.

Quib | 22-06-20 | 17:14 | 1

Inderdaad. Ik zeg nog steeds Afrikaantje, moorkop, negerzoen, neger en negerin. Ik lees nog mijn oude kinderboeken voor aan mijn kinderen; de negerhut van oom Tom en tien kleine negertjes van Agatha Christie en zing Moriaantje zo zwart als roet voor ze en nee, ik ben geen racist, misschien daarom juist.

Flip468 | 22-06-20 | 17:20

Moriaantje, bolletje, parasolletje mag dat nog?

Euriool | 22-06-20 | 17:13

arnold schwarzenegger

wat moet weg Schwarze of negger

moeilijk

harries | 22-06-20 | 17:13 | 1

Arnold, want klinkt wit.

Euriool | 22-06-20 | 17:16

C.

Heeft Arie Boomstronk al gereageerd met een vroomse kutblik in z’n ogen, waarin hij aangeeft dat hij vindt dat er in principe ruimte moet zijn in iedere huiskamer voor een Afrikaantje, maar zich wel afvraagt of je in deze tijd bloemenzaken die deze racistische bloemen verkoopt nog wel moet sponsoren?

Fele | 22-06-20 | 17:12 | 5

Boomsma, ook al zo'n foute naam. Jenever en koloniale waren. Op je knietjes, Arie!

Schmalz | 22-06-20 | 17:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag een Buxus nog een Buxus heten?
Want tegenwoordig groeien veel mensen van verhoogde diversiteit zoiets op hun hoofd als intersectional slachtofferschap status symbool. Hoe groter en ronder het is, des te meer slachtofferschap-status (en dus gelijk) dat ze hebben. Een beetje zoals hoe mannen vroeger hoge hoeden gebruikte als status symbool.

unshift | 22-06-20 | 17:12

Oranjepracht past inderdaad beter bij dit prachtige bloemetje. Ik geef ze bij deze hun zin. Mieren nemen ook meteen de pleitvaart als er zo'n bloemetje bij hun nest staat.

Tishetnetnie | 22-06-20 | 17:12

Mag Itam Contol's dan weer wel?
De Belgen zeggen Moekefoeks als ze een zwarte pieterman ziet.
Duitsers Makaken, maar ik ben lief en zeg gewoon, Negerzoen, Afrikaantje of reserve pieten! Zou Colmbus the USA niet ontdekt hebben waren er ook geen Afrikaantjes. Have a nice day!

BenBack | 22-06-20 | 17:12

Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar dit gezeik en gedram bereikt bij alleen maar averechts effect.

Daar waar ik voorheen nog wel begrip zou kunnen opbrengen, is dat inmiddels volledig verdwenen. Het betuttel en en gedram maken mij recalcitrant, obstinaat en in de contramine.

Nog nooit ben ik zo vastberaden geweest om dit jaar écht pikzwarte zwarte Pieten te bestellen voor 5 december. En nog nooit was ik zo overtuigd van het halen van een paar honderd vuurpijlen bij de Lidl in Duitslamd op 29 december.

Anders zou het me jeuken, maar dit oeverloze gedram bereikt bij mij het tegengestelde.
Ook op 17 maart 2021.

Chiant | 22-06-20 | 17:12

We gaan hem omnoemen naar Anton de Kom, schijnt een heel grote Afrikaan geweest te zijn in Suriname. Drees Sr. de man van o.a. de AOW, stelde er niks bij voor en telt niet meer mee.

Zwizalletju | 22-06-20 | 17:12 | 7

@Zwizalletju | 22-06-20 | 17:24: ik nam aan dat je oorspronkelijke tegel daar ook naar verwees.
Dat Drees uit de canon is weggejorist ten faveure van De Kom heet historisch revisionisme.

Hetze Haatstra | 22-06-20 | 17:35

@Hetze Haatstra | 22-06-20 | 17:35: Ja klopt, even genoemd voor de mensen die dit gemist hadden. Is wel een apart topic waard hier op GS, maar er is gewoon te veel gaande ,momenteel.

Zwizalletju | 22-06-20 | 17:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen enkel selecteren en tellen op basis van hun huidskleur. Hoe noemen ze dat ook alweer? Zucht.

omwenteling | 22-06-20 | 17:12

Ik stel voor deze bloem om te dopen tot de Akwasi.

DrumPiet | 22-06-20 | 17:11 | 1

Stem overigens voor C. Maar dat moge duidelijk zijn.

DrumPiet | 22-06-20 | 17:12

"De eerste beste Tagetes die ik tegen kom schop ik tegen zijn" ... affijn ... u weet wat ik bedoel.
Het klinkt niet. Zelf niet voor een woordkunstenaar.

Het Licht | 22-06-20 | 17:11

Het eind van deze waanzin is nog lang niet in zicht. Gaan de zwarten eindelijk emanciperen, krijg je dit.

Madame Poitiers | 22-06-20 | 17:11

Komt daar vandaan dus ja

darmflora | 22-06-20 | 17:11

Het wordt met de dag gestoorder in dit land.

bqbq | 22-06-20 | 17:11

C. Toen ik het vanmiddag las. Ik heb de wil niet meer.

filosofem | 22-06-20 | 17:10

C. =.=

GuusHetSchaapje | 22-06-20 | 17:10

Wat doen we met de Zwarte Tulp?

piloot47 | 22-06-20 | 17:10 | 4

@Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:11: Een Hagenees in de panelen..

Wijze uit het Oosten | 22-06-20 | 17:16

@Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:11: Daar woonde Berbaar toch?

piloot47 | 22-06-20 | 17:23

Als het niet voortkomt uit zwart zaad, verbranden.

Met_baard | 22-06-20 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Sneeuwklokje is pas fout!

Ray Skak | 22-06-20 | 17:10

"C, ik wil géén Afrikaantjes meer" mag zeker niet, toch??

Nederlanddraaitdoor | 22-06-20 | 17:10

Het zijn vermoeiende tijden..
zucht*

NiCeY | 22-06-20 | 17:09

Ik probeer mij met alle macht in te denken, dat er een bloem is waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb.... (is er niet, maar laten we zeggen, de anjer)
.... en dat die dan Europeaantje zou heten.
En dan proberen mij beledigd of gediscrimineerd te voelen, vanwege de naam.
Volgens mij hoor je dan thuis in een inrichting, of ten minste op de dagbesteding.

jemagookniksmeer | 22-06-20 | 17:09

In het Duits heet de Tagetes Studentenbloem, nomen is Omen. Verder zijn er nog de namen fluweelbloem (god zal weten waarom), turkenbloem (racistisch) en dodenbloem in omloop.

Zelfs Klein Duimpje gebruikt Afrikanenzaad om de weg naar huis te vinden (Finkers).

bergsbeklimmer | 22-06-20 | 17:09

Afrikaantje, een bloemetje dat uit afrika komt? Rara racisme. Zullen we een spelletje doen? Als je een voor een doodnormaal woord een racistische uitleg kunt geven deug je.

Masteryu | 22-06-20 | 17:08

Ik heb er hier in Afrika een paar in mijn tuin staan, dus waarom niet?

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:07 | 4

Als ze maar niet 's nachts oversteken naar de tuin van de buren.

piloot47 | 22-06-20 | 17:11

Kuifje in Afrika ist verboten!

Betterworld | 22-06-20 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gezeik, zeg!
Straks moet ik mijn eigen naam ook nog laten veranderen zeker, want te Nederlands.

Manus Olie | 22-06-20 | 17:07

C.

Echt. Dit decennium word het decennium. Brengen we generatie Snowflake wat verstand bij en houden we de overmacht. Of laten we ons Nederland van binnen uit kapot corrumperen door tribale en theocratische invloeden + onze eigen Hollanders die te regressief voor woorden zijn.

TheBurnerMan | 22-06-20 | 17:07

Dus als je m niet koopt en iemand vraagt waarom en je zegt" die bloem heet Afrikaantje, die moet ik niet".

Dan was je een racist, maar dan ben je vanaf heden dus een BLM supporter?

Het kan verkeren.

Zer0-hedger | 22-06-20 | 17:07

*Headdesken doet*

Twisted_Faith | 22-06-20 | 17:07
-weggejorist-
De Evangelist | 22-06-20 | 17:06

Een oranje negerzoen, was het eerste dat in mij opkwam

Ridde Rogter | 22-06-20 | 17:06 | 2

Ryan Babel.

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:08

Dat mag alleen als er trommelkruid naast wordt geplant voor het ritme en klaprozen voor het applaus.

Kapitein Sjaak Mus | 22-06-20 | 17:06 | 2

Vergeetmenietjes: narcistische troep

piloot47 | 22-06-20 | 17:13

Applaus voor u. :)

Met_baard | 22-06-20 | 17:28

De komkommertijd is officieel van start!

zokanhetdusook | 22-06-20 | 17:05

C, C en nog eens C . Ben het helemaal zat. Ga eens wat nuttigs doen en krijg wat minder lange tenen, stelletje MEGA zeikerts

Road | 22-06-20 | 17:05

Zo'n 35 jaar geleden woonde ik in de Transvaalbuurt in Amsterdam. Straten en pleinen waren vernoemd naar personen uit de Boerenoorlog. Toen al werd het Afrikaanderplein omgedoopt tot Steve Bikoplein.
Over een jaar zullen alle straten daar wel omgedoopt zijn.

oldandwise | 22-06-20 | 17:05 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:10: Zanger is een witman, regiseur van de clip is een witman. Duidelijk dat ook hier weer misbruik is gemaakt van het leed van de zwartman voor eigen gewin... kortom 't is nog slechts een kwestie van tijd eer Gabriël en Creme de Zwarte Piet krijgen toegespeeld wegens racisme...

HAL 9000 | 22-06-20 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heb niet het gevoel dat dit allemaal tolerantieverhogend werkt bij de meeste mensen.

JohnLocke | 22-06-20 | 17:04

Het is een oranje kroeskop.
We herdopen de plant tot Oboema Sesetokoe

zuurtjeregen | 22-06-20 | 17:04

Ik wachte al jaren hierop,.. Het dient zich aan. We gaan floraal. Volgende stop de fauna. Antiloop voor de rostoelers bannen? etc...

horsteknots | 22-06-20 | 17:04 | 5

zucht: ik wachtte (of Ek het gewag)

cabrão | 22-06-20 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Claudia de Breij al een petitie gestart?

Diederik_Ezel | 22-06-20 | 17:04 | 2

Die tekent ze alleen.

Sans Comique | 22-06-20 | 17:07

Maggiplant dan bij jou?

piloot47 | 22-06-20 | 17:15
-weggejorist-
zuurtjeregen | 22-06-20 | 17:03

Jahoor, net als een blank persoon nog gewoon blank genoemd mag worden. Lui die iets anders vinden moeten psychische hulp zoeken.

Pieter Breydel | 22-06-20 | 17:03

Een prachtige bloem die Afrikaantje heet.
Net als met de Negerzoen, is het gewoon een compliment.
Kortom Afrikanen begrijpen complimenten niet.

watergeus | 22-06-20 | 17:02 | 5

Hier is het probleem niet de afrikanen. Maar allemaal van die communicatiekutjes en deugdkneuzen met "white savior" complex.

En daar gaat dit land kapot aan.

TheBurnerMan | 22-06-20 | 17:10

@Sans Comique | 22-06-20 | 17:08: Die Linkse upperclass gekkies zijn feitelijk de grootste racisten. Die arme domme negertjes hebben hun hulp nodig, anders redden ze het niet.

James Lastig | 22-06-20 | 17:43

Inderdaad racisme van de deugmeute. Idem zwarte piet: een figuur die bij een feest snoep en kadoos uitdeelt: daar wil je kinderen natuurlijk niet mee confronteren. Ze zouden eens sympathiek over dergelijke types kunnen gaan denken, dat moet je natuurlijk niet willen.

Sr Semtex | 22-06-20 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het voordeel van afrikaantjes is dat ze weinig voeding nodig hebben.

Santtulainen | 22-06-20 | 17:02 | 1

We zien het.

Normpje | 22-06-20 | 17:32

Marokkaantje dan maar?

Tronald_dump | 22-06-20 | 17:02 | 5

Bloeit vooral in de bergen en in de woestijn. Heeft een boel zoete thee nodig.

Kuifje-naar-Brussel | 22-06-20 | 17:25

Die wortelen hier niet

marcoplarco | 22-06-20 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

In Zuid Afrika noemen ze deze blommetjes stink afrikaantjes.
Eg waar.

hotnot | 22-06-20 | 17:01 | 1

Ze stinken idd ja.

watergeus | 22-06-20 | 17:03

Zo vermoeiend dit.

TeeJee | 22-06-20 | 17:01 | 1

Ik ben ook al een tijdje compleet marxismemoe.

Aristotalloss | 22-06-20 | 17:57

Als het nu een zwarte bloem was geweest...

kapotte_stofzuiger | 22-06-20 | 17:01 | 1

Dan had ie Ruud Gullit geheten.

Betterworld | 22-06-20 | 19:44

C, en alle jankers even een weekje niet op tv.

Guusje Nadorst | 22-06-20 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken