Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amerikaanse F15 neergestort in Noordzee

Oh oh

Social

Er gaat iets goed fout voor de Britse kust. Verschillende vliegtuigen (zie hieronder) lijken op zoek te zijn naar een Amerikaanse F15 die zou zijn neergestort bij Flamborough Head. We houden u op de hoogte. 
UPDATE: Amerikaanse luchtmacht bevestigt de crash: "In a statement the USAF said the F-15C Eagle from the 48th Fighter Wing, at RAF Lakenheath, in Suffolk, crashed at approximately 09:40.It said the aircraft was on "a routine training mission with one pilot on board" at the time of the accident. The status of the pilot and the cause of the crash are "unknown" at this stage, it added."

Social

Tweet van vanochtend...

Social
Social

Dit kan de F15 dus wel

Reaguursels

Inloggen

Piloot ook gevonden, helaas niet levend.

captainobvious | 15-06-20 | 19:43 | 1

Sh@t!

Datgingniegoed | 15-06-20 | 19:57
-weggejorist-
Datgingniegoed | 15-06-20 | 19:43 | 1

Toestel is ondertussen gevonden, piloot nog vermist.

captainobvious | 15-06-20 | 19:19

Dat was de mop vroeger in Duitsland, koop een weiland waar dan ook. Naar verloop van tijd zal daar een Starfighter F104 neerstorten en dan is dat weiland miljoenen waard.

jan huppeldepup | 15-06-20 | 18:54 | 3

Mop? Nou dat is dan zeker Duitse humor. Ik ken der niet om laggen

Kattie | 15-06-20 | 20:21

@Kattie | 15-06-20 | 20:21: Een mop in Duitsland is inderdaad Duitse humor.
Das war früher ein Witz in Deutschland, kaufe irgendwo eine Weide. Mit der Zeit wird dort ein Starfighter F104 abstürzen und diese Weide wird Millionen wert sein.

Harry058 | 16-06-20 | 01:43

Materiaal is te vervangen, de piloot echter.... nabestaanden zullen wanneer gevonden wel eerst worden geïnformeerd.... want hoelang gaat het goed voor je onderkoeld raakt?

Jan, Leiden | 15-06-20 | 18:33 | 1

Er bestaat een piloten opleiding. Dus die is ook te vervangen

Harry058 | 16-06-20 | 01:46

Russen?

Feitenpliesie | 15-06-20 | 18:12

It said the aircraft was on "a routine training mission with one pilot on board"
.
Beetje overbodig. Het is niet dat ze het erbij zouden vermelden als hij met een nuclear warhead onderweg was naar Moskou maar uit de lucht gestompt werd door een Spetznaz met een jetpack op zijn rug.

Captain Pervert | 15-06-20 | 17:22 | 1

Je hebt ook tweezitters... Hij kan ook een vliegtuig moeten onderscheppen of een routinevlucht uitvoeren naar een bepaalde bestemming. Testvluchten na reparaties zijn ook niet ongebruikelijk. Dus.....turboflap in your face.

Re:Kniftig | 15-06-20 | 17:59

Uiteindelijk is ie wel geland.

Gokmaar | 15-06-20 | 17:10 | 2

Gezeed in feite...

Re:Kniftig | 15-06-20 | 17:59

of gewaterd

CaseIf | 15-06-20 | 18:02

Soros heeft de zeespiegel aangepast waardoor deze vliegtuig iets te laag vloog. Daarom de breek.

Itastijl | 15-06-20 | 16:47

Een spitfire is waarschijnlijk betrouwbaarder.

Jezus_Boeddha | 15-06-20 | 14:48

De Luftwaffe is toch allang verslagen!

Jezus_Boeddha | 15-06-20 | 14:45
-weggejorist-
pejoar | 15-06-20 | 14:44 | 2

Eerste reactie klaver: "Wij leven mee met de betrokken piloot, maar vrezen tegelijk voor de schade aan windmolens. Mocht er schade zijn aan de windmolens, dan heeft dit los van de crash van de F15 enorme gevolgen voor het klimaat".

born2killn00bs | 15-06-20 | 14:26 | 2

Het verkiezingsklimaat denk ik.

Jezus_Boeddha | 15-06-20 | 14:43

Valt nog mee. ik dacht als er schade aan windmolens is dat klaveer de piloot gelijk tegen de muur zet.

jan huppeldepup | 15-06-20 | 18:30

Vliegen en tweeten tegelijk. Gaat fout.

de Voorzittert | 15-06-20 | 14:21

Ik was laatst op het strand bij Scheveningen, komt wel heel dichtbij zo.

Braco.me | 15-06-20 | 14:12

De windmolens stonden nog niet op de kaart.

Het Licht | 15-06-20 | 14:11

waar blijft de godwin naar blm ?

newray | 15-06-20 | 14:10

Heb er ook ooit eentje zien crashen, is wel effe geleden: 1981. Een spiksplinternieuwe F-15 crashte op een airshow van de luchtmacht te Soesterberg, de piloot overleefde. Enkele jaren crashte hij weer, toen was het einde verhaal.
www.youtube.com/watch?v=MfhWbcTawac

Crusher | 15-06-20 | 14:09 | 4

Wat is een ‘toetel’?

Von Knarrenstein | 15-06-20 | 16:19

Dalende bocht, low speed. Altijd gevaarlijk.

Beste_Landgenoten | 15-06-20 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dat vliegtuig dat in een cirkel vliegt is een Awacks, zo eentje met een schotel op z’n dak. Die vliegen daar altijd om radiocommunicatie tussen vliegtuigen en vasteland te verzorgen. Het zal je baan maar zijn, de hele dag rondjes vliegen.

Sinterbikske | 15-06-20 | 14:05 | 4

Lol ja wat een sukkels die kunnen niet eens reaguren

Schwanzeleber | 15-06-20 | 15:19

Awacs

ParaPiet | 15-06-20 | 18:02

Nou het is meer een soort vliegende gevechtsleiding en waarschuwingssysteem voor vijandelijke vliegtuigen.Vandaar de naam: Airborne Warning and Control System (AWACS). Voor radiocommunicatie tussen vasteland en toestel hebben ze geen Awacs nodig.

Re:Kniftig | 15-06-20 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die bio-diesel is echt niet goed voor je kist.

Ray Skak | 15-06-20 | 13:57

Ik zeg ook dat UFO's bestaan, zelf een gezien maar zoals de naam al zegt, unidentified. Met blote oog en radar geregistreerd maar we mochten er niet over spreken.

jan huppeldepup | 15-06-20 | 18:44

Is de bezetting van Europa door de Amerikanen nu eindelijk niet een beetje klaar?

Wilhelm Tell | 15-06-20 | 13:56
-weggejorist-
Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:33 | 1

Nu maar hopen zat het geen zwarte piloot was, anders gaan we rellen. En als het een blanke was, dan gaan we rellen want waarom mocht een zwarte niet vliegen.

echtpaul | 15-06-20 | 13:33

@Zwizalletju | 15-06-20 | 14:52:
Lijkt wel een dolfijn, is dat een geavanceerd toestel (of een soort vliegende waterfiets)?

Watching the Wheels | 15-06-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Zwaar Kudt.
Nou ja, als het een pilote was dan.

elfenstein | 15-06-20 | 13:17 | 1

Anders zwaar de lul.

echtpaul | 15-06-20 | 13:31

En waar dient deze knop voor?

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:15

Hope the pilot is fine...
If not... RIP!

Einde van de Domheid | 15-06-20 | 13:13

Maar staat al vast dat het ding gecrasht is, of is het alleen maar van de radar verdwenen en kan het dus onder de radar naar Moskou gevlucht zijn waar het nu elk moment op het Rode Plein kan landen?

obominotie | 15-06-20 | 13:10 | 1

Alleen om bij te tanken op weg naar Noord-Korea.

2voor12 | 15-06-20 | 13:12

Had de kop van het artikel niet moeten zijn:
Milieuvervuilend vliegtuig met piloot van kleur neergestort in natuurgebied waar zojuist 5G antennes zijn geplaatst. De piloot had lichte verkoudheidsverschijnselen en wordt tot de coronadoden gerekend.

Natte Washand | 15-06-20 | 13:10 | 3

Tijdens zijn crash heeft het toestel meerdere windmolens beschadigd waarvoor de burger extra zal moeten compenseren.

boerk | 15-06-20 | 13:34

@Natte Washand | 15-06-20 | 13:43: *verlengsnoerenfabriek opstarten doet*

goedverstaander | 15-06-20 | 14:03

Neergehaald door een Belgische raket, las ik ergens op Twitter.

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:10 | 2

Een Slul- of een Skutraket?

obominotie | 15-06-20 | 13:11

Jazeker..., een Buk raket.
Ook deze heeft niemand gezien.

wiener mit pommes | 15-06-20 | 16:52

Kwam door de Brexit.

Itastijl | 15-06-20 | 13:10

Volgens mij ligt de bodem van de Noordzee al aardig vol met vliegtuigwrakken. Mooi voor duikers.

Arkan Sonney | 15-06-20 | 13:09 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

next please.

grapjasz | 15-06-20 | 13:06
-weggejorist-
Arachne | 15-06-20 | 13:03 | 3

Hoe is het met ons vliegtuig, beetje voorzichtig mee doen mannen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-06-20 | 12:59

Ja, dat soort dingen gebeuren. Zwaartekracht. Toen ik nog bij mijn ouders woonde is er vlakbij een F16 neergestort, een weiland of 6 verder. Bij het dorpje Lollum. Volgens mij in 1992. Later kwam ik erachter dat een toenmalige schoonvader een sloot brandende kerosine over zich heen heeft gekregen, hij reed precies op een verhoogd weggetje waar die brandende wolk overheen vloog. De linkerkant van z'n lijf was flink verbrand, gelukkig zat er nog een auto om 'm heen.

Hoeveel Nederlandse F16's er zijn neergestort door technische situaties weet ik niet, maar het zullen het zomaar meer dan 10 zijn.

Quib | 15-06-20 | 12:57 | 3

Yep, ik kan mij veel crashes herinneren. Die F16's storten vaak neer.

Piet Karbiet | 15-06-20 | 13:02

36 stuks,dus gemiddeld doen ze het slechter dan Russische toestellen,polen verloor er pas een toestel in 30 jaar tijd.
van de F16 zijn er wereldwijd al 500 neergestort,van de 4500 die gemaakt zijn.
best een hoop dus.

Roger-Rabbit | 15-06-20 | 13:02

@Roger-Rabbit | 15-06-20 | 13:02: Single engine... geen redundantie. Daarom zijn de statistieken voor wat betreft peacetime loss of airframe's doorgaans behoorlijk ongunstig uitvallen voor 1 motorige kisten. anekdote time: Een F16 vliegt escorte voor een B52 bommenwerper, en maakt grapjes over hoe ontzettend langzaam hij wel niet moet vliegen om ernaast te blijven. Moet je kijken wat ik kan roept de F16 piloot. Vliegt een kurketrekker om de B52 heen, duikt naar zeeniveau, gaat vertikaal. enkomt ondersteboven weerlangszij. Rolt de F16 recht en komt zo dichtbij vliegen dat de piloten elkaar aan kunnen kijken. De B52 crew lacht geamuseerd, en zegt. Wij hebben ook wat trucjes, wij kunnen dingen die jij niet kan met die raket van je. OK zegt de F16 vlieger.. laat zien dan? OK zegt de B52 piloot.. komt ie.... 30 seconden later zegt de F16 piloot.. OK, ik zit nog steeds te kijken. Ik zie niks. Komt de piloot van de B52 weer op de radio. We hebben net 2 motoren uitgezet, en ik ben even naar achteren gelopen om een kop koffie te pakken...

Blubberbazooka | 15-06-20 | 14:12

Bouwjaar van betreffend toestel? 1974?

Is dit nog nieuws? | 15-06-20 | 12:56

Maverick: "I feel the need ..."
Goose: "... the need for speed!"

P-unit | 15-06-20 | 12:56 | 1

Die vlogen F14 Tomcats, geen F15 Eagles...

Odin | 15-06-20 | 13:59

"Amerikaanse F15 neergestort in Noordzee"

Big deal, hoor. Nederland heeft nog steeds F16s, een soort zusje van de F15. We hadden er ooit 160 of zo gekocht, dacht ik, maar die dingen storten regelmatig neer:

"Op 10 januari stortte boven de Noordzee de dertigste F-16 neer. De vlieger werd gered."

Uit een VK bericht uit 1996. De 30e, en dat was 24 jaar geleden. Ik vraag me af hoeveel er sinds dat jaar nog verloren zijn gegaan.

"Dat er af en toe een toestel neerstort wordt beschouwd als een onontkoombaar bedrijfsongeval."

Dus een Amerikaanse F15 in de plomp bij het Engelse Bridlington? Beetje business as usual, hoor.

Dr_Johnson | 15-06-20 | 12:53 | 4

het is vrij zeldzaam dat een F-15 neerstort, zeldzamer dan de F-16 die eenmotorig is. Valt die ene motor uit, dan heeft de piloot niet veel meer keuze dan springen.

De F-15 met zijn twee motoren is daarmee een stuk veiliger. Dat een motor uitvalt is al opmerkelijk, maar twee tegelijk is helemaal bijzonder.

Glasgow Argus | 15-06-20 | 13:00

We hadden er ooit 213......

Focus | 15-06-20 | 21:03

@Glasgow Argus | 15-06-20 | 13:00: weten we zeker dat motorstoringen/uitval betreft? Misschien was er wel contact? Of g-lock? Onwel wording? Of een ander catastrofaal falen. Te vroeg om te zeggen. Wel is het zo dat dual engine jets een beter safety record hebben. Vooral in peacetime.

Blubberbazooka | 15-06-20 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is toch wel mijn grootste nachtmerrie, neerstorten boven zee.. Hopen dat ze de piloot snel en levend terug vinden!

Zeikerd | 15-06-20 | 12:53

Gebeurde vroeger met de good-old F104 bijna wekelijks, nou ja, maandelijks. Der Witwenmacher, heette het ding in Duitsland. Was ook niet echt ontworpen om te vliegen maar dankzij ons aller Prins Bernhard werden wij in de Starfighter geluisd.

De F15 is - volgens de onntwerper ervan - de F35 nog steeds de baas, in alles eigenlijk. Maar hij zal iets bevooroordeeld zijn.

Beste_Landgenoten | 15-06-20 | 12:53 | 2

Daar heeft Bernhard nog een aardige fooi aan over gehouden, wordt gefluisterd.

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:13

In dogfights ( turnfights ) misschien wel.
De werkelijkheid is dat de F15 de F35 nooit gaat zien. BVR (beyond visual range) De F35 kan schieten ruim voordat de F15 doorheeft dat er een dreiging is. De F35 deelt zijn radar beeld. ( joint strike) dus ook squadron vriendjes kunnen schieten zonder zelf het doel te zien. Die hoeven niet eens actief te gaan.

In geval van missers kan de F35 omdraaien en vertrekken. Stilletjes supersonisch gaan zonder afterburner. De F15 stookt alles op om in de buurt te komen. Andere manier van oorlogs voeren. Het beeld dat de F35 niks kan is statistische pikkemeterij van mannetjes die denken dat racewagen x een betere racewagen is dan racewagen Y omdat die meer pk’s heeft.
Daarbij een hele berg andere parameters over slaand. De F15 is een machtig toestel. Ontworpen om te winnen van ern tegenstander die nooit zo formidabel is geworden als ze toen dachten. Maar ontwikkeld in een tijd dat het belangrijk was om een turnfight te kunnen winnen en meer rauwe power te hebben om altijd een energie voordeel te kunnen verkrijgen. De F35 is gemaakt voor een andere soort van oorlogsvoering. Appels met frikandellen.

Blubberbazooka | 15-06-20 | 21:21

Blijf van die zwarte knop af!

Poesman | 15-06-20 | 12:53

Grote zoekactie:

An emergency procedure is set up with CHOSEN1, 2 and 3, a KC-135R (QUID258) of 100th ARW, a Falcon 20 (TASMAN1) and a Search and Rescue helicopter, Coast Guard 912 are involved.

goedverstaander | 15-06-20 | 12:52

Weer die Russen

andrew1972 | 15-06-20 | 12:52

Het is ook niet aan te raden om tussen die 900 windmolens te slalommen.

RiesjeNooitGenoeg | 15-06-20 | 12:50 | 1

Dat ja.

Lupuslupus | 15-06-20 | 13:05

De geigerteller slaat licht uit hier... Maar dat kan ook komen door de wind uit Den Haag.

Fubar | 15-06-20 | 12:49 | 1

ik heb net gescheten en gister veel bier op

ruudvangeelen | 15-06-20 | 12:50

Vliegen met een vleugel dan ben je op z'n zachts gezegd wel een baas.

ruudvangeelen | 15-06-20 | 12:48

Met de app Zoek mijn iPhone heb je de piloot toch zo gevonden?

NoMoreMrNiceGuy | 15-06-20 | 12:48 | 2

zoek mijn F15 is die er ook?

ruudvangeelen | 15-06-20 | 12:48

In de hoop dat het goed gaat met de piloot, maar dit krijg je ervan als de F35 niet in Full Production Rate mag. Dan blijf je maar met ouwe meuk vliegen.

PS: heeft de Rekenkamer de Nederlandse F35 business case al weer eens doorgerekend? Daar is inmiddels namelijk niets meer van over. Voor de liefhebbers het interessante Duitse dossier Opvolging Tornado. Duitsland zit namelijk net als Nederland in het NAVO clubje nuclear burden sharing.

Hetkanverkeren | 15-06-20 | 12:47 | 6

@De verwarde man | 15-06-20 | 13:09: F22 zou de opvolger van de F15 worden. de F35 zou de multirole fighter van de F-16 overnemen. de F-22 is heel duur in aanschaf etc. het zou zou maar kunnen dat de F-22 productie is gestaakt maar daar volg ik te weinig voor om t zeker te weten.

ikworstelengadouchen | 15-06-20 | 13:11

@Stand.Your.Ground | 15-06-20 | 12:54: Even uit het blote hoofd: de C en D versie worden uitgefaseerd. Wat nog kan vliegen gaat waarschijnlijk naar de Air National Guard. Tegelijkertijd stagneert de geplande productie van de F35. Alle F35's die nu vliegen, inclusief de Nederlandse, zijn niet volledig operationeel inzetbaar. Inmiddels zijn er al de nodige F35's van de B en C variant uitgefaseerd, want binnen een paar jaar technisch helemaal op!

Ook is de productie van de F15 E Strike Eagle voor de USAF stop gezet. Wel is dit toestel voor Boeing een exportsucces, vooral in Azië. Hetzelfde geldt trouwens voor de F16, maar dan LockheedMartin (*).

Welk toestel precies wat gaat vervangen is volslagen onduidelijk. Zo blijft de US Airforce glashard beweren dat de F35A de A10 als CAS toestel kan vervangen. Voorlopig slaagt de US Army erin de voet dwars te zetten.

Dan het 5e generatie sprookje. De productie van de F22 is al 20 jaar geleden gestaakt, want "te duur". Vreemd, want het toestel zou zo superieur zijn, dat de kill ratio gelijk stond aan een heel roedel F16's. Dat is een simpel bedrijfseconomisch sommetje denk ik dan met mijn simpele hoofdje. Het hele verdienmodel van LockheedMartin's F35 is gebaseerd op de astronomische onderhoudskosten van het toestel. Het Pentagon voelt op zijn glimmend gepoetste laarsjes aan dat de huidige defensiebudgetten onhoudbaar zijn. Dat betekent dat er onherroepeljk keuzes gemaakt moeten worden. Met het US Marine Corps in de voorhoede is nu de vraag: betaalbaar materieel dat goed werkt of stervensdure hightech speeltjes die vooral goed werken voor de portemonnee van de aandeelhouders van de paar grote spelers op de defensiemarkt. Oftewel: de nationale veiligheid versus de ongebreidelde hebzucht en corruptie van een paar conglomeraten.

(*) LockheedMartin mocht om onverklaarbare redenen fuseren met Raytheon en heet nu anders. In het verlengde van het voorgaande: daarmee heeft het Pentagon zich nog afhankelijker gemaakt van nog minder civiele aanbieders. Op zijn zachtst gezegd een verontrustende ontwikkeling.

Oh, en een toetje. De B en C variant van de F35 mogen alleen nog in uitzonderlijke situaties supersonisch vliegen, omdat letterlijk de achterkant van het toestel er anders afvalt. Volgens de testpiloten niet zo belangrijk, want shoot en scoot. Leg dat dan maar eens uit aan de piloot van een MIG 29 of Su35 als die je op de terugweg met je beperkte brandstofvoorraad met Mach 2 achter je vodden aan zit.

Hetkanverkeren | 15-06-20 | 13:44

@ikworstelengadouchen | 15-06-20 | 13:11: F35 lijkt inderdaad een budget van de F22, met enkele verbeteringen maar vele verslechteringen, heb ik van horen zeggen. Dat ze straks in Italië gebouwd gann worden maakt ze niet beter. Na de Fyra, de NH90 helipcopter, zo je denken dat we wel wat geleerd hebben.

Ray Skak | 15-06-20 | 13:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat was er dan waarschijnlijk geen, van Tempoteam.

Paaldanseres | 15-06-20 | 12:46

Da's weer eens iets anders dan een neerstortende F-16.

MickeyGouda | 15-06-20 | 12:46 | 2

Daar werden vroeger moppen over gemaakt: 'als je een F-16 wilt hebben moet je een weiland kopen'.

Lupuslupus | 15-06-20 | 13:07

@Lupuslupus | 15-06-20 | 13:07: en omgekeerd, de steeds vallende schaatsstel Mariann Zeilstra, haar bijnaam was de F16, omdat ze steeds op haar snuitje ging.

Ray Skak | 15-06-20 | 13:54

Is het een onderwatervliegtuig ?

dhrat | 15-06-20 | 12:45

“Breaky breaky” is zeau jaren ‘80.

Dubbelepunthoofd | 15-06-20 | 12:42 | 1

Ten Four!

Piet Karbiet | 15-06-20 | 13:03

Bij NPO vliegt hij nog.. lunchtijd

Euriool | 15-06-20 | 12:42 | 1

Afgelopen maand ook al een F35 en een F22, gaat lekker zo.

Abject | 15-06-20 | 12:41

ufo's jongeh, anders zeemeeuw of een stealth sukhoi

HetOorAakel | 15-06-20 | 12:41

En ik maar F5-en.

Piet Karbiet | 15-06-20 | 12:39 | 2

Kan de F15 toets ook al niet vinden..

Wijze uit het Oosten | 15-06-20 | 12:44

@Wijze uit het Oosten | 15-06-20 | 12:44: ik doe F11 + F4. F10 + F5 werkt niet.

ruudvangeelen | 15-06-20 | 12:50

Glen Miller verdween ook op die plaats in de zee.

ff serieus nu! | 15-06-20 | 12:38

Rammstein opzetten doet.

Tishetnetnie | 15-06-20 | 12:36

Erdogan doet gewoon waar de eurofielen hem voor betalen. Er moet dood en verderf gezaaid worden om Rutte en Merkels immigratiestroom aan de gang te houden.

obominotie | 15-06-20 | 12:40

Als er burgers in Afghanistan per ongeluk door Amerikaanse soldaten kapot worden geschoten is het dan ook Breaking news?

gebakkenzuchten | 15-06-20 | 12:35 | 2

De redactie is een beetje Amerikageil.

DBCooper | 15-06-20 | 12:41

@DBCooper | 15-06-20 | 12:41:
Zei degene die zijn profiel heeft vernoemd naar een obscuur Amerikaans cult-figuur.

supah | 15-06-20 | 12:48

Nog een jaar of wat. Dan schrijf je de drones gewoon af en hoef je niet meer te gaan zoeken naar dure-opleiding-piloten.

Polarisator | 15-06-20 | 12:35

Rocket from Submarine?

Euriool | 15-06-20 | 12:34 | 3

BUK vanuit Oekraïne in opdracht van Poetin.
Bellingcat is op dit moment bezig de bewijzen bij elkaar te verzinnen.

2voor12 | 15-06-20 | 12:40

Is het breek omdat hij bewapend was met een B-61? Of gewoon omdat er iets valt in tijden dat nagenoeg niets vliegt.

SamV | 15-06-20 | 12:34 | 2

Las net van een Amerikaanse piloot dat ze voornamelijk antifa-types vliegen.

Zelfs de encryptie-radio's gaan mee.

Polarisator | 15-06-20 | 12:37

We hebben hem niet beladen met het kernwapen, en toen we hem niet beladen hebben met het kernwapen waren de fail-safes allemaal gechecked.

Blasfemie | 15-06-20 | 13:34

Mij ontgaat even waarom dit nieuws een #Breek # krijgt.

De Bredaonaar | 15-06-20 | 12:33 | 3

Omdat we nog zo hadden gezegd: Geen bommetje!

VP732 | 15-06-20 | 12:39

Omdat een piloot normalerwijs ff meld dat er iets mis is,
en zichzelf daan met de schietstoel in veiligheid brengt.
In een BUK achtig scenario die tijd er niet.
Maar goed, wellicht was het iets dicht bij de grond (zee)
of en massale systeem uitval, ook van communicatie.

hotmint | 15-06-20 | 12:49

Mijn gedachten gaan uit naar alle slaven die aan boord van de F15 zaten.

Polarisator | 15-06-20 | 12:32

Stond het vliegtuig in de blanke lak?

Sprinkhaan | 15-06-20 | 12:31 | 1

Warme bandjes vermoed ik

jemagookniksmeer | 15-06-20 | 12:42

Lijkt me niet de bedoeling van zo'n toestel.

Mautha | 15-06-20 | 12:31

Fo sho.

CzMichiel | 15-06-20 | 18:01

Breek? Is ie neergeschoten door BLM'ers of zoiets?
Kenmerk van vliegtuigen is dat ze wel eens neerstorten.

filosofem | 15-06-20 | 12:30

T’is een upgrade, de F15 zeearend.

Datgingniegoed | 15-06-20 | 12:29

'Breek' is in dit geval letterlijk bedoeld?

beldewouten | 15-06-20 | 12:29 | 1

Blijft weinig meer over van zo'n kist na een harde landing op het water.

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:12

F15. Nog nooit van zo'n zware tornado gehoord.

keestelpro | 15-06-20 | 12:29 | 1

Nee, de Tornado is de GR4

Glasgow Argus | 15-06-20 | 12:30
-weggejorist-
Broekpaling_bezitter | 15-06-20 | 12:27

Dat gebeurt niet vaak. Super betrouwbaar apparaat, vliegen al bijna 50 jaar rond en nog steeds een van de beste air-superiority fighters.

De verwarde man | 15-06-20 | 12:27

Opstandige Free Independent Yorkshire neonazi’s?
BLM activisten met een geheime BUK installatie gekregen van George Soros?
Chinees-Zionistisch complot?
Zeg het maar!

In deze tijd vertrouw ik niks meer. Niets is zomaar een ongelukje tegenwoordig.

Stormageddon | 15-06-20 | 12:27 | 1

Geen zorgen, de onderste steen zal boven komen

jemagookniksmeer | 15-06-20 | 12:44

Unit lost... Heeft Rutte al gereageerd dat de onderste steen boven moet komen en Jetten dat dit met een Europees leger nooit zou zijn gebeurd?

De Pilsvogel | 15-06-20 | 12:25 | 2

Nee die zijn te druk met het vergoelijken van de vernieling van onze cultuur en het beperken van onze bewegingsvrijheden om zich bezig te houden met het leven van één witte Amerikaan.

Gladiator Fap | 15-06-20 | 12:30

Dit is de schuld van de Brexit. Het schijnt dat het luchtruim niet onderhouden wordt en draagkracht verliest. Dit was niet gebeurd als er meer Europese luchtkastelen hadden gevlogen of meer Europese windbuilen hun zegje hadden mogen doen...

ikpislauwbier | 15-06-20 | 12:33

Al Qaida?

Lood om oud ijzer | 15-06-20 | 12:25

En de piloot?

Datgingniegoed | 15-06-20 | 12:25 | 4
-weggejorist-
Bouwfraudeur | 15-06-20 | 12:32

Humor!

NederlandVerkudtland | 15-06-20 | 12:37

Als je zo'n kist laat crashen vlieg je er wel uit natuurlijk.

goedverstaander | 15-06-20 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

overlevende(n)? Amerikaanse van dat het toestel van de VS was? Welke basis? etc. Nieuws? Stemmingmakerij....

oblix | 15-06-20 | 12:24

Hoeveel windmolens zijn er in de val mee weggemaaid?

pdvd | 15-06-20 | 12:24

Om dat nou Breek nieuws te noemen...
Nou ja, het is ook een manier om van de troep af te komen. Gaat met schepen ook zo.

Kopieerapparaat | 15-06-20 | 12:23

What goes up must come down.

D-Fens_1963 | 15-06-20 | 12:23

Neemt de UK de buitengrenzen opeens superserieus ofzo?

SterF... | 15-06-20 | 12:23

5g straling

Woodywoodhacker | 15-06-20 | 12:23

Zo te zien aan de blauwe lijn was de piloot straalbezopen.

Mr_Natural | 15-06-20 | 12:23 | 2

Ja, hij probeerde 20 keer te landen op een vliegdekschip en toen was de tank leeg.

HoerieHarry | 15-06-20 | 12:25

@HoerieHarry | 15-06-20 | 12:25: Wat voor muziek zou hij in de cockpit gedraaid hebben? Iets van Earth, Wind and Fire?

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:33

#BREEK Estonische slachthuismedewerker gestoken door wesp.

Ddarez | 15-06-20 | 12:23

Waarom is dit breaking?

Hij-Machine | 15-06-20 | 12:22 | 1

Nalatigheid, menselijk falen, slecht onderhoud kan het natuurlijk nooit zijn. Het is wel de USA. Never let a crisis go to waste. Om dossier op te bouwen zodat er een oorlog kan worden begonnen. De USA is naarstig op zoek naar bewijs, zodat ze de schuld op Iran schuiven. Big Mike Pompeo is zijn speech aan het voorbereiden en VP Pence is in constant contact met Bibi.

Arachne | 15-06-20 | 12:44

Waarom krijg ik hier een pushbericht voor? Vliegtuigen gaan wel vaker naar beneden op de niet gebruikelijke wijze. Als nu blijkt dat er een nucleaire bom onder de vleugels zat, snap ik het pushbericht dan weer wel.

Schepvogel | 15-06-20 | 12:22 | 2

Slappe tijd en het geeft een artikel met leuke plaatjes die veel onderzoek suggereren.

MaarFeitelijk | 15-06-20 | 12:25

Botsing met een ufo for sure ;)

Devox85 | 15-06-20 | 12:22

Dat krijg je met windmolens.

klimaatsloper | 15-06-20 | 12:22

Ik hoop dat die piloot heeft kunnen springen..

Wijze uit het Oosten | 15-06-20 | 12:22

Zeker tegen 1 van die 200 meter hoge windmolens aangevlogen.

OudeNederlander | 15-06-20 | 12:22

Probeerde BLM in de lucht te schrijven namens de luchtmacht maar had net te weinig peut over om de M af te maken.

2voor12 | 15-06-20 | 12:22

Noordzee is groot.... hoezo #breek???

Swaffelkaffert | 15-06-20 | 12:22

Als ie zou zijn neergehaald dan snapte ik de #BREEK. Nu niet.

very-ferry | 15-06-20 | 12:22 | 1

... of omhooggestort.

VanBukkem | 15-06-20 | 13:13

Weer die klotechinezen.

HoerieHarry | 15-06-20 | 12:22

En dat een week voor de series finale (in Nederland) van Homeland!!

Nee dus! | 15-06-20 | 12:21 | 1

Homoland is veruit de meest favoriete serie van Rob Jetten en zijn knuppeltje...

eerstneukendanpraten | 15-06-20 | 12:44

Bring him home. Of her, natuurlijk.

RickTheDick | 15-06-20 | 12:21 | 2

En waarom kan de piloot niet genderfluide zijn?
*Aangifte wegens discriminatie doet en een willekeurig standbeeld omver trekt*

2voor12 | 15-06-20 | 12:23

Piloot van kleur, vermoed ik.

Kuifje-naar-Brussel | 15-06-20 | 13:12

Omg wat heeft
Merkel nou gedaan!

David000000007 | 15-06-20 | 12:21 | 2

Ik wist trouwens niet dat ze die ouwe bakjes nog gebruikten.. of was het voor de nieuwe topgun?

David000000007 | 15-06-20 | 12:23

@David000000007 | 15-06-20 | 12:23: de f-15e (variant voor grondaanvallen) blijft nog wel from in dienst. De rest wordt inderdaad (stukje bij beetje) uitgefaseerd.

Seraphin | 15-06-20 | 12:31

Is dit echt #BREEKwaardig?

Ddarez | 15-06-20 | 12:21 | 3

Waar wil je het dan over hebben, zwarte Piet of Corona?

Bennie Boos | 15-06-20 | 12:23

@Bennie Boos | 15-06-20 | 12:23:

Nee, berichten is prima maar om te doen alsof het super belangrijk is... Beetje overdreven.

Ddarez | 15-06-20 | 12:26

Ja. Brekende vliegtuigen zijn altijd brekend nieuws.

OverdaanDerOnderheid | 15-06-20 | 12:27

F15?
is dat de prijs die ze ervoor hebben betaald/

Earl_of_Doncaster | 15-06-20 | 12:20 | 1

Inmiddels is het E15...

Ommezwaai | 15-06-20 | 12:45

Oorlog! Oorlog!

Deflatiemonster | 15-06-20 | 12:20

Oh, oh. De Russen? Ik wist trouwens niet dat die F15's nog vlogen ... in de 80's vlogen die boven mijn huis, vanaf Soesterberg. Imposante apparaten.

appelboor | 15-06-20 | 12:20 | 4

Hij vliegt dus ook niet meer. Da's zo'n beetje de strekking van het topic.

Mautha | 15-06-20 | 12:23

De ruggengraat van de US Airforce

MaarFeitelijk | 15-06-20 | 12:23

Sterker nog: worden nog steeds gebouwd en afgeleverd aan de USAF. Inmiddels de "E" versie.

Focus | 15-06-20 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Getankt in ponden in plaats van kilo's?

Ad Hominem Tu Quoque | 15-06-20 | 12:19

Plons is ho

BoerBob | 15-06-20 | 12:19 | 1

Kan gebeuren....

SterF... | 15-06-20 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken