Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Twan Huijs faalt met "Marokkanenverdelgers"

Buitenhof-presentator parafraseerde slechts!

Hallo Buitenhof (D66) en hallo Twan Huijs. Lezen jullie geen NRC of Volkskrant of zo? Die hebben afgelopen week allebei de bewering dat politiemensen in Nederland zichzelf 'Marokkanenverdelgers' noemen gerectificeerd. Dat hebben we allemaal gezien. Maar het lijkt wel of Opinielijdend Nederland geen genoeg kan krijgen van deze derogatieve haatzaaiterm. Gadverdamme Twan Huijs. Stop eens met parafraseren en educate yourself

Dat wordt weer een rechtszaak...

Social

Reaguursels

Inloggen

Het is ook ongelofelijk dat de NPO deze falende linkse prietprater weer een baantje heeft gegeven.
De man heeft ons jarenlang bij Jinek voorgelogen over nieuws uit Amerika en de president Trump, b.v. inz. "Russische beïnvloeding verkiezingen". Gelogen heer Huys!
Wilde zijn zakken vullen bij RTL, maar dat kan hij niet, er keek niemand naar hem.
En tóch slaagt deze partijdige minkukel er in ons weer op TV lastig te vallen. (Ben wel weggezapt). Weer met leugens over de Haagse politie. Wat een arrogantie van deze man.
Als je in Nederland in de linkse kartel kliek kaartenbak zit, zorgt men onder elkaar er wel altijd voor dat er wel weer ergens een salarisje te verdienen is !

outdoor | 08-06-20 | 11:02

Wat is dat TV?

Rechtsdraaiend | 08-06-20 | 09:47

Twan Huys? Buitenhof? NPO? TV? Kijk er dan ook niet naar. Jeweetog.

Cepalislam500mg | 08-06-20 | 06:36

Als blanke man werd je jaren geleden uit je baan geflikkerd vanwege positieve discriminatie. Er werden zelfs aparte mensen bij personeelszaken aangenomen om het vuile werk op te knappen. En dan kon je gaan werken in die knollentuin van die tuinders voor de helft van je netto salaris. Als oudere blanke man wordt je hier ook gediscrimineerd. Het plukken van je ex in dit land. GGGrrrr!!
Dus hou op met die vuistjes bij die demonstratie. Ga lekker studeren tot je 40ste. Ik moest vanaf m'n 17e, mijn studie zelf betalen en in de avonduren. Wees eens dankbaar voor alle sociale voorzieningen, die er zijn en hou eens op blanke mensen van racisme te schuldigen. Het beschuldigen van blanken is op zichzelf al racisme.
En dat smerige programma M van de televisie. Hou op met ophitserij tegen blanken ! Nederland is niet hetzelfde als de VS.

Wraakzalzoetzijn | 08-06-20 | 05:42

Dus als ik Twan goed begrijp zitten al die marokkanenverdelgers in het blauw ieder jaar met een vroom gezicht bij de iftar te doen alsof ze voor een diverse samenleving zijn en respect enzo, maar in werkelijkheid denken ze heel iets anders. Dat stelt me dan weer gerust

batvoca2 | 08-06-20 | 04:12

En weer presteert Buitenhof het ook nog om bij een flagrante fout voet bij stuk te houden! Hoe dom kun je zijn! Het hele programma afschaffen dan maar?

duh! | 08-06-20 | 00:09

Haal Twan Huijs van de buis!

duh! | 08-06-20 | 00:07

Buitenhoftv, u weet wel waar Ewald Engelen adviseur is. Ik kijk er bijna altijd naar, want u kent het adagium: Koester je vrienden, maar je vijanden nog meer. Nou, in dit geval veel meer.

Nu vond ik dhr. Huys het wel goed doen i.v.m. de Halsema-affaire, hij probeerde dhr. Joustra [voorheen voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV)] tot wat steviger uitspraken te ontlokken dan deze voorzichtigjes ten beste gaf. Slimme vogel, geeft geen krimp want de UWV-affaire met die überluxe-directievertrekken heugen hem nog wel

De volgende gasten; kreeg bekant meteen het zuur. Was net een broodje zure zult aan het wegwerken, verdullemuh! Komen dhr. Dittrich en mevr. Wekker, de simplicissima van de Nederlandse wetenschap langs, had wat laat ingeschakeld en de intro gemist.

[Even een vraagje meteen tussendoor voor'k 't vergeet: Was dhr. Dittrich toevallig in Nederland of hebben ze hem speciaal uit Berlijn, zijn woonplaats laten komen?]

Journalistiek gaat o.a. over "Du choc des opinions jaillit la vérité"? Daar hadden ze bij Buitenhof even geen trek in, in de botsende meningen, laat staan in waarheidsvinding, want twee ja-knikkers ingevlogen die de standaardmeningen zouden bevestigen.

Ooit had men wel het lef om Wim de Rooy uit te nodigen. Mensen van dergelijk kaliber zouden gehakt maken van iemand als mevr. Wekker. [Sorry is natuurlijk pijnlijke opmerking t.a.v. de varkens. Vergeef mij, Youp.] Men wil eenheidsworst verkopen. [Oh got, sorry, doe ik het al weer]
Meningenverdelgers dat zijn zij! Evocatus
.

Evocatus | 07-06-20 | 23:28

Mag je nog wel zeggen hoeveel van die doelgroep crimineel is? Dan kun je zelf namelijk bepalen of die agenten gewoon gelijk hebben.

Overigens vind ik dat we gevangenissen moeten afschaffen wat die zijn racistisch omdat de gevangen voor het merendeel allochtoon zijn. Dat kan natuurlijk niet.

Patatter | 07-06-20 | 23:17

Wie is die vent en waarom moet mij interesseren wat er op TV is? Alleen opa en oma kijken nog TV. De deugwitjoekel doet maar wat hij niet laten kan in het Gooi.

Frau Merkel | 07-06-20 | 22:03

Als er iets is waar ik me dood aan erger dan is het dat ik mee betaal aan die onzin van de publieke omroep.

drs. P | 07-06-20 | 21:57

Ik slaag er al 25 jaar in om geen Nederlandse TV meer te zien, alleen als ik af en toe in NL ben en dan weet ik weer waarom. De linkse betweterigheid en de nooit gelaxte sfeer max. 2 x per jaar is soms nog te veel. Genoeg om de reden tot leven te vergeten.

Slough | 07-06-20 | 20:55

In z'n geilheid naar deugpunten realiseert hij zich niet dat ie een gevaarlijk spel speelt.
De politie in Nederland is totaal niet racistisch, klaar. Zal vast wel eens een keer ergens een verkeerde opmerking zijn gevallen, that's it. Door echter dat geframe bij de NPO propaganda shows, horen mensen van een bepaald niveau ineens dat de politie racistisch is. Daarmee creëren ze een tweedeling in de maatschappij en wakkeren agressie tegen de politie op, nergens op gegrond en levensgevaarlijk.
-
Het had prettiger geweest als de NPO van de belastingcenten juist even wat feiten had verzameld en weergegeven, zoals het onderzoek en bewijs dat George Floyd uit racistisch motief is gedood.
Nu wordt dat even wat te gemakkelijk aangenomen, één agent was afro-Amerikaan de ander had een aziatisch uiterlijk de ander was net een maand agent en de hoofddader had een aziatische vrouw. Was het wel racistisme of gewoon een uit de hand gelopen arrestatie?
Maar ja, de NPO dus geen ruimte voor enige nuance.

bananabanana | 07-06-20 | 20:40 | 1

Ik zt vandaag ook met stijgende verbazing een vandaag te kijken waar gesproken werd over feitelijk en op grote schaal aanwezige racisme in Nederland..... En een presentator die zich van jaren geleden nog herrinerde dat ie een keer met de Amerikaanse politie mee reed en ze alleen maar zwarten aanhielden.

COME ON!

Behangdelul | 07-06-20 | 20:12 | 2

Ik zag een programma waar ze een half blanke half negroïde man interviewden. In de aankondiging klonk het geluid data we nu zouden horen wat zoeiemand meemaakt. Nou veel verder dan een pesterij op school kwam hij niet. Studeerde journalistiek en het ging hem kennelijk goed. Iedere brildrager is wel eens gepest, iedereen die net van de kapper kwam, dat shirt dat je moeder voor je had gekocht en ga maar door. Gepest wordt er altijd en tja dan wordt de huidskleur en de stand van de ogen en de flaporen ook niet gespaard. Al die klagers hebben het verdomd goed en ze maken van een ongemak een groot probleem.

Tapioca pudding | 07-06-20 | 20:51

Toevallig ook gezien al die bezoeken aan de psycholoog hebben nog niet geholpen arme arme jongen

dedwarsligger | 07-06-20 | 21:00

Is er al een hobbyclub met parafraserende medemensen? Geven ze daar ook cursus in? Lijkt me zo leuk om dat goed te leren, en nog veel belangrijker, de bekende Nederlanders doen dat ook graag, dus wil iedereen dat toch?

Peerkeoud | 07-06-20 | 20:05

Het is beleid en past binnen de conservatief linkse koers die buitenhof is gaan varen sinds ze begonnen zijn met die nw presentatoren. Zielig stelletje is die redactie eigenlijk

Flow82 | 07-06-20 | 19:56

En wat vindt nepnieuws-Ollongren hier allemaal eigenlijk van?
Dit hadden we in Nederland toch niet zo met elkaar afgesproken!

Heeft Marcel Gleuff al van zich laten horen?
Ideetje om een divers-nepnieuws-bokaal uit te reiken?

Aanvuller | 07-06-20 | 19:54

Ik snap de verontwaardiging van de Politie Den Haag niet. Het is toch overduidelijk dat Twan Huys refereerde naar hetgeen die mevrouw heeft gezegd?

de IJsman | 07-06-20 | 19:46 | 1

Daar gaat het niet om.
Er wordt een frame gemaakt dat de Politie racistisch is, dat is het doel.

Bolder | 07-06-20 | 19:59

Toen in Duitsland na 100-duizenden 'vluchtelingen' te hebben opgenomen er tegengeluiden kwamen kwalificeerde Twan Huys Duitsland als het land waar enerzijds de vluchtelingen met open armen werden ontvangen en anderzijds met gestrekte rechterarm werden tegengehouden. Sinds deze uitspraak heeft deze schijtbak voor mij afgedaan.

nednied | 07-06-20 | 19:28

Twan is niet zo van de feiten. Hij zit niet voor niks bij de NPO.

Cor Netto | 07-06-20 | 19:01 | 1

Twan vermijdt graag de voor hem onwelgevallige feiten.

Bolder | 07-06-20 | 20:00

Die twan is een faalhaas.Lees de dode bomen krant.Wat zijn er een faalhazen in dit land.

flesje | 07-06-20 | 18:46

Het wordt tijd dat er geen belastinggeld meer naar de NPO gaat.

Ookalweer | 07-06-20 | 18:23

Die Twan is meerdere malen geflopt, het is een buikspreekpop met een oortje die bedorven is.

piet7003 | 07-06-20 | 17:56 | 1

Helaas is de publieke omroep verworden tot een propaganda orgaan van de politiek correcte grachtengordelbewoners.

Lampie | 07-06-20 | 18:23

Haha maar dat is altijd zo, 90 procent van alle reacties is altijd negatief over de berichten van joop. Slaat nergens op dat hele platform.

Fele | 07-06-20 | 18:17

Vanochtend naar De Zevende Dag i.p.v. Buitenhof zitten kijken. De Zevende Dag is zeg maar het Vlaamse Buitenhof. Buitengewoon boeiend gesprek tussen een antiracismeactivist en een zwarte politica van de NVA, afkomstig uit Burkina Faso. De strekking van het betoog van de NVA politica: ik kom uit het armste land van de wereld maar Vlaanderen heeft mij alle kansen gegeven en ik heb ze benut. Advies aan anderen die zich gediscrimineerd voelen: ga niet zitten janken en je altijd maar slachtoffer voelen, maar grijp de kansen die je krijgt, en je zal respect krijgen. Zoiets had Buitenhof ook kunnen (en moeten) doen.

halbstark | 07-06-20 | 17:49 | 2

Nee joh, bij ons kom je het verst met zielug zijn.

Cor Netto | 07-06-20 | 19:02

Links haat eigen verantwoordelijkheid.
Links wil alle controle over alles en iedereen naar de staat.
Dat noemen ze “eerlijk”.

Bolder | 07-06-20 | 20:06
-weggejorist-
hansvanvoren | 07-06-20 | 17:34

Teken de petitie haal Twan Huijs van de buis .

kuus | 07-06-20 | 17:32

De weg met ons brigade is weer volop bezig. Heerlijk vinden ze dit. En vooral geen discussie, maar eenzijdig gezamenlijk zenden. Pffff griezelig gewoon.

Jankvogel | 07-06-20 | 17:24

Gadverdamme het houdt niet op. Kan die vent niet verbannen worden en steeds maar weer dat verdienmodel vd NPO. De zwarte deugers.

Voorhebben | 07-06-20 | 17:18

De NPO is de aanjager van haat en verdeeldheid in de samenleving.
Dit is ronduit walgelijk.
En ze leren er niets van, dat ze voeding geven aan gevaarlijke extreme gevoelens.

Bolhoed | 07-06-20 | 17:05 | 1

Fuck a duck, lekker stelletje bij elkaar zeg.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:17

Gloria vond het ook geweldig om jonge witte meisjes te zien met borden met verontschuldigende teksten.
Je zit naar een gesprek te kijken waar een vrouw alle schuld van de problemen van het ene ras neerlegt bij het andere ras.
Tegenover haar zit een mislukte politicus haar tot aan z’n schouders in haar reet te kruipen om zijn baantjes in “het circuit” veilig te stellen.
Een presentator die als een bang vosje alleen maar wel gevallen vragen stelt.
Doodsbang om kritisch te zijn, omdat hij dan door links populistisch nederland gedeplatformt wordt en geen baantje meer heeft
Maar stomverbaasd zijn dat steeds meer mensen hun heil bij “alternatieve” media zoeken.

Fele | 07-06-20 | 16:59 | 6

@ZeeBrabo | 07-06-20 | 18:07: ja zeker, alleen heeft die zeer kleine groep een groot probleem. We leven (nog) in een democratie en keer op keer blijkt dat een overgrote meerderheid van die democratie helemaal niets moet hebben van hun radicale gedachtegoed. Wat we nu zien is dat het laatste offensief wordt ingezet. De democratie aanvallen en hun gedachtegoed opdringen.

Fele | 07-06-20 | 18:21

Iedereen is schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Fijn fundament voor je samenleving.

Cor Netto | 07-06-20 | 19:04

@Cor Netto | 07-06-20 | 19:04: en zelfs als de onschuld is bewezen, kan men op basis van je ras alsnog besluiten dat je schuldig bent. Het is ziek..

Fele | 07-06-20 | 20:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Twan Huijs behoort tot het gilde van NPO-presentatoren die denken dat ze niet alleen moreel verheven zijn boven het plebs zonder abonnement op Trouw, De Volkskrant of het NRC, maar er bovendien van uitgaan dat ze altijd het gelijk aan hun kant hebben, anders zouden ze nooit het privilege hebben ontvangen om met hun hoofd bijna dagelijks op tv te komen.

Witteman was ook zo'n neerbuigende, moreel hoog te paard gezeten betweter. Maar die is gelukkig afgevoerd naar een dode zij-arm van de Mainstream. Waar ie zijn hobby, moeilijke muziek, mag uitventen.

Twan huijs schijnt wandelen als hobby te hebben. Hopelijk gaat ie dat snel doen. Al dan niet op tv.

Peter Emile | 07-06-20 | 16:56 | 2

Dit hadden ze aan Jort Kelder over moeten laten.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:18

@Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:18:
Beter dat Twan naar de maan wandelt... En wat Witteman betreft, dat is en blijft een zanger lichte muziek.

Ommezwaai | 07-06-20 | 17:42

Wat een oppervlakkige mevrouw.

van Oeffelen | 07-06-20 | 16:53

Wekker telt maar voor 2 punten voor de divibokaal.

Tiscali-2 | 07-06-20 | 16:47 | 1

Maar wel een ton per jaar als pensioen als oud hoogleraar.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:18

Ik heb me kapot zitten ergeren(kijk dan niet hoor ik mensen zeggen...) , en niet alleen aan de keiharde leugen van Twan Huijs maar ook de ongenuanceerde "feiten"die door Boris en die nepprofessor Gloria op tafel werden gesmeten. Hoewel de meerderheid van de criminelen in de VS zwart is vallen er meer blanke (en geen witte!!!) slachtoffers van politiegeweld. Boris zit dus gewoon de boel te belazeren.

Jafco | 07-06-20 | 16:46

Twan bukt extra diep voor sjoelie ruksman. Hij moet wel om weer een voet tussen de deur te krijgen bij de npo na dat rtl debacle.

Schuldenbrau | 07-06-20 | 16:43

Zijn ze bij de NPO nu zo dom of zien ze echt wat er na de aanstaande verkiezingen zal gaan gebeuren?. FvD en PVV plus nog een groot aantal kamerleden, zullen dan de totale NPO schoonmaak vorderen. De kans bestaat dat de gehele NPO wordt opgeheven!
Dus nog even een korte tijd op de tanden bijten.

mevr.Kribo | 07-06-20 | 16:43 | 1

Hahaha. Blijf maar lekker dromen.

Schuldenbrau | 07-06-20 | 16:44

De intro-tune van Buitenhof is veelbelovend maar, daar houdt het wel mee op.

aflaatverkoper | 07-06-20 | 16:28

Huijs tegen Gloria Wekker: "Dit is al heel lang uw thema...". En dat moet zo blijven, wat Wekker betreft. Het is vooral niet de bedoeling dat racisme en discriminatie gaan verdwijnen, want ook bij mevrouw Wekker moet brood op de plank komen.

Rhenium | 07-06-20 | 16:25 | 2

Als het niet bestaat verzint ze het gewoon. Vage loze term erbij ('institutioneel racisme') en klaar is Gloria.

Zenzeo | 07-06-20 | 16:48

@Zenzeo | 07-06-20 | 16:48: Racisme is Wekkers (gek als een stekker) 'Bread and butter'.

Willibald von Klúúúk | 07-06-20 | 20:12

Framing is het favoriete instrument van links. Gaat nog veel erger worden in aanloop naar de verkiezingen

Feitenpliesie | 07-06-20 | 16:22

Twee dingen zijn oneindig.
1. De domheid van Twan Huijs
2. Het gevaar van de NPO.

El Rico Grande | 07-06-20 | 16:16 | 2

3. De arrogantie van Twan Huijs.

Zenzeo | 07-06-20 | 16:38

4. Het budget van de NPO.

Cor Netto | 07-06-20 | 19:55

Ik noem dit pure propaganda. Voor het linkse gedachtengoed. Kijk eens naar de gasten, dan weet je al precies welke kant het opgaat. En zo gaat het bij alle NPO talkshows. Het lijkt bijna een dictatuur.

RamondeM | 07-06-20 | 16:08 | 1

Dat is het. Het niet willen tolereren van andermans gedachten, het moreel verhevene. En dan met zo'n glijmiddel van een rutten wordt het niet beter, wel slechter.

Slough | 07-06-20 | 20:47

Links is net zo kwaadaardig als de islam, het vernietigd alles.

vluchtelingallergie | 07-06-20 | 16:05

Normaal kijk ik Buitenhof, maar dit keer niet, want met Gloria Wekker en knipmessende kniel journalisten wordt het een activisten show waar de waarheid het eerste slachtoffer is.

lingo star | 07-06-20 | 16:04 | 3

Voorgaande ervaringen bij Buitenhof leidden tot deze aanname en het lijkt erop dat ik er niet ver naast zat

lingo star | 07-06-20 | 16:30

Kijk altijd maar dan in de herhaling kan ik doorspoelen wat ik bij Wekker en Boris zeker zal doen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:20

@lingo star | 07-06-20 | 16:30: Wekker nog nooit op een boeiende mening kunnen betrappen. Bovendien ziet ze er uit als een zwerver.

Kuifje-naar-Brussel | 07-06-20 | 17:26

Mensen als Twan Huis moeten wel met polariserende opmerkingen komen want dat is hun verdienmodel. Anders verdwijnen ze snel in de vergetelheid. De beste oplossing is dan ook om niet naar ze te kijken zodat de kijkcijfers afstorten en we daarna van Twan verlost zijn.

vlotterik | 07-06-20 | 16:04

Denken ze bij Buitenhof dat we achterlijk zijn? Die tweet is gelul. Twan brengt het als een feit: ze 'heeft bekend gemaakt' ipv 'beweerde' of 'volgens haar'. Die formulering betekent niet alleen dat iemand iets beweert, maar ook dat het beweerde waar is.

Tashtego | 07-06-20 | 16:04

Het is heel typisch, maar in dat programma van de Nieuwe Maan werden wel mensen tegenover elkaar gezet die het niet met elkaar eens waren.
Maar dat was met Fidan Ekiz.
Die is er mee gestopt.
Ze schreef erover op TPO, helaas niet meer helemaal te lezen zonder abonnement.
tpo.nl/2020/01/23/fidan-ekiz-we-dwepe...

kloopindeslootjijook | 07-06-20 | 16:01

Door al dit gelul krijgen we racisme, haat en verdeeldheid in het land.

zevensprong | 07-06-20 | 16:00 | 1

Exact!

vluchtelingallergie | 07-06-20 | 16:10

Twan Huys moet van de buis, spreekpop van linkschdeugend Nederland. Hij verdraait de feiten , vertelt leugens en zaait haat.
Ik heb mij ongelofelijk geergerd aan zijn nederigheid tov racist Gloria Wekker, ik dacht, dadelijk gaat hij nog knielen.

Vitale-Reaguurder | 07-06-20 | 15:59 | 1

Amen. Wat een ongelofelijke zak is die vent.

Wienerschnitzel mit | 07-06-20 | 16:04

Buitenhof.. het programma waar factchecken niet nodig is. De volgende dag gooien ze Trump weer onder de bus en noemen het nepnieuws. Wie is de volgende? Ik denk Pino.

Datmagniethe | 07-06-20 | 15:59

Mensen je HOEFT niet te kijken naar Twan. Ga wat nuttigers doen. We weten nu eenmaal dat de zwaar van mijn en uw belastingcenten gesubisidieerde NPO liegt, framet, verdraait, propaganda maakt, eenzijdig is, vooringenomen is. Maar dan kan je die gasten toch gewoon negeren. Doe ik al jaaaaaren.

Koonkluk Huis | 07-06-20 | 15:56 | 1

Heb ik nu ook gedaan. Ik wist van tevoren dat het weer het bekende riedeltje zou worden

lingo star | 07-06-20 | 16:31

Ik heb alleen de Topic aanhef gelezen. Ik hoef die baggerzooi niet in beelden te zien. Wil er niets van weten. ZUM KOTSCHEN !

Koffie ? | 07-06-20 | 15:55
-weggejorist-
ceesreis | 07-06-20 | 15:54

De man faalt niet. Hij heeft het weer genoemd, en het blijft hangen bij de doelgroep. Dat het niet klopt en waarom het niet klopt is veel te genuanceerd en mosterd na de maaltijd voor dit soort programmamakers.

OudeNederlander | 07-06-20 | 15:53

Een Truus die zonodig de rasismekaart moet spelen heeft gezegd dat andere gezegd hebben dat rotte appels de hondenbegeleiders zo noemden, in het engels heet dat hearsay, ontoelaatbaar als bewijs. Nader onderzoek heeft ook geen bewijs gevonden. Maar goed het gevoel van deugend NL dat is belangrijk, ik vraag me af welke BNer als eerste gaat knielen.

bijna_raak | 07-06-20 | 15:51

Zou Twan toen zijn kinderen nog klein waren, net als mijn vader, op Sinterklaasavond stiekem via de achterdeur naar voren zijn gelopen om de zakken met Sinterklaas EN Zwarte Piet voor de deur te zetten en dan hard op de voordeur hebben gebonkt en in het geval van Twan, geroepen hebben Racisme! Racisme! KOZP?

Wat een nep lul is het.

En dat geldt voor al die BN'ers die nu de deugsmoel trekken en in het verleden net zoals Twan onze kindertjes blij hebben gemaakt met het sprookje van Sinterklaas EN Zwarte Piet.

Dwarsdenker | 07-06-20 | 15:44 | 2

Ik denk dat de mooiste voorbeelden van zulke sujetten toch wel Dieuwertje Blok en Erik van Muiswinkel zijn.

SIogra | 07-06-20 | 15:59

Kan Twan dat 'verdelgen' bewijzen? De cijfers zeggen namelijk iets anders:

per 1-1-2010 waren er in Nederland 150.838 Nederlanders van toen 21 jaar oud - dus met geboortejaar 1988.
per 1-1-2019 waren er in Nederland 146.612 Nederlanders van toen 30 jaar oud - dus met geboortejaar 1988.
Dat is 97.20 % Nederlanders

per 1-1-2010 waren er in Nederland 5.889 Marokkanen van toen 21 jaar oud - dus met geboortejaar 1988.
per 1-1-2019 waren er in Nederland 6.241 Marokkanen van toen 30 jaar oud - dus met geboortejaar 1988.
Dat is 105.98 % Marokkanen.

Dat gaat voor elke leeftijd op en het gaat tot hoge leeftijd door.
Inwoners geboren in 1953 - per 1-1-2018 leeftijd 64 jaar, per 1-1-2019 leeftijd 65 jaar:
Aantal inwoners omgezet in een percentage
Nederlanders - nog 99.07 % inwoners van 65 t.o.v. 64 jarigen 1 jaar eerder,
Marokkanen - nog 99.77 % inwoners van 65 t.o.v. 64 jarigen 1 jaar eerder.

Verschil 82-jarigen per 1-1-2018 en 83-jarigen per 1-1-2019 (geboortejaar 1935): Nederlanders van (aantallen) 71.180 naar 66.835 (is 93.89 %),
Marokkanen van 542 naar 511 (is 94.28 %)

Wering | 07-06-20 | 15:43

De NPO/NOS is een stel haatzaaiers. Teringlui, met hun valse woordenbrij, halve waarheden en hele leugens. Kwallen in een bubbel die hun onderlinge kots delen.

Fijnstoffer | 07-06-20 | 15:41

Je maakt mij niet wijs dat Huys niet op de hoogte was van die rectificaties. Twan is een rat!

Bena | 07-06-20 | 15:41 | 1

Een hij weet dat hij er mee weg komt. Net als de geweldoproeper die zijn eigen straat je mag komen schoonpraten bij M. Dit komt nooit meer goed.

Kukooo1 | 07-06-20 | 18:19

Armoe troef op de treurbuis. Juist de mensen die met hun controversiële identiteits-ideetjes onder het mom van emancipatie onbewust een maatschappelijke indeling in ras, gender en religie propageren om met name dat minderheidsbelang te dienen en daarmee de eendracht van ons volk ondermijnen, alleen zij krijgen een podium. Het is zo dom, om geen kritisch tegengeluid toe te laten, al was het maar om de eigen geest eens te scherpen. Verdergaande sociaal-culturele ontwrichting en nog meer tegenstellingen zullen ze oogsten.

suscrofa | 07-06-20 | 15:39

Kruip eens uit je web Tarantula Twan en ervaar het echte ‘leven’ in een willekeurige no go area hier in nederland. Misschien dat je dan de politie hard nodig hebt.

Carlos_I | 07-06-20 | 15:37

Één troost: Twan wordt binnenkort vervangen door een persoon van kleur.

bisbisbis | 07-06-20 | 15:36 | 2

Hahaha, goeie, tegel van de dag

Carlos_I | 07-06-20 | 15:37

Daarom dat angstvallig deugen. Als hij niet zwaar genoeg deugd dan kan het zomaar voorbij zijn.

P-unit | 07-06-20 | 16:24
-weggejorist-
Dwarsdenker | 07-06-20 | 15:36 | 1

Het erge hieraan is dar de uitzending al is geweest. Dan gaat het erom wat bij mensen blijft hangen, niet dat het ergens wordt gerectificeerd. Daar heb ik vooral een probleem mee: het smaakmaken lijkt belangrijker dan de waarheid? Zolang de boodschap maar is dat de politie zou discrimineren? Walgelijk dan dit programma in dat geval.

Jan, Leiden | 07-06-20 | 15:36

Het is een feit dat agenten die in Den Haag arrestanten mishandelen en vervolgens de arrestant filmden niet zijn ontslagen. Ook de agenten die Mitch Henriquez hebben mishandelt waarna hij is overleden werken nog gewoon bij de politie. Daar hoor ik @POL_DenHaag niet over.

Vula | 07-06-20 | 15:35 | 12

Als je met je dronken, doorgesnoven kop gaat roepen ik heb een wapen en als een gek tekeer gaat tegen de agenten dan kan het wel eens fout aflopen, als hij gewoon als ieder normaal mens had geluisterd naar de agenten had hij nu nog geleefd.

Jan70 | 07-06-20 | 17:20

@Vula | 07-06-20 | 16:51:
Dat bewijst toch niet dat dit gebeurde omdat hij gekleurd was. Als een blanke weigert zich te laten arresteren, loopt hij ook het risico om hard aangepakt te worden. Zijn genoeg voorbeelden van hoor.

Bena | 07-06-20 | 19:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Treurig. Uiteraard gelooft Twan Huys die flauwekul zelf ook niet, maar als je nu toch een uitzending moet maken, dan kun je beter met de wolven in het bos meehuilen denkt hij. Ook al moet je een gelogen verhaal als feit presenteren. Stel je voor dat je zelf iets zou moeten uitzoeken. Bah, werk.

JvanDeventer | 07-06-20 | 15:34 | 2

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

MikeTheBull | 07-06-20 | 15:39

Twan Huys is niet zo snugger. Die gelooft echt wat hem wordt voorgezegd. NPO's willige beul. (proest)

xavier | 07-06-20 | 16:37

Omdat ik al sinds jaar en dag een godsgruwelijke hekel aan Twan heb, vond ik dat ik eens naar een Twan moest kijken in een totaal andere setting, dat werd dus verborgen verleden. Precies hetzelfde, een zeer met zichzelf ingenomen kwal.Zijn afkomst zal hem wel ernstig teleurgesteld hebben, allemaal spoorwegpersoneel,zover het oog reikte.Kan deze niet op een trein naar nergens,sstappen , zijn we voorgoed verlost.

lieselot | 07-06-20 | 15:34

Zet er voortaan maar een noord Koreaanse vrouwtje neer

oldskoolhollander | 07-06-20 | 15:34

NPO doet aan nepnieuws? Gaap. #WildersDoesntMatter is belangrijker nieuws. Lange neus naar Geert, want die mag nooit en te nimmer gelijk krijgen of serieus genomen worden.
In monoculturen als Zuid-Korea en Japan kunnen ze ook echt over gebrek aan diversiteit en racisme meepraten.
nos.nl/collectie/13842/artikel/233642...

SIogra | 07-06-20 | 15:31 | 3

Altijd fijn die echte inhoudelijke dialogen.
Wat dus niet kan als je Wilders niet serieus wil nemen.
Je mocht er eens achter komen dat wat je dacht niet klopt. Dat risico gaan we niet lopen. Lekke samen ergens tegen iets zijn.
Maar ach, 'jonge fanboys en fangirls' staat er. gebrek aan identiteit, dus gaan ze zich identificeren met hun loopgraafvrienden.
Dit noemen we ook wel een granfalloon.
nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
Jammer he.

kloopindeslootjijook | 07-06-20 | 15:45

@SIogra | 07-06-20 | 15:54:
"If you wish to examine a granfalloon,
just remove the skin of a toy balloon. "
Je zet mensen in een groep, en die gedragen zich ook als groep, identificeren zich ermee, maar eigenlijk op basis van niets.

kloopindeslootjijook | 07-06-20 | 16:08

Briljant Twan, straks wordt elke politieagent als een soort nazi gezien.

kloopindeslootjijook | 07-06-20 | 15:28 | 4

Wat erger is, is dat in dit land Twans als betrouwbare brengers van nieuws worden gezien.

bisbisbis | 07-06-20 | 15:38

Ik denk dat ie zelfs gekozen kan worden puur op uiterlijk gecombineerd met gebrek aan kritisch nadenken bij de meeste nl-ers

Kladderadatsch | 07-06-20 | 16:08

Dat is op dit moment de tactiek van links. Defund the police, de Democraten gaan daar nu vol voor.

Moonwarrior | 07-06-20 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn belastinggeld binnenharken en dan dit soort baggerjournalistiek overeind houden. Potjandorie, jammer hoor.

Troumoetblijcken | 07-06-20 | 15:28

Huh? Als reactie wilde ik een column van Simon Soesan linken maar ik kreeg een groene balk bovenaan met de tekst dat het niet geplaatst zou worden. Waarom is dat? Iemand een idee? Hij is onlangs tot ereburger van Gouda benoemd dus het zal geen extremist zijn.

Piet Karbiet | 07-06-20 | 15:27 | 3

Dan zit er een woord of stukje URL in waar het filter op reageert.
Even uitzoeken wat dat woord of stukje URL is en dat vervangen.

kloopindeslootjijook | 07-06-20 | 15:31

Kopieer de hele tekst.
Of maak van de punt een komma.
Dan komen we er wel uit.

Ruimedenker | 07-06-20 | 15:34

De media en feiten verzinnen, joh. Dan doen ze wel vaker om de publieke opinie te sturen

dk-- | 07-06-20 | 15:26

Mijn ervaring (hulpverlening) is dat allochtonen vaak overgevoelig zijn voor vermeende afwijzing. Ik denk ten gevolge van hun opvoeding waarin vaak van alles mis gaat. Waardoor zij een slecht zelfgevoel hebben. Dus zij zien door hun negatieve bril al snel 'racisme', terwijl dat niet aan de orde is. Ook is het nu eenmaal erg aantrekkelijk voor veel mensen om een slachtoffer te zijn, dan hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen . Ik steun de politie. Floyd was een gewelddadige crimineel en werd gepakt voor betalen met vals geld. DE politie moest wel voorzichtig zijn. Mogelijk was het middel nekklem te zwaar, maar dat had dan te maken met hun (verkeerde?) inschatting van de mate van gevaar. Misschien is hun angst groter in geval van zwarten. Maar die hebben dat er dan ook zelf naar gemaakt. Zij zijn nl. gemiddeld vaker crimineel.

Poes Fiep | 07-06-20 | 15:23 | 4

True.

isitsoornot | 07-06-20 | 15:27

Als je vanwege identity politics alleen nog maar zwart- wit kunt denken, dan kán en zúl je niets anders zien.

Rico Tampeloerus | 07-06-20 | 15:29

Helemaal gelijk

Jan70 | 07-06-20 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Twan Huys, mislukt in het echte commerciële TV-leven maar er is altijd weer plaats bij de gratis geld omroepen.

sprietatoom | 07-06-20 | 15:20

Twan doet wat elke nieuwssite doet op internet.
Klakkeloos andermans onzin overnemen.
Met dat verschil, dat ik dat op internet veelal gratis kan lezen of zien.
Daar hebben we dus geen dure, gesubsidieerde staatsomroep voor nodig.
Sterker nog, ik wil niet meer betalen voor TV.
Net als de mijnen in Limburg, sluiten die fossiel media.
Twan kan zijn onzin vast wel bij Joop kwijt.

Ruimedenker | 07-06-20 | 15:18 | 1

Joop is een ideaal platform voor Twan. Lekkerfeitenvrij haatzaaien.

BRR76 | 07-06-20 | 15:24

Een zwartkijker is iemand die wel naar de publieke televisie kijkt, maar daarvoor geen kijk- en luistergeld heeft betaald. In Vlaanderen en Nederland komt dit niet meer voor sinds het kijk- en luistergeld is afgeschaft, maar vroeger kwam dit op grote schaal voor en werd hier vrij streng op gecontroleerd.

nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luiste...

gebruikesrnaam | 07-06-20 | 15:16 | 5

Klopt. In mijn studentenhuis kwamen zelfs 2 agenten langs om de tv af te sluiten. Het verbreken van dat slotje was een misdrijf.

Piet Karbiet | 07-06-20 | 15:29

Wij zeggen niet meer zwart kijker maar kijker van kleur.

bijna_raak | 07-06-20 | 15:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat wil Buitenhof bereiken met het opstoken van ongefundeerde haat richting de politie? Deze journalisten zijn nog minder waard dan het bruine drab van je afvoerputje.

heldheino | 07-06-20 | 15:15 | 2

Het zijn de Autochtonenverdelgers die middels hun programmering de goed getrainde honden op ons afsturen.

Schoorsteenveger | 07-06-20 | 15:22

Het is het van te voren goedkeuren van toekomstig anti politie geweld. Blijkbaar heeft alt links besloten dat dit in orde is. Laakbaar.

P-unit | 07-06-20 | 15:24

Het recept van Goebbels. Blijf een leugen maar herhalen, dan wordt ze vanzelf een keer waarheid. Maar waarom in vredesnaam gebeurt dat op mijn kosten?

MAD1950 | 07-06-20 | 15:15

Die pleeborstel heeft zijn geloofwaardigheid al lang verleden verloren. Maakt helemaal niks meer uit wat hij zegt.

Schuldenbrau | 07-06-20 | 15:15

Twannie is only in it for the money.

threeheadedmonkey | 07-06-20 | 15:14 | 1

Hij krijgt een hoop maar hij is dan ook moreel heel erg hoogstaand.

bijna_raak | 07-06-20 | 15:37

DE onzin die rutte uitkraamt, dat pikken deze goedmensen weer wel.

Ben5570 | 07-06-20 | 15:15

Misschien kan Twan, Stormy Daniels nog eens uitnodigen bij Buitenhof voor wat echte sensationele diepgang?

LeBoulanger | 07-06-20 | 15:12

De NPO schuift dus ook langzaam in de richting van de oproep van links in de VS om de politie af te schaffen. Want ook hier: systematisch en institutioneel racistisch. Maar ja, in de VS hebben ze 2A. En je ziet nu al dat de wapenwinkels daar worden leeg gekocht door de mensen in suburbia.
Geinig dat juist de grootste schreeuwers van links die altijd riepen om vrij wapenbezit aan banden te leggen, en 2A af te schaffen, er nu juist voor gaan zorgen door te eisen dat de politie moet worden afgeschaft dat iedereen zich tot de tanden toe gaat bewapenen.
Interessante tijden.
www.youtube.com/watch?v=MKiohdHcTqk

Stormageddon | 07-06-20 | 15:11 | 1

Waarom zit er eigenlijk nooit een donkere presentator en nooit donker publiek bij die Twan-show op heel zelden een enkele gast na?

Watching the Wheels | 07-06-20 | 15:10 | 5

Die liggen nog op hun bed.
Je weet toch...

leo de pejo | 07-06-20 | 15:14

Die heel enkele gekleurde gast wordt dan ook heel prominent gepositioneerd en steeds in beeld gebracht. Zo orkestreert en manipuleert de npo de boel. Ben een paar keer bij de opnames geweest van Buitenhof.

Schuldenbrau | 07-06-20 | 15:17

@leo de pejo | 07-06-20 | 15:14:
Die rasta-man van vandaag telt wel voor 30 hoor.

gestoptmetroken | 07-06-20 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie hier ordinaire opruiing van een in de vergetelheid geraakte nieuwslezer. Het valt niet mee voor Huys om niet meer de volle aandacht te hebben.

lanexx | 07-06-20 | 15:07

Nogmaals: NPO = Fake

born2killn00bs | 07-06-20 | 15:07

Theo van Gogh noemde Boris Dittrich ooit de likkende deurmat van d66. En die zetten ze dan tegenover een pseudowetenschappelijke clown als Gloria Wekker, en dat alles o.l.v. een ongeinformeerde en vooringenomen presentator Twan Huijs. Ziedaar het niveau van de kritische journalistiek van de npo tegenwoordig.

Barend Braakbal | 07-06-20 | 15:06 | 2

Met Nancy Jouwe er bij heb je een mooi kwartet.

Ambiorix | 07-06-20 | 15:11

Kon Stormy Daniels vandaag niet?

arlen | 07-06-20 | 15:21

Hoop dat mevrouw Ollengren dit soort nep nieuws toch eens grondig aanpakt.

wateenwereld | 07-06-20 | 15:06 | 5

Ik had er al zo'n vermoeden van.

wateenwereld | 07-06-20 | 15:08

@Mark_D_NL | 07-06-20 | 15:08: gezien de dingen die ze wel en niet wil, met name niet om de gewone mens een beetje te steunen, wordt ze nooit meer beter.

Ben5570 | 07-06-20 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Twan Huijs faalt wel vaker maar hij deugd tenminste, dat dan weer wel.

de uitbater | 07-06-20 | 15:04 | 3

Noem het maar deugen als je de hele tijd liegt en bedriegt.

Watching the Wheels | 07-06-20 | 15:08

@Watching the Wheels
Dat is juist het nieuwe normaal zeg maar.

de uitbater | 07-06-20 | 15:12

@Watching the Wheels | 07-06-20 | 15:08: dat is het nieuwe normaal.

anti-fatwa | 07-06-20 | 15:13

Na intern onderzoek van de politie komt de politie tot de conclusie dat er geen bewijs is voor het gebruik van deze term door de politie... Tja. Kan je dus ook geen reet mee.

Belangrijker: is dit Buitenhof ofzo? Kijken mensen naar dit gezapige gelul?

beldewouten | 07-06-20 | 15:04 | 3

Soms, met dit weer.

wateenwereld | 07-06-20 | 15:07

Djokovic Nadal op Eurosport atm. Veel leuker.

OuweOuweLekkerMauwe | 07-06-20 | 15:09

De kracht van herhaling

HanMar2 | 07-06-20 | 15:04 | 1

Politie-tweet is nooit gebeurd. En wat er in de appjes tussen Halalsema en Babbelpaus te lezen valt doet niet ter zake. Ever.

SIogra | 07-06-20 | 15:09

Die hele NPO bullshit wordt steeds duidelijker een linkse propaganda machine. Gelukkig hebben we GS en TPO nog als echt diepgravende jouralistiek die niet van linkse vriendjes (grachtengordel) politiek aan elkaar kleeft.

bqbq | 07-06-20 | 15:03

'Twaamp gooit alleen maar olie op het vuur... Alléén maar! Ik bedoel Twan.'

SIogra | 07-06-20 | 15:03

Huys: de 21e eeuwse Max Blokzijl voor de blanke grachtengordel SJWers en de zwarte elites, de gekleurde grifters die met racisme, slavernij en white guilt hun carriere hebben gemaakt.
Geen NSB maar SJW, en haat, racisme en tweedracht als overeenkomst.

nonfortiscedtenax | 07-06-20 | 15:02

Ik klik door naar de NRC site maar zie alleen maar een grote overlay-popup.

Daar staat een knop op:

"Ik wil betrouwbare informatie". Jammer dat ik geen printscreen kan posten hier.

Knufter | 07-06-20 | 15:01 | 1

Wij van WC eend etc.

bqbq | 07-06-20 | 15:05

Weer een progressieve circle jerk die eindigt in een impotente vertoning.

Nederland80 | 07-06-20 | 15:01

Ben benieuwd wat er in die glaasjes op hun tafel zit? Chateau Marrakech of een Oranjebitter?

Markutte | 07-06-20 | 14:59 | 2

Azijn.

Kwelbeller | 07-06-20 | 15:02

Black Lives Matter Purple Kool-Aid.

Mark_D_NL | 07-06-20 | 15:05

15 tot 17 jaar geleden....
Het weekend begon, met het kopen van de dikke zaterdageditie van Volkskrant en NRC Handelsblad.
Op zondag zat je om 12 uur klaar voor Buitenhof.
3 “onafhankelijke kwaliteitsmedia”, objectief, informatief en de NOS als onafhankelijke nieuwsbron, want staatsTV.
De VK was altijd een tikkie links, wat geen probleem was. Een goed tegengeluid is altijd welkom.
NRC werd Next, een links clubblad, voor D66 types. Links lullen, rechts vullen.
Ondertussen is de staatsomroep dusdanig rood gekleurd, dat ze niet geloofwaardig meer zijn.
Wat Twan vandaag wéér flikt kan natuurlijk niet.
NRC had dit bericht al aangepast, maar Twan gooit ‘m er toch nog ff in.
Walgelijk.
Als je de leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waarheid.
Dat zal de gedachte zijn van slinkse pers.

Ruimedenker | 07-06-20 | 14:59 | 2

RTL is net zo erg, met als toppertje Mouthaan die echt helemaal doorgeslagen is.

2voor12 | 07-06-20 | 15:02

Langer dan 17 jaar geleden. De omslag is in de PIm Fortuijn periode gebeurd. Maak er dus maar 19 jaar van.

Knufter | 07-06-20 | 15:02

Ik heb dat boek van die Wekker gelezen, witte onschuld heette het. Ik denk: ken je vijand. Nog ergens een bespreking van geschreven toen maar daar verder niks mee gedaan.

Het komt erop neer dat Wekker onder meer fictie gebruikt(!) om rollen tussen zwart en blank te analyseren. Dus ze neemt een roman en gaat dan in op die rollen en ... ja daar komen dan een soort conclusies uit of zo.

Volkomen pseudowetenschappelijke prut. Ze geeft ook zelf aan niet een werkelijkheid of feiten te bestuderen, maar zelf een 'agent' te zijn in het racismegebeuren.

Dus zelfs als je in wetenschappelijk Nederland zelf zulke dingen verkondigt word je nog niet incapabel geacht.

Knufter | 07-06-20 | 14:58 | 1

Een als wetenschapper vermomde activist. De Femke Halsema onder de wetenschappers eigenlijk.

Rico Tampeloerus | 07-06-20 | 15:02

Ik ben een blanke man dus racist.
Het zal allemaal wel, kan me er niet meer druk om maken.

2voor12 | 07-06-20 | 14:58 | 1

Dat u uzelf een blanke man noemt getuigt van groots racisme.

OuweOuweLekkerMauwe | 07-06-20 | 15:09

Ik ben inmiddels zo strontziek van dit Racisme gezeik - dat is niet uit te leggen.

Ik vind Sylvana Simons het meest verachtelijke mens in Nederland.
Maar - Op de voet gevolgd door Freek de Jonge.

Ben ik nu een racist ? …...

nietoptimistisch | 07-06-20 | 14:55 | 5

Racist is een kreet uit de antropologie. Tenzij u een hekel heeft aan neanderthalers, bent u geen rascist.
U discrimineert, dat wel. Maar wie doet dat niet? sommige kledingstukken krijgen bij mij voorkeur terwijl anderen eigenlijk nooit uit de kledingkast komen, Ik prefereer android over apple en ik heb een hekel aan drammerige mensen die me vertellen wat ik zou moeten vinden.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:28

Nee, maar wel een beetje dom. Sylvana heeft maar een kleine achterban en behoudens wat straatrelletjes organiseren kan ze niet veel. de Jonge heeft echter veel meer invloed en kan veel meer bereiken achter de schermen. Het enige tegenargument is dat de Jonge misschien niet meer zo lang meegaat.

Grachus | 07-06-20 | 20:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een t*ringzooi is het geworden in NeeDDRland, ooit mijn land waar ik me thuis voelde, maar nu?
Gelukkig ben ik daar niet meer afhankelijk van.

watmagjenogwel | 07-06-20 | 14:55

De jongere generatie lijkt inmiddels ook in ons land het demonstratiemiddel weer te hebben ontdekt. Ons land bestaat kennelijk louter nog uit racisten. Je komt ze overal tegen: bij de politie, bij de belastingdienst, bij werkgevers etc. En het is niet meer alleen een Randstedelijk fenomeen. Hier in Enschede was er toch ook behoorlijke demo. Er moet dus wel degelijk iets aan de hand zijn, iets wat de oudere generatie kennelijk niet ziet of niet wel zien. De jongeren zijn opgegroeid in een multiculturele samenleving, de ouderen zijn hier nog steeds niet aan gewend. Het is alleen te hopen dat de opkomende generatie ook oog heeft voor het omgekeerd discrimineren. Ook blanke (witte) Nederlanders worden soms uitgescholden en beledigd. Nu ook nog even de hufterigheid en het individualisme (de ik-maatschappij) aanpakken en komt weer helemaal goed.

Mannes | 07-06-20 | 14:54 | 5

@robbie103 | 07-06-20 | 15:16: Nou ze had gisteren een reactie in Tubantia. En daarin kwam ze toch wel klein beet terug op haar verhaal. Ze wil niet stigmatiseren... Uiteraard op aandringen van die kudtkrant.

Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 15:22

@Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 15:22: Of zou Myrthe geschrokken zijn van de plotselinge extra aandacht voor haar stukje op wat websites, zoals, och, ik noem er maar een, marokko.nl?
Er zijn immers al aardig wat mensen met nogal lange tenen en linkse overtuiging die erg veel moeite hebben met het vrije woord. Of blanke meisjes die schrijven wat hen is overkomen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik sta nu op de Erasmusbrug. Ben ik te laat?

Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 14:54 | 2

Vandaag ging 't niet over zwart, maar over trans lees ik net ...

Langedweil | 07-06-20 | 15:01

"Het grootste schandaal vind ik dat een beweging als ‘Black Lives Matter’ niet wordt geconfronteerd met haar eigen uitgangspunt, namelijk dat zwarte levens er toe doen.

Waarom ageert de beweging niet tegen de stijgende criminaliteit door zwarten, die vooral gericht is tegen andere zwarten?

Wel aandacht voor een relatief gering aantal politieblunders, maar niet voor de 6000 zwarten die jaarlijks door zwarten worden gedood.

In Amerika is het gros van de criminaliteit intraraciaal, binnen de eigen bevolkingsgroep. Van de zwarten wordt 94% door zwarten gedood, bij blanken is 84% intraraciaal."

Swieberj | 07-06-20 | 14:53 | 2

Dat weet ook iedereen.
Alleen is het niet opportuun om met de kille feiten aan te komen zetten.
Dan ben je een racist met zijn 'witte privileges' die de pijn van de slavernij nooit kan voelen. Vandaar dat iedereen bangelijk zijn mond houdt in de MSM.
Zelfs in de Bijlmer is de kans groter voor een Surinamer, Antilliaan of Afrikaan om door een ander 'mens van kleur' neergestoken of neergeschoten te worden dan door een politieagent.
Haal daar de politie uit de wijken en de galerijflats liggen vol lijken.

leo de pejo | 07-06-20 | 15:01

Wat dacht u van de witten? Of geel, rood, mahonie ruim, lichtroze of indigo? Doen die levens er ook toe? Hier valt gewoon het meeste geld te kloppen uit de portemonnees van organisaties met rubberenruttegraat.

Jos Tiebent | 07-06-20 | 15:04

Twan Huijs
Dat is toch ook een kl**tzak van de bovenste plank, of niet?
Het item met de verdedigster van zwarte piet die volledig door hem voor l*l gezet werd zal ik nooit vergeten.
En dan krijgt hij opnieuw een podium?
Doorspoelen die vent.

watmagjenogwel | 07-06-20 | 14:53 | 1

Zou ik niet doen. Krijg je riooljournalistiek van. Gewoon een sjemies twanlet is de oplossing.

Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 15:00

De waarheid is irrelevant. Enige wat telt is of de berichtgeving en het frame past binnen het eigen referentiekader. Een racistische politie valt binnen het referentiekader van Buitenhof

Fijn_dat_je_er_bent | 07-06-20 | 14:52

We weten nu wel toch dat de NPO in-en-in links vergiftigd is.
En dat Twan Huys alle schaamte van riooljournalistiek voorbij is.
De NPO en Huys de samenleving constant links proberen te indoctrineren, door hun linkse ideaal ons dagelijks door-de-strot duwen. En andersdenkenden constant demoniseren (conservatieven, Republikeinen/Trump, Wilders, Baudet). De linkse media probeert de bevolking zo te (links) indoctrineren en op te hitsen tegen andersdenkenden, dat de bevolking zelf deze andersdenkenden gaat uitkotsen, en zelfs vermoorden (Fortuyn).

Bovenstaande kenmerken (continue indoctrinatie en demonisering) zijn kenmerken van een fascistische staat. We gaan dus richting een links-fascistische staat.

Jan3863 | 07-06-20 | 14:52 | 4

Ja, die media. Op AT5 was een itempje over een basisklas. Deze klas is op 4 kinderen na, blank.
3x raden wie er leuk geïnterviewd werden...
Toeval?

Carmelita | 07-06-20 | 14:59

Konden de nu VVD stemmers jouw visie maar geloven ....

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:00

Ik heb het gevoel daar al een tijdje in te leven.

Grachus | 07-06-20 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Twan Huijs is een waarheidverdelger. PO en Rutte achter een betaalmuur,morgen aub.

hertogvanzottegem | 07-06-20 | 14:52

Twan Huys. Een kwaadaardige leugenaar. Het nette gezicht van de Internationale Socialisten, de bende die achter Antifa en BLM zit.

Een mislukt uitstapje naar RTL, dat inmiddels zo woke is dat ze volgend jaar alleen nog maar herhalingen kunnen uitzenden van tv-series uit de jaren ‘80. Go woke, ....

En als gast de nep-professor Gloria Wekker. Afstammeling van slavenhouders. Hoe gaat zij de schadevergoeding aan zichzelf betalen?

Glasgow Argus | 07-06-20 | 14:51

Het is op zich een hele prestatie van D66 - ondanks de bijna dagelijkse exposure in Op1, Dit is M, Nieuwsuur, Buitenhof, interviews in de NRC, Trouw en Volkskrant - om op 10 zetels verlies te staan in de peilingen.
Dat doet malle Robbie Jetten goed!

leo de pejo | 07-06-20 | 14:50 | 2

Er is dus nog hoop!

Harrie7949 | 07-06-20 | 14:51

Ho, ho. De hele Persgroep. Niet alleen VK. Het Algemeen Deugblad met haar regionale aftreksels is nog veel gevaarlijker. Via het lokale en regionale nieuws de leugens nog verder verspreiden. Independer is ook van hen en iets zegt mij dat ze ook vuistdiep in Koopjedeal zitten. Die laatste adverteert bijna iedere dag mat een hele pagina in de diverse Persgroepkranten. Volgens de tarieven moet dit miljoenen per maand kosten. Das veel voor een toko die net een doorstart heeft gemaakt uit een faillissement, waar een mijloenenschuld in zat en waarbij er zeker ook naar de Persgroep nog wel iets te betalen viel, lijkt mij...

Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 15:11

Twan Huijs is een taxpoetverdelger. Hooivorken uit het vet!

klimaatsloper | 07-06-20 | 14:49

Het feit dat er in Nederland nog steeds geen verschil gemaakt word tussen racisme en een vrije keus om met wel of niet met iemand om te gaan is verbijsterend. Ik mag toch zelf bepalen of ik om wil gaan met iemand uit een andere cultuur - en of ik dat nou wel of niet een prettige cultuur vind is niet relevant. Soms vind ik mensen gewoon irritant of vervelend - waar ze ook al vandaan komen.

Deze mensen komen allemaal hierheen omdat het "daar" niet goed is.
Vervolgens besteden al hun tijd om "hier" - gelijk te maken aan "daar"
Helaas - Wij vinden "hier" nou net zo prettig en willen ook niet naar "daar"
En jullie cultuur is me worst - wij hebben onze eigen "hier".

Dus of je past je aan - dan wel Schiphol kan een hele logische oplossing zijn.
Terug naar "daar" en je eigen cultuur die je zo prettig vind.
We zullen jullie missen

nietoptimistisch | 07-06-20 | 14:49 | 2

Zo is dat. Vreemde cellen in je lichaam die niet willen meewerken aan het biologische systeem proberen we vanuit lijfsbehoud ook "buiten de deur" te houden!

Harrie7949 | 07-06-20 | 14:54

Keurig omschreven. Als het al een technische benaming zou moeten krijgen, zou het discriminatie moeten ween; u 'discrimineert' tussen verschillende gelijke zaken, waarbij er één de voorkeur krijgt over de ander. Niks mis mee.
Racisme is (in de tegenwoordige betekenis) enkel een antropologische luchtballon die al lang uit de lucht geschoten had kunnen worden door biologen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:35

Marokkanen bestaat niet, het zijn fictieve figuren. Berbers bestaan daarentegen wel.

Eddy67 | 07-06-20 | 14:49

Maakte een paar lange autoritten de afgelopen dagen met de radio onder handbereik. Elke keer als ik 'm aandraaide viel het woord 'racisme' of 'black'. Aan het woord kwamen steeds weer die deugende, verontwaardigd kakelende wit-Gooische presentatoren en onderzoeksters. Maar in een uitzending was Humberto Tan presentator; hij wilde het hebben over Toon Hermans en theater Carré. Daar ging de uitzending nou eenmaal over en daar hield hij aan vast, maar Leo Blokhuis had een 'zwarte protestsong'-playlist gemaakt die het item steeds doorsneed. Iets zei me, uit de toon waarmee Tan dit aankondigde, een beetje tussen neus en lippen door, dat hij er wel klaar mee was. Met de witte deugdcollega's. Iets zei me dat hij het gewoon over Toon Hermans wilde hebben, en niet, als succesvolle BN-er 'van kleur', mee wilde janken in het hem door witte deugers opgelegde slachtofferschap. Maar misschien is dat wishful thinking van me.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:48 | 2

Zondags tipje: een sonos. Hier staat 'ie aan op een 'zender' die enkel muziek uit de jaren 40 - 60 speelt.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:37

@EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:37: Dank je wel, lieve tip. Thuis doe ik ook niet anders... ook geen tv meer (al 15 jaar niet meer.) Eens kijken of mijn boombox boven de razende motor van mijn oldtimertje uitkomt.

kapoerewiet | 07-06-20 | 16:18

Parafraseren.. is dat nou één op één quoten of het doelbewust verdraaien van een ander zijn woorden ?

suscrofa | 07-06-20 | 14:48 | 1

Zoals Twannie het deed, betekent het 'als een parasiet delen van andermans uitspraken naar eigen gewin herschrijven'.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 15:39

.. jammer dat de media zulke felle tegenstanders van de westerse samenleving zijn, anders konden zij iedere dag wel met succes gevallen van racisme (met geweld) opsporen.
Het is al vanzelfsprekend geworden op welke manieren zij dagelijkse "incidenten" verhullen, omdat de rolverdeling dader-slachtoffer niet het gewenste script volgt.

Ook journalistiek en activisme hebben stuivertje gewisseld in ons "nieuwe normaal".

Jan Passant mk2 | 07-06-20 | 14:48

De NOS. Die ons al een kwart eeuw vergeefs probeert het multiculturalistische ideaal op te dringen. En daarom steeds meer manipulatie en nep-nieuws nodig heeft om nog wat publiek binnenboord te houden. Hier weer in een gezellig onderonsje tussen Twan Huijs, Gloria Wekker en Boris Dittrich. Want een ander geluid past niet aan de diversiteitstafel van de NOS.

jochum1980 | 07-06-20 | 14:48

Waarom iemands uitspraken blijven citeren terwijl onderzoek geen bewijs voor die bewering heeft gevonden. Citeer dan het onderzoek, nu hou je beweringen als zijnde feiten actueel die dus geen feiten zijn.

Capt. Iglo | 07-06-20 | 14:46

De twan-show: 'mijn gasten zijn vandaag...'

flupsen | 07-06-20 | 14:45 | 1

... zoals verwacht allemaal tamelijk links georienteerd.

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:36

"Ik heb hun verteld dat de rotte appels de hondengeleiders Marokkanenverdelgers noemen"
Blijft de vraag in deze zin wie zijn de "rotte appels".

Verder kan Politie Den Haag helemaal geen Marrokanen verdelgen,
Maximaal een een kop thee aanbieden bij een FOEI gesprek.

NatNiks | 07-06-20 | 14:45 | 1

Verdelgen my arse ! Als er een bevolkingsgroep ondanks hun gedragingen hier gepamperd wordt zijn het wel Marokkanen.

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:19

Wekker ook weer wakkergebeld door de Diviboys and -girls? Om even op kleurrijke wijze te komen bevestigen dat het in Nederland minstens zo erg gesteld is met discriminatie en racisme als in de VS?

Schoorsteenveger | 07-06-20 | 14:44

Alsof agenten dat soort termen nooit gebruiken onderling.

Beste_Landgenoten | 07-06-20 | 14:44 | 5

Ook agenten die niet "wit" zijn? Gebruiken die dat soort termen ook? Mogen wij daar mutatis mutandis dan ook voetstoots vanuit gaan, ook als daar helemaal geen bewijs voor is? Of geldt het vooroordeel enkel de "witte" variant? Zodat de anecdotische verhalen blijven kloppen?

Schoorsteenveger | 07-06-20 | 14:54

Alsof allochtonen nooit termen als "kech" en "tatta" gebruiken

Fijn_dat_je_er_bent | 07-06-20 | 14:55

Denk het ook . Als he dagelijks met dit uitschot geconfronteerd wordt en je mag niet optreden van je baas dan lopen de frustraties hoog op.

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Bestaan er ook zwarte / donkere m/v presentatoren bij de NPO of alleen maar witte mannen van middelbare leeftijd die heel hypocriet vinden dat zij vooral geen deel uit maken van institutioneel racisme ..... Ze houden als blanke meester natuurlijk wel lijstjes bij van personen uit diverse culturen, die op afroep bij de blanke meester (omroep) mogen komen om mee in te stemmen wat zij tijden de uitzending krijgen voorgeschoteld.

johnyl | 07-06-20 | 14:44 | 1

Zelfde geldt ook voor witte Shula Rijxman. Wordt tijd voor een negerin op die plek. Zwarten krijgen geen kans bij de NPO. Boer zoekt Vrouw is ook een geheel blanke aangelegenheid, geen enkele zwarte deelnemer. Maar ook halfwitte hetero Jesse Klaver mag wel eens plaats maken voor iemand als Gloria Wekker. Vrouw, zwart en nog lesbisch ook, beter en diverser kan het niet. Vreemd eigenlijk dat juist organisaties die zich zo opwerpen voor diversiteit zelf geleid worden door witte mensen. Hoe racistisch wil je het nog hebben; alsof zwarte mensen niet voor zichzelf op mogen komen.

jochum1980 | 07-06-20 | 15:02

Meer haat naar blanke politieagenten in 3..2..1.. Media!

johndeer | 07-06-20 | 14:44

Degoratieve haatzaaiterm. Degoratief? Ik denk dan: hij zal Pejoratief bedoelen. Of desnoods Decoratief.
Doe eens duiden, Ronaldo.

xavier | 07-06-20 | 14:43 | 3

Woord komt 8x voor bij Google, waarvan minstens 2 verschrijvingen zijn (decoratief) en de rest is GS, dus zal wel een nieuw woord zijn.

Watching the Wheels | 07-06-20 | 14:46

eRGe typoo

Ronaldo | 07-06-20 | 15:08

Volgens mij was Twan Huys vorige week presentator van Buitenhof en nu al weer? Zou Nathalie Righton eruit liggen?

BigKnor | 07-06-20 | 14:42 | 4

@Watching the Wheels | 07-06-20 | 14:47: Ze zo right in haar leftish meningen dat dit haar eigen naam moet zijn.

BigKnor | 07-06-20 | 14:54

@BigKnor | 07-06-20 | 14:54:
Of denkt ze dat alleen heel erg van zichzelf, waardoor ze haar naam veranderde?

Watching the Wheels | 07-06-20 | 14:59

En Jort !

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Buitenhof wel gezien vandaag, maar dit fragment is me even ontgaan. Waarschijnlijk hing ik op dat moment net even boven de plee ofzo.

VanBukkem | 07-06-20 | 14:42 | 4

U doet uw nick eer aan. Overigens heet de plee in deze kotspositie 'de witte vriend' - het is tijd voor zwarte potten.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:53

Toiletbrilfrees?

SchimmelSchwanz | 07-06-20 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Buitenhof wordt opgenomen in een voormalig koloniaal pakhuis. Opslag van goederen uit Nederlands Indie. Een gemiste kans voor warrior Wekker.

Piet Karbiet | 07-06-20 | 14:42 | 1

Ze moeten dat pakhuis meteen afbreken.

Kuifje-naar-Brussel | 07-06-20 | 14:46

Twan heeft niets geleerd van zijn debacle bij RTL. Eens een ruggegraatloos weekdier, altijd een ruggegraatloos weekdier. Niets sneuer dan een man zonder persoonlijkheid.

MickeyGouda | 07-06-20 | 14:42 | 3

Inkomen en status zijn sterke verleiders.

Mr.Crowley | 07-06-20 | 14:44

En dat in combinatie met dat quasi-empathische lachje nog wel!

xavier | 07-06-20 | 14:45

Hee, daar beschrijft je de gemiddelde groenlinkser!!!
Twat is toch van dat ge d66?

TijdelijkOptimist | 07-06-20 | 14:59

Twan Huys, de televisieprogrammaverdelger, is nu Buitenhof weer aan het slopen door onwaarheden de wereld in te brengen en haat te zaaien? Vergeet nooit dat hij bij de NPO wegging om voor veel te veel geld de baan van een Surinaamse meneer af te pakken, omdat hij het zogenaamd beter kon. Limbo limbo, how low can you go?

Watching the Wheels | 07-06-20 | 14:41 | 2

Hoe is het mogelijk dat ze zo'n vent weer gewoon in dienst nemen en weer gewoon z'n baantjes terug geven? Hij had toch gekozen voor het geld? Nou weg dan ...

Watching the Wheels | 07-06-20 | 14:43

Gelijk een Jack Spijkerman zo rood als de gloria tot dat ze met een vette som geld voor hun neus gaan zwaaien dan is het socialistische over.

Jan70 | 07-06-20 | 17:38

Voor het goede doel mag je liegen. Dat leer je op de kleuterschool.

Sitting_targets | 07-06-20 | 14:41 | 1

En op het Haga ‘college’.

bisbisbis | 07-06-20 | 14:49

Twan Struis.

bisbisbis | 07-06-20 | 14:40

Misschien dat Twan zijn pijlen eens kan richten op rassenhaat, discriminatie en rscisme vanuit de zwarte en getinte bevolking in Nederland jegens de blanken.... tatta's, zoals wij door die groepen genoemd worden zijn daar namelijk ook niet echt van gediend. Een KOZP- voorman die in z'n gesubsidieerde rapjes alle allochtonen (zelfs blanke) oproept tot het verdelgen van blanken in ons land b.v. En kijkend naar je interview, Twan... help jij daar aan mee, net als de gehele NPO-kliek trouwens...

Nederlanddraaitdoor | 07-06-20 | 14:40

Waarom ziet die Gloria Wekker er altijd uit alsof ze net van de vuilnisbelt is gewandeld....... je kan je toch op z'n minst normaal kleden en even naar de kapper gaan als je op TV komt?

Fatwabuster | 07-06-20 | 14:40 | 2

Omdat ze haar totale gebrek aan respect voor haar medemens hiermee wil onderstrepen.

obominotie | 07-06-20 | 14:41

Ik erger me kapot aan die aanvallen op de politie. De media zijn versmolten met de gek geworden meute.

JP Balkenbrij | 07-06-20 | 14:39 | 4

Politie vraagt er toch zelf om ! Wat een slappe hap is onze politiemacht . Laten zich verrot schelden door tuig van de richel en treden nooit op . Gevolg is dat men geen respect meer heeft voor blauw op straat.... laat staan BOA's.... die zijn in de ogen van de jeugd helemaal een lachertje .

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij kan niet bewezen worden dat agenten die term gebruikt hebben. Dat is wat anders dan beweren dat ze het nooit gebezigd hebben. Nuance!

oldandwise | 07-06-20 | 14:39 | 1

Als ze die term gebruiken is het een grap want veel verdelgen doen ze niet.

EmilioEsteves | 07-06-20 | 14:47

Ik snap ondertussen het verschil tussen npo, ntr en nos niet meer.

Jos Tiebent | 07-06-20 | 14:39 | 2

Troost u: zij zelf ook niet.

bisbisbis | 07-06-20 | 14:42

Ach de mensen die het hardste geweerd worden in het uitgaansleven zijn jonge dames en transgenders. Daarom klopt de man/vrouw verhouding zelden.

Feynman | 07-06-20 | 14:39
-weggejorist-
Krachtkoe | 07-06-20 | 14:39

Mensen van kleur lopen nu al een week te klagen dat ze geen gelijke kansen krijgen e.d. maar kan de tv al meer dan een week niet aanzetten of er zitten mensen van kleur vanuit een bepaalde functie over dit onderwerp te praten, dus blijkbaar valt het allemaal wel mee.

Capt. Iglo | 07-06-20 | 14:37 | 3

Klopt, die Akwasi heeft een enorm podium, de man kan overal zijn verhaal doen en komt dan alleen maar ja-knikkers en helder-zeggers tegen. Dan heb je een zeer bevoorrechte positie.

JamesMurphy | 07-06-20 | 14:46

Dat is de inhaal race omdat de laatste honderd jaar er nooit over racisme is gesproken en er nooit donkere mensen op de tv waren (Uitgezonderd magere kindertjes in Afrika met het doel u het geld uit de zak te kloppen).

jan huppeldepup | 07-06-20 | 14:48

Yep.
Het is opmerkelijk dat juist de succesvolste (zwarte) mensen de mond vol hebben over het gebrek aan eerlijke kansen. Er zal overigens in bepaalde landen/gevallen echt wel waarheid in zitten, maar het wordt al snel tegenstrijdig als juist zij zeggen dat het algemeen goed is.

Lafayette | 07-06-20 | 14:49

Wat een teleurstelling. Dat was toch even prachtig, eindelijk echt racisme in plaats van dezelfde afgekloven projectie.

Frank Boeijen dreunt nog steeds na in Hilversum, maar naar wat vers bloed sinds 1983 wordt gesnakt.

Jan Passant mk2 | 07-06-20 | 14:37 | 1

Moord op Kerwin D. had geen racistische reden, is toen uit gezocht was balen voor links en voor Boeijen, geen geintje, was net zoals de moord op ene J(y) oes in die zelfde tijd, verkeerde plek etc. verhaal.

Uw Verzekeringsadvis | 07-06-20 | 17:25

Ik zag in de aankondiging van Buitenhof dat Gloria Wekker en Boris Dittrich de gasten zouden zijn. En ik dacht, nee laat maar, ik kan mijn tijd beter besteden. Als er nieuws uit voortkomt lees ik het wel op GS. En verdomd!

Barend Braakbal | 07-06-20 | 14:36 | 2

Buitenhof is alleen interessant als het ter sprake komt bij Geen Stijl.

Mr.Crowley | 07-06-20 | 14:42

Zo dacht ik er ook over, naar zo een extreem wijf ga ik niet kijken en je weet dat Twan Huys haar niet kritisch zal interviewen, hij is zelf allang een foute man gebleken. Inderdaad, zonde van de tijd

Ruud5 | 07-06-20 | 15:21
-weggejorist en opgerot-
WTSHTF | 07-06-20 | 14:36

Twan faalt.

Carlos_I | 07-06-20 | 14:36 | 1

Punt

Carlos_I | 07-06-20 | 14:36

Oproer en plundering zijn verkeerd. Rellen en plunderen over een illusie – vanwege iets dat niet eens waar is – is een tragedie.

Wat vertellen ons de feiten over (vermeend!) anti-zwart politiegeweld?

De politie doodde in 2019 negen ongewapende zwarten en 19 ongewapende blanken, volgens een database van de Washington Post, tegen respectievelijk 38 en 32 in 2015.

De post definieert ‘ongewapend’ breed met inbegrip van zaken als verdachte in Newark, NJ , die tijdens een politiejacht een geladen pistool in zijn auto had. In 2018 waren er 7.407 slachtoffers van moord door Afro-Amerikanen.

Uitgaande van een vergelijkbaar aantal slachtoffers vorig jaar, vertegenwoordigen die negen ongewapende zwarte slachtoffers van schietpartijen van de politie 0,1% van alle Afro-Amerikanen die in 2019 zijn gedood.

Een politieagent daarentegen heeft 18½ keer meer kans om te worden gedood door een zwarte man dan door een ongewapende zwarte man wordt gedood door een politieagent.

Kennelijk hebben de media er belang bij om de leugen in stand te houden en op die manier de zaak op scherp te zetten.

Swieberj | 07-06-20 | 14:34 | 5

@Harrie7949 | 07-06-20 | 14:44: ooohh ja, bejaarden. Ook een grote doelgroep in Nederland. Die moeten natuurlijk ook nog effe gek gemaakt worden.

Harrie7949 | 07-06-20 | 14:45

@kapoerewiet | 07-06-20 | 14:41:

Het zijn de cijfers uit de databank van Wapo die worden gebruik voor onderzoek en die nu ruimschoots in allerlei artikelen worden gebruikt.

U kunt het artikel lezen in WSJ onder de kop : "The Myth of Systemic Police Racism "

Het artikel is ook te lezen op Townhall onder de kop: 'If Liberals Were Triggered by Tom Cotton’s Op-Ed, They’re Bound for a Chernobyl-Like Meltdown Over the WSJ’s Piece About Police Racism"

Met google kunt u de artikelen opzoeken.

Swieberj | 07-06-20 | 14:51

@Swieberj | 07-06-20 | 14:51: Dank u wel! Fijn want Wapo = muur. Maar het ging me vooral om of dit verhaal uberhaupt de massa bereikt. Nee dus.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer een “gouden kans voor rechts Nederland”

LuNaTeeQ | 07-06-20 | 14:33

Maar een een vraag he, als je als agent nou een buitenproportioneel deel van je tijd kwijt bent aan Marokkanen, van wier jeugd naar verluidt meer dan de helft in aanraking komt met de politie, en je windt je daar erg over op, hoe moet je jezelf omschrijven?

TheBigKirth | 07-06-20 | 14:32 | 3

Fascist toch? Heb ik nou een koelkast gewonnen?

LuNaTeeQ | 07-06-20 | 14:34

U wint een kromzwaard of een pistool met scherpe patronen.

NeedIsaymore? | 07-06-20 | 14:37

Ik raad u aan deze vraag op 'Joop' te stellen. Zij zijn hierin gespecialiseerd.

xavier | 07-06-20 | 16:56
-weggejorist-
grmblll | 07-06-20 | 14:32

Waarom zijn dat soort lullen op tv vraag ik me af.
Ze vertegenwoordigen alles wat tegenwoordig fout is.
De regentenstaat,de msm en policor Nederland.
Zelf nadenken en rationeel zijn is voor velen onmogelijk,want dan krijg je minder "likes"

pejoar | 07-06-20 | 14:31

Twan Huijs zit wel vaker mis. Eigenlijk altijd.
Kan me nog herinneren dat hij ongeveer elke week licht hysterisch aanschoof bij DWDD om aan te kondigen dat het nu toch wel echt afgelopen was met Trump, want (en dan had hij weer wat gelezen ergens)...
Inmiddels zit Trump er nog en heeft Twan alweer zijn zoveelste baantje.

Schmalz | 07-06-20 | 14:29 | 2

Twan is een deugneus. Drain the Twanp!

OuweOuweLekkerMauwe | 07-06-20 | 14:30

Ook geen hoge pet van op.

Kuifje-naar-Brussel | 07-06-20 | 14:33

Buitenhof noemt zichzelf het rioolputje van de journalistiek.

Maar zit mevrouw Gloria Wekker daar nou? De extreem linkse Bij1 professor die de Amerikaanse 'social sciences' importeert naar Nederland om alle gekkigheid hier ook te normaliseren? Ze hebben minister president Mark Rutte al zover gekregen om van institutioneel racisme te spreken en hun 'pijn' te voelen, nog een paar jaar zo verder en we krijgen de facto minister president Simons.

GroetenVanUrk | 07-06-20 | 14:29 | 5

@NeedIsaymore? | 07-06-20 | 14:38:
-
Verbijsterend hoe dat kreng altijd weer op het laatste moment bij draait... hypotheekrenteaftrek, iemand?

bisbisbis | 07-06-20 | 14:45

Yesssss, Simons for minister-president!!! Eindelijk. Het komt helemaal goed met Nederland. Ondersteund door Mr Airfryer en madame Wekker-Vandenvuilnisbelt.

Zure_gnoe | 07-06-20 | 14:52

@Thoth | 07-06-20 | 14:43: Wanneer ben je een deugniet ? Als je een agent verrot scheld of een ATM uit de muur rukt of een auto in brand steekt?

Koning BongoBongo | 07-06-20 | 15:31
▼ 2 antwoorden verborgen

De media zijn deel van het probleem omdat ze onjuiste mantra’s bewust verspreiden. Dat is hun agenda.

Neem als voorbeeld onderstaande leugen die door CNN werd gepropageerd aan de vooravond van de rellen in Fergeson.

De BLM-beweging kwam voort uit een leugen. Dat Michael Brown werd vermoord door een blanke politieagent terwijl hij zijn handen boven zijn hoofd hield.

Deze leugen werd door de media massaal gepromoot ( vooral door CNN)

Als gevolg daarvan sloeg de vlam in de pan en braken er rellen uit in Fergeson.

Later bleek uit grondig onderzoek door Grand Jury commissie dat Brown de agent aanviel en naar het wapen van de agent greep. Die heeft toen uit zelf verdediging geschoten.

Swieberj | 07-06-20 | 14:28 | 4

Of zoals die zwarte mevrouw zegt.
Ja het was moord, maar waarom geven jullie deze crimineel,die een zwangere vrouw een pistool op de buik zette zoveel aandacht.
Of die andere zwarte vrouw die roept,hou op met je blm gedoe.Dagelijks is het hier met dat bende gedoe en pas werd nog een 9 jarig meisje door jullie neergeschoten maar dat "matters"blijkbaar niet.

pejoar | 07-06-20 | 14:35

Ik vertel dat ook wel eens, dan kijken mensen je aan of ze water zien branden. Ook de """" getuigen"""" logen dat het gedrukt stond. Hij is in zijn rug geschoten. Leugen. Hij zat op zijn knieën. Leugen. Hij had zijn handen in de lucht. Leugen.

TheBigKirth | 07-06-20 | 14:36

@TheBigKirth | 07-06-20 | 14:36:
Hier zelfde ervaringen. Je mag ze dan jaren geleden wel een keer hebben verteld dat het ging om iemand die naar een wapen greep, en dan zijn ze verrast. Maar dat ene tegenwoord tegenover jaren lang indoctrinatie dat blanke agenten maar massaal zwarten afslachten is natuurlijk nooit genoeg.

earrebarre66 | 07-06-20 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
OuweOuweLekkerMauwe | 07-06-20 | 14:28

Buitenhof? Bestaat dat nog? Het “discussieprogramma” waarin de gasten tegenover elkaar het roerend met elkaar eens zijn en de presentator ook leuk meekeuvelt en alleen maar sturende vragen stelt? Het programma wat moet doorgaan voor “informatie”, “nieuws”, “duiding” en “debat”?
LOL. Kijkt daar nog iemand naar? Echt? Bewust? Niet omdat de TV toevallig nog op 1 staat? Koffietijd voor hoger opgeleide deugmensen. Vroeger had je “Het Capitool”, waarin mensen nog echt aan de tand gevoeld werden en politici met bibberende knieën op zondagochtend naar toe gingen. Maar nu heb je dit...
NPO. Wat een armoe.

Stormageddon | 07-06-20 | 14:27 | 3

Helaas, ja, daar kijken nog best veel mensen naar. Mensen met stemrecht. En mensen die nog veel bepalen. Dit land puilt uit van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Moedeloos van.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:33

Ben allang blij dat gans het domme SBS volk niet eens weet dat dit programma überhaupt bestaat. Zou John de Mol het zelf wel weten? Oh wacht, hij is het al aan het kopiëren. Albert V. staat nog op de loonlijst en mot ook wat.

Dubbelepunthoofd | 07-06-20 | 14:34

Nederland heeft een Joe Rogan nodig.

Sitting_targets | 07-06-20 | 14:45

Twan zijn bedovergrootvader was plantagehouder,vandaar zijn schuldgevoel...

Jimmy Mc Clure | 07-06-20 | 14:26 | 1

Vroeger werden er achternamen gegeven voor de mensen hun beroep of behoefde,
Twan zijn voorouders waren zwervers op zoek naar een huis,
een familie vol van klaplopers en faalhazen dusch.

TijdelijkOptimist | 07-06-20 | 14:48

Twan Huys is een synoniem voor faalbaas. Tsja je moet ergens goed in zijn toch? Goed zijn in falen is ook een kunst.

Donderwolkje | 07-06-20 | 14:26

Volgens mij insinueert Twan hier iets, waarvoor de politie geen bewijs gevonden heeft.

Mr.Crowley | 07-06-20 | 14:26

En maar wrijven in een vlek, die in den beginne nauwelijks aanwezig was.
Ja, er zijn racisten in Nederland. Net als rechts-extremisten. Al met al zijn het er weinig en wordt er waar mogelijk wat aan gedaan (directe claim: dat is het grote verschil met bijvoorbeeld aanhangers van een religie, die pas als het niet anders kan, gaan roepen dat het er maar enkelen zijn én dat zij het afkeuren... Maar binnen de religie vindt men het wel best of kán men simpelweg niet openlijk twijfel uitspreken, op straffe van uitsluiting en dood).
De NPO kan tegenwoordig niet veel meer, maar dit soort zaken overdrijven, uit het verband rukken, opblazen, uitvergroten, ja daar zijn ze goed in. En maar aan blijven wakkeren die haat. Het lijkt wel of ze actief bezig zijn haat te kweken en onderhouden.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 14:25 | 1

U ziet het ook. Let op. Nu wordt het nieuws beheerst door een zeaar gewonde bejaarde man die weg is gelopen uit de gesloten inrichting en overlopen is door oprukkende politiemensen. Dat moet de bejaarden toch aanspreken hier in Nederland. De meeste zijn nog niet dement dus die krabbelen wederom linkse partijen volgend jaar. Alle rode kruisjes helpen is het motto bij de NOS!

Harrie7949 | 07-06-20 | 14:50

Elke stam heeft z'n mythische vijandbeelden. De "Marokkanenverdelgers", "zwarte piet is racisme", "dit land wordt steeds onveiliger", "katholieke kerk is pedofiel", "omvolking en de zwakke grenzen van Europa", "windmolens draaien op subsidie" en "de Mercedes van Halsema". Het corrumpeert een normale uitwisseling van gedachten.

Diotima | 07-06-20 | 14:25 | 3

En zo is het, aangezwengeld tot groteske vormen door Sociale Media en een nalatige pers.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:30

Het is een tribaal denken. Kenmerkend voor de 3e wereld. Het lijkt erop dat bepaalde krachten er belang bij hebben het nuchtere overlegmodel en oplossing-gericht denken, kenmerkend voor de 1e wereld, te vervangen door een polariserend tribaal clash-gericht denken.
Waarom weet ik ook niet. Waarschijnlijk gaat het de pet van mijn simpele ziel te boven.

reservebelgië | 07-06-20 | 14:45

Beeldvorming. Rectificatie heeft geen zin meer, de toon is gezet dus de Rotterdamse politie is actief op zoek naar Marokkanen om te verdelgen. Ach ja, de NPO is ook maar een verzameling opiniemakers.

Graaisnaaiert | 07-06-20 | 14:25 | 1

Ondertussen zijn er nog steeds (oudere) volksstammen die netjes naar de NPO blijven koekeloeren en netjes alles slikken.
Let op, volgende stap is dat dit (valse) nieuws netjes middels nieuwsbegrip aan de kinderen wordt 'gevoerd'. Weten die veel? En de 'juffies' zijn óf links, dan wel naïef.

EEnzame SchizofrEEN | 07-06-20 | 14:28

NPO is zo onderhand de huiszender van ANTIFA aan het worden

Kamikazepiloot | 07-06-20 | 14:25 | 2

NPO ook op de terroristenlijst zetten?

Usumani | 07-06-20 | 14:30

Onderhand?
Al 10 jaar !

joppo0 | 07-06-20 | 14:30

ik hoorde Boris laatst heel ijdel op de radio praten over een boek dat hij had geschreven. Het ging niet over hem zelf, maar ergens toch ook weer wel.

Nanker Phelge | 07-06-20 | 14:24 | 3

Ja ook gehoord. Dat het boek een ontluikende homosensuele relatie beschreef was puur toeval had net zo goed hetero kunnen zijn aldus Boris. Uh huh.

Ashtrey | 07-06-20 | 14:28

Hm, dan was het zeker ook puur toeval dat de opbrengsten in zijn portemonnee terecht komen, hadden net zo goed weggegeven kunnen worden aan iemand anders.

obominotie | 07-06-20 | 14:46

Iets over een Kiboets toch?

Kuifje-naar-Brussel | 07-06-20 | 14:47

Yep, ik had het al geparafraseerd in het vorig topic.
Verder: RIVM 2 sterfgevallen.
Gooi de campings open nu!

Piet Karbiet | 07-06-20 | 14:23 | 7

@Stratum | 07-06-20 | 14:29:
Die allemaal. helaas voor u, stemrecht hebben. En over het algemeen stemmen met de voeten. En dus bepalen door wie u geregeerd wordt.
Qua Schultenbrau wil ik er nog wel bijhoren, prima kwaliteit biertje. De rest hoeft van mij niet echt.
Maar ik zou u toch aanraden een beetje lief te zijn voor de tokkies. Zij bepalen grotendeels hoeveel belasting u betaalt!

reservebelgië | 07-06-20 | 14:38

@kapoerewiet | 07-06-20 | 14:28: Door het gedoe van die militante aandachtshoe, eh zoekers, lossen ze het "racisme" niet op. Net zoals een partij als DENK de Moslims geen dienst bewijst. Het leidt eerder tot polarisatie. Negers zal gevraagd worden: "Wat vindt jij daar nou van? En wat voor antwoord ze ook geven en ook wanneer ze geen antwoord willen geven, het is toch nooit goed. Zeggen ze dat die militanten gelijk hebben, deugen ze niet. Zeggen ze dat die militanten niet goed wijs zijn, zal het probleem wel niet bestaan. En als ze niets willen zeggen, is het ook niet goed. Lekker is dat..

Heiner | 07-06-20 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Het kan ze niks schelen. Gewoon leugens blijven verspreiden op prime time tv en de rectificatie merkt toch niemand op. Twan Huys kan hier niet perse iets aan doen, z'n team van linkse redactiemeisjes wel.

kapoerewiet | 07-06-20 | 14:22 | 1

Hoezo, Twan leest zelf geen nieuws?

Kukooo1 | 07-06-20 | 17:40

Jammer.

azijnseikerT | 07-06-20 | 14:21

En maar door blijven gaan met leugens en suggestieve berichtgeving.
Walgelijk om op deze manier je eigen gelijk te willen creëren.

Ruimedenker | 07-06-20 | 14:19

Haha Twan. Late night op da RTLs! Haha.

Ashtrey | 07-06-20 | 14:19 | 1

Dacht dat daar geen hond(engeleider) naar keek?

TijdelijkOptimist | 07-06-20 | 14:44

De NPO is staatsvijand nr. 1 aan het worden. Maling hebben aan de voornamelijk blanke belastingbetaler, nepnieuws verspreiden en minderheden aan het ophitsen.
Activisme in een notendop.

NoMoreMrNiceGuy | 07-06-20 | 14:19

Aanpakken die kutgangsters. Maar let op je woorden. Maar keihard aanpakken, dus.

RickTheDick | 07-06-20 | 14:19 | 2

Het zijn geen gangsters, het zijn rappers. Dat is heel iets anders.

Kuifje-naar-Brussel | 07-06-20 | 14:49


Is' Twan Huijs' inmiddels niet een synoniem voor 'falert'

Ervaringsdeskundige | 07-06-20 | 14:19

Hey, alwéér een D66'er in Buitenhof?

leo de pejo | 07-06-20 | 14:17 | 2

Hij zei dattie in de jaren '70 inzake Zuid-Afrika ook Zwarte Piet al had benoemd. Sure.

Piet Karbiet | 07-06-20 | 14:25

Het debat, wat uiteindelijk via een gezellig gesprekje tot een innige circlejerk kwam. Ziedaar het kritische actualiteitenprogramma Buitenhof.

Graaisnaaiert | 07-06-20 | 14:27
-weggejorist en opgerot-
Leptob | 07-06-20 | 14:17 | 1

Kajsa, help! Toine brengt nepnieuws!

NPOlitiekgekleurd | 07-06-20 | 14:17

Twan Huijs faalt in alles wat ie doet. Hij zit daar alleen omdat ie de "juiste" mening heeft.

boebidoeibi_mehmeh | 07-06-20 | 14:17 | 1

Twan doet niks meer goed de laatste jaren. Hij kan hooguit nog buschauffeur worden, was voor Teeven ook nog de enige uitweg.

Busverhuur | 07-06-20 | 17:21

Lekker aan het deugen, Twan?

BRR76 | 07-06-20 | 14:16

Wat is dat ook een verschrikkelijk mens die Gloria Kookwekker.

Shellshock | 07-06-20 | 14:16 | 1


Verdraaien, liegen en opruien om de slachtofferrol maximaal uit te buiten.

Jackson | 07-06-20 | 14:19
-weggejorist en opgerot-
SherryOneal | 07-06-20 | 14:15 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken