Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF? Maar wat is dit voor MONSTERDING?

Dit raadt u nooit

A: Nieuwe coronavrije koninklijke koets
B: Mars Rover van SpaceX
C: Desert Beast van Tim & Tom voor Dakar 2022
D: De Grapperhaus Mark IV 1,5 meter Enforcer
E: Het ONTHUTSENDE antwoord, na de break

ALLE SCHAAMTE VOORBIJ. Zullen we dit monsterlijke zeebodem-apparaat de #Bodemsloper van #Boskalis noemen? Of verzachtender: de #deuggleufberoerder. Al is die laatste iets minder geschikt voor mediagebruik.

De eigenaren doopten hun 'reuzensleuvengraver' #Megalodon, een supergrote haai met hele grote tanden.

Zien Emilie Reuchlin en Tom Grijsen van Wereld Natuur Fonds - WWF het ook voor zich? Op die ongerepte, zo kwetsbare Noordzeebodem deze 'graver van reuzensleuven' voor het minimaal 5 meter diep 'wegpoetsen' van tienduizenden kilometers, rioolputdikke elektriciteitskabels voor #windmolenparken. Jules Verne draait zich om in zijn graf.

"Het is de schaamte voorbij dat in het Noordzee onderhandelaarsakkoord staat dat de visserij bodemberoerend is", schrijft de Zeeuwse visser Job Schot bij dit bericht terecht op zijn Facebookpagina.

Iemand van overheidswege of gelieerde ngo-filialen nog een misplaatste opmerking over ons moderne visserijgereedschap? Mooi, het Malieveld is vanaf morgen weer beschikbaar. Klusje voor Floris van Hest en Marc Timmermans van Stichting De Noordzee. O wacht, die laten zich sponsoren door Boskalis Nederland. Juist, zo werk dat dus...

(via de beroepsvissers)

Reaguursels

Inloggen

Ja als slimme mensen zeggen dat je electriciteitsproductie zo dicht mogelijk bij de afnemen moet plaatsvinden (kwestie van efficietie etc... ). dan moet je je daar als groene niks van aantrekken uiteraard.

Is het niet goedkoper van die windmolens die daar nu staan te voorzien van een mini waterstofcentrale om ter plaatse hun engerie in makkerlijker te transporteren waterstof om te zetten ?

Lt-Kol Kilgore | 04-06-20 | 10:06 | 1

Wilt u alstublief niet zo technologie-gedreven reaguren??
Een goede Ambtenar is meestal alfa- en gamma-geschoold, en is ervan overtuigd dat 'meeste stemmen gelden' ook in de techniek opgaat. Met 100 stemmen vóór en 1 onthouding valt een steen dus naar boven. Zo niet, dan is dit puur racisme / kapitalisme/ andere-deugterm.
Bovendien schrijft u engerie, dat is taalkundig fout DUS is uw argument waardeloos ja?!

/Deugmodus off

klimgek | 04-06-20 | 11:19

En deze ploeg wordt dus achter een zeilboot gehangen, toch?

Datgingniegoed | 04-06-20 | 03:52

Dat is 1 gleuf per windmolen.
Hoe wordt een windmolen gemaakt?
Welke energie vorm is voor het fabriceren van deze ploeg en windmolen gebruikt?
Allereerst wordt er dmv cement een fundatie voor de windmolen geplaatst.
Weet u hoe cement wordt gemaakt ? En hoeveel fossiele brandstof hierbij wordt gebruikt?
Dit wordt het grootste, wassen neusje van de zalm, project van de eeuw.
Door gewoon op gas door te stoken bespaar je meer CO2 en geld dan dit hele project ooit op gaat leveren.
En waarom doen we dit? Omdat er 0.00044% CO2 in de atmosfeer zit…DUH!?
Oh ja, ter compensatie van de benodigde ruimte voor dit project op de Noordzee maken we van andere gebieden op de Noordzee een natuur gebied waardoor de vissers net zo goed in de haven kunnen blijven .

Datgingniegoed | 04-06-20 | 03:42 | 1

Je bent vergeten die 0,00044% (440 ppm) met 100 te vermenigvuldigen. Verder prima verhaal.

Gezonde_Roker | 04-06-20 | 07:24

Groene idealen mag wat natuur kosten.

Gomezlopez | 04-06-20 | 01:52 | 3

U bedoelt rode idealen?

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 08:42

@Gomezlopez | 04-06-20 | 09:29: nee, Groen is de nieuwe dekmantel van marxistische idealen. Groen van buiten, rood van binnen.

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 12:02

Nou ben ik tegen windenergie, want windmolens draaien op subsidie en niet op wind, maar:
- Zo'n sleuf graaf je één keer, vissen is continu.
- Zo'n sleuf is een paar meter breed, vissers ploegen hectares om.
Dus mogelijk gaat de vergelijking een beetje mank.

Tapu | 03-06-20 | 23:43 | 2

Paar meter? 3 meter breed, 5 meter diep en kilometers lang. En denk nou niet dat ze aan 1 kabel genoeg hebben. Hoe naïef kan je zijn ?

Jackson | 04-06-20 | 00:40

Bovendien ploegt een visser de grond niet om, zeker bij pulsvissen niet. Sleuven graven is dus vele malen ergern. Die pulsvis innovatie vonden de Fransen niet zo gunstig voor hun traditionele visserij, dus middels de EU hebben ze de concurrentiepositie van Nederland vernietigd. Fijn die EU, one size fits none, of beter gezegd eigenlijk: one size fits Duitsland en Frankrijk. Nexit svp

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 08:47

Je bent zelf een natte sleuf!

No_Code | 03-06-20 | 23:07 | 1

Je moeder

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 08:47

Zonne-energie is Links dus Goed en dus is dit ook Goed en mag de zeebodem kapot omdat het Goed is.

Patatter | 03-06-20 | 21:52

Dit is gebouwd om rellen te onderdrukken. Overweldigende intimidatie werkt namelijk altijd terwijl al die complexe tactieken: benaderingen, gadgets, tools, charges, dwingen, vragen, meeknielen of dood gaan veel minder effect hebben.

GeenAccount | 03-06-20 | 20:40 | 1

ah, de ED2020

Der Lehrer | 03-06-20 | 21:22

Je ziet toch gelijk dat het een sneeuwruimer is.

komtdatschot | 03-06-20 | 19:48

Als we stroom erop zetten kunnen we met die megaventilatoren straks het klimaat beheersen.

oplichter | 03-06-20 | 19:38

Pulsvisserij verboden maar dit mag wel van Brussel?

TRUMP | 03-06-20 | 19:08 | 3

Scherp

GWB | 03-06-20 | 19:23

Dit dus. NEXIT !

Kim-Jung-Un | 03-06-20 | 20:20

Je graaft een keer een sleuf, legt er een kabel in , er komt vanzelf weer zand en dingetjes op.
Pulsvisserij is niet eenmalig.
Dus daar praten ze zich wel weer uit.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 21:06

Nou ook al een Schienenwolf gesignaleerd in Nl ? Waar moet dat toch naar toe...

Vesta | 03-06-20 | 19:02

Ploeg om kabel te leggen, is niet eens zo bijzonder. Als het goed is gooit ie het geultje ook weer dicht. Dingen worden wereldwijd sinds jaar en dag gebruikt in de kabelleggerij.

JdelaT | 03-06-20 | 18:40

Ik wil graag een blauwe, wanneer kunt u leveren?

Bolder | 03-06-20 | 18:34 | 2

U krijgt dan deze witte met een pallet blauwe verf.

Gele Beer | 03-06-20 | 20:11

Er is een klein puntje met Chroom6 in sommige lakken

Shoarmamasutra | 03-06-20 | 22:02

Mooi ding, maar kunt u m ook leveren met Apple CarPlay?

Sitting_targets | 03-06-20 | 18:27 | 1

Ja. Maar let wel op. Als je hem thuis aan het stopcontact legt werken priussnoertjes niet en Teslasnoertjes slechts 10 minuten. Er moet een Made for Iphonelogo op staan anders zit er geen officiele deugchip in. En oh ja. Er zit geeen hoofdtelefoonaansluiting in.

Shoarmamasutra | 03-06-20 | 21:48

Moedertje Gaia is hier is hier helegaar niet blij mee.

Nehemia | 03-06-20 | 18:23 | 1

Windenergie ging het toch om?

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 21:09

Flikker toch een verschrikkelijk eind op met dat domme gelul, niveau clickbait en opruien. Je kan een machine die heel precies een rechte smalle sleug maakt niet vergelijken met tientallen schepen met sleepnetten die kilometers bodem omwoelen en vernielen.
Echt, ik dacht dat GS beter zou worden nu het niet meer van de telegraaf is, maar het lijkt wel andersom.

captainobvious | 03-06-20 | 18:18 | 4

Het gaat om een windmolenPARK. En jij denkt dat het om één gleuf gaat?

Sans Comique | 03-06-20 | 22:49

Pulsvissen woelt de bodem niet om zoals een sleepnet dat doet

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 08:49

Met dynamiet vissen is overigens nog efficienter en je woelt de bodem ok niet om als je het op de juiste diepte laat afgaan.

Lt-Kol Kilgore | 04-06-20 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

De nieuwe katoenplukker voor op Mars. Lessons Learned.

ET007 | 03-06-20 | 18:18 | 1

Katoenplukker, dat was ook een nummer van Yusuf en Kamal. Wat vindt KOZP daar van? Daar valt nog best wat aan te benoemen, zacht gezegd.

Shoarmamasutra | 03-06-20 | 21:52

Mooi apparaat man.
En vissers, tja. Altijd verongelijkt. Altijd haantje de voorste. Altijd zeiken. Altijd hun werknemers uitknijpen.
In het dorp Yerseke bijvoorbeeld zijn er villa's voor de bazen en triest kleine sociale huur voor de bemanning. En hele grote kerken.

Barre_de_k | 03-06-20 | 18:15 | 6

Visserman verdiende van pakweg 50 tot 20 jaar geleden erg goed hoor. Wel keihard werken en weinig thuis. Om nog maar niet van alle risicos te spreken.

Heden ten dage verdient het nog aardig voor ongeschoolde personen.

En die reders lopen flink binnen ja. Maar sociale huur voor de bemanning? Daar verdienen ze teveel voor zeker weten.

sjef-van-iekel | 03-06-20 | 19:22

Niet zo dom leuteren, communist.

Jackson | 04-06-20 | 00:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Komen ze opeens met die sleuf graven een Oud Romeins dorpje tegen zeg.. archeologische opgraving, de kosten zijn vertienvoudigd..

P.Leuris | 03-06-20 | 17:59 | 2

Atlantis is Oud Grieks.
Niet Romeins

Kapitein Sjaak Mus | 03-06-20 | 19:39

@Kapitein Sjaak Mus | 03-06-20 | 19:39: Een Griek schreef er over. Eén Griek, 1. En deed dat in de zijlijntjes. Eén keer. En toch kon het uitgroeien tot een complete Franchise et miljoenen aluhoedjes die geloven dat het nog steeds bestaat. Er is geen hoop voor deze wereld.

Sans Comique | 03-06-20 | 22:52

Een verre nicht van die Koreaanse BOA-hond

Bijtendehond | 03-06-20 | 17:58

Is dat ding door verderfelijke blanken of door onderdrukte gehyperpigmenteerden ontwikkeld?

Alco-de-Holist | 03-06-20 | 17:55 | 4

Ik ben bang dat het ding door een blanke in elkaar is gefrot, dus zal nooit de diversiteit bokaal winnen..

homieguerneville | 03-06-20 | 18:16

@Rdock | 03-06-20 | 18:12: Komkom, het eerste 'environmental suit' is door een zwarte ontwikkeld. O.a.

Sans Comique | 03-06-20 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

Kan dat niet anders?
Zootje werklozen, allemaal een scheppie en graven maar.
Ok. De man een duikhelm erbij.

Kapitein Sjaak Mus | 03-06-20 | 17:55

Als je maar niet aan pulsvissen doet.

Zeddegeizot | 03-06-20 | 17:55

Mooi stukje techniek. Is er ook een documentaire waar we het ding in aktie kunnen zien?

nieuwe_Deen | 03-06-20 | 17:51 | 2

Het nieuwe BOA-voertuig, de BOA-ranger; van alle markten thuis. Hierin voelen de BOA's en kunnen zij zich op tijd uit de voeten maken als er gevaar dreigt.

Flip468 | 03-06-20 | 17:51

Dit is nog niks, wacht maar totdat ze gaan diepzee-minen.
Eerst oppervlakkige mangaan-knollen en als die zijn opgeveegd gaan ze daadwerkelijk de bodem in.
Alles voor de laatste restjes rare earth metalen.

Miezerig | 03-06-20 | 17:50

Heerlijk weer eens wat Neerlands glorie te zien.
Heb zelf eind jaren zeventig aan een voorloper gewerkt het was iets geheel nieuw toen.
Het was kleiner en lichter maar al wel voorzien van onderwatercamera's, de Spaanse lassers hadden er toen een flinke klus aan.

polderaar | 03-06-20 | 17:48

5G-vissen vriend. potje bier, tissues, pornhub streamen tot de max en ze drijven allegaar naar boven!

timmert12 | 03-06-20 | 17:45

Alleen zo’n zeikerige inteeltvisser kan hierover gaan klagen. Als je als duiker hebt gezien hoe de visserij de zeebodem compleet maar dan ook compleet aan gort aan het vissen was zou ik als visser niets eens iets durven zeggen.
Het is ook in ieders belang dat die kabels onder zand komen te liggen want iedereen, inclusief visserij, heeft er anders last van.

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 17:38 | 3

Totdat de milieufascisten aan jouw brood gaan knagen

Leduc | 03-06-20 | 17:45

@Leduc | 03-06-20 | 17:45: misschien ben ik niet zo’n kleinzielige zeikerd die elke zondag nog bij moeders in bed kruipt, maar het gevaar van milieufascisten voel ik eerder als een peuter met schreeuw om aandacht. Ik ben er totaal niet van onder de indruk.

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 17:50

Frans Timmermans is anders aardig op weg om jou geld uit te gaan geven net zijn "GreenDeal". Z

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 08:53

Kut. Ik gokte dat het de Grapperhaus Mark IV 1,5 meter Enforcer was. Ik kijk namelijk nergens meer van op tegenwoordig.

VanBukkem | 03-06-20 | 17:35 | 4

Nouja zeg Joris, waarom joris je me weg?

harry21 | 03-06-20 | 20:05

Joris?

harry21 | 03-06-20 | 20:05
-weggejorist-
harry21 | 03-06-20 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

De sleuven zijn eenmalig, maar het verwijderen van de kabels en het onderhoud aan de kabels komt daar nog bij. Als een kabel gebroken is, en dat gaat gebeuren, moet eerst de breuk gelokaliseerd worden. Dat is deels te doen als er een volledige breuk is, maar anders gaat de hele boel weer open. Er zijn nog geen bodemkaarten waar de kabels precies op staan, dus de volgende zot met een kabel kan de hele boel er weer uit trekken.
Wettelijk is het volgens mij ook nog eens zo dat degene die de boel in de grond stopt ook verantwoordelijk is voor het verwijderen van de kabels. Wat er dus bij het einde van de levensduur gaat gebeuren, is dat de bedrijven waar de molens en kabels ondergebracht zijn en masse opeens failliet zullen gaan. De dingen moeten verwijderd worden en de overheid gaat dat als enige overblijvende partij doen. De burger gaat met belastinggeld het opruimen betalen, nadat het aanleggen ook met belastinggeld gedaan is. De winst gaat naar het bedrijf. Een overheid met een beetje verstand zou een fonds in het leven roepen waar verplicht geld opzij gezet moet worden om de hele boel weer te verwijderen EN milieuvriendelijk te verwerken. Nu liggen er overal stapels wieken van composiet die niet te verwerken zijn. Deze dingen vergaan niet en erin zagen is niet zo gezond.
Tijdens het gebruik moet voorkomen worden dat de molens wegroesten en dus worden er enorme zinkanodes op gezet, die over een periode van twintig jaar op gaan lossen. Daarna zijn de molens dus schroot, want het plaatsen van nieuwe anodes onder water kost een vermogen. De effecten van de enorme zink-dispositie zijn niet onderzocht en worden niet aan de grote klok gehangen.
De andere oplossing is het aanleggen van een spanningsveld op de molen, soort schrikdraad, om te voorkomen dat organismen zich daarop vast zetten. Dit houdt vissen enige tientallen meters uit de buurt. De effectiviteit bleek wel toen er nieuwe vissen in een windmolenpark uitgezet werden. De hele school schoot per direct het park uit.
De vermeende toegenomen biodiversiteit blijkt ook een farce te zijn. De eerste paar jaar gaat het omhoog, daarna resteert een woestenij waar niets meer leeft.
Geweldig plan om die parken aan te leggen. Een grote stupiditeit is amper te bedenken en is daarom echt iets voor Den Haag.

Frau Merkel | 03-06-20 | 17:33 | 11

De molens op het land waren voor 25 jaar ontworpen maar worden nu al regelmatig vervangen.

Sans Comique | 03-06-20 | 22:58

Over 20 of 30 jaar komen ze er wel een keer achter dat die windparken op zee de grootste economische mislukking in de moderne geschiedenis zijn.

Jackson | 04-06-20 | 00:51

Frau Merkel, een erg interessant betoog. Heeft u bronnen waar u deze informatie heeft opgedaan, ik zou er graag meer over willen lezen? Overigens ook dank voor de technische inzichten en rectificatie van de kabelgraver. Zeker interessant

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 09:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Excuusconstructie Halsema

Tapioca pudding | 03-06-20 | 17:32 | 1

Briljant

Ramses Sappie | 03-06-20 | 17:44

Zo te zien een combinatie trencher, die tegelijkertijd een e-kabel in de geul positioneert (windmolens b.v.) en egalisatie schuif om de geul weer dicht te schuiven. Alles in één.

forecastle | 03-06-20 | 17:30

Mooi ding. Zinkt ie?

Feitenpliesie | 03-06-20 | 17:28

Dát is wat je noemt White Power.

leo de pejo | 03-06-20 | 17:26 | 1

Padum, Tisssss.

elfenstein | 03-06-20 | 17:29

Shut up and take my money. Dit ding MOET ik hebben voor de komende rellen en plunderingen. De Antifastamper, prachtig.

elfenstein | 03-06-20 | 17:26

Het is een imperial Walker. Uit Star Wars. Maar dan in het echie.

Osdorpertje | 03-06-20 | 17:24

Windmolens in zee=kudt. Maar dit is toch gewoon een mooi apparaat. Met minimale schade kunnen kabels in de zeebodem gelegd worden, voor welk doeleind dan ook.

Sinterbikske | 03-06-20 | 17:23 | 7

@MooseNL | 03-06-20 | 18:11: niet alleen is je opmerking uiteraard niet waar, hij is ook intens dom.

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 19:42

@Epistulae_Morales | 03-06-20 | 19:39:
Elke duikker kan je ook vertellen dat een gehaktmolen hetzelfde effect heeft als een windmolen. Als je elke dag voedsel stort op een bepaalde plek heb je binnen twee weken een gigantisch visstek.

MorgenEenAnder | 03-06-20 | 20:57

Epistulae, je persoonlijke ervaringen sluiten aan bij de initiële toename van biodiversiteit rond windparken. Echter blijkt uit onderzoek dat daarna dat de boel uitsterft en een woestijn over blijft. Op land zijn die dingt natuurlijk nog verschrikkelijker, maar de horizonvervuiling aan de kust is ook treurig. Bovendien is het rendement matig én instabiel en maken ze herrie en vormen ze wellicht een gezondheidsrisico. Conclusie: windmolens zijn geen goede toevoeging aan ons oplossingen arsenaal tegen het uitputten van fossiele brandstoffen. Als al die middelen en subsidies in kernenergie waren gestoken 20 jaar geleden hadden we nu al een thorium reactor zonder uitstoot van kernafval.

Joostmochtnietsweten | 04-06-20 | 09:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Zunne grote Lego Technik doos jonguh!

Enrique C | 03-06-20 | 17:21

Het probleem is, dat al die luitjes die GL stemmen, en greenpeace een warm hart toedragen, geen idee hebben wat er gebeurt. Ze zien in hun Vinex wijk, waar enkele straten verder nog gebouwd word, sleuven gegraven worden voor elektra en telecom. Die sleuven zijn maar 30cm breed, en dan nog een hoop van een meter breed ernaast.
Op de zeebodem schijnt om de een of andere reden voor één kabel een strook van 100mtr breed omgewoeld te moeten worden. Het is gewoon vandalisme en schandalig.

hotnot | 03-06-20 | 17:19 | 3

U beseft zich wel dat het dagelijkse geplemp hier enkel mogelijk is vanwege ontelbare dikke kabels van en naar een van de grotere internethubs van de wereld, geweaun hier in ons kikkerlandje?

elfenstein | 03-06-20 | 17:28

Ja maar net als Femke staan zij aan de goede kant en dus gelden regels voor zeebodembescherming niet. Voor vissers is dat heel anders, die zijn sowieso fout want die leven niet van subsidie en ze zijn roomblank.

5611 | 03-06-20 | 17:34

Nou zeg.. het is wat.. 250 km kustlijn, een strook tot 16 km uit de kust en daarvan is 0 m2 zichtbaar.. en dan gaat men wel een gleuf van 100 metertjes breed graven? De horror..

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 17:47

Tja, alle natuur moet kapot voor groene stroom. Dat mag geen verassing zijn. Zelfs die dikke met die bril met zn linksdragende geleuter heeft er een docu over gemaakt die zó waar is, dat er censuur op rust.

opblaasschaap | 03-06-20 | 17:19

ik zou als visser met een sleepnet achter dat ding aan gaan . veels beter dan pulsvissen .

newray | 03-06-20 | 17:18

Op zich vind ik (vaderlandsche) techniek supermooi. Denk terug aan de deltawerken uit mijn jeugd.
Het is natuurlijk wel een hadj machine voor de deugminaret.

postmodernismisdead | 03-06-20 | 17:17

Wat is precies de relatie tussen een ding dat eenmalig een paar sleuven gaat trekken voor een paar grote projecten, en de visserij die - bij het gebruik van de verkeerde spullen - dat elke dag opnieuw doet? Dom, dom, dom gezeik uit de visserijlobby. Al zie ik graag dat ze hun pulsvisdingetjes terug krijgen.

Muxje | 03-06-20 | 17:17 | 2

Inderdaad. Ophef over een zielig greppeltje. Een snelweg richt een boel meer schade aan, en daar wordt ook nog eens over gereden. Of wat te denken van de industriële massavernietiging door grasmaaiers? Pure floracide.

obominotie | 03-06-20 | 17:38

Elitair links en groen is de schaamte al lang voorbij. Op hoge toon fatsoenlijke mensen beschuldigen van natuur en klimaat slopen, maar de grootste aanslag op de natuur komt van dit soort links. Gehaktmolens voor vogels en insecten, de zeebodem vernielen, bossen cremeren, bossen en andere natuur -en weidegebieden slopen voor onrendabele zonneparken en windmolens.

Ik vind echt dat we iets mogen doen aan natuurbehoud en behoud cultuurlandschappen. Het is fijn dat er natuur is, waar je kan wandelen, waar dieren een leefgebied hebben. Daarom walg ik van dit soort zelfverklaarde milieu-zeloten die de boel juist komen vernietigen.

Nuuk | 03-06-20 | 17:16

Een volautomatisch knielende zwarte-schoen-kusser...

Pierre Lebon | 03-06-20 | 17:15

Gladde voetjes om die 5 meter hoge ploeg door de grond te trekken. Sneeuwkettingen kan natuurlijk niet, dubbel lucht ook niet, spikes eronder?

Gaat het niet dan? | 03-06-20 | 17:14

Dus als ik het goed begrijp, deze zeebodemploeg zorgt ervoor dat een zoute met uitjes met een jaartje of wat 10,- pleuro gaat kosten ? Waar kan ik de groene stroom opzeggen ? Ik hoef het niet meer. Gek op vis.

suscrofa | 03-06-20 | 17:13

Er gaat 1 kabel naar land. Je denkt toch niet dat reaguurdertjes zoals jij een windpark ontwerpen? Een belangrijk aspect bij zo’n ontwerp zijn nl de kosten en die kabels zijn erg duur.
Overigens hebben de meeste windmolens een versnellingsbak waardoor de as op de generator met 50Hz stroom produceert, kan gelijk een net op.

Zoveel onzin.. Misschien moet jij je schoolgeld gewoon terugvragen een heel simpel baantje zoeken en de wereld aan de mensen met enig verstand overlaten. Wordt iedereen blijer van.

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 19:50

@Epistulae_Morales | 03-06-20 | 19:50: Als we een wedstrijdje gaan doen wie de langste heeft kun je nog wel eens van een koude kermis thuis komen. De kabel kan best duur zijn, maar daarmee heb je wel een zwak punt in het systeem. Daar zou ik toch nog maar even naar kijken.
Als je je eigen advies opvolgt zit je dus zelf snel zonder werk..
Maar verder bedankt voor de verdere uitleg, daar valt nog wel wat te verdienen!

Frau Merkel | 03-06-20 | 20:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Zeeuwse visser is alleen maar jaloers dat hij niet meer elektrisch mag vissen. Dat maar goed ook want die pulsvisserei was toch wel heel schadelijk, een paar kabeltjes met duizende volt natuurlijk niet.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 17:12 | 1

Inderdaad.

Epistulae_Morales | 03-06-20 | 17:59

Een AT-ST op skies.

RickyLaRue | 03-06-20 | 17:10 | 4

Dat is een AT-AT.

RickyLaRue | 03-06-20 | 17:21

@Ramses Sappie | 03-06-20 | 17:34:
Yup. Goed gedaan knul.

RickyLaRue | 03-06-20 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Of is het een bnnvara Sophie Hilbrand detector?

Fi-Bu-Bla | 03-06-20 | 17:10

Dacht dat het een nieuw speeltje van Boston Dynamics was ...

Fi-Bu-Bla | 03-06-20 | 17:09

Ik heb interesse. Gaat het om koperkabels?

Leptob | 03-06-20 | 17:09 | 1

Flink dik ook. Er zit wel een teerlaagje omheen, maar dat brand goed.

Frau Merkel | 03-06-20 | 17:37

Dat is toch voor het klimaat jongens. Fuck de natuur, het gaat alleen nog maar om het klimaat.

C1O2 | 03-06-20 | 17:07 | 1

Idd er staat bijna geen boom op deze aarde die 100 jaar of ouder is.

Rallywally | 03-06-20 | 17:11

vraagje voor een vriend …….. kun je in die sleuf ook een burgemeester doen verdwijnen ??

nietoptimistisch | 03-06-20 | 17:07 | 1

Ik weet wie u bedoelt maar haar ego past niet in het sleufje.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 17:18

Ze zoeken nog steeds naar de O13. #stillonpatrol

Guusje Nadorst | 03-06-20 | 17:07

Techniek, altijd mooi.

Wijze uit het Oosten | 03-06-20 | 17:06

Als je nu ergens veel vis vind is het wel langs deze "trenches" en kabels.
De noordzee is namelijk een dorre woestijn.
Rond alle bouwsels door de mens op het zeebed sterft het van de vis.
Vissers weten dat, want die gaan uitgerekend dicht daarbij vissen.
En komen dan weer met hun netten vast te zitten.

De_Bruyne_Ster | 03-06-20 | 17:06 | 1

Dat klopt niet. De vissen zitten in de meer ondiepe gebieden. De vissers kwamen daar dus ook. Omdat het minder diep is, moeten de molens daar nu komen te staan. Door het bouwen, de trillingen van de molens, de spanningsvelden en de zinkafgifte wordt het klimaat volledig verziekt en worden de paaigronden en de leefgebieden van de vis onleefbaar voor vis. Vissers die daar nog komen (en dat wordt straks verboden) deden dat omdat daar nog wat vis zat. U draait de zaken om.

Frau Merkel | 03-06-20 | 17:40

Stoer, groot, wit. Kan ie ook z'n knie in iemands nek leggen?

foetgoud | 03-06-20 | 17:06 | 1

met als voorbeeld een burgemeester ??
Om te testen of het werkt wellicht …….

nietoptimistisch | 03-06-20 | 17:08

Zo'n visser is natuurlijk ook een soort zee-agrariër. En agrariërs hebben altijd wat te zeiken...

Enter Yeti | 03-06-20 | 17:06 | 6

@Gaat het niet dan? | 03-06-20 | 17:11: Hahaha. Je kon er op wachten. Yeti is gewoon een telg uit een eenvoudig Drents boerengeslacht. Er ligt nog wat grond in Drenthe wat door ons verpacht wordt aan een agrariër. Maar de beste man heeft altijd wel wat. Dan is het te nat. Dan is het te droog. Dan mag ie niet naar links. Dan mag ie niet naar rechts.

Overigens probeer ik wel mijn producten biologisch te kopen en kijk ik naar keurmerken op de vis die ik koop. Geen garantie. Ik weet het...

Enter Yeti | 03-06-20 | 17:24

@Gaat het niet dan? | 03-06-20 | 17:11: Ik stel voor dat yeti ophoudt met eten. Dat is pas goed voor dat milieu en klimaat van ze.

5611 | 03-06-20 | 17:39

Jammer inderdaad dat alleen de agrariërs nog wat te zeiken hebben. De rest is allang gemuilkorfd.

grom | 03-06-20 | 18:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Prima apparaat om de Dam mee schoon te vegen.

oldandwise | 03-06-20 | 17:05

Word er ook eerst gekeken of er nog wrakken liggen voordat ze de zeegrond gaan frezen?

Patje2011 | 03-06-20 | 17:05

Het lijkt op het strijkijzer van Asha Tuinbroeke tuinbroekskes

hangtiet met knoop | 03-06-20 | 17:05

Totaal oninteressant natuurlijk die paar kutvissen die gestoord worden. "Kwetsbare bodem", pleur op met je framing. Modder, wat zeewier en wat schelpen,. Boeien.

TheBigKirth | 03-06-20 | 17:04 | 3

En dan maar verbaasd zijn dat je met zulke "argumenten" niet gehoord wordt. Christus, lees je in. Kies zelf je bron, maar lees je in godsnaam in voordat je dit soort onzin uitkraamt.

De echte Stolwijker | 03-06-20 | 17:14

Ja, maar de boomkor visserij, (niet de pulskor, das iets anders) mocht niet vanwege het omwoelen en verstoren van de bodem.

hotnot | 03-06-20 | 17:15

@De echte Stolwijker | 03-06-20 | 17:14: Ah ja, het aanleggen van een kabel op de zeebodem vernietigt zoveel natuur dat het verboden zou moeten worden? Denk zelf na man.

TheBigKirth | 03-06-20 | 18:12

Nou, ik vind het eerlijk gezegd wel een mooie machine.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 17:03

Ik vind het een mooi stukje techniek.
Wel zo veilig voor de vissers die met hun netten achter kabels kunnen blijven hangen

zuurtjeregen | 03-06-20 | 17:02 | 2

Rondom kabels geldt een anker- en visverbod.

ole guapa | 03-06-20 | 17:07

@ole guapa | 03-06-20 | 17:07: Bekend is dat vissers zich niet aan regels houden.

MaarFeitelijk | 03-06-20 | 23:22

Hé, is mn PlayStation 278 eindelijk gearriveerd!

TijdelijkOptimist | 03-06-20 | 17:02

De vraag is, krijg je er covid 20 van?

Tishetnetnie | 03-06-20 | 17:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken