Luie pensvreters slaan terug naar vrekkig Elsevier
Beetje in de hangmat fotosoepen, DAT kunnen die Portugezen wel
Piswoest zijn ze, de Portugezen. Geen flikker uitvoeren, beetje onder een boom hangen en toeristen een poot uitdraaien en dan 's avonds op een terras janken bij de fado want õ õ õ, wat hebben we een zwaar leven. Spanjolen geen haar beter, beetje onder een boom de hele dag aan de zak krabben, en dan 's avonds de zielige Gipsy King uithangen want ó ó ó wat hebben ze een zwaar leven. Italianen, och man. Bent u wel eens met een veerbootje van Cernobbio naar Belagio gevaren? Kapitein, eerste stuurman, tweede stuurman, bootsman, dekknecht voor de espresso, dekknecht voor de stootwillen, dekknecht voor de loopplank en dan nog een dekknecht die het kettinkje van het haakje haalt bij de steiger. En allemaal een dik salaris en met 53 met pensioen, en allemaal 's avonds janken bij een terras om Borsato-liedjes, want ò ò ò, want hebben ze het zwaar. Nou, dat dus. [BRON:]
Reaguursels
InloggenWat racistisch van de Portugezen, ik heb helemaal geen blond haar!
Kappen met dat Monster van Frankrijkstein genaamd De Euro: we spreken niet allemaal Duits en wonen evenmin allemaal in Duitsland. Dus meer maatwerk voor elk land: lekker devalueren van de munt in het zuiden en revalueren van de munt in het noorden. Moet je eens kijken hoe snel ze daar weer boven Juan zijn! De huidige euro is een splijtzwam en de opmaat naar een nieuw Europees conflict.....
Met de komst van de Euro hebben we afscheid genomen van devalueren van afzonderlijke regio's. We kunnen dankzij de Euro alleen maar welvaart herverdelen, net zolang totdat iedereen even arm mis. Daarna komt de Europese burgeroorlog waarbij wij het goud van de Italianen door Piet Hein laten ophalen. Tot slot begint elke regio weer met een eigen munt en kan er weer pais en vree bestaan.... (en Griekenland / Italie / Spanje / Portugal weer naar hartelust devalueren zoals ze al hun hele leven doen. ....
"Ze" kunnen hun goudvoorraad verkopen, maar ook gewoon stukken land. Op die manier kunnen "we" uitbreiden, groeien. Wel grond zonder inwoners natuurlijk, anders helpt het niet.
Nexit
Zoals het nu met die EU van kwaad naar erger gaat is dat helemaal niet meer zo'n slecht idee.......
Ach, dat Elsevier, waarvan bijna niemand in Nederland weet wie nou eigenlijk daar de bazen c.q. eigenaren van zijn, met journalisten met een hoog D66 gehalte (een aantal heel goede journalisten - o.a. Syp Wynia - het blad de rug hebben toegekeerd) schrijft ook vaak maar wat. Mijn abonnement bij Elsevier heb ik opgezegd, omdat ik eens zeer genuanceerd en scherp op een artikel reageerde, maar de D66 moderators die bij Elsevier weigerden he te plaatsen.
"Vrijheid van meningsuiting, maar niet bij Elsevier"!
D66 is een partij waarvan steeds meer Nederlanders nu inzien, dat die een zodanige anti Nederland partij is geworden, afschaffing referendum en ons nu in een federale staat Europa wil gooien, met Duitsland en Frankrijk als grote landen met de meeste stemmen, zodat we een provincie in Europa worden, toestaan dat zelfs de EU bij ons belastingen gaat opleggen en innen , dat D66 in Nederland echt van het tapijt moet worden geveegd.
Bovendien met de niet capabele bestuurders zoals Jetten, de arrogante Ollongren en die Palestijnse liefhebster mevr. Al-Qaq-Kaag moeten we afrekenen svp.
Heb gisteren hun propaganda filmpje op TV gezien ivm politieke partij reclame, om alles wat EU is te verheerlijken, over Nederland spraken ze niet eens meer.
Het was om te kotsen.
Als we dat D66 verder toelaten, staat ons nog wat te wachten!
Eens kijken hoe lang je het thuis uit houd met bedelende vrienden die vragen om je geld en als je het niet geeft dat ze op hun pik getrapt zijn omdat ze zelf niet met geld kunnen omgaan. Er is hier maar 1 antwoord op en dat is een Nexit.
Afspraken in de EU worden gemaakt onder het mom van "als de druk maar hoog genoeg is wordt alles toch weer vloeibaar". Kortom een EU regel verdwijnt weer net zo snel als die wordt opgesteld. Mark Rutte kan allemaal regels afspreken, maar de Italianen houden zich er toch niet aan en wij kunnen als gekke Henkie betalen. In Italië is laatst de bank "Monte dei Paschi di Siena" gered met belastinggeld (via een constructie). Gebeurde dat volgens de EU regels, welnee natuurlijk niet, want in zo'n geval moeten aandeelhouders het failliet betalen. Een staats bail-out mag niet volgens EU regels. Maar het gebeurde wel. En dat gaat gegarandeerd weer gebeuren.
Die Britten lachen zich gek nu ze uit de EU zijn. Zal heus nog wel
problemen geven.Maar ze hebben een veel beter uitgangspunt.
Ik zeg: Nexit, wanneer kunnen we stemmen? Oh nee. nou moet ik natuurlijk niet gaan denken dat we in een democratie leven.
U leeft wel in een democratie, maar de intelligentie en het geheugen van het electoraat werken niet mee. Emotionele windvanen lijken het wel, die kiezers.
@Jan, Leiden | 30-05-20 | 12:24: We leven niet in een democratie, we leven in een schijnochlocratie.
Nu lees ik in de Telebelg dat een gefrustreerde D66 stemmer een NEXIT wil.
Heeft eindelijk het licht gezien.
Ik ben ook D66 stemmer en wil geen Nexit. Zo daar!
De enige slimme is het VK. Zijn er mooi uitgestapt. Hoeven aan al die onzin niet mee te betalen.
De VO krijgt een ander probleem. Alle immigranten willen naar de VK, na de Brexit zullen de EU landen die immigranten geen duimbreed meer in de weg leggen. De Fransen zijn daar al mee te begonnen door het toe te staan en zelfs te begeleiden. Gaan de andere EU landen ook doen. Scheelt onze EU een hoop geld en narigheid en leren we de VK een lesje!
@Wedergeboren | 30-05-20 | 18:10: De VK dus
Precies. Klaar met die onzin
Ja, de EU heeft Nederland weer mooi beet. Die landen gaan natuurlijk niet hervormen. Leiders daar maken zich niet populair bij het volk als ze meer belasting gaan innen en de pensioenleeftijd omhoog gooien, dus dat doen ze niet. Dan kun je beter bij de EU aankloppen, dat zal het volk prima vinden. Nederland zal voor de show even moeilijk doen, maar gaat uiteindelijk overstag.
Wat Nederland eigenlijk moet doen is het tegenovergestelde als signaal en middelvinger naar de EU: verlaag de belastingen en pensioenleeftijd hier en laat de staatsschuld maar oplopen. Maak je het volk blij mee en je zet de EU in een hele lastige positie. Met het huidige EU is er geen drijfveer om alles goed te doen, we hebben al meerdere keren gezien dat wat er op papier staat in de praktijk toch niet wordt nageleefd.
Na 20 mooie jaren in Frankrijk, waar ik hoop nog een jaartje of 20 erbij te mogen pakken, kan ik als ervaringsdeskundige zeggen dat de fransen die te vertrouwen zijn op de vingers van 1 hand te tellen zijn. Op de één of andere manier rekenen ze uiteindelijk altijd naar zichzelf toe. Nederlanders weten dat beter te doseren.
Hoe lang blijven we nog aan dit dode EU paard trekken?
Vergeet niet dat Covid-19 alleen maar een genade klap is geweest voor de toch al zo in nood verkerende zuidelijke EU staten.
Een “recovery” uit de 2008 crisis heeft nooit plaats gevonden en verschillende europese banken waren al zogoed als failiet.
Het medicijn” een gelijke munt, de Euro” was de oplossing om de onderlinge handel te bevorderen maar hierbij is de 180 bladzijde tellende bijsluiter vergeten te lezen.
Dit plan stamt uit de jaren 50 toen er nog geen flappen tappers en electronisch bank verkeer bestond.
We staan als Nederland als een wandelaar voor een informatie bord met hierop een plattegrond van de omgeving. Op dit bord staat een rode stip en pijl ,met de tekst “ U bevindt zich hier”
Een halve meter van een gapende afgrond.
Een goed virus schoont de boel op, zowel op biologisch vlak, maar dus ook op economisch vlak. Wanneer laten we de natuur nu eens zijn werk doen en stoppen we met dat tegennatuurlijke vechten?
Mijn in en in Portugese informant snapt niets van de tekst. En kennen we veel Nederlanders die met witte sokken het strand betreden? Die twitterende Portugees weet blijkbaar ook niet dat de belastingdruk in Nederland voor de normale inwoners vele malen hoger is dan de tarieven in zijn eigen land? En na de plannen waarschijnlijk nog veel hoger
Ik heb zomaar het ernstige vermoeden dat dit uw Portugese informant worst zal wezen....
En dan vooral happen naar Noord-Europa - Juist diegenen die de E.E.C. succesvol hebben opgezet (Ze mogen daar beneden eigenlijk blij zijn dat we al die andere landen er bij hebben gelaten). Dit geeft ons als natie nog wat extra motivatie om koffers met geld aan die landen te geven .. Ahum .. Not ! Het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland .. Noorwegen .. intussen, hebben hier geen last van.
Waarom lees ik geen enkele reactie van Rutte in de internationale pers om die lulpraat over Nederland te weerleggen? De feiten over de financiële situatie van Nederland, maar vooral van zijn bevolking worden daar nergens officieel uitgedragen. Ja, over dat we een belastingparadijs zijn (wat ook niet deugd trouwens). Alsof Nederlanders rijk zijn, met z’n twee weken op de camping in Italië. Ik hoor niemand in mijn omgeving dat we zomaar geld moeten geven. Laat Rutte dat verhaal daar in Zuid-Europa maar gaan vertellen. Uiteraard moet je schijt hebben wat anderen over je denken, maar ja, publieke opinie is belangrijk voor politici. Vooral in dat soort hysterische landen als Italië en Spanje.
deugd ? klopt, bedoel je, met een T.
Als je een gezin wat in de schulden zit en niet met geld om kan gaan wil helpen geef ze dan voedsel ipv geld.
Dat is nl veel effectiever.
Ook wat betreft dat voedsel moet je wel goed selecteren. Veel mensen weten zelfs niet meer hoe je een rode kool moet bereiden. De caisiere in de supermarkt, wijzend naar een venkel op de band: hoe heet dat ook weer?
@B. Randnetel | 30-05-20 | 10:28: nou en, dan vreten ze het maar gewoon rauw als een beest.
Laten we ons voorbereiden op een invasie in Portugal. Pak allemaal je pinda's en oefen je stembanden, genoeg is genoeg!
Beter zouden we heel Zuid-Europa gaan negeren als vakantielanden. Dankzij de klimaatveranderingen hoef je er voor het weer niet meer heen. Mensen boven de Alpen zijn over het algemeen veel vriendelijker en servicegerichter. En dan kijken we van een afstandje toe hoe de boel daar langzaam maar zeker in ern woestijn veranderd, terwijl hier steeds betere wijn gemaakt wordt. Ik start de diesel!
U heeft wel een punt, gisteren alweer 34 graden in de schaduw, het is hier geen doen meer..(Ik start ook de diesel)
Portugal is een van de weinige zuid-Europese landen die af en toe wat hervormd.
Zeker de gemiddelde pensioenleeftijd is daar uitzonderlijk: ligt zelfs hoger dan in Nederland.
En begrijp het beeld wel - babyboomers die in de Algarve een huisje kopen.
Waar Nederland veel geld en koopkracht verliest door de euro en het beleid uit Frankfurt, wordt Portugal misschien wel de kan ontnomen op eigen kracht economisch te groeien.
Pensioenleeftijd hoger? Vertel.... tot welke leeftijd moet de doorsnee Portugees dan doorwerken? Ouder dan 67,5 jaar?
Serieus? Ik heb het even opgezocht voor mini-schizo: 69 + 6 maanden. In Portugal zou dit 66 zijn. Drie en een half jaar langer werken en belasting afdragen. Ga jij het haar uitleggen, hoe eerlijk het allemaal wel niet is?
Het gaat in de media de hele tijd over 'de zwaarst getroffen landen' die geholpen moeten worden. Maar hoe wordt dat bepaald? Qua verlies van BBP lijkt het verschil tussen de landen vrij gering.
Conclusie is dus dat het niet gaat om wie het hardst getroffen is. Maar wie simpelweg het minst gespaard heeft.
Waarom zou je als knoflookland dan ook zelf sparen als de noord-europeanen dat wel voor je doen? Want keer op keer op keer geven we ze toch wel geld.
@2voor12 | 30-05-20 | 08:56: De grap is, de inwoners daar hebben het voor zichzelf veel beter geregeld. Omdat ze weten dat ze niet op de overheid kunnen vertrouwen. Dus huizen zijn vaak grotendeels afbetaald, pensioen wordt opgebouwd via een te verhuren huis of een stukje land. etc.
Dan de Nederlander die trots is op de lage staatsschuld, maar zelf volledig afhankelijk is van de overheid als hij werkloos wordt, ziek wordt, of met pensioen gaat. Geeft die overheid niet thuis, dan heeft hij niks om op terug te vallen.
@Dr_Prepper | 30-05-20 | 09:00:
De basis waarop de transferunie is opgezet is verkeerd. Tel alle totale schulden van staat plus privé bij elkaar op en vergelijk die. En niet alleen de staatsschulden. En dan pas zien of je iemand moet helpen.
Maar dat zal niet gebeuren want de macht in de EU wat betreft de financiën is nou net in handen van de zuid-europeanen dus die vinden het prima zo.
@2voor12 | 30-05-20 | 09:05: En neem de koopkracht, bezit en welzijnsindex mee in het plaatje. Met een eigenhuis en een stukje tuin, kun je in Portugal heerlijk leven van 1000 euro per maand. Wie doet je wat?
In Nederland maak je al meer kosten om te kunnen werken.
Dat de zgn. degelijke Noordelijke landen, d.w.z. de beter georganiseerde kolonies, betrokken zijn bij financiële wantoestanden op grote schaal, klopt. De hele financiële wereld is één groot gokpaleis waarin er geen verschil bestaat tussen eerlijk en oneerlijk, crimineel en niet-crimineel.
De tijd van eerlijk werken ligt al weer ver achter ons, behalve dan voor de verliezers in de maatschappij. Het Noorden is net zo decadent als het Zuiden, laten we onszelf niks wijsmaken.
We hebben al multiculturalisme als officiële staatsideologie, dus over welke Noordelijke cultuur hebben we het eigenlijk? Die we in de geschiedenisboeken terug kunnen lezen, maar die in de realiteit al is verdwenen.
In de Elsevier staat een mooi stuk "geen stuiver extra naar zuid europa" waarin haarfijn wordt uitgelegd dat nederland juist een hele hoge schuld heeft (staatsschuld+priveschuld) 301% dan bijv Italië 248%.
Die cijfers hoor je nergens.
www.elsevierweekblad.nl/economie/acht...
Helemaal terecht. In Italie zijn de schulden collectief en de burgers rijk - veel huizen bezit, weinig hypotheken en pensioen op de pof.
In Nederland is de staat relatief rijk en zijn de pensioenen gespaard, maar zit de burger klem met hoge belastingdruk en hypotheken.
Wij als burger zouden dus nog eens moeten bloeden voor de collectieve schulden van Italianen.
Ik vind het prima, laten we ons pensioengeld dan maar eerst opnemen en pensioen collectieveren ten laste van staatsbegrotingen. Laten we collectief bijlenen tot het niveau Italië. Deze gelden verdelen onder de bevolking - huurwoningen opkopen en hypotheken aflossen.
De eurozone/EER werkt niet goed, omdat landen zo verschillend zijn qua hypotheek, pensioen, lastendruk, sociale voorzieningen.
Als we in de EU willen blijven, lijkt het buitengewoon verstandig om financiële mores van knoflokiërs te adopteren.
@De verwarde man | 30-05-20 | 08:59: Geheel correct.
De trots die we voelen op onze lage staatschuld is een hard gelach in een unie die overloopt van schuld.
En has-been Merkel moet weg ! Afd, waar ben je ..
Net als de hongaren en polen gewoon schijt hebben aan wat de rest van ons denkt en onze eigen gang gaan. We hoeven niet zo nodig lief gevonden worden.
In ben niet op de wereld gekomen om vrienden te worden....
@Southpark | 30-05-20 | 08:33:
Ik ben niet op de wereld gekomen om mij te laten uitkleden en uitschelden door mensen die zelf niets van hun leven willen maken. Hulp in nood is prima maar als je decennialang er zelf niets aan doet na vele keren al geholpen te zijn dan houd het op.
Ok
@Southpark | 30-05-20 | 08:33: Dat is je dan vast gelukt
@QuelleFromage | 30-05-20 | 09:28:uw nick doet me denken aan een Fransoos die alles geweldig vind zolang hij maar niet of weinig hoeft mee te betalen.
Nee neem dan de lega-nord, zelf willen ze zich afspiltsen van het arme zuiden maar tegelijkertijd wel boehoe roepen als Nederland niet voor het arme zuiden wil betalen. Ik wil gvd een financiële compensatie van de knoflooklanden omdat ik het halve jaar in het kutweer moet zitten!
Ze zien ons kennelijk als de exemplaren die daar twee weken per jaar op vakantie gaan. Prima, doen we dat toch niet meer? Ow wacht, ze krijgen ons geld sowieso wel.
En de UK zag dat het goed was
Je helpt landen niet door ze gratis geld te geven. A. het is nooit genoeg. B. het eigen gedrag verander je hier niet mee. C. diegene uit wiens zak het onvrijwillig komt krijgen schijt genoeg van de handjesophouders en hun politici. Elastiek rekt niet oneindig.
drugsverslaafden blijf je ook niet geld geven.
@Der Lehrer | 30-05-20 | 13:27: dat doen we dus wel. Dacht je dat die detox klinieken iedere verslaafde maar 1x zagen ?
Precies wat onze heren en dames in brussels willen.. onrust onder de bevolking stoken.. doen ze ook landelijk. Zoveel mogelijk groepjes proberen te maken zodat wij het gepeupel geen gezamenlijke vuist kunnen maken tegen die nassie globalisten. Best goed bedacht nietwaar?
Die 500 of 1000 miljard wordt gewoon gebruikt om populariteit voor de EU te kopen. Men gaat extremer stemmen (communisme of rechts-extremisme) indien het financieel slecht gaat, dus anti EU, anti establisment. Als ik met m’n Italiaanse vrienden uit regio Rome praat, die haten de EU en zien de EU als reden van hun moeilijke leven (rijden allemaal een dikke BMW en dragen minimaal Armani), wel super gezellig volk trouwens.
De EU (Brussel) doet dus wat nodig is om populair te blijven en dat is strooien met geld.
Deze 500 miljard of 21 miljard voor Nederland overleven wij wel, maar na 3 jaar gaat het weer fout en je kan niet blijven strooien met geld.
Deze 500 miljard is dus het begin van het einde van de EU, de sluizen staan open en strooien van het geld is niet meer te stoppen.
Geef ze a.u.b niets! Het gaat tegen U werken. Ze zijn nu al beledigd wanneer de fooi niet naar genoegen is. Met uw subsidie willen ze helemaal niets meer doen.
Het zijn net asielzoekers
Syp Wynia, daar kun je altijd van op aan. Eind jaren tachtig volgde hij Paul Bollen op als chef van de kunstredactie van het Nieuwsblad van het Noorden, waar Wierd toen ook werkte. Ik heb Syp in die jaren leren kennen als een intelligente en ook betrouwbare personality. Net als Wierd overigens.
Bij de vorige crisis stonden exact dezelfde landen te bedelen om geld. Nu, meer dan 10 jaar later is er niks veranderd en zijn wij gierig? Volgens mij staan we met de EU na elk opstootje op de markten als slechtste te boeken wanneer het gaat om economisch herstel.. handels afspraken prima, maar de EU heeft als politiek orgaan redelijk gefaald
Als die landen geen geld meer hebben kunnen ze ook niet importeren.
Dus geef ze maar een paar pegels van ons.
Nederland gaat nooit failliet.
@HoerieHarry | 30-05-20 | 01:53: Dan kunnen we met de subsidie fooi beter de producten die ze zouden willen importeren, weggeven. Is het zelfde maar dan weet je aar je geld heen gaat.
In de Elsevier staat een mooi stuk "geen stuiver extra naar zuid europa" waarin haarfijn wordt uitgelegd dat nederland juist een hele hoge schuld heeft (staatsschuld+priveschuld) 301% dan bijv Italië 248%. De staatsschuld is daar een groot aandeel, maar de burgers hebben nagenoeg geen schulden.
Als "ze" geld van ons willen hebben, dan verkopen ze maar een stuk land. Daar ben ik wel bereid voor te betalen. Nederland groeit!
Grootste netto betalers. En wij zijn de vrekken? I want my money back!
Kijk als de zilvervloot binnen komt varen moet je wel op de juiste kade staan. Dat hebben de Portugezen en Spanjaarden beter begrepen dan de Kaaskoppen. Wie is er hier nu lui en dom?
Een bedelaar komt bij jou bedelen.
Jij: -Zoek een baan, joh.
Hij: - Vrek!
Jij: - Jij hebt meer geld dan ik. Waarom zou ik je geld geven. Leen het maar.
Hij: - Ik bel je pappie op. Jij moet excuses aanbieden.
Op BNR vonden ze de Elsevier bijna racistisch om deze cover.
Hoe dan?
For real
Want BNR (en zij Elsevier)
Racisme als term is al heel lang aan corrosie onderhevig. Staat iets of iemand je niet aan, gooi er maar mee.
BNR is een eng indoctrinerend links kliekje, met ideologische typetjes als Roos Abelman en de eurofiele Boekenstijn als fakkeldragers
Rofl!!
Bellagio is a tourist trap
Ik heb er leuke dagen gehad vroeger. Ook met de ferry.
@Gele Beer | 30-05-20 | 00:50:
Probeer in Bellagio maar eens een echt Italiaans restaurant te vinden...
Het is mooi, ok, maar puur voor de Amerikaanse en nu ook Chinese toerist.
Doe mij Menaggio maar, aan de overkant. Jammer dat Il Vecchio Menaggio dicht gegaan is, kwam er graag.
Ze ontduiken de belasting en zijn tegen NL omdat daar hun grote bedrijven geringere bealsting betalen. Ze geven de mogelijkheid aan Chinezen om goedkoop naar Europa te komen en pensionados hoeven 10 jaar lang geen inkomstenbelasting te betalen. Zo lokken ze onze rijken naar hun land. In de oorlog leverden ze oa. Wolfraam aan de Duitsers. Kom op zeg. Bovendien heeft de gemiddelde Portugees meer vermogen dan de gemiddelde Nederlander. Gaat lekker zo deze vooroordelen en modder smijterij.
Buitenlanders buiten de EU moeten 500k meenemen en investeren in Portugal (onroerend goed bijv.) Na 5 jaar wonen krijgen ze een Portugees paspoort. In de tussentijd doen ze boodschappen en kopen ze andere zaken in Portugal tegen 23% BTW. Ook betalen ze gemeentebelastingen alleen IB is vrijgesteld. Deze is trouwens aangepast tot 10%. Voor vele Europeanen is het goed vertoeven. Vele Engelsen, Italianen, Fransen, Finnen en Zweden vertoeven in de Algarve lekker de pensionado uithangen. Golfen, uiteten en boodschappen doen tegen 23% BTW. Op deze manier komt er geld binnen in Portugal.
En die stomme noorderlingen er maar geld in pompen. Waarom zou je dan ook gaan hervormen of hard werken...
Italie, het Afrika van europa.
Links-of rechtsom,Rutte tekent gewoon bij het (aangepast) kruisje.
Als je ziet in wat voor dikke auto's veel Spanjolen rijden, hebben ze het volgens mij nog niet zo slecht. Uit eten gaan is in Spanje aanmerkelijk goedkoper dan hier in Nederland. Supermarkten zijn dan weer iets duurder.
In hotels en horeca zie je veel Zuidamerikaanse vrouwen die het vuile werk doen, terwijl de werkloosheid in Spanje toch hoog is. Die werkers zijn meestal illegaal, zo heb ik mij laten vertellen. Dat zou in de landbouw ook veel voorkomen; daar zijn het voornamelijk Afrikaanse immigranten.
Met al die illegalen zal er een flinke zwarte economie zijn, waar geen belasting over wordt afgedragen. Dat zwarte deel van de economie wordt ook niet meegeteld in het BBP, dus het land is in werkelijkheid rijker dan je op basis van de officiële cijfers zou verwachten.
Van Italië en Griekenland is sowieso bekend dat er een grote zwarte economie bestaat, al hebben de Grieken daar sinds hun laatste crisis wel een hoop aan gedaan. Italië zit ook nog met een groot aantal voormalige staatsbedrijven die tegen beter weten in overeind worden gehouden. En dan hebben ze nog de mafia.
Is het dan zo gek dat wij hier de hand op de knip houden. Zolang er daar niets veranderd kunnen we bij iedere crisis geld in de bodemloze put storten. Wij staan er financieel beter voor omdat we stevig hebben bezuinigd toen dat nodig was, dan mogen we dat van een ander toch ook verwachten?
Amen, brother.
Prima betoog.
Het is ook wel typisch dat van die EU-schapen op tv gaan lopen blaten over hoe erg het wel niet is met de reputatieschade van Nederland.
Ehm... Die knoflookvreters bedelen geld bij ons, niet andersom!!! En dan hebben ze nog het gore lef ook ons continu totaal af te branden... Zij zijn degenen die zich zorgen zouden moeten maken over hún reputatieschade als corrupt, belastingontduikend lui kutvolk als ze bij ons on geld komen bedelen... Ze kunnen boos zijn en dreigen met van alles en nog wat, maar uiteindelijk gaat het om ons belastinggeld en is de mening van de knoflookvreters van 0 en generlei belang...
De focus vanuit het buitenland zit hem op het 'belastingparadijs'. wat is het gewin voor Nederland in geld uitgedrukt?
Ik zit bijvoorbeeld helemaal er niet op te wachten dat een Starbucks maar 0,5% hoeft te betalen en dat nog lager kan maken de door de inkoopprijs kunstmatig op te schroeven.
Wat heb je er aan als een espressobar naast een Starbucks zit en de uitbater van de espressobar betaald de volle belasting en die van Starbucks maakt gebruik van de laagste belasting die mogelijk is.
De Nederlandse burger gaat gebukt onder absurdistisch hoge belastingen en dan zijn wij het belastingparadijs? Wel eens geprobeerd met pin te betalen in Italië?
In feite t zelfde probleem als voor die zuiderlingen - geen cent van wat er in die zieke banken wordt gepompt komt bij de gewone Italiaan/Portugees terecht. Maar je ziet:: journalisten in die landen verzaken dus óók hun taak van kritische controlerende macht. Niet de feiten, enkel patriottische propaganda. Feit blijft - en dat staat ook in dit EW stuk - dat onze staats + privéschuld het dubbele is van die van de Italianen. En het wordt erger: ambtenaren zinnen er nu op om ook eerste huis bij vermogen te rekenen. Eigen broek ophouden moet je niet willen in NL; in de schulden jij!
Starbucks heeft niets te willen. Gewoon netjes afrekenen zonder constructiewerk. Anders kunnen ze vertrekken. Gaan we de koffie wel ergens anders drinken.
@Huub12 | 29-05-20 | 22:18: Sowieso een verschrikkelijke tent vol slappe koffie met allerlei smaakjes en soy latte voor mensen die eigenlijk geen koffie lusten. Je koopt daar holle marketing en niets anders.
@kapoerewiet | 29-05-20 | 22:14: de media zijn in de handen van de rijken. Het plaatje van de omslag Elsevier: de boven helft: hard werkende NL-ers en Portugezen, gewone mensen. De onderste helft de rijke Portugezen en NL-ers. Kortom het gaat om de rijken en de armen niet om noord en zuid.
@5611 | 29-05-20 | 22:41:
Inderdaad. Koffie die niet naar koffie smaakt, net zoals thee met aardbeiensmaak en condooms met kaneelaroma.
Wat niet deugt is het excuus waaronder deze forse herverdeling plaats vindt. Corona-herstelfonds. Geld lenen om zwaar getroffen bedrijven en economieën te helpen. Ergens is het logisch dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, maar wij worden driedubbel genaaid hier. Ten eerste nemen wij een relatief groot deel van de aflossing op ons. Ten tweede zwakt die enorme lening onze kredietpositie af: wij kunnen straks niet meer zo goedkoop lenen om onze eigen economie te helpen. En ten derde hebben we die extra leningen voor onze eigen economie straks hard nodig, want hoewel de economieën van de zuidelijke landen slechts 50% harder getroffen worden, krijgen zij het grootste deel van de pot, en wij krijgen vrijwel niets. Bedenk daarbij dat dit een "herstelfonds" genoemd wordt, en dat in de ramingen van 2021 de economieën van o.a. Griekenland en Italië harder zullen opveren dan de onze.
Misschien is het terecht dat wij als sterk land relatief veel betalen in de vorm van hogere rentes, garanties en terugbetalingen, maar onze bedrijven moeten dan ook recht hebben op een evenredig deel van de pot.
Nee dat is niet terecht.
Nivellering zou nooit het doel van samenwerking mogen zijn.
Bovendien worden in Nederland de extra lasten -zoals gebruikelijk- weer niet bij de sterkste schouders gelegd maar bij de middeninkomens.
Dat zijn de middeninkomens die nu al een lagere koopkracht hebben dan het Europees gemiddelde.
Lening? Die 500 miljard zijn een gift.
@kapoerewiet | 29-05-20 | 22:22: Een gift aan de EU? Van wie dan? nee, dat geld gaat geleend worden.
@Muxje | 29-05-20 | 22:55:
De EU geeft het weg, wat in feite op hetzelfde neerkomt als wanneer Nederland het weg zou geven. Want wie denk je dat het gat mag opvullen als de poep de ventilator raakt ?
@Muxje | 29-05-20 | 22:55: voor ons een lening, vanaf daar roof door de EU en vanaf de EU een gift. Wij moeten wel terug betalen, verder niets of niemand.
in de bizarre wereld van EU en linksDeug zijn het de netto-ontvangers van het geld van de Anderen die de macht hebben over de geldstromen.
De gulle gevers dienen nederig in elkaar te krimpen zodra het tuig om meer meer meer roept en dreigt met beschuldigingen over racisme & kolonialisme.
Nexit graag en laat die boeven hun eigen belastingen en pensioenen maar betalen.
In 2015 heb ik elsevier tijdens een halfjaar kortingsabonnement en de grote syrische exodus een kutblaadje zien worden. Toen heb ik bedankt. Soms klap ik nog voor mezelf vanwege dat besluit. Als ik aan het bouten ben.
Ja, Elsevier deed voorkomen alsof zij een "rechts" geluid maakten tegenover de media-rivieren vol linkse poep.
Niet dus.
Dat zal zeker wederzijds zijn.
@Jan Passant mk2 | 29-05-20 | 21:51: Ze zitten iets rechts van het midden, ik lees het blad nog steeds, maar daar is het ook wel mee gezegd. Gaat achteruit. Wordt elke week ook iets dunner lijkt het wel.
Ik ben rond dezelfde tijd abonnee geworden en ik ben best tevreden met ze.
Alitalia vlucht van Rome naar Amsterdam. Ik zag vanachter een raamplaats hoe 1 man de koffers op een transport legde, het ruim in, terwijl 4 man erbij toekeken, waarvan 1 met een notitieblok waar hij niks op schreef.
Elke keer als ik met Alitalia vlieg hoop ik dat ze nog bestaan als ik weer terugvlieg, maar laat dat maar aan de Italiaanse overheid over.
Die zijn al lang met pensioen
Nederland moet eerst zorgen voor haar eigen bevolking, pensioen leeftijd verlagen naar 55 jaar. Dan meer feestdagen invoeren voor alle geloven 1 dag en iedereen 45 vakantie dagen, wettelijk. Alle hypotheek schulden onder de 200.000 kwijtschelden en nationaliseren. Huren verlagen. Daarna naar de EU rennen en hand ophouden, roepende dat we geld nodig hebben en roepen dat de anderen solidair moeten zijn en hun ondertussen uitmaken voor nazie als ze tegensputteren.
En zorgen dat de voedselbanken niet meer nodig zijn. Want als we onze eigen mensen niet eens een minimum bestaan kunnen bieden, wie geeft onze overheid dan het recht om met miljarden te smijten?
Dat is echt godgeklaagd.
En welke douceurtjes geef je aan huurders en/of eigenaren die hun woning tot op 30k hebben afgelost? Het idee is leuk, alleen de de manier waarop vind ik nog niet fair.
@Atlantis-95 | 29-05-20 | 21:35: geen probleem, verzin maar wat, het mag wat kosten, we doen het namelijk op andermans portemonnee.
@ZZP-er | 29-05-20 | 21:27: Voedselbanken zijn naar mijn mening 1 van de grootste schande van dit land in de huidige tijd. Ben het helemaal met je eens!
@Atlantis-95 | 29-05-20 | 21:35: die douceurtjes komen niet. In tegendeel, wie spaart en aflost wordt hard gestraft en in dit land. Ik zoek een nieuw heenkomen voor mijn verantwoordelijk opgebouwde vermogen
@kapoerewiet | 29-05-20 | 22:25: Bulgarije. Een waar belastingparadijs. Zoek maar een leuk appartement uit in Varna. Lekker relaxed. Zomers heerlijk rond de 28°C en 's winters rond +10.°C. Wintersport niet te ver weg.
Laatste tijd geen peilingen meer over NEXIT, ben benieuwd of nog steeds een ruime meerderheid in de EU wil blijven.
Je hebt gelijk, tijd voor de GS grote NEXIT poll.
Grappig. Iedere keer heeft de Nederlandse bevolking nee gezegd en is ja gedaan door onze o zo DEMOCRATISCHE regering. Je hoeft geen poll te houden, je hoeft geen referendum te houden, de meerderheid wilde dit niet en wil het nog steeds niet! Maar onze politici willen meer macht en dat meer kunnen ze alleen behalen in de EU. Vandaar dat er gehandeld is tegen de wil van het volk. Aan de andere kant, het volk protesteerde amper, stond erbij en keek erna.
Hoeft niet. Een zeer ruime meerderheid van de Nederlandse sheeple, televisiekijkend Nederland, wil absoluut geen Nexit.
Hoe heeft het zover kunnen komen dan?
En waarom moeten wij verantwoordelijk worden voor de schulden van Italië als we geen enkele invloed hebben op hun beleid dat die schulden heeft laten ontstaan?
Daarom wil de EU die invloed hebben. Meer EU lost dit allemaal op, echt waar.... Voor alle problemen die de EU creëert is de oplossing volgens de EU,meer bevoegdheden en meer macht naar de EU.
En precies om deze reden volgt op de fiscale unie een politieke unie, net zoals wetmatig op de muntunie een fiscale unie hoort te volgen. Ik heb het al eens eerder gezegd, Guy Verhofstadt verwoordt waar we voor getekend hebben, niet Mark Rutte.
Ach, toen was het idee - in de maakbare samenleving- , dat als bruine vla mixt met blanke vla, er op den duur een homogene vla= gelijkheids samenleving ontstaat. Hoe dom kun je zijn.
Iets met een goudvoorraad van 2,5 miljoun kilo tegen een goudprijs van €50.000 per kilo. Zullen ze ook al wel verpand hebben maar eerst dat maar eens op en dan praten we verder.
Die goudvoorraad is nodig voor de nieuwe munt, die nieuwe munt ontstaat op het moment dat het huidige systeem klapt. En eens klapt ons huidige systeem dat kan volgende maand zijn dat kan over 50 jaar zijn maar eens gaat het fout. De goud voorraad van landen is de verzekering voor een nieuwe opzet van een financieel systeem.
Goed zo , lekker onenigheid in de EU.
Laten we er gewoon mee ophouden met deze bodemloze put.
Heerlijk dat de EU zo verenigt. Bij een EEG is men dankbaar bij elke hulp. Nu eist men het.
Italiaanse fascisten eisen excuses van Nederland: www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Precies, Italië is samen met Duitsland WO2 begonnen maar daar hoor je nooit iemand over.
Misschien gaan die ons dan wel bombarderen?
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-20 | 20:40: Italiaanse treinen en helikopters doen nauwelijks, dus laat staan vliegtuigen.
Donald en Amalia samen op het strand, lekker hoor.
Vanzelfsprekend dat elke opmerking hierover in dat propagandablaadje wordt gecensureerd.
Ga toch lekker failliet Elsevier, je verdient het.
Wat snap je al?
Nu zijn ze te ver gegaan die gasten
Ons laten wegzetten als vrekkige nazi's is wel goed dan?
@LesGrossman | 29-05-20 | 20:34: Edit: Snap'm al ,lama zitten.
@LesGrossman | 29-05-20 | 20:34: De vraag is of het de 'vrekkige 4' is of de 'verstandige 4'.
En nu de feiten: 1) wij werken het minste aantal uren per werkweek in heel Europa, 2) gaan eerder met pensioen dan Portugezen, Spanjaarden en Italianen en 3) doen het wat participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt ook slechter dan genoemde landen. Zo zijn de feiten. Slappe lulexcuses en slechte uitvluchten hieronder graag.
feitelijk slap slecht gelul vraag maar aan mijn moeder
Nederland is nog steeds productiever dan de knoflook-landen ongeacht duur van werkweek.
Daarnaast hebben we een stuk grotere schuldenberg en een lager besteedbaar inkomen per hoofd van de bevolking. Zou de geldstroom dan niet de andere kant op moeten?
@einz | 29-05-20 | 20:33: privaatschulden dus
Wij moeten voor hen doorwerken tot ons 70e zodat zij met hun 62e met pensioen kunnen.
Feit.
Wij werken langer door dan die knoflook landen.
Ja, en daarom moet er geld naar Zuid-Europa, haha.
@Ichneumonidae | 29-05-20 | 20:38: Daar heb je wel een puntje ja.
1) Werken en werken ja, kwestie van efficiëntie. Daar kut.
2) Verschil is er mss., maar marginaal.
3) Vrouwenparticipatie op de arbeidsmarkt speelt nauwelijks een rol. Vrijwel altijd nikszeggende baantjes.
Ga toch fietsen man, of eens kijken op de grotere pleinen in Lissabon die vergeven zijn van luie uitvretende niksnutten uit hun voormalige koloniën.
Plus wat ik al eerder opmerkte, waarom moet er dan ALTIJD geld van Noord naar Zuid? Slap en slecht geouwehoer van jou, BBB.
Moet je wel nageven dat Eusebio een goeie voetballer was.
Eens! Het is puur gelul dat de mensen in Zuid Europa allemaal opvreters zijn, er wordt daar ook hard gewerkt, waarschijnlijk harder dan hier. Het onderliggende probleem is dat totaal verschillende economieën en culturen door de Euro geforceerd aan elkaar zijn gekoppeld. Dat was destijds een bewuste keuze met als uitgangspunt dat als de economieën tussen eurolanden zouden integreren, de politieke integratie als vanzelf zou volgen wat dus niet gaat gebeuren. Er blijft geen andere optie over dan de Euro te verlaten. Maar wie durft die knuppel te gooien? Rutte zeer zeker niet.
@MarkiesDeBalzaque | 29-05-20 | 20:48: Ze hebben geen eigen muntjes meer en kunnen dus niet devalueren om er weer bovenop te komen (met Griekenland als schrijnend voorbeeld).
De Europese economieën waren nooit gelijkwaardig en gaan dat ook nooit worden; de invoering van een enkele munt was dus een van de meest imbeciele acties ooit.
Euro verlaten dus, daar heb je een punt. Een politieke unie moet ik al helemaal niet aan denken - dat is voorbij het absurde, ook al gaat het die heilloze kant op.
@Ichneumonidae | 29-05-20 | 20:54:
Volgens mij zijn we het eigenlijk wel eens.
Ik krijg ook serieuze buikpijn van die berichten over Eurobonds hier en daar en steunpaketten zus en zo maar het is allemaal nogal complex. Dus zeg ik nog maar een keer: Nexit!
en.m.wikipedia.org/wiki/Retirement_ag...
Overal in Europa stijgt de officiële pensioenleeftijd.
De lijst op de Wikipagina zegt niet alles. Vele landen kennen ook regelingen waardoor werknemers al met 58/59 stoppen met werken. En daarbij de een of andere vorm van uitkering ontvangen tot de officiële pensioendatum. Bijvoorbeeld België met z’n ‘brugpensioen’.
Des te knapper dat we (relatief) goed in de slappe was zitten in vergelijking met die landen die - volgens u - bovenmatig presteren.
Het gaat natuurlijk niet om de aanwezige uren per week maar hoe productief je bent. En volgens mij doet NL het hier niet slecht.
@theo-is-dood | 29-05-20 | 21:09: Precies. En dan blijkt dat wij in werkelijkheid ruim voor ons 65 met pensioen gaan. Eerder dan de gemiddelde Europeaan.
@MarkiesDeBalzaque | 29-05-20 | 20:48: de noord Italianen werken heus wel maar Italië is opgezadeld met een onrendabele laars. Onder Florence begint marokko.
@jufrouw theelepeltje | 29-05-20 | 20:38: Ook dat klopt niet. De pensioenleeftijden zijn vergelijkbaar met die van ons. En zoals gezegd gaan wij in werkelijkheid eerder met pensioen dan de gemiddelde Zuid-Europeaan.
De boete op overwerken is hier al gauw ruim de helft van het loon dat je ervoor krijgt. Werken loont totaal niet in Nederland dus dat we met z'n allen minder werken is niet meer dan logisch. En als Rutte geen 70.000 banen in de zorg had wegbezuinigd had de participatie van vrouwen ook een stuk hoger geweest.
Die feiten zijn helemaal niet relevant. Iedereen moet gewoon zijn eigen broek ophouden in plaats van te bedelen bij een ander.
@revolte | 29-05-20 | 21:36:
Klopt helemaal. Italië is de Eurozone in het klein. Nog een argument om er uit te stappen lijkt me..
@Bigi Bana Boy | 29-05-20 | 21:37: heb je daar wat cijfers en bronnen voor? Net afgelopen 2 jaar paar collega’s en schoonouders met pensioen gegaan. 66 jaar. Hbo* allen.
Is anekdotisch, maar wel -mijn- realiteit. Ben dus benieuwd naar je bronnen.
@Bigi Bana Boy | 29-05-20 | 21:35: Dat was 10, 20 jaar geleden zo. Helaas zijn vroegpensioen en vut al lang opgeheven. Hoog uitdenekkletsgehalte.
Iedereen die moet werken met spanjaarden, portugezen en italianen weet dat dit complete onzin is.
Dit is dus precies wat die euro doet: Volkeren tegen elkaar opzetten. Er wordt nu exact het tegenovergestelde bereikt van wat men ooit voor ogen had. Een Duitser is niks beter dan een Italiaan en een Portugees niets minder dan een Nederlander. Het enige dat niet deugt is die gemeenschappelijke kudtmunt. We moeten eruit. En wel zo snel mogelijk. Nexit!
Spijker op z’n kop
En om de lieve vrede te bewaren, zal Duitsland (Lees 'Merkel') instemmen met elk financieel reddingsplan. Die worden nog steeds gechanteerd met de Tweede Wereldoorlog en willen er nooit meer van beschuldigd worden dat ze aan de wieg van een volgende Europese oorlog hebben gestaan.
We kunnen om te beginnen uit Schengen en de Euro stappen. Dat zou al flink schelen.
"Er wordt nu exact het tegenovergestelde bereikt."
Ben je daar wel zo zeker van? Zegt de term; "verdeel en heers" je iets?
@Andersdenkend | 29-05-20 | 21:41:
Ik ben sowieso nergens zeker van,
mensen die alles zeker weten vind ik heel eng.
Het zou dus best kunnen dat je een punt hebt.
Ik kan alleen maar hopen dat de wereld niet zo cynisch is dat je gelijk krijgt.
@FrankVeer | 29-05-20 | 21:21: Die zijn ze precies daardoor weer aan het opbouwen. Hetzelfde met die krankzinnige immigratie politiek van ze, ook gevolg van hun schuldcomplex.
De hele euro is overigens gebaseerd op de premisse dat je van Italianen en Spanjaarden een soort Duitsers kunt maken. Dat gaat niet en dat willen ze niet. Daarom zal de euro mislukken.
Zeg maar dag met je handje, zeg maar dag dag dag
Zeg maar dag met je handje, zeg maar dag
Wat jammer nu dat je weggaat
En dat je ons nu alleen laat
Zeg maar dag met je handje, zeg maar dag dag dag
Zeg maar dag met je handje, zeg maar dag
Zeg maar dag met je hoofdje, zeg maar dag dag dag
Zeg maar dag met je hoofdje, zeg maar dag
Wat jammer nu dat je weggaat
En dat je ons nu alleen laat
Zeg maar dag met je hoofdje, zeg maar dag dag dag
Zeg maar dag met je hoofdje, zeg maar dag
#NexitNu
Ik vind het maar bananen met knoflook vergelijken.
Eerder smakeloze water tomaten met droge wrange courgettes
Natte plak tomaat op een tosti waardoor het brood helemaal zompig wordt.
Wat een vooroordelen hebben die Portugezen.
Ik draag nooit witte hoge sokken onder een korte broek.
Hé Pablo, waar bijft mijn cerveza? viado preguiçoso.
OT Corona Vaccin nieuws. De NOS brengt nieuws nos.nl/artikel/2335575-vaccinfabriek-... waarin gemeld wordt dat India een hoofdrol zou gaan spelen bij de aanmaak van Covid-19 vaccins. Maar...... De Amerikanen hebben in Tsjechië de firma Praha Vaccines aangekocht. Dit jaar verwacht Novavax 100 miljoen vaccins in Tsjechië te gaan produceren en in 2021 een miljard vaccins. Daarmee gaan de Amerikanen dus een afhankelijkheidspositie van India uit de weg. Er is op dit moment sprake van giga-investeringen in de vaccin industrie. Het bericht van de NOS op het journaal geeft een eenzijdig beeld.
www.novinky.cz/koronavirus/clanek/ame... Bron
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 29-05-20 | 20:23: Er komt gen vaccin tegen Covid-19, nooit niet. Net zoals voor SARS.
Wij, liberaal als we zijn, laten rustig de laatste medicijnenfabriek in Nederland sluiten. Want ja, liberaal hè? Je zal het bedrijfsleven eens iets in de weg leggen.
Is er al een vacin? Ik dacht het niet en mogelijk komt het er nooit. HIV-component in virus.
In de race om als eerste een werkend vaccin te produceren waren de Amerikanen in dezelfde positie als Nederland: alles verkocht aan India. Maar nu hebben ze de Tsjechische fabriek (tot 2017 in Amerikaanse handen) teruggekocht. Dit is natuurlijk nog niet de garantie dat ze het werkende vaccin tegen covid-19 hebben, maar zonder productiecapaciteit ben je helemaal nergens.
@johnelec | 29-05-20 | 20:37: Volgens Nobelprijswinnaar Luc Montagnier die het HIV virus ontdekte hebben we te maken met een articieel gekweekt virus. Dus volgens zijn onderzoek is COVID-19 in een laboratorium gekweekt. Uiteraard krijgt deze man nergens een podium om zijn verhaal te doen.
En een medicijn "Verboten" want "Big Farma".
@Bigi Bana Boy | 29-05-20 | 20:29: Of nog beter nog, verkopen aan de Chinezen.
Zo lang Nederland iedereen in Europa een oor aannaait met de belastingrulings, heeft iedere Europeaan het volste recht ons een Jan Lul te vinden.
Yep! Nederland is nog altijd een belastingparadijs. Voor multinationals, dat wel.
Wel eens naar Ierland gekeken?
... iedere Europeaan...
ja maar zelf zijn die ook eikels
Exact. Wij zijn een piraten natie. Schurkenstaat.
@Bigi Bana Boy | 29-05-20 | 20:30: ik ga me in een hoekje zitten schamen nu. Totaalmalloot.
Jij weet niet niet eens wat een belastingruling is, meneer Schadenfreude, anders zou je niet zo'n onnozel comment plaatsen.
En dan dat gelul over Nederland dat iedereen (staat er echt, haha) in Europa een oor aannaait en blablabla. Over 'Jan Lul' gesproken, tsss.
Klets niet. Elk land in Europa kent regelingen om aantrekkelijk te blijven voor grote ondernemingen. Neem nu Frankrijk dat miljardensubsidies aan zijn auto-industrie gaat geven. Compleet met subsidies voor autokopers.
Hier meer voorbeelden: www.justlanded.com/nederlands/Frankri...
@RickRD | 29-05-20 | 20:26:
Tarieven vennootschapsbelasting:
NL : 25%
Dui: 15%
CH: 8,5%
FR : 33%
CYP: 12,5 %
@theo-is-dood | 29-05-20 | 21:16: Italie, aankoop elektrische fiets van 1.000 euro. Subsidie door de overheid ... 600 Euro.
@Ichneumonidae | 29-05-20 | 21:06: Als dat zo is mag dat zo veranderen. Levert alleen wat lege bruevenbuskantoren op de Zuidas op. En misschien een paar duizend arbeidsplaatsen die makkelijk ander en wel nuttig werk kunnen vinden.
Het zijn gewoon levensgenieters en hard werken word je moe van.
Best te begrijpen.
Een leven zonder stress is wel lekker.
Zeker, en vooral ook slim! In het noorden van de EU werken ze er tenslotte hard voor om die EU droom op papier ook werkelijkheid te laten zijn zodat misselijkmakende populistische technocratische robots als Jetten er mee kunnen kokketeren in al even misselijkmakende verkiezingspropaganda filmpjes
@litebyte | 29-05-20 | 20:20:
Wij verdienen het wel en als zij te weinig hebben gaat er weer wat geld naar toe.
Heerlijk toch voor hun?
@HoerieHarry | 29-05-20 | 20:24: Ja, dat heet Europee.... sorry ik bedoel dat heet het EU-gevoel.
@HoerieHarry | 29-05-20 | 20:24: Het gaat om het schenken van totaal 500 miljard. Dat noem ik niet "wat geld". Deze hele schuldencrisis heeft niets met corona te maken. Corona wordt misbruikt om het geld dat ze eerst niet kregen om hun banken te redden nu alsnog en het liefst als een schenking te krijgen. En gaat ten koste van onze pensioenpotten want dat is het enige wat de NL-er bezit en voor gespaard heeft.
Ik durf te wedden dat er vooral in Italie meer belasting verdwijnt door corruptie en vriendjespolitiek dan via belastingparadijs Nederland.
Nederland is net zo corrupt, het verschil zit in ee manier waarop. In Italie betalen ze gewoon 'ordinair' met geld. In Nederland krijg je via een ingenieus lobbycircuit al dan niet via derden posities toegeschoven of zaken geregeld voor de 'organisatie'.
Enig idee waarom de enorme drugscriminaliteti in Nederland nooit hard wordt aangepakt dat het ook werkelijk niet meer intersaant is om in NL je ermee bezig te houden?
Italianen die zwart geld hebben hebben dat allemaal op een Zwitserse bankrekening. Geschat wordt dat ze totaal 200 miljard in Zwitserland op banken hebben staan. Italiaanen zijn t.o.v. v/d NL-er veel rijker. De staat is arm omdat ze het niet voor elkaar krijgen om belasting te innen.
@johnelec | 29-05-20 | 20:25:
Maar hoe kan dat als er een Europese Spaarrichtlijn is. Als er een common reporting standard is.
Lees: Meer dan 100 landen hebben afspraken gemaakt over de automatische uitwisseling van financiële gegevens van personen en organisaties volgens de zogenoemde Common Reporting Standard (CRS). Dit zijn in ieder geval de lidstaten van de Europese Unie. Kijk hier voor de deelnemende landen. Bron: Belastingdienst
Op wat voor rekeningen staan die Italiaanse miljarden dan? Want die gegevens (ook van de Uiteindelijk Gerechtigde ubo) worden aan de Italiaanse belastingdienst doorgegeven
@theo-is-dood | 29-05-20 | 21:29: Zwitserland... iets met bankgeheim, geen EU...
@theo-is-dood | 29-05-20 | 21:29:
Hahahahaha..... Belastingambtenaren die moeite moeten doen. Voor de veel mensen (<100k) niet relevant. Als u een topmanager, voetballer o.i.d. bent, dan zullen de belastingdiensten het interessant vinden.
Laat die socialistische landjes (want dat zijn het) eerst hun staatsschulden maar eens significant omlaag brengen. Dan kunnen we praten. Lukt ze dat niet (en dat gaat ze inderdaad niet lukken), dan zorgen die bonds er alleen maar voor dat de PIS landen (Portugal, Italië, Spanje) zich dieper en dieper in de schulden zullen steken.
Nu heb ik daar geen moeite mee, maar alleen wanneer ik daar niet voor hoef op te draaien.
@Varende_Reaguurder | 29-05-20 | 20:10 elangrijk eg!z
Jij hebt ergens geen moeite mee als je maar niet overstag hoeft: Nou lekker belangrijk zeg!
Wie is hier nu gek ?
Stigmatiserend weer. Een man die het echte werk doet en een vrouw die telefonerend rondjes rent met het idee dat ze ook wat doet. Van beide landen overigens. En dat terwijl er bijna geen vent meer is die uberhaupt weet wat een steeksleutel is
Steken wel
Om het toch nog even af te maken: hangend over dat tandwiel is levensgevaarlijk. Gewoon aan de andere kant gaan staan. Ik mis een bouwhelm voor vallende delen, ik zie geen hanschoenen. En verder vraag ik me af waar hij kracht op uitoefend. Er zitten geen bouten om de steeksleutel op te zetten. Het enige punt waar dat zou kunnen is rond. Zo kan ie wel weer
Huh? Wat is daar stigmatiserend aan?
Echt jammer dat Elsevier afdaalt tot het niveau van de Telegraaf. Het valt me tegen dat ze zelfs op die redactie zo meegaan in clichés over Zuid-Europeanen. Het is hybris om te denken dat Nederland NIET profiteert van de EU en de EMU. We profiteren juist extra van de interne markt vanwege een munt die te goedkoop voor ons is.
"We"....? Welke we?
Dus je vindt het niet erg om 5 jaar langer te werken dan die Zuid-Europeanen die zich aan geen enkele afspraak m.b.t. hervormingen houden en nu gratis geld eisen. Je bent een heel goed of een erg dom mens. Kijk eens naar deze video waarin Jort kelder uitlegt hoe het precies zit met Italië misschien opent het je ogen. www.youtube.com/watch?v=yqLQ7iSnLK4
@vic_typh | 29-05-20 | 20:08:
Dit.
Woningnood, onbetaalbare huren, lonen die nauwelijks stijgen, 18 miljard aan bezuinigingen voor Griekenland, belastingen. De EU is een zegen voor het bedrijfsleven, maar een horror voor de burger.
@Varende_Reaguurder | 29-05-20 | 20:14:
Ja dat zeiden ze vroeger ook al. Maar het werkt nauwelijks. Misschien dat wij net zoals zij in Minneapolis ook eens de boel moeten gaan afbranden?
Die munt is ons tegen een veel te hoge wisselkoers door den strot geramd.
@vic_typh | 29-05-20 | 20:08: ik voel me ook niet echt aangesproken. Ik betaal me het schompes aan belasting. Krijg er niks voor terug en mn kinderen kunnen tot dr 65e geen huis krijgen.
@Varende_Reaguurder | 29-05-20 | 20:14: Precies dat. Mede dankzij de euro zijn we in 20 jaar amper iets opgeschoten qua koopkracht. En D666-types die aan komen zetten bloemetjes en varkens die we naar Italië exporteren heb ik al helemaal de schurft aan. Als het aan hen ligt draaien we dat sowieso al zelf de nek om.
Als u met wij enkele brievenbusfirma's bedoelt, begrijp ik uw betoog.
U vindt het een goede zaak dat wij te weinig loon krijgen naar werken en ons geld dan ook nog eens uitlenen aan Knoflokiërs opdat ze meer van onze producten kopen?
Welke van de twee covers het origineel nu is is niet zo relevant.
Wat wel duidelijk wordt is dat de Europese eenwording verder dan ooit is.
Daar gaat de natte droom van D66 en dikke Frenske Timmermans.
Nee onderdeel van het spel. EU wordt uitgebouwd door crises. Vroeg of laat gaan we gewoon weer de poeplap trekken of garant staan met ons dikke witte allen. Desnoods geven ze de constructie een andere naam. Kusje d'r op. Klaar. Tot de volgende crisis.
EU bestond toch al nooit behalve op papier zoals eerdaags geld dat nu ook niet meer digitaal is.
Portugeestig zeg...
Fijn klimaat, mooi landschap, lekker eten, niemand snapt kuifjes en portugeestige drank: Heus wel goed toeven daar!
We worden wel bekend daar in het zuiden. Vroeger wisten ze niets eens waar Nederland lag. Zo'n regenachtig land dichtbij de noordpool. Ons bestaan wordt eindelijk erkend.
Een dief weet ook altijd alles van zijn doelwit.
Het klopt: NL is een van de landen waar mensen toch wat minder uren per week draaien (gemiddeld 37,4 in 2018 tegen 39,4 in PT 38,2 in ES en 38 in IT; alleen FR is gewoon lui als verwacht met 35,6(!)).
Productiviteit is gewoon hoog omdat doorvoer uit/na D goed is geregeld dankzij EU. En dat bedrijven graag een tax ruling binnen de EU willen hebben.
NL profiteert gewoon dik van de EU en de Euro.
Als jij het zegt.
B.S.
Kwantiteit zegt niets over kwaliteit. Productiviteit per gewerkt uur ligt in NL erg hoog. Daarom zijn we ook allemaal zo gelukkig.
Inclusief de pauze van 2 uur?
In Nederland is participatiegraad van vrouwen een stuk hoger dan elders in EU, alleen Denemarken scoort hoger. Vrouwen in Nederland werken meer deeltijd dan mannen en worden meegenomen in het gemiddelde. In bijvoorbeeld Portugal werken veel minder vrouwen en meer mannen, mannen werken over het algemeen meer, dus vandaar het hogere gemiddelde.
Per hoofd van de bevolking betaalt Nederland het hoogste bedrag aan de overlords in Brussel.
redanx | 29-05-20 | 19:53: "Productiviteit is gewoon hoog omdat..." En dat zeg je met droge ogen??? Gast, slik een vork in.
Mooie cijfers. Het gaat mij niet aan natuurlijk maar de vraag bekruipt mij wat u produceerd. Los van cijfers natuurlijk.
Ik kan hier weinig mee. Je hebt in nederland te maken met tweeverdieners waar de een vier dagen per week werkt en de ander 32 uur per week (ik noem maar iets). Nou net dit getalletje zegt mij weinig.
Bullshit. Je bent hier weer onzin aan het herhalen die al tig maal debunkt is. Doorvoerhandel levert Nederland geen ene reet op. Alleen export van eigen product levert veel op. Duik eens de CBS-cijfers in.
Even wat fake news debunken. a) Portugezen die werken, fake news anders zouden ze niet aankloppen voor centjes uit tataland b) de man lijkt op Twamp. Ze willen hiermee Amerikanen uitbeelden.
hey wordt het koningshuis te kakken gezet: koning Willem en de oudste dochter, vadsig beginnend obese getekend. Stuur de mariniers en luchtmobiel op strafexpeditie. geen helikoptermonie naar de grieken en portugezen
Dat is het enige waar ze volkomen gelijk in hebben.
Strafexpeditie? Neen nog een biertje!
NEXIT nu! Kappen met die idioterie. Een Hanze Euro met gelijkgestemde economieën/systemen en laat de knoflokiers het zelf uitzoeken. Een vrijhandelsunie zoals EGKS ooit bedoeld was. Cultuurverschillen verander je niet en er komt dus nooit een level playing field tussen Noord en Zuid.
Gevolg: in Noord EN Zuid oprecht boze bevolkingen...
Die luie Portugalloniërs moeten inderdaad helemaal hun muil houden, want zij zijn nauwelijks geraakt door de Corona. Ze staan slechts op plaats 10 kwa oversterfte, met een miezerige 300 doden/miljoen inwoners. Zet dat maar eens af tegen de 500 hardwerkende Nederlandse doden, op plaats 5.
Wij hebben pas echt recht op medelijden en steun, maar wat krijgen we? Alleen maar gescheld, gemopper en getier. Begin anders gewoon een eigen ikke ikke ikke Unie met een en-de-rest-kan-stikke knoflook munt.
www.ft.com/content/6b4c784e-c259-4ca4...
Wij hebben lekker de molukken en ceylon van ze afgepakt... lekker puh en droog lekker uit daar in Portugal...
2006: youtu.be/qrHcmXVVKow
Als ze zich eerst eens aanpassen aan onze belastingmoraal (en druk) en pensioenleeftijd, dan praten we weer verder!
Is Nederland een belastingparadijs? Dat was me tot nu toe ontgaan.
Niet voor ons, de gewone man en vrouw.
We kunnen tot 2024 de blauwe brieven uit onze postbussen halen.
Inderdaad, voor de vrienden van Kuif.
Dat is de truc maar Nederlanders hebben dat gewoon niet door... .
Voor Unilever wel. Voor u ook... eh.. althans als u veel belasting betalen geweldig vindt is het een paradijs.
Nederlandse pensionado's daar genieten enige belastingvoordelen.
@BrutusBosch | 29-05-20 | 20:31:
Voor gepensioneerden uit België, Frankrijk, Zweden, Luxemburg en vele andere Europese landen valt het belastingvoordeel in Portugal via het Non Habitual Resident regime (ookwel NHR regime genoemd) zelfs nog gunstiger uit. Als zogenaamde ‘niet-gewone ingezetene’ krijgt u uw pensioen in Portugal tien jaar lang geheel belastingvrij!
Dit geldt sedert het nieuwe belastingverdrag NIET voor Nederlanders meer.
Nou ik vind olijfolie best een mooi product.
Arrogantie naar zuid-europa is totaal misplaatst; net als hier wordt de niet-ambtelijke bevolking totaal uitgebuit.
Veel armoede daar.
Arrogantie is niet misplaatst als het ons lukt onze zaakjes min of meer op orde te hebben (ik praat nu nadrukkelijk niet over onze drugshandel) er dan van ons verwacht wordt dat wij een deel van one welvaart daarheen sturen onder het mom van solidariteit.
“ Europe has already bailed out Spanish banks, now Spain's regions are clamouring for money from central government - and one of the reasons for this is their lavish spending on white elephant building projects, such as the airport at Ciudad Real, south of Madrid.
It has one of the longest runways in Europe but today there are no planes, only hawks and falcons gliding in the still heat over the arid yellow landscape of Don Quixote's Castilla La Mancha.“
Dit is maar één van de vliegvelden die in Spanje zijn aangelegd. En waar nog nooit een Vliets geland.
Bron: www.bbc.com/news/magazine-18855961
Wat wel klopt is dat onze wijven uitgezakte vetkleppen zijn in vergelijking met de Zuid-Europese schatjes.
Ja en ook de meeste mannen zijn hier niks qua uiterlijk
En ook niet in zuid Europa
Zoals die korte dikke Spaanse wijven? Over smaak...
Italiaanse vrouwen kunnen tot hun 30e prachtig zijn. Daarna wordt het heel snel minder...
Wanhoopspoging.
Rustig rustig; ga even zitten en neem je pilletje. Moeten we iemand bellen?
Wie noemt zijn blad nu 'EW'?
Nou, ew.
@schijtzat | 29-05-20 | 19:48: Echt ew. En ik ben geen 14-jarig schoolmeisje oid... kijk wel graag South Park, dat dan weer wel...
@Hoeck | 29-05-20 | 21:18: ik ook niet. En South Park, geniaal.
Ja maar, is voor de handel.Zijn echt hele goede betalers die zuidelijke handelaren ( doe nooit iets onverzekerd).
EU opdelen in noordelijk renderend deel en zuidelijk lamstraaldeel met geld gelijk aan economische prestatie
Moet je die tweets lezen van die Portugezen. Soort parallel universum.
Dat is nou nationalisme. De EU moedigt het aan, de EU faciliteert het. Ja, niet bij ons.
Volgens mij zijn het Spanjaarden...
Tijd om alle parasitaire landen uit de EU te donderen.
Ze hebben noord en zuid omgedraaid. Dat wij hun financieren klopt wel, dat laten ze nu zelf ook zien. Ze hebben zelfs door dat er een schroefje los zit bij ze. Dat is alvast winst. Maar gaan ze ook werken en er wat aan doen?
Hoe durven ze. Tuig! Uit de EU! Alleen een uitkering nadat je je huis hebt opgevreten.
Prins pils lijkt sprekend, nazaat van Trump
Ze kopen de duurste voetballers weg bij ons maar we mogen ze wel miljarden steunen als het even wat minder gaat bijvoorbeeld vanwege covid-19 wat-wij-dus-ook-hebben! Die vuile ferrari rijders en voetbalmagnaten. De arme Nederlandse burger moet inboeten op de toch al schamele koopkracht voor die rijke luie flikk*rs!
Portugaal?
@redanx | 29-05-20 | 19:43:
Algarve? Nog chiquer dan Monaco. Zeer rijke bevolking.
Vaak betekent een arme overheid, een rijke bevolking.
Hier in Nederlandje is het uiteraard nèt andersom.
Hier wordt door de politiek precies uitgerekend wat je koopkracht is zodat je net omkomt van de armoede.
@keestelpro | 29-05-20 | 19:45: inderdaad, banken, makelaars en de overheid scheppen er een duivels genoegen in zoveel mogelijk uit hun cashcow te melken zonder dat ze dood gaat>
Daarbij is een deel van de kritiek van Portugal wel terecht. Nederland is (administratief) een prime thuisland voor winstmakende bedrijven.
Ja omdat wij jaarlijks 10 miljard belasting van hun ontnemen, waar wij 2 miljard van terugzien. Althans dat is hun stelling. Daarom willen ze nu 750 miljard, want blijkbaar doen we dit al 75 jaar.
REAGEER OOK