Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Mild strafklimaat' lokt Mexicaanse methbendes

⬅ lekker ding

Een Mexicaan, een Colombiaan en een Amerikaan blijven in hun eigen land. Einde mop, want ze komen naar Nederland, vanwege 'de goede infrastructuur, productiefaciliteiten en het milde strafklimaat'. Met de nadruk op 'het milde strafklimaat' komen ze natuurlijk niet naar Nederland om de apotheker uit te hangen, door hevige concurrentie van mensen uit Aleppo is er toch weinig werk in die sector. Neen, de Mexicanen zijn hier om xtc-labs - Lowlands gaat niet door dit jaar - om te katten naar crystal meth-labs. Nu moet iedereen hier lekker zelf weten wat hij of zij in z'n mik gooit, maar dan volgt hier (wederom) een vrij bindend advies inzake meth. Doe het NIET, ook niet als het zo bevordelijk werkt op de prestaties van de wekelijkse vrijdag (van het woord vrijen). Het straatbeeld heeft geen zin om verkracht te worden door daywalkers, je baas vindt het niet leuk, je bankrekening gaat protesteren, je sociale contacten lopen weg en je komt eruit te zien als een combinatie van Marijke Helwegen en een gesmolten Chokotoff. PS. Mexicaanse drugsbazen: ga weg! België heeft een mild strafklimaat!

Rare jongens die Mexicanen

Reaguursels

Inloggen

Chrystal Meth doet mij teveel aan Braking Bad denken, de Netflix serie.
Typisch zo'n serie waar het maar niet lukt sympathie voor de hoofdpersoon te krijgen. In dit geval omdat hij actief dit soort rommel probeert te produceren.
Ben dus ook gauw met deze serie gestopt.

druipsmurf | 18-05-20 | 21:19

Rij je 's ochtends vroeg, nog half slaperig, over de snelweg; zie je ineens een rits hoofden aan een viaduct bungelen.

RickVogelschrick | 18-05-20 | 17:13

Weet u wie ook Meth gebruikte?

sjef-van-iekel | 18-05-20 | 16:43

hou het gewoon bij onze eigen Nederwiet

Daarvoor hoeft niemand in
Verre vreemde landen in
De bak te zitten
Nederwiet
Nederwiet nederwiet
En verder gaat dit lied niet

ptrck | 18-05-20 | 16:14 | 1

Behalve die NL koffieshophouder die in Thailand vastgehouden werd vanwege Nederwiet.

sjef-van-iekel | 18-05-20 | 16:41

over Mexico bron : www.opendoorsusa.org/christian-persec...

citeer "But while a Christian leader might be applauded for their charitable work in some countries, that same faith-based drive to transform poor communities in Mexico is exactly what puts many Christians on the drug cartels’ radar." "In Mexico, where there is a long history of organized corruption, Christians who actively engage in social transformation are seen as a threat to criminal networks. In September of 2016, for example, three priests were kidnapped and killed within a week, bringing the total of priests murdered within the four year period to 15. In many instances, these priests were targeted for denouncing criminal activity or refusing to perform services for drug cartels." "Another form of persecution, ethnic antagonism, targets believers who converted from indigenous beliefs to Protestant Christianity." dit artikel waar christenen te maken hebben met vervolging van katholieken in Mexico. bron : www.hetknp.org/vervolging-evangelisch... citeer"In de stad Santo Domingo Albarradas in de zuidelijke deelstaat Oaxaca hebben evangelische christenen dit jaar te maken gehad met intimidatie, geweld en korte periodes in de gevangenis. Verschillende evangelische gezinnen zijn in september uit hun huizen verjaagd. Ook werden in maart een kerk en achttien huizen van evangelische christenen in brand gestoken." "Evangelische christenen in de deelstaat Chiapas (vooral indianen) hebben al veertig jaar te maken met vervolging en het eind is nog niet in zicht. Zo werd Miguel Hernandez Lopez van 7 tot en met 9 november gevangen gezet en kreeg hij een boete van omgerekend 430 euro wegens “zijn toetreding tot het evangelische christendom”. Ook is zijn huis afgesneden van water en elektriciteit. Ook een andere evangelische christen werd twee dagen opgesloten en veroordeeld tot het betalen van zo’n 430 euro. Deze man weigerde financieel bij te dragen aan een katholiek festival."

Jezusismijnheer | 18-05-20 | 16:06 | 2

Persoonlijk heb ik weinig op met mensen die het Geloof verspreiden belangrijker vinden dan het ledigen van de noden van de zwakkeren. Want ondanks alle mooie praatjes worden condooms nog steeds verboden door de kerk en dus ook voor de 'geholpen' nieuwe bekeerlingen.

Sans Comique | 18-05-20 | 18:06

@Sans Comique | 18-05-20 | 18:06: Zodra de Mexicanen hier zijn, kunt u zich aanmelden voor het ruimen van de christenen. Heel de Veluwe uitroeien; maakt u gelijk plaats voor de bedrijfsaccommodatie en een nevenhandel in condooms. Bloederig? Je staat voor de overtuiging of je staat er niet. Niet in vuile werk aan een ander overlaten.

Arachne | 18-05-20 | 23:11

Ik denk degene die hier in Nederland de baas zijn over de drugshandel zijn een aantal corrupte agenten en daarom denk ik dat de situatie alleen erger word. Ik denk waar de drugshandel in Nederland het ergst is zijn de twee zuidelijke provincies die ook katholiek zijn net zoals Mexico. In Mexico komt christenvervolging voort vanuit de drugskartels.

Jezusismijnheer | 18-05-20 | 15:56 | 1

Daar zijn nauwelijk hoofddoekjes en haatbaarden.

sjef-van-iekel | 18-05-20 | 16:45

Het kan maar beter weer gelegaliseerd worden, anders verdwijnen ze onder de radar. (D66 modus uit)

echtpaul | 18-05-20 | 15:11 | 1

Je bedoelt: appels met perenmodus uit?

The Green*Machine | 18-05-20 | 15:24

er wordt toch wel methbtw geheven door de belastingdienst nu de rest van de economie op zijn gat ligt en er weinig belasting binnenkomt. of gaat dat via een ruling

HetOorAakel | 18-05-20 | 15:02

Excuses, ik volg de Nederlandse politiek niet zo op de voet. Ik ken Rutte, Slob, Grapperhaus en nog een stuk of drie anderen. Maar die mevrouw op het plaatje (her)ken ik niet. Een nieuw Kamerlid of misschien wel staatssecretaris uit de Groene Khmerhoek schat ik zo?

Ze is in ieder geval wel zo'n milieudram deugster. Heb ik goed he? Wat heb ik nu gewonnen?

Rest In Privacy | 18-05-20 | 14:36 | 1

Een defecte 17" philips CRT-monitor. Gratis af te halen in Twente.
Veel plezier met uw cadeau!

blokkadeleider | 18-05-20 | 18:57

De drugsoorlog in Mexico wordt steeds heviger. Stierven er in 2010 tot 2017 gemiddeld zo'n 10.000 mensen per jaar door georganiseerde criminaliteit, in 2019 was dat al gestegen tot 34.582 . En die moorden, dat gebeurt niet op een lieve manier. Bendes sturen elkaar executievideo's om de concurrentie te intimideren. Ik heb een paar jaar terug per ongeluk zo'n video gezien op internet. Slachtoffer moest zich eerst uitgebreid voorstellen, vragen beantwoorden over zijn jeugd, zijn eerste liefde, zijn dromen over wat hij wilde bereiken in het leven. En als we helemaal kennis hebben gemaakt met hem, werd de motorzaag opgestart en werd hij langzaam aan stukken gezaagd op een manier die maximaal pijn deed. Zelfs ISIS executies zijn nog menslievender.

petersteenkamp | 18-05-20 | 13:59 | 3

Ik heb die film ook gezien. Terwijl het hoofd op de grond ligt, lacht het “Haha, ik wilde helemaal niet naar het vwo”, waarop de man met de motorzaag gaat huile en perongeluk in z’n knie zaagt.

koperbij | 18-05-20 | 17:17

@koperbij | 18-05-20 | 17:17: Proest. Je vraagt je wel af welk een betonnen maag iemand moet hebben om een filmpje waarin iemand zo langzaam mogelijk met een motorzaag in stukken te zagen af te kunnen kijken.

Sans Comique | 18-05-20 | 18:09

@Sans Comique | 18-05-20 | 18:09: ach, op de snelweg is iedereen zelf de kettingzaag. Context is alles.

koperbij | 18-05-20 | 19:08

Met Mexicaanse kartelfiguren in NL is het wachten op de eerste onthoofde lijken die ondersteboven aan een viaduct komen te bungelen. En het kabinet is dan uiteraard 'geschokt". Toch eens navragen hoe Trump dit schorem buiten de grenzen houdt.

Toos Bevergeil | 18-05-20 | 13:41 | 3

Niet

omeP | 18-05-20 | 13:54

Een deel van de VS is eigenlijk gewoon al in handen van dit schorem.
Vooropgesteld dat de VS het ooit al eens een keer een beetje afgepakt had van weer ander schorem, zei het wel van zelfde persuasie.

D-Fens_1963 | 18-05-20 | 16:16

Had ie niet een muurtje gestuukt of zoiets?

Proud Infidel | 18-05-20 | 19:47

Mild strafklimaat is nog hard uitgedrukt.. Ik heb de rechtzaak "Moerdijk" op de voet gevolgd. 4 Mexicanen op heterdaad(!) Betrapt met pruttelende pannetje op een boot. In dezelfde ruimte nog een voorraad van 74 kilo meth die klaar stond voor verkoop.. Alles bewezen, rechter ging volledig met OM mee. Totdat ik hoorde welk straf de rechter heeft opgelegd.. Heren, mocht je ooit denken aan een carrièreswitch: receptje Meth regelen en koken maar.. De 4 Mexicaanse heren hebben 3.5 jaar waarvan 6 mnd voorwaardelijk opgelegd gekregen.. Waarde drugs liep in de miljoenen... verbazingwekkend

staples | 18-05-20 | 13:22 | 2

Mild met een hoofdletter dus.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 13:33

En dan nog te bedenken dat drugsdelicten in Nederland nog relatief 'streng' bestraft worden. 3,5j wordt ook wel uitgedeeld voor doodslag e.d.

Renkum0317 | 18-05-20 | 16:46

Men moet in het geheel niet zelf weten wat er in de mik gaat. De brave bevolking wordt een sigaretje ontzegt en crystal meth, dat hele steden in de US heeft vernield en de mensheid degenereert, is dus géén optie. Alleen al daarom nooit meer op het huidige kabinet stemmen. Ook dat is bindend advies.

We hebben een heleboel fitte militairen in dit land, tussen de 55 en 67, die gedwongen met pensioen zijn en die graag de tot de anti-tuig ordebrigade willen toetreden om dit land op te schonen. Laat ze beginnen.

eastender | 18-05-20 | 13:18 | 1

Iemand heeft teveel films gekeken...

staples | 18-05-20 | 14:30

Binnenkort weer een heleboel kappers, buritto tenten en car washes erbij. Die allemaal gigantisch veel verkopen zonder dat daar ooit een hond over de vloer komt.

Lt-Kol Kilgore | 18-05-20 | 13:13

als de AZC's vol zitten met zogenaamde asielzoekers uit veilige landen die overduidelijk ook op het milde strafklimaat afkomen waarom mogen de Mexicanen dat dan niet? dit stinkt, stinkt naar discriminatie.

isotope 465 | 18-05-20 | 13:09 | 5

En niet te vergeten al die lekker chicas Ik stem voor Mexicanen

MarkyS | 18-05-20 | 13:25

Mexicaans eten - beter is er niet. Laat ze maar komen, met die opzwepende muziek, die latina-ladies. En dan ondergaan in een euforisch misbruik van crystal m. Ik ben er klaar voor. Beter dan de mij beloofde Corona-dood.

BenPakdee | 18-05-20 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Chrystal Meth wordt het Nieuwe Normaal met gepaste afstand op Coke en XTC.

Dwarsdenker | 18-05-20 | 13:09

Stapt zo'n Mexicaanse drugsbaron uit het vliegtuig op Schiphol, moet hij langs een haag van PvdA- en GroenLinks-dames die "Welkom, welkom in ons land" staan te zingen.

MAD1950 | 18-05-20 | 13:09 | 1

Heeft Claudia de Breij al een Mexicaan en een meth lab in haar kelder?

Tietmier | 18-05-20 | 13:27

Wij hebben in Belgie nog geen Kentucky Fried Chicken. Maar een franchise van Los Pollos Hermanos , wie weet ?

Lt-Kol Kilgore | 18-05-20 | 13:07

Mild strafklimaat in België? Onze Frank Masmeijer heeft 9 jaar cel gekregen voor het willen ophalen van een pallet bananen uit de haven in Antwerpen.

Zack Hooi | 18-05-20 | 13:01 | 3

9 jaar in een belgische cel vergeleken met 20 jaar in mechico, ik denk dat je snel voor de friet zal kiezen ipv burrito's

Lt-Kol Kilgore | 18-05-20 | 13:09

@Zack Hooi Ja, maar die is "wit", die pakken ze wel aan.

Slipsnifter | 18-05-20 | 13:24

Ons Frankske woont alweer vanaf maart 2020 in Antwerpen met zijn vrouwke, voorzien van een enkelbandje. Nou jij weer.

BenPakdee | 18-05-20 | 16:51

Het heeft geen reet met het ‘milde’ strafklimaat te maken. Beroepscriminelen boeit het niet of de straf een jaartje meer of minder is. Pakkans, logistiek, gebrek aan concurrentie en afzetmarkt. Dat is het zo’n beetje.

beldewouten | 18-05-20 | 12:56 | 1

Mar ze hopen allemaal, als het toch moet, in Nederland gesnaaid te worden.

BenPakdee | 18-05-20 | 16:52

"Nu moet iedereen hier lekker zelf weten wat hij of zij in z'n mik gooit"... en daarin zit nu juist het probleem. 45 jaar gedoogbeleid heeft van Nederland een narcostaat gemaakt. Artikelen genoeg geschreven de afgelopen maanden over hoe de onderwereld nu vertakt is naar de bovenwereld. Ga maar na dat drugskartels het heerlijk vinden dat grenscontroles niet meer bestaan en er in Nederland een mentaliteit heerst die alles maar goed vindt zolang het niet voor de eigen voordeur gebeurt. En van een overheid die al dubieus handelt met criminelen (Hallo Fred Teeven) hoef je weinig actie te verwachten, en die komt er ook niet. Inmiddels verdient men eraan.
Zolang Nederland het Yolo land blijft in Europa, gaat er niets veranderen. 'Constateren' dat Mexicanen nu hier huis houden, wie is er nu werkelijk verrast? Waar beleid er feitelijk voor zorgt dat de Mocro maffia nu wordt ingehaald door die van Albanië. In NEDERLAND. Waar in 1982 Wil Simon in 'Opsporing Verzocht' een item had over een gestolen videorecorder, en moet je nu eens kijken..
Nederlanders houden van spreekwoorden maar ze leren er niets van. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar de stinkende wonden in dit land maken het onbestuurbaar - tenzij het de schlemiel is met een fout mondkapje.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 12:51 | 1

vrees dat deze mening hier niet zo populair is. Ben het er wel mee eens. Acties hebben gevolgen. Dus als je iets in je mik duwt, dan moet dat ergens vandaan komen. En toen een week na de corona lockdown de coffeeshops alsnog weer open mochten, was dat het teken aan de wand. Ze pissen in hun broek dat alle criminele ratten echt over straat heen gaan. Dan zie je opeens geen witte kindjes meer spelen op straat omdat andere kindjes daar de baas zijn, maar zijn er opeens ook weinig witte mensen op straat, omdat er alleen nog groepjes met/zonder scooter/taxi op straat zijn van dezelfde ral-kleuren alsof er net een motor dodelijk is neergekwakt in de buurt. Als de restaurants maar dicht blijven.....

Rest In Privacy | 18-05-20 | 13:25

Ik heb eens een documentaire gezien op de BBC en dat ging over Mexico en hun drugsoorlogen. Wat bleek? Die mensen vinden het helemaal te gek!
Ze houden speciale feesten waar ze eigengemaakte liederen ten gehore brengen over alle moorden en veldslagen die er geweest zijn. Ze zeggen ,"ja, dit is wat wij doen het is een belangrijk gedeelte van onze cultuur! Niks ziellug,hartstikke leuk juist.

streknek | 18-05-20 | 12:47 | 2

En uw punt is?

Rest In Privacy | 18-05-20 | 12:52

Als het een cultuurdingetje is dan zijn we doomed.

watergeus | 18-05-20 | 12:53

Crystal meth is voor losers.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 12:44 | 4

Dat heb ik bij alle snuif-, spuit- en slikzooi. Als je die bagger nodig hebt om jezelf beter te voelen of om los te gaan, sja. Misschien toch eens iets anders met je leven gaan doen...

Graaisnaaiert | 18-05-20 | 13:18

Is gewoon sterke speed.
Je moet niet alles van die amerikanen geloven.
De before and after foto's waar ze altijd mee schermen zijn allemaal van mensen met onderliggende psychische problemen, en die kunnen beter ook niet blowen willen ze niet in een psychose geraken.

Animals | 18-05-20 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Een slappe overheid, open grenzen, een pakkans van bijna nul, is het gek dat kartels naar Nederland komen met hun handel? Hetzelfde met criminele bezoekers uit het noord-Afrikaanse. Het was geen kwestie van of ze kwamen opdagen, maar wanneer deze groepen het deugende NL ontdekte.

donkieshot | 18-05-20 | 12:43

Cocaïne, heroïne of wat dan ook ik mot die zooi niet. Weg met drugs.
Maar ik heb wel eens hero cassis gedronken.

Broadsquire | 18-05-20 | 12:29 | 1

Ik hield het bij een Coke.

Nehemia | 18-05-20 | 13:02

Welkom welkom welkom

Is dit nog nieuws? | 18-05-20 | 12:23

Sommige drugs zijn als een onderstroom in de zee waar zelfs olympische zwemmers niet tegen opgewassen zijn, en ze sleuren mensen met zich mee.

etwaboy | 18-05-20 | 12:22
-weggejorist-
hesi | 18-05-20 | 12:15 | 1

Die Mexicanen kunnen dan makkelijk een rekening openen bij de ING, die hebben verstand van witwassen! Bovendien zonder risico's hun zuurverdiende centjes te verliezen bij een bankencrisis want de belasting betaler draait daar toch -weer- voor op...

surffee11 | 18-05-20 | 12:09

Willen we meer of minder Mexicaanse drugsbaronnen? Of is dat een ras?

du Roi Soleil | 18-05-20 | 12:07 | 1

lol

surffee11 | 18-05-20 | 12:10

Zeg maar een soort corona voor jongeren. Moet ik me als oudere daar druk overmaken.

dik van alster2409 | 18-05-20 | 12:06 | 1

Ja.

donkieshot | 18-05-20 | 12:31

Is dat die druk waarvan vrouwen mannen achtervolgen omdat ze NU een beurt willen?

Ik vraag dit voor een vriend.

Shoarmamasutra | 18-05-20 | 12:06 | 2

en kijkt op van zijn shoarma?

surffee11 | 18-05-20 | 12:10

Na wat maanden Meth gebruikt te hebben moeten die gore wijven je ook echt achtervolgen. Stuff of nightmares. Google maar eens.

Headshrinker | 18-05-20 | 13:20

Is dat die druk waarvan vrouwen mannen achtervolgen omdat ze NU een beurt willen?

Ik vraag dit voor een vriend.

Shoarmamasutra | 18-05-20 | 12:06

'de goede infrastructuur, productiefaciliteiten en het milde strafklimaat'

Vergeet ook de minimale pakkans niet.

Tapu | 18-05-20 | 12:05

In alle publicaties over drugscriminaliteit wordt consequent over de goede 'infrastructuur' van Nederland gepraat. Dan denk je aan logistiek, opslag en berijdbare wegen en dat is ook exact de bedoeling van de overheid. Waar het in feite om draait is smokkel naar het Europese achterland, al wordt steeds (ten onrechte) gesuggereerd dat het de binnenlandse vraag is die doorslaggevend is. Voor de kartels in Zuid- en Midden-Amerika is het opengrenzenbeleid van de EU dus DE reden om in Nederland productie- en distributienetwerken op te starten. Alle andere redenen zijn secundair. Het kapitaal is in ruime mate aanwezig en voor het kabinet en de EU zijn controles van de binnengrenzen taboe en bij voorbaat uitgesloten, terwijl dit het enige is dat werkelijk zoden aan de dijk zou zetten. Steeds wordt de aandacht afgeleid van dat probleem, alsof een discussie erover onzedelijk zou zijn (zoals zoveel dingen tegenwoordig). Weer een nieuw soort normaal waar we kennelijk maar mee moeten zien te leven. Hasta luego.

Schulzie | 18-05-20 | 12:01

Laat mensen thuis legaal cannabis-plantjes neerzetten en zet die politie-capaciteit in godsnaam in op harddrugs.
En:
Blijf. er. vanaf.
Je bent niet sterker dan harddrugs, nee jij ook niet,
Mensenlevens gaan eraan kapot,
je houdt een destructief systeem in stand met geweld en alles,
je sloopt je land ermee.
Je wil toch niet dat je klein-kinderen in zo'n wereld terecht komen.
'En oma, waarom hebben jullie niets tegen die drugs gedaan toen?'
'We dachten dat het wel mee viel'

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 11:59 | 2

Ik ken meer mensen die kapot zijn gegaan aan de alcohol, dat verbieden wij ook niet, drooglegging.
Reguleren is het devies.

Miezerig | 18-05-20 | 12:05

Amen

etwaboy | 18-05-20 | 12:15

Mooi, laat maar komen. De natuur heeft een zelfreinigend vermogen.
De dombo's die voornemens zijn deze troep te gebruiken, laat ze maar creperen.
Het is niet alsof er nooit voor gewaarschuwd is geweest, op tv en het internet heeft nagenoeg iedereen weleens en zelfs meerdere malen iets hierover gelezen of gezien en altijd is er uitgebeeld wat voor rotzooi deze meth is. Dan moet je ook maar de consequenties dragen.

_Zweevers_ | 18-05-20 | 11:58 | 10

@MisterMr | 18-05-20 | 12:17: ik heb geen bezittingen. wellicht dat ik me daarom minder zorgen maak dan jullie.

_Zweevers_ | 18-05-20 | 12:18

@_Zweevers_ | 18-05-20 | 12:15: Laat maar komen. Jaja. Totdat een zoon, dochter, een ander famililied of vriend eraan verslaafd raakt. En daar heb je dus echt geen invloed op.
Nee, die troep moeten we weren, en dealers en producenten afjagen totdat ze dit land weer hebben verlaten.

Graaisnaaiert | 18-05-20 | 13:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft de NOS al wat Mexicanen geinterviewd voor de broodnodige diversiteit? Of staan er geen Mexicanen in de divibase?

Selassie | 18-05-20 | 11:57 | 1

Die divibase is pas bij de L van Lesbisch.

piloot47 | 18-05-20 | 12:06

De motorzaag divisie is onderweg... snel even de voorraad aanvullen...

Pierre Lebon | 18-05-20 | 11:54

.. was koning 0bama er nog maar, toen deze heiland president van de wereld was vestigden de drugsindustrie en de troepen van MS-13 zich nog massaal in de VS.

Nu zoeken zij hier naar het meest vruchtbare & inclusieve beleid voor crimigranten.

Jan Passant mk2 | 18-05-20 | 11:50 | 2

... en die fascist, narcist, racist, clown van een Trump wil er een einde aan maken. How dares he!

piloot47 | 18-05-20 | 11:57

@piloot47 | 18-05-20 | 11:57:
Nou ja, de Mexicanen vinden wel een weg naar makkelijker slachtoffers. Tzijn geen domme jongens, ondanks al hun tato's.

Jan Passant mk2 | 18-05-20 | 11:59

Beetje concurrentie voor de mocros, lijkt me prima.

C1O2 | 18-05-20 | 11:50 | 2

Mocro's met een Zuid-Amerikaanse stropdas, dat wordt nog wat.

Jan Passant mk2 | 18-05-20 | 11:54

Als we dit nou slim aanpakken, dan kunnen we verdeel-en-heerstactieken op hen toepassen. Bijvoorbeeld op religieuze basis, omdat Mexicanen zwaar katholiek zijn en Marokkanen islamitisch.

Alexander des Burgus | 18-05-20 | 11:56

Met alle respect, weten jullie wel wat een rotjeugd veel van die Mexicaanse drugsbaronnen hebben gehad? Een aai over de bol doet echt meer met ze dan een stevige straf!

drs. Levi Samsonov | 18-05-20 | 11:48 | 2

En dan doet die vreselijke oranje man ook nog eens heel lelijk tegen ze. Dan vraag je er ook wel om hoor.

elfenstein | 18-05-20 | 11:54

Lemmy van Motörhead:
www.loudersound.com/news/lemmy-motorh...

Lemmy: 'Gefeliciteerd met je scheldwoorden tegen heroïne. Ik zeg al 20 verdomde jaren hetzelfde, maar ze weten altijd beter, en ze snuiven het, spuiten het niet, en ze doen het altijd alleen in het weekend, en ze kijken altijd naar je met hun stomme sluwe spitse ogen en grijns - en ze sterven altijd in een plas van hun eigen bloed met embolieën, en ze breken altijd je fucking hart.

'Het is de gemeenste verdomde drug ter wereld. En er zijn mensen die glamouriseren het nog steeds, en ik weet niet waarom.'

'Waarom is het romantisch om in een kriebelende kleine klootzak te veranderen met niet-te-genezen zweren over je hele lichaam, ongewassen en stinkend met een naald van drie weken oud en uitvallende tanden?'

'He wants to fuck up your life and probably everyone else you know’s life too.'

You’re not anti-drugs, but you are anti-heroin.
Lemmy: I hate that sh*t. It killed off a lot of my generation. It killed off a lot of my friends. Now this generation is getting killed off again. I can’t believe it. How many dead bodies do we need to have piled up?

Did the music bring the drug culture or did the drug culture bring the music?
Lemmy: It just all happened. Music had been going on a long time before that. That sh*t has been around a long time. Every generation thinks they are stronger than the generation before it. They think, “It can’t happen to me.” In the past people have died making that same mistake. Maybe you should take note. People lose their lives in the drug wars and you don’t have to prove it to yourself because others have proved it for you.

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 11:48 | 7

@Scheitebreij | 18-05-20 | 11:51:
'In het Nederlands a.u.b'
Elke generatie denkt dat ze sterker zijn dan de generatie ervoor. Ze denken: "Het kan mij niet gebeuren." In het verleden zijn mensen gestorven die dezelfde fout maakten. Misschien moet je er nota van nemen. Mensen verliezen hun leven in de drugsoorlogen en u hoeft het uzelf niet te bewijzen, omdat anderen het voor u hebben bewezen.
Zo goed?

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 12:04

Lemmy was een groot drankorgel en doof(waarschijnklijk) dus die heeft zeker niet alles goed meegekregen.

watergeus | 18-05-20 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Cellencomplex is hier ook wel fijn, tv, recreatie, zakgeld, drugs, telefoon en elke dag ergens een feestje.

Plandelaville | 18-05-20 | 11:46

Maar gootsteenontstopper chrystal meth werkt uitstekend tegen het coronavirus. Meen ik ergens gehoord te hebben.

piloot47 | 18-05-20 | 11:44 | 2

Van Trump toch ?

oldandwise | 18-05-20 | 11:47

@oldandwise | 18-05-20 | 11:47: Nee, was bij CNN meen ik. Een presentator, gillend van de lach. Die domme Trump toch. Ja, die. Nooit gezegd, maar oh zo geinig.

piloot47 | 18-05-20 | 12:00

Dit gaat bloedbaden in Mexicaanse stijl opleveren met heel veel onschuldige omstanders als collateral damage. Men is hier te slap. Eerst schieten, dan praten is het enige wat men kan doen om dit uitschot de kop in te drukken.

Graeme Reaper3779 | 18-05-20 | 11:43 | 3

Het grootste gevaar is onderschatting. Langzaam kruipt het alle lagen binnen en wordt het steeds moeilijker te bestrijden totdat het hele land naar de klote gaat. Want verslaafden hebben maar 1 afspraak. Die rotzooi.

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 11:50

Net als de Marokkaanse drugs criminelen in Amsterdam zeker. We zijn allang verloren.

bigstone | 18-05-20 | 11:51

@bigstone | 18-05-20 | 11:51: Die domme Marokkanen vallen in het niets vergeleken met die Mexicanen. Die ruimen die berbers heel snel op, mark my words. Maar ja, dan hebben we een nieuw, nog extremer probleem.

Graeme Reaper3779 | 18-05-20 | 12:02

Leuk die open grenzen...

Rest In Privacy | 18-05-20 | 11:43

Hoe wrang dat alles uit landen en settings waar een normaal mens gewoonlijk met een boog omheen werkt nu hier realiteit wordt. Die Roemenen en andere Oostblokkers zijn al geen lekkere jongens, die Mocro Maffioso staan ook niet bekend om hun redelijkheid en nu krijgen we er een heel nieuw niveau van meedogenloos bij. Blijf vooral lekker recreatief drugs roken, slikken, spuiten of snuiven, jongens en meisjes van Nederland. Dan weet je zeker dat je straks in een shithole leeft.

MickeyGouda | 18-05-20 | 11:42 | 4

In plaats van dat de rijkdom van Nederland verspreid wordt, wordt de ellende van andere volken over Nederland uitgespreid. Heb ik daar altijd hard voor gewerkt?

MisterMr | 18-05-20 | 12:21

Ik verlang terug naar de jaren 50-60-70 toen we alleen Indo's en Surinamers hadden, mensen die ik samen met de Chinezen en hun restaurants en Vietnamese bootvuchtelingen (echte dus!) een warm welkom heette. Laat alles wat niet werkt en de zaak hier vervuilt lekker oplazeren.

Slough | 18-05-20 | 12:34

Het is Nederland te goed gegaan. Maakt dom, lui, laf, naïef en daardoor weerloos.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Krokodil, Crystal Meth, Opium, Heroine, Crack.
Don't. Not even once.

Varende_Reaguurder | 18-05-20 | 11:41 | 2

Idd, ik hou het wel bij; XTC, M, G, sos, pep en ket.
Nicotine dat nooit dat is puur vergif.

Miezerig | 18-05-20 | 11:52

Nou, Doe mij toch maar wat anders uit de Mexicaanse keuken.

Datgingniegoed | 18-05-20 | 11:41 | 1

Ik krijg nu wel trek in een Mexicano.

Reebensteeltje | 18-05-20 | 11:46

Nu de Mocro's elkaar hier massaal afschieten met pistolen kunnen we wel wat Mexicanen met machinegeweren gebruiken .
Mooi mooi Rutte land !

Castor12 | 18-05-20 | 11:39 | 1

Diversiteit is onze krach.

Varende_Reaguurder | 18-05-20 | 11:42

Er vallen meer doden in de VS per jaar door ChristalMeth dan door Covid-19

kees de short | 18-05-20 | 11:38 | 4

@van lottum | 18-05-20 | 11:43: Oxycodon

piloot47 | 18-05-20 | 11:48

Kop. Spijker. Raak.

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 11:52

@van lottum | 18-05-20 | 11:43: En het komt allemaal uit China.

Nehemia | 18-05-20 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Meth in je broekje!

Man-Bijt-Hond | 18-05-20 | 11:38

Wie wel eens wat 'promofilmpjes' heeft gezien van Los Zetas weet dat die Mexicanen bepaald geen frisse jongens zijn.

Crusher | 18-05-20 | 11:38 | 1

Hun omgang met verkrachters is uniek. Ze gebruiken er een pitbull voor.

Varende_Reaguurder | 18-05-20 | 11:45

Nederland: het land waar goedwillende orders hun best doen om hun kroost af te houden van de hard drugs, en de overheid op hetzelfde moment testlabs op festivals opzet om diezelfde rotzooi te laten testen om zo 'een veiliger klimaat van drugsgebruik te creeeren'...

MaximusAurelius | 18-05-20 | 11:37 | 11

@MaximusAurelius | 18-05-20 | 11:53:

Dan hou je niks over.. Geloof me nou...

Ik kijk om me heen en zie een interssant wereldje... Dat wil ik zien, uitbuiten, naar de klote helpen, wat dan ook...

Daar zijn middelen voor en daar kan de overheid niks aan doen...!!

Dan maar versoepeling...

Kijk eens YouTube heroïne Oostenrijk...

neonreclame | 18-05-20 | 12:02

Neonreclame. Beetje te makkelijk. Niet?!

Rest In Privacy | 18-05-20 | 15:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Met de softe justitie in dit land (Femke Halsema: "Ik heb een hekel aan handhaven") kon je hier natuurlijk op wachten. Nederland wordt een echte narcostaat, en die Mexicanen deinzen echt nergens voor terug, dus dat wordt nog gezellig hier.

Motleycrew | 18-05-20 | 11:35 | 7

@Waargaathetheen | 18-05-20 | 11:51:
die labs vind je doorgaans in ruraal gebied, brabant, friesland, twente. Niet in de steden, het stinkt veel te hard en valt teveel op als je met jerrycans zuur in de weer gaat in een woonwijk. Je hebt geen idee hoe goor dat spul meurt. Niet voor niks gaan onze "helden" in Breaking Bad met hun camper een vreselijk eind de woestijn in.

elfenstein | 18-05-20 | 12:03

@Sjefke7807 | 18-05-20 | 11:40: ja en zolang Netflix dat romantiseert met series als Narco's etc... blijft het ook nog een soort van interessant en geaccepteerd

surffee11 | 18-05-20 | 12:05

@elfenstein | 18-05-20 | 12:03: wat uiteindelijk wel surrealistische beelden opleverde van een man met onderbroek en gasmasker zwaaiend met een pistool tussen de cactussen...:-)

surffee11 | 18-05-20 | 12:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Briljant, Nederland het land van de D'66 rechtertjes die zelfs kindermisbruikers laat wegkomen met een taakstrafje of een foeigesprek. Tbsérs hebben een advocaat die namens hen de staat aanklacht want te hard aangepakt. Het gekkenhuis der Nederlanden. Makkelijker kunnen we het de crimineel, terrorist, rapaille, kindverkrachter, moordenaar niet maken.

De Evangelist | 18-05-20 | 11:35 | 2

Moeilijker maken we het alleen de slachtoffers. Maar dan wel tot in het onmogelijke!

pienhuuske | 18-05-20 | 11:37

Maar o wee als je je belasting niet betaald. Dan weten ze je heel snel te vinden en aan te pakken.

Waargaathetheen | 18-05-20 | 11:53

Volgens de VVD lost de vrije markt altijd alles op.
Je moet even door wat ellende heen, maar dan komt het vanzelf goed.
Dus bij die ellende kun je rustig de andere kant op kijken, hoort erbij.
Hoef je niet in te grijpen als overheid. En dt is fijn, dan hoef je je geweten niet te raadplegen en lachen we er allemaal op los bij de VVD.
O, wacht... of is er geen sprake meer van een vrije markt als je verslaafd bent.

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 11:32 | 2

Net als een verplichte ziektekostenverzekering is ook een goed voorbeeld van een vrije markt.

Reebensteeltje | 18-05-20 | 11:38

@Reebensteeltje | 18-05-20 | 11:38:
Of de farmacie. Wat heb je te kiezen als je kanker hebt? Dus gaan die prijzen skyhigh, ten koste van andere behandelingen.

kloopindeslootjijook | 18-05-20 | 12:08

Het lijkt me toch wel opvallen als je die kerels met die grote sombrero's en dito snorren ziet. En de hele tijd dat ge-'caramba' en 'gringo'. Nee, die vallen gelukkig snel door de mand. (MAND!)

Blote Bertus 2000 | 18-05-20 | 11:30 | 1

Haha, nog korter!

Joostmochtnietsweten | 18-05-20 | 11:40

Een hoop reaguurders zijn voor het volledig opengooien van de drugshandel dus wat is het probleem?

2voor12 | 18-05-20 | 11:30 | 4

Wanneer de markt voor sommige drugs, met name XTC, waar verslaving geen grote zorg is, feitelijk al open is, gooi die dan officieel open. Dan kun je kwaliteit controleren, belasting heffen en de politie kan weer echte boeven gaan vangen, zoals die kristal meth jongens.

Het brein erachter | 18-05-20 | 11:43

Alle softdrugs legaliseren naar het voorbeeld van Uruguay. Thuiskweek toelaten volgens strenge regels. Alle mankracht wat daardoor overblijft volledig inzetten op de bestrijding van harddrugs. Strenger straffen en 3 strikes out. 1e keer gewoon straf. 2e keer dubbele straf en Nederlanderschap ontnemen. 3e keer een lezing van Grunberg verplichten en het land uitzetten.

The_Challenger | 18-05-20 | 11:44

Wel de concurentie is het probleem.

Lt-Kol Kilgore | 18-05-20 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

In de VS gaan de junks over naar fentanyl (uit China) dus die Mexicanen moet toch wat.

Moonwarrior | 18-05-20 | 11:29

Niemand nog? Nou ik wel!

skoftig | 18-05-20 | 11:28

Mexicaanse drugsbendes en hen onwelgevallige webloggers is ook zo'n fijne combinatie.

happen_maar | 18-05-20 | 11:26

Die mocromafia knulletjes? Da’s klein bier voor die Mexicanen.

Rico Tampeloerus | 18-05-20 | 11:26 | 2

Je kunt erop wachten natuurlijk. Macho Mocro's die de Mexicanen wel even gaan vertellen hoe het zit hier. Dat gaat een slagveld worden.

Ommezwaai | 18-05-20 | 11:30

Grappig weetje: De vader van die met drugs opgepakte ex-wethouder van Groenlinks heet Walter.

Piet Karbiet | 18-05-20 | 11:25 | 4

En die mocro's heten allemaal Arnon Heisenberg.

piloot47 | 18-05-20 | 11:41

@Piet Karbiet | 18-05-20 | 11:35: Walter van W.,met zijn leuke zoon Casper. Straatracers. Weet je nog ?

oldandwise | 18-05-20 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen meth cooks , maar wat denk je van pedofielen er komen hier ook pedofielen naar toe omdat de strafmaat voor dit soort praktijken een lachertje is in dit land.

gijs geluk | 18-05-20 | 11:25 | 1

Mild strafklimaat?!? Ik heb laatst nog 2 boetes gehad, ik reed 110 (waar je voorheen 130 mocht) en was even wat afleveren bij mijn zus (haar kinderen waren ook thuis, dus 4 mensen, dus corona boete). Keihard hoor!

Het brein erachter | 18-05-20 | 11:47

Zag vandaag foto's van Obama, zou die ook gebruiken? Die man zag er niet uit.

watmagjenogwel | 18-05-20 | 11:25 | 3

Nou, als je je een beetje verdiept in Obamagate snap ik dat wel.

Piet Karbiet | 18-05-20 | 11:26

@Piet Karbiet | 18-05-20 | 11:26: Da's waar, hij kan z'n borst nat maken.

watmagjenogwel | 18-05-20 | 11:41

Hij weet dat zijn heiligenstatus bijna voorbij is.

piloot47 | 18-05-20 | 11:42

Uit eigen ervaring: wat een fucked up drug is meth. Ik vind mezelf niet verslavingsgevoelig, rook niet drink niet, maar onregelmatig gebruik ik wel eens wat zoals zovelen. In een groepje heeft iemand me een keer overtuigd om het toch maar eens te proberen, want, zo zei ze, alle verhalen die je hoort zijn overdreven. Nou kom maar op. Kreeg er een heerlijk onoverwinnelijk gevoel van en heb een fantastische vrijdag gehad. Heb me de dag erna ook nog geweldig gevoeld (naeffecten). Maar de week daarna.. wat een ramp. Wat heb ik mij klote gevoeld. Mijn lichaam voelde compleet leeg, alle potjes waren uitgeput. Geen gevoel meer. Geen zin meer om. Heb nog nooit, echt nog nooit, de behoefte gehad om iets bij te nemen om van een dip af te komen. Maar bij deze drug had ik dagenlang een sterke behoefte om direct iemand te appen om wat langs te brengen. Ik was gelukkig nog wel goed van geest om dat niet te doen. Voor mij dus ook echt nooit weer.

barejack | 18-05-20 | 11:23 | 4

Nakkie pep d'r achteraan, afmaken met een flinke joint en na een paar dagen gaat 't wel weer. verder eensch, Meth is iets om heeeeeel ver bij uit de buurt te blijven.

elfenstein | 18-05-20 | 11:28

Prijs jezelf gelukkig en blijf er vanaf. Dank je voor het delen van de ervaring.

Atlantis-95 | 18-05-20 | 11:30

@frank4444 | 18-05-20 | 11:28: bij elke drug is de eerste ervaring altijd de beste ervaring, dus nee die tweede keer komt er niet (is ook al bijna een jaar geleden. festival in spanje waar werkelijk iedereen aan de meth zat.)

barejack | 18-05-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

CM (ice) is veel en veel verwoestender voor de samenleving dan elke andere drugs. Ik zou voorstander zijn voor Filipijnse aanpak: alle producenten en handelaren direct doodstraf. Verslaafden mogen 1 keer afkicken op kosten van de belastingbetaler; word je dan weer gepakt ook doodstraf.

Hard? Ja, maar kijk wat er gebeurt als dit met wegkijken probeert op te lossen zoals in Californie en Australie.

Toeja | 18-05-20 | 11:22 | 1

Laten we dit dan doortrekken naar andere misdaden.

Barkruk2 | 18-05-20 | 12:00

Als het aan de vvd-stemmers ligt wordt ook de meth-productie geglobaliseerd, en is het logisch dat Nederlanders meer belasting gaan betalen aan de EU vanwege hogere welvaart door zwart meth-geld.

obominotie | 18-05-20 | 11:22

Nuance: de Walter White wannabe op de foto heet Heather Raybon en heeft dat gezicht niet door het gebruik van crystal meth, maar door een explosie in het lab waar ze aan het cooken was. Overigens is ze na de hele gezichtsreconstructie opnieuw gepakt. In een crystal meth lab.
www.dailymail.co.uk/news/article-2059...

osjo | 18-05-20 | 11:22 | 2

Ik kan Heather Raybon een Rayban aanraden.

Sinterbikske | 18-05-20 | 11:41

Crystal Beth.

Nuchternederland | 18-05-20 | 11:50

"Nu moet iedereen hier lekker zelf weten wat hij of zij in z'n mik gooit" de kern van het probleem goed samengevat. Schizofreen niet-werkend beleid met politici die er op uit lijken om het vooral in stand te houden. Er wordt pas ingegrepen als de dealers en randfiguren elkaar overhoop knallen, er wordt rechtsom of linksom te veel geld aan verdient en blijkbaar interesseert het morele argument niemand wat bij justitie & veiligheid; het is belangrijker die kut-onderdanen van Wim onder controle te houden.

HaatAth3ist | 18-05-20 | 11:22

Het is wel weer tijd voor een nieuwe seriereeks van Breaking Bad.

Balletje Mayo | 18-05-20 | 11:20 | 4

Ja, want Saul Goodman was te covid-xx. Lachuuuh.

pienhuuske | 18-05-20 | 11:30

@piloot47 | 18-05-20 | 11:30:
Ik vond dat wijf juist de giller van de show, deugen als een koningin maar ondertussen nog geslepener en geraffineerder erin duiken dan d'r enigszins sullige man.

elfenstein | 18-05-20 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ach , of het nou Mocro's zijn of Mexicanen maakt mij weinig uit.
Als die Mexicanen de Mocromaffia een kopje kleiner maken kan ik daar niet echt mee zitten. Ik eet trouwens liever een goede taco dan dat gore couscous.

despee | 18-05-20 | 11:20 | 1

Mij maakt het ook niet zoveel uit of ik nou vergisvermoord word door een Mocro of een Mexicaan, maar liever word ik toch helemaal niet vermoord.

John McClane | 18-05-20 | 11:42

Ik werk met verslaafden en ben echt álles tegengekomen in mijn 20-jarige carrière maar dus nog nóóit (in Nederland althans) een meth-gebruiker tegen gekomen of als cliënt gehad.

overVecht | 18-05-20 | 11:18 | 8

In de homoscene is het populair, je kan er lang op doorgaan. Maar ja die scene loopt met iedere drug voorop. Ecstasy en GHB waren al lang populair voor de rest van het land zelfs maar van het bestaan af wist.

Hiesjes | 18-05-20 | 11:28

@Hiesjes | 18-05-20 | 11:28:

Ja dat klopt. Homo’s vallen alleen niet echt onder het type cliënt in mijn caseload.

overVecht | 18-05-20 | 11:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Pervitine was een tijd heel populair bij onze Oosterburen.

Piet Karbiet | 18-05-20 | 11:18 | 1

Nazis on meth, Die Krupps.

Nuchternederland | 18-05-20 | 11:49

Kan iemand me dit uitleggen. Kijk, ff een beetje coke doen, of een pilletje of joint, schijnt hip te zijn. Maar iedereen kent dit soort meth koppen toch? Dat je totaal naar de vernieling gaat? Dan moet je wel een megavette trip krijgen wil je toch met je poten aan die rommel gaan, of vergis ik me nou? Anyway, dit soort figuren mis je niet, dus boeiend.

BBRDWR | 18-05-20 | 11:17 | 4

We zien op de media alleen maar de dropouts. Er is een veel grotere groep waar je het niet (of nog niet) van ziet. Meeste van dat spul gaat door naar het oosten van de EU.

Hiesjes | 18-05-20 | 11:30

@Hangtietsmurfin | 18-05-20 | 11:26:
Onzin. Meth is van een geheel andere orde, zelfde categorie als heroine. Feestneuzen die wel eens een pakkie sos of een trumpie doen blijven bij dergelijke sloopmiddleen ver weg. Meth is echt iets voor arme lui die een vlucht zoeken, maakt niet uit of je eraan gaat of niet, het was toch al kudt.

elfenstein | 18-05-20 | 11:32

@Hangtietsmurfin | 18-05-20 | 11:26:
Houdt dat maar bij de eerste 2. Ken vele jointgebruikers die met de eerste 2 soorten drugs niks te maken willen hebben. Er is een groot verschil tussen soft en harddrug qua vernieling van lichaam en levens.

The_Challenger | 18-05-20 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Benieuwd naar de groepsfoto van D66 volgend jaar.

erkomenanderetijden | 18-05-20 | 11:17 | 1

Je zou er een app voor kunnen ontwikkelen; de hele fractie voor en na 6 maanden aan de meth.

Graaisnaaiert | 18-05-20 | 11:24

Friet/patat* meth gaat hier nog groot worden.

*doorhalen wat niet gewenst is.

Toetsenbordcomplex | 18-05-20 | 11:17 | 2

Het is friet.

kwark001 | 18-05-20 | 11:18

Het wordt vanzelf oorlog

Ad Hominem Tu Quoque | 18-05-20 | 11:25

Hebben Mexicanen hetzelfde RAL nummer als Marokkanen ? Misschien een idee voor de deugmens om dit te gebruiken ?

Koning BongoBongo | 18-05-20 | 11:17 | 1

Uit de verte lijken ze erop.. Omdat de NOS, Grunberg en deze regering hier meer, meer van willen, worden ze met open armen en zangkoren ontvangen.

Ommezwaai | 18-05-20 | 11:19

Den Haag en links zullen wel roepen wees blij dat we hoog gekwalificeerde chemici binnen halen.

dik van alster2409 | 18-05-20 | 11:16 | 1

Nee, het gaat om apothekers. Apothekers kunnen prima chemicalien mengen. Alleen de grondstoffen komen uit een net iets andere productgroep.

Atlantis-95 | 18-05-20 | 11:21

Wow. Wat heeft smacking everybody met meth te maken? Niets. Forever alone is een feit. En dat zit wel snor zo. Fuckers.

pienhuuske | 18-05-20 | 11:16

Dit is echt een ramp als dit aanslaat hier. Zeer gevaarlijke drug die een soort zombie van je maakt.

Simon_GS | 18-05-20 | 11:16 | 3

Heb gehoord dat er ook varianten zijn die een trol van je maken... en ben je er al een wordt je nog trolliger .

Koning BongoBongo | 18-05-20 | 11:22

Het is wel een verschijnsel van relatief korte duur. Het dunt wel een deel van de bevolking uit op middel lange termijn.

Atlantis-95 | 18-05-20 | 11:22

gezien de respectievelijke verkiezingsuitslagen van de laatste 20 jaar zal er dan weinig veranderen hier.

jemagookniksmeer | 18-05-20 | 11:23

Je gaat er slecht uitzien van dat spul. Ik denk dat necrofielen wel likkebaardend op straat zullen rondlopen. Ach ja, er is altijd een groep die profiteert...

SterF... | 18-05-20 | 11:15

Het gaat helemaal fout met de Nederlandse mentaliteit die Mosterd hier treffend verwoordt: "Nu moet iedereen hier lekker zelf weten wat hij of zij in z'n mik gooit"

WalterSobchack | 18-05-20 | 11:15 | 2

Is wel zo toch? Zo lang je er anderen niet mee lastig valt, mag je toch zelf weten wat je in je mik dauwt?
Waar anders leg je de grens? Aflopend in heftigheid en/of sociale acceptatie: Meth / heroïne / coke / XTC / wiet / truffels / alcohol / koffie / suiker / vet / dierlijke producten?

Timide_Aso | 18-05-20 | 11:24

qua geweld overtreffen de Mexicanen de mocro maffia. Dus niet gek van opkijken als er straks lijken aan de bruggen hangen.

yeps | 18-05-20 | 11:14 | 7

@Crusher | 18-05-20 | 11:39:
Ik weet niet of ze die overtreffen. In de tijd dat IS actief was zag ik veel filmpjes uit zowel Syrië als Mexico. Het was bijna of ze er een hevige concurrentiestrijd op na hielden met als vraag wie op de meest gruwelijke manier mensen om het leven kon brengen... Ja, fijn volk...

Antiquerulant | 18-05-20 | 11:45

@Antiquerulant | 18-05-20 | 11:45: IS-beulen zijn nog schappelijk, die snijden in één keer je hoofd eraf. Los Zetas kapt je eerst in delen voordat ze je hoofd eraf snijden.

Crusher | 18-05-20 | 11:48

Ik denk toch dat ik er best gek van zou opkijken, als ik op een mooie zonnige ochtend opeens een aantal lijken aan een brug zie hangen. Denk ik hoor. Maar jij zegt dus: niet doen, hoort er gewoon bij.

John McClane | 18-05-20 | 11:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Het verschil niet zien tussen een methhead en een slachtoffer van een zuuraanval.. hmm.

Binnenbaan | 18-05-20 | 11:14 | 1

Dit is een methjunk die stoned boven de pan met brouwsel stond. Oorzaak meth, totaal zombiegedrag.

elfenstein | 18-05-20 | 11:34

Dus dit bewijst dat drugsregels versoepelen en decriminaliseren van harddrugs een slecht idee is en helemaal niet minder criminelen aantrekt? We krijgen ook nog eens gratis milieuvervuiling en rotzooi in ons drinkwater.

Middensteun | 18-05-20 | 11:14 | 1

Het idee was niet gek, echter is er nul handhaving. Dat laatste is het probleem.

Het idee was softdrugs te gedogen waardoor gebruikers in beeld blijven. Zijn ze immers niet in beeld dan valt er amper iets de controleren en is de stap flinterdun voordat ze naar harddrugs overstappen.

Feitelijk zie je dat nu al met jeugd waarbij de leeftijd van alcohol van 16 naar 18 jaar hebben verlegd en die zich nu meer te buiten gaan met weed.

Atlantis-95 | 18-05-20 | 11:26

We hebben een regeringspartij die harddrugs wil legaliseren dus ik begrip wel waarom die Mexicanen naar Nederland komen.

Vula | 18-05-20 | 11:13

Beetje onsamenhangend verhaal @Mosterd..... maar goed, blijkbaar is het goed toeven in onze bajes........ als je al gepakt wordt, die kans blijft ontzettend klein..... dus Nederland is een walhalla voor allerlei figuren vanuit de hele wereld om hier hun illegale goedje in elkaar te draaien.

Fatwabuster | 18-05-20 | 11:13

Mag ik 2 patat meth.

Premier Trutte | 18-05-20 | 11:12 | 2

En een GeHaktBal uit de jus...

SterF... | 18-05-20 | 11:17

@SterF... | 18-05-20 | 11:17: Komt eraan, even de blow aanzetten. Het is een beetje drugs vandaag Mijn vrouw is helemaal van de coke dus ik sta er alleen voor. Wilt u de jus met paddenstoeltjes?

Premier Trutte | 18-05-20 | 12:11

Dit soort mafklappers wandelen hier blijkbaar zo naar binnen. Ondanks Markie's intelligente lockdown is het vreemdelingenbeleid nog steeds een enorme farce.
Anderhalve meter en gesloten grenzen gelden lang niet voor iedereen dus.

Ommezwaai | 18-05-20 | 11:11

Door slimme gedoogcultuur en een mild strafklimaat kregen wij als vanzelf onze grootste belastingvrije industrie. Een industrie die goed betaald werk oplevert voor de laagst geschoolden uit de hele wereld. Deze werknemers klussen bij als cliënt van het UWV, wat deze bedrijfstak ook versterkt.

Zo wast de ene hand de ander in een wereld die van iedereen is.

Jan Passant mk2 | 18-05-20 | 11:11

Je zou toch verwachten dat na de tv serie Breaking Bad demense wel zouden weten hoe verwoestend meth is..

Niet dus.

Wijze uit het Oosten | 18-05-20 | 11:11 | 2

Niet iedereen heeft die serie gezien. Overigens na 3 seizoenen had ik het ook wel gezien.

watmagjenogwel | 18-05-20 | 11:31

Zulke series zijn fictie. Niet iets om beleid of opinie op te baseren.

MaarFeitelijk | 18-05-20 | 12:02

Wat een troep. Zeer verslavend. We moeten echt onze burgers hiervoor beschermen.

TheManiac | 18-05-20 | 11:10 | 1

Inderdaad. Laten we de belastingen verhogen en nog meer vrijheden van burgers afnemen, dan hebben ze het gevoel dat er wat aan gedaan wordt.

jemagookniksmeer | 18-05-20 | 11:25

Breaking Bad’s Walt was ook uitgespeeld. Snap dat wel. En D66 rechters draaien wel: semi-derde-wereldlandiër dus per definitie onschuldig

Rest In Privacy | 18-05-20 | 11:09 | 1

Nee geen islam dus niet zielig

r_leeuwenhart | 18-05-20 | 11:15

Over een paar jaar breken bendeoorlogen uit omdat de Mexicanen de markt overnemen. Niet dat de huidige drugsdealers dat zullen meemaken. Genoeg voorbeelden op internet hoe dat eruit ziet en vergeleken daarmee is een kogel een hele nette dood.

Atlantis-95 | 18-05-20 | 11:09

Dus we kunnen stoppen met Greta en de klimaatonzin - we hebben immers een mild klimaat.

hangtiet met knoop | 18-05-20 | 11:09
-weggejorist-
Miezerig | 18-05-20 | 11:09 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Meth is zo'n pauper drug. Goed dat ik me daar nooit aan bezondigd heb. Schijnt vooral populair te zijn (geweest) in de gay scene.
Nee, de Kluis houdt het tegenwoordig op een pilsje en een peuk, dat is gek genoeg al. :)

Rest In Privacy | 18-05-20 | 11:09

Als je bedenkt dat voor iedere kilogram drugs ongeveer twintig tot dertig kilogram chemisch afval in de bosjes wordt gedumpt, en je bedenkt dat de Nederlandse drugsscene op ongeveer 18 miljard euro is geschat door de politieacademie, dan weet je wat voor een intense kostenpost het is al die vervuiling netjes op te ruimen en af te voeren, en hoeveel resterende chemicaliën langzaam ons grondwater intrekken. De belastingbetaler mag eerst aftikken, en daarna de gifbeker letterlijk leegdrinken.

Feynman | 18-05-20 | 11:09 | 5

Grotendeels met je eens Feynman. Maar de wietproductie komt bij lange na niet aan die 20 tot 30 kilogram chemisch afval per kilo wiet. Wat daar van wordt gedumpt is grotendeels organisch bladafval en lege jerrycans van de meststoffen.

The_Challenger | 18-05-20 | 11:30

En ook een leuk weetje, als jij als boer de pliesie belt omdat er een aantal vaten vage zooi op jouw land gedumpt zijn, krijg jij nadien de rekening van het opruimen.
Dus de tweede keer verplaats je het dan naar een meer onvindbare plek en bel je niemand meer.

meneerjan | 18-05-20 | 11:33

Ja, maar al die drugs wordt genuttigd door hip Groenlinks en D66 volk. Dus dan is het goed voor het milieu. Net als bomenkappen en zo...

Antiquerulant | 18-05-20 | 11:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed moment ook, de politie heeft het druk met belangrijkere zaken. U weet wel.

kwark001 | 18-05-20 | 11:08

Nog zo'n nadeel van de globalisering. Je kan als landje wel een liberaal drugsbeleid hebben, maar de handel die internationaal is nodig je daarmee uit. Het Nederlandse drugsbeleid is een open uitnodiging aan de internationale drugsbazen.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 11:08

Criminaliteitsbestrijding gaat hier niet verder dan het gebruik van flitspalen. Dat weten ze ook in Mexico.

Sendis | 18-05-20 | 11:07

Die productie is voornamelijk voor het buitenland, dus het zal wel meevallen met het aantal daywalkers alhier.

Spring Bruissteen | 18-05-20 | 11:06 | 1

Dat denk ik ook. Het is wel een drug voor als je echt niets meer te verliezen hebt. Zulke figuren heb je in NL ook wel, maar toch ook weer niet echt veel. Wordt massaal richting Oost Europa verscheept.

Het brein erachter | 18-05-20 | 12:00
-weggejorist-
frank4444 | 18-05-20 | 11:05

Tja, geef ze eens ongelijk.

GuusHetSchaapje | 18-05-20 | 11:04 | 1

+1. Nederland faciliteert, de markt pakt het op. Net als met massa-immigratie, uitkeringsfraude, de kapitaalstroom naar Zuid-Europa etc.

jemagookniksmeer | 18-05-20 | 11:29

Oppakken en enkel op water en meth zetten. Probleem opgelost.

Rest In Privacy | 18-05-20 | 11:04

Cooking Meth, met Jamie Oliver, programma-idee voor John de Mol?

Odin | 18-05-20 | 11:03 | 1

"Jamie Oliver goes stoned as a shrimp".

Dr_Johnson | 18-05-20 | 11:22

Wanneer lokt dit brievenbusbedrijvenland eens een Deense tandarts of een computergenie uit Sillicon Valley?
Het wordt wel steeds moeilijker, zo.

SIogra | 18-05-20 | 11:02 | 1

Er zijn veel tandartsen uit nabije EU buitenlanden. O.a Denemarken en Duitsland.

MaarFeitelijk | 18-05-20 | 12:01

België zet seriemolenaars en kinderneukers levenslang vast, kunnen wij nog wat van leren.

Super Vaagstra | 18-05-20 | 11:02 | 5

België is ongeveer het kutste voorbeeld wat je kan geven. Wist je dat Dutroux al veroordeeld was voor 5 verkrachtingen voordat hij met moorden is begonnen? HIj had 3 jaar vastgezeten van de 12 jaar die was opgelegd.

Vula | 18-05-20 | 11:17

Dat valt wel tegen; dat vuile secreet dat zijn vriendin was, heeft twee minderjarige meisjes in een ondergrondse kelder laten doodhongeren en loopt inmiddels weer vrij rond.

Franker | 18-05-20 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een lekker ding!

eerstneukendanpraten | 18-05-20 | 11:01 | 2

Vreemde lolligheid rond ernstige aanslag op onze samenleving en waarom zo'n mishandeld mens als aandachttrekker geplaatst moet worden is ook onduidelijk.

MaarFeitelijk | 18-05-20 | 11:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland