Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera, de kinderen zijn weer naar school!

Eindelijk echt in alle vrijheid in een colbertje boven je blote snikkel aanschuiven in de dagelijkse Zoom-sessies met je kleega's zonder dat je kinderen denken dat papa gek geworden is

De een zal dolgelukkig zijn dat de koter naar een plek kan waar op krampachtige wijze in deeltijdroosters gewerkt wordt om kinderen door een gebouw te leiden dat met enge waarschuwingsstickers is volgeplakt, waar aparte looproutes met eenrichtingsverkeer zijn aangelegd en waar de ene helft van de klas de andere voorlopig niet mag zien of aanraken. De ander is doodsbang dat hun koter besmet raakt en het coronavirus een nieuwe opwaartse slinger in de statistieken gaat krijgen. En dat voor die laatste paar weken tot de zomervakantie - alsof het schooljaar niet toch al als verloren moet worden beschouwd nu de juf ook nog met omslachtige hygiënemaatregelen moet gaan werken. Wordt het lesgeven, of waakhondje spelen voor kinderen die niet in de elleboog niesen, met elkaar stoeien en te weinig handjes wassen voordat ze de speelhoek in duiken? De ene school hangt ballonnen op voor dit feest, de andere juf heeft er helemaal geen zin in.

Voor kinderen met een """complexe thuissituatie""" (misbruik, mishandeling, ouders met drank- of drugsproblemen, armoede) zal het een bevrijding zijn om weer in de klas te kunnen zitten. Voor thuiswerkende ouders een verlossing, waar ook de economie van profiteert. Maar voldoende mondkapjes of tests zijn er nog steeds niet, want Hugo was al die tijd veel te druk met Hugo zijn. Terwijl die man nota bene basisschoolleraar had kunnen zijn! Maar dat mogen anderen natuurlijk weer opknappen.

Ondertussen, aan het andere einde van de bevolkingspiramide

Reaguursels

Inloggen

Ben benieuwd, drie weken wachten, dan weer naar kijken.

Rest In Privacy | 12-05-20 | 08:04

Hoe kweek je autisten? Zo dus. Kinderen die elkaar niet mogen zien of aanraken.
Goed voor de communicatieve en sociale vaardigheden.....

Bijtendehond | 11-05-20 | 12:57 | 4

Nee autisme komt door 5G en chemtrails! Vaccinaties veroorzaken 5G masten!

Iemand er al eens bij stil gestaan dat nu het vliegverkeer minder is, corona afneemt. Minder chemtrails is minder corona. Daarom bouwen ze de 5G masten om te compenseren voor tekort aan chemtrails!

Autisme bestaat ook helemaal niet. Autisten zijn gewoon spionage robots door de elite in onze samenleving ingebracht! Ik kocht laatst een komkommer en toen viel me pas op hoe veel een komkommer op een zendmast lijkt. Komkommers zijn mobiele 5G zendmasten? Hoe veel meer bewijs kan je willen?

High speed duck | 11-05-20 | 13:56

@High speed duck | 11-05-20 | 13:56: Precies! En dat allemaal omdat we moeten geloven dat de aarde plat is zodat we er niet achter komen dat er aliens zijn.

DeJemelscheet | 11-05-20 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, hier zit mijn dochter gewoon thuis achter haar buro. De oudste is op papier geslaagd (Hoera!!) en viert iedere avond feest en ligt tot 2 uur in zijn bed.

Piet Karbiet | 11-05-20 | 12:37

Mijn 5 jarige vent gaat echt nog niet naar school. Ze bekijken het nog maar ff. Wij ook.

Denkhetnjet | 11-05-20 | 12:22

Leraren geven les op middelbare scholen, het voetvolk dat kleine koters op de basisschool onderwijst heet ONDERWIJZER. Vroeger zeiden we al "waren ze van boven maar wijzer". Ze willen graag leraar heten om het navenant tot deze groep behorende hogere salaris te mogen opstrijken en het lukt hen ook nog.

Hein7261 | 11-05-20 | 11:51

Japan 624 doden. Wat is hun geheim?

Nehemia | 11-05-20 | 11:03 | 3

Organiseren en plannen. Als er in Japan meer dan 5 min treinvertraging per jaar is dan biedt de hele leiding excuses aan. We zijn helemaal niet zo goed in nederland, meer een ingeslapen zootje dat erg overtuigd is van zichzelf.

vlotterik | 11-05-20 | 11:51

ssssst niet verder verklappen : Minder vroeg besmetting. In Frankrijk was het virus al op 27 december aanwezig. Bij een dagelijkse verdubbeling maakt het verschil uit wanneer je de eerste besmetting had. Bij 1 dag maakt het 50% verschil wanneer je begon.

Mans5 | 11-05-20 | 11:51

Coronadoden. Daar springen ze al van een brug als iemand op het werk boos naar ze kijkt.

johoost | 11-05-20 | 12:37

Complexe thuissituatie. Dat kan korter. Zeg gewoon allochtonen.

The2Amendment | 11-05-20 | 10:56 | 2

Dat vraag ik me af. De gezinnen die hulp krijgen van de GGZ zijn doorgaans wit.
Kan ook zijn dat allochtonen geen hulp vragen / dulden uiteraard.

Papa Jones | 11-05-20 | 11:15

@Papa Jones | 11-05-20 | 11:15:
Hebben privéleraar want ze weten overal goed de weg.

Hein7261 | 11-05-20 | 11:53

Al die poeha. Allemaal windowdressing.
Ab Gietelink I Zweden inspireert Coronaprotest!
youtu.be/Z52IHO_hQYA

Nehemia | 11-05-20 | 10:55

Ik vind dat alle kinderen voor ze ook maar 1 stap in school zetten getest moeten worden. Pak ook meteen hun ouders / verzorgers mee. Sla je twee (of meerdere) vliegen in één klap. Ja toch, niet dan?

Jan Gordelroos | 11-05-20 | 10:36 | 3

Ja en dan? De volgende staan ze bij Ikea in de rij..

aardv@rk | 11-05-20 | 10:52

Dan moet je dat iedere dag opnieuw gaan uitvoeren. Compleet kansloos dus.

vanStriean | 11-05-20 | 12:55

Joh, kinderen spelen allang weer samen. Op school zijn ze meer van elkaar gescheiden dan in de speeltuin.

DeJemelscheet | 11-05-20 | 13:12

Geweldig nieuws! In NEderland zijn kinderen niet besmettelijk. Onderzoek in het buitenland laat zien dat de kinderen de ziekte net zo hard doorgeven als volwassenen. Knap van dat virus dat het zich aan het land aanpast.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 10:19 | 11

@Mans5 | 11-05-20 | 11:57: Ik slik (zou moeten slikken) bloeddrukverlagers, die werken op je ACE2-receptoren (daar nestelt corona zich ook) en heb gelezen dat je kwetsbaarde zou kunnen zijn als je bloeddrukverlagers slikt. Het is dat ik er compleet zombie van wordt en mij beta-blockers mijn bloeddruk ook al ver genoeg naar beneden trekken dat ik die bloeddrukverlagers alleen slik als mijn lichaam signalen afgeeft (bloedneus). En dan alleen maar zo lang tot ik me weer te zombie ga voelen. Dan stop ik er weer mee.

Bijtendehond | 11-05-20 | 13:12

Het stukje ‘net zo hard’ is een toevoeging van de corona paniek. Alle onderzoeken tonen aan dat bespettelijkheid toeneemt bij meer symptomen. Alle onderzoeken (ook nederlandse) tonen aan dat kinderen minder symptomen hebben. Ergo conclusio: minder besmettelijk.

Dus ja kinderen kunnen sowel symtomisch als asymptomisch besmettelijk zijn maar zijn dat meestal in veel mindere mate dan volwassenen.

Maar nee je hebt gelijk. Laten we alsjeblieft allemaal in de kramp blijven hangen dat iedere besmetting er 1 te veel is en dat niemand ter wereld ooit nog ergens dood aan mag gaan. Laten we onze kinderen maar opgehokt houden, want jeetje we zijn zo bang.

High speed duck | 11-05-20 | 13:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Verplicht vaccin, gegarandeerde inkomsten...

LuNaTeeQ | 11-05-20 | 10:19 | 9

@Nehemia | 11-05-20 | 11:10:

En we hebben wel een vaccin tegen de volgende RNA Virussen : Polie, Influenza, mazelen etc. etc.

Mans5 | 11-05-20 | 12:00

@Mans5 | 11-05-20 | 12:00: Covid-19 is artificieel. Om kort te gaan. Er is mee gerotzooid in dat Wuhan lab.

Nehemia | 11-05-20 | 12:52

@Dommelsch | 11-05-20 | 11:39: Hydrochlorequine voorkomt niet de besmetting en ziek worden. Het vermindert de ernst van de klachten. Nadeel is alleen dat je er nachtmerries en angstaanvallen van kan krijgen als bijwerking. Niet echt 'fijn spul'

Willy_Wuiles | 11-05-20 | 13:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat is werkelijke het alternatief? Wachten op een vaccin? Nog een jaar alles dichthouden? Zelfs al blijven de scholen nu dicht en gaan ze pas na de zomervakantie open, dan nog is er geen vaccin, geen groepsimmuniteit en hooguit een kans op besmetting op een later moment. Mondkapjes en een aantal andere maatregelen helpen, maar alles dichthouden is geen alternatief. Dan is het middel waarschijnlijk schadelijker dan de kwaal.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 10:08 | 3

Er bestaan potverdorie geen vaccin voor dergelijke virussen
Ook nooit geweest
Heeft Hugo dan niemand in zijn omgeving die hem dat een keer goed uitlegt ?
Ik wil het ook wel doen , vergeet ie gegarandeerd nooit meer, prutser.

joppo0 | 11-05-20 | 10:14

@joppo0 | 11-05-20 | 10:14: Ambtenaren worden betaald om ja te zeggen. Maakt niet uit welke vraag, het antwoord is ja. Dus als Hugo de juiste vraag stelt, krijgt hij het gewenste antwoord, namelijk ja.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 10:16

Ja hoor is, een beetje de hulpjes in een bejaarde tehuis gaan testen. Het moet niet gekker worden. Al het geld wat we moeten betalen naar het zuiden moet ergens vandaan komen toch. Dus het kabinet zit handenwringend te wachten op de erfbelasting en een uittreksel van de overlijdensakte zodat ze het pensioen kunnen stop zetten. Dus hoe meer ouwetjes ziek worden des te beter. En niet testen en geen mondkapjes want anders wordt het niks.
Oh wacht, ben ik hier niet in de ambtenaren whatsapp groep??

jan huppeldepup | 11-05-20 | 09:53 | 4

Hebt u het over pensioen of de aow? Want dat is nogal een verschil he?

Lupuslupus | 11-05-20 | 10:09

@Lupuslupus | 11-05-20 | 10:09: He dat wist ik niet, dus als je sterft wordt je pensioen stop gezet maar de AOW betalen ze door?
Nog eens de " Kroniek van een faalfabriek" door gaat lezen welke computer smurf dat heeft bedacht.

jan huppeldepup | 11-05-20 | 10:22

@jan huppeldepup | 11-05-20 | 10:22: Weleens van nabestaanden pensioen gehoord? Dat kent de aow niet.

Lupuslupus | 11-05-20 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Totaal aantal overleden personen <70 zonder onderliggend lijden: 62
Maatregelen Rutte/RIVM: Onbetaalbaar

Dommelsch | 11-05-20 | 09:52 | 7

Maar nu roept iedereen als alles open gaat gaan we dood, deze mensen gaan gelukkig geen gelijk krijgen. God dank is dit virus niet zo dodelijk als dat men aan het begin deed geloven.

IJsbakker | 11-05-20 | 11:15

Er overlijden meer mensen aan het ambtenaren falen syndroom dan aan......

abeltasman | 11-05-20 | 11:16

Waar zijn de griepdoden te vinden? Oh wacht.

Nehemia | 11-05-20 | 11:21
▼ 4 antwoorden verborgen

ben nu minder tijd kwijt aan het schoppen en slaan dus heb nu meer tijd om te zuipen

Rest In Privacy | 11-05-20 | 09:50

Leefde A punt Moonen nog maar, die zou een topdag hebben gehad.

eerstneukendanpraten | 11-05-20 | 09:50 | 1

Puck Moonen? Daar kan je nog steeds topdag door krijgen

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 12:34

Om veilig te zijn moet je ze als ze thuis komen 14 dagen in quarantaine zetten.

EEn goed ingericht konijnenhok kan soelaas bieden.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 09:47 | 5

@jan huppeldepup | 11-05-20 | 09:58:
Ik doe geen boodschappen voorlopig. Ik heb eerst de vriezer leeggegeten, en toen het konijnenhok.

Papa Jones | 11-05-20 | 10:01

@Papa Jones | 11-05-20 | 09:48: Ik zoek voor alles logische en eenvoudige oplossingen. Maar dat botst soms wel eens op ethische bezwaren van anderen.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 11:05

@Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 11:05:
Ethisch... ethisch...
Komt niet voor in mijn woordenboek.

Papa Jones | 11-05-20 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik verwacht binnenkort de tweede golf, ik heb m'n haar vannacht voor alle zekerheid maar twee keer laten knippen.

Mr_Natural | 11-05-20 | 09:46

Die "complexe thuissituatie" kan natuurlijk ook andersom. Kinderen een aantal huizen verderop hadden voor het eerst in hun leven normale ouders. Waarom? Omdat leraren en klasgenootjes de hele dag via video de boel in de gaten hielden.

Dat is nu voorbij. Gisteravond kregen ze weer de wind van voren (ja, dat hoor je huizen ver), en ik verwacht vanmiddag na school niets anders. Maar goed. De familie krijg "hulp" (al jaren), dus de buurt mag zich nergens mee bemoeien. Sterkte kids.

Carbonnetje | 11-05-20 | 09:45 | 3

Heh, dus normaal hadden ze 24/7 de webcam aan en nu niet meer? Of anders begrijp ik niet waarom ze op andere dagen niet 's avonds ook de wind van voren kregen.

John McClane | 11-05-20 | 09:49

Is het één ouder die schreeuwt? Of beide?

Papa Jones | 11-05-20 | 09:54

Hebben de ouders een zeilboot dan met al die wind?

jan huppeldepup | 11-05-20 | 10:02

"En dat voor die laatste paar weken tot de zomervakantie - "

Ze zitten al 8 weken thuis, wil je daar echt 18 weken van maken? Dat is pas kindermishandeling, sociaal contact is veel belangrijker dan een paar sommen.

menage | 11-05-20 | 09:44 | 4

Ik heb 4 kinderen 3 zitten nog op de basisschool. Mijn kinderen hebben voornamelijk met elkaar gespeeld en af en toe eens met ons buurmeisje. Ik had en heb niet de indruk dat ze hun klasgenootjes heel erg gemist hebben. Maar natuurlijk is elk kind verschillend. Gelukkig zijn de meeste kinderen aardig flexibel.

Lady Midnight | 11-05-20 | 10:33

Belachelijk situatie natuurlijk als je het sociaal contact van de school moet hebben.

Hein7261 | 11-05-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de overheid is het een groot succes: kosten van oude lui nemen af, meer pensioen over, kan komende jaren bezuinigd worden in ziekenhuis en andere zorg voor ouderen en de recessie die al lang bekend was kan in de schoenen van Corona geschoven worden.
Wat betreft mondkapjes, testen en vaccinaties worden we gewoon genaaid.
Dit alles zal gewoon zo blijven.

ET007 | 11-05-20 | 09:40 | 4

Overheids tekort loopt op met minimaal 90 miljard en waarschijnlijk nog wel het dubbele daarvan en het virus stelt veel te weinig voor qua doden om echt impact te hebben op de AOW-uitgaven e.d. Dat politicu er garen bij spinnen doordat alle schaapjes ze een 'leiderschapsbonus' in de vorm van extra zetels geven terwijl ze een totalitaire dictatuur opzetten is duidelijk. Maar beweren dat de overheidsfinanciën hierbij gebaat zijn is totaal absurd.

Antiquerulant | 11-05-20 | 10:57

@anti-fatwa | 11-05-20 | 09:42: Het kan zijn dat die polls fake zijn, maar gezien de schapenmentaliteit van velen vrees ik het ergste.

Nehemia | 11-05-20 | 11:13

Ja, want de accijnzen en omzetbelasting stroomt binnen natuurlijk. Haha.

johoost | 11-05-20 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Scholen hadden op slot moeten blijven. Na 2 maanden halve dagen les geven voor de laatste paar weken heeft weinig zin. Er is nergens betrouwbaar onderzoek waaruit blijkt dat kinderen niet besmet worden of het niet kunnen overdragen. Als je wat wil doen zou ik de verpleeghuizen onder strikte voorwaarden open gooien. Het gros van wat daar zit zal nog 1 of 2 x kunnen genieten van het voorjaar.

nietsdoenerT | 11-05-20 | 09:36 | 8

@azijnseikerT | 11-05-20 | 09:42: Gaat u uzelf maar lekker laten besmetten. Mogelijkheden genoeg. Maar laat mensen die daar niet van gediend zijn hun eigen weg gaan.

Lupuslupus | 11-05-20 | 09:53

Beetje omgekeerde wereld, dus omdat er geen waterdicht bewijs is dat kinderen het kunnen krijgen en overdragen moeten de scholen dicht? Dan is het einde wel een beetje zoek. Volgens mij werkt het andersom, je neemt maatregelen als aangetoond wordt dat iets een risico is. In het geval van kinderen onder de 12 is men er wel over uit dat de risico's heel klein zijn. De scholen hadden nooit dicht moeten gaan voor 12-, maarja de druk van het volk en Rutte moet aan zijn zeteltjes denken. Als mensen in verpleeghuizen het krijgen heb je een probleem, die gaan dood of komen op de ic. Als kinderen het al krijgen komen ze niet op de ic en gaan niet dood, een hele enkele uitzondering daargelaten.

Hunter S. Thompson | 11-05-20 | 10:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij opname in het hospice moet de patient eerst getest worden en dat gebeurt ook, 24 uur van te voren.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 09:35

De groep die bescherming nodig had/heeft waarvoor we in lockdown zitten wordt zo ontzettend genomen door dit kabinet. Toppie kan niet wachten op alle onderzoeken commissies met al hun bevindingen.. die daarna in een laadje verdwijnen.... en deze waanzin onder het tapijt wordt geveegd..

David000000007 | 11-05-20 | 09:35

Komen ze weer met hun mondkapjes.

Buster89 | 11-05-20 | 09:34 | 3

Die er niet zijn

ole guapa | 11-05-20 | 09:41

@ole guapa | 11-05-20 | 09:41: Natuurlijk zijn die er voor privé personen wel. Ik heb 40€ betaald voor 5 mondkapjes die ik nog helemaal niet heb gebruikt.

Lupuslupus | 11-05-20 | 09:55

Je mag ze ook zelf maken. Het is natuurlijk sowieso bespottelijk. Die earosols gaan dwars door die mondkapjes heen die voor het klootjesvolk bestemd is.

Nehemia | 11-05-20 | 11:18

Als op termijn blijkt dat alleen de angst onder de mensuh blijft is deze test geslaagd.

D-Fens_1963 | 11-05-20 | 09:32

Daarmee is RIVM feitelijk verantwoordelijk voor de overstefte in verpleeghuizen. Moord dus. In grote getalen. Een serie moordenaar is er niets bij. Is Jaap v D. niet hoofdelijk aansprakelijk?

van heinde en verre | 11-05-20 | 09:29 | 8

@pielemuisje | 11-05-20 | 09:51: ook daar is hij verantwoordelijk voor. Het RIVM had dat risico ruim van te voren moeten herkennen en mitigeren. Dat is Godbetere het hun baan. Dat is hun belangrijkste functie.

van heinde en verre | 11-05-20 | 10:39

Wat een onzin. Je mag helemaal niet met je kind het verpleeghuis in en als je dat al doet hoor je afstand te houden.

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 12:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft groen slinks al een kamerdebat geeist vanwege die ballonnen?

Nuuk | 11-05-20 | 09:28 | 2

Ballonnen zijn slecht voor het milieu. Dus moet groenlinks zich erover uitspreken. Een zaak van groot gewicht. Gelukkig dat er een partij als groenlinks bestaat die op onze planetaire zaak let.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 09:36

Ballonnen! Hoop niet dat die met de mond opgeblazen zijn. Dan zijn het een soort van coronagranaten wanneer ze ploppen

Nescio73 | 11-05-20 | 09:40

Kan iemand mij vertellen welke overheidsdienst onder Rutte geen zooitje is geworden.

dik van alster2409 | 11-05-20 | 09:25 | 3

Het CJIB doet het toch goed?

EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:26

Was al eerder een puinzooi onder Balkenende en volgens Pim, Kok. De overheid is andere prioriteiten gaan stellen, waarschijnlijk werkt het als clockwork voor globalisten, multinationals en ein volk ein reich ein fuhrer EUrofielen.

Graaf_van_Hogendorp | 11-05-20 | 09:27

Iedereen en alles is toch liberaal.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 09:37

Als je het heel nuchter bekijkt is het eigenlijk van de zotte: versoepeling van de regels zonder (extra) veiligheidsmaatregelen cq. beschermingsmiddelen binnen handbereik..

Want wat is nu dan eigenlijk het verschil met een paar maanden terug? Toen heel deze teringzooi begon?

Toen was er vrijwel net zo weinig voorhanden als nu. Ook toen waren de IC's nog leeg genoeg (zelfs leger dan nu), en ook toen waren er nog geen veiligheidsmaatregelen.

Werkelijk het enige verschil met toen is het besef en bewustzijn bij de mensen. Dat we nu weten wat Corona is. Verder is alles gewoon hetzelfde. Sterker nog, ook al is de daling vd bezettingsgraag in volle gang, de IC's zijn nog steeds iets voller dan toen deze shit begon.

Dus dat kan alleen maar fout gaan.

Realism Is All | 11-05-20 | 09:22 | 8

@azijnseikerT | 11-05-20 | 09:27:
Besmettelijkheid gewone griep vs corona, en ernst van de klachten is nog steeds een issue. En was ook reden tot de lockdown. Niets veranderd daarin.

Papa Jones | 11-05-20 | 09:38

@Papa Jones | 11-05-20 | 09:38: Er was in Nederland en Duitsland geen reden voor een lockdown omdat het virus toen al op zn retour was. Statistieken bewijzen dat! Die hele lockdown is een politieke(!) actie om uit te vinden in hoeverre het volk gedresseerd kan worden. Proef geslaagd! Als je de mensen angst aanjaagt is het makkelijk genoeg, totdat ze zich aan de angst ontworstelen en gaan zien welke motieven er wèrkelijk achter die lockdown zitten. U bent helaas nog niet zover, gezien uw bijdragen. Maar wie weet komt dat nog.

Lupuslupus | 11-05-20 | 10:16

@Lupuslupus | 11-05-20 | 10:16:
* verslikt zich in koffie *
Op zijn retour?!! Toen de lockdown nog moest beginnen?!

Vertel jij dat de dokters en verplegers? Die waren ook nog niet zo ver namelijk.

Papa Jones | 11-05-20 | 11:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Leraren hebben hun ware aard laten zien. Eigenwijze, luie flikkers zijn het. Altijd wat te zeiken. Maar aanpakken? Mouwen opstropen? Dacht het niet.

balustrade | 11-05-20 | 09:21 | 3

Zo blij dat ik gewaardeerd wordt. Duidelijk dat u kinderen heeft.

EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:25

Omdat iemand iets met argumenten onderbouwd heeft?
Ik denk dat leraren best wel hard gewerkt hebben de laatste tijd vanwege thuislessen enz opzetten.

Nuuk | 11-05-20 | 09:27

Mij is vroeger na een mondeling examen gevraagd of ik leraar wilde worden. Met alle respect: dat kan ik niet omdat ik weet hoe ik zelf vroeger was.
Leraar zijn is een lastig beroep en daar moet je echt voor geboren zijn, net als zorgpersoneel.

ET007 | 11-05-20 | 09:31

Ik hou Kortjakje nog maar even thuis, hij voelt zich niet zo lekker.

Mr_Natural | 11-05-20 | 09:21 | 1

Goed zo! Voor mijn zoon (die haatte school maar heeft desondanks zijn midd. school mèt diploma verlaten) zou de huidige tijd een uitkomst zijn geweest, heerlijk niet meer naar school... lol

Lupuslupus | 11-05-20 | 10:18

Wel fijn dat de lagere scholen weer open gaan. Dan kunnen de homo's in Amsterdam weer veilig hand in hand over straat.
De ramadan-kids zitten nu namelijk op school (niet-Hugo-de-Grote) te leren dat je bomen niet als bommen moet spellen.
www.telegraaf.nl/nieuws/752748433/hom...

Dirk III | 11-05-20 | 09:20 | 2

'WEER is een homostel aangevallen' staat er. 'Het gaat WEER om hetzelfde stel'. 'Het was WEER nadat ze hand in hand liepen.'

Maar als het om het type daders gaat zie ik uiteraard nergens het woordje 'weer'...

Realism Is All | 11-05-20 | 09:25

@Realism Is All | 11-05-20 | 09:25: Als je dat hebt meegemaakt loop je toch een poosje niet meer hand in hand? Ja dat is toegeven aan het gespuis maar er is al zoveel dat niet meer kan vanwege de islam-import. Onze Joodse medemens kan daar een boek over schrijven.

Lupuslupus | 11-05-20 | 10:22

De leraren die er geen zin in hebben onmiddellijk ontslaan. Ze hebben net loonsverhogingen gekregen en gebruiken het coronaverhaal om bang en laf weg te blijven. Niet acceptabel.

van Oeffelen | 11-05-20 | 09:16 | 12

@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:24: meten is weten!

ET007 | 11-05-20 | 09:32

Misbruik Rutte heeft hier ook wat op gevonden ontslagboete afgeschaft de corona crisis heeft ook voordelen hij jast er gewoon van alles door.

likdoorn | 11-05-20 | 09:34

Die waardering is verdwenen door het jarenlange gezeur van leerkrachten. Blind, want in een eigen bubble, voor de "echte wereld". Samen in hun echoput elkaar blijven vertellen hoe zwaar zij het wel niet hebben. Terwijl we hier 8 weken amper va ze gehoord hebben, och wat hadden ze een extra werkdruk. Leraren zijn qua mentaliteit gelijk aan ambtenaren, zouden het in een bedrijf geen 2 maanden volhouden.

Roeieber | 11-05-20 | 10:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Kom maar op met die 2e besmettingsgolf.
Het onderzoek naar hun besmettelijkheid staat nog in de kinderschoenen.

mark1487 | 11-05-20 | 09:15 | 2

Besmettelijkheid is al bewezen: kinderen kunnen drager zijn zonder ziek te worden. En over de tweede besmettingsgolf: die komt er ook.
Zoek maar eens op SARS second wave toronto.
Dat gezegd hebbende: prima dat de scholen open gaan; kom maar op met die tweede besmettingsgolf and let's get it over with. Wachten op een vaccin is geen optie.

jemagookniksmeer | 11-05-20 | 09:47

Reactie kabinet zal luiden: Volstrekt tegen de verwachting in, wij leven mee met de slachtoffers, de onderste steen komt boven en gaat over tot de orde van de dag.

Major-Disaster | 11-05-20 | 09:49

Een vriendin van mij kwam uit Oostenrijk met corona, opgelopen in een trein met 2 Italiaanse coronisten. Dat die trein niet verder kon vanwege een omgevallen boom bleek later een leugen. Zij werd dus ernstig ziek. maar mocht volgens het RIVM niet getest worden want ze hoorde niet tot de risicogroep. Ook toen ze thuis belde naar het IJsselland dat ze dacht dat ze dood ging moest ze maar gewoon met het openbaar vervoer komen. Terwijl alle ogen op het carnavaleske Brabant waren gericht besmette deze dame dus half Rotterdam en het medisch personeel. Rontgenfoto's, dokter en ziekenhuisbezoeken, rekening van 600 euro voor het ziekenfonds maar een test van 17,50, nee dat mocht niet.

Premier Trutte | 11-05-20 | 09:15 | 7

Er loopt hier in de buurt ook een oudere man met zijn hond. Hoest de hele tijd. Sprak hem (op afstand aan). Ligt hele nachten te hoesten maar de huisartsen die hij belde wilden hem niet testen.
Het advies aan de man was dat hij beter op zijn gezondheid moest letten...
Nederland.

Dirk III | 11-05-20 | 09:24

@van Oeffelen | 11-05-20 | 09:19: Huisartsen hanteerden de regels van het #RIVM. Geen Risicogebied? Dan geen test.
Dat huisartsen verdachte gevallen lieten testen kwam pas veel en veel later.

Sjeik-Sjotum | 11-05-20 | 09:30

@Dirk III | 11-05-20 | 09:24: Ja, die vrouw ook, dat ze vooral snachts en in de ochtend bijna stikte kwam door de huisarts omdat ze maagproblemen had dus kreeg ze maagtabletjes mee ondanks dat ze zei dat ze geen maagproblemen had. Ze heeft het net overleefd maar wanneer dat niet zo was zou ze niet als corona-dodo genoteerd zijn geworden.

Premier Trutte | 11-05-20 | 09:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Over massaal testen in verpleeghuizen e.d. gesproken. Waarom kan dat daar niet maar in een AZC (Sneek) wel. Is dat soms angst voor onrust en geweld wat overigens in Sneek meteen al uitbrak na de aankondiging van een (slechts) 72 uur durende lockdown ?

AntonJansen | 11-05-20 | 09:15 | 4

Ja.

Hadena | 11-05-20 | 09:17

@Graaf_van_Hogendorp | 11-05-20 | 09:20: Een AZC is als een lab op kleine schaal. Je hebt wat virussen die je in een voorheen gezonde maatschappij injecteert. Daarna kijken of de maatschappij deze virussen kan neutraliseren. Leuke proefjes voor sociologen, minder voor de gastheer.

Dirk III | 11-05-20 | 09:27
▼ 1 antwoord verborgen

Sluiten van scholen was alleen maar omdat een of andere KNO arts en voorzitter van de FMS het nodig vond om te zeggen dat de scholen per direct dicht moesten. Maatregel was onnodig, duur en slecht voor kinderen en ouders.

Vula | 11-05-20 | 09:14

Is het al duidelijk gezien ook het teletex bericht en ook de tekorten aan alles wanneer het tribunaal tegen Rutte en zijn mee hijg clubjes is. Alleen jammer gezien de peilingen van de Hond dat 60 % van de bevolking de Endlösung van ouderen en hulp behoedende wel lijkt te steunen.

dik van alster2409 | 11-05-20 | 09:14

Hypocriete bende verzorgers in bejaarden centra's zonder bescherming het werk laten doen en dezelfde bejaarden achter een scherm bij hoge uitzondering contact met familie.
En de NPO laat zonder schaamte en zonder commentaar dit als een geweldige oplossing zien.
Maar de slogan van Rutte en co blijft hou vol, want anders moeten we weer terug naar de intelligente lock down.

likdoorn | 11-05-20 | 09:13

Ik ben benieuwd - paar van de opvanglocaties met een besmetting en je hebt weer een regionale uitbraak.

Gelukkig heeft Hugo genoeg tests geregeld in de tussentijd... Toch? Of nog steeds aan het ruziën met Roche?

De verwarde man | 11-05-20 | 09:12

Beste basisschool leraren. Jullie zijn geen collega kwijt geraakt doordat Hugo zich de politiek in netwerkte. Hij had een te grote ego om kleuterleidster te worden en ging toen maar smartfonen in de tweede kamer en nu de corona crisis aanwenden om foto's van zichzelf te schieten met mensen die wél belangrijk zijn.
Een compleet nutteloze knuppel is het.

Dirk III | 11-05-20 | 09:12 | 3

Nee, u bent nuttig. Je kan ook zeggen dat hij zich altijd heeft ingezet voor de samenleving. Eerst als leraar, vervolgens als politiek assistent, wethouder en nu als minister.

Vula | 11-05-20 | 09:16

@Vula | 11-05-20 | 09:16: inzetten voor de samenleving? Daar heb ik heel andere mensen bij in gedachten en laat Hugo nou onderaan dat lijstje staan of wacht nee, hij staat er helemaal niet op.

Dirk III | 11-05-20 | 09:30

Ik werk thuis en ondanks dat het wat lastiger is om je te concentreren, laat ik m,n zoontje nog thuis. Idd bijna zomervakantie. Na de zomer kijken we wel weer verder. Gebruik demen(t)se dat naar de kappers rent maar als proefkonijnen.

Warme_rosbief | 11-05-20 | 09:12 | 1

Je kind een half jaar van t onderwijs afhalen is schadelijker dan corona voor die leeftijd.
School is ook meer leren dan lesstof.

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 12:37

@Festen | 11-05-20 | 10:29:
Bullshit. Iedereen met meer dan 2 hersencellen zag in maart al lang dat dit virus niet erger was dan een griepje. Anders moet je mijn posts van maart er maar eens op nalezen. Dat jij te dom was om de cijfers fatsoelijk te interpreteren betekent niet dat je andere van hindsight kan beschuldigen. Standaard politiek trucje. 'Met de kennis van nu'.... Nee niet met de kennis van nu, met de kennis van toen, gvd!!!

Antiquerulant | 11-05-20 | 10:49

@Festen | 11-05-20 | 10:29: Oversterfte op een paar maanden. Corrigeer dat eens naar een jaar. Noem het maar inflatiecorrectie.

Bijtendehond | 11-05-20 | 13:08

@Dirk III | 11-05-20 | 09:15: en toch is het een op duitsland gericht/slaand artikeltje.
Foutje van Sint Peterburg? Het is weer zo n pseudokrant met alleen nieuws om paniek en tweespalt te zaaien. Migranten, faalEU, u herkent ze ondertussen wel.

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte loopt als een kip zonder kop achter het RIVM aan en het gepeupel loopt weer als een kip zonder kop achter Rutte aan.
Kakelen met zijn allen lukt best, maar eieren leggen ho maar.
Ondanks dat parmantige haantje met zijn kekke schoentjes.

Eppo | 11-05-20 | 09:10 | 4

Zo een die op het dak staat en met alle winden meedraait ja

Kladderadatsch | 11-05-20 | 09:13

Jij snapt het. Mijn buurjongen ook. Maar die ontvangt wél geestelijke bijstand.

Prinsemarij | 11-05-20 | 09:16

@Prinsemarij | 11-05-20 | 09:16:
Er gaan een hoop medelanders CDA stemmen in 2021, die snappen het dan weer wat minder. Ik hoop maar dat deze medelanders ook geestelijke bijstand krijgen maar ik ben bang van niet...

Graaf_van_Hogendorp | 11-05-20 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen domme mensen gaan weer lekker op elkaar zitten nu de regels weer versoepeld worden. Het virus is nog niet weg. Ik kijk wel uit

dk-- | 11-05-20 | 09:08 | 7

@Antiquerulant | 11-05-20 | 10:50: Zo is dat. Waarom denkt men dat er zoveel oudjes bezwijken. Ze verzwakken en verzwakken alleen maar. Ze moeten juist naar buiten om resistentie op te bouwen.

Nehemia | 11-05-20 | 11:27

@Antiquerulant | 11-05-20 | 10:50: Degenen die nu bezwijken of al bezweken zijn aan corona zouden ook de "gewone" griep niet meer overleven.
Die heerst nu trouwens ook, maar daar hoor je bijna niks over.

Bijtendehond | 11-05-20 | 13:03

@Bijtendehond | 11-05-20 | 13:03: En nog wat. Een Belgische arts heeft in een krant (ik dacht HLN, kan het even niet zo gauw vinden) gezegd dat er als doodsoorzaak uit gemakzucht maar wat ingevuld wordt, want er wordt toch niet op gecontroleerd. Doodsoorzook: corona (ook al was het heel wat anders). Zo kun je ook paniek zaaien met gekunstelde cijfers.

Bijtendehond | 11-05-20 | 13:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou dit beleid ook iets met de rammedam te maken hebben?

Alco-de-Holist | 11-05-20 | 09:08 | 1

Nauwelijks. In dat geval had men de scholen pas na zonsondergang open gesteld.
Semi-off topic: mag u raden, hoeveel ramedaanse leerlingen er op dit moment niet meer online met lessen meedoen, maar wel op on-zedelijk tijden (half drie 's nachts) hun huiswerk nog inleveren. Een maand te laat, maar dan nog.

EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:12

Nu maar weer wachten op de eerste praatgroep en counseling voor alle getraumatiseerde kinderen die oh zo te lijden hebben gehad in de afgelopen periode. Petities, inzamelingsacties, stille tochten, liederen van beruchte nederlanders, ouders in praatshows, kom er maar in.

dathoujetoch | 11-05-20 | 09:06 | 2

Claudia heeft de petitie al getekend.

EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:10

@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:10: Felix Rottenberg heeft al een voorzet gegeven

likdoorn | 11-05-20 | 09:19

Goede atmosfeer ook, op die scholen.

WachTMeesteR | 11-05-20 | 09:03

Hugo laat de Jonge los!

Toetsenbordcomplex | 11-05-20 | 09:03

Ik zal eens kijken of mijn kinderen naar school mogen.

Kaas de Vies | 11-05-20 | 09:02

Ik heb hier nog helemaal geen kinderen naar school zien gaan en het stikt hier van de scholen.

Roehm | 11-05-20 | 09:02 | 1
-weggejorist-
kkeijman | 11-05-20 | 12:32

Gisteren zag ik op tv een leraar moeilijk doen over het verzorgen van kinderen die het in hun broek doen. Dat kan nu niet meer. In zulke gevallen wordt nu een oouder opgetrommeld.
Misschien zijn kontkapjes hier een oplossing? Hebben we die Hugo, Arie?

Prinsemarij | 11-05-20 | 09:01 | 9
-weggejorist-
kkeijman | 11-05-20 | 12:29
-weggejorist-
kkeijman | 11-05-20 | 12:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Wanneer gaat men inzien dat het RIVM niet de oplossing is, maar het probleem.

azijnseikerT | 11-05-20 | 09:01 | 5

Het RIVM heeft het virus verspreid of zelfs in elkaar gepipetteerd. Koekoek.

Vula | 11-05-20 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier naakt achter de computer. Pornhub op scherm 1 en werk op scherm 2. Hoezee!

Hemke-Valsema | 11-05-20 | 09:00 | 6

U houdt van het betere kutwerk?

Hadena | 11-05-20 | 09:19

Living the slave dream

paulis | 11-05-20 | 09:20

Dat had n kennis ook. Maar die vergat even dat "printen" in t menu dicht bij openen zat. Kon ie op kantoor snel n printje gaan halen.

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 13:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch wel handig als je naar ouders met kinderen kan wijzen in plaats van ramadan vierende suikerpatiënten als er weer een nieuwe golf is.

Deflatiemonster | 11-05-20 | 09:00 | 4

Vergis je maar niet in de joystick.

Leffe Blonde | 11-05-20 | 09:12

Er wordt wel geregistreerd op leeftijd en geslacht, maar niet op etnische afkomst. Zou misschien wel een interessante grafiek opleveren.

Leffe Blonde | 11-05-20 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

Niet voor iedere leerling is het schooljaar verloren. Als je kind een beetje hersens heeft en de school zorgt voor een pakketje boeken en opdrachten, zoals de meeste deden, dan hoeft er geen achterstand opgelopen te zijn.
Maar daar moet je als ouder dan ook wat tijd in steken.

JanVergoor | 11-05-20 | 08:59 | 5

Natuurlijk, zulke voorbeelden zijn er ook. Maar pak nu Youssouf dan. Die krijgt vast niet zo goed les thuis als uw kinderen. Of Wesley, Of alle kinderen voor wie thuis niet een veilige omgeving is.

Besef dat het gemiddelde intellect van de mensheid al laag is. En dat de helft dus nog dommer is dan dat.

Heau even | 11-05-20 | 09:50

Precies dit high speed.

Roeieber | 11-05-20 | 10:21

Ik reageer dan ook juist op het stukje ‘niet voor iedere leerling’. ;)

Ik besef me maar al te goed hoe het bij veel ouders werkt (onwil) en dat er ook veel ouders zijn die simpelweg niet in staat zijn de juiste begeleiding te bieden hoe graag ze ook willen.

High speed duck | 11-05-20 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
nuchterland | 11-05-20 | 08:59 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Of je nu dronken in je eigen wereld leeft of in de wereld die de MSM je voorschotelt, je leeft hoe dan ook in een illusie

boerk | 11-05-20 | 08:58 | 2

Is alles een simulatie?

Hemke-Valsema | 11-05-20 | 09:01

Hugo was te druk met het poetsen van zijn bruine puntschoenen en het kijken in de spiegel of zijn haar wel goed zat.

Vespucci | 11-05-20 | 08:58

"omdat het RIVM dit voorschreef"
Kent u die uitdrukking?

pielemuisje | 11-05-20 | 08:58 | 2

Daar zitten namelijk de betweters.

EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 09:07

Dit zal het antwoord van Mark Rutte zijn in de parlementaire enquête over zijn falen in de corona crisis. Let maar op.

Ommezwaai | 11-05-20 | 09:48

Hoezo drankprobleem, iedere dag dronken is ook een geregeld leven!

eerstneukendanpraten | 11-05-20 | 08:56 | 1

Ja maar als t ineens keer op is dan ervaar je mogelijk wel een probleem.

Shoarmamasutra | 11-05-20 | 13:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland