Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haarlem grote teringzooi door online shoppers

Bestel maar. Bestel maar. Bestel maar.

Social

Haarlem. Altijd maar grote muil dat ze de beste Nederlanders van Nederland zijn omdat ze het beste Nederlands van Nederland praten. MAAR ONDERTUSSEN. Is het gewoon asociaal tuigh dat massaal de regels aan de laars lapt. Een miljoenmiljard kartonnen dozen wordt gewoon aan de weg geflikkerd omdat ze te beroerd zijn om er even een keurig stapeltje van te maken danwel op te slaan in de schuur cq door de shredder te halen. Door de coronacrisis bestelden Haarlemmers online enorme hoeveelheden houten FSC-kinderspeelgoed, dozen met sirtfood, bananendozen vol avocado's, complete NRC-wijnpakketten, boeken van Bregman, Grunberg en die malloot in Genua. En nu zit de gemeente met de gebakken peren, teringzooi en een enorm brandgevaar. Hallo Haarlem. Bestel dan!

Reaguursels

Inloggen

De meeste mensen deugen immers niet ondanks vertwijfelde pogingen van dwaallicht Bregman het tegendeel te bewijzen. Overigens ook nergens in de grote steden meer gist en bloem te krijgen. Of bikjes tomatenblokjes. De deughorde hamstert kennelijk vrolijk door

Rest In Privacy | 08-05-20 | 06:58

Welke malloot in Genua?

TRUMP | 07-05-20 | 22:29

Lijkt op Harlem, het originele ghetto met afval op straat. Is Haarlem daar trouwens niet naar vernoemd uit solidariteit met de zwarte bevolking uit Harlem? Als het een man was had ze Hemlem geheten. Ik drink ondertussen verder.

ManusMann | 07-05-20 | 19:53 | 2

Harlem is juist naar Haarlem vernoemd natuurlijk..

p4ntz | 07-05-20 | 20:32

In Brussel zijn al een tijd rellen door jongeren bendes. Politie kan het amper nog aan. Dan liever wat afval op straat...

Bataafje | 07-05-20 | 17:44 | 1

Dat is toch ook afval op straat?

Shoarmamasutra | 07-05-20 | 21:19

In Amsterdam precies hetzelfde, maar waarom de burger hier op aanspreken? Ik bedoel, we moeten allemaal thuisblijven waardoor we logischerwijs meer online bestellen. Dat ziet de gemeente toch ook? Het zou logisch zijn dat de gemeente, die er is voor de burger, nu opschaalt en voldoet aan de verhoogde afval-ophaalbehoefte

Hilly Figtommer | 07-05-20 | 17:41 | 1

De gemeentelijke afvalverwerkingen in heel Nederland zijn alleen overbelast. En die capaciteit kun je niet zomaar eventjes opschalen.

Alexander des Burgus | 07-05-20 | 21:42

Wat een gezeik overal! Hier drie grote kliko’s (plastic, papier en groen), pasje voor ondergronds restafval. Groen 2 keer per maand, de andere 1 keer, restafval onbeperkt. Werkt perfect.

Von Knarrenstein | 07-05-20 | 16:38

Het karton wordt juist iedere donderdagmiddag opgehaald door de gemeente Haarlem. Slaat helemaal nergens op dit bericht.

deefprive | 07-05-20 | 16:21

Waarom nou weer die Grunberg aanhalen, moeten Marokkanen echt overal de schuld van krijgen ?

Castor12 | 07-05-20 | 16:04 | 2

Ja

Von Knarrenstein | 07-05-20 | 16:32

Ja

TRUMP | 07-05-20 | 22:30

Moeite doen is ook zo zwaar.
Beetje karton opvouwen, het valt ook allemaal niet mee.
Corona, de hele dag de tijd. Heb je wat te doen. Maar nee hoor,
Met hetzelfde gemak, flikker je het op straat.
Liever lui dan moe. En dat noemen we dan trotse Nederlanders.

kloopindeslootjijook | 07-05-20 | 15:45 | 1

Dit. Inmiddels in een groot deel van Nederland tref je ze aan; de genieters.
Te belabberd om iets zelf te doen (zoals het he-le-maal in de container flikkeren), pleur het gewoon op straat, wordt toch opgeruimd. En maar klagen over belastingen, waarvoor betalen we dat dan?
Menselijk afval.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-20 | 16:01

Je kan je ook afvragen waarom er zoveel karton om, vaak kleine, artikelen heen moet zitten.

PhallusObesitas | 07-05-20 | 15:30

In mijn goed geregeld dorpje wordt het gewoon twee-wekelijks thuis opgehaald . Is je 140 / 240 L container vol dan zet je de dozen er naast , sterker nog , alles kan zonder papier container , het wordt meegenomen.

Zwizalletju | 07-05-20 | 15:27

In mijn pittoreske dorpje in Fryslân wordt oud papier en karton iedere eerste zaterdag van de maand old school opgehaald door vrijwilligers (nou ja, vaders van kinderen op de basisschool, aangewezen vrijwilligers dus) en de opbrengst gaat (zwaar gemeentelijk gesubsidieerd) naar één of ander lokaal goed doel. Geen rotzooi, iedereen blij. Wie legt het even uit aan Haarlem?

Azijnist | 07-05-20 | 15:16 | 3

in haarlem hebben we een groen bestuur en een afvalverwerker met een zeeeeer grote vinger in de spreekwoordelijke pap

TDB | 07-05-20 | 15:33

@TDB | 07-05-20 | 15:33:
We hebben ook een afval-lobby die geld kost. Briljant.

kloopindeslootjijook | 07-05-20 | 15:40

Hier komen ze de tweede dinsdag van een schrikkeljaar voorbij, zo lijkt het. Helaas dit keer net gemist.

RandyBiel | 07-05-20 | 21:08

Met Hooghaarlemmerdijks wordt een deftig, onnatuurlijk, ‘bekakt’ Nederlands bedoeld. Hooghaarlemmerdijks wordt vooral gebruikt in Friesland en Groningen, maar niet in Amsterdam, hoewel het daar vandaan komt. Het woord verwijst namelijk naar de Amsterdamse Haarlemmerdijk en de taal die daar werd gesproken.

Sendis | 07-05-20 | 15:08
-weggejorist-
Zeikerd | 07-05-20 | 15:04

Vijf dozen met Orbea fietsen... dat lijkt mij eerder een fietsenmakert. Of iemand die iedere doordeweekse dag een andere neemt, dus decadent ? Vragen, vragen, vragen...

radbraker | 07-05-20 | 14:35 | 1

Lijkt me van de Bikeplanet in de Gierstraat, vlakbij de plaats van de container in de Breestraat.

Zwizalletju | 07-05-20 | 15:29

Bekend probleem. Hebben we ook in Kaag en Braassem. Cyclus leegt die bakken eens per week en als die vol zijn, dan vinden mensen het kennelijk heel normaal om het ernaast te donderen ipv een paar dagen in de auto te laten staan / even naar een andere container te rijden om te kijken of die wel ruimte heeft. Vreemd.

oh no | 07-05-20 | 14:32 | 2

auto?

TDB | 07-05-20 | 15:35

@TDB | 07-05-20 | 15:35: Container-hoppers. Er zijn plaatsen waar je voor sommig afval moet betalen, middels een pasje een container 'van het slot halen' wat maar x maal per week mag... In elk geval, kloothommels die met hun afval naar een andere wijk rijden om het daar in een container te stouwen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-20 | 16:04

Asociaal. Gemakzucht. Ze gaan er van uit een ander ruimt het op. Er zijn er bij die proppen volledig de dozen id container zonder het klein te scheuren, dan heb je een lege container die geblokkeerd is en krijg je dit.ik woon zelf in Haarlem en echt niet in een tokkie buurt daar is het ook zo erg. Ook zwerf afval . Blikjes, petflessen, zakjes waar ze uit hebben lopen vreten. Noem maar op

Voorhebben | 07-05-20 | 14:16 | 1

Waarom haalt de gemeente niet vaker op? We zijn meer op online shoppen aangewezen met dit als gevolg

Hilly Figtommer | 07-05-20 | 17:44

Ligt echt niet alleen aan de bestellers hoor. Bij ons is het hetzelfde. Er wordt steeds meer besteld thuis maar de glas en papierbak wordt net als in 1994 nog meer 1 per week geleegd. Ondertussen zijn de gemeentelijke heffingen met 230% gestegen in 6 jaar. Je kan ook niet anders als het ernaast zetten soms. Of moeten we het maar in onze tuin in de fik gaan steken?

despee | 07-05-20 | 14:13 | 5

Bovenstaand gaat wel een beetje te ver. Echter zijn de afval containers een grote ergernis. 5 jaar terug een brief gehad dat er binnenkort ondergrondse containers geplaatst zouden worden, vervolgens 3,5 jaar later zijn ze er eindelijk; een kleinere capaciteit tegen hetzelfde ophaal rooster want iedereen en zn moeder moet maar afval scheiden. Vervolgens zie je dat 2 vd 3 containers een pas nodig heeft, iets waar we later in de straat een brief over kregen: de passen krijgen we binnenkort! Ik ben nu 2 jaar verder en hoewel de gemeente heel graag eist dat er afval gescheiden wordt hebben ze zelf de scheidingscontainers op slot gedaan en de passen nooit verstuurd zelfs niet na aanvraag. Nee dat is alleen weggelegd voor de mensen in een duur appartementen complex aan de overkant van mijn huis, de rest vd straat moet het maar zelf uitzoeken. Vervolgens moet iedereen maar alles in de te kleine container douwen en is hij daardoor te snel vol of is het draai mechanisme geblokkeerd. Sta je dan lekker met je stinkende zak, kan je of 20 min lopen naar een andere container (want ze staan niet overal) of je zet hem maar neer bij de overige massa stinkzakken.

Blauwe Wafel | 07-05-20 | 15:02

Dus waar gaat het mis, een gemeente die lalalala geld roept terwijl er niks tegenover staat. Sorry, maar als ik belasting betaal dan wens ik wat basis gedoe. Schone straten, criminelen oppakken enz. Nou de overheid verzaakt flink maar de belasting wordt weer mee.

tragic1911 | 07-05-20 | 15:26

Hier in 010 is het wel redelijk geregeld (maar niet zoals wij het graag zouden zien). Verplichte GFT-bak (klein) en op verzoek papier-bak, voor restafval een ondergrondse container. Er zijn er redelijk veel en waar de gemeente voorheen wekelijks alles ophaalde, wat goed liep, komen ze nu soms binnen een uur nadat je belt om aan te geven dat de container vol is. En dat gebeurt zelden, tenzij er weer eens een gezin besluit te gaan verhuizen en dus hun hele inboedel door dat kleine gat proberen te schuiven. En ja, dan pleuren ze het er gewoon naast, stel je voor dat je belt. Dat doet die achterlijke kaaskop met zijn hondjes wel.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-20 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is zo simpel, ff het karton onder de douche. 5 min wachten en oprollen tot een kleine rol.

Rest In Privacy | 07-05-20 | 14:12 | 6

Ga dat de volgende keer doen met 50 verhuiskartonnen. Dan ga ik met dat kleddernatte beest, dat nu drie keer zo zwaar is,
in de lift en rol het in de grote hal beneden weer uit.
Omdat het kan en de buren zo leuk ploffen.

MistaRazista | 07-05-20 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier in een dorp op de Utrechtse Heuvelrug is er niets aan de hand.
Enige probleem is dat we vrij veel afvalcontainers hebben die niet erg bijdragen aan het genieten in de tuin. Op tijd worden die kliko's opgehaald en iedereen pikt langs de weg nog eventueel zwerfvuil op om tijdens een ophaaldag nog even in de container te mikken. Als de mannen met de vrachtauto langskomen steken we nog even vriendelijk de hand op.
Kortom; veel plezier in de overbevolkte stad.

ole guapa | 07-05-20 | 13:56 | 2

Hetzelfde aan de Noord- kant van Utreg.
Keurig dorp.
Lange files bij de milieustraat, gemoedelijke sfeer.
Oh! En inderdaad, hier groeten we de vullesboeren netjes en elkaar natuurlijk.

Ruimedenker | 07-05-20 | 14:06

@Ruimedenker | 07-05-20 | 14:06: Hela! U woont denk ik mijn kant op. Stichtse Vecht, zoiets? Klopt, we resideren in een fijn durpke. Slechts 1 verkeerslicht, plenty water en groen. Een weelde mag ik wel zeggen

Loofhutjes | 07-05-20 | 15:06

"Haarlemmers praten het beste Nederlands" is een uitspraak van een onderwijzer in 1810. Zo zie je maar hoe lang een sprookje kan duren.
Voor de goede orde; wetenschappelijk is aan getoond dat het best Nederlands wordt gesproken in de regio Lelystad-Dronten.

Kamervraag | 07-05-20 | 13:53 | 4

Daar heb je vooral een grote variatie aan dialecten. van Limbo to Fries. Gemiddeld is het wel ABN. Maar op de man is er geen touw aan vast te knopen.

djmarco2 | 07-05-20 | 14:48

Dat heet het dialect uit Lelystad-Dronten.
Limburgs, Rotterdams, Gronings of Zeeuws is net zo goed Nederlands.

kloopindeslootjijook | 07-05-20 | 15:50

Lelystad-Dronten..... mochten de Duitsers ooit nog eens bombaderen..... wel eerst ff NL alert voor de menschen natuurlijk.

ManusMann | 07-05-20 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren zei Eurostat dat de Europese economie met 6% zou krimpen. Nou ok, prima, dat valt me nog mee, en was te verwachten; werkloosheid loopt op, allemaal voorspelbaar en niet verbazingwekkend. Maar wat ze er ook bij zeiden is dat het komt omdat het consumentenvertrouwen terugloopt en de investeringen van het bedrijfsleven teruglopen. En daar geloof ik allebei helemaal niks van. Mijn zwager is filiaalmanager van de Kwantum en die draait al wekenlang 200% meer omzet dan normaal. Net als supermarkten, tuincentra, bouwmarkten.... Hoezo consumentenvertrouwen loopt terug? De mensen geven nog net zoveel geld uit, alleen niet meer in evenementen, concerten, vakanties, terrassen en uit eten. Dus als je het totaal beschouwt (en dat zou je als statisticus/econoom moeten doen) zie je alleen een verschuiving van de bestedingen tussen de sectoren.

Wat in je het MKB ook ziet (althans bij mij in de buurt) is dat er heel veel uitgesteld achterstallig onderhoud wordt gedaan. Schilders, monteurs, hele interieurverbouwingen. Dus hoezo geen investeringen? En die Blauwe vogels op Schiphol... zou daar geen onderhoud aan gebeuren? Ze staan nu eindelijk allemaal een tijdje stil. Kunnen ze allemaal van neus tot staart worden nagekeken en geüpgrade waard nodig. En dat geldt volgens mij voor alle bedrijfstakken waar nu even niks gebeurt.

Dus dat de economie als geheel dit jaar terugloopt, dat geloof ik graag. Maar de kul-redenering van Eurostat: nee, geloof ik niks van. Investeringen worden gewoon gedaan en consumenten geven geld uit... dat blijkt dus ook wel uit al die dozen.

Om met Pé en Rinus te te spreken: het is goed jaar voor de dozen...
www.youtube.com/watch?v=XAqnkQA-awE

Stormageddon | 07-05-20 | 13:50 | 1

Precies... Drukker dan ooit overal.. 3 nieuwe keukens in de straat van Henk. Je zou zeggen of de postcode kanjer is gevallen om mensen nemen het er van. Angst aanpraten in de hoop dat de overheid geld gaat uitgeven aan zielige bedrijfjes?

Henk P | 07-05-20 | 14:31

Kleine dozen en papier in de container en de rest naar de stort of gemeentewerf. Zo moeilijk is het niet hoor.

Cpl_C | 07-05-20 | 13:50 | 4

Zou dan wel schelen als de gemeentewerf niet zo hopeloos beperkt open is. Op zaterdag al sluiten om 12 uur. Op doordeweekse dagen om 15:30 en uiteraard een uur dicht voor lunch van 12:00 tot 13:00.
De vuilfile op zaterdagmorgen (want ja, ik werk gewoon volle bak vanaf thuis) kan je namelijk missen als kiespijn.

oh no | 07-05-20 | 14:36

@oh no | 07-05-20 | 14:36: dit! Net als die stomme bouwmarkten die vanwege corona niet 's avonds open zijn. Als werkende kun je er niet terecht, en áls je kan, moet je met z'n allen op de juist beperkende tijd ernaartoe, terwijl met ruime openingstijden je het bezoek juist verspreid... snap 't niet

LangeT | 07-05-20 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat grof vuil in Haarlem geen karton mee neemt en de container soms (in mijn geval) 10.minten lopen ver is. Als je 5 of 6 ladingen hebt ben je dus uren aan het lopen.

Arno | 07-05-20 | 13:48 | 6

@staat het bier koud? | 07-05-20 | 14:08: Vooral Schalkwijk,heb ik gehoord. Nog steeds auto's in de fik en ruiten van bussen ingooien?

ger1306 | 07-05-20 | 14:12

@ger1306 | 07-05-20 | 14:12: Nou, Schalkwijk is natuurlijk niet veel soeps maar de randen ervan zijn heel behoorlijk en sommige stukken van Schalkwijk zijn zelfs echt heel mooi (en duur!).
De autobranden-epidemie is behoorlijk geluwd en het bekogelen van bussen lijkt ook geen volkssport meer te zijn.
Maar wie kan kiezen zal liever niet in Schalkwijk willen wonen, dat is zeker.

staat het bier koud? | 07-05-20 | 14:17

Moet je wel een auto/rijbewijs hebben.

Arno | 07-05-20 | 14:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Toen ik nog geld had wilde ik altijd in Haarlem wonen...

overVecht | 07-05-20 | 13:48 | 1

Waar je nu woont is toch veel leuker.
Veel goedkoper zal het trouwens niet zijn.
Wel op stand hè, zo vlak bij Drakensteijn.

Ruimedenker | 07-05-20 | 14:08

Dit is toch netjes? De gemeente doet zijn werk niet. Ik zie geen halve huisraad op de foto's zoals hier soms een geel matras bij het inzamelpunt wordt gedumpt.
Wat eigenlijk ook weer beter is dan dat ze het ergens luk raak op straat of in de natuur donderen.
Je moet nadenken over hoe dit erger kan en dan valt dit dus echt wel mee van de mensen.

Dirk III | 07-05-20 | 13:47

Nu doe ik geen rondjes door heel Leiden. Maar hier is het prima geregeld. Die ondergrondse bakken worden, zo nodig, 3 keer per week geleegd.

*Pluim in de lucht gooit voor de mannen die in Leiden met hun afstandbediening de bakken in de vrachtwagens legen.*

Polarisator | 07-05-20 | 13:43 | 3

Hier ook, plop!

Twisted_Faith | 07-05-20 | 13:44

Hier zetten ze de stabiliseringsvoet van de vrachtwagen te hard op de stoep en breken elke keer de stoeptegels een beetje meer. Volgens mij hoort daar normaal gesproken op z'n minst een plank onder te liggen, om dit te voorkomen.

Vuurwezel | 07-05-20 | 13:48

@Vuurwezel | 07-05-20 | 13:48: Bij ons doen ze niks de gemeente mannen met busjes, staan lekker te lullen en shaggies te roken.

Uw Verzekeringsadvis | 07-05-20 | 13:57

De bedenker van de papier/karton-inzamelcontainer heeft, gezien het ontwerp, zelf nooit aan afvalscheiding gedaan.

happen_maar | 07-05-20 | 13:38 | 1

Die bruine dozen horen niet bij het oudpapier.

Analia von Solmsch | 07-05-20 | 14:43

waar kan ik het stijlloze vakansieboek bestellen

Hellsmurfje | 07-05-20 | 13:36 | 1

zakkie Geenstijl chips er bij, terug naar 2003. Hadden we toen ook niet een parkeerbongenerator?

harry21 | 07-05-20 | 13:37

Meeste doze zullen nog wel een adreslabel hebben.
Gewoon een milieu-overtreding van maken dan is het gauw klaar. Dat is grote boete en strafblad.

mark1487 | 07-05-20 | 13:32 | 2

Een adreslabel kun je van de doos verwijderen....

Lupuslupus | 07-05-20 | 13:37

Net als langere tijd in Arnhem, waar een groenlinks-muts het niet voor mekaar krijgt dat afval gewoon wordt ingezameld.

Opajoop | 07-05-20 | 13:30 | 6

@beldewouten | 07-05-20 | 13:35: Correct, alleen in de linkse bolwerken kost het nog meer geld. doe maar eens opzoeken welkge gemeentes de hoogste afvalstoffenheffin hebben

TDB | 07-05-20 | 13:43

Dacht dat ze in Arnhem alles op straat verbranden….

ger1306 | 07-05-20 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Reinigingsdiensten onttrekken zich van hun plicht. Hier wordt al maanden geen papier opgehaald maar ik mag wel blijven betalen. Ze verwachten dat ik in de rij ga staan bij het milieupark maar daar heb ik geen tijd voor en is bovendien niet de afspraak.
Ze kunnen het papier op een zaterdag ophalen met dezelfde mensen die door de week het plastic ophalen. Maar dan moeten de ambtenaren overwerken dus dat wordt 'm niet...

Busverhuur | 07-05-20 | 13:27 | 2

dus dan flikker je je zooi voor mijn deur?

geenjagergeenneeger | 07-05-20 | 13:37

Stedelijke gebieden krijgen het binnenkort echt voor hun kiezen, iedereen die nog denkt dat deze crisis economisch wel overwaait...
Er komt in de zomer een moment dat er, ten koste van bepaalde geringe oversterfte, voor de economie gekozen gaat worden om chaos te vermijden. Als Corona vergeleken wordt met oorlog dan horen daar slachtoffers bij, i.d.g. vaak onze oudsten maar op een totale ineenstorting van het land zit niemand te wachten.

grindbak | 07-05-20 | 13:26

Tegen tering tokkies doe je niets.

Ja, dat karton brandend in hun tuin pleuren misschien. Maar dat is achteraf.

frickY | 07-05-20 | 13:25

Tjah, zelf had ik dit probleem ook, overschot aan karton en de milieustraat zegt ook "kom liever niet". Dus het staat nu buiten in de regen onder het afdakje.
Waar laat je het.

harry21 | 07-05-20 | 13:24 | 4

In de vuilniscontainer? Als het te groot is snij je het kleiner?

Van de week nog piepschuim in stukken staan snijden zodat het in de reguliere bak past.

frickY | 07-05-20 | 13:26

@frickY | 07-05-20 | 13:26: Hebben we hier niet meer, alleen restafval per vuilniszak in centrale container en daar mag geen papier in.

harry21 | 07-05-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Haarlem is het nieuwe Zaandam en Kanaleneiland.

Gaat het niet dan? | 07-05-20 | 13:23 | 1

Nietes!! (Nou ja, ik hoop het niet. Wij wonen er veel te fijn.)

staat het bier koud? | 07-05-20 | 15:45

Cartonacrisis

Ruimedenker | 07-05-20 | 13:22

Nu toch wel zo langzamerhand bewezen dat die ondergrondse bakken voor geen anderhalve meter werken. Overal dezelfde teringbende. Gewoon weer de ouwe vuilniswagen en housop met dat gescheid.

Dubbelepunthoofd | 07-05-20 | 13:22 | 2

Verdienmodel he. Heeft niets met het milieu te maken, gewoon met verdienen, heffen, controleren en beboeten.
Als je als verwerker mensen gewoon betaalt voor het inleveren van hun spullen heb je een brandschone afvalvrije straat en een 100% afvang wbt materialen voor recycling.
Maar ja, problemen zijn er niet om op te lossen, problemen zijn een gefaciliteerd verdienmodel waar heel veel fte's vanaf hangen en nog meer geld in wordt rondgepompt.

Graaisnaaiert | 07-05-20 | 13:28

Praat voor jezelluf. In onze straat werken die ondergrondse containerts prima. Minstens 1x per week komt een "niet lullen maar poetsen" sjoof langs die in z'n eentje de inhoud de vuilniswagen in kraakt. Én verder niks teringbende. Voordeel ook als je in de betere buurt woont met mensen die het "oude normaal" nog tussen de oortjes hebben zitten. Wabt dat scheelt behoorlijk.

Grijskijkert | 07-05-20 | 13:54

Je kunt er ook woningen van bouwen.

Ruimedenker | 07-05-20 | 13:21 | 3

of AZCs

MrFloppy1986 | 07-05-20 | 13:22

Handig voor tijdens de great depression.

Miezerig | 07-05-20 | 13:24

Genoeg daklozen straks... Die kunnen het wel gebruiken.

Twisted_Faith | 07-05-20 | 13:46

Orbea heeft een aanbieding of zit er ergens in de straat een fietsenwinkel?

Deflatiemonster | 07-05-20 | 13:21

Ze moeten het ook doen zoals hier in Zaandam. Hier word alle teringzooi pas na 11 uur 'savonds met veel kabaal naar buiten geflikkerd (handhaving stopt om 11 uur) en de volgende ochtend is driekwart alweer gerecycled door de medelanders. Dat is ook de enige keer dat je ze hard ziet werken maar je moet wel stil en voorzichtig zijn als je dit fenomeen wil aanschouwen want ze zijn nogal schuw.

Hangtietsmurfin | 07-05-20 | 13:20 | 2

Ja, ik heb ooit meegemaakt dat een turk tijdens zo'n 'alles aan de straat zet actie' mijn afval stond te verkopen aan een andere turk. Ik voelde mij redelijk dom.

tragic1911 | 07-05-20 | 13:22

Niet in mijn buurt maar inderdaad in de schotelwijk verderop wel.

2voor12 | 07-05-20 | 13:25

Heb je een hekel aan je buurman dan frommel een envelop met zijn naam er tussen.

Miezerig | 07-05-20 | 13:20

Haarlem kan gewoon een zuigrobot bestellen bij Ali Expr.
Over 6 weken is ie d’r.

Ruimedenker | 07-05-20 | 13:20

Hier in de lieve stad hetzelfde verhaal. Sukkels gaan met grote dozen naar de bak komen daar er achter dat het niet past en staan of oeverloos te scheuren of laten het liggen, zo van niet hun probleem meer want het past niet. Grof vuil komt over een week. Niet nadenken dat je het thuis klein maakt met een mes in hapklare stukken. Als de bak vol is kan het bij het vuil of je zet het in de berging tot dat de bak weer leeg is. Maar nee hoor. Totaal aso tokkie gedrag.

P-unit | 07-05-20 | 13:17 | 1

Nou ja, hier staan bij de afvalverwerking rijen van 100 auto's. Dus tja, de wat 'proactievere' mens die flikkert het dan gewoon op straat.

tragic1911 | 07-05-20 | 13:21

Karton is geld waard. Slimme gemeente haalt het snel op.

Vula | 07-05-20 | 13:16 | 2

De markt schijnt nogal te zijn ingestort. De lokale vereniging die het hier ophaalt krijgt zelfs min of meer subsidie van de gemeente om dat nog te doen.

Zoiets | 07-05-20 | 13:22

Met die benzineprijzen van tegenwoordig? Moet geld bij...

Graaisnaaiert | 07-05-20 | 13:22

In plaats van handhaving kan de gemeente natuurlijk ook gewoon wat vaker de containers legen. Ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat er meer karton weggegooid zou gaan worden, dus dan leeg je per 2 weken in plaats van per maand (dat is de frequentie hier, en dat was voor Corona al krap aan). Uiteraard is het niet acceptabel dat mensen het dan maar gewoon op straat smijten, maar denk even na over de reden van dit gedrag voordat je er met de knuppel overheen gaat.

Muxje | 07-05-20 | 13:15 | 5

yep, nederland ten voeten uit. Niet vooruit kijken en anticiperen, maar boetes uitschrijven. overigens: het staat bij de vuilbakken , dus zie ik het probleem niet echt, het kan zo in de vuilniswagen worden ingeladen
Hopelijk zijn de mensen die dit karton bij de vuilnis hebben gezet zo slim geweest om alle adresgegevens en andere gegevens waarmee men de koper kan achterhalen te verwijderen.

me163komet | 07-05-20 | 13:22

@TDB | 07-05-20 | 13:21: En als je heel eerlijk bent hebben ze een punt. Als ik veel moet betalen aan gemeentebelasting, dan zoeken ze het maar uit. Ik betaal belasting.

tragic1911 | 07-05-20 | 13:23

PRecies dit, je betaalt je in haarlem een breuk aan afvalstoffenheffing maar je moet ook iedere dag controlleren of de containert al geleegd is want die zit binnen de kortste keren weer vol

TDB | 07-05-20 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Handhaving, haha. Dit is Nederland hè.
Zwaarst gereguleerd, slechtst gehandhaafd. Tenzij het met een camera kan.

Paulus de Bk | 07-05-20 | 13:15 | 1

Ja, in Italië en België is het altijd spik en span bij afvalcontainers. Die poetsen ze elke week.

beldewouten | 07-05-20 | 13:20

.. in de randstad gelden andere regels. Moet wel, anders gaan ze muiten.

Jan Passant mk2 | 07-05-20 | 13:14

First World problems.

Montgomery Burns | 07-05-20 | 13:14

Laatste foto is bij een fietsenwinkel. Los daarvan, dan moet je afval scheiden, scheid je het afval is het weer niet goed. Gewoon op tijd ophalen. Zijn de bakken ook niet vol. Alleen de tweede foto snijdt hout. Weer het zoveelste stuiptrekkingkje van een nagenoeg failliet krantje.

Rollins | 07-05-20 | 13:12

Dus eigenlijk is er weinig veranderd in Haarlem sinds de crisis. Goed nieuws!

threeheadedmonkey | 07-05-20 | 13:12 | 3

crisis? welke crisis?

TDB | 07-05-20 | 13:13

Kopen kopen kopen, want meer spullen hebben = gelukkiger.

Harry Turtle | 07-05-20 | 13:10 | 1

Doe al jaren net als met wetgeving zou moeten: nieuw erin, oud eruit.

kwark001 | 07-05-20 | 13:13

Ik heb zo de schurft aan die mensen die te belazerd zijn om een stukje verder te lopen of hun troep een weekje later weg willen gooien omdat de bak vol zit en het dan maar op straat flikkeren. Helemaal met huisvuil - die zakken worden in no time aangevreten door ratten, duiven en katten en dan ligt het door de hele straat.
Kan me niet schelen of de gemeente of de afvalinzamelaar zijn zaken al dan niet op orde heeft, dat is in geen enkel geval een excuus om je shit op straat te dumpen. Ik hoop dan ook dat hier nader onderzoek wordt gedaan en boetes worden geschreven.

Caveman48 | 07-05-20 | 13:08 | 4

Er woont hier een vrouw in de straat, die zo als figurant bij Flodder 3 aan de slag zou kunnen. Elke paar dagen loopt ze met kattebak en al naar de ondergrondse container, en leegt die daarin. Ik heb de gemeente al meerdere keren gebeld, en gezegd dat men het spoor van grit en drollen naar het huis kan volgen, maar tot nu toe is er geen actie ondernomen tegen de bewoner...

Vuurwezel | 07-05-20 | 13:16

@Conan de Rabarber | 07-05-20 | 13:11:
Ik gooi alles netjes weg waar het hoort maar bij mij gaat ook elk adreslabel door de shredder. Er zijn mij te vaak gevallen ten ore gekomen waarbij mensen leuk denken te zijn door jouw ergens gevonden adreslabel in een vuilniszak te doen en die in een berm te pleuren.
Met dat jij na een week een flinke bekeuring in de bus krijgt die je amper kan laten seponeren want jij moet bewijzen dat jij het niet was.

2voor12 | 07-05-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik raakte onlangs nog verstrikt in een discussie met een boa constrictor. Richtte ook weinig uit.

FogerRederer | 07-05-20 | 13:08

Niet alleen Haarlem, zeg maar gerust heel Nederland. Alles ligt onder het zwerfvuil dankzij die asociale klootzakken die te lamlendig zijn om hun rotzooi fatsoenlijk aan te bieden.

Conan de Rabarber | 07-05-20 | 13:07 | 1

Is een probleem, vooral in de binnenstad.

Rest In Privacy | 07-05-20 | 13:19

Iedereen is thuis aan het opruimen en klussen, dat levert veel meer karton, oude kleding en andere afvalstromen dan normaal. Ook de gemeentereiniging heeft een verlaagde bezetting.

Feynman | 07-05-20 | 13:05

Niet alleen in Haarlem hoor. Hier pleuren ze ook alle soorten verpakkingen en huisraad op straat.

Schietmijmaarlek | 07-05-20 | 13:05

Tering-wat een -zooi..... maar toch.. karton is trouwens prima voor dakloze/paupers/grunbergers en andere kansarmen.... om lekker warm op of onder te snorken.......

grapjasz | 07-05-20 | 13:04

Luilakken

SterF... | 07-05-20 | 13:04 | 1

Dat is pas op de laatste dag van deze maand.

Guillermo | 07-05-20 | 13:07

Ehm, ik laat ook van alles komen via de post om over mevrouw P. nog maar te zwijgen. Echter pleurt ik alles in mijn blauwe container die 1 x per maand wordt geleegd. Dat mag wat de hoeveelheid dozen betreft wel naar 1 x 14 dagen

pibasso | 07-05-20 | 13:03

Te beroerd om die doos wat kleiner te maken en fatsoenlijk weg te gooien. Nu mag de vuilnisman het doen. Egoïstisch tuig.

BozePaarseMan | 07-05-20 | 13:02 | 1

Precies! Zo af en toe help ik mee met papier ophalen in mijn dorp (achter op de vrachtwagen staan, jippie). Dan heb je van die mensen die weigeren hun dozen klein te snijden en in de kliko te stoppen en dus hun dozen maar op de stoep zetten. Meestal nog de vorige avond. Dan regent alles tot pulp, wat ik dan weer bij elkaar moet vegen. Maar ik doe het wel hoor, ik woon tenslotte niet in Haarlem.

Lochos | 07-05-20 | 13:12

Ooit werd er maandelijks een grofvuilroute gereden, kon iedereen zijn spul bij de weg zetten. Handig, duidelijk, overzichtelijk. Maar schijnbaar moest het anders, nu zitten een hoop mensen met een boel troep op zolder of in de schuur. Moet er een aanhangwagen geleend worden om het spul weg te brengen... lastig allemaal. Het systeem van grofvuil ophalen was gewoon prima... ‘If it ain’t broken, don’t try to fix it!’

Klik_hier | 07-05-20 | 13:02 | 2

Een aanhangwagen? dat suggereerd dat u in het bezit bent van een auto, wat weer suggereerd dat u vvd stemt, dat is dan weer een indicatie dat u niet in Haarlem woont.
Ik woon overigens in haarlem, als je je zooi naar de milieustraat wil brengen kun je daar beter twee dagen vrij voor nemen om achteraan in de file te gaan staan.
DE afvalboer van haarlem (spaarnelanden) presteerd het stelselmatig papierbakkenen andere ondergrondse containers een weken achtereen niet te legen.
Ik woon momenteel ook nog in dat partijvandegroenlinks bolwerk en als ik 3 keer mijn zooi onverricht terug heb moeten slepen naar mijn appartement waar het ligt te stinken in de hal. Pleurt ik het ook gewoon naast die container.
Als je nou nog een keer zin hebt om een stug gesprek te voeren bel voor de gein een keer naar spaarnelanden dat de containert al 10 dagen vol zit.

TDB | 07-05-20 | 13:19

Helemaal mee eens. Bovendien zijn mensen soms ook niet in staat om het weg te brengen en kunnen de kosten voor het ophalen niet dragen.

MistaRazista | 07-05-20 | 14:34

Waarom gaan die BOA's geen karton opruimen, als blijkt dat ze toch niets anders kunnen?

Vuurwezel | 07-05-20 | 13:01 | 1

omdat ze de anderhalve-meter-samenleving aan het controleren zijn. Die boetes zijn veel hoger.

Glasgow Argus | 07-05-20 | 13:03

We zien steeds meer islamitische gewoontes in nederland.

vluchtelingallergie | 07-05-20 | 13:01

Volmeldsysteem stuk?

dugo | 07-05-20 | 13:00 | 1

In de bak van die ondergrondse container past niet eens een volle vuilniszak. Je kunt van tokkies toch niet verwachten dat ze na de grote schoonmaak ook nog es al dat karton in stukjes gaan staan snijden? Ze betalen daar belasting voor, daarom liggen de stoepen ook vaak vol met hondepoep. Stelletje luie aso's zijn het.

Schietmijmaarlek | 07-05-20 | 13:13

Bijna iedere nederlander betaalt, behalve alle andere belastingen, ook reinigingsrecht. Zit meestal verstopt in je OZB. De gemeente moet eens gewoon doen waarvoor ze betaald worden. Vroeger hadden de gemeentes de vuilophaal in eigen hand, is allemaal uitbesteed. Sinds het uitbesteed is, word het overal een zooitje, omdat die company's hun eigen protocollen ontwerpen. Lees: doen waar ze zelf zin in hebben. In de meeste steden werd vroeger twee maal per week de vuilnisbak geleegd. Tegenwoordig mag je blij zijn als ze één keer per week langskomen. Ondergrondse containers raken geregeld overvol, mensen zijn dan verondersteld hun zooi weer mee huistoe te nemen. Doen ze niet. Maar fok, leeg die containers! Daar betalen we voor.

hotnot | 07-05-20 | 13:00 | 6

Elke woensdag in ons dorp voor de lokale kringloop.Eens per maand voor de muziek vereniging.Werkt prima.

flesje | 07-05-20 | 13:24

@ Zoiets Het werd er alleen maar erger door toen die ondergrondse bakken met een persoonlijke pas geopend konden worden. Toen dit in 020 werd ingevoerd pleurde men massaal de zooi ernaast. Want die pas registreerde hoe vaak je iets in die bak deed en je na rato belaste. Waar ik nu woon heb ik een mooie aparte kliko voor papier.

Super Grover | 07-05-20 | 13:27

Een keer per maand tegenwoordig

Therrie | 07-05-20 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

‘Richt er weinig tegen uit’. Is dat geen contaminatie?

placebo1974 | 07-05-20 | 12:59 | 4

@Glasgow Argus | 07-05-20 | 13:02: een foutieve contaminatie is ook een contaminatie.

Jos Tiebent | 07-05-20 | 13:14

Kontanimatie.

TaliSepatu | 07-05-20 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn karton gaat altijd netjes in de papierbak, daar sta ik dan wel een tijdje te klooien want de opening is brievenbus formaat. Vroeger hadden de sportverenigingen een hele grote container staan maar die is weg.

voldemort | 07-05-20 | 12:59 | 5
-weggejorist-
Johnweer | 07-05-20 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie daar 3 Orbea en 1 Cannondale (race)fietsdozen. Grote kans dat die bij Bikester gekocht zijn. Lijkt me dan ook niet zo'n probleem om deze wielrenaso's te achterhalen.

Controllos | 07-05-20 | 12:59

Zet die ambtenaren gewoon aan het werk en ruim die rotzooi op en beboet de mensen die het zo achterlaten. Win-win.

Mokum Kosher | 07-05-20 | 12:58

Oei, ik moet toegeven dat ik er ook een keer schuldig aan heb gemaakt. Normaal maak ik de dozen wel fijn en gooi ze in de ondergrondse container maar deze keer had ik er even geen zin in. Sorry mensen!!

NoMoreMrNiceGuy | 07-05-20 | 12:58

Dat karton is prima bijstook voor een biomassa-centrale. Beter karton verzamelen dan de Veluwe verhakselen.

Glasgow Argus | 07-05-20 | 12:57

Haarlem is voor het grootste gedeelte een pauperstad. Een paar buurten zijn mooi maar daar wonen steeds meer mensen uit Amsterdam die dat niet meer konden betalen.

Hunter S. Thompson | 07-05-20 | 12:56 | 5

Biertje bij kerk is prima (Jopen volgens mij)

SterF... | 07-05-20 | 13:14

@Hunter S. Thompson | 07-05-20 | 13:12:
Teylers toch ook wel grappig...

SterF... | 07-05-20 | 13:15

Haarlem mist reuring. Reuring van studenten, een grote start-up scene, bruisend uitgaansleven, grote bedrijven die er gevestigd zijn. Geen van dat. Het is allemaal wat op de vlakte. Te keurige mensen, die voor hun job naar Amsterdam of Den Haag moeten.

martymcfly | 07-05-20 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger stak je het gewoon in de fik achter in je tuin. Maar dat mag ook al niet meer dus wat willen ze nu?

2voor12 | 07-05-20 | 12:55

Die Orbea dozen zijn van Bike Planet, drie huizen verderop.

Titaantje | 07-05-20 | 12:55 | 2

Volgens mij verkoopt die geen Orbea.

Controllos | 07-05-20 | 13:01

Een televisie of stofzuiger uit 'normale' winkel zit ook in een doos verpakt.

Henk657 | 07-05-20 | 12:55 | 1

Bij de online verzending klappen ze er nog een doos omheen met bubbeltjesplastic. Zinloos vind ik.

flame_me | 07-05-20 | 13:07

In de vuurkorf met die troep.

kwark001 | 07-05-20 | 12:55

Je kan met je tokkie hoofd de boel in stukken scheuren en dan netjes in de bak werpen.
Maar dan moet je met je bevlekte t-shirt, ongewassen ondergoed en sigaar te lang in de zon staan, dat wil niemand.

GateKeeperNL | 07-05-20 | 12:55

Daar heeft wel iemand een peloton racefietsen van het merk Orbea gekocht. Als die maar op voldoende afstand blijven!

Glasgow Argus | 07-05-20 | 12:54 | 1

Dichtstbijzijnde dealer bij het oor pakken.

Normpje | 07-05-20 | 13:08

Zo zien schotel antenne enclaves er ook altijd uit.

Mark_D_NL | 07-05-20 | 12:54

Amsterdam ziet er net zo uit

DaZe | 07-05-20 | 12:54 | 1

Inderdaad. Overal papierbakken maar te beroerd om een doosje op te vouwen en erin te pleuren. En kleine bedrijven zijn nog erger.

Krultang | 07-05-20 | 14:11

Fapke Halalsema, de koningin van de F OEY gesprekken, is er geboren. 'nuff said.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-20 | 12:53

Achter een betaalmuur, en niet eentje die in privemodus te omzeilen is.
Waar ik woon hebben we overigens een blauwe kliko voor papier en karton. Dit soort zooi zie je hier niet.

fredflange | 07-05-20 | 12:53 | 2

Je krijgt zo'n container alleen zo lastig mee vanaf je balkon om hem aan de straat te zetten.

Zoiets | 07-05-20 | 12:55

@Zoiets | 07-05-20 | 12:55:
Vanaf je balkon is zo gebeurd, hem daarna al dan niet leeg weer de trap opzeulen is weer wat anders.

2voor12 | 07-05-20 | 12:58

En wat gaat "handhaving" doen dan? Het karton terug de schuur in knuppelen?

haddem | 07-05-20 | 12:52 | 3

Ik denk dat op nogal wat dozen NWA gegevens terug te vinden zijn.

fredflange | 07-05-20 | 12:54

@fredflange | 07-05-20 | 12:54: Lekker racistisch van je Fred.

niggers with attitude vind je alleen op vinyl, cd en dvd dozen.

TheBurnerMan | 07-05-20 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland