Als boeren hiervoor een douw krijgen...
Doen ze wat moois, is het weer niet goed
Schitterende actie van boeren in het Gelderse. Van 250 dikke trekkers een fakkel en een vrijheidsboodschap maken, wachten tot het avond is, en dan de lampen aan, en met een drone erboven vliegen. Skitterend mannen (en meisjes). Zoveel beter alsdan Shaffy op een triangel danwel trekharmonica. Maar de boeren heten FDF en VollGass en geen Claudia, en dus volgen er wellicht REPERCUSSIES. Want boeren. Dit zal nog een staartje krijgen, kopt De Gelderlander, want ja vrijheid is mooi, maar niet voor iedereen. In bovenstaand filmpje zegt de plaatselijke veldwachter dat hij zich op dat boerenweiland veiliger voelde dan in de rij voor IKEA. En dat had de burgemeester van Oost-Gelre ook wel mogen zeggen. In plaats van "Het is nu aan de politie en het OM om dit af te handelen.” Hup boeren, als er gecrowdfund moet worden, ff claxonneren.
Eigen filmpje!
Mooi man
Reaguursels
InloggenIs toch hetzelfde als Halsema van Islamdam zegt ik handhaaf niet. En het is zoals de politieman al zei, wat is het probleem?
Anderhalve meter afstand tussen de trekker cockpits
Zieke mensen blijven over het algemeen thuis
Samenscholing verbod is niet nodig boven op de Social distancing en is draconisch
En eeen boete voor het tussen een uur na zonsondergang en een uur voor zonsopgang vliegen met een drone. Want dat mag namelijk niet.
Waarschijnlijk ook nog in een no-fly zone omdat er ergens een heliplatform van een ziekenhuis binnen 3 km is waar eens in de zes maanden een helikopter landt en een hanggliderveld (lees: braakliggende akker) ook binnen 3 km.
/overdrijfmodus uit. Overigens zijn die regels wel echt.
Schitterende actie en als het hierdoor boetes regent moeten ze dat als een geuzenpenning beschouwen. Ik denk dat als ze een crowdfund organiseren het publiek en masse betaalt voor de gevallen prenten. Dit zijn helden. Het moet gezegd.
Mooie actie, en allemaal in de tractor, dus meer afstand tot elkaar dan de gemiddelde AH, waar iedereen weer gehaast langs elkaar heen sjeest ..
Mooi man!
Wat een vuile aandachtshoeren zijn het toch! Alleen bezig om de publieke opinie te beïnvloeden (en, afgaande op het belachelijk lovende artikel van het vroeger soms wel eens kritische GS, lukt dat aardig).
Het zijn allemaal ondernemers, dus allemaal 4000 euro boete.
Als die trekkers een kenteken hadden gehad, zouden we de daders makkelijker kunnen traceren.
Oh, en allemaal uitsluiten van gezondheidszorg.
Jaloers op het boerenleven?
Werk je voor Ollongen of zo?
Nu je het toch over "vuile aandachtshoeren" hebt, vanmorgen nog niet in de spiegel gekeken ...?
Zo'n 80 jaar geleden kregen ook alle "trekkers een kenteken". Was toch een mooie tijd, hè?
Hey ik heb een goed idee
Blijf zelf isoleren ook na de maatregelen zijn opgeheven
Hulde!
Gave actie.
Sneuneus die al de kentekens van de trekkers heeft genoteerd toen ze langsreden.
Stadsboy, ze hebben geen kentekens
@skoennie | 06-05-20 | 08:11: Nog niet maar de overheid zijn die boeren een beetje zat, daarom een kentekenplicht tractor – planning mei 2020.
@skoennie | 06-05-20 | 08:11:
Dat willen ze om die reden trouwens wel gaan veranderen in Den Haag.
@scorpio777 | 06-05-20 | 08:23:
Sorry, dat schreef jij ook al. Geldt alleen voor nieuwe toch? Of altijd als ze de weg op willen?
Vaak hebben alleen trekker die dichtbij de grens wonen een kenteken. Die hebben bijvoorbeeld land in Duitsland of loonwerkers die daar werk verrichten. In Duitsland is een kenteken namelijk wel verplicht. Het is dus in Nederland NOG niet verplicht.
@scorpio777 | 06-05-20 | 08:23: Alleen geldt dat alleen voor tractors die harder dan 40 km per uur kunnen. Mijn kennis met zijn David Brown en Nuffield uit de jaren 50 heeft daar dus geen last van.
www.boerderij.nl/Home/Nieuws/2019/4/K...
@Bijtendehond | 06-05-20 | 11:14: sneller dan 25 km/u dus
Laatst in de Bijlmer. 4 man stonden te tennissen op een openbaar tennisveldje. Niets aan de hand. Ruim 1,5 meter van elkaar. Komen er twee BOA's vertellen dat ze weg moeten. Dus uiteraard, die gasten zeggen: ach man flikker op. We staan hier ongeveer 3 of 4 meter van elkaar en 10, 20 meter bij de gasten aan de overkant van het net vandaan. Van het weerwoord waren de BOA's niet gedient, natuurlijk. Dus die bellen de politie. 1 wagen komt, nog een wagen komt. Politiemotoren komen. Midden in de Bijlmer dus binnen 20 seconden staan er uiteraard 30 nieuwschierige jongeren omheen. Dus hoppa nog 5 politieauto's erbij. Nog meer buurtbewoners naar buiten. Het duurde nog geen 5 minuten voordat er minstens ik schat 50 tot 75 man op het de baan stonden te shcreeuwen duwen en over elkaar heen te buitelen. Agresssief sfeertje, buurtbewoners pissig. Politie kon uiteraard geen flikker doen. Terwijl er een half uurtje daarvoor *niets* aan de hand was. Niets. 4 man dubbelspel op een tennisbaan. Half uur daarna, dankzij de heldhaftige boa's 75 man op elkaar en de politie te matten. Inizcht van een struisvogel met zn kop in zn reet. Dag erna uiteraard grote hekken en borden om het tennisbaantje heen. Zo ongeveer het enige vertier in de buurt gesloten. Iedereen weer lekker rustig thuis. Ow wacht. Midden in Bijlmer, dus uiteraard *niemand* lekke rrustig thuis, maar gewoon op straat hangen. Maar dan om een gesloten sportperkje heen. Niets was er aan de hand. Maarja BOA's kunnen geen weerwoord dulden natuurlijk. Jammergenoeg was dit een week of 5 geleden, dus de dag van 75 jaar vrijheid was nog iets te ver weg om de symboliek er nog even in te wrijven.
Ach BOAs, de parkeerwachters met meer bevoegdheden...
@boerk | 06-05-20 | 07:42: en, zo te horen minder intelligentie.
Gewoon luisteren naar de aanwijzing was kennelijk geen optie
Als zwitsal kan ik geen linkje plaatsen, maar google maar eens op Vogoniërs. De ET's zijn onder ons!
Goed verhaal dank u.
Heel mooi, dat wel.
Boeren zijn ook niet zo slim, dus "blijf thuis" is al een beetje een moeilijk concept.
mark1487 is ook niet zo slim. Hem ontgaat volledig de symboliek van 75 jaar vrijheid van onderdrukking, maar hij stond waarschijnlijk wel bij de opening van de IKEA in de rij van 500 man om een lampenkap te kopen om over zijn kop te trekken, weer eens wat anders dan een bord voor je kop.
@peterdh | 06-05-20 | 07:42: ah, symboliek is belangrijker dan de afspraak die we met elkaar maken. Duidelijk.
Ze zijn daar toch al thuis?
@mark1487 Een ex van mij werkte voor de firma Claas, die tractoren maakt, daarom mocht ik ook eens in de cockpit van zo'n gigantisch ding zitten. Holy shit, computerschermen, straaljager joysticks en een heeeeeleboel knopjes. Weet zeker dat jij zo'n ding niet aan de praat krijgt. En dan de installaties op een moderne boerderij... Nee, boeren zijn allesbehalve dom tegenwoordig, anders overleven ze niet. Die opmerking zegt echter veel over jou.
@Kim-Jung-Un | 06-05-20 | 09:48: Een moderne boer runt een hightech machinepark dat miljoenen kost.
Als er 1 bedrijfstak ECHT breedband internet nodig heeft is het de agrarische sector wel.
Befehl ist befehl.
Fantastisch, super, heel mooi gedaan.
En "Professor Lockdown" de man achter de wereldwijde quarantaine doet zelf niet mee met de lockdown, dat is alleen voor Boeren en ander gepeupel...
www.breitbart.com/europe/2020/05/05/p...
www.rt.com/op-ed/487861-neil-ferguson...
Hoe sneu ben je om je gaan kijken of de heren die het bedenken zich er zelf wel aan houden. Alsof er iemand in de wereld is die in een redelijk vrij land leeft (leefde?) die niet mensen inhaalt in de supermarkt en dus de 1.5m breekt. Of die een snotneusje had maar toch naar de winkel ging. Die een kuchje had, maar toch een stuk ging fietsen. Donder een end op joh. Niemand houdt zich aan de lockdown 24/7...
@BBRDWR | 06-05-20 | 08:52:
Jij noemt het sneu, maar dat is slechts jouw mening
Volgens de grondwet maakt de wet maakt geen onderscheid, er is geen aanpassing geweest in de grondwet dus de grondwet geld ook voor de maatregelen
Wij hebben verkozen leiders, geen koningen.
Zoveelste staaltje van onbeschoft boerengedrag. Mag niet, toch gewoon doen. Als zij het mogen, dan mag iedereen dat: gewoon doen wat niet mag. Pestvolk. VAndaag stond er weer zo'n boer met gif de hele dag in de wei bij mijn huis elk onkruidje in zijn wei weg te spuiten. Koeien verplicht het hele jaar op stal. Ik haat ze.
Als je niet in de buurt van boeren wilt zijn, waarom ga je dan in landelijk gebied wonen? Zoek lekker ergens een appartementje 3-hoog acher in Amsterdam, zeikstraal. Zolang ze anderhalve meter afstand van elkaar houden, is het prima, toch?
Beter nog, ga gewoon Nederland uit!
Ik haat vooral al dat voedsel dat ze produceren. Dat hebben we toch helemaal niet nodig. Wie gebruikt er tegenwoordig nog voedsel?
Hij zijn wei, onkruidvrij. Jij jouw haat. Ouwe taart.
Was dat daar gaan zeggen bij al die mannen, vaders van gezinnen. Held achter je scherm.
Wees maar blij dat je niet in de andere EU woont. Hier rijden de boeren vrolijk hun mest uit en legen de giertanks met een grote boog over de weilanden. We noemen dat hier Landluft en hoewel de ammoniageur soms wat overheerst wisten we waar we aan begonnen toen we op 50 meter van het dichtstbijzijnde weiland gingen wonen. "Maar liever dat nog, als het bord voor je kop ......"
Zoveelste tegel van iemand die thuis niets te vertellen heeft, en zich 's avonds geirriteerd in slaap droeftoetert met een gevoel van onmacht en haat.
Stompzinnig gelul. Lees het artikel. Was op eigen terrein op meters afstand van elkaar .
@wazakzegguh | 06-05-20 | 02:12: Dit. Pleur op met dat stadse volk dat in de provincie wilt wonen en vervolgens op alles dat bij LANDELIJK wonen komt kijken gaat zitten zeiken. Blijf lekker in je duiventil van 30 m² in je multiculturele enclave.
@Fijn_dat_je_er_bent | 06-05-20 | 06:10: Ze maken 4x meer dan we nodig hebben! En die beesten maar in ons land schijten...
@welatenheterbijzitte | 06-05-20 | 09:36:
U snapt het helemaal.
Vanaf nu iedereen zijn eigen volkstuin, en 1 varken in huis. Maar waarschijnlijk heeft u dat al
@welatenheterbijzitte | 06-05-20 | 09:36: Die boeren zijn de trots van onze export. Ziet u graag dat de sector de nek wordt omgedraaid?
@Het leven is zwaar | 06-05-20 | 10:18: hahahahahaha ja mooi!
Als ze nu een paar ISIS en turkse vlaggen hadden meegenomen was er niets aan de hand geweest maar zo is dat toch wel 30 jaar gevangenis.
Hulde aan de agent maar het moet wel gelijk ontslagen worden want hij denkt te normaal.
Die politieman denkt er het zijn van en laat dat ook horen. Inderdaad, als er een of andere islamitische bijeenkomst was geweest met isis vlaggen, had men toiletwagens laten plaatsen en ehbo posten georganiseerd op kosten van de belastingbetaler.
Hele mooie actie, maar als ze een boete krijgen aub niet janken, betalen en weer doorgaan. Ieder ander die iets organiseert waar meer dan 30 man op afkomen krijgt er ook 1.
De ikea dus ook? Die organiseert openingen waar honderden mensen op af komen en korter bij elkaar komen dan die boeren, en dat mag wel? Het lijkt me sterk dat dat allemaal noodzakelijke aankopen zijn?
Is er een overtreding geweest dan? Zo kun je ook iedereen die op de snelweg in de file staat een bekeuring geven wegens "samenscholing".
@brie-de-penis | 06-05-20 | 06:52: ik snap er ook allemaal geen reedt van.
Rutte geeft vanaf het begin persconferenties waarin hij zegt "blijf thuis". Maar dat verteld hij nit van achter zijn eigen pc met een webcam, maar in een zaaltje waar ook anderen naartoe komen. Hij gelooft er zelf dus ook totaal niet in.
Gewoon allemaal zeggen dat hun tractor is gestolen. En gewoon allemaal lappen om een strafrecht advocaat in te schakelen die graag op tv komt. Inez wesky bijv.
Mooie actie weer van de boeren. En ach van een vanuit de PvdA naar voren geschoven (ongekozen) burgemeester valt niets anders te verwachten. Dom als het achtereind van een koe heeft die geen idee wat echte vrijheid is. Vrijheid staat alleen maar het doel van de PvdA en D666 in de weg, namelijk het zo snel mogelijk kapot maken van Nederland. Loopt het de Nederlandse overheid dun door de broek als het gaat om het aanpakken van de echte problemen, gaat er weer eentje stoer doen. Volkomen kansloos, maar laat wel duidelijk het ware gezicht zien van bepaalde types in overheidsdienst. Vrijheid her-gedefinieerd anno 2020.
Prachtig om te zien hoe ONZE boeren een duidelijk signaal afgeven aan onze regering. Ik steun hun acties al vanaf de eerste dag door de zo als ik dat noem de protestvlag (blauw/wit/rood) dag en nacht te laten wapperen van mijn vlaggenmast.
ZO TROTS op op onze Boeren, Ik help ze een beetje verleden jaar lid geworden van FDF . Het zijn echte Kerels met ballen en die zijn zeldzaam geworden.
Geweldig dit!
Zo mooi, hulde aan iedereen die hieraan meewerkte.
Absoluut top!
Complimenten voor de boeren en de agent uit het filmpje!
De boeren hielden zich ook prima aan social distancing en het was tevens op privé terrein. Niks aan het handje.
Bavo FDF ! Weg met die gore fascisten van het o.m. !
Bavo moet Bravo zijn.
In Duitsland heb je een grondwettelijk recht op demonstraties. Dat mag, mits je 1,5m afstand houd. In Duitsland snapt men een grondwet. In Nederland bazel je daar als D66er over op 5 mei.
Wij hebben dat recht ook in onze grondwet. Zelfs het recht op vergadering.
Hier in Duitsland gaan ook nog regelmatig mensen de straat op. Hier neemt het demonstratierecht ook een plaatsje in de cultuur in. Ik vind het wel mooi, want het zorgt ervoor dat veel jonge mensen zich een beetje met politiek bezighouden.
In Duitsland snapt men een grondwet, zegt'ie.
Hier een filmpje van een meisje dat door de Polizei weggejorist wordt, omdat ze de Duitse grondwet vasthoudt.
twitter.com/saminetti/status/12572010...
@Shoarmamasutra | 05-05-20 | 22:59: Hier mag alleen niet aan de grondwet getoetst worden. Het kan dan wel in de grondwet staan, maar als de Wet Openbare Manifestaties 1988 iets anders zegt, dan is dit belangrijker dan de grondwet. Lokale bestuurders staan in ieder geval vrij om nu het demonstratierecht in het kader van gezondheid helemaal de nek om te draaien (behalve diegene die in hun straatje passen natuurlijk).
@a9b2b1 | 06-05-20 | 01:18: iets met appels en peren: dat meisje was er om een andere demonstratie te verstoren. Dat is inderdaad iets anders dan een paar boeren die een boodschap op een veldje uitdrukken. Het ziet er alleen anders uit omdat de Duitse agent een ongelofelijke droeftoeter is. Alles dat hij had hoeven zeggen is dat in diezelfde grondwet staat dat dat meisje niet het recht heeft ánderen hun recht op meningsuiting te ontnemen. Want dat was er aan de hand. Stemmingmakerij dus. Het feit dat het meisje zo rustig gebleven is, spreekt wel voor haar overigens, vond ik netjes en respectvol.
De maatregelen in Nederland hebben geen grondwettelijke basis. Daarom willen ze dit nu ook in de Grondwet juridisch gaan dichttimmeren.
Super boeren!
+10 voor de boeren en -10 voor Rötte en zijn heeschige PvdA Burgemeester op de Oost Veluwe,wat volgens mij helemaal geen PvdA bolwerk is,maar wel natuurlijk een carrièreplek voor het alles opeisende en verslindende Partijkartel. De steeds brutalere en irritantere geïnstitutionaliseerde dictatuur van Nederland
Zijn die boeren crimineel? Zijn die boeren allochtoon?
Neen. Nou reken dan maar van yes dat ze keihard aangepakt worden.
Hoge boetes en strafblad! Zal ze leren; die boze blanke mannen.
Als Thierry en/of Geert nu hun hand voor die boeren in het vuur steken, is het in de volgende peiling +1 voor allebei. Kom op jongens, jullie zeggen dat jullie voor vrijheid staan, nu is jullie kans. Die boeren zijn bereid om voor die vrijheid op te komen, in tegenstelling tot het linkse gespuis.
Vrijheid werdt afgenomen door rechts gespuis met een bloksnorleider. Dat is rechts.
@nokkenaskettingklem | 05-05-20 | 22:35: Het maakt me geen donder uit of het links of rechts gespuis was die de vrijheid heeft afgenomen in het verleden (er waren ook nog die andere communistische snor en die communistische chinees bijvoorbeeld, die tezamen tientallen miljoenen mensen over de kling gejaagd hebben, net als die bloksnor-duivel); het enige dat ik nu constateer is dat links gespuis zich tegenwoordig met methoden bedient die niet bepaald vrijheid bevorderen. Godwin of geen Godwin, maar Fascisme van links fabrikaat, iets dat maar al te graag vergeten wordt, net als het feit dat de overblijfselen van de NSDAP na de oorlog probleemloos in de SPD en de CDU overgegaan zijn. NIET in een rechtse partij dus, want: socialisten. We moeten ALLEMAAL leren uit de fouten van het verleden. Vooral ook op het moment dat het even niet helemaal in het linkse straatje past. Dan pas kan je in debat gaan en samenwerken. Op het moment dat een gegronde en/of ongegronde haat jegens anderen meespeelt zul je nooit iets bereiken.
@nokkenaskettingklem | 05-05-20 | 22:35: enig idea waar de s in nsdap voor staat?
@nokkenaskettingklem | 05-05-20 | 22:35: Die bloksnorleider was links gespuis, nokkenaskettingklem. NSDAP, de clou zit in de naam. Kwam links natuurlijk niet zo goed uit en dus werd ie rap als extreem-rechts geframed. Zijn jullie echt goed in, framen. In raaskallen ook, trouwens.
@Kinkfactor | 05-05-20 | 23:17: Net als de Democraten in de US of A nog altijd niet verteerd hebben dat het de Republikeinen waren die hun geliefde slavernij hebben afgeschaft. En nu berijden ze zelf dat paard om zieltjes te winnen bij de minderheden. Het kan verkeren.
@nokkenaskettingklem | 05-05-20 | 22:35: Nokkenaskettingklem heeft op school van juf ook iets gehoord uit de D666 bijbel, helaas heeft hij op school niet geleerd om zelfstandig te denken. Zoals Semtex al zegt heeft hij geen idee wat het gedachtengoed was van bloksnor, en dus ook niet dat de S voor socialisme staat. En vooral de extremere vorm, die uitmondt in anti-liberaal (minder vrijheid en vrijdenkend), anti-parlementair (minder democratie) en pro-autoritair ideologieen. Laten we nou eens kijken wie in Nederland graag zijn zin doordrijft en de vrijheid van Nederlanders inperkt, bijvoorbeeld rondom vergroening: dat in Utrecht de gemeente autoritair mag optreden tegen burgers die niet aan de verplichtte vergroening meedoen, middels het binnentredingsrecht. Dat is helaas niet op rechts... maar alles linkser dan de VVD (ach en de VVD natuurlijk zelf ook)
@Sr Semtex | 05-05-20 | 23:03: Enig idee waar de D in VVD of CDA voor staat, of in DDR? Of e V in VVD of PVV? Loze woorden zeggen geen reedt.
@LesPaul | 06-05-20 | 00:38: of FVD, inderdaad ja. Socialist en Democratisch is (gezien het verleden) wat slecht te combineren..
@boerk | 06-05-20 | 07:47: Spijker, kop, raak! Socialisme, de "S" in het verhaal dus, is gebouwd op het ideaal dat de sterkere voor de zwakkere opkomen. Klinkt op zich goed, maar op het moment dat je het als gewonden solidariteit gaat verkopen, komt de "D" in het gedrang. Het feit dat er door een meerderheid beslist wordt dat jouw bezit dus ge-herverdeeld moet worden, maakt het in principe niet minder diefstal. Het gaat goed nog op het moment dat degene met het verworven bezit de beslissing kan dragen en de redelijkheid ervan inziet. Het loopt fout op het moment dat het meer activististisch/autoritaire trekken gaat krijgen, wanneer anderen (soms zelfs minderheden) menen een "recht" te hebben op jouw bezittingen omdat zij wel menen te betalen wat je wel en niet mag bezitten in dit land en wat redelijk is en wat niet. Het wordt vaak goedgepraat met "maar NL is toch een sociale democratie en de Nordics toch ook", maar dat klopt niet helemaal. Het zijn kapitalistische, democratische landen met een beperkt sociaal element. Op het moment dat dat "sociaal" element de hoofdtoon gaat voeren, kun je het democratische deel vergeten. Leuk feitje is trouwens dat degenen die vrijwillig geven (dus de niet-socialisten) vaak meer geven dan degenen die het socialistisch gedachtengoed verkopen. Die laatsten menen namelijk altijd dat het de plicht van anderen is om námens hen te geven en dat is de kern, maar tegelijkertijd ook het verrotte aan socialisme. Dat het beestje een leuke naam heeft, maakt de ideologie niet minder verwerpelijk. En voordat de trollen reageren: socialisme heeft NIETS met "sociaal zijn" te maken. Sociaal ben je als je vrijwillig iemand helpt en ik ben van mening dat dat een groot goed is om naar te streven, zolang het vrijwillig is. Degenen die dit niet kunnen verkroppen zijn de enige twee die er het meest van profiteren: klaplopers zonder eigenverantwoordelijkheid en dictators die op kosten van anderen rijkelijk willen leven. Margaret Thatcher had gelijk met haar beroemde spreuk.
@Gladiator Fap | 06-05-20 | 09:21: Stomme autocorrectie weer: gewonden solidariteit moest natuurlijk GEDWONGEN solidariteit zijn
Geweldig!
Echt super!!!
Meer van dit graag... ik ben het hele stasi gezeik zo beu...
Dikke trekkers genoeg in de panelen hier. “Hoi Berbaar!”
Ik denk dat Berbaar even met een hand moet typen, met al dat monsterlijke geweld op dat veldje.. PKtjes!
In Den Haag loopt het de politici al dun door de broek... als het voetvolk zich gaat organiseren ... wanneer het mistige rookgordijn van de MSM oplost en blijkt dat onze premier Rutte niet meer is dan een zielig mannetje dat bij zijn moeder woont, maar een diploma Geschiedenis op zak heeft en vooral de trekpop van Unilever is, een kort lontje heeft, een driftkop die hard uit valt richting iedereen die geen ja en amen zegt...... de omerta van de vvd is groot maar niet oneindig. Waar zijn blijven de mondkapjes? Is het rapport MH17 nu niet eens af? Stopt de Belastingdienst eens met falen? Verder wat Berbaar zegt: gelegenheid maakt de dief, er is geen alternatief: ik wil niet anders, ik profiteer namelijk hiervan.
Tot nu toe blijkt dat het voetvolk zich (te) makkelijk laat bedotten... Ik kan me er alleen maar over verbazen dat dezelfde trucjes elke keer weer werken. Toch ben ik het met je eens dat er ooit een ommekeer gaat komen, net zoals in de USA gebeurd is. Sindsdien is Links helemaal de weg kwijt. Niets werkt meer, alle vuile trucjes komen als een boemerang dubbel zo hard terug in het gezicht en ze vechten ook nog eens onder elkaar in een identiteitscrisis. Het is óf dat, óf de pleuris breekt uit. Ik hoop op het eerste.
Met afstand de grootste partij in de peilingen.
Dream on sister lol
O jee, kijk uit aub, hou uw deurbel in de gaten! Hardloopspatoes aanhouden voor de zekerheid.
"Scooterjongens stelen geldkistje uit kraampje van 9-jarig meisje"
Wijkagent Johan Damen is verontwaardigd over de 'brutale diefstal' van een geldkistje bij een kraampje van een 9-jarig meisje in Fijnaart. Een getuige die het zag gebeuren, maakte een foto. Mensen roepen heel snel, zet die foto online. Maar dat mag niet zomaar legt Damen uit.Je kunt niet zomaar die foto op een boom spijkeren. Zo is de wet nu eenmaal geregeld.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3199768/S...
Kijk, dit is dus het verschil: hier zijn blijkbaar "Scooterjongens" bezig met iets, waarvan ze verdomd goed weten dat het fout is. Maar ze doen het tóch en brengen daarmee een kind van 9 notabene, een boel verdriet. Als je ze nú hard aanpakt, blijven ze heel misschien op het rechte pad. Maar er wordt gedoogd, dus wordt het de volgende keer een Omaatje met 100 euro en de keer daarop de eerste roofoverval met een mes of erger. Nu de boeren: ze storen niemand, ze houden meer rekening met Corona dan de gemiddelde supermarkt, ze brengen een boodschap van vrede en vrijheid op een dag die voor álle Nederlanders daarvoor symbool staat (ook die Scooterjeugd dus!) en wat zul je gaan zien? Zij worden veroordeeld tot een fikse boete door het OM. Wedden? De wet beschrijven is iets anders dan de orde handhaven in de geest van de wet.
De politieman treft precies de juiste toon, vind ik. Daarvoor hulde. Wat hij zich waarschijnlijk niet beseft is dat hij onbewust het eigenlijke beleid rond dit soort acties verraad... ik parafraseer: "het heeft duidelijk geen politieke lading, dus is het ok". Aha... dus vrijheid geldt tot het moment dat politiek in het spel komt, want je politieke mening uiten... nee, dat wordt niet gedoogd. Interessant.
Dat is inderdaad interessant. Sommige hebben op 5 mei kennelijk nog wat te vieren!
Precies mijn gedachte. Helaas zullen er nog wel wat politici zijn die dit gewoon wel als een politieke actie weten uit te leggen als dat hun zaak beter dient, om er vervolgens bij het OM op aan te dringen dat er toch echt tot vervolging overgegaan moet worden.
Zojuist de vlag uit de top gehaald. Morgen om half zes weer half stok, toen werd de democratie vermoord.
Half stok en ondersteboven dan
@Datgingniegoed | 05-05-20 | 21:34: door velen al vergeten, niet door mij.
@dathoujetoch | 05-05-20 | 21:35: 6 Mei 2002... ik stond met een stuk of 5 medestudenten in een studentenhuis in Utrecht voor de TV en kon m'n oren en ogen niet geloven. We hebben die nacht niet geslapen. GVD wat waren we tegelijkertijd boos en verdrietig... Dat moment is voor altijd in mijn geheugen gegrift. Ik denk er ieder jaar aan.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 21:38: Klote avond gehad, en de week erna op hem gestemd , volgens plan.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 21:38:
Ik hoorde het in een vergadering en dacht echt...?
Vreselijk.
Later zag ik wat gewelddadige tokkies de tyfus worden geslagen bij het Binnenhof.
Sindsdien denk ik eigenlijk nooit meer aan Pin.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:44: Wie is hier nou de 'Tokkie' met dit soort debiele opmerkingen.
Verschrikkelijk was het. Wie weet hoe het had kunnen lopen.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:44:
Iedereen met meer dan twee hersencellen - Ik leen 'm even - weet dat een politieke moord per definitie de democratie ondermijnt. Jouw persoonlijke mening over Fortuyn zou in dezen dus geen rol mogen spelen.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:44: interessant... ik kan niet zeggen dat ik mijn empatisch vermogen dusdanig kan uitschakelen dat ik een koelbloedige moord opeens niet meer vreselijk vind als ik iemand waarop ik neerkijk over de rooie zie gaan. Misschien is het daarom dat ik niet links ben. Mijn gevoelens zijn echt en worden beleefd door mijn identiteit in plaats van dat ze mijn identiteit bepalen. In de film Nüremberg met Alec Baldwin komt een joodse psycholoog na diepte interviews met Duitse oorlogsmisdadigers tot de conclusie dat de bron van het kwaad de afwezigheid van empathie is. En daarmee is échte empathie bedoeld, niet het gespeelde altruïsme teneinde zichzelf op de schouder te kunnen kloppen.
@Zwizalletju | 05-05-20 | 21:44: Same here
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:56: hear hear. Ik kan zonder tranen in mijn ogen zeggen dat ik hetzelfde had gereageerd wanneer het bijv. Rosenmöller geweest was die de kogels in ontvangst mocht nemen. In ieder geval is links duidelijk niet in staat de emotie los van de identiteit te zien. Een politieke moord van dit kaliber is meer dan alleen een moord. Pim is niet vermoord om het geld in zijn portemonnee. Hij is vermoord omdat de linkse kliek wist dat ze gingen verliezen. Er werd doelbewust een atmosfeer geschapen, waarin een moord alleen nog maar het logische verlengde was, zónder dat het establishment zélf de handen eraan vuil gemaakt heeft. Het feit dat Volkert op 6 Mei 2020 alweer enige jaren vrij rondloopt is een vette klodder spuug op de democratische rechtstaat. Sindsdien is niets meer hetzelfde in Nederland.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 22:15:
"Sindsdien is niets meer hetzelfde in Nederland."
Ik weet nog precies wie waar zat in onze huiskamer toen het bericht van de moord op tv kwam. Het moment zit verstild in mijn hoofd Het voelde voor ons allemaal als het einde van een tijdperk.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 22:28: same here, het is zo één van die momenten. Net als bij 9/11 bijvoorbeeld. En ik denk dat heel veel mensen dat zo zien, zelfs enkele politieke tegenstanders, die nog een greintje respect in hun donder hebben. Ik vind het onbegrijpelijk dat dit niet overduidelijk weerspiegeld werd in Volkert's veroordeling. Onbegrijpelijk en niet te verantwoorden in een democratie.
@Berbaar | 05-05-20 | 22:17: Geen zorgen, ik had niet anders verwacht. Als het je ook maar op enige manier zou aanspreken, was er sprake van een paradox geweest. Het feit dat dat niet zo is, bevestigt exact wat er staat.
@Berbaar | 05-05-20 | 22:21:
Gewoon even recht op de man af: sla jij standaard zo'n toon aan tegen vrouwen? Ik krijg er een vervelend beeld bij.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 22:33:
Niet in dit land, dat had inderdaad de boodschap moeten zijn. Ik ben geen complotdenker, maar rond de zaak Van der G. heb ik ernstig mijn twijfels.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 22:35: Ik vermoed dat Berbaar niet discrimineert... hij slaat zo'n toon aan tegen alles en iedereen die het waagt om überhaupt een mening te hebben die niet exact die van hem weerspiegelt. Hoewel hij vandaag, in vergelijking met andere reaguursels uit het verleden, relatief beleefd blijft. Misschien komt het wel omdat hij een goede bui heeft, want bij 6 mei denkt hij aan kapotgeslagen tokkies in plaats van aan de koelbloedige moord op een politicus die het waagde voor zijn volk op te komen en daarvoor met zijn leven moest betalen.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 22:39: Het woord "complotdenker" is wat mij betreft een term die in de hedendaagse identiteitspolitiek niet meer is dan een fascistische manier om elke inhoudelijke discussie uit de weg te gaan. Op het moment dat er gewoon politiek opportunisme in het spel is, hoeft dat nog geen "evil masterplan" te zijn, waarbij de politici gniffelend in de achterkamertjes zitten te verzinnen hoe ze het volk nu weer gaan bedonderen. Maar dat betekent niet, dat er dan maar automatisch helemáál geen voorbedachte rade in het spel is. De kaart "complotdenker" heeft dezelfde functie als de racisme-kaart: bepaal arbitrair dat je tegenstander tot een groep behoort die niet in orde is, en zijn mening en argumenten worden buitenspel gezet. Zo werkt fascisme. Dat betekent niet dat er geen complotten zijn in deze wereld en dat betekent ook niet dat er geen gekken zijn in deze wereld, die overal iets achter zoeken. Ik zeg alleen maar dat een kritische mening niet automatisch gelijk staat aan een "complottheorie" en dat daarom automatisch altijd het tegendeel waar is. Kortom: je twijfels zijn volledig legitiem.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 22:42:
De essentie van 'We doen het samen!' dringt tot een deel van Rutte's achterban in ieder geval niet door. Bedankt, Gladiator. Nog een fijne avond.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 22:49:
Wederom eens. Elke maatschappelijke en politieke discussie zit inmiddels dichtgeplakt met labeltjes. Het begint hier in dat opzicht aardig op de VS te lijken.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 22:49: Ook een fijne avond! Fijn ook, dat er nog reaguurders zijn waarmee je op een vernünftige wijze kunt discussiëren... ;-)
@Berbaar | 05-05-20 | 22:21:
Je moppert op de boeren en geeft meteen toe dat hier de schappen niet leeg zullen zijn. Dat komt... door de boeren! Je irriteert hier iedereen met onsamenhangende opmerkingen en pikt uit een commentaar soms een enkel woord. Ook ben je steeds beledigend...
Hopelijk lig jij híer wakker van en ga je eens nadenken voordat je reageert...
Hij onttrekt zich aan ‘fatsoen ende tucht’
Refr.
Bij reaguurders is hij zeer berucht
Refr.
Z’n reacties zijn altijd één grote klucht
Refr.
Wat hij biedt is slechts gebakken lucht
Refr.
Alleen zinloos geleuter en ik verzucht
Refr.
Hij verpest graag ’n ieders pennenvrucht
Refr.
Nee, als tegenstander is hij niet geducht
Refr.
Voor argumenten slaat hij op de vlucht
Refr.
Boring… he’s so boring… en heet Berbaar
Boring… he’s so boring… wat ik steeds ervaar:
@Angélica de Sancé | 06-05-20 | 04:29:
:-) Had ik deze fijne ode aan heer B. toch bijna gemist.
@Angélica de Sancé | 06-05-20 | 04:29: Angélica, ik bewonder de poging om Berbaar tot inzicht te brengen, maar ik denk dat 't zinloos is. Hij kan gewoon niet anders. Dit is hoe het klokje bij hem tikt, het is een hardwareprobleem, geleidelijk ontstaan toen de computer gebouwd en opgestart werd, Dat los je niet op met nieuwe software. Het is óf dat, óf hij weet het, but he just doesn't care. In ieder geval is het resultaat hetzelfde: een parasitaire zielepoot met een verschrikkelijk grote bek die zelf he-le-maal niets bedraagt aan het debat en nog niet eens een poging daartoe wil doen.
Als het KOZP of een Finnen demonstratie was geweest, dan hadden ze allemaal een lintje gekregen.
Ja en dan liep hier iedereen te jankeballen.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:24: En volledig terecht.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:24: Waarom jankeballen over iets wat een FEIT is? Doen we hier niet aan daar verbazen we ons alleen steeds maar weer over.
Typisch een opmerking uit de rechtse slachtofferrol. Er is nog niks gebeurd of er wordt al gejankt over een hypothetische situatie.
@piloot47 | 05-05-20 | 21:43:
Gewoon blocken die narcist. Komt toch geen normaal woord uit.
Prachtige actie van de boeren! Dat zijn wij. Narcistische bn’ers, als bv De Breij, horen en zullen ook nooit horen, tot mijn “wij”.
Ook een brandende fakkel maar dan wel een hele grote (sky-scraper in VAE) nu vandaag: twitter.com/BNONews/status/1257744571...
Ze doen wel gezellig met ons mee de laatste tijd. Eerst hun ludieke actie met Koningsdag en de Burj Khalifa en nu dit. Hebben ze wat van ons nodig of zo?
Hele randstad staat alweer gratis in de file, en dit zou niet mogen?!
Nota bene in de Achterhoek, iedereen in een afgesloten trekker om meer dan anderhalve meter afstand. Er komen meer mensen samen op een kortere afstand bij uw lokale IKEA.
Herd Immunity kweek je niet zomaar.
Hier is kennelijk een vergunning voor nodig.
@BozePaarseMan | 05-05-20 | 21:19: Op je eigen grond now wel...
@endtotrolling | 05-05-20 | 21:23: *nog
Lijkt me een evenement dat vergunningsplichtig is Feynman en dat mag dus even niet.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:23:
Vergunning?
Eerst onderling organiseren en als er gezeur van komt vraag je de volgende keer vergunning aan. Mag het dan niet laat je een ander het zonder vergunning weer organiseren.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:23: ,"We hadden in eerste instantie vergunning aangevraagd bij de gemeente Lochem. Die kregen we niet, vanwege de coronacrisis. Toen heb ik gezegd: kom maar bij mij in het weiland, maar houd je aan de anderhalve meter en blijf bij je trekker.”
Particulier terrein van een boer, had je kunnen lezen in de link.
@Kachelboer | 05-05-20 | 21:31:
Koekoek!
@Zwizalletju | 05-05-20 | 21:33:
Helaas dat valt ook onder de corona beperkingen.
Anders had iedereen zijn terras ook mogen openen met inachtneming van 1,5m.
Zo werkt dat dus niet.
Over naar het OM en de Rechter.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:40: Laten we hopen dat die Rechter dan nog een sprankje gezond verstand heeft en de zaak seponeert wegens diezelfde Corona
PvdA burgemeester, dan weet je het wel... pure burgerhaat en met boertje pesten een wit voetje halen in Den Haag.
En allemaal hadden ze gedacht aan een flesje Dettol.... Maar eh. Is vrijheid niet iets dat je zoiets gewoon mag doen? Het zou ze wel in de kaart spelen als ze een boete krijgen. Mooier dan dit kan je niet de slachtofferrol krijgen
@Berbaar | 05-05-20 | 21:40: Dit gaat gemeente Lochem niet winnen in ieder geval. Verkeersdrukte neemt inderdaad iets toe, maar alles blijft wel veilig, omdat iedere boer veilig in z'n eigen coconnetje zit.
Volgens mij houden al die tractoren minimaal 1,5m afstand. Dus niets gevaarlijks aan.
Je mag toch ook met auto's aangee gesloten door de macDrive.
Dat dus.
Deze onthoud ik.
Inderdaad! Het is ook niet zo dat ze er in een knusse groep naast staan. Het is dus gewoon een sierlijke gevormde file in de wei in hey teken van onze vrijheid.
Er liggen nog 40000 ernstige strafzaken te liggen om afgehandeld te worden. Als elke bekeurde in beroep gaat tegen zijn boete inzake de spoedwet corona ( minder ernstig dan de 40k gevallen) dan gaat het nog jaaaaaren duren alvorens de zaak afgehandeld gaat worden heb je grote kans dat je wint of de zaak geseponeerd wordt.. En het feit dat de noodwet sowieso discutabel is en er al gewerkt wordt aan een nieuwe spoedwet maakt je succes nog groter. Altijd in beroep gaan is mijn advies. Zit het OM niet op te wachten.
Ik gok dat de boeren prioriteit hebben boven gewelds en zeden zaken.
Hier over de grens in Duitsland worden er drive- in concerten georganiseerd. Het heet een Car-antäne Konzert. Is precies hetzelfde als dit qua Corona-risico.
Eng om dit op 5 mei te zeggen, maar Duitsland heeft toch wat beter geregeld.
In Oostenrijk is er binnenkort ook een Auto-Kino samen met Auto-Disko, officieel toegestaan na enig gezeik met de minister (eerst niet, dan wel, dan weer niet, nu weer wel, we wachten op morgen).
Zou Claudia wel vaak genoeg genomen worden thuis? Is dit niet gewoon penisnijd?
De boeren gaan nog liever voor een varken. En dat weet Claudia. Vandaar die zure harses. Vicieuze cirkel optima forma.
Ze gaat regelmatig op de vuist lijkt me.
@Odin,
Ik heb geeneens naar haar durfen luisteren.
Het worden gewoon enge liedjes als het uit haar koker komt.
Top!
Er is proces-verbaal opgemaakt, er is opgeschreven wat de agenten constateerden, er is geen boete opgelegd. Niks aan de hand
Dank u. De woordvoerende agent leek het dan ook prima te begrijpen. Hij zal dan ook wel een slechte beoordeling tegemoet kunnen zien.
Er is een proces verbaal gemaakt, dit betekent dat het door het OM afgehandeld gaat worden. Zo kan er dus alsnog een boete komen en vermoedelijk geen kleine.
Meten met twee maten, maar dat zijn we gewend.
@koolteer | 05-05-20 | 21:14: Hij ziet er niet al te jong meer uit, dus ik denk dat hij door de jaren genoeg ervaring heeft opgedaan om zo'n beoordeling gewoon voor lief te nemen. Zulke agenten herinneren aan een tijd, waarin de wereld in de dorpen nog in orde was.
@Gladiator Fap | 05-05-20 | 21:35:
Ben ik helemaal met u eens. En ik weet ook dat de managers die beoordelen binnen het politieapparaat alleen carrière gericht beoordelen. Op hun eigen carrière gericht dan.
Ofwel diender in kwestie krijgt geen promotie danwel toeslag of hoe ze dat daar ook noemen.
Eerlijkheid wordt echt afgestraft binnen die club.
@koolteer | 05-05-20 | 21:41: Misschien wel de belangrijkste eigenschap van een ordehandhaver is geloof ik "Integriteit". Op het moment dat dat in de weg staat van je carrière weet je dat het met de beroepsgroep niets meer te maken heeft.
Godsamme.
Het metropole orkest zou komen, 20:35 op de NPO. Bevrijdingsfeest.
Nu al een half uur lang gelul over... ja over wat eigenlijk?
Gewoon lekker die TV uit, eens lekker dicht tegen mama Jones aan kruipen en eens zien of er nog kleine Jonesjes gemaakt kunnen worden.
Wat dacht u daarvan?
Ah, ze beginnen. Eindelijk.
@Dick Luyenlomp | 05-05-20 | 21:08:
Nu even niet, het metropole orkest speelt.
Waarom kijkt u die brol? Zet uit die paniekdoos en leef het echte leven, veel relaxter dan constant meegaan in die hypemolen van chocoladekoppen over verzonnen werkelijkheden. Zeg eens eerlijk, heeft u ook wel eens het gevoel dat u het nieuws kijkt en denkt: dat wist ik eigenlijk al, alleen klinkt het zó wel heel erg spannend?
Nou, precies dat dus.
@elfenstein | 05-05-20 | 21:12:
Nou, ik dacht, ik ga lekker muziek luisteren.
Maar de NPO heeft het behoorlijk verpest, met alleen maar gezwam tussendoor.
Nee, het nieuws kijk ik niet meer. Gaat toch altijd over rubberbootjes.
@Papa Jones | 05-05-20 | 21:28:
En dat verbaast u? De NPO verpest alles, met gezwam en gedram.
Ik kijk er al jaren niet meer naar en dat bevalt goed. Enige wat ik nog wel eens wil kijken als ik er toevallig voorbij kom is 'Ik Vertrek" en "Keuringsdienst van Waarde", hoewel die laatste ook zijn glans aan het verliezen is.
De PvdA burgemeester moet natuurlijk even laten zien dat niet alleen D666 hersenloos en harteloos tegen boeren aan kan schoppen.
Helemaal prima actie van die boeren.
Het OM zal wel zinnen op een gepaste aanklacht. In ieder geval hun DNA inleveren alvast maar. En dan in de terroristen-databank ermee.
'Ludieke' acties zijn ludiek, maar alleen maar wanneer je deugt. Boeren deugen sowieso niet, net zoals Zwarte Piet, dus vervolgen die hap.
Ja, erg mooi hoor, maar ik heb nou wel weer even gehad met al die boeren. Eind vorig jaar kwamen ze een aantal keren hier bij mij in Den Haag met al die tractoren, en nu dit weer.....
Wordt het niet weer eens tijd dat ze koeien gaan melken, het land gaan omploegen en inzaaien, en weet ik wat ze verder allemaal nog uitspoken op die boerderijen?
Volgens mij heeft U geen melk nodig, azijn smaakt U prima.
@Miezerig | 05-05-20 | 20:59: In het echte leven heet hij dan ook Louis Pasteur.
Oh wilt u beweren dat alle landbouw en veeteeltproducten niet uit een duurzame fabriek van Unilever komen? Maar van de boeren en tuinders? gewoon ruimen die handel kunt u de volgende hongerwinter lekker in de grachtengordel blijven.
Binnen een jaar mag U zich weer schrap zetten
Uw aflsluitende opmerking "weet ik wat ze verder allemaal nog uitspoken op die boerderijen" is veelzeggend. (u kunt het Googelen en dan ziet u dat ze u en de rest van de wereld voeden.
Waarom is iedereen hier op GS van mening dat boeren over water kunnen lopen? Ik vond hun eerste grote protest hier in Den Haag fantastisch; terecht vroegen ze ook een keer om aandacht, maar daarna begon het te irriteren: ook de zorg, ook de politie, ook het onderwijs, zijn onmisbaar en moeten goed beloond worden. Boeren hebben wat mij betreft geen rare uitzonderingspositie.
@Dr_Johnson | 05-05-20 | 21:24: gaat niet om belonen, maar om dat zotte gedoe met stikstof waarvoor de boeren alle schuld krijgen. Nooit was de lucht zo schoon als nu, nu de klm niet vliegt en er minder auto's en treinen en bussen rijden. Maar nee, wacht, het is toch de schuld van de boeren.
@Dr_Johnson | 05-05-20 | 21:24: behalve dat hun bedrijven om zeep worden geholpen door de stikstofmarges. De zorg, politie en het onderwijs buffelen gewoon door.
@Dr_Johnson | 05-05-20 | 21:24:
Pssst, Ik zal niet klikken hoor als ik u binnen de 1.50 mtr zone zie komen.
Die paar uur die ze hier aan besteed hebben, en aan die protesten, staan in het niets tot de vele uren per week die ze in hun bedrijf steken zodat wij te eten hebben.
Is inmiddels gebeurd, land geploegd, bewerkt en weer ingezaaid, gepoot. Uw voedsel voor de komende barre winter is weer geregeld.
Prachtig gebaar.
Zie dit liever dan al dat tokkievolk dat naar de IKEA gaat.
Dankjewel boeren!
Gewoon "dankjewel!", inderdaad. Dit is een gebaar dat bijblijft. Mijn gevoel zegt dat velen er iets aan ontlenen. Ik in ieder geval wel.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:00: Ik ook.
leuke actie van die boeren , hulde ! Bevrijdingsdag is niet alleen voor bobo's en hotometoten.
Ja daarom moet politie en OM streng optreden het volk weet zijn plaats nog steeds niet.
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:04:
Streng optreden?
Met welke wet als grondslag?
@koolteer | 05-05-20 | 21:11: De grondwet staat dit gewoon toe. Opde noodverordeningen kun je geen beroep meer doen want die zijn tijdelijk.
@koolteer | 05-05-20 | 21:11:
De (ver)nieuw(d)e Grondwet?
@ja-ja-nee-nee | 05-05-20 | 21:37:
Dat maakt een noodverordening niet minder wettelijk, de tijdelijkheid .
Het gaat er om dat politie en burgermeesters de nvo heeel ruim interpreteren naar eigen goeddunken. Dat is zwaar in strijd met het doel van de wet. Een beetje jurist krijgt nu een aantal burgermeesters en agenten voor het balkje en in hechtenis.
De sukkels weten echt niet met welk vuur ze spelen.
De moslims kluwen elke avond iftarrend bij elkaar: geen politieman die het waagt in de buurt te komen. Zouden zij zo’n gebaar maken, dan stond heel links Nederland, Claudia voorrop, te kwijlen. Maar ja, boeren. Net één stapje minder verwerpelijk dan Geert en Thierry in de ogen van de rechterlijke machten. Fijn land.
Heerlijk land.
Bevalt het niet dan lekker oprotten toch.
Toedeledokie.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:56: Ah dat klinkt al een stuk minder fascistisch. Bedankt voor deze bijdrage.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:56: Ja rot jij lekker op naar Saoedi-Arabië joh!
@Berbaar | 05-05-20 | 20:56: weet u berbaartje, ook u hebt recht op uw private mening en percepties.
@therealbraindump | 05-05-20 | 21:00: private = geestelijk gestoorde
@Sinister-President | 05-05-20 | 20:58:
Moi vertrekken? Gekkie.
In de koudere maanden lekker naar de zon en van april t/m september in ons mooie landje.
Lijkt me een prima verdeling zo.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:56:
Weet je wie andere meningen ook niet zo kon waarderen?
@Sinister-President | 05-05-20 | 21:09: Kom op, spaar dat joch nou een beetje. Heeft het al zo moeilijk...
@Berbaar | 05-05-20 | 21:03: zit je dan in zuid Afrika? Daar weten ze ook hoe je van blanke boeren af komt. Past wel goed bij je denk ik.
@Sinister-President | 05-05-20 | 21:09:
Voor mij een weet, voor lutserTs zoals U zal dat altijd een vraag blijven.
Humor om (uit ) te lachen. lol
@Sinister-President | 05-05-20 | 21:09: Berbaar woont op stand in Den Haag. Mooie royale tuin op het zuiden. Heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.
@roadsurfer; Ach ja, narcisten zijn snel gekwetst en tolereren/respecteren nooit de mening van een ander.
@Sinister-President | 05-05-20 | 21:19: Een beetje wel, geesteszieken moet je het niet te moeilijk maken heb ik altijd geleerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:25:
Zuid-oost Kuif maar inderdaad we mogen niet klagen en de Fikkies ook niet.
Was heerlijk vanmiddag maar morgen weer aan de slag.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:25: en toch de behoefte aan sneu reageren.
@Sinister-President | 05-05-20 | 21:30: neefje van zijn neef en nicht
Mooie actie mannen.. we gaan crowdfunden als dat links PvdA mens boetes gaat uitdelen..
Zeker weten, wordt binnen een half uur bijeen geharkt.
Dan doe ik zeker weten ook mee!
Gewoon kapot procederen als ze met boetes afkomt, liefst ook persoonlijk voor de rechter dagen. Dat hele boetecircus is op juridisch drijfzand gebouwd.
@5611 | 05-05-20 | 22:38:
Zou zomaar kunnen dat het ongrondwettelijk is als puntje bij paaltje komt.
Naast onze natuur nu ook dus de rentmeesters van onze vrijheid. Trots op onze boeren.
Inderdaad en het mooie is dat dit de geschiedenisboekjes ingaat met de omgekeerde vlag erbij, een mooie link met waar 75 jaar eerder voor gevochten is.
Arghh!! Opkomend seculier rechts-extremisme.
Wangslijm afnemen en forse taakstraffen nu!!!1!!!!
Tuintjes schoffelen, dat zal ze leren.
Ja, ik krijg ook een beetje brandend maagzuur van Claudia de Breij. Wat deed ze in haar studententijd? Was ze niet lid van het corps? Links lullen en rechts zakken vullen zou me niet verbazen...
Heeft de Spinazie-academie ook een corps?
@gestoptmetroken | 05-05-20 | 21:02: Utrecht. Ze is met het MAVO begonnen, en met een studie aand de UU geëindigd meen ik.
@Pferdefotze | 05-05-20 | 21:09:
Te dom voor Schoevers, daar wilde ik het maar bij laten.
Ach is het aan het OM en de Rechter om te bepalen wat die knurften aan boete krijgen.
Trekker tokkies die menen dat ze boven de wet staan, bah.
Vrijheid is aan jou niet besteed. Taai lekker af naar Noord Korea, bij je vriendjes....
Wat eet jij 's avonds? Oh wacht het is Ramadan....
@elfenstein | 05-05-20 | 20:52:
Iedereen heeft de vrijheid om de wet te overtreden.
Niet jankeballen over de consequenties dan.
@elfenstein | 05-05-20 | 20:52:
Ik wil je wegtrekken bij @berbaar, maar dat is alsof ik je wegtrek bij een gevechtje op het Leidse....
Laat gaan jongen, het is het niet waardT!
U snapt niet veel dingen, he?!
@Berbaar | 05-05-20 | 20:55: Je kan tegenwoordig naar Saoedi-Arabië op vakantie. Ga daar eens heen zou ik zeggen, echt een land voor jou. Onhoofdingen op straat op klaarlichte dag want ja consequenties hè. Mooi toch.
@neonreclame | 05-05-20 | 20:57:
Lievv heur.
Beter ook voor die knul.
Knuppel ze op hun plaats.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:59:
Er is een Block functie voor de meeste hier..!!
Ik kan u wel schieten op z'n tijd..!! U laat zich niet kennen,ofwel, u irriteert.
Laat ik u toch even met rust.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:55:
Welke wet?
De georganiseerde openbare samenkomst? Als genoemd in noodverordening en gemeentewet?
Terwijl aan 1,5 meter (uit mijn hoofd 2.1 of 2.2 NVO) voldaan wordt?
Wanneer dit de wet overtreden is, dan heeft burgemeester en/of veiligheidsregio een wetgeving gemaakt die strijdig is met landelijke wetgeving, danwel maakt burgermeester zich schuldig aan machtsmisbruik of ambtsmisbruik. Een zogeheten OM feit.
Zelfs een LOI advocaat weet dat hier geen wet overtreden is.
De noodverordening is dor hout. Samengebonden door een stagiair.
Het geeft enkele ambtenaren een onterecht gevoel van macht. Zij die daar te weinig van snappen proberen dat nu te misbruiken. Zeer kwalijk.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:55:
Ah juist. Al wel eens bedacht dat je wetten op z'n tijd even moet heroverwegen, kijken of dat nog wel klopt allemaal?
Poets u lekker uw laarzen nog eens op, Vorwärts Marsch!
@koolteer | 05-05-20 | 21:07:
We zullen het zien.
Zoals ik al zei, het is aan het OM en de rechter.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:17:
Nee, dat is het niet.
De wet dient duidelijk en begrijpelijk voor de burger te zijn. Anders is het nagenoeg onmogelijk de wet niet te overtreden.
Dus bij deze nogmaals mijn vraag. Welke wet is er overtreden?
Dat is namelijk de stelling die u poneert.
En nu aub geen nietszeggend VVD antwoord, maar graag de wet per artikel benoemd.
Tokkies, ook zo'n woord dat door sneuneuzen zoals jij geen enkele betekenis meer heeft.
'Het is nu aan de politie en het OM om dit af te handelen' aldus PvdA burgemeester Anette Bronsvoort die daarvoor lange tijd werkzaam was bij het Openbaar Ministerie. Van juni 1990 tot december 1999 was zij officier van justitie te Groningen, daarna (tot juni 2006) advocaat-generaal bij het Gerechtshof.
nl.wikipedia.org/wiki/Annette_Bronsvo...
Ja, en............?
@Berbaar | 05-05-20 | 20:51: Vragen naar de bekende weg hersenloze.... Gewoon een echte dienstklopper dus, dat zijn de aller-allerfoutste!
@Berbaar | 05-05-20 | 20:51: in en in verrotte rechtstaat maar daar spint de VVD juist garen bij, is u in het echt misschien Demmink?
In Groningen zelfs. Half communistisch.
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:06:
Als het allemaal zo vreselijk is dan lekker wegwezen joh.
Toedeledokie.
Ik lees en zie best veel berichten en beelden langskomen dat de voedselketen in de USofA behoorlijk vast begint te lopen, hoe zit dat hier?
In Nederland dus!
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 20:51:
Paniekvogel. Bron voor al deze baude beweringen?
Hier niks aan het handje, de schappen zijn vol.
Sterkte Amerikaanse vrinden.
@elfenstein | 05-05-20 | 20:52:
Aan bronnen doet dat gekkie niet.
@elfenstein | 05-05-20 | 20:52: Dan eet je toch niet meer....
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 20:58:
Bronnen, verder niks. Tot die tijd: Je lult uit je nek.
@elfenstein | 05-05-20 | 21:07:
Aan bronnen doet dat totaalgekkie niet.
Allemaal dingetjes in het verwarde koppie.
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 21:08:
Ad hominems bij gebrek aan echte inhoud, zo kennen we u onderhand wel. Die bron voor uw kansloze bewering zal er wel niet zijn he? Jammer, daar had ik het graag op niveau met u over gehad maar elas, uw onbenulligheid en schreeuwerigheid zitten in de weg.
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 20:51: Onzin, in
Nederland wordt meer dan voldoende gemaakt, wij zijn een top exportland.
Op het land staat eten zat. Probleem, vooral in de tuinbouw, is dat er te weinig handjes zijn om te oogsten. Ik weet niet in hoeverre dat ook buiten Nederland geldt, maar groente en fruit zouden wel eens wat schaarser en/of duurder kunnen worden.
Die Amerikanen zijn toch allemaal obese dus dat gaat nog wel een paar maanden goed.
tussen twee mensen die elk in de eigen trekker zitten, zit echt wel 1,5 meter afstand + afgesloten ruimte + ieder eigen voordeur. Eigenlijk zitten ze allemaal in hun privevertrek. Een flat met appartementen op hetzelfde stuk grond mag ook. Laat dit maar voor de rechter komen.
de tyfus, denk ´s aan de opa´s en oma´s die zich in hun graf/urn omdraaien bij het zien van het tageschau van tegenwoordig :( wat een apenland...
www.apen.land helaas België maar daar zou Nederland moeten staan.
Ik zie dat u daar een afstand houdt van slechts 1,49 meter.
Dat wordt dan 390 Euro.
U kunt betalen bij die man met dat Hugo Boss pakje aan, en die prachtige zwarte laarzen.
Volgende!
Haha.
390 euro klinkt toch als een aanbieding. Maakt het gewoon extra moeilijk de verleiding te weerstaan.
Rutte gaf nog wel het goede voorbeeld door bijna in de reet van die clown met piposchoenen te kruipen.
Wat wonen we toch in een gaaf land!
Ach in de oorlog waren we massaal fout en nu nog dus what's new? Ik moet altijd aan een interview met Aart Staartjes denken waarin hij zoiets zei als: "Mensen die je echt kunt vertrouwen zijn mensen bij wie je kunt onderduiken." En dat zijn er maar heel weinig...... net zo weinig als échte vrienden.
@Roadsurfer | 05-05-20 | 20:51: Nee hoor ik was lid van het naoorlogs verzet, dus ik was 200% goed in de oorlog, die in Afganistan, Irak of Syrie naar keuze, over dat gedoe in Bosnie hebben we het maar niet.
@Roadsurfer | 05-05-20 | 20:51: Inderdaad bij weinigen, het Nederlandse volk was toen al net zo laf als nu
Weet je wie er ook van fakkeloptochten hield op grote grasvelden?
Nee.
De organisatie van de olympische spelen?
Mao Zedong?
Ik was er niet bij, maar vannacht aan het water waar ik graag zit, waren een stel onverlaten die fikkie gingen steken..!!
Shaun het schaap?
Stop de tijd, die met die puntmutsen.
Ja hoor, vrijwel alle bekende ouwe socialisten uit de vorige eeuw. Sinds hun opvolgers hun voorgangers postuum in de rechtertuin sleepten is dit gebruik in onbruik.
Erich Honecker
De Smurfen?
De gristenlijken boekwinkelt ? www.fakkel.nl/
Het wordt tijd dat die trekkers een nummerplaat krijgen, is veel makkelijker boetes schrijven. Schiet je een beetje op Kereltje?
Dan moet je ook een nummerbord op jouw brommer.
Vanaf 2025, at your service.
Origineel en ludiek.
Prachtig.
Wie hier wat over te zeiken heeft is een zeikstengel.
Prachtig al die trekkers
Wat een mooi symbool hebben de boeren gemaakt. Je moet echt van de pot gepleurd zijn om hier iets fout in te zien. Maar ja ik ben geen deug PvdA-er.
Met opzet regels overtreden met een actie waar hartvannederland nat van wordt en dan popie doen als ze horen dat dat consequenties heeft.
Is het geen vriendelijk gebaar dan..??
Welke regels dan? Ze houden afstand, ze scholen niet samen want ze zitten allemaal individueel op de trekker. En het vindt plaats op privé grond dus er is geen vergunning nodig.
Leg uit dan want ik snap hiet niet. En welke van deze boeren heeft dan 'popie' gedaan over 'consequenties'? Volgens mij halen ze terecht gewoon de schouders op.
Ze hebben geen regels overtreden, is gehouden op particulier terrein met in acht nemiing van de 1.5 meter .
",We hadden in eerste instantie vergunning aangevraagd bij de gemeente Lochem. Die kregen we niet, vanwege de coronacrisis. Toen heb ik gezegd: kom maar bij mij in het weiland, maar houd je aan de anderhalve meter en blijf bij je trekker.”
Wat wordt er overtreden?
Leg eens uit.
Je klinkt als een NSB-er.
@Zwizalletju | 05-05-20 | 20:42:
Hulde!
Welke regel nu precies ze zijn omgeven door glas en dan zou het niet mogen?
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:11:
Verbod op vergunningsplichtige evenementen. Klaar. Er is geen enkele ruimte voor creatieve oplossingen, Zie voor hoe het wél kan bv de Drive-In Disco bij Club Index in Duitsland, met de auto op een parkeerplaats, DJ van voor, allemaal de radio aan en knallen maar.
Naja, hebben die Duitsers uiteindelijk het begrip vrijheid nog beter begrepen dan wij hier, en dat dan op 5 mei. Sjezus wat kut.
Maak die agent minister en stop gvd met het zwart maken van boeren.
Boeren zijn de nieuwe Marokkanen.
U bedoelt: boeren zijn de nieuwe Joden.
Hoeveel coke past er is zo'n massief wiel..??
Je bedoelt, Boeren zijn de nieuwe Berbers.
@Knufter | 05-05-20 | 20:36:
Je bedoelt: Joden zijn de nieuwe Boeren.
die doen het dan met eigen schapen,
@ZZP-er | 05-05-20 | 20:40: Grunberg is de nieuwe ... ik zal het maar niet zeggen.
Maar iemand die voor de vrijheid opkomt en dan gaat ouwehoeren over 'hoe alles met woorden begint' en daarmee de noodzaak tot censuur impliceert... nee.
Nee, Grunberg, het begint met geweld en dwang. Niet met woorden. Zelfs niet met die poepwoorden van jou.
@Knufter | 05-05-20 | 20:44: Dus ik mag onpasselijk worden van dat hoofd van die griezel en dat is NL literair hoogstaand net als die straal bezopen AFTH,
@Kuifje,
Verklaar je nader.
Eerst lopen janken dat je een vitaal beroep hebt en ook de voordelen daar van wil genieten, en vervolgens schijt hebben en gewoon doen waar je zin in hebt. Leeghoofden met een trekker.
Totdat jij ze nodig hebt voor een maaltijd.
Fascisten als jij worden dan ook wel weer aangetrokken door jouw beroep, een schande, heel fout, heel fout.
Wat doen ze fout dan..??
Jij bent een leeghoofd zonder trekker.
Wat bedoel je nou?
@smdyasc | 05-05-20 | 20:34: Iedereen een facist, en jij een facist en jij een facist , en natuurlijk krijg jij ook een facist!
@sprietatoom | 05-05-20 | 20:34:
Je zou toch verwachten dat die lege schappen aan het begin van deze crisis mensen iets bewuster hebben gemaakt over het hoe, wat, en wie van hun dagelijkse brood en beleg.
Wanneer ga je nou eens ergens anders lopen Trollen joh domme klabak-juut-smeris! Ga lekker naar Joop trollen dombo!
@MickeyGouda | 05-05-20 | 20:38:
Niet bij iedereen dringt door dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is dat je elke dag al het eten kan kopen wat je wilt.
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 20:37:
Dat mag nooit een reden zijn om echte fascisten niet te ontmaskeren.
Er zijn geen regels overtreden. Lees het artikel.
@smdyasc | 05-05-20 | 20:41: Wat zijn echte, ECHTE, facisten?
@MickeyGouda | 05-05-20 | 20:38:
Je zou toch verwachten dat mensjes met meer dan twee hersencellen weten dat hun brood en beleg gewoon hier geproduceerd worden en de overige 80% voor de export.
Maar moeke Mickey slaat weer eens de plank mis.
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 20:45:
Anti-fascisten in woord, fascisten in daad, bijvoorbeeld.
@smdyasc | 05-05-20 | 20:41:
Hou nou eens op met dat stomme fascistengeleuter. Je weet niet eens wat fascisme is.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:47:
En jij weet het dus beter.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:47:
Ja en als het tij ooit keert wat dan ? Voedselschaarste zoals we nu mondkapjesschaarste hebben omdat we ze niet zelf maken ?
Gewoon zelf voedsel blijven produceren.
@Berbaar | 05-05-20 | 20:47:
Haha... Op een vreemde manier heb ik mijn dagelijkse afranseling gemist. Je went er toch een soort aan, hè.
17 reacties tot nu toe..
@beldewouten is winnaar..!!
@neonreclame | 05-05-20 | 20:52:
Hij mag op de trekker (ik hou het netjes, want ik had bijna voor een ander voorzetsel gekozen).
@neonreclame | 05-05-20 | 20:52:
Mocht ie willen. Voorlopig weet ik wel weer wat ik d'r an heb. Wouten = kudtvolk, allemaal.
Hehehe, de groupies van den boer roeren zich. Nog nooit een boerderij van binnen gezien, maar als klapvee (ha!) de boer omarmd omdat dit lekker hip is binnen de scene. Aandachtsboeren.
@ZZP-er | 05-05-20 | 20:49:
Lees een wat.
Waarom mag ik niet schrijven dat ik vind dat bdw de beste trol is op GS, als reactie op iemand die het getrol te serieus nam?
Wa is dat nou voor onvrije cenzeur???
@MickeyGouda | 05-05-20 | 20:54: Lol Mickey, ik moest heel even naar het juiste lidwoord zoeken maar heb het gevonden hoor.
@beldewouten | 05-05-20 | 20:57:
Heb jij wel eens een dood varken langs de weg zien liggen? En, hoe rook dat? Lul niet en haal het verder maar niet meer in je hoofd om anderen hier de maat te nemen, dat gaat je slecht af en het staat enorm dom. Succes verder, zwakzinnige trol.
@ZZP-er | 05-05-20 | 20:50:
Ja zoals meestal.
De kennis hier is vaak bedroevend.
@beldewouten | 05-05-20 | 20:57:
Geen familieleden die de hongerwinter hebben meegemaakt? Vraag eens aan hen hoe zij tegenover de boeren staan.
@sprietatoom | 05-05-20 | 20:51:
Ja en als mijn tante ooit een pikkie groeit dan wordt het mijn oom.
Nog wat?
@neonreclame | 05-05-20 | 20:52: Dankjewle! Wat win ik? Een varkenslijk?
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:08:
Hou toch op hysterische troela.
We produceren hier voedsel voor een compleet continent.
Klets toch niet zo dom.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:08: De oudjes in mijn leven zijn gelukkig intelligent genoeg om te weten dat de huidige, moderne landbouw niet meer te vergelijken is met die van 76 jaar geleden. Wel een leuke bijna-Godwin.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:10: Pot, Ketel.
Welke voordelen uitgeknepen worden door de supermarkten en Unilever? Belazerd door de regering? Voor een grijpstuiver gedwongen je bedrijf van de hand doen? Uitgemolken worden door de RABO waar operdeugster Baarsma nu de dienst uitmaakt? Allemaal voordelen, gun jou van harte ook die voordelen.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:10:
Kijkend naar wat je zoals loslaat op de panelen vermoed ik dat de lockdown je niet in de koude kleren gaat zitten. Opdat er geen gewenning optreedt kun je je beledigingen misschien beter een beetje doseren. Tip.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:20:
De Geestelijke gezondheidszorg (GGZ) gaat het druk krijgen met Berbaar's.
@MickeyGouda | 05-05-20 | 21:20:
Welke lockdown en welke beledigingen?
Ik noem beestjes bij haar naampje, wen er maar aan.
@beldewouten | 05-05-20 | 21:10: Aandachtsboeren, die is mooi!
Trots op de boeren!
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:28: dankjewel!
@beldewouten,
Ik verwijs u naar mijn eerste Jorris in 2020, want je hebt hem wel kunnen lezen.
Er zijn namelijk grenzen, maar de vraag is wie deze nu al lang genoeg heeft lopen tarten.
En dat zegt wat!
Was het mijn toegewenste gemoeds toestand over uw geimporteerde deug voedsel?
Of was het mijn herinnering aan landverraders ?
Zodra de kappers open gaan ,kan je overwegen om zo’n kek snorretje onder je neus te laten aanmeten want dat is best cool in jouw kringen
@MickeyGouda | 05-05-20 | 20:54:
Zodan! Dat is een moeders oplossing.
Keihard confronteren met je eigen gemaakte probleem.
Heilig respect voor MickeyGouda.
@Datgingniegoed | 05-05-20 | 22:11: Nee, ik heb je verwijderde tegel niet gelezen. Er willen zoveel mensen met mij praten, ik kan niet alles bijhouden. Je zal de grens wel hebben overschreden, kan gebeuren. Het is vandaag wel Godwindag, zeg. Gebeurt vaak als mensen uitgeluld zijn.
@Berbaar | 05-05-20 | 21:09:
Je past prima bij de VVD, korte termijn denken en totaal geen visie.
@smdyasc | 05-05-20 | 20:34: Heel mooi dit antwoord.
@Zwizalletju | 05-05-20 | 20:43: Die wouten weten het zo te verdraaien, dat er wel iets gevonden kan worden, Daar zijn ze verdraaid goed in.
Anders wordt je geen wout.
Eigenlijk is deze intelligente lockdown tevens een onzichtbare staat van beleg.
Het had ze gesierd om op zijn minst vandaag de terrassen open te gooien, dat was een statement van vrijheid geweest.
Ik vind die lockdown anders aardig zichtbaar hoor. Moet je zien hoe het in winkels gaat. De mensen zijn gewoon bang van elkaar dat ze 1 cm te dichtbij komen.
@Lupuslupus | 05-05-20 | 20:45:
Het is dan ook een intelligente noodtoestand.
@Lupuslupus | 05-05-20 | 20:45: in ons dorp in de randstad niet, daar hangt iedereen over elkaar heen bij de schappen en er wordt gehoest in de paden zonder blikken of blozen. Veel mensen zijn de regels echt zat en reageren juist boos als men er iets van zegt. Weinig respect, als u het mij vraagt. Besmettingen stijgen hier weer flink, dus slim is het ook al niet. Maar hier wil men bewijzen dat men niet bang is, zo lijkt het. Bussen vol, park vol, supermarkt vol, winkelstraat vol, hordes hardlopers achter elkaar, wielrenners, fietsers, jongeren op straat. Het lijkt al bijna geen lockdown meer alhier. Staat van beleg? Niet echt.
@Mensdier | 05-05-20 | 20:54: Woon ook in een klein dorp ergens in de provincie. Herken niets in jouw verhaal. Niets. Mensen zijn bang. Zeker in de winkel. Iedereen houdt afstand. En daar is ook niets mis mee. Gaat me om iets anders; namelijk de overheid.
@pielemuisje,
Het ergste vind ik nog dat er een hele hoop “ oudgediende” nu opgesloten zitten in een bejaarden tehuis en niet naar buiten mogen vanwege een vermeende pandemie.
Wat een prachtig 75 jarig feest had moeten worden voor deze oudjes is een sombere dag in een “ isolatie cel” geworden, ook al doet het zorg personeel hun uiterste best om het nog een beetje leefbaar en gezellig te maken.
Gisteren bij de doden herdenking ceremonie in mijn geboorte plaats was het al aangekondigd dat het een sobere plechtigheid zou worden ivm Covid-19.
Het werd zelf zo sober dat de moeite geeneens werd genomen om het verkeer rond om de plechtigheid tijdelijk stil te leggen.
Er kwam een autochtone man van rond de 65 jaar aangelopen en vroeg mij ; Wat is dit allemaal voor een drukte hier?
Ik antwoorde; Meneer ,het is 4 Mei doden herdenking, Heeft u al die vlaggen niet half stok zien hangen dan?
Meneer: mhwah, Dát weet ik toch allemaal niet.
@Mensdier | 05-05-20 | 20:54: Bedoel je grachtengordel?
@Datgingniegoed | 05-05-20 | 21:11:
Dat kwetsbare groepen nu afgesloten worden lijkt me verstandig. Zo'n bejaardenhuis is een hooiberg waar je geen lucifer bij wilt houden.
Dat een groot deel van het personeel nog steeds (!) onvoldoende beschermingsmiddelen heeft vind ik dan weer reden voor heel veel kritische vragen. Moties zelfs. Maar ja, geen transparantie, weinig tot geen democratische controle. Wel burgemeestertjes met regenteske trekjes. Wederom een PvdA'er (just sayin).
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:18: nee natuurlijk niet. Bah, het idee alleen al.
Dus een drive-in bioscoop zoals Martin Koolhoven wilde mag ook niet?
Wonen in een flatgebouw met een lift is al riskant.
Dat is een gaaf plan toch?
Ik fabriceer die universele dienbladen wel die je aan je deur portier kan hangen.
Als de catering dan zo’n lekkerwijf op rollerskates regelt die de versnaperingen rond brengt zou dat helemaal cool zijn.
Goed geluid kan via een bluetooth speaker die je bij aankomst krijgt en je na afloop weer inleverd of de log in via je eigen speakers.
In Drenthe niet. Waren al formele bezwaren.
@Datgingniegoed | 05-05-20 | 21:22:
Iets bestellen gaat via een lampje die je op je dienblad zet , Rood is bestellen en dan komt de skate girl uw bestelling opnemen maar dit kan ook via de telefoon .
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:28:
Ja klopt, ze hebben de menu kaart bekeken en konden alleen bruine bonen bestellen.
Zit gewoon een cabine met glas op die trekkers dus ik zie het probleem niet . Verder zit er meer dan 1,5 mtr tussen de mensen. Dus wat doen ze fout dan?. Gewoon weer een veldwachter onderweg niet niet geskikt is.
Je moet ook een kwaadwillende jurist zijn om hier iets fouts in te zien. Die burgemeester zoekt gewoon een stok om een hond te slaan.
Officieel gelul over regeltjes en vergunningen, precies dezlefde wanvertoning als met mondkapjes die wél ok zijn als je ze test maar niet het juiste stukje papier erbij hebben. Nou, en dan mag het dus niet ondanks dat het geen enkel probleem is qua besmettingsgevaar etc...
We hebben hier in AMsterdam op dit moment precies hetzelfde aan de hand, we willen heel graag drive-in disco en bioscoop doen maar het mag niet vanwege het algemene verbod op vergunningsplichtige evenementen. Of je nou in een luchtdichte boterhamzak gaat zitten, het maakt niet uit, befehl ist befehl.
@Ivoren Toren | 05-05-20 | 20:41: Ex officier van justitie en PvdA heeft een bloedhekel aan boeren want die zijn niet in de culturele sector bezig met intersectionaliteit en rechten voor de transgemeenschap.
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:21: oh... ex-officier van justitie,.... ja dat zegt alles. En dan ook nog PvdA, en dan A.H. Brons, van bronstig, voort heten.
"A.H. Bronsvoort is een Nederlands juriste en politica voor de Partij van de Arbeid. Zij is de huidige burgemeester van de Gelderse gemeente Oost Gelre"
Die voorletters verklaren veel evenals PVDA.
Adolphine Hitlerosa Bronsvoort?
@Twisted_Faith | 05-05-20 | 20:44:
Haha, die ja.
Geweldige actie.
Deze is al in de ochtend gloren opgenomen.
Ik denk dat sheriff Rosco P Coltrain wederom achter het net vist
Those damn Duke boys!
m.youtube.com/watch?v=-f3CFzahrRs
Oh f@ck! Heb het filmpje niet gezien, sorry.
Prachtig! Wat een klasse actie dit! Kijk Claudia, zo kan het ook. Boeren zijn top.
die agent heeft het begrepen, maak hem per direct de baas van de hele boel.
Inderdaad, die heeft meer kwaliteiten dan de korpschef van de Nationale Politie.
@smdyasc | 05-05-20 | 20:32: Dat zijn niet de juiste kwaliteiten.
Dus als de boodschap wel een politieke lading had gehad dan had de politie misschien wel opgetreden? Hoor ik die agent nou goed? Mag ik u even herinneren aan artikel 9 van de grondwet?
Ja, dat hoorde u goed.
Ik heb geen woorden voor de opmerking van deze ‘agent’
Mooi man. Licht na de duusternis.
Achterlijk is nog netjes uitgedrukt die papieren teigers zijn echt van de pot gerukt. Ambtenaar en hoe help je een land naar de klote.
Een teiger?
@Papa Jones | 05-05-20 | 20:27:
DIe komen voor in het zelfde land als de rijger.
@Papa Jones | 05-05-20 | 20:27: Waarschijnlijk de Tasmaanse Teiger, zal abel wel verstand van hebben.
In Groningen kwamen de commissaris van de koning en de burgemeester eraf met een 'is ook zo', toen ze na de 4 mei herdenking aan het samenscholen waren en daar door agentes op moesten worden aangesproken. Dan ben je toch strontachterlijk als volksvertegenwoordiger die net een, vanwege de maatregelen, aangepaste herdenking heeft bijgewoond en waarvan verwacht mag worden dat ze al zeven weken het goed voorbeeld geven. En hoe geloofwaardig is die burgemeester als hij als korpsbeheerder en korps moet aansturen dat mensen pardoes op de bon moet slingeren in soortgelijke situaties?
www.sikkom.nl/politie-geeft-burgemees...
't Geeft ook de nonsens van die ander halve meter aan. Is niet te doen bij normaal menselijk gedrag.
Een eenvoudige boerenlul krijgt een prent van 390 euri maar we hebben in NL geen, ik herhaal geen klassejustitie.
Is een file nu ook een samenscholing? En dat gisteren op de Dam? Hoeveel mensen waren dat?
Die boeren een fiks foei gesprek want anders gaat straks iedereen met de tractor in een weiland staan.
En twee of meer auto's die wachten voor het stoplicht mag zeker ook niet meer? Als die burgemeester hier echt werk van maakt dan maakt ze zichzelf niet alleen belachelijk maar ook onmogelijk. De boeren zijn nogal populair in de Achterhoek.
Vergeet de fietsen niet bij een stoplicht. Soms 10 boven op elkaar bij het rode licht. Ik wijk soms maar uit op het voetpad.
Ook de jongeren storen zich echt helemaal nergens aan.
Dat mens is daar ook maar geparachuteerd door De Partij en heeft geen idee hoe de samenleving in de Achterhoek in elkaar zit. Waarschijnlijk kan ze Lichtenvoorde nog niet eens aanwijzen op de kaart van Nederland.
Mooie actie tegen de lockdown.
Ze vierden de Bevrijding van de Nazi's maar dat is u kennelijk ontgaan.
Nazipraktijken? Hahaha! Laat je nakijken.
Je bent echt ongelooflijk dom als je dit vergelijkt met Nazipraktijken.
U bent cynisch of straalbezopen en gelet op de nick hou ik het op cynisch.
Ze hebben helemaal geen wet overtreden.
Goedenavond mijnheer Moszkowicz!
Godverdomme , wat worden we toch bestuurd door een stel zwakzinnige pennelikkers. Boeren altijd goed, De Breij met haar domme dingetjes altijd fout.
Bij boeren kunt u in tegenstelling tot Claudia niet schuilen in tijden van oorlog. Oh wacht ...
Claudia mot d'r kop houwe. Mijn gehele familie heeft in de oorlog bij de boeren geschuild, daar gaf het eten en bescherming tegen de mof die je kwam halen om te werken in het kamp. Claudia mag nog niet de reet van die boer afvegen na het defaeceren wat dat betreft.
Je suis agriculteur...
Heerlijk, die boeren. Hoewel...
Het moeten er niet teveel worden.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 20:35: Slecht ook voor de maag al dat boeren.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 20:35: Wel we moeten immers terug naar de middeleeuwen geen kunstmest, alles duurzaam, zonder fossiele brandstoffe?
@bijna_raak | 05-05-20 | 21:26: Het ligt wel iets genuanceerder. We hoeven in 0031 niet voor de hele wereld te produceren.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:30: Goed plan, maar geldt dat ook voor ons geld dan? Want dat sturen we eveneens de hele wereld over.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 21:30: Tuurlijk niet. We hoeven ook geen wafersteppers voor de hele wereld te maken, laat die stomme Aziaten dat lekker zelf doen. En waarom moeten wij in IJmuiden staal voor half Europa maken, toch allemaal nergens voor nodig? En dan die vieze autofabriek in Born, 95% voor het buitenland, sluiten die hap!
Gaat de goede kant op in Nederland. Kan Kim nog wat van leren!
Prachtige actie weer van de boeren. Dat is de ton aan boetes zeker waard!
Crowdfunden zou wel mooi zijn: alleen samen komen we de crisis door, nietwaar?
Tja, de overheid met geld binnen harken voor de KLM.
@Mart6037 | 05-05-20 | 20:18: zou ik wel mooi vinden: Crowdfunding voor de Staat der Nederlanden t.b.v. de KLM.
Ja samen, we moeten solidair zijn, moeten hé..
@stekkerinjeoor | 05-05-20 | 20:28:
Misschien wist u het nog niet, maar van uw centjes heeft de staat al een tijdje geleden “ gecrowdfund” voor de KLM :
www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
@stekkerinjeoor | 05-05-20 | 20:28: Pardon??
Haal die stekker er eens uit joh.
Maar je mag wel in de file staan voor het milieupark. Als iedereen in zijn eigen trekker blijft is toch niets aan de hand?
Wie kan er überhaupt aantonen dat de boeren zich niet aan de 1,5meter hebben gehouden?
Mooi gebaar van die boeren, maar het zijn geen overbetaalde NPO-ers dus ze hebben net wat minder vrijheid.
Stem VVD dan komt alles goed.
Wat Mark zegt.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 20:36: lol
"kom maar bij mij in het weiland, maar houd je aan de anderhalve meter en blijf bij je trekker.”
Niet zoveel aan de hand zou je denken. Maar. Burgemeester A.H. Bronsvoort is een Nederlands juriste en politica voor de Partij van de Arbeid. Ik zie de debiele animatiefilmpjes van het OM wel verschijnen.
Je ziet op de foto's dat de cabine van de trekkers zeker anderhalve meter uit elkaar staan.
@voldemort | 05-05-20 | 20:30: Ik schat zo'n cabine-cabine afstand van een minimaal 4 tot 8 meter wel zo. Moderne trekkers zijn vrij groot en een flink deel van Nederland weet dat heus wel sinds de eerdere boerenbezoekjes aan Den Haag.
Prima mooie actie. Beter dan al dat geklaag van dikbetaalde horecaboeren. Even kijken wie de burgemeester van dat oord is: aha, Annette Bronsvoort, pvanderaa. Deugt dus. Beslist niet dus. Politie handelt op aanwijzing van vrouwtje Bronsvoort en dus moet zij aangesproken worden op deze zotte beslissing. Heb je niets beters te doen?
Ongekozen politiek naar voren geschoven burgemeesteres,bah.
PvdA, toen fout en ook nu fout. De overgrootvader van Lodewijk Asscher was ook zo fout als het maar kan, die man heeft als voorzitter van de joodse raad de Duitsers keurig netjes geholpen zijn eigen joodse landgenoten bij massa's naar de vernietigingskampen te sturen. Tja PvdA hè.....
@Roadsurfer | 05-05-20 | 20:39: Mooie opmerking Lodewijk Asscher kan niet worden aangesproken op het gedrag van zijn (over)grootvader 80 jaar geleden, 'wij' kunnen wel worden aangesproken op 'ons' slavernijverleden 150 jaar geleden
@Roadsurfer | 05-05-20 | 20:39: Samen met de opa van PvdA policus huisarts en hoerenloper Rob Oudkerk
nl.wikipedia.org/wiki/David_Cohen
@Roadsurfer | 05-05-20 | 20:39: Evenzo mag je Marokkanen niet aanspreken op het huidige wangedrag van een substantieel van hun jeugd. Maar wij zijn allemaal slaven drijvers, tuurlijk!
Massey Ferguson
Ik vond Alex capabeler.
Dit dit mag niet maar wel IKEA's open laten gaan en volle winkelstraten en parken blijven ook ongedeerd. Het is echt zoeken. Gooi dan ook al die winkelstraten en parken dicht.
Jammer dat Carola Schouten gisteren niet op de Dam stond. Had ze de toespraak van de koning goed kunnen horen: Niet normaal gaan vinden wat niet normaal is. Het begon toen met een bordje in het Vondelpark.
Voelt dat bekend Carola?
Carola gaat straks ook kopgeld invoeren voor boeren. Dat heeft in Amsterdam een tijdje geleden ook prima gewerkt.
Die agent is wel een baas zeg.
Mooie actie!
Gewoon met rust laten die boeren (wat deze actie betreft dan)...
bewust regels overtreden.... alleen boeren mogen dat?
Nee. Je moet es kijken wat allemaal mag tijdens de 'heilige ramadan'.
Normaal vind ik dat overtreders beboet moeten worden. Maar wat die agent zegt klopt: in de rij staan bij Ikea is veel onveiliger, en dat mag wél.
@paridae | 05-05-20 | 20:14: Inderdaad. Let maar eens op hoe gezellig het wordt met de hele familie samen straks tijdens het Suikerfeest. Mag allemaal.
@JackStick | 05-05-20 | 20:22: Nu al gezellig met de moslims achter het stuur die zich niet aan de regels voor snelheid, verkeerslichten of wat dan ook hoeven te houden. Ben vandaag alweer ingehaald door zo'n jakkeraar, op een weg in het durp. Gewoon over het fietspad want ik reed veels te langzaam. Politie? Whahahaha. Nee.
Welke regel wijsneus?
Welke regels?
- een bijeenkomt van 250 man op privé-terrein, dus niet op de openbare weg. Mag ik, als ik een flinke tuin heb, ook geen bruiloft voor 250 man geven?
- 1.5 meter? Volgens mij ruimschoots aan voldaan.
degene die altijd de regels overtreed is de overheid zelf,
niet te vertrouwen,
daarom maken ze altijd tegenstrijdige regels,
zodat ze dan toch kunnen zeggen dat ze zich aan de regels houden.....
én ons kunnen pakken....
Ik heb echt niets tegen vrouwen hoor. Maar zijn ze nu werkelijk bijna overal de burgemeester?
Is een vrouw blijkbaar altijd dan de beste optie om ergens de burgemeester van te zijn?
Volgens mij kunnen ze die dozen gewoon nergens anders kwijt.
@sarcastro | 05-05-20 | 21:24: klopt. Ze worden geparkeerd in een 1 of ander kutgehucht. Gebeurt nooit iets, dus skills hebben is geen vereiste.
Maar gelukkig! Krijg je de kans om boeren op de bon te slingeren!
De treurnis.
Scoren wel de meeste deugpunten.
's Lands hoofdstad heeft ook een vrouw als bugemeester, dat zal u vast niet zijn ontgaan. Geen gehuchtje voorwaar, wel een clusterfuck. En dat blijft dus een clusterfuck want haar voorganger, die wandelende rookpaal, heeft er ook een puinzooi van gemaakt. Het is niet aan vrouwen voorbehouden blijkbaar.
Maak je geen zorgen. Dit was weer eens windowdressing. Het OM zal gaan voor een sepot.
Hoe weet je dat?
@paridae | 05-05-20 | 20:12: Verkiezingen.
Tja in 2WO hadden we zo'n PvdA-burgemeester (hoe kan het ook anders) een vuile NSB-er genoemd. Nu ook nog waarschijnlijk......
Lol
@Denkhetnjet | 05-05-20 | 20:10: De waarheid is niet lollig in deze.
Ik ben bereid om te doneren als het een te forse boete word.
Anders dan dat: GEneuzel
Ben ook van de partij, net als bij de blokkeerfriezen.
Uw overheid in een notendop. Bestuurders allemaal van de links kartel snit en pak je de ambtenarij erbij krijg je verhoudingsgewijs meer Groenlinksers erbij dan PVV' ers en FVD'ers.
Dit is het existentiële probleem van Nederland. Daarom moet de lange mars door de instituties overgedaan worden.
Platteland is altijd CDA en CU of SGP
super gebaar !!! burocratisch geneuzel - bah
Zolang er meer dan 1 miljoen ambtelijk gespuis rond loopt of beter gezegd uit de neus zitten te vreten, zal dat wel zo blijven.
En een strafblad........
Kut fascisten met dat selectieve handhaven.
Elke normale burger een strafblad, elke stekende burger een medische rapportje en weer de wijde wereld in.
Verward, lage bloedsuikerspiegel, niet toerekenings vatbaar en vooral heel erg zielig en verklaarbaar uit die enorme achterstelling.
Heel erg mooi! En, inderdaad, grote voertuigen, weinig mensen, alle ruimte, leeg weiland. En zo te zien meer ruimte dan in de winkelstraten van Den Haag.
Bovendien: mooi gebaar!
Het gebaar is vooral voor henzelf. Het was toen een goede tijd met veel gratis arbeid en goede losse verkoop.
Mooie actie en een nozele pöitieman!
Als men dit samenscholing gaat noemen dan is in de file staan dat ook.
Inderdaad! De Randstadrail (tram regio 070) zit propvol.
Die burgemeester moet gewoon een boer laten.
En hoe zit dat dan met een iftar?
De zon was onder dus dan mag het.
Zolang zo overdag maar niet roken en geen alcohol drinken.
Gelovigen hebben in Nederland een streepje voor dus die hebben niks te vrezen. Oprechte, altruïstische acties zonder zogenaamd religieus excuus worden in Nederland onherroepelijk neergesabeld.
Inderdaad: 75 jaar geen oorlog, vrijheid is nog steeds een dingetje.
Kunnen ze bij dat DNA afstaan ook meteen een coronatest doen.
Boeren én Shaffy, het kan gewoon:
www.youtube.com/watch?v=jjyPvk1nr-Q
Shaffy was een prima kerel hoor.
REAGEER OOK