LIVE - Mark Rutte Ministerraad Persco
Hee MinPres... Wanneer mogen de kroegen open?
Dikke revolte in horeca-land. Kroegbazen pikken het niet meer en willen OPEN, want anders gaan ze kapotsterfdeaud aan het faillissementssvirus. Groningen gaat op 1 juni weer OPEN. De grootste kroegbaas van Nederland (met 50 zaken) gaat op 1 juni weer OPEN. Tycoon Won Yip laat het van het aantal IC-bedden afhangen, bij 500 gaat-ie weer OPEN. Iedereen wil weer open! LIVESTREAM en later meer...
Update: Het hart van de MinPres BLOEDT voor alle (horeca)ondernemers, en hij heeft alle begrip voor "de noodkreet" maar versoepelen ho maar en als ze op 1 juno wel opengaan daar kan MinPres nog niks over zeggen, want het is nu 1 mayo.
IC Update 16:00 uur. IC-bedden is met 48 gedaald naar 735. Nog ff meneer Yip.
Reaguursels
InloggenRutte heeft geen plannen en geen visie. Of voor de complotdenkers: Rutte heeft gevaarlijke plannen en een duivelse visie. Ik denk het eerste. En hiermee helpt hij heel Nederland naar de kl*ten. Dat gebeurt trouwens ook als het tweede waar zou zijn.
Wat een volidioten hier. Zijn jullie nu al carnaval en Ischl vergeten (om masr twee voorbeelden te noemen)? Die kroegbaas snapt er ook niks van met zijn stoere praat. Een AH kip heeft nog meer ruimte dan een kroegganger.
Je hoeft niet te gaan. Je kan ook alleen in de kelder gaan zitten.
Hoho Pritt, zó dik ben ik ook weer niet.
Die anderhalve meter. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn om te beseffen dat dat werkelijk nergens op slaat en bovendien onmogelijk is met onze 17 miljoen mensen op een te kleine delta.
Wat een enorme gevaarlijke kl.. tz.ak is die Rutte. De cijfers rechtvaardigen deze onzin lockdown totaal niet. Deze regering maakt de gehele Nederlandse economie stuk.
Eens. Er is een petitie gestart.
petities.nl/petitions/stop-de-noodwet...
@moonbeebe
Ckaudia..? Ben jij dat...?
@Happy People | 02-05-20 | 06:26: nope, :-)
Is het nu zo dat de kroegen weer open moeten omdat al die klanten die altijd beweren dat ze sociale drinkers zijn tot de conclusie zijn gekomen dat ze thuis net zoveel zuipen en de kroeg eigenlijk nog een remmende factor is bij de alcoholconsumptie? Uit sociale en financiële overweging.
De lockdown is al lang geen medisch noodgeval meer. Ze zijn doorgeschoten en het is nu een politiek noodgeval geworden, hoe gaat deze regering er weer uitkomen zonder enorme politieke schade. Dat Rutte aan alle kanten gefaald heeft en heeft aangetoond geen enkel leidinggevend vermogen te bezitten moet natuurlijk niet naar buiten komen. Landsbelang is ondergeschikt gemaakt aan het pluche.
Landsbelang was altijd ondergeschikt aan het pluche. Maar ik moet toch zeggen dat Mark het knap doet, hij krijgt het voor elkaar om 75 jaar na de bevrijding van Nederland iedereen opgesloten thuis, beperkingen mensenrechten, torenhoge staatschuld na jarenlang de bevolking uitknijpen, leugen op leugen gestapeld te hebben dat mensen nu dankbaar zijn als ze zo met een masker op, op straat mogen, gevolgd door de staatsapp, iedereen dankjewel zegt en hem ook nog herkiest
@Diepstrotje | 01-05-20 | 22:59: Poetin moest de grondwet veranderen en 8 jaar een satelliet-dwerg installeren. Rutte kan gewoon voor altijd aanblijven. Op naar Rutte 15.
Toen ik de laatste x wakker was hadden wij hier in Nederland een hoogwaardige samenleving een zogenaamde kennis economie. Nu blijkt dat wij Nederlanders te dom zijn om een mondkapje juist te gebruiken!!!!!
Vind dat ook raar. Bij verkeerd gebruik.... Alleen bij de dradeneladtiek om en af doen. Geen hogere wiskunde.
Maar waar hij waarschijnlijk wel gelijk heeft: het lost niet alles op. Hutje hutje langs elkaar heen met mondkapjes blijft ook link? Of niet?
Nee Nico, Nederland heeft een kelner economie gekregen waarbij de ene helft de andere helft bedient.
Zo'n kennis economie is ook lastig hoor. Dan moet je vlijtig werken, leren en ervaringen verzamelen. Nee, dan is koken, tappen, courieren, toch een stuk makkelijker
@Henk1955 | 01-05-20 | 20:01: ik ben het voor een groot gedeelte met je eens. Maar al mijn kinderen hebben tijdens hun studie in de horeca gewerkt om niet te diep in de schulden te raken en ook nog wat leuks te kunnen doen! Wat wel evident is dat het opleidingsniveau niveau steeds beroerder wordt om het maar even plat uit te drukken!
Heel netjes geformuleerd Nico, precies de kern, als we niet weten hoe we om moeten gaan met die kapjes leg het dan uit Rutte, rode kruis/ halve maan, RIVM.
Importeer de derde wereld en wordt als de derde wereld, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen.
Marx Rutte.
Google heeft weer een mooi speeltje, De Coronavirus (COVID-19) global map. Wereldwijd : i.imgur.com/oNyy4gc.png Europa : i.imgur.com/YpkeZv9.png Zoals je ziet is covid-19 niet uniform verspreid over de aardbol, maar heeft zich verschanst in "hotbeds" aan de Amerikaanse oostkust (NY) en de Europese Unie (niet Europa) . De top-10 van `hotbeds' zijn New York, Spanje, Italië, , UK, Duitsland, Frankrijk etc. Iran en Turkije zijn veilig. Normaal gesproken bestaat er een relatie tussen het aantal besmettingen en de buitentemperatuur. Maar dat is niet meteen terug te zien. Veeleer is er een relatie terug te herkennen tussen het aantal COVID-19 besmettingen en politieke geaardheid van de locale regelneven, zoals gouverneurs, premiers en minister presidenten.
Van de Europa map valt op dat Ierland naar verhouding veel meer COVID-19 besmettingen vertoont dan Schotland en/of Engeland. Misschien is het een goed idee om te onderzoeken of Euro biljetten met COVID-19 zijn besmet (opzet?) in vergelijking tot de UK Pound Sterling bankbiljetten.
Is maar een theorie; de meerderheid van de mensen die nu nog corona krijgen en/of op de IC belanden hebben niet geluisterd. Zijn niet binnen gebleven. Erg rot voor ze, maar moet half NL failliet of werkeloos voor deze mensen? Kunnen we afspreken dat mensen die nu nog corona krijgen geen speciale voorang in de zorg meer kringen. Dan gaan de risicogroepen zich waarschijnlijk iets voorzichtiger gedragen. En kunnen de niet risico groepen het leven weer oppakken.
Dus de basisscholen moeten maar dichtblijven?
De meesten die nu nog Corona krijgen werken onbeschermd in de zorg, bedankt Rutte en consorten.
@ebonk | 01-05-20 | 21:10: zelfs dan, hoe helpt een failliete kapper of restaurant daar iets aan?
@Papa Jones | 01-05-20 | 19:31: uhh nee dus. Maar leerkrachten in risicogroep mogen nog ff thuisblijven. De kinderen komen ook maar de helft van de tijd
Maar eens gekeken. Maar het blijft voor het MKB link de komende periode. Misschien toch een idee om tot 50 jaar de maatschappij open te gooien of zijn we dan toch te dicht bevolkt in de Randstad? Of in rustige regio's (provincie) voor iedereen tot 50 jaar alles open gooien met inachtneming van de regels van afstand? Of is dat nog te vroeg?
Kan wel. Mogen de randstedelingen opgesodemieterd blijven uit
de provincie. Als we toch te min zijn dan nu ook. Hier de kroegen open en op inschrijfadres wordt je toegelaten of niet.
Ik weet de oplossing voor de economische crisis: we geven gewoon nog € 90.000.000.000 aan Italië. Dan komen de ondernemers in Nederland er zo weer bovenop. Simpel toch, dat jullie dat nou niet snappen?
Rutte gaat de het punt "horeca gaat open als er niet financiele hulp komt" wel makkelijk uit de weg. Hij beantwoordt alleen het virus-thema en zegt dat t niet aan hem ligt. Maar het financiele thema gaat hij uit de weg. Niet eens een "we gaan er naar kijken". Dan kan ik alleen maar concluderen dat het gewild is dat de horeca kapot gaat.
Ja joh, het is allemaal een complot om jou en mij kapot te maken.
U analyseert echt wat hij zegt! Zo ver kom ik nooit bij hem moet ik bekennen.
@niels5142 | 01-05-20 | 18:19: hahahahaha houd er ‘ns mee op. De bekende Calimero-beschuldiging, zodra iemand het waagt de idealen te kritiseren. Dat het éne uiterste niet waar is, betekent niet automatisch dat het andere uiterste waar is. De bekende fout vanwege kortsluiting in het linkse deel van het brein.
Wanneer Horeca Tycoon Meyer een petitie indient bij Rutte om Cafés en Restaurants toch te openen, verschuilt de grapjas zich opnieuw achter "het virus" en doet snel een mondkapje voor om snel van het toneel te kunnen verdwijnen.
En terecht
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:09: ik denk dat het na zoveel maanden niet meer terecht is, dat Rutte zich achter "een virus" en "een aangewezen viroloog" verschuilt, terwijl echte hands-on ontwikkelingen, zoals een wetenschappelijk bewezen en geteste behandeling met Hydroxy-Chloroquine en Azitromycine, en het internationale onderzoek naar de echte oorsprong en herkomst van het Wuhan 2019-nCoV virus niet worden genoemd of worden weggewuifd. Dat is onverantwoordelijk en laf. Maar goed andere vraagstukken in Rutte III bleven ten lange leste ook gewoon liggen. Dat is schijnbaar het nieuwe normaal.
@rmstock | 01-05-20 | 18:25:
Het virus is de reden dat horecagelegenheden dicht zijn, op thuisbezorgen na. Wat er éérst weer open moet, zijn instellingen met maatschappelijk nut, zoals scholen. Eten en drinkdn met een grote groep mensen staat echt helemaal onderaan wat betreft maatschappelijk nut, daar kan geen petitie iets aan veranderen. Laten die horecazaken zich richten liever richten op thuisbezorgen, velen doen dat al, maar een aantal denkt dat de overheid maar alles op moet lossen voor ze.
@pappajones Waarom eigenlijk? Wat is het risico om horeca weer open te gooien voor mensen onder de 50? Het is een "Risk & reward" afweging. Niet alleen reward
@Gen. Maximus | 01-05-20 | 18:47:
Mensen tussen de 20 en 50 belanden ook in hrt ziekenhuis en op de IC, en echt niet altijd met onderliggend lijden. Bij openstelling van wát dan ook zal de druk op de ziekenhuizen dus ook weer toenemen. Vandaar dat ze éérst beginnen met openstellen van gelegenheden met het hoogste maatschappelijk nut, zoals scholen.
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:36: Volgens mij onderschat je het maatschappelijk nut van de horeca.
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:52: niet dus. Check die leeftijdsgebonden statistieken. Als ons zorgsysteem 500 patiënten gedurende 2 maanden niet aan kan, dan hebben we wel een ander probleem.
@MathiasRots | 01-05-20 | 18:57: Je kunt de horeca toch ook bij jou thuis laten bezorgen? Ideaal.
Eten met grote groepen zit er gewoon niet in voorlopig.
@Gen. Maximus | 01-05-20 | 19:05: Ik zou niet uitgaan van 500.
We hebben nu opnamecijfers gezien mét een lockdown van de basisscholen. Op 6 mei gaan die weer open, dan kunnen we zien wat het opheffen van de lockdown voor gevolgen heeft.
@Papa Jones | 01-05-20 | 19:11: fair point. Maar los van de absolute aantallen, de percentages zijn echt minimaal. Het risico dat de zorg overbelast zou raken door "jongeren en ouderen jongeren" meer bewegingsvrijheid te gunnen is gering. Alleen de versoepeling van "halve basisschool opening" vind ik overdreven voorzichtig en wordt niet gestaafd door de data. Maar ja, ieder z'n Risk appetite is verschillend hè
Haha ik ben dus een beetje simpel maar zou het kunnen wezen dat zowel ik,als alle zogenaamde expert(kuchh) geen enkele nota hebben aangaande het coronavirus en zo doende hoopvolle als negatieve berichten hierover zuiver en alleen bestaan uit onkunde of kijk mij eens lekker belangrijk wezen.
En zo lieve kijkbuiskinderen krijg je fakenews.
Wezen zijn kinderen zonder ouders en zo doende mag aan elkaar. Zodoende.
Hoe meer kennis hoe minder wijsheid. Zo simpel ben je niet waarde Drenth.
Pinokkio is gemaakt van hout en een houten hart kan niet bloeden.
Rutte heeft nooit een hart gehad, de man is een gewetenloze robot.
Opstand in Nederland door de horeca wie had dat kunnen bedenken!
Boeiuh, ik zal nooit vergeten hoe de horeca schandalig misbruik maakte van de invoering van de euro.
@guile | 01-05-20 | 17:56: ik mis de tijd waarin een fluitje nog 1 gulden 50 kostte... toen was 't nog leuk om je apelazerus te zuipen
@guile | 01-05-20 | 17:56:
En jij werkt zeker wel voor een habbekrats .
@Modi | 01-05-20 | 18:12: je kunt niet ontkennen dat de prijzen in de horeca schandalig zijn, wellicht wel dure huurpanden, maar goedkoop personeel die ze zo kunnen lozen. Ik zit in NL vrijwel nooit op een terras, ik laat me niet bestelen, 20 euro voor drie pilsjes en een portie bitterballen, sodemieter op geboefte.
@Ruud5 | 01-05-20 | 19:55:
Ik kan dat wel ontkennen ,en dat doe ik dan ook .
Je bent niet verplicht om buiten de deur te vreten .
Jij laat je in de luren leggen met je 20,- voor 3 bier en 1 portie bb ,normaal rekent men daar 12,50 voor .
Trap maar tegen die roverheid met zn kut regeltjes en fucking veel belasting .
Omg ik mis 1997, de elfstedentocht wordt nog gewoon gereden (Henkie A), Martin garrix is pas 1 jaar, Barcelona wint de europe cup 2 in de kuip en we dansen echt in clubs (lil kleine is pas 3) en spenden als een baas met een AEX boven de 1000 punten en vanaf je 15e drink je al en doe je je buurmeisjes.
Moet je bedenken hoe tof het wel niet in de jaren 80 was.
En er was een voordeel toen Martijn Gerard Garritsen nog maar 1 jaar was? Hij was 1 van de weinig leuke (ook letterlijke) hoogtepunten van Koningsdag. Wat mij betreft dan.
Ik denk dat er in de tussentijd nergens origineel Wuhan covid-19 meer is te vinden. "De NWO has run out of ammo". Bedenk dat alleen bij een levende host covid-19 voor langere tijd kan overleven. En als je het dan toch hebt, kun je het met HCQ en Zpak verwijderen.
Corona-advies van een horeca-boef met een Chinese naam. Zullen veel mensen naar hem luisteren?
Het wordt tijd dat horeca-ondernemers beseffen dat hun tijd voorgoed voorbij is. Althans, als ze niks veranderen aan hun concept.
Het zou toch belachelijk zijn als men écht gaat geloven in "een nieuw normaal". Maar blijkbaar geloven heel veel mensen dat dat echt gaat gebeuren. Mark heeft zijn voorleeswerk dus goed gedaan.
@harrievanzanten | 01-05-20 | 17:57:
U zit nog in de ontkenningsfase. Geeft niks.
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:11:
Denk dat harrie gelijk heeft.
@Papa Jones | 01-05-20 | 17:44: ben jij ouder dan 50?
@Papa Jones het is onderhand wel duidelijk dat u tot de angsthazen behoort hoor. Dat hoeft u niet bij ELKE reactie die niet strookt met uw mening te herhalen. Ik ontken overigens niets, maar ben meer van het pragmatische soort. Sommige ziektes maken slachtoffers, de ene meer dan de andere. Als we een gebrek aan mensen zouden hebben, zou het dan een goed idee kunnen zijn om te proberen mensenlevens te redden. Volgens mij is er echter niet echt een gebrek aan mensen op de aardbol. Sterker nog: in mijn visie zijn er op dit moment véél teveel mensen op aarde. Misschien moet je corona in zo'n geval juist als een geweldige kans zien om eens op natuurlijke wijze de zaak wat uit te dunnen. Misschien ga ik er dan ook wel aan. Dat is dan maar zo.
@Gen. Maximus | 01-05-20 | 18:35:
Nee
@harrievanzanten | 01-05-20 | 18:40:
Ach, van iedereen hier weten we inmiddels de standpunten. Juíst omdat we ze herhalen. Zo ook bij uzelf. Wat dat betreft is het hier net een verjaardag waar je elkaar steeds weer tegen komt.
@Papa Jones daar heeft u dan weer helemaal gelijk in. Mooi voorbeeld trouwens, want verjaardagsfeestjes probeer ik altijd al zoveel mogelijk te mijden. Op een zelfde manier probeer ik mijn mening hier meestal maar voor me te houden. Blijkbaar gaat dat me minder goed af dan feestjes mijden.
@harrievanzanten | 01-05-20 | 18:55:
Ha! Ja, ik ben ook niet dol op verjaardagsfeestjes...
@Papa Jones mooi toch om te zien dat we dan ergens toch ten minste één ding gemeen hebben! Leuk!
@harrievanzanten | 01-05-20 | 19:09: Daar neem ik er eentje op... proost!
@Papa Jones Dan blijf ik niet achter. Op de uwe!
Ik kan in Duitsland niet eens tanken / boodschappen doen zonder mondkapje. En laten we er daar nu onvoldoende van hebben in Nederland.
En dan het gevaar als je er niet goed mee omgaat. Werkelijk meneer Rutte. Heb je wel eens een pleister gebruikt. Dan weet je dat je het gedeelte dat op de wond komt niet met je handen moet aanraken anders is het niet meer steriel. Dus blijf je daar van af. Welnu les 1 mondkapje opdoen. Een mondkapje heeft aan weerszijde lusjes voor achter je oren, Pak het mondkapje bij beide lusjes en niet bij het gedeelte dat voor je mond komt en breng de lusjes achter je oren. Het kapje gaat over de neus en mond. Je kunt aan de voorzijde het kapje wat naar beneden trekken voor meer dekking.
Knijp het gedeelte over je neus een beetje dicht dan past je bril er ook nog over heen. Schoolkinderen in Azië snappen dat. Maar niet in Nederland.
Als het afdoet, pakje weer de lusjes en klaar, gooi hem weg en was desnoods je handen als je twijfelt of het goed is gegaan. Dan nu een les handen wassen..............
Zijn er genoeg hoor
wat zijn de eisen van dat kapje? of mag je ook gewoon een stuk karton voor je mond binden?
@Broadsquire | 01-05-20 | 17:45: Zonder dat mondkapje wordt je rechtstreeks in je porum geblaft, en dan zou een mondkapje dus schadelijk kunnen zijn, hoe verzinnnen ze het.
De tendens is wel richting "gewoon griepje" aan het gaan hier.
Net zoals de overdreven maatregelen en het afnemend aantal paniekzaaiers.
Instructiefilmpjes over handen wassen waren er alom. Maar nu, hoe leer je iemand een mondkapje voor doen en weer af doen.
Daar moeten we de komende week nog over vergaderen.
Dan heb je inderdaad niet veel vertrouwen in de bevolking.
In Azië, Duitsland en België is dat geen probleem, hier wel, maar ja hier is alles een probleem.
Daar slaan ze wel weer een paar ton belastinggeld op stuk om een of ander duur extern bureau een kek filmpje te laten maken.
Ik denk dat een ambtenaar per ongeluk kontmapje heeft geschreven in een notitie en dat iedereen zich nu afvraagt hoe je die om moet doen.
De idioterie ten top deze lockdown. Gechargeerd gezegd voor een "stelletje oudere dikkerds" die toch al op de nominatie stonde om... de hele economie naar de kloten. Voor het eerst dat wereldwijd een dergelijke infectie op deze panische dictatoriale manier wordt aangepakt. Vroeger overkwam een pandemie ons gewoon, een jaar later oei het was toch best ernstig, maar de zure appel was doorgebeten. Daarna de overgebleven meerderheid van 99,5% immuum en over tot de orde van de dag. Op de huidige wijze gaat dit geëmmer nog jaren duren. Uitdunnen van de zwakkeren door moeder natuur. Het hoort er gewoon bij.
Ik vind het wel apart, zo'n lockdown. Hebben wij tenminste ook wat meegemaakt. Die oudjes met hun WO2 altijd. En je leert de mensen nog eens kennen.
Klopt. En doodgaan mag blijkbaar wel, als het er maar niet te veel zijn per 24 uur. 1000 doden in 1 weken? Sluit alles!!. 1000 doden in 2 maanden: prima (zo doet de overheid).
Krijgen zij straks de schuld van alles. Rutte wacht op deze situatie...
"Nog nooit was die Dam zo leeg" Rutte loopt een beetje vooruit op de feiten, moet ie niet doen
En dit is nog maar het begin. Het einde van het begin is nog niet eens in zicht. Dit gaat nog maanden duren.
Gooi die kappers eens open. Ik heb ondertussen een Robbie Muntz kapsel.
Gewoon de tondeuze erover heen. Kunt u even vooruit.
Google Crewcut kapsel. Kun je zelf doen met tondeuse en opzetstukken. Als het mislukt, boeie, niemand ziet je toch. Bij mij best goed gelukt denk dat ik niet meer naar de kapper ga.
Een haarkapje?
WAHAHA.... Nee joh als je motorrijles geeft rij je vlak naast de leerling of bovenop zijn/haar achterwiel. Zijn die lui totaal DEBIEL of zo in Den Haag????
De motorrijlessen mogen weer van start. Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen aan brancheorganisatie Bovag laten weten. Er is voldoende zekerheid dat instructeur en leerling op 1,5 meter van elkaar blijven. Het is nog niet bekend of de examens bij het CBR ook weer beginnen.
IC Update 16:00 uur. Het aantal IC-bedden is met 48 gedaald naar 735
@ Pritt Stift, niet zo best, dat het aantal IC-bedden is gedaald, of bedoel je IC-patienten misschien?
De huurprijzen, belastingen, salarissen, etc.. zijn gebaseerd op een volle bezetting. Ik ben erg benieuwd hoeveel ruimte ondernemers om hun huishouding daar op aan te passen. De boeren en de culturele sector weten wel hoe ze compensatie voor iedere scheet tegenwind kunnen krijgen.
Burgerlijke ongehoorzaamheid is niet iets dat de Nederlander hoog heeft zitten. Ik zou zeggen vol gas en laat het virus maar zijn werk doen. Wie gaat die gaat.
Mwah geen brood op de plank... Moet je eens kijken hoe snel er geplunderd gaat worden. Geloof me honger is gewoon doeiii Rutte met je gelul!
Artsen met dissidente intelligente vragen over Corona worden gecensureerd door de communistische Big Tech anti Trump elite samen met communistisch dictatoriaal China. Gelukkig censureert FOX news nog niet zo erg:
www.youtube.com/watch?v=sPrbGU0Wyh4&a...
En wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de derde wereld en voor onze Westerse economie kan een kind van groep 8 voorspellen, want goede economie = welvaart = goede gezondheidzorg. Voor de derde wereld draaien we 't even om zoals in onderstaand commentaar:
decorrespondent.nl/11105/in-arme-land...
“Niet dat covid-19 geen gezondheidscrisis is, maar ik denk dat we dit in de weegschaal mee moeten nemen in onze respons in Afrika. Hoeveel kinderen gaan dood door covid-19? En hoeveel kinderen gaan dood door de economische schade van de maatregelen die we nemen? Niemand heeft daar nog over gepubliceerd, maar het antwoord zal zijn: heel erg veel.”
Er is niet alleen gebrek aan mondkapjes maar ook aan gezond verstand. Het is een doodordinaire machtstrijd geworden.
Is al over gepubliceerd hoor - www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar... - maar marginaal want ja dit soort dingen past niet in Rutte's corona-glansverhaaltje.
Citaat uit de link: De verhalen zijn schrijnend, zegt Linde. "Ik sprak een vrouw die hier werkt voor een stichting die zich inzet tegen kindermishandeling. Zij was thuis bij een moeder met twee kinderen. Ze vroeg haar wanneer haar gezin voor het laatst had gegeten. De sterk vermagerde moeder vertelde dat het precies twee weken geleden was dat haar kinderen wat hadden gegeten. De kinderen sliepen op de grond. Ze hadden niets.
Communistische Big Tech? En jij durft het over gezond verstand te hebben?
@Erikjan79 | 01-05-20 | 17:02: Leg uit want door ik graag wat jou mening dan is over Big Tech.
@Roadsurfer | 01-05-20 | 17:04: door=hoor
2000 bejaarden gaan dood: GOOI DE ECONOMIE ONDER DE BUS
10.000 gezinnen in de problemen over 3 maanden, armoede, gezondheidsklachten, levenslange angststoornissen en economische schade die we pas over 20 jaar kunnen inhalen, if ooit. : Ah boeie.
Ik zie het al aankomen. 1 juno, de Grote Sprong Voorwaarts. Wordt een groot succes.
M.i heeft de Nederlandse aanpak volledig gefaald. Doel was beschermen van ouderen en kwetsbaren. Het tegendeel is bereikt en de totale bevolking zit in een economische shock.
Er had geen lockdown maatregel genomen moeten worden maar:
1. geen bezoek in verpleegtehuizen
2. alle zorgmedewerkers testen en voorzien van mondkapjes, beschermende kleding, etc.
3. idem voor thuishulp.
Nu ligt de hele economie op zijn gat, en vallen toch de ouderen bij bosjes om.
Exact wat ik net schrijf. Kortom Mark 'Bejaardenruimer' Rutte doet zijn werk werkelijk uitmuntend. Minder AOW is toch prima want die oudjes kosten alleen maar geld zei hij ooit.
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:50: Het beleid van Rutte heeft compleet gefaald, op basis van foute adviezen van Jaapie van het RIVM. Resultaat een ingestorte economie en mega oversterfte bij ouderen. Wie hier nog durft te beweren dat Rutte het prima heeft gedaan, is horende doof en ziende blind.
@Vitale-Reaguurder | 01-05-20 | 17:01: Je helaas zijn veel mensen horende doof en ziende blind maar ja die komen dan ook nooit ergens. Ik heb toevallig nog met en onder Jaap van Dissel gewerkt. En nee Jaap was toen al geen helder licht als arts-in-opleiding maar een domme grappenmaker en als professor een waanzinnig slecht manager en dus verhuisde hij toen naar een graaibaan op het RIVM niet wetende dat hij in 2020 aan de bak moest maar geen pandemie-preventieplan klaar had liggen en dus loopt hij tot nu toe alleen maar onzin te verkopen. Tja......
@Roadsurfer | 01-05-20 | 17:08: Jaapie heeft mooie powerpoint plaatjes ( maakt ie ook niet zelf), maar geen enkele kennis over bestrijden van dit virus. Uitspraken van hem : Komt niet naar Europa, is niet erg besmettelijk, carnaval wordt in kleine kring gevierd, asymptomatisch kan niet besmettelijk zijn, mondkapjes helpen niet, kinderen brengen het niet over, groeps immuniteit, nog meer stupiditeit ??
Helemaal mee eens!
Ik hoorde dat huisartsen geen corona zieken aan de lijn krijgen maar mensen die totaal in paniek zijn. Over werkeloosheid, verlies, depressiviteit en angst voor het onzekere.
@paridae | 01-05-20 | 17:21:
Ik hoorde net op Duitse radio dat veel brdrijven miljoenen mondkapjes op voorraad hebben maar ze vanwege ambtelijke waanzin (normaal in Duitsland) ze niet mogen verkopen.
Overigens, ze worden met vliegtuigen vol uit China geimporteerd.
@joppo0 | 01-05-20 | 17:30:
Ja mijn bestelling op amazon werd geblokkeerd in februari. Dit gedoe kan nog maanden duren, die dingen zelf maken is makkelijk. Wasbaar en te vullen met extra filter. Heb tijd zat momenteel.
Ze vallen helemaal niet bij bosjes om, komt er ook nog eens bij. Let wel, Nederland kent mee dan 3 miljoen mensen boven de 65. Hiervan zijn er nu misschien door/met corona 4000 overleden in de afgelopen twee maanden. Zijn kleine bosjes hoor
Krijg net te horen van mijn zusje die bloed prikt zonder beschermende maatregelen (en absoluut niet getest mag worden maar in haar directe omgeving al 5 gevallen van corona heeft meegemaakt) te horen dat in de verzorgingstehuizen waar NIEMAND op bezoek mag komen 60 gevallen van corona zijn vastgesteld. Tientallen bejaarden overleden maar hun partners mogen niet getest woren op corona. Huh? Huh? Huh? Huh?
De grote organisatie waarvoor ze werkt wil geen beschermende kleding beschikbaar stellen. Grote bek = ontslag!
60 gevallen? Dat is dan per verzorgingstehuis zeker?
@Papa Jones | 01-05-20 | 16:53: Twee verzorgingstehuizen. Geen idee verder wat betreft echte aantallen want er mag niet getest worden dus het zijn er veel meer. Zelfs bejaarden die eraan zijn overleden mochten niet getest worden. Dus het blijft dan bij waarschijnlijk, misschien.....
Ik werk zelf als vrijwilliger in een verzorgingstehuis (nu dus even niet).
Aantal coronadoden tot nu toe: 0
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:57:
Ik weet het. In élk verzorgingstehuis hier in mijn stad heerst corona. Het staat niet in de krant, maar dat nieuws gaat als een lopend vuurtje want iedereen kent wel iemand uit het verzorgingstehuis. Niemand wordt getest inderdaad. Er zijn geen mondkapjes. Een groot deel van het personeel is besmet. En na 24 uur klachtenvrij mag je weer aan het werk van het RIVM (WHO zegt twee weken). Het is echt huilen met de pet.
Of ze willen niet testen, of ze vinden het wel best zo. Denk het 2e. PLOP
@Papa Jones | 01-05-20 | 17:03:
En waarom bestellen ze die kudt mondkapjes niet zelf.?!
@joppo0 | 01-05-20 | 17:24:
Wat dacht je van 'wereldwijd tekort'?
Ik zou ze als de sodemieter zélf maken, als overheid zijnde.
Eerst maar eens kijken wat het effect is van basisscholen die opengaan.
Daarna de middelbare scholen.
Daarna het hoger onderwijs.
En ergens achteraan de horeca. Die hebben het minste maatschappelijk nut.
ROC's na de Horeca. Totaal geen nut je weet tog.
@Lorejas | 01-05-20 | 16:44:
Nee, ROC's levert ook zorgpersoneel he, en boa's, en beveiligers, en automonteurs.
Die zijn best van nut.
Goed, ze leveren ook koks.
Maar die kunnen aan de slag voor bereide maaltijden aan huis.
Je vergeet Papa Jones zelf
Juist ,we gooien eerst de kinderen voor de leeuwen,en kijken hoe dat uitpakt.
Weinig effect, kinderen hebben hier amper klachten van. Gewoon naar Zweden kijken, die zijn proefkonijn geweest (bedankt Zweden).
Die horecazaken kunnen het wel een tijdje uitzitten, met al hun zwarte geld.
@harry21 | 01-05-20 | 17:20:
Nou, ik verwacht dat openstelling van de badisscholen bést nog wel eens nieuwe druk op de zorg kan geven.
Daarom is stap voor stap een goede aanpak.
@Papa Jones | 01-05-20 | 17:38: Ouders zijn 18 tot ongeveer 40 jaar MAX op de basisschool, dat gaat weinig problemen geven, zie stats RIVM.
@harry21 | 01-05-20 | 18:02:
40 Max? Moeders zijn vaak al 32 wanneer ze hun eerste kind krijgen. Dus pa loopt al snel tegen de 50 met een kind in groep 8.
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:15: ja want groep 8ers zet je ook nog steeds af in het klaslokaal. Zucht. De kids gewoon afzetten op de hoek en wegwezen. Minder blootstelling dan in de fokking Appie of bouwmarkt. Sowieso is er nauwelijks sprake van vastgestelde infecties in de buitenlucht bij passeren. Los van evenementen of langdurig op elkaars lip zitten natuurlijk.
@Gen. Maximus | 01-05-20 | 18:40:
De kinderen komen na school naar huis he, waar ze vervolgens hun ouders kunnen aansteken. Kinderen zijn net zo besmettelijk als ouderen maar dat is iets dat het RIVM nog moet leren.
Ik niet hoor. Ben 47 jaar. 4 kinderen. De oudste is 18 en de jongste is 7. En ik behoor tot de risico groep. Bang ben ik niet maar ik heb wel enige twijfel. We zullen zien.
Wat is eigenlijk het moment volgens Rutte waarop zaken wel weer open kunnen? Wat gaat dat moment bepalen? Aantal IC-bedden? Hoeveel dan? Aantal besmettingen? Hoeveel dan? De aansteek-factor? Hoeveel dan? Moet het virus he-le-maal zijn uitgestorven? Hoe dan? Moeten een aantal bedrijfstakken geheel kapot? Hoe dan?
Niets wat de overheid zegt geeft een indicatie. Niets wat de overheid zegt geeft perspectief. Dan gaan mensen op de barricades. En dan kunnen ze weer zeggen, door jullie gedrag blijven jullie voor straf nog een maandje lekker dicht.
Als de IC's weer normale behandelingen kunnen verrichten, als de bewoners in de verzorginshuizen weer bezoek mogen ontvangen, als de overlijdensadvertenties in de kranten weer op een pagina kunnen en als je op het kerkhof niet meer in de rij hoeft te staan voor een begrafenis.
Ik ben zo krankzinnig geworden in de jaren Rutte dat net "hey preeesident, we gaan je trammetje slooooopen" als eerste opplopte bij de woorden Rutte en Persconferentie. Geen idee. Ga nu even mijn GGZ manager bellen voor strippie Haldol. Weg met die lul!
Dat verwijzen naar "EEN NIEUW NORMAAL" is simpelweg newspeak (ja, lees 1984 van Orwell - lees het!). Het zorgt dat je het normaal gaat vinden dat je de vrijheden die je had niet meer terugkrijgt. Daarop, en daarop alleen!, moeten we letten. Die paar doden (we spreken over eenmalig maximaal 200.000 doden op schaal van heel Nederland als iedereen besmet zou raken) wegen niet op tegen de schade. Nota bene: Nederland ontvangt jaarlijks 267.000 migranten, dan kunnen er net zo makkelijk 200.000 af, zéker als we weten dat die mensen overwegend al (eehl) ziek waren.
Die 267.000 is Bruto toch, mag ik hopen?
Dan liever die migranten weg.
Ik ben blij dat jij niet te bepalen hebt hoeveel levens een situatie wel of niet waard zijn.
We zijn met te veel en te afhankelijk (import/beurzen) van anderen. De wereld lost zijn eigen problemen op. Zo waren er ooit de dinosaurus, en nu de mens.
Alleen als ons belastinggeld naar competente leiders was gegaan dan waren er eerder passende maatregelen genomen, en hadden we niet een vliegtuig vol PBM's geruild tegen besmette onderdanen om vervolgens de duur van belasting betaalde incompetente 'clowns' achterover te laten kijken wat er met hun experiment/ego ging gebeuren.
Immers, Carnaval was toch maar in kleine groepjes net als er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan waren. We konden allemaal rustig slapen, net als met de varkenpest, BSE, Q-Koorts en nu de Kroepoekgriep. Oh, en van gaswinning kregen we geen aardbevingen (Google maar eens op Meent van der Sluis).
Straks als het tijd is voor de schuldvraag, dan staat er niets op papier, en heeft er niemand meer heugenis aan. Net zoals met alle vertrokken VVD-ers de laatste jaren.
Ik dat weer op. Reken maar gewoon op dat de sterfte hoger ligt als je geen medische zorg krijt. En dat de medische zorg dan bijv met geweld wordt gevraagd.
Je hebt geen flauw idee wat de mens doet als het om het leven gaat. En 200.000 - 500.000 doden binnen 2 - maanden doet zeker iets ook als zijn het eerst “maar de oudjes”. Nederland heeft tijdens WOII „alleen maar” 200.000 burgerslachtoffers gehad. Weliswaar op ca. 10 mio inwoners maar tel even - 200.000 in 5 jaren niet in 5 maanden.
Trouwens „heel ziek” is meestal obees. Dus je hebt het over Grapperhaus en degelijke.
Rutte's botox behandeling is over tijd. Geen mondkapje voor de spuitelf.
Corona-café is vanavond gewoon open.
Zonder wachtrij voor de deur.
Rond 15:00 u. is niet na 16:27 u.
Ik ga fietsen. Zonder mondkapje.
Door al dat geleuter is straks een groot deel v/d bevolking werkloos en heeft er niemand nog geld om te gaan stappen of op een terras te gaan zitten .
Niet zo sipjes, Amazon heeft 175.000 extra mensen aangenomen sinds corona.
@Papa Jones | 01-05-20 | 16:29: En dat betaalt.....
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:32:
Het blijft ongeschoold werk natuurlijk.
@Papa Jones | 01-05-20 | 16:33: Kun je dus niet van leven = eten, huur betalen, kleren kopen, apparatuur kopen, belasting betalen kortom totaal nutteloze overbodige banen die niets toevoegen aan de economie maar alleen de bankrekening van Jeff Bezos spekken.
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:55:
Ja maar goed, personeel in fysieke winkels krijgt óók het minimumloon. Dus wat dat betreft verandert er weinig.
Bijna vrmibo tijd (zoals elke dag, maar goed). Had Rutje nog wat te melden?
Ik kots op mensen die eigen vermaak belangrijker vinden dan duizenden mensenlevens. In tijden van oorlog en rampspoed komt dat soort gespuis altijd weer bovendrijven.
@Gulliver | 01-05-20 | 16:20: waar komen die duizenden doden vandaan dan. Nog steeds geen fatsoenlijke vaststellingsmethode of testresultaten gezien.
Duizenden mensenlevens... Tuurlijk. Er sterven wat zwakkeren die anders begin volgend jaar hadden gegaan, maar als je gewoon fit en sterk bent heb je geen centje pijn.
@Gulliver | 01-05-20 | 16:20: hoe kom jij er bij dat ik mijn eigen vermaak belangrijker vind? Ik zeg alleen maar opheffen dat achterlijke gedoe, omdat de mond vol hebben van voorkomen van besmetting (Rutte onderbreekt heel arrogant tijdens persco's ook journalisten die gewoon een vraag stellen) maar de verzorgers gewoon zonder enig beschermingsmiddel hun werk laat doen. De 'intelligente' lockdown helpt dus niets, omdat het een gatenkaas is. En intelligent zet ik tussen aanhalingstekens, want door niets te meten kom je niets te weten. Dus men doet maar wat, maar helpt samen met Jaap van beDissel wel de economie naar de kl#ten. En Gulliver, ipv wat roepen moet je me met argumenten bestoken, met je gescheld naar mij over gespuis dat komt bovendrijven.
@Snokkertje, de cijfers die u dagelijks kunt lezen lopen al in de duizenden. Daar hoeft u niet eens de oversterfte bij op te tellen om tot grote aantallen te komen. Neem daarbij het totale kennisgebrek over Covid 19 en u snapt dat een regering voorzichtig is met maatregelen en versoepelen daarvan. Of niet, maar dan hoort u in het illustere rijtje van mensen die eigenbelang stelt boven mensenlevens.
@Dhr. W. Anhoop | 01-05-20 | 16:28: Er zijn nu ongeveer 4.500 sterfgevallen te betreuren. In de griepgolf van enkele jaren geleden ging het om ruim 10.000 mensen. Dus wel even je perspectief open houden. Daarbij vind ik het onzin dat over een totaal kennisgebrek wordt gesproken. De sterftekans ligt op ongeveer hetzelfde niveau als bij een influenza-virus. Dat is bekende info. Een regering moet ook afwegingen maken, daar zijn ze voor, maar de weegschaal slaat wel heel erg door naar één kant. En als je dat aan de kaak stelt krijg je meteen de Godwin over 'het illustere rijtje van mensen die eigenbelang bla bla deug deug'. Discussie wordt op deze manier onmogelijk gemaakt. En straks zaniken dat je bedrijf falliet is, dat je ontslagen bent etc. Ik denk dat de grootste schreeuwers en paniekzaaiers van nu straks de grootste handophouders zijn. En dan denk ik: 'dat wilde je toch zelf?'
@Dhr. W. Anhoop | 01-05-20 | 16:28: Er wordt zo goed als niet getest dus ik geloof helemaal niets van welk cijfer van Mark 'Bejaardenruimer' Rutte dan ook.
@gribus | 01-05-20 | 16:36: Kopt helemaal vooral die laatste zin!
@Gulliver | 01-05-20 | 16:20:
Eigen vermaak my ass. Het halve land aan de bedelstaf zul je bedoelen. Dat heeft niks met vermaak te maken.
DENK niet dat onze Mark uit de spotlights van de Coronacrisis wil stappen. Ooit.
Hebben de beste_kameraden van de CCP COVID-20 al klaar, voor het geval nummel 19 onvelhoopt & vloegtijdig stelft?
"hahaha"?
Horeca mag van mij iopen als men zich voortaan de terrasregels houdt, de geluidsnormen hanteert, de straat voor dat geweldige café schoonhoudt van peuken, glazen en braak, ioets doet aan aan elementaire gezondheid, en aan fatsoenlijke betaling voor personeel; dat zij nu eindelijk opbiechten hoeveel zwart geld ze hebben, en dat ze hun kapitaal (wat er wel is, maar niet liquide) vooral in villa's en bungalows in Spanje en Frankrijk gestoken hebben. De kleine goede zaakjes niet te na gesproken. De rest ach, zoek het uit. Ik heb jullie niet nodig hoor. Jullie zijn minder belangrijk dan een school, een trein, een kapper, en zelfs en bioscope. Zo, dat is eruit. Jullie beginnen op de eeuwig klagende boeren te lijken. Maar die vond ik wel sympathiek.
lopen = open
Klagen over alles en dan gaan klagen over klagers.
Typisch.
Grotendeels mee eens, de grote zaken met hun schanfalige woekerprijzen en dan personeel voor een habbekrats, mij zien ze niet op die afpersterassen. Kleine leuke terasjes met beschaafde orijzen is prima, de grote met belachelojke prijzen kunnen mij gestolen worden
Je argumenten rondom orde en netheid snijden hout, maar hebben niks met corona te maken. De rest van je betoog slaat als k#t op Dirk
Laat me raden ... Rutte geeft de Italianen en Spanjaarden wel het geld twitter.com/PabloPerezA/status/125551...
Wel handig om die video van Rutte met die vuilnisman te bewaren voor als het alsnog gebeurt.
Ik heb sinds het begin van de coronacrisis geleerd, alles wat de Nederlandse overheid zegt moet je:
- of omdraaien
- of minimaal met twee vermenigvuldigen
@Watching the Wheels | 01-05-20 | 16:02: zijn quote over 1000 euro en geen geld meer naar de Grieken hebben we ook bewaard, het helpt helaas niet. Oh vergeet die onderste steen niet.
@MoltisantiBeer | 01-05-20 | 16:16: We zijn met meer etc
Het is inderdaad 1 mayo, tevens de datum waarop je je belastingaangifte al verstuurd had moeten hebben. Iedereen met een (bijna) afbetaald huis al gemerkt dat je nu ook forfait betaalt alhoewel je geen schuld meer hebt dus ook geen renteaftrek? De nu extra te betalen belasting wordt in 30 jaar opgeschroefd tot het volledige forfait op basis van de WOZ-waarde. Het bedrag is nu nog gering maar over een paar jaar piepen we wel anders. Gaaf land...
Bezit wordt bestraft, zo werkt dat in een socialistisch/communistische heilstaat.
Tegen die tijd hoop ik deze bananenmonarchie ingeruild te hebben voor een bananerepubliek.
er zijn veel meer zaken stiekum veranderd, U wilt niet weten hoeveel mensen met een goed modaal inkomen nu opeens ook in de 3e schijf vallen met de laatste 10D, dat betekent 3800 euro afrekenen (lees in mindering op evt. hypo-teruggaven) Onze 2e kamer is er niet voor het werkende volk.....
Dit is het begin nog maar, er komt een tijd dat je op je AOW gekort wordt als je een afgelost eigen huis hebt, let maar op.
Tja, dat krijg je als huizenbezitters lopen te juichen dat de (scheef?)huurders aangepakt moesten worden. Als direct/logisch effect moest er dan forfait betaald worden. Worden gewoon tegen elkaar uitgespeeld en beide genaaid.
@grindbak | 01-05-20 | 16:03: Ik snap u niet, verklaar u nader.
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:11:
U wordt al langs twee kanten gepakt met een huis dat is afbetaald:
1. De gemeentelijke heffingen op basis van de WOZ-waarde;
2. Het huurwaardeforfait dat voor de inkomstenbelasting bij uw inkomen wordt geteld. De zogenaamde 'Wet Hillen' wordt immers stapsgewijs afgeschaft
Reken uw nadeel zelf uit:
www.ikbenfrits.nl/hypotheek/wetgeving...
++Het eigenwoning forfait is een soort belasting op het bezitten van een huis. Het is een percentage van de WOZ-waarde van uw eigen huis, die u optelt bij uw belastbaar inkomen. - Iedereen die een koophuis heeft, betaalt vanaf 2019 een bijtelling van 0,6% over de WOZ-waarde van de woning++
Vooral v v d blijven stemmen mensen ...
Goede tijden, creëren zwakke leiders, 2020. Zwakke leider creëren Barre Tijden, 2021, Barre Tijden creëren sterke leiders, 2022, Sterke leiders creëren Goede tijden 2025. En het Volk, liet zich als schapen leiden en het werd donker mei 2020.
Leuke preek,maar er is geen NL volk meer. Je kunt hier met Links toch niet één volk vormen,want ze willen de tent opheffen cq kapot maken. Een volk beschermt haar grondgebied om veilig te kunnen leven. Meer dan helft wil dat gewoon niet meer.
Wanneer mag ik mijn thuisbar weer in?
als je ook een kaasbar opent
Doe de gordijnen dicht. De buren letten al een tijdje op je en tellen de fietsen op je oprit
Wat het verschil is met nu en volgende maand ontgaat mij. De cijfers gaan omlaag maar zullen volgende maand ook niet geheel verdwenen zijn. Dus die nieuwe besmettingen komen er sowieso. Kun je toch beter nu geleidelijk aan gaan beginnen met openen. Dan red je tenminste nog wat ondernemers. Vooral in het noorden op plekken waar bijna geen besmettingen zijn.
Hier 0 doden en 12 besmettingen. hah.
Als je iedereen die niet langer wil wachten tot ANDERE mensen weer aan het werk gaan tegen zulke belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden als in de horeca gebruikelijk zijn nou gewoon eens helemaal negeert. Beetje zoals boeren die seizoensarbeiders invliegen om hun oogst laten plukken.
Laat die horecamedewerkers gewoon de boeren helpen!
(Wat nou, seizoensarbeiders invliegen?! Ik zit hier thuis te werken in een wijk vol migranten die de hele dag niks voorhanden hebben!)
@Gewone_mevrouw | 01-05-20 | 15:56: Dat is te duur voor die agrariërs en vooral voor de "uitzendbureau's"
@Heiner | 01-05-20 | 16:14: Want minimumloon bestaat niet voor seizoensarbeiders?
Ach, er zijn ook kansen nu he.
Begin een webshop.
Niet blijven hangen in het verleden.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:56: Liever niet met producten uit China. Gewoon waar uit eigen land!
"of gewoon met zijn allen weer aan het werk gaan."
Ben jij dan niet aan het werk of zo?
@Gewone_mevrouw | 01-05-20 | 15:57:
Nou, daar let ik echt niet op. Lego mag best uit een ander land komen. En mijn onderbroeken ook. En alle apparatuur ook.
@Papa Jones | 01-05-20 | 16:01: Nou, begin er eens op te letten. Is voor iedereen beter.
Behalve voor China dan.
@Gewone_mevrouw | 01-05-20 | 16:15:
Niet voor mij beter. Of we hebben het niet, of het is veel te duur.
"Tycoon Won Yip laat het van het aantal IC-bedden afhangen, bij 500 gaat-ie weer OPEN."
Ik zou het coronabeleid niet nog een keer laten afhangen van Chinezen.
LOL
In China is het COVID-19 probleem inmiddels allang opgelost, reden te meer om het advies van horeca-ondernemer/ epidemioloog Won Yip op te volgen.
Sinds wanneer bepaald een kroegbaas wat en wanner er hier gebeurt? Hij blijft gewoon netjes dicht als de overheid dat zegt, net als alle anderen die het ook niet makkelijk hebben.
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:08: Een kroegbaas dient niet te bepalen wat er gebeurt, maar je hoeft je ook niet door een stel slappe zakken in Den Haag gewillig naar de slachtbank te laten leiden. Er ligt geen enkel plan, geen enkele strategie (indien wel, wordt deze niet gecommuniceerd). Dus dat mensen die wél gewoon een bedrijf hebben opgebouwd en wél weten hoe het is om niet als vanzelfsprekend maar elke maand je geld ter krijgen, mensen die wél weten dat elke beslissing gevolgen heeft, het een keer zat zijn en actie willen, is wel begrijpelijk toch?
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:08:
Je zou er natuurlijk ook van uit kunnen gaan dat elk mens bij zijn/haar geboorte het recht op zelfbeschikking mee krijgt, en dat het een fundamentele vraag is in hoeverre een overheid jou zou mogen dwingen thuis te blijven of je eigen bedrijf niet open zou mogen stellen...
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:08: sinds wanneer bepaalt een jongeman,die op PZ van Unilever heeft rondgehangen met een Geschiedenis diploma wel wat hier? Neem je dát serieus,het koppel Jaap en Mark,lekker betrouwbaar en vooral inzichtelijk zeg.
@hertogvanzottegem | 01-05-20 | 16:53: Sinds hij en z'n partij democratisch gekozen is als zijnde de leider van het land, daar kun je het mee eens zijn of niet en zo niet ben je vrij om te vertrekken, wat ik dus ook gedaan heb, al redelijk wat jaartjes geleden.
@libertat | 01-05-20 | 16:27: Jouw vrijheid houdt op als hij de vrijheid van andere schaad, en dat is in dit geval vrij duidelijk, jammer dan.
@K. Laphark | 01-05-20 | 16:15: Als er iemand is die weet wat het betekend om niet elke maand te krijgen ben ik het wel met m'n bedrijf in toerisme en dan in een land wat waarschijnlijk de hele zomer gesloten blijft. Dat wil echter nog niet zeggen dat het een goed idee is om maar weer alles open te gooien omdat er een paar "ondernemers" in paniek raken, hier doet het gvd ook pijn hoor.
De overheid zou natuurlijk zonder problemen een uitgebreide media-campagne kunnen voeren over hoe een mondkapje wel veilig te gebruiken.
Maar dat is het probleem uiteraard niet.
Ik weet nog steeds niet hoe ik een condoom moet gebruiken tijdens het plassen.
@Kaas de Vies | 01-05-20 | 15:58: De zendtijd is momenteel vrijwel gratis, doen we dat er ook nog bij.
@Kaas de Vies | 01-05-20 | 15:58:
Gewoon goed strak dichthouden aan de bovenkant.
De terugloop van het aantal ziekenhuisopnames stagneert in NB:
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3196610/Z...
Dus toch een link met veeteelt!
Raar, ze hebben het over 80 Covid opnames maar RIVM noemt er 85 voor heel Nederland.
Het aantal coronapatiënten op de intensive cares blijft schommelen rond de 90. Het waren er op woensdag 91.
Oh jeeeee!!!
Er werd toch meer getest, of niet?
@jip_86 | 01-05-20 | 15:54:
Dat is al eerder opgevallen. Het RIVM telt alleen patiënten die in het ziekenhuis getest zijn. Als je buiten het ziekenhuis getest was, weet het RIVM niet dat je inmiddels in het ziekenhuis ligt.
Het ziekenhuis telt gewoon iedereen die wordt behandeld voor corona-klachten. De test-uitslag komt pas later binnen dan.
@jip_86 | 01-05-20 | 15:54:
Inderdaad, de berichtgeving van 29 april had het over 76 ziekenhuisopnames in heel Nederland, en in dat artikel hebben ze het over 80 per dag in Brabant. Maakt het RIVM niet betrouwbaarder.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:59: de fuk, ik maar denken dat dat zo ongeveer nog het enige betrouwbare getal was...
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:59:
Vraag me echt af waarom ze die cijfers downplayen, helpt ook ook niet met creeren van draagvlak.
Zou je ook nog wat op de lat kunnen laten zetten straks met die crisis, of komt er ook overheidssteun voor de klandizie? Een soort Melkertbaan, dat je gesubsidieerd wordt om klant te spelen.
Rutte heeft geen belang aan normalisering van het leven. Dit pakt tot nu toe allemaal heel goed uit voor de VVD. Ondanks het zichtbaar worden van Rutte's bezuinigingen op gezondheidszorg, ondanks de grote blunders van Bruno Bruins, maar toch een forse virtuele zetelwinst boeken doet Mark kennelijk goed.
De Nederlander is te dom om te poepen. En wat ze dan met dat wc-papier aanmoeten, geen idee.
Het collectief geheugenverlies van de Nederlandse kiezerT vind ik vele malen zorgwekkender dan corona....
Na het WC papier debacle, verbaast mij niets meer!
Met het wc papier was helemaal niets aan de hand. Hier in het oosten is er nog geen dag een tekort geweest. Integendeel, toen iedereen ging hamsteren deed Deka het wc papier in de reclame: 2 pakken voor 1 prijs.
Ik las ergens dat het WC-papier probleem veroorzaakt werd door het feit dat heel veel mensen opeens thuis moesten gaan poepen in plaats van op het werk of in horeca-gelegenheden, en dat is ander pleepapier met andere distributiekanalen.
@obominotie | 01-05-20 | 16:18:
Makes sense, maar hamsters blamen was natuurlijk leuker.
@obominotie | 01-05-20 | 16:18:
Volgens mij was het gewoon een ordinaire paniekreflex.
Hier in Brabant hebben we tijdens Corona het Carnaval gevierd met alle kroegen en restaurants open. De week na Carnaval was ik ziek, waarschijnlijk Corona. Het probleem is al geweest, dus gooi het open!
Wie niet durft blijft maar thuis!
Ja van 20 flesjes Corona kun je flink een kater krijgen!
Ja, dat carnaval was een echt succes nummer , heel het land is je er nog dankbaar voor.
Hallo megaspreadert.
@zwellevertje | 01-05-20 | 15:50:
De ziekenhuizen in heel Nederland zijn overspoeld door hoestende brabo's. Dankzij carnaval holadiejee.
Brabanders kunnen het denken beter aan anderen overlaten.
@zwellevertje | 01-05-20 | 15:50: Zeg dat wel. Hoewel, als mensen niet zelf kunnen nadenken moet de regering ingrijpen door het te verbieden. Maar dat durfden die lapswanzen in Den Haag niet. Net zoals Schiphol niet dicht ging na de uitbraak van het virus en er dus nog duizenden mensen (Oók Chinezen uit Wuhan!) landden op Schiphol. Plus dat Nederlanders nog steeds met vakantie gingen naar Italië want stel je voor dat je een vakantie mist 'want daar heb je gewoon rècht op'! En zo kan ik nog wel een hele poos doorgaan. Ik was echt niet de enige die helemaal ondersteboven was van de gruwelijke beelden/filmpjes uit Wuhan maar de meesten (als ze het al gezien hadden) dachten: ver van mijn bed. En precies zo dacht onze regering en het RIVM.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:52:
Het zijn vooral ouderen en mensen met onderliggende ziekten zoals kanker. Oost Brabant bijvoorbeeld kent een verouderde bevolking en dat is goed terug te zien als u kijkt naar de hoeveelheid overlijdens, en dan vooral in verzorgingstehuizen.
@Lupuslupus | 01-05-20 | 15:57: Ik ben nog steeds van mening dat die lock down sneller en strikter had moeten plaatsvinden, dat in combinatie met volop testen en isoleren had veel ellende kunnen voorkomen en dan hadden we nu waarschijnlijk aan het afbouwen kunnen zijn.
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:22: Helemaal mee eens.
@zwellevertje | 01-05-20 | 16:22: Juist. Half januari wisten wij al hoe erg het was. En carnaval plus wintersport verbieden.
wilderst | 01-05-20 | 15:45 Alaaaf !! Heb je ook een bloemetjesgordijn ??
We gaan geen onderzoek doen naar de oorsprong van het virus, dat moet de WHO doen, en niemand die durft wat te zeggen. China wordt machtiger en machtiger.
De VS en Australië zijn nog lang niet klaar met China. Dat het laffe Nederland zich verschuilt achter de WHO mag toch echt geen verrassing zijn. Pappen, nathouden en duiken, dat is Nederland en de bevolking vindt het prima gezien de 10 extra (virtuele) zeteltjes voor de VVD.
Maak eens een goed statement - flikker alles wat je draagt en gebruikt weg, want in 90% van alle gevallen is er een relatie met China.
En als je dan naakt over straat loopt - stuur dan wat foto's naar dumpert terwijl je een (kartonnen) plaat (gefabriceerd op machines met Chinese onderdelen) voor je kop houdt met de tekst "fuck China"
Trump gaf gisteren aan dat er onderzoek gaande is.
@Lupuslupus | 01-05-20 | 15:48: Zolang China niets doet om een uitbraak van een volgend virus te voorkomen, bijvoorbeeld vanwege de barre hygiëne omstandigheden op markten waar dieren worden verkocht, dan blijft de wereld risico lopen. Nu kan het zo zijn dat het huidige virus niet direct in verband staat met zo'n markt, maar de risico's zijn er niet minder om. Als de WHO alleen (bewust) voor knipmes van de CPC dient, hef dan die club op. Dan kun je China net zo goed zijn gang laten gaan.
@Broadsquire | 01-05-20 | 15:54: Zolang Chinezen bestaan dus...
@litebyte | 01-05-20 | 15:49:
Slap gelul. Ik kies er niet voor dat we alles laten produceren in China. Ik zie wel kansen voor Oost Europa.
@Broadsquire | 01-05-20 | 15:54:
Eerste was er SARS (2002?), daarna MERS, en nu Covid-19.
Wordt het geen tijd om extra inreisbeperkingen voor de gehele EU in te voeren? Het is nu de derde maal in een kleine twintig jaar dat we te kampen hebben met een pandemie die hoogstwaarschijnlijk zijn oorsprong vindt in Ch!na.
Ze zijn waarschijnlijk druk bezig op het ministerie om dat verhaal (nepnieuws) over dat mondkapjes zelfs gevaarlijk kunnen zijn te bij 'gepeupel' gebruik te debunken.
Mijn Duitse collega's liggen werkelijk in een deuk
Rutte kruipt voor China en verschuilt zich achter de WHO, die overigens in China geen onderzoek mogen doen. Wat een schijterig gedrag. Heeft mw. Kaagplaag al wat miljoenen overgemaakt naar Wuhan voor de slachtoffers van de Corona uitbraak?
Kruipt voor China? Jij tiept op china (al dan niet telefoon of keyboard)
Ah je was me voor, en niemand die doorvraagt daarover.
@litebyte | 01-05-20 | 15:45:
Zelfs het virus komt uit China.
@marrretje | 01-05-20 | 15:45: Precies het door vraagje had moeten zijn: maar meneer Rutte u weet toch dat de WHO in China geen poot aan de grond krijgt?
@marrretje | 01-05-20 | 15:47: JA! Maar dat komt door 5G.... aldus sommige wappies.... en dan heb je ook nog van die mentaal labielen die denken dat het in geheim lab is gemaakt met steun van de Bill Gates foundation om zo de wereldbevolking terug te dringen.....
Als je teveel wil; de kater komt later.
Die kater kan niet meer erger worden
Mocht die 50 kroegen baas de kroegen open gooien onder het huidige boete beleid denk ik niet dat die veel klandizie heeft. Glaasje kroegbier is al duur genoeg, ik ga niet wachten dat ik daar bovenop nog eens 390 euro mag gaan aftikken.
Verwacht niet al te veel intelligentie van ern kroegbaas he.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:48: Iemand die 50 kroegen bezit heeft absoluut intelligent. Wat heeft u zoal bereikt in uw leven met uw intelligentie?
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:48: Ha, ha nee joh en ik moet wel intelligentie verwachten van Mark 'Bejaardenruimer' Rutte??? Die mongool kan niet rekenen, hij liegt permanent - www.ninefornews.nl/jaar-premier-rutte... - en geeft dat zelfs toe dus kom op joh!
Ik vind het van extreme domheid getuigen wanneer je zegt dat je je zaak weer opengooit op 1 juni.
Maar ik neem ze niks kwalijk verder. Wat ik al zei, verwacht geen intelligentie van een kroegbaas. Ook al heeft hij er vijftig.
@Papa Jones | 01-05-20 | 16:12: Want? Heb je ook nog argumenten voor de stelling dat het van extreme domheid getuigt? Of bekt het gewoon lekker?
@K. Laphark | 01-05-20 | 16:18:
Mensen weten zelf ook wel dat het dom is om in een meute wat te gaan eten of drinken.
Daar gaat mijnheer de kroegbaas aan voorbij. Het gaat hem alleen om de centen.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:48: Nee, er zit dom volk tussen.
@K. Laphark | 01-05-20 | 16:18: Je klinkt als een domme kroegbaas.
Geconcludeerd, we staan zoveel vrijheid af als het volk zelf aangeeft om te gaan doen. Ik houd m'n hart hard vast met al deze brave kliklijnbellers.
Iedereen staat natuurlijk ook te popelen om zijn geld in horeca, leisure & pleasure te pompen nu er een nieuwe Great Depression voor de deur staat.
Klopt maar ze krijgen nu helemaal geen kans.
Praatje van onze president samengevat:
Bleib zu Hause.
Heel goex. Hou vol.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:40: Ben nog geen dag thuis gebleven en ga dat niet doen ook!
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:01:
Geeft niks. Er is er altijd wel ééntje he.
President? Gaan we hem een nog groter podium geven welke hij ook niet verdiend? Hij mag mijn schoenen nog niet een poetsen, de glibberige lachbekkwal.
Madre de Dios: geef ze 1 vinger en ze nemen je hele hand! en.wikipedia.org/wiki/Cinco_de_Mayo Hier die muur en vol er tegen aan! www.youtube.com/watch?v=jKF2Yoh-TTM
Goed weekend.
U ook! Polp!
Het aantal onrendabele handophouders is de laatste maand weer gegroeid. En schelden dat ze doen. Man man man wat een volk.
Hoop gedoe om een griepje.
Angsthaast? Het heet realiteit. Ik luister helemaal niet naar de overheid, maar naar mijn eigen intuitie op dit gebied. Ik zag dit in januari al aankomen en ik zie dit ook nog nog niet verdwijnen.
Het is een beetje dubbel, van mij mag je toko open en mensen elkaar besmetten, alleen die gaan dan de hele omgeving besmetten. Hier hebben we nu lokaal een record aantal besmettingen, en kroegen open gaat niet helpen.
Dan maar toch het immuniteits paspoort invoeren, mits je resistent blijft. Geef je een paar Corona feestjes met een ere gast, blijven de mensen erna 3 weken binnen en komen eruit als vrije mensen ;)
Mensen die "toko" zeggen terwijl ze geen Indonesisch voedsel verkopen... brrrr
Wat voor toko heb je?
Als Rutte zegt dat jij dicht blijft, blijf jij mooi dicht .
@SterF... | 01-05-20 | 15:40: Hij verkoopt natuurlijk wél indonesisch voedsel
Succesvolle, rechtse mensen?
* komt niet meer bij *
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:44: Iedereen is hier succesvol zelfstandig ondernemer en minstens driekwart is miljonair, je weet toch...
@zwellevertje | 01-05-20 | 15:47:
Ja, daarom zit je op GeenStijl... hahaha.
@Kloof2012 | 01-05-20 | 15:42:
Indonesiers eten geen honden, voor zover ik weet.
@Kloof2012 | 01-05-20 | 15:42:
Is in ieder geval zonder dak, hoe kom je binnen anders aan frisse buitenlucht?
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:38: Dus dat..
Durft u dan ook de naam van succesvolle uw toko hier te plempen, of bent u zelf toch ook best een bange poeperd?
@Kloof2012 | 01-05-20 | 15:40: juist. Net als ‘het winkeltje.’ Ze twijfelen over hun eigen nering.
@SterF... | 01-05-20 | 15:40: Ik heb een outdoorbedrijf. Natuurbeleving dus. Super gezond!
En de vakbond gaat schaamteloos door met het eisen van loonsverhogingen. Crimineel gewoon.
@OverdaanDerOnderheid | 01-05-20 | 15:59: Dat gaat u niets aan.
@Malinois-K9 | 01-05-20 | 16:04: Bange poeperd!
@OverdaanDerOnderheid | 01-05-20 | 16:05: Als ik uw nick juist interpreteer wijzen vier vingers naar uzelf..
Hee Mark, ik moet naar de kapper! Ik lijkt g********me wel een Beatle!
Hoe denk je dat de gemiddelde Italiaan er na 9 weken quarantaine uitziet ? Captain Caveman en Catweazle zijn er niks bij.
Je zou toch verwachten dat GS Tom Staal er allang op uit had gestuurd om al die hypocriete kamerleden te vragen wie hun kapper is want geen enkel kamerlid loopt erbij als een Beatle. HUH????????
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:37: Ha, ha....
www.syfy.com/syfywire/chosen-one-of-t...
www.comedy.co.uk/tv/catweazle/
Mijn voorstel: Iedereen onder de 50 normaal leven hervatten, maar wel zoveel mogelijk (en niet strikt 1,5M afstand houden). Handen wassen en als je ziek bent WEL thuisblijven. 60+ advies om zo veel mogelijk WEL thuis te blijven, en op afstand te werken. 70+ ZEKER thuis blijven. Mensen met slechte gezondheid of longaandoeningen ook advies om THUIS te blijven en zo weinig mogelijk bezoek. Mondkapjes alleen voor zorgpersoneel. Verplichten gaat niet lukken, maar wel advies voor 60+'ers en zwakkeren om bij bijv. supermarktbezoek een mondmasker te dragen.
Over 7 dagen evalueren.
Rutte ajb doe dit, kinderen, jong en jongvolwassen NL wordt gek, dit kost zo verschrikkelijk veel geld en frustratie, dit gaat onhoudbaar worden. Er zijn maar 11 doden onder de 40, dat is natuurlijk erg, maar dat gebeurt nogmaal ook bij griep andere andere ziekten.
Dood hoort bij het leven. Laat de mensen nou ajb zelf keuzes maken.
De schade naast financiële schade is ook enorm, stress, armoede en onzekerheid.
Meneer hoe oud bent u? 49? Mooi dan kan ik wat dichter bij u staan. En u? 51? Wilt u s.v.p. strikt anderhalve meter in acht nemen.
Ga de politiek in als je denkt dat je het beter weet!
Juist!
Voor de groep 50 -60 blijft u erg onduidelijk.
Politici lijken een lochdownsyndroom te hebben.
.
Why lockdowns are the wrong policy - Swedish expert Prof. Johan Giesecke
www.youtube.com/watch?v=bfN2JWifLCY
Veel te ingewikkeld, kan veel simpeler. Voeg een corona optie toe aan elke zorgverzekering. Geloof je dat het maar een griepje is, dan neem je die niet, geloof je dat het iets meer is dan neem je die wel. De volledige extra kosten voor corona worden vanuit die verzekering betaald. Extra verzekerd=covid zorg, inclusief IC en revalidatie, niet verzekerd is een doosje paracetamol mee en een Ghanees telefoonnummer.
Precies, dat....
@Broadsquire | 01-05-20 | 15:33: 1,5m is toch ook al heel duidelijk? Het is is niet 1,4m. Dus een grens moet je stellen ja.
Waarom niet? Omdat ze geen kristallen bol hebben en we simpelweg de data niet hebben om de gevolgen door te rekenen. Over 7 dagen evalueren is onzin als mensen zich na 3 weken pas bij het ziekenhuis melden. Met exponentiele groei zit je tegen de tijd dat je doorhebt dat het niet werkte in een geweldig probleem.
De golf is al bijna over, exponentiele daling gaat hard en over een paar weken kan er gewoon van alles alweer open. Misschien is het met het warmere weer zelfs zo dat je nu al alles open zou kunnen gooien zonder problemen, maar dat weten we niet zeker.
Gewoon nog paar weken bankzitten en dan heeft u uw once-in-a-lifetime crisis ook weer gehad. Uw (over)grootopa moest daarvoor vechten tegen de nazis, dus u komt er goed mee weg.
@Blasfemie | 01-05-20 | 15:52: Mijn vader heeft gevochten in de oorlog, ik ben zelf al 51. Maar kijk ook naar Zweden, geen maatregelen, en bijna gelijk aan Nederlandse cijfers. Ook afname nu.
Zeer goed plan !
@harry21 | 01-05-20 | 15:58: ja mooi voorbeeld dat Zweden. Hoogste besmettingsgraad in Scandinavië. Goed voorbeeld inderdaad, laten we dat vooral overnemen.
Verder heb ik het diepste respect voor uw vader.
Van onze VOC-mentaliteit is weinig meer over. De angst regeert.
Hier aan het Lago Maggiore in Ticino zit de schrik er anders ook goed in. Wel een voordeel is dat het nu lekker rustig op straat.
Met elke generatie wordt de Nederlander zwakker. Zowel fysiek als mentaal..
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:35: Geen drukte in Locarno en Ascona. Dat zal ze leren.
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:35: moet je werkelijk in elk topic je fantasieën spuien waar je vandaag weer over droomt? Beetje sneu en obstinaat en parels voor de brusselse zwijnen die er vol lof over zijn. Ergens wel liederlijk, maar vooral sleets en een uitgekauwd truukje waar alleen het debiele neefje nog om kirt, de rest van de circustent is toch leeg maar ach... het debiele neefje is óók publiek. En Ticino is kut, Baccis is voor echte Ekten maar de behoefte om daar tot in den dwangmatig over te ouweteringnelen dat het een lust is lust ik niet.
Bindende tip: bundel uw onzin in een boek en verkoop het. Als u zorgt rekening te houden met verschillende lengtes stoelpoten zal ik er allicht enkele aanschaffen. En de papierkeuze is doorslaggevend voor op het water closet. Kies wijs, dan kunt u er nog zelf iets aan verdienen ook.
Verder adviseer ik u de pizza's uit Maniago met wijn uit Rauscedo.
Prima! Komt toch geen hond, mensen zijn het ook een beetje zat hé 5 euro voor een pilsje. En die jengelende ondernemers begint knap vervelend te worden.. Hier om de hoek ook een kroeg net koud twee maanden open. Stond er een nieuwe 5 serie voor de deur!! Ja daaaag. Ps die heeft mijn buurman nu.. Proost
Tja, ze wilden op grote voet leven en dat hebben ze ook gedaan. Tot vier, vijf euro voor een eenvoudig pilsje, om nog maar te zwijgen over de prijzen van speciale drankjes met een toren aan ijsblokjes erin. Vervolgens woekerwinsten maken. Met dat soort ondernemers heb ik absoluut geen medelijden.
@Graeme Reaper3779 | 01-05-20 | 15:33: precies 👍🏻
@niv01 | 01-05-20 | 15:47: U is 13? Met uw duimpje?
Dar kost straks 10 euro. Om het verlies goed te maken.
Ik snap de horeca-bazen best, alhoewel het wel een dilemma is.
Maar ga je open dan kun je je nooit aan de anderhalve meter regels houden. Het aantal klanten wordt dan gewoon veel te weinig om überhaupt break-even te draaien.
Lap je de regels, deels, aan de laars dan is de kans op besmetting aanwezig, maar niet supergroot. En de kans op levensgevaar daarna, niet iedereen wordt doodziek tenslotte, is ook erg klein. Met elkaar vermenigvuldigen, dan blijft de kans op levensgevaarlijke besmetting gewoon erg klein. Als de regels dus niet opgevolgd worden.
Als de regels wel opgevolgd worden echter, dan is de kans op failliet zowat 80-90%.
Ik zou het dan ook wel weten als ondernemer...
Vooral ook omdat de ouderen en kwetsbaren toch echt nog steeds niet de enige mensen zijn in dit land. En ook omdat je die niet of nauwelijks in de horeca treft.
Het is uiteindelijk gewoon een kwestie van risico's afwegen.
Ja tuurlijk, het zal die kroegbazen een rooie rotzorg zijn dat zijn klanten aan de pijp aan Corona geven. Alles voor het geld he? Dichtblijven, anders dicht timmeren.
@Graeme Reaper3779 | 01-05-20 | 15:32:
Lekker makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Ik verwelkom de dag dat u persoonlijk aan het staatsinfuus genaamd bijstand geraakt...
@normanius | 01-05-20 | 15:35: Die tijd heb ik gehad l. de behanger.
Is goed, als er maar een strikte @partheid afgedwongen wordt. We moeten immers weten wie meer kans heeft biologisch bewapend in de buurt te komen.
@Graeme Reaper3779 | 01-05-20 | 15:40: Ach, ach dus u bent zo'n verzuurde doodenge geraniumfiguur. Brrrr.....
@normanius | 01-05-20 | 15:35: Dat zit ie waarschijnlijk al..
@Roadsurfer | 01-05-20 | 16:12: Nee hoor. Ben heel vredelievend en meedenkend. Ik gun u dat u honderd jaar wordt. Het liefst vandaag nog.
@Graeme Reaper3779 | 01-05-20 | 17:13: of je even je paniekzaaiende grote hysterische muil ken houwen. Vat zuur.
De mondkapjes-soap gaat maar door. De verhaallijnen worden echter steeds absurder.
Nu zijn ze volgens Rutte weer riskant, want iedereen doet ze verkeerd om op of zo. En het wachten is nog steeds op het OMT advies, maar die zijn het niet met elkaar eens en nu zijn ze even op vakantie.
Kortom, volgende week verder.
Dat klopt Nederlanders zijn een dom volk eerst werden we intelligent gevonden maar nu heel dom. In de rest van de wereld zijn de mensen veel intelligenter met mondkapjes. Je zou maar als zo dom door Rutte af geserveerd worden met als eerst hielpen ze niet en nu zijn we te dom om er mee om te gaan gevolg veel meer doden.
Geweldige staatsman toch.
Het is ook financieel onmogelijk om alvast voorraden aan te gaan leggen, want dat kost miljoenen euro's, terwijl op dit moment tientallen miljarden nodig zijn om de knoflooklanden in de watten te kunnen leggen en via de ECB een gezamenlijke schuld op te bouwen.
Net zo lang slap door ouwehoeren tot ze eindelijk na een maand of 3, die mondkapjes beschikbaar hebben of dat we ze niet meer nodig hebben
Ik had eerder recalcitrant gedrag van jongeren verwacht.
Die zullen er de meeste schade van ondervinden in de (nabije) toekomst:
Leerachterstanden, schaarste op de arbeidsmarkt, krappe woningmarkt want de huizenbouw ligt nagenoeg stil (en er was al een woningcrisis), verhoging ziektekostenpremie, verhoging pensioenleeftijd.
En dat allemaal om voornamelijk 80-84 jarigen een jaartje extra te gunnen. Op straffen van € 400,- boete en een aantekening op het strafblad als je even met een paar kameraden buiten staat.
En nooit een bejaardentehuis bezoekt...
Je doorziet dat soort dillema's pas als je geen jongere meer bent, ergo ze hebben er nog niet heel veel last van. Tegen de tijd dat ze onze leeftijd zijn zijn de kaarten ongetwijfeld weer anders geschud. Iedere generatie wel zijn dingetje.
Dat mondkapje, dat gaat hem bij mij niet worden. Malle massahysterie met onderliggende dubbele agenda, schei toch uit.
Hoe eet en drink je met een mondkapje
In België gaat het onderwijs weer open. Maar wel met mondkapje. Hoe leer je kinderen gelaatsuitdrukkingen herkennen met een mondkapje? Of moeten ze allemaal opgeleid worden tot autist?
@Bijtendehond | 01-05-20 | 16:51: On België doen ze dat net als bij condooms, gaatje in prikken want dan knelt het minder.
Laat mij even weten als die flapdrol de golfbanen weer open gooit. Van de week ook al geroepen, maar als er nou een sport/ bezigheid is die gewoon kan is het wel golf. Iedereen staat met een knuppel van twee meten in zijn klauwen, dus je houdt echt wel afstand. En na het afslaan ligt iedereen in een andere struik, hoek of hindernis, dus die afstand houd je toch wel.
Daarbij is een rondje golf goed voor lijf en leden en voor je innerlijke rust.
Zit jij met je 'golf' niet in een risicogroep (die van 80+ zeg maar)?
Golf en tennis kunnen weer in Zwitserland sinds afgelopen maandag. En vanaf 11 mei weer de sporthallen en de hele horeca.
Golf is voor paupers.
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:28: Gelukkig voor u punniken ook.
@van Oeffelen | 01-05-20 | 15:28: Punnik voor mij eens een mondkapje.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:35:
Voor paupers en bejaarden. Het zal wel. Maakt me geen ene fuck uit wat u ervan vindt. Ik geniet ervan. En er is geen enkele reden waarom het nu niet zou kunnen.
@Dick Luyenlomp | 01-05-20 | 16:12: en toch kan het niet en heeft u zich daar naar te schikken. Geen golf voorlopig voor u, tenzij je zo'n WC mat hebt, lekker tijdens het scheiten een scheitsport spelen. Dat is win-win.
As Ronald Reagan said: "Both politicians and diapers need to be changed often and for the same reason."
Mark Twain
@Plaktong | 01-05-20 | 15:24:
Oké, zou kunnen.
Maakt het niet minder toepasselijk.
@Kijkeensaan | 01-05-20 | 15:32: een waarheid als een koe!
@Plaktong | 01-05-20 | 15:24: marktwainstudies.com/the-apocryphal-t...
@TheOtherWhiteMeat | 01-05-20 | 15:56: wow, niets is meer wat het lijkt 😄. De quote gaat altijd gepaard met de naam van Twain. Bedankt voor het betere recherche werk.
Goed zo, gooi maar open die horeca. Wie niet durft blijft lekker thuis, wel zo gezellig want dat zijn toch alleen maar van die paniekerige zeikerTs.
Vaak ook nog frigide, to top it off.
Het enige dat ik hieruit distileer, is dat je veel blauwtjes hebt opgelopen. En dat verbaast me werkelijk niets.
Won Yip moet misschien wat zaakjes openen in China.
Bleib geschlossen.
Een paar weekjes wat minder vertier mensen beginnen te kwaken. Luxe poesjes.
Kul. Nog enkele maandjes op deze basis verder en dan is er geen vertier meer.
Ik ben het met u eens hoor. Demense klagen alsof ze werkelijk opgesloten zitten. Het gaat nergens over. En ik deed ooit echt tijd, en dat is een stuk minder comfortabel kan ik u zeggen. Geen biertjes kopen iig en niet reaguren.
Een week of acht ondertussen.
Geen restaurantje, kappertje, kopje koffie op het terras.
Beperkingen in de supermarkt, op straat, het strand, het bos.
Maar ja, als je gewend bent nooit iets leuks te doen, dan is het een makkie.
Dit zijn mensen die hier van leven en vaak jaren lang hun hele zieL en zaligheid ingestopt hebben. Ze weten zelf ook heus wel dat er niks open gaat zolang onze grote bebrilde leider hier geen groen licht voor krijgt van zijn OMT.
Iedereen waarvan zijn inkomen wordt afgenomen en geen zicht heeft op een datum waar hij weer in zijn levensonderhoud kan gaan voorzien zal zich laten horen. Ook gij Brutus.
@Digikluizenaar | 01-05-20 | 15:28: precies. Alle sympathie voor mensen die het echt zwaar hebben vanwege verlies van baan of bedrijf, of gezondheid van zichzelf of naasten. Maar man, man, man, die mensen die even niet naar de kroeg kunnen en lopen te janken... Tering.
@Ruimedenker | 01-05-20 | 15:28: En wat als je de financiële middelen niet hebt om die leuke dingen te doen? Inderdaad dan is dit een makkie.
Kan er geen pluk ze wet op die Won Yip losgelaten worden met zijn illegale gokpraktijken en dat verdelen onder de horeca.
Iemand die snorren bijknipt is een mondkapper.
En iemand die zijn plaat poetst?
@RickTheDick | 01-05-20 | 15:21: geen mondkapper.
Handen wassen. Anderhalvemeterafstandhouden.
Hahaha!
Doventolk grapje.
En doorrrrrrrr.......
Wat een onzin allemaal.
Ze gaan onderzoeken of mondkapjes mogelijk zijn, NU AL????
Als je niets zinnig te zeggen heb hou dan je bek.
Je zou het voorbeeld kunnen geven.
@Guillermo | 01-05-20 | 15:20: Zegt spuit 11.
Er is ook nog geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de vraag wat het effect van mondkapjes in Nederland in de maand mei van 2020 is. En zonder wetenschappelijk onderzoek kun je niets.
Eind mei worden de eerste resultaten van dat onderzoek verwacht, maar daar heb je weer niets aan voor de maand juni, dus dit gaat nog wel een poosje duren.
Ze willen ook onderzoek gaan doen naar het mogelijk jaarlijks inspuiten van mensen met een klein stukje onschadelijk virus. dat schijnt soms ook te helpen.
Maar alles nog heel pril.
Rutte : De man die bananen recht kan lullen .
De Nederlander: Het volk dat zich alles op de mouw laat spelden
GODVERDOMME! er kleven risico's aan het gebruiken van mondkapjes. Daarachter verschuilen.... Wat een lulkoek wat een blammage. Neee LUL regel nou gewoon die mondkapjes, NU, en natuurlijk is dan de crisis niet opgelost , en natuurlijk moet je mensen instrueren hoe je ze goed moet gebruiken, maar LUL datjebent: Er Zijn Geen Fuking Mondkapjes omdat je een te log en te traag overheidsorgaan hebt om dat te regelen.
Ieder land moet ze gewoon zelf produceren. We hebben het hier niet over complexe onderdelen voor de ruimtevaart.
Waarom de neuk wordt daar zo mee gewacht?
@Gajus | 01-05-20 | 15:22:
Bijvoorbeeld... Het zijn mondkapjes geen quantumcomputers, gooi godverdomme 1 van de honderden miljarden die naar het klimaat gaan ff naar 1 fabriek en we hebben meer goede mondkapjes dan we ooit kunnen gebruiken. Maar het logge overheidsorgaan werkt te traag. Dat is het probleem.
@Gajus | 01-05-20 | 15:22:
Het ego speelt een rol, we hebben eerst gezegd dat mondkapjes niet helpen en houden daar tegen beter weten aan vast.
Het niet goed gebruiken van een mondkapje dat door de hele wereld gebruikt wordt.
@marrretje | 01-05-20 | 15:29:
Het is idd hun ego, maar wat betreft dat ze hun eigen falen niet durven toe te geven dat ze te log en te traag zijn, te inflexibel, te star. Overheid.
@peterdh | 01-05-20 | 15:32: kijk naar de Dividend belasting: prutte was de enige nog, die voor was (met de Shell, Unilever en DSM boys) alle andere experts, wat hij zich nu achter verschuilt, waren tegen. De moo ...,, Ik bedoel huichelaar.
En de risiko's van het niet gebruiken van mondkapjes neemt hij zonder verdere plichtplegingen voor lief. Dat zo'n warhoofd premier kan worden...
@peterdh | 01-05-20 | 15:32:
Nederlandse overheid is daarmee doordrenkt op ieder niveau. Teamleiders en nog lagere onderknuppels die aan hun eigen plan vasthouden ondanks feiten toch doordrukken.
Zo ken ik de Nederlander weer. Schijt aan de overheersers.
Waarom denken ze daar in Den Haag dat de bevolking zo achterlijk en dom is dat ze niet kunnen weten en nooit kunnen leren hoe je een mondkapje gebruikt?
Omdat er niet genoeg zijn. Dat snap je toch wel.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:18:
Omdat de overheid te log en te traag is om het te regelen. Het kan wel. Alleen onze overheid is te log en te traag.
@peterdh | 01-05-20 | 15:19:
Ik zou gewoon in NL wat fabriekrn uit de grond stampen. We maken al mondkapjes zelf, maar nog lang niet genoeg. Alle afhankelijkheid met het buitenland laten verdwijnen wat mondkapjes betreft, want dit blijft nog wel even en de wereld gaat er alleen maar méér gebruiken.
In Duitsland is het verplicht om een mondkapje op te doen als je boodschappen gaat doen; alle huisvrouwen daar hebben voor elk gezinslid een uitwasbaar mondkapje gemaakt, volop instructies daarvoor op het internet, en door de overheid gepromoot.
Disclaimer: dit geldt voor omgeving München, geen idee of het in de andere deelstaten ook zo geregeld is...
@libertat | 01-05-20 | 16:16: en @gaffelbaard
Hier 070. Youtube geeft goed les. Ik maak ze nu zelf, heb goed patroon. Wasbaar en met een verwisselbaar filter. Filter naar keuze.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:18:
Nee, nee. Daar ging mijn vraag niet over. Wat jij zegt gaat over beschikbaarheid (en schaarste, die er nu is. Ik had het over gebruik, of de wijze van omdoen en dragen. Dus niet over schaarsye of beschikbaarheid.
Heb je geluisterd naar Rutte? Hij zei iets van dat verkeerd gebruik kan leiden tot verspreiding enz bla bla.
Nou, je hoeft echt geen kamergeleerde te zijn om die dingen goed te gebruiken, maar Rutte lijkt te denken dat de bevolking te dom is om te weten hoe je zo'n ding om moet doen. Ik weet niet wat jij ervan vind, maar ik voel me door Rutte beledigd.
Ook aan de andere reaguurders: jullie reacties gaan over schaarste, zijn ze wel beschikbaar, hoe kan je ze zelf maken...
Niet nodig.
Ik HEB mondkapjes! Dat is het punt niet.
Het punt is dat Rutte mij ontraadt ze te gebruiken. Niet omdat het kan helpen het risico op besmetting te verminderen.
Nee, omdat HIJ denkt dat burgers, dus ook ik, te FOM zijn om te weten hoe ik zemort gebruiken.
En daar voel ik me beledigd door.
@gaffelbaard | 01-05-20 | 17:39:
FOM = DOM
Sorry voor de typo
@gaffelbaard | 01-05-20 | 17:35:
Goed gebruik van een mondkapje kan niet zo moeilijk zijn. Ik denk dat Rutte hiermee op de proppen komt, gewoonweg omdat er niet genoeg mondkapjes zijn om ze door iederéén te laten dragen. Ik voel me niet zo zeer beledigd, ik denk dat er voor een deel wel waarheidin zit, maar zodra er wél genoeg mondkapjes zijn heeft niemand het meer over het juiste gebruik ervan. Dat zoeken verstandige mensen dan gewoon op, op internet.
@Papa Jones | 01-05-20 | 18:24: textielen en uitwasbare mondkapjes gaan als handgels en pleepapier over de toon bank. Zoete broodjes uit China liever niet. Dat geeft alleen maar ellende, maar het aanbod is reuze en voor elke stijl is er een mondkap. Zelfs Nike had ze dacht ik.
Ik ben moe. Corona moe. U ook?
Bleib zu Hause.
Nope. Afgezien van die anderhalve meter is er in mijn leven niks veranderd (nou ja, er zijn tenten dicht en er staan soms wat rijen, allemaal klein bier).
@Ichneumonidae | 01-05-20 | 15:25: En ik sta 's ochtends niet meer in de file.
De rest van mijn collegas werkt thuis, dus ik heb het hele kantoor voor mezelf.
@Dezenaamhier | 01-05-20 | 15:26: LOL, metoo. Top.
Ik heb er bijzonder weinig last van en of er nou een kroeg meer of minder is in de buurt zal me aan mijn reet roesten.
Als je ziet wat die Rutte staat te liegen als het om mondkapjes gaat zou je toch denken dat er geen hond meer vertrouwen heeft in die vent maar nee hoor, den Nederlander beloont hem met tien extra virtuele zeteltjes, wekelijk onbegrijpelijk.
Hij is gewoon realistisch dat is wat anders dan liegen.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:18: Ja ik weet het, heel de wereld is gek behalve Rutte en aanhang, veel succes er mee.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:18: Stel je voor wat er gebeurt als Rutte het volgende aan zou geven:
"Mondkapjes, mits goed gebruikt, helpen bij het voorkomen van besmetting van anderen. Mondkapjes in het openbaar worden aanbevolen. Alle mondkapjes die nu in nederland zijn hebben we af laten keuren, er zijn dus geen mondkapjes beschikbaar"
Dan hebben we paniek, ongeloof, mensen die het niet snappen en zichzelf onderhoesten etc. Dat gaat 'm niet worden.
Het is heel wel te begrijpen, hij doet het naar vermogen goed. Je had nu echt niet opgescheept willen zitten met een ander.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:18:-
Hij is misschien wel een berekenende, vreedzame en voor sommige mensen nuttige psychopaat.
@zwellevertje | 01-05-20 | 15:19:
Misschien ben je zelf wel de gek en is de rest gewoon normaal.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:38: Tuurlijk, en dat de rest van de wereld wel het nut van mondkapjes inziet is ook maar een waan voorstelling. Gelukkig hebben we jou nog om ons, samen met Rutte en z'n menschen op de waanzin van mondkapjes te wijzen.
Zullen er genoeg wapenstokken zijn om de bevolking uit elkaar te slaan of wordt dat net zo'n drama als met die mondkapjes?
Onduidelijk of je met wapenstokken 1.5 meter afstand kan houden.
Dus krijgt iedere klant die aan de bar hangt een boete van 390 euro en een aantekening op diens strafblad. Dus de kater begint al nog voordat je de bar hebt verlaten.
Een virus laat zich niet tegenhouden door wetten. Het laat zich ook niet tegenhouden door wat een stel jankballen wil. Ik zeg: Deal with it, Er zijn ergere dingen in de wereld dan een paar weken niet kunnen zuipen of voetballen. En die economie bouwen we ook wel weer op. Laten we eerst onze egoïsme maar eens opzij zetten en zorgen dat er niet teveel mensen ziek worden of dood gaan. Het schaamrood staat op mijn kaken als ik dat gejank van een hoop hier aanhoor.
Eens
Zo is het en daar moet u het mee doen.
Hoe minder de slinkende groep mensen verdient, des te minder kan je er verplegen. Ergens ligt het omslagpunt en MOET je weer zorgen dat er belastinggeld binnenkomt.
Een paar maandjes zonder bezoek is blijkbaar het allerergste wat er is voor die bejaardenhuisklanten en medewerkers.
U krijgt gewoon uw salaris of uitkering overgemaakt neem ik aan. Niks aan de hand voor u.
Over een half jaar of een jaar gaan we eens meer testen: nos.nl/artikel/2332258-nederland-kan-...
Ben er wel klaar mee, zet de druk maar op de ketel. Doe iets gewoon.
Gelukkig, we krijgen voor de zomervakantie een advies over mondkapjes.
Waar het dus op neer komt is dat de bureaucratie de boel op houd, de overheid is te log , te traaag, en te inflexibel om adequaaat te kunnen handelen
De sfeer, de spanning, de schuine ogen, het wantrouwen.
De mensen zijn aan het veranderen.
OPEN!
Laten we het gezellig houden, voor het echt uit de hand loopt.
Restaurantjes kunnen gewoon open. Leeg tafeltje ertussen en een bijzet tafeltje om te serveren. Het verschil tussen continueren of failliet gaan.
Laat kappers hun werk doen. Gewoon testen. Waar blijven die 24000 tests per dag?
De leugen.
Stop met het splijten van de samenleving.
De grote horecabaas oet Grunnen heeft slechts 1 eis. Geef de beloofde 90% ipv de 64% van de praktijk via de NOW regeling en continueer dat. Dan blijft hij dicht zolang als het moet duren. Anders is hij per 1 juli failliet en staan duizenden werknemers op straat. Eerzaam verzet dus
Interviewer: Maar over mondkapjes...
Rutte: We wachten nog op advies daarover.
*stream weer wegklikken doet*
In Oostenrijk kan iedereen weer naar buiten; wel een meter afstand en mondkapje verplicht (Kurz moet nodig eens bellen met het RIVM!).
Maar hoe kun je in hemelsnaam bier drinken met een mondkapje?
Rietje?
@Binnenbaan | 01-05-20 | 15:12: Fuck yeah!
Een meter afstand is geen afstand.
Zuigen kreng.
@DrumPiet | 01-05-20 | 15:13:
Een anderhalvemetersamenleving is geen samenleving.
Zwitserland ook, behalve die ondingen van de MNS-Maskers. Die zullen in Zwitserland nooit verplicht worden.
@Poesman | 01-05-20 | 15:14:
Gaat ook niet op 1,5 meter afstand....
Benieuwd welke kleuterklas tita tovenaar prutte tegenover zich vindt. Wie legt deze moo .... Ik bedoel leugenaar nu eindelijk de 'dodelijke' vragen voor, vragen die al maanden niet gesteld worden door de MSM-loopjongetjes/meisjes. Zucht ..
..
Nou, u ook al niet blijkbaar.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15:13: ke
Realisme is aan jou duidelijk niet besteed.
@Papa Jones | 01-05-20 | 15 ik spaar de j'accuses graag op voor het komende volkstribunaal - ze passen niet op een a-4'tje, kan ik je melden
Die het hardst roepen zijn de grootste criminelen die roepen het hardst.
Ben je verkouden of ziek, dan blijf je thuis.
Zorg voor goede persoonlijke hygiene (handenwassen, niet in het wilde weg hoesten).
Waar mogelijk probeer 1,5 meter afstand te houden van anderen.
Waar niet mogelijk, blijf dan weg als je er een probleem mee hebt.
Zo kunnen we weer in de trein, in het vliegtuig, naar de kapper en naar een kroeg of restaurant.
Crisis opgelost.
Fantast
U klinkt als een MP
ik mis het (uitwasbaar) mondkapje in dit betoog. voor de rest eens. mondkapjes werken.
Het is geen verkiezingstijd waarin Rutte maar wat kan beloven wat hij toch niet nakomt.
U bedoelt de normale voorzichtigheid in acht nemen. Virussen zullen echter toch hun weg vinden. De mens staat daar machteloos tegen. Maatregelen helpen echter ook niets. Niet aantoonbaar. Niet te bewijzen. Virussen komen, virussen gaan, en de mensheid blijft gewoon bestaan.
Alles open en als er dan ineens teveel mensen ziek worden en er zich rampscenarios voordoen op de ICs heeft de overheid het zeker ook weer gedaan.
Uiteraard
Zeker. Dan heeft Rutte het weer gedaan.
Inderdaad
Precies.
Zo gaat het altijd. Gewoon naar de overheid wijzen....
Terwijl het echt een kwestie is van discipline, van iedereen. Mondkapjes, handen wassen.
De angel is weliswaar een beetje uit de epidemie, de cijfers laten dit zien. Maar we moeten voorzichtig blijven. Daar staat tegenover dat er veel mensen failliet gaan door het gereutel en gedraai van Rutte en Van Dissel.
De andere Europese landen gaan eerder coronavrij zijn dan Nederland. Dan heb je pas echt een economisch probleem.
Niemand is verplicht om bv naar een kroeg te gaan hoor. Genoeg mensen die er, knetter als ze zijn als ze niet in een risicogroep zitten, zelf voor kiezen om thuis voor de wasmachine te gaan zitten om te kijken of er mss nog een ander programma is.
Voor de rest triage, was er altijd al.
@Ichneumonidae | 01-05-20 | 15:35:
Niemand was verplicht om naar het carnaval te gaan en moet je eens zien wat een ellende daarvan is gekomen.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:40: Dat is heel iets anders. Mensen hadden toen nauwelijks benul rond dat griepje. Bovendien, papen genoeg.
@Gulliver | 01-05-20 | 15:40: Sjah maar zo gaat het altijd. Bij mijn schuin onderburen is er constant muziek en mensen over de vloer. Oftewel het boeit mensen gewoon te weinig. 1.5 meter afstand doet ook bijna niemand bij het wandelingetje.
Sinds afgelopen maandag blijken in Zwitseeland de McDrives weer open gegaan. De van Oefs namen na maanden weer een een Big Mac. Vanochtend de fietstocht richting Scuol iets eerder omgekeerd vanwege een stevige regenui in aantocht en vervolgens in de auto gestapt richting een van de pied-a-terres van de van Oefs, hier in Brissago aan de Zwitserse kant van het Lago Maggiore. Corona heartland. Na 3 maanden eindelijk weer. Maar wel overal bange mensjes en van de Kantonspolizei/Polizia Cantonale mogen 65+ers nog altijd niet de straat op, zelfs niet om boodschappen te doen. Maar de komende dagen worden 25 graden dus de van Oefs hebben besloten dat het kan. Het meer is nog te fris maar het fietsen zal prima gaan. De grens met de Italiaan zit dicht met een ijzeren hek. Wellicht nog tot 11 mei.
Die regenuien ...
De mcdrives zijn hier toch ook open?
Lago Maggiore altijd mooi, zelfs de Zwitserse kant. Behalve die file die er doorlopend staat bij dat industrieterrein, bij Cugnasco richting Locarno.
Dit jaar helaas geen Castello in Baveno.
Waarom plempt u uw weinig interessante levensdingetjes niet op KeinStil in Zwisterland?
@dathoujetoch | 01-05-20 | 16:13: Spreek voor je zelf. Hij schrijft beeldend en ik lees het graag.
Prutser. Big macs maak je zelf. Thuis. Alleen even zoeken naar dressing van Wishbone en dill pickle relish. Laatste kan je trouwens zelf maken maar dat duurt even. Goede broodjes bij de bakker halen of zelf maken. Smaakt tenminste wèl naar voedsel.
Je zult maar kinderen hebben .. ook een ziekte op zich.
Donder op met je collectieve tokkie-zuipzaak.
AH brengt de drank wel bij Papa Jones.
Mijn papa.
Er is maar 1 oplossing en dat is burgerlijke ongehoorzaamheid! Vreedzaam doen wat je altijd hebt gedaan, terug naar het normale leven en niet naar het nieuwe normaal.
Overigens ligt het een stuk genuanceerder. Mijnheer Meijer wil meer geld naar de horecasector en denkt dat op deze manier af te kunnen dwingen.
Bovendien kan hij wel open willen, maar ik denk zomaar dat een groot deel van de bevolking er nog helemaal niet op zit te wachten om als haringen in een ton in één of andere kroeg te gaan staan.
Precies. Mensen zijn niet dom. Die hebben wel wat beters te doen dan twee weken naar adem happen of erger.
Bij mooi weer zullen de terrassen vol zitten.
@ikbenerweer! | 01-05-20 | 15:08:
Ik denk van niet.
@DrumPiet | 01-05-20 | 15:10: Hij meent altijd voor anderen te kunnen denken.
@DrumPiet | 01-05-20 | 15:10: Ik ben er eigenlijk vrij zeker van van wel.
Zie nu al al die samenscholingen waar boetes aan uitgeschreven worden.
Zie nu al al die ouwe lullen die je gewoon in de supermarkt opzij duwen en ook perse met zijn 2 moeten winkelen.
Onze bedrijfskantine is nooit dicht geweest en daar kan 200 man in zitten er nu 100 gaat prima open alles und snelll
Zo ken ik er meer. Provinciale boeren. Wat je niet ziet dat bestaat ook niet. Stikstof? Corona? Onzin.
@ruudvangeelen | 01-05-20 | 16:16: en over allebei laten we het RIVM uit hun onkunde en metingen boven rioolputten een paniek beleid bepalen.
Ik las: Mark Rutte Misdaad Persco
@ Pritt.
De persoon onder beide linkjes "open" is dezelfde. Bovendien is Groningen meer dan De Drie Gezusters. Budtent.
Kooistra is toch allang deaud?
@Nuchternederland | 01-05-20 | 15:04:
Klopt. dit betreft Laurens Meijer.
@DrumPiet | 01-05-20 | 15:12: Las ik vandaag nog een leuk stukje over: www.ad.nl/dossier-coronavirus/grootst...
@Nuchternederland | 01-05-20 | 15:04: Ook zo'n rationele zakenman.
Open dat land.
We. Willen. Werken.
En ons voeten vegen. Aan alles.
Spreek. Voor. Jezelf. (Met. Je. “We”.)
En als je zo graag wilt werken: ik heb nog afwas staan, een volle wasmand strijk, zowel binnen als buiten mag wel schilderbeurt. Wanneer kan je beginnen?
@Stormageddon | 01-05-20 | 15:38: MooseNL is opeens stil. Voor het geval ie weer reageert; hier nog twee wc's en een gore badkamer. Kom je ff? Ik ga zo bier drinken.
Hehe.. eindelijk revolte. Op basis van welke wet kunnen ze alles nu gesloten houden? Vraag ik dan aan mezelf
Nood verordening?
Ze zijn bezig met een noodwet omdat de noodverordening niet genoeg vrijheid (haha) geeft om te doen wat ze bij de overheid willen.
Stop het nieuwe abnormaal! Gewoon de samenleving weer open gooien want iedereen is nu bang genoeg voor covid19 om zelf verantwoordelijkheid te dragen.
Een geweldige reactie! Ik had hem graag zelf verzonnen!
Dat klinkt leuk dat iemand aan het gas wil moet hij of zij weten maar het nadeel is dat met corona de besmetting deze naar andere overgebracht kan worden. Dus het risico blijft niet bij die persoon maar door zijn risico verlegt deze het risico bij anderen.
@dik van alster2409 | 01-05-20 | 15:13: U snapt het. Schreeuwers niet.
@dik van alster2409 | 01-05-20 | 15:13: Nog een keer: er zijn geen grotere risicohaarden om iets dodelijks op te lopen dan de wachtkamer in een huisartsenpraktijk of een ziekenhuis
Ook buiten coronatijden. En daar ZAT ik als hartpatiënt gewoon REGELMATIG tussen (Ben vorig jaar twee keer geopereerd)
Kappen met die onzin (de lockdown Dus).
Ken er zelfs eentje die iemand verloren is aan corona. En zelfs die heeft het gehad met deze onzin.
We zijn nu allemaal enkele weken in lockdown; dat betekent dat iedereen die zich netjes aan de regels gehouden heeft, nu óf netjes uitgeziekt is, óf nergens last van heeft gehad, of op het kerkhof ligt, of nog op de IC ligt. De enige die nu nog besmet wordt heeft dat (tot op zekere hoogte) aan zichzelf te danken, omdat die zich niet aan de regels houdt......
REAGEER OOK