Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: Nederlander betaalt DOOR

Nja, onderzoek. Een rondgang.

Mooi hè, hoe de natie tezamen komt tegen het Chinese virus en de WHO. Uit een rondgang van deze krant blijkt namelijk wij de Nederlanders andere Nederlanders gewoon door betalen. Door dik en dun, zolang de voorraad strekt. 60 tot 70 procent blijft hun sportschoolabonnement bijvoorbeeld doorbetalen. Ook de voorzitter Nederlandse Vereniging van Dansleraren is optimistisch, "De vereniging merkt nog weinig van mensen die hun abonnement willen opzeggen." De culturele sector voelt zich ook geborgen in 's lands sociale weefsel. "‘Bewaar je ticket, geniet later’, zo heeft de publieksactie die brancheclub VVEM (Vereniging Van Evenementen Makers) is begonnen. (...) ,,Mensen willen ons duidelijk steunen en vragen nauwelijks hun geld terug, er is een breed gevoel van begrip. Wij ervaren een groot gevoel van solidariteit.’’

Ook 90% van de fans blijft hun voetbalclubsteunen en vragen geen geld terug voor wedstrijden die niet doorgaan, en zelfs de helft van ons betaalt hun schoonmaker door, zonder dat er schoongemaakt wordt. Weet u, wat zijn we een ongelofelijk goed land. Maar, helaas, daar is de deskundige, psycholoog en gedragstherapeut. En die bekijkt het dan toch weer nét vanuit een andere hoek. "Je moet je solidariteit wel kunnen veroorloven. Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden.

Reaguursels

Inloggen

En mijn zwarte cross kaartjes, daar hoor je niemand over...

Feitenpliesie | 21-04-20 | 11:53

Ja, wanneer je gewoon kunt betalen gewoon doen? Maar uiteraard niet voor degenen die anders zelf in de problemen (kunnen) komen, dan lijkt het me niet verstandig.

Jan, Leiden | 20-04-20 | 20:42

[breaking news] De olieprijs is onder de $3 gezakt oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Flood-O...
"Het hoogste aantal Saoedische olieleveringen in jaren vindt deze maand zijn weg naar de Verenigde Staten, en dreigt de al moeilijke situatie in de Amerikaanse olie-industrie nog erger te maken.

Nu de vraag naar olie vastloopt in de lockdown en de opslagcapaciteit snel vol raakt, is meer Saoedische olie-invoer het laatste wat de Amerikaanse oliemarkt nu nodig heeft.

In tijden van lockdowns en sociale afstand nemen de voorraden in de Verenigde Staten enorm toe, neemt de opslagcapaciteit in veel gebieden dun toe, draaien de producenten stil en wordt de productie beperkt, en sommige regionale cijfers zijn zo laag geprijsd dat ze snel negatief zouden kunnen worden. Met andere woorden, producenten moeten mogelijk hun klanten betalen om hen te helpen de olie die ze hebben gepompt kwijt te raken.

Alsof dit nog niet genoeg was om de Amerikaanse benchmarkolieprijzen te drukken, komt er een golf van Saoedische olie op tankschepen, die deze maand richting Amerika vaart, blijkt uit verschillende schattingen van tanker-trackinggegevens.

Begin april bleek uit door Bloomberg verzamelde tankvolggegevens dat Saudi-Arabië - 's werelds grootste olie-exporteur - zijn belofte nakwam om de wereld met olie te overspoelen, zelfs als de vraag instort, met een toename van tankers die Saoedische ruwe olie naar de Verenigde Staten vervoeren Staten.

Vorige week meldde The Wall Street Journal dat het volume aan Saoedische ruwe olie op weg naar de Verenigde Staten zeven keer groter is dan de typische maandelijkse inname van Saoedische olie in 2019.

De tankers werden geladen voordat OPEC + een nieuwe overeenkomst sloot om in mei en juni 9,7 miljoen bpd van de markt te halen, toen Saoedi-Arabië een agressieve prijsoorlog was begonnen om marktaandeel te winnen nadat de vorige OPEC + -overeenkomst begin maart was mislukt."

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 19:57 | 1

Olieprijs 7 dollarcent en 7 keer grotere aanvoer vanuit S.A, ik weet weer genoeg.

steekmug | 20-04-20 | 20:54

Dus niet willen betalen voor producten en/of diensten die niet geleverd zijn, is egoïstisch? Ik heb m'n persoonlijke bingokaart bijna vol.

BubbelWater | 20-04-20 | 18:46

Overigens, over doorbetalen gesproken.
Volgens eurocommissaris Gentiloni is er geen 540 miljard, maar 1.500 miljard nodig om de coronacrisis te boven te komen.

Volgens Gentiloni zijn vooral nepotisme en corruptie zwaar getroffen door deze crisis. Ook zijn er schrijnende voorbeelden van EU-politici die al weken niet gratis hebben gegeten, terwijl de maandelijkse onkostenvergoeding bovenop hun loon nauwelijks het jaarloon van een omroepdirecteur overstijgt.

Maar Gentiloni hoopt vooral dat 1.500 miljard extra euro voldoende is om ook ergens een coronapatiënt te redden. Liefst in Afrika, maar Azië mag ook; als het maar geen Europeaan is.

Poeh poeh, goh goh, 1.500 miljard zeg.
Het is nu wel duidelijk dat de coronacrisis veel, héél veel ernstiger is dan de tweede wereldoorlog. Toen was er na afloop slechts 12,5 miljard dollar Marshallhulp nodig om West Europa er weer bovenop te helpen. nl.wikipedia.org/wiki/Marshallplan#Ui...

Dandruff | 20-04-20 | 17:45 | 2

Ik verhoog naar 18.000 miljoen miljard.

Hemke-Valsema | 20-04-20 | 17:48

@Hemke-Valsema | 20-04-20 | 17:48:

Leuk spel, EU-poker.
Alleen jammer dat je in dit spel niet mag passen.

Ik verhoog met nog 2.000 miljoen miljard naar 20.000 miljoen miljard.

Dandruff | 20-04-20 | 17:52

Nogal Nationalistisch, ik dacht dat dit verboden was door de Links Deugers, daarom koop ik in China.

Bolder | 20-04-20 | 16:59

Maar gaan we nu ook minder MRB betalen? Ik bedoel asfalt gaat in 2020 minimaal weken langer mee + uitbreiden is voorlopig nvt.

ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:54 | 2

Vrieger was het WEGENbelasting en ging het geld in het wegenfonds. Nu is het MOTORRIJTUIGENbelasting en gaat het geld in de grote vergeetput van Rutte.

Leffe Blonde | 20-04-20 | 18:43

@Leffe Blonde | 20-04-20 | 18:43:

Plus dat je 50% accijns op je benzine betaalt.
En daaroverheen (en over het kwartje van Kok) ook nog eens 21% BTW.

En op een nieuwe auto staat ook nog zo'n 40% BPM. Daar wordt door de politiek wel flink mee gerommeld om het allemaal op co2-uitstoot te baseren. Wat ook weer een wassen neus is, want "elektrisch" geldt doorgaans als co2-neutraal; terwijl elektriciteit in de beste gevallen twee keer zo vervuilend is als benzine.

Dandruff | 20-04-20 | 19:07

Die psycholoog slaat de spijker op zijn kop: ..Hollanders zijn erg solidair zolang het henzelf niets kost (lees: links;Sinterklaasje spelen van andermans geld).

Troumoetblijcken | 20-04-20 | 16:52 | 6

@Troumoetblijcken | 20-04-20 | 17:04:

Nee, dat bevestigt die domme opmerking niet.
Als 1 enkele niet-Nederlander van zichzelf zegt hij wel solidair is, betekent dat niet dat alle Nederlanders niet solidair zijn.

Toch mijn complimenten. Dat je jouw echt zeldzaam domme bewering hebt weten te overtreffen met een nòg veel dommere redenering.

Dandruff | 20-04-20 | 17:23

Da's toch iets anders dan 'solidair' zijn door andermans geld te eisen.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 17:33

Betaalt iemand anders jouw schoonmaker dan?

Mensen zijn gewoon mega-solidair en voelen zich verantwoordelijk voor kunstenaars en schoonmakers: daar stoppen ze pas mee als het water ze zelf aan de lippen staat.
Dat de feiten niet overeenkomen met jouw wereldbeeld is jouw probleem.

******** | 20-04-20 | 22:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb ook nog niets opgezegd, want inderdaad solidair. Ik wil zelfs mijn abonnement bij Belastingdienst aanhouden, maar zou dan wel graag bepaalde modules uit willen zetten. Zoals betalen voor de EU, Eurobonds, gelukszoekers, klimaathysterie en stikstofwaanzin. Om er een paar te noemen...
Voorts wil ik dat de salarisverhoging en bonus voor KLM bobo's wordt omgezet in een voucher dat ze louter binnen één jaar kunnen verzilveren binnen Nederland en zonder refunds. Overdraagbaar tegen meerkosten.

Chiant | 20-04-20 | 16:50 | 2

Het basispakket dus, zonder toeters en bellen, bommen en granaten, deugers en dreigers. Kan ik me helemaal in vinden.

Graaisnaaiert | 20-04-20 | 17:25

@Graaisnaaiert | 20-04-20 | 17:25:
Mwah, wel met "bommen & granaten" (in brede context), maar dan voor een goed uitgeruste Nederlandse politie, justitie, defensie en grensbewaking.

Chiant | 20-04-20 | 18:07

Sinds de cockdown en dus niet meer uit kan gaan eten bestel ik minimaal 2x per week bij m'n favo resto's. Daarnaast doneer ik eigenlik alle horeca die ik ken en waar ik een leuke tijd heb gehad. Zelf vind ik dat ik goed bezig ben. Nu jullie weer.

ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:46 | 2

ben benieuwd naar die cock..down

Troumoetblijcken | 20-04-20 | 16:53

@Troumoetblijcken | 20-04-20 | 16:53:
Je had vroeger in Amsterdam de Cockring, perfecte plek om HIV op te lopen. Maar het is inmiddels gesloten geloof ik, dus dat is een Cockdown.

Graaf_van_Hogendorp | 20-04-20 | 16:54
-weggejorist-
Kluukluuk | 20-04-20 | 16:42 | 1

Hopelijk blijft de consument lokale bedrijven steunen en niet altijd uit gemakzucht alles bij BOL bestellen om de bank niet af te hoeven. Bedrijven als BOL, Amazon, Action, enz zie je nooit op lokale voetbalshirts staan, de kleine ondernemer om de hoek wel.

XverderNix | 20-04-20 | 16:40 | 2

Mijn lokale voetbalclub heeft Ziggo op het shirt staan. Die zorgt voor de verbinding voor deze tegel

Risingson | 20-04-20 | 16:52

Ik heb een hekel aan voetbal
*Koopt bij bol*

******** | 20-04-20 | 22:39

Koop Nederlandse waar? Die arme boeren en kledingnaaiers in ontwikkelingslanden moeten dan maar extra teruggang incasseren?

Shoarmamasutra | 20-04-20 | 16:35

Mooi moment om alles even op een rijtje te zetten wat er allemaal uit gaat en wat goedkoper kan kan en wat geschrapt kan worden. Energie voorschot even aangepast (zachte winter en we hoeven wat minder belasting te betalen van Rutte), kijken of we nog onder gemeentelijke belastingen uit kunnen komen.
Lidmaatschap van de belastingdienst opgezegd, alleen ff afwachten wat de opzegtermijn daar is....

klaas24 | 20-04-20 | 16:30 | 2

Energie voorschot omlaag? Hier minimaal met 10 euri p/m omhoog gegaan imv. hoger energieverbruik maart + half april.

ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:47

Dat moet je door de baas laten betalen natuurlijk.

klaas24 | 20-04-20 | 17:03

Zelfs illegale schoonmakers worden vaak voor een deel doorbetaald. Wel sympathiek.

van heinde en verre | 20-04-20 | 16:30 | 1

De uitkeringen gaan gewoon door, waar moeten ze het anders aan uitgeven?

Sneerpoets | 20-04-20 | 21:23

Oh kut.
Eredividie Live nog opzeggen.

* holt naar de laptop *

Papa Jones | 20-04-20 | 16:25

Zag net dat 56% van mijn bonus naar Rutte gaat. Alvast een kleine bijdrage om in het zwarte gat dat eurobonds heet te kieperen. Anders weet Kaag er wel raad mee. Misschien nog wat extra aan Marokko overmaken zodat wij enerlaatste het op stapeltje belanden. Die bijna half miljard die ze een maand geleden heeft overgemaakt heeft in ieder geval geen indruk gemaakt.
Leuk dat dit zooitje meer beloont word voor mijn werken dan ik, daar doet een mens het voor.
Zo ik ga even met mijn hoofd tegen de muur bonken...

HetLichtInHetZuiden | 20-04-20 | 16:15 | 5

@Szymon | 20-04-20 | 16:38: ik ben ZZP'er en wel eens in Indonesie uitgelegd hoe dat nou zit in Belanda. Een factuur van 1000 euro (voorbeeldbedrag) maar je ontvangt eigenlijk 1200 euor (BTW). Maar na aftrek van alle verplichte onzin hou je 550,- over; dan moeten je kosten er nog af EN dan moet je nog van leven EN WEER allerlei belastingen en toeslagen betalen. Ze dachten dat wij Belanda's zo rijk waren. Dat zijn we ook, maar tis toch anders.

ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:51

@ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:51:
Zolang ik mijn kinderen niet voor 5euro per nacht hoef te prostitueren vind ik het best hier in Belanda.

Maar het is wel waar dat je lonen niet zomaar kunt vergelijken tussen 'goedgeregelde landen' en 'ontwikkelingslanden'

******** | 20-04-20 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb de contributie van mijn club ook gewoon doorbetaald en blijf dat doen. Het is een kleine vereniging van ca. 30 leden. Als er 10 zouden stoppen met betalen dan wordt de (hoge huren) clubruimte onbetaalbaar en dan is het einde van het kluppie snel gerealiseerd.

Broadsquire | 20-04-20 | 16:13 | 4

@Trumme | 20-04-20 | 16:18: john de Mol heeft anders al meermalen Tv rechten gekocht voor miljarden, waarvan een deel ook via KNVB ten goede komt aan kleine cluns.

Shoarmamasutra | 20-04-20 | 16:32

Dit was een beetje dubbel voor ons, we sporten al 6 jaar met 2 mensen bij dezelfde sportschool. Helaas zijn de tarieven steeds opgeschroefd zonder berichtgeving (werd in totaal 80 euro per maand met 2) ook is er vanuit de club niets gecommuniceerd over compensatieregelingen o.i.d.

Uiteindelijk maar opgezegd, 2 uur later een mailtje (naar alle leden) dat ze hopen dat mensen lid blijven en dat er dan een After-Corona party komt. Maar geen uitsluitsel over contributiecompensatie o.i.d.

Ik ben best bereid om (kleinschalige) verenigingen/clubs te sponsoren maar dan verwacht ik wel dat ze vanuit hun kant pro-actief communiceren wat de bedoeling eigenlijk is. Niet afwachten tot de mensen echt afhaken.

Szymon | 20-04-20 | 16:42

@Szymon | 20-04-20 | 16:42:
Het voelt absoluut een stuk fijner als een bedrijf vraagt of je ze aub wil sponsoren dan als ze zomaar je geld houden ja.

Nou ja, voor de meeste mensen althans. Mijn moeder was ontzettend boos dat de museumjaarkaart ook om zulke sponsoring vroeg. Maar die is dan ook een gierig kreng dat niks geeft om kunst en alleen maar naar musea gaat om indruk te maken op de buren.

******** | 20-04-20 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

D66 vraagt om tegoedbonnen van je organen!

funkyd | 20-04-20 | 16:11 | 1

mijn lever en nieren inmiddels wel ja

ruudvangeelen | 20-04-20 | 16:52

Iemand al het abonnement op de 'Wachttoren' opgezegd?

kwark001 | 20-04-20 | 16:01 | 2

Op de Dam kreeg ik eens zo een blad aangereikt en wilde weigeren, ik dacht waarom eigenlijk zou ik dat doen, ik nam het aan en zette mij op een stenen bank en begon het blaadje te lezen.
Het inzicht daalde neer in mijn hoofd. Wat een gekken zijn het toch.
Ik heb het blaadje terug gebracht en gezegd; zonde van het papier en de inkt. Gegroet.

Gokmaar | 20-04-20 | 16:33

Vergeet het maar, is net ‘Hotel California ‘.

Sinterbikske | 20-04-20 | 16:52

Sja, natuurlijk betaal je door. Anders krijg je gezeik en moet je een veelvoud van de oorspronkelijke som betalen of erger.
Ben zelf een enorme chaoot met papierwerk dus laat het allemaal automatisch lopen. Vergeet je ook niets en belandt er ook niets op de stapel "doe ik straks wel". Af en toe controleren of het allemaal nog steeds goed gaat en hoppa, klaar is Graai. En zijn de inkomsten minder? Soit, dan heb ik ook minder om uit te geven maar vaste lasten gaan altijd voor.

Graaisnaaiert | 20-04-20 | 15:53 | 3

Wel rekeningen blijven checken, oom Graai. En ieder jaar die automatische incasso's checken. Je betaalt al snel teveel.

Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 15:58

Je moet natuurlijk niet zomaar stoppen met betalen.
Maar bij veel bedrijven (zoals sportscholen) kun je je abonnement opzeggen en straks weer opnieuw lid worden.

******** | 20-04-20 | 22:57

Bijna OT: Wat ongemerkt voorbij is gekomen, is de ophokplicht voor kippen.
En in eene kan ik mijn "vrij uitloop" doosje eieren niet meer vinden in de winkel.
Nou betaal ik voor die eieren iets extra en dat zie ik als de kosten en moeite die de kippenhouder (of hoe je dat ook noemt) er in steekt om die beesten een behoorlijk leven te geven. Als er dan een ophokplicht actief is, dan heeft die kippenhouder nog steeds die kosten en extra moeite.
Als we die regeling eens iets aanpassen, kunnen we ook solidair zijn met deze mensen, en kan ik mijn doos "vrij uitloop" ook weer vinden.

NatNiks | 20-04-20 | 15:51 | 3

Over luxeproblemen gesproken...

Graaisnaaiert | 20-04-20 | 15:53

20.000 kippen in een grote schuur opsluiten is geen vrije uitloop.

RickRD | 20-04-20 | 15:55

@RickRD | 20-04-20 | 15:55:
Dat is 'scharrel', bij 'vrije uitloop' krijgen ze ook een klein beetje buitenlucht

******** | 20-04-20 | 22:59

Bij culturen met een inherent collectieve narcistische persoonlijkheidsstoornis zal je geen verschil merken. Die waren al extreem egoïstisch en in zichzelf gekeerd en daar helpt verder geen lieve moer aan.

BASinnic | 20-04-20 | 15:49 | 1

Maar dat soort lutsers heeft ook nooit een tekort aan bvb wc-papier .
Het delen met anderen wordt dan weer een ander verhaal .

likmegaties | 20-04-20 | 15:59

Dood aan de Chinese Communistische Partij.

Nederland80 | 20-04-20 | 15:47 | 2

Mooie losse flodder, maar wel mee eens.

guile | 20-04-20 | 15:52

De tijd dat belastingen werden geheven om geld voor de staat binnen te halen ligt al een tijdje achter ons.

Tegenwoordig moet de staat geld uitgeven om uberhaupt belastingen te kunnen innen.

Polarisator | 20-04-20 | 15:45

Ja, dezelfde evenementen die gewoon door zouden gaan Corona of niet, met alke gevolgen van dien. Ik betaal helemaal niks door.

marrretje | 20-04-20 | 15:40

Gelukkig kunnen we in deze barre tijden rekenen op landen waar Nederland de afgelopen 50 jaar voor miljarden en miljarden en miljarden in gepompt heeft, in het kader van ontwikkelingshulp, samenwerkingsverbanden en gezamenlijk belang voor demping algehele bodemloze putten!! Dus kan nu rustig achterover leunen en mogelijk wordt mijn salaris voor dit minimaal een jaar opgevangen, ik zeg *plop*

TijdelijkOptimist | 20-04-20 | 15:39

"Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden"

Dat is niet egoïstisch maar verstandig. Anders zouden we het net zo goed "egoïstisch" kunnen noemen als NL niet wil opdraaien voor de corona schulden van Italië en Frankrijk. Dat zou bizar zijn namelijk.

Oh. Wacht.

Macroglossum | 20-04-20 | 15:38

Hollandse waar?
Ik heb een lithografie machine bestelt bij ASML.
Een paprika en een stuk oude kaas bij de boer.

Maken we nog meer in Nederland dan? We doen voornamelijk aan dozenschuiven en sociale broekzak-vestzak projectjes.

Polarisator | 20-04-20 | 15:38 | 3

ja, zo heb ik zelf een radarsysteem besteld bij Hollandse Signaal, hoewel ik daar waarschijnlijk eerder de Fransen mee help.

Glasgow Argus | 20-04-20 | 16:06

De globalisten is gelukt wat bommenwerpers tijdens WO-2 nooit is gelukt: Philips weg, Fokker weg, DAF weg.

Chiant | 20-04-20 | 16:58

Moet je wel voor hebben doorgestudeerd om zoveel wijsheid hierop los te laten

Eddy67 | 20-04-20 | 15:35

Oud collega vertelde ooit dat hij een voorstander was van principes. Mits betaalbaar anders via de toedeledokie de oven in.

F. Jacobse | 20-04-20 | 15:35 | 2
-weggejorist-
Zeikerd | 20-04-20 | 15:37

Dit vind ik echt te ver gaan,

"Amsterdamse organisatie stuurt ruim 10.000 kilo hondenbrokken naar Curaçao"
bron: AT5

AntonJansen | 20-04-20 | 15:31 | 5

Daar lusten de honden geen brood van.

van Oeffelen | 20-04-20 | 15:36

Swa's zijn wel alleseters, maar ik denk dat hondenbrokken een stap te ver is.

Balletje Mayo | 20-04-20 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

dus als je van de honger geen ontlasting hebt word je egoïstischer.

"Je moet je solidariteit wel kunnen veroorloven. Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden.”

harries | 20-04-20 | 15:30

En betaald.

Stikstofnarcose | 20-04-20 | 15:30 | 1

Mooi!

Normpje | 20-04-20 | 16:37

"Je moet je solidariteit wel kunnen veroorloven. Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden.”

Maar, hoe moet ik die solidariteit nu zien in het licht van al die afgewezen tegoetkomingen die de overheid ruimhartig beloofde te verstrekken? Is de overheid hier dan ook 'als eerste egoïstischer' geworden?

kweethetooknietbeter | 20-04-20 | 15:25

Mijn wiskundeleraar zei vroeger: "Een punt is een ondeelbaar stipje". Als je op dat punt bent aangekomen, is er geen stip meer aan de horizon!

hetgingperongeluk | 20-04-20 | 15:23 | 1

De beste man had het helemaal uitgestippeld.

Nehemia | 20-04-20 | 15:36

Mijn sportschoolabo á 2 tientjes per maand kan ik niet wakker van liggen. We bestellen nu met enige regelmaat eten bij lokale restaurants die nu doen bezorgen of afhalen mogelijk maken, even duur als wanneer je d'r als vanouds zou gaan eten met minder kwaliteit natuurlijk. Ook niet zo'n ramp, al is het maar om de lokale middenstand te steunen en het eten is nog steeds lekker.

Wij hebben alleen ruzie gemaakt met het kinderdagverblijf, want die gingen wel erg opportunistisch met de coronamaatregelen om en dat kost ons nu al een paar maanden letterlijk honderden euro's. Nu werken vrouwlief en ik beiden fulltime en werkt mijn vrouw ook nog diensten, dus we zitten sowieso aan een flexibel opvangcontract vast met het hoogste uurtarief á 10,50 per uur. Omdat we beiden goede inkomens hebben krijgen we het minimum aan kinderopvangtoeslag terug, dus ongeveer tweederde komt uit eigen zak. Overheid/belastingdienst hebben inmiddels aangegeven een groot gedeelte van die eigen inleg te gaan vergoeden, maar daar zit een maximum aan verbonden. Veel KDVs gaan nu daardoor met hun uurtarief op die grens zitten. Die van ons niet, die houdt lekker voet bij stuk en blijft het maximale uurtarief vragen ondanks dat ze nu een boel minder onkosten hebben (personeel met 0 uren contracten dat nu niet werkt, geen luiers, geen eten en drinken). Dat gaat ons een brug te ver.

Le Roi | 20-04-20 | 15:19 | 5

Neem je toch gewoon een nanny? Of zijn die 2 salarissen daarvoor niet toereikend? Of jij, of, je vrouw stopt met werken. Dan heb je het probleem zo opgelost. Of kan dan de hypotheek niet meer betaald worden?

Mark_D_NL | 20-04-20 | 15:52

@Mark_D_NL | 20-04-20 | 15:52:
Probleem van nanny / au pair is continuïteit.
Daarom hebben wij 3 nanny's. 2 super lekkere en 1 die er werkt.

Kaas de Vies | 20-04-20 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

waterschapbelasting vind ik nl genoeg.

newray | 20-04-20 | 15:18

Wij betalen dirigenten en muziekinstructeurs ook door. Voorlopig. Maar een orkest waarin alle muzikanten anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden, gaat hem niet worden schat ik zo in. Aan het doorbetalen zit natuurlijk ergens wel een limiet.

Leptob | 20-04-20 | 15:17 | 4

Die cultuur kan al decennia niet zonder subsidies.
En in principe ben ik tegen iedere subsidie,met name als er geen tijdslimiet is.

pejoar | 20-04-20 | 15:32

Ik denk dat alpen- en midwinterhoornblazen, jodelen, keltische oorlogsharpspelen en andere... solitaire... muzikale activiteiten nog eens heel groot gaan worden.

Voorgeenchanterikpeu | 20-04-20 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zo niet in Belgie waar Sporting Lokeren failliet verklaard is.

van Oeffelen | 20-04-20 | 15:16 | 1

Van der Gijp stond daar ooit onder contract. En van het tekengeld kocht hij meteen een Porsche.

Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 15:31

Nederland blijft hopelijk ook gewoon de gematigde opstandelingen steunen.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 15:15 | 4

Zolang we weer Dafjes gaan bouwen en ze die leveren in ruil voor olie/gas/delfstoffen vind ik het prima. Anders zakken ze er maar in.

Graaisnaaiert | 20-04-20 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Toch wel raadzaam om in deze tijd van crisis bepaalde lidmaatschappen op te zeggen, al is het maar om uw medeplichtigheid aan deze crisis niet langer te verlengen.
Daarom bij deze een paar handige links:
www.vvd.nl/opzeggen/
www.cda.nl/contact/
d66.nl/opzeggen/
www.christenunie.nl/vraagoverlidmaats...

En ook als gedoogsteunDeugkneus doet u er goed aan te vertrekken:
groenlinks.nl/formulieren/ik-wil-mijn...
Het staat ook niet verkeerd om u daarna alsnog diep te schamen voor het leed wat met uw steun aan deze terreurclub is veroorzaakt.

Abject | 20-04-20 | 15:15 | 2

hear hear! deze mogen direct de fles op!

ikworstelengadouchen | 20-04-20 | 15:25

U wilt dus een democratie met alleen partijen die uw opvattingen uitdragen.

IJsbrekert | 20-04-20 | 15:54

"De prijs van een vat Amerikaanse olie is maandagmiddag met 39% gedaald tot een recent ongekende diepte van $11,20 per vat"

Net 1000 vaten besteld.

AntonJansen | 20-04-20 | 15:15 | 5

@Abject | 20-04-20 | 15:21: Dat is ook precies het plan van Putin. Hij heeft geld en gaat deze kans om de concurrentie om zeep te helpen niet laten liggen. De VS kan ook eens ophouden met de sancties, bijvoorbeeld vanwege Nordstream2. Die leiding gaat nu met een Russisch schip afgebouwd worden, nadat de vorige pijpenlegger 150 kilometer voor de kust voor de druk uit de VS gezwicht is.

Frau Merkel | 20-04-20 | 15:23

@Frau Merkel | 20-04-20 | 15:23: Duitsland massaal aan het gas,schoon en goedkoop.Amsterdam wil geen gas maar iets wat waarschijnlijk niet echt goed werkt.Kost ook 65 miljard.
twitter.com/kreuger_kevin?ref_src=tws...

pejoar | 20-04-20 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

"Je moet je solidariteit wel kunnen veroorloven. Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden.”

Lijkt me volkomen logisch. Alleen zolang men solidair kan zijn zal men dat zijn. Ik heb ook tickets liggen voor een evenement dat geld hoef ik nu niet direct terug, het zou wat anders zijn als ik m'n baan verlies en toch rond moet zien te komen.

ikworstelengadouchen | 20-04-20 | 15:14 | 2

Verwijst hij nu naar de spaghettislikkers?

Frau Merkel | 20-04-20 | 15:24

@Frau Merkel | 20-04-20 | 15:24: wellicht op internationaal niveau ja. maar die lui in het Zuiden van de EU kunnen wel de pot op. nooit gespaard en altijd op andermans geld geleefd. nu misbruikt men daar deze crisis voor om ons als Nederlanders nog meer geld afhandig te maken wat ze nooit terug betalen.... Nein Danke!

ikworstelengadouchen | 20-04-20 | 15:28

Gewoonlijk geef ik 100 euro per week aan hoeren uit. Die steek ik nu toch lekker in mijn zak!

sjuul69 | 20-04-20 | 15:12 | 3

Ben er vd week bij eentje thuis geweest. Kon alleen met mondkapje op maar houd alleen van orale seks dus hield op.

AntonJansen | 20-04-20 | 15:14

Ook hier betaal je niet, terwijl je er wel gebruik van maakt. Je hebt iets met zak.

Normpje | 20-04-20 | 15:28

En een volle zak is lekker!

pejoar | 20-04-20 | 15:37

Wat een ongelooflijk goed land, met ongelooflijk goede mensen die allemaal ongelooflijk goed met elkaar kunnen opschieten.

Sleutelwoord: ongelooflijk.

threeheadedmonkey | 20-04-20 | 15:11

if (bron is AD or bron is PRAVDA)
then
invert(kop)
negeer(inhoud)
do_action(het tegenovergestelde)

pjotr nicknaamtov | 20-04-20 | 15:11 | 1

haha

timmert12 | 20-04-20 | 15:21

Ik hoef geen deskundige gedragstherapeut te zijn om te snappen dat "Mensen die het nu zelf minder hebben of minder gaan krijgen, zullen als eerste egoïstischer worden.”
Alleen ik noem dat niet egoistisch, dat is realistisch.
Wat je niet heb kan je niet delen. Wie kan dat verlangen?

Gerf | 20-04-20 | 15:11 | 2

De Nederlandse overheid natuurlijk!

Frau Merkel | 20-04-20 | 15:25

Frans Timmermans?

Arachne | 20-04-20 | 20:11

Volgens mij is dit gewoon een manier waarop GS ons smeekt om aub niet ons premium lidmaatschap op te zeggen...

Joost Maghetweten | 20-04-20 | 15:11 | 2

Zou kunnen. Echter, GS is dag en nacht open, werken harder dan normaal. Dat doet niemand. Dus gewoon betalen!

Normpje | 20-04-20 | 15:27

We komen zo langzamerhand in een situatie waarbij de helft van de bevolking het wel best vindt allemaal ( ambtenaren, semi-ambtenaren, subsidie instellingen, gemeenteambtenaren, rivm…, en ga zo maar door ) en de andere helft aan de geelhonger ligt, failliet gaat en naar de voedselbank moet.

ceesreis | 20-04-20 | 15:10 | 1

Dacht om een wielrenuitdrukking te gebruiken dat het geeuwhonger was. Geelhonger is een zucht naar de verfkleur geel zoals Van Gogh dat had.

ik_wacht_niet | 20-04-20 | 15:14

"Egoïstischer" tja je zult maar ontslagen zijn of geen opdrachten meer krijgen dan moet je kiezen tussen vaste lasten en brood en bv een sportschool abo.
Dan wordt je door deze klootzakken als een egoïst gekenmerkt, wat een eikel.

Miezerig | 20-04-20 | 15:08 | 1

ja, het is toch niet te geloven. Wat een lul.

inCol | 20-04-20 | 15:13

Betaal mijn skybox in de ArenA ook gewoon verder.

Guillermo | 20-04-20 | 15:08

Ik heb ondertussen een beetje in de gaten dat het vooral de ouderen zijn die zeuren om compensatie. Bij NS kunnen 60-plussers reizen met keuzedagen (EUR 3,50 per stuk). Die moeten ze dan per 7 kopen naast een dal voordeelabonnenemt. Nu zijn die kaarten steeds twee maanden geldig, waarna ze vervallen. De klantenservice van NS liep geheel vast van de bejaarden die massaal een uur in de wacht bleven hangen om te informeren naar 'een oplossing' voor het 'probleem'. En ook bij de Museumkaart zijn het de bejaarden die maar blijven doorzeuren. Zo'n kaart kost ongeveer 5 euro per maand... Zouden die mensen niet veel prettiger leven als ze gewoon zouden accepteren dat ze een paar eurootjes kwijt zijn en daarover hun schouders ophalen?

The_iron_boar | 20-04-20 | 15:08 | 3

In de gaten met de natte vinger zeker.

Guillermo | 20-04-20 | 15:09

Toch heb ik weinig medelijden met de NS.

Deflatiemonster | 20-04-20 | 15:13

Ik zie hier in het dorp ook ik-weet-niet-hoeveel bejaarden de hele dag wandelen, fietsen en bij elkaar zitten op een bankje. Als ik dan eens langs wil fietsen rochelen ze 'wel op 1,50 blijven hè'. En maar zaniken en zemelen, en overal bang voor zijn. Besef dat we heden de allergezondste generatie van de mensheid zijn. Talloze kwalen kunnen worden genezen, bijna overal zijn vaccins voor en nog is iedereen totaal bang gemaakt door Rutte, Rivm en de hijgerige media. Maar zelf nadenken, ho maar.

gribus | 20-04-20 | 16:23

Schoonmaker is vandaag gewoon weer langs geweest. Je denkt toch niet dat ik voor niks betaal? Vorige week Pasen met de kinderen gevierd bij mijn ouders. Fuck al die fascisten en hun fascistische regeltjes Totaal schijt aan. Ik bepaal zelf wel wie ik op welk moment en op welke manier zie of spreek. Daar gaat één of ander flutvirusje dat niet dodelijker is dan de griep me echt niet bij tegenhouden. Heb het toch al lang gehad. Wel jammer dat de sportvereniging dicht is...

Antiquerulant | 20-04-20 | 15:08 | 5

Sja, aso's en tokkies moeten er ook zijn.

Graaisnaaiert | 20-04-20 | 15:57

Zo is het antiquerulant. Men denkt blijkbaar dat men besmetting kan voorkomen. Het enige waar Rutte wel gelijk in heeft is dat die lockdown het tempo van besmetting door de hele bevolking vertraagt, maar niet voorkomt. En daar gooien we dan de hele economie voor plat.

gribus | 20-04-20 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

.. betaal ook trouw door aan de multiKul en lidmaatschappen van EU, VN. De WHO zelfs. Geen zin mijn voordeur te vervangen omdat het incassoteam op bezoek kwam.

Jan Passant mk2 | 20-04-20 | 15:06 | 1

Ik heb verschillende keren geprobeerd op te zeggen maar de voorraad inlegvellen was wel op orde.

MarkiesDeBalzaque | 20-04-20 | 15:16

Is er ook een app waarmee ik mijn Bulgaarse glazenwasser kan vinden?
Hij heeft zo'n hele lange stok dus hij blijft altijd op 5 meter afstand.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 15:03 | 2

Mis je het dat hij naar je gluurt door het raam als je in de badkamer tekeergaat?

HoerieHarry | 20-04-20 | 15:06

Ik laat me ook niet kennen en betaal trouw belasting. Waar blijven die eurobonds, als iedereen meedoet staan we samen sterk (geleerd van corona).

piet12345 | 20-04-20 | 15:02

Een uit de categorie: mensen die het koud hebben zijn eerder geneigd een jas aan te trekken dan mensen die het warm hebben, wij hebben daarvoor het gedrag vergeleken van mensen uit Siberië met mensen uit Midden-Afrika...

Janneman | 20-04-20 | 15:02

Ik betaal niets door want ik heb mijn zwemabonnement er allang uit en krijg bovendien de helft van mijn zwemabo vergoed van school. Verder nergens lid van en heb geen schoonmaakster kortom ik betaal alleen mezelf door en ik kom er wel als doorbetaalde verplicht thuiszittende. Dat het nog maar lang mag duren want het is zo heerlijk rustig overal.

Roadsurfer | 20-04-20 | 15:01 | 1

Van sgool? Weet je moeder dat je op GS zit?

Ramses Sappie | 20-04-20 | 15:02

Bij onze sportvereniging hadden we wel een paar zeurders: korting. Ja, je kunt geen gebruik maken van de faciliteiten, maar o.a. de huur loopt gewoon door. Ik heb in de crisis nog even mijn volledige contributie gestort. Afspraak is afspraak.

Sitting_targets | 20-04-20 | 15:00 | 1

Fitness hier heeft alle kosten voor klanten stopgezet zolang ze dicht zijn.

Janusz_Korwin_Mikke | 20-04-20 | 15:34

Hoe zit het hier? Meer of minder Kroontjes?

Normpje | 20-04-20 | 15:00 | 1

Twee necroontjes hier.

Jackanders | 20-04-20 | 15:02

Zolang ik betaald krijg, blijf ik ook de abonnementen betalen. Als dat verandert zien we wel weer.

WillemWordtWakker | 20-04-20 | 14:59

Kan je niet met tijdelijke local rules spelen?
1 speler per hole, bijvoorbeeld?
#griepgolf

Kapitein Sjaak Mus | 20-04-20 | 14:59 | 1

Bah. Ook mijn reageerknop is van slag.
Was bedoeld voor keestelpro | 20-04-20 | 14:51

Kapitein Sjaak Mus | 20-04-20 | 15:01

We zijn een braaf volk.

Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 14:58 | 6

Braaf en gaaf.

Nehemia | 20-04-20 | 15:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben gestopt het bordeel te betalen.

HoerieHarry | 20-04-20 | 14:58 | 5

@HoerieHarry | 20-04-20 | 14:59: die strippekaarten van voor de crisis zijn toch ook nog geldig? Of kan ik nu alleen nog een kaartje kopen tijdens de rit?

Ramses Sappie | 20-04-20 | 15:04

@Kapitein Sjaak Mus | 20-04-20 | 15:04: Dat gaat toch niet over Harry?

Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 15:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang we maar stoppen met betalen aan de WHO en de EU vind ik alles best.

Solar666 | 20-04-20 | 14:58 | 5

@ole guapa | 20-04-20 | 14:59: Oei, dan wordt Pieter Lakeman heel erg boos. Hij noemde het landverraad.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 15:11

@ole guapa | 20-04-20 | 14:59: Dat is de Franse methode om druk te zetten. Donderdag is het overleg pas.

Frau Merkel | 20-04-20 | 15:27

En dat RIVM kan ook wel weg; decennia lang, paar duizend academen, output = echo van WHO = echo van China = onbetrouwbaar en onwetenschappelijk. De afdelingen die zich met epidemiën en pandemiën bezighouden kunnen gewoon weg, laten we zeggen paar honderd man, tien jaar lang nutteloos werk, is enkele duizenden mensjaren, is paar honderd miljoen aan loonkosten alleen al. WEG ERMEE, schijnveiligheid!

libertat | 20-04-20 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Psychologen zijn meestal zelf contactgestoord en beredeneren alles vanuit de eigen "ik".
Ze snappen niet dat ik de mensheid niet bestaat maar dat het wij de mensheid moet zijn.

Gulliver | 20-04-20 | 14:57 | 3

Gulliver | 20-04-20 | 14:57
Ware woorden.
Meteen tip ook aan de panelenbezoekers: Krijg nooit "iets", a.i.: 'relatie' - wat ook voor relatie ook - met een psycholoog - zelfdestructief gedrag moet dat heten te zijn.

chicago river | 20-04-20 | 15:02

@chicago river | 20-04-20 | 15:02: Nu maakt u me nieuwsgierig, zit er een sappig verhaal achter?

Kluukluuk | 20-04-20 | 15:54

Heb je wel eens mensen meegemaakt waarvan beide ouders psychologen waren? 3 woorden: Borderlinende drama queens

BASinnic | 20-04-20 | 16:02

De haringkraam was dicht, dus dat werkt niet.

Ridde Rogter | 20-04-20 | 14:57

Vanavond in Jinek gaat ie het nog een keer herhalen irritant onderbroken door de Hillary likker.

Guusje Nadorst | 20-04-20 | 14:56

Uit een rondgang blijkt dat Nederlanders anderen doorbetalen. Dansleraren, schoonmakers, Fransen, Portugezen en Italianen.

Enter Yeti | 20-04-20 | 14:55

Ik betaal ook alles door, gewoon omdat het kan.
Ik ben ook een soort overheid. Vanavond even allemaal klappen voor mij.

pibasso | 20-04-20 | 14:55

Mensen zijn van nature egoïstisch.
Daar hoef je geen gedragsdeskundige voor te zijn om dat te weten.

HoerieHarry | 20-04-20 | 14:54

Ik zou graag het geld van mijn KLM tickets terugkrijgen.
Ik zie niet waarom ik KLM moet financieren met een voucher.

Ik krijg geen enkele geldelijke compensatie voor het eenzijdig uitstellen van levering. Waarom moet ik KLM 2x financieren? Ik die dit ook middels de overheid.

Kaas de Vies | 20-04-20 | 14:53 | 5

Laat groenslinks het maar niet horen. Straks zijn vouchers ook al moord, net als vliegen.

Ramses Sappie | 20-04-20 | 15:07

@MisterMr | 20-04-20 | 14:59:
Eerste keer met een voucher, niet leveren diensten. Contractbreuk.
Tweede keer via de Staat.

Kaas de Vies | 20-04-20 | 15:08

Wanneer je KLM-tickets hebt gekocht voor Schiphol naar New York krijg je nu een voucher. Straks, na de corona, krijg je voor dat voucher wegens gestegen kosten een vliegreis van Schiphol naar Bremen.... Dat voorzien veel mensen. Vind je het gek dat die hun geld terug willen hebben

gribus | 20-04-20 | 16:35
▼ 2 antwoorden verborgen

En terecht! Ik heb mijn jaarcontributie betaald voor de golfbaan en hoewel ik er niet op mag betaal ik graag door. De baan moet toch onderhouden worden en de club mist al inkomsten genoeg door het sluiten van de horeca en het wegblijven van greenfeërs (dagjesmensen die komen golfen). En datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor andere sportclubs.

keestelpro | 20-04-20 | 14:51 | 4

@Dick Luyenlomp | 20-04-20 | 15:07: Ja, vaak moet je meer dan één stoklengte afstand houden, het heeft alleen gevolgen voor de 19-de hole...

Jeff Hawke | 20-04-20 | 15:12

@Dick Luyenlomp | 20-04-20 | 15:07:
Ik ben zwaar golfverslaafd dus ik word er helemaal gek van.
Op mijn achterplaats heb ik een soort van golfsimulator gemaakt en een groene nep grasmat die voor puttinggreen moet doorgaan.
Het is gewoon pathetisch terwijl de baan leeg is en er prachtig bij ligt.
Er is een en-ke-le reden om de golfbanen dicht te gooien!

keestelpro | 20-04-20 | 15:43

Wat bij mij als soort van afkick therapie helpt is gewoon even wandelen over een golfbaan. De meesten zijn open en ook leuk om picknickende families te zien op de fairways

BASinnic | 20-04-20 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

"egoistischer" zei de gedragsdeskundige. Of beter: "deskundige".

Glasgow Argus | 20-04-20 | 14:51 | 3

Ja, lekkere dooddoener, kan een peuter nog bedenken.

lovekila | 20-04-20 | 14:56

Dezelfde gedragsdeskundige, alsof hij zojuist iets baanbrekends heeft ontdekt: "Het lijkt erop dat ouders hun eigen kind als eerste uit het water redden en dan pas het kind van anderen." Ik denk trouwens dat juist de arme sloebers dat helemaal niet doen, maar de mensen die daar vlak boven zitten. Die goed met geld om kunnen gaan, maar gewoon niet zoveel hebben/verdienen.

BBRDWR | 20-04-20 | 15:01

Dat is niet egoïstischer, dat is realistisch. Je kunt wel solidair willen zijn, maar als je niet rond komt, kom je niet rond. As je je baan verliest, dan moet dat sportschool abonnement eruit, ongeacht of die sportschool open is of niet.

Ik vind het gebruik van het woord "egoïstisch" dan ook volkomen misplaatst. Zal wel weer zo'n salonsocialist zijn. Zo iemand die solidariteit verwacht van iedereen, zo lang hij er zelf geen last van heeft. Hij kan zich op dit moment ook helemaal niet voor stellen dat er mensen zijn die in de problemen komen of hun baan verliezen.

Ik stel voor dat we die sportschoolhouders schadeloos stellen uit het geld wat aan dit soort "deskundigen" wordt besteed. Dan kunnen die deskundigen ook eens een paar jaartjes met bijstand in een achterstandswijk wonen, om de ervaring op te doen die duidelijk ontbreekt.

TheEgg | 20-04-20 | 16:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken