Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle buitenlanders de ether uit!

Willen jullie meer of minder buitenlanders op de radio?

Dan zou ik van iedereen hier een antwoord willen hebben op de volgende drie vragen. Drie vragen, alsjeblieft geef een helder antwoord, die onze radiostations, NPO, 100% NL, SLAM!, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, Qmusic en KINK, definiëren. En de eerste vraag is: willen jullie meer of minder Europese artiesten? 

MINDER MINDER MINDER

De tweede, de tweede vraag is, misschien nog belangrijker: willen jullie meer of minder Engelstalige muziek? 

MINDERRRREUJJJJBWOAAARRGHHH

En de derde vraag is, en ik mag het eigenlijk niet zeggen, want er wordt aangifte tegen je gedaan en misschien zijn er zelfs liefhebbers van Franse chansons die het een proces aandoen. Maar de vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en we hebben niets gezegd wat niet mag. We hebben niets gezegd wat niet klopt. Dus ik vraag aan jullie: willen jullie op de ether en in Nederland meer of minder BUITENLANDERS OP DE RADIO?

MINDERRRRR MINDER MINDER MINDER

Nou. Dan gaan we dat regelen 🇳🇱🇳🇱🇳🇱

PS. Klik HIER om Aafke Romeijn te redden van de hongersdood

Reaguursels

Inloggen

Ow zeker wel dat er ECHT goede MUZIEK uit NL komt....... maar wiens 'schuld' het is dat die niet of nauwelijks gedraaid wordt?
Wie is buma dat het bepaalt dat de NLse 'consument' opgevoed moet worden?
Iets zegt mij dat buma echt niet opeens een filantropische instelling is geworden.

Goede NLse artiesten zijn wat mij betreft bijvoorbeeld:
Wende, Osdorp Posse, The Nits, Herman doo.... eh... Brood, Drs P, JunkyXL, Urban Dance Squad, Spinvis.

Als mijn Gewaardeerde Stijlgenoten aanvullingen hebben qua Muziek Uit Het Hart, dan houd ik mij aanbevolen.

klimgek | 06-04-20 | 21:26

Enige Nederlandse muziek dan ik kan luisteren is Trance and Hardcore

The Russian | 06-04-20 | 20:32

Vond het al verschrikkelijk zoveel Nederlands, zelfs de Hema draaide de hele dag Blof.
3X per dag Zeeuwse kust. Gaan mensen nog meezingen, fluiten of neuriën.
Hema zet de muziek wat zachter en mensen hou alsjeblieft je mond.

G.M.I.M. Pet | 06-04-20 | 18:44

Nou snap ik het. Het waarom. Ja, want dat zijn hun klanten en dan verdienen ze meer en krijgen ze een hogere bonus.

Patatter | 06-04-20 | 18:28

Summertime van Brainbox, met een prachtige solo van Jan Akkerman. Als je een gitaar wil horen zingen, luister en huiver.

Zenzeo | 06-04-20 | 17:44

Waarom gaan die artiesten niet de studio in om aan nieuw materiaal te werken ipv te klagen hoeveel geld ze hadden kunnen verdienen? Als ze deze tijd benutten voor nieuw materiaal te schrijven is het een goede investering lijkt me. zolang het maar geen nederhop is, daar krijg is echt een hangzak van

brie-de-penis | 06-04-20 | 17:31 | 1

Ik wil u toch even wijzen op de Osdorp Posse en S10; eerstgenoemde als DE grondlegger van de NLse hiphop, de tweede als representante van echte MUZIEK.

MUZIEK, omdat het is zoals Muziek m.i. hoort te zijn: rauw, oprecht, uit het hart.

klimgek | 06-04-20 | 20:44

Zolang het geen 27MC piratenmuziek is; waarom niet.

Als Bono (de valse profeet) op de radio komt met zijn bandje dan gaat de volume-knop naar 0.

luto333 | 06-04-20 | 16:12 | 5

@NorthStar | 06-04-20 | 17:00: Hahaha, Bono, de grootste deugkloot ter wereld, misschien. Eerst komen bijvoorbeeld Yes, Heep, Tull et cetera, dan kilomeeeters nix en dan dat kutbandje van de deuggoeroe. Zum kotzen.

Kinkfactor | 06-04-20 | 17:23

@NorthStar | 06-04-20 | 17:00: De beste band ter wereld kan over gediscussieerd worden, ze hebben (zeker vroeger) een aantal goede nummers gemaakt, maar om nu te stellen dat het de beste band ter wereld is gaat wat ver.
Daarentegen zijn er wel heel veel mensen die vinden dat bono een grote eikel is, zelfs veel fans vinden dat. dus tja niet heel de wereld deelt uw mening

brie-de-penis | 06-04-20 | 17:28
-weggejorist-
Tarvo | 06-04-20 | 18:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Peter Pan Speedrock!!

debaser | 06-04-20 | 16:06 | 2

Bestaan die nog?

F. von Zeikhoven | 06-04-20 | 16:24

@F. von Zeikhoven | 06-04-20 | 16:24: Nee, niet meer.

Peerkeoud | 06-04-20 | 17:19

Die Aafke is me ook een mulitalent. Muzikans, auteur, linkse hater. Wauw. Het enige waar ze goed in is is linkse hater zijn. Maar ja, dat levert alleen geld op als je soepsidie slurpt.

Goofy Goofball | 06-04-20 | 16:03

Aafke opgekocht door een reaguurder?? (Niet leverbaar)

Petroselinum crispum | 06-04-20 | 15:59

Van mij mogen ze, luister toch nooit naar de Nederlandse radio.

Dutch_Holland | 06-04-20 | 15:58

Meer goeie muziek minder kutmuziek. Simpel!

pejoar | 06-04-20 | 15:57 | 1

Gewoon zelf radiodj gaan spelen en je eigen keuze streamen. Altijd goede muziek en geen reclames.

Peerkeoud | 06-04-20 | 17:20

Pierre Kartner en Kaz Lux met terugwerkende kracht.

SlimmeBelg | 06-04-20 | 15:51

Ik wil VARA’s Vuurwerk met Henk Westbroek terug.

BozePaarseMan | 06-04-20 | 15:30 | 1

Stampij met Hanneke!

Hoeki Oekema | 06-04-20 | 15:40

Dus het leven was al kut en nu wordt het nog erger.
In het buitenland hebben de artiesten het ook moeilijk, net als hier. Het is dus allemaal niet erg inclusief.
Die zielige artiesten hebben nu dus de kans om aan kwaliteitsmuziek te werken, burnout tegen te gaan, hun stem rust te geven.
Wil je iemand steunen? Ga naar de lokale ondernemer, haal vlees bij de keurslager, bloemen bij het stalletje op het pleintje, friet op de hoek etcetera.

Maar wat krijg je als verzoek? Luister kutmuziek terwijl je jezelf toch al kut voelt en steun mensen die tig duizend euro op de bank hebben terwijl jij je druk maakt over je eigen inkomen...

Er is al jaren kritiek over inkomen van artiesten. De wereld veranderd, laat ze lekker een nieuw verdienmodel bedenken maar val mij niet lastig met deugbagger.

BootleggersSmurf | 06-04-20 | 15:26

Alleen masr florian magnus maier.... ow nee das een Duitser

miko | 06-04-20 | 15:23

Hier alleen Aroow CR en soms BNR aan, als er uberhaupt radio aanstaat.
Zodra men Nederlandse brol gaat draaien gaat ie uit.

bqbq | 06-04-20 | 15:20 | 1

Arrow CR. Ik ben opgegroeid met die zender, dan weet je wat muziek is!

Zeebonkus | 06-04-20 | 15:46

Moet Barry Hay nu in het Nederlands gaan zingen?

Mr.Crowley | 06-04-20 | 15:19 | 2

Bart Hooi is het nu.

arlen | 06-04-20 | 15:20

Wel grappig dat die progressieve 'we zijn niet solidair met Italiuhhhhhuh' jankerds vaak precies diezelfde figuren zijn als 'support your locals' activisten.
Soort selectief socialistische globalisme.

Harry Turtle | 06-04-20 | 15:03 | 2

Wat lul je joh. Locale ondernemers heb je toch zelf veel meer belang bij dan met die gare italianen?

BBRDWR | 06-04-20 | 15:07

Iemand al iets gehoord over een benefietconcert van Bono? Z'n tijd en ego staat ie graag af maar z'n poen niet.

Slough | 06-04-20 | 15:02

Radio.. Bestaat dat nog?

AcademicBubble | 06-04-20 | 14:59 | 1

Gelukkig wel!

Sinterbikske | 06-04-20 | 15:00

Ik wil gewoon meer meer meer 192, die draaide echt van alles.
Alleen de eerste twee maanden van het jaar waren om te janken.

NatNiks | 06-04-20 | 14:57

24/7 Frank Boeijen op de radio met ‘Doe iets’.

Sinterbikske | 06-04-20 | 14:57

Help rapper boef de zomer door mensen!

Struikrover3 | 06-04-20 | 14:55

Yes! Make Netherlands weather great!

Reaguurdeskundige | 06-04-20 | 14:48 | 1

The again man!

Sinterbikske | 06-04-20 | 15:02

Dit geweldige initiatief is echt in het kader van de Europese gedachte! We zouden, als het om solidariteit gaat, toch eerder de hele dag Italiaanse liedjes moeten gaan draaien, niet?

Schoorsteenveger | 06-04-20 | 14:46 | 1

Dan kan je de hele Borsato-meuk draaien. Allemaal vertaald.

arlen | 06-04-20 | 19:41

Wat een rukartikel. Kiezen tussen tienduizenden man vanuit de horeca op straat of een artiest rijk maken? Aafke en al die andere ééndagsvliegen kunnen de schijt krijgen denk.

Zeiss | 06-04-20 | 14:44 | 2

Buma en belangen....

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 14:50

En daarbij zijn er genoeg artiesten die eens kunnen leven van hun muziek en er een voltijd baan naast hebben, die mogelijk ook in gevaar komt. Die zou ik eerdere steunen. Alleen worden ze nooit gedraaid op de radio, omdat het daar een ons kent ons eenheidsworst is. Dus, steun ze via bandcamp of via hun eigen store als ze die hebben. Negeer de tussenpersonen zo veel mogelijk.

Deflatiemonster | 06-04-20 | 15:24

Denk dat ze bij Buma Stemra hier wel voor zijn... die vangen dan toch wel weer een mooi zakcentje extra mee aan al die extra omzet ;)

Natuurlijk het zal best wel iets extra's in de zakken van artiesten opleveren maar het is in mijn ogen wel redelijk hypocriet om dat dan nu zo door te laten slaan. Waarom niet sowieso gewoon wat meer werk van Nederlandse artiesten op de radio? Aan de andere kant, gewoon lekker gevarieerd houden, dan blijft radio luisteren ook gewoon leuk. Degene die per se de hele dag NL talig willen horen kunnen ook gewoon een dagje 100% NL ofzo meepakken.

oh no | 06-04-20 | 14:38 | 2

Buma is er alleen voor de grootverdieners!
Vriend van mij heeft van pure ellende maar in eigen beheer zijn 12”es laten persen en is die zelf gaan verkopen aan dj’s. Niks geen Buma meer, daar gaat het meeste naar Marco B. & Co en jong/onbekend talent mag het met de kruimeltjes doen.

Haringkoning | 06-04-20 | 15:23

Hoe lang duurt het voordat Buma uitkeert?

arlen | 06-04-20 | 15:26

WTH is Aafke konijn?

flesje | 06-04-20 | 14:32

Geen engelstalige, dus dan zitten we met die nederlandsch zooi opgescheept. Of liever die mooie arbische, franse, duitse, poolse, bulgaarse en weet ik veel wat voor shit ofzo? Neuh dan liever engelstalig

Wokpan1975 | 06-04-20 | 14:30 | 1

Eerst zeiken op marco borsato en dan huilie doen over meer nederlandse muziek op de radio.

Waarom niet Baardvader?

Schwanzeleber | 06-04-20 | 14:25

Ton Lebbink met het album luchtkastelen.

jitro | 06-04-20 | 14:17

En heel veel meer van CBC!

En verder Hallo Venray, Fatal Flowers, Boudewijn de Groot, Meindert Talma, nog wat van vroeger; Ivy Green, Herman Brood, de Kecks, De Boegoes!

Nuuk | 06-04-20 | 14:34

Maakt niet uit welke taal,liefst dames.
Als het maar een lust voor het oog is.
Vanessa kom d’r maar in.

De Profundus | 06-04-20 | 14:12

Maywood graag

dathoujetoch | 06-04-20 | 14:02 | 1

Rrrriooooo de de Sjaneirooo

lingo star | 06-04-20 | 14:08
-weggejorist-
frank4444 | 06-04-20 | 14:01
-weggejorist-
lingo star | 06-04-20 | 13:57

Luister veel naar Radio Brussel en daar draaien ze regelmatig Nederlandstalige muziek van lang geleden en heden. Toontje Lager, Het Goede Doel, De Jeugd, Shaffy etc.. Op de een of andere manier waarderen ze het daar meer. Iets met taal.

Piet Karbiet | 06-04-20 | 13:57 | 5

Heel goed van je Piet, mooi dat je zo solidair bent met onze prachtige stad.

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 15:17

Al 30 jaar, de laatste tijd wordt het wat minder. Bram Vermeulen, Stef Bos, The Lau en Joost Zwegers hebben zij ook in hun armen gesloten. Was vanuit Hilversum geen interesse voor. Armoe.

SlimmeBelg | 06-04-20 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

De laatste keer dat ik bewust naar de radio heb geluisterd, was de Curry & van Inkel afscheidsshow, ergens eind jaren 80. Ze doen hun best maar, ik zal er verder geen last van hebben, en ik denk met mij vele anderen.

Vuurwezel | 06-04-20 | 13:57 | 2

+ de duivenbeichten.Lekker om tussen de middag op zaterdag te gaan dutten.

flesje | 06-04-20 | 14:31

Rinkeldekinkel Curry en Van Inkel! In de jaren 80 werd er hier geweldige radio gemaakt.

Toos Bevergeil | 06-04-20 | 15:51

En btw, was het niet BUMA, die 64K aan Vitra-stoelen direct in Zwitserland liet bestellen door een Britse interieurdesigner, omdat ze het de Nederlandse ondernemers blijkbaar niet gunden? Ik kan er natuurlijk naast zitten, in dat geval excuus..

ZKH EénOog | 06-04-20 | 13:57

Ze zijn er weer vroeg bij : 18803 ( +5.3% )

ikbenerweer! | 06-04-20 | 13:54

Mag van mij allemaal, luistert toch geen hond naar. CDtjes zat en anders is er nog Spotify

lingo star | 06-04-20 | 13:54

Hallo waky waky RIVM cijfers :-) Jullie zijn LAATTT

ruudvangeelen | 06-04-20 | 13:53

Hier alleen de radio aan in een gehoorbeschermer.
Maar voor de Dikvoormekaarshow gaat de stereo weer aan!

"De Groot: Lentegeluiden aan. Doe dan man!. Zit niet zo te prutsen, man! Argh luisteraars! Heb ik weer, mensen."

SNAFU | 06-04-20 | 13:53

Jaaaaaaaa!!! Meer meer meer "Zon"!! (mompelend naar mezelf: waar heb ik ook alweer dat lange dikke touw gelaten voor speciale gelegenheden?)

halfvolle glas | 06-04-20 | 13:53

Een staatsmonopolie dat protectionisme predikt is simpelweg in flagrante strijd met het EU-recht op vrij verkeer in één interne markt. Je kan dus wachten op de schadeclaims van BUMA's buitenlandse zusjes.

OverdaanDerOnderheid | 06-04-20 | 13:52 | 1

De EU is op dit moment eventjes stuk. Buma/Stemra komt hier vast wel mee weg.

Alexander des Burgus | 06-04-20 | 14:15

Há, dus allemaal nationalisme dat er stiekem tóch in zit. Zal Robje dit initiatief wel steunen? Ik wil graag deze nomineren, voor iedereen die nu even niet kan Tinderen of naar de buitenvrouw/man youtu.be/f2JTvId8xso

Sandronique | 06-04-20 | 13:51

Of het nou een airline is, een bank, voetbalclub of B-artiest uit Nederland, voor allemaal geldt: als het goed gaat rijden ze een maserati, als het minder gaat, is het uw schuld of (nog erger) krijgt u de rekening.

StiekemeBunzing | 06-04-20 | 13:51

Krijgt een boer 4x betaald, als er 4 mensen van een door hem gekweekt bloemkooltje eten? Nee?
Krijgt een fietsfabrikant iedere keer betaald, als je op je fiets stapt? Nee?
Krijgt een meubelmaker ook iedere keer betaald, als je visite op een door hem ontworpen en gemaakte bank komt zitten? Nee?

Laat de BUMA, de SENA en die artiesten dan ook maar ongezien de tyfus genieten met hun parasitaire verdienmodel!

ZKH EénOog | 06-04-20 | 13:50 | 1

Verkoopt een boer z'n bloemkooltje onder de kostprijs?
Verkoopt een fietsfabrikant zijn fietsen onder de kostprijs?
Verkoopt de meubelmaker zijn bank onder de kostprijs?

Praat niet zo dom.

breakingnews | 06-04-20 | 13:53

Na m'n organen heb ik ook geen zeggenschap meer over m'n oren?..
Minder inmenging en betutteling, Méér keuzevrijheid: Wanneer ik NL muziek wil, ga ik naar een zender die dat bied.

Vozz023 | 06-04-20 | 13:50

Ondertussen heeft het RIVM iedereen bij de veter, door de nieuwe dagstand al een halfuur online te hebben staan.

breakingnews | 06-04-20 | 13:49 | 2

Inderdaad, Jaap en zijn mensen willen weer naar het strand.

Watching the Wheels | 06-04-20 | 13:51

ik geloof er wel in dat het echt beter gaat, als de moffen het kunnen ... kunnen wij het ook. Alleen de Belgen blijven achter

ruudvangeelen | 06-04-20 | 13:54

De hele dag Rubberen Robbie. Ik zeg doen.

Piet Karbiet | 06-04-20 | 13:48 | 3

Rot op. Ga weg.

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:49

6 geiten op de bank.

Watching the Wheels | 06-04-20 | 13:52

De Neeeeederlandse sterruh, die straluh ovuhrralllll!

elfenstein | 06-04-20 | 13:55

Wordt het niets eens tijd dit business model uit de vorige eeuw de nek om te draaien. Verwijder overbodige lagen die inhoudelijk niets toevoegen. Ben benieuwd of de horeca nu ook geld terugkrijgt van deze maffiosie?

SimpeleZiel | 06-04-20 | 13:47 | 1

Dat doen ze, door voor enkel Nederlandstalig te gaan.
Er zijn maar een klein aantal zenders dat daarmee probeert te overleven, maar het blijft een nichemarkt.
Ofwel, er zijn helegaar niet voldoende luisteraars voor zo'n beperkt repertoire.
Dus: einde oefening.

EEnzame SchizofrEEN | 06-04-20 | 13:49

Protectionisme gaat heel groot worden in 2020. Er zijn landen die de export van graan en rijst hebben verboden. Wij slopen met stikstof- en fosfaatfobie onze landbouw, dus vraag ik me af of u genoeg te eten heeft.

Feynman | 06-04-20 | 13:46 | 3

Dan eet je toch gewoon cake?

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:50

Zeker al Robbie en klaver de helft van de boeren weg wil hebben.

Jan70 | 06-04-20 | 13:51

Ik vraag me af of we ons voedsel overschot gewoon lekker moeten blijven doordraaien.
Kromme komkommers. He, bah. Dat wil "de consument" niet. Zegt de leverancier, want ja, kromme komkommers gaan wat lastiger in een doosje dan rechte.
Dit idee:
www.bbc.com/news/magazine-34647454

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:52

Een maand of wat geleden was die Hazes nog in het “nieuws” omdat hij een nieuwe bolide had gescoord waarbij je een lunchpakket moet meenemen als je erom heen loopt. En dat soort lieden moeten gesteund worden? Liever niet, mijn arbeid gaat gewoon door en op de werkvloer staat de radio al vaak genoeg op zoveel %nl, waar ik weinig invloed op heb. Moet er niet aan denken dat die andere stationnetjes dat ook gaan doen.
Zo, hoogste tijd nu voor een goed muziekje in de huiskamer, denk dat ik ga beginnen met No Quarter van LZ.

Introughtheoutdoor | 06-04-20 | 13:46 | 1

U heeft niks te willen.
U heeft te luisteren.

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:49

Imbeciele actie.... die artiesten hebben anders genoeg verdiend de afgelopen jaren getuige de gemiddelde entreeprijs voor een concert of festival. En daar krijgen zij genoeg van en niet zeuren van organisatie etc... Dat ze geen spaarpotje hebben opgebouwd in de loop der jaren is hun fucking eigen probleem, kennelijk leven ze liever in alle luxe en moet alles direct worden uitgegeven aan exorbitante feestjes, auto's en snollen. En nu het even moeilijk gaat meteen huillie huillie doen en geen cent te makken hebben..... Swaffel heeft geen seconde medelijden met die gemiddelde artiest in Nederland. Als straks weer alles kan gaan de kaartprijzen weer naar idiote hoogten stijgen. Mark my words

Swaffelkaffert | 06-04-20 | 13:46 | 3

Ik zie die reppers altijd met dikke stapels bankbiljetten pronken, op de telefoon van mijn zoon. Doekoe!

Piet Karbiet | 06-04-20 | 13:50

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, Swaffel.

Tietmier | 06-04-20 | 13:50

Die dure Mercedessen en riante villa's moeten toch ook betaald worden! En snuif is ook niet goedkoop, hoeren al helemaal niet! Help de rijken de crisis door!

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:56

101 gestorven / 260 ziekenhuis

ruudvangeelen | 06-04-20 | 13:46

Gelukkig bestaat er spotify, streaming audio enz enz. Flikker toch op met dat gekut uit NL. Frans Bauer, Jannes, Marianne Weber....

Tilbabwaan | 06-04-20 | 13:45

Minder Marco Borsato zou zeker welkom zijn

WillemWordtWakker | 06-04-20 | 13:44 | 1

Dat dacht Leontine ook!

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:45

Mijn oudste broer heeft lang geleden bij Buma/Stemra gewerkt. Had een mooie anekdote: Jaarlijks werd er 1,5 ton aan Argentinie overgemaakt voor het auteursrecht over Argentijnse muziek die op de radio en in de horeca werd gedraaid. Zij maakten dan op hun beurt weer keurig 2,73 gulden over voor onze artiesten.

Piet Karbiet | 06-04-20 | 13:44 | 2

Ik heb ook nog een leuke. Zoontje van kennissen krijgt jaarlijks duizenden euri op zijn rekening gestort; hij heeft hetzelfde ('gerecyclede') bankrekeningnummer als een reeds lang geleden overleden artiest kennelijk ooit heeft gebruikt. Betalingen lopen gewoon door.

OverdaanDerOnderheid | 06-04-20 | 13:58

Nederlandse muziek uit het Rifgebergte mag toch ook wel dan. Ik vlieg altijd helemaal weg op die exotische fluit muziek.

Tishetnetnie | 06-04-20 | 13:44

Meer Spotify! Meer meer meer! Tenzij de zenders ineens veel Kutschurft of Armand of De Raggende Manne gaan draaien, da’s wél leuk :)

Ad Hominem Tu Quoque | 06-04-20 | 13:43

Link hoorde dus onder Josti tegel van Spartaan hieronder....

Lorejas | 06-04-20 | 13:43

Dit dus ...

Spartaan1888 | 06-04-20 | 13:50

En dit is dan nog best goed...

Ad Hominem Tu Quoque | 06-04-20 | 14:28

Onlangs heb ik op facebook een aktie gestart om alleen nog 100% nederlandse voetballers toe te laten. Ik zit nu in eem safehouse.

Leptob | 06-04-20 | 13:43

Maar Nederlandse artiesten zijn toch zo van de inclusiviteit? Iedereen mag bij hen, enzo.

MickeyGouda | 06-04-20 | 13:42 | 1

Nou, niet als het hun geld kost natuurlijk.

staat het bier koud? | 06-04-20 | 13:44

Ik stel voor dat ze dan Aafke alleen op Ameland draaien.

Animals | 06-04-20 | 13:42

Ik ben alleen maar solidair met de Josti band; die draai ik dus de gehele dag.

Spartaan1888 | 06-04-20 | 13:42

Mooi was die tijd.

SlimmeBelg | 06-04-20 | 15:50

Ze zijn snel?

06-04-2020 14:00 uur
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 7.135 (+260)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.867 (+101)
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 18.803 (+952)

spamzuiger | 06-04-20 | 13:40 | 1

Anders raakt de server blijkbaar overbelast...

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:42

Gewoon even een vraagje:
Is het niet eigenlijk een verkapte oproep tot boycot / racisme?
Eigen artiesten eerst?
Alsof buitenlandse artiesten er wat aan kunnen doen dat ze uit het buitenland komen....
Neem bijvoorbeeld Clouseau. Belgie... Wel Nederlandstalig....

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:40 | 2

Hoe minder Clouseau hoe beter.

SanderEvers | 06-04-20 | 13:56

Elke dag luister ik maar 5 seconden naar de radio, namelijk wanneer de wekker afgaat.
Ik kan op het moment geen énkel nummer verdragen bij het ontwaken.
Draai gewoon vogelgezang, of desnoods het kraaien van een haan.

Papa Jones | 06-04-20 | 13:39 | 5

@Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:41:
Mijn wekker kan alléén maar op radio, of op alarm helaas.
Zo'n alarm waar je een hartverzakking van krijgt.

Papa Jones | 06-04-20 | 13:45

Over hanengekraai gesproken, er was een tijd dat Hilversum 1,2 en 3 s'ochtens om zeven uur hun uitzending begon met hanengekraai gevolgd door het Wilhelmus.

zwellevertje | 06-04-20 | 13:57

@Papa Jones | 06-04-20 | 13:45:
Doe jezelf een plezier. Echt. Koop een andere wekker.

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 14:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De tyfus voor die geloofsgemeenschap. Rot op naar Claudia.

RickTheDick | 06-04-20 | 13:39

Nederlanders die niet in hun moerstaal, maar in het Engels zingen, dat vindt iedereen gewoon. Als een Nederlander in het Duits zingt vindt men hem gek en een Nederlander die Frans zingt wordt verwaand gevonden. Gelukkig MAG je nog wel in je eigen taal zingen.

JvanDeventer | 06-04-20 | 13:38 | 2

Mag wel maar liever niet wat mij betreft

Wokpan1975 | 06-04-20 | 14:38

Die hele mooie WAT??? Wat bedoelt hij nou???

Knufter | 06-04-20 | 13:47

Ik ben wel een groot voorstander van zo min mogelijk Coldplay. Maar om daar nou alleen Nederlandse artiesten voor in de plaats te horen...

XverderNix | 06-04-20 | 13:36

Je zou trouwens verwachten met zoveel Geert en Thierry fans hier in de panelen dat dit plan omarmt gaat worden.
Valt mij een beetje tegen, de reaguursels zo eens doorlezend.

Maya de Blij | 06-04-20 | 13:36 | 2

misschien ook wel omarmd

dathoujetoch | 06-04-20 | 13:37

Iedereen die heeft meege'zongen' met het kroningslied of met het corona-lied graag voorlopig je mondje houden. Al via jullie manager de Eur 4.000 aangevraagd? Gewone mensen krijgen dat niet, jullie wel. Waar lopen jullie nou over te bazelen?

dathoujetoch | 06-04-20 | 13:34

Hoe komt Rapper Sjors in deze barre tijden aan inkomsten?

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 13:34 | 2

Sexfilms en sponsoring van Snickers?

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:35

Okay, voor deze keer. Kan iemand 'drommelse jongen' aanzetten en vier cent overmaken naar Buma? Ik kan link plaatsen.

Leptob | 06-04-20 | 13:32

Radio Corona bestaat ook.
Nu: Tears for Fears - Sowing the seeds of love

Manus Olie | 06-04-20 | 13:31 | 2

RADIO CORONA
Op maandagochtend 15 maart 2020 is Nederland om 07:00 Radio Corona als nieuw radiostation gestart. Op dit station wordt live radio gemaakt en staan de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus centraal. Met goede muziek, interessante gesprekken en mooie en bijzondere verhalen wil Radio Corona de aankomende weken doorkomen. Het idee is ontstaan doordat in de wereld en in Nederland alle ontwikkelingen omtrent Corona in een stroomversnelling zijn gekomen. Een aantal bekende radiomakers hebben de krachten gebundeld en richten zich volledig op álles wat rondom het coronavirus speelt. Gesprekken met experts, het laatste nieuws en verhalen en ervaringen van luisteraars zijn te beluisteren via deze unieke radiozender in deze bijzondere tijd. Bellen naar de studio met verhalen en/of verzoekjes kan op telefoonnummer 085-3013858, mailen kan via studio@radiocorona.nl

Manus Olie | 06-04-20 | 13:36

@Manus Olie | 06-04-20 | 13:36:
Als je wil dat mensen naar je luisteren zou ik toch even de frequentie/websiteachtig adres erbij zetten. Dat met die frequentie noemen is optioneel en niet zonder gevaar, zo zou ik er dan bijvoorbeeld geen vast telefoonnummer bijzetten....

elfenstein | 06-04-20 | 13:46

Behalve Radio 10 soms, kan ik mij niet herinneren dat ik naar de radio heb geluisterd, 50.000 internet stations met zeer specifieke stylen liggen aan je voeten, zonder geleuter, reclame en links gezeik.
Nederlandse muziek vind ik al helemaal niet om aan te horen, op Oude Maasweg en een heel enkel nummer van Bløf, Het Goede Doel of zo, na.

Ray Skak | 06-04-20 | 13:31

@Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 13:35: Daar zul je ook nooit meer van horen. Maar de laatste tijd zoek ik dit op en geniet volop. Als jochie hoorde ik dit de hele dag bij moeder aan de tafel, thee met koekje en meezingen.

Normpje | 06-04-20 | 13:46

@Normpje | 06-04-20 | 13:46: Op een piratenzender? Die zijn vaak groot geworden met dit soort muziek.

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Prima plan.
Zolang ze in Saudi Arabië geen Nederlandstalige muziek draaien zouden wij ook geen buitenlandse muziek moeten willen draaien.
Eigen muziek eerst!
Dat gaat alle problemen oplossen, te beginnen met Noodweer`s onovertroffen in de disco!

Maya de Blij | 06-04-20 | 13:30 | 1

Of Rotterdam, bijvoorbeeld.

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:32

Radio? Dat is iets voor in de auto. Thuis heb je toch gewoon spotify (en dergelijke). En aangezien vrijwel niemand ergens naar toe hoeft, en ook niet kan, want alles is toch dicht en er gebeurt nergens wat, dus niemand zit in de auto, wie luistert er dan nog “radio”?
Nou ja, Nieuwsradio kan ik me iets bij voorstellen, maar muziek? Muziekkeuze van een ander? Houtochop.

Stormageddon | 06-04-20 | 13:29 | 4

@Maya de Blij | 06-04-20 | 13:33: BNR is een grote radiocommercial.
Met hun radioprogramma over auto's....
Pfft....

Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:37

@Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:37: ja, ik luister heel af en toe Beurswatch nog.
Totdat ik iemand hoorde waarmee ik wel eens gesproken had.
Dan weet je ook gelijk dat de zgn tip waarmee ze komen altijd in hun eigenbelang is, ondanks de disclaimer dat dit niet zo is, of niet mag.
Ik geloof er werkelijk niets meer van.

Maya de Blij | 06-04-20 | 13:42

@Is dit nog nieuws? | 06-04-20 | 13:37: BNR heb ik definitief vaarwel gezegd toen Sjors Frolich zo nodig Humberto Tan als presentator van de ochtendshow wilde infietsen.

Toen al was duidelijk dat Sjors zijn zinnen had gezet op het burgermeesterschap van een klein gristelijk dorp en de beste weg in dit land naar dat doel is om de publieke omroep links in te halen met je "nieuwszender".

Sindsdien is BNR op een kruistocht gegaan voor duurzaamheid, diversiteit en d66. Was iemand als Bas van Werve nog wel eens gedurft politiek incorrect, inmiddels is Kees de Kort als enige dwarse factor over in de massa van weldenkenden.

inderdaad, een grote radiocommercial.

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Lennaert Nijgh, Boeijen, Van Veen, zelfs Toon Hermans, Frans Halsema, Boudewijn de Groot, Pieter Goemans, Heintje Davids, ok Ramses Shaffy, Liesbeth List, Cornelis Vreeswijk, drs P., .... Wie kent er zo nog meer?
Waarom hebben we nooit iemand gehad die de Nobelprijs van de literatuur heeft gekregen? Combinatie dominee koopman is dodelijk voor de minstreel.

ecologiste | 06-04-20 | 13:29 | 1

In dit rijtje steekt Lennaert er met kop en schouders boven uit... tekst Nijgh/muziek de Groot staat op 1 dan volgen Henk en Henk (vroegah)

Enrique C | 06-04-20 | 13:58

Artiesten kunnen allemaal asperges steken.

express | 06-04-20 | 13:29

Geen mayo, geen ketchup, ook geen curry maar lekker alleen maar meer en meer piccalilly.

Super Vaagstra | 06-04-20 | 13:28

Ik begrijp dus dat NPO, 100% NL, SLAM!, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, Qmusic en KINK ons allemaal liever op Spotify zien?

Thierry-Rosette | 06-04-20 | 13:28

Wat hebben al die zingende kruideniers voor ons gedaan? Een coronalied over ons uitgestort. Opdat men niet vergeet.

Deflatiemonster | 06-04-20 | 13:27

Corona-café begint vroeg vandaag.
- Gefeliciteerd met je verjaardag zoon.
- Hé, een mondkapje?
- Was van opa maar die heeft hem niet meer nodig. Haha.

spanarchist | 06-04-20 | 13:27 | 1

Hahahahaha lekker!

overVecht | 06-04-20 | 13:29

Gaan we de mooie bijkomstigheden van het virus ineens de nek omdraaien? Sacré bleu!

deAmbtenaar | 06-04-20 | 13:25

TV Oranje For The Win

overVecht | 06-04-20 | 13:25

" Buma en Sena hopen dat het salaris van de zangers en componisten op een andere manier kan worden aangevuld"
Maar vooral het salaris van Buma en Sena natuurlijk.

RickRD | 06-04-20 | 13:24

Wat zou de Nederlandstalige muziek toch zijn zonder Rinus & Romana. #RinusRomanaESF2021

ikbenerweer! | 06-04-20 | 13:24

In 2018 werkte er bij Buma/Stemra 122,8 FTE's (personeelsleden dus) deze mochten samen 11,7 miljoen euro verdelen.

Dat is 95.000 per persoon Bruto (incl alle kosten + pensioenen) Best veel geld toch?

Als we dan toch met cijfertjes bezig zijn, dat clubje keerde in 2018 ruim 150 miljoen eurootjes uit.

gummetjes | 06-04-20 | 13:23 | 1

Dat klinkt heel normaal.

ikbenerweer! | 06-04-20 | 13:26

Als kreupelrijm niet onder de noemer Nederlands valt ben ik voor. En koop Nederlandse produkten!

WldPlssr | 06-04-20 | 13:23

Draai meer Marco, die kan het geld nu goed gebruiken !

oldandwise | 06-04-20 | 13:22

Heel de dag Zanger Rinus, de Stoopjes en Ben en Ruurd. Afgewisseld met wandelende corona besmetting Rob Ronalds.

Balletje Mayo | 06-04-20 | 13:22 | 1

Ah, jij had Rinus al genoemd. Heel goed. Ondergewaardeerd talent imho.

ikbenerweer! | 06-04-20 | 13:27

Wat is een radio?

MistaRazista | 06-04-20 | 13:21 | 4

Een soort van smartphone met belachelijk weinig functies.

keestelpro | 06-04-20 | 13:32

Een radio is het best te vergelijken met telefoneren met je vrouw of haar moeder : je hoort een hoop onzin en er wordt niet naar jou geluisterd.

ikbenerweer! | 06-04-20 | 13:38

Radiotechniek is een vorm van draadloze telecommunicatie waarbij een radiozender signalen verspreidt in de vorm van radiogolven. Het signaal wordt ontvangen met een ontvanger.

In engere zin is radio het via radiogolven verzenden van geluid, zoals spraak en muziek, in het bijzonder door een omroep. De ontvanger wordt dan een radiotoestel, kortweg radio, genoemd.

Roelpaardensmoel | 06-04-20 | 13:47
▼ 1 antwoord verborgen

Commerciële radiozenders mogen zelf weten wat ze uitzenden. Publieke zenders hebben een bepaalde taak. Op een zender als Radio 2 is 1/4e tot 1/3e van de gedraaide platen van Nederlandse bodem. Als dat ineens fors wordt opgeschroefd zonder dat kwaliteit een motief is, dan gaat het dus puur om het financieel ondersteunen van Nederlandse artiesten. Jezelf dienstbaar maken aan winst van derden is in strijd met de Mediawet.

stefanboy78 | 06-04-20 | 13:21 | 1

Vallen die enveloppen van de pluggers er dan niet onder?

dathoujetoch | 06-04-20 | 13:26

Rij je rustig naar je werk, zie je overal borden boven de snelweg met Blijf thuis!

Wie dat verzonnen heeft, weet ik niet. Wel dat hij niet spoort.

Qua topic - luister nooit naar de radio. Ongeveer even onnozel als t.v. kijken.

Ichneumonidae | 06-04-20 | 13:20 | 1

Alleen Radio4. Moet er wel bij vermelden dat je dan immuun moet zijn voor deuggeleuter.

knutsel_ | 06-04-20 | 13:25

Tot zover de doodsteek voor Nederlandse radiostationnetjes.
Ik zet mijn YT Premium met Music an en ga over tot te orde van de dag.
Wil je je NL artiesten dan toch supporten? Koop merch uit hun eigen store!

Digikluizenaar | 06-04-20 | 13:19

Nederlandse “artiesten” kunnen ook iets productiefs gaan doen. Dit geldt voor de hele culturele sector.

Koning Willy | 06-04-20 | 13:19 | 1

Precies. Laat ze maar echt werk gaan doen in de Nederlandse maakindustrie. Oh.. wacht..

Tietmier | 06-04-20 | 13:21

Gemiste kans bij dit artikel, want zoals anderen al aangeven, blijft er gigantisch veel geld bij Buma en Sena hangen. Rijke bestuurders die lekker cashen. Zijn ze al bezig om een deel van hun dikke salaris in te leveren? Is er al afdoende zicht op de financiële huishouding? Ik heb namelijk nergens gelezen dat dit ooit gecorrigeerd is.

RandomAct | 06-04-20 | 13:19

Artiesten kunnen vandaag de dag beter een Bandcamp en/of Patreon opzetten om hun geld te verdienen. En hun muziek op Spotify gooien. Dat Buma-Stemra is toch niet meer van deze tijd?

threeheadedmonkey | 06-04-20 | 13:18 | 4

Rijke onnodige bestuurders blijven nodig, aldus de rijke onnodige bestuurders.

RandomAct | 06-04-20 | 13:20

@Metaalenzo | 06-04-20 | 13:20: Omdat Buma nog steeds kan cashen op aankopen met digitale opslagcapaciteit. Bizarre constructie.

RandomAct | 06-04-20 | 13:21

@Metaalenzo | 06-04-20 | 13:20:
Spotify betaalt gewoon aan Buma Stemra hoor en die distribueren het weer door naar de auteurs/artiesten.

keestelpro | 06-04-20 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Radio dat is toch dat ding waar je constant mannen hoort lachen om hun eigen grappen? Er is al jaren geen fatsoenlijk geluid gekomen uit een radio.

DeviousDick³ | 06-04-20 | 13:17 | 3

[sidekick mode = 1]
Hahaha ja DeviousDick³ wat jij zegt. Hahahaa! Goed man!
[sidekick mode = 0]

keestelpro | 06-04-20 | 13:28

Noemen ze een sidekick, eigenlijk een soort scheetzak

hetgingperongeluk | 06-04-20 | 13:33

Hoezo? We hebben toch het Coronalied al?
Mja... als het dan toch moet graag alleen Engelstalig of de enige echte en nietmeerlevende Andre Hazes.
Maar ik hoor liever Motown of country.

Schietmijmaarlek | 06-04-20 | 13:17

Ik ken dus geen nummer van Tim Knol of Aafke Romeijn, waarom zou ik dat nu wel willen? Ik ken die namen alleen van dat ze je ongewenst hun mening opdringen.

NaughtiusMaximus | 06-04-20 | 13:16 | 1

Tim Knol is lievv

oldandwise | 06-04-20 | 13:24

We hebben toch al Radio NL voor Nederlandse muziek?
De meeste NL artiesten zijn gewoon kut, je hebt een paar Carnavals uitzonderingen maar dat is het ook

niemand specifiek | 06-04-20 | 13:16 | 1

Nederlands product is een heel breed begrip.
Van gezellige volksmuziek tot engelstalige Nederlandse bands tot 'hippe' gangster rap tot de artistieke muziek van Aafke Romeijn en Tim Knol.

keestelpro | 06-04-20 | 13:26

Ha, ha, ha, opeens is het niet meer belangrijk om inclusief en divers te zijn. Alleen Nederlandstalige muziek draaien! Wat een vuig nationalisme op de vaderlandse radio!

Tietmier | 06-04-20 | 13:15 | 1

Tot 'Nederlands' wordt uitdrukkelijk ook gerekend: de half-Arabische recitatieven van heren met Gucci-tasjes en Gucci-petjes, rijdende in witte patser-BMW's...

bisbisbis | 06-04-20 | 13:18

Goede Nederlandse muziek... Golden Earring met nummertjes uit de zeventies 24/7 dus? Het niveau van de gemiddelde Nederlandse artiest ligt onder dat van Danny Vera en dat is al niet hoogstaand. Oh wacht Bobby Farrell was officieel een inwoner uit het koninkrijk der Nederlanden, misschien tussendoor Rivers of Babylon draaien...

Graaf_van_Hogendorp | 06-04-20 | 13:14 | 2

Eh geldt die oproep wel voor dode artiesten?

knutsel_ | 06-04-20 | 13:17

@knutsel_ | 06-04-20 | 13:17:
Mogen alleen levende artiesten gedraaid worden? Los van dat de bandleden van de Golden Earring nog leven.

Pfff dan zou ik echt niet weten wie. Misschien voor de lol maar die volkszanger die half Italie met Corona besmette.

Graaf_van_Hogendorp | 06-04-20 | 13:55

Radio is natuurlijk ook een reliek uit het verleden. Sinds Spotify, Apple Music en podcasts luistert toch niemand meer naar lineaire radio.

Het afgelopen jaar heb ik meegedaan aan een onderzoek van een van die bureau' s en moest ik op gezette tijden een radio-luisterboek bijhouden. Zo kwam ik erachter dat ik in al die tijd alleen op een verloren zaterdagmiddag de radio aan had staan.

Verder gun ik iedereen zijn hobby. Zolang het maar niet uit publieke middelen wordt betaald.

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:14 | 5

@knutsel_ | 06-04-20 | 13:21: Nou, dan zijn ze wel beter gaan betalen, inmiddels. Je krijgt nu zomaar een tegoedbon van Bol.com. Van vier euro.

Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:23

@Glasgow Argus | 06-04-20 | 13:23: Echt? Waar kan ik me aanmelden?

knutsel_ | 06-04-20 | 13:26

En om het verhaal nog even af te maken. Ik heb dat boekje meteen bij het oud papier gegooid natuurlijk. Na een maand of drie werd ik gebeld waar de resultaten bleven. Ik zei ik luister nooit naar de radio. Ik heb elpees weet je. Dus degene aan de telefoon ja maar die mensen die nooit luisteren hebben we ook nodig hoor! Waarop ik zei nou noteert u dan maar voor mij dan maar dat ik nooit luister, hoef ik dat boekje ook niet in te vullen.

knutsel_ | 06-04-20 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Radio is nog uit de tijd van de telex en zo.

van stampij | 06-04-20 | 13:14

Mooi, de hele dag The Ex!

skoftig | 06-04-20 | 13:13

Domme aktie.
Als de Amerikanen dit horen gaan zij dezelfde oproep doen.
Gevolg,er wordt geen Nederlandstalige muziek meer op al die Amerikaanse zenders gedraaid.
Lijkt mij meer te gaan kosten voor al die Nederlandse "artiesten".

ditotje | 06-04-20 | 13:13 | 3

OMG jij hebt die reclame met Frans Bauer in Amerika echt serieus opgevat he!

Professor Superhirn | 06-04-20 | 13:17

@Professor Superhirn | 06-04-20 | 13:17:
Lol,geen idee.
Heeft hij reclame gemaakt in Amerika?

ditotje | 06-04-20 | 13:20

Rouwe Heze heeft een tijdje in de VS getourd met die gejatte Texmex muziek met Limburgs gewauwel.

En dan is er ook nog Isle de Lange, die deed het best aardig in de VS.

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:49

als er nou nog eens goede Nederlandse muziek was prima. Maar laten we het gemiddelde matige gebler van de Nederlandse artiesten maar gewoon lekker laten waar het hoort. Op 100%NL, waar ze af en toe nog buitenlandse muziek moeten draaien omdat er anders helemaal geen hond meer naar luistert.

Gregovic | 06-04-20 | 13:13

Radio? Nee. Heb een leuke lp & cd-collectie met veel Nederlandse ( metal/punk ) bands dus zorg wel voor mijn eigen noise
*Undawn straks opzet*

Graaisnaaiert | 06-04-20 | 13:12

Lange Frans doet hard zijn best om relevant te zijn met "Lockdown" en "gebed voor de bankier"

keistad | 06-04-20 | 13:12

Aafke Romeijn muzikant? Ik dacht dat ze haar geld verdiende als beroepsdeugster en -jankster

Wim_Kut | 06-04-20 | 13:11 | 8

@ChocoStengel | 06-04-20 | 13:42:
Corona lied staat op mijn soundcloud maar is niet van mij.
Al die andere liedjes staat Kees Tel Pro voor: dat zijn mijn nummers.
Dat corona nummer, wat ik trouwens een best leuk idee vond van mijn broer, daar staat Laat Maar voor. Het is een parodie op Doe Maar.
Als je het niet leuk vind hoef je er niet naar te luisteren hoor.
En noem mij geen oplichter hier op de weblog want je weet donders goed dat ik dat niet ben.

keestelpro | 06-04-20 | 13:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Als Marokkanen in juridische zin een 'ras'zijn, dan zijn VS-burgers, VK-burgers, Fransen, Italianen en Duitsers dat óók....
-
Dus nu gaan de anders oh-zo-anti-racistische media en de muziekindustrie racisme bedrijven ..... op economische gronden??

bisbisbis | 06-04-20 | 13:10 | 3

Marokkanen zijn alleen een ras als ze als slachtoffer worden geafficheerd. Als het gaat om de buitensporig hoge deelname aan criminele activiteiten, zoals roof, geweldpleging. souteneurschap en drugsdelicten, hoor je niemand over ras. Dan is het "een man met een broek en schoenen aan"

Heiner | 06-04-20 | 13:13

@Heiner | 06-04-20 | 13:13:
-
'jongeren' - 'kwetsbare groepen' - en dan die broek en schoenen op z'n vroegst zes maanden later op 'Opsporing verzocht'...

bisbisbis | 06-04-20 | 13:14

@Heiner | 06-04-20 | 13:13: ze zijn een dubbel ras zelfs, Marokkaan (kennelijk een ras) en moslim (ook een ras want kritiek hebben = racisme).

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:44

Tandartsen, artiesten en andere orgeldraaiers. Iedere beroepsgroep probeert nu een slaatje te slaan uit deze crisis.

ik_wacht_niet | 06-04-20 | 13:10

Attentie gezien de huidige covid 19 crisis is de komkommertijd drastisch naar voren geschoven.

code delight | 06-04-20 | 13:09

.. zolang ze hun buitenlanderschap niet uitventen vanuit politieke- en/of financiële roeping kan dat zelfs positief zijn. Bij het huidige aanbod.

Jan Passant mk2 | 06-04-20 | 13:09

Zijn dat 'artiesten', op die foto's?? Wat een landlopers... Waar zijn de tijden gebleven van Willy Alberti (Buona notte bambino, Ciao ciao bambina), volkszanger pur sang, die er áltijd uitzag om door een ringetje te halen!

Zenzeo | 06-04-20 | 13:09 | 1

eerder een circushoepel.

skoftig | 06-04-20 | 13:18

We hebben toch een paar goede bands. Nightwish heeft een Nederlandse zangeres. Het zoetsappige geslis van de bontkraagjes en hun groupies kunnen we missen als kiespijn.

Frau Merkel | 06-04-20 | 13:08 | 12

@Kapitein Sjaak Mus | 06-04-20 | 13:37: Is Gare du Nord Nederlands? Was me helemaal ontgaan, heb ik vroeger wel muziek van gekocht. Ook interessant: Arling and Cameron.

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 14:31

@Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 14:31:
Jep. Hartstikke Nederlands, hoewel de naam van de zangeres anders doet vermoeden.
Dorona Alberti, geen familie van, echte naam.

Kapitein Sjaak Mus | 06-04-20 | 15:21
▼ 9 antwoorden verborgen

Typisch een voorstel van een club die het beluisteren van muziek zien als een louter economische activiteit, en liedjes als een commodity. Het maakt niet uit waar het geproduceerd wordt of door wie, een liedje is een liedje.

Reaguurdeskundige | 06-04-20 | 13:07

BUMA. Dat is toch die criminele steelclub vol graaiers waar je als muzikant niks aan hebt? Een soort VVD.

Piet Karbiet | 06-04-20 | 13:07 | 5

Als je een succesvol muzikant bent heb je er wel degelijk wat aan.

keestelpro | 06-04-20 | 13:18

@keestelpro | 06-04-20 | 13:18:
Volgens een soort verdeelsleutel die vooral ook ten gunste is van lui die het al gemaakt hebben. Je kon dacht ik zelfs aardig verdienen aan de buma als je achtergrondmuziekjes en reclamedeuntjes maakt, zolang je ze maar netjes allemaal deponeert en bijhoud waar ze gedraaid worden. De Jeugd van Tegenwoordig heeft daar eens een treffend nummertje over gemaakt.

elfenstein | 06-04-20 | 13:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanwaar deze topic op dit moment?
Is er een probleem?

Alco-de-Holist | 06-04-20 | 13:07 | 6

@skoftig
Wie is “die jongen”?

Alco-de-Holist | 06-04-20 | 13:18

@Reaguurdeskundige
Dank voor je reactie, had het linkje niet gezien. Klein schermpje van mijn ei-foon.

Alco-de-Holist | 06-04-20 | 13:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Alquin, Solution, Golden Earring etc etc. Ik zeg: doen!

kwark001 | 06-04-20 | 13:06 | 2

Het gaat dus, voor zover ik begrijp, om artiesten die nog niet dood zijn, de pensioengerechtigde leeftijd nog niet hebben en geen AOW krijgen, maar nu moeten leven van de muziek en niet kunnen optreden, per gedraaid plaatje op de radio 2 cent royalty te laten krijgen. 10 cent als ze het ook nog zelf hebben geschreven. Kunnen ze dan toch weer 1 ei of sneetje brood van kopen. (Na belasting).

Stormageddon | 06-04-20 | 13:35

Alquin... doem doem daf, doem doem daf!

De laatste keer dat ik hoorde/zag was in de 013 een aantal jaren geleden :- ) De oude Normaal, de Paterkes, of die band van die Indo's (niet de Diamonds)... En onze Belgische vrienden zoals Raymond...

Enrique C | 06-04-20 | 13:49

Goede Nederlandse muziek? Dat gaat best. Dan kunnen we natuurlijk alleen maar de hits van Golden Earring afspelen. Allebei.

Patatter | 06-04-20 | 13:06 | 5

@Frans Laarmans | 06-04-20 | 13:36: nee, die kan ik niet luchten of zien. Pa.

Normpje | 06-04-20 | 13:53

@Normpje | 06-04-20 | 13:27: Zeg me dat dit een grap is. André Hazes Sr en Jr. Heeft geen ene maar dan ook geen ene ruk met muziek te maken.

Betterworld | 06-04-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Aafke wie? Familie van?

Minder Ginger, en vooral minder minder mider hypocriet Bono is sowieso dikke prima!

Enrique C | 06-04-20 | 13:06 | 1

Zijn nichtje met mogelijkheden.

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 13:07

Spotify killed the radio star.

TheBurnerMan | 06-04-20 | 13:06

Minder Buma Stemra. Laten we daarmee beginnen. Daarna een grondige aanpassing van de copyright wetgeving. (Nee, jou kinderen hoeven niet ook nog inkomsten te krijgen van jouw werk).

Aangezien we allemaal dingen willen gaan veranderen "na de corona crisis" lijkt me dit een mooi startpunt.

TheEgg | 06-04-20 | 13:05 | 2

Dat vervelende volk blijft mij maar spammen met briefen. En dan ook nog het lef hebben om mij een geweldige aanbieding met 33% korting te doen en daarbij aan te geven dat ik geluk heb met zo’n aanbieding.

Nee, Buma. Het geluk is als jullie kappen met jullie afpersing.

TheBurnerMan | 06-04-20 | 13:09

Buma Stemra heeft al jaren meer dan genoeg geld. Nu kunnen ze het eindelijk eens uitgeven.

Frau Merkel | 06-04-20 | 13:09

Heeft Aafke echt haar best gedaan?

Kuifje-naar-Brussel | 06-04-20 | 13:05 | 1

Soms is je best doen gewoon niet goed genoeg.

Cobalt bomb | 06-04-20 | 14:10

Kunnen die artiesten niet gewoon elke week €3000,- opzij leggen voor slechte tijden? Vragen, vragen, vragen.....

Guusje Nadorst | 06-04-20 | 13:05

Zodat we die doorgedraaide, zelfingenomen B artiesten kunnen ondersteunen? Als ze zo goed waren dat ze ook in het buitenland beroemd waren (het kan!) dan waren ze al lang en breed binnen. De rest verdiend het gewoon niet. Zij maken zich ook niet druk om ons behalve onze portemenee.

Captain Diehard | 06-04-20 | 13:05

Zo min mogelijk Nederlands of Frans aub. Ik ben geen kamper dus geen Nederlandstalig en ik versta geen Frans dus die mogen ook oprotten. Heowel liever Franse muziek dan Justina Bieber.

En ik zie dat Buma er mee te maken heeft, dat zijn de grootste oplichters die er zijn zo een beetje. Die mogen van mij helemaal in de stront zakken!

Moonwarrior | 06-04-20 | 13:04

In Frankrijk zijn de zenders verplicht om minimaal 40% Franstalige muziek te draaien, niks mis mee.

zwellevertje | 06-04-20 | 13:04 | 13

@zwellevertje | 06-04-20 | 13:33:
Dat is totaal iets anders ja. De fransen kunnen het wel, ze verrekken het gewoon. Engelsen hoeven dat niet sinds de westerse wereld ooit eens een keer besloten heeft dat engels een soort van universele taal is die iedereen dan maar ten minste op basisniveau moet kunnen. Zolang we nog geen startrek achtige universele translators hebben doen we het daar maar mee, behalve in frankrijk dus.

elfenstein | 06-04-20 | 13:51

@elfenstein | 06-04-20 | 13:51: Ga je verhaaltje dan maar in drie kwart van Afrika en de helft van Azië vertellen, daar denken ze er daar anders over. Trouwens wat kom jij in Frankrijk doen als je zelf blijkbaar geen woord Frans spreekt en je het heel erg vindt dat ze jouw Engels of Nederlands niet verstaan?

zwellevertje | 06-04-20 | 14:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Tja, het blijft altijd behelpen, Nederlandse muziek. Golden Earring gaat, en ehhh... Sineke?? Nee, toch maar niet. Dan krijg je de hele dag Hazes sr. en jr.? Brrr.

Grasgriezel | 06-04-20 | 13:03 | 1

Jayh, angerfist, poke & yung felix, tony junior,
chivv, henkie T, smbg, partyraiser, hef, george baker, raccoon en alle klassieke viool uitgevoerd door een Nederlander.

JWZ_JMK | 06-04-20 | 14:00

Zijn de directiestoelen van de Buma aan vervanging toe?
Zijn de gouden wc-brillen versleten?

Guusje Nadorst | 06-04-20 | 13:03

Vanaf nu alleen nog maar Bollywood muziek op de radio.

Reebensteeltje | 06-04-20 | 13:02

Het is echt top dat al die bn deugers naar de kloten gaan. Zal ze binnenkort een aalmoes toewerpen. Zo zie je maar dat ze allemaal niets voorstellen. Helemaal niets.

Mark_D_NL | 06-04-20 | 13:02 | 1

De mee-deugers gaan naar de klote, en dat is maar goed ook. Echter de top-deugers, die hebben diepe zakken hoor, die krijg je met een paar weekjes thuiszitten niet kapot.

Lochos | 06-04-20 | 13:16

Jottem de hele dag natuurtalenten als Aafke Romeijn en Tim Knol op de radio.

keestelpro | 06-04-20 | 13:01 | 8

keestelpro | 06-04-20 | 13:39
Leuk liedje, goede productie. Nou nog in het engels en monetizen op Youtube.

Cobalt bomb | 06-04-20 | 14:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Hongersdood? Ik wist niet dat er meerdere hongers waren!

Arkan Sonney | 06-04-20 | 13:01 | 2

Je hebt ook de stevige trek. Dan eet je een snicker en is alles weer goed.

keestelpro | 06-04-20 | 13:02

Mosterd denkt kennelijk dat er bij een hongersnood een nood is aan hongers.

bintang | 06-04-20 | 16:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken