Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erdogan zet chantage door, 'voorspelt' migranten langs hele Middellandse Zee

Mooi, weet iedereen waar we aan toe zijn.

Social

"Tot de EU aan al onze eisen omtrent vrij verkeer van goederen en personen voldoet en betere financiële hulp aanbiedt, houden wij de grenzen open", aldus opper-Turk in de bovenstaande speech. Ook 'voorspelt' hij dat de migrantenaanwas zich niet zal beperken tot Griekenland, maar zich over de hele Middellandse Zee uit zal breiden. We durven te vermoeden dat Erdogan hier eigenlijk aankondigt dat hij zijn invloed in Libische hoofdstad Tripoli gaat gebruiken om ook vanaf daar migranten richting Malta en Italië te sturen. "Volgende week houdt Turkije een top met de leiders van Frankrijk, Duitsland en mogelijk Groot-Brittannië om verder te praten over de migrantencrisis," schrijft het ANP. Maar er is helemaal geen migrantencrisis, Turkije heeft een financiële crisis omdat ze teveel geld uitgeven aan militaire missies in Syrië en Libië en nu willen ze geld. Voor de vorm onderstaand nog even een nieuw fragment van Turkijes minister van Binnenlandse Zaken Suleyman Soylu, die zich de afgelopen dagen ook weer een monumentale klootzak heeft getoond. "Ik walg van Turken die Europa waarderen".

Het Turkse regime is een vijandige mogendheid

Wel ja

Social

Reaguursels

Inloggen

Een grote bek opzetten kunnen ze in Turkije wel. Hun eigen rotzooi opruimen niet. Dat mogen de Europeanen doen door ze geld te sturen. Het is duidelijk dat Turkije niet meer tot de bevriende naties kan worden gerekend. Het is een vijandig land, dat uit alle Europese organisaties dient te worden gekieperd. Ben dat geschimp van die domme Turken uit Ankara nu wel zat. Mogen we eindelijk eens een passend en iets minder diplomatiek antwoord van Europa verwachten?

jochum1980 | 12-03-20 | 10:56 | 1

Als we geld sturen blijft de rotzooi bestaan, het geld gaat naar oorlog.. de hobby van Erdogan

boerk | 12-03-20 | 12:11

Het geld is op in Turkije en Erdogan moet het érgens vandaan halen.

Dit soort kamikaze politiek is wel illustratief voor hoé wanhopig de Turken zijn om geld te krijgen van de EU.

Macroglossum | 12-03-20 | 08:34 | 1

Denk dat dat wel meevalt. Turkije heeft meer dan 80 mio inwoners. Daar komt heel veel binnen via de belastingen.
Ik vind het wel stuitend dat die vluchtelingen als speelbal gebruikt worden.

Magna_V65 | 12-03-20 | 12:00

Hij vraagt gewoon of de EU aan zijn woord wil houden zoals een ieder zelfrespecterend persoon. Niet Erdogan maar de EU is hierin fouter dan fout op zo veel vlakken. Te veel om op te noemen.

Kaan78 | 12-03-20 | 06:51 | 6

@Kaan78 | 12-03-20 | 08:22: Knap! Je 9 jaar aan een deal houden die pas 4 jaar bestaat! En die deal uit 2016 ging over meer zaken, waar Turkije zich niet aan hield. Iets met persvrijheid ook enzo.

Kloof2012 | 12-03-20 | 10:18

@Kloof2012 | 12-03-20 | 10:18: Daarvoor waren er ook al toezeggingen. Alleen als mensen met een psygische aandoening heeft de EU leugens vertelt en verscholen achter een logge bureaucratie. Na een verloop van tijd heb je daar gewoon geen zin meer in. En... als Turkije niet aan een deal kan houden (persvrijheid), dan hebben we toch geen deal? Dan regelt een ieder zijn zaken zelf. Turkije toont menselijke kant door vluchtelingen op te vangen. En babymoordenaars van het westen schieten met echte kogels en laten mensen verdrinken.

Kaan78 | 12-03-20 | 11:44

@Kaan78 | 12-03-20 | 11:44: Geen deal: prima. Dat betekent geldkraan dicht (ook die kraan van sociale voorzieningen die al járenlang wordt gefrustreerd en gesaboteerd; we mogen bv immers geen onroerend goed controleren daar), elke vorm van subisidie stopzetten, elke politieke inmenging in NL kunnen we dan zien als een vijandelijke daad (ook via clubs met stromannen als Denk en de Grijze Wolfjes). Maar ook de grenzen dicht. Je draagt zelf actief bij aan de vluchtelingenstroom door Syrië binnen te vallen en oorlogje te spelen. Los dan ook die vluchtelingenstroom die daardoor mede ontstaat lekker op. Met inachtneming van de universele verklaring voor de rechten van de mens en de conventie van Genève bv. Zo niet; dan heb je een ander probleem.

Kloof2012 | 12-03-20 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Boycot Turkije!
-
Ga er niet op vakantie en laat bijna vijftien procent van hun economie instorten.. Turkije zit financiëel aan de grond, het land draait op miljardenleningen die ze niet kunnen afbetalen. Schort de accreditatie van Turkse banken in Europa op. Schort de EU subsidies aan Turkije op. Schop alle Turkse overheidsmedewerkers (inclusief die van Diyanet) het land uit. Exporteer geen upgegrade Leopards of andere militaire meuk naar het land. Zorg ervoor dat zoonlief Erdogan niet bij z'n Zwitserse bankrekeningen kan.
-
DE AKParti kan morgen compleet kapot zijn.als WIJ in Europa dat willen.

bisbisbis | 12-03-20 | 01:56

Ik wil onze zes miljard euro terug

Proud Infidel | 12-03-20 | 00:18 | 2

Die krijg je terug. Met 3,7 miljoen Syrische vluchtelingen erbij, dan kunt u ze de komende 9 jaar verzorgen. Kijken of u dat lukt voor die lousy 6 miljard.

BertusGasklep | 12-03-20 | 01:13

@BertusGasklep | 12-03-20 | 01:13: we onderhouden al meer dan 2 miljoen economische vluchtelingen, en als erdo(gun) het niet bevalt stuurt hij die vluchtelingen toch naar het midden oosten.

edjekaddetje | 12-03-20 | 09:58

Misschien dat Erdoboy migranten die al dood zijn te water wil laten. Die kunnen dan best langs de hele Middellandse Zee spoelen.

JvanDeventer | 11-03-20 | 23:36

Het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Griekse ambassadeur in Ankara woensdag bijeengeroepen om te protesteren tegen ‘schendingen’ van de territoriale wateren en om Griekenland te waarschuwen voor zijn grenseenheden, verklaarde een Turkse diplomaat tegenover persbureau AFP.
www.ad.nl/buitenland/turkije-beschuld...

Hadiho | 11-03-20 | 22:23 | 1

De wereld op zijn kop.

Rohin | 12-03-20 | 00:08

van al de 50+ dienstplichtigen is de psu kwijt. huidige beroepsleger kan 120 man max in Litouwen plaatsen in plaats van een Legerkorps. stelselmatig is op defensie bezuinigd. en dan niet janken als the enemy is at the gate of al onder ons in urban warfare asymmetrische oorlogsvoering. Erdogan gaf al order66 met 'jullie zijn onze ogen , oren en armen in Europa'

HetOorAakel | 11-03-20 | 21:40 | 2

Nooit de moedermavo afgemaakt?

Pleegzuster B | 11-03-20 | 21:46

@Pleegzuster B | 11-03-20 | 21:46:
de spinazie academie? gehaktballetje draaien, kuiltje jus

HetOorAakel | 11-03-20 | 21:49

Nexit of net zo verstandig worden als Hongarije.

Montesquieue | 11-03-20 | 21:08

Nou, haal de machinegeweren maar uit het vet. Wachttorens en serpentines van NATO-draad.
Paar goeie salvo's en het is weer rustig.
Oh wacht, we hebben hier in Europa geen leiders die dat durven.

ZegMaar | 11-03-20 | 20:54 | 3

Wij hebben hier mensenrechten en het verdrag voor de vluchteling.
Gedraag je. Wij zijn geen barbaren, net als de Turken.
Of wacht... Waren het nou de Grieken die met scherp op de vluchtelingen schoten en er al een paar hebben vermoord?

BertusGasklep | 12-03-20 | 01:17

@BertusGasklep | 12-03-20 | 01:17:
Jij als erdofan gelooft echt alles wat erdo zegt he, nou heb ook beelden gezien van gewapende turkse militairen die met scherp schoten op de Griekse douane.

edjekaddetje | 12-03-20 | 10:02

@BertusGasklep | 12-03-20 | 01:17: Zeg zwitsal… loop eens niet zo te trollen. Laat je snor staan; neem wat kebab en boek een vluchtje naar oom Erdo. Kun je eens kijken hoe het er voor staat in de heilstaat daar. Je bent het volkomen eens met Oom Erdo, hebt geen andere mening dus je bent een soort van veilig daar; maak je geen zorgen.

Kloof2012 | 12-03-20 | 10:13

Dat heb ik de hele tijd gezegd; Erdogan moet verbloemen dat het helegaar niet zo goed gaat met de Turkse economie en ook gratis kankerbehandelingen zijn niet mogelijk. Het was niet de vraag of hij iets ging uitspoken, maar wat. Nu weten we het. En wat kunnen/moeten wij doen: NEXIT en wel NU METEEN!

Maria.1 | 11-03-20 | 20:39 | 5
-weggejorist en opgerot-
Leukeknul | 11-03-20 | 23:57

@stikstofhelp | 11-03-20 | 20:46:
Oplossing: schaf de democratie en mensenrechten af en stap uit alle verdragen die ons 'beschaafd' deden doen lijken, en leg links beperkingen en celstraffen op. Snoer hen de mond en gooi ze in de lik als ze niet doen wat wij zeggen!
Turkije is zo'n slecht model nog niet.

BertusGasklep | 12-03-20 | 01:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Een woord...
Corona. * de oplossing want daar schrikt men nu wel van *

De EU moet echt op slot. Dat migranten virus vanuit dat, absoluut NIET EU, land is nog veel dramatischer en er wordt net zo laks op gereageerd.

Halal gehaktbal | 11-03-20 | 20:38

Wanneer gaat de eu de oorlog verklaren aan turkije?
Niet, want turkije heeft meer wapens dan de hele eu bij elkaar,
en het enige dat ze weerhoud om europa binnen te vallen is amerika,
dus laten we amerika en trump vooral tot vriend houden, want zonder
hen dragen we in notime een jurk, baard en een kopvodje voor de vrouw en word er nog alleen halal gegeten en gescheten, en dat laatste alleen op toiletpotten die niet richting mekka staat.

von sokkenstopfen | 11-03-20 | 20:09 | 2

Ik begrijp wat u bedoeld en mijn gedachten kunnen zich daar wel in vinden.

Datgingniegoed | 11-03-20 | 20:15

Trump, de man die economisch de kraan naar Erdo dreigde dicht te draaien. Erdo bond gelijk in. Maar met die EU natte Merkel-kranten, kan Erdo niet verliezen.

ZoekEenVrijeNick | 11-03-20 | 20:21

En zoals we inmiddels gewend zijn geen woord hierover op de msm. Stel je toch eens voor dat men de Turkse buurman erop aan gaat kijken welke Erdogan aanhangt.

Dat moet je natuurlijk niet willen.

Rohin | 11-03-20 | 20:08 | 4

We gaan allemaal deaud aan Corona ! Volgens diezelfde MSM dan.

Nederlandop1 | 11-03-20 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wij in het westen hebben opvattingen over rechtvaardigheid en levenskwaliteit voor elk mens. Waar ook ter wereld.
Dit soort lui denken zo niet.
Die gebruiken nationaliteit om mensen in een groep te krijgen, en als de schaapjes eenmaal in de groep zitten en zich er mee identificeren kun je ermee doen wat je wil. Tegen Europa opzetten of zo.
Dat zou je populisme kunnen noemen.
Het is spel, zonder geweten, meer niet.
Er komt een dag dat de Turkse mensen zich realiseren dat ze gebruikt worden door een paar mensen die eigenlijk niets om hen geven. They don't care about you. At all. Ze zitten daar voor zichzelf.

kloopindeslootjijook | 11-03-20 | 19:57

Hadden we maar een trump. Onze politici leiden aan Stockholm syndroom. Trump had de koers van de lira al gehalveerd gehad ondertussen.

hustler01 | 11-03-20 | 19:57 | 3

Precies dat. Wij hebben... Merkel. Erdo kan niet verliezen.

ZoekEenVrijeNick | 11-03-20 | 20:28

@5611 | 11-03-20 | 23:27:
-
Zullen wij eens op houden met die misplaatste Chamberlain-vergelijkingen? Die man had meer ballen dan onze huidige 'leiders' bij elkaar...

bisbisbis | 12-03-20 | 02:01

In de goeie ouwe tijd noemden ze dit gewoon een oorlogsverklaring.
Gelukkig hebben we de EU zodat we samen daadkrachtig kunnen optreden tegen zo’n turkse Adolf reïncarnatie.
Mwahahahaha.
Stelletje incompetente prutsers...

Ravian | 11-03-20 | 19:54
-weggejorist en opgerot-
Stemwelbaudet | 11-03-20 | 19:40
-weggejorist-
Ray Skak | 11-03-20 | 19:34

Ikze

Ray Skak | 11-03-20 | 19:31

""Ik walg van Turken die Europa waarderen".

Tja, ik kan de beste man gerust stellen, dat zijn er vrij weinig. De materiële verworvenheden van vooral Noordwest Europa, ja die weten ze dan weer wel te waarderen.

Gen. Maximus | 11-03-20 | 19:31 | 2

Beetje zieken en vervelend doen dat kunnen ze wel, kijk maar Ozturk, die vermaakt zich zo goed, dat hij af en toe vergeet dat hij daar zit voor de samenleving.
Maar dan zie je ook meteen hoe die mensen denken over iets als de moderniteit. Geen enkel principe of model of geweten. Ze lachen erom, ze vermaken zich ermee, het is alleen maar een groot spel voor hun eigen plezier.

kloopindeslootjijook | 11-03-20 | 19:51

Driekwart van de Turken in Europa zijn fervent Erdosnorfan. Er hoeft maar dit te gebeuren of ze staan met z'n allen op een brug in Rotterdam massaal met Turkse vlaggen te zwaaien. Als Turkije of Galatsaray met voetballen wint, hup met z'n allen in de tüüttüütauto en weer Turkse vlaggen. Vraag ze wie hun staatshoofd is en ze zeggen trots Erdosnor. Maar wacht, als ze het een keer uitkomt, moeten wij ze aan de borst klemmen als medenederlanders. Ga weg!

5611 | 11-03-20 | 23:32
-weggejorist-
tsarion | 11-03-20 | 19:30

Stap 1 zou het per direct uit de NAVO knikkeren moeten zijn van deze knakker. Een “bondgenoot” die “bevriende” landen zo chanteert is geen bondgenoot meer maar een vijand. En meneer is nu al dikke maatjes met de Russen dus per saldo verandert er niet zo veel. Stap 2 zou zijn een NAVO invasie van Turkije (aanval uit zelfverdediging). Stap 3 het afzetten en berechten van deze Adolf Wannabe. Stap 4 Turkije verdelen onder de geallieerden. Stap 5 een speciale zone inrichten in het uiterste oosten van Turkije waar alle “vluchtelingen” (lees: migranten) opgevangen en gehuisvest kunnen worden onder NAVO toezicht.

Mark zit te Dutten | 11-03-20 | 19:26 | 4

Heeft Trump z'n atoombommen al terug van Erdogan?

kloopindeslootjijook | 11-03-20 | 19:58

Simpel, net als vroeger - Legioenen en hop .. Issje eindje Turkostan ..

Nederlandop1 | 11-03-20 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Noteer: 17 maart.
Dan gaan Merkel en Macron namelijk naar Istanbul om te ‘praten’ met Erdogan.

Reaganmania | 11-03-20 | 19:21 | 5
-weggejorist-
vlotterik | 11-03-20 | 21:04

@vlotterik | 11-03-20 | 21:04: Op basis van welk mandaat ‘praten’ Merkel en Macron daar? Gaan ze ook over het Nederlandse asielbeleid en de Nederlandse portemonnee? Interessant...

Reaganmania | 11-03-20 | 21:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Gratis geld is leuk maar Erdogan moet even aan Griekenland vragen wie er de baas is in een land op het moment dat je geld van de EU krijgt en je die harde valuta echt nodig hebt. En Griekenland was nog een EU lid waar de EU niet zomaar import heffingen kon verhogen om het gratisgeld van te compenseren.

W_F | 11-03-20 | 19:17 | 2

Hij heeft ook nog een virusje mee naar huis genomen: "Turkey's 1st virus case traced to man who returned from Europe"

W_F | 11-03-20 | 19:20

@W_F | 11-03-20 | 19:20: Ik dacht meteen aan het getal PI, dus niet kwadratisch het land laten exploderen, nee met de PI macht, Dromen mag he?

Meesteres Belgie | 11-03-20 | 19:22

Een ongegeneerde maffioso.
Zijn machtsbasis / meerderheid is overigens niet heel groot hoor.
En voornamelijk bij het boerse achterland.
.
Dussss:
Maar een paar extra forse handelssancties opleggen,
vanwege oorlogsvoering en het niet nakomen van verplichtingen,
waarna de rijken daar geen andere keus hebben dan hem te wippen.

hotmint | 11-03-20 | 19:12

Nou VVDers buk maar voor uw sultan en spreidt de bil partijen, want de uw lijder trekt terstond de poeplap voor hem.

Graaf_van_Hogendorp | 11-03-20 | 19:10

En het frappante is dat dit soort idioten met zeer vergaande statements niet zijn te zien op de deugmedia in Nederland. Onvoorstelbaar .

daytripper | 11-03-20 | 19:01

Ik doe het zelf alvast maar: -weggejorist-

Cor Netto | 11-03-20 | 18:56
-weggejorist en opgerot-
GaTochFietsen | 11-03-20 | 18:54

Deze 60+ ottomaan mag van mij de vleermuizentyfus krijgen. En ik was toch al niet van plan om in dat kutland op vakantie te gaan. Dus ze loggen maar een eind.

zalkmarzegge | 11-03-20 | 18:50

Turkije zal zelf migranten moeten weigeren aan eigen grens. Turkije zal zelf moeten stoppen met vluchtelingen uitbuiten en als ruilmiddel te gebruiken. Turkije zal de onrechtmatige oorlogshandelingen moeten stoppen tegen de Koerden en zeker die in Noord-Syrië.

Turkije is een schurkenstaat die direct uit de Navo gezet dient te worden.
Internationale verdragen met Turkije dienen per direct opgeschort te worden.
En als Erdogan nog in Brussel is: oppakken, vastzetten en berechten voor misdaden tegen de menselijkheid!

De verwarde man | 11-03-20 | 18:50 | 2

Turkije houdt al langer dan 45 jaar een EU lid en mede NATO-,lid militair bezet. Zijn we Cyprus al vergeten? EU en de NATO zijn waardeloos omdat zij zich chantabel hebben gemaakt.

Hakvandetak | 11-03-20 | 19:31

@De verwarde man,
Ik vind het altijd wel lachwekkend tot zeer zorgwekkend wat er hedendaags gebeurd.
Deze globalistische gedachte gang van , Zo moeten we allemaal leven en acteeren.
De lachwekkende ,inbiecile en globalistische gedachtengang wat nooooit gaat werken.
Wel heel “pro active” dat ze wederom proberen om Onze “Unitety due to diveresty” te promoten.
Een loze , en door mij gramaticaal verkeerd geschreven oplossing,
Maar de meeste mensen begrijpen mijn conclusie wel , zonder d of dt , aanhalings tekens of andere ABN mederlandse taal. Assad eens gaan aaan spreken?

Datgingniegoed | 11-03-20 | 20:52
-weggejorist-
Elessir | 11-03-20 | 18:50

Tja, dit krijg je als Europeanen meer om vluchtelingen geven dan turken en laatstgenoemde dat verschil in compassie uitbuiten. Chantage over de lijken van de Syrische vluchtelingen. Vreemd genoeg mag je van de deugmensen dan nog stteds niet zeggen dat dit asociaal gedrag is van de turken. Europa is gedoemd.

welatenheterbijzitte | 11-03-20 | 18:46 | 1

Het zijn helemaal geen Syrische vluchtelingen. Slechts 5% is Syrisch

yawni | 11-03-20 | 20:57

Drie Duitsers hebben Europa veel pijn gedaan, Kaiser Wilhelm, Dolfje en thans Merkel die het geschafft heeft (in tegenstelling tot haar voorgangers) om zonder 1 schot te lossen onze wereld totaal op zijn kop te zetten.
En haar schoothondje Rutte, een soort Blondi, kwispelde met het staartje tussen zijn benen.
De zucht naar macht van Duitsers is altijd al een zeer riskante aangelegenheid geweest, dat heeft in de vorige eeuw twee generaties aan mensenlevens gekost.
Nu is zij weer de volgende nagel aan de doodskist van Europa.

Broadsquire | 11-03-20 | 18:43

Zal niet herhalen wat ik van turken vind. Dat ik het woord turken schrijf zonder hoofdletter zegt voldoende. En wil hij migranten naar Italie sturen? Kan nog gezzelig worden met die coronagriep.

Fi-Bu-Bla | 11-03-20 | 18:42 | 1

De gewone mensen in Turkije kunnen wel dom zijn , althans de meerderheid ervan, maar hebben geen (mede)schuld aan de maffiapraktijken van Erdogan cs. Wel hebben zij meegestemd om hem aan de macht te krijgen en ook als president meer macht te geven.

Hakvandetak | 11-03-20 | 19:38

Let's build that wall, Yess we can!!

Geenjoris | 11-03-20 | 18:40

Griekenland, Italie, Waarom niet Spanje? Ik heb er een enge droom over gehad. Ik moest met vele anderen met een zware mitrauileur de duizenden bootjes die op de Costa del Sol afkwamen onder vuur nemen. Hoe meer we er afknalden hoe meer er kwamen. En ineens, allemaal paddestoelwolken. Aan de overkant. En ik dacht bij mezelf: verdomme, hebben ze het toch gedaan...

squadra | 11-03-20 | 18:38 | 2

Ik zou toch een glaasje minder drinken

MoonBeebe | 11-03-20 | 18:48

dat gehele turkse regime uitleveren aan de koerden., deze zijn zeer creatief met autobanden

Tasmaneiland | 11-03-20 | 18:37
-weggejorist-
Mikeachterhoek | 11-03-20 | 18:27

Is toch heel eenvoudig, grenzen helemaal dicht voor alle verkeer ( inclusief financiële verkeer ) vanuit Turkije. Zonder toerisme, investeringen, familie ondersteuning en weggesluisd spaargeld en bovendien heel veel boze expatturken die niet meer naar hun familie kunnen is het snel klaar met Erdogan.

Zorc | 11-03-20 | 18:24 | 3

Ze mogen terug hoor, maar wel enkele reis, en met inlevering van hun NL paspoort.

Vuurwezel | 11-03-20 | 18:38

Die turken maken ook nog steeds reclame op tv over hun gat als vakantiebestemming ...

Fi-Bu-Bla | 11-03-20 | 18:44

@Fi-Bu-Bla | 11-03-20 | 18:44: idd. Je bent gek als je je vakantie gaat vieren in dat land. Met zijn allen annuleren of gewoon niet boeken. Dat gaat erdo zeer doen. Die muur tussen Europa en turkije mag er wat mij betreft ook komen, nu! Yes we can!

NorthStar | 11-03-20 | 18:53

Je hoeft Turken maar een half woord te geven want ze verstaan heel goed.
Als figuren als Jetten en Klaver staan te bazuinen dat ze graag jihadi's terug willen ontvangen, dan krijg je ze, met de groeten van Erdogan en een gepeperde rekening.

Broadsquire | 11-03-20 | 18:24

Net als de islam staat de EU voor vrede.

Acidstain | 11-03-20 | 18:14

Erdogans open grenzen zijn zo gek nog niet. Daar kun je gewoon de uitgeprocedeerden afzetten. Het werkt dan natuurlijk wel twee kanten op.

Mark van Leeuwen | 11-03-20 | 18:13

Simpele oplossing. Heeft Turkije als straf bijvoorbeeld 2 jaar voordat er onderhandeld kan worden. Voor elke dag dat deze situatie van belegering door vreemdelingen vanuit Turkije voortduurt wordt die pauzetermijn telkens met 3 maanden verlengd. Soort dwangsom-constructie. Lijkt me allemaal niet zo heel moeilijk.

toperwtje | 11-03-20 | 18:13 | 1
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 11-03-20 | 18:49

Zo, nu kunnen eindelijk alle keurige en aardige en naïeve Nederlanders de ware aarde van de Turken zien. Misschien niet van de gewone Turk op straat, maar wel van de leiders die zij hebben gekozen.

Hakvandetak | 11-03-20 | 18:11 | 1

Mwa , zat Turken die niks moeten hebben van hem. Zullen ze vaak niet toegeven uit angst verklikt te worden.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 19:14

Toen de deal met Schurkije werd aangekondigd kon een halve kip al raden hoe het zou verlopen. Dit is dus geen verrassing. Alleen het koppel Merkel/Rutte waren er heilig van overtuigd dat het zou werken. Ja muts Merkel, van dat oh zo machtige Duitsland, dat 'wir schaffen das' heeft nog ergere, langere en duurdere consequenties dan reeds aangetoond, en sterker het heeft het zelf gecreëerde probleem alleen nog maar groter gemaakt. Met een land als Turkije doe je sowieso geen zaken.

Broadsquire | 11-03-20 | 18:11 | 2

Merkel en Rutte zijn medeplichtigen, valt te verwachten. De bijdrage van Merkel aan de vluchtelingen industrie is exemplarisch. Rutte als kleine gladde helper tekende voor een paar miljoen omvolkers in het "vluchtelingen akkoord" van de Verenigde Nazi's te Marra-kech.

Jan Passant mk2 | 11-03-20 | 18:23

@Jan Passant mk2 | 11-03-20 | 18:23: Ik heb nooit begrepen waarom we dat verdrag zo nodig moesten tekenen. Een van de vele totale clusterfucks van Mark Rutte, die het met alle geweld weer door onze strot duwde terwijl je weet dat er alleen maar meer ellende van komt.

5611 | 11-03-20 | 23:40

Met dat coronavirus hebben de lidstaten helemaal een goede reden om alles op slot te gooien. Ik vrees dat Brussel er anders over denkt.

Nehemia | 11-03-20 | 18:06

Nooit gedacht dat Erdogan en zijn schurkenstaat ons zo in den steek zouden laten, na al die jaren en miljarden van steun aan het regime.
Echt niet.

Jan Passant mk2 | 11-03-20 | 18:03

En ik voorspel een gigantische verhoging uitgaven defensie en politie als die gek al z'n ''voorspellingen'' (dreigt) waar te maken. Zal Den Haag en Brussel niet leuk vinden, maar 't is niet anders. Frenske zal z'n snode plannetjes even moeten parkeren.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 18:03 | 4

Als er een tijd is geweest voor een eu leger dan is het nu wel

Sceptische_autist | 11-03-20 | 18:10

@Sceptische_autist | 11-03-20 | 18:10:
Ja, dat zeggen de boeven in Brussel ook. Kan mij nog herinneren dat zij "Frontex" als EU-organisatie met geleende marineschepen naar de Middellandse Zee stuurden om ons te beschermen tegen de invasie.
Die schepen werden prompt naast de Zee-Horloges ingezet als pontveer om de invasie te ondersteunen.
Dus nee, je huurt toch ook geen gevangenis vol boeven in om op je spullen te passen!

Jan Passant mk2 | 11-03-20 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was blij met de vluchtelingen-crisis van 2015.
En ik ben nu blij met deze actie van Erdogan. Goed gedaan kerel.

Dit werkt tenminste effectief om het naïeve volk in West Europa wakker te krijgen.

druipsmurf | 11-03-20 | 17:58 | 2
-weggejorist-
Sessine | 11-03-20 | 18:06

Ik zou er niet te hard op hopen. Het gedreun om kinderen binnen te halen is al begonnen en als die eenmaal binnen zijn, is binnen de kortste keren de hele familie inclusief kameel gevonden en moeten die natuurlijk ook naar binnen. Daarna komen zielige gezinnen en hele meutes jongemannen in fighting age.

5611 | 11-03-20 | 18:16

Nog steeds niks hiervan te horen op NPO maar dit kunnen ze toch niet onder de pet houden?

Harrie7949 | 11-03-20 | 17:51 | 1

Dit is een systeem met een ongelovelijk waterhoofd, Weet je wel over wat voor een pet je het hebt?

Datgingniegoed | 11-03-20 | 17:58

De turkish national police in een speelgoedboot van de hema.... impressive!

Pierre Lebon | 11-03-20 | 17:50 | 1

Ze varen tenminste wel, wij hebben ook zulk soort maar dan veel groter en een ton of 3 per stuk, maar daar mogen ze niet in varen van de ARBO, geen geintje.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-20 | 17:53

Met een beetje geluk gaan we nu eindelijk ferme buitengrensbewaking krijgen, zoals elke andere zichzelf respecterende staat. Een niet te onderdrukken en blij gevoel van opwinding maakt zich vandaag van mij meester.

Harry.Langezwaal | 11-03-20 | 17:50 | 4

U kunt zich beter verheugen op het feit dat u volgende maand de staatsloterij wint. Ook als u niet meespeelt.

Grachus | 11-03-20 | 18:06

Sorry “ zoals elke andere zichzelf respecteremde staat” , Daar ga je verkeerd.

Datgingniegoed | 11-03-20 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ten oorlog!

Nohara | 11-03-20 | 17:44 | 1

Te paard, te paard! We zijn verraden!

NumbNuts | 11-03-20 | 18:26

Alle ogen zijn nu gericht op Rutte, de grootste leider sinds het (onderste) stenen tijdperk.

Baron Clappique | 11-03-20 | 17:38 | 2

Die wacht een paar dagen en komt dan met de mededeling dat hij er geen actieve herinnering aan heeft. "Erdogan? Zou ik die moeten kennen?"

Harrie7949 | 11-03-20 | 17:53

Whahahaha!

Datgingniegoed | 11-03-20 | 18:05

Turkije uit de NAVO, ook alleen al om de reden dat ze Russische S400 hebben aangeschaft. Levering f35 is al opgeschort vanuit VS had ik begrepen. Dit is de zoveelste schoffering van NAVO bondgenoten. Aanpassen of oprotten.

Sinterbikske | 11-03-20 | 17:37 | 2

Dat gaat Trump zelfs niet doen. Zou wel lachen zijn ; Poetin met rechts Assad en links Erdo

Trumme | 11-03-20 | 17:42

@Trumme | 11-03-20 | 17:42:
Dat komt voornamelijk door de zweer zwakke bondgenoot van Amerika; de rest van de westerse alliantie.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:28

Bel ff met Trump en vraag hem hoe hij dit zou aanpakken.

glaaf | 11-03-20 | 17:30 | 2

Ik denk Erdogan uitschelden en dreigen zijn economie kapot te maken. Ik zou Erdogan gewoon betalen en intussen snel de grensbewaking versterken in heel Zuid Europa. Als je dan over 3 jaar weer begint te zeuren zijn je grenzen tenminste goed

Middensteun | 11-03-20 | 17:39

De nederturken, turkse-Nederlanders, de nederlanders met een turkse achtergrond of de mensen met turks bloed die sociaal/economisch Nederlander zijn kunnen natuurlijk niet wachten totdat ze geld mogen sturen naar sultan erdogeit of mogen meevechten. Ik kijk ook uit naar dat moment.

Eddy67 | 11-03-20 | 17:29
-weggejorist-
Disabeltje | 11-03-20 | 17:28

The mother of all wars!
[ Einde bericht ]

Datgingniegoed | 11-03-20 | 17:26 | 3

Eerder de mother-in-law of all wars.
*scheiding aanvraagt*

Abject | 11-03-20 | 18:03

@Abject | 11-03-20 | 18:03: d
Sh@t! Ik hoop eerder scheiding van staat dan van uw echtgenote.
Tuurlijk heb ik hier geen inzage in , maar als het zo is ,betreur ik dat ten zeerst voor u.

Datgingniegoed | 11-03-20 | 20:11

Niet onderhandelen met terroristen en chanteurs.
Geen cent meer naar Turkije.
Volledige boycot, op ieder gebied.
Geen visa meer, geen landingsrechten.
Nooit in de EU.
Uit de NAVO.

Dertig jaar geleden sprak ik Boudewijn Büch, de man die over de hele wereld reisde en daar boeken en TV over maakte. Ik vroeg hem waar hij nooit naar toe zou gaan. Antwoord: Turkije. Had hij toch scherp gezien, toen al.

Tapu | 11-03-20 | 17:26 | 4

Geniet ervan!

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Jordienieling | 11-03-20 | 17:26 | 2

Ik snap het dreigement niet helemaal. Hij wil vluchtelingen naar Europa sturen, maar er zitten geen vluchtelingen tussen. Deze mensen zijn allen, op een heel klein percentage na, migranten. U weet wel, die vroeger immigranten werden genoemd.

The7thGuest | 11-03-20 | 17:26 | 3

Invasieve exoten?

zeeman73 | 11-03-20 | 17:36

Het zijn bijna allemaal uitheemse paradijsvogels.

Nehemia | 11-03-20 | 18:10

U bent af, u kunt nooit meer een functie bij non-profit organisaties en deugstichtingen meer vervullen wegens obscene xenofobie.

De verwarde man | 11-03-20 | 18:39

Gewoon vanuit Europa per direct alle steun en verdragen met Turkije opschorten en starten met terugsturen van Turken zonder Europese nationaliteit. Om te beginnen.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 17:22 | 5

@Gazelle | 11-03-20 | 17:55: Onzin, 80 miljoen Germanen krijg je niet zo snel klein, en al teveel provoceren kan er toe leiden dat 70-jaar oude reflexen weer naar boven komen, lijkt me geen goed idee.

Abject | 11-03-20 | 18:07

@oh no | 11-03-20 | 17:59:
Het is lullig voor de Oeigoeren, maar China laat zien wat er nodig is als "vrije assimilatie" niet lukt.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:33

@Abject | 11-03-20 | 18:07: als van die 2,5 miljoen er 25.000 Duitse Turken gaan rellen, heb je gewoon een.probleem. Kun je de ME of leger inzetten, maar dan heb je een nog groter probleem, want dan heeft Merkel 2,5 miljoen binnenlandse tegenstanders waarvan je redelijkerwijs in kunt schatten dat ze niet zonder drama en geweld zwichten. En dan gaat Afd weer groepen oproepen, klitten moslims samen tegen Duitse regering etc.
Als je oorlog met Erdogan wilt en.een burgeroorlog wilt, moet je het vooral zo aanpakken. Merkel kan gewoon geen kant op. Eigen schuld, maar helaas niet zo tof voor de bevolking.

Gazelle | 11-03-20 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
MathiasRots | 11-03-20 | 17:18

@Bolder | 11-03-20 | 17:28: Zijn doel is het Ottomaanse rijk... het doel van de EU is om de aanvoer van olie en aardgas niet in gevaar te brengen, dus laten ze hem gewoon zijn gang gaan..

Schietmijmaarlek | 11-03-20 | 17:40

@Bolder | 11-03-20 | 17:28: precies. Ottomaans Rijk vestigen. Net zoals EU een Groot EU rijk wil. China haar invloed wereldwijd wil uitbreiden. Niks menselijks is Erdogan vreemd.

Gazelle | 11-03-20 | 17:42

@Gazelle lijkt wel alsof het een mens is joh

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het handelsverdrag met Turkije opschorten, eens kijken hoe snel Erdogan draait...

* Il Principe * | 11-03-20 | 17:16
-weggejorist-
Odin | 11-03-20 | 17:14

Erdogan heeft tot zijn 17 e op een Koran school gezeten, dus al die jaren alleen in dat boek zitten koekeloeren, geen woord buitenlands geleerd, geen idee hoe het er in het westen aan toe gaat, en dat moet met dat andere stuk Neanderthaler ons chanteren.
Ze vergeten voor het gemak dat wij in de EU ook miljoenen Turken opvangen nemen woonruimte/zorg/uitkeringen/gevangenissen etc. in beslag, tijd om die ook maar terug te sturen.
Anno 2020, je verwaccht het niet een wereld geregeerd door allerlei mafketels.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-20 | 17:11

Turkije uit de NAVO, Nederland uit de EU. Misschien kunnen we een peloton ME uit Brabant jaarverslag Turkse grens sturen? Een beetje Corona doet wonderen.

Leffe Blonde | 11-03-20 | 17:10

Turkije uit de NAVO en Nederland uit de EU.
In de tussentijd kunnen we misschien wat Brabanders naar de grens sturen?? Een beetje Corona kan wonderen doen.

Leffe Blonde | 11-03-20 | 17:08

Ik 'eis' dat Erdo een hoofdtransplantatie op zichzelf laat uitvoeren en dat de NOS eens wat meer aan Erdo-nieuws doet. Anders ga ik op een anti-immigratiepartij naar keuze stemmen.

SIogra | 11-03-20 | 17:05 | 2

Hoofd transplantatie?
Daarvoor zult u naar Saudi Arabië moeten.
Daar hebben ze in Ryiaad het chop-chop square, het Deeraplein, daar kunt u iedere vrijdagmiddag terecht.

Bolder | 11-03-20 | 17:33

@Bolder | 11-03-20 | 17:33: Da's hun cultuur nu eenmaal, daar hebben wij niets van te vinden.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 18:12

Intussen is het niet duidelijk geworden wat nu de conclusie was van het bezoekje van Erdoboy aan Brussel en zijn gesprek met Charles Michel. Je krijgt toch de indruk dat de EU hem niet tegemoet gekomen is, anders had Michel na afloop toch wel met een of ander afpersingsakkoord à la München 1938 gewapperd.

JvanDeventer | 11-03-20 | 17:01 | 3

Michel kon niet eens z n landje Belgie bij elkaar houden, de hele EU zal dan wel lukken en dan nog eens een rare Turk er bij, kansloos.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-20 | 17:13

Volgens mij is het ook lang niet duidelijk of de migranten bij Griekenland over de grens kunnen, aangezien hij nu dreigt de gehele mediterrane kust met migranten op te zadelen.
Hij staat niet zo sterk als hij zelf denkt

Mr.Crowley | 11-03-20 | 18:04

Noteer 17 maart, afspraak in Istanbul tussen Merkel, Macron en Erdogan.

Reaganmania | 11-03-20 | 19:37

Ik dacht dat wij geen zaken deden met terroristen...

Mark zit te Dutten | 11-03-20 | 17:00 | 2

Ze hadden die gek gisteren in Brussel moeten arresteren.

joppo0 | 11-03-20 | 17:21

@joppo0 | 11-03-20 | 17:21:
Wat ben jij mild.
Het vrouwtje vroeg of het wat minder kon toen ik bij het half acht journaal "afschieten moeten ze hem" riep.
Drie keer raden over wie dat ging.

Disabeltje | 11-03-20 | 17:33

Mark 'deal' Rutte. Ik heb ernstige twijfels bij de deals van meneer Rutte intussen. Het komt er telkens op neer dat Rutte 'een deal' maakt met een bedrijf, een land, of een groep lobbyisten, dat zelf een heel erg goede deal vind, maar de rekening voor 'die deal' direct declareert bij de mensen die niets met die deal van doen hebben gehad. Jan modaal dus. Die heeft niets aan Ruttes deal, vraagt niet om die deal, wil die deal helemaal niet, maar mag wel de lasten ophoesten. De lusten? Geen idee. Ik vermoed voor Rutte zelf, om zijn blazoen op te poetsen ofzo? Of dat er weer het een of ander bedrijf een leuke klap kan maken?

Verder zullen de deals van Rutte niets uitmaken vwb het besturen van een land. Hij gedraagt zich als een junior account manager in de FMCG ipv als de directeur van het bedrijf die de lijnen uitzet. Rutte scoort graag per dág, en heeft verder geen interesse in morgen of overmorgen. Dat zal hem jeuken. De schade die hij aanricht zal hem ook jeuken. Het gaat hem er vooral om hoe zijn leidinggevenden naar hem kijken.

Dat is dan de leider van een land. Hij weet niet eens wanneer hij wel, of niet, een hand moet schudden. Need i say more.

Macroglossum | 11-03-20 | 16:59

Toch maar tegenhouden. In tijden van coronavirii lijkt het mij niet handig als een grote stoet landverhuizers dwars door het continent trekt om uiteindelijk in Nederland, Duitsland of Zweden een uitkering, pardon asiel aan te vragen.

matatwork | 11-03-20 | 16:58

Binnen een of twee weken gaan de Griekse grenzen op bevel van de EU gewoon open.

HoniSoit | 11-03-20 | 16:55

Adolf Erdogan

Petrus de Dooper | 11-03-20 | 16:53

Even een serieuze vraag. Wie is er ooit een niet-nationalistische Turk tegengekomen in Nederland? Ze zijn er maar het is een kleine minderheid die ik nog nooit ben tegengekomen.
Allemaal mannetjes met Mer-ceeee-dez met Turkse vlaggen erop, kraaltjes aan de achteruitkijkspiegel en thuis de hele dag Erdolf-TV.
Zelfs die gematigden zijn nog lyrisch over de Ottomanen. Het centrum van alle beschaving.
Ben dat gedrag zo zat.

Dirk III | 11-03-20 | 16:51 | 7

Ik. Meerdere. Ik ken alleen maar niet-nationalistische turken. Spreek enkelen ook dagelijks, ben ze bevriend. Ze voelen zich enkel nederlands en schamen zich voor het moederland.

babs55 | 11-03-20 | 17:46

@Sinterbikske | 11-03-20 | 17:01:
Het is meer een randstedelijk probleem.

Hoe verder buiten de randstad, lees; minder geconcentreerd, hoe beter de assimilatie.
In Zeeland of de Achterhoek spreken ze bijvoorbeeld met een lokaal accent.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:01

Goed om te horen, het geeft hoop.

Dirk III | 11-03-20 | 19:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooie kans voor de EU om te laten zien dat hun "soft power" echt iets voorstelt. Als ze die laten glippen kunnen we er beter zo snel mogelijk uit stappen, want als niemand buiten de EU het kan zien, dan is het er niet.

dihydrogenmonoxide | 11-03-20 | 16:51

Hij is verworden tot zijn idool Adolf.

piet7003 | 11-03-20 | 16:45 | 6

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 16:53: Dat zei ie in 2017 idd, hij vond de NL overheid overblijfselen van het nazisme en een stel fascisten.

BubbelWater | 11-03-20 | 17:00

@BubbelWater | 11-03-20 | 16:49: Vandaar dat hij met traangas op de vluchtelingen schiet en de Grieken de schuld geeft, hij kan beter wat meer speklapjes gaan eten.

piet7003 | 11-03-20 | 20:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is die Rutte ongelofelijk door Erdogan bij de ballen genomen. Met al dat gratis EU geld in dat plan van Rutte om vluchtelingen in die regio op te vangen. Hij glom van Trots bij de EU en nu is al dat geld in de zakken van Erdogan verdwenen zonder dat hij er ook maar iets voor hoefde te doen. Rutte is verschrikkelijk.

Therapietje | 11-03-20 | 16:45 | 1

Rustig, rustig, het zijn oude plannen van dr. Pim Fortuyn.

De uitvoering had bij Pim wel in betere handen geweest.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:06

Hé, Erdogan! Je moeder!

VBO_B_Niveau | 11-03-20 | 16:44 | 1

Volgens mij is dat in het Turks: Annen. Beheerste de Turkse taal 11 jaar geleden redelijk, maar is een beetje weggezakt nu.

Sinterbikske | 11-03-20 | 16:57

Merkel komt met het briljante idee wir schaffen das 2.0. En geeft tevens Rutte de opdracht om stevig te roepen dat Erdogan zich aan de afspraak moet houden en daarna de linkse deugmeisjes en de B artiesten naar de grens van Nederland moet sturen om de emigranten met bloemen te overladen. Rutte krijgt tevens de boodschap van Muti Merkel en Macron om zakken geld voor Turkije klaar te leggen en vooral te blijven lachen. Geen geld meer naar de Turken???? Geen geld meer naar de Grieken???? geen geld meer naar de EU?????
1000 euro naar de Nederlander??????

Emanuel | 11-03-20 | 16:36 | 1

Asielzoekers krijgen nog eerder zak en kleed geld dan wij de Nederlanders de 1000 euro van Rutte.

steekmug | 11-03-20 | 17:00

Net als TRUMP een grote muur neerzetten alles wat daar overheen komt afschieten .

kuus | 11-03-20 | 16:35

Oppakken, vastzetten en berechten!
Niet zwichten voor deze walgelijke chanteur, oorlogshitser en mensensmokkelaar!

De verwarde man | 11-03-20 | 16:35

Zat landen in EU met een marine vloot toch? Tijd dat er een zooi van die schepen in de Middellandse zee gaan liggen/patrouilleren.

Schurkije gewoon boycotten, sancties opleggen en geld terug eisen.

Glorious Bastard | 11-03-20 | 16:32 | 1

De Deense Defensie ministeres Trine Bramsen was laatst in haar nopjes dat de reeds aanwezige Deense Frontex patrouilleboot een rubberbootje niet uit Griekse wateren heeft geduwd, maar de opvarenden heeft getransporteerd naar het Griekse eiland Kos.

Ook al was er overeengekomen dat de aanwezige Deense marine Griekse orders moet opvolgen, vond de kapitein het verkeerd de levens v/d migranten in gevaar te brengen.

BubbelWater | 11-03-20 | 16:44

Gelukkig zijn er ook veel verstandige en goedwillende Turken. Maar laten we samen eens alle Turkse producten gaan boycotten, liever vandaag nog dan morgen. De EU zal het allemaal worst wezen, die zien goedkope arbeidskrachten graag komen en Europa wordt diverser, dat schijn te moeten. Stem FvD of PVV.

Ko Ranzig | 11-03-20 | 16:32 | 1

Het was ooit mijn favoriete vakantiebestemming, maar boycot alles wat met Turkije te maken heeft al jaren. Zouden Idd meer mensen moeten doen, te beginnen met Turkish airlines. Ik hoop dat die Erdogan snel uitgerangeerd is en we snel weer normaal kunnen doen.

Sinterbikske | 11-03-20 | 16:54
-weggejorist-
Leduc | 11-03-20 | 16:31 | 2

Het is uiteindelijk ook helemaal niet de taak van Turkije om migranten richting EU tegen te houden. Laten we ons niet afhankelijk maken van deze schurkenstaat, maar zelf de grensbewaking op orde stellen. Iedere vorm van 'onderhandelen' wordt dan ook overbodig.

Bulloch | 11-03-20 | 16:30 | 4

Als Turkije ze niet wil, moeten ze zelf migranten gaan tegenhouden aan hun zuid en oost grens...

limburgOkeDan | 11-03-20 | 16:39

Nee, het is niet de taak van de Turken om ze tegen te houden, maar het omgekeerde, namelijk dat zooitje ongeregeld naar de Griekse grens jagen met valse informatie is óók hun taak niet.
Natuurlijk moet elk land zijn eigen grensbewaking op orde hebben, maar je ziet aan de Grieken hoe irritant het kan zijn als je buurman je doelbewust gaat lopen zieken met die "vluchtelingen".

JvanDeventer | 11-03-20 | 16:54

Niet vergeten dat Turkije, naar mijn bescheiden mening, zelf Syrië in staat van beleg houdt. Wat dus niet bijdraagt aan rust in de regio zodat de mensen naar huis kunnen.

De VN moet toestemming zien te krijgen van Syrië, om Syrië op haar grondgebied het hoofd te bieden aan IS. Hetzelfde aan Pakistan, Indonesië en overal waar die haatbaarden de wereld in de fik proberen te zetten.

Want hoelang is de VS al weg uit Syrië? Pakistan?
Wat heeft Europa in die tijd gedaan behalve vergaderen?

Erdo ziet z'n kans schoon.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

"Tot de EU aan al onze eisen omtrent vrij verkeer van goederen en personen voldoet en betere financiële hulp aanbiedt, houden wij de grenzen open"
Laat Erdo nou net duizenden Turkse paspoorten hebben uitgedeeld aan Syriers. Kunnen die gewoon zonder asielaanvraag ons land binnen!

LucaBrasi | 11-03-20 | 16:30 | 1

En eenmaal binnen zijn ze plotseling geen Turk meer, maar een arme Syrische "vluchteling".

Grachus | 11-03-20 | 18:16

Ik vraag mij af hoe de goed gelovige linkse kliek in Europa het gaan goed praten. Nu is het echt tijd om gedag te zeggen tegen alle samenwerking met Europa en tevens kunnen ze ook uit de NAVO aangezien de koude oorlog al lang over is, en Turkije volledig haar eigen koers vaart.

Schepvogel | 11-03-20 | 16:29 | 2

Turkije staat nog steeds op de toetredingslijst om lid van de EU te worden. Ontvangt daar jaarlijks ook nog steeds heel veel geld voor. Lijkt mij beter om dat eerst eens te veranderen.

Gazelle | 11-03-20 | 16:35

Geen dubbeltje meer!

En niet meer op vakantie naar dat land!

bloke | 11-03-20 | 16:36

Als het nu nog niet duidelijk is dat Turkije per direct met een ferme schop onder den islamitischen reedT uit de NAVO gezet moet worden, dan wordt het dat nooit. Om over het lidmaatschap van de EU maar te zwijgen.

Wat we nu zien is het logisch gevolg van het 'beschermgeld' dat de EU hem van het weekend beloofde. Wanneer je daar eenmaal mee begint houdt het nooit meer op. Voilà, daar zijn we dan.

'Brussel' zal wel weer buigen omdat men als de dood is dat Erdosnor zijn proxy leger in heel West-Europa activeert. Het Paard van Troje zal kinderspel zijn vergeleken wat Europa te wachten staan indien dat gebeurt. Dat is ook gelijk de reden dat de EU geen stelling zal durven nemen. Het zou me hoogst verbazen wanneer ze wèl voet bij stuk houden.

Sjefke7807 | 11-03-20 | 16:29

EU, toon ballen! Versterk die Griekse grens en 100% economische boycot voor de Turk. Niks er in, niks er uit, geen financiële transacties, max. 2 weken en Erdo is stil. Waar gaat dat mis? bij "toon ballen".

Roeieber | 11-03-20 | 16:27 | 1

Die ballen inderdaad maar ja we zullen wel weer gaan betalen en mondje dicht.

bloke | 11-03-20 | 16:35

Oeps, kartelpartijen in NL nu toch in paniek. Zo vlak voor de verkiezingen zal deze nieuwe instroom van immigranten FVD en PVV in de kaart spelen en dat willen de kartelpartijtjes niet. Dus nu gaan ze opeens heel stevig stelling nemen

Boeddha18 | 11-03-20 | 16:27

Turkije heeft even mogen ruiken aan de westerse waarden en voordelen, waar ze blijkbaar niet mee om kunnen gaan. Maar nu ze er misbruik van gaan maken wordt het snel tijd dat we zo ongeveer 1400 jaar terug de middeleeuwen inschoppen lijkt mij. Onder Erdogan heeft dit land niets toe te voegen aan de EU en kunnen we er het beste zo ver mogelijk vandaan blijven lijkt mij. Die man zal er niet voor schromen om bv Cyprus totaal in te nemen of andere Griekse eilanden langs de Turkse kust lijkt mij. Geen zaken doen met Mad ErDogan, laat ze maar creperen en dan vindt er binnenkort wel een keer een wel geslaagde coupe plaats.

Sinterbikske | 11-03-20 | 16:26

Als het nu vooral maar heel veel VVD stemmers treft dan weten we zeker dat we voorlopig niet mer zo'n godvergeten incompetent stuk vreten als premier krijgen.

litebyte | 11-03-20 | 16:26

Wie doet er dan ook zaken met een fascist. Oh ja. De EU.

Hommel | 11-03-20 | 16:25

Geen woord hoor ik hierover op de MSM. Hoe is het in godsnaam mogelijk?

Harrie7949 | 11-03-20 | 16:24 | 2

Maar wel deze bij de NOS: "Mannetjeswolf vestigt zich mogelijk in Drenthe"

sprietatoom | 11-03-20 | 16:30

1 echte vluchteling ruilen tegen 4 vlaggenzwaaiers van hier

SpicyMchaggis | 11-03-20 | 16:24 | 1

@SpicyMchaggis | 11-03-20 | 16:24 |
Dan bent u snel uitgeruild want het merendeel dat daar aan de grens staat is geen vluchteling.

Sjefke7807 | 11-03-20 | 16:31

Sancties. Muur. Terugduwen. Klaar.

heldheino | 11-03-20 | 16:23

Wel bijzonder dat de eurofielen nu plotseling moeilijk doen over enkele tienduizenden migranten. Zij vinden massa-immigratie van kansloze moslim-extremisten toch juist geweldig? Geven zij met hun houding nu toe dat Wilders en Baudet 100% gelijk hebben?

Reaguurdeskundige | 11-03-20 | 16:23

Spannende tijden zo met die turkse hitler meneer en dat corona.
Het jaar kan nu al niet meer op.

spamzuiger | 11-03-20 | 16:23

Het gaat Erdogan nog lukken ook met die surrender monkeys in Brussel en Berlijn.

pielemuisje | 11-03-20 | 16:23 | 1

En Parijs niet te vergeten.

Reaganmania | 11-03-20 | 19:46

Kunnen wij als NAVO-lid ook niet ergens gaan lopen kutten? Voor de kust van Venezuela ofzo. Er volgen blijkbaar toch geen sancties. Zie Cyprus 1974.

Piet Karbiet | 11-03-20 | 16:22 | 1

'We' kloten Al met Bijvoorbeeld venezuela en Rusland. Tevens zullen weinig mensen naar zulke oorden willen.

Schepvogel | 11-03-20 | 16:32

"Ik walg van Turken die Europa waarderen, maar toch willen we bij de EU".

Battery!!! | 11-03-20 | 16:20 | 2

Om in de bibs te neuken. Het is geen liefdesverklaring hoor.

pielemuisje | 11-03-20 | 16:21

Maar wel willen graag Europees geld. Griekenland moet gewoon de grenzen dichtgooien, en Europeanen moeten een ander land kiezen voor hun all inclusive vakantie, dan is dat trotse Turkije straks net zo failliet als het voorgaande Ottomaanse rijk was.

Peter1985 | 11-03-20 | 16:28

De meeste turken zijn achterlijk. Daar is Erdo geen uitzondering op.
Gewoon laten schreeuwen, en geldkraan dichtdraaien.

Tronald_dump | 11-03-20 | 16:19 | 1

Gaat niet gebeuren.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 16:44

Misschien maar eens voor Turkije een negatief reisadvies afgeven en alle geldstromen die kant op stopzetten en dat geld gebruiken om met heel Europa Griekenland potdicht te houden.
Ik begin die grote muil van die gasten een beetje zat te worden.

tsjajaja | 11-03-20 | 16:19 | 5

Inderdaad, naast die vele miljarden die ze krijgen voor het zogenaamde onderhoud van vluchtelingen krijgen ze ook nog eens miljarden van de EU voor allerhande andere zaken. Compleet kappen met al die geldstromen, visa voor alle Turken intrekken en meteen over de grens met Griekenland donderen.

FrankVeer | 11-03-20 | 16:30

Gaat met onze laffe leiders echt niet gebeuren.
DENK wordt steeds groter en belangrijker.....

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Dreigen en het uitvoeren er van, zit in de islam, ingebakken.
Komt nooit geen einde aan!

vluchtelingallergie | 11-03-20 | 16:19 | 1

Terroriseren.

Mr.Crowley | 11-03-20 | 18:10

Of we geven de Turken helemaal geen verkeer van goederen en personen richting de EU markt. En de 2 miljard euro per jaar schenken we aan Griekenland en Italië om de boel dicht te houden.
Maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

Duifmans | 11-03-20 | 16:18 | 1

Gelukkig heetlft Erdo de kaart van vrij verkeer bij de vorige deal ook gespeeld.

Je legt een paar onredelijke voorwaarden op tafel, dan valt er nog wat te onderhandelen.

Erdo koos voor geld.

NumbNuts | 11-03-20 | 18:23

Haftar is momenteel nog in Mofrika om met Angela te praten over de toekomst van Libië zonder Turkse invloed, die gaat nu geheid groen licht krijgen om Tripoli in te nemen in ruil voor de belofte de kust af te sluiten voor mensensmokkelaars. Erdolf kan enkel via Turkse grenzen gelukszoekers sturen, dus daar moet de focus op zijn.

libya.liveuamap.com/en/2020/10-march-...

En corona is inmiddels ook in Turkije aangekomen dus met een beetje geluk draait dat ook zijn plannen in de soep.

Turken claimen het eenzijdig breken van de wapenstilstand, Poetin zal ongetwijfeld niet lang wachten met zijn antwoord. syria.liveuamap.com/en/2020/11-march-...

Abject | 11-03-20 | 16:18 | 1

Die offensief van die turken liep uit op een fiasco,als je op die map kijkt zie je het duidelijk.
Zijn meer land kwijt nu als voor die offensief.
Hebben zwaar op hun donder gehad,vandaar dat hij snel naar Moskou ging.

Roger-Rabbit | 11-03-20 | 16:33

Helemaal afbreken die EU-troep te Brussel. Stelletje zwakke idioten, zoals ze het probleem Turkije behandelen. Grenzen terug en dicht. Turken remigreren. Grieken, Italianen en Spanjolen steunen met grensbewaking en defensie.

Fijnstoffer | 11-03-20 | 16:17 | 3

Brussel is op slot wegens corona, geen vergaderingen meer.

Wat mij betreft nemen de generaals de macht over, ben politici schijtbeu.

Abject | 11-03-20 | 16:20

Oh dus de EU dacht zelf wel even te bepalen wie er wel en niet worden toegelaten tot de economische zone?

pielemuisje | 11-03-20 | 16:15

Misschien tijd om het uit te maken met Erogan en zijn regering. Europa is van de Europeanen daar heeft Turkije niets mee te maken. En als Turkije dan ook nog eens kansloze migranten en asiel zoekers gaat exploiteren dan laat je je wel heel erg kennen.
Erdogans Turkije speelt een vies spel. Gewoon geen geld geven, exact €0,00 en misschien toch maar eens een schop de NAVO uit overwegen net als economische sancties.
Tegelijk rekening houden met Turkse agressie, een wolf in het nauw kan domme, gekke sprongen maken.

ratelaar | 11-03-20 | 16:14 | 2

We beginnen met ze definitief uit het songfestival te gooien, dat zal ze leren!!

tsjajaja | 11-03-20 | 16:24

@tsjajaja | 11-03-20 | 16:24:
Hahaha Als dat doorgaat... Kan zomaar zijn dat corona daar een stokje voor steekt.

ratelaar | 11-03-20 | 16:36

Losstaande van de relifascistoide Turkse hedendaagse staat met een leider die een seniele versie is van Kim Yong Un -ze hebben deels gelijk. De EU is een onbetrouwbare papieren tijger die door gebrek aan een sterk eenduidig geo-politiek beleid al jaren de zaak bedonderd als het om financiele steun aankomt.

Nu is dat voor het relifascistische hol als een Tukrije nog een ding, maar dat zelfde bedriegerige beleid voeren ze ook uit in Libanon en Jordanie. Deze landen hebben nog tientallen miljoenen EUro's tegoed dat was toegezegd voor de opvang van miljoenen vluchtelingen.

Als je als faal unie EU mee wil spelen op geo politiek vlak met de big boys en allerlei relifascistische/extremistische facties in Syria steunt, met miljoenen vluchtelingen en vele duizenden doden extra tot gevolg dan moet je ook voor de risico's opdraaien.

litebyte | 11-03-20 | 16:14

Ik hoorde via/via/via dat er leden van een schietclub op levende doelen aan het schieten zijn bij Griekenland. Die doden weten ze dan aardig uit het nieuws te houden. Een soort rijdende eigen rechters dus

Premier Trutte | 11-03-20 | 16:13 | 2

Ik hoorde dat Premier Trutte aanraad om geen handen meer te schudden om hiermee het corona virus in te dammen (echt waar!)

litebyte | 11-03-20 | 16:16

@litebyte | 11-03-20 | 16:16: Landen met een dictatuur hebben hebben het coroanvirus eerder onder controle dan landen met een democratie. Dat heeft niets met Rutte te maken. Maar het ging trouwens over grensverleggend schietverkeer op busmigranten.

Premier Trutte | 11-03-20 | 16:25

Dit is toch gewoon een oorlogsverklaring richting het westen ?

Het leven is zwaar | 11-03-20 | 16:13 | 4

Zo zie ik het al jaren.

Piet Karbiet | 11-03-20 | 16:20

Ja. Ik zou graag zien dat er enkele honderden marechaussee de Griekse grenswachters gaan ondersteunen in full combat gear.

Schepvogel | 11-03-20 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Heheh, gaan we na jaren bakkussen eindelijk echt op de vuist?

_Zweevers_ | 11-03-20 | 16:13

Die NAVO baas, Chamberlain jr., stond hem van de week lachend op te wachten.
Dan Putin laatst, die liet hem net zo lang wachten totdat hij ging zitten op een stoel voor de bedienden. Lachfilmpje voor de lach:
twitter.com/rkemp59/status/1237089630...

Ben-Bataaf | 11-03-20 | 16:13 | 1

Hahaha, geweldig dit! Zo moet dat.

Dirk III | 11-03-20 | 16:20

Turkije heeft echt niets te bieden aan de EU dus waarom luisteren? Flikker een end op met die Erdolf-minions. Middelvinger kunnen ze krijgen.

Dirk III | 11-03-20 | 16:12

Erdogan maakt weer rare sprongen om zijn wanbeleid te maskeren! Ga je deze gekkigheid krijgen!

DeutschlandUberAlles | 11-03-20 | 16:12

Rustig aan mensen. Toespraak van Erdogan lijkt me vooral voor "binnenlands gebruik" zoals dat in politiek jargon heet. De grens met Griekenland gaat potdicht nu, en in Libie hebben ze nu ook weer niet zoveel invloed dat ze massa's vluchtelingen naar Europa kunnen sturen. Als die vluchtelingen dat konden hadden ze dat allang gedaan.

Barend Braakbal | 11-03-20 | 16:11 | 3

Laten we hopen dat je gelijk hebt

Roelpaardensmoel | 11-03-20 | 16:11

De Turken hebben inmiddels al zo'n 5000 Syrische jihadistisch terroristen naar Libië getransporteerd, om samen met de mensensmokkelmaffia tegen Haftar te vechten. Een aanzienlijk deel daarvan zal orders hebben naar Italië over te steken, of zal dat sowieso op eigen houtje doen. Let wel: dit zijn terroristen met jarenlange gevechtservaring.

Reaguurdeskundige | 11-03-20 | 16:21

Klopt. Het is vooral woede uit machteloosheid die ik zie.

halbstark | 11-03-20 | 16:22

Volgens de Grieken bestaat de asiel invasie uit Turkije voor 75% uit Afghanen en Pakistanen.
D66 is dol enthousiast: allemaal stenen sjouwers voor in de bouw.

Bolder | 11-03-20 | 16:10 | 3

En meer handen aan het bed. Wat fijn dat dat nu allemaal samenkomt. Er wordt echt goed voor ons gezorgd.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 16:17

Bouw waarvan?

Zeiss | 11-03-20 | 16:18

De metselaars bij m'n nieuwe huis klaagden juist vandaag dat er geen stenensjouwers te krijgen waren. Komt dat even goed uit!

kleybeuker | 11-03-20 | 16:23

En nu de rug rechthouden. Alsof Turkije de hele kust van de Middellandse zee controleert. Alleen even checken wat voor soort afspraken Turkije eventueel met Poetin heeft, maar daar heb ik geen hele hoge verwachtingen van.
Mag toch hopen dat we niet onder dreiging van vluchtelingen een oorlog van Erdogan tegen de Koerden gaan financieren.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 16:10 | 1

ErdoTurk denkt dat ie Sultan Suleyman de grote is. In die tijd beheerste de Ottomanen idd een groot deel van de kust van de Middelandse zee. Hij heeft vast te veel naar de 145 afgeleveringen van soapserie Hurrem Sultana gekeken

Zatkniss | 11-03-20 | 16:18

Praten, praten en praten, en dan ook nog door een Merkel en een Macron. Weet niet waar die het recht vandaan halen om voor Europa incl. Nederland te mogen spreken. Snap ook niet waarvoor wij een Europees Parlement hebben, die zouden toch dit gesprek moeten voeren?

Maar ja, we gaan praten met een Turk om vervolgens een afspraak met die Turk te maken wat veel geld gaat kosten en na 2 jaar doen we het gewoon een keertje over.

Is het nu niet gewoon eens tijd om je niks van die Turk aan te trekken en gewoon een keihard Australië’s model te volgen, en ondertussen pak je Turkije financieel aan zodat ze letterlijk geen kruimel te vreten hebben! En dan ga je pas praten, kijken om de trotse Turk dan nog zoveel praatjes heeft!

allesofniks | 11-03-20 | 16:08 | 2

Tja, als je je eenmaal een keer hebt laten naaien, is de volgende keer meestal niet ver weg.

Harry.Langezwaal | 11-03-20 | 16:11

Duitsland levert Leopard-tanks aan Turkije. Allemaal andere belangen. En Nederland stond erbij en keek er naar.

Reaganmania | 11-03-20 | 19:53

Oh ironie. Vandaag is de Europese dag voor slachtoffers van terrorisme in Europa.

Piet Karbiet | 11-03-20 | 16:07

Ergogangbare heeft veel weg van een Duitser.

Ins0mnia | 11-03-20 | 16:07

Laten we Erdogan nog veel meer geld geven, dat helpt vast.

Bolder | 11-03-20 | 16:07

Snel stuur het leger! De marine! De luchtmacht en de JSF *sad trombone* ! Bombarderen! Net zoals in Irak. Geen burgerdoden. Zijn er al scherfvesten voor onze troepen? Munitie? Pinda pinda pinda? Winter training in Noorwegen zonder winterkleding?
Vredesmissie! Zijn we goed in, zoals in Mali. Met mortiergranaten zijn we heel goed.
Ook met helikopters en landen zijn we geweldig. Staat dat ding nog op het strand in Libië? Ook fantastisch hoe onze stormtroopers de mh17 crash site in no time veilig stelden als neutrale partij zowel de Oekraïense rebellen als de Russen en de Oekraïense president waren lovend over de snelheid waarmee ze ter plaatse waren. En voordat we met Playmobil Afghanistan vredig maakten deden we het zo goed in Screbrenica....

Joehoe Duitsland mogen we jullie tank lenen? Reserveonderdelen lenen we van Denemarken.
Toe?
Bitte? Wir schaffen das nicht...
Hallo?

Welkom welkom welkom in Nederland

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 16:07

Ik heb het idee dat Erdolf eigenhandig de dood van het vluchtelingenverdrag gaat betekenen.
Dan is iedere visumloze vreemdeling in Europa illegaal.

Zoals het hoort.

Abject | 11-03-20 | 16:05 | 1

Ik vrees dat dit ijdele hoop is. Rob en Jesse willen dit niet.

Reaganmania | 11-03-20 | 19:54

Misschien is het een oplossing om een hoge muur te bouwen. Zo een als tussen Mexico en Joe Naait r Steeds. Een hele lange .Alleen witte jassen mogen er door.

strawdog | 11-03-20 | 16:05

De Grieken snappen het, de Joop huilt.
"De Griekse regering sluit vluchtelingen op in een geheime gevangenis in het noordoosten van het land, vlakbij de grens met Turkije. Dat blijkt uit onderzoek van The New York Times. Wie in de geheime detentielocatie belandt, krijgt geen mogelijkheid om asiel aan te vragen of om met een advocaat te spreken. joop.bnnvara.nl/nieuws/in-geheime-gri...

Abject | 11-03-20 | 16:03 | 2

De Grieken hebben meteen aan het begin van de invasie officieel het recht om asiel aan te vragen een maand opgeschort. Wie de grens overgaat is illegaal en mag ook geen asiel aanvragen.

JvanDeventer | 11-03-20 | 16:22

Heeft heel het Policoreaans EU-wijd Volkskoor der Deugd de Turken inmiddels toegeschreeuwd dat nationalisme en opkomen voor je eigen belangen (nou ja, die van jouw overheid dan) vreselijk racistisch en nazistisch is? Dat ze absolute onmensen zijn dat ze niet meer, meer vluchtelingen willen opnemen? En dat nota bene uit buurlanden (nou ja vooruit, landen die aanzienlijk dichter bij hun liggen dan bij ons).

Er moet zo snel mogelijk een cordon sanitaire rond Erdogan, de AK-partij en heel TR getrokken worden. Daarna moeten we ze defunden en deplatformen en helemaal woke cancellen. En ze zijn nog vrouw- en LGBTIt/mZ onvriendelijk ook, die cis-normatieve hetero- and wel zoöfiele Türken.

En alvast gaan oefenen beste Turken, voor straf mag je dit honderd keer herhalen richting de vluchtelingen en migranten van elke snit die met hun karavaan in je seraj neerstrijken (althans zegt Goelag Translate):

"Hoşgeldiniz, ülkeme hoş geldiniz"
"Yapabiliriz"
"Burada yatak, banyo, ekmek, kiralık ev ve Miele"
"Bizden kurtulun"

Wol | 11-03-20 | 16:02 | 1

Natuurlijk niet, want Turken zijn islamieten, dus die kunnen geen fouten maken.

Slipsnifter | 11-03-20 | 16:04

Het is oorverdovend stil uit de hoek van de deugmenschjes. Ik mis de aangiftepolonaises met burgemeesters voorop inclusief voorgedrukte aangifteformulieren inzake chantage.

B.Spiritus | 11-03-20 | 16:02

Nu hoor je die pratende etalagepop Rob Jetten niet meer.

leo de pejo | 11-03-20 | 16:02 | 2

Ze waren vergeten om hem vannacht aan de lader te zetten, vanavond doet hij het weer.

Slipsnifter | 11-03-20 | 16:03

Ach, ik hoor Rutte ook er niet over.

Super Vaagstra | 11-03-20 | 16:06

-èn Corona
-èn een invasie van dobberAfghanen
-èn de beurs zakt door de bodem
-en mijn vloeitjes zijn op

Het komt allemaal tegelijk nu.

King of the Oneliner | 11-03-20 | 16:02 | 4

LOL die vloeitjes, Erdogan heeft dit trouwens wel getimed zo, toeslaan net als er andere crisissen spelen in de EU.

sprietatoom | 11-03-20 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Aanstaande dinsdag zullen Merkel en Macron in Istanbul een einde maken aan deze ellende door een grote zak geld achter te laten en alles te ondertekenen wat de snor maar wilt. NOS en nu,nl zullen het brengen als een overwinning voor Europa.

BubbelWater | 11-03-20 | 16:00 | 6

Hm, zouden Griekenland, Oostenrijk, Polen en Hongarije wel willen bijdragen aan die zak met geld? Of geven ze die zak alleen namens zichzelf - en namens Rutte natuurlijk?

MAD1950 | 11-03-20 | 16:05

Ik verwacht dat Angela en Emmanuel eerst twee weken in quarantaine gaan voordat ze de kleine drammer mogen toe horen.

MeneerDeUil | 11-03-20 | 16:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Erdogan is een mad dog a la Khadaffi en hem wacht eenzelfde lot. Jankend weggekropen in een riool, aan stukken gescheurd door zijn onderdanen die al net zo geschift zijn.

Madame Poitiers | 11-03-20 | 16:00 | 4

Khadaffi was een Smurfin vergeleken met deze Gargamel.

Piet Karbiet | 11-03-20 | 16:10

Een groot gedeelte van de Turken is hem nog lang niet zat. Die willen net als hij ook dat Groot-Ottomaanse rijk terug.

Grachus | 11-03-20 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt steeds duidelijker. Alleen de Europese lijders die laten zich maar wat graag in de aars nemen.

Gomezlopez | 11-03-20 | 16:00

Kunnen we niet gewoon stellen dat dit in woord en daad een 'act of war' is en Turkije dienovereenkomstig tegemoet treden? Oftewel troepen naar alle water-en landsgrenzen en op alle mogelijke manieren ook financieel treffen?

VP732 | 11-03-20 | 15:58 | 1

@VP732 | 11-03-20 | 15:58 |
Hadden "we" een week geleden al moeten doen toen de eerste spierballentaal vanuit Turkije begon te komen en ze tegen alle afspraken in de grens los gooiden. Zie het net als de mafia die om 'beschermgeld' komt. "Als u betaalt zorgen wij dat er niets met uw mooie etablissement gebeurt." Als je één keer betaalt is het einde zoek en kom je nooit meer van ze af. Op dat punt zit Europa nu.

Sjefke7807 | 11-03-20 | 16:11

Met de complimenten van het met Rutte bevriende staatshoofd...

Pierre Lebon | 11-03-20 | 15:58

Dus we zijn geen fascisten, racisten, pedofielen en kannibalen meer. Alleen maar failliet. Wat een vooruitgang in de Turkse diplomatie.
(Verder een bom erop).

Piet Karbiet | 11-03-20 | 15:57 | 2

Nee, de Grieken zijn nazi’s.

RickTheDick | 11-03-20 | 16:00

Nee, ons land gaat in sneltreinvaart naar de kleaute, maar we "deugen" tenmiste wel, en dat is het belangrijkste.

Slipsnifter | 11-03-20 | 16:00

Vluchtelingen, klimaat en nu ook nog Corona. De hoogste tijd om te hervormen of nog beter Nexit. Ondanks dat de pipo's die het beleid bepalen hebben kunnen leren van China trekken ze weer hun eigen conclusies. Faal op faal, het is genoeg zo!

First Contact | 11-03-20 | 15:57

Het wordt tijd om wat criminele turken richting heimat te schoppen. Wat rekeningen te bevriezen en bepaalde export onmogelijk te maken.

Lt-Kol Kilgore | 11-03-20 | 15:57

Eindelijk is een turkse minister die iets zegt wat zijn landgenoten hier in hun hart moeten steken. Jullie walgen van ons, om het leed te verzachten zou ik als de wiedeweerga mijn huis hier verkopen en terug in het beloofde land turkije gaan. Het land van melk en honing wacht op jullie. Jullie blij, wij nog blijer.

jan huppeldepup | 11-03-20 | 15:56 | 1

Waarom ga jij je huis verkopen? Laat die Turken alsjeblieft hun sociale huurwoning in goede staat achter laten.

Grachus | 11-03-20 | 18:55

Nederland laat zich in alle opening naaien, en het merendeel van de bevolking vind het allemaal prima.
Want lever maar eens kritiek op overheid, EU of koningshuis, een vuile blik kun je krijgen.
Voor mijn part zinkt de hele boel af, mij boeit het niet meer.

Slipsnifter | 11-03-20 | 15:56

Het goede is dat de incompetentie van die EU baasjes nu zichtbaar wordt.
Ook dat zogenaamde unanieme front valt in duizend stukjes.
Het was niks ,is niks en wordt niks.Stop met deze EU en sluit dat fop parlement.
Gewoon samenwerken is voldoende!

pejoar | 11-03-20 | 15:56 | 2

Ze luisteren vast naar je.

Slipsnifter | 11-03-20 | 15:57

Hoe bedoel je dat het zichtbaar wordt? Begon de openingstune van het NOS journaal met "EU niet in staat om weerstand te bieden aan Turkse agressie"?

Grachus | 11-03-20 | 18:59

Erdogan: " Grab ’em by the pussy. They don't do anything "

Kraagspiegel | 11-03-20 | 15:56 | 1

@Kraagspiegel | 11-03-20 | 15:56 |
Deze van Cortes vind ik nog steeds geweldig omdat hij in één Cortoon precíes vangt hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit:

- images.app.goo.gl/fPKXGkdya4zG7Uum8

Sjefke7807 | 11-03-20 | 16:06

Volgens mij is dat land al bijna financieel aan de gaaphonger. Vandaar zijn chantage en capriolen.

doskabouter | 11-03-20 | 15:55

Ik begrijp er geen snars van. Waarom word een deel van de miljarden die naar Turkije zouden gaan om de vluchtelingen op te vangen niet gebruikt om de Europese grenzen te bewaken?

wybert | 11-03-20 | 15:54 | 1

Omdat u in een bubbel zit.
De vluchtelingen zijn op de vlucht voor de oorlog en Turkije kan ze niet alleen opvangen. En wij hebben apothekers nodig.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:56

Reciprociteit meneer Solyu. Ik walg van alle turken en inwoners van Europa die Turkije waarderen.

The2Amendment | 11-03-20 | 15:54

Wat wordt hier verzwegen?

Brulletje | 11-03-20 | 15:53 | 1

Wat wordt hier niet verzwegen?

Slipsnifter | 11-03-20 | 15:57

Ik besef me dat het nutteloos is om te hopen dat Europa verstandiger beleid maakt op ongenode gasten dan Nederland doet.

Veepert | 11-03-20 | 15:53

Wanneer wordt er eens een eind gemaakt aan het regime van dit varken?

overVecht | 11-03-20 | 15:52 | 1

Haha. Hij is populair in Turkije.
Net zoals Kim in Noord-Korea.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:53

Werd net gebeld door Rob Jetten. Of ik duidelijk wil maken dat dit niks met islam te maken heeft. Graag gedaan.

basweetutwel | 11-03-20 | 15:52

Ik denk dat we snel in Bitcoins moeten betalen, anders stuurt hij deze video naar 5 contacten van de EU-leiders.

Nuchternederland | 11-03-20 | 15:51

Ja politici.... nu ook regeren hè !

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:50

We kunnen onze betrouwbare-navo-bondgenoot helpen door een patriot afweersysteem in bruikleen te geven! En nog wat extra miljarden. Hij kijkt wat boos, zegt boze dingen, maar hij bedoelt het niet zo. Echt niet hoor!

Mogwai | 11-03-20 | 15:50

Die erdogan moet niet denken dat hij de baas is, die sukkel. Wil meteen even van de gelegenheid gebruik maken om mijn welgemeende excuses aan te bieden aan erdogan.

RickTheDick | 11-03-20 | 15:49 | 1

Hij zal het sowieso niet appreciëren dat jij zijn achternaam zonder Hoofdletter schrijft.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 16:46

Walgelijk nationalistisch cultuurtje toch. Hebben we het Europese bonnetje van de Turkse diaspora nog?

Binnenbaan | 11-03-20 | 15:49

Optie 1. We verslaan ze met ons Europese leger... Oh wacht...

Optie 2. De Europese landen verenigen zich binnen een maand, verbreken de banden met Turkije, sturen schepen met Erdomigranten terug en sturen een defensiemacht naar Griekenland en Italië... Lol, nee dus.

Optie 3. De verdeelde, zwakke EU bukt en Erdo wint op alle fronten.

Ik zet mijn geld op optie 3 en ga een cursus Turks volgen bij het LOI.

Varende_Reaguurder | 11-03-20 | 15:48 | 2

Niet zo angstig. Erdo is met zijn zwanenzang bezig.
Pak popcorn en geniet.

Toetsenbordcomplex | 11-03-20 | 15:51

Ik zou voor optie 2 gaan, maar ik zie het niet gebeuren ...

Usumani | 11-03-20 | 15:52

Huh? Wat gek.
Onze overheid verteld ons toch dat de migranten een verrijking voor ons land zijn?

Hoe kan nou iets dat een verrijking voor ons is tegelijkertijd als een politiek wapen en chantagemiddel tegen ons gebruikt worden?

Zouden onze leiders dan misschien tegen ons liegen over die verrijking?

KutFilosoof | 11-03-20 | 15:47 | 3

Het aantal apothekers uit Aleppo is ongelooflijk. Wat een stad!

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:52

Nee joh, dat zouden ze nooit doen.

Usumani | 11-03-20 | 15:53

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:52: Als het allemaal apothekers zijn, dan hebben ze toch zeker wel een stofje om die grenshekken te doen smelten? Dat hoeven ze toch niet hun toevlucht te nemen tot zoiets primitiefs als stenen gooien?

MAD1950 | 11-03-20 | 16:12

Turken in de buurt groeten tegenwoordig ook niemand meer. Gehersenspoeld als ze zijn door Erdolf-TV.

Dirk III | 11-03-20 | 15:46 | 1

Gaat nog gezellig worden in de EU met deze Hitler-minions.

Dirk III | 11-03-20 | 15:47

copywriter | 11-03-20 | 15:41
Nee, zeker niet naar het vaste land van Europa brengen.
Leg desnoods een vloot aan waar men op zee in afwachting kan van een asielaanvraag.
En kondig meteen wat geschut richting Turkije aan, trek een streep.
Tot hier en niet verder. De enige taal die Erdogan verstaat.

Kudtkip | 11-03-20 | 15:46

Maar o wee als Trump zogenaamd zijn macht zogenaamd misbruikt door de president van Oekraïne te chanteren, dan schreeuwt de wereld moord en brand, en moet hij per direct afgezet worden. Hypocrisie ten top.

JackStick | 11-03-20 | 15:46 | 4

trump heeft helemaal niemand gechanteerd.....

Captain_Dipshit | 11-03-20 | 15:51

De balk in hun ogen zien de schreeuwers niet, Erdogan is uit hetzelfde hout gesneden als AH.

sprietatoom | 11-03-20 | 15:54

Trump werd beschuldigd van wat Joe Biden deed:
Joe Biden tegen de Oekrainse leider: "“I said, ‘You’re not getting the billion.’ I’m going to be leaving here in, I think it was about six hours. I looked at them and said: ‘I’m leaving in six hours. If the prosecutor is not fired, you’re not getting the money,’” Biden says in the video, referring to a conversation with then-Ukraine President Petro Poroshenko. “Well, son of a b----, he got fired,”
www.foxnews.com/politics/joe-biden-un...

petersteenkamp | 11-03-20 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zwakke Europese leiders creeeren BARRE TIJDEN. EN ZIE HIER. RIP.

De Evangelist | 11-03-20 | 15:44

Vrije grenzen tussen Turkije en Italie/ Lombardije is wel een heel leuk idee....

Fanshitter | 11-03-20 | 15:43 | 3

Ah leuk, kunnen die "vluchtelingen" gewoon lekker doorreizen.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:52

Ik denk dat de migranten liever even niet in Italié landen.

Nuchternederland | 11-03-20 | 15:53

@Nuchternederland | 11-03-20 | 15:53: Ik denk dat ze dat geen fuck uitmaakt. Gouden bergen en gratis medische voorzieningen hier. Jackpot.
Die uitermate kleine kans dat er wat gebeurt met corona...
T zijn allemaal jonge gezonde mensen.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:55

De EU verraste eerder positief met hun houding richting Turkije: eerst ophouden met deze flauwekul, dan gaan we praten. Hou dat vooral vast. Maar als Turkije door blijft gaan of verder escaleert, dan wordt het toch echt tijd voor aanvullende acties, lees harde sancties.

Muxje | 11-03-20 | 15:43 | 2

Economisch heeft de EU Turkije in principe in de tang. Veruit de grootste handelspartner. En zijn goed voor zo'n driekwart van de buitenlandse investeringen aldaar.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:46

Wij, de Nederlandse politici voetballen enkel met mooi weer. Met de handen in het haar nu denk ik.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:50

Verder is hier op deze site het over dit onderwerp wel met elkaar eens in onze bubbel.

Maar ja, wij deugen niet en we moeten genegeerd worden.
Welkom welkom welkom, let maar op!
En dan zijn we verontwaardigd en roepen we Nexit en stemmen.

En zo gaat er niks veranderen.
Kennen jullie Pim Fortuyn nog?
Da's al 18 jaar geleden.
En wat is ons land veranderd sindsdien.
Weg met ons!

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:43 | 2

ik neem aan dat jij een Bataljon soldaten onder je commando hebt om eens actie te gaan ondernemen?

ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 15:44

1 persoon 1 paspoort, alle turken uit de EU zullen keuzen moeten maken. en voor de rest, negatief reisadvies voor Turkije. en als oom erdosnor moeilijk doet, bewapen de koerden, pff voor mij betreft lever je wapens en intell aan de syrier. ja assad is een boefje, maar waarschijnlijk beter mee te dealen dan den turk.

zeg maar brabo | 11-03-20 | 15:43 | 2

Het zou wat zijn als Assad de beschikking kreeg over Stinger raketjes.

Slechts 36 Singers maakte een einde aan de Russische aanwezigheid in Afganistan.

TriestGeval | 11-03-20 | 16:25

Nee, het 2e paspoort aanhouden. Geeft mogelijkheden om criminele turken terug te sturen. Zolang er geen regeling is dat men minimaal 25 jaar modaal belastingbetaler moet zijn geweest. alvorens men de Nederlandse nationaliteit kan verkrijgen, moet je niet aan enkelvoudig paspoort beginnen.

Grachus | 11-03-20 | 19:06

Ik zou niet geschikt zijn als soldaat weet ik nu. Ik zou die hele boot vol met lood pompen. Wat een dwazen die Turken maar dat wisten we al jaren.

Dirk III | 11-03-20 | 15:42

Wat zou president Trump doen in zo'n situatie, vraag ik me wel eens af.

VanBukkem | 11-03-20 | 15:42 | 6

net zoals met Mexico... Dikke Muur bouwen en dreigen om ontwikkelingshulp in te trekken

Captain_Dipshit | 11-03-20 | 15:59

@Eppo | 11-03-20 | 15:48: Ik ben er niet van overtuigd dat Gülen een verbetering is. Gülen is ook een islamist.

petersteenkamp | 11-03-20 | 16:00
▼ 3 antwoorden verborgen

“Europe has gone bankrupt in its humanity. Don’t worry at all. Europe has been tumbling down economically as well. There is no chance of Europe to recover from this”.
Één kleine blik naar de geschiedenisboeken en ik kan de best pseudo-ottomaan wel vertellen dat hij poep praat en poep in zijn hoofd heeft. Mark en de bekende bende zou ik vooral oproepen door te gaan op de huidige toer en naar hun supranationale leenheren en beleidsmakers te luisteren; het lijkt er namelijk op dat ze wanhopig ergens in Europa naar een herhaling van 1933 op zoek zijn; deze onrust en ethnische tijdbom door laten tikken is vragen om problemen.

HaatAth3ist | 11-03-20 | 15:42 | 4

Een supranationaal rijk heeft als grootste nadeel dat (staatskundige, diplomatieke en monetaire) vergissingen op dat niveau het probleem worden van alle lidstaten. Bij natiestaten bleef dat altijd nog enigzins beperkt.

De EU blijkt steeds meer incapabel om werkelijk fundamentele problemen op te lossen. En al die problemen worden dan uiteindelijk afgewenteld op de lidstaten zelf.

Beefbus | 11-03-20 | 15:51

@ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 15:46:
Daarom ook mijne referentie naar 33 ipv 14, hoe langer lokale er nationale belangen worden ondergeschoven en idioot ivoren toren beleid uitgevoerd wordt door een intelligentsia stevenen we op zo’n situatie af. Salon socialisten die bar weinig van handel af weten maar wel telkens roepen hoe conflict of ruzie tussen landen “slecht is voor de handel”, Turkije is een risico en geen mogelijkheid.

HaatAth3ist | 11-03-20 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen

pleur m uit de NAVO, maak een Deal met de Russen over de verdeling van het land daar en hup gaan met die banaan. Make Istanbul Constantinopel Again!

ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 15:41 | 3

Hear Hear!

Dirk III | 11-03-20 | 15:43

Rusland is toch slecht? Russisch gas enzo. En mh17.....

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:49

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:49: Ieder land heeft wel wat op z'n kerfstok. dit is meer een pragmatisch iets. als ome Erodolf geen beroep kan doen op NAVO of de Russen wie gaat hem dan helpen?

ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 15:58

Hij doet maar. Het beste wat de EU in deze kan overkomen is een idioot die voor een eensgezinde en keiharde aanpak van de EU richting Turkije en het hele immigrantenprobleem zorgt.
De EU heeft even wat andere zaken aan zn hoofd en een volledige isolatie van Turkije ( vliegverkeer, scheepvaart, diensten, personenverkeer en goederenverkeer) zou een goed signaal zijn om de gehele Middellandse zee schoon te vegen en de grens met Turkije te voorzien van een paar korps EU militairen

Misschien snapt hij de Westerse diplomatieke taal nog niet, maar die Ursula bedoelt met ‘dat Turkije geen vijand van de EU is’ dat dat iets is waar een afweging op zit.

Epistulae_Morales | 11-03-20 | 15:41 | 1

Erdogan snap wel meer niet...

Toetsenbordcomplex | 11-03-20 | 15:42

Na de kredietcrisis en de klimaatcrisis zal de coronacrisis het perfecte excuus vormen om de geldpersen flink te laten draaien. Welk een zaligheid. Tuindwerg, die zo begaan is met de toekomst behalve als het om schulden gaat, zal spoedig de wereldleiders toebijten: It Isssss Not Enough!

tectonicos | 11-03-20 | 15:41

Ik maak niet zo druk om die Erdogan sinds de Grieken en co de boel tegen houden.
Volgens mij zitten we naar zijn afscheid show te kijken, alleen weet de persoon in kwestie dat nog niet.

Toetsenbordcomplex | 11-03-20 | 15:39 | 1

dat zou je denken idd. dit is zijn "Ardennenoffensief"

ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 15:42

Kunnen we die plastic-soep-opruimende-drijvende armen-installatie van Boyan ,die slet, niet inzetten tegen die regelrechte invasie op zee?

laurentius | 11-03-20 | 15:39

Ies autkering.
Ies dies criem ienie atie.

Gastarbeiders. Daar ging het al mis. Daar was toch ook een afspraak over?

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:39 | 2

‘Ik moet geld’, ik moet huis, jij racist’

laurentius | 11-03-20 | 15:40

Klus geklaard en weer naar huis dacht ik toen.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:56

De rotzooi in het middenoosten is meer veroorzaakt door west europa dan door de turken. Alleen dat was in de 20ste eeuw en dat past niet zo goed meer in t geheugen.

Schadenfreude | 11-03-20 | 15:39 | 5

Voor zover ik het begrijp is de burgeroorlog in Syrie begonnen door islamieten. Nu ze klop hebben gekregen van Assad en Putin, laten ze hun land achter en proberen ze in de EU gratis geld te krijgen.

Beefbus | 11-03-20 | 15:46

Voor de ingreep in het Midden-Oosten was het er nog veel meer een puinhoop.
Leer geschiedenis.
Neem de verovering van Mekka door Mohammed bijvoorbeeld.
Die waren niet islamitisch. Wilden ze ook niet worden.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:47

Schadenfreude kent de geschiedenis niet. West-Turkije was van oorsprong Hellens, Izmir was Smyrna. En later het Byzantijnse rijk. Pas na "Wenen" is het voor ons de goede kant opgegaan. Jammer dat sommige mensen als Schadenfreude om wat voor reden dan ook steeds maar weer dezelfde fout blijven maken wbt Islam en halvemaanmensen.

Graaisnaaiert | 11-03-20 | 16:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wordt knikkeren...

Not_again | 11-03-20 | 15:39

Als Turkije walgt van Europa stel ik voor dat wij de Europese kant van Constantinopel annexeren. Hanteren wij dat als opvangkamp.

SamV | 11-03-20 | 15:38

Assad opruimen en Syrië opdelen in een Duitse, Franse en Engelse zone.

Diotima | 11-03-20 | 15:38 | 9

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:48: niks maar de israelisch hebben niet de machten om zo'n gebied te bezetten, de Koerden hebben er meer belang bij en zijn met meer.

ikworstelengadouchen | 11-03-20 | 16:00

Erdogan opruimen en Turkije opdelen in een Griekse, een Koerdische, een Armeense en een Russiche zone.

Antiquerulant | 11-03-20 | 16:13

Rutte opruimen en Nederland opdelen in een Jetten-Klaver en een Wilders -Baudet zone.

Grachus | 11-03-20 | 19:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat verklaart de Turkse aanwezigheid in Libië.

happen_maar | 11-03-20 | 15:38 | 2

En in Syrië...

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:43

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:43: oh en op Cyprus....

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:43

Wanneer zouden de Europese leiders doorhebben dat de zoveelste Islamitische belegering van Europa is begonnen?

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:37 | 2

Zodra ze voorafgaand aan een discussie in de Europese commissie eerst gezamenlijk wat soera’s uit de Koran gaan lezen.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 15:47

Als ze een voor een buiten het eu parliament een schavot op worden geleid om hun gepaste sharia straf te ondergaan

P-unit | 11-03-20 | 16:03

De Turken die in Zwitserland hebben toendertijd in meerderheid tegen Erdo gestemd. Dit zijn voornamelijk de hoger opgeleide en goed Engels sprekende Turken in de financiele wereld. Sommigen walgen expliciet van deze lompe islamitische boer. Het zijn voornamelijk de achterlijke, lage Turken die achter deze man staan, helaas zijn dat er ontzettend veel.

van Oeffelen | 11-03-20 | 15:37 | 4

Ik hoop dat we ook leverage hebben als het over militaire macht gaat..

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 16:00

En helaas krijgen we in Nederland en de rest van Europa vooral veel van de "b-keuze" vluchtelingen, immigranten en gelukzoekers. Omdat wij heel veel bieden maar slechts weinig eisen stellen. Omdat hoger opgeleide types vaak liever een ander land opzoeken in plaats van naast hun intolerante en achterlijke landgenoten te komen wonen. En omdat sommige landen emigratie gebruiken om van de in hun land ongewenste types af te komen. Neem Marokko: het tuig uit de Rif wordt daar ook met de nek aangekeken, en daar zijn goede redenen voor.

Muxje | 11-03-20 | 16:10

@Muxje | 11-03-20 | 16:10: Dat is zeker een probleem. Marokko levert veel mensen die rechtstreeks uit de Middeleeuwen lijken te komen.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we nou gewoon het leger naar onze Griekse vrienden sturen om ze te helpen.

DerUnterMensch | 11-03-20 | 15:37 | 4

Welk leger?

miknic | 11-03-20 | 15:40

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:39:
Ja, het is wat mager, maar we hebben wel nog iets.

DerUnterMensch | 11-03-20 | 15:52

Hoorde net dat de onze ene soldaat ziek is en de andere koorts heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-20 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat is het toch fijn om Erdolf te zijn...... alle regels, wetten en fatsoen aan je laars lappen, en toch nog schaamteloos anderen de maat nemen mbt hun 'humanity'

trottle | 11-03-20 | 15:37

Ondertussen houdt Turkije de grens met Syrië dicht voor echte vluchtelingen!

Niks erover in het journaal.
Terwijl dat voor velen de enige nieuwsbron is.
Schade!

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:36 | 4

@Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:36:
Shade?

Toetsenbordcomplex | 11-03-20 | 15:40

@Toetsenbordcomplex | 11-03-20 | 15:40: Door schade en schande wordt men wijs.
Door geen schade en schande op de tv blijft de mens dom.
Lekker entertainment uitzenden.
Brood en spelen.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:45

Schandalig

RickTheDick | 11-03-20 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

maar Geert Wilders is een racist hoor!

pigadaki | 11-03-20 | 15:36

Een chanteur komt altijd terug!

trottle | 11-03-20 | 15:35

Hop, marine naar de Middellandse Zee.
Had al veel eerder moeten gebeuren.

Kudtkip | 11-03-20 | 15:35 | 3

En wat moeten ze daar gaan doen? Migranten uit de plomp vissen en naar Italie brengen?

copywriter | 11-03-20 | 15:41

welke marine? Met wat dan, in godsnaam!!

vokfeez | 11-03-20 | 15:42

""Bondgenoten"".

JackStick | 11-03-20 | 15:35

Laten we hopen dat al die naieve deugneuzen nu misschien ook zien en snappen dat europa afgeperst wordt door een vijandig buurland.

E.Junger | 11-03-20 | 15:35 | 1

Die hopen dat het Erdogan lukt.

DerUnterMensch | 11-03-20 | 15:38

Geert Wilders had gewoon gelijk. Maar we hebben dus al 10 jaar een minister-president die Erdolf wél een fijne pik vindt.

OverdaanDerOnderheid | 11-03-20 | 15:34 | 5

@DrumPiet | 11-03-20 | 15:39:
We kunnen die Turken wel melden dat je maar 1 Nationaliteit kan hebben en dat je op een vakantie visum niet mag werken.
Zal je zien dat ze toch gewoon kaaskop willen zijn.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:59

@DrumPiet | 11-03-20 | 15:39:
Wetten veranderen wel. Realistische wetten, wetten die niet in strijd met internationale verdragen zijn maar wel de toets der kritiek kunnen doorstaan van juristen. Begin eens met het onderzoeken van het feit dat mensen met meerdere nationaliteiten ook in meerdere landen mogen stemmen en zo dus onevenredig veel invloed op het wereldtoneel hebben. Maar ja, daar heb je ballen voor nodig en die van Mark "Ken" Rutte zijn net zo aanwezig als een gleuf bij "Barbie".

Graaisnaaiert | 11-03-20 | 16:43

@DrumPiet | 11-03-20 | 15:39: We hebben toch een EU én een Navo? Wanneer komen die precies in actie dan. En dan bedoel ik een actie die ten voordelen van de Europeanen, en met name de EU burgers is?

The7thGuest | 11-03-20 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kan de eu greeta tuindwerg vragen om advies?!

Mogwai | 11-03-20 | 15:34

Grappig hoe de EU opgericht is als machtsblok tegen de VS maar ze kunnen niet eens Turkije aan...

Moonwarrior | 11-03-20 | 15:34

"Ik walg van Turken die Europa waarderen".

En dat zit in de NAVO.

pga | 11-03-20 | 15:33 | 2

paspoort afpakken, kunnen ze kiezen of ze terug willen naar der heimat

zeg maar brabo | 11-03-20 | 15:47

Maar waarom dan wel geld van dat walgelijke continent aan willen nemen?

Kukooo1 | 11-03-20 | 15:54

"Ook 'voorspelt' hij dat de migrantenaanwas zich niet zal beperken tot Griekenland, maar zich over de hele Middellandse Zee uit zal breiden."

Maar daar heeft Turkije toch medewerking of toestemming voor nodig van alle andere landen langs de middellandse zee?

gaffelbaard | 11-03-20 | 15:33 | 2

Medewerking komt er in ieder geval van alle NGO's die al klaar staan om de mensen over te zetten naar Europa.

Kukooo1 | 11-03-20 | 15:53

Turkije en Libië hebben onlangs de Middellandse zee onder hun tweeën verdeeld, dus geen toestemming nodig. Chamberlain knikte dat het goed was...

Roeieber | 11-03-20 | 15:58

het blijft een smerige schoft. Die gast heeft 10 duizenden islamitische strijder vrij doorgang gegeven naar Syrie en nu zit hij met een probleem want de landen waar ze vandaan komen willen hen niet terug (behalve de EU natuurlijk) dus dumpt hij al die Pakistanen, Tschetschenen, Oeigoeren, etc etc maar op de grens met de EU ... Niet meer onderhandelen met deze nep sultan en gewoon de grenzen pot dicht houden

Captain_Dipshit | 11-03-20 | 15:31 | 5

Begin gewoon met boycotten van Turkse winkels, dienstverleners en producten. Lullig voor die paar goede maar geen uitzondering. Mijdt ze als ware het coronapatienten ( heel symbolisch trouwens, Rutte blijft ook die de hand schudden en de problemen erkennen ) en doe dat gedurende een paar maanden, eens zien of Erdolf nog zo hard keft.

Graaisnaaiert | 11-03-20 | 16:39

@Piet Karbiet | 11-03-20 | 15:44: Dit gaat niet over bier, maar over gevechtsgeharde ridders.

Grachus | 11-03-20 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

De grote volksverhuizing 2.0 staat voor de deur. We weten hoe het met de onder de voet gelopen volken in de 4e eeuw is afgelopen. De Kelten hebben alleen in Bretagne en Wales stand gehouden. Wat gaat ons reservaat worden? Polen of Hongarije?

Zatkniss | 11-03-20 | 15:30 | 6

Pampus?

stikstofhelp | 11-03-20 | 15:59

Niet vluchten......
Een geweer halen en voldoende munitie.
Het moeten toch de burgers zijn die de kastanjes uit het vuur halen, en dit keer geen opvang met huis en uitkering

Rest In Privacy | 11-03-20 | 16:02

@enra | 11-03-20 | 16:02:
helpt niet tegen door islamonderdevoetgelopen
misschien dat antarctica op tijd ondooid is;

klimaat-chantage | 12-03-20 | 00:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Bank Of England heeft vandaag al peperdure maatregelen moeten nemen om het hoofd nog boven water te kunnen houden in dit coronatijdperk. De tijd van hulp uit de EU is voorbij, ze staan er nu alleen voor.

van Oeffelen | 11-03-20 | 15:30 | 6

@Beefbus | 11-03-20 | 15:34:
Die zinsnede dus: "Italië valt straks om ..". Dat is precies wat ik ook verwacht. En dat wordt lachen. (Boer / kiespijn).

DenBeert | 11-03-20 | 15:58

@DenBeert | 11-03-20 | 15:58:
Die ligt al, alleen niemand wil het zeggen.
Het infuus is waarschijnlijk al aangevraagd in Brussel.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 16:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Fijne jongens, die Turken. Je weet wel wat je aan ze hebt.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 15:30

Mijn god wat heeft die Rutte toch een kudt-deal bedacht destijds door geld te geven aan deze Turkse facist. Nu wordt de hele EU gechanteerd door die gek.

Het is net alsof je een Roma een keer uit medelijden een tientje gegeven hebt en die je vervolgens elke dag komt opzoeken en kwaad wordt en je vervloekt omdat hij niets meer krijgt.

Beefbus | 11-03-20 | 15:30 | 3

Werkte in de 4e eeuw ook niet. Dat ondervonden de Romeinen al snel.

Zatkniss | 11-03-20 | 15:31

Toen ik op uitzending was, was het verboden om water of voedsel aan woestijnvolk te geven om precies die reden. Doe je het 1 x dan is het een recht en de volgende x dwingen ze het af door me stenen en weet ik wat naar je te smijten.

Kukooo1 | 11-03-20 | 15:50

Roma. Daar weten ze in Albanië wel raad mee. Zouden wij met Turkije moeten doen.

The2Amendment | 11-03-20 | 15:57

De enige die hier nog in hun vuistje lachen zijn de Britten (Brexit).

oranjerood | 11-03-20 | 15:26 | 1

Dat land is al naar de klote.
Londonistan bijvoorbeeld.

Is dit nog nieuws? | 11-03-20 | 15:37

Veilige zone aan de Turkse kant van de grens in Thracië creëren. Een koekje van eigen deeg is het enige dat die Anatolische geitenhoeders begrijpen.

Enter Yeti | 11-03-20 | 15:26 | 1

Nou ja, "hoeders"...

wilmeister00 | 11-03-20 | 15:30

En mooi he die dubbele nationaliteit. We staan straks recht tegenover elkaar als zogenaamd Nederlands volk..

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:26 | 2

Staan we al.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 15:28

Wij als Nederlands volk zijn verenigd. Een deel van het Turkse volk wat hier verblijft blijft koste wat kost aan de tiet van Erdolf blijven lurken in plaats van te assimileren met het Nederlandse volk en dat zijn nou net de gevallen die we eruit moeten wieden. Een vervelende Erdolf biedt ons die mogelijkheid.

Graaisnaaiert | 11-03-20 | 16:35

Vanavond staan er een paar duizend landverraders op de Erasmusbrug met Turkse vlaggen te zwaaien om Erdogan te steunen!

Klinisch dood | 11-03-20 | 15:25 | 2

Landverraders? Ze staan daar voor hun land, Turkije. En voor hun leider, Erdogan.

MAD1950 | 11-03-20 | 16:20

Bruggen zijn makkelijk af te sluiten. Kunnen ze meteen door naar een interneringskamp als Erdolf inderdaad raar gaat doen.

Graaisnaaiert | 11-03-20 | 16:33

Ik ben nog nooit gechanteerd in mijn leven.
Ik sloeg er direct op. Wellicht een tip voor de EU?

Kaas de Vies | 11-03-20 | 15:25 | 7

@Glasgow Argus | 11-03-20 | 15:35: De jappen hadden ook een groot leger. Heeft ze niks geholpen.

The2Amendment | 11-03-20 | 15:58

@Glasgow Argus | 11-03-20 | 15:35:
Oost-Europa en Griekenland hebben best wel wat capaciteit en nog belangrijker, ruggengraat...

Antiquerulant | 11-03-20 | 16:09

Ik ben ook niet chantabel, iedereen weet dat ik verdorven ben.

Hemmenaar7 | 11-03-20 | 23:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Europese eenheid creëren door een vijand van buitenaf ons aan te laten vallen.
Maar eens wat aluminiumfolie gaan bestellen

Mellita, domi adsum. | 11-03-20 | 15:25 | 5

Een gezamenlijk doel, of een gemeenschappelijke vijand werken werken beide uiterst effectief om gemeenschappelijkheid te creëeren. Tezamen werkt het nog beter. Gezamenlijk doel (Klimaat neutraal in 2050), gezamenlijke vijand (Rusland/turkije). Doen ze netjes hè.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-03-20 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ff niet met Corendon dus nu..
Zal ze leren...

stikstofhelp | 11-03-20 | 15:23 | 3

Iedereen die besmet is in Europa moeten ze op vakantie sturen naar Turkije.
Dat zal ze leren.

Rest In Privacy | 11-03-20 | 15:25

In de geschiedenis niet, nu niet en nooit niet. Je wilt je zuurverdiende dure euro's toch niet uitgeven in zo'n schijtland.

Gaat het niet dan? | 11-03-20 | 15:27

@Gaat het niet dan? | 11-03-20 | 15:27: juist!

Normpje | 11-03-20 | 17:13

Gewoon een Libische versie maken van de Italiaanse Covid-19 dagelijkse update. Eens kijken hoe populair de oversteek dan nog is...

MKBer | 11-03-20 | 15:23 | 1

Is een idee. Gezien de lege vliegtuigen werkt een virus best goed op gedrag.

Harry.Langezwaal | 11-03-20 | 16:14

We zijn oorlogen om
Minder minder minder gestart.

Braco.me | 11-03-20 | 15:23 | 2

De EU wil geen oorlog met Turkije. Das niet goed voor de handel.

SanderEvers | 11-03-20 | 15:25

@SanderEvers | 11-03-20 | 15:25:
Turkije stelt niet zoveel voor qua handel. Geen enkele reden om terughoudend te zijn ten opzichte van die Islamitische terreurstaat.

Antiquerulant | 11-03-20 | 16:07

Als hij migranten stuurt sturen wij toch corona die kant op ?

van Oeffelen | 11-03-20 | 15:23 | 2

Ik laat me vrijwillig besmetten en ga vrijwillig naar een all inclusive resort, kuch ik ff lekker over het buffet.. neem ik gelijk een paar russen en wat van die rooie engelsen mee in mn graf... nou ja graf... ik behoor niet tot de categorie die dr aan dood gaat.

a.l.d.i | 11-03-20 | 15:31

Europa heeft genoeg Turken om tit for tat terug te sturen, zelfs als we eerst alleen de criminele Turken terugsturen.
En dan hebben we nog de onrendabelen en de ongewenste.
Dan de staatsvijandige, de disloyale, en dan kan ik nog wel wat benoemen.

Hemmenaar7 | 11-03-20 | 23:07

Iemand verbaasd?

RechtseKnakker | 11-03-20 | 15:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland