Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

POLIZEI: 'Auto reed expres op carnavalspubliek in', slachtofferscore opgelopen tot boven de dertig

In het Duitse Volkmarsen (nee dat verzinnen we niet) is een Mercedes op carnavalspubliek ingereden. "Der Fahrer habe noch Gas gegeben", meldt lokaalmedia Hessenschau.de.

Het ongeluk (als het dat was) gebeurde tijdens de Rosenmontagszug, een carnavalsoptocht dus. Een grijze Mercedes reed zeker dertig meter het publiek in, waardoor minimaal tien gewonden zijn gevallen, waaronder kinderen. Op dit moment doet de Polizei van het plaatsje tussen Bielefeld en Kassen (maps) nog geen nadere uitspraken, maar de bestuurder is  aangehouden. Een ooggetuige verklaart wel dat de bestuurder extra snelheid maakte.
15.42 Uhr: Ob der Fahrer absichtlich in die Menschenmenge gefahren ist, steht noch nicht fest.
Update 16u12: Politie doet onderzoek, nadere mededelingen volgen op dit twitteraccount.
Update 16u20: Verslaggeefster op livestream: "Een ooggetuige verklaart dat de bestuurder bewust op kinderen leek in te rijden"
Update 16u33: Alle carnavalsactiviteiten in de regio worden gecanceld.
Update 17u01: Politie heeft een uploadbak voor getuigenvideo's aangemaakt. Svp niet op social media gooien die beelden, vragen ze.
Update 17u03: Duitse politie: automobilist reed opzettelijk ("einer vorsätzlichen Tat") in op carnavalsoptocht. Er zijn meerdere zwaargewonden, waaronder kinderen. Over motief nog niets, maar: "Von einem Anschlag spricht er noch nicht." De verdachte is een "jonge man".
Update 18u15: Aantal slachtoffers opgelopen tot boven de dertig. Zeven daarvan zijn zwaargewond.
Update 18u30: Dader zou de 29-jarige Maurice P. zijn. "Nach RTL-Informationen wurde er in eine psychiatrische Klinik gebracht." Volgens een omstander leek het erop dat de dader onder de drugs zat. "Straks sta ik in de krant", zou hij gezegd hebben.

Screenshot uit RTL-video van Maurice P

Maurice P

Social

Social
Social

Nieuwsverslag (niet meer live):

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Reden | 25-02-20 | 11:20
-weggejorist-
Eendragtmaaktmagt | 25-02-20 | 08:42 | 1

Arjen Lubach zou zeggen:
Het had een moslim kunnen zijn.....
nou ja....
Arjen Lubach zou het kunnen hebben gezegd.
Dat zeg ik....
Nou ja: Ik zou het kunnen hebben gezegd.

TB2318 | 24-02-20 | 23:01
-weggejorist-
Arijane | 24-02-20 | 21:13 | 2

Hmmm.. fucking junkie. Weg ermee.

Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 20:36

Wat een mafkees, een roemloos en zinloos einde zonder doel.

sprietatoom | 24-02-20 | 20:31 | 2

Zinloos.... én zonder doel? Oef

Braco.me | 24-02-20 | 20:47

@Braco.me | 24-02-20 | 20:47:

Was dubbelop zeker, maar goed dat ik niet doelloos schreef anders was het echt zinloos geweest om zonder doel te schrijven. Enfin de boodschap is duidelijk, een islamterrorist of extreem rechtse aanslag heeft nog een doel (in het hoofd van de aanslagpleger) hoe verwerpelijk ook...

sprietatoom | 25-02-20 | 00:22

Een witte man. Dan zal ie wel radicaal rechts zijn.

oldandwise | 24-02-20 | 20:17 | 3

of misschien die SP-wethouder uit Diemen

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 20:18

Gern.flauw idee,maar ik.lees dat er een tweede man is aangehouden en dat er geen sprake was van alcohol, wel mogelijk drugs. Gevalletje GTA nadoen?

T is gewoon dieptriest. Een compleet onschuldige activiteit als een carnavalsoptocht en de zoveelste zieke geest.
Het gaat echt niet lekker in Duitsland. Echt niet. Merkel laat door haar beleid het land niet beter achter.

Gazelle | 24-02-20 | 20:26

Volgens mij is hij blank

Zenek | 24-02-20 | 20:39

Op Twitter een foto van de auto nadat het NET gebeurt was.

@jarno133

Het lijkt te kloppen met de geblurde foto in dit artikel....

Taxi!! | 24-02-20 | 20:16 | 1

Gebeurd... Opletten volgende week weer bij taalles Jarno.

TheseDays00 | 24-02-20 | 20:29
-weggejorist-
ratelaar | 24-02-20 | 20:03 | 1

Zou in Duitsland de GGZ ook boos zijn vanwege bezuinigingen waardoor verwarden expres op straat gezet worden?

Feitenpliesie | 24-02-20 | 19:50 | 1

Inderdaad, want Was zum teufel is er in Duitsland gaande... Vroeger kon je nog een opmerking maken als "Only in America", echter Duitsland lijkt hard op weg in z'n eentje hier een einde aan te maken.

Gedachten en medeleven gaan uit naar getroffenen, hopend op een spoedig lichamelijk en geestelijk herstel, en mogelijke nabestaanden.

Nederlandop1 | 24-02-20 | 20:54

Maurice P staat na een paar stevige knuffels en foei zeggen zo weer buiten.
Het kost teveel om hem de rest van zijn leven in een gesloten inrichting te houden.
Wegens bezuinigingen zo snel mogelijk weer naar huis, waar zijn buren dan maar mee moet leren leven.
Zo werkt dat tegenwoordig.

Schietmijmaarlek | 24-02-20 | 19:30 | 1

Niet in Duitsland

De waard zijn gast | 24-02-20 | 19:50

Maurice P. heeft een psychiatrisch verleden? Waarom loopt zo'n gevaarlijk figuur dan vrij rond?

Peter_K | 24-02-20 | 19:16 | 1

Wel belangrijk om te weten wat hem triggerde. Als hij m.n. op kinderen inreed kan dat een aanwijzing zijn. Laten we wel wezen, dit wordt geen levenslangetje en je wilt wel weten als kliniek in welke richting je zijn stoornis moet zoeken voor *slik* behandeling. Al heb je naar mijn mening na zo'n daad iedere kans op vrijlating verspeeld en ga je gewoon dood tussen 4 muren.

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 19:30

Nou, toch een Duitser dus, zat ik er even naast.
Vastzetten dit zwijn en nooit meer loslaten, deze idioot.

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 19:11 | 5

@Graaisnaaiert | 24-02-20 | 19:32: Dat is een normale actie, want je wilt geen mensenmassa's meer op de weg hebben. Toen de Turkse Moslim Gökman Tanis zijn pistool in een tram leegschoot was ik op een demonstratie in Amsterdam en er waren op datzelfde moment nog meer demo's. Eigenlijk zou een afvaardiging van iedere demo naar Den Haag gaan,. Werd allemaal afgelast om minder mensen op een kluitje te hebben en meer agenten vrij te hebben voor eventuele andere aanslagen,

Heiner | 24-02-20 | 19:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Drugs en veel drank, labiel persoon en daarvan een combinatie. Die komt nooit meer van de gesloten inrichting vandaan. Vreselijk dat er ook zoveel kinderen bij die zwaargewonden zitten. Nachtmerrie voor die ouders. Erg.

Jan, Leiden | 24-02-20 | 19:03 | 1

Nooit meer uit gesloten kliniek? Hope so. Ben alleen bang dat deze knar straks a la ene Michel P. gewoon weer in zijn element mag komen buiten de kliniek. Gezellig onder ons soort mensjes.

Lorejas | 24-02-20 | 19:13

"Straks sta ik in de krant", zou hij gezegd hebben.
Inderdaad verward, wil in alle 3 nog geprinte exemplaren komen.

skoftig | 24-02-20 | 18:59 | 1

"Strak" sta ik in de krant bedoelde hij waarschijnlijk.

Lorejas | 24-02-20 | 19:09
-weggejorist en opgerot-
Yumi | 24-02-20 | 18:57
-weggejorist-
Yumi | 24-02-20 | 18:54 | 1

Al het geen islam-terrorist is dan MOET ie extreem-rechts zijn. Gewoon dronken of gek kan niet, iemand moet hier politiek garen bij spinnen.

skoftig | 24-02-20 | 18:51 | 4

@Erikjan79 | 24-02-20 | 19:46: ja zal je in de tweede kamer, bij Joop en de msm niet meemaken. Dit kleine blogje zit je toch hoog ?

Koning BongoBongo | 24-02-20 | 19:51

2 niet politieke aanslagen. Beide gekken, niet politiek te plaatsen

Fijn_dat_je_er_bent | 24-02-20 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

"Der Täter ist ein verwirrter Südländer?"

Moet ik hieruit concluderen dat dezelfde tactieken Europabreed gehanteerd worden?

SIogra | 24-02-20 | 18:48 | 2

Der Tates

Roehm | 24-02-20 | 19:01

Yup dat heet EU beleid. Welke kleur heeft die steen waar je al een paar jaar onder ligt?

peterdh | 24-02-20 | 19:14

Maurice een typische Duitse naam.
Klinkt als een gezellige Franzoos, waar je een wijntje mee gaat drinken.

Predikant | 24-02-20 | 18:47 | 1

Maurice... Spacecowboy?... Gangster of Love?
Vragen, vragen.

gestoptmetroken | 24-02-20 | 18:58

Wat heeft die gewonden veroorzaakt? Die Mercedes of die betonmolen die aan de trekhaak zat?

skoftig | 24-02-20 | 18:46 | 1

Auto had geen trekhaak. Op fotos dan.

sjef-van-iekel | 24-02-20 | 18:53

Is er een punt waar ik al die kratjes bier kan ophalen? Rijd liever 1 keer

menage | 24-02-20 | 18:44

Aanslag op carnavalsoptocht. Vooralsnog blanke dader. Lijkt me niet als rechtsextreem racisme te framen. Daarom relatief weinig interesse door Duitse politieke partijen ?

LucaBrasi | 24-02-20 | 18:43 | 2

De spindokters moeten nog even overwerken vandaag.

peterdh | 24-02-20 | 19:15

Ze zijn nog even verward. Overkomt de besten...;-)

Gazelle | 24-02-20 | 19:31

Dus echt een verwarde man blijkbaar?
Dan was ik te snel met mijn conclusie qua achtergrond.

Nuchternederland | 24-02-20 | 18:43

En ik maar de hele tijd hopen dat het een 'normaal' ongeluk is omdat er weer eens vrouw achter het stuur heeft gezeten.

skoftig | 24-02-20 | 18:43

Der Fahrer wurde festgenommen, er ist nach Informationen der Ermittler deutscher Staatsbürger, 29 Jahre alt und kommt aus dem Ort. Er ist nach Informationen des hessischen Innenministeriums zurzeit nicht vernehmungsfähig. Er soll stark alkoholisiert gewesen sein, heißt es in Ermittlerkreisen. Offenbar habe er auch Drogen konsumiert. Außer dem Fahrer wurde in Volkmarsen noch eine weitere Person festgenommen. Auch er soll laut Ermittlern „an der Tat ebenfalls beteiligt gewesen sein“.

www.faz.net/2.1844/rosenmontag-in-vol...

2_amazing | 24-02-20 | 18:42 | 2

werd de Führer festgenommen?

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 19:10

Dan nog, alsof dronken en stoned een vrijbrief is om 30 mensen dood proberen te rijden. Sorry hoor, maar driekwart van Nederland is elk weekend dronken, aangeschoten en/of stoned.

peterdh | 24-02-20 | 19:17

Doodse stilte verder op Duitse media...
teletekst meldingen zijn plotseling verdwenen en ook op het nieuws... niets meer!

meneer Q | 24-02-20 | 18:41 | 1

Ik kijk op Bild, heb direct beeld.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 18:59

De volkomen incompetente Lisa Dupuy heeft het op nrc.nl over 'Roze Maandag' waar het om Rosenmontag gaat. Man man man. Ontslag op staande voet bij deze kwaliteitskrant.

mkuyt | 24-02-20 | 18:39 | 1

Klopt. Het stond nog in de google cache. Inmiddels verbeterd.

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 19:08

verstört Person..

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 18:38 | 2

Met bekeerling baardje. Tot zover mijn stijlloze observatie.

Botte Hork | 24-02-20 | 18:42

@Botte Hork | 24-02-20 | 18:42: zal toch niet echt een bekeerling zijn? Dan hadden de media dat toch al lang breed uitgemeten?

peterdh | 24-02-20 | 19:19

Het zal je kind maar zijn. Gruwelijk. (En dat geldt ook voor de ouders van de dader!)

VBO_B_Niveau | 24-02-20 | 18:37 | 3

ik heb het mijn zoon ook nooit vergeven dat ie een Mercedes heeft gekocht.

skoftig | 24-02-20 | 18:44

Gecondoleerd.

VBO_B_Niveau | 24-02-20 | 18:52
-weggejorist-
The_Master_Bear | 24-02-20 | 18:37 | 1

Goh bij de vorige aanslag van een rechts-extremist werd anders wél direct uit de doeken gedaan dat het handelde om een rechts-extremist ... hypocriet.

Accident_Prone | 24-02-20 | 18:36 | 2

Bij hem was het ook wel heel duidelijk dat rechts extremisme op z'n minst een rol speelde. Van deze gast heb ik nog geen vlogs gezien.

MrLahey | 24-02-20 | 19:02

dat het ging om niet handelde om dat is een Germanisme

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 20:22

Gevalletje lage suikerspiegel. Duidelijk.

Grijskijkert | 24-02-20 | 18:34 | 1

Soort Karst Tates met betere voertuigsmaak?

Lepo | 24-02-20 | 18:32 | 1

Beter is relatief. Duurder, dat zeker maar allebei tokkiewagens...

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 19:13

Ik heb geen zin om nu te gissen naar het motief of de achtergrond. Maar feit is wel dat de grootste angst van de autoriteiten in Duitsland (en ook in Nederland) bij dit soort dingen is dat het weer een islamiet is die uit de bocht is gevlogen! Je voelt dan ook iedere keer weer de enorme opluchting als dan blijkt dat de dader een gestoorde blanke is. En nog een belangrijk verschil: bij een islamiet heeft het niks met islam te maken, maar bij een blanke terrorist zijn het ineens de populistische partijen die er de schuld van zijn!

Anyhow, hoe langer de achtergrond van de dader wordt verzwegen hoe groter de kans dat het een islamitische haatjurk betreft.

kunstliefhebber | 24-02-20 | 18:22 | 5

@GS_MTAR | 24-02-20 | 18:27: Mocht het een bekeerling zijn dan is het zowel een gestoorde blanke als een islamiet. Die combinatie kan natuurlijk ook nog, had ik even niet aan gedacht.

kunstliefhebber | 24-02-20 | 18:35

Identiteit is gedeeltelijk vrij snel gemeld. Zal geen bekeerling zijn. Anders hadden ze denk ik meer tijd genomen om over de communicatie na te denken gezien de gevoeligheid. Nu lijkt het een Karst Tatens / Tristan van der Vlist.

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja. Carnaval is ook niet CO2 neutraal heh, is begrijpelijk dat je daar tegen optreedt.

Victor_GS | 24-02-20 | 18:22

Het heeft sowieso ergens helemaal niks mee te maken. En zo wel, dan is het niet de echte.

opblaasschaap | 24-02-20 | 18:22 | 1

haha, dat is wel een aardige om bij de volgende extreem-rechtse aanslag te doen: "Wij nemen hier afstand van, dit is geen echte Nazi"

skoftig | 24-02-20 | 19:01

Met stijgende verbazing hoor ik op radio 1 bij die lelijke knol van Lara Rense alleen maar gesprekjes over ijssalons, petities tegen windmolens en over het Corona virus, maar geen woord over de aanslag in Duitsland

hekkendonder | 24-02-20 | 18:20 | 2

Tsja, NPO hè. Wegkijken kan ook op de radio.

Cor Netto | 24-02-20 | 18:30

Hoe vaak heb jij de radio aan. Onpartijdige hoernalisten met kritische vragen zijn iets uit een ver verleden en daarover bestaan alleen nog verhaaltjes in sprookjesboeken die inmiddels gebanned zijn omdat er mensen met een kleurtje in besproken werden.

peterdh | 24-02-20 | 19:22

Ook blanken kunnen van religie wisselen.

The_Master_Bear | 24-02-20 | 18:26

Dat baardje lijkt boekdelen te spreken.

naraga | 24-02-20 | 18:30

.. media en autoriteiten framen inmiddels de dader als iemand uit de door hen wel vaker gestigmatiseerde etnische groep.

Jan Passant mk2 | 24-02-20 | 18:15 | 2

Je bedoelt de groep, die 98% van de aanslagen pleegt?

The_Master_Bear | 24-02-20 | 18:27

Heeft de EU al onthutst gereageerd ?

likmegaties | 24-02-20 | 18:12

Als het een rechts-extremist is dan is het natuurlijk de schuld van Wilders, Boudet en Trump.
Als het een moslim is is het natuurlijk een logische reactie op de uitingen van Wilders en Boudet en Trump.
In alle andere gevallen is het de schuld van Wilders en Boudet en Trump.

0112358 | 24-02-20 | 18:11 | 7

@Ridde Rogter | 24-02-20 | 18:22: Nee.

0112358 | 24-02-20 | 18:23

@Rogter Schuld van Jetten (zeker), Klaver (die al helemaal) en Rutte (Mwoah...) ? Dachut wel ja. En ja, jouw plempsel leest ook als zijnde dom. Je druk maken over Boudet i.p.v. Baudet. Werkelijk joh ? Geen beter argument te verzinnen ?

Grijskijkert | 24-02-20 | 18:27

Bert Wagendorp is het hiermee eens.

Cor Netto | 24-02-20 | 18:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Dergelijke mercedes wordt nooit door duitse jongere gekocht.

ET007 | 24-02-20 | 18:06 | 2

Ook mijn eerste gedachte. Klassieke Galatasaray bak.

The_Master_Bear | 24-02-20 | 18:11

Te nieuw. En geen imperial.

Baron-barry | 24-02-20 | 18:36

20 personen gewond waarvan 7 zwaar.
Dader Duits staatsburger van 29 jaar oud.
Er wordt vooralsnog niet uitgegaan van een aanslag, wel van een bewuste daad.
Aldus Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 18:05 | 3

Ongelooflijk triest weer.

Gazelle | 24-02-20 | 18:27

Inderdaad, laat die regen eens ophouden.

Cor Netto | 24-02-20 | 18:35

Rtl nieuws geeft aan een jonge blanke dader.
Nou zegt dat niet veel maar misschien even wachten met tegelen.

Wokpan1975 | 24-02-20 | 18:04 | 7

RTL Nieuws zei ook dat het een BMW was.

073Cab | 24-02-20 | 18:18

@Erikjan79 | 24-02-20 | 18:10: hoor ik nu een hoeraatje dat het misschien geen moslim is?! U is zeker nu opgelucht

DeutschlandUberAlles | 24-02-20 | 18:23

Het is gewoonweg verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun familie. De duidingen en veroordelingen zullen door de politiek en pers zeker en vast de lucht ingeblazen worden. In dezen, indien het een gestoorde Duitse jongeling betreft, maakt het drama er niet minder om.

zijvanhiernaast | 24-02-20 | 18:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Achtergrond dader allang bekend , maar waarom geen nieuws daarover?
zat getuigen lijkt me.

Nuchternederland | 24-02-20 | 17:59

Ben zo benieuwd naar de dader

frisenfruitig | 24-02-20 | 17:58 | 1

Ik ook.. maar als het te lang duurt, zoals nu, weet ik genoeg. Nog meer beveiliging op moskeeën.

WitteGrunneger | 24-02-20 | 18:06

Op Duitse twitter een idiote vrouw die voortaan Carnaval wil verbieden. Tuurlijk, mevrouwtje, zullen we dan ook maar keukentrapjes en badkamervloeren verbieden?

CiTy3 | 24-02-20 | 17:56 | 1

En Duitse vrouwen.

Cor Netto | 24-02-20 | 18:33
-weggejorist-
Repliek_in_stijl | 24-02-20 | 17:55

En ja hoor, de pers gaat het al weer downplayen. Reed expres door, maar gaat niet uit van een politiek of terroristisch motief .
Dus dat zal wel weer een verward persoon zijn, lonely wolf....... pfffff.

Predikant | 24-02-20 | 17:54 | 3

Maar de polizei wel NOS heeft het zelfs over aanslag.

Petroselinum crispum | 24-02-20 | 17:56

@Petroselinum crispum | 24-02-20 | 17:56: Ja het is een aanslag, maar wat is het motief ??

Predikant | 24-02-20 | 18:03

Hoe het motief te duiden van een zwaar psychopatalogisch persoon? De dader leeft nog en is ingerekend. Dan nòg is het de vraag of zijn motief duidelijk wordt. Vooralsnog nu vooral een zwaar klote situatie voor de slachtoffer(tje)s en hun familie.

zijvanhiernaast | 24-02-20 | 18:41

Is het al vrijdag?

stijlloospeilloos | 24-02-20 | 17:54

Mensen mensen mensen, het is afgrijselijk wat er gebeurd is! Stop alsjeblieft met het uiten van (vooringenomen) stellingen en meningen over het gebeurde. Laten we de uitkomsten van het politieonderzoek afwachten. M.a.w. laten we ons bij de feiten houden. Veel sterkte gewenst aan de slachtoffers, omstanders en hulpverleners.

Zure_gnoe | 24-02-20 | 17:54 | 7

Als jij je moraalpaard nou even 180 graden draait en weer lekker naar buiten galoppeert? Is dat een idee?

Mr Dixit | 24-02-20 | 18:04

Zoek ook eens ‘intuïtie’ op in het woordenboek en doe er uw voordeel mee. Het maakt u minder vooringenomen.

koperbij | 24-02-20 | 18:04

Ziet u alles wat de NPO uitzendt als feiten ? Ik vraag het maar even.

Koning BongoBongo | 24-02-20 | 18:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Een boel nazi's daar, dus het kan even goed een rechts extremist zijn. Een soort van Karl Heinz.

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 17:53 | 4

Ik denk niet dat hij de shisha lounge gemist had als dat zo zou zijn

MoonBeebe | 24-02-20 | 18:05

Ik denk sterk dat een linkse extremist geweest is kuifje, bij een rechtse hadden we dat 2 minuten na de daad al in alle media gelezen.

jan huppeldepup | 24-02-20 | 18:36
▼ 1 antwoord verborgen

Alaaf Akbar!

Conan de Rabarber | 24-02-20 | 17:42

Kinderen. Ik verwacht sehr bald een verklaring van Mutti Merkel over gif enzo.

squadra | 24-02-20 | 17:39 | 1
-weggejorist-
obominotie | 24-02-20 | 17:49

Een extreem-rechtse carnavalshater.
Ja, die bestaan ook hoor.

jemagookniksmeer | 24-02-20 | 17:39 | 1

Als je naar de Polizei woordvoerder luisterde en je ziet hoe hij reageert op vragen over motief en dader dan weet je al genoeg. Ook komt er nog een opmerking dat hij de verhorende collega’s nog niet gesproken heeft maar dat is ook niet gangbaar. Een woordvoerder krijgt van de Chef info niet van de werkvloer.

Trumme | 24-02-20 | 17:52

Er gaan meer mensen dood aan de normale griep dan aan aanslagen, niks aan de hand dus mensen!

MrLahey | 24-02-20 | 17:36 | 1

wat is gevaarlijker, griep of een keukentrapje?

Nuchternederland | 24-02-20 | 17:56

De multiculturele samenleving komt steeds meer onder druk te staan, logisch natuurlijk, met als gevolg steeds meer excessen. En ondertussen houden de regerende politici die zo redelijk en genuanceerd proberen over te komen, de grenzen wagenwijd open en blijven de cultuurvreemde Afrikanen en moslims in groten getale naar Europa komen.
De kudde durft de realiteit niet te benoemen en is voorgeprogrammeerd om bang te zijn om voor racist of fascist te worden uitgemaakt. Verder is er collectieve schaamte aangeleerd voor de eigen afkomst, de eigen huidskleur en het eigen volk.
Als je er van een afstand nuchter en rationeel naar kijkt, een bijzonder vreemd verschijnsel.

kempenaer | 24-02-20 | 17:35 | 2

“En ondertussen houden de regerende politici die zo redelijk en genuanceerd proberen over te komen, de grenzen wagenwijd open en blijven de cultuurvreemde Afrikanen en moslims in groten getale naar Europa komen.”
En de man/partij die hier terecht paal en perk aan wil stellen, proberen ze kalt te stellen met een vrijwel constante stroom van verdachtmakingen, semantische discussies en snowflake statements als ‘het voelde heel naar voor mij hoe je het zei…’ Net zo lang tot iemand het indringende idee krijgt de maatschappij te moeten behoeden voor een dergelijke ‘gevaarlijke’ man. En de media werkt hier maar al te graag aan mee. Bah. Hopelijk komt het niet zo ver, maar ik ben er niet gerust op.

2tribes | 24-02-20 | 18:02

Dus volgens jou schaamde die duitser zich voor zijn duits zijn en reed hij daarom duitse kindertjes omver. Ok..... raar.

Controllos | 24-02-20 | 20:39

"Emmenaar vermoordt Duitse studente in Emmen" stond hier geregeld in het DvhN. Na maanden is eindelijk de rechtzaak, kom je er achter dat het een Zimbabwaan met Italiaanse identiteitspapieren was.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 17:34 | 2

Wat heeft gristelijk, liberaal en patriottistisch Nederland liggen slapen hè. 90% van onderwijs, media en rechterlijk apparaat ingenomen door marxisten.
Strategisch vind ik het knap van de marxisten en heb ik respect voor hun geslepenheid en ausdauer. En hoe ze de massa geïndoctrineerd hebben. Heel erg knap.

kempenaer | 24-02-20 | 17:41

Dien een klacht in bij de Raad voor de Journalistiek. Ben benieuwd hoe ze dan reageren.

Trumme | 24-02-20 | 17:53

Ongetwijfeld een verwarde apotheker uit Aleppo met lage suikerspiegel. Met dank aan Merkel, zij heeft het weer eens "geschafft".

Motleycrew | 24-02-20 | 17:34

De aanslag in Hanau was volgens de Linkse Kerk het gevolg van de opkomst van de AfD. Benieuwd hoe diezelfde Kerk deze aanslag gaat spinnen.

Schoorsteenveger | 24-02-20 | 17:32 | 2

Maakt toch niet uit voor hun, het is altijd de schuld van AfD toch?

MrLahey | 24-02-20 | 17:35

Trump. Uiteraard.

The2Amendment | 24-02-20 | 18:07

MIsschien is het een Karst Tates?

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:31 | 1

Is in therie mogelijk, maar het is vaker geen uitzondering dan dat het wel een uitzondering is.
Karst tates was een uitzondering. Die zijn nu dus op, en we moeten het weer doen met de usual suspects.

Nuchternederland | 24-02-20 | 17:35

Zat hij links of zat hij extreem rechts?

Poesman | 24-02-20 | 17:31

Zijn er wel voldoende manschappen om al die extra beveiliging van de moskeeen te regelen? Of is dat waarom de andere festiviteiten afgeblazen zijn? Wel prioriteiten stellen natuurlijk..

marcoplarco | 24-02-20 | 17:30 | 1

Politie in Duitsland is overbelast. Moeten veel zaken laten liggen. Wordt komende jaren nog veel erger want veel politiemensen gaan met pensioen en de baan is de afgelopen jaren moeilijker geworden, o.a. omdat er geen ontzag meer is voor politie. Bron: www.youtube.com/watch?v=VeWi3Rg4658 G

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:36

Er wordt gesproken over een zilvergrijze auto. Dat vind ik, als persoon met zilvergrijs haar, racistisch.

DoOne | 24-02-20 | 17:30 | 2

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Cor Netto | 24-02-20 | 18:38

@Cor Netto | 24-02-20 | 18:38: Ik wou dat ik zilvergrijs haar had.
*Kale knikker bekijkt in de spiegel*

kokenrel | 24-02-20 | 19:56

Die Deutschen Presse-Agentur berichtete unter Berufung auf Sicherheitskreise, er sei deutscher Staatsbürger

pjotreke | 24-02-20 | 17:29 | 1

Maar heeft ie ook blauwe ogen...?!

Witte_Willem | 24-02-20 | 17:30

Allemaal theater, notenallergie is pas gevaarlijk.

uisge baugh | 24-02-20 | 17:28 | 2

Ik moest hier even om lachen, maar wat is het eigenlijk in en in triest. Alsof notenallergie delen van bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en direct of indirect tegenreacties uitlokt.....

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:30

Wat dacht u van COVID-19?

Ommezwaai | 24-02-20 | 17:32

We hebben meer duidelijkheid, het is een "Duits Staatsburger".
.
"Bei dem Fahrer soll es sich um einen Mann aus dem Ort oder Umgebung handeln, anderen Zeugen zufolge angeblich im Alter zwischen 20 und 30 Jahren.

Die Deutschen Presse-Agentur berichtete unter Berufung auf Sicherheitskreise, er sei deutscher Staatsbürger."

Ommezwaai | 24-02-20 | 17:28 | 3

29 jaar las ik.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 17:29

Dan weet je genoeg. Nee het is geen immigrant, het is een rasechte Duitser die Achmed of Ridouan heet.

Nuchternederland | 24-02-20 | 17:30

Dat laat het speelveld verder dus nog volledig open.

MickeyGouda | 24-02-20 | 17:30

Geenstijl-trollen, verzamelt u!

JackStick | 24-02-20 | 17:27 | 2

Aanwezig...!

Witte_Willem | 24-02-20 | 17:29

Als er Moslims slachtoffer zijn van een aanslag staan de MSM en Politici direct klaar om extreem rechts de schuld te geven.
Moslims willen direct de Shariapolitie oprichten.

Als er Burgers worden vermoord door een Alluha Akbar schreeuwer, gaat het altijd om een verwarde man, een lone wolf, met een te lage bloedsuikerspiegel, zonder motief.
De MSM en Politici staan dan meteen klaar dat een keukentrapje meer slachtoffers maakt, het niets met Islam te maken heeft en het veroordelen van Islam absoluut Islamofobie is.

Bolder | 24-02-20 | 17:24 | 3

Islam is namelijk vrede... Wist u dat nog niet...?!

Witte_Willem | 24-02-20 | 17:27

Vanavond staat de NOS al klaar om Jetten en Klaver te wijzen op hun retoriek en het verband in deze met dit soort 'incidenten'.... o wacht...

DearMud | 24-02-20 | 17:30

De MSM heeft wel een probleem. Nu deze 2 aanslagen zo kort na elkaar plaatsgevonden hebben wordt het wel heel makkelijk vergelijken. Als de ene komt door extreem rechts, Duitsland heeft een probleem met extreem rechts en de AFD en andere rechtse partijen zijn medeverantwoordelijk, maar nu framen ze deze aanslag als verwarde man, suikerspiegel ed., dan wordt de politieke agenda van de MSM wel heel duidelijk

Fijn_dat_je_er_bent | 24-02-20 | 17:30

Opvallend dat de kleur van de auto wel benoemd wordt, alsof dat niet racistisch is.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 17:23 | 1

Zwart...?!

Witte_Willem | 24-02-20 | 17:31

Verdachte is een jonge man. Ok, we weten genoeg

Fijn_dat_je_er_bent | 24-02-20 | 17:23 | 1

In de weerbare leeftijd zeker. Een Duits paspoort ( sinds wanneer? ) en 10 tegen 1 dat hij maximaal 8 jaar geleden uit het M-O naar Europa is gekomen.
Maar goed, ik kan het ook mishebben natuurlijk...

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 17:26

"Derzeit liegen keine Information über eine Gefährdung andernorts vor.
Meiden Sie trotzdem größere Menschenansammlungen."
.
Tweet van de politie aldaar dus dat ( 2e zin ) zegt voldoende. We kunnen de "dit is geen Islam"-bingokaarten alweer van zolder halen.

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 17:22

Nu verwacht ik bij de NOS ook een week lang interviews van de slachtoffers net als bij de doden van de moskee afgelopen week

sub zero ice cold | 24-02-20 | 17:20 | 4

Ik verwacht die interviews wel degelijk. Ik kan mij echter voorstellen, dat linksom of rechtsom (pun intended) de AfD verantwoordelijk wordt gehouden voor de haat & escalatie in de BRD. Van mij mag dat, maar dan zou ik wel graag zien dat dit goed onderbouwd wordt en aannemelijk wordt gemaakt dat deze partij de enige verantwoordelijke groepering is.

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:27

@Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:27: U maakt geintje? Ein Witz, so zu sagen? AfD is de enige verantwoordelijke voor dat dit gebeurt?
Wirklich? Niet Wilders of Baudet? Of Trump? Maar toch wel Salvini een beetje mag ik hopen?

Nuchternederland | 24-02-20 | 17:32

@Nuchternederland | 24-02-20 | 17:32: Ik schrijf niet "verantwoordelijk is" maar "verantwoordelijk wordt gehouden". En dan bedoel ik in 'de media'.

Boeser_Onkel | 24-02-20 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
am*dam | 24-02-20 | 17:20 | 2

Beatrice gaat het vast haarfijn duiden allemaal. Die weet dingen.

sprietatoom | 24-02-20 | 17:20 | 2

Ja die snapt alles, iets met golven enzo, die vanzelf verdwijnen.

squadra | 24-02-20 | 17:51

Op kinderen inrijden. Krank.

Piet Karbiet | 24-02-20 | 17:17
-weggejorist-
Ad Pendix | 24-02-20 | 17:15

Wir schaffen dass nicht ohne Halal insulin!

Koning BongoBongo | 24-02-20 | 17:13

Men verwacht meer verwarde mannen ????

Koning BongoBongo | 24-02-20 | 17:15

Blijkbaar wel doden, aan het rouwbandje op de avatar van de Politie Nordhessen te zien.
https://www.twitter.com/Polizei_NH/photo

Stormageddon | 24-02-20 | 17:07

Bestuurder heeft Duits paspoort

straatsurfer | 24-02-20 | 17:06 | 6

Maar gaat wel naar de moskee?

Gaat het niet dan? | 24-02-20 | 17:19

Maar is het ook een Duitser?

de honden blaffen... | 24-02-20 | 17:25

Dus.....

DeutschlandUberAlles | 24-02-20 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Polizei: „Wir gehen von einem Anschlag aus“

Gies van Agt | 24-02-20 | 17:06

Evident een aanslag want de Hessense politie top heeft besloten alle carnavals optochten af te gelasten. Inmiddels heeft de dader opzet toegegeven.

eastender | 24-02-20 | 17:04 | 4

"Inmiddels heeft de dader opzet toegegeven." Dat is interessant. Weet je de bron?

de ondode dichter | 24-02-20 | 17:06

Hessenschau punt de

eastender | 24-02-20 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ah de arme bestuurder. Alle camera beelden delete? Check.
Lage suikerspiegel? Geen ramadan (gaat zonder hoofdletter)! Unchecked.
Auto begon raar te doen? Check.

avrillavigne | 24-02-20 | 17:04 | 1

Zo is dat. Iedereen doet maar blablabla dit en speculaties dat... En niemand die even vraagt hoe het met de bestuurder gaat.

De verwarde man | 24-02-20 | 17:07

Direkte maatregel wat helpt, totaal verbod op Duitse auto's. Wir schaffen das af.

Predikant | 24-02-20 | 17:04
-weggejorist-
de ondode dichter | 24-02-20 | 17:04 | 1

Een Duitser zou geen carnavalsoptocht aan diggelen rijden.
Finnen houden van Mercedessen, maar dan weer niet van stations.
Moeilijk, moeilijk. Blijft gissen.

Eduardo- | 24-02-20 | 17:03

Laf inrijden op een groep weerloze kinderen en vervolgens nog te schijterig zijn om zichzelf van kant te maken. Wat een totale loser.

In de hoogtijdagen van de Islamitische Staat gebruikten de mohammedanen (gehuurde) bestelbusjes vol kattengrind, zaten er doorgaans meerdere gewapende daders (mét suicide-vest) in het voertuig en wilden de mannen ofwel martelaar worden, ofwel hadden ze een ontsnappingsplan.

Nu is de Islamitische Staat nog geen schim van wat het ooit was en werden de aanslagen al een poosje steeds krakkemikkiger.

Carmeggeddon spelen met een groep kinderen lijkt me toch ook wel iets voor een sociaal beperkte rechtsextremistische incel.

de IJsman | 24-02-20 | 17:02 | 3

Wat is het nut van kattengrind? Gewicht toevoegen zodat de impact groer wordt en dat ding en meer schade aanricht en moeilijker te stoppen is??

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 17:13

alaaf of allah?

2_amazing | 24-02-20 | 17:01 | 1

de Laaf van Allah!

UnderCovert | 24-02-20 | 17:31

Als het een bepaald iemand is loopt het met een sisser af.

piet7003 | 24-02-20 | 17:00 | 2

Een Fransman bijvoorbeeld...?!

Witte_Willem | 24-02-20 | 17:26

Laat me eens proberen. De tante van de vader van een vriend blijkt lid van de AfD tw zijn.
Of het was iemand van buitenlandse afkomst, die zich gediscrimineerd voelt door de AfD.

Lentehaas | 24-02-20 | 17:00

Er schijnt daar gisteren ook een brandalarm afgegaan te zijn, waardoor een feesthal is ontruimd. Kan toeval zijn. Maar toch.
"Nach Angaben der örtlichen Feuerwehr hat es bereits am Vortag einen Zwischenfall bei einer Karnevalsveranstaltung in einer Halle in Volkmarsen gegeben: Wegen eines Feueralarms wurde am gestrigen Sonntag der Veranstaltungsort geräumt und der betroffene Bereich kontrolliert, schrieb die Feuerwehr auf Facebook."

Deksmaat | 24-02-20 | 17:00

#jesuisvolkmarsen

Botte Hork | 24-02-20 | 16:59

De Joop heeft voor de komende 6 dagen weer een headliner....

Oh wacht...

Gizmo579 | 24-02-20 | 16:58 | 3

Of de NOS:
22 berichten over dader Hanau
nos.nl/zoeken/?q=Hanau

Ik gok 1 berichtje vanavond / 1 correctie als het een haatbaard blijkt te zijn

MediastadInwoner | 24-02-20 | 17:06

Ja hahahaha wat een gekkenhuis

tata1981 | 24-02-20 | 17:17

@MediastadInwoner | 24-02-20 | 17:06:
Na ja maar dat is ook weer enigszins te begrijpen gezien het verschil in impact van de beide aanslagen. Niet dat hier geen zwaargewonden kunnen zijn gevallen (met mogelijke fatale afloop), maar nog altijd niet hetzelfde als 9 dodelijke slachtoffers (waaronder de dader zelf en zijn moeder?).

2tribes | 24-02-20 | 18:13

Herzlich Wilkommen! Wir schaffen daß! Het gaat weer los. Moskeeën worden vast nog meer extra beveiligd, christen-honden zijn niet belangrijk.

WitteGrunneger | 24-02-20 | 16:58 | 3

De boer is eeb’n achter zien computer kroop’n

Ridde Rogter | 24-02-20 | 17:02

@Ridde Rogter | 24-02-20 | 17:02: stimmt!

WitteGrunneger | 24-02-20 | 18:00

Dit soort Groningers zijn in elk geval niet belangrijk.

Controllos | 24-02-20 | 20:35

Getuigenverklaringen zijn notoir onbetrouwbaar.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 16:58 | 1

Lachgas wordt gesuggereerd, als ik het goed begrijp. Maar ja, dat zou de overheid natuurlijk erg goed uitkomen,

De verwarde man | 24-02-20 | 17:04

Wir schaffen dass nicht!

pibasso | 24-02-20 | 16:58

De meeste slachtoffers kinderen. Daar word ik toch even stil van...

lezeres | 24-02-20 | 16:57 | 3

Heel triest inderdaad. Maar misschien zijn onze regenten nu extra geschokt.
En durven ze langzaamaan toe te geven dat het niet handig is om mensen die een hekel aan carnaval hebben te importeren. ( ik ga er van uit dat het wederom een gelovig man is.

Het leven is zwaar | 24-02-20 | 17:06

@Het leven is zwaar | 24-02-20 | 17:06: Oh, als dat het geval is gaan ze natuurlijk wel zeggen dat ze geschokt zijn. dat doen ze iedere keer opnieuw.
Maar wat kopen we daarvoor? Helemaal niets!

lezeres | 24-02-20 | 17:16

@Het leven is zwaar | 24-02-20 | 17:06: praat niet zo dom, incident, lone wolf, niks met Isla... ach fuck it.

Normpje | 24-02-20 | 17:34

Met Hillary was dit niet gebeurd. Kudt Twamp.

Normpje | 24-02-20 | 16:57

Maar was het een diesel?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:55 | 1

Die zijn kei slecht voor het milieu... Ik hoop dat het een elektrische was, dan is het tenminste nog duurzaam geweest...!

Witte_Willem | 24-02-20 | 16:57

Dit stadje ligt niet ver van Winterberg dus daar zitten ook veel Nederlanders nu.

Trumme | 24-02-20 | 16:55 | 1

Die doen vast niet mee aan het lokale Carnaval.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:57

Zielige onbegrepen verwarde man zonder kansen of een rechtsextremist iets anders zal het niet zijn

Henk de Vries2074 | 24-02-20 | 16:54

Vast te lage suikerspiegel?

slipsniffer | 24-02-20 | 16:54
-weggejorist-
elfenstein | 24-02-20 | 16:54

Weer prima voer voor de aankomende verkiezingen...
En wat betreft de bestuurder? Laat hem hetzelfde maar eens ondergaan, kijken of hij het dan nog een goed idee vindt.

boerk | 24-02-20 | 16:53

Gruwelijk
Zullen wel filmpjes van zijn.

RickTheDick | 24-02-20 | 16:53

Het meest schokkende is dat ik er niet meer van opkijk van dit soort "incidenten".

Reebensteeltje | 24-02-20 | 16:53

De moslimextremisten houden zich de laatste tijd koest in Europa. Maar er zijn in de tussentijd natuurlijk ook verwarde blanke mannen. Deze war ganz besoffen.

Willibald von Klúúúk | 24-02-20 | 16:52

Nou, als alles in de omgeving wordt gecancelled weten we het wel. Aanwinsten van halvemaansnit dus. Verdomme!

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 16:51

Weet je wie ook een Mercedes reed?

Colin.Fart | 24-02-20 | 16:51 | 10

Femke halalsema?

anti-fatwa | 24-02-20 | 17:10

Mijn vaderrrrrr....

Lorejas | 24-02-20 | 17:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Iets wat ik overigens interessant vond in het bild artikeltje was de melding van een vals alarm gisteren...

starbuck280 | 24-02-20 | 16:50

Vast en zeker een verwarde Rus...

wiener mit pommes | 24-02-20 | 16:50

Iets wat de "democraten" in de VS ook graag doen, bij Trump standjes waar onschuldige landgenoten vreedzaam hun kiezers te dienst staan.

Die "Duitsers" (vast géén Jurgen of Hanzl) zijn al net zo ziek, als die mafketel-clinton-pelosi-sanders-mongolen

Guy Fawkes | 24-02-20 | 16:50

Het wapen was van Duitse makelij, om maar eens op z'n MH17's te framen.

dexter79 | 24-02-20 | 16:50

Als het een rechts-extremist was geweest, dan hadden we dat natuurlijk nu al geweten.

De verwarde man | 24-02-20 | 16:49

Zat het stuur links danwel rechts?

Kontenbonkert | 24-02-20 | 16:49

Volgens Bild.de al meer dan 30 gewonden waarvan een derde zwaar. Triest.

bixiers | 24-02-20 | 16:48

Auto heeft geen vernielend spoor van tientallen meters achter zich gelaten. Het lijkt erop dat hij ook niet ergens tegenaan tot stilstand is gekomen. Toch een ongeluk dan?

enkelereisretour | 24-02-20 | 16:48 | 1

Dronkelap zóu nog kunnen?

canis lupus | 24-02-20 | 16:58

Als zo'n verslaggeefster met een ooggetuige spreekt, dan kan ze toch ook verslag doen het signalement?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:48

Als je dacht het kan niet gekker.
Bewust op kinderen ingereden volgens ooggetuigen.

Boerenlogica | 24-02-20 | 16:48

Ja, eigen schuld. Hadden ze het maar KLEIDPARTY moeten noemen.

Jan de Hoop | 24-02-20 | 16:48 | 1

Kostümierfest heet dat dan.

Djadja_Kolja | 24-02-20 | 17:39

Ik heb eigenlijk maar één vraag.

JackStick | 24-02-20 | 16:48

Zo.... die duitse kozp'ers zijn niet voor de poes.

pa_niek | 24-02-20 | 16:47

Heel triest.
Welk geloof had de verwarde man ?
Mijn onderbuik heeft een vermoeden dat het geen rechts extremist was. Anders had dat er allang in koeien letters bijgestaan.

Het leven is zwaar | 24-02-20 | 16:46 | 2

Nee joh, een FvD-er, een katholiek of SGPer kan toch ook. Niet alleen moslims plegen aanslagen

Zorc | 24-02-20 | 16:51

Ja die bias en voorgeprogrammeerde verontwaardiging in media en politiek zijn inmiddels volstrekt lachwekkend en voorspelbaar geworden.

2tribes | 24-02-20 | 18:17
-weggejorist-
van lottum | 24-02-20 | 16:46 | 1

Ik heb een alibi.
Verder pestweer, geen vrijdag en in een saai dorp.
Vermoed een echte beroerte of een klimaatactivist die iets aan overbevolking wil doen.

De verwarde man | 24-02-20 | 16:46 | 1

Dacht ook even aan een beroerte. Maar dat kan het niet zijn. Zo'n persoon wordt niet aangehouden, maar onmiddellijk naar een ziekenhuis gebracht. En zoiets is dan meteen bekend.

lezeres | 24-02-20 | 17:04

Maar wij zijn met meer!

Botte Hork | 24-02-20 | 16:45 | 3

Dat is waarom hij er meteen 15 heeft geraakt.

Vage_eddie | 24-02-20 | 16:49

Sinds wanneer zijn er meer nederlanders dan duitsers??

Controllos | 24-02-20 | 20:32

Nou, ook maar verbieden dan die carnavalsoptochten. Het lokt teveel negatieve reacties uit....

clockandhammergame | 24-02-20 | 16:45 | 2

Ik zie het best wel veel politici zo zeggen...

Rest In Privacy | 24-02-20 | 16:48

Zie update: in de regio wordt alles wbt Carnaval gecancelled. Dat doe je niet als het een stom ongelukt of een zatklep is...

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 16:53

Geen camerabeelden, dus gevalletje lage suikerspiegel.

Rest In Privacy | 24-02-20 | 16:45

Ik "vermoed" een bloedwraak actie voor hetgeen gebeurd is met die schietpartij in de shishalounge van afgelopen week.

King of the Oneliner | 24-02-20 | 16:44 | 1

In Hanau hoorden we heel erg snel dat het extreemrechtse terreur zou zijn. Hier horen we nog niets. Het zal wel weer een verwarde man zijn schat ik zo in.

bixiers | 24-02-20 | 16:43 | 1

Misschien is dat af te leiden uit het feit dat alle carnavalsoptochten in Hessen nu afgelast zijn.
Dat doe je niet omdat je vreest dat alle rondrijdende bejaarden ineens een hartaanval krijgen.

Yumi | 24-02-20 | 16:47

Maakt mij niet uit welke hoek dit vandaan komt. Gewoon een voorbeeld stellen door heel hard te straffen. De straf der straffen bedoel ik dan.

sjef-van-iekel | 24-02-20 | 16:43 | 2

Mag niet van Verhofstadt en consorten

marcoplarco | 24-02-20 | 16:47

Mij wel.

JackStick | 24-02-20 | 16:59

Schwerer Kraftfahrzeug Diebstahl

Burt Cokain | 24-02-20 | 16:43 | 2

Wass sagen Sie? Ich verstehe Sie nicht.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:45

Zijn er al geschokte politici gesignaleerd?

Mark_D_NL | 24-02-20 | 16:42

Haperend cruisecontrol dingetje. Niks aan de hand en doorrrr maar weer

ronin1962 | 24-02-20 | 16:42 | 1

Treedt Marco Bakker nog steeds op in Duitsland?

MickeyGouda | 24-02-20 | 16:47

Je suis Carnaval.

Victor_GS | 24-02-20 | 16:40

De centrale vraag is nu wie en waarom. Ik pak er al geen chips en cola meer voor, want de reacties zullen altijd voorspelbaar zijn.

bulk | 24-02-20 | 16:40

Wir fahren, fahren, fahren auf der Autobahn.
Oh wacht...

Burt Cokain | 24-02-20 | 16:39

Vermoedelijk is de bestuurder niet van rechts-extremistische komaf, anders hadden we dat in geuren en kleuren split-second erna vernomen.

william7055 | 24-02-20 | 16:39 | 1

Ja dat media zichzelf nog serieus nemen hierin...

2tribes | 24-02-20 | 18:18
-weggejorist-
Nuchternederland | 24-02-20 | 16:36 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Raar, want er is zoveel Merkel Lego.

Deflatiemonster | 24-02-20 | 16:36 | 2

In de grote stad wel, in een kleine stad niet.

Nuchternederland | 24-02-20 | 16:37

Wat gaat er in ongeloofijk hoog tempo van ongelooflijk veel de lol af.
Alle onschuld raken we kwijt.

Lewis | 24-02-20 | 16:34 | 3

Waar zijn we dan schuldig aan?

eastender | 24-02-20 | 16:36

Ik zat er net aan te denken. Het gaat allemaal wel rap ja

clockandhammergame | 24-02-20 | 16:48

@eastender | 24-02-20 | 16:36: on­schuld
on·schuld
zelfstandig naamwoord • de ] • g.mv.

2

staat waar­in ie­mand nog geen be­sef heeft van goed en kwaad
= ar­ge­loos­heid, naï­vi­teit (1), in­no­cen­tie

de leef­tijd der on­schuld
de kin­der­tijd

zijn on­schuld ver­lie­zen
voor het eerst met het kwaad in aan­ra­king ko­men

Lewis | 24-02-20 | 17:25

Bierbuik Met Wil dus... dus toch een dronken mof met een bierbuik.

litebyte | 24-02-20 | 16:40

Dat heeft RTL dan verkeerd. Fake News.
Het is overduidelijk een grijze Merc. Stationwagon. Die kun je echt niet voor een BMW aanzien, tenzij je geen verstand van auto’s hebt. Maar dan nog zeg je: een grijze, met zo’n
lange laadbak voor heel veel kinderen of honden. Of allebei.
https://www.twitter.com/Xy5Z89/status/1231955149897248771/photo/3

Stormageddon | 24-02-20 | 16:58

Gevalletje verlaagde bloedsuikerspiegel (de wil van Allah) of weer een rechtscomplotgekkiegeval?

Schwanzeleber | 24-02-20 | 16:34

"Der Fahrer wurde festgenommen."
Und?

de honden blaffen... | 24-02-20 | 16:34 | 2

Staat er toch. De bestuurder werd vast genomen.

pa_niek | 24-02-20 | 16:51

Als het is wat ik denk dat het is, dan denk ik dat het weer hetzelfde liedje is en dan denk ik ook dat ik vooralsnog hetzelfde ga denken als wat ik de vorige keer dacht en dat zijn geen fraaie gedachten, maar gelukkig is wat ik denk en wat ik schrijf niet hetzelfde want wat ik denk dat zeg ik niet en wat ik zeg dat denk ik niet. Wat denkt u? Waarschijnlijk wel hetzelfde als ik.

Het enige nieuwe is blijkbaar dat deze ene keer de dader het meest dierbare en het meest kwetsbare wilde raken, namelijk onze eigen kinderen.

Dat gegeven maakt mij woest.

hekkendonder | 24-02-20 | 16:33 | 1

Vrij lange zin om te zeggen dat je gehakt wil maken van iedereen die het op kinderen heeft gemunt. Makes two of us.

Arkan Sonney | 24-02-20 | 16:35

Lachgas gebruiker... Mark my words.

Muskatnuss!!! | 24-02-20 | 16:33

gevalletje lachgas achter het stuur?

Trekhaas | 24-02-20 | 16:33 | 1

In dat geval mogen ze radbraken op het dorpsplein opnieuw invoeren.

Vage_eddie | 24-02-20 | 16:35

Het leidt wel lekker af van de ondergang van Deutsche Bank ( beurzen standje krach )

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:32 | 2

Deutsche Bank die valt niet om.... wees maar niet bang.

litebyte | 24-02-20 | 16:41

Kutnieuws natuurlijk.
Laten we nog niet speculeren.

Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 16:31 | 2

Inderdaad, laten we nog 5 minuten wachten.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:36

Het stukje speculatie is nergens meer voor nodig. Paar dagen geleden maakt tijdens het verhoor een jurk toch echt heel erg duidelijk dat carnaval geen moslim feest is. De rest is geschiedenis.

mono-culti | 24-02-20 | 16:41

Dit is vrij on-islamitisch. Ik gok op een linksterroristische Volkert-achtige mongool die graag de schuld in de schoenen van rechts wil schuiven.

Arkan Sonney | 24-02-20 | 16:31 | 1

In ieder geval een varken die dit in zijn retoriek gaat gebruiken! Beetje van... Ja maar jullie... en ik verdedig alleen maar mijn eigen waarden tegen hullie!! ..

DeutschlandUberAlles | 24-02-20 | 17:50

Wel benieuwd of we van deze ook binnen 1 uur de volledige inhoud van zijn doopceel op internet te zien zullen krijgen, inclusiefbtief en video, zoals dat met die idioot in Hanau!

Tollebol | 24-02-20 | 16:31

Was het een verwarde man, of een blanke rechts extreme neonazist met manifest thuis. Oh nee dan hadden we dat nu al gehoord.

klaasjanhenk | 24-02-20 | 16:30

Verwarde man sowieso .
Met " verwarde man " is in ieder geval een kant van het politieke spectrum gerust gesteld, welke kant precies is nog even niet duidelijk .

Spannend !!!

Castor12 | 24-02-20 | 16:30

En ook nu weer, zet ik even Peter Maffay op. Zoals elke keer.

Leptob | 24-02-20 | 16:30 | 1

Ik zet altijd op "elke keer, telkens weer" . En dan op repeat.

Nuchternederland | 24-02-20 | 16:38

Snap niet dat GS nog een poging tot nieuws brengen doet. Hier in de panelen is alles al lang bekend, dader + motief.

DrumPiet | 24-02-20 | 16:30 | 12

@Klinisch dood | 24-02-20 | 16:38:
Eerstneukendanroflollen.

DrumPiet | 24-02-20 | 17:01

@DrumPiet | 24-02-20 | 16:52: Omzeilt bewust een blokkade, geeft daarna extra gas bij, rijdt bewust op de kinderen in EN de afkomst wordt niet vermeld. Hoeveel makkelijker wil je het überhaupt hebben DrumPiet. Dit is gewoon kat-in-het-bakkie = Booslim

Roadsurfer | 24-02-20 | 17:06
▼ 9 antwoorden verborgen

Een man van tussen de 20 en 30.
Dan wordt de kans op een toevallige hersenbloeding of dementie-coureur wel minder.

Yumi | 24-02-20 | 16:29
-weggejorist-
born2killn00bs | 24-02-20 | 16:28

Absichtlich in die Menschenmenge fahren = Frieden!

Motorkater | 24-02-20 | 16:28

Daar lag nog geen Merkel-lego?

tata1981 | 24-02-20 | 16:27 | 1

Daar dacht ik ook meteen aan. Bezoffen!!

Botte Hork | 24-02-20 | 16:34

Dat carnaval past ook niet meer in de hedendaagse Merkel-cultuur.

Johnnie Hansome | 24-02-20 | 16:27 | 1

Ho! Ho! verkleed feest!

litebyte | 24-02-20 | 16:43

Op de site van Televaag werd er nog even bij gezet dat er vlakbij zeer recent een rechts-extremistische aanslag gepleegd is. Alvast voorsorteren op gelijkspel of zo? Blecchhh..

marcoplarco | 24-02-20 | 16:27 | 5

Vrij normaal toch om dit te benoemen als dat recent is gebeurd? Zolang ze het maar niet vergeten te vermelden wanneer het een extreem linksche of vanuit religie gedreven aanslag was geweest, onder die specifieke noemer... Dan was het pas bleghhh geweest.

BoetoeVoetoe(btvt) | 24-02-20 | 16:37

Uiteraard, die eeuwige 'logische' causaliteit he, altijd ligt de schuld bij de daad ervoor van een ander, dat is de grondreden dan.
De immer door de MSM geliefde 'eigen schuld-dik bult clausule'.
Werkt uiteraard alleen maar 1 kant op.

Yumi | 24-02-20 | 16:41

Er moet even gesuggereerd worden dat deze aanslag eigenlijk een "eigen schuld"-gevalletje voor de ongure Westerse mens is.

Vage_eddie | 24-02-20 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze lieve heer heeft rare kostgangers. Oftewel, wat een randdebielen zijn er op deze planeet.

WillemWordtWakker | 24-02-20 | 16:25

Vanavond maar weer even kijken hoe omzichtig de NOS het nieuws verslaat.

jochum1980 | 24-02-20 | 16:25 | 2

Eveb afwachten wat de dader voor achtergrond heeft, hè?
Allochtoon --> geen/ heel weinig aandacht en snel over naar Hessen "want veel erger"
Rasechte Duitser --> Uitgebreide uitzending

Muskatnuss!!! | 24-02-20 | 16:32

Duidelijk een technisch falen van de auto.
"Des te harder ik op de rem drukte, des te harder ging de auto rijden."

Osdorpertje | 24-02-20 | 16:25

Die mercedes is een typische turkenbak, maar kan natuurlijk ook van een oude duitse opa zijn.

kneuterzak | 24-02-20 | 16:25 | 1

of een boze boer, in dat geval een hoefijzer in de grille

small_town_dude | 24-02-20 | 16:28

Nou nou, dat is wel een breekje waard.

Super Vaagstra | 24-02-20 | 16:24

En we dachten dat alleen een Suzuki Swift tot zoiets in staat was...
Het moge duidelijk zijn dat alle auto's zo snel mogelijk verboden moeten worden!!!

straat | 24-02-20 | 16:24

Ooggetuigenverslagen zeggen dat hij liep te wachten achter een hekje en het op kinderen leek te hebben voorzien. Lijkt me inderdaad wel een aanslag maar dan meer een Karst Tatus.

Theodorus.Goldbach | 24-02-20 | 16:23 | 4

@Kapitein Stijlvol | 24-02-20 | 16:27:

Ach ja. Spelvoudtje. Mijn fout. Karst Tates dus.

"Karst Roeland Tates (Zevenaar, 6 maart 1971 – Deventer, 1 mei 2009) was een Nederlandse man die tijdens Koninginnedag 2009 met een personenauto door dranghekken en een menigte heen reed, in de richting van de open bus waarmee de koninklijke familie op dat moment een rijtoer door Apeldoorn maakte."

Sohry.

Theodorus.Goldbach | 24-02-20 | 16:31

Kartum Tatleki?

Nuchternederland | 24-02-20 | 16:32

Dit lijkt meer op die aanslag In het zuiden van Frankrijk! Waar die vrachtwagen over die boulevard reed met 80 doden! Is wat recenter!

DeutschlandUberAlles | 24-02-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Je mag natuurlijk niet speculeren uit welke hoek dit komt, maar er ontstaat toch een soort verwachtingspatroon.

priks | 24-02-20 | 16:23 | 7

Een soort van speculatie zeg maar, maar dan hetzelfde.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:28

Bij een rechts-extremistische was het al in alle media bekend geweest waarschijnlijk.

David000000007 | 24-02-20 | 16:28

KOS Kick Out Seniors

BubbelWater | 24-02-20 | 16:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier zal geen keileuke fotoserie van komen.

gestoptmetroken | 24-02-20 | 16:23
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 24-02-20 | 16:23 | 2

Opvallend dat de servert van GS lichtelijk staat te reauken, zouden alle andere nieuwsboys fanatiek zitten te f5'en of hier dan de dader bekend wordt gemaakt?
Van de rest varwacht ik alvast helemaal niks, hoewel de kans op moslim steeds groter wordt naarmate de officiële kanalen langer zwijgen...

elfenstein | 24-02-20 | 16:23 | 2
-weggejorist-
ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:27
-weggejorist-
elfenstein | 24-02-20 | 16:34

Een katholiek feest, waarbij alcohol gedronken wordt. Dubbele bonuspunten.
Ik begin voorzichtg te raden naar de kleur van het interieur van de Mercedes...

Vage_eddie | 24-02-20 | 16:22

Liepen er soms mensen rond verkleed als indiaan?

Manus Olie | 24-02-20 | 16:21 | 1

Oei, iemand van KOZP? Die hebben internationale ambities?

canis lupus | 24-02-20 | 16:52

Wat voor een kleur?

Deksmaat | 24-02-20 | 16:21 | 1

Het was een grijze Mercedes.

Stormageddon | 24-02-20 | 16:46

[Zucht...] Daar gaan we weer.

VanBukkem | 24-02-20 | 16:21

Schuld van het CDU.

de honden blaffen... | 24-02-20 | 16:21

Ik kan het niet laten. Weten jullie wie ook extra gas gaf?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:20 | 10

Slochteren?

Nuchternederland | 24-02-20 | 16:33

Het virus?

Canis.bonus.es | 24-02-20 | 16:39

Eieren.

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 17:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb net Mr. Mercedes van Stephen King gelezen. Het komt nu wel heel dichtbij.

witwas | 24-02-20 | 16:19 | 1

Ik heb die serie op ziggo gezien, erg goed.

HoerieHarry | 24-02-20 | 16:21

Dat ziet er niet best uit. Hopelijk vallen de verwondingen van de slachtoffers mee.

threeheadedmonkey | 24-02-20 | 16:19

Hij had wel blijkbaar zijn portier vergrendeld want autoruit achter ingeslagen

klön | 24-02-20 | 16:19

Op basis van in het verleden gerapporteerde incidenten, kan ik met 100% zekerheid zeggen dat de dader extreem rechts, een verwarde man, of een auto is.

heldheino | 24-02-20 | 16:19

Oh, t was vast een ongelukje, ja dat zit in een klein hoekje he, samen met het keukentrapje en de pinda-allergie.

Yumi | 24-02-20 | 16:19

Hoeveel wedden dat het weer gaat om een lage suikerspiegel kloodtzak? Ff op een menigte met kinderen inrijden. Hoe fucking ziek moet je zijn in je fucking gare klootzakkop

papasfritas | 24-02-20 | 16:17

De dader?
Een Hollander die niet kan verkroppen dat zelfs in Duitsland carnaval wordt gevierd!

Tilburgse bluf | 24-02-20 | 16:17 | 1

Of een Hollander die begreep waar wel Vastelaovond gevierd wordt.

Sinterbikske | 24-02-20 | 16:22

Een islamistische aanslag kunnen we eigenlijk (vrijwel) nu al uitsluiten met die peperdure Mercedes. Een beetje moslimterrorist huurt een wit bestelbusje en verzwaard die met wat betonblokken en laat zich daarna doodschieten door de politie terwijl hij of ze natuurlijk nog met een mes probeert zoveel mogelijk slachtoffers te maken.

Een rechtsextremist kunnen we eigenlijk ook al uitsluiten want roomblanke kindjes.

Het zijn natuurlijk allemaal verwarde mannen (waarom bijna altijd mannen?) maar ik gok op een straalbezopen (wellicht verwarde boze blanke man).

Misschien mocht hij niet meedoen met carnaval omdat hij een lul is.

Theodorus.Goldbach | 24-02-20 | 16:17 | 6

@Castor12 | 24-02-20 | 16:23:

Wat is er mis met je?

"Volkmarsen is een gemeente in de Duitse deelstaat Hessen, gelegen in de Landkreis Waldeck-Frankenberg. De stad telt 6.743 inwoners."

Oh en ik woon in een grote stad. Kansloos dit.

Theodorus.Goldbach | 24-02-20 | 16:29

U kent uw vrienden niet echt goed? Worden vaker ook op kerstmarkten gesignaleerd of op de ramblas ofzeau... of bij cs in amsterdam.

anti-fatwa | 24-02-20 | 17:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Duitse abteilung Kick out Zwarte Piet?

Tinuseenling | 24-02-20 | 16:17

Zolang Robje en Jesse niet hebben gereageerd, onthoud ik mij van ieder commentaar.

Toetsenbordcomplex | 24-02-20 | 16:17

Wir schaffen das!

Crossing_The_Rubicon | 24-02-20 | 16:15

Een verward persoon , suikerspiegel te hoog, wie zal het zeggen, er wordt niet gesproken , dus dat zegt al genoeg.

obzzcure | 24-02-20 | 16:14

Mogen we voorspellingen doen....?

Marvin_NL | 24-02-20 | 16:14 | 3

Dennie Christian, Peter Fox?

Crossing_The_Rubicon | 24-02-20 | 16:20

Nederland wordt laatste bij het Eurovisiesongfestival.

Nuchternederland | 24-02-20 | 16:35

@Crossing_The_Rubicon | 24-02-20 | 16:20: Peter Fox, mooi liedje over apen in de stad.
"Alles ist bunt, laut und blinkt,
Stadt voller Affen ist voll und stinkt!
Wir feiern ohne Grund, komm rauch und trink.
Die Party ist gelungen, wir sind taub und blind."

Deksmaat | 24-02-20 | 16:42

Eens kijken wat Mutti daarover te vertellen heeft. En dan kijk ik daarna haar verhaaltje van vorige week nog even. Gewoon ter vergelijking.

Barbarous_Relic | 24-02-20 | 16:13 | 1

Merkel is geen mutti. Ik snap niet waar die absurde bijnaam vandaan komt.

keestelpro | 24-02-20 | 17:32

sie sind alle herzlich willkommen

T. Plotseling | 24-02-20 | 16:13

Schuld van Sjerrie .....
Let maar op ....

Pjotterdjotter | 24-02-20 | 16:13 | 1

Sowieso, en Twamp natuurlijk.

Sinterbikske | 24-02-20 | 16:23

Carnaval verbieden dan maar.......... levensgevaarlijk feest, er is altijd wel iemand gekwetst.....

Dat het nog zo lang is goed gegaan......

Fatwabuster | 24-02-20 | 16:13

Wat een ellende weer. Die kinderen. De wanhoop en paniek moet er geweest..... walgelijk laffe daad weer (mits geen ongeval natuurlijk, laat ik voorzichtig zijn)... bid voor de kinderen en slachtoffers..

robbertje | 24-02-20 | 16:13

Carnaval verbieden dan maar.......... levensgevaarlijk feest, er is altijd wel iemand gekwetst.....

Dat het nog zo lang is goed gegaan......

Fatwabuster | 24-02-20 | 16:12

Het wachten is nu op een veroordelingen van deze daad namens het FvD.

Baron Clappique | 24-02-20 | 16:10 | 1

Het is inderdaad beter om het niet te veroordelen en normaal te gaan vinden, zodat we ons kunnen focussen op het échte probleem:
Politieke partijen die mógelijk een uitspraak kunnen doen over fundamentalistische idioten die geweld niet schuwen. Scherp gezien.
Overigens gok ik niet dat die veroordeling er komt, want Duitsland.

Vage_eddie | 24-02-20 | 16:46

Daar de politie niet direct heeft gemeld dat het OM een blanke rechts extremist gaat, kun je gevoeglijk aannemen dat het een islamitische aanslag is. Het down playen zal dan weer snel beginnen.

Franker | 24-02-20 | 16:09 | 1

Jah, de vorige keer was het OM er snel bij
"OM vermoedt rechts-extremisme"
Deze keer, apart genoeg, niet....
Naja, standaard eigenlijk. Bah.

hotmint | 24-02-20 | 21:15

Het wachten is op Mutti’s geruststellende commentaren.

Baron-barry | 24-02-20 | 16:09 | 2

Wir Schaffen das. (oder was machen Wir jetzt?)

biebop | 24-02-20 | 16:18

ze heeft er met 'wir schaffen das' bewust voor getekend,zo stom is ze ook weer niet. Gewoon een bedrijfsrisico bij/in je Omvolkingsmachine. Mut kan weer sidderen en bibberen.

hertogvanzottegem | 24-02-20 | 17:28

Wie wil er nou inrijden op mensen die een katholiek feestje vieren?
Ik zou het niet weten.... echt niet!

Schietmijmaarlek | 24-02-20 | 16:09 | 4

Een protestant?

HoerieHarry | 24-02-20 | 16:11

Karst Tates?

Erikjan79 | 24-02-20 | 16:15

Mr. Magoo? ( Oh Magoo, you've done it again!)

Binnenbaan | 24-02-20 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Waarschijnlijk gewoon een verwarde man.

BlokkeerFries | 24-02-20 | 16:08

Het heeft niets met islam te maken, behalve alles.

The7thGuest | 24-02-20 | 16:08

Ik wed om een kratje bier dat dit weer een geloofsbelijdenis van een moslim is.

obominotie | 24-02-20 | 16:07 | 2

Ik ga alleen weddenschappen aan als ik die ook kan winnen.

Deksmaat | 24-02-20 | 16:25

Daad bij woord! Hier met dat kratje bier!

Controllos | 24-02-20 | 20:22

Droevig. Wat de uitkomst en daderprofiel ook is. Onschuldige feestende mensen die snoeihard kapotgereden worden.. ellende

BoerBob | 24-02-20 | 16:07

Boze beledigde jood, kan niet anders.

NumbNuts | 24-02-20 | 16:07 | 1

dan was het wel in Aalst gebeurd.

Glasgow Argus | 24-02-20 | 16:12

Bizar, ik hoop dat er geen doden zijn gevallen .

Castor12 | 24-02-20 | 16:06

Grade aus.... immer nach osten

litebyte | 24-02-20 | 16:06

Nu heb ik ook een gruwelijke hekel aan carnaval, maar ik zou dan tenminste alleen alleen de muziek omver rijden. Dit lijkt wel een terroristische aanslag, alleen kan dat niet in Duitsland.

phantom2 | 24-02-20 | 16:06

Kort lontje? Dronken? Ideologie van het Wrede?
Zeg het maar.

Graaisnaaiert | 24-02-20 | 16:06

Een verwarde Syrische apotheker met een kapotte suikerspiegel?

L. Vis | 24-02-20 | 16:06

Verward/ suikerspiegel / laag iq / eigenlijk slachtoffer / afd/trump/thierry/ Wilders/Hitler / camera's kapot- geen beelden.

DMaN | 24-02-20 | 16:06

Rijden die gasten van #KOZP in Mercedessen? Deed hun GPS het niet, of weten ze niet hoe je Eindhoven schrijft? Of was het een broer van die #Hanau gozert, met die extreem linkse vader?

Overrijp | 24-02-20 | 16:06

Verwarde diabetespatient?

muppet020 | 24-02-20 | 16:06

Zo ziek

Reden | 24-02-20 | 16:04

Heftig wel... helemaal omdat het maandag is.

De Badtegelzetter | 24-02-20 | 16:04 | 3

Ja, op zaterdag is het minder erg.

HoerieHarry | 24-02-20 | 16:24

@HoerieHarry | 24-02-20 | 16:24: 1. Het is heftig, ongeacht de dag. 2. Carnaval op een maandag, vind ik ook wel wat van.

De Badtegelzetter | 24-02-20 | 16:33

Halve maandag.

073Cab | 24-02-20 | 16:50

Of iemand die een hartaanval krijgt. Die valt voorover en trapt ook het gas in.
Maar die houden ze meestal niet meteen erna aan, hooguit achteraf in het ziekenhuis.

TheEgg | 24-02-20 | 16:04

Doorlopen mensen niets aan de hand, suikerspiegel ietwat te hoog

macdushi | 24-02-20 | 16:04

Weten jullie we ook het liefst Mercedes reed?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 16:04 | 7

Mercedes rijden is zo overrated....
Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi.

T. Rammel(l)an(d)t | 24-02-20 | 16:22

Femke Halsema. Maar dan wel een ouwe diesel.

VanBukkem | 24-02-20 | 16:27
▼ 4 antwoorden verborgen

twee opties: 1) verwarde man. 2) Extreem rechts

small_town_dude | 24-02-20 | 16:04 | 5

3) Dronken bestuurder

Rest In Privacy | 24-02-20 | 16:10

5) De vijfde colonne

Feynman | 24-02-20 | 16:15

*hips*

Rest In Privacy | 24-02-20 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

AFD-er, kan niet missen.

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 16:04 | 2

Ghe, ik dacht dat alle AfD types leeghoofdige skinheads waren die sowieso alles misten? Deze kon tenminste mikken dus de kans dat het een neo is acht ik vrij klein.

elfenstein | 24-02-20 | 16:28

Het heeft sowieso niets met islam te maken, dat hebben dit soort incidenten nooit namelijk.

Parsons | 24-02-20 | 16:03 | 3

Zal wel weer een extreem-rechtse dader zijn, of extreem-rechts motief.

Cunts-en-kitsch | 24-02-20 | 16:06

@Cunts-en-kitsch | 24-02-20 | 16:06:
Ja, net zoals die vorige schizofrene mafklapper van de groenen, die werd ook door de corrupte media in een ander politiek kamp geflikkerd.

kempenaer | 24-02-20 | 17:10

Vast een corona teveel op.

coolvibe | 24-02-20 | 16:03 | 1

Corona maakt meer slachtoffers.

Alquest | 24-02-20 | 16:26

Nu is het een verwarde man,vorige week was het een extremist.

pejoar | 24-02-20 | 16:03

Duitse media kennende zal het ook nooit iets anders dan een verwarde man zijn.

Herr Inspector | 24-02-20 | 16:03 | 2

Behalve als-ie ook rechts-extremist is natuurlijk. Dan moet er gekeken worden naar dieper liggende oorzaken, achterliggende redenen en woorden die aanzetten tot haat.

duh! | 24-02-20 | 16:09

U kent ze duidelijk niet. Alles is al gedocumenteerd en openbaar.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 20:53

Dit wordt een 1000+ comment topic, dat zie je meteen.

LewsTherinTelamon | 24-02-20 | 16:03 | 6

Lijkt gestagneerd op de helft ongeveer. Maar goede poging!

Joost Maghetweten | 24-02-20 | 19:57

Daar lijkt het niet meer op. De dader is een verwarde burger. Net als de piloot van German Wings die gewoon stapelgek was. Dan daalt de boosheidmeter snel.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 19:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Ich fahre auf der Autobahn,(non stop)
Und höre mir die music an,
Die melodie gefällt mir sehr,
Mein gasfuss der wird mächtig schwer,
Ich halte die Geschwindigkeit,
Denn mein Ziel ist nicht mehr weit,
Die melodie bringt mich nach Haus,
Ich krieg sie aus dem carnaval nicht raus.

Derechtselutser | 24-02-20 | 16:03

Dronken of een suikerspiegel van hier tot Mekka

litebyte | 24-02-20 | 16:03 | 1

Suikerspiegel laag= verward, emotioneel, kan bij zeer lage spiegel <1 leiden tot bewusteloosheid. Hoge spiegel tot aan Mekka >30 leidt tot zware hoofpijnen, lusteloosheid, overgeven en uiteindelijk eveneens bewusteloosheid en zelfs dood bij >60. Niet zo dom lullen dus.

austinhealey | 24-02-20 | 16:14

Verwarde man dat mag duidelijk zijn.

straatsurfer | 24-02-20 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken