Handige lijst: zo heten de eerste baby's van 2020
Jullie wisten nog niet dat jullie dit wilden weten
De allereerste 2020-baby van Nederland is Dovi.
De allereerste 2020-baby van Eindhoven is Xavi.
De allereerste 2020-baby van Gouda is Diya.
De allereerste 2020-baby van Deventer is Vienna.
De allereerste 2020-baby van West-Brabant is Jaycee-Loïs.
De allereerste 2020-baby van Bergen op Zoom is Reber.
De allereerste 2020-baby van Enschede is Lev.
De allereerste 2020-baby van Overijssel is Ismail.
De allereerste 2020-baby van Haarlem is Sarinda.
De allereerste 2020-baby van Ede is Virne.
De allereerste 2020-baby van Limburg is Levi.
De allereerste 2020-baby van Hardenberg is Seff.
De allereerste 2020-baby van Arnhem is Fiene.
De allereerste 2020-baby van Veldhoven is Lott.
De allereerste 2020-baby van Den Bosch is Joey.
De allereerste 2020-baby van Tilburg is Rakas.
De allereerste 2020-baby van Amersfoort is Sarah.
De allereerste 2020-baby van Tiel is Huib.
En de allereerste 2020-baby van België is Maria.
Gefeliciteerd aan alle ouders, en heel erg fijn dat jullie met z'n allen in de media zijn verschenen! Anders had de rest van Nederland niet geweten hoe jullie zoon/dochter/x heet. Gelukkig weten we dat nu wel.
Reaguursels
InloggenIk mis Bickel,Mees,Vlinder,Bloem,Merel,Royce etc etc.
Zijn er al Nederlanders die hun zoon Peter R. noemen?
Bij ons in Groningen was een actie, daarom heet mijn dochtertje nu Ziggo.
Ouders, gefeliciteerd. Geeneen Mark, Alexander, Rob, Jesse, Sigrid, Sylvana,
Er zit nauwelijks een fatsoenlijke naam tussen. Ik voorzie allemaal getraumatiseerde kinderen.
Wat een hoop tokkie- en diversiteits™ namen.
Zo kun je het ook zien. Geen Theo of Jenny of Henny.
Precies dat.
Vertel me de naam van uw kind en ik voorspel zijn maatschappelijke positie in 2050.
De jongste zoon van onze buren heet John Deere. Kunt u daar wellicht iets over zeggen ?
Mijn toekomstige zoon wil ik graag Jean Claude noemen.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 02:11: Kickboxer
@A.S. Perien | 02-01-20 | 22:50: Boer
Vreemd geen Mohamed en Fatima???
Wel Ismail. Dat is ook veel waard, toch?
Er is nog hoop!
Nog niet zolang geleden werd kroost vernoemd naar (groot)ouders, ooms en tantes.
Voer voor psychologen:
hakken deze lui expres de banden door met hun wortels? Schamen ze zich voor voorouders in de spreekwoordelijke plaggenhut?
Nee, ik heb zelf een zuster die haar kinderen in de jaren zeventig "bijzondere" namen heeft gegeven. Ze heeft er nu, bijna 50 jaar te laat, spijt van dat ze ze niet heeft vernoemd.
Al die gekken die hun kind nu B52 of Viagra noemen denken dat naamgeving gewoon een spelletje is, zoiets als een tatoeage laten aanbrengen. Ze zien niet dat een naam gevolgen heeft en betekenis, en bij kan dragen aan traditie en waardigheid.
@JvanDeventer | 02-01-20 | 23:16: B52 is wel erg gedateerd, dan zou ik toch voor F16 opteren.
Haha, de oom van een kennis van mij had een echte Romeinse naam: Biggus Dickus..
Getrouwd met Saggi Tittus?
@Padre Grassi | 02-01-20 | 17:34: Nee, toevallig was het haar nichtje Incontinentia Buttox
Biggus Dickus = Monty Python
Wat zijn dat voor idiote namen, zijn de meeste ouders tegenwoordig dyslectisch ofzo?
Denken hiermee interessant te doen. Maakt indruk bij hun faecesboek 'vrienden'.
Of zo.
@EefjeWentelteefje | 02-01-20 | 18:08: Als je "shitbook" zegt, dan snappen meer mensen het :)
Waar blijven oerhollandse namen als Kevin en Kimberley?
Duidelijk is dat namen als Willem, Jan, Piet & Klaas aan het uitsterven zijn ...
Ja, dat blijkt uit alle statistieken. Een naam als Jaap kwam in 2017 slechts 3 keer voor.
Waarom geen Eppo's?
Veel Joods klinkende namen, toeval?
Nee, is hip. Levi and Sarah zijn de nieuw Bink en Sterre.
Joden? dat zijn toch die voetballers/godenzonen ? Nou dan.
Jaycee vind ik meer een naam voor een WC reiniger.
Een dopingsoort in de paardensport.
Goh , in Tiel is een Nederlander geboren.! Proficiat . Hij komt waarschijnlijk op de rode lijst van bijna uitgestorven soorten !
Huib uit Tiel sterkte
Eén normale naam: Huib. Wel een beetje voor onder de rivieren, maar verder prima. Dan heb je nog twee die bij normaal in de buurt komen: Lott (maar waar slaat die tweede t in godsnaam op) en Sarah (wederom een letter teveel op het einde. In het Nederlands eindigen woorden niet op een h, tenzij ch). Nu moet je na Sara blijkbaar nog even op zijn Joods doorhijgen... De rest van de namen is sowieso krankjorum.
Wat dacht je van Nimm?
Onzinnige tweede letters achteraan een naam zou verboden moeten worden.
De 2de T staat, geloof in voor m of v in andere talen, latijns? Sasksisch?
Tiel onder de rivieren? Welke rivieren? De lek/Rijn, dat dan weer wel...
@Pecunia | 02-01-20 | 16:02: Nimm is Duits voor Nemen. Past prima in de tijdgeest.
@Nomenklatura2 | 02-01-20 | 18:17: Stel voor dat we de namen van rivieren .en (ietsje later) steden ook gaan veranderen , want aardig discriminatoir naar onze diverse , in meerderheid , exoten. Verbaasd me eigenlijk dat dit nog niet een itempje is voor die kapster Sylvana S. immers veel foute associaties met bv de Rijn.
De achterlijkheid van sommige namen.... Reber, Dovi? Wat mankeert je?
Reber is blijkbaar een Syrische naam (linkje),
en Dovi, ja dat is inderdaad achterlijk.
@Angelina-a | 02-01-20 | 15:43: Ja, schrijf het dan gewoon als Dooffie.
@Angelina-a | 02-01-20 | 15:43: Andrea Dovisiosi is een motorcross-kampioen. Daar is Dovi naar vernoemd. Beide ouders zijn motorcross-gekken.
@aamert | 02-01-20 | 16:34: Had haar dan Andrea genoemd, ja sorry hoor maar Dovi, really?
@aamert | 02-01-20 | 16:34: Motocross? Dovi is al jaren coureur in de MotoGP hoor. Bij Ducati!
Vreemd dat er geen Jo de Jong tussen staat
Behalve Maria, Huib en Sarah nog steeds allemaal fantasienamen. Waar zijn de Jan, Piet, Klaas enz.?
Bejaardenhuis?
De namen Jan, Piet, Klaas staan op de lijst met Laatstgestorvenen van 2019.
Of Adolf?
@Ridde Rogter | 02-01-20 | 15:46: Sadam en Osama daarentegen...
Wansmaak viert hoogtij.
Jaycee-Loïs. Waarschijnlijk vernoemt naar familieleden aan twee kanten, waarbij de ene kant duidelijk netter is dan de andere tokkiekant.
Negers?
www.bndestem.nl/breda/jaycee-lois-en-...
Priscilla en Chris.
Je zou best weleens gelijk kunnen hebben.
75% zijn zowel diagnoses als namen. Handig!
We hebben destijds hetzelfde krantenartikel gelezen. Helaas was dat, voor de verandering, wel een op feiten gebaseerd stuk.
@_pacman_ | 02-01-20 | 15:08:
www.spiegel.de/lebenundlernen/schule/...
onzetaal.nl/jeffrey-is-geen-naam-dat-...
Vreemd, dat niemand die nacht op Cobra is gekomen.
Onze Cavia heet Betonstrijker, Betty in de wandelgangen.
Jeroboam, Melchior, Methusalem, Nebukanezar, Melchizedek, Balthazar.... dat zijn nieuwjaarsnacht! www.club-champagne.nl/blogs/blog/wat-...
* Dat zijn nieuwjaarsnamen ...
En Caspar!
Mooi om te zien dat de onderklasse steeds groter wordt, en dat de kloof tussen deze paupers en normale mensen steeds groter wordt. Gewoon aan de hand van de naam kun je zien hoe achterlijk ze zijn opgegroeid.
Wie noemt zijn kind nu Huib of Maria?
Hahaha
Maar even serieus, wat een verschrikkelijke namen allemaal zeg
Huib weet ik niet, maar de opa en oma van Jezus noemden hun kind Maria.
@MoltisantiBeer | 02-01-20 | 14:53: Hier in mijn omgeving krijgen de meeste kinderen namen zoals Mohammed, Hassan, Achmed enz zit erg weinig variatie in, dus zo slecht is het lijstje nog niet.
@fredflange | 02-01-20 | 15:06:
Nee hoor, die spraken Hebreews en noemden hun dochter Myriam
Huib lijkt me ongeveer de enige normale naam die ertussen staat. Voor de rest of hipsternamen of namen uit de actuele namen top10.
Godzijdank hebben mijn kinderen normale namen.
Mag ik raden? Oebele en Veneria?
@Ridde Rogter | 02-01-20 | 15:33: nee man. Maaike en Harry.
@Omebert | 02-01-20 | 15:35: Goedgekeurd. U mag er nog eentje nemen.
@Ridde Rogter | 02-01-20 | 15:43: ik heb zo al genoeg koppijn dus laat maar lekker ff.
Wèg zijn de Nederlandse namen van nog niet zo lang geleden. De lijst laat zien wat islam, kruisbestuiving tussen culturen en het zeer 'gewone' volk aan naamgeving oplevert. Treurig. In de ons omringende landen is daarvan (nog) geen sprake. Kennelijk wil Nederland ook hierin gidsland zijn.
Soms is het handig. Als je leraar bent in groep 8 kun je de leerlingen ongezien een schooladvies geven (ik spreek uit ervaring).
@yiyin | 02-01-20 | 14:55:
Oh oh
Niet best voor de Wesleys?
@Papa Jones | 02-01-20 | 15:06: En de Priscilla's
De eerste drie zouden zomaar prima hondennamen zijn.
Van Amsterdam en Rotterdam is het niet bekend gemaakt. Speelt de populisten teveel in de kaart.
Wat is er mis met Royce?
Alles
Rolls..
*denken doet..
Zoon van peterrrrrrr
U kunt natuurlijk op latere leeftijd ook kiezen voor een schuilnaam.
Zo heet onze zieke cheffin Binnenland, bekend van de al maanden lang durende verstopte neus geen Kajsa maar freule van Knäckebröd tot Surströmming. Vandaar dus dat mensen liever hun afkomst door naamsverandering verloochenen.
Ah, surströmming, het favoriete gerecht van lesbiennes.
In de niet zo verre toekomst krijgen kinderen een serienummer ipv een naam.
Ter voorkoming van discriminatie ende racisme. Top plan.
m.vr.gr.,
432625093 ! (PS, die 093 knopt, zijn mijn laatste cijfers uit mijn mipapo)
Voeg daar meteen een ral-nummer aan toe.
Ik vind Ismail een van weinig normale namen.
Dit in tegenstelling tot Hebpost, gek genoeg.
Bij moslims wel ja.
@wijsvinger | 02-01-20 | 14:36: Zelfs bij Christenen niet héél raar. Was volgens opvolging de oudste zoon van Abraham. Meestal wel anders geschreven (Ismaël).
Zo, leer je ook es wat.
Deze naam is van een toekomstige Mocromaffioos
Wat is er mis met 'Fokje'?
Fantastische naam als je vaak naar Groot-Brittannië of Amerika op vakantie gaat.
Dat is alleen voor tweelingen.
Of voor jongens de naam Tjerk. Zo ken ik een familie Offers in Australie die hun zoon Tjerk genoemd heeft. Altijd lachen.
Doet me op eens denken aan reaguurtser Fuckje uit Groningen, jaren niks meer van vernomen.
@Glasgow Argus | 02-01-20 | 14:16: Hardop gelachen, dank daarvoor :)
Vooral als de achternaam Modder luidt?
Mijn ouders hadden destijds het briljante idee om mij Fokke te noemen. Nou werk ik al geruime tijd in het buitenland met veel Amerikanen en Engelsen. Het is gelukkig niet mijn roepnaam maar manoman het is wel heel ongelukkig gekozen hahaha
Noem je kinderen gewoon kind 1 tm kind 2,5.
Ik mis Mohammed
Ik mis 'm niet hoor!
@Harrie7949 | 02-01-20 | 14:48: Ik ook niet echt, maar het viel me op dat hij niet in het rijtje stond, aangezien ze hem aanbidden en ze 10x meer nageslacht produceren:-)
En wat is er mis dubbele namen zoals Etienne-Peter, Wilbert-Kazimier of Veerle-Madelief?
Het begon in de jaren 60 met Jan-Jaap. Heb je trouwens wel eens van marc-marie gehoord?
@Jos Tiebent | 02-01-20 | 14:13: sorry, ik bedoelde W. - A.
@Jos Tiebent | 02-01-20 | 14:13:
Marc-Marie ken ik wel maar W.A. zegt me helemaal niets.
@eerstneukendanpraten | 02-01-20 | 14:16:
De ouderen weten nog wel wat een WA-man was in de oorlog.
Drie keer raden wat Jaycee-Lois later wordt...
Ham and eggs.
Zwanger of kapster. Of beide.
Een goudmijn voor de nagelstudio.
Een lieve meid die je ‘s nachts zonder moeite de Grote Beer kan aanwijzen
Volgens de ouders een wereldberoemd zangeresje, maar het zal wel uitdraaien op juffrouw van de retirade,
Haar moeder heet Priscilla, Hoe bestaat het!
www.bndestem.nl/breda/jaycee-lois-en-...
@Turbulentie? | 02-01-20 | 14:17: De 'grote beer' van haar klanten zeker?
@wijsvinger | 02-01-20 | 14:18:
Die is wegbezuinigd toch?
Niemand heet Adolf of Francisco, the horror!
Of Judas.
Of Geert.
Overigens die Maria uit België, die is allang geen maagd meer.
Maria was onbevlekt ontvangen, die was nog maagd. Maria-Magdalena, daarentegen, was een echte kech.
@Glasgow Argus | 02-01-20 | 14:07: De belgische Jozef heet ook geen Jozef.
@Glasgow Argus | 02-01-20 | 14:07: nee man, ze heeft wel degelijk foekie met jozef gedaan. Jezus was alleen vrij van Zonden, en dat heeft weer niks met sleepsporen te maken.
@Jos Tiebent | 02-01-20 | 14:10: je stond erbij?
@Glasgow Argus | 02-01-20 | 14:07:
Kech? Hoer! Maar zij was ook een discipel van Jesus. Katholieke kerk hield niet zo van vrouwen in een religieuze rol. Vandaar dat het volk met deze kwalificatie is geïndoctrineerd.
Veel mannen heten Maria.
Dat is nog eens progressief!
De onbevlekte ontvangenis heeft niks met de maagdelijkheid van Maria te maken.
Het vonnis is uitgesproken door de ouders voor de rest van hun leven.
Veel sterkte aan de kinderen met kudtnamen.
Ik vind Theo een mooie naam..
Freek ook.
Tja Adolf Rutte Timmermans staat ook leuk.
Weer geen Kees! :-(
@jan huppeldepup | 02-01-20 | 14:06: dan zal het ongetwijfeld een klote kind worden.
De meesten moeten de rest van hun leven horen: hoe? Hoe? Hoe schrijf je dat? Triest.
Taalnazi!
Allemaal leuk maar wie waren de laatstgeborenen van 2019?
Dat lijstje zie je dus helemaal nergens.
Dovi, Blindi en Stompie.
De eerste in mijn netwerk heet Ghjulian...
Mooie Corsicaanse naam, voor een Bourgondiër.
@frank4444 | 02-01-20 | 14:05: leesvaardigheid even oppoetsen Frankie.
@Langshetrandje | 02-01-20 | 14:07: niet zeuren, tegels leggen, gemiddeldes maken. Hophop.
@ristretto | 02-01-20 | 14:09: heb een winterdip.
@ristretto | 02-01-20 | 14:09: Verder volledig wat ristretto zegt.
De helft van die namen is je reinste kindermishandeling.
Heel handig, zo'n lijstje waaraan je kan zien hoe doorgeschoten, doorgedraaid en van gekte bevangen Nederland is geworden.
Om dat te weten heb je dit lijstje niet nodig hoor!
Wij hebben tijdens de zwangerschappen hard geoefend op de verkleinwoorden van de kindernamen om ''problemen'' te voorkomen. Dus geen Dirkje enzo. Rijmen de namen uiteindelijk toch op scheet en wind. U mag raden.
Uw petekind?
Jade en Hind. Leuk grapje trouwens. Erg 2007 volgens het Meertens Instituut ;)
@Diotima | 02-01-20 | 14:10: Warm. 2007 klopt. Hij laat een wind en zij laat een scheet.
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 14:18:
Greet en Widukind?
Tja het jaar nul bestaat niet, we zijn begonnen met jaar 1 toen jezus pas 8 dagen in zijn pampers lag. Misschien daarom de naam Lot? ( Gaat later bij de loterij werken).
Je zit er een paar jaar naast. ALS die jezus van jou al echt bestaan heeft...
Jezus is geboren op 21 maart. In het jaar 13 na Christus.
Wat zijn dit voor namen???
Levi is joods, Cavi is Spaans-catalaans, en Sarah is neutraal joods-christelijke makelij.
@chicago river | 02-01-20 | 14:04:
*Cavi = "Xavi".
*Sarah komt ook voor in M-O culturen als "Zahra", of "Zaira".
@chicago river | 02-01-20 | 14:04:
Ga er gerust vanuit dat de meeste ouders van een Levi geen flauw benul hebben van de herkomst.
@Lafayette | 02-01-20 | 14:18:
Die denken aan 501.
@Lafayette | 02-01-20 | 14:18: U bedoelt de stamvader van het priestergeslacht. De enige die tempel mochten betreden.
En de dagelijkse offers moesten voorbereiden (= slachten en ontweiden).
De eerstgeborene in Gouda is Diya. Die, ja.
Tja haar? vader had een spraakgebrek en kon slecht horen. Eigenlijk zou ze Maria gaan heten.
Diyanet(niet)...
Viennetta Ola.
Ook schattig.
Viennetta Ola Vanilla
@Glasgow Argus | 02-01-20 | 13:56: en haar zus Stracciatella
De rest van de kinderen op de school hebben ook van die idiote namen. Sarinda past er prima bij.
Veel hulpverleningsnamen. Jeugdzorg zal er over enkele jaren als de kippen bij zijn om de ouders opvoedkundig te ondersteunen. Je ziet het aankomen met dergelijke namen.
Niet erg genderneutraal die namen.
@frank4444 | 02-01-20 | 13:51: Eunuchje
Iemand noemde zijn dochter Mercedes. Dan ben je echt van het padje.
Noem haar dan Toyota.
Zonder handrem. Anders was het een jongetje.
www.youtube.com/watch?v=Qev-i9-VKlY
Mercedes is nog redelijk gangbaar in Spanje. Niks mis mee
arie-hoax | 02-01-20 | 13:47
In Latijns-Amerika en ook Spanje is "Mercedes" gewoon een gewone vrouwwennaam.
Net als "Jesus" voor mannen.
Een van de meest bekende Mercedessen aldaar, is de Argentina zangeres Mercedes Sosa.
Vergeet ook Mercedes Gleitze niet!
@chicago river | 02-01-20 | 13:59: en Don Mercedes! Maar die noemde zijn zoon Rocky.
@small_town_dude | 02-01-20 | 13:55: Seat ook.
@small_town_dude | 02-01-20 | 13:55:
Vader Jellinek was verslaafd aan racen. Die was het.
Hier in de buurt woont iemand die nogal Mercedes-fan is, die heeft zijn zoon Benz genoemd. Toen ik dat hoorde wist ik niet of ik moest lachen of huilen....
@chicago river | 02-01-20 | 13:59: Een getunede Mercedes, zeg maar.
De buur heeft z'n dochter Escort genoemd.
@Breinbrouwsels | 02-01-20 | 14:16:
Broer van Capri.
@Baron-barry | 02-01-20 | 15:08:
Nee maar hij vond 't wel handig als ze later groot was en zich liggende staande moest zien te houden.
Wat een kudtnamen. Nu al medelijden met deze kinders.
Eens, niet te pruimen
Je kind dat op oudejaarsavond geboren is Dovi noemen. Dat snap ik wel. Gelukkig werd het geen Blindi.
De allereerste 2020-baby van Den Haag is Defne.
Defne.
Of je nou Dovi of Defne heet...
Beter dan 'Befme'
De eerste hier in Garderen heet Mr. Hankey !
Oh ja en daarna ter adoptie afgestaan.
Och Garderen, in mijn jeugd veel gekampeerd op camping het Speulderbos, voetballen tegen een blonde tweeling. De Boer ofzo.
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 14:02:
Net nog langsgelopen.
Van Oef zat ooit in de klas met Ruud, Jan, Hans, Jeroen, Alex, Anne, Pieter, Louise en Joost. Komt dat tegenwoordig nog voor ?
Ja. Hier bij ons op t dorp (en alle plaatsen in de omtrek)
Bij mij heette er een Sambo. True.
Die namen staan in de lijst met laatstgestorvenen van 2019.
Ja hoor. Over Joost is overigens nog niet zo lang geleden een hit uitgekomen.
Een volk dat kinderen zulke namen geeft, breekt de eigen cultuur af. Geestelijke armoe van een middenklasse wiens geestelijk referentiekader hoofdzakelijk uit Amerikaanse media-cultuur bestaat.
Gelukkig hebben mijn ouders mij een naam gegeven die in de betere postcodes en historische romans niet misstaat. Maar ja, ik ben dan ook in een ivoren toren geboren op een moment dat de zon nog stralend over het Avondland scheen, klokken lustig beierden en fosfaatrijke beken lieflijk schuimden.
Jan? Ben jij dat?
Ik ben het hartgrondig met u eens.
Dat waren nog eens tijden
@nee_toch? | 02-01-20 | 13:58:
Ik zag ooit in een taalatlas een lijstje van populairste namen in Brugge in 1350 (oid). Anna en Emma bij de meisjes zijn redelijk constant gebleven, maar Boudewijn en Rombout hoor je zelden nog.
@Diotima | 02-01-20 | 14:16:
Je zoon naar een pak koffie noemen is ook niet echt sjiek. En wie wil er nou de koning lijken?
Geen enkele normale Nederlandse naam. Gelukkig niemand meer die zijn dochter naar een bloem of vogel vernoemt. Maar verder zijn het nog allemaal idiote namen en ééntje is zelfs naar de hoofdstad van Oostenrijk vernoemd.
Ik zag Huib. Beetje saai, maar dat is de enige normale naam
In Amsterdam werd er vanmorgen een drieling aangegeven met de namen Zit, Plas en Knotje. Onbekend is welke voorlopige genderkeuze er gemaakt werd. De beide moeders maken 't prima.
Hahaha!
Heerlijk gelachen! De BV NL is pas als iedereen knettergek is!
Oh, dan krijg je drie van die kneuzen "mijn moeder heeft mij nooit verteld of ik een jongetje of een meisje ben"
Dit geeft wel een goed beeld van waar er nog Hollanders wonen
Opeens weet je het: je noemt je kind Splinter.
Daar kom je de winter wel mee door.
Zeg.
Splinter? Doe dan liever Leonardo, Donatello, Raphael of Michelangelo.
En dan ook nog eens net zo geflipt zijn als je vader.
Mag je je kind eigenlijk alles namen geven die je wilt?
Laptop? Deksel? Schoenlepel?
Nee.
U was van plan uw aanstaande telg "Smartphone" te noemen?
@normanius | 02-01-20 | 13:39:
Noem de jouwe dan maar Foei.
Herman brood had problemen zijn dochter Marie-Guana te noemen.
Ja, zolang niet aanstootgevend. Een Turks stel (dacht Turks) in Maastricht wilde kind Maastricht noemen. Mocht niet van de ambtenaar, rechter erbij gehaald en mocht dus toch. Sindsdien zijn alle remmen los.
@Hebbiehemookweer | 02-01-20 | 13:46:
Helaas bij ons is de keuze gevallen op Gesprekje.
Tja mijn zoon heet professor, wat ik daar aan geld gespaard heb. De tweede wilde ik doktor noemen maar dat mocht niet dus die heet Piet.
@jan huppeldepup | 02-01-20 | 14:05:
Professor Huppeldepup. Die zal veel lachende mensen ontmoeten in zijn leven.
@normanius | 02-01-20 | 14:05: dat zal wel resulteren in Foei-Gesprekje!
1x Levi, 1x Sarah en 1x Maria. Wat een goede joods-christelijke traditie is er toch in de Nederlandstalige landen.
Ware het niet dat die Maria in België geboren is...
Sarah is ook islamitisch, de vrouw van Abraham/Ibrahim heette zo.
Zijn Marokkanen trouwens nog steeds verplicht om de naam ter goedkeuring voor te leggen aan het consulaat, want anders geen Marokkaans paspoort?
@Gazelle | 02-01-20 | 13:53:
Sarah was de vrouw van Abraham en hun zoon is de voorouder van de joden.
Abraham kreeg met de huishoudster Hagar een kind, Ismail, en daar stammen de moslims van af...
@Gazelle | 02-01-20 | 13:53: Sarah was de vrouw van Abraham. De islam kwam pas 600+ jaar na de Chr. jaartelling in beeld. Dus er was helemaal niets islamitisch aan Sara.
@Lupuslupus | 02-01-20 | 14:21: Vertel dat nou es aan de moslims.
Abraham was christen... en dat terwijl Jezus nog niet bestond.Maar ik kan je wel een geheimpje vertellen.. het schijnt dat de koran al geschreven is voor de big bang..
En de eerste opgestapte burgemeester heet Femke.
Nou, ik vind Xavi, Levi, en Sarah nu al redelijk betrouwbaar volk.
Maar wie ze nou toch naar ons heeft gebracht, als ik naar de pica kijk?
Vogel op pica is toch geen ooievaar (met z'n/haar jongeren)?!
*op hoofd krabben doet*
Baby 2 t/m 13:
Mohammed, Mechmed, Momed, Memmed, Muhammad, Mahammad, Abdullah, Abdallah, Appie, Fatima, Aisha, Fatma, Fadna
En Sofyan naar goed Berbers gebruik
U bent 'Mo' vergeten.
Rakas, als in de strijd bij Rakas zijn honderden IS-strijder omgekomen?
De meeste namen zijn fijn om te spellen voor analfabeten... Het niveau blijft dalen... Mensen noemen hun kinderen tegenwoordig blijkbaar meteen bij hun toekomstige Instagram nicks... Wat een armoe in het westen, zeg...!
... bij hun toekomstige Instagram nicks...
LOL
Ouderwetse namen als Willem of Anton hoeft natuurlijk niet meer, maar wat een kut namen hebben kinderen deze eeuw gekregen zeg.
Had toch wel zeker één Greta verwacht.
Voor Xavi en Dovi zie ik het somber in. Die beginnen het leven met een flinke achterstand.
@Schoorsteenveger | 02-01-20 | 13:31:
Is Dovi man of vrouw, of nog onbekend?
He ? Wat ?
@Schoorsteenveger | 02-01-20 | 13:31: Je had vroeger zo'n rock bandje "Stom Dovi" of zoiets.
Huib, Maria, Sarah en Levi gaan het wel redden in hun leven. De rest is zeer twijfelachtig.
Levi krijgt het erg moeilijk met zo een joods klinkende naam.
@2voor12 | 02-01-20 | 13:31:
Met een Joodse naam leer je wel snel de ware aard van de nieuwe Nederlanders kennen. Een betere les kunnen je ouders je niet leren.
@2voor12 | 02-01-20 | 13:31:
Dat gaat het gemiddelde tuig op een basisschool toch niet doorhebben. Met de Nederlandse tokkie toonval gaat dat "Leefie" worden en niet het bedoelde "lie-vaai".
@Osdorpertje | 02-01-20 | 13:52: Sue
@Osdorpertje | 02-01-20 | 13:52:
Weet je hoeveel Levis er zijn geboren 2018? Meer dan 600.... Gek. Heb het idee dat er juist minder Joden zijn in NL. Sam en Moos stonden de afgelopen jaren ook hoog. Heeft niets met Joodse afkomst te maken. Sterker nog de meeste van hun ouders kennen waarschijnlijk niet eens de herkomst van de namen.
dovi? nu al last van zijn gehoor door het vuurwerk geknal?
Komt de nieuwe vader na een avond knallen de volgende dag aangifte doen.
Hoe heet ie? huh,... hoe heet ie? huh,.... HOE HEET ie?? huh,...
ben je dovi? ja!
Dat meisje gaat te zwaar krijgen
en als het toch een jongensnaam blijkt te zijn, al helemaal
Misschien is pappie... of mammie een Italiaanse MotoGP fanaat en vernoemt koter naar Dovizioso. Roepnaam Dovi.
Jaycee-Loïs. Dat is geen naam, dat is een diagnose.
De moeder heet Priscilla..
hep me jassie los....
Ha ha, goeie.
@ ole guapa | 02-01-20 | 13:27
Yep. Is een erfelijke aandoening.
Dat bekt straks lekker bij X-Factor!
Wat is de mannelijke vorm van Sarinda? Sarin?
Nee, dat is een hele zin, geen naam. Sarin! Da!
@Ramses Sappie | 02-01-20 | 13:30: oh, Duits.
sarin is een zenuwgas
@owikzegmaarwat | 02-01-20 | 13:34:
Lullig als je kind zo zou heten. Het is dus maar goed dat ik de mijne "Zyclon" heb genoemd, naar de robots uit Battlestar Galactica.
@Varende_Reaguurder | 02-01-20 | 13:42:
Ik vernoem mijn eerste kind naar de robot uit Buck Rogers. Twiki.
@Varende_Reaguurder | 02-01-20 | 13:42: Laten die nou net de Cylons heetten.
@Dirty-Harry44 | 02-01-20 | 13:46: Laat je de clou nou net niet snappen?
@Nuchternederland | 02-01-20 | 13:49: Ja dat gas....
Sarinda is een natuursteensoort. Dit materiaal komt uit China en daar heet het P014 en is een kwartsiet.
@Dirty-Harry44 | 02-01-20 | 13:46: G*dverdomme.. Echt!? Nee he? Zeg me dat het niet waar is.
Kunnen we niet een lijst samenstellen van namen waaruit men mag kiezen?
Moet "Quantinobiusoloplap" wel of niet op de lijst?
De Marokkaanse ambassade heeft een prachtig lijstje voor je. De ambtenaren van de burgerlijke stand van jouw gemeente kunnen je daar zo wegwijs in maken.
Baby's, toch? Of pups en veulens?
Larven
Beetje offtopic.
Maar ligt het aan mijn of reageren de prijswinnaars van de Postcode Loterij koeltjes?
Als ik 2.2 miljoen zou winnen dan zou ik door die kamer heenspringen.
Waarschijnlijk al veel eerder te horen gekregen en toen gevierd. En dan nu een camera in je snuffert om te gaan acteren.....
Ik zou nog binnen dezelfde minuut een gram coke en een paar hoeren besteld hebben om het te vieren.
Prijs valt al jaren in dat dorp. Is geen spontaniteit meer te bespeuren.
Haha bedankt mensen
Ik herinner me dat destijds Youp van 't Hek voor zijn eerste kind "Saddam Adolf" overwoog. Maar hij is een grapjas, dus ik denk dat hij het anders genoemd heeft.
Youp een grapjas?? heb ik wat gemist?
Jij vindt joep een grapjas?
Naar verluid is meneer van 't Hek inderdaad regelmatig een potsenmaker. Naar verluid, he.. ik heb het van horen zeggen.
@Simon_Ketellapper | 02-01-20 | 13:28:
Nou, grappen maken is zijn werk. U hoeft dat niet te waarderen. Er zijn ook veel bakkers wier brood ik niet koop, maar het blijven wel bakkers.
Ah ja, typische Youp 'humor'. Zo'n enorm talent, die man.
/sarcasme
In dezelfde reeks (Theo Maassen, geloof ik) "Hoe heet ze? Whitney. Hoezo Witnie?"
Blijkbaar zijn de Belgen nog niet vervallen in exotisme. Houden zo, laat de Vlaamse Leeuw de cultuur maar verdedigen.
Daar heten ze allemaal Koen en Tom, toch?
Waar blijft Wipkelien?
Goddank liggen de tijden van Gunther, Helmut en Anton reeds ver achter ons.
Ja, nu is het veel beter met al die achmed´s, ali´s en muhammad´s.
@owikzegmaarwat | 02-01-20 | 13:37: Die staan er dus helemaal tussen, maar wel een Levi. Maar dat boeit je natuurlijk niet, je wou gewoon even moslim's bashen.
@Eierbal-is-fijn | 02-01-20 | 13:45:
Levi staat in de top 5 van jongensnamen in 2019. Best bizar.
Bijna zonder uitzondering van die moderne kutnamen........ die staan in ieder geval al met 1-0 achter en Jaycee-Loïs al met 2-0.....
#doesnormaal
Huh, geen Kimberly, Wemeltje??!!
Of, Debora, Vanessa, Samantha, Kevin, Sjonny, etc
sneeuwvlokjes en tokkies.
Gek genoeg niet één berberbaby'tje.
Ismail klinkt aardig berbers.
Heb je de linkjes niet gezien?
Ismail, Diya, Rakas, Sarinda en Sarah kan ook heel goed.
9 maanden na de ramadan valt het aantal geworpenen altijd tegen.
@redthehaghue | 02-01-20 | 13:25: Sarah is behoorlijk joods hoor.
@redthehaghue | 02-01-20 | 13:25:
Reber ook
jemagookniksmeer | 02-01-20 | 13:22
Dacht even dat er stond “berbaarbaby’tjes”, maar gelukkig stond er iets anders.
@BrutusBosch | 02-01-20 | 13:27:
Sarah is ook Islamitisch, iets met vrouw van een profeet of zo.
@redthehaghue | 02-01-20 | 14:03:
Nee joh,
Sarah was de vrouw van Abraham en de voorouder van de joden.
Abraham kreeg ook met de huishoudster Hagar een zoon, Ismail, en daar stammen de latere moslims van af.
inderdaad zo is het verhaal maar ik kan je nog vertellen dat ik deze zomer bij een doopdienst in de protestante gemeente er keihard een vergelijking werd gemaakt tussen Hagar en Ismail en en een pasgeboren meisje wat gedoopt werd .
ik kon het niet nalaten om aan de vader de opmerking te plaatsen Je zal er nog achter komen wat jouw dochter hiervan zal ondervinden.
Nog een detail m.b.t. voornoemde doop "de dominee die dit deed is van de mannenliefde en de oma van het kind is fel anti homo
Ze gaf haar functies in de kerk op omdat er een homo dominee werd maar de manke vergelijking die tijdens deze doopdienst werd gebruikt drong niet tot haar door ( is wel onderwijzeres)
Dus de eerste boreling van dit jaar heeft nu al een gehoorbeschadiging?
Haha briljant gewoon. Een echt onzin topic en gelijk stromen de eerste reacties binnen. Goed zo Mosterd
Joh. Dat gebeurt anddrs nooit met onzin topics
Geen Royce op de lijst. Gelukkig maar! Tot nu toe nog een familie de Vries(loze) 2020. * afkloppen
Gelukkig nog een Sarah en een Maria. Huib is ook nog een prima naam, maar de namen Jan, Pier, Tjoris en Corneel (of Jan, Piet, Joris en Korneel zo u wilt) laten helaas verstek gaan.
De mentor en muziekleraar van mijn dochter heet Korneel. Hij leert haar dat Marco Borsato geen muziek is. De Beatles wel. Er is hoop.
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 13:39:
Mijn muziekdocent op de middelbare school vond Phil Collins de beste muzikant aller tijden. Niet iedereen treft het zo goed als uw dochter.
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 13:39:
Steun deze man. Leer je dochter om een Beatlesnummer te zingen voor de laatste les van het schooljaar, als bedankje voor alles wat ze geleerd heeft. "Korneel" op de melodie van Hey Jude bijvoorbeeld. Ook makkelijk voor de klas om het refrein mee te zingen.
@threeheadedmonkey | 02-01-20 | 13:49: Phil kan toch een fijn potje trommelen en in the air tonight is toch een leuk liedje: www.youtube.com/watch?v=YkADj0TPrJA
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 13:39:
Marco zelf is vernoemd naar de beroemde Romeinse senator Marcus Borsatus.
@Piet Karbiet | 02-01-20 | 13:39: Marco Borsato zingt maar wat na.
Riccardo Cocciante is de musicus.
Maria, Maria, ik hou van jou.
Voor jou sta ik uren in de kou...
De allereerste 2020-baby van Deventer is Vienna.
Ik trek mij dit aan. Ik zal mijn volgende kind Wenen noemen (ook als het niet huilt) en ik verwacht in het kader van de wederkerigheid dat er nu in Wenen ook kinderen Deventer worden genoemd.
Ik noem mijn zoon Jan Sobieski, ook naar Wenen vernoemd.
In Wenen is een kind geboren dat The Hague heet. Toch gek om je kind naar een plaats te noemen. Zoals Lourdes, Paris en Sint Nicolaasga.
@Diotima | 02-01-20 | 14:12: Zolang het geen Oude Pekela is mag het van mij.
Tering... wat een armoei.
Ik zie slechts 3 "normale" Nederlandse namen in deze lijst. De rest van de namen, wie verzint zoiets?
sneeuwvlokjes en tokkies
@jemagookniksmeer | 02-01-20 | 13:24: Ismail is een echte Tokkienaam
De eerste baby in NL heet Dovi. Passend geboren in het eerste vuurwerkoffensief.
Ik hield mijn hart vast, maar dit lijstje namen vind ik best olijk.
Voor een menagerie is het inderdaad uiterst geschikt.
Het is te hopen dat Dovi nooit in Duitsland komt. Wordt gegarandeerd uitgelachen...
In de usa afkorting voor domestic violence.
@BrutusBosch | 02-01-20 | 13:24:
Misschien ook de manier waarop hij verwekt is
@BrutusBosch | 02-01-20 | 13:24: dat ze daar dan bij het lezen van deze plempsels achterkomen! En dan elkaar gaan meppen.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Andrea_Dovizi...
Ik mis Vlinder-Jezebel in de lijst.
Rakas, dat klinkt als kattenvoer bij de Aldi.
Freya, hoewel ook kattenvoer bij de LIdl, zou echter een prima naam zijn. nl.wikipedia.org/wiki/Freya_(godin)
@Arnold Layne | 02-01-20 | 13:22: Dat is een godin dus ok.
Betekent zoveel als “lieve” in het Fins, als in lieve hond.
Hipster-ouders , zie het gestreepte hipstertruitje van de baby
Komkommertijd is vroeg dit jaar...
Hoezo? Het is niet het eerste item over Dre en Bridget van het jaar.
Allah zij geprezen: niet één Mohammed!
Amsterdam staat nog.niet in de lijst...
@HGL | 02-01-20 | 13:17:
Noem dan je kind Jipsingboertange of Hendrik Ido Ambacht
Jesus Christus is ook niet op 1 januari geboren..
Die hebben geen haast met de aangifte.
Ramadan 2019 eindigde op 3 juni 2019. Wellicht ziet de namenlijst van maart 2020 er dus héél anders uit.
REAGEER OOK