Gevonden: baby in ondergrondse vuilcontainer Amsterdam
Het verdriet.
Geen vrolijk lentenieuws deze maandagmorgen. Het kindje werd gisteravond rond 23:00 gevonden in een ondergrondse vuilcontainer in Meerhof (maps). "Rond 22.45 uur werd de brandweer opgeroepen om de politie te assisteren. Zo'n tien minuten later werden er een traumateam en een ambulance opgeroepen." Details lijken vooralsnog schaars. "Het is niet duidelijk waar precies in de container de baby werd aangetroffen en hoe lang het kindje er al lag. Ook is niet duidelijk hoe agenten de baby op het spoor kwamen." Op de bovenstaande foto is te zien dat de zijkant van de container is geopend tijdens de redding, waarna de politie de straat afzette voor sporenonderzoek. Het kindje leeft nog, al is er niets bekend over de gezondheidstoestand. Enfin, een ondoenlijke tragedie waarbij we het kindje én de ouders het allerbeste wensen.
Update: de ouders, allebei 17 jaar oud, zijn gevonden. "Vanmiddag zijn de twee minderjarige verdachten voorgeleid aan de kinderrechter-commissaris van de Amsterdamse rechtbank. Ze zitten niet meer vast. Beiden worden verdacht van poging kindermoord."
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
