HOERA DREIGINGSNIVEAU GEZAKT
Nederland veilig
Kinderen van het vaderland, de dag van glorie is aangebroken! Dankzij de geweldige mensen in onze regering en hun trouwe helpers is het dreigingsniveau voor aanslagen in Nederland gedaald van niveau 4 naar niveau 3. Er is ook een speciale video dus het zal wel kloppen allemaal. Het enige dat we nog hoeven te vrezen, is de vrees zelf en het gestileerde gezicht van radicaal rechts natuurlijk. We zien u allemaal op de kerstmarkt!
Reaguursels
InloggenWe hebben alleen maar verwarde mannen in Nederland, maar gelukkig komen er nu ook verwarde vrouwen terug!
Nepnieuws alert!
Mijn belastinggeld is niet veilig. Daar wordt steeds meer van ingenomen om onze nieuwe vrienden te verzorgen.
wow, we zijn veilig.
Halleluja! Nederland is weer veilig, dus ik kan voortaan weer rustig als Sinterklaas verkleed door het Laakkwartier lopen!
'Ik verzoek den luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn'. Hendrikus Colijn, 1936
Hoe kan dat? Op straat wordt het niet bepaald veiliger.
Niveau 4 is waarschijnlijk als ook politici risico lopen. Niveau 3 is normaal, steek- en schietpartijen in het openbaar vervoer en op straat waarbij waarschijnlijk alleen plebs risico loopt.
Dus het driegingsniveau gaat omlaag naar aanleiding van het aantal aanslagen?
En wordt dat ook verrekend met het alle inzet om aanslagen te voorkomen?
Er zou bij mijn weten al meerdere malen en ook aan het eind van het jaar een aanslag in Nederland plaatsvinden.
Dus is het veiliger omdat diensten dit voorkomen? Of omdat er minder mensen zijn die aanslagen willen plegen?
Vragen en vragen.
Nederlands dreigingsnivo 1; Thee staat klaar voor den verwarden mensch.
Nederlands dreigingsnivo 2 ; De-escalerend toekijken naar den onverlaat
Nederlands dreigingsnivo 3; Tweede potje thee..
Nederlands dreigingsnivo 4; Een 'Foei' gesprek met drie belangrijke politici
Nederlands dreigingsnivo 5 ; Overleg of men niet terug moet gaan naar niveau 4
En goed nieuws over de koopkracht vandaag.
Verwachten ze vervroegde verkiezingen?
Stemt allen VVD!
Koopkracht van wie ? Al jarenlang geen spaarrente meer en ook mijn pensioentje kalft af....... en alles wordt duurder en duurder. Straks nog een warmtepomp en een elektrische auto die ik nu al niet kan betalen.
Oh geweldig! Nu nog even laten voorlezen door de nieuwslezeres van KCTV te Pyongyang, Noord Korea! Laten we allen buigen voor de Grote Leider! Alle IS gangers en overige illegalen hebben massaal ons land verlaten om nooit weer terug te keren! Nieuwe tijdbommen keren direct om bij het zien van de Nederlandse grens!
Het blijkt dus dat we in een digitale surveillancestaat leven. Iedereen wordt in de gaten gehouden met de sleepwet. Goed om terrorisme te voorkomen. En goed om een dictatuur te vestigen. De hele infrastructuur ligt er klaar voor.
Overheid en ICT zijn niet de beste combi... als CapGemini (ofzo) de technische uitvoering van die sleepwet mag doen, zullen we over een jaar of tien (en tien miljard euro) wel “resultaat” zien...
Hebben we al gehoord welke aanslag in Nederland, welke rond de Kerst plaats zou vinden, is voorkomen?
Inderdaad, dan pakken ze wat nutteloze idioten op zonder wapens die onder het genot van een dikke joint fantasieplannen lopen te maken, en dan worden er geheim agenten ingezet om ze even het zetje te geven met wat namaak gordels en een zoekopdracht op yt voor een snelkookpan of een goed stuk vuurwerk.
Dit dus.
Bewondering voor het vertrouwen dat de Coördinator heeft in de terugkerende IS en Al Qaeda terroristen!
Nu het proleten probleem nog.
Tja.... wordt niet gezien als een probleem zolang politici zelf niet worden lastig gevallen.
Nou ja, misschien houden ze zich (voorlopig) wat rustiger; IS was nou ook niet zo'n heel groot succes.
Menno S. eindelijk opgepakt ? Scheelt voor veel gezinnen inderdaad de klop op de deur met "aufmachen".
Wat heerlijk in zo'n veilig land te wonen en niet bij de oosterburen. Daar sloeg in Augsburg eergisteren nog een Duitser-met-migratie-achtergrond een brandweerman dood en verwondde zijn collega levensgevaarlijk onder goedkeuring van de toekijkende roedel. Hebben wij het toch maar weer mooi getroffen !!!!
Land van brievenbussen en brievenbusfirma's
Net zoveel vertrouwen in als in het knmi...
Zolang de vvd op meer dan 3 zetels in de peilingen staat is het dreigingsniveau helemaal niet gezakt.
Vlak.... voor.... kerst.....
Je moet er niet aan denken. Het bijna de goden verzoeken.
It's a set-up...
Goh, is de VVD nu al bezig met verkiezings campagne? Gaat de regering nog voor de kerst vallen dan?
Puur wensdenken.
laten we bidden tot Onze Heer dat dat inderdaad gebeurt
Dus, ze ruzjens komen niet? Is dat wat ze bedoelen te zeggen hiermee?
Nee die komen niet want ze zijn geschorst met internationale sport.
Dus we blijven toch aan het gas ?
Voorspelbare reacties!
Want uiteraard moet het dreigingsnivo de paniekfase behouden, voor alle anti-islam jongens en meisjes. Maximale paniek en aandacht van de AIVD, de politie en het legert dient te gaan naar een voor het grootse deel van de tijd imaginaire dreiging. Gelukkig zijn er ook verstandige mensen in dit land die de afweging maken tussen potentieel gevaar, verwachte aanslagen en de kosten die dat met zich meebrengt, aangezien datzelfde geld ook kan worden aangewend voor zeg maar die spreekwkoordelijke bejaarde die in de pis ligt, ook een belangrijk item voor PVV-ers, als het gaat om geld dat naar nutteloze zaken gaat in de ogen van diezelfde PVV-ers.
Hoho, we zitten in de kerstfase en zoals elk verstandig mens weet heeft de islam een grondige hekel aan kerst.
Islam is per definitie een bedreiging, Landgenoot. U hoeft het boekje niet eens open te doen, de naam Islam zegt het al, onderwerping. En ra ra waar zijn ze hier sinds de jaren 60 al mee bezig ( na even een hele korte adempauze toen wij uit indie zijn getrapt en de Ottomaan in Europa op zijn falie heeft gekregen? ). Het gaat niet om de jaren 60 Mo de Poetsturk, het gaat om de ideologie die dagelijks bij de jaren 60 Mo de Poetsturk en zijn nakomelingen wordt ingeramd. 24/7 en het gezeik wat Mo de Poetsturk en zijn nakomelingen ondervinden van andere Mo's die vinden dat onze Mo en zijn nakomelingen niet strak genoeg in de leer zijn en dreigen te verwestersen. Is dat nou zo moeilijk te snappen?
En nu maar wachten op de reacties van die rechtse minkukels...
Enfin, die bom gaat toch wel een keer af, ook al is het dreigingsniveau gedaald tot - 17,6....
Als je een beetje fatsoen en beschaving in je flikker hebt ben je uiteraard anti-islam, oen!
Gast, wat bak jij een debiele tegels vandaag? Gekkie van de dag!
@Graaisnaaiert | 09-12-19 | 17:21:
Precies wat ik denk: Geen enkele dreiging is groter en gevaarlijker dan de islam. Alles moet ervoor wijken, voor deze aan hysterie grenzende angst voor die religie. En dat, terwijl er slechts enkele doden vielen bij aanslagen in dit land, de laatste 15 jaar. Ja elke dode is er eentje teveel paniekzaaiers! Ik weet het, iedere dode is er eentje teveel, maar mogelijk moet je het geld en de mankracht die gemoeid is met het vermijden van die doden afzetten tegen de qualy's die verloren gaan. Met die centjes kan je heel wat levens redden of beter maken, denk daar ook eens aan, egoistfische jongens en miesjes. Want niet alleen de islam zorgt voor slachtoffers, ook in de zorg, door vermijdbare of te genzen ziektes, verkeer en andere zaken vallen doden.
Zoals ik zei: Gelukkig wordt op graond van een inschatting bepaald hoe hoog die dreiging is en dat vormt de afweging van beleid. Heel goed dat die mensen gewoon nuchter hun werk doen.
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 17:51: met andere woorden " Liever islamisten in de stad dan een paar Russen met een BOEK.", als je kansberekeningen aanhoud.
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 17:51:
U heeft keukentrapjes vergeten in uw betoog.
Maar goed, het klopt dat er weinig doden zijn gevallen, nog wel. Resultaten behaalt in het verleden zijn nog geen garantie voor de toekomst.
@Analia von Solmsch | 09-12-19 | 18:00:
Zoals ik al zei: Ge;lukkig zijn er verstandige mensen die deze dreiging afwegen tegen de kosten - niet alleen in geld uitgedrukt - die ermee gemoeid zijn. Als we het aan de PVV zouden overlaten zou ons gehele BNP naar de dreiging van de islam gaan. Dan zouden de bejaarden allemaal in de pis liggen.
@steekmug | 09-12-19 | 18:00:
Inderdaad ja. Of geld naar de behandeling van kanker, of zo, want dat maakt meer slachtoffers, of de preventie van roken om maar wat te noemen. Nu telt niet alleen de onjectieve maat, maar ook de subjectieve angst als een werkelijk probleem dus daarom gaat er nog zoveel aandacht naar de islam als er heengaat. Omdat iedereen hier in de broek kakt voor de islam. Zelfs voor kleuters.
Sjongejonge, Trump, pvv en fvd triggeren echt jouw dwangneurose he.... moet je niet eens bij een professional op het bankje gaan liggen? Je bent aan het radicaliseren man. Wat een droefheid toch weer vandaag.
Ben jij peter eng de vries?
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 18:08: 1 op de 3 Nederlanders krijgt vroeg of laat kanker zullen we dan ipv miljarden kostende JSF's maar gewoon Saab Gripens aanschaffen en de rest in kankeronderzoek steken?
Gebombardeerde terrorristen of ander tuig merkt toch het verschil niet in een JSF of Gripen.
Bescherming tegen een vijandig land hebben wij toch in NAVO verband, toch?
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 18:08: Zelfs de politiek regeerd met emotie ipv verstand de laatste 2 decennia.
@steekmug | 09-12-19 | 18:43: 't' voor de nog bestaande nazi's.:)
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 17:51:
We hebben maar 1 maatschappij en daar is geen back-up van. U wilt daarin onverantwoorde risico's nemen ( en waarvoor? Wat hebben we in vredesnaam aan islam hier? ), ik niet. En zo duur hoeft het niet te zijn allemaal. Maatregelen als een verbod op salafisme, stoppen met de bouw van nieuwe mosketen, Opvang vluchtelingen in de regio, stoppen met nationalisatie en auto-permastays voor migranten die zichzelf hier niet kunnen bedruipen. Om te beginnen.
@steekmug | 09-12-19 | 18:40:
Lijkt me heel verstandig.
Graaisnaaiert | 09-12-19 | 18:52
Maar dat dreigingsnivo mag dus best omlaag.
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 18:57: Mij ook!
@Eddy67 | 09-12-19 | 17:21:
Nee, we zitten in de winterfase.
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 18:57:
Nope. Zolang het aantal moslims in dit land toeneemt stijgt het risico op een aanslag ( zowel door islamieten als door neo's ) rechtevenredig. Op het moment dat we hier minder moslims hebben gaat die dreiging pas omlaag ( ook weer aan beide kanten ).
@Graaisnaaiert | 09-12-19 | 20:02:
Volgens mij heeft het veel meer te maken met ISIS en de dynamiek die dat gaf. Met ISIS verslagen en de oorlog in Syrdie in de eindfase is er veel minder jihadisme. Dus, prima als dat dreigingnivo omlaag gaat. Overigens, de AIVD legt niet meteen haar werk neer he?
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 21:54:
Ohja joh? Er is nu minder jihadisten?
Wat rook jij?
Kinderen van het Vaderland, enz. is gewoon gecopieerd van de Marseillaise.
De Marseillaise eindigt met : zodat vreemd bloed door onze goten stroomt.
Ach, hadden wij maar zo'n volkslied.
Tja bij ons zingen ze " ben ik van Duitse bloed ??", ik heb dat altijd vertaald naar * mijn moeder weet niet echt wie mijn vader is, het zou zo maar een Duitser geweest kunnen zijn.*
Het zegt toch wel iets over het land waar je in woont, als het meeste wat vanuit hogerhand medegedeeld wordt door iedereen met een korreltje zout wordt genomen.
Daar zou je je nog wel eens grondig in kunnen vergissen.
Ik denk dat het Nederlandse volk na Noord Korea haar overheid zo'n beetje het meest serieus neemt.
Dat zijn dan vooral (semi-)ambtenaren, bejaarden en andere mensen die buiten de realiteit van alledag staan, maar daar hebben we er in Nederland gewoon verrekte veel van.
Tja als je een pinocchio als MP hebt is dat niet zo vreemd.
Ons land is altijd veilig geweest voor aanslagen uit de hoek van IS. Niet bijten in de hand die onderdak, vervoer, infrastructuur en wegkijken faciliteert.
Er wordt al een tijdje stevig geknaagd aan beide stompjes van onderarmen.
Yepp. Het gebeurt maar heel weinig dat ze eigen huis opblazen. Meestal betreft het dan een echt ongelukje. We zijn al narcostaat 1 in Europa. Dan weet je. Vanuit ons kun je overal komen.En dat weten zij ook. Een beetje dus een geluk bij een ongeluk.Alle reden om hidr geen roering te hebben. Wil niet zeggen dat we veilig zijn. Want de kans dat je gekopschopt wordt is stukken groter.
@tweetybird | 09-12-19 | 17:41: Dat is nu juist het probleem. Nederland is dé plek waar het gebeurd. Hier wordt het geld verdiend... zeg maar vergaard voor de heilige strijd. Hier kan men rustig bankieren ( hawala), communiceren, vervoeren, handel importeren en exporteren en daardoor onderdeel uitmaken van de Nederlandsche economie. Heel dapper roepen we dat we een einde aan de drugshandel willen maar ondertussen faciliteren we het in ons eigen belang. De drugshandel effectief platleggen zou de vastgoedbubble doen barsten en daarmee de waarde van onze huizen doen dalen. Dat we de geldstromen voor terroristische organisaties effectief steunen poetsen we weg. Dit land is met terrorisme en drugshandel onlosmakelijk verweven geraakt en de gevolgen op straat worden steeds duidelijker.
@ronin1962 | 09-12-19 | 18:08: Zolang ze maar af en toe een blanke thuiskweker pakken, dan scoren ze weer punten.
Aha, vandaar dat we worden klaargestoomd weer een zooitje van bewezen tuig met koters binnen te laten.
Zo komt vanzelf de dreiging weer op het oude vertrouwde niveau.
Overigens heet het dreigingsniveau inzake terrorisme alleen betrekking op het gedrag van mohammedanen, 't is maar dat u het weet: deze onjorisbare waarheid !
Acht ik de NCTV cs. om dit op zijn juistheid te kunnen inschatten; NEE!
Scheelt toch een slok op een borrel, dat IS daar een beetje is uitgeroeid.
Het ontmoedigt "heldendom".
Gelukkig vallen er geen doden minder per dag, sinds ik meer NPO bekijk en beluister.
Dat krijg je als er onderbemanning is op het politiebureau (ik probeerde onderbemensing maar dat keurde de spellingscontrole niet goed) en op straat. Dan weten ze niet wat er speelt en wie er wel of niet gevaarlijk is. Hetzelfde met aangifte doen, het wordt ontmoedigd en daardoor dalen de cijfers. Best goed geregeld door/voor denhaag, maar je hebt er niks aan. Hetzelfde als dat denhaag heel erg blij is dat de economie groeit. Hebben we niks aan, maar het doet het wel leuk in brussel, kunnen we weer meer gaan betalen.
Mijn zoon werd vandaag geholpen door een Marokkaan en een neger in plaats van bedreigt, dus het klopt.
Had hij soms een probleem?
@Je_zeulende_zusje | 09-12-19 | 16:55: Ja, met z'n fiets. Valt mee dat ze 'm niet onder z'n kont vandaan getrokken hebben.
@Manus Olie | 09-12-19 | 16:56: Heeft ie geluk gehad dat White Trash 'm nog niet opgemerkt hadden!
@BinAardig | 09-12-19 | 17:01: Wie, die neger?
Twee blowjobs op een dag ...... lucky guy .
Uit gangkastje doet komen
Is Rutte & co eindelijk opgepakt ? Want dan snap ik de verlaging van het dreigingsniveau wel.
Wat een minachting voor de veiligheid vande burgers is dit eigenlijk.
Tja nu weten wij wel dat het dreigniveau naar beneden is gegaan maar weten de terroristen het ook. Niet dat ze met kerst een aanslag gaan plegen omdat ze niet geïnformeerd zijn. Net zoals bij Majoor Kees waar de vijand ook ingelicht wordt niet het land binnen te vallen in het weekeinde omdat dan niet op weerstand van enige betekenis behoeft te worden gerekent.
www.youtube.com/watch?v=2lHwv8okYMM
Vermoedelijk moet er weer een scherpere " Veiligheidswet" worden doorgedrukt en nu hopen ze op een aanslag door deze provocatie.
Wie heeft zich ooit ook maar een moment veiliger of onveiliger gevoeld door het gecommuniceerde dreigingsniveau?
Een dreigingsnivo heeft iets van een 14-daagse weersverwachting.......... zou zo kunnen zijn ,maar ......
Wat een fijne kerstgedachte. En dat allemaal dankzij Merkel-lego.
“Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten. Het is beter dat men later getuigen moet dat de regering wel heel erg voorzichtig is geweest, dan dat haar, met hoe geringe kans ook, later verweten zou kunnen worden, dat zij gedut had op een tijd, dat waakzaamheid plicht was.
Ik verzoek den luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorhands geen enkele reden om ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond.”
Als ze dit zeggen, zal er voor het einde van dit jaar nog wel iets met een verwarde man gebeuren, en dat heeft dan hoogstwaarschijnlijk met zijn bloedsuiker te maken.
Als de vos de passie preekt , boer let op je ganzen .
.. voor en na de aanslag heerst er een lager dreigingsniveau. Gedurende de aanslag is het dreigingsniveau het hoogst.
Verder is het dreigingsniveau precies dat wat de ambtenaar of de politcus daarmee bewijzen of ontkennen wil. Gebruikelijk is er op het moment van meten geen aanslag gaande en zijn de dreigingsgetallen dus laag.
Tis niet eens moeilijk statistieken te gebruiken voor eigen gebruik.
Goed. Genees ook meteen even het klimaat.
Het klimaat is wat anders, de dreiging daarvan is niet waar te nemen maar daar gaan "de geleerden" over. 97% daarvan voorspellen dat wij binnen 12 jaar allemaal hartstikke dood gaan, tenzij de klimaatbelastingen nu nu nu enorm omhoog gaan.
@Jan Passant mk2 | 09-12-19 | 16:50: Gek maar er gaat eigenlijk steeds een klimaat naar de kloten; klimaat, leefklimaat, klimafaat, economisch klimaat, zorgklimaat met deze regering gaat er altijd wat naar de kloten......
Dus de kans op aaanslagen door Friese sepetatisten is afgenomen?
( Ik denk ik zal maar niets over een bepaalde gkdsdienstige stroming - vzmh-zeggen, want voor je het weet ben je een rechtsradicaal).
Mogen we weer even doen alsof het een gaaf landje is. Heerlijk gevoel, net alsof je in je donkerbruine wollen broek hebt gepist, even een warm gevoel tot het gaat stinken.
Zolang we hier de religie van het wrede hebben, die zich vooral kenmerkt door haat, wraak, terrorisme en geweld, is er altijd dreiging. Het niveau doet niet ter zake, slechts dat er dreiging is; en die blijft.
Oh, dan kunnen de grenzen nog wel wat verder open. Fijn lichtjesfeest toegewenst.
Weet u wel hoeveel stroom al die lichtjes bij elkaar verbruiken?!?!
Dit is het resultaat van oeverloos vergaderen. Wat het zegt over de echte wereld weet niemand.
Het is een consensusbesluit van enkele ambtenaren geweest die er een week lang over hebben vergaderd teneinde de illusie te willen wekken dat de staat volledige controle heeft over terrorisme.
Opmerkelijke timing ook aangezien veel aanslagen gedurende kerstfeest plaatsvinden, maar wellicht dat het hier gaat om rechts-extremisme, dat zoals iedereen weet veel en veel gevaarlijker is dan de diverse losse voorvallen waarin een verwarde Syrier/Libier/Algerijn/Egyptenaar/Morokkaan de hoofdrol speelt.
Helemaal niks, dat het veiliger is is absolute BullShit! Het wordt nooit meer zoals vroeger, het wantrouwen in onze samenleving groeit enkel, door oneindige segregatie en eindeloos wegkijken. Slappe hap justitie, onwillige handhaving en de harde realiteit van de feitelijk open grenzen zal het niveau nooit meer naar beperkt zakken, vandaar het extra niveau. Eén lone wolf uit achterbakistan of een mooie volzin uit Turkije of SA en de hel breekt ook hier los.
Werkelijk niemand die dit soort slaap zacht BS nog geloofd.
Tja ik verwacht eerder dat ze een enquete onder de terroristen hebben gedaan met de vraag " wilt u deze maand nog een aanslag plegen?".Daar het merendeel met nee heeft geantwoord is de dreiging nu lager.
M.a.w. gaat u maar rustig slapen! Alleen wat plofkraken, brandende auto's, steekpartijtjes, bewaakte politici en advocaten, mocromaffia, terugkerende ISIS-terroristen, maar niets aan de hand.... "Rechts extremisme", dàt is pas gevaarlijk!
En diabetes.
Zolang het verzet van tegenstanders van meer islam zich beperkt tot het stemmen op politieke partijen die nooit of te nimmer zullen regeren en het reageren op websites, zullen de krachten die voorstander zijn de overhand hebben. Wanneer Pegida demonstreert, is het aantal demonstranten op de vingers van één hand te tellen.
Hoe anders zou het zijn wanneer vijfhonderdduizend man bij demonstraties tegen islamisering komen opdagen, de onvermijdelijke tegendemonstranten van Antifa het ziekenhuis in meppen, NRC en NOS verslaggevers die ter plaatse zijn onder hun hypocriete ballen schoppen en politici die clichématig tot kalmte oproepen krijsend laten rennen voor hun leven. Als de pensioenrovende, corrupte Haagse klootzakken en de persratten tot in hun botten beseffen dat ze zich moeten beschijten voor de tegenstanders van nog meer landverraad en de intensive care van binnen mogen bekijken wanneer ze weer eens mensen de nazihoek intrappen, is al hun ongein zo afgelopen.
Tja ik zie we hebben nog een lange weg door de ellende te gaan.
Er is 1 x dreigingsniveau 5 geweest, direct ná de aanslag in Utrecht.
Ja, zo kan ik het ook.
Ja toen moest iedereen Radio1 luisteren en ramen en deuren sluiten.
Ik weet het nog heel goed!
Omdat ie toen nog rondliep, slimmerd.
Toen werden alle moskeeen extra beveiligd of zo ?
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 16:45:
Vóór de aanslag toch ook?
@Het leven is zwaar | 09-12-19 | 16:49:
Ja, dat was inderdaad hard nodig want we hadden net een Islamitische aanslag achter de kiezen.
De idioterie van de boven ons gestelden in een notendop.
Is dit een stille hint naar terroristen ofzo?
En wat is het klimaatdreigingsniveau nu dan? En en en en? Alarmstufe wieviel???
Aanzienlijk. Nou lekker dan. Zolang mensen radicaliseren blijft het oppassen. Er wordt er allemaal niet beter op met al die gekken die er loslopen en vinden dat het tijd voor "actie" is.
ach, songfestival is pas in mei. Tegen die tijd kan het niveau weer iets omhoog. Ze hebben het gefragmenteerd schietschijf logootje al klaar met thema Open Up, bitches.
Dat was toch die man van die gouden toiletpotten?
Ze hebben landelijk boven alle systeemplafonds gekeken en alles is veilig bevonden. Geen enkele mobiele telefoon met simkaart gevonden.
Er wordt al jaren beweerd dat een Marokkaanse pizzabezorger met zijn brommer afgeladen met Semtex de rosse buurt wil opblazen maar dat is ook nog steeds niet gebeurd. Waarschijnlijk is ie kabouterpost gaan bezorgen en heeft ie daar geen tijd meer voor of zo.
Plofkraken brengt meer op.
@Mr.Crowley | 09-12-19 | 16:30:
Kan ie meteen z'n Semtex opmaken.
Ha! De bloedvlag is gehesen! Ze zullen niet rusten tot ons onreine bloed de akkers bevloeit..
Ach, nu onze overheid zelf over lijken gaat, is zo'n dreigingsniveau inderdaad nogal relatief. Want hoe definieer je, als overheidsinstantie, met goed fatsoen nu nog terreur?
[cynisme]
Goed nieuws na niet zulke fijne peilingen?
[/cynisme]
Meh, ik en mijn Volkskrant weten wel beter. De nazibloemen staan volop in bloei en ze overwoekeren het klimaat.
Eerst zijn er 4 niveaus en als het hoogste bereikt is, doen we er een niveau bij.
Vervolgens wordt dit dreigingsniveau van kracht in de provincie Utrecht, NA de terroristische islamitische aanslag.
Betrouwbare inschatting. Maakt u zich geen zorgen. De overheid waakt
Ja, dat was met de weeralarmen ook. Het was een keertje minder leuk dan 'code rood' en toen is 'code violet' bedacht. Dan schijn je te overlijden als je naar buiten gaat...
De overheid probeert te waken, dat geloof ik best na de recente aanhoudingen onlangs. Het vervelende aan het verhaal is dat dezelfde overheid massaal vijanden van het westen binnenhaalt en beschermd.
@Quib | 09-12-19 | 16:27: Tja en dan is er nog code donker paars, dan ga je dood als je binnen blijft.
Ik blijf dan voor de zekerheid maar een tijdje binnen met de gordijnen dicht, zoals altijd eigenlijk.
Plofkraken tellen niet mee?
Houdt uw downplay-bingokaarten bij de hand, wordt het een suikerspiegeltje of verwarde man, extreem rechts etc.?
Tja 1: het heeft niets met de islam te doen.
2. Het is een incident
3. het is een nederlander ( staat in een van zijn drie passpoorten).
4. Het was altijd een vriendelijk groetende man.
5. Door provocatie uitgelokt.
Staat de Merkel-lego al koud?
www.youtube.com/watch?v=T2voZU9_6n4
*zkt dekking*
Als aanslagen gedownplayed worden als random daden van verwarde mensen zakt het dreigingsniveau op papier inderdaad. Maw, weinig aan de hand, we kunnen nog meer Islam importeren.
Ik ben die spookrijder op de A2 nog niet vergeten. maar je hoort er niks meer over.
Downplayen is het beleid, dat is wel duidelijk.
@arie-hoax | 09-12-19 | 16:20: Wij horen hier in 050 ook niks over de dader steekpartij Grote Markt of van de dader van de meest recente steekpartij in de Brugstraat.
Alleen de leeftijden zijn vrijgegeven.
@Eierbal-is-fijn | 09-12-19 | 16:32: Hudsons Bay Den haag vorige week ook niets
u snapt het
Dat het dreigingsniveau lager is geworden is toch goed nieuws? Denk nog eens terug aan de treinkaping en de bezetting van een lagere school. Over terrorisme gesproken.
Je hebt het niet tegen kinderen Red shirt!
Denk nog eens wat verder terug aan Stalin's progroms tgen de Koelakken en de Joden en zijn befaamde artikel No. 00447 uit 1937 ..
@CalamityJane | 09-12-19 | 16:21: Lees de eerste zin van dit stukje.
@ChatBot | 09-12-19 | 16:30:
++++veel tegen die ouwe communist.
*rechts-radicaal gezicht voor spiegel "stileren" doet*
(met nog rechtser-radicalerder hond op de mat op de achtergrond)
Ga toch weg, met je links-passief-agressief-moderne praatjes, NCTV. (WAT voor TV?)
Hooguit enige wat is "gedaald" is de inhoud van mijn pantalon, nu vrindin in Mestreeech zit.
Maar fijn dat je meelees, NCTV/AIVD/CCCCommunique.
Ben je ook eens op de hoogte.
plop! ?
Een Duitse herder?
Hoera! Eindelijk mijn schuilkelde
opschalen!
www.telegraaf.nl/nieuws/59320381/bakk...
Lees dit eens voor de leeftijd en het dader profiel.. man man man
"Rechts-extremistische groepen zijn nauwelijks georganiseerd,"
Defineer dat 'Rechts-extremistische' eens overheid.
De links/rechts dichotomie kun je zien als het volgende.
Links:
-Persoonlijke vrijheiden word ingeperkt voor het grotere goed
-Geforceerde herdistributie van welvaart
-Je bent een cel in het veel belangrijkere organisme
Rechts:
-Persoonlijke vrijheiden staan voorop
-Geen inbraak op persoonlijk eigendommen/rechten
-Je bent een individu in een organisme. Maar het individu is het belangrijkst.
Het is heel makkelijk te zien hoe links extreem kan zijn(je steelt geld van mensen geeft dat geforceerd aan anderen!)
Hoe werk dat eigenlijk 'extreem' op rechts?
Extreem hard niet stelen van mensen?
Extreem hard geen inbraak maken op persoonlijke vrijheden?
Extreme vormen van niet bemoeien met de burger?
Hoe werkt dat rechts radicaal eigenlijk volgens de roverheid?
Nazi's zijn in elk geval niet extreem rechts, maar extreem links..
@vmk | 09-12-19 | 16:16: Zit hem al in de naam he,
Nationaal socialisten.
Communisme/Nazisme is vrijwel gelijk.
Het communisme moest een globaal project worden en het nazisme nationaal.
Maar het principe lag heel dicht bij elkaar. En inderdaad beiden extreem links.
De massa-mense denkt 'Realistische kijk op islam/immigratie' = extreem rechts.
Tegen de omvolking zijn, dat is rechts-radicaal. En natuurlijk die-Wilders die minder minder minder hoogopgeleide billenwassers wil. En GeenStijl, die de Joop hindert in hun nobele streven naar vrije nieuwsgaring.
@Nivelleermarionet | 09-12-19 | 16:24: Je hebt gelijk.
Eigenlijk is het bizar. Ik bedoel WIlders is gewoon een zeer linkse partij. Maar doordat ze wat islam kritiek hebben is het ineens "extreem rechts"
koek koek
Je naam doe je eer aan, want dit is nogal kortzichtig uiteraard. Als je aanhanger bent van de rechtse definities, is dit eenvoudig tot in het extreme te trekken. Je kunt bijvoorbeeld van mening zijn dat eenieder die in jouw ogen zich onvoldoende voor die rechtse definities inzet (en dat is nogal vrij interpretabel, bv wanneer belemmer je iemand in zijn persoonlijke vrijheden?) of dit in gevaar zou brengen, deaudt moet. Dan ben je vrij extreem rechts.
Rechtsextremisme zal best een gevaar zijn maar het is ons eigen gevaar. Islamextremisme is geimporteerd gevaar en was dus te vermijden geweest. Wmb appelen en peren.
@SnelleSlak | 09-12-19 | 16:29:
Ok.... Dus u zegt... Dat als ik een extreme aanhanger ben van persoonlijke vrijheden.... dat ik dan andere mensen hun persoonlijke vrijheden niet alleen ga schenden als hun dat niet genoeg aanhangen.... maar ze zelfs dood ga maken..
SnelleSlak... echt.. ik...
@KutFilosoof | 09-12-19 | 16:42:
Jij zou Christchurch niet als rechts extremist bestempelen merk ik. Het gaat erom dat je als aanhanger van rechts, prima zo kortzichtig kunt zijn dat je vind dat degenen die jouw persoonlijke vrijheden en die van de maatschappij in gevaar brengen, geruimd dienen te worden. Elke extremist is daarin kortzichtig en vaak hypocriet.
De punten op links die je benoemt in het extreme trekken, zou met jouw redenatie evenmin nooit tot extremisme kunnen leiden. Ik ben ook geen aanhanger van links en wel van rechts, maar ik heb echt niet de oogkleppen op dat alles van links kut en extreem zou zijn en dat op rechts nooit kritiek kan zijn of extreme uitwassen uit voort kunnen vloeien.
@SnelleSlak | 09-12-19 | 17:06:
"Jij zou Christchurch niet als rechts extremist bestempelen merk ik"
Aristoteles eerste wet van logica is niet voor niks "De wet van identiteit".
Misschien heeft u het er niet zo op maar woorden hebben een betekenis en als u een discussie wilt hebben die hout slaat dan dienen de woorden met hun correcte betekenis gebruikt te worden.
"U ziet dit woord als anders merk ik" is nog niet eens een slecht argument. Het is een niets betekende woordsalade.
@Graaisnaaiert | 09-12-19 | 16:32:
Ik ben het verschrikkelijk met u eens. Zo zie ik het ook.
Gewoon wat gevalletjes onder 'óverig' of 'suikerziekte' zetten en er is weer een niveautje weg.
"Na de aanslag in Utrecht werd het niveau tijdelijk verhoogd."
Erna? Ja, zo kan ik het ook.
Mooi toch?! Gaat de goede kant op met ons gave land.
En gij geleuft dat?
Het willekeurig vermoorden van voorbijgangers was geen Nederlands verschijnsel.
Dus ik snap werkelijk niet waarom je van vooruitgang spreekt.
Spreekwoordelijke stilte voor de storm. Oudste truuk die er is, wachten tot alertheid wegzakt, en dan bam.! let maar op!
Wat gaaf is, is dat de terrorismebestrijding in dit land erg goed is. Anders had het dreigingniveau op 5 gestaan. Of 6.
Wat gaaf is, is dat de terrorismebestrijding in dit land erg goed is. Anders had het dreigingniveau op 5 gestaan. Of 6.
Ik moest lachen, Kuif.
Trek je kop eens uit je vvdbips man. U praat poep omdat u het doorgeslikt hebt.
@Jos Tiebent | 09-12-19 | 16:34: Ik vind dat je erg negatief op positief nieuws reageert. Jammer....
Kallifaatschaamte
Mooi verwoord.
Dekt de gehele lading(springstof)
Heeft u nog de jaren meegemaakt dat er helemaal geen dreigingsniveau was, geen zogenaamde verwarde mannen? Ik wel, die goeie ouwe tijd.
Waarom is dat dreigingsniveau er feitelijk, wat heeft dat veroorzaakt?
Zou het iets met een bepaalde religie te maken kunnen hebben, of maar beter wegkijken en kop in het zand.
Geen slapende kuffars wakker maken graag.
Geniet er van zo lang het duurt want de verwarde IS'ers komen terug.
Hoeveel FTE/geld gaat er nu vanaf?
Kinderen van het vaderland, de dag van glorie is aangebroken! Klinkt toch beter dan het gezagsgetrouwe Wilhelmus van Nassouwe want daaruit komen zulke slappe beslissingen voort die zo'n gezagsgetrouwe nationale terrorismebestrijdingshofdienaar neemt.
Dit zingen de Fransen (vertaling) o.a.
"Wat wil deze horde slaven,
verraders en samenzwerende koningen?
Voor wie zijn deze walgelijke ketenen,
deze ijzers die lang geleden zijn gemaakt?
Fransen, voor ons, ah! Wat een belediging!"
Het Franse volk heeft een echt volkslied, terwijl de makke NL-ers er eentje voorgeschoteld hebben gekregen.
Hassan Bahara, de adviseur van de koning, heeft iedereen uitgelegd dat het veilig is dus we respecteren dat.
En inderdaad!
Er zijn veel minder aanslagen geweest dit jaar.
Wel meer gestoorde omvolkings-aanhangers die aanslagen pleegden, dus het blijft oppassen geblazen.
@Beste_Landgenoten | 09-12-19 | 16:09 |
Hier even de trieste score tot nu toe dit jaar qua islam gerelateerde aanslagen:
Toe nu toe gemeten waren er 1635 aanslagen in 52 landen, waarbij 8922 mensen gedood werden en 9972 gewond raakten.
En dat is alleen dit jaar. Vanaf "9/11" gemeten staat de teller nu op 36030 doden. Graag zie ik van u de lijst met "gestoorde omvolkings-aanhangers" tegemoet die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Zelfs de afgrijselijke aanslag in Christchurch werd nog geen paar maanden later zwaar overtroffen door een islamitische aanslag in Sri Lanka waarbij het vijfvoudige aan slachtoffers viel te betreuren.
Er zijn veel minder aanslagen geweest enz. Het staat er of het voor u al bij Nederland hoort. De aardappelen oogst dit jaar doet niet onder voor die van vorig jaar. Zoiets Landgenoot?
En al die jonge, knappe, blonde, witte vrouwen. Eng gewoon!
@Sjefke7807 | 09-12-19 | 16:23:
Het gaat om het dreigingsnivo in ONS land. We gaan ook geen tyfoonwaarschuwingen voor Japan afgeven hier, of wel?
@Schoorsteenveger | 09-12-19 | 16:35: arische prinsesjes
Dit jaar? Je praat weer peop!!! Het niveau werd ingevoerd na de aanslag in Utrecht, dus na 18 maart 2019.
Hoe wordt dat precies gemeten? Zit het RIVM ertussen? Is er weer een of andere norm verhoogd?
Het wordt gemeten aan het aantal verkochte messen in Nederland.
Hou je veilig!
Logisch, want het regent, dus alle verwarde mannen zitten binnen.
Probeer jij zo'n baard maar weer eens droog te krijgen na zo'n aanslag van het klimaat.
Balen!
Ik kan tijden herinneren waar er van dreigingsniveau helemaal geen sprake was.
Was echt heel saai en kneuterig. Toch veel spannender om het OV te nemen en niet weten of iets ontploft. Of dat er een verwarde medelander begint te schieten dan wel steken. En eenmaal aangekomen op plaats van bestemming geeft het veel meer voldoening dan in de jaren negentig. En zelfs voor de kerstmarkt zit ik voortaan als eerst in de auto. Stel je voor dat er weer iemand de macht over het stuur van een vrachtwagen verliest en je bent er niet bij....
Enfin, hopelijk schalen ze het binnenkort weer op naar niveau vier of vijf.
Kerstmarkt? Wintermarkt zul je bedoelen.
Wat zou de beslissing betreffende deze daling nou gekost hebben aan man/ambtenaren uren ?
Oftewel hoeveel blauw kan er meer op straat zonder zo'n niveau regeling ?
Logisch, want alle explosieven die bestemd waren voor extremistische aanslagen zijn opgegaan aan plofkraken.
Er zijn wat drugsnetwerken opgerold ja, dus zullen ze hun bomgordels op een andere manier moeten financieren. Gelukkig hervat Kaag binnenkort de Hamas-subsidies dus Nieuw Jaar, nieuwe kansen.
Dreigingsniveau gezakt met 0,000007%.
Met dank aan uw 1000 miljard
Een aanslag is nu dus alleen maar voorspelbaar... Profeten kunnen nu dus driftig aan de slag. Alleen worden profeten in eigen land niet geloofd.
Dit komt op mij over als pertinente onzin. Zal wel gebeuren om de mensen aan te zetten om geld uit te geven. Sinds we op niveau 4 zaten is de dreiging alleen maar toegenomen. Of je kwalificeert alle steekpartijen en autobranden bij de groep overige. Ja, dan klopt het.
Meer cctv, minder nctv. Logisch.
Ze slaan toe als je het niet verwacht.
IS en hun fanboys worden kennelijk wat voorzichtiger en slagen erin beter onder de radar te blijven. En ook zal hetw el met de berichtgeving te maken hebben; een suikerspiegelchauffeur als suikerspiegelchauffeur c.q. verwarde man neerzetten is natuurlijk goed voor de statistiekjes "want geen aanslag" maar diegenen die aangereden zijn worden er geen spatje minder door aangereden.
I call bullshit. Stay safe, mensen en kijk goed uit de oogjes.
Hier trapt toch niemand in?
Maar al die rechts radicalen dan?
Dat blijft onderschat worden.
@lingo star | 09-12-19 | 16:11: Is al die Merkel Lego stiekem voor hen?
Ja, kijk maar een hoeveel jonge, knappe, blonde vrouwen je tegenwoordig op je pad vondt. En nog tot in de puntjes verzorgd ook!
@Deflatiemonster | 09-12-19 | 16:12: En voor het geweld tegen vreedzame antipieten activisten door gemene boze witte mannen die propiet zijn.
@Schoorsteenveger | 09-12-19 | 16:14: Die vrouwen moeten wel extreem rechts zijn. Linkse feministische vrouwen zijn eerder tuinbroekkoeien.
Op de kerstmarkt? Voorzien van Merkel- Lego? Voelt dat echt veiliger?
www.bitchute.com/video/VRIU6gY8xMI/
Oh? Zijn alle mosselmannen weer paar weken op vakansie? Kan niveau daarna weer naar 4. Als Allah het wil he, hey, anders niet!
Ach, dan doen ze het schuifje weer een standje omhoog. Het heeft toch geen consequenties, behalve voor degenen die zijn/haar familie in stukjes thuisbezorgd krijgt. Maar dat zijn kudtburgers, dus boeit het niet.
Zie je, is hysterie allemaal.
Neem een voorbeeld aan al die isisbruidjes. Toplui, kan je niet genoeg van hebben.
Het voelde ook al zo lekker veilig de laatste tijd!
Inderdaad het enorme gevaar van extreem rechts moet er goed ingeprent worden. Die herken je aan het Allah Akbar roepen tijdens de zoveelste aanslag.
Oh wacht ...
Die herken je aan het geslacht (vrouw), de levensfase (jong), het uiterlijk (knap), de huidskleur (blank) en de kleur van het haar (blond).
Jonge knappe blonde witte vrouwen, daar komt het werkelijke gevaar vandaan. zij zijn de Sirenen die ons lokken en ons verleiden om toe te treden tot de Orde der Witte Puntmutsen, (niet te verwarren met het linkse equivalent, de Orde van de Witte Onderbroek).
@Schoorsteenveger | 09-12-19 | 16:12:
"arische prinsesjes" zei iemand
We halen IS vrouwen terug en het dreigingsniveau zakt.
Logisch toch?
Ze worden straks zwaar gederadicaliseerd. Met een speciale walnotenbehandeling.
@Kuifje-in-de-EU | 09-12-19 | 16:11: Is dat net zoiets als die kerkelijke anti-homo cursus?
Heb het niet zo met bommen enzo,dus ga niet naar de kerstmarkt.
REAGEER OOK