"Pro-Pieten" vermoorden Zwarte Piet: KOZP-bijeenkomst verstoord en vernield
Bedankt, klootzakken
Het was echt niet zo moeilijk om vóór Sinterklaas met Zwarte Piet te zijn, zonder je een "racist" te voelen, laat staan er eentje te zijn. Maar dankzij de """voorstanders""" en """beschermers""" van de kindervriend, is er vanavond een aanslag op die optie gepleegd. De klaagzangers van KOZP hielden in Den Haag een "landelijk congres" over hun marginale grieven, op een locatie die tot op het laatste moment geheim gehouden werd. Uit veiligheidsoverwegingen, uiteraard, maar helaas: ze zijn ontdekt, en belaagd. Dankzij verstoorders die vernielingen pleegden (o.a. aan de auto van Mitchell Esajas) en met vuurwerk gooiden is Zwarte Piet weer een stukje van kleur verschoten. Richting schaamrood, welteverstaan. Beelden van de situatie, het politie-ingrijpen en de aanhoudingen (vier, volgens de politie) bij de immer alerte vrienden van Regio15. Oh en als het zo moet, schaf die hele kudt-Piet dan NU maar af.
UPDATE: Aat Rademaker vindt het een "goede actie" van "de jongen":
UPDATE: Aanval werd openlijk aangekondigd.
Kleine reminder aan de recent unbande perma's (en aan alle anderen, en u weet zelf waarom): het is vrijdagavond, GU heeft een kort lontje en nieuwe bans zijn voor eeuwig.
UPDATE 22u55: Comments gesloten. GU wil ook nog ff weekend.
Reaguursels
InloggenIngehuurd door KOZP. Gevalletje Staged dus.
Ik ben voor pikzwarte piet
nu isje auto terugvinden met kapotte ruiten niet zo bijzonder
Dit heeft steeds minder te maken met een leuk feestje.
Het is haat tegen alles wat niet als bij niet bij hen hoort.
En het stopt niet bij dit feestje, noch bij bij het veranderen van straatnamen, ook niet bij negerzoenen uit de winkel, de zwarte cijfers van wappie Simons of de volgende beeldenstorm.
Volgende stap zijn foute boeken, films, persoonlijke aanvallen, dreigen naar winkels en instanties etc. Er komt nog veel meer gehuil en fout deugen van deze idioten.
Die kozp airfryer die bij antifa gaat speechen en z'n vriendje die roept dat het oorlog is en geweld goedkeurd is, het zou al genoeg moeten zeggen voor de deugerts.
Buiten dat je kozp volledig bloot moet leggen met al hun intenties als journalisten (hallo, wakker worden!) en iedereen laat zien wat voor minkukels het zijn krijgen ze nu weer ammunitie om de slachtoffers uit te hangen. Laat ziet hoe de geldstromen zijn, wie ze sponsoren en subsidiëren.
Blijf herhalen wat ze zijn: kinderschreeuwers, geweldoproepers, antifa vrienden, subsidieactivisten, klaplopers, geschiedvervalsers en NL cultuurhaters.
Die hele kozp kliek is zulk fout volk. Als je van ze af wilt pak het dan een beetje slim aan.
Niet met dit soort kneuzen acties en zonder geweld.
Ik zeg toch elke keer dat we er iets van moeten zeggen? Nou bij deze dan.
Het centrale thema bij de problemen met de groepen KOZP en het partijkartel is hoe ervan af te komen zonder vuile handen te maken (gebruik geweld en illegale praktijken) en uiteindelijk niet zo te worden als de tegenstander die we bestrijden?
Waarbij tevens aangetekend dient te worden dat de tegenstander vals speelt; de KOZP bedreigen Haagse ondernemers omdat zij 'vriend van Sinterklaas' zijn en het partijkartel maakt gebruik van niet-legitieme politieke partijen waarvan de leden nota 'met' last stemmen in weerwil van de GW.
Geweld kan nu eenmaal niet de oplossing zijn, al is het maar voor het simpele gegeven dat geweld nu eenmaal meer geweld genereert. Bij dit scenario wint uiteindelijk de sterkste en dat hoeft niet de juiste te zijn.
Aan het eind van elke zin hoort een punt.
Gaat hard met de jorissen. Ik ben een uurtje weg. Alles weer naar de kleaute. Lol
Die krijgen dit jaar de roe dat kan niet anders
hoezo ben je een volwassene die zich nog zo druk maakt om een kinderfeestje?? en dan heb ik het vooral over die verzameling KOZP-boeroepberoepsbosnegers die al jaren lopen te janken over een geschminkt fantasiefiguur uit een folklore waar een gezond volwassen persoon zich minder mee moet bezighouden dan harry potter.(om maar een dwarsstraat te noemen) alsof er een dreigende sfeer ontstaat op een starwars bijeenkomst omdat er iemand IRL een probleem maakt van de ''dark side'' en daarvoor de politie erbij gehaald moet worden.
en dan nog vorig jaar die holle lege schedel van een sinterklaassniper die een beetje gaat lopen dreigen met ''hersens en botsplinters over kinderen heen''
het enige wat in de buurt komt qua triestheid zijn de debieltjes die steeds in de aasbal blijven happen die kozp steeds blijft uitwerpen. mooi gedaan vuurwerksmijters jullie hadden kozp beter kunnen negeren wanneer ze zich weer aanstelden voor aandacht. dan hadden ze nu niet genoeg munitie voor 2 maanden slachtoffertje spelen.
en waren ze na hun mislukte protest-avontuurtje naar curacao lekker ongehoord en onbegrepen in een donker hoekje afgestorven.
iedereen die een kinderfeestje zo hoog opneemt en de boel zo escaleert is een imbeciel die niet helemaal waterpas is.
Al gebeurt dit nog 20x dit Sinterklaas seizoen, voel ik me nog geen rascist als aanhanger van Sinterklaas mét Zwarte Piet, van Rossem...
Een racist zijn staat mijlenver af van Sinterklaas vieren met zwarte Piet. Het zorgt voor afwaardering van het begrip racisme. Ik voel me Nederlander, samen met al die (ook gekleurde mensen, in Brabant dan) die zich dat ook voelen en dat vieren. Sinterklaas rijdt hier de kerk binnen op zijn paard. Er is een CD uitgebracht met lokale sint-liedjes. Iedereen diet mee, somalisch of Turks, Nederlands of pools. Ik ben ook niet gedoopt, maar wat een feest in die kerk! Wie problemen zoekt, zal die vinden. Dat het tegengeluid in het Engels is, met kick out enzo, zegt al genoeg. Het schrikbarende aantal racisten in NL zijn gewoon mensen die een feest vieren. Laat iedereen in zijn waarde, ook mensen die niet met alle winden en elke modegril meewaaien (van de lange tenen, en cowboys zijn zooo 19e eeuw)
geweld is altijd fout. Punt. Maar een groep die zich "kick out zwarte piet" noemt straalt alleen door die naam al zoveel agressie uit dat de kans op een tegenreactie wel erg groot wordt. Je zou het haast uitlokking noemen. Beide kampen zouden hun verstand moeten gebruiken maar ik ben bang dat dit van beide kampen ook teveel gevraagd is.
Sneue actie..
Ik begrijp niets van die linkse knakkers. Als moslims een bijeenkomst van Pegida met geweld verstoren ( en dan ook echt geweld met het gooien van tegels en lijfelijk geweld ), dan vindt men dit begrijpelijk ivm provocatie door Pegida en beschermen van hun eigen cultuur/ tradities. Maar op het moment dat autochtonen een bijeenkomst van kopz met geweld verstoren ( vuurwerk, niet lijfelijk voor zover mij nu bekend ), waarbij kopz reeds jaren provocerend tegen kleine kinderen loopt te schreeuwen tijdens intochten, dan kan men zich ineens niet in de emotie van deze mensen verplaatsen. Waarom heeft men enkel begrip voor mensen met een andere cultuur/ traditie en niet voor de autochtone? Waarom mag je als autochtone Nederlander niet opkomen voor jouw eigen cultuur/ tradities? Men zegt dat het de kinderen niets uitmaakt, welke kleur piet is. Dat kan kloppen, maar dat geldt voor elke traditie en is niet relevant. Bij een een traditie wil je als ouder je kinderen graag hetzelfde meegeven als jij vroeger had. Dus zijn het juist de ouders die zich hier druk over maken.
Dat is helemaal spot on. Dank!
Dank u. U kon mij gedachten niet beter verwoorden dat uw relaas.
Nou ja, dat hierboven dus!
Linkse mensen en linkse politiek lijden aan oikofobie.
Dit is wel wat we vaker gaan zien vrees ik. Beide extreme kanten gaan steeds fellerre acties voeren. Dit allemaal.nog eens extra aangewakkerd door de media. Als we nou eens gewoon stoppen met het nog aandacht geven van die hele discussie is er niks aan de hand. Het werkt alleen maar polariserend, want je wordt immers altijd geacht bij een van de twee uitersten te horen.
Roep ik vanaf dag 1 al elco, die drammerts op beide uitersten zijn om te kotsen.
Beschaafde mensen zoeken een modus waarmee (bijna) iedereen kan leven.
Wat is de middenweg dan? Roetveeg? Dat is voor beiden niks eigenlijk. Geen aandacht is nog het beste idee.
Er is ook niemand die hier een serieus debat over kan voeren laat staan beginnen. Beste is dus dat iedereen zijn waffel houdt.
Serieuze debatten worden in de Tweede Kamer gevoerd, daar worden ze voor betaald. En waar dat toe leid hebben we deze week in volle glorie kunnen aanschouwen, het Nederlandse leger dat door de eerste beste Erdogan warshipper als moordenaars worden weggezet. Het gaat toch zo goed in dit gave land!
Mee eens. Dit soort fascisten, die gedijen op onderbuik, en alles aangrijpen om de boel te verneuken zoals hooligans dat doen elk weekend, moet je hard aanpakken. Geweld is nooit goed te keuren, ook al kan je begrip hebben voor de frustraties.
Ik vind ook tevens dat de overheid hand in eigen boezem moet steken, want zoals dat toen ging met 'de blokkeer Friezen', waarbij de verhouding echt krom ligt, en wat Jenny Douwes ook vertelde over hoe dat in zijn werk ging: KOZP werd geen strobreed in de weg gelegd, en kreeg zelfs steun van de gemeente, speel je dit soort idioten & geweld dus wel in de kaart.
Mening mag best, en moet mogen, maar blijf als overheid neutraal, en behandel iedereen hetzelfde. Die taakstraffen sloegen nergens op. Maar dat gebeurt niet in dit land, dus dan krijg je (helaas) dit soort gezeik. Wat geen excuus mag zijn om mensen met een andere mening met geweld te bestrijden, hoe erg ik KOZP ook vind, het zijn gekkies, maar daar blijft het ook bij.
Opmerkingen hier in de panelen waarbij men het niet erg vindt, en er om kan lachen, of hun schouders ophalen: doe normaal joh. Eveneens als dat volk die zich "PVV'er" noemt, of 'Aat Rademaker' geweld goedkeurt of gebruikt. Daar zal Wilders nóóit achter staan!
Ik pleit voor nog een stap terug en gewoon die gasten met de roe geven en klaar. Weg ophef, opgelost en weer verder. Maar dan hadden we vanavond geen discussie. Dat dan weer niet.
Kies dan:
www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk
www.youtube.com/watch?v=Vek4TbqZL3s
Had die sneue Janmaat een hotel?
Vertel.
@Berbaar | 08-11-19 | 22:39: jij bent sneu
@Berbaar | 08-11-19 | 22:39: Janmaat en kornuiten kwamen bij elkaar in Kedichem en werden belaagd en bedreigd door ‘verzetsstrijders’ waardoor mevrouw Schuurman in een rolstoel belandde. Niemand sprak er schande van.
@van heinde en verre | 08-11-19 | 22:36:
Dat was 29 maart 1986, ofwel 33 jaar geleden.
Daar elke keer op blijven teren wordt ook zo vervelend.
Zo wordt die brand de nieuwe Godwin.
@Berbaar | 08-11-19 | 22:39:
Weet jij wat het toppunt van sneuheid is Berbaar? Tweede Kamerbeambten die er voor zorgden dat de fractie ruimte in de nok van het gebouw werd ondergebracht. Dan is een rolstoel zeer lastig wanneer er geen lift beschikbaar is. Veertig jaar na de oorlog en je waant jezelf een verzetsstrijder.
BigKnor, dit is werkelijk gebeurd?
Mijn hemel... wat een primitief vuil zeg. Dit overstijgd elke sneuheid.
Overstijgt..... tjesus.
Nog zo'n mooi instrumentaal gezien nummer: www.youtube.com/watch?v=y5tPs8mIycA
Is dat een snare drum in het begin?
Klinkt meer als een strak gespannen piccolo-snare waarop met sticks wordt geroffeld.
Het probleem met organisaties als KOZP is dat zij, volgens hen, wel geweld mogen gebruiken en als dat tegen ze keert men meteen in slachtofferrol kan springen en met het vingertje kan wijzen; “zie je wel, het zijn rascisten”.
Oftewel, zij winnen altijd...
Nee, het punt is de linkse grachtengordel dat aanschuift in programma's als DWDD, Jinek en Pauw, en hiermee teveel aandacht krijgen. Ofwel, alsof die mening die wordt verkondigd o zo belangrijk is? Integendeel, maar TV wil graag scoren en vooral politiek correct zijn. Een andere mening wordt niet gewaardeerd en mede door diezelfde programma's in een hokje gedouwd als 'rechts', om zo het 'feel good', 'jij deugt' effect te creëren. Trucje werkt anno 2019 nog steeds.....
Rustig aan jongens, straks worden de doodsbedreigers nog bang..
www.youtube.com/watch?v=kXVO_BYcxgM
Niks meer.
Wreedzame actie
Gezien mijn vers opgeschorte permaban zal ik me hier voorzichtig uiten; Ik ben vóór Zwarte Piet!
Durf je dat nog wel te zeggen?
@Civetta | 08-11-19 | 22:33:
Ik wel, ik laat mij toch niet in een hoek drukken !!
Ik ben VOOR zwarte Piet.
Ik ben ook TEGEN geweld.
@Lasius | 08-11-19 | 22:40:
Wanneer je vecht tegen "SS'ers" is geweld vroeg of laat wellicht onvermijdelijk... In de zin dat de keus voor je wordt gemaakt...
Ik sta achter Zwarte Piet.
Zwarte Piet heeft mijn voorkeur boven regenboogpieten. Dus steun voor u.
Ik keur het af. Ja, dit had niet moeten gebeuren. Dus ik moet er ook boos over worden dat het gebeurd is. Maar het lukt niet.
KOZP is aan het schaken en deze hooligans zijn aan het dammen, of nog iets dommers. De reden dat zwarte piet gaat verdwijnen is omdat niemand geassocieerd wil worden met deze gewelddadige droeftoeters en het daarom maar laten om zwarte pietje nog te verdedigen.
Juist jij begrijpt het.
De enige reden dat ZP gaar verdwijnen is dat de NPO en een handvol ongekozen burgemeesters hem roetveeg of zelfs ongeschminkt hebben gemaakt. Hierdoor vragen kindertjes in het nog niet verziekte deel van NL straks “wat is dat?” als ze een zwarte piet zien.
Goede analyse. Wij niet , en degene die moeten integreren juist niet. Apart.
Ja dezelfde vraag stel ik mij constant. Het meten met twee maten. Zolang je islamitische of marxistische motieven uitdraagt mag je alle wetten overtreden overtreden en zullen rechters je bijna verontschuldigend met een fopstrafje heenzenden.
Je kon er op wachten, nu al nieuws bij Nieuwsuur.
De kamervragen zullen ook wel volgen.
Handig dit. Rutte's geitenpaadje om dit tot ophef te benoemen zodat zijn debat ondergeneeuwd raakt
En reken maar dat die slachtofferrol hen uitstekend uitkomt.
Er zal nog veel meer volgen.
De perfecte aanleiding om het debat/gesprek, zo daar al sprake van was, af te schaffen.
Gewoon oliedom, veroordeel het en er rest nog een kansje anders is het over met de pro-piet "beweging".
Precies wat ik dacht.
Dit zullen de anti-Pieten en de randstadmedia aangrijpen om luidkeels te jammeren. Oerstom van de “propietenhooligans.
Zag vandaag Sinterklaas pindakaas in de supermarkt van Calvé. Geen enkele Piet , laat staan een zwarte te vinden op het etiket. Langzaam aan durft geen enkel merk het meer aan. Ik snap de uitbarsting van frustratie wel. Niets bijdragende gluiperige insluipers die hun zin doordrijven tegen de Nederlandse cultuur. Laat dat maar even inwerken. Ten tijde van de echte zwarte piet had Nederland een tolerante en open volksmentaliteit. En moet je nu eens kijken . Stank voor dank.
Tja als links vuurwerk gebruikt, autos demoleerd en ramen kapot slaat wordt nooit iemand aangehouden, nu dus wel 4 man. Gefeliciteerd politie.
Je weet toch waar het echte gevaar vandaan komt ?
Ik ben benieuwd naar 'Opsporing Verzocht'. Of men in dit geval ook 18 maanden wacht met het oproepen van getuigen.
Nee.
Een burgermeester in Dordrecht zei laatst iets over deze discussie, google het (ook voor brie, wou net reageren). Was een pand beklad door kozp-achtigen.
Het vervelende aan die hele (zwarte) pietendiscussie is dat ik het gevoel krijg te worden weggezet als een racist, fascist en slavendrijver en dat enkel en alleen omdat ik opgegroeid ben met zwarte zwarte pieten. En ik vind dat een erg onprettig gevoel. En daar wil het voor nu bij laten.
Een onprettig gevoel dat je door anderen wordt aangepraat. Onzin dus, die je gewoon van je moet laten afglijden. Men weet kennelijk niet beter.
Het is zoals een wijs man eens zei tegen een KOZP-achtige “OK, let’s get this straight: I never owned any slaves and you never picked any cotton”
Ik herken dat onprettige gevoel in hoge mate zeker als je geen racist, fascist en slavendrijver bent doch een eenvoudige realist met een boerenverstand die een simpel kinderfeest versjteert ziet worden door een bende nuttelozen.
Sneaky. Eerst iedereen unbannen en daarna met dit topic komen.
Ja, dit wisten ze bij GS ook echt eergisteren al natuurlijk, toen iedereen ge-unband werd.....
@Bewezen-De-Gekste | 08-11-19 | 22:27: Precies.
"i guess you guys aren't ready for that yet"... www.youtube.com/watch?v=S1i5coU-0_Q
Zouden die KZOP-mensjes waarde hechten aan 'oudhollandsche spreekwoorden'?
22.18 UUR
55 joris interventies.
411 tegels...….....
't Is druk.
Klopt ook als je feiten tegelt ga je.
Hoor wie klopt daar kind'ren,
Hoor wie klopt daar kind'ren.
Hoor wie tikt daar zachtjes tegen 't raam.
Sint Nicolaas?
Ik voel me geïntimideerd door de almachtige banhammer van Joris dus ik zeg maar even niks bijzonders en verneem ook dit nieuwsbericht weer met hoofdschudden.
Nepnieuws volgens de dikke van D.
con·gres (het; o; meervoud: congressen)
1 grootschalige bijeenkomst van wetenschappers, leden van een politieke partij enz.
Grootschalig, vast wel.
Veel blanke met-de-vijand-heulers in de zaal. En zoals ik 't inschat van een leeftijdscategorie die met Zwarte Piet zijn opgegroeid. Truerig, heel treurig.
De grote mensen weten toch steeds maar weer mooi kleur te geven aan dit leuke kinderfeest. De woede in de samenleving, over en weer, neemt steeds grotere vormen aan. Beter om zo een congres in Amsterdam te houden, in Den Haag is gewoonlijk wat minder begrip voor dit soort activiteiten. Zeg ik als Hagenees.
Overigens heb ik dit jaar besloten om mijn vrijwilligerswerk als zwarte piet in de Schilderswijk na 40 jaar te beëindigen. Het wordt me te link. Ik zat vorig jaar onder de viezigheid, me toe geworpen door licht getinte jongeren. De politie gaf ook geen bescherming en keek er naar. Ik herkende Berbaar ook tussen het publiek, hand in hand met Kuifje. Ik wist het!
@Peter777 | 08-11-19 | 22:21: Ik kom bijna nooit in de Schilderswijk.
Je suis klootzak.
De 'Wenpiet' (?) zegt, wen er maar aan!
dagblad010.nl/algemeen/wenpiet-rukt-o...
Zo hee... Joris draait overuren....
Ga geen oordeel geven.
Vraag me alleen af waar de blokkeer-Hagenezen waren
Joh nou zie ik pas deze tweet : twitter.com/mariammaslouhi/status/119...
Is volgens mij geen massale hitlergroet, zijn gewoon handen in de lucht. In sommige zit een mobieltje. Dat zou de Fürher nooit hebben toegestaan.
Nou daar stond ik tussen en ik heb helemaal niemand de Hitlergroet zien doen en ikzelf pertinent zeker niet.
Maar dat figuur beschuldigd mij heet dat toch smaad met een laag haat.
Zegt meer over degene die de tweet verstuurde dan wat je ziet op de foto.
En natuurlijk vliegt er een NOS'ertje op af als Soffel op d'n duvel om te vragen voor een mogelijkheid tot DM.
Het is niet!? eenrichtingsverkeer zegt u?
Ondertussen is vanavond in 020 deze week voor de tweede keer op rij een winkel belaagd en geplunderd door een groep van zo'n 15 jongeren tussen de 14 en 18 jaar oud.
Ies natoer in Islamsterdam....
Altijd weer die jongeren. Je hebt nou nooit een plundering door groep van ouderen tussen de 14 en 18 jaar oud.
@Bakschuif | 08-11-19 | 22:15: Niet alleen in 020 maar op moment ook in Brussel, Luik en Londen. Aanleiding schijnt een racistische uitspraak van een inmiddels ontslagen manager in België te zijn. Logisch dat er dan massaal geplunderd gaat worden. Zucht.
Dat plunderen wordt nog een dingetje de komende jaren.
@Peter777 | 08-11-19 | 22:28 |
Je bedoelt door anderen dan de Belastingdienst?
Een hoop -weggejorist en opgerot- Gelukkig bleef het bij mijn tegel bij een Weggejorist (dank daarvoor) Ik dacht dat ik mijn woorden erg zorgvuldig had gekozen maar vertrouw blind op onze Joris excuses dat ik over de schreef ging. Hoog tijd om snel aan het drink bier te gaan, mijn bakkes te houden en maandag weer keihard aan het werk. Goed weekend allemaal.
Vergeet je schoen niet te zetten; het is misschien voor het laatst.
@Baron Clappique | 08-11-19 | 22:13: Ik heb die tijd gehad helaas, wel vul ik tegenwoordig schoentjes, wat voor erg mooie nieuwe herinneringen zorgt.
Joris is blijkbaar nu zo heetgebakerd dat bepaalde onschuldige woorden al oa " bal" al een Joris opleveren. Ik begrijp het wel, voor je het weet wordt GS weer overal de schuld van gegeven. Dus Ik ga een lekker whiskeytje inschenken en hou het er hier maar bij.
@MoonBeebe | 08-11-19 | 22:16: Ik kan dat ook zeker begrijpen. Ik zal Joris niet tegenspreken. En die whiskey klinkt niet verkeerd, Proost.
De consumptie van bier moedigt doorgaans niet aan je bakkes te houden...
Fijn weekend!
@_Roy_ | 08-11-19 | 22:20: Ligt er maar net aan hoeveel je consumeert. Ook daarmee ben ik wel eens over de schreef gegaan en er kwamen niet veel woorden meer uit volgens getuigen haha. Bedankt, jij ook.
Ach, over 75 jaar is iedereen die dit leest deaut. Ook zal de wereld er dan anders uitzien dan nu. Boeiend. Zinloze actie, ga je lekker druk maken of echt belangrijke zaken in het leven -x-
Beetje argumentatie als Over een paar miljard jaar wordt onze aarde verzwelgd door de zon, dus waar maken we ons druk over.
@Knufter | 08-11-19 | 22:21: Je berekening klopt helaas niet. Vraag maar aan Jesse.
Jongens en meisjes, we denken zeker niet allemaal hetzelfde over de piet-dingetjes.
Maar over het gebruiken van geweld is er toch weinig discussie mogelijk?
Waarom dat goed praten of er begrip voor hebben?
Kan niet, mag niet, moet niet.
Veel reaguurders denken dat geweld de oplossing is.
Men moet van goede huize komen omdat uit hun hoofd praten.
Dit soort geweld is niet ok. Het valt niet goed te praten met een 'maar hunnie begonnen'. Slechte reclame voor het pro-Pieten-kamp.
Niet ergens over mogen discussiëren neigt naar fascisme en is anti democratisch.
Daadwerkelijk de wet overtreden is wat anders, maar erover praten is toegestaan in een democratie.
Dat begrijp jij blijkbaar niet als socialist.
@botbot | 08-11-19 | 22:13:
Veel denk ik niet botbot.
Ze zitten er tussen die gefrustreerde types.
Lekker scrollen wat mij betreft.
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 22:16:
Het pro-Pieten-kamp is diverser dan KOZP.
@Berbaar | 08-11-19 | 22:19: toch denk ik dat justitie en defensie ergens voor nodig zijn.
@botbot | 08-11-19 | 22:13: we zullen op 5 dec. eens kijken als de verongelijkten weer een kinderfeest komen verstoren.
@Blunterman | 08-11-19 | 22:24: Waarschijnlijk wel, maar dit soort incidenten is slechte reclame.
Ach gossie, huillie huillie ineenkeer want de rechtse mensjes doen stoute dingen. De bouwers en boeren moesten desnoods met geweld van berbaartje Den Haag gedwongen verlaten. Want die hadden foute anti-VVD meninkjes. Kostelijk om de krampachtige bij het 'liberale' VeeVeeDee te zien.
Ik ben heel erg tegen deze racistische organisatie maar dit doe je niet. Alles stopt bij geweld.
Behalve K1
Is er iemand gewond geraakt, zodanig dat er een been moest worden geamputeerd? Nee?
Gewoon doorlopen mensen..
Kedichem ? Nee, dat was alleen toegestaan voor linkse actievoerders.
sterk !!
Geweld is niet de weg. Je gaat een ander niet te lijf. Ik vind KOZP ook een stelletje bloedzuigers, maar kan ze verbaal prima aan. Meer dan.
Klopt, maar dat geldt ook voor kopz. Je gaat niet dreigen met de hersenen van sinterklaas enzo.,,
@MoonBeebe | 08-11-19 | 22:10:
Dat was toch de Grauwe Eeuw en niet KOZP?
Eens, maar ik geloof dat Jerry afriyie ook veroordeeld is voor een geweldsdelict toch? Dacht eens gelezen te hebben dat hij een agent had geslagen tijdens het verzetten tegen een arrestatie omdat hij een onveilige situatie creëerde.
Gaap,
na het kopen van een kaartje ontvang je enkele dagen voor het congres het adres van de locatie i.v.m. veiligheidsredenen!
Tijd? 19:00 - 22:00 uur
Entree? Donatie €5,- Als je nu krap bij kas zit maar er wel bij wilt zijn, stuur dan een bericht naar KOZP
Dat komt er nou van, zwarte piet uitsluiten.
Belachelijk inderdaad, dat ze tegen kleine kindjes gaan lopen schreeuwen bij de intocht moet men geen strobreed in de weg gaan liggen.
Zwarte Piet is nog steeds zwart en geen racisme, tijd om "Wildgeraas" weer eens onder de aandacht te brengen.
www.wildgeraasdefilm.nl/
Een 'congres' in een kraakpand. Dan weet je dus dat het stinkt.
De multiculturele samenleving heft zichzelf uiteindelijk op, one way or another...
Nederland is het lelijke eendje van Europa geworden.
Nee, de opvangbak onder het afvoerputje van gans de aardkloot.
Zijn iig wel veel glutenvrije pepernoten!
Nederland is verworden tot een snelkookpan met kapot afblaasventiel.
www.telegraaf.nl/nieuws/569441547/geb...
Nu eens kijken of burgemeesters verschillend geaarde demonstraties in gelijke mate afgelasten, als 'de veiligheid niet kan worden gegarandeerd' (Wagensveld).
Er kunnen 10.000 bloederige aanslagen komen en nog is 'niks de islam aan te rekenen'.
Maar als de emoties wat hoog oplopen over zwarte Piet is de discussie meteen door de voorstanders van ZP verloren. jaja.
Mooi verwoord.
De boel vernielen om een ander de mond te snoeren noemt u een discussie.
Weer wat geleerd.
Geweldig staaltje praktiseren van het gezonde verstand. Chapeau!
@botbot | 08-11-19 | 22:03:
Dat wordt niet gezegd botje.
Dit hele topic is een kinderfeestje. Effe tandje opschroeven. Dit nummer bijvoorbeeld: www.youtube.com/watch?v=mWsxkzSzKRo. Mooi nummer, instrumentaal gezien. Vocals en inhoudelijke teksten kun je over twisten. Maar... niks mee als ik de muziek mooi vindt?
Ook mooi nummer: www.youtube.com/watch?v=BKGNvo8WTrA
Doet mij alleen maar denken aan "O Brother Where Art Though": www.youtube.com/watch?v=YZtgZ5fHOuU
Folklore!
"kankertuig" huh??
U mag weg, wat is dit?
Dusss... KOZP demonstraties toestaan maar niet tijdens de intocht en /of zeker niet in de buurt hiervan. Hier komt geheid heibel van.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. En die reactie van die Pegida lul erbij. Fapvoer voor de linkse media.
Ja, vooral 'op eieren lopen' voor linkse media - dat helpt.
@HogeNood | 08-11-19 | 22:08: Ze in ieder geval geen stok geven om de hond te slaan. En dat is nu wel gebeurt. Dit gaat enorm opgeblazen worden en mensen wordt wijs gemaakt dat iedere pro piet een Tokkie is en geweld gebruikt.
Echt heel erg dom dit.
Overigens interesseert dat hele Sinterklaas feest me niets, de afgelopen 55 jaar heb ik niets meer in mijn schoen gehad behalve een steentje, maar ik heb een rothekel aan de figuren die deze non discussie gestart zijn vanwege discriminatie en gekwetst zijn.
En die debiele discussie zitten we nu al jaren in.
Met acties zoals deze zal die discussie nog wel een tijdje blijven.
Doodvermoeiende onzin.
Gewoon alle pieten blank maken met blonde krullen. Kijken hoe lang het duurt voordat Jerry Aifryer een actiegroep opricht om te eisen dat de pieten zwart zijn.
Een blanke piet met rode krullen noemen we een clown.
Treurig om te zien dat het in de panelen vooral gaat over hoe debiel kopz is. Volgens mij gaat het erom dat mensen een eigen mening niet wordt gegund. Denk een beetje aan jullie grote held Pim en zijn favoriete uitspraak van voltaire.
Treurige is dat het niet enkel om een mening gaat, maar ook daden. Mening is het racistisch vinden en het ZELF THUIS niet vieren. Daden is vergallen van intochten en dreigbrieven sturen.
KOZP mag natuurlijk die mening hebben.
Maar daar blijft het niet bij.
Zij willen dat heel Nederland die mening gaat delen.
Op een buitengewoon onprettige wijze, wie kaatst kan de bal verwachten.
Alleen maar een mening? Lui die werkgevers bellen en gaan dreigen .. hmm ..
@DasKrentje | 08-11-19 | 21:59: Niet jij, maar de wet bepaalt de grens. Triest dat de vrijheid van meningsuiting nu zo selectief wordt toegepast in de panelen.
@beldewouten | 08-11-19 | 22:08: Wat beldewouten zegt.
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 22:11: wat Kuifje zegt.
Zij gunnen jou niet de mening om voor zwarte piet te zijn. Vanuit dat oogpunt begrijp ik dit heel goed. Maar geweld kan niet, van beide kanten niet.
"Volgens mij gaat het erom dat mensen een eigen mening niet wordt gegund."
"Mening niet wordt gegund", zeg je....
De KOZP gunt mensen geen eigen mening over de traditie van het sinterklaasfeest en zet geweld in en/of dreigt daarmee, om de hun onwelgevallige mening bij anderen vooral en eenduidig NIET TE GUNNEN.
Laat Pim er maar buiten, kwezel, als je fascisme in zijn duidelijkste vorm wilt gaan vergoelijken en bagatelliseren, of erger, ben je lekker op weg naar de aloude NSB mentaliteit, waarin de laffe houding zich weerspiegelt dat mee doen met de sterkste, het veiligst voelt. De wederzijds morele zelfpijperij met kennelijke geestverwanten onderstreept dit eens te meer.
@Bakschuif | 08-11-19 | 22:29: Hullie doen het ook. Schoolpleinretoriek.
De stemming in Den Haag was al gemaakt na een serie van dreigbrieven aan bedrijven die de Sinterklaasintocht sponsorden. Een pro-Zwarte Piet bijeenkomst in Scheveningen werd naar goed links gebruik via twitter geframed als zouden de deelnemers de Hitlergroet hebben gebracht, omdat ze zingend ook hun armen geheven hadden. Tot zover de context.
Uiterst dom wanneer de pro-ZP mensen zich verlagen tot geweld. Is nooit goed te praten en keert zich tegen ze. Remkes heeft zo een mooi argument in handen.
Dit zijn geen tradities van de oorspronkelijke bevolking.
Kers en sinterklaas zijn iets van de door de franken opgelegde kerstening.
Nee dan de maretak, ga eronder staan in Duitsland en je krijgt zomaar een tongzoen van een dikke geile Duitse. bah!
Die dikke geile Duitse komt handen tekort om de verrijking van zich af te houden.
@Glasgow Argus | 08-11-19 | 21:57:
Duitsland is groot, het is niet zo dat de overlast van migranten overal een issue is.
Was je erbij? Ben je historicus of antroloog? Of gaat het je eigenlijk alleen maar om die bedachte dikke geile Duitse...?
BTW "franken" betaalde je mee voordat we de euro hadden in de landen ten zuiden van ons. De kerstening kwam van de andere kant. (Weten ze in Dokkum nog; daar hadden ze toen al blokkeer-friezen) Mistletoe gedoe is engels, later amerikaans, btw.
Ik verdenk je een beetje van bepaalde voorkeuren .... iets van sinterkerstklaas mit Bertha und Hanna of zo...
@Bakschuif | 08-11-19 | 22:39:
Je mag terug gaan de plas over, want het bevalt je niet in de veilige omgeving die wij jullie familie hebben geboden als vluchtelingen in de jaren 70.
En nu nog geen meerwaarde ook, subsidies en graaien en ons belachelijk maken.
Waarom? Dit verdienen wij niet.
Tja, dit zijn de gevolgen van een ruggengraatloze overheid die geen stelling durft te nemen en met pappen en nathouden proberen te overleven. Echter op den duur gaat het volk het zelf op zijn manier oplossen. Succes Rutte, dit is nog maar het begin.
Exact dit.
voltreffer. Correcte beschrijving in drie regels maakt het verdere geneuzel overbodig.
Ach, de maat is een keer vol natuurlijk. Er zit een grens aan de andere wang toekeren...
Nederland is beter af zonder de Randstad. Kunnen we lekker normaal Sinterklaas vieren zonder lastig gevallen te worden met dit soort kozp vs kokozp onzin.
Nederland is de Randstad, de rest zijn stomme kudtboeren met een achterlijk accent.
Hahaha, vooral niet naast je schoenen lopen. Zet maar een groot hek om de randstad dan regelen wij onze shit wel in de rest van Nederland.
Ik Ben voor en dan alleen Utrecht, zuid Holland en noord Holland betalen voor Brussel en de rest onafhankelijk, minder toerisme en minder economisch goed zonder haven Rotterdam maar zo be it
@Von Knarrenstein | 08-11-19 | 21:55:
En in de randstad hebben ze geen accent. Je mot wel erg plat Amsterdams lullen om zoiets te beweren...
Wordt 's wakker joh: Nederland IS de randstad al! We worden met 700 paupers per maand erbij in no time het Hongkong van west-Europa. De zgn. natura-gebieden zijn de stadstuintjes en de boeren moeten uiteindelijk allemaal oprotten om er nog 14 miljoen pauper bij te kunnen planten. En jij denkt dat je veilig weg kunt kijken en dat je buiten schot blijft? Vergeet het maar.
Wel beetje vreemd om te zeggen dat "die hele kut piet nu wel afgeschaft mag worden" na eerder consistent de traditie te hebben verdedigd (en met goede argumenten)
Ja, dit zootje is dom en achterlijk maar dat doet mij niet juichen voor de achterlijke en beledigende argumenten van het anti zwarte piet standpunt.
Op de foto's van Regio15 zie ik tientallen agenten, er schijnen hondenbegeleiders te zijn er er was zelfs een helikopter in de lucht. Raar hoor, we lezen elke dag dat er te weinig politie is, maar op een vrijdagavond om 20 uur is er volop politie aanwezig. Zou best kunnen dat deze actie werd verwacht ....
Gewoon dom gedrag, als je met geweld begint ben je af. Hier gaan Joop en andere kleffe sites voordeel uithalen en de eerste drie weken staat dit vol in het nieuws.
En bedankt maar weer jongens.
Tsjonge jonge waar zit je verstand.
Ja dit is wel een beetje 'hun doen het 10 keer nu doen wij het ook'. Helaas.
Morgen voorpagina van alle kranten.
Thea en Theo Vinex zullen niet weten hoe snel zich te distantiëren van het pro-Piet sentiment.
Lekker gewerkt pikken lol
@Berbaar | 08-11-19 | 21:55: ja, straks ben je voorstander van geweld als je piet zwart vindt of wilt.. Dom...
@Berbaar | 08-11-19 | 21:55: Jij hebt geen idee hoe normale mensen leven vanuit jouw leefomgeving in amsterdammertje, dus bespaar ons het negatieve kleinerende gezever.
Intellectueel ben je nogal een onbenul.
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 22:06:
Eens.
Mij maakt de kleur weinig uit maar als je er dan toch een mening over hebt dan is dit je met een dubbelloops in je voet schieten.
Gewone gematigde mensen zullen zich ver van het pro-piet sentiment gaan houden.
Tel uit je winst.
Nee, geen geweld gebruiken.
We stemmen ze weg. Maar wel gaan stemmen dus. En niet op D66, noch GroenLinks of PvdA.
"Nee, geen geweld gebruiken. We stemmen ze weg " Met dan een officiële rode stemknuppel, buiten het stemhokje, maar wel netjes in het witte rondje wat hun kop markeert. Wise up..... Democratie is nagenoeg dood.
Een stel marginale figuren tot norm verheven met dank aan de NPO. En maar blijven zuigen en irriteren terwijl de "rest van Nederland" niet gehoord wordt. Dan komen de tokkies als eerste in verzet en krijg je dit soort shit. Ik heb geen medelijden met de KOZP'ers maar netjes is dit niet, maar wèl te verwachten imho. Het gaan nog interessante tijden worden de komende tijd, de lontjes zijn kort en alles vaasjes al kort en klein in Nederlandje.
Ik vind het jammer, dit word straks alleen nog Halloween omdat Kerst ook onmogelijk gemaakt gaat worden
En het suikerfeest en de Ramadan natuurlijk.
Dit had Sinterklaas nooit gewild. Hij draait zich om in zijn graf.
Ze doen een AFA-tje.. Niks aan de hand toch?
Eencellige denken dat geweld iets oplost.
@botbot | 08-11-19 | 21:46: Ook meercelligen denken dat. Zonder geweld kunnen we niet overleven.
@botbot | 08-11-19 | 21:46: U geeft een foei gesprek wanneer u vrouw met geweld word verkracht? Nuff said.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:54:
We hebben hier vrijheid van meningsuiting,.... koester dat.
@BSE rundfunk | 08-11-19 | 21:47: hoe zit het dan met de dreiging van geweld?
Even btje pedagogisch bekeken ook.
Mag en hoort niet, maar soms werkt het wel?
@botbot | 08-11-19 | 22:00: Daar gaat het niet om bij uw standpunt. Vvmu heeft KOZP allang afstand van genomen door geweld en intimidatie te plegen. Ik heb geen medelijden met ze.
Die mensen hebben het volste recht om tegen Zwarte Piet te zijn net als ik die voor Zwarte Piet is.
Maar op deze wijze protesteren gaat mij veel te ver, daar kweek je geen sympathie mee.
Nee dat zagen we op 5 december de laatste jaren.
"daar kweek je geen sympathie mee. " Joh. je meent het.....
Deed de KOZP dat dan wel? En hielp het om ze tegen te gaan? Of heb je een spontane aanval van het tegenwoordig erg heersende virus van de "Deugeritus"?
Stóken? Niet zo dramatisch doen hoor.
Het is meer kietelen.
De overtreffende trap van in je eigen voet schieten kan je wel aan tokkies over laten.
Toedeledokie sukkels.
Het lijkt wel of de Tokkies de enige groep zijn die wel vechtend ten onder gaan. De rest van Nederland kijkt naar The Voice ofzo.
Ik wijs KOZP-leden altijd de verkeerde weg naar het station.
Tja ik ben nu eenmaal geen revolutionair, maar ik draag mijn steentje bij!
@Badr Haary | 08-11-19 | 21:41: Tokkies kijken Voice
@Badr Haary | 08-11-19 | 21:41:
Of luistert naar simon&garfunkel tijdens het belangrijk reaguren. De elite...
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 21:42:
Goed bezig H_K, ik zou ze ook het bos in sturen ;)
Voltaire draait zich om in het Panthéon, ook al heeft hij de bewuste uitspraak nooit gedaan.
Gevoelig onderwerp blijkbaar. Blij dat ik altijd half tam reageer. Tokkie's gonna tokkie, links altijd maar zuigen. Kan niet echt goed blijven gaan. Plop.
En wie krijgt nu de zwarte piet toegespeeld ?
Onze model burgers?
Oh wat ben jij stout hihi.
Maar als een intellectueel een manifest schrijft waarin het idee van geweld als laatste redmiddel ingezet mag worden om de culturele integriteit te beschermen, mag geweld dan wel?
Waar houdt democratie op?
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 21:42: Waar Vigilantism begint? en.wikipedia.org/wiki/Vigilantism
Gebeurd idd nooit, normaal laat iedereen ze altijd rustig demonstreren.
Een mening kan beledigend zijn, als ik mijn mening geef, dan kan dat voor iemand anders beledigend zijn, bovendien is belediging voor sommige mensen gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen. En dat zou dan kunnen betekenen van oh dan mogen we daar niet over praten want dat is beledigend. Dat is heel erg multi-interpretabel.
Beledigen/uitdagen e.d. kan verzachtend zijn in strafrecht trouwens.
KOZP perdikten als eerste geweld dat zijn feiten. Kap met reaguren leugenaar. Je neus is inmiddels net zolang als die van pinokkio Rutte.
youtu.be/jvkshYLyi1k
Wel zo netjes denk hè.
Het leuke van zwarte Piet spelen, was dat je anoniem was. Misschien kunnen we iets met maskers gaan doen, die roetvegen zijn stom
Gewoon Halloween vieren, is toch veel leuker dan dat kneuterige Sinterklaas feestje.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:35: Juist dat kneuterige is wat ik wil behouden, zonder me voor van alles en nog wat te moeten schamen of schuldig te voelen. En ja, dat is dus lekker kneuterig mét Zwarte Piet. Omdat ik er niets kwaads in zie en nooit heb gezien.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:35: Ik vind Sinterklaas wel een leuk feest, en de optocht vorig jaar in Den Haag was erg goed georganiseerd. Past bij het Nederland waarin ik ben opgegroeid.
Jaaa… het grote burqa feest, allemaal anoniem in een vuilniszak over straat en Alla Akbar schreeuwen. Kijken wat er gebeurt. (Sorry, beetje 'different' vandaag... ;-)
@Angélica de Sancé | 08-11-19 | 21:47: Boerka's vieren geen feest. Die houden niet van verzetjes.
@Zalluf | 08-11-19 | 21:40: Ardberg kreeg natuurlijk nooit wat in zijn schoentje .daarom noemt hij het nu kneuterig.
Het leuke van zwarte Piet spelen, was dat je anoniem was. Misschien kunnen we iets met maskers gaan doen, die roetvegen zijn stom
Roetvegen vind ik inderdaad te smerig voor woorden, lijken wel zwervers. De Bijenkorf had ooit een actie met Gouden Pietjes. Vond dat wel een originele actie, misschien dat we naar zoiets toe kunnen?
Historisch gezien is Nicolaas van Myra van Turkse afkomst en kan er dus nooit sprake zijn geweest van enige vorm van slavernij. Vraag het aan maar aan de Turkse ambassadeur in Nederland en hij zal bevestigen dan Turkije nooit aan slavernij heeft gedaan.
Dat was vóór ze daar overlopen werden door de oppressors van Mo. Maandag krijgen we daar nog een stukje oppression van mee.
Maakt geen reedt uit. als je zo dom bent om dit soort acties te voeren voor behoud van zwarte piet t.b.v. een kinderfeest dan hoor je eigenlijk in een luchtdichte vriesruimte van de pakjesboot naar Spanje.
Nee, Nicolaas van Myra was Grieks en niet van Turkse afkomst. \
Jij hebt zeker ook na de jaren 80 pas onderwijs gehad en weet derhalve vrijwel niets!
Nicolaas van Myra was een Byzantijn. De "Turken" die nu het land bewonen dat nu als "Turkije" bekend staat zijn afstammelingen van Turkmenen en Seltsjoeken die vanuit Midden Azie naar het westen trokken en de Byzantijnen (Het Oost-Romeinse rijk) die eerder Grieks waren onder de voet liepen en naar goed Turkse traditie op een genocide trakteerden.
@litebyte | 08-11-19 | 21:37:
Geweld gebruiken getuigd van gebrek aan alles wat je menselijk maakt.
Nu wordt het geweld extra door de pers uitvergroot en maakt van de Sint voorstanders een clubje domme tokkies.
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van KOZP om dit soort excessen uit te lokken en wachten tot er iemand hapt.
Geen aandacht aan besteden aan voor en tegenstanders en de kinderen hun feestje laten genieten.
Kinderen leggen geen associatie met slavernij, dat wordt ze nu ingeprent door KOZP met de bedoeling deze generatie een schuldgevoel aan te praten.
Hoe meer kinderen een ingezaaid schuldgevoel hebben des te sneller Sint zal verdwijnen.
@du Roi Soleil | 08-11-19 | 21:42: Kijk eens aan. Iemand die weet dat kennis macht is.
Nou, Die ramen hoefen in iedergeval niet meer gewassen en gelapt te worden.
Toch wel weer heel jammer dat dit gebeurd.
Het ging juist zo goed met de reacties die ik hoorde over de geplande intochten.( Alles bij het oude houden).
En een “dreig” brief natuurlijk ook niet echt een goed begin.
Leuke vergaderzaal “ anarchistisch bolwerk” overigens .
** Zeg me wie je vrienden zijn en ik vertel je wie jij bent**
Meer een kwestie van gebrek aan hersencellen.
@litebyte | 08-11-19 | 21:34:
Ik vind van niet.
@Badr Haary | 08-11-19 | 21:35: nee, als je hoopt juist op meer weerstand tegen zoiets als zwarte piet moet je dit soort acties voeren.
Helaas, zo hebben die KOZP zeurfiguren weer een geweldig podium.
Kunnen we niet een Kick Out Mark Rutte beginnen? Dat moet toch kunnen binnen de gegeven grenzen lijkt me. Dan houden we het congres tegelijk in de Arena, Kuip, Gelredome en PSV-stadion met een live verbinding. Schermen buiten voor wie er niet in past.
Beste idee van de dag op de knipsessie van de moskee na. Ik ben voor! KOMR. Kick Out Mark Rutte.
Once you go black, you never go back! Ergo Zwarte Piet forever!
KOZP is eigenlijk de nieuwe Theo Van Gogh. Ze durven onpopulaire meningen te verkondigen. Ze durven te zeggen wat je eigenlijk niet mag zeggen en jagen daarmee de hele goegemeente op de kast die niet tegen een mening kunnen. Mag in het rijtje Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Geert Wilders en de fans van Bløf.
Zit je nu express poep te spuien om reacties te ontlokken?
Onzin. Drink er nog eentje....
@Winter_is_coming | 08-11-19 | 21:31: Doe eens een gok.
@Winter_is_coming | 08-11-19 | 21:31: Hij heeft wel een punt dat het verkondigen van extreme meningen niet alleen aan KOZP toe te schrijven valt. Anderen gingen hen voor. Je zou zelfs kunnen zeggen dat KOZP een typisch Nederlands verschijnsel is.
Drankorgel.
@Winter_is_coming | 08-11-19 | 21:31: Wat klopt er niet? Onpopulaire meningen waar mensen aanstoot aan kunnen nemen zijn blijkbaar alleen toegestaan voor de borealen.
Theo heeft nooit geweld gepredikt. Je bent echt af nu, stop met reaguren. Je doet je voor als liberaal, maar je praat als een extreem Linkse gek. Man, ga je eff in een hoekje schamen kneus.
Wie sympathiseert met geweldplegers die de vrije mening willen kortwieken, is geen haar beter dan Van der Graaf of Bouyeri.
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 21:34: Welk punt heeft hij dan?? Wie van predikt er nu daadwerkelijk geweld? Precies!
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:37: als een tiental verongelijkte donkere medelanders de grote meerderheid je wil op leggen ten koste van alles. Als het een mening was geweest had je geenBlokkeerfriezen of ME nodig gehad.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:38:
Jij snapt er echt helemaal niets van.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:39: Ik ben geen fan van KOZP, maar ik was ook niet zo'n fan van Theo. En Theo riep ook een boel rare dingen. VVMU enzo. Dat geldt dat toch ook voor KOZP?
En vanavond hield die club gewoon een vergadering. Waarom moet je ze dan aanvallen? Lijkt op wat extreemlinks ooit deed met die club van Janmaat in Kedichem.
@Superior Bastard | 08-11-19 | 21:46: Heeft Theo geweld gepredikt tegen de Islam ja of nee?
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 21:46: Nogmaals ik keur het noch af noch ondersteun ik het. Feit blijft, Theo perdiktte nooit geweld. KOZP wel, en dat zijn de feiten.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:49: Het bleeft niet bij prediken, het wordt ook uitgevoerd (zijn er voor veroordeeld) en er wordt actief mee gedreigd. U herinnert zich nog de 'speciale aandacht' die sponsors in Den Haag beloofd is??
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:49:
Zwijgen is toestemmen .
De mensen die altijd beweerd hebben dat Theo het eigenlijk zelf een beetje uitgelokt heeft (had-ie-maar-niet-enz.) kunnen nu zeggen dat KOZP het over zichzelf uitlokt (eigen schuld enz.)
.. maar goed. Zo zie je maar weer dat extremisten alleen maar meer extremisme wakker maken. Dat is ook hun doel. Geen goed doel.
Wat een niveau en vergelijk. Ik ga er niet eens op in.
manmanman
Foei: toen hij zei:
@Ongeblustekalk | 08-11-19 | 21:36: Het is ironisch bedoeld maar u snapt ongeveer de helft van de mensen niet en van de anderen niet veel.
Gerechtigheid.
Ik zie alleen maar niet of haast niet gekleurde mensen op die foto.. doe ik iets verkeerds?
En Quinsy Gario maar lachen, dit was zijn "kunstproject".
Ja een 'sociaal experiment'. Leuk om de complete saamhorigheid van een (ooit) vreedzame samenleving op het spel te zetten voor je kunstzinnige gesubsidieerde experimenten. Weerzinwekkend.
Dat wordt weer weken over extreem-rechts geweld zeiken bij de Publieke Omroep, waarbij alle pro-Pieten als extreem gewelddadig weggezet worden.
Deze buitenkans zullen de anti-Pieten zeker niet aan zich voorbij laten gaan.
Zucht.... kunnen we niet Krampus introduceren als knecht van Sint en dan dat amerikaanse halloween lekker in Amerika houden?
Een zéér donkergroene Zwarte Piet zou kunnen.
Een 'Verklaring Verknochtheid Oudnederlandse Cultuur' zou ook geëist kunnen worden in bepaalde gevallen.
Is toch ook veel gaver dan zo een springerige neger?
Ik ben geen KOZP-fan, maar het gaat me te ver om ze te verbieden. Of om ze lastig te vallen en te intimideren. Leven en laten leven.
Oh, en wat doen zij zelf dan ??
@ZZP-er | 08-11-19 | 21:30: Niet zoveel want ze worden overal weggejaagd
Mja, KOZP is niet van het leven en laten leven. Integendeel.
Toch hoort het niet om deze extremisten met gelijke munt terug te betalen.
Wanneer je niet tegen identity politics bent, ben je voor de multiculturele samenleving/stad.
Wel even nadenken voordat je wat post, ouwe commie.
@ZZP-er | 08-11-19 | 21:30: Als ze over de schreef gaan dan kan de politie erop af. Geen extreemrechtse knokploegen svp.
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 21:36: 'dan kan de politie er op af'... inderdaad, 'kan'... Of ze dat daadwerkelijk gaan doen is in deze tijd maar helemaal de vraag, jeweettog.
-
Enne.. 'leven en laten leven' is het nieuwe 'ieder voor zich en God voor ons allen' van -- vooral -- de linkse kerk.
Het is vooral treurig en armoedig. Treurig omdat ik ieder kind een feest zou gunnen zoals in mijn tijd en de tijd van mijn kinderen. Armoedig vanwege het niveau van beide partijen, door de over elkaar heen rollebollende volwassenen is het leuke er voor altijd van af. Het is alsof de ziel uit dit land is, dit komt nooit meer goed. Hier zullen nooit winnaars uit voortkomen.
Actie = reactie.
@ZZP-er | 08-11-19 | 21:30: Het is vooral oliedom.
Over je eigen glazen ingooien gesproken... Leuk dat de zogenaamde Pro-Pieten ook de overgrote meerderheid van Nederland die voor traditie is zwart lopen maken. En ja, schaf gewoon het officiële Sinterklaasfeest vanuit de overheid af. De politiek, ook de gemeenteraad moet zich niet bemoeien met het organiseren van een volksfeest. Schaf van mijn part ook de officiële Christelijke feestdagen helemaal af en laat burgers, bedrijven en scholen gewoon zelf bepalen wanneer men vrij neemt en om welke reden in een vrij en land met scheiding van Kerk\Moskee\Tempel en Staat.
Kunnen de anti-Zwarte Pieten fijn gaan mokken of met hun roetveegpietjes en regenboogmiepjes een eigen feestje vieren, terwijl in elke gezonde Nederlandse vereniging, normale scholen die niet in de linksdraaiende Deugsteden wonen, en in vrijwel iedere huiskamer de Pieten gewoon roetzwart met rode lippen en gouden oorbellen blijven. En de kindertjes die er een neger in zien een positief beeld meegeven over wat negers doen, namelijk snoep en cadeautjes uitdelen en je straffen als je stout bent. In plaats van eeuwig klagen over slavernij waar ze nooit in hebben gezeten, in Opsporing Verzocht verschijnen, buitensporig vaak in uitkeringen of gevangenissen zitten, rappen dat alle vrouwen hoeren zijn die hun doekoe moeten geven voor hun dope en kitscherige bling. Of andermans bezittingen of vrijwillige samenkomsten en feestjes slopen en verstoren..
Die Kick Out KOZP club staat er gekleurd op zo. Geven blanke traditie- en vrijheidsvoorstanders een slechte naam en vies bruine kleur, net zoals KOZP mensen van kleur degradeert tot een stereotiep van eeuwige zeikers.
Persoonlijk heb ik het Sinterklaasfeest al afgeschaft. Kan gewoon door niet meer mee te doen aan het commerciële gebeuren.
Ik ben wel altijd groot liefhebber geweest van deze traditie, waar ik in zwarte Piet nooit een racistisch symbool heb gezien.
Ik ben gewoon moe van het feit dat de winkeliers me gaan opleggen wanneer ik iets voor een ander moet kopen. Bepaal ik zelf wel.
Mooi dat u oppert dat de overheid voor ons, het Nederlandse volk, geen Sinterklaasjournaal of ander entertainment moet voorschotelen. Dat vind ik namelijk geen taak van de overheid. Daar gaat het dus mis.
En de naam Kick Out Zwarte Piet is een agressieve naam.
@keestelpro | 08-11-19 | 22:11: mee eens,kick out ongedocumenteerde vreemdelingen ook.
Er is geen discussie meer mogelijk over de multiculturele maatschappij die door ieders strot wordt geduwd. Mensen willen zich op de één of andere manier toch uiten..
Er is niet veel mis met een functionerende multiculturele maatschappij. De pest is dat er zo veel rotte appels rondlopen die niet mee willen doen en dus functioneert het niet.
Forceren, wat met name links en onze bestuurders doen, werkt niet. De rotte appels willen niet en de gemiddelde Nederlander is het zat om elke keer de andere wang ook te laten beroeren.
Er worden te veel privileges uitgedeeld aan groepen mensen die het eigenlijk niet verdienen. Dat wordt als oneerlijk gezien.
De meeste bans zijn bedrog
en als ik wakker wordt naast GU
Dan bant hij nog
Met zijn allen...!
Marco Borsato? Wat heb ik nu gewonnen
Beter dan john iewwwwwww bank. XD
Droeftoeters..
Ja, echt heel erg, en ik veroordeel het dan ook.
Verder kan ik er geen seconde wakker van liggen, voel ik me totaal niet schuldig en zie ik niet in waarom als een paar idioten die KOZP eikels belagen dit slecht op de rest van de pro Piet gemeenschap zou moeten afstralen.
Foei. Het is zo ontzettend wanneer gewone burgers de nieuwe fascisten koekjes van eigen deeg serveren.
Kan niet en mag niet. Botte intimidatie & politiek geweld zijn linkse dingen - en horen dat te blijven.
90 uur schoffelen voor kokozp! Dat zal die vlegels leren!
Dom, dom, dom.
Ik ben gvd óók pro zwarte pik.
Om dit met geweld af te dwingen is net zo achterlijk als KotsZP zelf.
OT: Kan er geen grafiekje op de frontpage komen met hoe snel de gerehabiliteerden weer permaban hebben? Ik vraag het voor een vriend.
Ze vliegen er met bosjes tegelijkertijd uit valt me op
@Kladderadatsch | 08-11-19 | 21:53:
Zo zie je maar. Eenzame opsluiting leid tot recidive. Joris had ze beter naar Noors model moeten heropvoeden. ;-)
Vreemde tweet.
Maar 2x geretweet met zo veel 'volgers'
Tja domme actie dat direct in de KOZP slachtofferkaart speelt.
Ik stel voor om iedereen preventief een land uit te zetten.
Hé Kolonel!
Met of zonder uitkering?
We kunnen er gewoon een jaarlijkse klassieker van maken: KO KOZP vs KOZP. Doen we het in een stadion op 5 december. Kan de rest van NL gewoon sinterklaas vieren op die dag.
Dit incident verandert voor mij niets. Ik ben nog fel anti-KOZP en zal dat blijven ook al komen er dagelijks pro-Piet hooligans in het nieuws.
Strijden doe je met woorden. Maar wanneer kozp jarenlang (semi)geweldadige acties voert en tot meer oproept moet je geen huiliehuilie doen wanneer een ander mafkees kokozp opricht met identieke methodieken.
Aat Primaat. Met je Skrewdriver shirt.
Nutteloos volk valt nutteloos volk lastig.
Niet druk om maken.
'Oh en als het zo moet, schaf die hele kudt-Piet dan NU maar af.'
Nee
Voordeel is wel dat steeds meer mensen er helemaal klaar mee zijn en we straks weer gewoon een kinderfeestje hebben, ongeacht hoeveel schmink er opgesmeerd wordt want dat zal iedereen ondertussen wel een worst wezen
. Dat gun ik die kinderen wel. En over 10 jaar kijken we met plaatsvervangende schaamte terug op de afgelopen paar jaar. Waar een klein land klein in kan zijn. Achterlijke cultuur.
Net zo achterlijk als eeuwig blijven hangen in slachtofferrol vanwege slavernij. Achterlijke cultuur.
Als de fanatieke voor- en tegenstanders nu op een veldje in Beverwijk afspreken om te gaan matten kan de rest van Nederland ongestoord hun kinderen voor de gek houden.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:23: Je geeft die achterlijke cultuur wel heel veel aandacht, een echte Nederlander kan daar tegen.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:24:
Nee, een echte Nederlander kan daar niet tegen. Niet in Nederland.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:24: Nee, een echte Nederlanders is het een keer zat. Dankzij wegkijkers en nuanceerders zoals jou lopen er dalijk weer kaalkopjes door de straten. Bedankt daarvoor.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:23:
Onzin,ik ken genoeg donkere mensen die niet zwelgen in zelfmedelijden en hun slavernij verleden.
Maar men vind zwartePiet toch een raar iets,misschien omdat hij nog 'lief' is voor kinderen dat men nog zoiets heeft van 'ach,whatever' maar het is en blijft een stereo typering.
Piet kan best bruin blijven en misschien een andere rol krijgen. Als hij uot Afrika zou komen is een blauw piet ook weer zo raar of het moet een Bliepie zijn.
Persoonlijk zou ik graag de Sjimmie transformatie zien maar dat is een beetje te omslachtig dus laten we maar gewoon die kleur vallen.
www.google.com/search?q=sjimmie+door+...
Ik kijk er niet van op. Jarenlang voornamelijk intimidatie en geweld van de linkerzijde. KOZP, AFA, Milieu defensie, Greenpeace etc etc. Zolang het de Linkse ideologie aanhangt is geweld en intimidatie toegestaan. Dit is een oorzaak en gevolg verhaal. Tja, de politiek en justitie hebben jarenlang dat geweld en intimidatie gedoogd of nauwelijks aangepakt met als hoogtepunt de moord op Pim. Wie zaait zal oogsten. Ze zoeken het maar uit vanaf nu. Dankzij jarenlang wegkijken komt ook ineenkeer extreem Rechts weer terug. Ik ben nu politiek correct. Ik weiger nu een standpunt in te nemen: Ik keur het noch af noch ondersteun ik de actie.
Je haalt er wel heel veel bij nu. Vergeet Pol Pot en de RAF niet.
Ik vind dat het al lang geduurd heeft eerlijk gezegd, precies om de punten die jij aankaart.
Dan heb ik het niet eens over het geweld van onze nieuwe culturen tegen bejaarden/homo's/joden/vrouwen etc.
Er komt een tegenreactie als er niet opgetreden wordt door degenen met een geweldsmonopolie.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:24: Paul Rösenmoller was aanhanger van Pol Pot regime, nooit afstand van gedaan. De SP had heel lang een band met het China van Mao. Je kunt lullen wat je wilt, maar dat zijn de feiten in Nederland. Je kan zonder problemen met vlaggen van Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot of de USSR rondlopen. Extreem rechtse vlaggen en afbeeldingen zijn verboden. I rest my case.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:34:
SP heeft, toen de wandaden van Mao bekend werden, afscheid genomen van al het Maoïsme. Ze zijn nooit pro-Stalin tankies geweest.
SP is één van de weinige integere partijen in dit land die opkomt voor al het volk dat minder dan twee keer modaal verdient. Tevens zijn ze tegen migratie en mild Euroskeptisch. Waarom haal je die in vredesnaam bij je rare rant?
Bal en kaats, hoe fucked up het ook is: nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_Cent...
&
www.rd.nl/vandaag/binnenland/de-slag-...
@MichaelS | 08-11-19 | 21:53: SP blijft een socialistische partij, maakt me geen donder uit of ze integer zijn of niet. Ik wil ook geen NSB of NSDAP partij in ons parlement. Zelfde laken een pak.
Geen aandacht geven graag, beide kanten niet. Dank.
Dom populistisch tokkievolk. Nooit meer zeuren dat het geweld altijd van links komt.
Het geweld komt bijna wel altijd van links. Dit vast ook.
@Kaas de Vies | 08-11-19 | 21:20: of is een reactie op linkse onrechtvaardigheid.
"Nooit meer zeuren dat het geweld altijd van links komt." Klinkt eigenlijk wel bizar, of niet?
@Kaas de Vies | 08-11-19 | 21:20: opmerkelijk dat pre-communistische regimes met geweld uit het zadel moesten worden gewerkt, en dat communistische regimes voornamelijk door eigen falen in elkaar storten of een opstand van hetzelfde 'volk'. Zelden door rechtse revolutionairen.
@Winter_is_coming | 08-11-19 | 21:27: Kleine geschiedenisles. Chili 1973
@Ridde Rogter | 08-11-19 | 21:32: zelden is niet nooit
@Winter_is_coming | 08-11-19 | 21:27:
Vergeet ook even de omverwerping van de tweede Spaanse republiek,de staatsgreep in Portugal en Griekenland.
En laten we niet vergeten de coupepoging van de rechtse contra's tegen de Linkse sandinisten
Joris heeft de hertog jan gemist in de bonus zie ik al.
Het perfecte topic om lekker je bek te houden als je Nick je lief is.
Goed weekend allen, ik ga me schminken.
Hahaha
Tonniehelmond | 08-11-19 | 21:49
Het waren twee mooie dagen Tonnie. Je was gewaarschuwd.
Ik weet niet hoor, de ontmanteling van de Nederlandse cultuur gaat gestaag en zeker door. Er wordt niet geluisterd naar het vreedzame protest. Wat moet je dan, alles heeft zijn grens.
Van Rossem durft niet mee te reaguren want G-Unite is in bloedvorm vanavond.
Benieuwd naar de muzikale begeleiding van GU
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 21:20:
Bodybag van Obituary
Lol. Ja ik kruip onder een dekentje op de bank. Met pepernoten en speculaasthee.
@G-unite | 08-11-19 | 21:21:
Lekkere muzak!
www.youtube.com/watch?v=jnsjVD8dZCQ
@G-unite | 08-11-19 | 21:21: ik heb save a prayer door eodm vanavond (los van topic).
@G-unite | 08-11-19 | 21:21: Kan je Kreator - Enemy of God ook van harte aanbevelen.
@Vanilla | 08-11-19 | 21:46:
Extreme aggression is beter.
@Vanilla | 08-11-19 | 21:46: He bah, Kreator
@G-unite | 08-11-19 | 21:49: Inderdaad. Ze hebben veel goede nummers gemaakt. Wellicht kun je SOD ook nog wel waarderen. Headbang ze!
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 21:49: Je kan niet overal van houden he ;)
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 21:20:
The eliminator, Agnostic Front
@Vanilla | 08-11-19 | 22:05:
Oké, een ballad van mij. I am a Turtle, Bloodbath (live)
www.youtube.com/watch?v=4kZ5qLRqsdQ
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 22:12: kan ik zeker waarderen
@miko | 08-11-19 | 22:10: doe me dan maar liever Minor Threat. www.youtube.com/watch?v=2nzKnSUQbO8 deze is trouwens eigenlijk weer akelig actueel.
Maw het was es te verwachten helaas
Reichtags brennt deja vu.
Het is ook altijd wat met die linksen onderling.
Jemig... 'in verzet PVV'.
Dom, jongens...
Met zulke vrienden...
Duitsland werd ooit ook aangevallen door "Poolse" soldaten, kuch...
Geweld als antwoord van eigenrichting op ontwrichtende zaken in onze maatschappij is altijd fout. Dan geef je ze juist weer iets om mee te slaan.
Als marginale grieven door de MSM tot norm worden verheven, zullen de meesten die zich niet gehoord weten hun onmacht en frustratie uiten in de kroeg, op Facebook of GS. Helaas stellen we vervolgens jaar in jaar uit vast dat die marginale grieven nog meer gefaciliteerd worden. Het is daarmee een lose-lose-situatie geworden. Met alleen verbaal verzet verliezen de voorstanders van ZP omdat ze door de MSM genegeerd en weggehoond worden en met fysiek verzet verliezen ze omdat dat nu eenmaal niet hoort in een democratie. Zo heeft KOZP haar rol als agent provocateur met succes gespeeld. En ZP? Die sterft al jaren een langzame dood, helaas.
Wie is hier nou de snackbar!
Waren het niet toevallig linkse pro-pieten?
Die waren van de verstoring met geweld..
Of linkse onderkoffer, Provocateur-Pieten!?!
OMG! Nu weet je echt niet meer wie wie is...
Oops dit is een riskante comment is gebleken.
-reaguursel-under-investigation-
@Aristotalloss | 08-11-19 | 21:18:
Aangekondigd per tweet, mét pvv genoemd. Het zou zeau maar een framewerkje kunnen zijn. Dát zou een geweldig staartje geven. *handenwrijven doet
@NiCeY | 08-11-19 | 21:20:
Vreemde tweet ook.
Maar 2x geretweet met 2k aan volgers.
@NiCeY | 08-11-19 | 21:20: vraag het me ook af, zijn ze écht zo dom?
@NiCeY | 08-11-19 | 21:20: Valse vlag... Maar wie zit er dan achter? De Roetveeg-Pieten van de AIVD? Deep State? Black Panthers? PvdAntiPiet?
Ik ga verhuizen naar Libanon of zo. Daar is het tenminste rustig.
Dit land is gek geworden!
@Aristotalloss | 08-11-19 | 21:27:
Of Syrie.. Daar liggen alle onderste stenen los. Kan je mooi hutje stapelen.
Jij doet niet mee de boel weer rechtzetten hier?
Werk zat.
Associeer nuchtere Hollanders aub niet met doorgesnoven hooligans die bang zijn voor een mening. Nederlanders kunnen wel wat hebben.
Ergens vind ik het tragische zo langzaam aan hilarisch worden:
De groeiende tweespalt in de samenleving, over migrantenbeleid, economisch vluchtelingen, botsende culturen, religies en noem het op, komt tot een gewelddadige climax omtrent een lullige, blije clownsfiguur die in een kneuterig pakje naar kinderen loopt te zwaaien en met snoep gooit. De enige manier waarop je hier nog overheen kan, is met doodseskaders gekleed als Pardoes van de Efteling.
Reaguurders vallen gelijk herfstbladeren *in dichterlijke bui is*
Kijk! Het regent! Permabans!
@keestelpro | 08-11-19 | 21:22: Keep falling ..
Wtf!?! Het land dondert in elkaar!
Is dit het begin van de 'it giet oan' die je wist dat zou komen?
“Shit is going down”, zou Eric Cartman zeggen.
www.youtube.com/watch?v=pSGtKu1MU60
Stuur die zogeheten Pro-Pieten en KOZP mongooltjes naar een weiland en laten ze het daar uitvechten.
In de buurt van Beverwijk of zo.
Nee, dat mag niet. Heeft iets met stikstof te maken.
Vraag me af wat jij bent dan .
Dat hoeft nu ook weer niet leo maar ik deel Uw weerzin tegen beide groepen drammers.
@Berbaar | 08-11-19 | 21:46: van mij mogen ze.
Spreek dan af dat we rond 5 december het laten rusten.
Kedichem in reverse
Uiteindelijk zal het tegenovergestelde bereikt worden door de KOZPs en Sylvana Simonsen...
Die "pro-Pieten" (hoe sneu als dát je drijfveer in het leven is, idem voor KOZP) hebben geen benul hoe je je moet gedragen als je meent een voorstander te zijn van de vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat ook je grootste tegenstanders niet de mond moet willen snoeren. Tjongejonge, en we zijn nog geen week verwijderd van 2 november...
Denk dat dat niet de vvmu hoek is, meer cultuur onder vuur maar dan extreme types.
Precies dit.
weggejorist
Jammer, ondemocratisch, dom en contraproductief. Dit is precies wat KOZP in de kaart speelt.
Volgen Mijn niet waarom zou kozp daar voordeel van krijgen 99% walgt van die lui
Net als die gasten van kokf
Beter bewijs dat die pro pieten zwakbegaafde frustraten zijn is er niet.
Hoe kom je er anders bij om je zo druk te maken over een fictief figuur waarvan het de kinderen geen reet uitmaakt welke kleur hij heeft?
fictieve figuur heeft een kleur voor zijn naam staan, dombo
Pardon, wie maakten zich in eerste instantie al jaren druk over een fictief figuur? Iets met pot en ketel.
Het kan mij “geen reet” schelen wat jij ervan vindt, maar er is geen geldige reden om een historische figuur als zwarte piet te verbieden wanneer dat gebeurt op basis van toevallige overeenkomsten in uiterlijk met een buitenlands fictief personage.
De grens ligt altijd bij geweld dus dit valt niet goed te praten en deze vandalen vertegenwoordigen net zo min de voorstanders van het traditionele Sinterklaasfeest als dat antifa bijvoorbeeld mensen vertegenwoordigd die tegen fascisme zijn. Ieder normaal mens is immers tegen fascisme.
Ik zou best tegemoet willen komen en Zwarte Piet veranderen want voor de kinderen van nu maakt het inderdaad niets uit welke kleur de knecht van Sinterklaas heeft. Wat echter wel een zeer ernstig gevolg van deze verandering zou zijn is dat we nu zogenaamd 'goed' zijn omdat Piet niet meer zwart is.
Als we dan terugkijken naar de beelden van vroeger zien we een volksfeest waar Zwarte Piet zwart was en gaan we onze voorouders zien als racisten.
Dat waren we niet dus dat zou geschiedvervalsing zijn.
Hé geschiedvervalsing! Laat dat nou net perfect bij de tijdsgeest passen.
@keestelpro | 08-11-19 | 21:17: ja, ik ben ook een beetje zo.
Ken genoeg gekleurdere (tot super zwart, kan niet donkerder) die zwarte piet gewoon zwarte piet vinden.
Nooit racistisch gevonden ook.
Persoonlijk vind ik/is voor mij, het aanstootgevend dat ik in retrospect wordt uitgemaakt voor dikke racist. Ook qua toekomst want ik vind zwarte piet niet racistisch.
Aha lekker generaliseren, vooral wanneer het mensen betreft die niet hetzelfde denken als jij. Je bent een echte VVD liberaal *proest*
@keestelpro | 08-11-19 | 21:17: bullcrap
@gebruikesrnaam | 08-11-19 | 21:32: ik kan zijn verhaal wel volgen eigenlijk.
Leuk dat je alle voorstanders van Zwarte Piet in feite discriminerend wegzet als zwakbegaafde frusten. Vooral ironisch omdat KOZP nou juist alle blanken wil neerzetten als racisten omdat ze zich willen schminken en verkleden en een Zwarte Piet neerzetten die in geen enkel opzicht "inferieur" is, behalve dat hij voor een blanke man werkt. Of is dat op zichzelf ook al racistisch en moeten alle mensen van kleur de hoogste manager worden of ontslagen? Klagen over racisme en discriminatie, maar iedereen die je tegenspreekt is een minderwaardig mens, ja, ja...
Het gaat mij niet (alleen) om die Zwarte Piet, afgezien van wat jeugdsentiment en traditie. Het gaat erom dat ik in een vrij land wil leven of als het per se moet een democratie die liever geen simpele dictatuur van domme meerderheden is. Maar zeker geen dictatuur van de meest emotioneel onstabiele en lichtgeraakte minderheden van minderheden, waar elke al dan niet ingebeelde geestelijke kwetsuur en schril gestelde eis leidt tot verboden en geboden.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:30:
Ga jij je maar lekker druk maken om een kinderfeest. Precies je niveau.
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 21:34: ik ook, in tegenstelling tot jou kan ik het bullcrap noemen, en kun je mijn reactie niet eens inschatten
@Superior Bastard | 08-11-19 | 21:38: Haha dat niveau kun jij niet begrijpen. Je reageert als een autist, neem je pilletjes nou maar hypocriet mannetje.
@gebruikesrnaam | 08-11-19 | 21:39: 1 woord was voor mij te weinig. Excuus, blijkbaar..
Er zitten best wat mensen met een andere mening hier in het topic ook.
@Wol | 08-11-19 | 21:36: Je verwacht dat dit in volledigheid wordt begrepen door jouw 'oppositie'?
En die omschrijving past dus ook op de anti “zwarte”pieten?
@gebruikesrnaam | 08-11-19 | 21:51: Wol is soms een beetje 'mand'..
@J-van-de-Bontekoe | 08-11-19 | 21:58:
Uiteraard.
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 21:49: Nooit een excuus aan mij. Ik ben niet meer, noch minder. Excuseren aan mij is dus nutteloos. Hier plaats ik maar een boks dan. Boks!
Ik ben weer eens geschokt.
Het gaat over de gehele linie allemaal nog veel gekker worden.
Geduld is een zachte heelmeester.
Als je die KOZP gekkies negeert of uitlacht staan ze er volgend jaar niet meer. Deden we ook met die gele hesjes en daar hoor je niks meer over.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:14:
Je bedoelt als je ze net als de gele hesjes aanpakt?
Neuh u vergelijkt poep met pieten en raakt daarmee krant nog knal.
Er zijn wat mij betreft effectievere manieren om deze poppenkast te stoppen.
@schoon-schip-maken | 08-11-19 | 21:17: Precies, gewoon uitlachen dan stopt het vanzelf. Iemand nog iets van Jan Dijkgraaf gehoord.......?
Dat bedoel ik
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:14:
Precies.
Hier staan die gekkies in een vak ergens langs de kilometers lange route.
Niemand die het niet opzoekt heeft er last van want die gaan 200 meter verderop staan.
Joris heeft er een dagtaak aan, zie ik. Zullen waarschijnlijk steunbetuigingen zijn? Anyway, dit is niet goed te praten. Dom en achterlijk. Het toont wel aan wat er kan gebeuren als je het gewone volk het bloed onder de nagels blijft halen. Er komt een moment dat er een paar niet-met-IQ-gezegenden hun beheersing verliezen. En dan is het Ohhh en Ahhh en schande. Je kon er op wachten.
Dat zijn van die salon-VVMU roepers. Praten dit goed terwijl ze een week geleden Theo Van Gogh nog stonden te verheerlijken en een paar maanden geleden de Pegida-meppers (terecht) voor fascisten uitmaakten. Want Theo riep tenminste wat hij dacht en durfde te zeggen wat je eigenlijk niet mag zeggen. Maar het is anders wanneer de onpopulaire mening niet in het boreale plaatje past, dan moet je monddood gemaakt worden. Echt veilig is onze VVMU niet bij die hypocrieten.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:13:
Well spoken sir. Helemaal mee eens.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:13: heb ik hier een beetje qua eigen rechter spelen. Met die pedo tuinier oid stonden de meesten bij voorbaat te juichen..
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:13: Je hebt gelijk hoor. Maar als ik bij jou op de stoep kom staan en dag in, dag uit, jaar in, jaar uit je onterecht in je gezicht roep dat je een racistische hufter bent, dan zal zelfs Zijne Heiligheid Ardbeg een keer uit zijn slof schieten. Niet goed, wel begrijpelijk.
@marcoplarco | 08-11-19 | 21:28: Bij wie doen ze dat dan?
En als je lang genoeg doorgaat met treiteren, gaan meer begaafden mogelijk ook over tot actie. "Boe" roepen of zo.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:32: Dat doen ze bij Nederlandse organisaties die hun mening aangehoord hebben, en geantwoord hebben dat zij niet wensen mee te werken aan de geëisde verandering.
KOZP is van mening dat Zwarte Piet racisme betreft. Dat recht hebben ze. In de rest van Nederland heeft een ieder het recht om zich die mening niet aan te trekken omdat zij van mening zijn dat het lulkoek is.
Het is KOZP die willens en wetens hun mening in het gezicht van zowel andersdenkenden als kinderen zonder mening willen brullen. Hun mening is genoegzaam bekend. En toch houden ze niet op. Dat gaat een keertje fout. En da's dus nu.
Ik heb een truttig blauw tegeltje met een familiemotto aan de muur hangen. Daarop staat "Harder schreeuwen geeft je geen gelijk". Dat gold voor mijn kinderen toen ze dreinden. Dat geldt ook voor KOZP.
@marcoplarco | 08-11-19 | 21:46: mooi geduid, zeer mooi.
@marcoplarco | 08-11-19 | 21:46: onze obese kat die altijd honger schreeuwt wil dat motto maar niet begrijpen.
Precies,dat zeiden ze na de moord op van Gogh ook. het is niet goed te praten maar als je die moslims maar op hun tenen blijft staan wat betreft hun ingebeelde vrindje.
Let wel deze mongolen gaan uit hun plaat over de kleur van een toneelspeler tijdens een commercieel feest. De biblebelt vierde dit feest amper.
Dit betekent dus straks Sinterklaasintochten met een groter aantal politie dan ̶Z̶w̶a̶r̶t̶e̶ ̶P̶i̶e̶t̶e̶n̶ roetveegpieten....
Maarre.. kraakpand.
Wie zegt dat die ruiten e.d. er zo niet al uit zagen?
Kraken is toch strafbaar?
Puur nieuwsgierig hierover. Het is een kraakpand toch? (Die zien er meestal een beetje zo uit)
@Dr_antonickx | 08-11-19 | 21:11: Handhaven is zoooo niet-2019
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 21:11: ok nvm, update lijkt te bevestigen dat er nog hele ruiten in zaten.
Ik wacht op de zwarte Piet partij... Dan maken we Nederland beter...
Maar van Rossem, waarom laten bepalen door de voor/tegen 'uiteindes van het hoefijzer'? Doen we hier anders ook niet. Activisten en strijders vanwege een fictief figuur op een kinderfeestje. Zelfs Astrix en Obelix hadden hier vreemd van opgekeken.
Joris mij ook maar dan. Als ik toch niet mag zeggen wat ik denk...
potje zwart schmink, pakkie an en lekker de straat op. kom op dan!
Krijgt KOZP een beetje van die speciale aandacht, dat ze zelf zo liefdevol promoten, is het WEER niet goed.
Maar serieus? Landelijke congres.... in de Haagse Beatrijsstraat?
WHAHAHAHAHAHA....
#proest#
We houden binnenkort een bijeenkomst van Kick Out Paashaas maar we houden de locatie geheim ivm mogelijke bedreigingen van eierboeren.
Domme actie...... zo geef je ze nog meer reden om nog meer te gaan drammen. Laat ze lekker gaan. Landelijk congres, nog geen 50 man. Just saying.
Ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting dus gewoon met je poten van anderen afblijven en niets vernielen en niemand bedreigen. En geen ja maar....
GeenStijl-bezoeker raar asn het doen? Waarom moet ik sls 50+ jarige blanke man mij iets aantrekken van of vereenzelvigen met wat reljongeren die ruiten ingooien en toevallig ook van zwarte piet houden? Heeft geenstijl teveel koffie gedronken vandaag?
Hier wordt Sinterklaas heel verdrietig van. Als ik hem zou ik de Pakjesboot 12 rechtsomkeert laten maken en mijn staf aan de wilgen hangen.
Waarom?
Hoezo? Niet dat ik iets met deze lieden op heb, maar geweld hebben zij volgens mij nooit gebruikt.
1 April valt vroeg dit jaar!
De lol was er hier al af, maar nu helemaal. Ga elkaar lekker op de harses tikken en laat Piet gewoon Piet.
Afterparty voor de volwassenen?
Ergens op een afgezonderde locatie elkaar even met alle voors en tegens op het hoofd meppen?
@Kleine_Deugniet | 08-11-19 | 21:28:
Zoiets ja. En doormeppen. Cameraatje erop, zijn zat debielen die er ook nog voor willen betalen om het te mogen bekijken. Dekt ook meteen de ziekenhuisrekeningen...
Ach wat leuk, een twist in the third act. Jammer dat iedereen dit aan zag komen.
Wat vervelend nu voor ze. Ik ben blij dat GS partij voor ze trekt. Anders zou GS vast in de rechtse hoek gezet worden. Zijn ze nu eindelijk van verlost.
Want op rechts zijn mensen tegen de vrijheid van meningsuiting? Volgens mij veroordeeld ieder normaal denkend mens dit. Van SP tot VVD.
Nog iemand die t opvalt en niet ongezien achter Van Rossem aanloopt.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:07: KOZP vind geweld legitiem als het aankomt op het promoten van hun idealen. Fascisten die door fascisten bestreden worden. Niemand hoeft dit dus te veroordelen.
@citywok | 08-11-19 | 21:18: Negers zijn dit gewend vanuit de woestijn? Wat zijn dat voor een teksten?
Piede wiede wiede wied
Eng he, meningen.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:03: Eng hè, Ardbeg.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:03: nee hoor, maar blijkbaar is de ene mening de andere niet.
Tsja, dit soort acties (hoe treurig ook) zullen vaker plaatsvinden.. Iets met zat en dit land..
Geldt dit dan ook voor mensen die het zat zijn dat hun profeet wordt beledigd of dat onze natuur wordt gesloopt of is dat dan weer anders?
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:05: Vraag dat even aan Pim en Theo van Gogh. Oh wacht............... sukkel
Ik denk dat er maar één conclusie mogelijk is: Rutte is over de datum! Z'n geslijm en z'n gladde praatjes werken niet meer. Hij dient veel te veel linkse heren c.q. politieke partijen en veel te veel tegenstrijdige belangen. De VVD is van nature rechts en moet gewoon weer doen waar het voor op is gericht: de middenklasse dienen en werkelijk liberaal zijn.
Rutte go home! Aftreden!
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:05: daar hadden we al last van lutser.
Om de kleur van een bijfiguur in een Germaanse traditie die er in de eerste plaats bij verzonnen is door een leraar die de duiveltjes bij st Niklaas te heidens vond. Hoezo verraad aan je wortels?
Dit krijg je binnenkort ook met pro-frieten.
Patatje oorlog!
@Christoforus | 08-11-19 | 21:03:
Ik ben van voor de patatje oorlog en dat wil ik graag zo houden.
@keestelpro | 08-11-19 | 21:05: mijn grootouders hebben dat nog meegemaakt.. Vroeger..
Vreedzame demonstranten met geweld en intimidatie monddood proberen te maken. Alleen omdat ze een andere mening hebben. Hoe noemen we dat ook alweer? Owja fascisme.
Contra noemen we dat, bekende methode in uw kringen.
@Veluwse-Eikel | 08-11-19 | 21:02: mijn kringen?
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:02: Hij is in de war.
Ardbeg: In ieder geval de ideologie en methodes welke u moreel steunt, dit gezien uw eenzijdige en dodelijk saaie schrijfsels alhier. Kuif: wat is er mis met mijn kop?
Zijn de anarchisten en AFA slopers van binnensteden tijdens de G20 dan ook fascisten? Zomaar een vraag die ik graag beantwoord zie worden.
@Veluwse-Eikel | 08-11-19 | 21:10: ik ben gewoon een liberaal, leven en laten leven.
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:15: ja
Ardbeg, wanneer pakken we weer ‘s ’n borrel?
@Veluwse-Eikel | 08-11-19 | 21:10: Ardbeg is niet extreem-links, en jij doet alsof hij een AFA-aanhanger is.
@Ardbeg | 08-11-19 | 21:16: Ik geloof er geen snars van, je bent namelijk afwezig wanneer extreem Links over de schreef gaat. Liberaal ben je al helemaal niet. Je noemt nota bene het sinterklaas verhaal, achterlijke cultuur. Leven en laten leven, laat me niet lachen leugenaar.
Even los van de -afkeurenswaardige- methode
dit soort idioterie werkt vrijwel altijd averechts
Of het nu van rechts (dit) of van links (Volkert v Fortuyn) komt
Zeker afkeurenswaardig, een variant op het typisch linkse geweldsdogma van Antifa of van KOZP of ..... ehhhh
@Indoneesje | 08-11-19 | 21:15:
Ja,dat zijn ze.
@Tobi | 08-11-19 | 21:27: Volkert heeft zijn doel wel bereikt, Fortuyn is dood, en dat heeft voor het linkse spectrum niet averechts gewerkt, ze zijn namelijk al sinds die tijd aan de macht.
Kuif, Ardbeg is net zo extreem links als ik extreem rechts zou zijn. Ergens zijn er raakvlakken, en zoals u weet ga ik er graag met twee gestrekte benen in. Dan blijft het spannend zeg maar, afblussen kan altijd nog in de lounge bar of op de after party.
@Nissan GT-R | 08-11-19 | 22:13:
Eensch, maar het eerste gevolg van de aanslag was dat de LPF groot in het parlement en de regering kwam
en er vervolgens een zootje van maakten, maar dat is weer een ander verhaal
Zo dom.
In 070? Ik weet van niets....
Oh, in een kraakpand. Tsjah...
Idioot.
Oudennogsteedsniksbijgeleerd was zeker te lang voor een nick?
hé zwitsal, ga eens deaud.
REAGEER OOK