WOONCRISIS: 40% minder nieuwe huizen in NL
Stikstof-gezeik moordend voor Nederlandse economie +++ Niemand bouwt nog huizen +++ Gezinnen op straat +++ Pandjesbazen lopen binnen +++ Rutte lacht
Bouwvakkers zitten werkloos thuis +++ Complete woonwijken ONAFGEBOUWD +++ Huizenprijzen stijgen +++ Heipalen-fabrieken failliet wegens geen afname +++ Transportbedrijven die heipalen vervoeren op de fles +++ Loonbedrijven die heipalen de grond in jensen failliet +++ Verhuisbedrijven hebben geen werk +++ Het is stil in de Karwei en de Praxis +++ Minder omzet voor IKEA en Loods5 +++ Verkoop muurverf gekelderd +++ Niemand koopt nog tuinhout voor schuttingen +++ Redactie Rijdende Rechter Radeloos +++ Weer 700 asielinstromers erbij deze week +++ Hee, die krijgen wel een huis +++ Met een tuin +++ En een oprit +++ Voor hun BMW +++ Maar ze zijn er nu even niet +++ Op vakantie +++ Naar het Land van Herkomst +++ Fuck you, Nederlander +++ Groetjes, Mark Rutte.
Reaguursels
InloggenIk kreeg een idee in een droom. Bomen zetten stikstof om in zuurstof. Er moet 6.1 procent minder worden uitgestoten. We hebben op dit moment naar schatting 150 miljoen bomen in Nederland. 6% meer bomen betekend 9 miljoen bomen planten. De bouw sector is bang zonder werk te zitten. Die kunnen mooi een half jaar bomen planten. Grond is er genoeg in kale provincies en polders. De boeren moeten gecompenseerd worden omdat er teveel landbouw is. Dus grond genoeg die je kunt kopen en waarmee je de boeren af kunt kopen.
Heel de politiek zit er boven op. En hun beste oplossing is 100 op de snelweg. Ze willen niks oplossen en er is geen eens een probleem. Mensen pikken het eindelijk niet meer zonder hippe nep problemen
Er zijn 2 soorten stikstof nox en nh3. Bomen gebruiken nox (uitlaatgassen) en een boel andere planten en bloemen kunnen wat met nh3 (amoniak). Bossen stoten in de zomer co2 uit omdat grondwater te laag staat en ze dus praktisch verbranden. Teveel gesproei en teveel boerenakkers. Water management kunnen we wel. Is sowieso belangrijker dan niks bouwen en 100 op de snelweg. Verbrand gras en planten zorgen weer voor meer stikstof omdat ze een tijd minder omzetten
Het is gewoon crowd control.. ongrijpbare zaken. En het algemene vertrouwen in de overheid was nog hoog genoeg om die te gebruiken om een economische recessie te voorkomen. Zolang de huizen duurder blijven worden door te weinig aanbod draait de economie top. Meer aanbod betekend dat al die te dure huizen onder water komen en zo begon de vorige crisis ook.
Maar wees daar gewoon transparant over mijn generatie leest alles binnen een seconde na via internet. Nu raakt iedereen vertrouwen kwijt en is het hier net als in de rest van de wereld corrupt en chaos aan het worden.
700 kanslozen binnenhalen per week en voor de eigen inwoners niet eens fatsoenlijke huisvesting voor alle sociale lagen kunnen bieden, vies zooitje in de 2e kamer.
“We” stemmen er blijkbaar op. Dit is de volksvertegenwoordiging waar wij als land achter staan. #vvdwegermee vvd heeft de kiezers overigens maximaal belazerd.
Op veel vakantieparken mag niet permanent gewoond worden.
Waarom eigenlijk niet ?
Mag wel joh. Maar alleen MOE-landers he
Omdat je kennelijk niet permanent vakantie mag houden, tenzij je 40 jaar over je inburgering doet en als gepensioneerde verder gaat.....
Een realistische opsomming van pluspunten door @Pritt Stift.
Voor deze stikstof crisis mogen wij ZM de Koning mede dankzeggen als voorzitter van de Raad van State. Zijn handtekening prijkt onder dit besluit ingefluisterd door de DDR’66 vicevoorzitter Thom de Graaf. Toch eigenlijk niet te geloven ! Al deze lieden worden door de hardwerkende NL belastingbetalende zelfstandigen en ondernemers betaald. Als dank draait de RvS onze boeren en bouwondernemers de nek om.
Het CBS (stikstof berekening zou niet kloppen volgens deze club) wordt gerund door Gerrit Zalm, die ons de Euro in loog en een aantal lieden met GroenLinks,Feministische en Club van Rome achtergrond. Nu is het CBS bij uitstek een politieke benoemingen club, want “leugenaars,nog grotere leugenaars en statistici” leerden wij vroeger in de college banken al.
Als ik bouwondernemer of boer was spande ik een kort geding aan tegen de Staat der Nederlanden om deze te dwingen deze volstrekt niet onderbouwde nieuwe norm terug te dringen. Forse dwangsom vorderen van €1 miljard per dag. En dan doorgaan tot en met het Europese Hof in Straatsburg.
Woehaaa, laat je niets wijs maken, we hebben helemaal niet het personeel om 75.000 huizen per jaar te bouwen.
Das niet alleen bouwvakkers natuurlijk, wat dacht je van stukadoors en met name kundige loodgieters, die zijn er veel en veel te weinig.
En die VMBO-ertjes van tegenwoordig, ik weet zo net nog niet of ik die aan mijn leidingen zou laten "prutsen"..... Je weet tog....
Dus zeggen ze nu maar dat we door de stikstof niet genoeg kunnen bouwen.
En zo goed als iedereen trrrrrapt er in....
En electrikers niet te vergeten, en de rest....
Schaf de huursubsidie af voor eengezinswoningen . Dan gaan mensen weer onderverhuren. Zijn er nog reaguurders die het woord "hospita" kennen ?
Willen we Nederland dan helemaal volplempen met nog meer hondenhokken ?
@Rutte, even zonder GS overdrijving:
Deze situatie is daadwerlijk ONhoudbaar.
Doe ajb snel iets met beleid verruimende maatregelen.
Haha
Jonges, wie maalt er nu over 700 ah-wat-zielig-zoekers per jaar? Dat is toch niks man!
Oh, wacht. Mijn vrouw, van allochtiaanse afkomst overigens, lekker bruin, zegt net dat het 700 personen per maand betreft . Nu ja, dat valt nog enigszins te overzien. De meesten immers, krijgen geen asiel en keren weer netjes met het eerste vliegtuig terug, zo zijn ze opgevoed. Alleen maar keurige mensen .
Oh wacht, mijn blanke buurman boordevol, zegt dat het er 700 per week zijn, die na aankomst allemaal naar huusbellen om te zeggen: " kom ook! Het is hier geweldig!"
En mijn blanke buurman boordevol zegt ook nog, dat de ah-wat-zielig-zoeker zijn hele boerenfamilie graties mag laten overkomen in het kader van gezinshereniging .
Nou geleuf ik daar allemaal niks van natuurlijk, want ze zijn toch niet gek daar in Den Haag?
Feiten zijn feiten, 700 per week is 700 per week
Ze zijn zeker wel gek daar in Den Haag, want het zijn er gemiddeld 700 per week. Maal 52 weken is 36.400
En dat zijn alleen de asiel zoekers. Tel daar de migranten uit Oost-Europa bij en je gaat richting 100.000 die er ieder jaar bijkomen.
Dus moeten we eigenlijk een middelgrote provincie-stad per jaar er bij bouwen. Jouw blanke buurman heeft al lang uitgerekend dat dat een onmogelijke opgaaf is. Zelfs als CO2 en stikstof in NL niet zou bestaan is dat niet mogelijk.
@Eagle0511 | 08-11-19 | 13:20: En wat dacht je van de na-reizigers, het "herenigen van de gezinnen" zeg maar de hele familie, opa en oma, neven en nichten incluis....
Heel veel mazzel... We zijn geen boer of bouwonderneming of zitten op een huis te wachten.... De hele familie heeft mooie warme grote huizen, hebben het financieel (nog) goed en de kleinkinderen zijn nog veel te jong voor dit soort beslommeringen...... Neemt niet weg dat de toekomst van dit land er helemaal niet goed uitziet. En ik voel erg mee met velen die tussen de wal en het schip gemangeld worden want het kon een van ons zijn.... nagenoeg alle zgn oplossingen voor problemen- al dan niet echte problemen- zijn exact het tegenovergestelde van wat er echt moet gebeuren....... Al is het maar een halt tegen de overbevolking..... Maar zelfs dat kan er niet vanaf..... Begin de mensen uit te zetten die hier niet thuishoren en laat niemand meer toe die hier niet thuishoort...
Het stikstofprobleem is waarschijnlijk een zeer Nederlands georiënteerd probleem want elders in Europa hoor je er niets over...
We mogen trots zijn: we hebben het helemaal zelf gemaakt! Nederland koploper!
Daar hebben ze dan ook geen Natura 2000 gebieden.
Dat is namelijk het verschil. Over Nederland ligt een lappendeken van stukjes grond dat een Natura2000 status heeft. En juist voor die gebieden geldt deze onmogelijk lage norm voor stikstof. Hebben die millieu clubjes mooi voor elkaar gekregen. Er zijn inmiddels zo veel van dat soort gebieden in NL, dat een bouwproject altijd wel in de buurt van zo'n gebied ligt en daarom nu stilgelegd wordt.
@Eagle0511 | 08-11-19 | 13:23: En het lijkt, opzettelijk misleidende onderzoek
youtu.be/H0uAdGRRjFI
Er komen ooit weer verkiezingen.
En dan? Dan wordt de VVD weer de grootste.
Ik lach me kapot om ons.
Je hebt partijen die alle problemen veroorzaken en vervolgens heel sluw met zogenaamde beloften en oplossingen komen, waardoor het stemvee gedwee doorsukkelt de afgrond in.
@Dr.SapperDeFlipFlap | 08-11-19 | 12:14: The totalitarian tiptoe. These antithese synthese. Probleem reactie oplossing.
Het brood is op en de spelen zijn gezien.
Zonder huis hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat jeje energierekening niet kan betalen.
Dat is nauwelijks genoeg voor alle apothekers uit noord Afrika, en wij maar op de steeds langer wordende wachtlijsten blijven staan!
Ik snap het probleem niet. Bij mij in de straat heeft iedereen een huis.
die is leuk
Als je nergens kan wonen, dan rot je toch lekker op...
prima advies, ook voor autochtone nederlanders
Woningnood, huizen te kort, asiel instromers die maar blijven komen en nu mogen ze plots niet meer bouwen .
Je zou haast denken dat er een plan achter zit .
Emigreer je toch lekker (niet alleen vanwege stikstof)? In de meeste landen zijn hele gezellige nederlandse gemeenschappen. Bijna overal zijn ook nederlandse verenigingen, google maar eens.
Het klimaatbeleid en de stikstofcrisis hebben haarfijn blootgelegd de verschrikkelijke incompententie van de politiek kaste in ons land.
Deze politieke elite zijn allerlei internationale verplichtingen aangegaan zonder daarvan de consequenties te kunnen overzien.
Het is hoog nodig tijd dat de kliek die hier voor verantwoordelijk is het veld ruimt en desnoods gerechterlijk wordt aangepakt wegens het schenden van mensenrechten. U denkt nu dat dit te ver gaat, welnee ze pakken ons geld af en zelfs de middenklasse krijgt te maken met de voedselbanken of energiearmoede. Welnu als belastingbetaler heb je gewoon recht dat je de normale boodschappen en de energierekening kunt betalen.
Allemaal de hartelijke groeten vanaf mijn strandstoel ga zo ff zwemmen. Zoek het maar lekker uit daar.
kijk je uit voor kwallen?
@P.redgleuf | 08-11-19 | 11:16: niets aan de hand hier kijk je met een snorkel 10 meter diep. Alleen hier en daar een Russische of Duitse kwal.
Vraagje: waarom wordt Schiphol buiten deze hele "crisis" gehouden? Er zijn nog geen concrete maatregelen om Schiphol er ook bij te betrekken.
Als het kabinet echt met hart en ziel zich wil inspannen dan wordt Schiphol ook aangepakt. Of zijn er teveel belangen bij? Aandelen koningshuis KLM/Schiphol?
Als er nu nog mensen zijn die denken dat het kabinet echt geeft om het milieu dan ben je echt dom.
Mijn paranoia-brein denkt: vriendjespolitiek.
Niet aan de vlieghobby van alex komen hé!
Gelukkig gaat de asielinstroom wel onverminderd verder. Hoeven we ze niet te halen. Dat is toch gaaf.
Minder huizen gebouwd dan verwacht. Meer mensen binnen gekomen dan gedacht. Welkom in een land waar de leider visie verafschuwt.
Dit is gewoon de planning. Investeerders (elite) worden rijker. Normale man wordt armer en dus minder mondig.
@Badr Haary | 08-11-19 | 10:49:
En straks kunnen de arme meisjes en arme vrouwen weer als dienstmeid aan het werk bij de rijken tegen een karige vergoeding En voor hen 10 anderen als ...
Waar de leider ons verafschuwt zal je bedoelen.
Dhr. Rutte noemde het al een uitermate ingewikkeld wiskundig probleem [waar keihard aan wordt gewerkt].
@kweethetooknietbeter | 08-11-19 | 10:58: Badr. Dat is mijn ultieme fantasie, man! Natuurlijk bedoel ik die extra service.
de politiek beweert altijd dat het hun verdienste is dat t ons economisch beter gaat, dat is dus pertinent onwaar. Dat de politiek ons naar de bliksem helpt is nu wel weer waar.
gasinkomsten terug (ben ik mee eens), niet mee eens nog miljarden meer naar Brussel, niet mee eens onze economie - landbouw, bouwen nederland- helemaal kapot maken en allemaal om helemaal niks. Dit heeft wel consequenties, voedsel duurder, minder geld minder pensioen, minder geld minder zorg, minder geld geen studie beurs, etc. maar dan wel weer meer Narcostaat. Dat is nog wel een groeimarkt en kan gewoon in t schuurtje achter in de tuin, een vergunning is niet nodig.
We zien t nog niet we ruiken t nog niet maar bij geen ommezwaai zijn er honderdduizenden werklozen er binnen een jaar. Trouwens de landbouw inkrimpen zal leiden tot vele tienduizenden doden per jaar onder arme bevolking in de wereld. Gelukkig heeft de den
"stil in de Karwei en de Praxis"? iedereen zit werkloos thuis en slaat van nood zelf aan het klussen.
Klopt. Ik ga zelf een vogelhuisje in elkaar zetten.
NL is het spoor volledig bijster, de ene crisis na de andere. Geen visie, geen vooruitziende blik, het ene sociale experiment na het andere, maar gelukkig gaan we de bananenrepubliek delen met een tsunami aan "nieuwkomers"......
Gaaf toch. Vroeger schoven ze gewoon met cijfers om bijvoorbeeld zogenaamd minder werkelozen te hebben en nu laten ze u zachter rijden om het stikstof probleem op te lossen. Heb uitgerekent na al dat gecompenseer met snelheid rijdt u straks op paard en wagen en krijgt het paard speciaal voer zodat hij inplaats van stikstof ,zuurstof ruft en zijn stront naar rozen ruikt.En als u dan denkt dat er meer huizen gebouwd worden komt u wederom van een kouwe kermis thuis. Met paard en wagen de spullen voor de bouw brengen gaat niet echt snel.De oplossing is eigenlijk gewoon dit klimaatgek kabinet opsluiten in een gebouw waar ze niet uit kunnen met de lucht van rozen opgewekt door ruftende paarden en nadat de deur dicht is de sleutel weggooien.We noemen het stichtings gebouw voor klimaatgekkies zonder enige visie of inzicht.Dit alles doen we natuurlijk ter bescherming van hun zelf ,maar ook voor al bescherming voor ons.
Recessie onafwendbaar.
Meer immigranten drukken de lonen. Elite is blij.
Ik lach me de ballen uit de broek. Iedere baksteen in mijn huis krijgen de waarde van een goudstaaf. Ik vind het dus prima!
En als je het gaat verkopen, wat ga je dan doen? in een tent wonen?
Moeten die bakstenen wel van tofoe gemaakt anders mag je ze vervangen.
@Kostradamus | 08-11-19 | 10:28: Nee emigreren naar Oost Groningen, daar zijn bakstenen nog gewoon bakstenen. Ik plaats ze dan wel op een aardbevingbestendige fundering.
@Kostradamus | 08-11-19 | 10:28: Het beloofde land van Duterte. Hutje aan zee, schommelstoeltje, hengeltje uit, BBQ, Hilux van voor 2000 voor de deur om af en toe op stap te gaan. Meer verklap ik niet.
Het grote voordeel bij dit ontzettende nadeel is wel dat een aantal partijen tot het besef lijken te komen dat Nederland echt wel vol is.
Optimist tot in de kist.
Vol? Er is nog een hoop landbouwgrond dat volgebouwd kan worden met wolkenkrabbers. En als men gelijk die oude vooroorlogse-laagbouw-woningen, die ongeschikt zijn voor de warmtepomp, sloopt en daar voor in de plaats wolkenkrabbers zet, dan is dat een win-win-situatie. Voor het klimaat. heus.
Nederland en besef...
Die stikstofcrises lijkt toch een beetje uit het niets gecreeerd. Allemaal uit 'respect' voor de rechtstaat zeker waar anders de billen mee worden afgeveegd. Er zijn wetten waar strikt de hand aan wordt gehouden als dat een beetje uitkomt en wetten waar dat niet zo opportuun is neem bijvoorbeeld het Dublinverdrag... Verder het gepeupel goed angst aanjagen dan blijft het volgzaam.
'Een beetje uit het niets'? Totaal uit het niets! Er is geen stikstofcrisis, er is een zelf-gecreëerd administratief probleem.
@piloot47 | 08-11-19 | 10:18: so true
@piloot47 | 08-11-19 | 10:18:
Dat krijg je er van als je administratief medewerkers het beleid laat bepalen.
@piloot47 | 08-11-19 | 10:18: Volgens mij ook. Het echte motief achter deze zelfbedachte stikstof misere is het verdringen van het echte probleem, de continue import van volk dat totaal geen band met Nederland zal hebben, nu niet en nooit niet, behalve de uitkeringen dan. Hoe men al die mensen alleen de taal al zal denken bij te brengen, het is mij een raadsel. Iedere morgen als ik GS lees valt mijn bakkes weer open. Jullie gaan in een heel rap tempo zo ontzettend naar de gallemiezen. Arm landje.
Net als bij het stemmen bij de Europese Grondwet: 'het Licht zou uitgaan en er zouden oorlogen uitbreken' als we NEE zouden stemmen.
@Silvio488 | 08-11-19 | 14:00: Het leuke is dan ook, dat dat het waar is ook! We hebben NEE gestemd en de daders van het verraad hebben TOCH het snode plan doorgedrukt, zelfs in de wetenschap precies daarmeee de oorlog te hebben ontketend.
Ze zijn hier in Nederland compleet van de pot gerotstraalt en de weg kwijt.
Hier kan je toch met je volle verstand niet meer bij.
Van mij mag er nog een hoop gezeik bij komen volgend jaar, zodat iedereen het huidige beleid zo zat is dat er bij de TK verkiezingen 2021 kan worden afgerekend met het huidige beleid.
Was het maar zo.
Het is weer glas, plas , was.
want bij de verkiezingen zijn we het weer allemaal vergeten.
@bamibak | 08-11-19 | 10:09:
Eens met bamibak. Nederlanders zijn een beetje slaafs.
@bamibak | 08-11-19 | 10:09: nee... daar hebben we die fantastische ‘journalistiek-neutrale’ programma’s op de lineaire tv nou voor. Als je iedere x iets hoort, wordt het vanzelf steeds een beetje meer waar. Je hoort soms dus dat de PVV racistisch is, en FVD ook, en Trump ook...
@Bali Lovert | 08-11-19 | 11:03: iedere dag horen we iets negatiefs over Trump op NPO1. Echt iedere dag.
Ik heb vooral te doen met de opvolgers van Mark Rutte; die zijn straks verantwoordelijk voor die 111 dossiers vol leugens en fouten van hun voorganger. Ik voorspel dat we een reeks van tientallen opgestapte premiers gaan krijgen in de toekomst. Een soort Italie aan de Noordzee maar dan erger.
Welnee opstappen van ministers? HAHAHA.
De nieuwe VVD MP kan de oude VVD MP niet zwart maken, dus geen verschil tussen een opvolger of nog een keer Mark.
Mijn collega woont 50% in Duitsland. Niets maar dan ook totaal niets over stikstof of het klimaat in de media!
Ons geld gaat de grens over maar stikstof niet.
Ook geen stakende leraren? Wat is het probleem hier dan als het in Duitsland ook niet is?
En in België en Duitsland is er helemaal geen stikstof-crisis. nou, als ik niet al een koophuis had, maar wel een huis wilde kopen, dan wist ik het wel, dan ging ik net over de grens wonen. Daaahaaag Nederland! -Binnenkort: Huizencrisis in Duitsland: Nederlanders kopen massaal Duitsland op-
Een eigen koophuis (niet van de bank) is in Nederland ook wel te doen. De belastingen op een koophuis zitten vooral op het inkomen dat je nodig hebt voor de financiering, daarna valt het wel mee, zeker als je dan zelf tijd hebt om een beetje onderhoud te doen en met zon+WP de energiebelasting ontwijkt.
De huizen voor nieuwe Nederlanders kunnen hopelijk wel gebouwd worden, want we moeten met z'n allen niet willen dat wij hen geen (gratis) onderdak kunnen bieden.
Er staan flinke boetes op het niet snel genoeg huisvesten van nieuwe NLers.
20 jaar geleden sprak ik al eens met de lokale asielzoeker. Hij was 20 en had al een huis. Ik ben inmiddels 33 en heb nog steeds geen kans op een sociale huurwoning.
@Badr Haary | 08-11-19 | 10:52:
Correctie. 15 jaar geleden sprak ik met hem.
Wat ik mij nu afvraag, hoe staat het eigenlijk met de stikstofcrisis in de rest van de wereld? Zoals het nieuws nu draait is dat er alleen hier in NL een crisis is.
Dat is alleen hier.
Uniek stukje Nederland.
Stikstof gaat de grens niet over. Één Europa/wereld geldt niet voor stikstof. Voor stikstof is er strenge grensbewaking. Dit weet u toch allemaal wel?
Google eens op " stickstoff Deutschland (nieuws) " Daar tref je wellicht een Duits verslag van het Nederlandse Boerenprotest. Und dass ist alles...
@A.S. Perien | 08-11-19 | 09:54:Zo wordt in Duitsland gekeken naar wat de depositie is die wordt veroorzaakt door een bepaald project. Daarbij gaat men uit van een foutmarge in het model, waarbij een uitstoot/depositie wordt gehanteerd van 20 mol of meer per hectare per jaar. Pas dan kan men een causaal verband aannemen tussen een project dat stikstof uitstoot veroorzaakt en de neerslag van de stikstof in een gebied/bepaald habitattype.'
In China zijn ze dagelijks bezig met de stikstofcrisis. Ze bouwen elke maand een nieuwe kolencentrale om de crisis te boven te komen.
@Badr Haary | 08-11-19 | 10:53: Gelukkig weten ze daar wel van aanpakken.
We zitten in Nederland dicht op elkaar met een enorme veestapel, dus tja, stikstof is hier wel een dingetje.
@Analia von Solmsch | 08-11-19 | 12:17: Het is alleen een dingetje omdat de overheid er een dingetje van maakt en gemaakt heeft.
.. maar goed. Wat Nederland hard nodig heeft, net als ieder in verval gebracht westers land, dat is iemand als president Trump.
Een politicus die de moed en de kracht heeft het dodelijke rottingsproces van klimaatangst, oprukkend globalisme en massa-immigratie een halt toe te roepen.
Wij hebben de pipo van het grootkapitaal.
Of Poetin, mag van mij ook.
@ZZP-er | 08-11-19 | 09:49: En dan iedereen arm, behalve de vriendjes van Poetin.
Trump staat vierkant achter zijn boeren.
@SlimmeBelg | 08-11-19 | 10:03:
Lol, de boeren hebben veel last van zijn China beleid. De boeren blijven overeind dankzij uitkeringen. Ze staan niet meer zo achter Trump...
@* Il Principe * | 08-11-19 | 10:08:
fake news. Overigens staat Trump niet alleen achter de boeren, maar achter alle Amerikanen. Ook immigranten van iedere afkomst die er trots op zijn zich Amerikaan te mogen noemen.
Dat laatste is een groot verschil met wat wij "immigranten" noemen, maar wat in werkelijkheid ouderwetse kolonisten zijn.
@* Il Principe * | 08-11-19 | 10:08: waarom heeft Trump het 'Parijs akkoord' opgezegd?
@* Il Principe * | 08-11-19 | 10:08:
De Chinezen hebben hun keutel in getrokken en de sancties van beide kanten , zijn van tafel.
Ja ls je alleen NOS kijkt weet je dat natuurlijk niet.
Duitse tv melde dit 1 week geleden reeds.
Vandaar dat beurzen wereldwijd weer prima draaien.
@SlimmeBelg | 08-11-19 | 10:16:
Omdat Trump meer olie wil verbruiken en dus meer Moskeeën wil subsidiëren. Daarnaast is Trump de 70 ruim gepasseerd en zal de toekomst hem dus zijn reet roesten.
@joppo0 | 08-11-19 | 10:59:
Onzin, ze gaan misschien de sancties van beide kanten afbouwen. Maar dat kan morgen ook weer veranderen. Ondertussen hebben de boeren al meer uitkeringen gekregen dan de autofabrikanten in de kredietcrisis. www.axios.com/trump-trade-war-farm-ai...
hahahahahahahahahahaha, lol, Het is gewoon over en uit met Nederland.
Volgend jaar komt er een nieuwe economische crisis, en dan gaat Nederland helemaal kapot. Mensen zijn compleet uitgeknepen, bij een beetje slechte economie is het helemaal over.
Omdat vrijwel ieder kind dit had kunnen voorspellen en zien aankomen is het misschien wel de bedoeling en beleid. Iedereen even arm en kwetsbaar in de EU.
@laagvliegert | 08-11-19 | 09:50: dan krijgen de autochtonen misschien weer een woning toegewezen.
Dat is een bekende methode uit de ambtenarij: het voorzorgsprincipe. Je eigen been breken voor het geval je kreupel wordt.
@SlimmeBelg | 08-11-19 | 10:05:
Keep on dreaming.
Gisteren een dagje naar Utrecht met de trein. En dan zie je de verstikkende bevolkingsdichtheid van Nederland. Overal trieste, in zichzelf gekeerde, naar hun telefoon starende mensen, gebouwen, aftakeling, lelijkheid, drukte, verkeer. Het is in feite rijkdom, maar het voelt zeer armoedig.
Goede opmerking!
Welvaart maar geen welzijn.
Waarheid als een koe
Lijkt de 2e kamer wel, die treincoupee
maar het was ook pokkenweer......
Ben je niet in de war met Rotterdam en waar kwam je eigenlijk vandaan ?
Psychopaten aan het roer in NL, helpen, gedekt door EU het land naar de knoppen voor eigen gewin en glorie. Niets houdt ze tegen!
Zullen we er anders maar gewoon mee stoppen. Dan verkopen we Nederland gewoon aan de hoogste bieder. Saudi Arabië ofzo. Of Qatar. Binnenkort spreken de meeste mensen hier sowieso al Arabisch. En dan gaan wij met zijn allen lekker in Trump land wonen.
Ooit had je een partij die PLN heette, en die Nederland wilde verkopen aan de Saoediërs. Kreeg iedere burger een behoorlijke zak met geld. Helaas heeft die partij nooit de kiesdrempel gehaald.
Inderdaad. Ze zijn al begonnen met de azaan in Amsterdam. Halsema laat zich trouwens wel weer van haar wereldvreemde kant zien: nos.nl/artikel/2309517-amsterdamse-mo... Volgens mij kent zij alleen "Allahoe Akbar" Islamitische Staat en soortgelijke groeperingen.
@Kuifje
Hadden we het maar gedaan. We worden steeds goedkoper.
@Kuifje-in-de-EU | 08-11-19 | 10:02:
Yepp nu hebben we een partij die nederland gratis weggeeft. Goed gezien kuif. Raad jij maar welke partij. Sterker nog die partij is al heel lang bezig met nederland al vast wat gelijk te trekken door ze massaal uit die regio's te importeren omdat we schijnbaar geen huisvestingsprobleem hebben. Bij links noemen ze het vluchtelingen en bij meer linksig rechts noemen ze het goedkoop personeel voor de multinationals. Want vele denken dat links ze binnenhaalt. Nope die knuffelt ze maar de vvd haalt ze vanaf de jaren 70 al massaal binnen. Hetechte verhaal. Ook het cda heeft daar ten behoeve van de tuinbouw graag aan meegedaan. En er is werkelijk niks verandert. Ze worden nog steeds massaal door die partijen binnengehaald . Het enigste wat verandert is. Ze noemen ze nu tandartsen en chirurgen. Helaas heeft die VVD wel ooit de kiesdrempel gehaald.
En bij de eerst volgende verkiezingen, stemt heel naïef NL weer volop GL, D666 en VVD.
Ik snap dat wel.... Klaver ziet er lekker casual en kek uit in zijn hemdsmouwen en wilde krullenbol, Rob Jetten is een fris nieuw gezicht, vooral zo zonder bril en VVD-Rutte is altijd zo plezierig opgewekt en optimistisch.
Snap je? meer dan 80% van de Nederlandse kiezers leest geen GS, kijkt naar de msm en heeft geen flauw benul. Je hebt gelijk: maak je geen illusies.
Wat een gaaf land is dit. Nederland zit aan het eind van zijn product-life cycle van bestuur. De eerste generatie bouwt het op, de tweede breidt het uit en de derde breekt het af.
Het is toch vooral jammer dat zo iemand Baudet als te arrogant en narcistisch is om te zien dat je met de retoriek en het programma van Fortuyn heel veel kan winnen..
Hij heeft het veel te druk te pretenderen dat hij intelligent is met zijn boreale boerderijdieren.
Helemaal eens.
Nog iemand die niet over het woord "boreaal" komt!
Inderdaad jammer, hij kan zo de helft van de CDA/VVD-kiezers meekrijgen, de 666-hoek van het CDA zijn ze daar helemaal zat, maar met nu 15 zetels is het CDA-tijdperk sowieso voorbij.
Als je toevallig lid van die partij bent en ziet wat ze allemaal doen met bijeenkomsten waar experts spreken en onderzoeken bijeenbrengen dan zou je dit niet zo koud beweren. Maar dat zal jij vast niet weten.
Tja hij heeft af en toe tijden of doet dingen dan zeg ik *yes*. Bijvoorbeeld hoe hij die toespraak hield met die militair kleding. Maar dan komen weer zo ellenlange intelligente" toespraken waar ik denk waarom doet hij dat. Dat met otte heeft ook geen schoonheidsprijs verdiend dus kom op Baudet, doe is effe normaal.
@jan huppeldepup | 08-11-19 | 10:01:
Ellenlange intelligente toespraken? Waar dan? Op de FvD-site kan je veel van zijn toespraken terugvinden - en het predicaat 'ellenlang' kan ik er niet aan toekennen. En wat is er tegen een intelligente argumentatie in de toespraken?
Zijn betogen in de Kamer zijn gebonden aan een tijdslimiet, dus die kunnen per definitie niet ellenlang zijn.
Geef mij één link naar zo'n ellenlange toespraak (en kom dan niet met die grijsgedraaide verkiezingstoespraak aan) en ik pak de stopwatch erbij. Doe je dat niet, dan ben je gewoon het framen.. Niet intelligent dus.
Pak even zijn cv erbij. Die man heeft meer intelligentie in zijn pink dan jij in je hele lijf. Met je boreale boerderijdieren.
Dat krijg je ervan als je van die idioten aan de macht hebt.
Inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht
Idioten aan de macht om de kots van te krijgen,
Schoolverlaters zonder levens- of werkervaring, alleen maar bla bla met de stroom mee.
In plaats van die f*cking stupide homeopatische verdunde normen bij te stellen gaan ze serieus zoeken wat er nog meer afgeknepen kan worden. De gekken.
Als het dan op papier maar klopt want voor de rest heeft niemand er natuurlijk last van. PS : wordt er in de Povlakte en in Engeland ook niet meer gebouwd ??? : imgur.com/a/KZzJJPD
De klimaat-apen zijn Nederland aan het recyclen. Eerst moet alles stuk, de schrootverzamelaars zijn er al. Die kunnen straks komen onderzoeken waarom u nog woont waar u woont en wat er hergebruikt kan worden wanneer u dat dus niet meer doet.
Hoe is het intussen met de stikstofcrisis en de dreigende klimaatramp in de steeds opschuivende toekomst?
Maak mij daar politiek-gewenst veel meer zorgen over dan het heden met alweer een AZC vol verwarde koppensnellers. Met recht op mensenrechten waar een Nederlander slechts van mag dromen.
Persoonlijk zie ik dat de politiek er uiteindelijk toch een rechts beleid aan het uitvoeren is. Tenslotte zwakken alle sociale voorzieningen af, zorg duurder, middenklasse verdwijnt en de rijken worden als maar rijker. Dus links lullen maar rechts de zakken vullen. Rutte is een een kei in.
socialisme is een prima verdienmodel voor de politieke bovenklasse. De VVD is er helemaal toe bekeerd.
@Jan Passant mk2 | 08-11-19 | 09:30:
dat heet links lullen, rechts vullen.
@Analia von Solmsch | 08-11-19 | 09:45:
Tis een nieuwe adelstand & religieuze bovenkaste. De klimaatpriesters houden ons dom en de politieke adelstand houdt ons arm.
Om het proces te versnellen importeren zij armoedzaaiers die al meer dan dom genoeg zijn.
Het is een verzonnen crisis omdat wij zo nodig door Brussel opgestelde regeltjes moeten naleven omdat Mark Rutte anders straks minder kans maakt op een hoge rol binnen de EU. Jarenlang heeft ie Jean-Claude Juncker bij de arm genomen als die weer eens te dronken was om te lopen en toen hebben ze Marks droombaantje weggegeven aan iemand anders, en dat gaat hem niet nog een keer gebeuren dus volgt hij slaafs ieder decreet vanuit Brussel, hoe idioot dan ook.
Is één heel land opofferen voor één baantje het waard? Voor Mark Rutte wel.
Waarom toch blijft het volk massaal op de traditionele machtspartijen, die hiervoor verantwoordelijk zijn, stemmen. Collectieve hersenspoeling?
Je betaalt b.v. veel te veel voor een huis, als je er al één kan kopen of huren, en stemt daarna VVD, CDA, GL, PvdA of D66? Dan zit er toch iets volkomen fout in je hoofd?
Zolang er jaarlijks net zoveel woningen worden gebouwd als er asielzoekers bijkomen is er niets aan de hand . Nederlandse jongeren kunnen best thuis blijven wonen tot de ouders overlijden en dan het huis overnemen. Mensen die scheiden kunnen best samen in één huis blijven wonen, ook beter voor de kinderen. Ook allemaal goed voor het milieu en ouderen en jongerenzorg. Win-win-win-win dus.
Ja, maar goed waar moet je dan neuken? Tijd voor love hotels net zoals in Japan.
En maar opscheppen in het buitenland hoe goed ze bezig zijn.
Vergeet de banen niet voor laagopgeleide groen linksers zonder marktwaarde
Maar het COA gaat onverminderd door. Noodopvangen worden weer geregeld, panden worden geconfisqueerd voor deze groepen. Geld blijft rollen voor al die nieuwkomers. Bij het coa is er geen crisis.
Panden worden niet geconfiskeerd, nee, genoeg pandjesbazen zien er een verdienmodel in. Voor tijdelijke opvang en bewoning is er genoeg te regelen en te verdienen.
Gewoon meer afdragen aan Brussel. Dan is alles opgelost toch? Ik kan even niets bedenken wat zij voor Nederland doen maar het zal vast wel goed zijn.
Wat is de stikstofuitstootvoetafdruk per inkomende vluchteling gemeten naar land van herkomst? Moet er niet ook eens milieuvriendelijk en stikstofvrij gevlucht worden? Dus geen vluchtelingen meer opnemen totdat zij dit aan kunnen tonen. Met dit standpunt zouden alle linkse partijen het eens moeten zijn.
De rechtse partijen ook, en het schijnt dat de vvd hier aan de macht is, al tien jaar.
PFAS, Stikstof.... Wat een verzonnen norm en een activistische rechter wel niet kapot maken kan.
De rechter heeft geoordeeld dat de regelgeving niet klopt, en doet geen uitspraak over de zin of onzin van de maatregel zelf. De vvd is gewaarschuwd dat het juridisch niet houdbaar was. Toch doorgezet.
Kijk Rutte nou zitten, totaal overgeleverd aan links omdat Italië en Frankrijk failliet zijn en de Euro overeind moet worden gehouden.
Het importeren van arbeidsmigranten is een rrrrrechtse hobby. Lekker goedkoop en de regering zorgt wel voor de opvang. Expats krijgen belastingkorting ook, laat de SP het maar niet horen!
Die domme man wilde niet over rechts regeren, zie hier het resultaat.
@Analia von Solmsch | 08-11-19 | 09:23: Volgens mij bedoeld je recht lullen maar links je zakken vullen.
Stel dat Brazilië een regenwoud kapt, de humusgrond afgraaft en dan de resterende zandvlakte na die roofbouw als natuurgebied zou uitroepen. Heel cynisch zou dit lijken. Dit is echter precies wat in veel Nederlandse stikstofarme natuurgebieden is gebeurd. Het was ooit bos, dat gerooid is, de onderliggende turf is volledig afgegraven en opgestookt en het onderliggende zand is nu een voedselarm natuurgebied waar voedselarme plantjes leven en diertjes die op en rond die plantjes leven. Dit is wordt al waardevolle biodiversiteit beschouwd. Maar zou het zo erg zijn om er weer stikstofminnend bos van te maken?
Nee, dat zou meer dieren en planten opleveren, én minder CO2!
Zolang het kartel er zit zal er naast wat symptoombestrijding niets structureels veranderen. In een land als Zwitserland, toch geen bananenrepubliek, bestaat het kabinet uit een vaste verdeelsleutel (konkordanz) naar rato van zetelverdeling. De grootste partij zit er dus altijd in; zoals het volk gekozen heeft. En dan het referendum en volksinitiatief. Jammer dat Nederlanders dat zo niet willen...
In Zwitserland wordt de boel inderdaad niet dichtgetimmerd in een regeerakkoord; er worden gewoon per onderwerp meerderheden in de kamers gezocht.
Dat heeft een goede reden: De directe democratie. Als men via een dichtgetimmerd regeerakkoord het volk zou proberen te naaien met een wet, dan verzameld het volk hahndtekeningen en komt er een referendum waarin genoemd volk die wet net zo snel weer afschaft.
Een regeerakkoord is ten diepste ondemocratisch.
@Balsaq | 08-11-19 | 09:19: Genau. Van de ministers is elk jaar een ander voorzitter/premier. Omdat het wil van het volk grotendeels wordt uitgevoerd zijn de grootste thema's de prijs van de Rösti en of het homohuwelijk nog eens moet worden ingevoerd. Alle onzin die in Nederland speelt is hen vreemd.
Inderdaad er gaat hier helemaal niets veranderen tenzij oorlog of opstanden. The powers that be zullen alles doen wat nodig is om hun posities te consolideren. In de huidige settings betekent dat letterlijk niets doen. En de zogenaamde kiezers (is er een keuze dan?) blijven ook gewoon hetzelfde stemmen wat ze sinds jaren doen. De nieuwe lichting stemmers is zodanig geïndoctrineerd op school en uni, dat ze het de zittende macht alleen nog maar makkelijker maakt.
In dit topic word dus zo’n beetje alles wat de nederlander kapot maakt genoemd. En helaas kan de lijst nog veeeel langer
Bouwvakkers en boeren voor de klas zetten, gaat voor een interessante interactie met de kindertjes zorgen.
Vergis je niet mensen. Dit IS beleid. Creëer een crisis en het volk zal je volgen....
Gelukkig komen er wel steeds meer pro-zwarte piet protesten.
Even de reden daargelaten. Ik vind het wel prima. Nederland is, ook los van de immigratieproblematiek, vol. Het constant door bouwen gaat de leefbaarheid in ons land echt geen goed doen. Nu die immigratiestromen nog terugdringen naar bijna 0 en op naar een dunner bevolkt Nederland.
U draait de zaken om. Wij bouwen niet meer, maar er komt wekelijks een klein dorp richting Nederland. Op jaarbasis een aardige stad. Wij hebben te veel conformisten in dit land. Wij kunnen in de EU onmogelijk de immigratiestroom stoppen...
@Desmoulins | 08-11-19 | 09:18:
Dat wil de VVD dan ook niet. Nr 1 immigranten zijn Polen, nr 2 Indiërs. Die mensen worden hierheen gelokt met lage belastingen
Het is allemaal niet fraai, maar het glas is halfvol. Rutte, en zijn zooitje ja knikkers, verdwijnen op een dag, en dan kan er weer gebouwd worden op de puinhopen van 10 jaar Rutte. Nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden, en we hebben weer wat geleerd als mensheid.
Ik vrees voor een kneiter-links volgend kabinet. Ik hoop dat je gelijk krijgt.
@horsteknots | 08-11-19 | 09:11: Nee, deel van links gaat naar rechts omdat ze langzaam aan ook keihaard geraakt worden door hun eigen stemgedrag. Ook hun kinderen krijgen geen huis, ook zij hebben steeds meer moeite met de hoge kosten voor de basis dingen in het leven enzovoorts.
@Mark_D_NL | 08-11-19 | 09:16: Tuurlijk niet, wellicht hen die de politiek volgen. Maar niet de mafklappers die hun politieke voorkeur uit een stemwijzer halen.
Rutte heeft altijd gezegd dat hij geen visie heeft. Dat betaalt zich nu terug in een land wat compleet stuurloos is geworden. Er is haast geen ministerie meer waar het geen puinhoop is. De regering bestaat uit mensen die gaan voor politiek gewin, maar totaal geen vakkennis hebben. Volgende keer gewoon weer VVD stemmen mensen, zie hier het resultaat.
En dat allemaal terwijl de oplossing heel eenvoudig is.
Maar ja, ik ben net na x jaar weer mijn ban kwijt.
Wees voorzichtig met woorden als 'oplossing'.
@Mr_Natural | 08-11-19 | 09:10: zou zomaar het einde kunnen betekenen?
@Mr_Natural | 08-11-19 | 09:10: vooral in combinatie met termen als "grote" of "totale".
Klopt helemaal niets van ,vraag maar aan Joop.
Dat krijg je met een premier die voor visie naar de Hans Anders gaat.
Als alles dat belangrijk is moet wijken voor stiktof en pfas; bouwen, verbouwen, vervoeren, waarom bijven de grenzen dan wel open?
Dat past anders niet in de planning van agenda2130.
Dat is een vraag die steeds luider gesteld mag worden.
Als er in een kabinetsperiode zo veel nieuwe uitdagingen voor de BV Nederland gepresenteerd worden, dan zou het Nederlandse volk het recht moeten hebben om vervroegde verkiezingen te houden, om zo te bepalen wie het meest geschikt is om de nieuwe uitdagingen het hood te bieden.
Ofwel: Rutte, AFTREDEN!
Hier heb je een heel goed punt.
En de mensen blijven maar VVD stemmen.
Om me heen alleen mensen die de VVD haten en die een hekel hebben aan Rutte en toch krijgen ze ruim 30 zetels. Klopt dit wel ? Geen fraude vraag ik me af bij verkiezingen ? Wie zijn dan de stemmers op de VVD.
Ik geloof er niks van. Kan daar niet eens een onderzoek naar komen ?
Misschien mensen met wie het wel goed gaat en niet de schuld van hun eigen ellende bij de overheid leggen. Blijkbaar een hoop losers om je heen.
@Erikjan79 | 08-11-19 | 09:09: Het gaat mij hartstikke goed, maar toch stem ik al een jaar of 10 geen VVD meer. Je ziet toch alles langzaam naar de klote gaan? De zorg, tuig op straat, handhaving, belastingdruk en zo kan ik nog wel even doorgaan. De echte problemen (overbevolking, immigratie, islam) niet benoemen en de nadruk leggen op gemaakte 'problemen' als klimaat- en stikstofgeneuzel. Of denk jij alleen aan je eigen hachje?
@Erikjan79 | 08-11-19 | 09:09: Mij gaat het persoonlijk ook goed. Maar iemand die bewust liegt en bedriegt die wil ik mijn vertrouwen niet geven.
@WhiteShark | 08-11-19 | 09:18: ++++++
@WhiteShark | 08-11-19 | 09:18:
En op wie heb je dan gestemd om dit op te lossen?
"De zorg, tuig op straat, handhaving, belastingdruk"
@Erikjan79 | 08-11-19 | 09:34: Als ik nu zeg PVV en FvD dan ga je natuurlijk zeggen dat deze niets hebben opgelost. Klopt ja. Weet je ook waarom?
@WhiteShark | 08-11-19 | 09:50:
Dus een partij die sociaal links is en een partij die rechts is. Je weet ook niet wat je wil.
@WhiteShark | 08-11-19 | 09:50: Heel simpel, omdat ze buitengesloten worden dus geen kans krijgen om iets te verbeteren. En als ze een goed idee hebben krijgen ze de hele meute tegen maar de week er na komt een van de kartel partijen met hetzelfde idee is het prima en doen ze net of het hun idee is. Dus Politiek is het smerigste wat er is, zeker het KARTEL.
@WhiteShark | 08-11-19 | 09:50: Nou ja, het is meer wat gaat de PVV en de FvD dan oplossen? Op het moment dat de PVV verantwoordelijkheid had kunnen nemen doen ze het niet, en de FvD is een partij van Ja-knikkers geworden met een narcistische charlatan als leider die vooral bezig is met zijn imago. Zulke figuren gaan niks oplossen. Dus wanneer je afvraagt waarom mensen nog VVD stemmen dan is het omdat er geen serieus alternatief is.
@JanFTE | 08-11-19 | 11:19: U moet zich eens beter inlezen naar wat er gebeurde toen de Hr Wilders gedoogde. Het was die smerige rat van het CDA die de boel liet klappen en niet de PVV.
@roodborstje1 | 08-11-19 | 11:23:
Maar wat heeft de PVV toen als prioriteit naar voren gebracht? De Dierenpolitie? AOW leeftijd lieten ze gelijk los, dus zij bleken ook niet betrouwbaar naar hun kiezers.
Overbevolking.
Omverbevolking.
Ik denk steeds vaker dat ik gek aan het worden ben. Gelukkig weet ik dat het niet aan mij ligt.
Denk ik ook wel eens , dan klik ik maar weer op GS om me terug in de realiteit te zetten .
Zolang iedereen moet inbinden, maar de Formule 1 in de duinen ruim baan krijgt is er niet écht iets aan de hand.
Dat is het probleem. Het verband tussen F1 en woningbouw.
Problemen die ze in Den Haag niet kunnen oplossen, regelen we in de panelen.
GS for government!
En intussen wordt groene energie verkocht door energiemaatschappijen wat verre van groen is, en komen er gevaarlijke gassen vrij bij windmolens. Schrijnend dat veel Nederlandse gezinnen moeilijker aan een betaalbare woning zullen komen vanwege de hypocrisie van de overheid. Zij maken de fouten en wij zitten op de blaren.
Voorlopig geen economische groei, sparen wordt ontmoedigd, iedereen verplicht aan de warmtepomp (à 20.000 euro). Elke boerenlul weet nu al dat je die er toch nooit uit krijgt, in weerwil van wat je word voorgespiegeld, want geen energieboer gaat iets lijden met het klimaatakkoord. Pensioenen verdampen, boeren moeten minder gaan exporteren, de verzorgingsstaat wordt verder afgebroken en elke buitenlandse Jan Rap en zijn maat mag blijven / komen, wat hij ook op zijn kerfstok heeft. Corruptie en patronage zijn inmiddels niet meer weg te denken uit Nederland. Verder heeft de nieuwe voorzitter van de ECB heeft het op ons gemunt. Zij vindt de handelsoverschotten van Nederland te hoog. Uiteraard gaat tegelijkertijd de bijdrage aan de EU omhoog. Nivelleren op EU-niveau is een feestje. Waarom erkent de regering niet gewoon dat alles in dat schemerige achterkamertjeslicht moet worden gezien? Dit gaat geen internationale solidariteit opleveren, maar diepe systeemhaat. Eén pluspuntje in dit al: dat belachelijke opgeheven vingertje van Nederland, waarmee het zo graag zuidelijke landen de maat nam, zit nu vol geitenstront en blijft voorlopig verborgen in diepe Haagse steekzakken.
Aanwas van gelukszoekers gaat onverminderd doorrrrrrr
Juist, zeer juist geformuleerd. En een van de oorzaken van deze geschakelde bestuurlijke puinhoop is dat de lapschwanzen in de 2e kamer toestaan dat een rechter, op aandringen van een minuscule minderheid van milieu-freaks, zich met landelijk bestuur bemoeid.
Huidige "rechters" zijn veelal van de generatie en studiegenoten van Volkert, zie de Wageningse-terrorkeet destijds. Het burrotje van Volkert kon zelfs worden "gecleand"na de moord op Pim... door huidige invloedrijke bestuurders etc.etc. Waanzin dit land.
@grindbak | 08-11-19 | 09:08: Dat bedoel ik maar. En legio andere voorbeelden.
Goede samenvatting. Helaas allemaal waar. Dankzij links kabinet
Gek, de vvd zit al tien jaar aan de knoppen, is meermaals gewaarschuwd voor dat de PAS juridisch onhoudbaar is. Het beleid faalt weer eens, en niet een beetje ook. Inmiddels is er ook de PFAS affaire. Kakelvers beleid dat is ontploft in het gezicht van Rutte.
@Analia von Solmsch | 08-11-19 | 09:07: er zijn wel een paar ondemocratische rechtszaken aan vooraf gegaan.
Maar wat voor een soort asiel vragen die nieuwe nederlandiers dan aan?
En dat allemaal omdat for heaven's sake de brandnetel en het pijpestrootje oprukt???
Heel vervelend hoor als je als buitenlandiër in de brandnetels verzeild raakt terwijl je in het desolate voedselbos naar autochtone bewoners gaat kijken die vertwijfeld pijpenstrootjes trachten te oogsten voor bij de bloembollensoep.
Nog even doorzetten met die 'crises' en de meerderheid van werkend Nederland gaat emigreren naar landen waar ze nog wel kunnen werken en een goede boterham kunnen verdienen en ze aan het eind van de maand nog geld overhouden. En zo versnelt men de veel genoemde omvolking in Nederland. Althans, dat denkt mijn paranoia-brein.
Dat is niet paranoide, dat is gewoon logisch nadenken. De almaar stijgende emigratiecijfers worden niet voor niks al meer dan een decennium weggemoffeld.
Naar het land van herkomst op vakantie gaan vind ik misschien wel het ergste . Je wordt zó vol in je gezicht gespuugd en uitgelachen...
Inderdaad liever geen vakantie in Nederland.
Pffff, die vreemdelingenhaat opstoken is wel een beetje treurig aan het worden voor. Nog een 10 procent van de vrijgekomen huurwoningen gaat naar statushouders.
Nederland heeft al 3 miljoen buitenlanders gehuisvest.
Leugen, in de "brave" volgzame dorpen 1 op 4= 25% en daar ook nog eens 15% naar "verwarde" mensen. Als de randstad niet in opstand komt dan is dat spoedig de provincie.
In hou ook van chargeren, maar je hebt idd. wel een punt.
Niks vreemdelingenhaat. Vol is vol.
"Al sinds eind jaren tachtig is het verminderen van het aandeel corporatiewoningen een kerndoel van beleid." www.rtlz.nl/opinie/column/4756451/sta...
Kunnen we de VVD toch nog de schuld geven.
10 Procent is nog een hoog aantal, levert de autochtoon toch nog flink wat jaren langer wachten op. 10 Tot 15 jaar op de wachtlijst staan is vrij normaal, een statushouder hooguit wat maanden tot een jaar.
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 09:02: Nou, daar staat het dan. Maar ik vraag me af of het begrepen wordt in de panelen waar de xenofobie van afdruipt.
@beldewouten | 08-11-19 | 09:11:
Nu nog even de vraag beantwoorden waarom de gewone autochtoon minstens 10 jaar moet wachten en statushouders vanwege hun voorrang veel en veel korter.
@beldewouten | 08-11-19 | 09:11: Het is en/en. Groeiende vraag en een dalend aanbod.
@2voor12 | 08-11-19 | 09:17:
Denk niet dat hij hier een antwoord op heeft. Hij wilde tenslotte hier alleen maar een potje deugen, deze moreel-exhibitionist.
@2voor12 | 08-11-19 | 09:17: omdat ze nergens anders terecht kunnen? Het is niet zo dat al die wachtende autochtonen onder de brug slapen. Het lijkt me een kwestie van goed fatsoen om mensen die je een verblijfsvergunning geeft, ook huisvesting aanbiedt. Maar misschien is dat maar een maffe gedachte van mij, kan ook.
@Beefbus | 08-11-19 | 09:22: oh god, daar komt de anti-deugbrigrade. Leuk hè, bij een clubje horen? Je zou ook wel willen dat jij en al je kameraden eenzelfde jasje krijgen, of niet? Pleur op met je meeloperij.
@beldewouten | 08-11-19 | 09:23:
We hebben AZC's gesloten want er zouden te weinig asieleisers zijn. Dan hadden die statushouders dus gewoon in kunnen blijven. Ze hadden dus een prima dak boven hun hoofd, zelfs rianter dan veel autochtonen in sterk verouderde ziekmakende huizen die om die reden zouden moeten verhuizen.
En ik ken mensen die graag naar zo een AZC zouden willen omdat hun eigen huis in veel slechtere staat verkeerd.
@2voor12 | 08-11-19 | 09:25:
Kunt steggelen over de vraag of we zoveel moeten toelaten, maar als we ze toelaten dan ook zo snel mogelijk de maatschappij intrekken. Niet jarenlang langs de zijlijn (letterlijk en figuurlijk) laten staan om daarna ineens te verlangen dat ze participeren als volwaardige burgers.
@Hollende_Kleurling | 08-11-19 | 09:29:
En daarom laten we autochtonen maar wel aan de kant staan. Of beter gezegd: in rotte stacaravans op een treurige camping.
Die mensen zien het met lede ogen aan.
En veel (voormalige) AZC's staan midden in een stad. Kunnen ze prima met de maatschappij meedoen.
@2voor12 | 08-11-19 | 09:35:
Dat het vastloopt kun je ons bestuur aanrekenen. Ze willen van alles, maar de vraag doemt op of ze wel goed weten wat daarvan de consequenties zijn.
Laatst hoorde ik wat (aardige) mensen van Marokkaanse komaf bespreken dat het toch wel vervelend is dat "de Syriërs" nu allemaal voorrang krijgen voor een huis.
Waar is het bed, bad en brood voor de autochtone nieuwe generatie? Er is een groot tekort aan hypotheekhuizen en huurhuizen. Komt bij dat de nieuwe generatie nauwelijks onderhandelt over salarissen ondanks relatief hoge opleidingen.
Een huis in 'de vrije sector' betekent dat je op het eind van de maand gewoon beperkt wordt, iedere maand. En als je bedrijf reorganiseert heb je geen recht meer op toeslagen in zulk soort huizen aangezien ze boven de toeslaggrens zitten met hun hoge huurprijs.
In mijn (hip geworden) wijk wonen tegenover me Turken, Egyptenaren, Marokkanen, in nieuwe pandjes, dubbele etage, tuin. Geen werk, uiteraard. Huizen waarvoor je als Nederlander > 400k moet betalen.
En de waarde van mijn huis blijft meer stijgen.... heerlijk. Misschien volgend jaar verkopen en dan naar Zuid-Spanje. Hartelijk dank links wappies en aub lekker doorgaan zo!
Gisteravond op BNR hoorde ik over de bouw dat de ambtenaren het zelf ook niet echt meer wisten. Werd echt een vraag om hulp neergelegd bij de industrie zelf.
Het is allemaal niet zo moeilijk: hanteer dezelfde normen als de Duitsers. Trap iedere politicus en ambtenaar, die zich met deze "problematiek" bezig heeft gehouden, naar huis. Geef het in de handen van de markt.
Dan voorspel ik dat er voor 2020 de portefeuilles van de bouwers zo vol zitten, dat ze gaan schreeuwen dat ze personeelstekorten hebben.
@leef!! | 08-11-19 | 08:59: Ja dat 'aan de markt overlaten' kennen we zo langzamerhand wel. B.v. de gezondheidszorg, een geweldig succes.
@lupuslupus
Je vertelt me iets nieuws, is er sprake van een vrije markt in de de zorg dan?
Als er sprake zou zijn van een vrije markt zou er geen enkele oud-politicus aan het roer staan van een zorginstelling.
Decadentie ten top dat het kabinet doelbewust dit tot het grootste probleem van de afgelopen jaren maakt, terwijl de immigratie/islam dat is.
Ik weet niet hoe lang Rutte nog lacht. Op een bepaalde manier heb ik respect voor zijn manier van leidinggeven en hoe hij de boel bij mekaar houdt. Maar als mensen zeggen dat ze zich iets niet kunnen herinneren houden ze vaak een slag om de arm. Als het duidelijk wordt dat Rutte wel weet heeft van de zeventig burgerdoden in Irak en hij zou dat écht zijn vergeten (ik vergeet ook wel eens details of lulligheden) dan kan het ook nog wel eens heel snel zomaar allemaal afgelopen kunnen zijn. Tenzij hem heel veel handen boven het hoofd gehouden worden.
Sinds 2008 dragen bedrijven 30% minder belasting af. Dat is het doel van Rutte en daarom lacht hij. Jij mag intussen meer betalen en alle maatschappelijke voorzieningen worden afgebroken. Rechts beleid, lachen joh
Hoe hij de boel bij elkaar houdt? Door alle coalitiepartners hun zin te geven en vooral mee te gaan in de EU migratiepolitiek. Met iedereen meelullen , behalve met de de Nederlandse bevolking dan lijkt me niet zo moeilijk.
Ik zie hier een prima oplossing voor overbevolking.
Helaas, in NL is geen plek meer, maar kijkt u gerust even verder in een ander land. Doei!
Als we doorgaan met bijbouwen zal Nederland onherkenbaar veranderen en blijft er niets anders over dan een enorme stad vol asfalt en grauwe flats waarin mensen zonder enig uitzicht op verbetering worden opgehokt.
Ja, sein even de mensensmokkelaars in.
Geen huizen geen geld, stikstof.. Nl wordt niet leefbaar blijf maar weg jonges!
Aan je nick te zien ben jij PVV/FvD stemmert. Dat is niet beter dan VVD, integendeel. Het betekent nog meer geld voor bedrijven en vriendjes ten koste van de bevolking...
Dit land is definitief naar de kloten!
Jonge mensen die vaktechnisch uitstekende en algemeen hoogopgeleid zijn verlaten Nederland met als reden dat er voor hen geen woning meer beschikbaar zijn. Die woningen gaan naar de asielzoekers.
En een winkeltje beginnen in pek&veren , hooivorken en fakkels heeft ook geen nut want er gaat toch niemand de straat op. We pikken het gewoon allemaal.
Als je kijkt naar de aard van de mens is het een gods wonder dat er ooit een beschaving is ontstaan zoals die er in Noord West Europa is. Het is geen toeval dat die beschaving er op andere plekken niet is. In plaats van onze wonderlijke beschaving te beschermen lijkt het erop dat we het bewust aan het slopen zijn. Ik begrijp gewoon echt niet hoe zoveel Nederlanders vóór immigratie van tuig kunnen zijn. Wat is dat? Naïviteit? Zelfhaat? Of afgunst wegens zelf onsuccesvol? Mijn leven kut, dan heel Nederland maar naar de klote, zoiets? Of bij gebrek aan identiteit maar aansluiten bij het anti wilders clubje op het werk want dat is veilig?
Ik denk dat er veel mensen voor immigratie zijn. We zijn gewoon te verdeeld als Nederland en gaan ten onder aan onze eigen democratie en regelgeving. Niet meer, niet minder.
Er wordt een spel gespeeld door een paar machthebbers. Om de een of andere reden is immigratie goed voor hun, meer kan ik er niet van maken.
@mr. dude | 08-11-19 | 08:58: sorry, ik bedoelde: ik denk dat er NIET veel mensen voor immigratie zijn in Nederland.
Voornamelijk schuldgevoel dat hier aan ten grondslag ligt. Het calvinisme heeft ooit de Nederlander schuldig verklaard en zich verankerd in het linkse denken. Halsema, Klaver, Jetten en ook Rutte zijn de nieuwe dominees die hel en verdoemenis preken en zich alles kunnen veroorloven om het volk, door het te wijzen op zijn zonden, te onderwerpen aan hun 'goedheid' om voornamelijk zichzelf absolutie te verlenen. Het middelmatige vee, dat voornamelijk links stemt, heeft dit model overgenomen zonder zich te beseffen dat het zich daarmee in de vingers snijdt. Hun opportunisme is de oorzaak van de neergang van onze beschaving.
En Rob(modder fokker) Jette mag zijn zegje weer komen doen bij WNL ( vrolijk rechts). Zijn ze te bang of te dom om kritische vragen te stellen? Zowat heel Nederland is zwaar ontevreden, leeft in onzekerheid en heeft geen vertrouwen in de toekomst. Misselijk programma.
Hij zei letterlijk dat hij een nieuw huis wilt gaan bouwen en dat wij (u en ik) daarom allemaal 100 kmpu moeten gaan rijden. Moederneukend surrealistisch George Orwell
De sokpop van Rutte is natuurlijk van harte welkom, bij de redactie zijn de vragen natuurlijk voorgekookt en gesprint door voorliegers. Maakt niet uit, werk je hier niet aan mee dan krijg je natuurlijk geen enkele politicus meer in je programma.
@Analia von Solmsch | 08-11-19 | 09:18:
Gesprint = gespind
WNL. Dat is toch dat tv programma: Welke presentatrice is het vaakst zwanger?
Dit land moet nu gewoon z'n grote bek houden en bukken. Zelf voor gekozen, had je maar anders moeten stemmen. Niet te geloven dit.
Ik formuleer dat altijd als: "Wij feliciteren Nederland met de levering van het bestelde".
Garantie?
Mwoehahahaha!
Precies. Als je de pre verkiezingen commentaren leest is hier door velen al uitgebreid voor gewaarschuwd.
@Knufter | 08-11-19 | 08:48: en zo is 't.
@ deministerpresident Dat is het nadeel van GS; het blijft preken voor eigen parochie. Er zitten hier geen GL'ers zeg maar.
Wat een verademing. Niks geen lange vloeiende volzinnen met weloverwogen overpeinzingen, gewoon keipats vol die pretstaaf in je onderbuik.
Het kan dus blijkbaar wel.
Goedemorgen, maar dat uiteraard terzijde.
Bij mij zit hij niet in mijn onderbuik maar hangt of staat hij eronder. Maar ik begrijp de strekking.
socialistische overheden voegen nooit iets toe, ze slopen alleen maar. Ieder probleem dat we hebben is zorgvuldig door de socialistische staat aangemaakt en wordt nog zorgvuldiger in stand gehouden maar het is wel wat wij bij meerderheid heet liefst willen want we blijven fanatiek op VVD=D66=PvdA=GL=CU=CDA stemmen ongeacht hoe hard die ons iedere keer weer naaieen.
Hoe kan een formule 1 organisator wel alle vergunningen rond krijgen, maar een projectontwikkelaar niet?
Goh, meen u dat nu echt? Hoe zou dat nu komen? Stomverbaasd.
Je moet wel prioriteiten stellen natuurlijk.
Met een huilende motor rondjes rijden door de duinen rijden of een dak boven je hoofd. Keuze is snel gemaakt toch?
Iets met huisjesmelker Prins Bril? Dat is je ontgaan?
Dat is kudt, kun je ook geen muren bouwen om ze tegenaan te zetten.
Haha
Dat is nog het ergste van alles.
Dit is toch te bizar voor woorden allemaal. De huidige regering verkloot op zo veel fronten alles wat ze aan het doen zijn, dat het niet eens meer zinnig is om ze te bestrijden. Ben je aan de ene kant bezig om de landbouw te behouden, slopen ze aan de andere kant even snel de bouwindustrie, ga je proberen om iets te doen aan de belabberde stand van zaken mbt het onderwijs lopen ze tussen de regels door even de woningsector extra te vernielen en gelijktijdig meer mensen te importeren, wat het huisvestingsprobleem van jongeren vergoot, wat weer leid tot extra problemen van dien...
Ik heb het al eens eerder gezegd, en ik lees het ook vaker in de guursels, of we moeten nu extra hard zo door gaan zodat alles over 2 maanden helemaal naar de tyfus is en we opnieuw kunnen beginnen, of nu hard op de rem trappen en even stoppen met deze hysterische onzin. Maar zo gaat dit niet goed komen en gaan we er nog decennia lang problemen van ondervinden.
Remmen heeft geen zin, ik stem voor optie 1.
Ik begrijp steeds beter waarom de asielzoekers zo ontevreden zijn. Ben je hier helemaal naar toegekomen blijkt dat je erg wordt gelimiteerd in het vinden van je droomhuis. Je zou welhaast je plaggenhut op AirBNB zetten.
Statushouders moeten nu ook een maand langer wachten op een woning.
met Miele gaat het toch nog wel goed hoop ik?
AZC's die gebouwd moeten worden hebben ontheffing van het stikstofbesluit. We blijven gewoon keihard importeren en in AZC's duwen om vervolgens over 8 jaar allemaal schreinende gevallen die ondertussen allemaal 4 kinderen hebben gekregen die hier dan geworteld zijn te moeten oplossen. Gaat goed komen. Wir schaffen das.
The Horror.
@peterdh | 08-11-19 | 08:49:
Hoezo ons probleem? Met zoveel buitenlanders is het dan inmiddels hun probleem geworden. Sie habben es geschafft. Wir hätten es gewüßt!
Waarom moeten we zo nodig blijven bouwen?
Grenzen dicht en ga eerst alle leegstaande kantoorpanden maar eens verbouwen. Heeft de bouwsector ook nog steeds werk en wordt dit land gewoon net eens even wat minder vol. En ga lekker ook eens de hoogte in,ipv al het groen bebouwen. Nederland is gewoon hartstikke VOL!
Kantoorpanden geschikt voor bewoning zijn vrijwel op, las ik laatst.
De bouw is verantwoordelijk voor 6.1% van de totale stikstofuitstoot en stoot uitsluitend NOx uit, volgens het RIVM.
Volgens het TNO waait 90% van de in Nederland uitgestoten NOx de landsgrens over en mag dus slechts 10% als depositie (neerslag op de grond) worden gerekend.
De bouw is dus verantwoordelijk voor 0,6% van de totale stikstofdepositie op Nederlandse grondgebied.
Hoe in hemelsnaam kan de bouw uberhaupt restricties opgelegd krijgen, als ze slechts 0,6% invloed heeft op enkele zeldzame plantjes?
Deze fuck-up van bureaucraten is erger dan Kafka of Orwell in hun slechtste nachtmerries konden bedenken. En het bestaat gewoon in Nederland en in Nederland alleen. Ongekend dit.
Right.
Waanzin.
Ongekende waanzin.
Dit bewijst ook dat het geen echt probleem is, maar een verzonnen probleem. De echte oplossing is dit erkennen/de Natura2000 gebieden opnieuw definiëren.
Maar dan gaat D66 en CU huilen (en de vvd ondertussen ook denk ik), en scheurt de coalitie. En dat wil men niet, dat pluche plakt zo lekker.
@Nuchternederland 08:48:
Nu komt de oplossing: Het kabinet zoekt een maatregel, die minder dan0,6% van de stikstofdepositie gaat schelen: De maximumsnelheid gaat naar 100 km/u op de snelweg. Dat scheelt 4% van de stikstofdepositie van verkeer, dat 6,5% van de totale stikstofdepositie voor haar rekening neemt. 4% van 6,5% = 0,26%
We gaan de rest van ons leven maximaal 100 km/u rijden in NL om 0,26% van de stikstofdepositie in Nederland te veranderen. Dat is dus om ongeveer 1 of 2 vleesetende planten op de Veluwe te redden, terwijl je die gewoon in de winkel kan kopen voor een fractie van de kosten van deze bureaucratische waanzin.
Klopt niets van. Ok, behalve die infiltranten en hun moeders.
Hebben jullie ook al een vluchteling in huis?
Kun je alle subsidies, bijstand en wasmachines van afromen voor je energierekening.
Gewoon in gebaren zeggen dat het zo hoort hier en dat ze daar verkeerd voorgelicht zijn.
Altijd alles met een ruttelach blijven doen.
Ik heb een aflaat van iemand in het buitenland gekocht die wél een vluchteling in huis heeft dus op papier heb ik er nu ook 1, compleet met alle subsidies.
@sko | 08-11-19 | 08:47:
Dát, én je zonden zijn geschrapt van the big book.
Win-win hier. Goeie.
Ik stel voor dat iedereen een beetje opschuift. Brabanders naar België, Limburgers naar Duitsland: zitten mooie steden tussen om te wonen, terwijl je prima in Nederland kan werken.
Dat, beste Henk, is een van de beste ideeën die ik OOIT in de comments zag.
@Ignatius J Reilly | 08-11-19 | 08:42:
Als ie gelijk een oplossing in de aanbieding deed tegen de extra files dan misschien.
We kunnen ze over de grens best Nederlands leren.
Inderdaad heb je 0 redenen om in NL te wonen als je vlak bij de grens zit. Dat is ook de reden dat velen dat doen. Vanuit de randstad is het wat lastiger.
@NiCeY | 08-11-19 | 08:44:
Dat gebeurt al jááren; en het zijn niet de "slechtste" Nederlanders die naar Belgie en Duitsland verkast zijn.
Van de andere kant kunnen we natuurlijk ook voor een beter effect, met een aantal bulldozers de hele randstad inclusief de hele regering de zee in schuiven. Drie of misschien wel meer problemen in één keer opgelost.
@pa_niek | 08-11-19 | 08:56:
Ho ho, er woont ook wat zeldzaam goed volk in de Randstad.
Niet bewust voor gekozen, maar hier stond mijn wieg nu eenmaal.
@B*tchmeister | 08-11-19 | 10:01:
Ze hebben mij altijd verteld dat ik dat was.
U is (door uzelf?) voorgelogen.
Yes! Dat word scoren bij de verkoop van ons nieuwbouwhuis volgend jaar.
want je gaat in een kartonnen doos wonen?
Probleem doet zich voor wanneer je daarna zelf een huis moet hebben.
Gewoon om een beetje in te wonen en slapen enzo.
Op naar de nul bakstenen!
De onderste baksteen boven.
+++Rutte lacht+++
Die lacht altijd, hij wel.
Laat maar gaan, we zitten nog niet laag genoeg want de meesten stemmen nog gewoon VVD. Zorg goed voor jezelf want de overheid doet het niet.
Precies!
Overigens kun je soortgelijke verhalen ophangen over het lerarentekort, de problemen bij de zorg, overheidsbegroting, politie/justitie:
Denk iedereen weg die de laatste 5 à 10 jaar binnengestroomd zijn en op staatskosten "in hun onderhoud voorzien" en voila: minder vraag naar zorg (wachtkamers met veel nieuwe medeburgers), onderwijs (buitengewoon veel aandacht voor de kinderen die bijgespijkerd moeten worden), gevangenissen met tig-%% buitenlanders, etc etc) en meer aanbod van werkenden (de hele asiel-industrie kan zich gaan bezighouden met de eigen bevolking. Hoe je "eigen bevolking" en "ingestroomden" definieert, kan nog een kwestie van discussie zijn, maar zoals het nu ligt, is het zelf-haat.
Volgens mijn vrouw, werkende in de zorg, krijgen nieuwkomers de meest uitgebreide ziektekostenverzekering van jullie en mijn geld.
@Ronnie uit Helmond | 08-11-19 | 08:38:
Praat eens met een politie-agent. De meeste tijd en energie gaat naar...?
Gewoon de belastingen verhogen.
Dat helpt altijd.
Energiearmoede in Nederland: www.ad.nl/binnenland/energiearmoede-g...
Zielig huil artikel. Als je - zoals in het artikel staat - 10% van je inkomen aan je energierekening besteedt, bij een komen van 14000 euro per jaar (wtf), dan gaat er wel iets mis. Sowieso wat ik om me heen zie, hoe mensen stoken (verwarming op 22 graden 24/7),dasr valt wel wat te winnen.
@DiederikJanWillem | 08-11-19 | 08:43: Ja mensen huilen wat af, neem mij nu. Zitten in een rolstoel zonder enige beweging moet je je verwarming toch echt wel een paar graden warmer zetten en dan nog zit ik met een dikke trui en een deken in mijn stoel omdat ik het koud heb. En ja als je dan een uitkering heb omdat je niet kan werken dan is de energierekening best hoog. Dus Diederik wees maar weer supper dankbaar dat je gezond ben en hoogwaarschijnlijk en baan heb zodat jij lekker af kan geven op mensen die het wat minder getroffen hebben in het leven....
@DiederikJanWillem | 08-11-19 | 08:43: Dit jaar is de rekening fors omhoog gegaan. de laatste 4 jaar 1340, 1400, 1490 en nu 1680 bij minder gas verbruik dan vorig jaar. Elektriciteit is stabiel.
@voldemort | 08-11-19 | 10:10: Niet helemaal waar 70 m3 minder gas en 120 kWh minder elektra maar wel bijna 200 euro op de rekening.
Regeren is vooruit zien - .. kuch..
Triest maar waar. Wel een Leuk geschreven stuk!
Maar nog steeds is 🎶Iedereen welkom in mijn land🎶...
Kunnen we niet wat land ergens anders koloniseren, of werkt het tegenwoordig niet meer zo?
Dat is exact wat gaande is.
U loopt achter; we worden gekoloniseerd.
schuld van de boeren
Nog altijd geen internetcrisis... *afklopt*
En de boer? Hij ploegt niet voort ook.
Prima besluit! Pensioen zit in 't huis, bijna afbetaald, dus hoe meer van deze hoe beter! Hup Groenlinks, maak shortganger nog rijker!
En je nieuwe onderkomen? Staat dat vrij te huur?
Gier
Alleen welke ghanees gaat dat kopen van je?
@Mark van Leeuwen | 08-11-19 | 08:32: effe nadenken, want dit kon je van mijlenver aan zien komen. Grond is schaars, Overheid de meest onbetrouwbare factor, dus koop je niet 1, maar 2 woningen ( op den duur) .
Tot de politiek een besluit neemt over onteigening...
@Shortganger | 08-11-19 | 08:51:
Klopt, en douw die 2e woning in je BV. Die laat je onderhoud en WOZ betalen. Marktconforme huur aan je BV betalen die je daarna als klein salarisje of dividend weer terugbetaalt aan jezelf. Topconstructie in dit land waar bedrijven in alles voorrang krijgen op de burgers.
35% van de huizen werden gekocht door mega investeerders; prijsstijgingen begonnen in te kakken en dan nu dit... dunno hoor
40% minder woningen voor Nederlandse gezinnen dat is. Mijn dochter tot haar 40e thuis wonen en ik tot mijn 80e werken. Gaaf land. Voor niet Nederlanders dan vooral.
Wat is het probleem? Dit willen we toch allemaal? We blijven op dezelfde partijen stemmen dus er gaat niets veranderen, het wordt alleen maar erger. Wen er maar aan!
Op naar de 20 miljoen bewoners in Nietmeeronsland. Leve de vooruitgang. Dag bomen dag vogels dag vissen.
Vraag.
Wat gaat er nog wel goed in Nederland?
Belasting innen
Hier hangt nog gewoon een touwtje uit de brievenbus hoor. Er zit wel een stekker aan, dat weer wel.
flitsen
Dingen verbieden
Justitiële paperassen kwijt raken lukt nog prima!
Corruptie
Het weer. Vandaag lijkt het zonnig. Al was het de afgelopen 2 maanden gewoon kudt.
De gewone man in het pak naaien.
De instroom voor de asielindustrie.
Kapingsalarm en opvolging door de Marechaussee
CJIB-terreur.
Emigratie van hoogopgeleide, jonge mensen!
Ik ben vooral blij dat dit alles niet geldt voor de arme Drommels uit Damascus, en dat de oplossing ligt in in de btw op praktisch alles omhoog gooien. Je moet er niet aan denken dat we mensen die jaar op jaar hebben bijgedragen voorrang geeft in de woningmarkt en dat je klaplopers de deur wijst.
Jaarlijks moeten er 75.000 woningen bij om te woningnood te stoppen. Dat is precies het aantal van het jaarlijks aantal migranten. Als we daarmee stoppen nou eens stoppen
Misschien moeten we meer mensen binnenhalen.
Lijkt me een extra goed idee.
En dan kiezen ze ook nog eens mensen die ons haten en niet compatibel zijn met onze samenleving. Had Zweedse dames gehaald, Polen, Russen, elke soort Aziaat. Maar nee hoor.
Nee, we moeten meer huizen binnenhalen! In het buitenland staan er voldoende huizen te trappelen om binnengelaten te worden.
@Repetitive Beats | 08-11-19 | 08:31: Gegeven het feit dat het hele Midden-Oosten in Azië ligt, ben ik het niet per se met je eens.
@Hetkanverkeren | 08-11-19 | 08:51:
Egypte en sommige landen links van Egypte liggen in Afrika.
nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten
@noordwal | 08-11-19 | 09:04: Waarvan akte! Als ik trouwens de verhalen moet geloven strekt het Midden-Oosten zich tegenwoordig tot in Scandinavië uit. Topografie is nooit mijn beste vak geweest, en nog steeds niet dus :-)
@Hetkanverkeren | 08-11-19 | 09:35:
Ja, het MO opent overal nieuwe filialen.
@noordwal | 08-11-19 | 09:48: Plus dat ik me net zat af te vragen of die andere landen nou links of rechts van Egypte liggen. Het ligt er maar net aan of je met je kont naar Mekka bukt, of precies andersom. Maar met dat soort vragen krijgen we het immigratievraagstuk ook niet opgelost helaas. Verdorie.
@Hetkanverkeren | 08-11-19 | 10:00:
Met je hoofd naar Mekka, en met je reet naar het westen.
Links of rechts, het maakt niet veel uit. Allemaal dezelfde barbaarse treurigheid. Op één kleine uitzondering na.
@noordwal | 08-11-19 | 10:04: Yep, Selzek Oztürk: zijn piemeltje is klein, maar zijn daden benne groot. Dat de GS kans heeft gezien om hem daar op te trappen, zegt wel iets over de trefzekerheid van dit shockblog. Heerlijke televisie: trap er niet in. Maar op dus.
Ja 80% toename, voornamelijk uit Afrika en Midden Oosten lees ik bij de UN.
Deksel erop met die zgn stikstofstop en voilá; een hogedruk pan. Ekstra snel boemeloem, islamelabam en trammelant. Pittig receptje. Verbroedering is de enige oplossing om onze manipulatoren de wind uit de zeilen ta nemen. Shit...
@Hetkanverkeren | 08-11-19 | 09:35: Ik dacht dat het Midden-Oosten tegenwoordig loopt van Dakar tot Jakarta?
Straks wonen we allemaal in een Ikea-verhuisdoos. Uiteraard gaan de huizen naar de nieuwkomers.
Doet me denken aan dit liedje: www.youtube.com/watch?v=olmQXDpqmmg
700 excl gezinshereniging. Dus minimaal 3.000 nieuwe uitvreters erbij deze week.
Waar moeten die allemaal wonen?
@Ommezwaai | 08-11-19 | 08:36: Bij voorkeur in uw huis. Althans, dat is de oplossing. Oh? U werkt niet mee? Nieuwe belasting, al was het alleen maar doordat bestaande huizen zo nog duurder worden en de OZB dus stijgt.
Ik ben mijn mojo kwijt
Sad but true...
REAGEER OOK