Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groene MEP rekent net zo goed als Jesse Klaver

Kent u die mop van die Belgische Europarlementariër die op internet wat cijfers over kanker heeft opgezocht?

kankerdom

Even serieus. Kanker is een rotziekte en fuck kanker. Maar. Als je wilt aantonen dat de lucht in Europa veel kankerverwekkender is dan de lucht in de rest van de wereld, dan is deze statistiek van Europarlementariër Petra de Sutter niet echt een winnende debatstrategie. Natuurlijk wordt kanker in Europa vaker gediagnosticeerd dan in de rest van de wereld. Ten eerste zijn de medische voorzieningen in Europa gemiddeld een stuk beter dan in de rest van de wereld. En (mede) daardoor worden Europeanen een stuk ouder dan mensen in de rest van de wereld. Twee logische redenen waarom mensen in Europa vaker een kankerdiagnose krijgen dan in de rest van de wereld. Maar ja. Groene politici en rekenen, het blijft een lastige combinatie. Je krijgt bijna de indruk dat ze daar zo verslaafd zijn aan statistieken die zeggen DAT WE ALLEMAAL NAAR DE VERDOMMENIS GAAN, dat het niet meer uitmaakt of die statistieken kloppen of niet. Wij zijn benieuwd of iemand aan Bas Eickhout gaat vragen wat hij van deze rekenkunsten van zijn fractiegenoot vindt. En verder: hup strijd tegen kanker. Rotziekte.

Reaguursels

Inloggen

In Europa rijden ook veel meer auto's dan in Afrika !
Die gaan hier ook veel eerder deaud...
Zó !
Mijn duit in het zakje....

A333aan | 21-10-19 | 10:13

Valt dit dan onder fake news? 666 naast haar hoofd...

David000000007 | 21-10-19 | 09:20

petra? gewoon peter hoor, is een kerel.

mono-culti | 21-10-19 | 08:04

Een langdurig ontregelde hypothalamus hypofyse bijnierschors as (stress) is ook een oorzaak van kanker.

Returnofthemac | 21-10-19 | 02:07

5G wie zit daar nou mee..?

5G will be here.. to stay.

Tumor om te lache, dat ons dan snel zal vergaan.

5G Track & Trace.. hee, waar bij jij nou net geweest?

Wie het laatst lacht.. heeft een vette bankrekening.

afdankert | 21-10-19 | 01:49

Die Petra de Sutter schijnt een Belgische transgender en gynecoloog te zijn, ik verzin het niet... Kennelijk heeft deze medicus nog nooit van epidemiologie gehoord, en van kansrekening en statistiek heeft ze kennelijk ook geen benul.

Argyronauta | 21-10-19 | 01:22 | 2

Mevrouw/meneer is zelfs buitengewoon hoogleraar gynaecologie. Wat een aanfluiting.

Amsterdamsko | 21-10-19 | 01:29

@Amsterdamsko | 21-10-19 | 01:29: Dat er in Belgie iets niet klopt wisten we al langer. Ben je een bettje slecht in wiskunde en natuurkunde dan ga je met je flutpakket in Belgie geneeskunde studeren.

derksje | 21-10-19 | 08:43

Na het lezen van dit topic durf ik wel te stellen dat Petra de Stutter het licht niet heeft uitgevonden.

Gravin v Kippenbouth | 21-10-19 | 00:28 | 2

De spreekwoorden zijn: die heeft het stopgaren niet uitgevonden en hij/zij is niet bepaald een groot licht. Beide zijn hier van toepassing.

Mazzelstof | 21-10-19 | 05:27

Lijkt me een goed argument om de grenzen dicht te gooien, je wilt toch niet dat al die Arabieren en Afrikanen niet alleen in een oord komen waar racisten en kolonialen de dienst uitmaken, maar ook nog eens hun risico op het krijgen van kanker vertigvoudigd!

Franker | 21-10-19 | 00:06

Wat je op de Vrije School allemaal al niet leert.

Cor Netto | 20-10-19 | 23:52

Als je dood gaat van de honger, heb je helaas niet de luxe om decennia later dood te gaan aan kanker.

Schemerlamp | 20-10-19 | 20:20

Hhhm, Daar staat me iets van bij. Hier werd ook door een ons allen bekende actie groep de Stof Chloor op de “Not Wanted” lijst gezet wat later weer geen goed plan was vanwege drinkwater ofzo .

Datgingniegoed | 20-10-19 | 20:14 | 5

Dihydrogeniummonoxyde is zwaar giftig! In vloeibare vorm kan het dodelijk zijn, in gasvorm kan je er brandblaren van krijgen en, bij inademing, is het acuut dodelijk! Verbieden dus!
En wat te denken van fosfor!

Pyrolobus | 20-10-19 | 21:37

@Analia von Solmsch | 20-10-19 | 20:31:
Nha... zo zout heb ik t nog nooit gevreten.

Datgingniegoed | 20-10-19 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ivm de omvolking zou ik dit ook wel een uitgesplitst willen zien qua bevolkingsgroep. :)

roevka | 20-10-19 | 19:59

Zwitserland leek een vrij verstandig land maar de twee groene partijen daar hebben inmiddels 21% van de zetels gehaald. De anti-immigratiepartij is de grootste gebleven maar heeft flink ingeleverd. Dat zal ook wel een popcorn regering worden daar...

Angélica de Sancé | 20-10-19 | 19:22 | 2

Herinner me een Zwitserse prof in de Bouwkunde die zwoer bij aardstralen en bij hoe je je bed in de slaapkamer moest richten op die aardstralen. Anders sliep je niet goed....

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-10-19 | 19:32

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-10-19 | 19:32:
Von Däniken was ook Zwitser (nee geen zwitsal). Land van hoge pieken en diepe dalen. Invullen naar voorkeur.
Maar wel een bindend referendum.

reservebelgië | 20-10-19 | 21:35

Statistisch gezien heeft iedere Nederlander één borst, één teelbal en één eierstok.

Amazing Tukker | 20-10-19 | 19:21 | 1

Het mooiste blijft toch dat elke vrouw hier met 1,7 kind rondloopt.

WammesWonder | 20-10-19 | 19:44

Ongelofelijk, wat een stomme trut is dit, dat ze zo'n elementaire redeneerfout maakt. Zeker het resultaat van modern onderwijs. Ik heb nog wel wat werk voor haar: de helft van de bevolking verdient minder dan het mediaan inkomen, doe daar eens wat aan!

In Duitsland hebben ze overigens ook zo'n groen licht: Annalena Baerbock, die beweert dat je elektriciteit toch gewoon in het net kunt opslaan, en dat je beter accu's zonder kobold kunt gebruiken. Annalena is "klimapolitische Sprecherin der Bundesfraktion der Grünen". Straks bepaalt zo iemand nog het energiebeleid in Duitsland...

Argyronauta | 20-10-19 | 19:13

Meer dan 20% van zware criminaliteit door Marokkanen gebeurt ook op Europees grondgebied. Daar hoor je mevrouw dan niet over.

PetNL | 20-10-19 | 19:09

Beroepsgerelateerde K,.
Komt helaas vaker voor dan we weten. Opdrachtgevers hebben te weinig oog voor de veiligheid van de mensen die het werk doen.
VB, *in cement zit ch6 onvermijdelijk. Dit word teruggebracht naar ch3 met een reduceer middel. Het overschrijden van een datum op een zak van 25 kg wat gemiddeld een euro of 6 kost. is 6 euro dus meer waard dan de levens van je personeel. Of komt het door onwetendheid? Het niet kundig zijn van mensen die toezien moeten op de veiligheid? of het niet kundig zijn van de mensen welke met de stoffen werken?, DME, word niet aangepakt want economie gaat voor levens. Haven word niet aangepakt. Ik kan maar 1 conclusie trekken. Het is goedkoper om ons als afwerkproduct te gebruiken dan een fatsoenlijke omgeving te creeren waarin het personeel veilig kan werken.

pieterS | 20-10-19 | 18:41

Aan de foto te zien is de heer Antichrist, die normaal gesproken achter haar zit, even naar het toilet ofzo....

Iknowall | 20-10-19 | 18:10 | 1

Hebben ze 13 ook? Dit verklaart een hoop. Namen en nummers graag.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 18:44

"High-income countries have systems in place for collecting information on causes of death. Many low- and middle-income countries do not have such systems, and the numbers of deaths from specific causes have to be estimated from incomplete data. Improvements in producing high quality cause-of-death data are crucial for improving health and reducing preventable deaths in these countries."
van de WHO site
Petra, die pruik moet een kwartslag draaien.

meneer der meneren | 20-10-19 | 18:06 | 1

Goed punt. Meten is weten. Als wereldverbeteraar kun je beter een blik accountants die kant op sturen dan hier van alles gaan lopen verbieden.

WammesWonder | 20-10-19 | 19:46

Zit goed vol daar, met al die betrokken politici.

tragic1911 | 20-10-19 | 18:01

Petra was ooit een man. Wellicht hebben ze bij de operatie ook wat lobotomie gepleegd. Dat verklaart wellicht het een en ander.

LouisKators | 20-10-19 | 17:59 | 2

'wat' lobotomie?. Daar is alles weg en loopt er alleen nog een hamster in een rad om de eerste levensfuncties aan te sturen...

Bill le Koek | 20-10-19 | 18:56

Kanker is een vreselijke ziekte. Zoals een reaguurder hierboven heeft beschreven. Sterkte goede man. Vooral het proberen overleven voor de familie. Respect.
Peter/Petra de Sutter staat eigenlijk vooral voor de kanker in onze samenleving. Hij/zij/het is een "hoog"opgeleidde die het tot prof op UGent heeft geschopt. Dat is nu niet bepaald een aanbeveling, UvA of Nijmegen zijn nog redelijk rationele bolwerken daarmee vergeleken.
Sinds de ontdekking dat HET niet in het goede lichaam woonde en de verbouwing in gang is gezet zijn ook alle sluizen van irrationeel denken opengezet.
Niet dat er veel zinnigs uitkwam toen het nog gewoon hij was trouwens.

reservebelgië | 20-10-19 | 21:16

Als Baudet het gezegd had, was er een extra uitzending van de NPO, DWDD, Pauw en Buitenhof gekomen. En vlak Antoinette herzenberg en Zembla niet uit.

Mart6037 | 20-10-19 | 17:59

Ik heb er niet voor gestudeerd, maar kanker krijg je van stress, en als het al in je genen zit. Ik ken zoveel mensen in mijn omgeving, die super gezond leefden, eten, etc, maar door de kanker geveld zijn. Ja natuurlijk, roken en teveel drinken verhoogt het risico op kanker, maar ik heb te veel gezond levende mensen dood zien gaan aan kanker. Of je wordt dement.

Predeker | 20-10-19 | 17:53 | 5

@wijsvinger | 20-10-19 | 18:10:
Of wij denken dat het pech is, omdat de oorzaak nog niet is gevonden.
In mijn familie ook een aantal 'gezond geleefd'... ja de 1 vrat een zak snoep per dag (geen overgewicht maar wat doet zoveel suiker?) de ander zat elke dag uren met haar handen in de schoonmaakmiddelen (in Scandinavie waarschuwen ze zwangere vrouwen hiervoor) en een ander... en zo weet je het toch niet.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:32

@letopuwzaak | 20-10-19 | 19:32:
Klopt. En zo weten we medisch gezien eigenlijk niet zo veel. We kunnen het wel bestrijden maar de echte oorzaken kunnen de medici nog niet vaststellen.

MathiasRots | 20-10-19 | 19:41

Je lichaam raffelt nogal wat af bij de celproductie. Een hoop cellen bevatten foutjes. Dit is niet zo erg omdat deze cellen zelden overleven, vrijwel nooit reproduceren en het lichaam ze netjes opruimt.

Lukt het zo'n cel wel om flink te reproduceren dan ontstaat er een tumor. Als je mazzel hebt is zo'n tumor ingekapseld waard het geen schade veroorzaakt aan ander weefsel: een zogenaamd goedaardige tumor.

Als je pech hebt zit zo'n kapsel niet veilig ingekapseld en richt het schade aan. Soms verspreid het zich zelfs naar andere plekken. In deze gevallen spreken we over kanker.

Enfin. Wanneer we zeggen dat iets kanker veroorzaakt bedoelen we niet zozeer dat er meer foute cellen geproduceerd worden, maar vooral dat het opruimen daarvan in het geding kan komen en er dus een tumor kan groeien.

Stress is daar inderdaad wel een factor. Een probleem wat ook meespeelt is dat zaken waarvan we denken dat ze gezond dat niet altijd zijn. (Zo heeft langdurige cardio een nadelig effect op je stresshormoon, etc.)

WammesWonder | 20-10-19 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Petra de Sutter zal wel net zo'n instrument zijn in handen van malafide 'goede doelen'-gangsters als prof dr ir Matty Weijenberg, die zich als uithangbord laat gebruiken voor het z.g. 'Wereld Kanker Onderzoek Fonds'. Dat bleken gore zakkenvullers. Argos deed daar onderzoek naar, goegel maar. Niet onmogelijk dat De Sutter ook een pervers belang heeft. Mijn advies: geef nooit aan goede doelen, vertrouw niemand in het algemeen en zeker niet een Groene.

isitsoornot | 20-10-19 | 17:51

Je moet je immuunsysteem activeren door vieze dingen te doen

pomodorus | 20-10-19 | 17:50 | 7

@letopuwzaak | 20-10-19 | 18:56: Interessante toevoeging; net de nieuwe Scientific American binnen met een artikel (moet het nog lezen) over het mogelijke verband tussen 'ultraprocessed foods' en obesitas. Ik zou niet weten waarom er alleen een verband met obesitas zou zijn; hoe verder je voedsel bewerkt - o.a. door het toevoegen van allerlei onnatuurlijke zaken zoals 'zoetstoffen' - hoe onnatuurlijker, lees verder van je immuun- en stofwisselingssysteem, je voedsel is. En dat moet wel gevolgen hebben.

Pyrolobus | 20-10-19 | 20:20

@Pyrolobus | 20-10-19 | 20:20:
Misschien door smaakmakers ook meer ervan eten? Of als 'onbekend' opslaan als vet?
Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn voor een wetenschappelijk onderzoek. Interessant, ik ga het opzoeken!

letopuwzaak | 20-10-19 | 20:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh, er zitten nu ook al 'kruidenvrouwtjes' in het EU-parlement...

Kanarie_Geil | 20-10-19 | 17:50 | 1

Mmm, kom je laat achter.

peterdh | 20-10-19 | 17:54

In plaats van alles verbieden kunnen ze ook gewoon een donatie doen aan KWF. Stemmen winnen via deze ziekte is weer typisch GL.

born2killn00bs | 20-10-19 | 17:48

Ja, en in Peking loopt iedereen met een mondkapje wegens de smog...... Maar China, die doet niet mee met de groene khmer. Net als India overigens.... En terwijl ecologisch staat te plassen onder de douche, spugen zij morgen weer een nieuwe kolencentrale uit. En overmorgen. En volgende week...... Laat de ijsberen het maar niet horen!

kotelet | 20-10-19 | 17:47

Als er minder mensen dood gaan aan de tering tyfus dan gaan ze procentueel meer dood door kanker. GOH, nooit verwacht. Man man man wat een niveau.

Reagurend_Nijlpaard | 20-10-19 | 17:46

Het ingebakken denkpatroon van links: Ooit bestond er een ideale samenleving. Communisten noemen het 'de oercommunistische samenleving', estheten noem het 'het antieke Griekenland', CDA/CU noemt het de Hof van Eden. Toen kwam echter de val. En de kanker. En inderdaad, links wil dat 'we' 'allemaal' naar de verdommenis gaan. Daartoe ontwerpen ze 'we' en 'allemaal' omvattende dwanggedachten die gegarandeerd resulteren in de verdommenis. Links is een zwaarmoedige zooi. Ze moeten wel idealistisch beginnen met een onbevlekt en onbesmet blazoen, want ergens diep in de mens moet iets goeds zijn, dat echter gecorrumpeerd raakte, maar... dat toch zorgt dat links deugt en denkt dat zij zelf deugen. Het zou al een heleboel dogmatisch links gedoe wegdoen, wanneer links afscheid neemt van de absurde deugprojectie in een oertijd, waarin mensen oerlief met elkaar omgingen en oerrespekt hadden voor alles waar links bij zweert. Helaas, links wil naar de verdommenis gaan. Gein kennen ze niet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-10-19 | 17:36

In Nederland is Haarlem zo'n beetje de stad met het hoogste percentage gevallen maar dat heeft niets met Schiphol en de hoogovens te maken. T'zal de zeewind zijn.

AntonJensen | 20-10-19 | 17:35 | 1

Kan ook zijn dat daar per jaar 20 mensen minder doodgaan aan een hartaanval, vaatziekten of ongelukken ... Dan kom je op dezelfde cijfers.

peterdh | 20-10-19 | 17:59

Overigens, gezond eten blijkt niet los te staan van gezond verstand: www.youtube.com/watch?v=teR_5Klx86w Deze leuke documentaire is weliswaar methodologisch allesbehalve waterdicht, maar prikt toch een aantal mythes door.

De natuur heeft het op zich goed met ons voor: al is die liefde wel wat eenzijdig.

Hetkanverkeren | 20-10-19 | 17:34

Ja zeg, laten we stoffen verbieden.
Stofzuigen is kankerwerk.
Shit man, ik lijk wel een HageNoot, daar is alles Kankah.
Een gruwelijk woord, en mijn pa is gestorven aan “K”, net als velen om mij heen.
Het is wat het is.
Er zijn zoveel meer dingen waaraan mensen sterven.
Life is a bitch, and then you die.
Maak ‘r ‘t beste van. De kans dat je “K” krijgt is groter dan de kans op de “Honderdduizend” in de Staatsloterij.
Uiteindelijk moet je er toch niet aan denken om 110 te worden, met alle ellende.

Ruimedenker | 20-10-19 | 17:34

Zou het kunnen dat in bijv. Afrika of Arabistan niet (itt Europa) van ieder sterfgeval vastgesteld wordt waaraan iemand is overleden, én dat de kans dat iemand sterf aan iets anders dan kanker hoger is. Bijvoorbeeld omdat iemand sterft voordat hij/zij kanker kan krijgen; in die contreien is de kans op doodgaan als kind, kindmoeder, kindsoldaat of kindprostituee bijvoorbeeld een tikje hoger dan hier.
Maar laat het maar aan de klimaatwappies over om weer een ander argument aan te voeren waarom het in (West)Europa toch echt vreselijk slecht toeven is.

Laat overigens onverlet dat ik helemaal vóór het bestrijden van allerlei zinloze giftige troep ben.

Pyrolobus | 20-10-19 | 17:30 | 6

@Anoniemtje | 20-10-19 | 17:36: variabelen, gedegen onderzoek, double blind tests, n>10? Nee joh, allemaal niet nodig om beleid te maken...

kunnenzedanniks | 20-10-19 | 17:44

@Anoniemtje | 20-10-19 | 17:36: Moet je eens in het AvL gaan kijken hoeveel kinderen daar liggen en onder behandeling zijn.Dan loop je jankend de deur uit.

roodborstje1 | 20-10-19 | 18:45

tering... al 70 jaar betalen voor artsen zonder grenzen en nog geen goede diagnostiek. onee K.

pieterS | 20-10-19 | 18:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel een spannende foto.
Wie zit er op plekje 666?

Croxifoxio | 20-10-19 | 17:29 | 3

Deze fijnerik ?
https://images4.persgroep.net/rcs/ASd693VeA72yIH_txm_ALdGiQh0/diocontent/116300628/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

AntonJensen | 20-10-19 | 17:37

Satan is soooo busted. Goed werk. Nu allah.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 19:17

In Europa loopt 98% van de groene politici rond terwijl het maar 9% van de wereldbevolking uitmaakt. Kunnen we daar niet wat aan doen?

skoftig | 20-10-19 | 17:28

Dom mens, stompzinnige , kromme redenatie. Nivo 0,0

Zwizalletju | 20-10-19 | 17:27

Debiliteit is gerelateerd aan GroenLinks

Bram-Jr | 20-10-19 | 17:25

Ik blijf erbij, humor is better than a tumor.

Ernst Oosters8389 | 20-10-19 | 17:21

Het is schrikbarend dat dit soort figuren mede beleid bepalen.

smdyasc | 20-10-19 | 17:20 | 1

zal ik u dan ook nog even voorrekenen wat die mevrouw maandelijks van ons allemaal aan centjes op haar bankrekening krijgt gestort? ... of wilt u dat maar liever niet weten?

bisbisbis | 20-10-19 | 18:57

De kanker voor kanker. Kankerziekte.

Super Vaagstra | 20-10-19 | 17:19

kanker is ook een welvaartsziekte.

Schepvogel | 20-10-19 | 17:16

toch blijven er nog debielen genoeg over die op die partijen stemmen

langzullenweleven | 20-10-19 | 17:15

Inderdaad verbied bepaalde stoffen die kankerverwekkend zijn. Maar waarom 20,3% in Europa? Omdat wij hier het rijkst zijn en het oudst worden!! Daarom! En hoe ouder hoe sneller kanker. Dus inderdaad verbied kankerverwekkende stoffen en we worden dan nog ouder.

AMX pri | 20-10-19 | 17:13 | 1

Kankerverwekkende stoffen zijn hier niet verboden maar gelukkig wel in Afrika. Vraag maar aan Groenlinks.

Nichtsneues | 20-10-19 | 21:13

Tyfus is ook een rotziekte.

Rudolph_Hesje | 20-10-19 | 17:10 | 1

Zeker als die ongezien is.

Beste_Landgenoten | 20-10-19 | 17:12

Wellicht is het ook verstandig om de gemiddelde leeftijd eens te bekijken. Ik bedoel, als u gemiddeld genomen ongeveer de leeftijd van een Somaliër bereikt, dan zullen er minder mensen aan kanker sterven. Maar ja wel aan andere nare ziekten. Allen staat dat niet in het gehanteerde staatje.

toetssteen | 20-10-19 | 17:08 | 1

Het mens denkt waarschijnlijk ook nog dat ze een belangwekkend punt gevonden heeft. Maar hoe dan ook, het baant weer de weg naar een heleboel dingen verbieden. #zinan

5611 | 20-10-19 | 17:52

Tuurlijk, wij hebben overal schuld aan.

Sierstrip | 20-10-19 | 17:06

Per dag ontstaan er zo'n 150 kankercellen in je lichaam. Per dag worden er zo'n 150 kankercellen geneutraliseerd door het immuunsysteem. Verstoor het immuunsysteem niet, vermijd stress! Het mechanisme in kwestie zijn interferonen die door de hersens worden afgescheiden en het immuunsysteem beïnvloeden.

LiniaalRectaal | 20-10-19 | 16:59 | 6

Het immuunsysteem verstoren kunnen ook andere factoren zijn.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Komop GS, trap er nou niet steeds weer in.
Bij Links gaat het altijd alleen maar om de politiek en de stemmen. Het milieu zal hun worst wezen. Anders gingen ze wel tekeer tegen super milieu vervuiler Communistisch China !

Bolder | 20-10-19 | 16:58

Gezien het aantal gevallen van kanker in landen met GroenLinkse partijen hoger is dan in landen zonder GroenLinkse partijen kan ik enkel concluderen dat je van GroenLinks kanker krijgt.

Mag ik nu ook een vet betaalde Europarlementariër worden?

Diep triest het niveau daar in het Brusselse.

Ravian | 20-10-19 | 16:58 | 1

Gezien de meeste mensen werkten voor ze doodgingen aan kanker komt kanker door werk.. drog redenatie??

pieterS | 20-10-19 | 18:50

Het belangrijkste is om er de tumor van in te blijven zien.
Pluk de dag met een lach.

schoon-schip-maken | 20-10-19 | 16:58 | 1

hahahaha
+1

Beste_Landgenoten | 20-10-19 | 17:07

In Congo sterft bijna niemand aan kanker.
Daar doet Ebola zijn werk.

Croxifoxio | 20-10-19 | 16:56 | 1

Mmm ik dacht dat dat soort berekeningen op de verboden lijst stonden: "meer dan 50% van alle misdrijven wordt gepleegd door slechts 10% van de bevolking" enzo.

peterdh | 20-10-19 | 16:56

Vroeger hadden we de pastoor en dominee voor niet aflatende waarschuwingen voor verdoemenis. Gelukkig zijn we nu allemaal hoogopgeleid en niet meer achterlijk.

Rest In Privacy | 20-10-19 | 16:56 | 1

Hoogopgeleid en niet achterlijk is tegenwoordig geen causaal verband meer.
Maar ik snap je punt.

Croxifoxio | 20-10-19 | 16:57

groen link(s) is het synoniem voor raaskallen.

De luis | 20-10-19 | 16:55

Over ellende gesproken die krullenbol van D 66 of GL wil Albanie er graag bij hebben als volwaardig EU lid, koekoek.

Uw Verzekeringsadvis | 20-10-19 | 16:54 | 1

Waarom migranten per stuk binnenhalen als je een compleet achterlijk land in een keer er bij kunt halen zou ik zeggen.

miko | 20-10-19 | 17:12

In mijn geval is het erfelijk. Doen we daar dan mee?
Veel kankersoorten (de aanleg ervoor) zijn erfelijk. Bij longkanker is het nogal dom om dan te gaan roken bijvoorbeeld. Mist dat gen zult u (afgezien van nog wat andere stoffen; lees asbest en giftige verfstoffen) vrijwel zeker geen longkanker krijgen.

Ik heb maanden met mijn lotgenoten op de afdeling kunnen babbelen, maar op een uitzondering na hadden ze altijd gezond geleefd, geen overgewicht enzovoort, maar wel een familiegeschiedenis.

Als men geld wenst uit te geven, zet daar dan maar eens als eerste op in.

toetssteen | 20-10-19 | 16:51 | 6

Allereerst ook veel sterkte!
De aanleg voor het vormen van kanker kan erfelijk zijn.

Roken kan een mutatie in het dna veroorzalen wat kanker kan veroorzaken, daar is voor zover ik weet geen 'beschermend gen' tegen, aanleg of niet.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:11

@toetssteen | 20-10-19 | 18:04:
Mijn moeder was ook zo'n pechvogel. Nooit gerookt, gezond en matig leven, geen dingen waarvan je denkt nou, nou.
Ze is er nog na heel ziek te zijn geweest. Dat gun ik u ook!

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij is kanker een welvaartsziekte. Al het voedsel is bespoten met tringzooi, vlees zit vol antibiotica, eigenlijk kom je weer bij die boeren uit. En dan heb ik het nog niet eens over de microplastics waartegen sowieso niets aan te doen valt. 10 Jaar geleden waarschuwde ik hier al voor, toen werd ik voor gek versleten en nu zeggen de wetenschappers datdat ook wel een groot probleem is. Je ademt microplastics, je eet microplastics en het fijne is, het nestelt zich in je lichaam.

Tishetnetnie | 20-10-19 | 16:51 | 6

Je eerste zin klopt: kanker is een welvaartsziekte. Dankzij welvaart worden we zo oud dat (ouderdoms) kanker een kans krijgt. De rest van je verhaal is hooguit bijzaak.

Je maakt dezelfde fout als dat briljante GroenLinkswicht.

5611 | 20-10-19 | 17:55

@Beste_Landgenoten | 20-10-19 | 17:09: leukemie bij kinderen? is dat die overige 10%. Beroepsgeraleerde K. is dodelijk hoor. Het bagataliseren van iets waar je als werkgever wat aan hebt kunnen doen maar het niet wilde is een enkeltje naar de... Petrus doet niet open en wijst naar een roltrap. Welwillendheid bij mensen die daadwerkelijk wat kunnen veranderen is niet aanwezig. Of sterker nog zoals U het zegt. Het Kan niet door hun komen.

pieterS | 20-10-19 | 18:53
▼ 3 antwoorden verborgen

In veel niet-Europese landen krijgen mensen de kans niet om aan kanker te sterven omdat ze door honger en infectieziektes al het loodje hebben gelegd.
Toch juich ik het toe dat roken overal verboden wordt. Waarom moet ik die troep mee-inhaleren met alle gevolgen van dien? Astma en andere longaandoeningen komen inderdaad door roetdeeltjes en andere stoffen. Daarvan is de uitstoot enorm verminderd door de aanpassing van roetfilters in dieselauto's. Goed dat er voor gewaarschuwd is en goed dat er maatregelen getroffen zijn. Nu graag nog de bromfietsen aanpakken die honderden keren vervuilender zijn dan vrachtauto's.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-e...
Belangrijke oorzaken van darm- maag en leverkanker is suiker, bepaalde kunststoffen waarin voedingsmiddelen worden verpakt, bewerkt vlees (salami, ham etc.) en alcohol. Als mensen zich daarvan bewust zijn, kunnen ze hun levenspatroon aanpassen, maar dat moet wel vrije keuze blijven. En roken binnenshuis is prima. Ik kom alleen niet bij je op bezoek. ;-)

Angélica de Sancé | 20-10-19 | 16:51 | 8

Jouw linkje van de Volkskrant is uit 2015. Kijk wat het navolgende krantenartikel uit 2016 zegt: www.parool.nl/nieuws/meer-dan-de-helf...
Hoe moeilijk het is toen was om tweetakt / viertakt te meten
Kijk dan naar het totaal aantal brommers in Noord Holland.
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Als afsluiter deze: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/11/weer-... waarbij je kunt zien dat er nog steeds niet uit komt wat 2 en wat 4-takt is. Vewrboden werd alles voor 2010 (want daar zit het meeste 2-takt bij...)

hier openen | 20-10-19 | 18:07

@Angélica de Sancé | 20-10-19 | 18:03:
Ja en de oncoloog kan het zelfs aan de kankercel zien of het door roken is uitgelokt. Mijn stiefvader had bijvoorbeeld ook met asbest gewerkt, maar zij legde heel vakkundig uit dat deze longkanker helaas echt door roken was uitgelokt. Zoals bijna alle primaire longkankers.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:16
▼ 5 antwoorden verborgen

De meeste kanker komt door stom toeval, in de vorm van ouderdom. "Stoffen" dragen maar weinig bij aan het kankerrisico, want teveel eten, teveel roken en teveel drinken en ouderdom geeft het hoogste risico.

De fetisj met "stoffen" is bij links een beetje doorgeschoten, want stoffen zijn eng en chemisch en niet natuurlijk, dus de vijand. Maar nee, kanker is stomme, pech, ouderdom en vbereekrde leefstijl. Maar stoffen, nee die dragen nauwelijks bij.

En in arme delen van de wereld gaan ze dood aan ellende die eerder toeslaat dan kanker. Verschil verklaard.

Beste_Landgenoten | 20-10-19 | 16:46 | 4

Is dat zo. waarom word er dan melding gemaakt dat in aanraking komen met ch6 al K veroorzaakt. Hoog carcinogeen heet zoiets. Daar is onderzoek naar gedaan en U beweerd dat dit fabeltjes zijn?

pieterS | 20-10-19 | 18:56

Verkeerde leefstijl = stoffen, Beste Landgenoten.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:19

U bent gepromoveerd in de medische wetenschap, zegt u. Dan weet u toch van onderzoeken die rekening houden met gelijke leeftijd etc (dus niet resultaten beinvloed door eerder sterven aan andere omstandigheden).
Onderzoeken die echt trachten een eerlijke vergelijking te maken.
Gepubliceerd in de betere bladen?

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

In grote delen van de wereld hebben mensen geen toegang tot de medische zorg. Als ze ziek zijn gaan ze naar de plaatselijke sjamaan die dan een boze geest uit drijft en ze wat kruiden verkoop. En als ze doodgaan wordt de medische oorzaak niet vastgesteld. Ze zijn gewoon dood. De plaatselijke God heeft ze tot zich genomen of wat ze daar ook mogen geloven. Dus wordt de doodsoorzaak ook niet in de statistieken opgenomen.

Overigens ken ik er nog een voor deze dame. De meeste mensen gaan dood in het ziekenhuis. Ziekenhuizen dan maar verbieden?

Osdorpertje | 20-10-19 | 16:46 | 3

Hoeveel 'zieke' mensen geneest de huisarts? Ook niet heel veel denk ik zo. De meeste ziektes genees je van. Je loopt echter in bepaalde landen gewoon wat makkelijker dodelijke ziektes op.

miko | 20-10-19 | 16:49

@miko | 20-10-19 | 16:49: De meeste mensen die dood gaan zijn oud. Tijd om mensen op gepaste leeftijd gewoon af te gaan maken. Oude mensen is toch niet meer van deze tijd? />D666

5611 | 20-10-19 | 17:59

@5611 | 20-10-19 | 17:59:
Precies,vanaf je zeventig extra belasting betalen. Dan begin namelijk pas echt op de maatschappij zijn buidel te drukken. Mooie cheque naar de nabestaande als die fossielen zich af laten maken.

miko | 20-10-19 | 18:13

Ach, zon vrouwtje probeert het toch? Is toch lief? Maar je moet er natuurlijk niet teveel van verwachten.

Henk de Vries2074 | 20-10-19 | 16:43 | 1

Is voormalig Peter de Sutter. UGent. Ook zo'n aanbeveling.

reservebelgië | 20-10-19 | 20:47

Heeft zij de ongeneeslijke kanker van Tara Singh Varma ook meegerekend?

gestoptmetroken | 20-10-19 | 16:43 | 4

@Osdorpertje | 20-10-19 | 16:48: Mooi. Dat heb ik nu op internet gelezen en dus is het waar. Katje Ollonkreng heeft een heel apparaat opgetuigd om ons tegen nepnieuws te beschermen. Als er nu nog wat op internet staat moet het wel waar zijn. Kun je nagaan hoe gemeen de gifLinksers zijn. Zo'n kraan hebben en het dan alleen voor de eigen kliek bewaren. Probeer maar eens als arme dobberneger een slaapplekje op hun hoofdkantoor te krijgen. Je wordt er subiet uitgekegeld. Een glaasje water kun je dan helemaal wel vergeten.

Frau Merkel | 20-10-19 | 16:53

Doet me een strip van Fokke en Sukke herinneren: ”Tara Sing Pharma, voor al uw placebo’s “.

borgmonster | 20-10-19 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben juliie nou ook zo'n last van crisisinflatie? Ik kijk naar buiten, drink een kop koffie, een koe draait zich om en een vogel vliegt voorbij. Crisis, what crisis?

van heinde en verre | 20-10-19 | 16:43 | 6

@borgmonster | 20-10-19 | 17:36: Melkmachines hebben 4 tuutjes maar je kunt het met een beetje handigheid zo doen dat je maar 2 gebruikt. De buurvrouw machinaal melken moet dus lukken mits haar spenen groot genoeg zijn.

5611 | 20-10-19 | 18:01

@5611 | 20-10-19 | 18:01: dat is zeker een handige oplossing. Vraag ik me alleen af waar je je handen dan moet laten als de machine dat werk uit handen neemt. ;/

borgmonster | 20-10-19 | 19:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Twee gebeurtenissen zijn in elk leven onafwendbaar, geboorte en dood. Sterft men niet aan de ene ziekte, dan sterf men aan een andere. Medi-kolder is net als groen-kolder een religie. Samengevat; u gaat dood, maak plezier nu het kan.

Man-Van-De-Rekening | 20-10-19 | 16:43

Volgens Extinction Rebellion gaan er binnen 20 jaar miljarden mensen dood door klimaatverandering. Dat geloof ik dan natuurlijk nu ook niet meer.

Sitting_targets | 20-10-19 | 16:42

Wel een kleine nuance (wetenschapper medicatie tegen kanker in familie). Er zijn wel degelijk studies waarin gekeken is naar gelijke leeftijd van diagnose (bijvoorbeeld tot 50 jaar) en verschillende leefwijzen en dan komt ons Westen niet goed uit de bus.
Het is dus niet alleen ouderdom wat de hoge cijfers geeft.

Er valt wel degelijk iets te vinden van onze leefomstandigheden, al kan men nog niet bewijzen waar het hem in zit.

letopuwzaak | 20-10-19 | 16:42 | 11

@Bl. Zaken die u noemt zoals eten, drinken en roken is in uw optiek geen 'stoffen' maar in mijne zeker wel.
Stoffen die van invloed (mogelijk) zijn op het immuunsysteem en ontstekingen en kanker kunnen veroorzaken. (Suiker, benzeen, etc zijn toch stoffen?)

@Frau Merkel. Kanker is geen auto immuunziekte, maar er zijn wel overeenkomsten zoals ontstekingsreactie en een immuunsysteem wat zijn werk niet goed doet.
In het geval van kanker: cel niet opruimen
In het geval van een auto-immuunziekte: lichaamseigen cellen als vijand zien en aanvallen.

letopuwzaak | 20-10-19 | 19:26

@Beste_Landgenoten | 20-10-19 | 17:33: Of uw promotie wel of niet wat voorstelt laat ik geheel aan u. Een persoon bestaat uit lichaam, ziel en geest. Als we de spirituele component er even uit laten en het beperken tot lichaam en ziel, zijn er toch vrij duidelijke aanwijzingen dat de scheiding tussen lichaam en ziel niet zo duidelijk te maken is. De vraag is wat de oorzaak van de aanval is en wat precies aanvalt. Als we de emotionele componenten bij de ziel laten, is het in zekere zin een aanval van binnenuit wat zich manifesteert in het lichaam, soms als gevolg van een proces dat in andere delen van een persoon al langer geleden ingezet is. De emoties kunnen dus wel kanker veroorzaken en dit mechanisme is als auto-immuunziekte te beschouwen, mits de definities eerst uitgewerkt worden. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik nog niet. De patronen komen in de literatuur telkens terug.

Frau Merkel | 20-10-19 | 20:18

@Frau Merkel | 20-10-19 | 20:18: Schrijf het eens uit. Er zijn mensen op vreemdere stellingen gepromoveerd. Zie ik het goed is uw eerste stelling op de scheppingsformule gebaseerd. Daar moet u even omheen proberen te werken, levert geen bonuspunten in de beoordeling.

Buerman | 20-10-19 | 21:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Goochelen met percentages kan ook tegen je gaan werken........ * iets met allochtonen en misdaadstatistieken mompelt *

Fatwabuster | 20-10-19 | 16:40

Drog..... alles is geoorloofd voor de klimaathysterie.

Kaas de Vies | 20-10-19 | 16:40

De lachdood lijkt me wel aangenaam.

schoon-schip-maken | 20-10-19 | 16:39 | 3

miko | 20-10-19 | 16:32 |
Die was voor jou.

schoon-schip-maken | 20-10-19 | 16:40

De kieteldood?

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 18:00

@Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 18:00: nee, killing. Joke

Jos Tiebent | 21-10-19 | 07:07

Misschien eens een keer de stelling van Bayes uitleggen?

heldheino | 20-10-19 | 16:39 | 1

De gebeurtenis B kan plaatsvinden onder de omstandigheid dat A optreedt, maar ook als A niet optreedt. Uitgaande van de voorwaardelijke kansen op
B gegeven de mogelijkheden wel A en niet A wordt de kans bepaald dat, uitgaande van de situatie dat B daadwerkelijk gebeurd is, het de omstandigheid A was waaronder B is opgetreden
[niet Bayes was de bedenker, maar Pierre Simon Laplace volgens wiki, maar dat is geen bewijs natuurlijk]

Ik was dus al los bij ‘maar ook als A niet optreedt’ Voel je dus niet geremd om ons nader te onderwijzen. Ik ben ervan overtuigd dat de een goede uitleg van kansberekening veel goeds kan brengen en de idioterie over mijden van risico’s kan beteugelen.
Voorlopig ben ik volger van Paracelsus: ‘jullie normen zijn idioot’

Buerman | 20-10-19 | 21:31

Chronische stress lijkt me meer een oorzaak van kanker. En de volslagen wereldvreemde ideeën van de Groene Khmer ideologie, leveren bij veel normaal denkende mensen veel stress op.

El Gouda | 20-10-19 | 16:38 | 5

Stress is oorzaak nummer 1 van kanker, en andere ziektes.

LiniaalRectaal | 20-10-19 | 16:56

@LiniaalRectaal | 20-10-19 | 16:56: Iedereen heeft kankercellen in zich, bij de een bij sommige mensen gaan ze zich vermenigvuldigen en bij de ander blijven ze gewoon rustig.Het ligt aan het genetische gen wat je in je hebt en van je familie hebt mee gekregen. Mijn fam van moeders kant zijn allemaal overleden aan kanker, mijn man is overleden aan kanker en verder schrijf ik er niets meer over.Wat wel het geval is dat mijn 2 kinderen zich elk jaar laten controleren ter preventie. Dit is geen onderwerp om grapjes over te maken zo als sommigen hier doen,die wens ik evengoed een gezond en lang leven toe.

roodborstje1 | 20-10-19 | 19:01

@roodborstje1 | 20-10-19 | 19:01:
Die grapjes (of in het algemeen ook het gescheld) zijn nooit persoonlijk bedoeld. Zwarte humor, galgenhumor (Sam en Moos) bestaat en iedereen heeft er mee te maken maar gaat er anders mee om. Die grapjes zijn niet slecht, integendeel wil ik eigenlijk zeggen.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 20:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat ideologische geleuter om gelijk dingen te gaan verbieden. Van stemmen ga je ook dood als je niet uitkijkt bij oversteken maar om dat nu gelijk te gaan verbieden.
Hoewel, democratie is wel lastig.

van stampij | 20-10-19 | 16:37 | 1

Schaf politici af, dan is er niets meer om op te stemmen. De democratie kunnen wel behouden.

Frau Merkel | 20-10-19 | 16:59

Ach cijfers. Dat is ook maar een mening.

LucaBrasi | 20-10-19 | 16:37

Ik weet het antwoord van Bas Eickhout al;
Nee heb je, kanker kan je krijgen..

schoon-schip-maken | 20-10-19 | 16:36 | 1

Lol

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 16:38

In plaats van massa's geld uit te geven om een hoop mensen van 70 plus nog wat jaar er bij te geven zet dan in op levensverbetering van mensen in het algemeen. Miljoenen in onderzoek naar een paar raar groeiende cellen. Beter in robottechniek zodat ouderen langer op zichzelf kunnen wonen,betere communicatie kunnen hebben met familie en vrienden hun mobiliteit verbeteren zodat die oude dakduiven elkaar op kunnen zoeken en winkelcentrums kunnen terroriseren.

miko | 20-10-19 | 16:36 | 5

@miko | 20-10-19 | 16:39: maar jij wordt zelf ook ooit 70 plus, althans dat hoop ik voor je. Ben benieuwd wat dan je mening is.

JanBrel | 20-10-19 | 18:46

@JanBrel | 20-10-19 | 18:46:
Ik denk dat bedoeld word dat je niet eindeloos moet rekken, maar de gekregen tijd optimaal moet benutten. Of dat las ik en gaf me te denken.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 21:03

"... zodat ouderen langer op zichzelf kunnen wonen,betere communicatie kunnen hebben ... die oude dakduiven elkaar op kunnen zoeken ....."

Je kunt ook de "eis" langer op jezelf wonen gewoon laten vervallen.
Dat noemde men ooit bejaardenhuizen: contacten, efficiënte zorg (de hele gang langs voor steunkousen i.p.v. 10 adressen langs fietsen, etc.
En... al die woningen komen vrij voor jonge mensen.
(maar ja, verdienmodel hè?)

Wering | 20-10-19 | 23:16
▼ 2 antwoorden verborgen

War on cancer. We doen dat een hoop eigenlijk, de strijd verklaren. Maar kankerdiagnose blijft kut idd. Ongeremde celdelingzooi.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 16:35

Na het slachtofferfetisjisme hebben we nu de continue armaggedonprobleemcatastrofecrisis gevoed door bij elkaar geplakte Excels.

van heinde en verre | 20-10-19 | 16:34 | 3

Dat woord past niet op het scrabble bord.

Frau Merkel | 20-10-19 | 17:01

@Frau Merkel | 20-10-19 | 17:01:
Wat is het langst mogelijke woord met scrabble?
Vond ik interessant, en okgoogle wist het niet meteen dus bij deze de vraag. Vooralsnog heb ik alleen woorden gevonden die het niet zijn.
www.esquire.com/nl/the-good-life/news...
Misschien een beetje offtopic dit maar ook een van de grote vragen des levens.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 17:47

@Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 17:47:
Best scorende woord lijkt 'cyclisch' met 33 punten.
www.scrabblehelper.nl/woorden-met-c#m...
Ik hoop zo op kringgesprek op het werk morgen.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 17:59

Vertel eens, welke ziekte is geen rotziekte?
Kanker is gewoon een ziekte die nog enigszins de bevolkingsgroei in toom houd.

miko | 20-10-19 | 16:32 | 9

En als het verbannen is verzint de natuur wel iets nieuws.Misschien een old skool de PEST.

flesje | 20-10-19 | 18:42

Schoolziek, en situatief ziek maar dat is schoolziek voor werkenden.

Aap Noot Miesje | 20-10-19 | 19:19

@van heinde en verre | 20-10-19 | 16:39:
Helemaal eens.

toetssteen | 20-10-19 | 20:52
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken