Was Marianne Thieme ziek, of aan het uitvreten?
Curieuze alinea in Volkskrant over arbeidsethos PvdD-leidster
Lees maar, er staat wel wat er staat. Marianne Thieme, het gisteren opgestapte kamerlid en fractievoorzitter van de Dierenpartij, was helemaal niet ziek. Vorig jaar oktober ging Thieme voor langere tijd met ziekteverlof. Wij nog heel fideel Get Well Soon Dierenpoes roepen en vegetarische fruitmanden laten bezorgen. Wat er precies aan de hand was, dat was natuurlijk een privé-kwestie. En wat Thieme precies mankeerde daar deed de partij geen uitspraken over (Story). Vrouwendingetje dachten we. Maar nu blijkt volgens de Volkskrant dat Thieme helemaal niet ziek was, maar even een paar maandjes kwalitijd had opgenomen, om uit te slapen, lekker te Netflixen, alle Zeven Zussen uit te lezen in het vliegtuig (om over het dagenlang ronkebonken met Engelen maar niet te spreken).
Bottomline: deze vrouw heeft de kluit ordinair belazerd en zou eigenlijk met kop & kont de kamer uitgeflikkerd moeten worden (zonder wachtgeld) ipv hart-onder-de-riem tweets van collegae, alsook een afscheidsspeech van Voorzitter Arib. En dan geven we dat obligate bosje bloemen wel aan iemand die wel echt ziek is.
Reaguursels
InloggenJe voor 4 jaar laten kiezen en dan halverwege opstappen is sowieso een teken dat je onbetrouwbaar bent.
Waarschijnlijk ‘chronisch vermoeid’ geweest en en/of ‘fybromyalgie’ gehad. Daar hebben wel meer zusters last van, sterker dit neemt epidemische vormen aan bij de vrouwelijke kunne ..
Maar, eh, Thieme is toch 7e Dags Adventist en dan is seks buiten het huwelijk strengstens verboten, ben benieuwd wat haar geloofsgenoten vinden van de relatie met Engelen (tenzij Ewald natuurlijk de sleutel van de kuisheidsgordel niet heeft).
Zucht zoals ook in dit geval wist ik jaren dat deze vrouw niet deugde.. vermoeiend allemaal.
Nou heb ik (buiten het feit dat ik het best een mooie vrouw vind) verder weinig met haar, maar dit is wel heel erg zielige berichtgeving, en grenzend aan laster. Zowel van dat papieren vod als van geen stijl.
Pianoman | 30-09-19 | 19:10
Nee, dat zit geheel anders. Hoe Jette's wens in elkaar steekt, deugt ook niet, maar dit even terzijde.
Hij wil betere expertise in kunnen huren om beter de voorliggende materie de baas te kunnen. Heeft niks te maken met lui of niet willen. Het gaat om niet voldoende snappen - en dat snapt Jette nou net wél.
Het geeft tegelijk het basale onvermogen aan om feitelijk een goed volksvertegenwoordiger te zijn. Al die dossiers zijn vaak ook best complex.
Voor gemeenteraden is daartoe al jaren geleden het dualisme in het leven geroepen. Maf woord voor de rol van de Griffie.
Tot dan toe moesten gemeenteraadsleden bij de betreffende ambtenaar te rade over een bepaald onderwerp.
Zo kon het dat diezelfde ambtenaar wel tig keer dezelfde riedel moest afdraaien (als er maar genoeg raadsleden op kennis en inzichten uit waren).
Dat tussenbaken werd gecreëerd met griffiemedewerkers, die per wethouder en diens portefeuille antwoord kunnen geven op vragen van raadsleden.
Veel efficiënter. En kost niet veel meer extra, behalve die medewerkers per portefeuille. Deze hebben tot taak neutraal te informeren cq adviseren.
In welke vorm dit bestaat bij de TK, geen idee.
Wat ik hooguit kan bedenken, is dat Jette externe figuren wenst om die vraagbaak te raadplegen. Of om met die info beter gedegen voordrachten te krijgen.
Hoe dan ook bewijst het het onvermogen om met de nu beschikbare middelen die rol van volksvertegenwoordiger goed uit te voeren.
En dat is triest genoeg.
Net zoals verlakkers van de VVD die er ook niks van snappen en er een sausje lauwe integriteit overheen gooien.
Ziek is ziek, de aard van de ziekte is prive. Speculeren blijft speculeren voor eigen rekening. Fantasietjes tot waarheid maken is laster. Hulde aan Marianne, en haar mooie outfits.
Misschien een ouderwets idee, maar een gekozen volksvertegenwoordigster wordt toch geacht gewoon haar termijn af te maken?
Dat zijn er niet zoveel. Heel veel smeren hem ergens halverwege. Of ze gaan als lijsttrekker aan de gang en zodra er iets van een coalitie is, smeren ze hem.
als zij de laatste jaren haar Kamerwerk, waarvoor ze was gekozen - oké, door dwazen, maar toch - ten gunste van klusjes buiten de deur verwaarloosde , dan vind ik als belastingbetaler dat zij een vuile ordinaire dief, fraudeerster en oplichtster is. Als ze nog 2 gram fatsoen in haar donder heeft betaalt ze dat terug.
Als je tussen de regels leest heeft ze gewoon een fikse burnout gehad.
Het kan mij niet zoveel schelen maar voor een gewone 'sabbatical' hoor je als je het netjes doet onbetaald verlof te vragen.
Ziekmelden doe je bij een lichamelijke of psychische ziekte. Weet alleen dat ik haar uitgeblust en benauwderig vind overkomen.
Kan beiden zijn.
Maar ik neem aan dat dat met haar overlegd is.
Tenminste, zo gaat dat bij het plebs!
Nu weten we waarom Rob Jetten meer assistenten wil in de Tweede Kamer en de 150 acteurs nog niet genoeg zijn. Als die assistenten ook meer tijd willen besteden aan boeken, films en tournees en het land in trekken, dan hebben we weer assistenten van assistenten nodig. Totdat er iemand in de keten is die het werk wil uitvoeren die Tweede Kamerleden worden geacht te doen.
".. Gevolg was wel dat andere kamerleden harder moesten werken." Wat een grap.
Marianne ìs de dierenpartij. Ze kunnen allemaal naar huis nu.
@suscrofa | 30-09-19 | 18:23: U vergist zich. Onder de leiding van mevrouw Ouwehand gaat deze partij een radicaliseringsslag inzetten.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 18:56: precies. Ouwehand is zo extreem als het maar zijn kan.
Beste @Langshetrandje | 30-09-19 | 18:56:
Ik denk dat u daar de juiste inschatting maakt. Ik heriiner mij een interview met haar. Wanneer, waar en met/door wie weet ik even niet meer, maar ze kwam me over als ernstig ideologisch doorgesnoven. Dat heb je ,et dat soort vrouwen. Allemaal ook van die constant hysterisch opengesperde ogen, zo van die Sunny Bergman ogen.
Eng volluk, hoor. Evocatus
Je ziek melden terwijl je niet ziek bent. Dát is pas sick!
En ze heeft lang genoeg in de kamer gezeten om tot haar pensioen wachtgeld (appa regeling) te krijgen. Kortom, ze hoeft zich niet ziek te melden. Het geld blijft binnen stromen. Toch lekker om te weten dat je vanaf je 47ste een mooi basisinkomen hebt. Kun je mooie bijbaantjes aanvaarden die deugen,.
@Graaier | 30-09-19 | 18:37: De mens als slaaf voor het dier. Dat is de toekomstvisie van mevrouw Thieme. En zij wordt hoofdwoordvoering. Koekkoek.
dat is oplichting
Niet allemaal zo lelijk doen tegen Marianne, het is gewoon een topwijf en ik kan me goed voorstellen dat ze die suffe saaie teringzooi daar in Den Haag helemaal zat is.
Als je dat zat bent meld je je niet maanden ziek, maar vraag je desnoods onbetaald verlof aan tot je weet wat je wil gaan doen.
@letopuwzaak | 30-09-19 | 19:19:
Mijn werkgever ziet me aankomen; 'Ik wil graag thuis even nadenken over mijn volgende carrierestap' :)
@letopuwzaak | 30-09-19 | 19:20: Eh, betaald nadenken..
@letopuwzaak | 30-09-19 | 19:20: prima mijnheer, uw salaris betalen we gewoon door tot u zich weer wat beter voelt
Als werknemer met 1/3 van haar salaris hoef je het niet te proberen een paar maandjes jezelf te ontdekken
Dit gaat op kosten van de belastingbetaler. Niet erg dus. Als volksvertegenwoordiger dien je jezelf boven het volk te stellen, zodat je regels kunt maken voor anderen, waar je jezelf niet aan hoeft te houden.
Dit dus!
Het kan best wijs zijn om op tijd aan de rem te trekken. Stoere bikkels werken natuurlijk gewoon door met een burnout.
Als dat nodig was om geen psychische ziekte te krijgen, is het anders.
Het lijkt nu op een 'sabbatical' dat betalen wij gewone burgers gewoon uit eigen zak, áls het al mogelijk is op je werk.
Thieme is nu ook toegetreden tot de NWO partijen, dat is verder wel duidelijk, en dat heeft met lijken in de kast te maken.
Ze kan niet meer anders, ze is verslagen.
De Ruben van Zwieten onder de dieren-politici!
ze is gewoon met staatspensioen na 12 jaar Kamerwerk, vergelijk wethouders die ook na 3 X 4 jaar kunnen luieren.
Ja, want van dat wethouderssalarisje ga je fluitend thuiszitten.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:33: Hangt een beetje van de gemeente af.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 17:58: Voor de meeste wethouders denk ik iets van 70 a 80 bruto per jaar. En zoals voor Thieme ook geldt, zie hierboven, kun je na 10 of 12 jaar het uitzetten tot je pensioen.
@Graaier | 30-09-19 | 18:39: tja. Ieder zijn meug. Ik zou het terugstorten.
In sommige gevallen gaan Vitamine V en uitzieken dan wel bijtanken hand in hand.
Misschien lijdt ze wel aan niesziekte, of FeLV, of FIV. Hoop maar van niet.
Ziek is ziek en daar mag nooit aan getwijfeld worden. Vreemd dat uitgerekend opperdeugkrant De Volkskrant openlijk speculeert over het ziek zijn van Thieme. De Telegraaf was hier niet mee weggekomen.
Of ze bedoelen dat ze jarenlang naast haar kamerwerk aan het lobbyen en schrijven was, en daardoor op een gegeven moment overspannen thuis zat.
Ook aan Singh Varma werd indertijd niet getwijfeld dit i.t.t. Jan met de pet die na één dag verkoudheid de sociale recherche al op zijn dak heeft.
Vlees = Vitamine D. Vitamine D bestrijdt depressiviteit. Dus tel uit je verlies.
Ik heb zelf nog nooit gevlogen, rijdt max.5000 km per jaar, omdat ik 90 uur per week in de stal ben. Ik eet een varken per jaar, over een koe doe ik 10 jaar en enkele kippen. Overal bomen geplant langs de stallen en mijn gewassen produceren nemen volop CO2 en N op, maar ik ben volgens Thieme een milieu-nazi.
Nou dan vrat ik, als ik u was, vanaf heden een knorretje per week! Uit eigen stal wel te verstaan, dan weet je wat je eet.
Boer zijn = respect van Pfeffernuss
@Pfeffernuss | 30-09-19 | 17:15: respect van mij ook !
@Pfeffernuss | 30-09-19 | 17:15: Pfeffernuss zijn = respect van Pianoman
Ze is behoorlijk aangekomen en ik denk dat dat komt door de antidepressiva. Het komt niet naar buiten dat ze overspannen is, want dan moet ze na de depressie van Ouwehand toegeven dat vegetariërs en veganisten het in de kop krijgen van hun dieet. Kijk naar Verbaan, Schuurmans en Volkert, allemaal overspannen geweest en vegetarier/ veganist.
De overgang. Of ze heeft last van een permanente jetlag van al dat vliegen.
@gestoptmetroken | 30-09-19 | 16:27: Opvliegers?
Het kan natuurlijk ook dat ze na 15 jaar onnozel geklets ineens heeft ingezien dat dat hele PVDD een grote farce is. Verstand komt met de jaren (ook als de hormonen wat minder worden)
Dr. Robert noemt de verschijnselen en geeft de diagnose. youtu.be/XcATvu5f9vE
Dacht eerst dat deze zou afspelen : youtu.be/Tb9L3iAUhc0
Volgens mij wordt die Marianne gewoon door haar eigen partij 'gewipt'
Op de dag dat de vegetarische slager, worstenmaker en echtgenoot Jaap Korteweg van Marianne Thieme te horen dat er absoluut geen vlees of worst meer bij haar inkomt, 'ook die van jou niet', stond Jaap woedend op en sloeg de deur met een knal achter zich dicht. Marianne werd twee maanden ziek van verdriet.
Lol... u weet dingen!
Haha +1
Maar een goede klats in het gezicht moet dan nog kunnen...
Moet je als gewone werkende burger eens proberen. Staat de Poortwachter sneller aan de deur alsdan je burn-out kunt roepen. Ambtenaren blijven bijvoorbeeld zonder enige begeleiding 6 maanden thuis en starten dan hun re-integratie-traject van 6 maanden. Ja mensen, onze soepsidiehoeren weten wel hoe zij moeten rollen.
Mijn buren ook. Leraren. Alletwee burnout en al meer dan een jaar thuis. Lekker boekjes lezen achterom. En op vakantie en gezellig doen. Ik iedere dag im 05:00u eruit en om 18:00u thuis.
Moedige vrouw. Ik zou het in die helse 2eK nog geen 5 min uithouden.
Hoezo niet? Beetje de hele dag met de phone spelen. Af en toe met de voeten stampen. Dat is het wel zo'n beetje. En als je ergens voor moet stemmen, dan volg je gewoon wat de partij-leiding zegt, anders volgt fractie-discipline. En voor de echt belangrijke dingen wordt toch niet meer gestemd, want daarover gaat Brussel.
En dan krijg je 10k per maand ofzo?
Mja, misschien ff een speech voorbereiden voor de Algemene Beschouwingen.
Bornout waarschijnlijk en dat is niet de kluit belazeren.
Een oostindische burnout.
als je een burnout hebt kan je prima niet-ziekmakendwerkgerelateerde dingen doen.
U heeft nooit een burnout gehad of kent niemand met een echte burnout.
Ja joh, ben jij bedrijfsarts? Zo niet, lul dan niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
@Agent 421 | 30-09-19 | 16:19:
Kom kom, de Arbodienst waarbij ons bedrijf aangesloten is stuurt iemand met een burnout na 5 weken al opbouwend aan het werk.
@hier openen | 30-09-19 | 17:09: Dan is de diagnose pseudoburnoutisch en ja ik heb nogal wat affiniteit met de nederlandse bedrijfsartsenij. Echte burnout is echt gevloerd zijn.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:12:
Niks pseudo. Gewoon onkundige lui die iemand dwingen om aan het werk te gaan want anders ongemeld ziek thuis en dus geen salaris.
Ik kan er hele boeken over schrijven wat een verschrikkelijke onkundige pummels er op bij die arbodienst zitten.
@hier openen | 30-09-19 | 17:24: Welke arbodienst heeft u het over? En bovenal, schrijf die boeken!
Dat kun je dus niet. Je kunt nog geen pagina van een boek lezen zonder halverwege al niet meer te weten wat je gelezen hebt, Je kunt geen film of gesprek meer volgen. Burn-out is gewoon enorm klote.
Ik bestrijdt dat zij niet ziek is, alle veganisten zijn immers ziek in hun hoofd als gevolg van hun dieet. Veganisten krijgen immers bepaalde voedingstoffen niet of amper binnen.
Correctie, ze waren al ziek in hun hoofd toen ze met de onthouding (want dieet kun je het niet noemen) startten.
Typisch links gedrag: je ziek melden en dan lekker de bloemetjes buiten zetten, natuurlijk betaald van andermans geld.
Ja, maar dat noemen we "sociaal". En "zoiets moet toch kunnen".
Winst incasseren ; verlies socialiseren...
.. prima, iedere dag in de kamer zitten en over het klimaat babbelen is schadelijker voor het land dan thuisblijven en een filmpje kijken.
Wacht maar tot je over een maand Thieme in het kwadraat ervoor terug hebt gekregen.
van al die 36 buitenlandse reisjes. Zou kunnen. Schuldgevoel veroorzaakt vaak enorme stressklachten. Anderen jouw werk laten opknappen eveneens.
"In het reizenregister van de Tweede Kamer blijkt dat de leider van de dierenpartij in totaal 36 keer naar het buitenland is getrokken. Op de lijst staan vliegreizen naar onder meer de klimaattop in Mexico, filmopnames in Washington en een congres in Georgië.
Juist de dierenpartij gaat er prat op dat mensen minder moeten vliegen. In debatten over de luchtvaart gaat het steevast over het klimaat, vogelaanvaringen en het vergassen van ganzen bij Schiphol."
36 keer??? Like what the fuck hoe krijg je dat voor elkaar? 3x per jaar hou ik het voor gezien.
Vorige week bij de kapper gaf madame aan 1x per jaar te vliegen en gelijk daarna begon zij zich te verontschuldigen. Keek mijn ogen uit, ongelooflijk. Begon haar ook te troosten.
WEGVANNETTERUGGEWEEST wat een vervelende nick heb je. Je zult het er om doen. Hoe zag dat troosten ze overigens uit?
36 keer in 12 jaar. Wel goed lezen. In 2019 slechts 3 reizen. Dus net zoveel als jezelf.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:25: Dat mevrouw zich door anderen geen schuldgevoel moet laten aanpraten. En al helemaal niet door politici aangezien zijzelf ook niet in groten getale in tesla’s rijden, wonen in energieneutrale woningen, geen vlees eten en niet reizen. Bedrijven zijn verreweg de grootste vervuilers (dat wist ze gelukkig wel) maar dat politici liever laaghangend fruit aanpakt. Stuk of 10 hypocriete politici besproken. Zelfs Robojettens instagram laten zien. 10 minuten later was die schaamte weg.
Mooie dame verder, 36 jaar, blond, strak lichaam met mooie B’s die nog zoveel jaar moet leven. Zonde om jezelf te laten brainwashen.
@meneer der meneren | 30-09-19 | 15:44: Alleen ben ik geen knettergekke linkse fascist die vlees eten, melk drinken, eieren eten en vliegen per wet wil verbieden. Als zo'n gekkie 36x vliegt tegenover mij, een midden/rechtsleunend persoon dan is dat extreem veel.
Ofniet?
Net zoals een goed Katholiek lekker van leer kan gaan en dan aflaten kan kopen om het weer goed te maken kan een Eco Malloot gewoon lekker de wereld rond vliegen en dan CO2-compensatie kopen (op kosten van de belastingbetaler of uit de partijkas, maakt even niet uit, zolang het maar niet uit eigen zak komt).
Liever een redelijk kamerlid dat een beetje vrij neemt, dan een overijverige minister van Justitie zoals Opstelten. Daar gaat het land namelijk wel kapot van.
De Poes is groot geworden door liegen, manipuleren, overdrijven en feiten verdraaien. Tot het einde toe. Ze gaat nu een studie doen om een aflaat te bemachtigen. Zo rond Pinksteren.
Echter moet ik wel bekennen dat ik het af en toe met haar eens was.
Toch zag ze er tijdens de algemene beschouwingen niet echt goed uit, zelf gebroken, op een bepaalde manier.
Bakkeleures | 30-09-19 | 14:55
Vrouwenkiesrecht? Prima. Heel goed en eerlijk ook, dat vrouwen mogen stemmen.
Enne, binnen jouw logica: na 1945 nu reeds 74 jaar vrede.
Gaaf toch? Vrouwenkiesrecht.
Bovendien, vrouwen hebben het volle recht om net zoveel fouten te maken op hogere posities als mannen. Dus dat gaat de komende tijd veel rampen opleveren tijdens die inhaalslag.
Kan mij dat mens nou schelen, ze was links. Dus opgeruimd staat netjes.
Ik denk dat ze nog steeds "links" is en haar opvolger zal ook het programma van de PvdD onderschrijven dus er zal weinig veranderen.
Vergeet niet dat er een opvolg(st)er zal komen. Waarschijnlijk fanatieker, want roerige tijden, dan Marianne die volgens mij geen kwade inborst had.
De nieuweling, wie weet is Ouwehand voor tijdelijk, zou zomaar eens de klassieke Idealistische Linkse Moordenaar kunnen zijn waarvan het wemelt tegenwoordig.
En in 2002 ook al trouwens...
Dieren partij, fungi partij, protozoa partij, archea partij...
Ridiculous.
Van Mierlo zei ooit eens over de Tweede Kamer: "Ik hou ontzettend van de wildebeestengeur die hier in dit gebouw hangt."
Marianne Thieme dus niet.
Ewald Engelen is gewoon een slimme vent en er is maar één Dierenpoes, leave Dierenpoes alone!
De Poes is rijp voor de sloop.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:10: Welnee, ze gaat het gewoon wat rustiger aan doen.
@lingo star | 30-09-19 | 15:13: Maar dat deed ze al.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:16: haar derrière is getuige.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:18:
Sterk punt.
@lingo star | 30-09-19 | 15:13:
Poesje heeft scheerbeurt. En U weet, als er geschoren wordt moet men stil zijn.
@DenBeert | 30-09-19 | 16:25: ze kan kiezen. Of ze is helemaal geen vegetariër, laat staan vegan. Of ze zuipt zich dag dagelijks een ongeluk. Of ze is zeer vroegtijdig in de overgang gekomen door dat gekke dieet (want die derrière is niet bepaald van gisteren). Heb het nooit over iemands gewicht, maar voor extreem moralistische types maak ik graag een uitzondering. Heb een vrij groot aantal fundamentalistische vegan in de kennissenkring vertoeven en die hebben echt zonder uitzondering een negatief BMI.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:18:
Evenzo in mijn kennissenkring, consequent een laag BMI, smalle heup en een iets ingevallen en wat bleker gezicht. Kijkt u eens voor de aardigheid naar haar schoeisel in de afgelopen jaren. Ik ken geen enkele veganist met leren schoenen of zelfs leren banken als interieur. Leg mij b.v. eens uit wat het verschil is tussen bont en leer, zeehond of koe? Zijzelf zegt hierover: "Je kunt beter inconsequent goed doen, dan consequent fout.” Ik kan er zelf wel om lachen, ze is een verdomd goede actrice. Maar je betaalt hiervoor altijd een prijs, ik denk zelf dat het een zondecomplex is. Bekijk deze foto eens, zijn beide veganist? Esther Ouwehand, dat zie ik overduidelijk, maar Marianne?
www.voc-nederland.org/wp-content/uloa...
Deze ging toch ook Van Pijpestein met Pauw of was dat die... andere ?
andereN
@Breinbrouwsels | 30-09-19 | 15:11: Ga toch fietsen met dit geneuzel. Draag wat bij.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:34:
Pas op, als U fietsen opvoert in de panelen wordt U gekwalificeerd als Belg!
@reservebelgië | 30-09-19 | 16:31: ik had over de oude tour. Ik ben reservefransman.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:20:
Vlaming langs de Noord-Franse grens of ontspannen Hannuit of Luxembourg ?
@reservebelgië | 30-09-19 | 17:48: Bourgogne zuid.
Iedereen die op een marginale partij stemt zou zich moeten realiseren dag die stem volstrekt nutteloos is en alleen maar bijdraagt aan overbodige subsidie en meer nutteloos gewauwel in de Tweede Kamer.
Ze kampt al een tijdje met gezondheidsproblemen.
Ik denk dat ze van de dokter te horen heeft gekregen dat ze voortaan weer vlees moet gaan eten en daarom is ze gestopt met haar DierenPartij omdat dat niet met elkaar te rijmen valt.
Gewoon een theorietje
Nymhomanie is ook een ziekte. Zie je aan de buitenkant niets van.
met een p
@Lafayette | 30-09-19 | 15:05: Wellus: Ze lopen moeilijk...
Precies en elke 2 dagen met je fluit in een sopje Omo en het blijft gewoon soepel...
Die Ewald moet wel een held zijn of zonder smaak- en reukvermogen zitten als ie 'dat gat wat alle andere linkse beftekkels laten liggen' beftekkelt...
Nu lees ik op de Google dat Ewald Engelen ... voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017 was Engelen lijsttrekstersaanduwer voor de Partij voor de Dieren....
Mense, geloof me nou, het gaat allemaal om de fluit en de duit...
@Breinbrouwsels | 30-09-19 | 15:09: MenseN
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:35:
Je hebt gelijk 'mense' mag alleen ingeval van 'demense'
Maar wel levenslang van riant wachtgeld + pensioen profiteren na eerst gezegd te hebben: ik heb er geen zin meer in. Wie wil dat niet?
Gheghe weer eentje met een mening maar geen kennis.
Wachtgeld 3 jaar en 2 maanden maximaal.
Het is duidelijk - de kamer is alleen een tussenstation. De TK-leden zitten er alleen maar voor hun eigen belang. En daarna bij een bedrijf werken dat veel in de publieke sector doet om de eigen goede contacten te verzilveren.
Waarom alle collega's aan Thieme gelijk stellen? Helaas zijn er gekken in NL die bij herhaling op dit inferieur spul stemmen. Kunt u andere Kamerleden niet kwalijk nemen. Overigens, u leeft voor een ander?
Als andere partijen ook dierenkwesties in de portefeuille hebben, wat voegt zo'n partij dan toe. Ik vind de sprekers zwak en heb een hekel aan het activisme tegen boeren.
Vrouwen die een ziekte faken om niet in de Tweede Kamer te hoeven zijn. Het worden er steeds meer!
Dierenpoes heeft dus gelogen?
*uit protest extra plakje ham op tosti doet*
Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 14:37
Nee hoor, gewoon zoals Klaas Dijkhoff. Die als gemeenteraadslid het presteerde 10 keer afwezig te zijn (van de 12 in een jaar). Pas toen hij daarop aangesproken werd, stapte hij daar op. Om zich volledig op de TK te richten.
Oh, maar toch politiek?, hoor ik je piepen. Yups. En dan vergoelijkt niks dat hij het in de gemeenteraad verzaakte.
www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek/2...
Ze is uitsluitend verantwoording verschuldigd aan haar achterban. Als haar kiezers zich goed vertegenwoordigd achten, doet ze haar werk goed.
Ze zit in de volksvertegenwoordiging, niet in de dierenpartijvertegenwoordiging, en ze wordt betaald uit publieke middelen. En gokje: haar achterban zal daar niet al te veel aan bijdragen, denk ik zo.
@John McClane | 30-09-19 | 14:59: Dan moeten we terug naar censuskiesrecht. Wie betaalt bepaalt.
Ze is uitsluitend verantwoording verschuldigd aan haar achterban: alle dieren van Nederland.
@JTKDM | 30-09-19 | 15:01: Nee hoor, wie betaalt mag wel een tegenprestatie verwachten. En dat hoeft dan niet in mijn straatje te zijn, maar ze moet wel werken.
@JTKDM | 30-09-19 | 15:01:
De wereld zou er anders uitzien.
En niet eens slechter vermoed ik.
@oranjerood | 30-09-19 | 15:03:
Precies! Dat is exact het probleem van een dierenpartij. Pretenderen dat je de dieren vertegenwoordigd. In een mensencultuur.
Hoe geschift kun je zijn?
Kijk eens naar het verschil van gezichtshuid tussen Thieme en Esther Ouwehand.
Welke van de twee eet echt geen vlees en welke belazert de boel om het bedrijf van haar (ondertussen ex-)man te helpen groot te maken.
Het vrouwenkiesrecht is het begin geweest van het verval.
1910: vrouwenkiesrecht
1914: 1e Wereldoorlog
1940: 2e Wereldoorlog
Dank je wel vrouwenkiesrecht. Hoe vinden jullie nu zelf dat 't gaat nu er vrouwen aan de top zijn? De aarde ontploft bijna...
Ze is overduidelijk al vele jaren ziek in haar hoofd.
En dan ook nog gedumpt door een fake-slager.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:04: dat moet een geweldige bokkenlul zijn inderdaad. Even je vrouwtje publicitair totaal uitmelken en dan de keien op tiefen. Wat een held.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:20: Wel samen 2 kinderen, las ik.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:33: En daar bedoel je mee?
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:38: Raar dat als je je echtgenote gebruikt om hoger op te komen, haar ook nog twee keer zwanger maakt. Kinderen opvoeden is een hele verantwoordelijkheid.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:38:
Dat die weer het 1e slachtoffer zijn ?
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:48: Die kinderen waren er al voordat ie doorbrak met die vegetarische slagert. Het grote geld van Unilever is onweerstaanbaar en werkt vaak verwoestend. Soms ook erg verrijkend (ghehehe).
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:23: Hij zal gedacht hebben: ik ben nu met MT, maar ik kan me verbeteren.
ik vond het altijd al een raar mens, ze is ook lid van de Zevendedagsadventisten kerk. Een soort sekte eigenlijk. Ze heeft vooral een stevig salaris opgestreken voor heel weinig werk. Kortom een slim verdienmodel.
Dat we het maar gewoon bekennen. Nederlandse stemgerechtigden hebben nogal wat prutsers in de kamer gestemd. Niet omdat niemand het zag aankomen maar omdat ze niet nadenken en niet luisteren. Lieve mensen democratie betekent niet dat jouw onwetendheid gelijk staat aan iemand zijn expertise. Leer dat nu eens. Dan komen we al wat verder.
Op "links" en "rechts" stikt het van de parlementariërs die geen klap uitvoeren. Hun huiswerk niet doen. D.w.z. dat ze de dossiers niet kennen. Neem PvdD. Ze voeren geen klap uit. Neem 50+. Henk Krol blaat maar wat. Neem de PVV ze doen helemaal niets. Af en toe komt Geert opdraven om exact hetzelfde te zeggen wat hij al jaren loopt te krijsen. Verder niets. FvD is al helemaal een goed voorbeeld. Zowel Hiddema als Baudet zijn amper in de kamer te vinden. Ze doen niets.
Kijk lieve mensen. Het maakt niet zoveel uit of je links of rechts bent. Maar wij betalen deze mensen relatief goed om onze belangen te vertegenwoordigen. Met een beetje mazzel komen ze op een stemming opdagen om met een natte vinger knopje te drukken.
Wees eens eerlijk. Zeg eens eerlijk. Daar heb je toch helemaal niets aan? Stem links of rechts maar stem tenminste op een partij die Kamerleden heeft die wel aan het werk gaan. En nee dat is niet Baudet of Thieme of weet ik veel wat voor wie het Kamerlidschap gewoon een verdienmodel is om hun al dan niet links of rechtsactivisme te sponsoren. Daar betalen we niet voor. Dat verdienen we niet. We verdienen het niet dat Geert af en toe uit de mottenballen wordt getrokken om een toespraak te houden wat een copy/paste is van vorig jaar. Hij wordt voor 365 dagen betaalt. Hij mag tenminste wat vaker werken. Zelfs een protest-partij zoals Groenlinks doet meer en voert meer uit. Hell, zelfs de populisten van SP doen meer en voeren meer uit. De religekkies van SGP doen meer en voeren meer uit.
Het wordt tijd om dat te beseffen. Deze partijen zijn slecht voor Nederland. Stem ze weg, of eis beter. Dit is drie keer niets.
Waarom moet je hier per se Baudet bij halen? Er zijn minimaal 100 andere voorbeelden te noemen.
Je kunt ook stellen dat elke volksvertegenwoordiger wordt betaald uit de belastingopbrengsten van diens achterban, dus alleen die achterban hoeft over de besteding van dat deel van de pot te oordelen.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 14:55:
Omdat Andrew.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 14:55: Baudet is altijd wel een interessant voorbeeld om aan te halen. Ik snap Andrew wel.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 14:55:
Omdat naast Hiddema objectief gezien gewoon een aartslui Kamerlid is. Bij grote partijen kan je nog zeggen dat alle portefeuilles zijn verdeeld zodat zij zich met andere zaken kunnen bezig houden. Kan je niet stellen met Baudet en Hiddema. Die zitten daar voor de show en de centjes. Werken doen ze beiden totaal niet.
Als er een partij genoemd moet worden dan is het wel de FvD. De FvD stemmer en zeker de leden verdienen beter.
@Andrew Deen | 30-09-19 | 15:09: totale onzin. Hidfema hoeft al vele jaren helemaal niets meer voor centjes te doen. Plat lulverhaal.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:16: En dan toch nog teveel onkostenvergoeding declareren.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:17: en dubbel terugstorten.
@Andrew Deen | 30-09-19 | 15:09:
Gisteren heb U licht vermanend toegesproken. Dat mocht niet van Joris, sorry daarvoor. Zal het nu iets minder subtiel uitdrukken. Ga toch fietsen jochie!
@reservebelgië | 30-09-19 | 15:46: Ach ja, Belgen houden van fietsen. Goed dat je dat hier nog een keer benadrukt.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:49:
LOL. Geboren met een baksteen in de maag, die proberen ze er de eerste 30 jaar uit te fietsen en daarna vinden ze het wel best en gaan ze af en toe eens langs een frietkot.
By the way, het WK was niet erg gunstig voor de Belgen. Oude (zeer oude) rot van Avermaeth was slechts 8e. De Hollandse Held 44e. En zowaar een Deen die won. Wat is dat toch soms met die Denen-Deen-nen :-)
@Andrew Deen | 30-09-19 | 17:06: Dit is een URL bedreiging. Bah. Als je zo imposant bent in de echte wereld zijn dit soort teksten hier echt ver buiten de orde en zeker niet sjiek. Heb een open poging gedaan soort van te communiceren met je maar dat is nu echt over.
@Andrew Deen | 30-09-19 | 17:06:
Goede man,
Ik zit aan de bovenkant van de middelbare leeftijd. Ik weet het. Ben al vele jaren zzp. Moet dus voor mn eigen kostje zorgen. Heb veel sporen van het echte leven meegekregen. Mijn achtergrond en levenservaring laat mij toe iedereen met open vizier tegemoet te treden.
Of U nu een alter ego van WilemAlexander, Mark Rutte of Dona;d Trump zou zijn. Ik zou U met plezier aankijken.
Over mijn verleden en mijn al dan niet goede keuzes is vast een kloek boekwerk te schrijven. Dat neemt niet weg dat ik ben wie ik ben.
Ga er dus niet vanuit dat ik de ogen neerlsla, moest ik U ontmoeten. Neen, U kunt zich ver verheven voelen. Met al mijn fouten en mislukkingen zal ik zijn wie ik ben.
Whatever wie U bent.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:24:
Thnkx. Denk dat wij wel in dezelfde lijn denken.
@reservebelgië | 30-09-19 | 17:33: Oh, ik ben je hier niet actief aan het steunen hoor.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 17:39:
Hoeft niet hoor. In mijn leven moet ik het ook zelf doen. Sans rancune!
@reservebelgië | 30-09-19 | 17:51: Zo is dat. Maar we zijn het in deze kwestie inderdaad volledig eens.
Maar wat vinden de dieren ervan?
Die moeten tegenwoordig op water en brood in dit land: nos.nl/artikel/2304022-gearresteerde-...
daarom zitten er dus geen vrouwen aan de top. Geen enkele doorbardkng en manipalutief. Geniet van je wachtgeld Marianne, feministen zijn trots op. Je.
De lijntjes:
'Hertsenberg is behalve presentatrice en eindredactrice van Radar de vrouw van Niko Koffeman. Koffeman is medeoprichter en Eerste Kamerlid van de PvdD, medeoprichter van Wakker Dier én conceptmaker voor de Vegetarische Slager. De Vegetarische Slager is het bedrijf van Jaap Korteweg en die is weer getrouwd met Marianne Thieme. Thieme is de fractievoorzitter van de PvdD, overtuigd veganist en ze was directeur van Wakker Dier'
'Thieme en Hertsenberg zijn goed bevriend met Manon Blaas. Dit is de eindredacteur van Zembla, je weet wel, die van de uitzendingen over de melkveehouderij. In hetzelfde mediakliekje zit redacteur Ewald Engelen van Buitenhof, tevens PvdD-lijstduwer'
lees verder: www.nieuweoogst.nl/nieuws/2017/01/19/...
Het lijkt de VVD wel, qua belangenverstrengeling.
Bovendien is Hertsenberg, net als Thieme, ook nog eens een fanatiek aanhanger van het reliclubje van de 7dedagadventisten...
WTF!!! Hoezo wachtgeld! Ze stapt zelf op. Als ik ontslag neem krijg ik ook geen WW.
Zo waren en zijn de arbeidsvoorwaarden nu eenmaal.
Zie ik ook niet snel veranderen trouwens.
Turkeys don't vote for Christmas.
Hou toch op man: www.ad.nl/utrecht/geen-straf-voor-vro...
@John McClane | 30-09-19 | 15:11: die is geshopt hoop ik?
Don’t stick your dick in cracy!
@John McClane | 30-09-19 | 15:11:
Alleen die neus al.
Vergeten om haar pilletjes te nemen ?
B vitamines spelen een cruciale rol in je energiehuishouding en een tekort aan slechts 1 B vitamine kan er al voor zorgen dat er geen biochemische reacties meer plaats vinden welke voedsel omzetten in energie. Berucht hierbij is een tekort aan vitamine B12, wat nog weleens bij mensen die geen vlees eten voorkomt. B vitamines kan je als B-vitamine complex supplement nemen zodat je deze nooit tekort komt.
Engelen, wel passend voor een godsdienstwaanzinnige uit de Zevendedagsadventisten.
Zou Marianne soms een teken hebben gehad terwijl ze op haar blote knietjes voor haar bedje zat dat 'Het Einde Der Tijden' nu echt nabij is en ze daarom vast gaat stoppen met werken?
Ja en opgevoed als Jehovah’s getuige.
@Baron-barry | 30-09-19 | 15:25:
Engelen dus.
@Baron-barry | 30-09-19 | 15:25:
Het meisje heeft haar ouders niet uitgekozen, althans volgens de meeste religies. De incarnatie-mens denkt dit wel,ok. Maar de Jehova's niet.
Dat ze niet haar achtergrond kiest lijkt me aannemelijk. Maar als je tot wasdom gekomen bent en van Jehova naar 7eDag gaat is toch wel haar eigen keuze lijkt mij.
Daar kunnen geen engelen meer goed aan doen.
Prima.
Problemen in de maatschappij worden voornamelijk veroorzaakt door veranderde wetgeving.
Spiegisch naar de klote aan het gaan is ze. Sneu eigenlijk... maar dat ze een beetje ‘wappie’ is is een even groot publieksgeheim als het alcohol probleem van Wester.
Tournees. Om het gedachtegoed ook internationaal over te brengen.
Daarvoor was ze helemaal niet geïnstalleerd als Nederlands volksvertegenwoordiger.
Zomaar even 3 maanden time out nemen, ja kan gewoon hè?
Ze heeft voor de bühne nog een kek jurkje aangedaan met Prinsjesdag, en dat was het.
En dan nóg geen inzicht geven in de reden van definitief vertrek, nee dat komt later deze week pas.
Onder voorbehoud dat ze echt niet ziek was/is: wat waardeloos.
Je beschaamt het toch al wankele vertrouwen van de burger in politici.
Zo druk en toch zo'n dikke kont.
Alle symptonen van BSE.
Of een bore-out, dat is ook best wel hip.
Maar geil dat ze is.
Denk het niet met dat vitaminegebrek.
Is Thieme met Engelen? Bah, dat had ik niet achter haar gezocht.
Tara Singh Varma, Philomena Bijlhout, Marianne Thieme; what's else is new bij die leugenachtige creaturen? Nou ja, dat die laatste wat bleker is dan de eerste twee.
Je vergeet Dafok Bipsi.
Je vergeet Wassila Hachchi.
Wordt een beetje zat van kamerleden die er tussentijds tussen uitknijpen om op kosten van de belastingbetaler vakantie te vieren. Minachting van de kiezer.
Kies er dan niet voor om kamerlid te worden.
De hele dag alleen maar over koetjes en kalfjes praten is op den duur natuurlijk wel een recept voor een gigantische bore-out.
Je kunt er zelfs mond-en-klauwzeer van krijgen.
@Mr_Natural | 30-09-19 | 14:47:
Of, in het geval van Dafuk Bipsi, kont en douwzeer.
Die Turk van DENK deed dat ook.
Welke Turk?
Leave Marianne alone!
Burn-out, bore-out... Alles is tegenwoordig een ziekte.
De ergste ziekte van deze tijd is bore-eaal.
Zat al te wachten op een vervolg.
Bah, dat zijn toch geen vrouwen meer. Zeg dan eerlijk dat je er geen zin meer in hebt, dat gevecht met het ondoorbreekbare kartel.
Ze doet een Tara Singh Varma'tje
Die stond op het laatst frikandellen te bakken in de febo... dus wie weet.
@RenHoek | 30-09-19 | 14:39:
Frikadellen toch ?
@reservebelgië | 30-09-19 | 15:16:
Ja. Was voor een nieuwe snack. Een Jos Brinkie. Grove frikandel met pindasaus.
@F. Jacobse | 30-09-19 | 15:44:
In het Zeeuwse hebben ze de frikandel-speciaal gender-neutraal gemaakt. Een juunbuuze.
Femke Halsema discussieert meer dan ze neukt en Marianne Thieme neukt meer dan ze discussieert. Is toch prima zo?
Halsema moet wat, Van Oey heeft tenslotte een nep-wapen.
Ik denk dat Thieme helemaal niet neuqt. Ze ziet er misschien wel leuk uit maar bijzonder is het niet en als ze geen vlees eet, zal ze een wordt ook wel niet lusten.
@Bakkeleures | 30-09-19 | 15:31:
Zij eet geen vlees maar likt er vast wel aan.
Een beetje zoals Baudet: nooit in de kamer. Tsja....
Zit je hoog hé, ouwe dwarsfluit.
U probeert gewoon een reactie uit te lokken he? Nou dat is u gelukt hoor.
Allang gedebunkt maar gewoon volhouden.
Misschien ook nog een opmerking over brievenplassende PVV-ers?
Baudets fractie bestaat op dit moment uit twee leden. Dan kun je inderdaad niet overal bij zijn.
En hij heeft zich ook niet ziekgemeld.
@spanarchist | 30-09-19 | 14:39: Gedebunkt door de website van het FvD?
Jij mag die Baudet wel, echte fan, goed om te weten.
@RenHoek | 30-09-19 | 14:39:
Gelul. FvD staat stijf onderaan. Ter vergelijking de SGP met 3 kamer leden heeft 200 debatten gevoerd. FvD slechts 55. Dat is vier keer zoveel in het voordeel van de SGP. Komt bij dat met name Baudet zijn huiswerk niet eens doet dus in vrijwel elk debat wat hij wel voert een flater slaat. Het is gewoon armoede en kiezersbedrog.
@Andrew Deen | 30-09-19 | 15:05: Inderdaad. Weet je nog, toen hij van 7 miljoen maar 20.000 euro 1.400 miljard maakte? Wat hebben we toen gelachen.
@Andrew Deen | 30-09-19 | 15:05: Dan stem je niet op hem. Klaar. Kerel moet nog partijtje opbouwen. SGP is slechts aan het onderhouden. Bovendien, zeer rabiaat discriminatoire bende dat partijtje, met zijn zogenaamde mannenbroeders humor ieder debat.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:09: Maar ze werken wel in het zweet des aanschijns, in tegenstelling tot die luie flikker van een Baudet.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:14:
De mannenbroeders kun je een werk-ethos niet ontzeggen. Maar is ook de oudste en meest ervaren partij in de kamer.
Nieuwkomers of relatief jonge partijen moeten toch een beetje cherry-picking doen. Zal voor Baudet zo zijn maar toch ook zeker voor dierenpoes en zelfs de SP bezondigd zich daaraan.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:14: Jij hebt geen enkel inzicht in de agenda van Baudet. En die bedorven lucht van de SGP burelen kan dit land missen als kiespijn. Bovendien, nogal een prestatie, in de TK zitten. Zitten dus.
@Langshetrandje | 30-09-19 | 15:31: Lijkt me een flierefluiter, die Baudet. Af en toe een boekie lezen, af en toe een keer iets zeggen in de Kamer en af en toe een keer optreden in het land.
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:50: ieder zijn mening en invulling. Ik vind dat ie voor een intellectueel (wat ie zeker is) nogal lastig uit zijn woorden komt en totaal niet snapt dat hij zou kunnen schakelen en opschakelen qua gekrakeel uit de ballenbak. Maar alleen al aan zijn boekenproductie kun je aflezen dat het geen uitvreter is. Uitvreters krijgen geen boek gepubliceerd. Geen essay.
En hoe zit dat nou met dat wel of niet oneindig Wachtgeld na 12.5 jaar? Iemand op de hoogte?
@Sprinkhaan | 30-09-19 | 14:43:
Klopt.
@Sprinkhaan | 30-09-19 | 14:43: Zover ik weet is het maximaal 6 jaar, zonder sollicitatieplicht
@Eagle0511 | 30-09-19 | 15:05: Ah. Toch niet. Recent gewijzigd in 3 jaar en 2 maanden inderdaad
Geestelijk ziek is ook ziek.
Eens. Het kan ook tussen de oren zitten. Dat zal hier ook wel degelijk het geval zijn. Dit lijkt me echter niet direct een gevalletje burnout. Je weet het niet.
Echter als je je werk niet meer leuk vindt is het verstandig om iets anders te gaan doen. Maar dat is natuurlijk niet een rechtvaardiging om je ziek te melden. Afijn, je weet het niet. Misschien is ze echt wel ziek.
Uitgekotst door je maatjes... bijzonder.
een ziekte veinzen, da's toch een groen-links dingetje?
VegaTara Sing Farma.
Thieme is een friet-zegger.
Patat of friet, het is in ieder geval vegetarisch.
Ik ben ook dol op vegetarisch eten, vooral appeltaart en friet speciaal.
In de reuzel gebakken?
@knutsel_ | 30-09-19 | 14:44:
Nee ossewit natuurlijk.
@keestelpro | 30-09-19 | 14:52:
Nieuwe markt voor de familie Thieme? De vegetarische frietboer?
@reservebelgië | 30-09-19 | 15:26:
Sorry, tzijn Hollanders. Patatbakkers dus.
Carrière-vrouwen hoog aan de top, Thieme, Ollongren, Halsema, hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Die laatste twee maken hun uren wel.
Thieme lekker, de andere 2 zum kotzen
@Kuifje-in-de-EU | 30-09-19 | 15:06:
Allemaal leuk en aardig, het maken van uren, maar resultaten?
Ik denk dat ze een geheime verhouding had met Frits Wester.
Da's heel vermoeiend.
Ik suggereerde gisteren een verhouding met iemand anders maar kreeg een weggejorist voor mijn kiezen. Blijkbaar is rampetampen met Frits niet erg.
REAGEER OOK