Grappig: dopehater Grapperhaus moet drugsdealer Van Laarhoven ophalen uit Thaise cel

De man die minder festivals wil in Nederland om drugsgebruik terug te dringen, vliegt persoonlijk naar Bangkok om een drugsbaron uit de bak te bevrijden.
Fijne ironie van de falende rechtsstaat. Johan van Laarhoven werd in 2014 op verzoek van het OM in Thailand opgepakt omdat Nederland onderzoek deed naar het witwassen van miljoenen in drugspoen. Dat deed Van Laarhoven volgens het onderzoek via Thailand, en Nederland was even vergeten dat ze daar iets anders tegen de handel in onze nationale plant aan kijken. De coffeeshopcrimineel kreeg prompt 103 jaar cel, en z'n Thaise vrouw ook. Best veel voor een beetje belastingontduiking. Zijn familie probeert 'm al jaren terug te halen (met petities) en Van Laarhoven schreef zelfs een brief (pdf) naar Willy om over z'n vieze cel en de zweren op z'n lijf te klagen. Nederland zou Nederland niet zijn zonder vingerwapperende Ombudsman die oordeelde dat justitie gefaald heeft, dus nu moet Fret Dappermaus op diplomatieke missie naar de Hel van Bangkok om de Tilburgse grashandelaar uit de tengels van de Thaise justitie te trekken. Terwijl de beschuldigingen tegen hem nog gewoon staan, want justitie wil 20 miljoen van Van Laarhovens coffeeshopketen. Hoe & wat Grabbelpaus gaat doen, mag u van OM & ministerie niet weten, maar laten we een voorstel doen: misschien kan Gabberhouse de coffeeshopkoning ruilen voor zijn advocaat. Dan laten we Sidney Smeets lekker in Thailand achter...
Reconstructie van de Laarhovenzaak na de breek
Reaguursels
InloggenHij zit daar heel goed... meer dan heel goed...
Hou hem maar daar scheeld ons veel en veel meer dan 20 miljoen.
scheelt
Als ik dat verhaaltje zo hoor in die video:
- Van Laarhoven had de hashcafe's verkocht
- In plaats van zich terug te trekken, waren hij en zijn broer nog allerlei dingen aan het doen die de schijn hebben dat ze het daglicht niet kunnen verdragen
- Ook in Thailand was Van Laarhoven bezig
Waar het allemaal om draait is dat Nederland een grote schijnwerper op Van Laarhoven heeft gezet, want als ze dat niet hadden gedaan was alles doorgegaan zoals het ging (hypothetisch gesproken is het natuurlijk slimmer en goedkoper om wat locale baasjes om te kopen dan een heleboel in Bankok).
Dus ervan uitgaande dat de justitie in Thailand hem alleen dingen ten laste kan leggen die hij heeft gedaan terwijl hij in Thailand resideerde en/of op Thais grondgebied ben ik er nog niet zo zeker van of ze hem daar wel vrij moeten kopen.
Nederland heeft van laarhoven echt genaaid. Maar als je naar een apenland verhuist moet je niet janken als het mis gaat. Verder gun ik van laarhoven wel dat ie met gabberhouse terugvliegt.
Het zal wel weer een snoep reisje voor die leugenachtige VVD-er.
Als er in Nederland mensen geholpen moeten worden, dan hoor en zie je die klootzakken niet.
Laat die Van Laarhoven daar maar mooi zijn straf uitzitten en ze moeten maar een plekje vrij maken voor Grapperhaus, zijn we van die leugenaar verlost.
Nederland - Narcostaat met 18 MILJARD Euri's JAARomzet! Natuurlijk wil Grapperhaus die maat terughalen, want dan mag hij voor dat vrijkrijgen even 20 MILJOEN Euri's overmaken. En dat doet die lieve jongen met 1 pennestreek - want daarna gaat hij gewoon in 1 jaar dat bedrag terugverdienen. VANAF de BAHAMA's!
Ik zou zeggen "laat het KLM vliegtuig maar dikke vertraging oplopen door stevige mist". HEEEL lange vertraging!
Wanneer gaat Reinout Oerlemans hier een kudtfilm over fabriceren? Of wacht hij af totdat Johan overlijdt, zodat het verhaal nog net wat sappiger is?
Den Haag heeft kilo’s boter op het hoofd aangaande dat witwassen. De politiek gedoogd een wietindustrie waarin honderden miljoenen €€ omgaan. De inkoop aan de achterdeur is zwart zonder bon en de leveranciers zijn meest leden van de Brabantse woonwagenmaffia. En als dan zo’n hashwinkel goed geld gaat verdienen (zie Van Laarhoven) dan is het opeens witwassen.
De overheid is criminogeen: www.riec.nl/ondermijnende-criminalite...
Raar verhaal dit alles, je maakt mij niet wijs, dat die kale zich "zomaar" zou inzetten voor die drugskerel, er stinkt hier weer iets heel erg.
Kan Ferd(?) zijn plaats niet innemen, denk dat er meer fatsoen in Van Laarhoven zit.
Als Grapperhaus naar Thailand vliegt, vliegt ie dan ook over Oost Oekraïne?
Ze kunnen beter Fred Teeven inschakelen. Die weet alles van ambtelijke corruptie.
Dit is wel heel zuur voor die gast. In Thailand is de koning heilig. Onze koning hoeft maar 1 belletje te doen naar de koning daar en diezelfde dag zit hij nog in het vliegtuig terug naar NL.
is een Surinamer die vast zit , al 35 jaar , in de VS, dus eigenlijk toch ook een nederlander…………
Ja, maar eh... die gast waarvoor die kale naar Thaipoppenland afreist zit wellicht in dezelfde business als die klae ofzo, want het blijft een raar verhaal. En tevens, laat die kerel maar lekker wegrotten daar, eigen schuld. NL-ers vergiftigen de hele wereld met hun drugsgtroep, net als die lullo in Hongarije nu.
Kan iemand de minister er beleefd op attenderen dat het als uiterst beledigend wordt ervaren om de schoenzolen te tonen? Dat gaat zo niet helpen...
www.ad.nl/politiek/grapperhaus-thaila...
Echt een Trumpiaanse botte hork. Misschien is het taktiek.
Die Thai gaan echt niet toegeven, met veel bombarie en tamtam een drugscrimineel opgepakt en dan loslaten zou gezichtsverlies zijn.
Ze zullen uiterst verbaasd vragen, "heeft hij dan ook nog geld witgewassen?".
Wellicht zullen ze toestaan de bungalow te verkopen, en de banktegoeden te confisceren.
En passant krijgt mijnheer van Laarhoven ook nog 102 jaar extra voor het witwassen van drugsgeld.
"Dag mijnheer de minister Grapperwaus, wij zijn blij u van dienst te zijn geweest" (sodemieter nu maar op en bemoei je vooral met je eigen land)
Als ze alleen de vrouw laten gaan dan kan Grapperhaus een succes claimen zonder gezichtsverlies bij de Thai.
Grappermans gaat hopelijk zwaar af....
Kijken of G. goed kan pokeren, stukkie van een foto laten zien, in Dld gemaakt waar te zien is dat die knettergekke koning met een paar hoeren ligt te klooien, binnen 5 minuten weer terug naar NL met de drugsmeneer er bij.
Grappenhaus mag wel oppassen dat hij ook niet in de cel wordt gegooid. Met zijn optreden wekt hij wel erg de schijn medeplichtig te zijn. Tenslotte is nog niet zolang geleden een van zijn medewerkers betrapt met een drugstansport.
Daar hoor ik niets meer van. Was dat niet een mevrouw die werkte bij de Openbaar Ministerie in Den Haag?
Stak Grapperhaus maar zoveel energie in het helpen van slachtoffers van misdrijven. Ik begrijp dat deze man onterecht in Thailand vast zit, maar ik kan me voorstellen dat er belangrijker zaken in Nederland aandacht behoeven.
Kennelijk heeft Van Laarhoven in Thailand de wet overtreden. Hij zit daarom niet onterecht.
Hij is geen drugs crimineel. Hij had een Coffee shop, wat hier gewoon legaal is. Hij wordt verdacht van witwassen c.q. belasting ontduiking in Nederland. Heeft in Thailand niets misdaan en al helemaal niets wat drugsgerelateerd is.
.
Wordt op verzoek van Nederland aangehouden en vervolgens daar veroordeeld.
Dat is het zelfde als jij op vakantie zou gaan naar Thailand en ze jou zouden oppakken omdat je 10 jaar terug een blowje hebt gedaan in Nederland.
.
Nederlandse overheid zuigt als het op zorg voor onderdanen in buitenland aankomt. Niet veel andere landen zouden dit pikken. Die Poch is ook een schande, genaaid door Spanje en zonder pardon uitgeleverd aan een semi corrupt regime in Argentinië. Dat zelfde Spanje dat ook vooraan stond om Henk Rommy er bij te lappen en aan de VS cadeau te doen dat overheid hier dat slikt is een schande!
.
Zitten er verhoudingsgewijs zoveel Nederlanders vast over de grens omdat wij een criminele inborst hebben, of omdat omdat het onze overheid geen fluit interesseert?
.
Wellicht heeft de beste man smut over zijn engnek Minerva vrinden en wordt hij daarom geholpen of hebben ze hebben z'n pot met goud gelokaliseerd en mag hij zich hier vrijkopen. Voor beetje cash transacties moet je (indirect) verantwoording afleggen aan belastingdienst, behalve als je daar een boete komt aftikken. Dan niet, geld stinkt tenslotte niet.
.
Resumerend, 106 jaar in Thailand voor het hebben van een Coffie shop in Nederland is gewoon gelul. klaar.
Zal allemaal wel, maar wat doe je eraan. Helemaal niets.
En er zit al enkel D66, PvdA, GL volk op BuZa, dus beter dan dit wordt het niet.
@UHeeftGelijk | 23-08-19 | 10:58: Dat heeft u zeker, helaas een juiste conclusie. Uiteindelijk zijn we gewoon nukubu's die mogen werken om het circus der eigenpijperij in de politiek te financieren.
"Heeft in Thailand niets misdaan"
Zolang ik de Thaise aanklacht niet kan inzien weet ik dat zo net nog niet.
Gewoon weg laten rotten in de Thaise cel ,hoeveel ellende heeft dat drugs verkopertje niet veroor maakt
Dan moet je ze hier ook laten wegrotten en degene die het gebruiken veel harder aanpakken.
Legale wiet verkoper via coffeeshop Nederland... veroorzaakt ellende wat 106 jaar in Thailand dekt? Ik zie de logica niet.
Waarschijnlijk minder ellende als die slijterij bij u op de hoek.
@der Schmutz | 23-08-19 | 11:24: In Saoedi-Arabie hakken ze mensen gewoon de kop af, in het openbaar op een pleintje. Officieel mag je dat niet filmen, maar op LiveLeaks en zo kun je clandestien opgenomen videos toch wel zien.
Hij wel en voor hem niet. Het blijft allemaal lastig uit te leggen.
Voor die arme EwoldHorn die op de Pjilipijnen vogeltjes ging kijken hebben ze geen poot uitgestoken
plus veel.
Nog meer.
Ook van mij.
Inderdaad
De vogeltjes hadden geen 20 miljoen onder de vleugeltjes.
@loopsbrother | 23-08-19 | 10:45: waarom daar Marco Kroon niet op af gestuurd ?6
Als je het zo leest ;
www.ad.nl/binnenland/justitie-eist-20...
Een hele vreemde zaak.... je mag wel legaal een koffieshop hebben en legaal wiet verkopen.... maar je mag geen handelsvoorraad hebben. Typisch staaltje van kromme Nederlandse wetgeving waarbij overijverige officieren van justitie die een zaak verliezen redeneren volgens de noemer "pak ik je niet linksom, dan maar rechtsom", als de rechter geen straf oplegt.
Overigens, mbt die aanslag van twintig miljoen, de belastingdienst kan eenieder die aanslag opleggen, en het is aan jou om aan te tonen dat het onterecht is (omgekeerde bewijslast). Een veel gebruikte truc om -als iemand door de rechter niet schuldig wordt verklaard- alsnog een oor proberen aan te naaien.
Er valt de Nederlandse overheid -de verantwoordelijke voor het OM- dus wel degelijk wat te verwijten.
Al duizenden keren is dit betoogd in de Tweede Kamer sinds het gedoogbeleid niet omgezet werd in legalisering ondanks dat het keer op keer de conclusie was van ieder onderzoek naar de voor- en nadelen van zowel legalisering als een verbod. Deze conclusies werden ondersteund door de bevindingen onder het gedoogbeleid.
De Nederlandse politiek wordt geregeerd door partijen die conclusies van onderzoeken alleen gebruiken als het in hun straatje past.
Nu we zo vuistdiep in de EU zitten kun je vrij zeker stellen dat legalisering nóg verder van ons af staat dan 30 jaar geleden.
Het is een gevecht tussen generaties dat slechts opgelost wordt door het overlijden van de oude generatie. Nieuwe generaties die legalisering niet ondersteunen zouden ze alles moeten afnemen wat “slecht” voor ze is.
We klagen hier genoeg over D'66 rechters die iedereen maar laten lopen als ze het er zelf eigenlijk niet zo problematisch vinden of als er ergens een komma'tje is vergeten. Dus maar goed dat er nog een rechtsom is, want linksom weet je de uitslag toch al. Dit gaat trouwens net zo goed op voor hard drugs en wapenhandelaren alsmede de "ondernemers" die in de Poolse vrouwtjes zitten.
Hoort dit nu onder het ondernemersrisico?
Toen Julio Poch vastzat in Argentinie heeft niemand van de Nederlandse overheid zich om hem bekommert. De man zat onschuldig vast en dat gaf niks voor hier. Nu gaat Gabbertje een drugscrimineel helpen. Welk signaal geeft de overheid hier mee af!!!
naar verluid -aluhoedje op- heeft men daarom in Argentinië in ruil afgezien van het vervolgen van een oud minister van landbouw wat hier te lande nogal wat publicitaire schade en smullende journalisten had kunnen opleveren.
Maar dat alles valt uiteraard onder het hoofdstukje "plausible deniability"
-aluhoedje af-
Dat is inderdaad ook iets.
Hij vervolgd ook genadeloos dappere, gewetensvolle mensen op zijn eigen ministerie die criminele activiteiten aldaar hebben gelekt naar de pers zodat de vuile was van deze Grap van een minister in het daglicht is gekomen.
Dat was een smerige zaak tbv het KH. Daarom moeten ze ruimhartig compenseren. Poch is vrijgesproken en moet nu procederen voor een vergoeding. De 5 miljoen die hij vraagt is een schijntje tegen wat hem is aangedaan en die moet men zonder rechters gewoon uitkeren.
Dat lag anders. Denk ik. Veel anders, want NL heeft hem zelf uitgeleverd naar Argentinië.
Dit stinkt van A tot Z.
Poch, ook zo’n blundergeval van het OM
Ik ben benieuwd of hij ook een parthai drugs heeft in de gevangenis.
Hij had overduidelijk vaste "lijntjes" naar huize vvd en CDA.
Wat moet je doen als de toevoer stopt ?
Linkje?
Er zijn nogal wat schrijnender gevallen van buitenlands penitentiair verblijf bekend dan die van Laarhoven. Arme, naïeve sloebers die zich ooit hebben laten beetnemen voor een paar luizige grijpstuiivers en zich voor jaren moeten wentelen in hun eigen en andermans excrementen in een veredelde varkensstal. Van wie geen 20 miljoen door de Nederlandse Staat valt te plukken.
Misschien dat iemand hier een lijstje kan produceren van bewindslieden die zich in het verleden middels exotisch reisje op basis van business class voor dit soort lieden sterk hebben gemaakt?
Ten behoeve van de overzichtelijkheid graag in strak analfabetische volgorde.
Oh ja? Nog schrijnender gevallen dan Van Laarhoven die door onze overheid vastzitten in het buitenland? Noem ze eens.
@Super Vaagstra | 23-08-19 | 09:54: “Door onze overheid”. Dat zeg ik toch niet man. Leer lezen.
Heb er alvast 1 voor je.
Een Zwolse DJ, die door een Amerikaanse randcrimineel was aangewezen in een fotoboek, in ruil voor strafvermindering.
Zat in no time op het vliegtuig naar de states, en kon alleen door schuld te bekennen onder een lange straf uitkomen.
@Super Vaagstra | 23-08-19 | 09:54: Van Laarhoven zit daar niet vast "door onze overheid" Van Laarhoven zit daar vast vanwege zijn eigen criminele activiteiten. Als Van Laarhoven wat verder had gekeken dan zijn portemonnee groot is, had ie geweten dat drugshandel in het Verre Oosten doorgaans op de zwaarst mogelijke manier bestraft wordt en dat de gerechtelijke molens daar wel eens anders kunnen draaien dan in gedoogland Nederland. De landen in het Verre Oosten hebben al een kwaaie naam als het om het gevangenisregime gaat en zeker als het over de behandeling van drugshandelaars gaat. Dat iemand dan uitgerekend naar zo'n land vlucht, is onbegrijpelijk. Beter zou het zijn als de Staat afscheid nam van haar geld en hem daar liet zitten. Goede voorbeeldfunctie.
Europese mannen en Thailand.......
Hoe ie aan zijn geld komt boeit mij niet niet zo.
Het is de combi blanke man/ Thailand die mij niet aanstaat.
Zoiets als de blanke vrouw/Gambia?
Of linksche homoseksueel m/v/* , die pro islam IS.
Ah, schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Van Laarhoven heeft gegokt en verloren. Als je 20 miljoen+ wil verdienen moet je risico’s nemen, in dit geval het risico op levenslang in een Thaise cel. Man man man, het lijkt wel een millennial... wel de lusten en niet de lasten. Iedereen is een winnaar want anders kan je lekker huillie huillie doen. Nooit meer langs start en lekker laten wegrotten daar.
Die 20 miljoen is omzet van vier coffeeshops. Daar gaan dus nog de kosten en investeringen van af. Het is geen winst. En al helemaal niet enkel de winst van van Laarhoven persoonlijk, want er zijn meer eigenaren.
@tipo | 23-08-19 | 09:58:
Dat zal allemaal best. Maar handel in drugs op grote schaal is dus nog steeds verboden. Gebruiken wordt gedoogd, dat is een rare maas in de wet. Maar dat sanctioneert geen grootschalige handel. Iedereen met een "coffeeshop" weet dat. je bent dus bewust crimineel bezig. Draag de kans op een straf dan ook als een vent, je verdient tenslotte ook bakken met geld aan die shit.
@Beste_Landgenoten | 23-08-19 | 11:06: Het gaat niet om de handel in drugs, coffeeshop = legaal.
Het enige wat meneer volgens de wet gedaan heeft is ervoor zorgen dat de staat der Nederlanden 20 miljoen minder over de balk kon smijten.
Risico van het vak. Dat de staat zich druk maakt over 20 miljoen vind ik wel een lachnummer. Wat stelt 20 miljoen nou voor? Kaag stuurde 13 miljoen naar Hamas via UNWRA en ze vergat het te melden. Bert Koenders (althans dat denk ik) rustte een groep Jihadistische moordenaars en verkrachters uit, want die moesten ook hulp hebben. Dat zal niet veel minder gekost hebben. Het kwam pas aan het licht nadat Koenders (en Timmermans!) de aftocht hadden geblazen. Druk maken om niets.
Waarom wordt deze man WEL uit de Thaise cel gehaald en iemand , een Nederlander die al 35 jaar in Amerika vast zit niet ? ( NOS) Die van Laarhoven heeft centjes en die gast die in de VS vast zit heeft geen geld...…...
niemand moet uit een buitenlandse cel gehaald worden. ze zitten er niet voor niks.
Omdat de Ombudsman de Nederlandse staat voor dit geval op de vingers heeft getikt.
Gaat Grapperhaus ook langs bij die andere 1.917 Nederlanders die vastzitten in het buitenland?
Of zogenaamde Nederlanders, zoals die Iraniërs in Tsjechië
@Heiner | 23-08-19 | 09:18: Toen Beatrix in Thailand op staatsbezoek was kreeg 1 Nederlandse gevangene tie. De galpijp sprak geen Nederlands, kende de naam van de koningin niet, wist waarschijnlijk ook niet waar Nederland ligt maar hij had toevallig een Nederlands paspoort. Dus zeg niet dat ze nooit iets doen...
@eastender | 23-08-19 | 11:09: Iemand anders schreef het al eerder. Ik heb liever dat ze zich inspannen voor slachtoffers inplaats van daders.
De rare Hollandse paradoxale wetgeving - je mag wel gebruiken en verkopen maar niet grootschalig telen - werkt criminele oplossingen in de hand. Die drugs moeten toch ergens vandaan komen.
Echter, ga je in die handel dan weet je dus dat je de wet overtreedt en als je daarbij dan nog belasting ontwijkt, dubbel. Maar goed, je zou zeggen: Je bent daarvan op de hoogte en ook van de risico's. Net als van de risico's in Thailand, waar het allemaal wat anders ligt. Je bent dus een enorme sukkel als je je daar laat pakken en eerlijk gezegd verdient dat weinig mededogen. Je hebt alle rode stoplichten genegeerd.
Nou is een levenslange straf niet wat wij daarvoor zouden geven maar de Thai doen dat dus wel. In de USA heb je dat probleem ook. Ik heb dus liever dat zo'n Grapperhaus zich zou inzetten voor de echt sneue gevallen dan voor zo'n bewuste crimineel. Het signaal dat uitgaat van Grapperhaus' actie is: We redden je wel, als je met je criminele zaakjes in de knel komt. Dat lijkt me niet goed.
Ben het zelden met je eens maar dit is de spijker op zijn kop.
Het signaal is vooral: We brengen je in de problemen, ook al kunnen we niks bewijzen.
Normaal gesproken zeker, maar in dit geval heeft het OM een serieuze fout gemaakt die door de Thai in niet mis te verstane termen is opgevat. Dat Van Laarhoven voor belastingfraude wordt gezocht rechtvaardigt hier geen levenslang.
Dus voor een drugsdealer die 20 miljoen aan belasting heeft ontdoken gaat de minister met assistenten een paar dagen naar Thailand... maar voor een verdachte van een verkrachting heeft de politie alleen tijd voor een FOEI-gesprek... Wat een gaaf land!
Persoonlijk ben ik trouwens geen fan van drugs en kan ik me wel in de Thaise strafmaat vinden. Zoals ik ook weinig medelijden heb met graaier en miljoenendief Carlos Ghosn, na een periode in een primitieve, miniscule cel nu onder huisarrest staat. Het is jammer dan voor het Westen, dat Aziatische landen criminaliteit wat harder aanpakken.
De minister gaat er naartoe omdat OM en ambassade opzichtig hebben geblunderd.
@Guido | 23-08-19 | 08:57:
De drugscrimineel heeft zelf eerst geblunderd door te denken zijn belastingschuld te kunnen ontduiken door uitgerekend naar Thailand te vluchten. Had hier gewoon zijn schuld moeten aftikken en was een vrij man geweest.
@Guido | 23-08-19 | 08:57: De eerste die heeft geblunderd is van Laarhoven zelf door miljoenen te witwassen. Dat is crimineel en ook de Thai hebben er schade van geleden. Daarom zit hij ook vast voor 103 jaar. OM en Ambassade hebben hem wel verraden, dit dan weer wel. Fijn land zijn we toch.
Misschien kan Grapperhaus meteen eens navragen of recidive daar ook zo'n probleem is en wat de kosten per gevangene per dag zijn. Dan gebruik je zo'n reis pas echt nuttig, want die 20 miljoen haalt ie toch niet terug.
Er is door Van Laarhoven geen 20 miljoen belasting ontdoken. Die 20 miljoen is een schatting van de omzet van de vier coffee-shops.
WTF. Gast is gewoon een crimineel die miljoenen heeft witgewassen met drugshandel. Vlucht naar Thailand om daar uit handen NL justitie en belasting te blijven en wordt daar via een rechtshulpverzoek door de Thai zelf opgepakt. Er zitten heel wat meer mensen die meer onschuldig zijn in het buitenland, waarom moet hier een Minister naar toe?
Lees jezelf eerst in voordat je vanuit je jaloerse onderbuik iets schreeuwd.
@Trumme | 23-08-19 | 08:56:
Waarom is hij jaloers volgens jou?
Drugs geld via Thailand weg sluizen. Strafbaar feit in Thailand...
Gabberhouse wil gewoon 20 miljoen ophalen..
Hij heeft gegokt en verloren. Ik denk dat de reden was om naar Thailand te gaan om de NL justitie te ontlopen (zoals je beschrijft). Lachend om de domme Nederlanders die hem. Toch niet konden maken.
Helaas heeft het voor hem verkeerd uitgepakt. Zijn pensioen (tot aan zijn zeer spoedige dood) in een Thaise gevangenis. Hij baalt.
Was hij maar in Nederland gebleven dan hoefde dit allemaal niet.
Next!
@Trumme | 23-08-19 | 08:56:
Trumme: lees jezelf eens in.
Terecht, leert die man ook eens wat principes zijn, opkomen voor de Nederlandse inwoners is, en snapt ie misschien hoe het voelt om je rug recht te houden.
Ja drugsdealert, laat maar zitten, eigen schuld blablabla... Maar net zoals elk zichzelf respecterend land met enig nationale trots laat je eigen onderdanen *niet* zitten, en zeker niet in in dat soort hellholes terwijl achmed, chi-jung-kal, pjedro en nikolai allemaal hier in de cel call of duty zitten te spelen op hun xbox...
Laat ze maar wat gevangenenruil doen.
Misschien kunnen ze ook bij Joran van der Sloot langsgaan. Ik heb al heel lang niet meer van hem gehoord.
Misschien dat geenstijl kan uitvinden hoe goed/slecht het nu met hem gaat.
Netzoals bij deze gast zou ik daar principieel gezien geen bezwaar tegen hebben, maar principes gaan af en toe tegen gevoel in...
Was Johan van Laarhoven ook lid van de De Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie?
Nee, maar hij was wel een rol aan het instuderen.
Waar komt al die sympathie voor deze Johan van Laarhoven vandaan? Die vent is veroordeeld voor witwassen www.omroepbrabant.nl/nieuws/230194/Jo... en niet voor de handel in soft drugs.
Volgens het nrc stuitte dit reisje van de minister op grote weerstand binnen het OM. Interessant is om te lezen waarom precies. Van Laarhoven was al jarenlang geen ingezetene meer, heeft daarom eigenlijk zijn recht verspeeld op repatriëring en al lezende lijkt er wel meer niet te kloppen in dit verhaal.
Het zou dan ook interessant zijn om het netwerk van deze steenrijke Brabantse clan eens flink onder de loep te nemen. Los van die claim van 20.000.000 euro, die connecties zouden wel eens een betere verklaring op kunnen leveren voor deze zeer uitzonderlijke actie van CDA coryfee en voormalig Zuidas advocaat Ferd Grapperhaus.
Aluhoedje dubbel opgezet?
@Trumme | 23-08-19 | 08:57: Nope. Ingelezen. Op basis van de vigerende wetgeving in ons land, Nederland, is er geen enkele juridische rechtvaardigingsgrond voor deze reis. Dan blijft onze welverdiende status als narcocratie als enige verklaring over. nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheerm...
@Hetkanverkeren | 23-08-19 | 09:20: Nederland is onzorgvuldig met de belangen van Van Laarhoven omgegaan en heeft wat recht te zetten. Zo is het nu eenmaal.
@tipo | 23-08-19 | 09:35: Dat die gevangenisstraf niet in het belang is van Van Laarhoven lijkt me duidelijk. Dat het OM al dan niet bewust het risico neemt dat hij in Thailand alsnog zijn terechte straf niet ontloopt ook. Maar hij is terecht veroordeeld voor het witwassen van miljoenen aan crimineel geld. Voor twee afzonderlijke gevallen zelfs.
Nederland heeft helemaal niets recht te zetten: criminelen horen achter het gaas! Vergelijk dit maar eens met de ophef als er weer eens een doodrijder, overvaller of weet ik wat voor crimineel in ons land er met een fopstrafje of vrijspraak vanaf komt. Die dubbele maatstaf gaat er bij mij niet in. Laat staan dat een Nederlandse minister van Justitie er zijn laatste restjes (internationale) prestige en geloofwaardigheid voor zo iemand op het spel zet. Een aanfluiting van de rechtsorde is het, niets meer of minder.
@Hetkanverkeren | 23-08-19 | 09:20: hij is veroordeeld voor witwassen, met als gronddelict drugshandel. Hij werd hier verdacht van witwassen met gronddelict verduistering delen vd dagomzet. Zelfs als werd hij niet in Nederland verdacht van ook maar één strafbaar feit, zou de Thaise justitie volgens deze redenering hem kunnen vastzetten, omdat elke euro die hij verdient heeft met z'n (legale/gedoogde) zaak hier als illegaal wordt beschouwd daar. Elke coffeeshophouder, hoe netjes ze hun hier aangifte ook doen, is dus vogelvrij in Thailand volgens deze jurisprudentie, want wiethandel is illegaal daar. In feite is hij dus wel degelijk veroordeeld voor drugshandel, alleen onder de noemer witwassen.
@Hetkanverkeren | 23-08-19 | 09:53: Het kan niet zo zijn dat de ene Nederlander 1 jaar krijgt en de andere 103 jaar voor hetzelfde vergrijp. Even afgezien of het naar Nederlandse maatstaven ook allemaal bewezen is, waar van Laarhoven voor veroordeeld is, want er zaten veel leugens, fouten en overdrijvingen in de info die Nederland aan Thailand gaf. Zo zingt dat bedrag van 20 miljoen steeds rond, alsof dat verduisterde winst is geweest die Van Laarhoven zich in zijn eentje zich zou hebben toege-eigend, zonder bij de fiscus iets af te tikken. Die 20 miljoen is slechts de omzet van vier coffee-shops met meerdere eigenaren. De winst voor Van Laarhoven daaruit is hooguit 10% of in die orde van grootte daarvan, waar grotendeels belasting over is betaalt. Het deel waar Van Laaroven blijkbaar in werkelijkheid mee gesjoemeld zou kunnen hebben is dus nog geen eens een fractie van die 20 miljoen die het OM roeptoetert. Dat mag niet, maar 103 jaar Thaise cel is niet proportioneel voor een belastingschuld van een paar ton. Sowieso in belasting diefstal en gaat het naar een hoop flauwekul, dus zijn er geen eens slachtoffers bij de overtreding die Van Laarhoven gemaakt heeft. Dan is het geen misdaad in mijn boek.
@MansFimmerTrans | 23-08-19 | 09:56: Onzin. Hij is in Thailand veroordeelt voor in Thailand gepleegde misdrijven (witwassen al dan niet van zijn "eigen" geld en dat tweemaal). Uw redenering gaat van geen kant op.
@Hetkanverkeren | 23-08-19 | 10:19: Op basis van Nederlandse info die niet klopt.
@tipo | 23-08-19 | 10:13: Hoe is witwassen geen misdrijf? Het slachtoffer is in dit geval de Nederlandse Staat en dus ook wij belastingbetalers. Witteboordencriminaliteit is ook kwaliteit en als de oorsprong van de witgewaste gelden in de drugshandel is gelegen, zijn er indirect wel degelijk meer slachtoffers. Liquidaties zijn in die sector niet voor niets aan de orde van de dag.
Uw rekenvoorbeeld neem ik voor kennisgeving aan, ik kan uw cijfers niet plaatsen/ terug vinden elders (uw bron?). En nergens staat dat hij alleen eigen geld heeft witgewassen.
En die strafmaat van 103 jaar? Nog los van het feit dat ook in Nederland niet iedereen voor dezelfde misdaad dezelfde straf krijgt: de strafmaat in Thailand (net als de rest van Azië, inclusief de doodstraf) voor drugsgerelateerde misdrijven is gebaseerd op de enorme maatschappelijke ontwrichting die narcotica daar veroorzaken. Hoezo geen slachtoffers?
Nogmaals, uw sympathie, en die van vele anderen blijkbaar, voor dit parvenu is voor mij volkomen onbegrijpelijk. Daar wil ik het graag bij laten: tijd om van het mooie weer te gaan genieten.
@Hetkanverkeren | 23-08-19 | 10:19: Aan witwassen ligt altijd een ander delict ten grondslag. Je kan immers legaal verkregen geld niet witwassen. In het vonnis staat nadrukkelijk vermeld dat wiethandel illegaal is in Thailand, en op basis daarvan is het geld dat hij daar uitgegeven heeft in hun ogen 'witgewassen'. Ik zal een vergelijkbare situatie schetsen om te duiden hoe debiel deze gang van zaken geweest is.
Stel, Charlene Heineken gaat op vakantie in een streng islamitisch land, alle kosten zijn al voldaan. Bij binnenkomst ziet de douane haar achternaam en neemt haar gelijk in hechtenis. Beschuldiging: witwassen van geld dat verdiend is met handel in alcohol. Alcohol is in dat land haram dus ze had het in hun ogen nooit mogen hebben, en ze vervolgen en berechten haar volgens sharia wetgeving. Zou je dat ook zo verdedigen? Want ze heeft geld witgewassen volgens de daar geldende regels?
Wordt weer met dubbele maten gemeten. Die gast die al 35 jaar in de USA bak zit wordt niet naar NL overgeplaatst omdat ie voor zjn detentie al 5 jaar uit NL weg was. Gold voor Van Laarhoven ook. Maar daar krijgen ze geen 20 mio van. Ja voor geld doet de NL Roverheid alles. Zodra die Van L op schiphol aankomt krijgt ie de anslag in de handjes gedrukt.
Zo is dat, rupsje nooitgenoeg.
Ik proef belangenverstrengeling en/of vriendjespolitiek.
Of ze hebben materiaal in handen waarmee Grapjas, de regering en/of het koninklijk huis kan worden gechanteerd.
Was het niet doeltreffender en voordeliger geweest om hem een taart met een vijl erin te sturen?
Misschien heel slecht gedacht van mij, maar je hebt hem nu in een positie waarin je kunt onderhandelen. Betaal eerst maar eens de 20 miljoen achterstallige belasting voor dat Nederland ook maar iets doet om jou uit die Thaise cel te halen.
Als je hem eerst uit de cel haalt betaald ie namelijk nooit. En hij zal ook wel boos zijn de wij hem hebben laten opsluiten.
Als hij er voor kiest om niets te doen, moet Nederland ook niks doen. Dan kan ie zijn 20 miljoen lekker houden. In zijn Thaise cel.
Zo zou Trump denken - boter bij de vis. Rutte is echter geen zakenman maar een voormalige personeelschef.
@Guido | 23-08-19 | 08:55:
Dat is nou precies zoals die Amerikanen niet denken. Net zoals dat die geen eigen onderdanen uitleveren aan andere landen.
Tsja je miljoenen verdient met een handeltje dat regelmatig over de grenzen van de wet is gegaan. Hier kom je er mee weg, daar dus niet.
Drugshandel is niet overal in de wereld zo normaal als hier.
Dat is ook waar. Thailand is voor een drugskoning geen ideale plek, zelfs niet om te rentenieren.
Desalniettemin: deze gepensioneerde drugsbaas is er op een schandalige wijze ingeluisd - terwijl ze de actieve producenten, transporteurs en handelaren ongemoeid laten.
Thailand is nu wel hard bezig met toestaan van medicinals wiet en cannabis olie en de medische industrie ziet dat met lede ogen aan:
www.bangkokpost.com/thailand/general/...
@Guido | 23-08-19 | 08:54:
Ingeluisd of niet, hij moest hier nog 20 miljoen aftikken maar is daarheen gevlucht om het te ontduiken. En als Thailand daarom er achter komt dat hij zijn miljoenen met drugshandel heeft verdient dan is ie gewoon de lul.
Hadf ie hier maar gewoon belasting moeten betalen net zoals iedereen. Dan had daar niemand iets geweten en had hij met zijn overgebleven vermogen een goed leven gehad.
Gegokt en verloren heet dat.
@2voor12 | 23-08-19 | 09:07: Eens.
Dit doet me een beetje denken aan Julio Poch.
Dat is het ook.
Grapperhaus was vast voornemens om verkensie te gaan vieren in het verre Thailand. Vrouw en kinderen mee onder het mom van een diplomatieke actie.
Dit klusje is mooi meegenomen voor deze kale grappenmaker.
Hij is weduwnaar
@Trumme | 23-08-19 | 08:46:
Volgens Wikipedia heeft ie nog steeds 3 zonen en 1 dochter.
Vrouw meenemen naar Thailand is water naar de zee dragen. Die kale is wel gek, maar niet dom.
Dat rechtsbijstandsverzoek aan Turkije in de zaak Ansje Gansje was ook al zo'n succes. Je zou denken dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot.
Dat is inderdaad precies eenzelfde soort actie van het OM. Landgenoten in gevaar brengen in het buitenland.
Grapperhaus gaat even een FOEI-gesprek voor Van Laarhoven regelen, komt goed.
Moeilijke zaak. Stel Irakese drugsdealer wordt in NL veroordeeld wegens witwassen mede op basis van info uit Irak. Vervolgens komt minjus uit Irak de man hier in NL min of meer vrijpleiten en wil hem het liefst direct meenemen om hooguit nog een klein deel van zijn straf daar uit te zitten. Dat zouden wij toejuichen?
En niet reageren met argumenten als: ja, maar onze gevangenissen en straffen zijn beter dan de Irakese. Het gaat om het principe waarbij Irak intervenieert in ons rechtssysteem. Dat vinden wij prima?
Er was zonder Nederlandse ‘steun’ nooit een rechtszaak gekomen in Thailand.
@Trumme | 23-08-19 | 08:47:
Ja, dus?
Thailand valt ook niks te verwijten. De Nederlandse staat heeft eigen bedenksels als strafbare feiten gepresenteerd aan Thailand. De Nederlandse staat is hier dus misdadig bezig geweest. Enkel om een bord linzen voor de fiscus.
Amsterdamsko, Nee wij zouden het niet toejuichen dat de Irakese minjus hem hier min of meer zou komen vrij pleiten, maar dat is irrelevant. Ik zou ervan walgen, maar ik zou er zeker wel respect voor hebben dat een land zijn eigen onderdanen niet in de steek laat en dat ie het probeert. En zie die irakees hier in de cel dan maar al wisselgeld. Zij willen hem terug? Ok, wat willen wij van Irak?
Niet alle rechtssystemen zijn gelijk. Van Laarhoven in Thailand veroordeeld is voor witwassen van drugsgeld, en daar staat een veel hogere straf op. In feite is hij dus oa veroordeeld voor handel in wiet (onder de noemer witwassen), wat niet binnen de jurisdictie van Thailand valt. Dat is gewoon niet in de haak, en daar moet je je burgers tegen beschermen als staat. Net zoals dat de Nederlandse staat z'n best moet doen homo's vrij te pleiten als die mogelijk doodstraf zouden krijgen in een 3e wereldland.
Een Nederlandse rechter zou vgm niet iemand veroordelen voor misdaden in het buitenland op basis van het Nederlandse recht, dus die situatie zou zich ook niet op deze manier voor kunnen doen.
Herinner mij de roerende beelden van de Koninklijke eigenaresse van het paard Volkert - en twee tot tranen bewogen drugscriminelen van buitenlandse afkomst.
Mevrouw had ze door tussenkomst van koning Gummibal vrij gekregen en teruggehaald naar de warme boezem van de vaderlandsche verzorgingsstaat.
Walgelijke actie. Die JvL heeft miljoenen verdiend over de rug van zwakke slachtoffers, en wie er door de drugs naar de kloten zijn gegaan, interesseert hem helemaal niks. Dat hij het als verwende miljonair moeilijker heeft in de gevangenis dan zijn gemiddeld slachtoffer is logisch. Maar laat die zak toch zitten!
JA want iedereen die wel eens een jointje rookt heeft het nog slechter dan mensen in de Thaise gevangenis
Dus alle coffeeshophouders mogen wat u betreft 100 jaar een Thaise cel in? Geldt dit dan ook voor alle bierbrouwers, restaurantuitbaters, supermarktmedewerkers, tankstation houders (tabak?)
Ko Ranzig: kom niet aan de pilletjes en de joints van onze potheads
Dat zeggen de Refro’s ; als U Gods gebod niet volgt bent U zwak.
Ja.
@ Jan passant Nee idd. We komen ook niet jou computer afpakken omdat er mensen bestaan die een gameverslaving hebben.
Dat beleid van je mag het wel verkopen maar niet telen was al een verkeerde start die foute figuren aantrok die hun verdiende centjes net zo makkelijk in foute dingen investeren. En ja alcohol is ook een drug.
Ik zeg verbieden, samen met vlees. Nederlanders mogen alleen soja producten consumeren. Water en frisdrank uiteraard op rantsoen, want tekort aan zoetwater weet u wel. Welcome to a brave new world people.
Dus die Amerikaanse Multinationals en beroemdheden die daar nu allemaal massaal hun geld beleggen in de weet industrie zijn allemaal fout?
Dit kan nog een heel ander staartje krijgen waar journalisten in gaan peuren omdat je er niet veel over hoort normaal.
Namelijk of de manier van werken van iemand bij het OM (scoren en/of rommelig werk), wel altijd in het belang van een/de burger is c.q. het doel van de rechtsstaat dient. Misschien zijn er bij het OM al wat mensen nerveus aan het bedenken hoe ze de gang van zaken te kunnen afschuiven op procedures of manier van werken of zoiets.
Want los van wat die meneer gedaan heeft schijnt het niet helemaal netjes gelopen te zijn. Kan gebeuren, maar dat is toch nogal treurig, als de man onterecht in die cel zit.
De enige taak van de overheid: Nederlandse burgers beschermen. Bij het OM is men vergeten dat dat de bedoeling is en doet men het omgekeerde: Nederlanders in gevaar brengen en van hun vrijheid beroven door koekwauserij en incompetentie
De dienstdoende officier v Justitie heeft landelijk het nieuws gehaald door zijn schorsing vanwege leugens en bedrog.
Ze hebben trouwens niet alleen coffee, je kan ook een tosti bestellen.
Alleen Croque Ladyboys toch?
Ook ham kaas ? Zou je niet verwachten in een coffeeshop waar steeds meer de boel door iemand met een geloof, waar varkensvlees uit den boze is , wordt bestiert.
Maar een Hollandse tosti haalt het dus echt niet bij de tosti's van ±฿30 uit de 7-Eleven waarvan er in Thailand op iedere straathoek een stuk of 3 zitten.
Thailand heeft een corrupte ambtenaren structuur. Er zal wel wat betaald worden maar daar doet Rapperhouse geen nadere mededelingen over. Ik zal nooit van mijn leven daar naar toegaan voor je het weet krijg je een bekeuring en moet 1000 bath in het knuistje van de agent stoppen een andere keuze heb je niet. Anders politiebureau en daar wordt je niet vrolijk van.
Ik denk eerder dat Gabberhouse die 20 miljoen wil ophalen en veilig stellen. Jammer alleen dat dit niet CO2 neutraal gebeurd maar met het vliegtuig. EasyJetten zeg wat van je coalitiegenoot! Of ben je weer op vakantie in een ver oord?
Ook het eerste waar ik aan dacht, hoe krijg je 20 miljoen van iemand die daar in de bak zit, de persoon zelf zal die Flappermaus weinig interesseren
Van rechtswege verdient deze zaak uiteraard geen schoonheidsprijs, maar dat doet de figuur van Van Laarhoven ook niet. Zijn omgeving mag hem dan willen neerzetten als een goede jongen die zielsgraag belasting wilde betalen, zijn beroepskeuze en de constructies die hij met zijn broer heeft opgezet weerspreken dit. Kortom, dit lijkt mij een casus waar onrecht en karma elkaar ergens in het midden treffen.
Mooie woorden
Deze smeerlap heeft heel veel mensen in de ellende gestort. Er zijn veel mensen met een verslaving door hem en in de geestelijke gezondheidszorg kom je ook die mensen tegen die lijden aan psychoses, allemaal veroorzaakt door dit soort drugs.
Dat hij belasting betaalde (en nu blijkt dus dat hij ook veel ontdook) doet er helemaal niet toe. Hij is gewoon een grote crimineel.
Dat de Thai zelf onderzoek gingen doen naar een ingezetene is hun goed recht. En ze vonden veel en op basis daarvan hebben ze hem berecht en veroordeeld. En nu moet g(r)abbertje hem daar gaan redden?? De bezem moet door Nederland, want mede Nederland (lees de overheid) is hier mede schuldig aan de benaming dat we een narco-staat zijn. Door het wegkijkbeleid en de corruptie bij ambtenaren. Laat Johan daar maar blijven, hij wilde toch niet in Nederland meer wonen.
Lul niet zo dom man. Ga hulp halen.
Mevrouw Heineken hoort, volgens uw redenatie, ook in de bak te zitten.
Zijn zat mensen die wiet roken en dat binnen de perken weten te houden. Er zijn hele staten in de USA die wiet hebben gelegaliseerd. Nederlandje loopt zwaar achter en het grootste probleem omtrent wiet is niet verslaving maar de criminaliteit die erom heen hangt omdat de overheid (waarschijnlijk in opdracht van Berlijn en Parijs) niet dat spul legaliseert.
De mythe dat softdrugs onschadelijk zouden zijn. Velen blijven er tegen beter weten in maar in geloven, met alle gevolgen van dien voor de samenleving, inderdaad.
@Geen01 | 23-08-19 | 08:31: Ga jij maar gauw je jointje opsteken.
@MickeyGouda | 23-08-19 | 08:33: Wat een idioot ben jij. Wiet wordt door onderzoeken verricht door voor en tegenstanders geclassificeerd als softdrugs en veel minder gevaarlijk dan de harddrug alcohol. Die laatste is ook dé gateway drug naar andere harddrugs. Niemand zegt dat het ongevaarlijk is maar in vergelijking met alcohol is het een lachertje.
@MickeyGouda | 23-08-19 | 08:33: het wordt toegestaan in Nederland, het als een hoop andere zaken. Dus mensen gaan er handeltjes inzetten. Let wel ik heb ook niets met drugs, maar zijn zoveel andere zaken die slecht zijn voor de samenleving, alcohol, fijnstof, etc. Ik noem het leven.
Het vervelende van drugs is dat het is gerelateerd aan misdaad.
@Graaf_van_Hogendorp | 23-08-19 | 08:33: Bent u weleens in psychiatrische instellingen geweest? Ik denk van niet. De mensen die daar worden behandeld hebben tot het eind van hun leven enorme last van die verslaving. Elke dag pilletjes moeten slikken om niet terug te vallen. Ga er maar aan staan. Dus praat het niet goed...
@MickeyGouda | 23-08-19 | 08:33: niks is onschadelijk, maar als we wiet als een zeer gevaarlijke substantie gaan klassificeren moet alcohol al helemaal op de harddrugslijst
@ Graaf Monte Cristo | 23-08-19 | 08:40 |@TDB | 23-08-19 | 08:43:
Precies. Zelfs vet eten of een paracetamol levert tig meer doden op dan het gebruik van cannabis. Maar meneer kent mensen uit een psychiatrische instelling. Het is me wat.
@343 | 23-08-19 | 08:46:
Er zijn zelfs meer doden te betreuren met keukentrapjes.
@343 | 23-08-19 | 08:39:
Vraag het aan docenten die tegen leerlingen aankijken waar ze niets mee kunnen, aan verkeersslachtoffers die de dupe zijn geworden van andermans "onschuldige" hobby. Het aantal gevallen van schizofrenie door cannabisgebruik nog daargelaten, hoewel Ik best veel verwarde jongemannen in het straatbeeld zie tegenwoordig. U waarschijnlijk niet, want u ziet blijkbaar alleen wat in uw straatje past.
@MickeyGouda | 23-08-19 | 08:49: Nee, ik beroep mij op talloze onderzoeken (van voor en tegenstanders). En niet op persoonlijke ervaringen. Ik kan ook lulkoek verkopen over alcohol en persoonlijke ervaringen. De feiten zijn dat door cannabisgebruik geen of amper doden vallen, alcohol als harddrug wordt geclassificeerd en het DE gateway drug is naar andere harddrugs.
En wiet gebruikt kan worden als geneesmiddel of pijnverzachter.
Dus lul niet zo slap, man. Blijf lekker in je bekrompen leugenachtige wereldje.
@343 | 23-08-19 | 08:58: Oh nu zijn die onderzoeken ineens wel waar??? Maar als het over u onwelgevallige onderwerpen gaat zoals bijv. het klimaat dan is het allemaal onzin!! Man laat je nakijken, kijk om je heen, zie hoeveel verwarrendheid er al op de straat loopt. Kom uit je bubbel en bekijk dit eens. Ga eens praten met mensen die hun kind of kinderen tenonder hebben zien gaan aan die rotzooi. Hele families lijden eronder. En kijk eens naar de criminaliteit die er ook nog eens omheen zit. Fijn he dat ze u komen beroven thuis of oudjes beroven etc. Leuk toch, moet allemaal kunnen. Het begon in dat gekkenhuis dat we tegenwoordig Amsterdam noemen. Daar moest alles kunnen en mogen en zie nu wat ervan is terecht gekomen.
@MickeyGouda | 23-08-19 | 08:49: Even een vraag: hoeveel verkeersongevallen door alcohol en hoeveel door wiet?
@343 | 23-08-19 | 08:58: Daar ben ik het wel mee eens. Wiet (marihuana) is zo ongeveer de oudste geneeskrachtige plant op aarde. Wietolie bestrijdt vele ziektes t/m kanker (google maar de Rick Simpson olie). Maar omdat de plant 'verboden' is heeft zich daar een enorm net van criminaliteit omheen gevestigd. De overheid is daar schuld aan. Gedogen van coffeeshops waar miljoenen in omgaan en het vervolgen van particulieren die 1 of 2 plantjes in de tuin hebben om olie van te maken. Krommer kan niet.
@Goofje | 23-08-19 | 09:09:
Gutgut, zo moeilijk is het niet hoor.
Lees eens even goed wat onze Mickey schreef.......
En wat zij schreef kan ik beamen.
25 jaar verslaafd geweest aan blowen en met grote moeite kunnen stoppen.
Weed is niet onschuldig.
En nee, mensen sterven niet door weed, alcohol is idd een gevaarlijker gif.
Maar daar had Mickey het niet over.
Dus even dimmen Goof en 343
@Goofje | 23-08-19 | 09:19:
Zucht...
Weed bestrijdt geen kanker.
Het verzacht wellicht de pijn en voorkomt misselijkheid bij chemo.
@343 | 23-08-19 | 08:58: De realiteit haalt je meteen in. Zojuist een artikel op de voorpagina van de telegraaf: www.telegraaf.nl/nieuws/1847232769/tw...
@Ruimedenker | 23-08-19 | 09:24: Blowen is iets heel anders dan wietolie gebruiken om een of meerdere kwalen te bestrijden. Iemand die wietolie gebruikt doet dat nooit(!) voor de lol (zoals met blowen altijd(!) het geval is). En niet één blower gaat wietolie gebruiken. Dus nee, waarom zou ik moeten dimmen? Er zijn hele volksstammen die het verschil niet eens weten tussen CBD (van industriële hennep) en THC. En nee, ik heb niets met 'weed', vind de reuk en de smaak (van de olie, want heb nog nooit een 'joint' gerookt) uiterst smerig. Maar mocht ik ooit kanker krijgen (wat God verhoede) dan zal ik zéker de Rick Samson Olie gaan gebruiken i.p.v. bestraling en chemo die je hele lichaam kapot maken.
@Graaf Monte Cristo | 23-08-19 | 09:27: What the fuck heeft lachgas te maken met wiet, enorme mafklapper? Wat heb jij gedronken om te denken dat dit jouw punt kracht bijzet? Nergens heb ik het gehad over lachgas.
@Graaf Monte Cristo | 23-08-19 | 09:08: Daarom zeg ik ook onderzoeken van VOOR EN TEGENSTANDERS. Over het klimaat heb ik het nooit gehad en doet er totaal niet toe. Volgens mij ben jij niet helemaal 100% in jouw bovenpannetje. Ik heb ook eigen ervaringen. Van wiet en van alcohol. En van die laatste is het vele en vele malen erger. Maar nogmaals; doet er niet toe. Onderzoeken wel.
www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is...
www.independent.co.uk/news/science/ma...
www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-...
www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is...
www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch...
De enige die in een gekkenhuis hoort ben jij, fantast.
De Nederlandse Justitie is allang niet meer te vertrouwen.
En als het om graaien naar geld voor het staatsapparaat gaat, dan zijn de eisen die gesteld worden niet erg hoog.
Kon er nou niemand een kilo heroïne in z’n bagage proppen?
Trek in oliebollen.
Ik ga in de ochtend voor een Lihanboutje.
@Patje2011 | 23-08-19 | 08:28: MAF
Jammer dat 20 jaar dirt bij het OM nu het volk met de redding van een drugshandelaar op het verkeerde been wordt gezet, daar zijn veel ergere dingen gebeurd.
Heeft hij wel of geen geld witgewassen in Thailand?
Ik geloof niet dat u weet hoe het werkt met coffeeshops, ze betalen geen belasting maar een afgesproken bedrag met de gemeente, minimaal zo'n 25.000 per maand, no questions asked,
@Mr_Natural | 23-08-19 | 08:27: Niet in Venlo. Geloof ik niks van.
@Mr_Natural | 23-08-19 | 08:27: i call bullshit
@Mr_Natural | 23-08-19 | 08:27: Dit klopt niet. De belastingdienst gaat uit van een bepaald percentage van de omzet dat als inkoopwaarde wordt beschouwd. Aan de hand daarvan wordt een brutowinst berekend. Vergeet niet dat de belastingdienst de omzetcijfers van alle koffieshops kan vergelijken.
En iedereen weet dat ook niet alle verkopen op de kassa worden aangeslagen
Ieder mens heeft recht op een tweede coffeeshopketen.
Zou leuk zijn als iemand binnen het OM nu ff met Thailand belt met het verzoek om Grapperhuis te arresteren.
Die stoppen ze dan voor 200 jaar het gevang in!
Lekker laten zitten daar. Hoewel er natuurlijk een kans bestaat dat hij echt niets heeft gedaan acht ik deze zeer klein. De Nederlandse overheid claimt 20 miljoen dus er is zeker gerede twijfel dat wat Johan heeft gedaan zeer fout was. Ook al zullen mensen hier op geenstijl de overheid niet vertrouwen denk ik dat er meer speelt. De overheid is meestal zeer rechtvaardig in vergelijking met andere landen. Trouwens, coffeeshophouders zijn meestal zeer luguber volk omdat ze zich in de onderwereld moeten begeven. Dus veel zaken wijzen op een goede beslissing van Thailand.
Ik denk dat er niet veel verloren is gegaan aan deze man (ook al kan ik het natuurlijk verkeerd hebben). Ik denk dat hij gewoon zeer veel illegaal geld heeft "verdiend" en nu uiteindelijk gepakt is. Gelukkig in Thailand zodat we hem niet meer zien plus hij zal daar niet oud worden in een Thaise cel.
Maar ja, wie ben ik. Dit is mijn gevoel over deze zaak.
Allemaal meninkjes. Leuk dat je die hebt en dat mag ook. De enige taak van de Nederlandse overheid is om Nederlanders te beschermen. Die taak heeft de Nederlandse overheid hier verzaakt, ommdat ze een Nederlander en zijn vrouw in gevaar hebben gebracht en van zijn vrijheid hebben laten beroven door onzorgvuldig handelen op basis van slechts vermoedens en meninkjes zoals de uwe. Een derde wereldland waardig.
Echt hé, aangezien u hier zonder schaamte zo dom gaat zitten lullen, lijkt het mij raadzaam om u ook maar achter de tralies te gooien.
Hoewel er natuurlijk een kans bestaat dat u in de toekomst niet een gevaar gaat opleveren voor iets dat ik hier nu zo uit Mn dikke duim kan gaan zitten zuigen, lijkt het mij toch raadzaam om u uit de roulatie te halen.
Één ding is iig wel zeker, aan u gaat zeker weinig verloren, wat een slap gelul komt er uit die kokosnoot lopen.
@tipo | 23-08-19 | 08:33: "De enige taak van de Nederlandse overheid is om Nederlanders te beschermen. "Laat ze dan eerst eens in NL beginnen. Misschien kan Grapperhaus een paar dagen meelopen met de Thaise cipiers. Kan ie wat van leren.
@tipo | 23-08-19 | 08:33: Wat mij betreft hoeft de Nederlandse overheid alleen Nederlanders "in good standing" te beschermen. Als een gast in Thailand wordt opgepakt omdat 'ie daar 12-jarige jongentjes anaal aan het uitwonen is, mogen ze 'm daar wat mij betreft rustig laten zitten.
Die drugsdealer heeft overigens 20 miljoen euro verdiend.
Met die 20 miljoen kun je je hele leven elke dag de lekkerste hoeren uit Tokyo, Moskou en Seoul neuqen.
En waar gaat meneer zitten met zijn 20 miljoen?
In PATTAYA of all places! Waar een hoer tussen de 1000 baht en 3000 baht kost (30/90 euro).
Cheap bastard!
Hij ging voor kwantiteit en niet voor kwaliteit.
Trouwens, niet iedereen gaat van zijn geld over de hele wereld hoeren neuken.
En welke raadt u aan?
In Nederland kopen veel prostituees een Prada tas of zonnebrillen voor hun geld. In die landen eten voor de hele familie. Maar goed, als jij je kwakkie maar kwijt bent, of niet? Passende nick trouwens.
@BrutusBosch | 23-08-19 | 08:33: op beach road kun je wat later op de avond ook voor 800 baht wat krijgen. In soi 6 kun je voor 700 baht nog een blowjob krijgen met wat mazzel. maar vermijd walking street. Daar betaal je als snel 300 voor een short time exclusief barfine van 1000 baht, en een longtime kost 5000 baht plus 2000 baht barfine. Ben je dus 200 euro kwijt! In thailand! Ze zijn helemaal gek geworden die hoeren daar met dit soort prijzen, ik ga nu naar cambodja en de filipijpen.
@Anoniemelafaard | 23-08-19 | 08:37: hoeren neuken, nooit meer werken!
En op de terugweg nog even een bakkie met Roelf?
Justitie moet eens leren brieven te schrijven. Van Laarhoven is ontzettend genaaid door de belastingdienst. Belastingontduiking is zo'n beetje het zwaarste delict in Nederland. Je kunt beter iemand doodrijden.
Als je een belastingbetaler (een werkende uit de private sector) doodrijdt heeft dat ook ernstige consequenties voor de staat.
Elke dag Thais eten, wat een klagert. Ik wil opgepakt worden in China, dan krijg ik elke dag Chinees te eten!
Je weet wel dat die zoete troep die in Nederland, Chinees eten wordt genoemd daar niet geserveerd wordt?
@Ceristimo | 23-08-19 | 08:24:
Haha natuurlijk!
Plus de chinese taal gratis leren in de gevangenis.
Voordeel is wel, dat je weinig te vrezen hebt van een Chinese Buba.
Ik in België.
Heel stoer om te zeggen laat hem zitten maar hij heeft verder niemand vermoord en dit krijg je dus van het halfslachtige Nederlandse gedoogbeleid. Elke koffieshop heeft een manier om extra drugs aan te voeren via een achterdeurtje.
Hij heeft lang genoeg gezeten. Haal hem terug en pluk hem kaal, dat wel.
Hij heeft bewust criminele feiten in Thailand gepleegd.
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:17: welke?
@Anoniemelafaard | 23-08-19 | 08:19: witwassen van geld via Thailand, lees ik.
@Anoniemelafaard | 23-08-19 | 08:19: Drugsgeld witgewassen.
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:20:
Witwassen ? Dan kun je half Nederland wel 104 jaar in een stinkende cel gooien. Wel de dingen in proportie blijven zien.
@De_Poenschepper | 23-08-19 | 08:23:
In de proportie naar Nederlandse maatstaven, of naar Thaise, waar hij die criminele feiten heeft gepleegd? Laatste dus, daarom zit hij ook daar vast.
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:25:
Nadat Nederland even tipte dat het geld dat hij in de Thaise economie stak verdiend was met jointjes verkopen.
Tijd om de hele keten te legaliseren, goed voor de staatskas.
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:25:
Als je het filmpje kijkt wordt het nog bizarder, in het officiële rechtshulpverzoek staat dat het om witwassen gaat. Dit wordt later als het allemaal niet snel genoeg gaat aangepast dat hij gezocht zou worden voor drugsdelicten. Deze man is gewoon keihard genaaid.
Je gaat je afvragen welke rol deze figuur heeft gespeeld als Grapperwaus eraan te pas moet komen.
Zo zitten er nog veel meer vast maar deze ene is dan speciaal?
Of ontploft hier het gedoogbeleid op de kale kop?
Vraag je eerst af welke rol het O.M. heeft gespeeld en hoeveel (bewuste) fouten ze gemaakt hebben waardoor deze Nederlander en zijn vrouw nu in de hel van Bangkok zitten.
@Kleiduivenmoordenaar | 23-08-19 | 08:20:
Pro tip, vertrouw de Nederlandse Staat NOOIT. Zelfs niet met een oliebol.
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:21: Niet altijd het koningshuis er bij halen.
@Kleiduivenmoordenaar | 23-08-19 | 08:20: ik kan er niet mee zitten. Als je in die handel zit moet je vooral naar Thailand verhuizen. Russische roulette gespeeld en verloren.
@Eppo | 23-08-19 | 08:30:
Dus dat de staat hier een smerig spel heeft gespeeld en dat deze man veroordeeld is onder valse beschuldigingen in een land als thailand vind jij geen probleem ?Dit gaat veel verder dan die lange gok van je he,maja kortzichtig dat is de "kracht" van de nederlander
@WegmetdeEU | 23-08-19 | 09:08: Evenals het oneindige vertrouwen in de rechtspraak van de Nederlandse "kromstaat".
Verkoop jij je hersenen maar, die zijn namelijk nutteloos.
De rol die van Laarhoven heeft gespeeld, is die van miljoenen belasting betalende ondernemer.
Die gespeelde rol welke uw focus zou moeten hebben, is de vieze rol van de Nederlandse staat.
Maar ja, afgunst, en gebrek aan intellect, dan kruip je in je afgunstige haat, met de ogen dicht, en de oren gesloten, lekker vrijwillig de staat in zn reet.
Grappig die foto van de Grass Company in het AD. In de Bossche volksmond heet die shop de moskee.
Ik denk dat Grapperhaus wel de helft van die straf afkrijgt.
Wat een smeerlappen zeg(lager bestaat niet )stuk stront, en dit zijn mensen die voor de staat werken.
Geen woorden voor.
Fijne genuanceerde reactie. Bent u diplomaat?
@Blonde Nel | 23-08-19 | 08:28: waarom zou er hier ook maar iets gebuanceerd moeten worden.
Waarom denk je dat die pratende pop van een Grapperhaus naar Thailand gaat, die MOET wel. Ambtenaren tuig van de richel heeft via ziekelijk vies spel er namelijk voor gezorgd dat deze man al jaren onder mensonterende omstandigheden, in Thailand in een cel zit weg te rotten.
100% de schuld van de Nederlandse staat, welke vele miljoenen heeft verdiend aan de legale activiteiten van deze man.
Ik hoop op een happy end!
Hij heeft een risico genomen, heel bewust, en verloren. Jammer voor hem. Als ik naar het casino ga en alles op rood zet en het balletje valt op zwart, dan gaat de overheid mij toch ook niet helpen?
Kreeg u wel een oliebol?
ben je nou zo echt zo simpel ?Ze hebben ze misleid !!ongeacht of hij dit wel of niet gedaan heeft, in zo een cel zitten verdiend bijna niemand en ik zeg bijna
Verdiep je eens in de zaak pannenkoek.
Volgende papegaai, te dom om zelf na te denken, en overlopend van de afgunst.
Die van Laarhoven heeft de Nederlandse staatskas miljoenen opgeleverd, en daarna is hij gruwelijk genaaid door raamambtenaren die hun verlies niet konden nemen..
Die casino vergelijking geeft eigenlijk wel aan wat boor soort simpele zielen redeneren u bezigt, het casino vult ook de staatskas als een malle, waarom zou de overheid uw zojuist via het casino geroofde geld weer terug geven, dat u te dom bent om te poepen is niet de overheid hun probleem.
Wat de overheid ook niet doet is u via valse voorwendselen in een Thaise cel laten gooien, omdat u dat risico heeft genomen in dat casino. Een risico dat u in dat geval wel echt had genomen, daar waar er in het geval van van Laarhoven helemaal geen spraken is van risico nemen, dat risico nemen leeft alleen in dat papegaaien hoofd van u.
Gewoon laten zitten.
Toen ik met Kerst voor de ambassade in Madrid stond kreeg ik ook geen oliebol.
Was voor hoogwaardigheidsbekleders en niet voor plebs zoals ik.
Is je zieltje voor een oliebol te koop dan?
@kloopindeslootjijook | 23-08-19 | 08:18:
Zelfs voor een halve oliebol.
Lekker laten zitten. Zit goed daar.
Je reaguursel is inherent aan de uitspraak van een tweecellige
Wie de billen brand...
Hij heeft zijn billen niet gebrand. Gewoon eerlijk geld verdiend met de coffeeshops. Eerst even lezen, dan oordelen.
@Kleiduivenmoordenaar | 23-08-19 | 08:18:
Wat heeft hij dan wit gewassen in Thailand?
@Kaas de Vies | 23-08-19 | 08:19: helemaal niets. Hij heeft investeringen gedaan met de opbrengst van zijn verkochte shops.
Er loopt een verdenking (VERDENKING) dat er een deel zwart is verdiend. Maar dat is nog niet bewezen en de Nederlandse rechtsstaat kent het principe dat je onschuldig bent tot...
@Kleiduivenmoordenaar | 23-08-19 | 08:22:
Hij heeft geld verdiend met wietverkoop. Dit is Nederland strafbaar net als in Thailand.
Dit geld, drugsgeld, heeft hij in Thailand witgewassen.
Nogal dom en ja het gedag van de Nderlandse Staat is laakbaar, maar super dom is het wel.
@Kleiduivenmoordenaar | 23-08-19 | 08:18: Eerlijk geld verdiend met coffeeshops.... whahahahaha
VMK 8.02 Het gaat nu even niet over billen branden. Lezen over de misleidende (dit is in deze het misdrijf) brief en dan nog eens conclusies trekken.
Wat maakt dat u het opneemt voor justitie? Ik hoop nou juist dat zij zoveelste graads oplopen.
@CalamityJane | 23-08-19 | 08:54: Medelijden met Van Laarhoven. Nee dat niet.
Heb je ook maar enig idee hoeveel belastinggeld die van Laarhoven aan de staatskas heeft betaald in al die jaren dat hij gewoon zijn door de staat toegestane activiteiten deed!
Lul toch niet zo dom over wie de billen brand, deze man heeft de staatskas miljoenen opgeleverd, en daarna is deze man gruwelijk genaaid door die zelfde schaamteloze staat.
REAGEER OOK