Nederland 2019. Bejaarde vrouw schaamt zich voor het gore vreten in aanleunwoning Maarssen
Hier heb je je #eetschaamte
En de Brief Van De Dag staat alweer in Dagblad Trouw. Mevrouw Groenendijk-Putter (85, Nederland opgebouwd enz. enz.) lepelt iedere avond slappe sperziebonen van haar bord waar de aardappels al zijn afgegleden terwijl ze zich door ranzige vleesvervangers heenworstelt, alleen maar omdat ze in een aanleunwoning woont. Ergens in Maarssen staat een middle manager nu heel trots naar zijn efficiënte Excel-sheet te staren voordat hij een paar daagjes vrij is om lekker CO2-neutraal los te gaan op Lowlands. Gefeliciteerd Nederland.
Reaguursels
InloggenHier ook, mensen moeten veel betalen om erin te mogen wonen, eten prima. Wordt er ineens besloten een andere leverancier te nemen, goedkoper en aan de andere kant van het land (milieu). Zelfs de koks lopen weg, niet mee te werken met dat spul. Het opperhoofd telt, zeer tevreden, z'n centjes. Schandalig.
Jij bent een bijzonder naar mens.
Wat zou je ervan vinden dat dit tegen jou gezegd wordt wanneer jij ergens betaald om te mogen eten?
Idioot !
Nepbrief (waar het wel op lijkt) of niet, interessant blijft dat naast de kwaliteit van de voedselvoorziening in zorgcentra te wensen over laat, het er erbarmelijk voor staat met de smaak van ons voedsel. Twee maand terug nog een aardig artikelen over: www.hpdetijd.nl/2019-05-28/editorial-...
Je zult er maar afhankelijk van zijn. Ooit zijn wij zelf aan de beurt.
In Groningen hebben ze dit al eerder beleefd. Kernwoorden: De Vondelflat. Zinn. Niet te pruimen.
Linkje: www.dvhn.nl/groningen/ANBO-laat-160-g...
De maatschappij is gebouwd op het principe dat geld de motor is waar alles op draait. Arme mensen die ook nog 'zwak' zijn (jong of oud of niet weerbaar) zijn als eersten de pineut. Respect voor en mededogen met zwakkeren is alleen aanwezig als het niets kost. Zo is het als honderden jaren in Nederland.
Tja, vind dit altijd moeilijke materie. Die oudjes kunnen er ook wat van als het op klagen aan komt hoor. De generatie die bloembollen heeft moeten eten om te overleven, is doorgaans wel érg kieskeurig als het op eten en drinken aan komt.
Toen mijn oma in het bejaardencentrum zat, was ze ook altijd aan het klagen over het eten. Maar ze had daar ook niet veel anders te doen. Dat ze het beter gewend was, zal wel. Opa was scheepskok geweest en toen hij nog leefde, kookte hij altijd voor haar. De twee of drie keer dat mijn ouders en ik in het bejaardenhuis hebben meegegeten was het eten overigens helemaal niet slecht.
Le Roi, ze zijn niet in staat om meer voor zichzelf te zorgen! Het is geen vrije keuze (in Groningen was er zelfs een dwangsom voor wanneer ze niet het eten afnamen van een bepaalde cateraar!). Het is vreten wat je voorgeschoteld krijgt. Iedere dag weer. Je moet het er mee doen. Slikken of stikken. Ooit zul je zelf aan de beurt zijn.
Ja man, heb in mijn vorig leven zo'n aanleun complex in onderhoud gehad met leuke gezellige voornamelijk vrouwelijke bejaarden. Na een paar maanden kwam ik er langzaam achter dat het een grote ruzie en roddelbende was en gemeen dat ze waren tegen elkaar! Pesten op school? Nou als je zwak bent als oudere en ze hebben de pest aan je ben je echt aan de beurt .
Ben al wat ouder , en mijn vrouw heeft ook graag een harde sperzieboon,
dat zit er vaak niet meer in, ze kan dan wel lekker sabelen.
Jij doet flink wat fout als ze met een sabel achter je aankomt...
@Quib | 14-08-19 | 19:30: scherp, ik miste die dubbele b in eerste instantie niet.
Nadat mijn vader een herseninfarct had gehad lag hij een tijdje in revalidatiecentrum. Ik kookte altijd wat extra en nam het voor hem op bezoek. Hij heeft geen enkele dag die gore rommel gegeten. Hooguit een yoghurtje.
Ben 12 jaar chefkok geweest in verpleeghuizen en bejaarden oorden.
Moest elke cent 3 x omdraaien voor de bewoners.
Behalve als bestuur hun wekelijks etentje (met uiteraard 1 e klas wijn) dan kon alles!
Bij het overgrote deel van die instellingen is de keuken allang weg bezuinigd.
Komt 1 x in de week een vrachtwagen met bevroren prak, ontdooien en eten maar .
Trouwens 1/3 kreeg gemalen eten, schappi zeg maar.
Dit geldt uiteraard niet voor tbs inrichtingen daar is het eten ok , die willen geen gedonder met hun clienten .
Dit dus.
Bij ons kwam de vrachtwagen dagelijks met al afgekoeld eten. Dat werd ter plekke voor de tweede keer opgewarmd in magnetrons, met als gevolg geschift eten. Er dreef een laag water op.
Dit is geen voeding. Toch waren er 150 mensen verplicht deze gore kwak te eten. Dag in dag uit. Dat doet wat met iemand. Je mocht trouwens wel 610 tot 1300 (inkomensafhankelijk) eurie per maand betalen voor deze "zorg". Dat dan weer wel.
Dit dus.
Die ouderen klagen niet zo snel. Laat staan dat ze zich weten te verenigen. Wie in aanmerking komt voor een zorgcentrum is te oud/moe/zwak om hiertegen in opstand te komen. Goed dat dit geluid (weer) eens klinkt. Mijn oma maakte hetzelfde mee, onderging het lijdzaam (het eten stond haar echt tegen), maar leeft nu ook al niet meer. Probleem dus 'opgelost'.
De piepers van mijn vrouw glijden ook zo de prullenbak in. De groente mislukt vaak al in de pan.
Vijfentachtig jaar. En dan nog zeuren ook.
Misschien hebben ze een punt?
Tja. Je bent oud. En arm. Dan krijg je een slecht flatje met slecht vreten. Als je rijk bent niet. Dan kun je een mooie flat huren. Met goed vreten. En 24x7 hulp.
Oud en arm is een slechte combi. Pech voor mevrouw.
Jij werkt zeker ook als manager in een of andere zorginstelling en zult zeker trots zijn op de manager van boven omschreven instelling? Realiseer je wel dat wij waarschijnlijk in een triestere situatie terecht zullen komen.. Een beetje tegenslag op je oude dag en je vindt jezelf terug in een aanleunwoning. Mag je terugkijken op je leven van hard werken, belasting betalen en lekker eten... Succes pikkie..
@mghammer | 14-08-19 | 20:10: dank u. Ondanks uw kritiek gunt u mij toch een leven van hard werken, belastingbetalen en lekker eten. Dank daarvoor.
Elke dag stamppot van de Lidl, zo'n plastic bakje. Doe je twee dagen mee. Zuurkool, boerenkool, andijvie en rode kool. Echte Hollandse stamppot, lekker en gezond. Alleen de boetenlanders klagen over stank in mijn portiek.
En dan ook nog een stukje vleesvervanger erbij, zit je al aan 8 à 9 gram zout. Dan is dan nog exclusief de boterhammetjes.
Grote voordeel hiervan is wel dat je hiermee never nooit niet hoeft te 'wonen' in een bejaardentehuis.
Het is vaak ook wat mensen gewend zijn te eten. Toen ik in het ziekenhuis lag vond ik het eten goed alleen de hoeveelheid wat matig.
Gewoon even de kok een stevige mep geven meid. Dan kom je in de gevangenis en wordt je beter verzorgd.
TBS perfecte maaltijden !
Heb er gewerkt !
Zorg Bobo schenkt zijn, te jonge nieuwe, vriendin nog een chablistje in, van de hem toegekende bonus voor zijn state of the art cost cutting exercitie.
Met de gevolgen wordt hij niet geconfronteerd en deze interesseren hem ook niet.
Als schrale troost voor Mevrouw Groenendijk-Putter wil ik er aan toevoegen dat die lekkere Hollandse sperziebonen ook nauwelijks nog bij een Nederlandse supermatkt verkocht worden helaas.
De Appie en de Jumbo verkopen liever zut uit Marokko, Egypte, Senegal en Spanje, redem voor mij om deze producten dan ook niet mee te nemen, Moet toegeven dat wat langer verblijf in Italië ons leerde dat zo goed als alle producten Italiaanse teelt waren behalve de fokking fagiolini (sperziebonen) die kwamen ook voorverpakt uit Marokko godbeterhet, begrijpen doe ik het niet. Alleen hier op de markt zijn er nog wel eens goede boontjes te scoren, dus wie die van ons vreet, geen idee.
Je vergeet te vermelden dat deze zorg bobo het ook heel druk heeft met het uitzoeken van zijn Tesla die hij bij zijn promotie heeft gekregen.
Wij hebben het boontjesprobleem opgelost door wat bonenplanten als huisdier te nemen. Je hoeft ze niet uit te laten en ze geven boontjes die je fijn in kunt vriezen. Ze geven zoveel boontjes godbetert dat we de hele winter die krengen uit eigen tuin moeten eten. Want anders: eten weggooien en dat is zonde. Ik bedoel maar. Veel sperziebonen hebben is ook niet zaligmakend.
Deze week nog bij Jan Linders 2 euro de kilo www.janlinders.nl/sperziebonen-los.ht... en waarschijnlijk bij uw lokale groenteboer.
Check wel goed de kassabon, kan zomaar dat ze bij Jan Linders "vergeten" de korting te tellen. AH praktijken zijn het!
Bos- of lenteuitjes komen vaak uit marokko, die laat ik dan wel liggen. Bij de aldi komen ze nu uit duitsland. Die neem ik dan weer wel mee. Over het algemeen staat er bij waar het vandaan komt. Dat gesleep met groente en fruit is nergens voor nodig.
Ach deze mevrouw is net zo nep als die ene van van de week.
In de wereld van Unilever noemen ze dat imitatie, als in imitatiekaas.* (meerdere varianten mogelijk)
Diverse studies hebben aangetoond dat je juist op latere leeftijd goed voedsel nodig hebt om op te kunnen k(n)auwen. Houdt je hersens fit !
Een kluif uit de dierenwinkel kost bijna niks en gaat heel lang mee.
Mijn lieve moeder is nu 75, ze is bang om dement te worden {zeer erfelijk en dominant aanwezig in onze gehele familie}.
We zijn nu al bezig met het regelen {kopen} van een huis waar we allemaal kunnen wonen, ieder zijn eigen gedeelte en toch dagelijks kunnen we bij elkaar zijn.
Wij wonen nu in Waregem, mijn moeder in Nuenen.
Dus de afstand is te groot voor haar, ik denk dat ik het binnen twee jaar voor elkaar heb, nooit maar dan ook nooit gaat mijn moeder naar een rusthuis.
Prachtig. Maar lang niet iedereen kan zich zoiets veroorloven hoor. Dus wat is eigenlijk je punt ?
Een rusthuis... is iets uit de 19e eeuw. Da's geheel iets anders dan een aanleunwoning
Dat gaat dus een Belgische meesteressenkolonie worden? En wie gaat dam bepalen wat moeder eet?
Als ze al 75 is geworden zonder de verschijnselen valt ze eigenlijk al niet meer buiten de normale orde van de kans op dementie. Uw moeder heeft geluk gehad. Iedereen boven de 80 vrijwel iedereen heeft dementieverschijnselen. Fijn dat u voor uw moeder wilt zorgen. Zorg ervoor dat u niet te laat bent. Niet iedereen wordt 98.
Met een aparte ruimte om je klanten op te hangen? Zou er dan wel een moederbestendig hang en sluitwerkje tegenaan gooien.
Voor de rest veel succes met dit nobel streven.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:20: Beste Baron, het punt is dat ik hiervoor 7 dagen in de week wil werken en de laatste 10 jaar geen enkele vakantie genoten heb, met liefde en plezier.
Dus, iedereen is bekend met de slechte situatie in vele bejaardenhuizen, je kan er zelf dus iets aan doen om je moeder en/of vader een laatste goede tijd te geven.
@Meesteres Belgie | 14-08-19 | 18:38: Oh, dus het is iedereen zijn schuld, behalve die van jou. Helder !
Ik zie ze langs schommelen met hun dikke enkels.
We laten dit met z'n allen gebeuren. Triest.
Mijn vrouw heeft dit soort zaken ook gezien in het verzorgingstehuis.
Wat een verschrikkelijk drama, te zachte boontjes ! Wat zullen ze in Afrika hier wel niet van vinden?
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:18: wat ze daar in Afrika ervan vinden is niet belangrijk
In Afrika hebben ze geen idee wat er zich hier afspeelt. Ik heb ook geen idee wat er zich in Niger afspeelt haha.
@MoonBeebe | 14-08-19 | 17:21:
War heeft u op school gezeten?
@Badr Haary | 14-08-19 | 17:27:
Waarom komen ze volgens u dan hier naartoe?
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:31:
U heeft werkelijk geen idee ? Probeer het eerst eens zelf.
Lijkt wel of mijn vrouw gekookt heeft.
Daarom kook ik (bijna) altijd. Krijg ik tenminste te eten wat ik lekker vind.
Hahaha. Ok. Lekker proactief dus.
Mijn vrouw werkt ook in de verzorging en ziet de wantoestanden van binnen uit. Ze zegt altijd dat NL niet het land is waar je je levensavond moet doorbrengen. Gezien sommige commentaren en gezien het algemene beeld van NL, de zorg, de jongeren, denk ik dat ze gelijk heeft.
Degenen die nu zo nodig een grote smoel over deze brief van deze 85 jarige vrouw moeten opzetten, wens ik nog heel veel Kabinetten Rutte cs toe tegen de tijd dat ze zelf aan de beurt zijn.
Klootzakken zijn het, in 1 woord geprezen.
Vanaf deze plaats wens ik alle VVD sympathisanten en lieden die deze brief van deze 85 jarige zo ongemakkelijk gezeur vinden, van harte toe dat zij op 58 jarige leeftijd op een of andere manier nog 30 jaar hulpbehoevend zijn. Opdat zij aan den lijve ondervinden waarop allemaal bezuinigd is.
Kudos
Ben dan weer wel heel erg benieuwd waar je volgens jouw vrouw dan wel je levensavond moet doorbrengen. In vele landen haal je deze leeftijd niet eens.
Dit is een nepbrief.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:17: gezien jouw commentaren in dit topic, ben jij 1 van die mensen die ik die tia, dementie of een ander ernstig gebrek aanbeveel om aan den lijve te ondervinden in NL. Het gaat in deze discussie over NL en niet over een ander land waar de zorg nog slechter is, zoals Mocambique of Venezuela. Dat is namelijk de discussie verleggen. Daar trap ik niet in, Baron Clappique
@Heppie-even-voor-mij | 14-08-19 | 17:33: Nee, dramaqueen, dit is gewoon de vraag ontwijken omdat je hierop geen antwoord hebt en je vrouw kennelijk ook niet. En dan mij een beroerte toewensen, dat zegt veel over jou als persoon. Dit topic gaat helemaal niet over de zorg, maar over boontjes. Gezeik over te zachte boontjes door iemand die kan beschikken over een aanleunwoning in Maarssen en de leeftijd van 85 jaar heeft mogen bereiken.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:46: als dit topic niet over de zorg gaat in NL maar over boontjes, dan verdenk ik u ervan nu al dementerend te zijn baron Clappique!
@Heppie-even-voor-mij | 14-08-19 | 17:50:
Ik zou zeggen, lees nog even de titel bovenaan dit topic en de inhoud van de ingezonden brief. Deze mevrouw klaagt over Franse sperziebonen en niet over de zorg. Dat laatste doen jij en je vrouw.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:46: Hear hear!
@Baron Clappique | 14-08-19 | 18:07: Begrijpend lezen, wel eens van gehoord? Ik verdenk u ervan EN dementerend te zijn EN van huis uit nooit geleerd heeft wat lekker eten is. Uw hele leven aanbieindinkjes eten, magnetron meuk en McDonalds. Uw culinair bewustzijn grenst aan het niveau van een volwassen mossel in een potje zuur. U bent iemand die tussen de middag een kadetje kaas eet en een glas karnemelk drinkt. Vanaf deze plaats, verklaren wij, mijn vrouw en ik, u tot Zieligerd van het jaar. Verschijnselen van dementie, geen culinaire kennis en, moreover: geen ziel, geen hart. Waarschijnlijk bent u nog lelijk ook en kunt u tot overmaat van ramp, niet eens de Rumba dansen. Uw haar zit verkeerd, u draagt kleding van C&A , u bankiert bij de Rabobank, en uw gevoelsleven bevindt zich op het niveau van een gerookte makreel. Waarschijnlijk stemt u CDA, rijdt u in een VW, gaat u nooit vreemd en is u VOOR ontwikkelingshulp. Vanaf deze plaats wensen mijn vrouw en ik u , tsja, dat gaan wij beter niet opschrijven
@Heppie-even-voor-mij | 14-08-19 | 18:36:
Wat ben jij een ontzettend slechte verliezer zeg. En je denkt nog dat je leuk bent ook.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 21:43: Verliezer? Your ass! Op geen enkel moment heb jij duidelijk kunnen maken dat je het gelijk aan je zijde hebt! Vandaar ook dat ik u verdenk van VVD'er te zijn, of CDA'er met 0,0 empathie voor de ouderen in onze samenleving. Wacht maar tot u ooit zelf hulpbehoevend bent, ik gun het u van harte!
Tja, elke euro die naar de mevrouw in de aanleuning gaat, kan niet aan multinationals worden gegeven. VVD blijven stemmen, mensen!
Deze brief is nep. Als een vrouw van 85 haar eten niet blieft gaat ze daar geen brief over schrijven. Dan gaat ze zelf koken of thuisbezorgd bellen. Of verhuizen naar een plek waar het eten wel smaakt. Ik ga ook geen volkswagen polo kopen en dan de godganse dag brieven schrijven over hoe kut mijn Polo (2014) is. Dan had ik maar een Honda moeten kopen.
Er is een tijdje terug iets soortgelijks bij een consumentenprogramma geweest. Management kon een paar euro besparen, en ging over op een andere centrale maaltijdbezorger. Goedkoper eten was oneetbaar, dus men ging zelf ergens anders eten bestellen. Ze kregen een dwangbevel om dit te stoppen en de andere bezorgers werd een verbod opgelegd, omdat men nu eenmaal een contract had met viezemaaltijd.nl. Zo gaat dat in Nederland.
@Vuurwezel | 14-08-19 | 17:18:
Tja, je kunt het contract natuurlijk ook eerst lezen voordat je het ondertekent.
In een verzorgingstehuis MOET je je AOW afstaan. Vrouw heeft waarschijnlijk dus weinig geld om alles zelf te kopen.
@Badr Haary | 14-08-19 | 17:29:
Deze zaak betreft een AANLEUNWONING.
@Badr Haary | 14-08-19 | 17:29: ze zit niet in een verzorgingshuis maar in een aanleunwoning. . Da's een geheel zelfstanidge woning met keuken en diverse leefmodules. Grenzend of leunend aan een zorg/verpleeghuis. Nergens staat dat mw enkel AOW heeft. Kans is groot dat ze van het pensioen van haar man iedere dag. Prima kan eten, kopen. Vrouwen van 85 hebben zelden hun eigen pensioen bij elkaar gewerkt.
@fikkieblijf! | 14-08-19 | 17:39: aanleunwoningen, inmiddels grotendeels wegbezuinigd of veranderd in een verpleeghuis, hebben wel een keuken met koelkast maar geen kookpitten, slechts een elektrische waterkoker.
@dagpauwoog | 14-08-19 | 19:08: sorry, ff vergeetachtig. Aanleunwoningen hebben inderdaad kookpitten, zelfs Met gas en dat is op hoge leeftijd niet ongevaarlijk.
@dagpauwoog | 14-08-19 | 19:08: dat zijn geen aanleunwoningen maar inpandige zorgwoningen
Sorry vrouwtje. Heel je leven trouw gelezen en PvdA en dat soort shit gestemd. Dan moet je op de blaren zitten.
Nederland is al 30 jaar een VVD-land
@* Il Principe * | 14-08-19 | 17:06: Een PVDA/VVD/CDA/D66 land.
Als je nu nog steeds in “Jij!” -“Nee jij!” spelletjes blijft hangen ga je het nooit begrijpen...
@Trans_Fimmermans | 14-08-19 | 17:08:
WIJ stemmen met z'n allen op partijen die liever extra subsidie (want belasting betalen doen ze allang niet meer) aan Unilever en Shell geven, dan fatsoenlijk eten aan onze bejaarden. Dat zijn geen spelletjes, maar de gevolgen van onze democratische keuzes.
@* Il Principe * | 14-08-19 | 17:06 stierenspuitpoep. Zelfs de VVD is niet meer VVD sinds neoMarksist de eerste tot de derde. Welke VVD kabinetten waren er nog meer?
@* Il Principe * | 14-08-19 | 17:19: U wilt dat het eten van die bejaarden nog duurder wordt?
@Langshetrandje | 14-08-19 | 17:20:
SInds de tweede wereldoorlog is er geen partij geweest die zo vaak in de regering zat als de VVD. nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kab...
@Langshetrandje | 14-08-19 | 17:25:
Natuurlijk! ik ben een democraat. De directeuren van de zorginstelling/verzekeraar werken er hard genoeg voor. Waarom zou er goed voer naar een werkeloze van 85 moeten?
@* Il Principe * | 14-08-19 | 17:32: geen enkele partij na wo II heeft zoveel verkloot als de pvda. Maar ja. Het geheugen van de kiezer...
@Langshetrandje | 14-08-19 | 17:38:
Wat bedoel je precies? Het stoppen van de massa-immigratie in 1973?
nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider
Het invoeren van de aow?
nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Ouderd...
Vroeger hadden bejaardentehuizen en dat soort instellingen een kok die zelf kon koken maar dat is allemaal uitbesteed aan een of ander louche catering bedrijf en alle ouwetjes klagen. Ze hebben al niet zo heel veel meer en een lekkere maaltijd was toch het hoogtepunt van de dag.
Exact dit. In regio Nijmegen heet dat bedrijf Huuskes. Ze leveren aan ik weet niet hoeveel "zorg"instanties en het gaat overal op dezelfde manier: eerst lekker eten leveren want er is een proeftijd (ja ja) in het contract. Wanneer de proeftijd voorbij is, leveren ze pure bagger. Maar dan zit de "zorg"instantie er voor 5 jaar aan vast. En de mensen zelf moeten hun bek houden en die troep eten anders ben je lastig.
Ik lag laatst in het ziekenhuis. Wat een vies eten, bah. Boordevol suiker en zout. Je komt er bijna zieker uit.
Er ZIJN geen koks
@Deksmaat | 14-08-19 | 17:08: Ah, ze zaten bij ons ook in de eindronde.
Een blender doneren. Onder toeziend oog van de verzorging er in flikkeren en lekker opdrinken.
Owjee slappe boontjes. Dat gun je niemand.
Sommige mensen gun je die wel, iedere dag opnieuw
Zeer herkenbaar. In de daklozenopvang en ziekenhuizen in en rond Nijmegen is het niet anders. Overal waar mensen "zorg" hebben over anderen (lees macht hebben over anderen) ontstaan deze situaties.
Als dakloze in de opvang heb ik op een gegeven moment het eten geweigerd. Het werd mij te gortig (badumm tss). Ik ging zelf koken. Dat wekte een hoop irritatie op bij de zorgmensjes. Totdat andere daklozen roken en proefden wat ik maakte en zich bij mij aansloten. Toen konden de zorgmensjes er niet meer omheen en werd het knarsetandend toegestaan. Want dit kostte de zorgmensjes veel geld (vingen minder eurie per persoon).
Nou, die daklozenopvang kunnen ze ook wel opdoeken zo te horen. Kunnen prima voor zichzelf zorgen.
@Papa Jones | 14-08-19 | 16:53:
U mist de pointe of u wil hem missen:
"Overal waar mensen macht hebben over anderen ontstaan deze situaties."
@Roadblock | 14-08-19 | 16:59:
Ik zou zeggen: Mensen die niet op eigen benen staan zijn de grootste klagers.
@Papa Jones | 14-08-19 | 17:23:
U bent stellig er van overtuigd, dat als u hulpbehoevend of invalide wordt dat u dat nog steeds zult zeggen?
U heeft al ergens een pil voor het geval dat?
Ach vroeger aten echte daklozen uit de vuilnisbak. Ben ik nu liefdeloos?
@Roadblock | 14-08-19 | 17:36: nee, een spaarrekening.
@Papa Jones | 14-08-19 | 17:23: Je zult maar eens een dwarslaesie oplopen. Tot aan je nek verlamd. Dan lig je daar in het verzorgingshuis tussen de oudjes.
@Janas | 14-08-19 | 17:42: Nee, grappig :)
@CalamityJane | 14-08-19 | 18:24:
Ja, da's gruwelijk.
Wat levert dat nou op zo'n oudje in een kamertje voor de directeur ? per maand ?
We kunnen er proberen grappig over te doen maar het is schandalig dat we niet eens onze ouderen normaal eten kunnen geven, weet niet wie er laatst nog in een ziekenhuis heeft gelegen maar ik was blij dat er beneden een ah zat waar ik wat te eten kon halen!!!
Dat idd, het heeft niks met oudjes zijn te maken. In het ziekenhuis is het niet veel beter. Of in het vliegtuig. Overal waar goedkoop massavoedsel gemaakt moet worden is het niet te vreten.
Ligt waarschijnlijk aan het ziekenhuis of aan de persoon.
De keren dat ik of mijn echtgenote erin gelegen hebben, hadden wij niets te klagen over het eten.
@Ardbeg | 14-08-19 | 16:49: de maaltijden in de Business class van KLM zijn evenals de wijnkaart prima. Dat het paupervolk in de economy ook pauperkwaliteit eten krijgt is geheel terecht.
Trouwens, 85,de kans dat ze zelf vroeger de groentes tot moes kookte is groot en uit pot of blik was vroeger gemeengoed. Vooral in de winter, was het kool kool kool of geweckte groente.
Mijn moeder kookte inderdaad ook alleen slappe zooi uit potjes.
De Hak potjes zijn legendarisch.
Veronderstellingen.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:01: educated guesses. Dat is echt wat anders
Vandaar dus mijn vertrek naar een ver buitenland waar ik voor een paar centen wel goede verzorging en voer kan krijgen.
Ja dat is de bedoeling we moeten 'omvolken',
Nu ben ik wel benieuwd in welk bejaardenhuis je zit
2 voor 12: Mag ik weten waar dat is? Lijkt mij wel wat, en hopelijk ook nog een beetje lekkere temperaturen.
2voor12 | 14-08-19 | 16:38 | Ha we hebben d'r weer een. Nou doei hoor. En wat gaat u doen daar ?
Als ik 80 ben ga ik ook een brief naar de krant sturen.
Dat het schandalig is dat ik geen lekkere wijven van 20 meer kan krijgen.
Ik bedoel daarmee dat elke leeftijd zn eigen problemen kent.
Iets zegt mij dat u ze nu al niet kunt krijgen.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:01:
Uw glazen bol?
@HoerieHarry | 14-08-19 | 17:04:
Nee, uw Nick.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:37: ha ha
Niet zo zeiken ouwe taart, weet je hoeveel bejaarden in Afrika hier een oversteek naar Europa voor zouden wagen?
Die worden in de steek gelaten door de jongeren
Nou, vertel eens?
Ik zie nooit bejaarden op die zinkende bootjes.
Die moeten ons vreten niet. Zijn 1 of meedere topics over geweest. En alles hier stinkt sowieso naar hout.
@Vuurwezel | 14-08-19 | 17:40:
Ach ja je hebt wel gelijk. Wat de gemiddelde proleet kookt vreet ik ook niet of het nu in NL is of over de grens.
Ja we zijn in deze cultuur gek op onze oudjes zolang ze maar met één been in het graf staan.
"Hahahahahahahahahaha!"
We hebben het over schandalig en weet ik al meer,maar toch blijven (uitzondering daar gelaten) deze excessen zich steeds weer voordoen.
Zolang sperziebonen excessen zijn...
@Papa Jones | 14-08-19 | 16:29: Doodgekookte wel, levende daarintegen...
Goed dat ze de koks hebben wegbezuinigd.
Je zult dat gezeur maar elke dag aan je hoofd hebben. De één vindt je boontjes te slap, de ander vindt ze te rauw.
Honger maakt rauwe bonen zoet. Dus echte honger heeft dat mens niet.
Nooit ouders in zo'n situatie gehad zo te horen.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:02:
Nee klopt, mijn ouders zeuren niet wanneer ik voor ze kook.
@Papa Jones | 14-08-19 | 17:25:
Nee, dat kan ik wel begrijpen als ik uw reacties zo lees.
Ze kijken wel uit.
Ze zeggen zeker ook elke keer dat het heeeeel lekker is?
@Roadblock | 14-08-19 | 17:39:
Nee hoor, als het niet lekker is draaien ze gewoon een beetje met hun ogen. Verder geen gezeik.
Weet haast wel zeker dat klaagster gelijk heeft.
Vroeger werd er altijd vers gekookt, die mevrouw weet heus wel hoe ze lekker eten moet maken, maar ze kan het niet meer.
Ja, precies.
Ik eet soms in het ziekenhuis en dat soort maaltijden stinken gewoon een beetje. Zo'n trappenhuislucht.
@Carmelita | 14-08-19 | 16:25:
Ik noem het een gaarkeukenlucht, je weet wel, alle ingredienten zijn eindeloos verhit, elke smaak is er uitgekookt, de lucht van een oude dweil is nabij.
@snapal | 14-08-19 | 16:31:
Een luierlucht. Maar dat ligt meestal aan de bewoners.
@gestoptmetroken | 14-08-19 | 16:33:
Een luierlucht ligt meestal aan hoevaak er verzorgd wordt, en door wie.
Maar weet u veel.
En ik hoop voor u dat u het ook nooit te weten komt.
@Carmelita | 14-08-19 | 16:25: Ik heb een poos voor "Tafeltje dek je"gereden en had eens 1 maaltijd over, gebeld wat ik er mee aan moest, antwoord eet het zelf maar op. Ik alle pannetje(ja toen waren het nog stapel pannetjes) open gemaakt en geproefd, getverdemme niet te eten, alles gestoomd en zelfs het vlees en als je weet wat ze er voormoeten betalen, schandalig in een woord.
@roodborstje1 | 14-08-19 | 17:06:
Mijn vader zaliger had ook "Tafeltje dek je" toen hij nog op zichzelf woonde.
Ik heb dat eens bekeken, en heb daarna gevraagd of hij een aantal malen per week bij ons wilde mee eten.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:42:
Ken genoeg bejaarden die het prima te nakken vinden. Bovendien kun je steeds minder proeven naarmate je ouder word dus gaat alles minder smaken.
Ja en dr buurvrouw heeft geen gebit meer, dus die kan die harde niet verdragen.
Mijn vrouw kan de harde ook niet verdragen. Maar het is ongezond om ze op te houden.
85 jaar.
hongerwinter?
Schamen voor wat je eet?
Schaamte is meer omdat ze nu vies diepvriesvreten moet consumeren. terwijl ze vroeger misschien de sterren van de hemel kookte.
"Het ondankbare mens"
Mijn moeder moest een paar jaar geleden aansterken in een verzorgingshuis na een heupoperatie en ze was nog maar net binnen toen ze het warme eten voorgeschoteld kreeg; een pannenkoek en een peer. Ik heb het bord gepakt en in de handen terug gegeven van degene die het gaf en gezegd dat ze dát maar aan haar eigen moeder moest geven, ik heb haar spullen ingepakt en ben haar zelf gaan verzorgen. Kostte moeite maar met veel liefde.
Je zou bijna denken dat ze het erom doen.
Nu kunnen mensen zeggen dat het allemaal goed geregeld is hier maar het is gewoon hard achteruit gegaan. Werkdruk, bezuinigingen, vergrijzing , be(om)volkingsgroei, een waterhoofd zijn allemaal oorzaken.
@BozePaarseMan | 14-08-19 | 16:33: Juist!
Kunt u zich de situatie voorstellen van ouderen die niet een zich op de borst slaande zoon (meer) hebben? En die bij kankeren keihard teruggepakt worden in zo'n tehuis?
Had je mij niet moeten flikken. Ik hou van pannenkoek!
@Roadblock | 14-08-19 | 17:06: Huh ik sla mijzelf niet op de borst hoor, zou een beetje pijn doen want ik ben geen zoon maar een dochter. Gek!
1956. Aan boord van een haring vang logger. Geen koelkast maar gewoon meegenomen spek. Gebakken of gekookt weet in niet. Maden werden er uitgeklopt. Overschot van middag eten was pannenvis.,opgegeten na de bevrijding van d3eschipper. Deze tante leefde toen op een andere planeet met de naam middenstand. Koopsom polis gestuurd. Dit wijf, excuus !!!!!!!!!
Getver, biltong, dat stinkt pas
Mevrouw heeft het land opgebouwd en leeggetrokken. Nonstop kansen gehad die nieuwe generaties nooit meer krijgen. Helaas voor mevrouw was gelijkheid alleen een streven van haar generatiegenoten als dat goed uitkwam. Mag nu lekker haar eigen slappe boontjes doppen.
Binnenkort mag jij het ook weer opbouwen en leegtrekken!
Ik hoop voor u dezelfde heilwens.
als Voorzittert die leeftijd ooit haalt, dan piep je wel anders!
Mevrouw heeft waarschijnlijk zelf nooit gewerkt (want die klagen niet zo hard, als ze al zo oud worden).
Nee, nee, nee misverstand. Degenen die het land hebben opgebouwd waren minstens 15 jaar oud in 1945. Dus 90 nu of overleden. Mevrouw was toen 10 jaar.
Laten we ophouden met "het opbouwen van het land" gelul, mevrouw heeft volkomen gelijk dat ze klaagt. Dat eten is niet te vreten, is een belediging van een bejaarde. Waardeloze management die zelf geen enkel benul heeft van wat goed eten is. Mevrouw moet weigeren die troep te eten, eerst de manager aanspreken en ander eten eisen, anders dan maar zelf betalen, als het kan dan.
de Voorzittert, hoop dat je 100 wordt met 50 al je tanden kwijt bent en vanaf je veertigste jaar in een aanleunwoning komt, lul.
@Oud wijf | 14-08-19 | 18:51: ja want als je zoals mevrouw, 15 jaar oud was in 1951 dan bouwde je het land niet op. Wat ben jij dom.
Als mevrouw het eten niet blieft, kookt ze zelf toch een potje zoals elk ander mens.. of besteld ze iets wat beter naar haar smaak is.
Denk niet dat je met 85 zo'n vol programma hebt dat het onmogelijk is zelf even een paar piepers te jassen en een paar boontjes te doppen.
Misschien kan mevrouw dat niet meer? Parkinson, verlamming, artrose? Ik noem maar even een paar zaken....
@sallandstrots | 14-08-19 | 16:41:
Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik.twijfel er niet aan dat dit soort "verzwarende omstandigheden" wel in het artikel vermeld zouden zijn. Nederland slachtoffer land, weetuwel
@sallandstrots | 14-08-19 | 16:41: Als ze een brief kan schrijven kan ze een pieper koken of bakken . Aanleun woning = niet hulpbehoevend.
Tuurlijk.
Als je een brief kunt schrijven, heb je ook genoeg geld om eten aan te schaffen, en kan je natuurlijk ook altijd koken.
@libertat | 14-08-19 | 16:45: aanleunwoningen hebben een keukentje met koelkast en elektrische waterkoker, maar geen mogelijkheid om een maaltijd te bereiden.
@dagpauwoog | 14-08-19 | 18:59: sorry, foutje. Betreft verzorgingshuizen.
.. ik schaam mij dagelijks voor de klimaat-hysterie die probeert ons land in de greep te krijgen met fake-news van schaamteloze media.
Voor donkere plannen met de staatsmacht en -financiën. Valt te vrezen.
Nog een geluk dat onze islamitische medelanders hun (over-)grootouders wel in ere houden en met hun huidige offerfeest de meest heerlijke Mediterrane braad- en stoofschotels van eerlijk vlees kunnen aanbieden. En wel 10 keer uitkijken voor ze hun ouderen in een soort do it your self abattoir wegdouwen.
Maar dan het importeren van duizenden zelfs door hun rasgenoten uitgekotste Noord-Afrikanen. De ideale bejaardenverzorgers allemaal. Gewoon zo'n knekelhuis (m/v/x) aan gort raggen. Want ze kunnen niet zo hard rennen als een babygeitje.
Judith Sargentini, Edith Schippers, André Rouvoet : waarom de organen van ons seniore stemvee nog steeds geen exporthit zijn is mij een raadsel. Echt.
Bij mij staat er een adv voor een pan onder. Niet handig!
Ik heb door achteruitgang van mijn vader met diverse zorginstellingen te maken gehad en kan niet anders concluderen dat het eten in die instellingen van een kwaliteit is wat je normaal gesproken nog niet aan de varkens geef.
Wat een smerige natte gestoomde kliek werd er opgediend 4 tot 5 keer in de week puree met een zooitje natte groente was de regel . Het is nu zo dat ik zelf groente en vlees voor hem haal en dat hij nu voor hem zelf wat probeert te koken terwijl je wel een maandelijkse eigen bijdrage betaald waar ook de maaltijden bij in zitten . De managers van die instellingen moesten hun ogen uit hun kop schamen . En maar roepen dat het zo goed gaat in de zorg , nou ik kan uit ervaring vertellen dat het een groot drama is. Ik ben en dat meen ik uit de grond van mijn hart zeer en zeer angstig om er ooit zelf te belanden . Ik kan niet anders zeggen dat het met de zorg in Nederland ( en dan bedoel ik de verzorgingstehuizen ) zeer slecht gesteld is.
Mooi dat U dat voor Uw vader doet.
Zou eigenlijk normaal moeten zijn om zelf voor de bejaarde familieleden te zorgen.
Mijn vader, inmiddels gelukkig weer thuis zat in een revalidatiehuis dat ook het nodige bood voor familieleden en andere genodigden. Zelfs (of liever gezegd, vooral) het patiëntenmenu, maar met name ook het aspergefeest en de satéschotel.
Voortreffelijk. En dat tegen marktconforme prijzen. En de frieten! De frieten. In deze regio geen gebrek aan goede frietbakkers, maar pure perfectie. Het blijft altijd afwachten, ook qua weer, maar hopelijk kunnen wij koters qua culinaire vaardigheden bij het aanstaande 55 jarige jubileum voor onze oudjes hopelijk weer wat terug doen.
Het eren van onze tradities: daar is niets Sturm und Drang aan. Het is eerst en vooral gelegen in het eren van onze senioren. Wie dat niet kan is de rest ook niet waard.
Ik heb dit nagevraagd bij een vertegenwoordiger in die branche. De totale out of pocket kosten mogen maximaal € 3,50 bedragen voor de gehele dag en daarbij moet ook de hoeveelheid nog te verrichten arbeid minimaal zijn.
Van wie MOET dat?
@Kaas de Vies | 14-08-19 | 16:17:
Ja precies; mag die mevrouw de telefoon niet oppakken om een alternatieve tafeltje-dekje of andere foodservice te bellen?
@Kaas de Vies | 14-08-19 | 16:17: Dit geldt voor alle verzorgingstehuizen; € 3,50 pppd. Is richtlijn.
@libertat | 14-08-19 | 16:43: Bij sommige verzorgingstehuizen mag dit NIET (in overeenkomst staat verplichte winkelnering, zie discussie Vondelflat Groningen); bij andere wel, maar daar moet je uiteraard wel voldoende geld voor hebben.
@Kaas de Vies | 14-08-19 | 16:17: e.o.a manager ?
@nancystjago | 14-08-19 | 16:46: Ze kunnen de teering krijgen, zou ik volledig scheit aan hebben als ik er zou zitten. Nooit van me leven. Zou dat vreten in hun smoel gooien.
3,50 is te weinig met de huidige voedselprijzen maar het staat niet in verhouding tot de bedragen die een dagje verzorging moet kosten.
@vmk | 14-08-19 | 16:53: En wat dan? verhongeren misschien?
@vmk | 14-08-19 | 16:53:
Hoe vaak denkt u dat te doen? Tot u de hongerdood gestorven bent?
Heeft u enig idee hoe er omgegaan wordt met recalcitrante ouwetjes?
Heeft u wel eens van "laten uitdrogen" gehoord?
@Roadblock | 14-08-19 | 17:15: Dat is een vorm van palliatieve sedatie.
Maar, zoals hierboven al vaker is aangehaald is het natuurlijk droevig gesteld met de gaarkeukens in de meeste zorghutten.
Beter kunnen ze een 10-ritten kaart introduceren zodat de bewoners per dag kunnen aangeven of ze gebruik willen maken van de catering of dat ze zelf een alternatief regelen ( thuisbezorgd, zelf koken, of bij familie/vrienden/kennissen dineren)
Heerlijk zo'n ouderwetse klaagbrief in de courant.
Sterkte voor mevrouw, geen kinderen die voor wat fatsoenlijk eten kunnen zorgen?
Wel een mooie reminder, straks mijn oude moedertje maar weer eens ophalen om een hapje te komen eten.
Ik wil haar ook wel ophalen hoor.
@Kaas de Vies | 14-08-19 | 16:13:
Alleen in dat oranje pak Kaas.
Zal ze kostelijk om kunnen lachen en eet U een hapje mee?
Salade Niçoise wordt het vandaag begreep ik.
@Berbaar | 14-08-19 | 16:16:
Sla is voor tofu-burgers.
Ik wil vlees van het ergste soort!
@Kaas de Vies | 14-08-19 | 16:18:
Op woensdag??
Woensdag sla-dag dixit mevrouw Berbaar.
Er zit wel een prima snackbar om de hoek van oma Berbaar dus als U haar na afloop ook weer terug brengt dan is een broodje speklap snel gescoord.
Goh Brabbelbeer, als je voor "maar weer eens" ophalen van je oude moedertje een artikel in GeenStijl nodig hebt.....
Nee deze mevrouw SCHAAMT zich niet voor wat zij eet, zij KLAAGT over wat zij eet; nog even los van of dat terecht is of niet, noem het beestje gewoon bij de naam.
Het journaille dat dit opschrijft moet zich SCHAMEN, dit soort verhullend taalgebruik.
Schamen anno 2019 is gedegradeerd tot gewoon klagen, inderdaad.
Zag laatst een docu over Venezuela waar kinderen in de favelas een bordje eten krijgen voor de hele dag. Oude zeurkous moet niet zo lopen mokken. Anders heb je zo via picnic lekker vers eten in huis.
Ik wens u een gezond leven en een hoge leeftijd toe opdat U hetzelfde mee moge maken als deze mevrouw.
Favelas zijn in Brazilie en in Venezuela eet 3/4 van de bevolking maar een keer per dag een karig maal beter dan elk dieet,het maduro dieet.
Ik zag laatst een documentaire over mensen, die alles afdeden met nog slechtere voorbeelden.
Zoiets als : De kindertjes in Afrika, die hebben pas honger.
Ik vond dat toen ik aanzienlijk jonger was al als onzin klinken.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:19: Kende een jongen die het moeilijk vond zich goed te voelen. Zijn hele jeugd aan moeten horen hoe slecht de kindertjes......enfin u weet wel.
ja en? Venezuela, de Congo? das toch niet hier... hoop dat jij ooit zo mag worden, tegen die tijd piep je wel anders
Pegida gaat volgende week om te pesten bbqen, verse sperziebonen koken en aardappels met spek, ui en champignons bakken voor de aanleunwoning van mevrouw.
Ja hallo, mevrouw is van de conserverblik generatie, en die hebben natuurlijk voor jaren aan blikken laten opslaan, iemand moet dat toch opeten, we kunnen dat toch niet weggooien?
Vaak moeten ze 10 euro p.p. voor dat eten betalen.
In een restaurant betaal je al snel vier keer meer p.p.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 16:14:
Nou dan gaat u toch voortaan dat voedsel van mevrouw eten.
Bent u stukken goedkoper uit.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:20:
Waarom zou ik in vredesnaam dat voedsel van mevrouw gaan eten? Ik geef slechts aan dat je voor 10 euro nu eenmaal geen topkwaliteit kunt verwachten en als je het niet bevalt dan maar wat meer moet betalen.
@Baron Clappique | 14-08-19 | 17:53:
Nou is mijn ervaring dat je in een restaurant voor 40.- Euri ook nog steeds geen topkwaliteit kan verwachten, maar ala.
U mist het punt dat dat soort maaltijden meestal een kwestie zijn van niet meer geld ter beschikking hebben, of van een verplichte afnamebeleid waar je ook nog voor moet betalen.
Ik heb uit uw reacties sowieso de indruk dat u zich niet kan voorstellen hoe is, om als hoog-bejaarde afhankelijk te zijn van instanties.
@Roadblock | 14-08-19 | 19:03:
Ja, die indruk heb ik juist wel. Maar ik geloof dat het zeker niet de bedoeling was om hierover een andere mening te plaatsen en al zeker niet om het leed van mevrouw wat te relativeren tegen de achtergrond van veel ergere ellende dan te gare Franse Sperziebonen.
Klootzakjes hier hebben volkomen gelijk. Waarom die oudjes normaal en goed te vreten geven? Denken zeker dat ze recht hebben op een leuke oude dag of zo. Belachelijk. Wat denk je dat het kost? Kut-oudjes. Dat geld hoort terecht te komen bij de allochtone bevolking. Die hebben ook hoge zorglasten hoor met al die problemen die inteelt met zich mee brengt. Weg met onze opa's en oma's!
Niet iedereen die klaagt heeft gelijk.
En mensen zoals u die over alles in het leven klagen hebben altijd gelijk!
@HoerieHarry | 14-08-19 | 16:20:
Tegen wie heeft u het?
Helemaal mee eens.(Weg met onze opa's en oma's!)
@Patje2011 | 14-08-19 | 16:32:
Tegen zwezerik.
Niet tegen jou uiteraard.
Ik vind zwezerik heel vies klinken, maar het schijnt lekker te zijn.
allochtonen eten alleen maar vies stinkende oud schaap
Mijn werk is de maaltijden af te leveren, zonodig de maaltijd serveren (plastic eraf trekken)
Moet zeggen dat het niet lekker is, maar tegenover de klanten hou ik mijn smoel, want die (diepvries)maaltijden kosten 8 euro per stuk en ik heb al steeds minder klanten.
De prijs/kwaliteit is niet denderend> voor die matige kwaliteit betaal je in de supermarkt 3 a 4 euro.
Maar dan wordt het niet op je bordje geserveerd.
Lekker eten moet je zelf maken, want als een ander het klaarmaakt is het al gauw goed.
Voor 5 euro heb je al een pizza bij Domino's. Even heen lopen. Heb je gelijk je dagelijkse uitje, je dagelijkse bewegingen het is nog goedkoper ook.
Win win
Zo n vieze vette pizza met uitgekleed beleg is leuk voor een keertje, maar niet geschikt om de hele week te eten. Voor 5 euro krijg je een homp deeg met een scheut tomatensaus, dan je de koekoek.
@snapal | 14-08-19 | 16:11: hoho! Je hebt wel keuze uit 25 verschillende soorten. Keus genoeg per maand en GOEDKOPER. 5 x pizza en daarna 2x luxe. Win win
Vele oudjes zijn slecht ter been of hebben andere gebreken.
@Overmar | 14-08-19 | 16:35: dan lopen ze een stukkie. Soort van dagtaak! Hebben ze gelijk weer wat gedaan ipv zuur achter de gerania te zitten
@Henk P | 14-08-19 | 16:59:
Ik zou wel een reactie kunnen geven, maar dan wordt ik gejorist.
U heeft zelf bejaarde ouders?
@Henk P | 14-08-19 | 16:59: Hoop voor jou dat je nooit in deze situatie terechtkomt. Wat een schofterig bericht.
@Henk P | 14-08-19 | 16:59: Hej, gerania, dat is een beetje overdone. Als je achter media meervoud gebruikt ben ik al tevreden.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:23: u mag je zeggen tegen u. Maar ik ben zelf bejaard. 70+. Telt dat?
@roodborstje1 | 14-08-19 | 17:26: ik hoop dat u mijn buurman wordt. Op mensen als u kunnen we bouwen
@Henk P | 14-08-19 | 18:35:
Hehehe, u zit dus nog in de bloei van u leven.
Laat mij u dit zeggen:
Mobiel en nog goed van lijf en leden zijn is een kwestie van geluk op uw leeftijd.
U doet het klinken of het een keuze is.
Er zullen ongetwijfeld wel lieden zijn, die uit pure lamlendigheid niet meer uit hun stoel komen, maar voor heel veel is het ook iets, wat men niet te kiezen heeft.
@Henk P | 14-08-19 | 18:35: Erg lief van u maar ik ben een vrouw en 74:-)
De welvaart van een land kun je aflezen aan de manier waarop men met ouderen omgaat...
Of de manier waarop men over het eten zeurt.
Juist!
@papajones: uw tijd komt ook nog wel en dan zullen we u even aan uw opmerking herinneren.
@ItsNoStyleAtAll | 14-08-19 | 16:08:
Ja, zeg het me alsjeblieft wanneer ik loop te zeuren.
Beschaving kun je aflezen, niet welvaart. Welvaart wordt vaak bereikt over de ruggen van anderen.
@opajones: bij deze
@Baron Clappique | 14-08-19 | 16:25:
De ruggen van de middenklasse inderdaad.
Koude pannenkoeken dat is pas erg.
Lekker met stroop!
maar bal gehakt dat was lekker
@fail | 14-08-19 | 16:10: Vergeet de slavinken niet!
Wereldland
Sla een medebewoner de hersens in, dan komt u in de gevangenis en daar is het eten geweldig.
En een keuzemenu.
Precies wat ik al jaren beweer.
En als je er allah akbar bij roept en verward doet zit je tot je dood onder de pannen.
Aanleunwoning... woning die leunt aan een zorg of verpleeghuis.. bedoeld om gebruik te KUNNEN maken van faciliteiten van zorg en voorzieningen. .. zoals eten. Kan!
Maar er zijn beslist meer mogelijkheden om eten op je bord te krijgen dat je blieft. Je hoeft er zelfs de deur niet meer vooruit. Diverse thuisbezorgers van de boodschappen, koken?, elders gaan eten, je netwerk, etc etc. Waarschijnlijk wil deze bejaarde dat haar hap na haar wensen tegen vooroorlogse prijzen op haar bord belandt. Medelijden met de oudjes die geen keuzes meer hebben bijv. in dat zorg en verpleeghuis..
Precies!
NL lijkt wel een 3e wereld land te worden voor Nederlanders.
In een derdewereldland hebben ze geen sperziebonen uit blik.
@Papa Jones | 14-08-19 | 16:01: Nee, dat klopt . Die worden hierheen gevlogen met een dikke 747.
Had ze maar een asieleiser moeten zijn!
Nu wil ik het eigenlijk wel proeven ook.
Een proef met wat meer knapperige sperzieboontjes in blik of pot was twee jaar geleden geen succes.
Dus de slappe klungels blijven.
Oud zeikwijf. Punt.
Als eten misschien nog het enige fijne in je leven is, heb ik wel begrip voor deze dame.
@Carmelita | 14-08-19 | 15:56:
Je proeft toch al niks meer, op je 85e.
Het enige fijne is wanneer de kinderen en kleinkinderen langskomen.
@Papa Jones | 14-08-19 | 15:58:
What is it that makes me just a little bit queasy?
There's a breeze that makes my breathing not so easy
I've had my lungs checked out with x rays
I've smelled the hospital hallways
Someday I'll have a disappearing hairline
Someday I'll wear pajamas in the daytime
Times when the day is like a play by Sartre
When it seems a book burning's in perfect order,
I gave the doctor my description
I tried to stick to my prescriptions
Someday I'll have a disappearing hairline
Someday I'll wear pajamas in the daytime
Afternoons will be measured out
Measured out, measured with
Coffee spoons and t.s. Eliot
Maybe if I could do a play-by-playback
I could change the test results that I will get back
I've watched the summer evenings pass by
I've heard the rattle in my bronchi
Someday I'll have a disappearing hairline
Someday I'll wear pajamas in the daytime
Afternoons will be measured out
Measured out, measured with
Coffee spoons and t.s. Eliot
Afternoons will be measured out
Measured out, measured with
Coffee spoons and t.s. Eliot
@Air van Boven Dorens | 14-08-19 | 16:08:
De videoclip is óók leuk!
Ik wens u een heel lang leven in een verzorgingstehuis toe.
En ja, dit is een vervloeking.
Leo de pejo: het spijt me maar nu heb ik voor het eerst op het knopje geklikt, dit heb ik nog nooit gedaan maar mijn bloed begon te koken. Heeft u nog ouders? Mogen ze blij mee zijn met zo,n kind, heb medelijden met uw ouders.
Sommige mensen zijn zó moeilijk met eten... bah!
Ze moeten haar gewoon in de gang op de trap zetten en ze mag weer gezellig komen doen als haar bordje leeg is.
@Patje2011 | 14-08-19 | 15:57:
Ja precies! Zo'n figuur dat met lange tanden achter haar bord zit te mokken, daar wordt niemand vrolijk van.
Het is niet ideaal voor mevrouw dat snap ik heus wel.
Maar dan nog mag ze blij zijn dat ze in een land als Nederland woont.
In het algemeen zijn de zaken, ook voor mensen van haar leeftijd, prima geregeld hier.
Je moet je werkelijk waar schamen om te zeggen dat het hier prima geregeld is. Waar baseer jij dat op? Heb je dan zo'n dikke duim? Het is namelijk ERG slecht gesteld in zorgcentra's. Wekelijk waar..... schaam je!
Verklaar dat maar eens Harry.
@DikkeWalm | 14-08-19 | 15:55:
Ik me schamen?
Hou toch op zeg.
Ooit weleens in Oost Europa geweest?
Moet je eens kijken hoe het bejaarden daar vergaat.
Jij moet je schamen dat je zo iets doms zegt.
Het kan altijd beter ja. Maar dat kan het altijd.
@HoerieHarry | 14-08-19 | 15:59:
Misschien dat jij eens langs moet komen om deze 85-jarige dame op te vrolijken?
@HoerieHarry | 14-08-19 | 15:59: Ik heb geen fuck te maken met oost Europa. Ik heb te maken met hoe het er aan toe gaat in zorgcentra;s. Jij fiets er zeker alleen maar langs of zo. Ik zou zeggen.... ga daar nou maar eens een keertje naar binnen. Het is compleet wegbezuinigd door dit kut kabinet. En ja.... ik kom er elk weekend door het gehele land. Ik zie met eigen ogen hoe het is gesteld. echt bedroefend.... sukkel die je er bent....
@Papa Jones | 14-08-19 | 16:03: Dat doe ik pro deo elk weekend door heel Nederland. Ik zie genoeg ellende.
@DikkeWalm | 14-08-19 | 16:04:
Blijf jij maar lekker doorschelden simpele geit.
Hoe is het met de gezondheidszorg voor die mensen?
En de vervoersmogelijkheden etc.?
Nee hoor, prima land.
Niet dus. Als je slecht ter been bent, nog op jezelf woont, alleen AOW hebt en geen openbaar vervoer mogelijkheden redelijk dichtbij huis hebt dan ben je behoorlijk in de aap gelogeerd. Want een autootje onderhouden kost klauwen vol met geld dat van een AOW-tje niet te betalen valt. Het is diep treurig dat de oudjes in Nederland gewoon totaal genegeerd worden.
@Overmar | 14-08-19 | 16:11:
We kunnen blijven doen alsof we in een kutland wonen waar dingen heel slecht geregeld zijn.
Ik zal je zeggen dat dat niet zo is.
En ik weet dat omdat ik in heel veel landen in de wereld geweest ben waar het er totaal anders aan toegaat dan hier.
@HoerieHarry | 14-08-19 | 16:14: Natuurlijk kan het altijd slechter en dat is in vele landen ook zo maar het feit blijft dat bejaarden gewoon wegbezuinigd worden en geen hond die naar ze omkijkt, terwijl hele volksstammen geimporteerd worden waar letterlijk alles voor geregeld wordt, gratis en voor niets. Het is een grove schande.
@Overmar | 14-08-19 | 16:21: Juist!
Richard Gere? Where are you? Joehoe!
Het lijkt wel of Lupuslupus uit haar coma ontwaakt is.
Die heeft nog een mooi Duits pensioentje heb ik gelezen.
Niet de doden opwekken,brengt niks goeds.
Brrrrrr, lijkt me verschrikkelijk in zo'n verzorgingstehuis te moeten zitten.
Je hebt dan wel een knopje in de douche. Als je daarop drukt komt er een zuster.
@ChatBot | 14-08-19 | 15:45: Met “Happy Ending” ?
@ChatBot | 14-08-19 | 15:45:
Als je bent uitgegleden in de douche, en beide heupen gebroken zijn, en je daar ligt met een bloedende hoofdwond, dan kan je net niet bij die knop of trekkoord. Je wordt dan meestal pas een paar dagen later gevonden.
@Wijze uit het Oosten | 14-08-19 | 15:54:
Dat kost iets meer, maar er zijn wel degelijk zusters die wat bijverdienen op die manier. Die ouwe bokken zijn meestal binnen de minuut afgewerkt.
@Beefbus | 14-08-19 | 16:02: En heeft u nog wat leuks gedaan meneer van heumen? "De zuster heeft mijn pijp gepikt".
@Hangtietsmurfin | 14-08-19 | 16:09: Lol!
@ChatBot | 14-08-19 | 15:45:
Oh? denkt u dat? Met de huidige personeelsbezetting? Misschien vinden ze je na een dag.
Wanneer het mijn tijd is om in een aanleun woning te verpieteren, maak ik een deal met de slager. Die gaat mij 2 keer per week heerlijke maaltijden (die ik nu ook regelmatig eet) brengen. In het weekend ga ik lekker uit eten.
Precies!
Als het mijn tijd is om in een aanleunwoning te verpieteren vermoord ik iemand die het verdiend heeft.
Dat zal met de terugkeer van de IS-gangers genoeg aanbod opleveren. .
Daarna heb ik elke dag aanspraak van de cipier en wordt ik beter verzorgd en in de gaten gehouden dan in een aanleunwoning.
Ta dit hoor ik wel vaker maar ook over zorginstellingen waar het personeel met de cliënten samen kookt. Dat kost meer tijd maar is leuker en gezonder.
Toen een familielid van mij opgenomen was in het verpleeghuis hebben ze dat ook een keer gedaan, de hele afdeling was daarna aan de vliegpoep. Alsof er een giertank was leeggereden, als ik er aan denk moet ik nog kokhalsen.
Ik vind die haricoverts uit blik van bonduelle fantastisch!
Ja, ze slubberen zó naar binnen. Extra handig voor bejaarden.
Ja ze geven daar het duurste merk..... Zeker weten.
@Papa Jones | 14-08-19 | 15:46:
Beetje nootmuskaat, peper en zout erop.
Kan ik elke dag wel eten. Haha.
@Papa Jones | 14-08-19 | 15:46: zeker. Lukt zelfs zonder kunstgebit. Scheelt weer een keer tandenpoetsen. Je houd gewoon geld over
Voedselveiligheid-richtlijnen; alles kapot koken. Smaak is bijzaak.
Was vroeger ook zo, alles letterlijk tot pulp koken tot elke plantencel verdwenen was en er alleen nog vezels over waren. De vloeistof werd afgegoten en de vezels werden samen met tot pulp gekookte aardappels tot stamppot verwerkt. Een bal gehakt uit dezelde pan die al 20 jaar elke dag op het vuur ging en happen maar. Niks mis mee, maar de gasrekening was idioot hoog. Arbeiders zonder verstand.
Over het dagelijkse toetje The Golden Phoenix Cupcake hoor je haar niet klagen.
Over 10 jaar wil de regering het Eskimo model invoeren voor bejaarden. Op een ijsschots zetten en dan laten afdrijven. eerst moet het klimaat gered worden ivm het feit dat anders een tekort aan ijsschotsten ontstaat. Een en ander geheel CO2 neutraal.
Je hebt te vaak naar "dinosaurs" gekeken.
Half Duitsland woont op straat?!? En na 85 heeft een mens geen rechten meer?!? Te hopen voor u dat u die leeftijd dan nooit bereikt.
Haha, ik dacht ook als je in staat bent zo te klagen kun je zelf ook misschien wat rauwkost fiksen... ze zal wel een koelkast hebben toch en supermarkten hebben een bezorgservice tegenwoordig...
@Het brein erachter | 14-08-19 | 15:40:
Lezen, achterlijk brein. Ik heb het helemaal niet over half Duitsland en het ontnemen van rechten.
@Het brein erachter | 14-08-19 | 15:40: U heeft helemaal gelijk. Wat een schandelijke vertoning schrijven mensen toch hier neer terwijl de zorg compleet is leeggerooft door dit kabinet. Bah!
@DikkeWalm | 14-08-19 | 15:57:
Te gare boontjes, werkelijk een grote schande ja.
Baron Clappique, over 10 jaar bent u aan de beurt toch?
Oh, maar ik wil best langs komen als uw 85 bent.
Ik zeg dan gewoon dat u al genoeg mazzel in uw leven gehad hebt....
Ga je schamen lul met oren die je bent
Hoe kan je te veel vlees krijgen?
Als je infuus verstopt raakt.
Bril met jampotglazen die alles 10 maal uitvergroten.
die kut boomers hebben altijd wat te zeiken
Als ik in de situatie terecht kom dat ik alleen nog de opgewarmde rotzooi van cateringbedrijf Het Plastic Bakje te eten heb, wil ik euthanasie.
Euthanasie goreng speciaal?
Alles voor de poen..
Wie werkt er gratis dan... Iemand moet het betalen.
@fail | 14-08-19 | 16:12: Er is een verschil..
1 vraag.
Wat heeft u de afgelopen 80 jaar gestemd.
Het is uw dus van harte gegund!
Volgens mij was ze toen 5 of hadden de vrouwen nog geen stemrecht.
@eentweehuppekee | 14-08-19 | 15:40:
Vrouwen liegen altijd over de leeftijd. Ze is eigenlijk 98.
Soms ligt het wat ingewikkelder. Bijv. een bejaardenflat met allerlei diensten die vanuit de VVE-bijdrage betaald worden. Komt er een snelle vastgoedjongen, neemt flink wat flats over van overleden bewoners, en als hij er genoeg heeft neemt hij ook de VVE over. Is het eten opeens half zo smakelijk voor twee keer de prijs. Soms gewoon met het doel de boel uit te melken, soms met het doel de bewoners weg te pesten en de overgebleven flats voor een appel en een ei over te nemen. Is hier op GS al eens over geschreven.
@Muxje | 14-08-19 | 15:55: Zo, je bent goed op de hoogte van dit verdienmodel.
Doe je daar zelf aan mee?
@Muxje | 14-08-19 | 15:55: Over Prins Bril (met die schuifpui voor z'n ogen) is al voldoende gezegd hoor.
@Muxje | 14-08-19 | 15:55:
Ik heb kennissen in de zorg, en die bevestigen uw verhaal.
U zult ook wel bekend zijn met de term 'versterven' om ruimte te krijgen in zo'n tehuis?
Dat hele bejaardenhuis daar vreet hetzelfde.
Ga eens bij oma op bezoek, en eet eens mee. Dat kan, vooraf aanmelden.
Appelmoes maakt alles lekker.
Zeker als er een kers van van der valk opzit.
Satésaus ook..
groente uit blik/diepvries hoeft helemaal niet slap te zijn, als je het doodkookt wordt alles slap.
Mijn moeder, destijds ook 85, klaagde juist dat de boontjes veel te hard waren. Zij kookte ze zelf altijd tot prut. Dat was dan ook de reden dat ik rond mijn 16e mijn eten thuis zelf ging koken als moeder klaar was...
Zielig. Wie gaat er met die vrouw naar de mcdonalds?
Nee, dan gaat ze klagen als ze 6 kipnuggets heeft besteld en ze krijgt er per ongeluk 7. Beetje slappe friet en ze gaat haar schelle schreeuwstem opzetten om iemand van het personeel te roepen. Daarbij poept ze tijdens het eten altijd in haar luier en dat hoor je.
@Patje2011 | 14-08-19 | 15:46:
Nare vent.
@pegaje | 14-08-19 | 16:10:
Slechte humor kan inderdaad naar zijn voor andere mensen. Schijt aan.
@Patje2011 | 14-08-19 | 16:16:
Was het maar slechte humor, dit is gewoon slecht.
@Dutch_Holland | 14-08-19 | 16:52:
U bent wel heel zelfingenomen en arrogant, u denkt te kunnen bepalen wat humor is? Ga lekker in Amsterdam wonen met uw overgevoeligheid.
@Patje2011 | 14-08-19 | 16:58:
Goh, U heeft, zoals u beweert, schijt eraan dat andere mensen uw humor (ik moet nog even ontdekken wat die humor dan is) naar vinden, maar iemand die er commentaar op geeft is volgens u zelfingenomen en arrogant.
U lijkt mij een heel gevoelig persoon.
@Roadblock | 14-08-19 | 17:51:
U roept maar wat. Ik ga inhoudelijk in op wat Dutch_Holland zegt. Net zoals ik dat deed bij pegaje. En inderdaad iedereen mag alles over mij zeggen maar dat betekent niet dat ik mijn mond hou. Koekoek Roadblock.
@Patje2011 | 14-08-19 | 15:46:
Harde lompe humor mag er ook wezen. Ik moest er wel om lachen.
@Patje2011 | 14-08-19 | 17:59:
Nou, volgens mij was het geen ingaan op wat hij zei, maar meer een waardeoordeel van hem als persoon.
Verre van mij om u uw mond te willen snoeren, maar als een opmerking humorloos is, kan en mag dat gezegd worden, zonder dat de persoon daardoor zelfingenomen en arrogant hoeft te zijn.
Of was dit ook maar een 'geintje' ?
@Roadblock | 14-08-19 | 19:16:
We gaan hier toch nog niet de hele avond over kibbelen als een stel oude wijven? Hij zei dat het geen humor was, ik vond dat hij dat niet kan bepalen. OK ok misschien was ik iets te fel. Kut misschien ben ik toch een gevoelige nare vent. Proost!
Eten wat de pot schaft! De kindertjes in Afrika zouden er een moord voor doen. (is mij altijd verteld)
"Honger? Honger? In de OORLOG hadden ze pas honger!" (is mij altijd verteld)
@Calastir | 14-08-19 | 15:35:
En dat terwijl bloembollen lekker zijn.
@Calastir | 14-08-19 | 15:35:
De oorlog heeft die mevrouw zelf nog meegemaakt: als zijn u 85 jaar is, dan is zij namelijk geboren in 1934.
Vandaar waarschijnlijk dat zij goed eten weet/kan waarderen?
@Calastir | 14-08-19 | 15:35: Biafra was het bij ons.
85 jaar oud? Weet je wel hoeveel dat de samenleving kost?
En ze kan ook gewoon Chinees bestellen als het haar niet zint...
Je bent een aso!
@Patje2011 | 14-08-19 | 15:31: Dat kan, maar deze oude mensjes weten niet hoe, ze kunnen bellen, maar weten niets van een telefoon of computer.
@gato | 14-08-19 | 16:22:
Het was maar een geintje, ik denk niet dat die oudjes de financiën hebben om elke dag eten te kunnen bestellen.
@DikkeWalm | 14-08-19 | 15:58:
Kan wel zijn, maar met 85 jaar zit je dik buiten de Bell-curve en ben je hier in NL overgeleverd aan managers die je het liefst morgen zien kreperen.
GroenLinks weet daar wel raad mee.
Nederland psychopatenland.
Zo spoedig mogelijk aanmelden bij een AZC in de buurt zou ik zeggen.
Wat heb je aan een gratis koelkast wanneer je er niks in kan doen???
@Henk P | 14-08-19 | 16:19:
U verwart een koelkast met een wasmachine. Ideaal om sla te centrifugeren. Maar dan moet je wel verse sla hebben.
REAGEER OOK