Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ooh. Politie bedoelde met 'kadaver' gewoon vlees

Want de woordkeus, dat was het probleem...

Die pet blaat ons allemaal

"Het woord kadavers was heel ongelukkig gekozen", zegt de politie Den Haag tegen de nabelbelgen van de Basisweg nadat er OPHEF ontstond over een iets te luchtige tweet over de straathandel in lijken van doodgemartelde dieren vanuit open vrachtwagens langs de openbare weg. Want de woordkeus, dat was het probleem. Niet het feit dat de straathandel in lijken van doodgemartelde dieren vanuit open vrachtwagens langs de openbare weg nogal schuurt met de gebruikelijke routes van wet- en regelgeving die mensen moeten volgen voordat ze de vergunningen & HACCP-diploma's bemachtigen waarmee ze een broodje ham mogen serveren. Nog meer schuurt het gevoel dat er voor die ene religie allerlei regels lijken te worden gerekt & gebogen door selectief geblinddoekte "handhavers" die tegen geschrokken, verontwaardigde of gewoon kritische burgers een "niets te zien, gewoon doorlopen"-riedeltje afdraaien terwijl de lijken van doodgemartelde dieren vanuit open vrachtwagens langs de openbare weg worden verkocht.

Ook volgens de voedsel- en warenautoriteit is er allemaal niks aan de hand. Die beweren dat al die middeleeuwse food trucks een gemeentelijke vergunning hebben, en onder toezicht van de NVWA staan (diezelfde NVWA die een nalevingsperecentage van hygiëneregels bij slechts 60% van de shoarmazaken "effectief" noemt, inderdaad). Geloven we, met alle respect voor andermans religieuze overtuigingen, natuurlijk helemaal niets van. En wij vonden "kadavers" best een uitstekende woordkeus. Alleen zijn we gewend dat die bij een confrontatie met het dogmatische uiteinde van de islam meestal ónder de vrachtwagen liggen, en niet achterin. "Schrik er niet van", ies halal. Vrijblijvende warenkeuring na de breek.

"Jaaa en salaam, kom maar daar bij!"

Lekker schoon plek voor zo'n mes

"Deze? NVWA weet er van!"

"Stukje van deze schaap? OK munier"

"Kaik, zo in grote KOMO"

Is dat de pen waarmee de btw wordt genoteerd?

Jullie ook een fijn #offerfeest, kamelen!

Social

Reaguursels

Inloggen

Ach ja, In de Islam is het één of twee dagen offerfeest en de rest van het jaar slachtofferfeest. Dan mekkert men als de geitjes en schaapkens in doodsnood over de diesjkrieminaatie en achtersjtellieng in het land waar men zelf voor heeft gekozen, maar vertrekken naar landen waar het voor "Moslims veel beter is" , is ondenkbaar en wijzen op die optie is een vorm van rasjiesme.

Heiner | 13-08-19 | 13:35
-weggejorist-
nokkenaskettingklem | 13-08-19 | 12:54

Ja sorry maar een levend karkass is ook niet alles. En je ken zegge wat je wil die weten teminste nog wat ze verkopen ipv van de fifo meneer en mevrouwen bij de super.

Pedro el Negro | 13-08-19 | 12:06 | 3

Tis een beetje picnic zonder de transport kosten. Geniaal businesscase waardig

Pedro el Negro | 13-08-19 | 12:08

@Pedro el Negro | 13-08-19 | 12:08: heb moeten lachen om de fotosoep. Maar tis dus pertinent niet waar dat ze toen verdoofd een pin kregen voor het bad.

Pedro el Negro | 13-08-19 | 12:09

Voor de dwazen die niet de spirituele betekenis van een lief lammetje/geitje snappen. Sommige dingen moet je niet je hele leven meedragen. Hoeveel je er ook van houdt

Pedro el Negro | 13-08-19 | 12:40

Omdat Abraham zei dat God hem had gezegd dat hij in plaats van zijn zoon een bokje mocht slachten, offeren joden en moslims geen mensen meer. Offeren komt uit een tijd heel lang geleden toen mensen nog in meerdere afgoden geloofden. Het vlees voor het islamitisch offerfeest, alle halal-vlees, is dus offervlees. Het offerfeest is a.h.w. een heidens ritueel. Veel meer vooruitgang in die twee geloofssoorten, dan behalve dat er tegenwoordig geen mensen meer geofferd worden, is er sindsdien niet geweest.

Wat best veel mensen niet weten; bij christenen zit dat anders. In het NT word het eten van offervlees afgeraden (Hand 15:29, 1Kor 8). En daarom bestaan er mensen die, vanuit hun persoonlijke (religieuze) overtuiging, GEEN offervlees eten!
Weer anderen eten geen halal-vlees omdat ze het dierenleed vinden en tegen de slachtmethode zijn.

Maar...

Waarom word er in onze maatschappij met halal-etende moslims wel maar GEEN rekening gehouden met die mensen? Met de bewust niet-halaleters, bedoel ik.

In de stad waar ik woon zijn straten waar bijna alleen nog halal-vlees verkopende fast food ketens en slagers zijn. Er bestaan scholen, overheidsgebouwen en bedrijven waar alleen maar halal-vlees verkocht word.

Wie geen halal-vlees eet, kan bij steeds minder zaken, winkels, restaurants terecht.

Het lijkt vaak of de overheid, en in het algemeen, mensen zich niet realiseren dat er groepen mensen zijn die geen halal vlees eten. Vanwege religieuze of ideologische opvattingen.
Met moslims word wel rekening gehouden! Maar, met die twee groepen mensen niet! Mensen die zeggen dat de islamisering ons opgedrongen word, hebben - vind ik - dus echt wel een punt.

Mensen moeten het zelf weten, natuurlijk, maar ...
Sorry, ik eet het niet en raad anderen hetzelfde aan. Ik eet geen halal-vlees en koop nooit bij een halal-slager. Uitnodigingen voor een iftar o.i.d., sla ik altijd af. Bij een doner of shoarmazaak zal je me nooit zien. Restaurants die halalgerechten serveren? Nee, dank u. Ik lijd nog liever honger.

We leven in 2019.
En niet in 10.000 B.C.

gaffelbaard | 13-08-19 | 10:15 | 8

@Kaan78 | 13-08-19 | 12:19:
Mohammed word in de bijbel nergens met naam genoemd. De verwijzingen in de OT en NT gaan niet over Mo. Ik weet dat moslims graag iets anders willen geloven maar door niet-moslims word die uitleg (imho terecht) verworpen.
En daarmee wil ik hier volstaan want ik wil dit draadje niet 'bevuilen' met een of andere godsdienstles over willekeurig welk geloof. En, over dat onderwerp zullen we het denk ik nooit eens worden. Het is in dit draadje slechts relevant omdat het slachten voor het (islamitische) offerfeest op religieuze rituelen gebaseerd is.

Waar ik het nog even een keer over wil hebben is het volgende: het is een feit dat sommige mensen GEEN halal-vlees eten.

Men (lees: overheden, onderwijs, bedrijven, en misschien ook de deug-mensen) staat er niet bij stil dat sommige mensen dat halal-voedsel niet willen eten. Met halal-etende mensen word WEL rekening gehouden en met niet-halal etende mensen NIET. Met het begrip 'co-exsistentie' in het achterhoofd vraag ik me af:
- Zou daar niet wat meer rekening mee gehouden moeten worden?
en
- Wat betekent dit voor moslims in de omgang met niet-moslims? Tijdens het offerfeest, of daarbuiten, zoals bijvoorbeeld op het werk of op school of in de omgang met buren.


Wat is daarover je mening Kaan?

gaffelbaard | 13-08-19 | 13:05

@gaffelbaard | 13-08-19 | 13:05:
Mohammed wordt wel degelijk genoemd in de OT. Maar goed. Als je niet wil meespelen moet je zelf weten. Waarom meer vrgen stellen dan? Mijn persoonlijke mening is dat jouw persoonlijke aversie tegen de islam en moslims persoonlijke aandacht nodig heeft en geen wettelijk kader waarin we jou kunnen beschermen tegen de maatschappij. Je kan gelukkig op veel plekken moslimvrij recreeren
Tel gewoon je zegeningen.

Kaan78 | 13-08-19 | 17:02

@Kaan78 | 13-08-19 | 17:02:
"Mohammed wordt wel degelijk genoemd in de OT. "
Kom maar met een voorbeeld. Kan je niet geven.

"Waarom meer vragen stellen dan?"
Het antwoord is simpel. Omdat moslims, christenen, joden, dierenactivisten en noem-maar-op dit kleine stukje aardkloot dat Nederland heet, met elkaar zullen moeten delen.

"... persoonlijke aversie tegen de islam ..."
Het ergens oneens mee zijn, of onderbouwd een mening of overtuiging niet delen, heeft NIETS te maken met ergens 'aversie' tegen hebben.
Mensen die het woord gebruiken, zoals jij nu, gebruiken dat bijna altijd in een negatieve en beledigende context. Maar dat verandert niets: het ergens oneens mee zijn is niet hetzelfde als ergens aversie tegen hebben.

"... geen wettelijk kader waarin we jou kunnen beschermen tegen de maatschappij."
Daar vergis je je in. Dat wettelijk kader is er WEL.

Meerdere internationale organen (bijv EU, VN) hebben in meerdere documenten christianofobie letterlijk genoemd. Bijv resolutie 67/155 of 71/179,

Er zijn genoeg moslims die christenfoob zijn. Sommige moslims in Nederland erkennen niet het bestaan van christianofobie, weer anderen zijn zich er niet van bewust dat hun gedrag of handelswijze naar christenen onder christenfobie valt of kan vallen.

Gelukkig word langzaam steeds duidelijker dat christenfobie in Nederland, in de EU en daarbuiten, een groeiend probleem is. Het moet net als andere vormen van racisme en discriminatie bestreden worden.

Het goede nieuws is dat christenfoben (en dat hoeven niet alleen moslims te zijn) meer en meer alleen komen te staan.
In het strafrecht zijn meerdere veroordelingen te vinden. De rapporteur van de OHCHR heeft mandaat om christenfobie aan te kaarten. Een OHCHR rapport uit 2016 over interreligieuze vrijheid in Spanje vermeldde met de aantallen erbij dat de meerderheid van hate-crimes tegen christenen gericht waren! Er zijn bij het EHRM meerdere zaken gevoerd waarin christenfobe hate-crimes werden veroordeeld. In 2015 was in Zweden de 'haat' tegen moslims toegenomen met 50%, terwijl de haat tegen christenen was toegenomen met 75%. En zo kan ik nog uren doorgaan. Ga ik niet doen. ik kom terug op mijn eerdere vraag. Die ging over halal-voedsel. We moeten ergens beginnen, toch?

Met het begrip 'co-exsistentie' in het achterhoofd vraag ik me af:
- Zou niet wat meer rekening gehouden moeten worden met niet-halalvoedsel etende mensen?
en
- Wat betekent dit voor moslims in de omgang met niet-moslims? Tijdens het offerfeest, of daarbuiten, zoals bijvoorbeeld op het werk of op school of in de omgang met buren.

Wat uitgebreider geformuleerd (ik geef 3 voorbeelden):
- als op je kinderen op de lagere school suikerfeest vieren, zou je er dan problemen mee hebben als er niet-halal voedsel beschikbaar is voor de niet-halal etende kinderen? Bijvoorbeeld leverworst, of een salade met beenham. Of zou je daar een probleem mee hebben?
- als je tijdens een islamitische feestdag je (christelijke) buren zou uitnodigen, zou je ze dan zonder te vragen halalvoedsel serveren of zou je (zoals ik zelf ook doe) ze eerst vragen of ze dat wel willen?
- wetende dat in sommige steden er winkelgebieden met een eenzijdig winkelaanbod zijn, wat denk je ervan als gemeenten een winkelbeleid zouden maken voor de diverse groepen mensen die in een gebied wonen (lees: een wijk) zodat er voor iedereen die daar woont voldoende winkelaanbod is? Een winkelaanbod dat representatief is voor de bevolkingssamenstelling in dat gebied?

Wat is daarover je mening Kaan?

Wil je een samenleving waarin mensen rekening houden met elkaar?
Of, wil je een samenleving waarin mensen (alleen) rekening houden met jou(w gemeenschap)?

gaffelbaard | 13-08-19 | 19:02
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
lightpole | 13-08-19 | 10:11 | 1

Omdat je nog steeds aan je kroketje trekt (Febo)

nokkenaskettingklem | 13-08-19 | 12:55

Joop doet ook gezellig mee met hun topics over het dierenleed en hebben een topic over het willen verbieden van hobby visserij,want dat is heel erg voor de arme vissen.

komtdatschot | 13-08-19 | 09:57

Grappig al die tere Randstad zieltjes die nog nooit een dood beest hebben gezien en denken dat vlees in plastic bakjes groeit haha. Net goed, groeten uit de provincie.

Ardbeg | 13-08-19 | 09:52

Overheid, als je de gemiddelde blanke Nederlander nog een beetje aan je zijde wilt houden, moet je vooral doorgaan met dit te tolereren en onderscheid te maken in wat de blanke mens mag en wat de moslim zich hier kan permitteren.

wimaa | 13-08-19 | 09:38 | 1

Jij mag ook een karkas bestellen hoor wimaa, geen paniek

Ardbeg | 13-08-19 | 09:52

Het is weer offerfeest.Koning Mo snijdt in het kader van de festiviteiten ook maar weer even een hoofd af ,op 2.25 min.Onsmakeleijke bedoeling.
www.2m.ma/replay/news/info-soir/12-08-...

pga | 13-08-19 | 09:34

Het je niet neerleggen bij praktijken van dierenmishandeling, ondermijning van de scheiding tussen kerk en staat, discrimineren van vrouwen en homo's, vervolgen van afvalligen, ronselen van jongeren, etc. is allemaal 'islamofobie'. En daar mogen wij ons volgens de Raad van Europa niet schuldig aan maken. Rutte heeft er in Marrakesh ook nog eens voor getekend de berichtgeving aangaande de islam nooit in een kritisch of negatief daglicht te stellen. Wat overigens wat de staatsomroep betreft al lang de bestaande praktijk was.

NPOlitiekgekleurd | 13-08-19 | 09:25 | 3

Nederland kent geen scheiding van kerk en staat. Het gevolg is dat iemand die zelf nadenkt en niet gelooft in één of ander achterhaald boek nooit een uitzondering kan krijgen op de wet. Wat weer discriminerend is. Dus in de ijver om gelovigen niet te discrimineren worden niet gelovige gediscrimineerd, wat in Nederland de grote meerderheid is.

Er zit een groot verschil tussen niet discrimineren en bevoordelen. Wat intussen de dagelijkse praktijk is geworden in Nederland en de EU. Ook als een groep vanuit een geloof iets wil kan je nee zeggen, mits je de rest in gelijke gevallen ook nee verkoopt.

Sqbar | 13-08-19 | 09:43

"Rutte heeft er in Marrakesh ook nog eens voor getekend de berichtgeving aangaande de islam nooit in een kritisch of negatief daglicht te stellen."

Wat helemaal in lijn is met een van de officiële documenten van ISESCO. Dat is een orgaan van de OIC (organisation islamic cooperation).
Google maar eens op "The Strategy for Islamic
Cultural Action outside the
Islamic World". Zoek in die pdf op "media".

gaffelbaard | 13-08-19 | 10:43

@gaffelbaard | 13-08-19 | 10:43:
Klopt helemaal. Terug te zien in EU resolutie 1741 waarin de onwetende Europeaan moedwillig werd overgedragen aan de horden van Allah. Indien met de tactieken van de grootste krijgsheer Sun Tsu erop naslaat dat is dit de perfecte strategie van verovering:
"“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting".
resolutie 1741:
eunmask.wordpress.com/2016/07/02/vern...

matrixbluepill | 13-08-19 | 16:33

Hypovolemische shock (shock door een te laag volume aan circulerend bloed).
Het lichaam voorziet niet essentiele delen van minder bloed (darmen, armen, benen etc) en tracht het hart, de longen en de hersenen zolang als dit kan van bloed en dus zuurstof te voorzien. De hartslag gaat omhoog om zo het geringere aanbod van bloed nog bij te kunnen benen. Adrenaline komt vrij. Mede hierdoor, en door het besef van groot onheil, wordt het slachtoffer rusteloos, angstig en krijgt het koud. Op een gegeven moment kan het lichaam het voortdurende verlies niet meer compenseren. Het slachtoffer wordt suffer maar omdat de hersenen als een van de laatste organen nog wordt voorzien van bloed, alhoewel nu minimaal, treedt bewusteloosheid pas laat in. Uiteindelijk sterft het slachtoffer ten gevolge van een te kort aan bloed.

Jan Lange3373 | 13-08-19 | 09:21

De NVWA?? Dat is die club waarvan de medewerkers al weten dat Mo's snackbarretjes niet in orde zijn voor dat men met de inspectie begonnen is. Dit is in ruim 90% van de gevallen en wordt er toch goedgekeurd. Beleid zoals ik heb vernomen. Mij ziet je er niet.

grom | 13-08-19 | 09:20

Hypovolemische shock (shock door een te laag volume aan circulerend bloed).
Het lichaam voorziet niet essentiele delen van minder bloed (darmen, armen, benen etc) en tracht het hart, de longen en de hersenen zolang als dit kan van bloed en dus zuurstof te voorzien. De hartslag gaat omhoog om zo het geringere aanbod van bloed nog bij te kunnen benen. Adrenaline komt vrij. Mede hierdoor, en door het besef van groot onheil, wordt het slachtoffer rusteloos, angstig en krijgt het koud. Op een gegeven moment kan het lichaam het voortdurende verlies niet meer compenseren. Het slachtoffer wordt suffer maar omdat de hersenen als een van de laatste organen nog wordt voorzien van bloed, alhoewel nu minimaal, treedt bewusteloosheid pas laat in. Uiteindelijk sterft het slachtoffer ten gevolge van een te kort aan bloed.

Jan Lange3373 | 13-08-19 | 09:20

Dat kamelen filmpje laat zien wat halal slachten inhoud. De partij voor de dieren hoor je nu niet. Gek dat linkse clubs zo selectief zijn.

kwartjes | 13-08-19 | 09:05 | 1

Dieren stemmen links, dat weet iedereen.

Acidstain | 13-08-19 | 09:11

"Toen Ibrahim zijn zoon ter ere van God met een mes wilde doden, sneed het mes niet. Daarop klonk de stem van God en die stuurde vervolgens een engel naar profeet Ibrahim die zei dat een ram de plaats van de zoon mocht innemen". Leuk God, daarom nu zoveel meer dierenmishandeling in de wereld en een sneller groeiend moslimprobleem.

Acidstain | 13-08-19 | 09:04

Ja hoe zit dat eigenlijk. Afgelopen weekend op een lokaal VOC festival geweest in Rotterdam Delfshaven, en daar een paar kilo heerlijk varkensvlees gekocht van het Vlaardings Poldervarken. [Eerlijk vlees] Weliswaar diepgevroren maar toch. Zijn daar geen regels voor?

RickRD | 13-08-19 | 08:49

Kadavers was wel goed gekozen want het waren beesten aan één stuk. Voor het gemak gefileerd. Dat wel.

Koonkluk Huis | 13-08-19 | 08:49

Dus alle mohammedanen binnenkort voedselvergiftiging?

Arme kamelen trouwens. Zou het net als bij stenigingen verboden zijn om van afstand de kameel voor de messteek te laten doodschieten door een ingehuurde scherpschutter? Lijkt me voor de verandering een leuk doel voor de deurcollectes van Wakker Dier ofzo.

mozaard | 13-08-19 | 08:41

Het is HACCP, overigens. Hazard Analysis and Critical Control Points.

Nicolas_Skeye | 13-08-19 | 08:31

Met een sojaburger zal allah wel geen genoegen nemen.

roevka | 13-08-19 | 08:23

De vraag is ook of alle belastingen en heffingen netjes betaald zijn. Of eigenlijk is het helemaal geen vraag. Dat gebeurt gewoon niet, net zoals het bij Turkse kappers niet gebeurd. Net zoals bij Shoarmatenten de keuringsdienst vaak een oogje toeknijpt. Het eeuwige met twee maten meten.

du Roi Soleil | 13-08-19 | 07:55

Ik kan niet anders zeggen dat ik het gewone zieke barbaren vind (leuk hè, een dier zien sterven/verdrinken in een plas van z'n eigen bloed?). Overigens zijn de medewerkers van sommige slachthuizen tijdens 'reguliere' slacht geen haar beter. Die genieten eveneens van macht hebben en moedwillig onnodig pijn en leed toebrengen aan lagere, weerloze schepsels (dieren):

vimeo.com/209349326

Ik zie het als een onbewuste compensatie van een schromelijk minderwaardigheidscomplex.

HypoPseudo | 13-08-19 | 07:24 | 1

Ach die 'verontwaardiging' en 'walging' van u verdwijnen als sneeuw voor de saharazon na de eerste hap van uw sappige hamburger. Toch?

Titaantje | 13-08-19 | 08:25

Ik zou graag als kannibaal mijn missionaris op het dorpsplein willen gaarstoven.

bolletje kaas. | 13-08-19 | 06:51

Hmn, ietwat te vroeg mijn bed uit, net even gegoogeld op moslims die kadavers verkopen en dan vooral het wettelijk kader. Inclusief dubbel checken, doorklikken, etc. 20 minuten werk. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik enige voorkennis heb en niet zo veel vooroordelen. En dat allemaal zonder koffie, ik duik toch even terug de koffer in.

Interessante materie dat slagersvak, maar dat terzijde.

Hetkanverkeren | 13-08-19 | 05:12 | 2

Maar wat zijn je bevindingen qua voorkennis, regels etc. Linkje wellicht?

Braco.me | 13-08-19 | 06:41

@Braco.me | 13-08-19 | 06:41: Mogguh. Dat zou zonde zijn: deze 95% fact free "discussie" is gewoon veel te leuk. En stel dat ik wel zou linken, dan gaat bijna de hele goegemeente de sharia citeren om maar aan te tonen dat islamitische slagers dierenbeulen zijn.

Maar nogmaals, alle relevante feitelijke informatie is op Nederlandse overheids- en branchesites te vinden. Wat mij dan ook verbaast is dat niemand uit het toezicht of uit de vleesverwerkingsbranche wat gevraagd wordt. Vooralsnog blijft het bij over elkaar heen buitelende politici en wat ik maar eufemistisch kritische leken zal noemen.

Hetkanverkeren | 13-08-19 | 09:07

Het had ook zomaar 35 graden boven nul kunnen zijn.... ik bedoel maar.

watmagjenogwel | 13-08-19 | 04:00 | 2

Tja en dan hangen die schapen toch mooi koel in die KOELWAGEN

Titaantje | 13-08-19 | 08:26

@Titaantje | 13-08-19 | 08:26: nu met 35 graden buiten en de deuren open doet die koeling niet zo veel meer hoor.

watmagjenogwel | 13-08-19 | 09:16

Lovely to see, muslim's favourite way of ending lives. So wonderful and precious. God is great! Allah Afhakbar!

SaintNick | 13-08-19 | 03:10

Van mij mogen ze dit hele gebeuren afschaffen. Maar ga nu aub niet hypocriet doen over een stukje vlees. Hoe denk je dat je eigen biefstukje wordt behandeld?
P.s. ik houdt van vlees, elke dag

Forex | 13-08-19 | 01:13 | 5

@rickylarue nogal summier onderzoekje. Het motief is nogal relevant. Ik ben een prettig persoon weet ik. Voor veel mensen. Ik vind het belangrijk om in brede zin mensen met hun taal verder te helpen omdat ze daar bij gebaat zijn.
Dat vind ik uiterst sympathiek.
Maar in hun linguïstische sop gaat laten koken, omdat je er geen zin in hebt, bind ik onsympathiek.

Braco.me | 13-08-19 | 06:47

@Forex | 13-08-19 | 01:16:
Het tweetje hierboven van de pliesie is pas echt voer voor de taalnazi's. Manmanman, regelrechte oogbalmishandeling.

NecroSister | 13-08-19 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger best een lekker kadaver geweest, denk ik. Iig nog steeds een pak aantrekkelijker dan haar nagebroed.

BenPakdee | 13-08-19 | 07:53

Een oud meisje, die zie je veel in Scandinavië, weet niet waarom, zal een genetische kwestie zijn.

matatwork | 13-08-19 | 08:14

Ik verblijf momenteel in het ‘pittoreske’ Puerto Banus. Vroeger de patserige doch immer gemoedelijke enclave voor Westerlingen met iets te veel poen maar eerlijk verdiend. Nu paar duizend Arabieren..... hoofddoekjes van Hermes, Gucci etc op werkelijk prachtige vrouwen, kopen zich de tyfus in de duurste winkels alhier voordat ze de Lambo’s en Ferrari's volproppen. Ik heb nog geen karkassen gezien van dood sgaap...... wat voor arabierisch volk loopt er dan steeds rond in NL?

de directeur | 13-08-19 | 00:56 | 3

het uitschot............

grapjasz | 13-08-19 | 01:00

Golfarabieren komen juist naar Europa om anoniem niet mee te hoeven doen met die leipe woestijn gewoontes.

BenPakdee | 13-08-19 | 07:54

Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat u gewoon in een verregende Alpenkreuzer op camping De Wielewaal in Egmond staat. Net als elk jaar.

Titaantje | 13-08-19 | 08:28

Met zo een lekkere kameel kun je heel wat van die pitta broodjes vullen joh...!

grapjasz | 13-08-19 | 00:55 | 1

En in die bulten zit de knoflooksaus.

Blote Bertus 2000 | 13-08-19 | 07:00

Waarom is onze regering zo gul naar deze overtreders ?
Geld voor hen een andere wet ??
Of is het de angst voor olie ?????

Het leven is zwaar | 13-08-19 | 00:40

Bijzonder dat de moslim mensen nog steeds alle ruimte hebben, zoals zij decennia lang alle voordelen kregen op hun ondernemingen. Ten opzichte van de autochtone ondernemers genieten deze mensen nog immer een voorkeursbehandeling. In 010 zie (zag) ik vleestenten, waar bv. de ramen en deuren openstaan, nooit wordt hier op hygiëne wetten gecontroleerd. Zelf eet ik geen dieren, problem yok, doch als er een god zou zijn dan is het voorzeker niet de god van de mensen en de dieren om met Reve te spreken. Zelf ben ik duidelijk, offeren en slachten van dieren voor een feest om een ideologie te worshippen is waanzin en de grootste menselijke onzin. Soit.

zijvanhiernaast | 13-08-19 | 00:27

Zie ik daar Arnoud van Doorn ook tussen de kopers staan?

Conan de Rabarber | 12-08-19 | 23:57

In Australië is er sprake van een kamelenoverschot. Ooit geïmporteerd en het aantal wordt nu op één miljoen geschat. Schijnt lekker vlees te zijn!

van der g | 12-08-19 | 23:17 | 2

Ik wil het best eens proeven, maar dan moeten ze wel een beetje beschaafd worden geslacht.

sarcastro | 12-08-19 | 23:44

Als vleeseter zou je dat wensen inderdaad. Genieten van barbaarse marteling en slacht kan nooit de bedoeling zijn. Ook al zijn we daar goed in ons land mee, met meer biggetjes dan mensen als inwoners. De biggetjes om vet te mesten tot slacht. Evenals kippen en runderen. Ik eet geen (zoog) dieren, heb er lak aan dat men dierenlijken eet. Doch een religieus ‘feest’ (?) verbinden aan het slachten van lammetjes en kalfjes is m.i. onacceptabel.

zijvanhiernaast | 13-08-19 | 00:42

Voor de vleesetende dierenliefhebbers hier, kijk altijd even na of jouw stukje vlees in de supermarkt halal is. Dit staat er op en het zal je verbazen hoevaak het er op staat. Let ook op dingen als broodbeleg, soep uit pak, feitelijk overal waar vlees in verwerkt is. En als het zo is, laat het liggen of klaag er zelfs over. Want dat is pas onnodig dierenleed en de supermarkten drukken het bijna letterlijk door je strot heen als je niet oplet.

Arijane | 12-08-19 | 23:12 | 3

Met name heb ik ook geen zin in dat gekruip van de commercie voor die naffers. Boycotten inderdaad.

HaatbaardKnipper | 13-08-19 | 00:15

@HaatbaardKnipper | 13-08-19 | 00:15:
Dat is niet zozeer kruipen maar eerder marketing (4*p: produkt, prijs, plaats, promotie) in werking!
Denk je eens in, je bent een multinationale globalistische corporate en met een simpel halal certificaat ga je aan iedere mogelijke andere eis voorbij: een wereldwijde markt van bijna 2 miljard "and counting" kritiekloze consumenten is vrijwel moeiteloos ontsloten. Je zou bijna denken dat de globalisten belang hebben bij de ongeremde promotie van dit hoogtepunt van zelfsturende groepsdwang.

kindapaas | 13-08-19 | 09:15

Willen jullie meer of minder koelwagens?

Is dit nog nieuws? | 12-08-19 | 23:01

Waar & sterk verwoord.

Hume | 12-08-19 | 23:00

Zo wordt invulling gegeven aan de multiculturele samenleving: iedereen wordt aan zijn eigen wetten gehouden.

Peter_K | 12-08-19 | 22:59

Pfff, die lieve kamelen. Dat ze geslacht worden is één ding, maar dat ze dan langzaam moeten afsterven in een plas van hun eigen bloed terwijl iedereen er omheen staat te watertanden, wetende dat er humanere methoden zijn, wat een barbarij.

sarcastro | 12-08-19 | 22:56 | 2

Helemaal mee eens, mensen zijn omnivoren dus hebben wel degelijk vlees nodig voor de nodige vitamines/mineralen maar slachten van een dier kan echt minder bruut dan het halal slachten hoewel het in de natuur niet anders gaat, een leeuw die zo'n lief hertje te grazen neemt is ook niet echt diervriendelijk. Doch, een mens is het meest 'slimme' dier dat er bestaat en kunnen wel 'diervriendelijk' slachten dus wat let je?

pino2 | 13-08-19 | 02:14

@pino2 | 13-08-19 | 02:14: geldt overigens ook voor dat stierenvechten, zulk onnodig leedvermaak zou verboden moeten worden.

pino2 | 13-08-19 | 02:15

Egypte. Het enige land waar ezels zelfmoord plegen.

postmodernismisdead | 12-08-19 | 22:54 | 1

Pics! Nay, moet zodadelijk nog naar de cursus wegkiek’n.

bij gelegenheid | 13-08-19 | 00:34

Weer een stapje dichterbij de sharia.
Ik geef het nog hooguit 40 jaar.

Kotjung | 12-08-19 | 22:46 | 1

40 maanden

Mart6037 | 12-08-19 | 23:05

mijn slager op de hoek moet sluiten vanwege de regelgeving,en hier kijkt iedere keuringsdienst weg.
totale willekeur,

sinecker | 12-08-19 | 22:32 | 4

Maar jouw slager begint niet discriminatie en racist te roepen en met stenen te gooien als hij zijn zin niet krijgt

tsjajaja | 12-08-19 | 23:34

U had liever gezien dat uw slager ONDANKS de regelgeving open was gebleven?
Het was dan ook gewoon een gore slager, niks mis mee dus dat 'ie dicht is.

Titaantje | 13-08-19 | 08:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen was het van de illegale slacht geredde schaap in Edam gejat. Stelen zal allah zeker geen probleem vinden ? O wacht, tis van een ongelovige hond.
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...

AntonJensen | 12-08-19 | 22:31

Waar zijn de groenlinks die hards die de boeren de nek om willen draaien???? Waar zijn deze schapen/ lammetjes, geiten gefokt en vermoord???? Waar zijn de activisten die bij hard werkende boeren inbreken (boxtel was het vlgs mij) die ingaan tegen onverdoofd slachten???? Ik ben zelf GEEN vegetariër en weiger elke vorm van geloof aan te nemen. Maar nu zou ik voor die mensen graag een punt willen maken. Er zijn weinig landen waar de dieren het zo goed hebben als in nederland. Het ziet er voor een leek misschien raar uit om een koe in de stal te zien liggen terwijl er 4 keer per dag een strontveeg robot om de hoek komt kijken om je zooi op te ruimen (koeien zijn slimme dieren, maar niet slim genoeg om ergens anders te gaan staan om te schijten). Als ze in de wei staan is het excuus dat de beesten geen schaduw hebben (in de stal????? daar wordt het voer als een lopend buffet aangediend) ipv mat je kanus naar beneden gras zoeken. Oh nee varkens, die moeten kunnen wroeten in de natuur. Laat nu het probleem zijn dat die beesten jullie groentes verpesten. de boer minder oogst en blij vlees vrij wegloopt (zoals een bepaalde bevolkingsgroep dat ook doet, maar daar mag je ook niks van zeggen). De oostvaarders plassen was een ideale plaats om geweldig rundvlees vandaan te halen, maar ja, daar mocht niet eens een ziek hert afgeschoten worden.
En schapen/ geiten/ lammetjes mogen zomaar onverdoofd gedood worden (terwijl elke dierenactivist bij het slachthuis voor varkens gaat staan?) en daarna ook nog eens in een OPEN koelwagen verkocht worden zonder toezicht van de NVWA, het ijkwezen (zodat ze zeker zijn van het gewicht van datgene wat ze kopen) en de FIOD (waar halen ze het geld vandaan om een heel of half schaap te kopen??) en wat gebeurt er met de resten van het beest? elke slager, groothandel, boer, moet bijhouden welk beest is gestorven, of afgekeurd en daar komt het er allemaal mee weg? ergens klopt er iets niet, maar dat wil ik niet zien. Ik zit heel fijn in mijn kleine wereld van hardwerkende mensen, die een hekel hebben aan uitvreters

brie-de-penis | 12-08-19 | 22:29 | 1

Does verstandig en ga de boer op met deze kennis. Zeepkistje te leen aanbieden doet.

bij gelegenheid | 13-08-19 | 00:38
-weggejorist-
batvoca2 | 12-08-19 | 22:28 | 2

Kan die vrachtwagen met de kadavers van de koningspaarden bij me langs komen? Ik wil een graag 10 kilo paardenbiefstuk bestellen.

Schemerlamp | 12-08-19 | 22:26

Het meten van 2 maten neemt zo langzamerhand lachwekkende vormen aan en
wel zodanig dat diegenen welke nog nu nog stront in de ogen hebben misschien
ook eens gaan nadenken dat het roer om moet.
Steeds meer mensen zullen overlast, in welke vorm dan ook, van dat islamgedoe
ondervinden op allerlei vlakken. Op scholen, ziekenhuizen, woonomgeving etc.

oakmont | 12-08-19 | 22:09

Het leger is reeds kapot gemaakt, zelfs wat er nog van over was. De politie is inmiddels vergiftigd door iftars en wordt in alle gelederen geinfiltreerd door het vergif van islam om zo de weg te plaveien naar total sharia in nederland en daar voorbij. Een burgeroorlog komt met rasse schreden naderbij vrees ik. En zelfs over het vrezen hiervan twijfel ik inmiddels hardgrondig.

klamme.vla | 12-08-19 | 22:07 | 4

@rooiesaus | 12-08-19 | 22:30: Ik zie dat net zo min gebeuren om een paar schaapjes, mijn tegeltje hierboven rept volgens mij nergens over een schaap.

klamme.vla | 12-08-19 | 23:17

@Roadblock | 13-08-19 | 09:38: 60.000. dat is ongeveer 1 schaap per 14 personen, immers 14 x 60.000 is 840.000. Ongeveer het aantal Moslims in NL. Dat is nogal wat om je "mededogen" naar de armen te tonen.

Heiner | 13-08-19 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen


De politie Den Haag slikt haar eigen kadavers in, want dat woord is natuurlijk vreselijk aanstootgevend.
-
Ik schrik alleen veel meer van de woorden: 'legale actie'. De politie heeft niet de flauwste notie van waar ze over lult.
-
wetten.overheid.nl/BWBR0009675/2016-0...

bisbisbis | 12-08-19 | 22:03 | 4

@batvoca2 | 12-08-19 | 22:21:
Voor enige tijd, bij uitzondering idd, de reguliere apv aanpassen tbv een islam feest is dhimmitude gedrag.

bij gelegenheid | 13-08-19 | 00:41

@bij gelegenheid | 13-08-19 | 00:41:
Het grootste gedeelte hier weet totaal niet wat dhimmitude gedrag betekent.
Lees eens wat van Bat Ye'or.

Roadblock | 13-08-19 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zijn het voor beesten, varkens? Die gasten er omheen dan, hè

wilmeister00 | 12-08-19 | 22:01

De zwart schimmels bovenin de wagen naast de rails doen mij vermoeden dat de NVWA en politie de blinddoek van vrouwe justitia omhadden..

am*dam | 12-08-19 | 21:54 | 1

Daar heeft bijna niemand problemen mee.

Fuis-Cklam | 12-08-19 | 22:06

Dieren doodmaken om een feest te vieren.

Mensen zijn en blijven beesten.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 21:51 | 2

Spreek voor jezelf zou ik zeggen

wilmeister00 | 12-08-19 | 22:06

Vrolijk kerstfeest!

litebyte | 12-08-19 | 22:21

Maar de oplossing is zo simpel. Meer islamitische slagers natuurlijk. Afstemmen op de vraag. Dat dat dan vervolgens tot meer islamisering leidt, soit.

Ride_On | 12-08-19 | 21:45

Het was best ongelukkig gekozen maar zand erover. Fijn slachtfeest, allen.

Shareholder II | 12-08-19 | 21:39 | 1

Saharazand dat dan weer wel

likdoorn | 13-08-19 | 09:10
-weggejorist-
frank4444 | 12-08-19 | 21:37
-weggejorist-
Arkan Sonney | 12-08-19 | 21:36 | 1

"Het woord kadavers was heel ongelukkig gekozen"

En maar downplayen, en maar bagatelliseren:

"Is de afgifte van dode dieren vanuit vrachtwagens op straat legaal? Volgens de politie Den Haag is die praktijk rond het Islamitische Offerfeest inderdaad toegestaan".

Aha, rond het offerfeest nemen we het even niet zo nauw met de HAACP regels en andere wetgeving. Maar de rest van het jaar zijn we heel streng en alert, hoor, don't you worry.

Zoals we ook het dragen van maskers alleen toestaan tijdens die paar dagen carnaval in het voorjaar, maar de rest van het jaar niet? Nee, dan worden er uitzonderingen bedacht voor moslims die graag als gemaskerde struikrover over straat gaan. Nou ja, in het OV, ziekenhuizen, scholen, en overheidsgebouwen mag het dan officieel niet meer, maar dat gaan we helemaal niet handhaven. Anders zo zielig voor die arme vrouwen, hè?

De Nederlandse overheid is een dhimmi overheid geworden.

Dr_Johnson | 12-08-19 | 21:32 | 1

‘De Nederlandse overheid is een dhimmi overheid geworden.’

Causaal verband kan het Verdrag van Lissabon zijn. Toentertijd is namelijk via Balkenende en de overige eufanatici besloten om Nederland als zoveelste provincie van dit duizendjarig rijk te willen inlijven. Sieg EU!

bij gelegenheid | 13-08-19 | 00:49

Nu blijkt: er zijn nog veel meer mogelijkheden! Zoek niet verder naar regels, maar noem het allemaal gewoon Kunst en hang je kadaver en onderdelen gewoon ergens op.
www.destentor.nl/kampen/ophef-om-vark...

Poesmobiel | 12-08-19 | 21:32 | 3

Leest toch raar Joden in Kampen.

Patje2011 | 12-08-19 | 21:37

Ik zie het verschil niet zo met het meewerken met een agressieve vijand. Collaboreren genaamd.
De NS is er mee in het nieuws op dit moment....
De politie lijkt er niets van geleerd te hebben.
De wetten en regels van de islam sporen niet met onze wetten en regelgeving.
Zodra het om moslims gaat wordt de wet wat opgerekt om de islam te pleasen.
Tegen eigen bevolking keihard optreden... Tegen de islam goedmoedig alles tolereren....... Dit zaakje stinkt als een kadaver in de wind...
Dit moeten wij niet willen, en ik roep de politiek op om dit gelijk de kop in te drukken....
De bivakmuts wordt gelijk onterecht opgepakt..... Over de boerka praten we niet want die regels worden genegeerd. De islam regeert en de sharia wetgeving is slechts een kwestie van tijd. De politie is er helemaal klaar voor in ieder geval...

dijkbewaker | 12-08-19 | 21:31

Rot toch op. Laat die barbaren lekker. Wat gaan we er mee opschieten als dit verboden gaat worden? Jezus Christus/Allah get a fucking life

EnzoIshet3 | 12-08-19 | 21:30 | 3

2e grens getrokken. Goed voor de uitstraling van dit land. Tot nu toe ontvangen wij volop intolerantie voor onze gutmenschigkeit.

nattegleufhoed | 12-08-19 | 21:32

Uitbraak van epidemieën, complete boeren bedrijven die geruimd moeten worden. Dat gaan we ermee voorkomen! Slachtvee mag nooit buiten een -daarvoor ingerichte- ruimte worden verwerkt in zo,n klein en dichtbevolkt land. Met een van de grootste vee- en kippen stapels ter wereld.

kotelet | 12-08-19 | 21:45

Ja, laat ze lekker hun gang gaan.
Wat schiet je er mee op als dit verboden gaat worden.
Waar gaat dit eigenlijk over?
Waarom maken wij ons hier zo druk over?
Dat ene beetje aanpassen kunnen we toch wel?
Enz enz enz.
Dhimmitude.

Roadblock | 13-08-19 | 09:51

Als we vriendelijk blijven toekijken en alles maar hier heen laten stromen komt dit ook in Nederland hoor, en die ongelooflijke Christenhonden komen ook wel aan de beurt, maak je maar niet ongerust!

thepinkpainter | 12-08-19 | 21:28

Gezien de beargumentering van de RvS en Artikel 6 omtrent ritueel slachten, betekent vrijwel ieder verbod van overheid tegen religieuze tradities een beperking is van de vrijheid.

Maar als je rastafari bent of een pastafari dan heb je niet dezelfde vrijheden... eens te meer aantonend dat terrorisme werkt...

Dauthi | 12-08-19 | 21:26 | 3

Of een Christen, of een Boeddhist of Taoist. Geweld en intimidatie lonen, bewijst de Islam.

Arkan Sonney | 12-08-19 | 21:39

@Arkan Sonney | 12-08-19 | 21:39:
Als Christen heb je weinig te zeuren in Nederland. Zolang de zondagswet bestaat wordt die religie helemaal voorgetrokken op alle andere.

Dauthi | 12-08-19 | 21:49

Deze week onderstaand al bij menig GS topic geplaatst, tis uit 1983 maar tijdloos,

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

AntonJensen | 12-08-19 | 21:25 | 4

Wel, want ook ik (misschien iets jonger dan gemiddeld hier of wellicht beeld ik me dat graag in) heb hier pas dit soort dingen gelezen.
De partij waar ik jaren op had gestemd (*bukt weg*) maar waar ik zo vervreemd van was geraakt, had ooit in mijn ogen dus wél zinnige dingen hierover te zeggen.
Het hoeft heus niet in elk topic, maar zo nu en dan herhalen voor nieuwe jeugd die zich met politiek gaat bezighouden vind ik echt wel goed.
Het is goed om perspectief te krijgen van wat partijen nu vinden en ooit vonden. Het is allemaal niet zo zwart-wit goed-fout en links- rechts.

letopuwzaak | 12-08-19 | 21:59

U herhaalt dit in zo,n beetje iedere draad, maar het is verre van nieuw. Iedereen die zich een beetje in de politiek verdiept heeft kent dat toenmalige statement van de SP. Doen ze ook helemaal niet geheimzinnig over. Daan Monje (de oprichter van de SP) werd nog gefinancierd door MAO himself. En dat is geen grap. Maar goed, we zijn nu 36 jaar verder. Hopelijk laat de SP zich weer een keer van haar goede kant zien.

kotelet | 12-08-19 | 22:17

@Shareholder II | 12-08-19 | 21:46 Heheh

Ashtrey | 12-08-19 | 22:48
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha die onderste foto doet me denken aan CSGO.

keestelpro | 12-08-19 | 21:25

Ga in Den Haag uit je auto spontaan Frikandellen verkopen. 100% gegarandeerd gezeik als je dat doet.

Verkoop schapie schapie en het is geen probleem want.......

MeneerGuggenheimer | 12-08-19 | 21:25 | 1

... baardmansprivilege, wilde u misschien zeggen? Mag, hoor!

bisbisbis | 12-08-19 | 21:31

Lijkt mij leuk dat de veganstreaker nu die bus ala GTA style jat en er mee op pad gaat...
Filmtip voor Jan de bond

Henk P | 12-08-19 | 21:25

Wordt dat slachtmes na het offerfeest gewoon weer gebruikt voor besnijdenissen ?

AntonJensen | 12-08-19 | 21:23 | 2

Nee, deze messen moeten scherp blijven.

Mr_Natural | 12-08-19 | 21:39

Het zijn geen lepels.

sarcastro | 12-08-19 | 23:33

8uur Journaal had alleen een hindufobisch huiltopic over zielige offermoslims in Kashmir. Of u even een kaarsje wil branden danwel uw huisdier wil slachten uit solidariteit.

donald_en_ronald | 12-08-19 | 21:22

Ik zou ook boos worden als je mijn vrouw voor kadaver uit zou maken! Dat ze te koop hangt oke, maar kadaver...

Henk P | 12-08-19 | 21:22

Een dood beest. Kadaver is geen verkeerde term. Kadaver betekend letterlijk een dood lichaam. De popo zet zichzelf weer te kakken. Zal wel affirmative action lullo zijn. Draagt een popo ding zonder rang. Want kan hij niet verdienen. Alleen pist graag zijn collega's in de bek. Mag trouwens niet over gesproken worden. Door de mannen en vrouwen met een rank. Ontsla die korpschef ff snel. Die schaap dacht ook de brandweer naar de kloten te helpen alleen is nu zelf werkloos.

Vageling | 12-08-19 | 21:21

Koop ook altijd halal vlees, smaakt toch even net beter. En how cares ik niet, je snijd de strot en klaar is mo. Lekker laten gaan...

niv01 | 12-08-19 | 21:20 | 4

Kennelijk ga je van halal vlees eten net zo schrijven als de moslims.
How cares?
Snijd zonder t
Mo zonder hoofdletter

Olleke | 12-08-19 | 21:31

Het kan mij wel schelen ja, ben zelf overtuigd omnivoor, maar ik vind wel dat als je humane (lees: snelle) slachtmethoden hebt het barbaars is om ze niet te gebruiken. Nodeloos lijden voorkomen.

sarcastro | 12-08-19 | 23:33

@sarcastro | 12-08-19 | 23:33: Eens met Sarcastro, het gaat om nodeloos lijden, als mens kunnen we slachten zonder het dier te laten lijden, het is al erg genoeg dat zo'n dier zijn leven moet geven, je zal het dier maar zijn maar om het ook nog te laten lijden is barbaars te noemen.

pino2 | 13-08-19 | 02:26
▼ 1 antwoord verborgen

En het blijft doodstil van de zijde van de klimaat drammers.
Te druk achter hun salade?

ALT130_2 | 12-08-19 | 21:19 | 1

Salade is nog luxe...
Zeewier !!

Papa Jones | 12-08-19 | 21:41

Zwizalletju | 12-08-19 | 20:34
Aha!
"Zo mogen slachters het vlees na de slacht ‘slachtwarm’ meenemen: ‘Dat betekent dat u het vlees niet hoeft te koelen. Dat is een uitzondering op de wet en geldt alleen op Nederlands grondgebied.’ Normaliter moet vlees op een temperatuur van maximaal 7 graden worden gekoeld voor de verkoop.

Het kadavervlees voor dit feest (dat overigens nog tot of t/m donderdag duurt) hoeft niet gekoeld.
Sterker nog, eigenlijk moet het slachtwarm zijn om op deze manier verkocht te mogen worden!

Kudtkip | 12-08-19 | 21:18
-weggejorist-
sprietatoom | 12-08-19 | 21:18

Ik ben trouwens wel benieuwd wat actiegroep 'Meat the victims' (onder meer bekend van het annexeren van varkensboerderijen) vindt van het offerfeest. Nog niks van gehoord.

His Lordship | 12-08-19 | 21:16 | 3

Ik vraag me dat ook af.. pick your battles he.. tegen die lieve Nederlanders durven ze wel, die staan alleen op de dag zelf met een hooivork en dan is er toch politie bij.
Dit is andere koek..

letopuwzaak | 12-08-19 | 21:22

op zulke dagen laten ze de krekels spreken.

donald_en_ronald | 12-08-19 | 21:23

Ze zijn alleen van de partij als ze hun slecht verhulde communistische agenda kunnen pushen.

sarcastro | 12-08-19 | 23:30

"Maandagochtend reageerde Mariella Simon, dierenwelzijnsexpert bij de NVWA, Volgens haar staan de slachthuizen waarin de dieren ritueel worden geslacht onder toezicht van een dierenarts van de dienst die de voedselveiligheid controleert."
Dit roept toch een aantal vragen op:
-Laten de moslims bij een rituele slachting een ongelovige (dierenarts) toe?
-Hoe kan iemand zich dierenarts noemen en deze gruwel en doodstrijd van een
dier "controleren" een arts zou toch meteen in gewetensbezwaren komen.
Dit moet strafbaar worden en bestraft worden, we leven toch niet meer als barbaren.

Damoos | 12-08-19 | 21:16 | 4

@Shareholder II | 12-08-19 | 21:51: Ja, in Marrakesh of takkie-takkie-land midschien. Hier is het verboden.

kotelet | 12-08-19 | 22:22

Islamitische dierenarts, wedden?

Pierke Pierlala | 12-08-19 | 22:29
▼ 1 antwoord verborgen

De politie zegt dat alles in orde is met de bezorging, de NVWA zegt ook dat alles in orde is qua vergunningen enzo.
De feiten liggen dus zo: alle direct betrokken instanties zeggen dat alles in orde is en een weblog, defacto drie jongens op een zolderkamer, zonder enige onderzoek te doen buiten, in het daglicht, blijft gewoon stug volhouden dat het allemaal wettelijk niet deugt.
Misschien moet dat weblog dan toch eens wat vlezige bewijslast aan die kale beschuldigende boten hangen. Nu blijft het zo stinken, zo’n insinuatie.

Titaantje | 12-08-19 | 21:16 | 4

@Kaas de Vies | 12-08-19 | 21:25:
"U wilt bewijzen zien? Heb ik niet, maar wel een gigantische ad-hominem. Mag dat ook?" aldus Kaas.
En de reaguurders zagen dat het goed was want het gaat over mossels tenslotte.

Titaantje | 13-08-19 | 08:12

@Titaantje | 13-08-19 | 08:12:
Jij kan niet zien dat dit niet deugt. Dat kan, maar wil je hier antwoord op geven? Ik ben namelijk vaker teleur gesteld in het observatie vermogen en logische redeneren van stemgerechtigden. Ik zie in mijn reaguursel 21:25 geen ad-hominem. In deze wellicht wel, ik ben benieuwd of je hem ziet, of niet, en dat geheel gratis.

Kaas de Vies | 13-08-19 | 08:19

En daar komt de Titaantjes aap uit de mouw.
De politie denkt dat zij meldingen zullen krijgen van verontruste burgers over dit vreemdogende gebeuren, en daarom sturen zij 'een speciaal bericht' uit.
De politiek vindt het blijkbaar ook vreemd anders werden er geen vragen gesteld.
Iedereen die ook maar iets bekend is met regelgeving omtrent de verkoop van vlees op straat vindt het ook vreemd.
Maar nu komt er een reaguurder Titaantje, die in elke reactie op dit onderwerp laat merken aan welke kant hij staat, en die gaat ons vertellen, dat het de schuld is van GeenStijl.
Wat wij zien is gewoon in orde, omdat de politie en de NVWA het zegt.
Ik vind uw gedownplay eigenlijk stinken.

Roadblock | 13-08-19 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat Joris mijn comment verkeerd begrepen heeft. Het ging over mogelijk ziekmakende bacteriën. Daarvoor gebruikte ik de term die in de volksmond gebruikt wordt. Maar ik zal de vanaf nu de correcte term gebruiken, "E. Coli".

Zijn we nu cool, Joris? Was de woordkeus het probleem?

threeheadedmonkey | 12-08-19 | 21:15

Tot voor pakweg 70 jaar terug hadden de gristenen (en de joden) eenzelfde uitzonderingspositie. Dachten we dat we er nu wel van verlost waren, komt er weer zo'n religie hier de maat nemen. Het zijn de gristenen en de joden die ons nog steeds dwingen respect te hebben voor iemands geloof. Houdt het dan nooit op in mijn leven, ik spuug er op .... val me er niet mee lastig.

CleaudeSacke | 12-08-19 | 21:15

We mogen nooit opgeven. We zijn het aan onze voorouders en nazaten verplicht. Doe het voor je kinderen en kleinkinderen

HermanusKlabanus | 12-08-19 | 21:15 | 2

Ik geef ook niet op. Men rijdt maar lekker schaap uit. Dafuq I care.

Shareholder II | 12-08-19 | 22:01

@Shareholder II | 12-08-19 | 22:01:
Eerst uitwonen, dan uitbenen.

Binkoo | 13-08-19 | 01:13

Schokkend om te zien wat normaal gesproken onder een boerka leeft

Antigoog | 12-08-19 | 21:14

Spijt van filmpje, Achterlijk volk, achterlijke cultuur, achterlijke barbaren. Ongezien gewoon de tyfus. Ok, Joris mij maar.

MoonBeebe | 12-08-19 | 21:14

Reden nummer 4 om de NVWA afgeschaft en. Taak niet uitvoeren of bang zijn voor de confrontatie is doei. Geen belasting geld meer aan spenderen

Henk P | 12-08-19 | 21:14

Heeft dierenpoes al gereageerd?

ViaNova | 12-08-19 | 21:14 | 4

@Patje2011 | 12-08-19 | 21:19: welke analfabeet heeft dat wnl artikel geschreven? Klopt niets van; “Onverdoofd slachten is in Nederland al verplicht,” verboden neem ik aan. “een dier dat ritueel geslacht wordt en na veertig seconden nog niet bij bewustzijn is, moet alsnog verdoofd worden.” nog bij bewustzijn is, neem ik aan.

JayJay | 12-08-19 | 22:06

Die zit te tellen, is dit nu dag 6, of dag 7....

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 22:11
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zou het met de belastingdienst zijn? Kennen die ook speciale privileges toe aan bepaalde stammen oorspronkelijk afkomstig uit Verweggistan?

lulleficatie | 12-08-19 | 21:13 | 1

elk geloof wordt gesubsidieerd, daar hebben die gristenen en joden wel voor gezorgd, en derhalve de mohammedanen ook. Schaf de religiesubsidie af.

CleaudeSacke | 12-08-19 | 21:19

Kunnen we het, om het gezellig te houden, niet bij 1 moslim-artikel per dag houden?
Ik bedoel, zolang de Sharia nog niet is ingevoerd?

Papa Jones | 12-08-19 | 21:12

Het probleem is dat moslims altijd als één man gaan reageren mocht je er als autochtoon ook maar iets van zeggen.
En autochtonen reageren niet als één man.
Dat is dus de kracht van deze onbeschaafde horden in Nederland die wij paspoorten en uitkeringen verstrekken, wat dus ertoe leidt dat zij stukje bij beetje meer macht grijpen.

En hun vrouwen baren gemiddeld bijna twee keer zo veel kinderen.
Kijk op de basisscholen in de grote steden.
Kijk op de straten van de grote steden.
Ze zijn of taxichauffeur in enorm dure Tesla's, ze hebben vage zaakjes zoals shoarmatenten waar nooit iemand komt, kapsalons, shisha-lounges.
Het vermoeden is toch wel dat van al die zaakjes de hele boekhouding etc. niet klopt.
Maar het wordt blijkbaar nooit tegen het licht gehouden.
Nederland is gewoon verloren.
Ik persoonlijk geef het op om mij nog dagelijks hierover druk te maken, ik geef het simpelweg op.
En denk maar aan mijn eigen geestelijke gezondheid.

King of the Oneliner | 12-08-19 | 21:11 | 1

Vergeet de glazenwassers niet. Ook slechte boekhouders.

Promedio | 12-08-19 | 23:03

Poesmobiel, plus veel voor je speurzin en doorzettingsvermogen!

MickeyGouda | 12-08-19 | 21:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat de NVWA zo snel zegt dat er niets aan de hand is zeer vreemd. Zij weten als geen ander dat er zeer veel regels en voorschriften gelden in de keten van slacht tot levering. Een vraagje van mij is of het mag dat op de zakken waarin het vlees wordt geleverd geen informatie staat ? Waar is het etiket ?

Graaier | 12-08-19 | 21:09 | 1

De zakken liggen ook nog eens op de grond.

Rest In Privacy | 12-08-19 | 21:12

'We moeten af van de bbq!'

Met een sullig kijkende Nederlander achter een verregende bbq.

Waar blijft dan nu de foto in de krant?
Waar blijven de protesten van dierenactivisten?
Waar blijven de semi-filosofische vraagstellingen over omgaan met dieren en behoud van de aarde?
Waarom blijft het altijd zo akelig stil als moslims iets doen, maar nemen we onze eigen tradities altijd sn overal onder een loep?
Beetje raar die twee maten elke keer.

letopuwzaak | 12-08-19 | 21:09 | 3

Deze stockphoto heeft de azijnbode vorige week speciaal aankeckt om de ‘witte autochtone man’ een schuldgevoel te laten beleven mbt klimaatverandering. / hahaha.

bij gelegenheid | 12-08-19 | 21:15

En aangekocht rekent mij tevens goed,

bij gelegenheid | 12-08-19 | 21:16

Was een sullige Brit achter die BBQ...

MurkRatte | 13-08-19 | 11:20

Bestaan hier woorden voor?

CalamityJane | 12-08-19 | 21:09 | 5

@letopuwzaak | 12-08-19 | 21:17: Dank je. Werd ´even´ erg verdrietig van dat filmpje. Wat mij betreft mag Nederland volledig opgedeeld worden. Een weg terug is er niet meer ben ik bang. Dan maar op deze manier verschoond blijven van dit kwaadaardige primitivisme.

CalamityJane | 12-08-19 | 21:52

@CalamityJane | 12-08-19 | 21:52:
Troost je dat de meeste Nederlanders hun wenkbrauwen fronsen wanneer zij dit in hun straat aanschouwen.

En dat degenen, ook hier, die 'er geen probleem mee hebben' ook net diegenen zijn bij wie het nog niet in hun eigen straat plaatsvindt.

Niemand wil teveel islam in zijn wijk. Ook de Berbaren niet. Het is niet voor niks dat overal waar DENK groot is (veel moslims) ook pvv of Fvd groot is.
Men wil dat uiteindelijk niet, en dat is heel gezond. Om je eigen cultuur (tuurlijk met hier en daar wat water bij de wijn) te willen behouden.

letopuwzaak | 12-08-19 | 22:05

@letopuwzaak | 12-08-19 | 22:05:
Brabbelbeer woont in een betere wijk in den Haag met een eigen bewakingsdienst.
Zo nu en dan gaat hij eens aapjes kijken in de Transvaalwijk, gorgelt dan iets over paupers en minvermogenden, en is heimelijk blij dat er geen moslims in zijn wijk wonen.

Roadblock | 13-08-19 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Islamieten krijgen ontheffing op ontheffing.
Een soort uitverkoren volk lijkt het wel.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 21:05

Boeien, zou het zelf niet eten maar ik gun iedere gelovige zijn terechte maag en darmklachten. Allah zal het zeker waarderen.

Zorc | 12-08-19 | 21:05

Da's toch die NVWA die meermaals hebben aangegeven hun takenpakket niet te kunnen uitvoeren waaronder een minimum aantal van controle ivm geld en personeelsgebrek.
Maar dit is onder controle, doorlopen mensen, euh bedoel natuurlijk brouwerijpaarden want u gelooft alles en hebt een natuurlijk respect voor en geloof in Autoriteit, want die hebben het beste met u voor en liegen niet.
Waarom de Politie meent te moeten meewerken aan een tweedeling en selectief handhaven in onze maatschappij is niet zomaar te beantwoorden vrees ik.
Maar vooral doorgaan jongens jullie kunnen al op zeer veel begrip rekenen, het beste bewijs voor een maakbare samenleving....................... not.

bwanabanjo | 12-08-19 | 21:04

Ik ben wel benieuwd welke uitzonderingsposities gelovige mensen nog meer hebben in het wetboek.

Patje2011 | 12-08-19 | 21:04 | 3

Bijzonder onderwijs / vrijstelling om te discrimineren / vrijstelling om mensen met een andere mening voor vies/slecht/minderwaardig uit te maken / vrijstelling aan te zetten tot haat/geweld van andersdenkenden / gratis geld voor tv en radiozenders waar niemand naar luistert / bij misbruik van dit soort faciliteiten vrijstelling van sluiting van je instelling en strafrechtelijke vervolging.
Genoeg zo ?

Zorc | 12-08-19 | 21:11

@Zorc | 12-08-19 | 21:11:
*) israeli's op stationsplein Amsterdam overhoop rijden en claimen diabetes en na kort verblijf politiecel naar huis heengezonden, direct elke strafrechtelijke vervolging door OM uitgesloten en hulp van pre-set camera's
*) drie mensen in Den Haag neersteken, danwel hals proberen door te snijden, c.q moord en/of terreur plegen. Met behulp van aardige rechter niet strafbaar gevonden.

thephysicist | 12-08-19 | 21:56

Gezichtsbedekkende kleding dragen.

klaas24 | 12-08-19 | 22:20

Dit is een regelrechte schande. Qua normen. Qua waarden. Qua BTW. Qua recht. Qua wegkijken. Qua islamisering. Qua alles wat u en ik normaal vinden en bij deze voorgoed te grabbel hebben gegooid ten koste van kinderen, kleinkinderen en latere generaties.

de Voorzittert | 12-08-19 | 21:04

Moet je eens met kerstmis met een vrachtwagen vol kalkoenen proberen...

de honden blaffen... | 12-08-19 | 21:03 | 2

Bestel maar vast een persvoorlichter: U zou gelijk Milieudefensie, de Volkskrant, de Groene Amsterdammer, de NvwA, Animal-rights, Nieuwsuur en Dolf Janssen op uw dak krijgen. Waar die hier in geen velden of wegen te bekennen zijn....

kotelet | 12-08-19 | 21:09

Kalkoenen is niet eens nodig, ga maar staan met oliebollen oid

klaas24 | 12-08-19 | 22:21

Ach, dat een bepaalde ideologie een status aparte heeft is nu wel duidelijk en maakt ook niks meer uit. De keuze is gemaakt en daar gaan we allemaal de wrange vruchten van plukken, wanneer de 30 km zones allees voor autochtonen gaan gelden en we aparte ingangen krijgen bij de bioscoop. Het is allang een gelopen race.

LV-225 | 12-08-19 | 21:03 | 2

Ja maar je vraagt je toch elke keer weer af hoe het zover heeft kunnen komen. We stemmen zelf op de mensen die boven ons staan. En zij laten dit toe uit angst. Ook de media speelt hier een rol. Op zichzelf kunnen we die achterlijk moslims met hun inteelt 'breinen' makkelijk aan.

HermanusKlabanus | 12-08-19 | 21:08

Wat vinden vegetarische moslims hier eigenlijk van?

Sinaslolly | 12-08-19 | 21:02 | 2

Die vinden dat goed. Iesj koeltoer. Daar moet je respect voor hebben

HermanusKlabanus | 12-08-19 | 21:03

Vegetarische moslims? Nog nooit van gehoord.

sarcastro | 12-08-19 | 23:26

Een kadaver is een dood dier volgens het woordenboek,dus niks mis mee om deze term te gebruiken.
En wie het verschil wil weten tussen de keuringsdienst en de maffia was een veel gebruikte grap in mijn tijd. De maffia is georganiseerd!!!

likdoorn | 12-08-19 | 21:01 | 4

@bij gelegenheid | 12-08-19 | 21:06: O, excuses! Per ongeluk ongeveer hetzelfde getegeld.

Poesmobiel | 12-08-19 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Doe mij maar Kadavar

Runderknak | 12-08-19 | 20:57

@Sitting_targets | 12-08-19 | 20:38: Dus er is speciale regelgeving voor het offerfeest? Want no way dat je daar als 'normale slager' mee weg gaat komen: vlees ter plekke verwerken in een (koel) wagen, zonder je ook maar een reet van de hygiene-regels aan te trekken. Er zijn om mindere redenen epidemieën uitgebroken in dit (dichtbevolkte) land. Ook leuk voor de boeren en kippenhouders trouwens: dat er allerlei vrachtwagens met dierenbloed langs hun erven rijden. Gaan Mo en de NvwA het ook even regelen als er straks geruimd moet worden?

kotelet | 12-08-19 | 20:56 | 1

De nvwa maakt een uitzondering voor dit offerfeesie. Zo dan. (Lse4)

bij gelegenheid | 12-08-19 | 21:01

Wilt u een karkas?
Koop bij Abbas.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 20:55

Wat betekent nou eigenlijk die 'DV' aan het einde van de tweet? Ik ken het niet anders dan Deo volente.

HermanusKlabanus | 12-08-19 | 20:55 | 2

Dikke Vagina

sarcastro | 12-08-19 | 23:25

Dom Varken?!

pino2 | 13-08-19 | 02:35

De Islam SRV man. Leve de man van de SRV, van je hiep er de hiep Slachtvee!

zywiec | 12-08-19 | 20:55

Bottomline.

Het gaat om de selectiviteit.

Als eerlijke ondernemer dien je aan bizar veel regels te voldoen.
Als oneerljke religieuze opportunist niet.

Meer is het niet. En dat steekt. Rechtsongelijkheid is overal aanwezig waar de Islam begint te drammen, onder het mom van vrijheden, verstikken ze de maatschappij.

Je verslikt je gewoon in het geïmporteerde vlees. Nu hopen op de Heimlich.

Kaas de Vies | 12-08-19 | 20:54 | 1

Precies, de overheid handhaaft selectief en verkracht daarmee de rechtstaat.

Solar666 | 12-08-19 | 21:11

ies geen kameel. ies dromedaris

frank4444 | 12-08-19 | 20:52

Ik heb inmiddels besloten om naar Polen te verhuizen. Niet dat ze daar zo vriendelijk slachten maar ik ben dit hele moslimgedoe vreselijk zat. Ik wilde het al 5 jaar geleden doen maar toen had ik nog de hoop dat het hier wel goed zou komen. Toen dacht ik dat het nog zin had om aan mijn vaderland te werken. Het is klaar met Nederland. Ik geef het op, het is niet meer te redden.

Vespukki | 12-08-19 | 20:48 | 9

@Vespukki | 12-08-19 | 20:48
Gheghe, ik heb momenteel een Pools echtpaar te logeren die zoooooooo blij zijn dat ze weer eens in het beschaafde Nederland zijn.
Lift nodig, ze brengen U graag weg.
Toedeledokie.

Berbaar | 12-08-19 | 21:15

@FreekieZH | 12-08-19 | 21:11:
LOL. Jij bent de gekookte aardappel, de augurk, de rauwe ui, de kappers, het buikspek en/of de varkensstoof en de gestoofde roofvis, en de halve liters bier helemaal zat?
Vind het allemaal allemachtig prachtig wat de Polen op tafel toveren.
Wel weinig gebruik van kruiden.

chicago river | 12-08-19 | 21:16

@Berbaar | 12-08-19 | 21:15:
Zie hij vanuit zijn betere wijk met eigen bewakingsdienst.
Geef ze eens een rondleiding in de wijk naast je.
Ik denk dat ze na een rondje Transvaalwijk er heel anders over gaan denken.

Roadblock | 13-08-19 | 10:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Begreep dat Poesmobiel en anderen lang naar de regelgeving hebben gezocht met betrekking tot dit onderwerp, verdient een compliment! Jammer genoeg moeilijk vindbaar!

Jan, Leiden | 12-08-19 | 20:48 | 7

@Poesmobiel | 12-08-19 | 21:02:
2e tekst geeft vooral bereidingen aan van vlees en wat wel en niet in producten mag zitten.

Vraag die blijft of je vanuit een koelwater rechtstreeks aan de klant dit zo mag verkopen. In elk geval waren die hompen vlees wel ontdaan van alles wat er uit moest zijn. Het verbaast me allemaal nogal.

Jan, Leiden | 12-08-19 | 22:27

@CalamityJane | 12-08-19 | 21:57:
Opgelucht dat ik niet heb gekeken. Arm doet. Nel genadeschot in kop was beter. Volgende keer maar nieuwsgierigheid bedwingen?

Jan, Leiden | 12-08-19 | 22:28

@CalamityJane | 12-08-19 | 21:57:
En dit is nog maar een filmpje van een beest.
Als u zich echt verdiept in wat islamitische geesten kunnen uitdenken om 'ongelovigen' zo gruwelijk mogelijk te vermoorden, dan zou u vooraan staan in de rij die IS-daders standrechterlijk af zou willen schieten.

Roadblock | 13-08-19 | 10:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Moet je nagaan als Abraham wel zijn zoon zou hebben geslacht.

Patje2011 | 12-08-19 | 20:48 | 2

Problem 20% solved !!

Ab_de_Slam | 12-08-19 | 20:54

Kunnen die gelovigen daar alsnog niet mee beginnen?

Pierke Pierlala | 12-08-19 | 22:39

Tja politie, waakzaam tegenover de witte man en dienstbaar aan de islam

HermanusKlabanus | 12-08-19 | 20:45

wie vraagt de vergunning op? Ik geloof er helemaal geen kl*te van. leugenaars. sleep ze voor het gerecht.

Ir. Wilhelmus | 12-08-19 | 20:44

Ik ben anti Islam en anti halal/kosher slachten maar dit gaat nergens over, zeiken om het zeiken, geef dan eens precies aan wat er niet volgens de regels zou gebeuren?

zwellevertje | 12-08-19 | 20:43 | 13

@zwellevertje | 12-08-19 | 21:34:
Probleem is dat het op straat direct vanuit een "gekoelde" vrachtwagen slachtwarm wordt verkocht.

Kaas de Vies | 12-08-19 | 22:05

@zwellevertje | 12-08-19 | 20:55:
Als u het verschil niet ziet tussen een bedrijf wat gekoeld aan huis levert, en verkoop vanuit een open vrachtwagen kan ik u niet meer helpen.

Roadblock | 13-08-19 | 10:21

@Kaas de Vries Interessant is het om te weten in welke settings die uitzondering ook geldt, want dan zal er wel een lijstje met uitzonderingen circuleren.

Heiner | 13-08-19 | 11:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Waar zijn nou alle veganisten en vegetariërs?? Of zijn Moslims soms CO2 neutraal en mogen wel vlees eten? Bah dat ritueel slachten echt te goor voor woorden.

Indoneesje | 12-08-19 | 20:42 | 3

@******** | 12-08-19 | 21:15: Niet vergeten, maar dat zijn wel incidenten en niet de heersende standaard. Anders gezegd, wij proberen tenminste humaan met ons vee om te gaan.

sarcastro | 12-08-19 | 23:22

~********; als je dat filmpje gezien hebt wordt je spontaan vegetariër, met name de laatste beelden dat die koe nog leeft terwijl z'n strot doorgesneden is, té gruwelijk voor woorden. Eigenlijk zijn wij mensen verrot want het is zó onnodig, een leeuw die een dier opvreet snap ik nog maar wij mensen moeten beter weten en kunnen ook iets anders eten.

pino2 | 13-08-19 | 02:49

Mag allemaal .. zolang je niet Allah's Schaapnek Hakbar op je truck schrijft, dan wordt je de sociaal-media-cratisch afgeslacht.

dugo | 12-08-19 | 20:42

Vind 'kadavers' een prima term voor onfris de strot doorgesneden dieren.

Wekkertje | 12-08-19 | 20:42

Als je je kwart/halve schaap/lam bij een echte slager besteld dan snijdt ie het voor jou in kleine stukjes en verpakt het lekker handig in piepschuim bakjes met folie erover. zodat je het in kunt vriezen. Als je zo'n homp vlees krijg mag je terecht van een kadaver spreken.

Osdorpertje | 12-08-19 | 20:41
-weggejorist-
meneer Q | 12-08-19 | 20:40

Je ziet aan die paar foto's al dat er van hygiëne geen sprake is. Maar ik kan die controleurs van de NVWA ook wel begrijpen dat ze er niks van zeggen.
Voordat je het weet staat de hele familie van Hassan bij zijn huisdeur om verhaal te halen.

2voor12 | 12-08-19 | 20:39 | 2

Op zich is het niet zo'n probleem, maar dan moeten ze de niet-explosieve Nederlanders wel dezelfde coulance bieden.

sarcastro | 12-08-19 | 23:19

@sarcastro | 12-08-19 | 23:19:
U gaat uit van gelijke behandeling.
Een van de rechten van de mens.
Opgenomen in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (afgekort; UVRM)
Helaas hebben de moslimlanden de UVRM nooit onderschreven.
Zij hebben hun eigen verklaring van Cairo.
nl.wikipedia.org/wiki/Ca%C3%AFro-verk...
Daar gelden deze rechten alleen voor moslims onderling.
Kleine nuance.
Volgens de islam ZIJN mensen trouwens helemaal niet gelijk.
Er zijn gelovigen en ongelovigen.

Roadblock | 13-08-19 | 10:34

Dus dit is werkelijk een koelwagen?
En hoe koel blijft die, met de kleppen wagenwijd open?
(ik geloof het pas als Berbaar plaats neemt en klappertandjes krijgt).

Hoe ziet zo'n speciale distributievergunning er eigenlijk uit?
Van het kadavervlees hè? Van Berbaar met ui blijven we a...

Kudtkip | 12-08-19 | 20:39 | 2

Gheghe, leuk om te zien dat ik ook nogal sneue mensjes vermaak cq bezig houdt.
Humor om te lachen.

Berbaar | 12-08-19 | 21:09

Oh, als Brabbelbeer er plaats in neemt, mag je de deur ook wel een uurtje of wat sluiten.

Roadblock | 13-08-19 | 10:36

Tja, dat kameel heb ik ook gefilmd op het Hobbemaplein in de schilderswijk. Kregen agenten nog een grote mond omdat ze door de bloedplas reden met hun fiets. De dieren hebben totaal niet geleden ( zwetend wakker worden doet).

jan huppeldepup | 12-08-19 | 20:38

Als er echt nog eens een grote aanslag plaatsvindt, worden de kadavers van politieagenten eveneens zo vervoerd.

wijsvinger | 12-08-19 | 20:35

Deze selectiviteit en dit meten met 2 maten begint belachelijke vormen aan te nemen.
Als moslim kom je overal mee weg lijkt wel.
Of onze regering is als de dood voor het woord :
Dis crim nazi

Het leven is zwaar | 12-08-19 | 20:34 | 2

Het gaat niet zozeer om de woorden, maar meer om de golf van geweld die er achteraan komt als je die lui niet tevreden houdt.

sarcastro | 12-08-19 | 23:09

Onze politie-top kan wel een ontslaggolfje gebruiken, of een tsunami, nog beter.

Abject | 12-08-19 | 20:33

Dat je je vlees in een vuilniszak krijgt, typisch. Kruipen de maden er al uit?

Sitting_targets | 12-08-19 | 20:33 | 1

hihi volgende keer moeten ze maar een vacumeer apparaat meenemen..

Rene046 | 12-08-19 | 20:45

Islam is een achterlijk geloof.

Turbulentie? | 12-08-19 | 20:33

Je offert iets wat van waarde is en dat was waarschijnlijk in de prehistorie een schaap. Tegenwoordig zou dit een mobieltje, laptop of bijvoorbeeld je tweedehands Mercedes zijn, dus hoe laf/makkelijk zijn die moslims wel niet. Schijnheiligen zijn het.

Sateetje | 12-08-19 | 20:33 | 5

Jij eet geen vlees begrijp ik?
Of je gunt het arme moslims niet om vlees te eten? (Want dat is dus waar het 'offeren' op slaat: je offert geld/spullen/vlees aan armelui)

******** | 12-08-19 | 21:19

Ik heb er geen verstand van, maar als je het daarna zelf opvreet is het niet echt een "offer", lijkt me.

Want dan offer ik mijn hele leven al driemaal daags (en verder naar behoefte).

libertat | 13-08-19 | 08:52

@******** | 12-08-19 | 21:19:
U geeft zelf het hypocriete van deze 'liefdadigheid' al aan meneer of mevrouw ********. of mag ik Mo zeggen?
Die 'armelui' moeten wel moslims zijn.
Ongelovigen kunnen en mogen doodvallen.

Roadblock | 13-08-19 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

@ Poesmobiel schreef hedenochtend dat zij middels het topic van gisteravond 2 uren bezig is geweest inzake het achterhalen van wet-, en regelgeving mbt het verhandelen van karkassen in de openbare ruimte. Ook ik kan met de meest basale cq ingenieuze zoekopdrachten hier niet achter komen. Wat is wel, wat is niet toegestaan met het transport en verhandelen et cet. Iemand?

bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:33 | 7

@bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:58:

Nou dat wordt voor de kerst dan een vergunning aanvragen om wild rechtstreeks vanuit de vrachtauto te verkopen. Wedden dat je die niet krijgt ? Verder wat Chicago River zegt, weer een kleine overwinning voor de moslims, even laten zien dat ze alles kunnen hier en dat niemand ze een strobreed in de weg legt. Alle autoriteiten buigen voor de wensen van de moslims en hun achterlijke geloof.

sprietatoom | 12-08-19 | 21:13

U moet ook een beetje fantasie gebruiken.
Niet in de onleesbare regelgeving duiken, maar praktische vragen stellen in de zoekopdrachten.
Bijvoorbeeld : Mag ik sate op straat verkopen.
Dan gaat een wereld voor u open.
www.lunchroom.nl/mag-je-op-straat-ete...

Roadblock | 13-08-19 | 10:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik blijf dit bizar vinden; in mijn tienerjaren in ijssalons en slagerijen gewerkt als bijbaan (12 t'm 15 jaren geleden) en in de loop van de jaren die ik er gewerkt hebt de strenger wordende wet- en regelgeving verstikkende proporties zien aannemen. Je staat er versteld van met hoe veel regeltjes je als ondernemer te maken hebt wanneer je in voedsel, laat staan vlees, handelt. Genadeloos zijn de inspecteurs van de NVWA en ze weten altijd wel iets te vinden, als je een halve dag moet opofferen om zo'n gezelschap verplicht je hele bedrijf op de kop te laten zetten.

Maar ben je moslim en verwerk en verkoop je vlees voor het offerfeest? Dan lijken alle regeltjes opeens versoepeld en zijn ze zo meewerkend als het maar kan. Wil ik een buurtbarbecue organiseren of commercieel een slaatje slaan uit mijn geweldige pulled pork recept, reken maar er op dat ik in een mum van tijd de BOAs van de gemeente op de stoep heb staan.

Deze selectiviteit en dit meten met 2 maten begint belachelijke vormen aan te nemen.

Le Roi | 12-08-19 | 20:31 | 3

Le Roi | 12-08-19 | 20:31
Absoluut. En vraag zuivelverwerkers eens wat zij allemaal niet aan regeltjes en wetjes en normen moeten voldoen, zeker sinds EU, terwijl landen als Italie en Frankrijk - blijven concurrenten - lachend staan toe te kijken op zoveel Nederlandse betutteling.
.
Nederland, oh Nederland. Dat braafste kuDtjongetje van de klas. Krijg je er niet uitgefokt.
Nahja, wellicht als over 30 jaar partijen als DENK, Nida, en de PvdEenheid(v.Doorn) het voor het zeggen hebben.
ZIjn wij verworden tot Jemen aan de Noordzee.
En denk je met weemoed terug aan good ol' Havana aan de Waal.
Het idee. De horror. Maar het gaat gebeuren. Geen ontkomen aan. Mark my words.

chicago river | 12-08-19 | 20:38

@chicago river | 12-08-19 | 20:38: Geen KLOK?

Twisted_Faith | 12-08-19 | 20:41

@chicago river | 12-08-19 | 20:38: ff een karkas scoren, en dan de hele middag aan de qat.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 20:53

De Politie in dienst van de moslim gemeenschap. Dat geven ze nooit meer uit handen.

Ervaringsdeskundige | 12-08-19 | 20:30

Het GL-volk hoopt vast dat sommigen hier zo van walgen dat ze helemaal geen vlees meer blieven.

JTKDM | 12-08-19 | 20:29
-weggejorist-
Heppie-even-voor-mij | 12-08-19 | 20:29

-"Want de woordkeus, dat was het probleem..."-
@Van Rossem | 12-08-19 | 20:10

En het probleem, m'neer, dat blijft.
Overigens koop ik regelmatig vlees bij de mohammedaan.
Maar waarom dat nu opeens uit een vrachtwagentje moet, midden op straat?
Kunnen ze niks ofzo, die kaffernaffers? Je kunt je dode dier toch gewoon via een "steriele" slagerij, al dan niet halal, aanbieden, of via het slachthuis?
Waarom toch weer via zo'n Bagdad-achtig straatbeeld?
Is dat bedoeld om te laten zien: hee, kafir, kijk eens hoe islamistisch dominant wij kunnen zijn in jouw westerse landje met je westerse normpjes en waardjes?
.
Ga toch weg. Dit is nergens voor nodig. Dit is islam-belijderij voor de buhne, fanatiek mohammedaans machtsvertoon.
Ga gwoon naar je dagelijkse slager, mohammedaanse LULLO!

chicago river | 12-08-19 | 20:29 | 1

Dit dus..

letopuwzaak | 12-08-19 | 20:45

"Een kadaver, karkas of kreng is een dood lichaam, in het bijzonder het dode lichaam van een niet-menselijk dier"...
Niks mis met deze omschrijving. Toch?

Ommezwaai | 12-08-19 | 20:28 | 1

Het is te reëel.

sarcastro | 12-08-19 | 23:06

Nederlandse Vereniging van Wegkijk-Activisten?

Cor Netto | 12-08-19 | 20:27

Je mag normaal nog geen glas water op straat serveren zonder een vergunning en een miljoenmiljard regels, maar dit kan allemaal maar. Wat hebben we toch een gaaf land.

brutus68 | 12-08-19 | 20:24

Ja oké, de selectiviteit in handhaven en naleving (en vervolging!) is steeds duidelijker waarneembaar. Eens.

Rest In Privacy | 12-08-19 | 20:24

De "poepbacterie" gaat nog eens heel groot worden in dit land!

threeheadedmonkey | 12-08-19 | 20:24 | 2

Sinds de artikelen over dit onderwerp laat ik het broodje shoarma liggen.

Wekkertje | 12-08-19 | 20:44

@Wekkertje | 12-08-19 | 20:44: Sinds ik heb ontdekt dat ze iedere vrijdag in hun haatbunker het westen zitten te vervloeken kom ik helemaal niet meer in die klotezaken van ze.

sarcastro | 12-08-19 | 23:05

Dus de NVWA keurt het verwerken van vlees in een koelwagen goed? Apart. En die wagen gaat daarna weer vrolijk -met het bloed op de laadvloer- weer naar slagerij Abdullah terug, en er is helemaal geen kans op het verspreiden van ziekten? Ook heel apart. In een normale slagerij moet je eerst door een Hygiëne-tunnel heen en een haarnetje om.

kotelet | 12-08-19 | 20:23 | 3

Precies. Als ze dit goedkeuren... waar hebben we die NVWA eigenlijk voor nodig?

threeheadedmonkey | 12-08-19 | 20:29

@threeheadedmonkey | 12-08-19 | 20:29:
NVWA pakt enkel de blanke ondernemer. Deze kunnen ze financieel aan, omdat hij meestal niet enkel zwart geld heeft, en zijn gegevens vrijwillig verstrekt

Het leven is zwaar | 12-08-19 | 20:37

Stuur dit naar bekenden. Hoe min volk dit is.

Normpje | 12-08-19 | 20:22

Wat als er straks geen kamelen en schapen meer zijn ?
Die Moren vroeger in Andalusië die aten ook....

A333aan | 12-08-19 | 20:21

In sommige culturen is "roadkill of the day" dat wat er ter tafel komt.

BrutusBosch | 12-08-19 | 20:20 | 1

Niks mis mee indien vers. Ooit op de BBC een man gezien die allerlei aangereden spul meenam en bereidde.

Wekkertje | 12-08-19 | 20:46

Dat met die kamelen is barbaars en pure dierenmishandeling. Dat is 100% bewust een dier minuten lang pijn, stress en doodsnood laten ervaren, omdat je denkt dat je denkbeeldige debieltje in de hemel dat van je eist.

Toet toet, koekoek.

TeeJee | 12-08-19 | 20:19 | 1

#teejee: En zo zijn al die schapen dus ook langzaam doodgebloed. Dat is halal en de kufars zijn haram. Ik dank God op m'n knietjes dat ik haram ben.

GWB | 12-08-19 | 20:30

Ik werk zelf in een slachthuis en de NVWA kan de hele toko platleggen als ze willen. Door dit door de vingers te zien, bewijst des te meer dat als er moslims in het spel zijn, het allemaal door de vingers wordt gezien!

Maar vergeet niet dat de NVWA functioneert onder de verantwoordelijkheid van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).
De opdrachtgevers zijn het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteiten en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.....

Kamikazepiloot | 12-08-19 | 20:19 | 2

@Kp: weet jij welke regels hier worden overtreden? Ja, de ongeschreven beschavingsregels van de westerse maatschappij. Maar qua NVWA-regels?

GWB | 12-08-19 | 20:33

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.....
Laat dat nou net het nederlandse spreekwoord zijn waar de mohammedanen hier schijt aan hebben.

Ernst Oosters8389 | 12-08-19 | 21:54

Wat een kansloze club is die NVWA toch

Knarf666 | 12-08-19 | 20:19

Hoe triest dat filmpje. Fucking barbaren.

sioux_ | 12-08-19 | 20:18

Langzaam glijden we af naar een barbaars landje met al deze barbaarse nieuwkomers.

sprietatoom | 12-08-19 | 20:17 | 1

Zelf het weer hebben ze meegenomen. Als je mijn grasveld ziet, t'is net de woestijn.

Wekkertje | 12-08-19 | 20:47

Hebben ze geen toffer feest dan het offerfeest?

Patje2011 | 12-08-19 | 20:17 | 2

Nee er is geen toffer feest dan het offerfeest.
Drummer tel maar af!
♫ Er is geen toffer feest - PA-DAM- dan het offer feest -PA-DAM-♪
♪ Er is geen toffer feest - PA-DAM- dan het offer feest -PA-DAM-♫

keestelpro | 12-08-19 | 21:17

Vies sadistisch geloof.
Islam == Satanisme, niks meer en niks minder. Dat mensen dat niet willen inzien?! dan heb je dus echt een plaat voor je hoofd.

Stifflers_Mom | 12-08-19 | 20:17 | 1

Een gebrek aan empathie is nog zo wat. maar ze lijken er echt op te kicken om wezens te zien lijden. Als ze zo verlekkerd staan te kijken naar een stervend dier kan ik niet anders concluderen dan dat ze inderdaad in de greep van het kwaad zijn.

sarcastro | 12-08-19 | 23:02

Haha in Kashmir moslims: wij willen vrijheid!

azijnseikerT | 12-08-19 | 20:17 | 3

Nouja, tis niet alsof deze deelstaat toebehoort aan Hindus.
Eensch gewikt en gewogen hebben de bezetters van weleer dit gebied uitonderhandeld met het door Ummah-bezeten ‘vrijheidsstrijders’.

bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:22

@bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:22:
Voor de gemankeerden: /S

bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:24

@bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:22: Half Hindu, half moslim.... Tis Jamnu en Kashmir hé ! Dé graanschuur van India, daarom is er ook zo'n gedoe over....

A333aan | 12-08-19 | 20:25

Fantastisch! Echt zo gaaf die cultuurverrijking. Blij dat we hier als saaie Nederlanders zelf voor gekozen hebben door decennialang op dezelfde politieke partijen te blijven stemmen. En dan héb je ook wat!

MurkRatte | 12-08-19 | 20:16

"Nog een stukje kadaver, schat?", "Nou, lekker. doe mij nog maar zo'n schapenpootje!".

MickeyGouda | 12-08-19 | 20:16 | 1

En voor moslims die geen vlees lusten is er vegetarische kadaver beter bekend als falafel.

keestelpro | 12-08-19 | 21:21

Die deugende bleekscheten hebben een spin in hun ketel.

swebe | 12-08-19 | 20:16

Gheghe dat was twee topikkies geleden ook al duidelijk.
Bestellingen afleveren op deze manier is volledig legaal.
Zonde, weer niks.
Fijn Offerfeest allen.

Berbaar | 12-08-19 | 20:15 | 14

Misselijk mannetje, je weet al te goed dat hier met 2 maten gemeten word.

Indoneesje | 12-08-19 | 20:44

@sprietatoom | 12-08-19 | 20:19: Ach Meauhamed was zo'n rare man nog niet! Geëmancipeerd, strijdlustig, liefdevol, echt mijn voorbeeldfiguur! En zeg nu zelf... wat is de moeite van 5 maal per dag bidden eigenlijk?! Lagaan... lagaan...

Mogwai | 12-08-19 | 20:53

Zou u graag een dag lang verplicht naar dat kamelenfilmpje laten kijken.

CalamityJane | 12-08-19 | 21:26
▼ 11 antwoorden verborgen

En ik moet allemaal vergunning, certificaten, begroting en plan van aanpak aanleveren om maar een buurt bbq te kunnen houden.

CopyCat | 12-08-19 | 20:14

NVWA is blijkbaar een geïslamiseerde organisatie, heeft geen enkele geloofwaardigheid. Tijd voor een onderzoek naar diffuse geldstromen die in hun zakken terechtkomen, zal ook wel volzitten met PvdA’ers.

smdyasc | 12-08-19 | 20:14 | 6

@Heiner | 12-08-19 | 22:18:

Heb het hier zelf meegemaakt toen grote hagelstenen de asbest platen op het schuurtje vernielden. Een bedrijf komt dat ruimen en dan moet er nog iemand komen die het controleert namens de overheid. Die is nooit gekomen maar heeft de sanering wel goedgekeurd zag ik later tot mijn verbazing. Handjeklap tussen het ruimende bedrijf en de inspecteur die de controle zou moeten doen.

Op papier zijn we een landje waar alles goed geregeld is, in de praktijk zijn we een land met een corrupte VVD inslag.

sprietatoom | 12-08-19 | 22:46

@sprietatoom | 12-08-19 | 22:46: Het werkt rotzooien in de hand. Maar toch moet je er mee uitkijken. Zeker als het om Ruimtelijke Ordening of bouwkundige activiteiten gaat. Je vraagt een bouwvergunning aan, of nog beter een sloopvergunning aan voor een "bouwval" Men komt kijken en treft twee naaiende kevers aan van een zeldzaam ras. Dan sta je zo een jaar stil, maar denk maar niet dat er dan geen toezicht is. Dan ziet men alles en maakt men zelfs gebruik van drones en luchtfotografie om je te sanctioneren als men dat nodig vindt.

Heiner | 13-08-19 | 13:08

@sprietatoom | 12-08-19 | 22:46: Overigens heb ik hetzelfde meegemaakt in het groot in het dorp waar ik woon. Er werd heel snel een schoon grond verklaring uitgegeven op een perceel waarvan iedereen wel wist dat het niet klopte, omdat er jarenlang een fabriek op dat perceel had gestaan. Vriendjespolitiek. Uiteindelijk zag men toch zelf ook wel in dat de gemeente zich niet veel erger kon compromitteren, maar in het niet-handhaven van illegale situaties waren ze enig, Muurtje verkeerd of verkeerde architect, kon je keer op keer opnieuw indienen. Vier "Dallas" villa's zo illegaal als het maar kon, dik in orde.

Heiner | 13-08-19 | 13:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Also. Karkassen idd. En dan toegestaan als straatventen.

bij gelegenheid | 12-08-19 | 20:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken