Hee. Procesverbeteraar politie verbetert proces
Gevonden. Eindelijk iemand met een bullshit baan in een overheidsfunctie die zijn titel waar maakt. Mag dat wel, van de wet?
De Kudo voor Verbeterde Kwaliteit van Leven in Dit Land gaat vandaag naarrr... Maarten Keppels, Procesverbeteraar Instroom Politie! Deze man is precies wat de @Politie nodig heeft in tijden van Akerbooms, onwil om nieuwe wetten te handhaven en eindeloze, gezagsondermijnende discussie over vermeende discriminatie door dienders. Eindelijk iemand die in voor iedereen begrijpelijke taal kan uitleggen hoe simpel en logisch een samenleving kan zijn. Maar. Gezond nuchter boerenverstand zou niet zo kunnen heten, als er niet een OORDELINGSLAWAAI aan opponente opvattingen in de comments onder het betoog op zou duiken. Want waarom zou je meedenken met een procesverbeteraar, als je ook op je eigen cynische stokpaardje binnen kan stommelen om de sociale situatie verder op scherp te zetten?
Reaguursels
InloggenHelemaal eens met deze meneer, hopelijk handhaaft hij ook de Nederlandse wet ....
Die mij zou moeten beschermen.. lol
Er zijn dus nog nuchtere Nederlanders.
Ach ja, de zoveelste zinloze oproep van de werkvloer dat het in Nederland helemaal anders moet. Maarten heeft uiteraard helemaal gelijk, maar beseft niet dat het helaas veel te laat is. Hij, en ook wij worden op de werkvloer dagelijks bestuurd door managers. De nietsnutten die de hele dag met een kop koffie in een vergaderkamertje zitten te zwetsen en zogenaamd beleid maken. Dat beleid bestaat alleen maar uit behoud van hun zwaar overbetaalde baantje, en waar mogelijk over de rug van een ander de maatschappelijke ladder omhoog klimmen.
En wat deze managers zonder ruggengraat allemaal gemeen hebben is de angst dat iets of iemand dit in de weg gaat zitten. En aan iemand op de werkvloer hebben ze al helemaal schijt.
Morgenochtend eerst eens onder het genot van een goede bak koffie met mijn collega's overleggen hoe we uw werk en verdere leven tot een nog grotere hel kunnen maken. Daarna mijn geld tellen. Werkze!
Je suis Maarten
helemaal mee eens Maarten!
Iemand met een realistische kijk op de realiteit, en dan toch kiezen voor een baan als volksmenner met geweldsmonopolie c.q. vandewalindeslootverlener. Wat een contradictie.
Nou die maakt het in ieder geval niet lang meer, nadat ene Dirk Goossens hem keihard en inclusief gedacht op zijn nummer heeft gezet. Dirk Goossens... daarom is dit land compleet naar de kloten. Gisteren hetzelfde met die advocaat die naast die brievenbus zat bij Zomer Met Fart... Ook zo'n lapzwans die alleen maar inclusief gedacht loopt mee te vreten met de linkse massa...
Meneer Goossens heeft een zakelijk belang.
Directeur bij Sollicity.
"Onze missie is om de arbeidmarkt zo transparant en toegangkelijk mogelijk te maken voor IEDEREEN"
Dit soort geluiden komen hem zakelijk niet zo uit zeg maar.
Heer Keppels, wij hebben meer mensen en agenten als u nodig.
Ik neem mijn pet voor u af!
Regel 1 in een grote organisatie: doe gewoon je werk en steek je kop niet boven het maaiveld uit. Regel 2 vooral anderen op hun fouten wijzen en laat de manager het weten en mocht een ander met iets buitengewoons bezig zijn, pak de eer dan af en ga ermee aan de haal.
Werkplek anno 2019 in een notendop. Helaas herken ik dit.
Het 'management' van onze Hermandad oftewel de officieren is voor het overgrote deel een bijzonder slag mensen. Dat kroontje (en de rest) op hun schouders staat een heldere denkwijze op z'n zachts gezegd in de weg en ik vrees dan ook voor de loopbaan ontwikkeling van Maarten K.
Eeuwig zonde, de grote bulk van de politie ambtenaren zijn gewoon goedwillende medewerkers die helaas kapot gefrusteerd worden door het 'beleid' waarmee ze opgezadeld zitten. Nee, we zijn goed bezig in dit landje.
Maarten4president !
Beste Maarten, het is als 'vuur!' schreeuwen in de hel, terwijl de mensen om je heen antwoorden 'ah nee joh, lekker warm'.
Creëer je eigen hemel, in je werk en je gezin. Dan laat je de mensen om je heen zien dat jouw visie werkt, en dat is genoeg. Liefde geven is liefde krijgen.
Edoch, internet is de hel op aarde. Het zwarte gat van de mensheid. Alles wat je schrijft wordt opgezogen in een leegte van onbekendheid en ineffectiviteit. In het donker van de big data, in de dichotomie van nullen en enen. Je lichtje raakt hier en daar een individu, maar juist de weke/angstige/haatdragende groepsdiertjes (zwart-wit denkers) zullen niet snappen wat je bedoelt. Maar ik hoop dat je hier zelf iets van leert en er iets minder naïef over gaat denken.
Die knakker gaat hangen voor nuchter taalgebruik. Dat kan natuurlijk niet. Heeft die ovj GeenStijl al de schuld gegeven?
Is Maarten al ontslagen?
Ontkenning van de hiërarchie van het slachtoffer. Deze man moet éérst schuld bekennen, dan verder de grond in worden getrapt en ten slotte worden ontslagen. Want zó is de internationale strategie van de Social Justice Warriors, Antifa tijdens kantooruren.
Doorzie het spel, mensen, doorzie het spel.
Als je voor discriminatie bent dan ben je een racist
Als je tegen discriminatie bent dan ben je ook een racist
Je bent alleen geen racist als je bepaalde mensen voortrekt (mits ze dan niet blank/hetero zijn natuurlijk, want dat zijn racisten).
Eigenlijk is het dus heel eenvoudig.
Zolang er hier nog een clubje mocro's "kutwouten" staat te scanderen tegen drie agenten die eerst ontzettend hun best doen om niets te horen en dan maar weg fietsen zonder er zelfs maar naar te kijken, verliest de politie elke greintje gezag dat ze hier en daar nog hebben. Ga eens aan je werk dan komt het respect voor de politie wel terug. We hadden vroeger 1 fietsagent en 1 motoragent en de hele regio sidderde ervoor. Nu hebben we er tientallen in een gigantisch gebouw en iedereen lacht zich er een bult om. Zou je toch gaan denken dat er iets fout gegaan is in het proces.
Zozo, Maarten is zich kapot geschrokken van de felle reacties. En het was absoluut niet zijn bedoeling iemand te kwetsen!
Dit is taal van een naïeve SJW snowflake.
Dat was ook niet zijn bedoeling.
Al wat hij vraagt is: betrouwbare en kundige collega's en leiding op wie je kunt bouwen in vaak moeilijke situaties. Hij zou graag zien dat vooral daar de focus op ligt en niet op bijzaken als huidskleur of afkomst.
Dat er dan zo'n enorme drukte over wordt gemaakt, verbaast hem kennelijk. En mij ook.
Iemand die een beetje verstand heeft van identity politics. Als je een zwarte lesbienne bent. Ben je dan zieliger dan een witte lesbienne? Dus moet ik die zwarte eerder aannemen dan die witte? Omdat ze zielig is? En als je straks niet meer in een 'zielige' groep valt, bijvoorbeeld zoals Maarten. Mogen we hem dan ongestraft in z'n ballen trappen, of niet? Ik begrijp het gewoon niet meer.
Dit is een schreeuw om aandacht van een agent die het ook niet meer weet.
Hou vol Maarten, agenten zoals jou hebben we nodig.
Het dragen van een boerka doe je ook uit overtuiging.
Stop alle subsidies voor zieligheden
maarten, u heeft helema gelijk !
Die kan per direct een andere baan gaan zoeken.
Moet ik nou om.lachen of om huilen. Ik weet het allemaal niet meer.
Hoorde pas op een feestje dat er vele 10 duizenden bij de politie werken die gingen voor een baan terwille van orde, veiligheid en hulpverlening en die zich nu dagelijks afvragen of ze bij het partijbureau van een links fascistische organisatie zijn gekomen. Er schijnt een enge monocultuur te zijn die intimiderend en hersenspoelend werkt op hen die wel algemene ontwikkeling hebben, proportioneel en objectief kunnen denken....
Helemaal mee eens. Racisme is een eng woord in het Nederlands en het wordt te pas en vooral te onpas benut. Als een meerdere inhoudelijke kritiek op mij heeft wordt het vaak "racisme" genoemd omdat ik een zwarte vrouw ben; dit wil ik natuurlijk niet! Hoe kan ik mezelf ooit verbeteren en een hogere functie krijgen als ik niet kan leren van kritiek? Wat die "SJW"-ers doen is feitelijk racisme. Deze agent krijgt een zoen van me (als hij dat tenminste wil, haha...).
Je mag mij, blanke heteroseksuele werkende belastingbetalende 50+’er, wel een zoen geven want ik vind jou tegel om in te lijsten.
En een blanke werknemer krijgt ook gewoon op zijn lazer als hij iets stoms doet. Die kan geen "racisme" roepen in zo'n geval. Die kan dan roepen "Het patriarchaat van de heersende klasse onderdrukt mij!". Of hij besluit gewoon te leren van zijn fout. Dat laatste is voor iedereen veel plezieriger.
@arie-hoax | 01-08-19 | 16:28: Voor zover ik me kan herinneren, heb ik de "racismekaart" nog nooit getrokken. Natuurlijk is er altijd wel een klein beetje racisme, ik beschouw dat als klein en niet als hinderlijk. Hetzelfde zie je in ons dorp in Noord-Nederland, als je uit een ander dorp komt, wordt je toch minder snel bediend in het dorpscafe; deze mensen roepen dan ook niet dat R-woord. Op zich vind ik het helemaal niet erg dat mensen als Gloria Wekker enzo hier onderzoek naar doen, laat ze, het is hun businessmodel en wie, weet , komt er ooit iets uit waar we wat aan hebben. Maar blaas het niet op. Ik ben echt niet voor Trump, maar om nu racisme te roepen als hij iets over vier gekleurde vrouwen roept. Er zitten 52 gekleurde mensen in het congres. Hij heeft kritiek op de inhoud van hun mening. Om dat racisme te noemen is dus pas echt racisme. Laten we eens ophouden voortdurende die kaart te trekken.
Racisme is geweaun een ander woord voor een chronisch gebrek aan incasseringsvermogen...
@nancystjago | 01-08-19 | 16:40:
Ik zou eigenlijk u wel willen zoenen voor uw mening.
Is iedereen wel gelijk? Is een mens die een studie geneeskunde heeft gedaan en levens red gelijk aan iemand die moord en gevangen zit. Qua lichaam zouden we gelijk kunnen zijn maar zelfs daar zit kwaliteits verschil. Onze hersens dan? maar ook daar zit verschil. Is het erg om verschillend te zijn? Waarom niet gewoon de beste mensen op de juiste functies? Ook bij de politie. Als 90% van dit land blank is en 40% van de allochtonen komt in aanraking met justitie op jonge leeftijd? dan is het niet onlogisch dat 94% van het politie korps uit blanke agenten zal bestaan? Homos en lesbos hebben vaak geen zin in zo n macho job doen liever iets anders... dus 95% blanke mannen bij de politie... Net zoals bij dieren zijn ook mensen niet gelijk. Waarom word een (bijt) hond zoals stafford anders behandeld dan een golden retriever? Ze zijn toch allebei hond? Ene misschien iets vriendelijker dan andere. Conclusie? flikker op met je onzin over dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld zou moeten worden. Ik doe juist mijn best niet gelijk te zijn aan de uitkeringstrekkende schultenbrau drinkende criminele personen die ons land rijk zijn.
Maarten kijkt om zich heen, ziet witte hetero mannen en besluit dat zij samen de meerderheid vormen.
Maar, beste Maarten, de wereld is groter dan jouw straatje. Groter dan jouw stad en zelfs jouw land.
Als je iets meer je best doet om over de wereld leren dat zie je dat je niet tot de meerderheid behoort, maar tot een kleine minderheid.
Niet iedereen zit in een post modernistische global village bubbel zoals u. Maarten is gewoon een Nederlandse politieagent die de Nederlandse wet handhaaft, moeilijker dan dat is het niet.
Het werk van de politie bestaat gewoon uit probeer zoveel mogelijk bekeuring te schrijven ook voor onzinnige dingen om de staat kas te vullen .
Dus het verhaaltje klopt niet wat deze agent schrijft
Ah, het gebruikelijke leeghoofdige gebral over de politie. Loop eens een dagje met ze mee, zou ik zeggen.
Prima stuk van deze Maarten Keppels. Hulde! En een bloemlezing van alle reacties laat precies zien wat er mis gaat in dit land: we zijn veels te ver doorgeschoten met de diverse/inclusieve samenleving als zodanig. Het gewone nuchtere en gezonde uitgangspunt "ieder mens is gelijkwaardig" is kennlijk voor sommige mensen (lees:drammers) niet genoeg, en zij willen juist meer rechten, voordelen en voorkeursbehandelingen voor bepaalde bevolkingsgroepen ten faveure van anderen (lees: privilege, oh de ironie).
Maarten bedankt voor je inzet en eerlijkheid! En welkom en veel succes in de particuliere sector. (Waar je wél lekker ongefilterd en non-policor je dingen mag roepen en doen .)
Hulde voor deze Politieman, en veel sterkte met de kritiek hierover van de slinkse drammerts
Je baan ben je kwijt dat begrijp je toch maarten?
Dubbelpluskudo's !!
Een gewone tukker, heerlijk. Of je nu lichtgroen of donkergroen bent, je blijft een kikker !
De functie van Maarten wordt per ommegaande ingevuld door een niqabdragende transgender van negroide persuatie met meervoudige persoonlijkheidstoornis en mobiele beperking. Dat zal 'm leren.
Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk dat Maarten zich bedenkt en voortaan precies zo identificeert als u voorstelt.
Niemand is gelijk, wel gelijkwaardig.
Die drammers zien het verschil niet tussen gelijk zijn en gelijkwaardig behandeld worden. Dus halen ze het door elkaar en zitten we met deze shit te kijken. Ik ga ff schijten op de genderneutrale wc.
Kapitein op een veerpontje op de Waal lijkt me de enige carrière mogelijkheid voor deze montere man.
Deze te realistische agent zal vanmiddag wel al op het matje moeten komen bij de interne fatsoenspolitie van de humanoïde Akerboom. Verwacht dat de man medicatie en een cursus diversiteiten met bijbehorende hersenspoeling krijgt aangeboden danwel voorwaardelijk ontslag krijgt aangezegd als het voorgaande niet helpt.
Helder, duidelijk, goed, zeg ik als mens met een kleurtje.
U komt Maarten binnenkort tegen voor de deur van uw lokale supermarkt, met een pakje kranten..
Want dat gaat het worden nadat de politieke politietop met hem klaar is.
Genuanceerder kan gewoon niet, maar als deze man gelijk krijgt stort het hele SJW-wereldje in en hebben ze niets meer te doen. Reden dus om er meedogenloos op in te hakken.
slachtofferdenken, iedereen kan het.
Eens met Maarten, het moet gewoon om kwaliteiten gaan.
Hoewel ik mij wel kan voorstellen dat je bij 2 goede kandidaten de voorkeur geeft aan een bepaald type persoon om diversiteit in een team te bevorderen en dat hoeft helemaal niet perse man/vrouw donker/blank zijn.
Triest om op LinkedIn ook weer alle deugers met titels als influincer, wereldverbeteraar, en motivator belerend bezig te zien. Is natuurlijk erg vervelend als er iemand tegen je verdienmodel schopt.
De dag dat een mens stopt te proberen orde uit chaos te creëren door te categoriseren is dezelfde dag dat de mens definitief stopt met roken, ademen en neukon.
Ik zou durven stellen dat zuiver racisme helemaal niet meer bestaat, daarvoor zijn de rassen veel te veel vermengd en kent zo'n beetje iedereen wel mensen van alle rassen in het dagelijks leven. Gewoon normale mensen die hun ding doen, jou je ding laten doen en normaal gedag zeggen. Iedereen in eerste instantie het voordeel van de twijfel.
Natuurlijk zijn mensen soms ook gereserveerd of bij voorbaat achterdochtig jegens onbekenden. Dat is dan een optelsom van een hele set aan observaties die leiden tot een classificatie in een groep waarmee slechte ervaringen in het geheugen gegriefd staan.
Een Molukker op sneakers, nette jeans en een leren jas op de fiets -> geen vooroordeel
Een Molukker met zwarte laarzen, kapotte jeans, leren jas met Satudarah erop op een te grote en luide motor -> wel vooroordeel
Verder hopeloos naïef als je denkt dat je (op welke social dan) ook iets anders kunt doen dan meehuilen met de wolven zonder dat het SJW leger massaal op komt duiken.
Zo’n man geeft de politie wel weer wat meer aanzien. Maar voor hoelang? Akerboom zal hem zsm willen lozen. Wellicht moeten we die Akerboom maar eens lozen.
Dan stellen ze weer een soort Akerboom aan.
Ongelooflijk dat er mensen negatief op zijn bericht reageren. Het is nauwelijks schokkend en hij heeft zelfs grondwet nummero uno achter zich. Elke kritikaster is ongezien een NSBer
Ik denk zo dat Maarten binnenkort de Grapperhausgestapo aan zijn bureau heeft. Dit riekt naar kritiek op Akerboom c.s. en klokkenluiden. Dat kan niet getolereerd worden van een blanke man.
Artikel 1 kan in de shredder vanwege
EU-resolutie 1743...
De arme man is blank en bijna 40 hij kan dus evengoed heel hard staan roepen in de woestijn. Sterkte.
Die woestijn is leeg, dat volk zit hier.
Hou vol Maarten.
Je doet het goed. Het ligt niet aan jou.
Had hem al voorbij zien komen. Ik merk gelukkig dat steeds meer ambtenaren in verzet komen tegen de doorgeslagen politieke correctheid. Maar goed, zoals Ybeltje zei: 'voorlichting loopt met u mee tot het ravijn.'
Het komt een beetje zielig over allemaal van die bromsnor. Stop met die twitter, Facebook en al die andere shit. Laat zien wie de baas is op straat. En stop eens met dat fake gezag over mensen die welwillend zijn maar een makkelijke prooi zijn voor je bonnenboekje.
Hulde, inderdaad, beter wat kortdaater optreden ipv op facebook te hangen. Dan volgt respect vanzelf, en de schifting ook.
Droom rustig verder, Martin.
Typefoutje, ik bedoel natuurlijk,”Droom rustig verder, Maarten.”
Het ontwitten en verkleuren van de Nederlandse samenleving is succesvol in gang gezet door links Nederland en mag onder geen beding ontregeld worden door een blanke veertiger!
Nederland is een grote psychiatrische inrichting. Met z'n allen zitten we opgesloten op afdeling 1. De politici zijn de behandelaars.
Ja, en die hebben belang bij zoveel mogelijk gekken die ze kunnen drogeren met hun mooie praatjes, en er nog bakken met geld mee verdienen ook. Onbehandelde narcisten laten een spoor van vernieling na. Ze gaan over lijken voor macht en aanzien. De enige behandeling die helpt is een enorme schop onder de kont en het lek prikken van hun gebakken luchtballonnen, die in hun nabijheid altijd welig tieren. Een smerige klus, maar iemand moet het doen. Helaas is het net onkruid, het komt steeds weer op. Misschien moeten we de instelling maar sluiten. Free at last.
Ja, en internet is de separeer.
Donder eens een eind op met gelijke behandeling. Als mijn zoon van zes net zoveel te vertellen heeft als zijn juffrouw komt het niet goed. De koning staat boven de wet. Moslimvrouw wil geen mannelijke vaginacoloog. Kortingspas voor 65+ers is alleen voor 65+ers. Mijn hond mag tegen een boom pissen en ik niet. Gelijke behandeling hebben we allemaal niets aan. Iedereen krijgt de behandeling die hij/zij verdient. Als mijn dochter door mij hetzelfde behandelt wil worden als dat ik mijn vrouw behandel krijg ik de zedenpolitie op bezoek.
Ik verwacht dat Maarten snel van straat zal worden gehaald. Want als er iets is waar de politietop de pest aan heeft is het aan mensen met gezond verstand. Die politietop durft helemaal niets te zeggen en danst gedwee aan de touwtjes van de linkse ambtenaren elite, die boven hen de dienst uitmaken.
Goeie vent. Die zal helaas zijn werkende leven nu ergens anders moeten gaan vervullen. Zoveel gezond verstand en redeneringsvermogen kunnen ze niet aan als overheid zijnde. Hij zal zijn leven lang achtervolgd worden door gestoorde SJW's die van deze terechte constatering een kortsluiting in de koppakking krijgen.
Maarten toch. Niet opgelet bij grote wetten?
Artikel 1 Gw zegt helemaal niet dat iedereen gelijk is.
In gelijke gevallen wordt een ieder gelijk behandeld.
Dat is heel iets anders.
Dat hangt af van je definitie van ‘gelijk zijn’. Als dat ‘in gelijke gevallen gelijk behandeld worden’ is, is het niet iets heel anders...
Uit Losser? Nou, dan kan hij binnenkort aan de slag bij de Johma.
Daar wordt zelfs de burgemeester gediscrimineerd door Johma, stelletje racisten met hun gevulde eitjes salade!
Ik blijf erbij dat positieve discriminatie één van de ergste vormen van discriminatie is.
Je gaat er vanuit dat bijvoorbeeld donkere mensen nooit op eigen houtje een functie kunnen krijgen dus ga je die "onderdrukte" mensen "helpen" door ze voor te trekken. In het plat je behandeld ze als debieltjes die niks op eigen houtje kunnen. Daarnaast maak je ze een pispaal doordat de rest zich ongelijk behandeld voelt.
Zo stellen ze zich voor het grootste deel toch ook op?
@JanVergoor | 01-08-19 | 14:21:
Sommige zeker. Het is net als met kinderen als je ze constant wil beschermen kweek je hulpeloze slachtoffertjes.
En zo'n Dirk Goossens, die op Maart Keppels reageert met dat hautaine kuDttoontje, van "jochie, jij moest eens weten wat al die arme zielige allochtone medemensen meemaken en die te weinig kansen krijgen..."
Denk dat ik met zo'n Dirk Goossens op een feestje binnen een minuut slaande ruzie zou hebben, of dat de sfeer tijdelijk ernstig verstoord zou zijn.
Met z'n "je kijkt door een koker". WTF.
Dirk geeft waarschijnlijk inclusiviteitstraining
Gezond verstand wordt blijkbaar niet meer gewaardeerd. Ik ben nog opgevoed met de gedachte dat afkomst, kleur e.d. er niet toe doen, maar dat kan echt niet meer vandaag. Polariseren en slachtofferdenken, daar gaat het om en straks zit iedereen op z'n eigen eilandje. Het ultieme resultaat van de huidige identiteits-idiotie is een tribale samenleving en we weten allemaal waar dat toe leidt!!
Veelwijverij? Monarchie?
Nieuwe Hoekse en Kabeljauwse twisten?
Een nuchtere Twent...Ik hou ervan. Hier in de buurt hebben we wel het gezegde " Ik kom uut Losser en ik wet van niks". Valt met Maarten volgens mij wel mee...
"Laten we iedereen gaan beoordelen op hun individuele kwaliteiten. Je bent niet meer of minder waard omdat je afkomstig bent uit een bepaalde groep".
.
Die tweede zin spreekt die eerste zin tegen, en ik zal uitleggen waarom:
Huidskleur heeft te maken met de hoeveelheid zonlicht, aangezien het een beschermende functie heeft voor je DNA. Het houdt dus geen direct verband met gedrag. Echter, om vervolgens van daaruit de concluderen dat huidskleur DUS niets met gedrag te maken heeft, volgt niet uit die premisse. Huidskleur heeft namelijk te maken met afkomst, en afkomst kan wel degelijk bijdragen aan gedrag, ongeacht de hoeveelheid zonlicht. Indirect kan er dus een correlatie bestaan tussen twee dingen die niets met elkaar te maken hebben.
Een analogie: stel ik vind een stuk of acht comedians allemaal grappig, en deze zijn allemaal man, dan zou je daaruit kunnen concluderen dat ik een voorkeur heb voor mannen, aangezien er geen enkele vrouw tot mijn favoriete comedians behoort. Echter, ik oordeel slechts over de kwaliteit van de grappen, en kijk dus absoluut niet naar uiterlijk, dat heeft namelijk niet in directe zin iets van doen met humor. Maar er zou wel nog steeds een link kunnen zijn tussen goede humor en het mannelijke geslacht. Maar dit is per definitie voor sommige mensen een inconvenient truth, omdat ze zichzelf al hebben voorgenomen dat "humor geen geslacht heeft" en “iedereen het recht heeft om grappig te zijn”. Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat DUS mannen en vrouwen even grappig zijn. Er is dus niets mis mee als mannen veel succesvoller zijn als comedian, en dus is er ook helemaal niets mis mee om te concluderen dat mensen met een zwarte huid gemiddeld genomen agressiever zijn en vaker in aanraking komen met justitie. Dit is niet alleen observatie, maar ook genetisch bepaald, oftewel wetenschappelijk onderbouwd (maar mijn tegel is al lang genoeg om hier vanalles te gaan schrijven over monoamine oxidase, dus ik laat het hierbij).
Ja graag. Maar je opmerking over de tweede zin klopt wel. Maarten zou voorzichtig moeten zijn met het begrip waarde.
@van heinde en verre | 01-08-19 | 14:36: Niet ieder mens is evenveel waard op ieder vlak. Ik zou bijvoorbeeld niets waard zijn als kleuterleider. Als mens worden we gelijk behandeld onder de wet, maar dat staat los van onze individuele eigenschappen, en in hoeverre we functioneel bijdragen aan de maatschappij.
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character. I have a dream today!"
Nou, dat is dus ongeveer wat deze diender in zijn eigen woorden zegt. En de reacties... om te janken.
En dan, met zo'n achternaam, zo'n stuk schrijven.
Dat zal de jodenhaat nog verder doen toenemen...
Tsja Maarten. Klinkt mooi die formele gelijkheid. Maar als je de operationele kracht van de politie wil verbeteren, moet je om te beginnen ophouden met je gezeur over diversiteit. En aan het werk gaan.
Hij kan beter de straat op gaan ipv de tiepgeit gaan uithangen achter een bureau.
Procesverbeteraar instroom? Wat is dat in godsnaam voor functie.
iemand die bedenkt dat het handig is dat de kraan warm, koud, harder en zachter moet kunnen. Maar dan met mensen.
Een agent die een beter proces verbaal uitschrijft.
Maarten Keppels, 30-jarige blanke man uit Losser, Twente, is na zijn komende"functioneringsgesprek", die is dus zijn contract kwijt.
Doen we nadenken aan de follow-up van dit verhaal?
Zum kotzen, dat policor geouwehoer en dat positief gediscrimineer, maar dat kotzen ga ik mooi niet doen, met een fijne witte(!) Sauvignon Blanc uit Chili in m'n mik.
Was dat politiedirecteurtje ook niet onlangs bij het Jineksecreet om breedspakerig uit te gaan leggen waarom het zo ont-zet-tend van belang is dat de popo bestaat uit niet alleen blank, maar ook bruin, lichtbruin, donkerbruin, halfje bruin, gewoon diepzwart, geel, mohammedaans, fins, winti, shakri, christelijk, niet-christelijk, atheistisch en agnost, boeddhist, salafist("in iedere moslim schuilt een salafist!), vegan, vegetarier, flexitarier, etcetera.
Ja, wie dat allemaal wilt/eist krijgt meer blauw op straat.
Of onder de streep toch minder?
Definitie van positieve discriminatie: Iemand NIET aannemen vanwege huidskleur, geslacht enz.
stikkertjes of labels plakken op mensen is superhandig.
vroger was je op school, druk aanwezig of bv eigenwijs.
tegenwoordig heb je 36 stempels, adhd, pddnos etc etc etc.
Voordeel wat men denkt met het sdtickertje, ohh je bent zo dan behandel ik jou zo.
doe elkaar gewoon gelijk behandelen ipv labeltjes plakken
Voor die 36 stempeltjes zijn er tegenwoordig ook tientallen wazige UvA-studies voor mensen met een Havo pretpakket en die te stom zijn om een vak te leren of een echte studie in exacte wetenschappen te volgen.
@B.Spiritus | 01-08-19 | 14:32: en die flapdrollen halen dus hun diploma, en staan straks ergens aan het roer omdat ze toevallig de UvA met succes hebben afgerond. Vind je het gek dat ze dan liever een zwakzinnige vrouw hebben die toevallig wel een echt diploma heeft
JezusGGGGristus Dirk Goossens shut de Hel op.
Hebben we eindelijk één pliesie in Nederland met een goed voorstel om menselijk met elkaar om te gaan en nu heb jij hem kapot geschrokken !
Woorden zoals gewoon en normaal heb ik vermeden
Gewoon spreekt niet meer voor zichzelf
en Normaal is het al decennia niet geweest.
Pliesies met goede voorstellen om menselijk met elkaar om te gaan doen kapotschrikken is niet Lief Zijn Voor Elkaar.
Laat deze Pliesie gewoon zijn werk doen.
*lief Britney alone meme janken doet*
100% eens met deze agent.
Dat voortdurend elkaar beloeren en bestickeren (fascist, seksist, racist, xenofoob, boze witte man, wit, islamofoob) maakt een samenleving er niet leuker op.
Het verhoogt alleen maar de onderlinge haat en nijd.
Ik heb een vraag.
Ik ben blank, man en hetero. Hoe komt het in hemelsnaam dat ik nooit voor seksist, racist, fascist, xenofoob of boze witte man word uitgemaakt. Nooit. Gewoon nooit. En ik ben bepaald geen "linkse deugneus" ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg. Soms met vernietigende kritiek op doorgeschoten feminisme, moslims, en ga zo maar door. Dus wat is het verschil tussen jou en mij?
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:05:
Ik ondervind het ook niet. Het is wel de politieke atmosfeer.
Als ik de reaguursels gemiddeld bekijk is het vooral “do as I say, not as I do”
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:05: Je bent gedomesticeerd, een schoothondje. In linkse postmoderne taal (Foucault): je hebt de onderdrukker geïnternaliseerd. Je hebt Het Grote Deugen onder de leden. Je denkt dat je je eigen weg volgt, maar je bent gemanipuleerd om andermans weg te volgen.
Op zich is het niet zo erg hoor, die domesticatie. Waar het om gaat: ben je gelukkig? Ik kan wel raden wat je zal schrijven. Maar ik zou jou wel eens willen observeren.
@Andrew, moet je eens proberen vragen te stellen over het gedrag van mensen die NIET blank, man en hetero zijn... ben je met stip racist.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:05:
Dat word je wel. Continu. Altijd. Door BIJ1, in de intersectionele wijvenblaadjes door Jill Mathon, Meredith Greer, Arzu Aslan, door alles wat er uit de diversiteitsfabriek van de UvA en VU wordt uitgestort o.l.v. Gloria Wekker et al., door de stroom van deugende columns door scribenten die op alleen basis van hun geslacht en/of huidskleur of geloof in een exotisch fantasievriendje zijn aangenomen in de zelfbenoemde “kwaliteitsmedia”.
Het wordt je nooit recht in je bek gezegd, dat zal heus kloppen. Maar als blanke cisgender heteroseksuele man ben je per definitie racist, fascist, xenofoob en boze witte man. Altijd.
Het feit dat jij er selectief voor afsluit en het niet wenst te zien of horen, betekent nog niet dat je gevrijwaard bent. Want of je wilt of niet, je word over 1 kam geschoren, je hoort bij de groep racisten, fascisten, xenofoben, homofoben en boze witte mannen. Ook als je in al je uitingen onderdanig bent en jezelf opwerpt als white saviour en de juiste politiek correcte deugmening verkondigt. Je bent een white priviliged male met toxic masculinity in je en je hebt geen “agency”. Alles wat jij als deugmening verkondigt, opschrijft of zegt is ofwel mansplaining, ofwel whitesplaining ofwel straightsplaining en wordt door de minderheden in kwestie niet serieus genomen.
Het verschil is dus dat jij niet doorhebt of wilt doorhebben wat er over jou als blanke heteroseksuele man wordt gezegd en dat dus ook persoonlijk op jou betrekking heeft. Je denkt “mij bedoelen ze niet”, maar ze bedoel jou dus ook. Ongeacht je deugmening, je politiek-correcte gezeik of stemgedrag.
@Stormageddon | 01-08-19 | 14:27: +1
@Sitting_targets | 01-08-19 | 14:15:
Ik ben veel dingen maar vooral enorm eigenwijs en volhardend. Ik ben van nature tegendraads. Dus nee. Ik kan me niet vinden in jouw omschrijving.
Laatst een interessant wetenschappelijk artikel gelezen. De vraagstelling zijn er bubbels in de samenleving waarin mensen zich opsluiten en in de echokamer belanden. Het antwoord luidt ja. Gedeeltelijk. Waar links en rechts nabij het centrum iedereen gewoon de feiten opneemt en deze kritisch bekijkt zit "ver" rechts in een absolute echokamer. Durven er ook niet uit te stappen. Blokkeren alle kritiek op hun "meningen" en "denken". Staan niet open voor feiten. Op "ver" links heb je dat ook. Maar in mindere mate. Dit geeft toch te denken.
De echokamertjes op "ver" rechts blijven tot vandaag de dag nog steeds dezelfde onzinnige complottheorieën herhalen die al keer op keer zijn aangetoond als totale onzin. Maar het werkt. Het werkt omdat de mensen op "ver" rechts niet openstaan voor feitelijk informatie niet niet correleert met hun "geloof".
En die groep op "ver" rechts groeit. Het groeit met negativiteit. Angst. Woede. Jaloezie. Etc.
Denk er maar eens over na.
Goh dat was vast een heel wetenschappelijk artikel, met allerlei subjectieve termen als "ver"rechts zit meer in hokjes dan "ver"links...
@ploppy | 01-08-19 | 14:19:
Nee hoor. Ik stel met regelmaat vragen. Ik vind je vriendje van de dag fisten in het Vondelpark not done. Kan me geen fuck schelen dat je homo bent. Ik vind sissen naar mijn zusje of moeder en haar voor kuthoer uitmaken not done. Ik vind zeuren dat je geen werk kan vinden omdat je neger hebt not done.
Ik heb meer dan genoeg kritiek. Maar er is nogal een verschil tussen terechte en gezonde kritiek en de waanzin van een frustraat.
@ScottMcBeanie | 01-08-19 | 14:35:
Ja. Heb je het opgezocht en gelezen.
Zo ja, let's discuss.
Zo nee, you just proved my point.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:36: Daar moet ik je gelijk in geven, als je een neger hebt is werk voor hem vinden vrij eenvoudig.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:38: Help me even dat wetenschappelijke artikel vinden dan
@ScottMcBeanie | 01-08-19 | 14:39:
Neuh. Dat is zinloos. Als je niet instaat bent om een simpele zoekopdracht in te voeren in Google is een wetenschappelijk artikel veel te hoog voor je gegrepen.
Sterkte verder.
#mute.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:58: Alweer dat badinerende toontje.....
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:33: De jongerenorganisatie van Groenlinks heet Dwars. Ze hebben allemaal dezelfde eenheidsmening. Nou dwars hoor. Ze vertellen elkaar dat ze eigenwijs en tegendraads zijn. Net als jij. En ja die echokamers, nou daar heeft vooral rechts last van. Wij van Dwars niet.
Lees eens wat die Maarten schrijft. Is dat nou echt zo extreem en schokkend? Waarom vallen mensen hem fel en persoonlijk aan? Maarten is pas eigenwijs (en naïef). Als jij nog nooit zo aangevallen bent, dan denk ik niet dat jij ooit publiekelijk een echt eigenwijze mening hebt verkondigd over een maatschappelijk onderwerp.
En nee, als mensen zeggen dat je eigenwijs bent, dan is dat geen bewijs dat je dat ook daadwerkelijk bent.
@onfray | 01-08-19 | 15:08:
Ik heb sterk het gevoel dat we dat al eens eerder hebben gezien hier, zo'n tienduizend keer. Per jaar.
@Stormageddon | 01-08-19 | 14:27:
Nee.
nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheerm...
Of anders gezegd... "If it quacks like a ..."
@onfray | 01-08-19 | 15:08:
Dit zegt meer over jou dan over mij. Jij voelt je aangesproken. In jouw kruis getast. Je vindt dat het "badinerend" is.
Erg veelzeggend. Het zijn namelijk simpele feiten. Dit persoon heeft geen seconde de moeite genomen om het artikel te vinden. (terwijl dit enorm simpel is). Had en heeft ook absoluut geen intentie om dit te lezen, laat staan begrijpen. Dus waarom moet ik mijn energie daaraan verspillen? De man (gokje) is enkel uit op ruzie maken met andersdenkenden. Ja, daar schiet dus niemand wat mee op.
@Sitting_targets | 01-08-19 | 15:09:
Ik heb niets met GroenLinks. Ik wist niet eens dat ze een jongerenorganisatie hadden. Het is verder ook totaal niet relevant.
Het punt is en blijft dat een groot gedeelte van de bevolking mensen juist niet op hun waarde inschat maar op andere zaken. Indien dit niet het geval was viel er niets om over te lullen. Maar zolang je berichtjes in de krant leest van "is niets, is neger" of "allochtoonse politieagenten vaker corrupt" dan heb je een probleem. Dat probleem kan je enkel oplossen door een scheiding tussen goede en slechte mensen te maken. Ophouden met stigmatiseren en dogmatiek. Doe je dat niet dan blijft de wet van "karma" en "actie reactie" bestaan en kom je nooit een stapje verder. Er is een gigantisch probleem met (crypto)racisten. Ze vinden zichzelf geen racist want ze hangen geen negers op in hun achtertuin of schieten geen moslims dood op de singel. Maar vergis je niet. Ze kijken neer op een neger met een iQ van 150 of een moslim die gewoon een keurige groentewinkel runt. Het "je mag het niet zeggen, maar..." volk.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 15:33:
Of je begrijpt Ockam’s razor niet, of je begrijpt de “quacks like a duck” uitdrukking niet. Of allebei niet (lijkt me waarschijnlijker), maar beiden hebben niets te maken met het feit dat jij, vanwege je huidskleur, sekse en genderbeleving (schijnt niet hetzelfde te zijn), je seksuele voorkeur en afkomst door de intersectionele diversiteitsdeugdrammers, per definitie een racist, fascist, xenofoob, homofoob wordt genoemd en bevonden. Ongeacht of jij je aangesproken voelt of niet, ongeacht wat je denkt, schrijft, voelt, uit, meent dat doet er niet toe. Jij bent een racist, fascist, xenofoob, homofoob en toxic white male. Daar helpt Ockam’s razor niks aan. Jouw mening doet er namelijk niet toe. Of jij je wel of niet aangesproken voelt ook niet. Je wordt aangesproken. Op je huidskleur, sekse en gender. Jij bent de schuldige vanwege de kenmerken en niets wat je zegt of denkt kan dat veranderen.
Dus als jij beweert dat je nooit racist, fascist of xenofoob wordt genoemd is dat gewoon een leugen en pertinent niet waar. Dat word je namelijk wel. En wat je daarvan vindt is irrelevant. Want je bent een witte man, dus je mening is niks waard. Simpeler kan ik het niet voor je uitleggen. Dat is het discours van de instersectionele social justice warriors.
@Stormageddon | 01-08-19 | 15:56:
Ik weet niet wie of wat jou beschadigd heeft maar, nee. Absoluut nee. Ik word nooit beticht van alles wat jij noemt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook niet in die categorieën val. Ik ben namelijk geen racist. Ik waardeer mensen voor wie ze zijn. Ik ben geen fascist (kan ook niet ik ben liberaal). Ik heb geen angst voor buitenlanders. Wel voor slechte mensen maar niet buitenlanders. Ik kijk niet neer op vrouwen of homo's. Ik ben gewoon een blanke hetero man. Ik hoef me niet verheven te voelen. Ik hoef niet neer te kijken op mensen om hun kleurtje of religie. Ik beoordeel mensen zoals ze zich gedragen. Wat ze zeggen.
Dus. M.a.w.
Ockhams scheermes, of als je dat liever hebt "als het praat als een..., dan is het een..." lijkt me vrij evident hier. Als mensen achter jouw rug om, of recht in je bakkus betichten van de onwelriekende zaken die je hier noemt. Nou dan denk ik eigenlijk wel, vrijwel, zeker te weten dat dit is omdat je zo bent (geworden). Wat jij daar mee doet is een ander verhaal. Keihard in de ontkenning schieten kan je doen. Maar je kan ook kijken naar wat je eigenlijk echt vindt van racisme. Xenofobie. Fascisme. Zitten daar knooppunten of verwerp je ze? Zo zitten er knooppunten. Zo kan het zijn dat je jouw toon aanpast. Doe je dat, dan zal niemand je voor nazi of wat dan ook kunnen uitmaken. Kritiek hebben op zaken en zaken haten zijn namelijk twee verschillende dingen.
@Stormageddon | 01-08-19 | 14:27: +1
@Andrew Deen | 01-08-19 | 15:44: 'Ik heb niets met GroenLinks. Ik wist niet eens dat ze een jongerenorganisatie hadden. Het is verder ook totaal niet relevant.'
Je schreef eerder dat op ver links er in mindere mate het verschijnsel echokamer is. Zie je nu de relevantie van wat ik schreef? Je hebt moeite met begrijpend lezen en logisch redeneren. Ik zie je de capaciteiten van anderen afkraken, maar ik ben zo niet onder de indruk van de jouwe.
Trouwens, elke politieke partij heeft een jeugdorganisatie. Groenlinks dus ook. Weet je dat niet eens?
En ik lees nog een links deugverhaal over racisme van je. Trouwens, heel krom opgeschreven.
Op het oorspronkelijke onderwerp, waarom je nooit voor racist etc. wordt uitgemaakt, kom je niet meer terug. Maar als je zo'n deugverhaal vertelt dan snap ik wel waarom.
Maar je bent wel eigenwijs hoor. Je accepteert het niet als je moeder voor kuthoer wordt uitgemaakt. Nou, riskant. Edgy.
@Stormageddon | 01-08-19 | 15:56: Een variant van Godwin's law: als een discussie met Andrew blijft voortduren, dan benadert de kans dat Andrew alleen maar redeneringen maakt die zo krom zijn als een hoepel 1.
@Sitting_targets | 01-08-19 | 16:19:
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend dat zoiets als "do the right" thing in sommige echokamers als iets slechts gezien wordt. Misschien moet je daar eens over nadenken.
@Sitting_targets | 01-08-19 | 16:31:
Dooddoener du jour. Gefeliciteerd!
@Andrew Deen | 01-08-19 | 16:54: Andrew, het is me nu wel duidelijk dat er wat schort aan je geestelijke gezondheid. Wellicht autisme. Draai niet helemaal door en hou je een beetje rustig. Take care man en blijf onder de mensen (niet alleen op internet).
Klopt. En internet faciliteert dit.
Dat zouden mensen zich ook eens moeten beseffen.
En wat minder achter het scherm plaatsnemen.
@Andrew Deen:
Jij zegt over mij:
"Dit persoon heeft geen seconde de moeite genomen om het artikel te vinden. (terwijl dit enorm simpel is). Had en heeft ook absoluut geen intentie om dit te lezen, laat staan begrijpen. Dus waarom moet ik mijn energie daaraan verspillen? De man (gokje) is enkel uit op ruzie maken met andersdenkenden."
Ik moet je teleurstellen. Ik heb wel degelijk gezocht naar het artikel, maar op de door jou geformuleerde onderzoeksvraag (zijn er bubbels in de samenleving waarin mensen zich opsluiten en in de echokamer belanden?) kon ik niets vinden.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 16:08:
Je bent een blanke heteroseksuele man. Dan ben je data allemaal PER DEFINITIE.
Racist, fascist, xenofoob, homofoob. Of jij dat vindt, doet er niet toe. Jij gaat er namelijk niet over. Jin valt in het hokje witte heteroseksuele man. Dan ben je PER DEFINITIE schuldig, racist, fascist en xenofoob. Nogmaals, dat is misschien geen etiketje waar jij je in thuisvoelt, of die je jezelf zou opplakken, maar jij plakt niet. En jij gaat niet over de etiketjes. Dat wordt dus voor jou gedaan. Jij hebt daar, als witte heteroseksuele man geen stem in, geen bemoeienis mee: jij gaat daar niet over. Je wordt voortdurend voor racist, fascist en xenofoob uitgemaakt omdat je een witte heteroseksuele man bent.
Het maakt niet uit of je het niet mee eens bent. En je kunt 100x roepen dat je geen racist bent, en al je zwarte vrienden opnoemen, maakt niet uit. Je hebt white privilige en je mening doet er niet toe. Idem fascist. Je kunt zeggen dat je het niet bent, heel hard zelfs... maar hoe harder je schreeuwt hoe sneller het stigma blijft hangen. “Weet je wie ook zo schreeuwde?”.
Je schijnt niet te snappen dat jij er niet over gaat. Jij bent een witte heteroseksuele man. Jij plakt de etiketjes niet. Dat heb je namelijk al 10.000 jaar gedaan. Nu zijn zij aan de beurt. Het maakt niet uit hoe jij je gedraagt, jouw hele gedrag wordt gereduceerd tot je huidskleur en je pik.
En nee, daar zit verder geen logica achter, daar gaat het niet om. Je snapt niet dat jij dagelijks wordt uitgemaakt voor racist, fascist, xenofoob en whatever, niet om wat je zegt, niet om je gedrag, om wat je doet of laat (je kunt het nooit goed doen namelijk. - Of je bent een hater, of je bent een white saviour, of je bent een useful idiot.), niet om wat je zegt of schrijft of denkt en of je het zelf ontkent, maar je bent PER DEFINITIE racist en fascist en xenofoob, omdat je een witte man bent. Het hele intersectionele SJW gedoe staat altijd in het teken van je huidskleur en je geslacht. Je wordt het genoemd. Dus als je beweert dat je nooit racist of fascist genoemd wordt, dan lieg je. Dat gebeurt namelijk dagelijks. Omdat jij in het hokje witte heteroseksuele man zit. That’s it.
Het dringt maar niet door, blijkbaar. Hoe dik is die plaat voor je kop? Misschien moet je mee op diversiteitscursus met de ambtenaren van de gemeente Amsterdam.
Dat eeuwige gezeur. Kunnen we niet eens gewoon mensen gaan opdelen in goede mensen en slechte mensen. Dat werkt al sinds het begin en werkt prima. Geouwehoer in de ruimte als je het mij vraagt. Het boeit me niet met welk volwassen mens jij loopt te flikflooien. Het boeit me niet dat je liever een meisje bent of liever een man was. Het boeit me niet dat het liefst aan gebruikte slipjes ruikt. Baat het niet schaadt het niet. Maar dat eeuwige geneuzel over identiteit. Schijt ziek word ik ervan. Je bent gewoon niet perse een goed mens als je blank, man en oud bent. Je bent geen goed mens als je toevallig homo hebt of dat je een afwijkend kleurtje of religie hebt. Je bent een goed mens als je goed doet. Geen woorden maar daden. Doe goed en ontmoet goed. Doe je slecht zal je ook slecht ontmoeten. (Karma is en blijft een teef).
Kunnen we nu verder tot de orde van de dag?
In welk van de 2 categorieën plaatsen we mensen die 364 dagen goed doen en 1 dag fout zijn?
@Promedio | 01-08-19 | 14:05:
Je bent een goed of slecht mens. Het verschil is sommige goede mensen maken domme fouten of doen slechte dingen. Intrensiek kwaadaardige mensen zijn niet in staat om goede dingen te doen. En als ze het doen is het voor de show. Voor applaus. Maar intern rot het en het stinkt.
Ik val wel enigzins over het woord "teef" hier. Bijzonder denigrerend en beledigend voor de groep boze vrouwen die je waarschijnlijk bedoelt. Beetje racistisch naar vrouwen toe ..
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:07: Wie gaat er bepalen wie goed is of slecht? Houden we daarvoor gewoon de wet aan? Na een veroordeling wordt je in het hokje 'slechte mensen' geplaatst? Zomaar wat vragen.
Nieuwe nick zo te zien?
@Beefbus | 01-08-19 | 14:10:
Een teefje is een vrouwtjes hond. De enige die hier door de mand zakt ben jij dus.
Racistisch naar vrouwen? Zijn vrouwen nu alweer een ander ras? Hemeltjelief. Ik snap er niets meer van.
Dus gewoon opdelen tussen goede en slechte mensen en verder niets. Dat is makkelijker en het werkt beter.
@R. Skickr | 01-08-19 | 14:12:
Ik denk dat we allemaal zijn begonnen met enige moreel kompas. Ik denk dat we allemaal wel weten wat de tien geboden betekenen en waarom elke vorm van overtreding daarvan je dichterbij de afgrond helpt. Als je als niet weet wat het verschil tussen goed en slecht is. Dan ben je in de afgrond gezakt. Sterkte daarmee.
Je zegt nu toch gewoon hetzelfde als Maarten?
@ScottMcBeanie | 01-08-19 | 14:31:
Nee. Ik zeg iets anders. Probeer het nog eens. Of eigenlijk liever niet. Ik heb jouw reacties al gezien en er zit weinig in. #mute
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:23: Maar dat morele kompas is bij velen dolgedraaid in deze postmoderne tijden. En vooral bij mensen die daar ambtshalve iets mee zouden moeten. Bestuurders, rechters, handhavers.
Vaak wordt slecht wordt goed als de slechterik zielig doet. Goed wordt slecht als de goede voor zichzelf of anderen opkomt.
@Janas | 01-08-19 | 14:48:
Ik ken gewoon het verschil tussen goed en slecht.
Voorbeeldje een meisje ongewild bepotelen is slecht. De aanrader daar op aanspreken is goed. Hem de hersenen inslaan om een tik op de billen van het slachtoffer is dan weer minder. Het is allemaal niet zo heel erg moeilijk.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:23: Ah religie dus. Los van deze religieuze inslag weet ik dat er situaties zijn die juist complex zijn en niet zo makkelijk te bepalen over goed of slecht zijn. Maar Jezus zal als allesweter het finale oordeel hebben ofzo.
@R. Skickr | 01-08-19 | 14:57:
De tien geboden zijn niet voorgeschreven door Jezus.
Het is gewoon een moreel kompas.
Gij zult niet moorden.
Gij zult de vrouw van uw buurman niet bevroeten.
Gij ... Etc.
Het zijn allemaal hele logische regels. Een simpel goed moreel kompas. Maar ook elders in de wereld hebben ze dat ontdekt hoor. Al eeuwen.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 15:07: Dat zeg ik ook nergens. Maar je vergeet er nog een paar:
Eer gods naam
Aanbid alleen Jehova
Eer je ouders
Onderhoud de sabbat
Lijkt mij niet echt iets om goed van kwaad mee te scheiden. Moreel kompas, prima. Maar ga weg met die eeuwenoude onzin als maatstaf te gebruiken. Je weet trouwens wel neem ik aan wie de Geboden heeft voorgeschreven?
@R. Skickr | 01-08-19 | 15:12:
Ik ben niet religieus. Maar ik weet wel waarom de zeven doodzonden doodzonden zijn. Ik zal ze voor je oplezen.
Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
Avaritia (hebzucht - gierigheid)
Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid, afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" )
Nu leg deze zonden eens naast een kwaadaardig mens. Ik noem een Donald Trump.
IJdelheid - CHECK
Gierigheid - CHECK
Lust - CHECK
Afgunst - CHECK
Gulzigheid - CHECK
Woede/wraak - CHECK
Luiheid - CHECK
Zie je, het is niet zo lastig. Het is gemakkelijk zelfs. Wees niet ijdel, wees niet gierig, wees niet lustig, wees niet afgunstig, wees niet gulzig, weest niet haatvol, wees niet lui.
Of vind jij 1 of meer van deze "kwaliteiten" (die een Trump dus allemaal bezit) verdedigbaar?
@Andrew Deen | 01-08-19 | 15:50: ineens heel ander verhaal dit. Van de 10 geboden naar 7 doodzondes, beide mooie films maar dat terzijde. Invalshoek vanuit Trump vind ik verrassend. Als je met gierig bedoelt dat hij miljoenen aan liefdadigheid geeft dan vind ik dat zeker verdedigbaar. Je komt op mij zelf erg ijdel, lui en afgunstig over na je laatste reactie. Voor iemand met jouw intelligentie is het niet zo lastig (ijdel), je noemt Donald Trump maar onderbouwt niet waarom hij zondig is (lui), je komt nogal boos over en betrekt een persoon erbij die volgens jou niet de juiste kwaliteiten heeft maar meer heeft bereikt dan jij (afgunst). Misschien kick je hierop gezien je andere berichten (lust). Misschien zou de kerk juist goed voor je zijn in jouw geval.
@R. Skickr | 01-08-19 | 16:25:
Als jij niet lui was dan had je dat geweten.
"Als je met gierig bedoelt dat hij miljoenen aan liefdadigheid geeft dan vind ik dat zeker verdedigbaar."
Nope.
www.theguardian.com/us-news/2018/dec/...
IJdel? Moi? Nope.
Donald Trump lui? Ja zeker. Het enige waar Donald zijn bed voor uitkomt is Donald. Hij spendeerde tenminste 1/3 van zijn "presidentschap" a raison 3 miljoen USD per dag in zijn resorts om te golfen en vakantie te vieren. Dit zijn gewoon aantoonbare feiten. Zijn dag ziet er steevast alsvolgt uit. "executive time" - Op Twitter spelen en Fox News kijken. Lunchen met "iemand" en dat is het.
Het is niets nieuws Trump is altijd al lui geweest. Hij is de verlichaming van de hoofdzonden.
@R. Skickr | 01-08-19 | 16:25: Lachen. Jij bent de echte trollenkoning. Drijfzandautist Andrew krijgt bijna een beroerte. Respect.
DKS, ga ajb eens wat vaker de liefde bedrijven. "I have only one sin".
@Andrew Deen | 01-08-19 | 16:51:
Leuk die links. Bijna alle aanvallen op Trump zijn uiteindelijk gebakken lucht ingegeven door de sore losers, de democraten. Over afgunst gesproken. De feiten die je noemt over zijn dagindeling zijn subjectief. Het zegt niks over het effect of over hoe het zich verhoudt tot andere presidenten. Heb je daar ook cijfers van? Op Twitter komt hij op mij niet lui over. Ik ben het niet met alles eens maar hij lijkt me een oprecht persoon op een aantal vlakken en zéker niet lui.
En dan de vaste reacties "ja jij bent blanke man met alleen maar privileges".
Ja, het privilege om verplicht te moeten werken en belasting af te staan.
Het privilege om ongeneerd voor racist uitgemaakt te mogen worden.
Het privilege om in bijna elke personeelsadvertentie te lezen dat iemand uit een minderheidsgroep de voorkeur heeft.
Joehoe!
Man, blank en hetero hier!
Het bevalt me prima. Ik wil niet ruilen met een vrouw of een neger. Niemand maakt mij ooit uit voor racist. Zeer waarschijnlijk omdat ik geen racist ben en geen racistische dingen zeg.
Als je blank man en hetero bent en jouw leven zuigt stierenballen dan zal dat zeer waarschijnlijk aan jezelf liggen. Het is namelijk erg lastig om te falen in het leven als je blank, man en hetero bent. Daar moet je echt zaken voor verkloten.
En als mensen je uitmaken voor racist dan is dat waarschijnlijk omdat je iets niet snapt. En dan ben ik liefjes.
@Andrew Deen | 01-08-19 | 14:01: dit dus, nog nooit voor racist uitgemaakt, en ik woon in de randstad. Zal wel komen omdat ik daar niks mee heb.
Maar goed, ik voel me ook niet aangeproken als het over blanke racisten gaat. Als je dat wel hebt, dan kan je ook eens kijken waarom.
@menage | 01-08-19 | 14:13:
Dat dus.
@Andrew Deen&menage: Super jongens, jullie deugen, en hard ook.
@ScottMcBeanie | 01-08-19 | 14:30: precies het omgekeerde, jij maakt er een probleem van. En dan gaan lopen janken dat anderen normaal door het leven gaan.
Respect voor Maarten.
En tegen al die linkse azijnzeikerds zeg ik kappen met die onzin en ga eens gewoon aan het werk alhoewel dat niet mee zal vallen met al die ingewikkelde namen die ze verzinnen voor doodgewone kutbaantjes.
Oudje alweer van Maarten.. Stond vorige week al op LinkedIn.. Ik tip de redactie sowieso niet meer. Hoor je niets meer van totdat een week of 2 later iemand het eens door heeft en verschijnt er plotsklaps oud nieuws.. Ook dit bericht is al een dag of 6 oud. Het schompus dus.
Losser.
"Hé! Daar zouden ze een salade van moeten maken..:
Arme man. Er zouden meer mensen gerecruteerd moeten worden uit Losser en omstreken want in de Republiek Amsterdam zijn ze bij de eerste zin al gestopt met lezen. Of is dat ook positieve discriminatie?
Gelijke behandeling bestaat al 20 jaar niet meer.
Wacht maar tot je veertig bent Maarten! Dan zal je begrijpen wat ze bedoelen.
We zijn op alle fronten zover met elkaar doorgeschoten dat een normale en eigenlijk volstrekt logische en nietszeggende post als van deze Maarten ddodgeanalyseerd en als iets heel bijzonders beschouwd wordt door social mediagestoorden en verslaafden. Mensen wier wereldje niet groter is dan doorlopend meninkjes of eigenwanen delen via allerlei kanalen in de veronderstelling dat ze relevant zijn.
Maarten vertolkt hier gewoon de gedachte van de 90% van de Nederlandse bevolking die niet sociopaat is.
Duidelijke taal, daar houden veel mensen niet van.
Bijzondere ambtenaar wel. Die verdient een UNESCO erfgoed status.
Hulde voor Maarten Keppels. Laten we hopen dat we uiteindelijk een politieorganisatie hebben waar artikel 1 van de grondwet weer geldt. Zonder geouwehoer over diversiteit en iftars.
Het gelijkheidsbeginsel gaat er uiteraard niet over dat iedereen gelijk is (want dat is aperte nonsens) maar dat iedereen gelijk is voor de wet, d.w.z. dat Vrouwe Justitia officieel een blinddoek draagt (officieus is een ander verhaal). Het beginsel geldt zelfs niet voor de wetgéver zoals iedereen kan bevestigen die wel eens geprobeerd heeft om op zijn 35ste een AOW-uitkering aan te vragen.
En dan het benoemen van groepen en het plakken van stickers. Dat is in goed Nederlands ‘hard wired’ in ons brein (en van andere soorten) en da’s maar goed ook. Hierdoor herkennen we ongeacht exacte vorm en kleur de categorieën ‘broccoli’ (kun je eten) en ‘hondenpoep’ (niet) en dat mechanisme is fundamenteel in de biologie. Op basis van dat zelfde mechanisme hebben we een eerste oordeel bij de categorie ‘vrouw’, ‘Marokkaan’, ‘Hell’s Angel’, ‘stratenmaker’ en ga zo maar door. Sinds het doorgeslagen individualisme van de afgelopen decennia mag dat ineens niet meer maar maatschappelijke trends zijn vooralsnog weinig succesvol in het bijsturen van biologie (bedenk maar eens hoe weinig mannen een kind krijgen ondanks de vermeende gelijkheid). In dat licht is positieve discriminatie uiteraard helemaal tegennatuurlijk want die vooroordelen bij allerlei groepen zijn niet uit een dikke duim gezogen maar een ervaringsfeit. En dat is dan ook het enige dat wat mij betreft klopt aan het betoog van Keppels.
Deze zinsnede wil ik graag voordragen als quote van de dag:
"maatschappelijke trends zijn vooralsnog weinig succesvol in het bijsturen van biologie"
+1
Deze meneer spreekt met zo veel gezond verstand dat het gewoon wachten is tot hij wordt uitgefaseerd.
Daar ga je maarten. Helaas. Les 1, probeer je mening voor je te houden als je als ondergeschikte op een extreem grote schopstoel zit.
Thierry, doe die man eens recruiten. Heb je meer aan dan Henkie O.
Ik probeer mijn contacten met de overheid tot een minimum te beperken, maar helemaal lukt niet.
En dan krijg je te maken met medewerkers die hun baan te danken hebben een quota’s, percentages en positieve discriminatie.
Dat bij het paspoort vernieuwen die ene ambtenaar 3 keer zo snel is als de andere ambtenaar.
Of dat je bij de gemeentebelastingen iets een paar keer moet uitleggen in Jip en Janneke taal en dat ze het dan nog niet begrijpen en je dan doorverbinden naar hun chef.
Thierry zou Maarten promoveren.
Registratie van afkomst vind ik bij de opsporingskant dan wel weer heel nuttig, aangezien je dan bepaalde patronen kan zien die er anders niet zijn. Hopelijk mag dat nog wel?
Registreren mag volgens mij wel, maar daadwerkelijk jonge lichtgetinte gasten in een veel te dure auto staande houden omdat dit verdacht is, mag dan weer niet want is rasies!
"Verlieskundige bij herberg Rouwkracht"
"Idealistische, betrokken wereldverbeteraar met passie voor politiek en maatschappij"
"Yoga teacher, physiotherapy and functional medicine student, MA intercultural communication"
"Docent slim & effectief coachen met opstellingen op tafel. Publicist. Influencer. Spreker gelijkwaardige relaties. "
Tsja ...
En als je het niet met ze eens bent, ben je een paternalistische witte man die misogyn gedrag vertoont.
Dus niet de inhoud, maar op de man spelen (letterlijk). Typisch zweefteef gedrag, nutteloos volk.
@TeeJee | 01-08-19 | 13:45: Penisnijd.
@TeeJee | 01-08-19 | 13:45:
Het gaat meestal om vrouwen in de zielihgheidssector die de lange tenen van hun clientele overnemen. Een soort extreme vorm van emphatie waarbij ook nog projectie van het vijandsbeeld op een willekeurig persoon speelt, in dit geval een blanke man van een jaar of 40.
Een waarheid als een koe. Helaas tegen dovemansoren. Past niet in het ideale slachtofferbeeld van links.
Ok, die is dus zijn baan kwijt.
Ik kan de Arabische en de Turkse vertaling negens vinden.
Niet van toepassing. Enkel in de bijstands- en gerechtelijke formulieren.
Is er ook een manier om die comments te lezen zonder LI-account?
Maarten Keppels heeft het duidelijk niet begrepen en is met zijn standpunt de posterboy geworden van Groot Hamassink's white privilege en institutioneel racismebestrijdingscampagne.
Toont met zijn uitlatingen de relevantie en noodzakelijkheid van intersectionaliteit aan.
Akerboom zal wel hete tranen wenen en de voormalige politieadviseuse Elatik rent hysterisch roepend rond.
Dat Maarten gewoonweg gelijk heeft is verder niet belangrijk, hoop dat zijn collega's hem steunen want het zou mij niets verbazen als hij binnenkort op het matje moet komen en gedwongen wordt om zijn uitlatingen publiekelijk in te trekken of gedwongen wordt om geen uitlatingen meer te doen.
Vraag me wel af, dat als dat zijn overtuiging is, hoe hij bij de huidige politie-organisatie kan functioneren omdat het er toch sterk op lijkt dat er doelbewust gerommeld wordt met vaardigheden, kwaliteit en geschiktheid er gediscrimineerd wordt om koste wat kost aan een deugend onbewezen maakbaarheidsideaal te voldoen die de effectiviteit en acceptatie (zowel binnen als buiten) van de organisatie aantast.
E.e.a. staat haaks op Maartens eign overtuiging.
"Stop dus óók met ‘positieve discriminatie’. Meet met dezelfde maat en zoek voor ieder team de juiste persoon. Werk niet met quota’s, percentages van doelgroepen of registratie van afkomst. Dat werkt alleen maar polariserend en zet mensen tegen elkaar op. Met alle gevolgen van dien. Binnen én buiten de politie."
De comments laten toch wel zien dat hij gelijk heeft dan of niet?
Maarten is binnenkort ontslagen of weggepromoveerd naar een buitenwijk van stadskanaal als wijkagent ofzo...
Of beveiliger op de lijnbus Emen - Ter Apel.
Geweldig! Ook de reacties zijn schitterend. Bijna zonder uitzondering blanke vrouwen van 25 tot 40 die tekeer gaan tegen Maarten. Je kunt een heel social mapping project maken van die meisjes met het white saviour complex. De bio’s van de wijven zegt ook alles. En de weinige mensen met huidskleurtje die reageren zijn het vaak met Maarten eens.
Mijn vingers jeuken eigenlijk om al die blanke millennial- en hipsterkutjes op hun eigen intrinsieke racisme te wijzen met hun helper whitey gedrag, maar ja... LinkedIn. Dan je sta je er meteen zo gekleurd op... kweenie of mijn professionele netwerk daarop zit te wachten. Of liever: ik weet het wel. Doen ze niet.
die emancipatie he, die is te ver doorgeschoten.... en het onderwijs mag ook op de schop.
Groenlinks = lelieblank. Als Groenlinks 'divers' is dan praten we weer verder.
De 'welkom in mijn land' zangeresjes, dat soort types ja.
Lekker laten lullen, ze falen vanzelf in het professionele leven.
Rationeel denken is veel vrouwen niet gegeven. Meestal (!!!!) handelen ze vanuit emotie. Maar ja, daar zijn het vrouwen voor.
Allemaal GL & D66 achtige eenvrouwszaakjes in de slachtoffersector, waarschijnlijk levende van subsidies of een marginaal overheidscontractje). Wat een armoede allemaal.
Zat tijdje geleden iets te lezen over Afrikaanse vrouwen die al die blanke kutjes van 25 die iets goeds willen doen in een weeshuis in Afrika compleet zat zijn.
Omdat ze veelal daar de Afrikaantjes wel even paar maandjes gaan vertellen hoe het moet om vervolgens nadat ze een band opgebouwd te hebben weer te verdwijnen,
Blanke bakvisjes maken meer kapot dan ieder lief is.
@Barkruk2 | 01-08-19 | 14:02: Waar het om gaat, dit staat supervet op je CV wanneer aan de slag wil in de zieligheidsindustrie. Dit soort mensen geeft alleen om zichzelf en dat denken ze dan te camoufleren met hun zgn. wereldverbetergedrag ergens in donker Afrika. En wat die superieure houding betreft; zo zijn ze diep van binnen heus niet , dat is allemaal de schuld van de blanke, hetero man met een baan.
Goed dat hij dit ook openbaart, nu kan de politie hem niet zomaar ontslaan (want ik denk dat hij door zijn eerlijke en terechte betoog zichzelf in een lastig parket heeft gewerkt).
Domme, domme, oliedomme Maarten. Snapt na al die jaren nog steeds niet dat je capaciteiten ondergeschikt zijn aan wie je kent, waar je vandaan komt en hoe hard je schreeuwt dat je achtergesteld wordt.
Denk dat die zijn promotie de komende 5 jaar wel kan vergeten.
De kennis economie: wie zijn je kennissen
@kindapaas | 01-08-19 | 14:20:
Da's een hele mooie, die houden we erin.
De linkse knokploegen zijn in actie gekomen. De Spaanse inquisitie van onze tijd. Op jacht naar ketters.
Klinkt leuk, het verhaaltje van Maarten. Maar als je akkoord gaat met een functienaam "Procesverbeteraar Instroom Politie" dan ben je toch niet helemaal wijs zelf ook.
Akkoord. Maar groot-inquisiteur is ook zo'n beladen functie-titel.
Dan ben je dus PIS.
Hij had ook " Procesverbeteraar Instroom Moslims " kunnen zijn, kan die nou wel op zijn blanke buik schrijven.
Lees het nog eens. Wat begrijp je niet? Of laat ik vragen: wat begrijp je wel? Ik vermoed dat lijstje veel korter is.
Wat een geouwehoer op een stokkie.
Kom net terug uit Afrika. Dat hokjesdenken heeft wel mijn leven gered. Ze gaf alle gelijken net zo veel kans en sympathie. Het krokodillen aaien heeft ze helaas niet overleefd.
En daarom zijn vooroordelen aan de hand van groepskenmerken zo verstandig. Ja, die andere krokodillen beten niet, ik weet het...
Nogal dom van je, om de mening van 'GS' gelijk te schakelen aan een artikel van een enkele GS-redacteur.
Dat is nou net het punt van GeenStijl; er is geen redactie-lijn, er is geen opgelegde wijze van schrijven, of opgelegde mening die koste wat het kost gevolgd moet worden.
Als je dat al niet begrijpt; wat doe je hier dan.
@Premier Trutte | 01-08-19 | 13:39: Maar ik ga rendieren aaien, als ik ze kan inhalen.
Ik ben het eens met xa4vier. Het registreren van bepaalde kenmerken is hard nodig om in het debat bepaalde dingen te bewijzen. Het is geen discriminatie als je cijfers erbij pakt.
Registreren dat een papenheimer uit Papenheim komt is wat anders dan de vacature bij voorkeur geven aan papenheimers.
Gegevens van afkomst noteren, ik hou er niet van (want de krieg), maar je moet wel weten welke papenheimers je aan boord hebt.
De Pliesie zegt: "Laten we iedereen gaan beoordelen op individuele kwaliteiten"
groepsdier zegt: "doen alsof iedereen gelijk is"
Groepsdieren zijn dom en hypocriet, allemaal.
Het gaat niet om registraties maar om beslissingen waarbij rekening wordt gehouden met irrelevante factoren
Volgens mij gaat het ene over door de overheid gestuurd beleid en / of geklaag van zgn. "slachtoffers" en het andere over het benoemen van de eigenschappen van deelnemers aan bepaald gedrag zonder actief gestuurd beleid. Ik zie daar best een groot verschil.
Maarten heeft een hypotheek, en de mening die daarop aansluit.
Geldt ook voor een heleboel van zijn criticasters. Hoe maak je carriere? Beetje meelullen over diversiteit en inclusie. En ketter Maarten affakkelen. Daar krijg je profiel van.
Eindelijk iemand de pijp aan de juiste maarten gegeven ofzo ?
Goedzo Maarten. Je hebt 100% gelijk.
Wetende hoe de Nederlandse overheid omgaat met`eerlijk en goed personeel vrees ik dat Maarten binnenkort promoveert tot wachtcommandant van het magazijn "omkeer-archief niet afgehandelde aangiftes" .
De papierversnipperaar dus.
Maarten kan een andere baan gaan zoeken.
Dit kan je alleen nog hardop zeggen vanuit Twente of nog verder.
Ik denk dat Maarten zomaar heeft ervaren dat quotum-personen een organisatie kan schaden.
Even kijken bij de felle en valse reacties, wat voor types dat zijn. Ach kijk, grotendeels knuffelaars die hun geld verdienen aan minderheden en zieligheid. Ja, dan is het niet zo vreemd dat ze zo reageren; hun hele leven bestaat uit stickertjes plakken en discrimineren voor het eigen belang.
Wat heb ik toch een hekel aan die zieligheidsindustrie. Verschrikkelijk volk.
Inderdaad, zo voorspelbaar allemaal weer. Probleem is dat ons land behoorlijk vol zit met mensen met dit soort fundamentalistische overtuigingen helaas.
Het blijft een woudt.
Ik zou willen dat ze deze meneer eindbaas van de politie maakte...
Maarten wordt door de politiek commissaris politie binnenkort ofwel naar de achteruitgang verwezen danwel weggepromoveerd naargelang ontstane commotie.
'commotie' > [liever] > 'beroering'
De goede man heeft gelijk.Kijk om je heen en je durft niets te zeggen.Ze hebben overal hokjes voor.
Maarten zegt wat velen voelen, maar is wel erg naïef als hij gelooft dat hij als "procesverbeteraar instroom" in de praktijk zou kunnen gaan brengen wat hij voorstaat. Blijkt ook wel uit het feit dat hij warempel schrikt van de kennelijk felle reacties op zijn al te enthousiaste plempsel.
Sterkte Maarten, als ik jou was zou ik alvast uitkijken naar een andere baan.
Dit gaat hem inderdaad niet worden, zolang je zo naïef en onrealistische kijk op de werkelijke wereld hebt. Daardoor zitten we al met de gebakken peren!
Wat jammer dat er al mensen zijn die de moed hebben opgegeven. Ik wens deze man nog heel veel jaren in deze functie. Blij dat er nog mensen met gezond verstand werken die ook dat gezonde verstand nog naar buiten durven te brengen. Het begin van positieve verandering!!1!
.. o jee, een rijksambtenaar in functie die met de wet in de hand gezond verstand praat.
Daarover zal de korpschef hem nog wel hartig willen toespreken. Dit is minimaal racisme of anders wel het nieuwere "hatespeach".
Is voor dat laatste al een wetenschappelijke vertaling en wettelijke onderbouwing ontworpen door onze universiteiten! Dat is hoog nodig om te voorkomen dat volgens de wet werken van ambtenaren weer in opkomst geraakt.
'hatespeach' > 'haatspraak' ??
De beruchte Haatperzik, wie is er niet bekend mee.
SJW reactie: Waarom mogen vrouwen in boerka dan niet bij de politie?
De kleermaker werkt aan het ontwerp voor de politie-boerka.
Maar dat is nog niet klaar.
Maarten Keppels. Iemand die het leven snapt. Maar waarvan je ook weet dat ie overschreeuwt gaat worden door hordes valse, linkse activisten.
Hij verweerd zich tot nu toe aardig.
1x Losser,
De rest losers
Kijk! Precies wat ik wilde zeggen maar dan met humor. Chapeau!
Agenten discrimineren mensen die per ongeluk een foutje maken. Steeldieven zijn het.
Oprotten dus. Je kunt ook een andere baan zoeken in plaats dat je 'fout na de oorlog' bent.
En niemand is gelijk. Gelukkig.
Ja want al die 62.000 man zijn heel de dag alleen maar boetes aan het uitschrijven... Maar het is dezelfde Politie man/vrouw die je kind het leven redden omdat hij / zij als eerste ter plaatse is bij een ernstig verkeersongeluk bijvoorbeeld. Denk eens na man.
@Mr Moore | 01-08-19 | 13:46: Zoals hij zelf zegt/wil... voor mij zijn ze allemaal gelijk. Ik volg slechts een order op.
@Premier Trutte | 01-08-19 | 15:23:
Dat lees ik nergens...
Wat een weldaad zoveel common sence.
Het probleem met common sense is dat het al lang niet meer common is.
Dus gaan wij dat common maar weer eens terugbrengen in 'common sence'!
Ouderwetsch verzet, hij durft!
Dat dus......... al dat gelul over diversiteit, afkomst, kleur, religie.......... gaat helemaal nergens over, uiteindelijk moet je gewoon een klus klaren!
Kappen met die tenenkrommende kul!!
Te vrezen valt dat de heer Keppels een lastig functioneringsgesprek krijgt aangekondigd binnenkort.
Gelukkig schreef hij het op, ipv zich alleen erover uit te spreken.
Dan was hij meer een procesverbaalverbeteraar ...
Helaas, de realiteit is, dat sommige mensen meer gelijk zijn dan anderen.
Maarten for president:-)
For MP zelfs, die kwakzalver die er nu zit mag wel eens opzouten.
Je bedoelt:
Dag Maarten, het was leuk je (niet) gekend te hebben. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan na je ontslag wegens fascistische uitingen.
@JL: sommige mensen zien ook overal fascisme in... So sad...
@GWB | 01-08-19 | 13:38: Voor de goede orde, ik vind dat Maarten overschot van gelijk heeft. Helaas voor hem zullen zijn superieuren en politici daar anders over denken. Zomaar een beetje positieve discriminatie van transgender gehandicapte islamitische negers in twijfel trekken, dat komt je in NL op ontslag te staan. En dan is fascisme is de gemakkelijkste stok om iemand mee te slaan.
REAGEER OOK