Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. 020-Noord heeft niks aan Noord/Zuidlijn

Prestigeproject gemeente blijkt pure DISKRIMINAASIE

Hoofdstedelijke malaise die symbool staat voor zoveel initiatieven van bestuurders die denken dat ze Gods Geschenk aan het Gemene Volk zijn. Inwoners van Amsterdam-Noord (het enige gedeelte van die stad waar nog Echte Mensen wonen, red.) zijn namelijk helemaal niet blij met de Noord/Zuidlijn van Geert Dales, die je geen metro oplichter mag noemen. "Uit het onderzoek van Motivacton blijkt dat veel inwoners van Noord, de groep die in de praktijk het meest gebruikmaakt van de Noord/Zuidlijn, langere reistijden (46 procent) hebben en sinds de nieuwe metro meer geld kwijt zijn aan reizen (41 procent)."  Applausje voor jezelf Amsterdam. Het kost 3,1 miljard, maar dan heb je ook helemaal niets.

Reaguursels

Inloggen

En français :"Metro, boulot, dodo".

cat22 | 16-07-19 | 11:22

We hebben nu 2 stations in Noord.
En vóór de NZ-lijn hadden we 1000 bushaltes, waarvan er 850 zijn opgeheven.
Plus de nodige buslijnen zijn foetsie.
Das logisch.

Stoned Hengst | 16-07-19 | 08:15

De noordzuidlijn word misschien pas rendabel zodra de stations schiphol, hoofddorp nieuw vennep sassenheim leiden de vink voorschoten mariahoeve laan van NOI vanaf Den Haag centraal worden aangesloten op het bestaande metro netwerk... misschien.

Haatejaculaat | 16-07-19 | 07:57

Het gaat erom dat mensen makkelijker en sneller in Noord kunnen komen, niet andersom.

Henk5 | 16-07-19 | 00:09

Hahahahaha echt heerlijk dit. 020.... Vooral doorgaan alsjeblieft. Totdat er niets meer overblijft

SicSeb | 15-07-19 | 22:34 | 1

Wat een domme reactie. Stuitend, je gebrek aan intelligentie.

Von Knarrenstein | 16-07-19 | 02:31

Ik weet dat ik mee moet betalen, maar ik heb gelukkig nog heel veel eigenwaarde. Mijn stem zal Nooit meer naar zulk tuig gaan!!

brandewijntje | 15-07-19 | 21:56 | 1

Ooit wel dus. Foei!

SicSeb | 15-07-19 | 22:35

Hoe krijgen ze dat voor mekaar? De verbinding met Noord had nu het enige voordeel moeten zijn.
Voor de rest heb je er niet zoveel aan. Op een groot deel van het traject loopt nl. -evenwijdig aan deze lijn- die andere metro op enige honderden meters afstand. Die overigens grotendeels naast of onder een spoorlijn loopt (die er al lag voor die metro) en dus ook overbodig is. En waar ze een groot deel van de binnenstad voor hebben afgebroken.

6638-12345 | 15-07-19 | 21:07

De uitzondering maakt het nieuws, I get it. Maar het luidkeels roepen op basis van kleine percentages / minderheden wekt bij mjj af en toe eikenprocessierupsachtige bultjes op. Draaien we de cijfers om, staat er gewoon: 54% geen langere reistijd, 59% niet meer (of misschien zelfs wel minder) geld kwijt. Van de Noorderlingen vindt 61% de situatie niet verslechterd of misschien wel verbeterd, 77% klaagt niet over slechte aansluitingen en 74% vindt de stations aan de overkant van het IJ niet onveilig. Zo. Niks aan de hand mensen. Behalve dat dit het gat op pagina 9 van het Parool niet had kunnen vullen. Je moet toch wat als krant..

Dampende_aardappel | 15-07-19 | 20:41 | 1

Jij snapt het duidelijk niet. 100% van de OV-gebruikers heeft 46% meer reistijd nodig dan voorheen om hetzelfde traject af te leggen en dat kost 41% meer geld dan voorheen.

Robin Hood | 16-07-19 | 07:12

Ik woon in amsterdam zuid. voor mij is het een pracht die noord zuidlijn.

Schepvogel | 15-07-19 | 20:39

Oh god, weer zo'n artikel waar al die simpele strontboeren weer losgaan op Amsterdam & Amsterdammers, zo ontzettend sneu.

Wienerschnitzel mit | 15-07-19 | 20:06 | 3

Daar is Amsterdam voor uitgevonden om lekker op te schijten.

captain-caveman | 15-07-19 | 21:41

Inderdaad, en dan ook nog de cijfers verkeerd interpreteren. Of bewust, dat eerder, eigenlijk.

Von Knarrenstein | 16-07-19 | 02:20

Amsterdam, de stad met de meeste soorten OV ter wereld.

Swoop | 15-07-19 | 19:36

Voor een zweeftrein vanuit de randstad naar Groningen was geen geld. Want stel dat je in no time naar je grote huis in Groningen op eigen grond kan reizen. De manische onroerend goed markt (Bernhard) zou instorten.

DoctahDie | 15-07-19 | 19:28 | 1

Het ging om een treinverbinding van de randstad naar Groningen. Drachten had ook een station kunnen krijgen, had heel veel verkeer kunnen schelen op de A7. Maar ja..., die verrekte Hans Alders met z'n veel te dure zweeftrein. Zette hij vol op in, werd afgeketst want te duur en nu ligt er helemaal niets.

Quib | 15-07-19 | 22:21

De lijn is pas interessant wanneer die is doorgetrokken naar Schiphol. Wanneer dat ook klaar is zul je niemand meer horen klagen.

Jan, Leiden | 15-07-19 | 19:13 | 2

Hoe lang zal dat gaan duren denk je?

Historicuck_Han | 15-07-19 | 19:26

De Noord-Zuidlijn is een toonbeeld van democratisch falen, of zo u wilt, illustreert op pijnlijke wijze dat Nederland nog geen volwaardige democratie is. Bij het referendum over de Noord-Zuidlijn stemde 64,8% tegen. En dat was dan alleen nog in Amsterdam, waar de meeste baten terecht komen terwijl het budget grotendeels door belastingbetalers uit heel het land is opgehoest.

Dr. Vigilante | 15-07-19 | 17:59

Geen metro oplichter, maar wel een beetje raar

TDB | 15-07-19 | 17:54

Laat die Amsterdammers maar lekker betalen. ze krijgen om de 2 jaar een stem biljet in de bus en nog gaan ze op die lui stemmen die lekker met hun beurs zwaait. Wie niet horen wil moet maar voelen. Ik heb er geen medelijden mee!

brandewijntje | 15-07-19 | 17:52 | 2

Gelukkig heeft het rijk er niet ook 2,1 miljard guldens ingepompt.

TDB | 15-07-19 | 17:56

Die Amsterdammers (= bestuurders) laten hun rekeningen betalen door her rijk dus jij betaalt ook mee aan dit soort megaflops.....

Blonde Nel | 15-07-19 | 18:41

Ik vraag me soms af of we de hele randstad niet beter vanaf nul opnieuw kunnen opbouwen, met een strak vierkant stratenplan zoals in New York. Maak het ontwerp zodanig dat er meteen voldaan wordt aan de third-millenium demands voor wat betreft transport en logistiek. Om vooorbereid te zijn op de komende zeespiegelstijging ten gevolge van de natuurlijke klimaatverandering zouden we deze randstad 2.0 bijvoorbeeld op hoger-gelegen gebied in Brabant kunnen bouwen. Of daar nou varkens wonen of Amsterdammers, dat maakt toch niet zoveel uit.

lekgoot | 15-07-19 | 17:50 | 4

Nee. Gewoon, nee.

Brabeaulander | 15-07-19 | 18:23

Liever varkens, die meuren niet zo

Tsjernodebiel | 15-07-19 | 19:37

Poten af van Brabant. Blijven jullie maar lekker boven de sloot

SicSeb | 15-07-19 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam bezoeken is behoorlijk duur
En ‘n automobilist kijkt heel erg zuur
Als hij dertig euro mag aftikken
Ja, dat is behoorlijk schrikken
Want schoenen kopen kost toch drie uur

Na ’t winkelen nog ‘n drankje besteld
En getuige geweest van straatgeweld
Zo tikte de klok maar door
En daar betaal je flink voor
Ook nog even naar het toilet gesneld

De nieuwe metro biedt weinig soelaas
Dus drie miljard weggegooid, helaas
En Annabel maar vitten…
Maar ’t bestuur blijft zitten
Op die ene na zijn ze allemaal dwaas

Angélica de Sancé | 15-07-19 | 17:39 | 2

Al vast aan het oefenen voor sinterklaas?

SterF... | 15-07-19 | 18:10

Echt een mooie limmerick.
Taaltechnisch in orde, maar vooral ook inhoudelijk correct.
Merci.

Stoned Hengst | 16-07-19 | 08:12

Ja duh. Nz lijn is alleen gunstig als je er naast woont, maar de rest moet er gewoon met de bus heen, waarvan het merendeel geschrapt is.

marrretje | 15-07-19 | 17:35

De oplossing is doortrekken naar Groningen en bakken geld er tegenaan smijten.
Maak er een goederenlijn van.

Ruimedenker | 15-07-19 | 17:30 | 2

Zodat Amsterdammers binnen driekwartier in Groningen zijn?! Nee, niet graag!

Mogwai | 15-07-19 | 19:17

Altijd in de derde persoon praten/schrijven: dus....

"ik heb gehoord dat Geert Dales een corrupte incompetente metro oplichter is"

litebyte | 15-07-19 | 17:28

Om het te financieren is bus 33 afgeschaft zodat de rest van noord van een afstandje kan kijken hoe de metro leeg voorbij vliegt.
Maar waarom reageer ik met dat sexisme van GS de laatste tijd man man man. Ik wil me 5 euro terug.

zazkia | 15-07-19 | 17:22

Om te zorgen dat de metro een succes wordt rijden de bussen niet meer door naar het centraal station maar stoppen ze in Noord bij een metrostation. Anders zouden alle passagiers in de bus blijven zitten en zou niemand de metro pakken.
De metro wordt wel als verkoopargument gebruikt om huizen in Noord te verkopen. “Slecht een rit met de metro van Amsterdam verwijderd” (maar dan woon je nog steeds in Noord)

Osdorpertje | 15-07-19 | 17:08 | 1

De N-Z Lijn zou ook oh zo goed voor alle ondernemers zijn die rond de stations (in de stad) zitten
en dat blijft het stads'bestuur' nog steeds volhouden
Praat met die winkeliers en er is geen enkele toename van bezoekers waargenomen
De gebruikelijke combinatie van wensdenken en leugens vanuit de Stopera om al hun projecten als eclatant succes te verkopen

Tobi | 15-07-19 | 17:15

Hmmm... geflatteerd verhaal. Typisch weer dat de NZ-lijn behalve door een vervoersbril ook door een maatschappelijke bril bekeken moet worden en die bril stemt niet vrolijk. Zal wel, maar zolang we de bezettingsgraad van de NZ-lijn niet weten, kunnen we niet concluderen dat het project mislukt is. Stel je eens voor dat al die huidige gebruikers gebruik zouden maken van bovengronds vervoer. Nou, daar zou lang niet iedereen gelukkig mee zijn.
Veel ernstiger lijkt mij het debacle rond de afvalverwerkingsinstallatie van Amsterdam. Het paradepaardje van de zelfbenoemde voorbeeldstad qua afvalverwerking en energie-opwekking staat op omvallen vanwege zoiets simpels als... achterstallig onderhoud! Er moeten werkelijk honderden miljoenen euro's bij. De Amsterdammers gaan daar zeker de gevolgen van merken in gestegen gemeentelijke lasten.
Tsja, wat wil je met een stadsbestuur met een grote waffel? Een bestuur dat de hoogste prioriteit geeft aan de huisvesting van kansloze illegalen en ongedocumenteerden, bakken met geld pompt in eveneens kansloze projecten om witte en zwarte scholen tegen te gaan. Het gedonder rond de afvalcentrale toont eens te meer aan dat de Amsterdamse politiek zijn prioriteiten goed op orde heeft....

Amsterdamsko | 15-07-19 | 17:05 | 4

@Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:51: Ja precies. Het is jammer dat ze niet meteen ook oost west hebben aangelegd. Maar verder is het prima om wat metro uit te breiden.

En voor alle provincialen die over 020 gaza en zo praten. Kom eens kijken, zou ik zeggen. Er is echt een indrukwekkende schaalvergroting aan de gang in Amsterdam. Het kleinburgerlijk juk is op plekken echt afgegooid. Mooi man.

Dr_Prepper | 15-07-19 | 20:20

020 Gaza is nieuw west de no-go zone voor de blanke mens.

voldemort | 15-07-19 | 21:20

@Dr_Prepper | 15-07-19 | 20:20:
Misschien hebben jullie gelijk maar ik kan de actuele bezettingsgraad nergens terugvinden. Wel had ik een tijd geleden gelezen dat die wel goed was.
Op dit punt zijn we het waarschijnlijk met elkaar eens. Echter: geen idee wat je bedoelt met de indrukwekkende schaalvergroting.

Amsterdamsko | 15-07-19 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Was Geert Dales eigenlijk wel uitgenodigd bij de opening?

Likmereep | 15-07-19 | 17:00 | 1

Ja!

Amsterdamsko | 15-07-19 | 17:05

“Dan heb je helemaal niks” en dat klopt, voor dat geld hebben ze niet eens een extra buis voor voetgangers en fietsers aangelegd. Compleet gemiste kans

Terugkruizen | 15-07-19 | 16:53 | 1

Daar varen toch pontjes voor? En vooralsnog , bij mijn weten, gratis..

loze stijl | 15-07-19 | 18:12

Dit moet je op lange termijnen zien. Niks mis mee met dat lijntje. Laat ze er maar veel meer aanleggen, 't is nu gerommel in de marge.

Zwizalletju | 15-07-19 | 16:52

Er zijn veel meer van dit soort projecten... de HSL, de Betuwelijn, de Blauwe Stad, elk stad een nieuw station, op elke hoek een nieuw museum etc. etc... want 'gratis geld' is makkelijk uit te delen! (... Milton Friedman -spending money- parafraserend)

kibambam | 15-07-19 | 16:45 | 4

@Trumme | 15-07-19 | 16:53: alleen al het vastgoed daar omheen word een paar miljard meer waard, laat staan dat er geen ruimte meer was voor extra sporen en wegen dus men wel moest.

Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:52

@Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:52: Welnee, ze kunnen die k*tkantoren ook ergens anders neerpleuren.

voldemort | 15-07-19 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst wat humor uit den ouden doosch: www.nrc.nl/nieuws/1995/10/25/financie... De hoofdaannemer: www.arcadis.com/nl/nederland/wat-we-d... (VIA NoordZuidlijn).

Wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/Metrolijn_52 Alsof Amsterdam in Limburg ligt. Overigens is Geert Dales, naast het aanranden van stagiairs, ook bekend van de vernietiging van Ruigoord (hahaha) voor de meest onrendabele haven van Nederland, de teloorgang van de Hogeschool Holland en hij doet bij mijn weten tegenwoordig dingetjes voor 50+. Maar dat terzijde.

De Betuwelijn, de Hogesnelheidslijn, de Hanzelijn. Wat is het toch met dat openbaar vervoer? Verbetering komt ons land, Nederland zonder meer ten goede, maar het geld gaat op aan wezenloze prestigeprojecten.

Om trouwens maar over de "vastgoedblunders" (jaja, natuurlijk) van de Nederlandse Spoorwegen nog maar te zwijgen. en.wikipedia.org/wiki/Corporate_welfa...

Hetkanverkeren | 15-07-19 | 16:43 | 1

Hij is bij 50+ ook al aan het coup-plegen.

antagonist | 15-07-19 | 16:48

Nou morgen beginnen aan de Oost - West lijn?

peterdh | 15-07-19 | 16:40 | 1

Nee, aan de Zuid-Noordlijn. Denk ik.

Cor Netto | 15-07-19 | 17:23

Grinnik.

BekiekUtMoar | 15-07-19 | 16:40

Dat was het wekelijkse Amsterdam topic weer. Er komt vrijwel niets dan ellende uit dat dorp, lekker daar houden. Laat GW maar snel MP worden, dan hoepelt Katja O. met dat stuk veen op. Is er nog wat gebeurd in de wereld?

Frau Merkel | 15-07-19 | 16:39 | 1

Ja, je trilt.

Lorejas | 15-07-19 | 17:38

Maar als je alle overige vormen van vervoer nog veel duurder maakt, dan lijkt de metro ineens weer goedkoop. En de reistijd per metro kun je op een zelfde manier aantrekkelijk laten lijken.

priks | 15-07-19 | 16:39

Daar komt nog eens bij dat ze om voor de NZ-lijn te betalen het halve OV-net in Amsterdam-West hebben uitgekleed.

thijs4419 | 15-07-19 | 16:35

Ik ben metroseksueel, raak wel opgewonden van bovenstaande.

Croxifoxio | 15-07-19 | 16:34

"en voelen de stations aan de overkant van het IJ niet veilig (26 procent). " Haha, typical om het over 'de overkant' te hebben in plaats van over de Noordkant.

Joris Draaksteker | 15-07-19 | 16:33 | 4

Veiligheid is slechts een gevoel.

Frau Merkel | 15-07-19 | 16:53

De zich onveilig voelenden lezen gewoon de verkeerde krant
of blog

Tobi | 15-07-19 | 17:09

"Aan de overkant van het IJ" is een staande uitdrukking in Amsterdam en iets van vroeger. De Noordkant wordt niet gezegd en zal ook nooit gebeuren. Uw onwetendheid zij u vergeven.

Ruud Hazes56616330 | 15-07-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

En de politiek maar drammen dat u het OV in moet.

Joris Draaksteker | 15-07-19 | 16:30

Het enige positieve in Amsterdam is de trein naar Rotterdam.

pibasso | 15-07-19 | 16:28 | 4

Onderweg heb je inderdaad mooie plaatsen als Haarlem en Den Haag, eindpunt Vlissingen is ook niet mis.

Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:56

Ben je verkeerd ingestapt. Je moet de trein naar Eindhoven hebben, jonguh!

5611 | 15-07-19 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

Gemeente Amsterdam heeft teveel Transport Tycoon gedaan.
In dat spel had je 1.388 wachtende passagiers bij een bushalte en die kon je dan naar een random andere bushalte brengen en geld cashen. Of de passagiers echt daarheen wilden, was onbelangrijk. Zo gaat het hier ook, lijkt het.

Captain Pervert | 15-07-19 | 16:25

Aangezien dit soort projecten worden gesubsidieerd van burgergeld, mag men toch ook verwachten dat zij die het betaald hebben er gratis gebruik van mogen maken? Ik vind het namelijk tamelijk krom dat je als burger wel overal geld voor af moet dragen, maar je er daarna niet evenredig kosteloos gebruik van mag maken. (openbaar vervoer, wegen, onderwijs, enz.)

Eagle_Eye | 15-07-19 | 16:24

Een criminele Marokkaan en een faal in Amsterdam.
Heb steeds vaker het idee dat ik in Groundhog Day zit.

Turbulentie? | 15-07-19 | 16:22

Ik blijf mijn ballen uit mijn broek lachen om dat Islamsterdam...

Wijze uit het Oosten | 15-07-19 | 16:21 | 1

Je betaalt via via wel de rekening...

watergeus | 15-07-19 | 17:10

Iedereen weet allang dat Geert Dales een vieze metro oplichter is.

Shareholder II | 15-07-19 | 16:19 | 2

Daar ging het op AT5 jaren geleden al over toen ik daar nog woonde. Gaap.

Shareholder II | 15-07-19 | 16:24

En ik had niet door dat je dat niet mocht zeggen. Dus ik neem het terug : Geert Dales is geen metro oplichter. Wat niet mag dat mag niet.

Shareholder II | 15-07-19 | 16:42

Nog zo een: de Amstelveenlijn. Wordt voor een megabedrag ondertunneld op kruispunten waar anderhalve man en een paardenkop langs komt. Heeft volgens mensen van het OV niets te maken met verkeersintensiteit. Waar dan wel mee? Het lijkt erop dat alleen de bouwer hier rijk van wordt (en waarschijnlijk iemand op het gemeentehuis).

Swoop | 15-07-19 | 16:19 | 1

Als je de kleine berichtjes in de krant volgde over de tramlijn waren het voornamelijk vrouwen die de botsing met de tram verloren. Fietsen en uitkijken tegelijk kunnen ze niet.

voldemort | 15-07-19 | 20:29

Mooi spoorlijntje toch? En je moet een beetje groot denken, en niet al te provinciaal.

Kuifje-in-de-EU | 15-07-19 | 16:18 | 1

Amsterdam hecht inderdaad aan een goed spoorwegnetwerk zo is in het verleden gebleken.

HaatbaardKnipper | 15-07-19 | 16:35

Gelukkig heeft Nederland 8,9 miljoen melkkoeien die aan het automatisch melksysteem hangen tot er geen druppel meer uitvalt. En wanneer u als koe financieel niet meer rendabel bent mag u euthanasie plegen of wegrotten in een verpleegtehuis.

Brabeaulander | 15-07-19 | 16:17

Zeikerds, over 10 jaar hoor je niemand er meer over.

deministerpresident | 15-07-19 | 16:16 | 1

nee, maar betalen we nog wel de rekening af... 3,1 miljard is vast niet alleen door adam neergelegd op tafel.

lovekila | 15-07-19 | 16:25

Niet zo negatief, er zijn genoeg mensen die enorm hun zakken hebben kunnen vullen moet dit project. Die liggen nu lekker op hun jachten in de Cariben aan hun pina colada's te lurken.

2voor12 | 15-07-19 | 16:15

Och ja klaag maar, heb 3 auto’s omdat het OV hier zo slecht is.

Dutch_Holland | 15-07-19 | 16:14 | 3

Neem aan dat je die auto's dan strategisch geplaatst hebt in het land? Dan hoef je niet uit en in te checken als je overstapt naar je andere auto.

J.Luns | 15-07-19 | 16:19

@Dutch_Holland / 16:14
Ah, ook 020 bewonert toevallig

Tobi | 15-07-19 | 17:06

Geertje? Hey Dales? Hey? Oehoe??

Lorejas | 15-07-19 | 16:13

klopt vroeger had ik uit waterland een rechtstreekse bus naar amsterdam centraal, nu naar de metro in noord. duurt langer, is duurder.

Zyprexa20mg | 15-07-19 | 16:12 | 2

Onzin, die bus is nu veel sneller omdat de files voor centraal weg zijn. Heb je geen directe bus; die file en loopje kosten meer tijd dan de overstap in Noord.

Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:58

@Fedor Emelianenko | 15-07-19 | 17:58:
Kletskoek. Vanaf Landsmeer is de reistijd nu ook een stuk langer. Eerst hadden we een rechtstreekse sneldienst (bus) naar het CS. Nu verplicht naar metrostation Noord (da's om en langzamer), en dan pas door naar CS. Bovendien nog duurder ook. Verlies-verlies-situatie.
Zyprexa20mg (gemeente Waterland) zit in hetzelfde schuitje.

Wayfaring stranger | 16-07-19 | 00:13

Mag ik even HEEL HARD LACHEN.
Deze metro lijn werd ook geopend met een bombarie alsof het het achtste wereldwonder was terwijl in Londen en Parijs de metro al honderd jaar onder de stad doorzoeft.
DRIE miljard. Niemand is erop vooruitgegaan. Nou ja, de bouwers en Geertje Dales natuurlijk wel.
Stelletje op-de-borst-klopperds.

JanVergoor | 15-07-19 | 16:11 | 8

Welja, vergelijk het dorp 020 met steden als Parijs, Londen, Moskou en, zoals ze zelf doen, Hamburg.
Amsterdam is een kleine en vreemde enclave in Nederland waar arrogantie, een brutale bek en grootheidswaanzin een groot minderwaardigheidscomplex maskeren.
En nu heb ik mijn wekelijkse portie niksigheid over dat dorp met voor de Spanjaarden gevluchte Belgen wel weer gehad.

Chiant | 15-07-19 | 17:50
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken