Lichaam Loes van Triest (18) gevonden
Allemaal even zoeken mensen Omgekomen door een ongeval.
Loes van Triest uit Epe ging vrijdagnacht weg van een feestje in Oene en is daarna niet meer gezien. Loes droeg een zwart T-shirt, gele jas, witte schoenen en reed op een elektrische fiets van het merk Giant. Ze is gisteren niet op haar werk verschenen en daarom is iedereen ontzettend ongerust. De politie spreekt van een 'urgente vermissing' en dat klinkt niet goed. Laten we er allemaal voor zorgen dat nomen voor Loes geen omen is en deze vermissing goed afloopt. Tips kunnen naar de politie en/of naar de familie.
UPDATE 15u10: Lichaam gevonden in het water, onduidelijk of het om het vermiste meisje gaat.
Update 00u05: Het gevonden meisje betreft de 18-jarige Loes. Er was sprake van een ongeval, een misdrijf wordt uitgesloten.
Social
Social
Vrienden zoeken mee
Social
Politie zoekt met boot en heli
Social
Maar zegt geen hulp te willen. Blijf desondanks vooral uitkijken naar Loes
Reaguursels
InloggenHoi. Vergeten jullie niet die foto weg te halen? Thx.
Hee Geenstijl... haal die foto nog even weg. Doel bereikt, meisje gevonden.
Veel reaguurders hadden de vermissing al opgelost, het waren de buitenlanders of tbsrs of diens instellingen die door bezuinigen waren getroffen. Helaas overleden eenzijdig ongeval. Dat dat ook nog kon. Groet aan Greetje Wilders.
Ook namens mij graag
Als het om een ongeval met een electrische fiets gaat zeg dan gewoon wat er gebeurt is, maakt het allemaal wel erg verwarend zo en dat ruikt naar manipulatie. RIP and sterke voor de nabestaande.
haal foto weg a u b. wens van. de familie
Nee. Eerst moeten we uitkijken naar en nu zeker wegkijken van.
Rust in vrede...
Nieuws waar je niet vrolijk van wordt, toch voelde ik het aan mijn koffie water dat het al zo zou lopen gisteren, na het vinden van een lichaam. Sterkte toegewenst voor de nabestaanden.
Erikjan79 | 08-07-19 | 00:29 | reageer Weer zo,n domme reactie. Werkelijk niemand heeft het hier over een Fin. Die randen -als onderdeel van hun zwakbegaafde middeleeuwse cultuur- meisjes en vrouwen aan in zwembaden. Als er al sprake is van opzet in dit verhaal, gaat het om een psycho. En iets met proefverlof. U bent een ophitsen en een onder de gordel werker. Een buiten-gewoon, minderwoaaardig mens. Weet u dat?
... en u begrijpt blijkbaar het sarcasme van ErikJan niet.
Triest. Sterkte voor de nabestaanden. RIP Loes.
Enorm triest dit. Sterkte aan de nabestaanden.
RIP.Ze heeft haar laatste momenten niet met een viezerik hoeven te delen....
Vriendelijk verzoek van de politie Gelderland om de foto te verwijderen. Waarom niet. Kan GS dat doen voor de nabestaande?
Elke reactie is verdere berichtgeving omdat de reacties onderdeel uitmaken van de publicatie. Wees vriendelijk naar mensen die nu door de hel gaan en haal die foto even weg. Je wordt er publicitair niet beter van om hem te laten staan.
Ik zou dat ook goed beleid vinden. Indien "gevonden" niet langer publiceren. Want een andere bedoeling had je er niet mee. Uit piëteit dus.
Geloof dat de familie wel wat beters te doen heeft dan druk te maken om de foto’s op het internet..
Ai bij de laatste update gaat het hoogstwaarschijnlijk toch om een noodlottig ongeval want een misdrijf wordt uitgesloten.
Het lichaam dat zondag in het buitengebied van Oene is aangetroffen, is van het 18-jarige meisje Loes uit het Gelderse Epe. „Wij gaan er vanuit dat ze door een noodlottig ongeval om het leven is gekomen. Een misdrijf wordt uitgesloten”, meldde de politie rond middernacht. De politie staakt dan ook het onderzoek.
Bron: www.telegraaf.nl/nieuws/143322244/pol...
Moet er bij ern dodelijk ongeval geen onderzoek naar de toedracht worden gedaan?
Een "noodlottig ongeval", kan dat ook een racende Walter van Wijngaarden of een van zijn klonen zijn die haar geschept heeft?
@Gulliver | 08-07-19 | 00:23:
Ja, want zeker 400 reacties hieronder heeft het over een TBS-er of een Fin. Dat kun je als politie niet naast je neer leggen. Onderste steen boven!
Door een ongeluk overleden.
Vreselijk, maar mag ik zeggen dat het... als ik zo naar de foto kijk van die afgezette weg, niet slim is om in je eentje over een onverlichtte plattelands weg te gaan fietsen zo rond 04:00.
Het klinkt als aangereden, nu nog de doorrijder vinden Politie..
Je mag alles zeggen maar dit is niet het goede moment.
@percy | 08-07-19 | 00:16: Je kunt haar e-bike desgewenst ook nog ergens invoegen. Maar er staat dus dat de politie een misdrijf uitsluit.
@percy 00:16: Een misdrijf wordt uitgesloten. Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Dus was het een eenzijdig ongeval met de elektrische fiets van het meisje. Zij is blijkbaar van de weg geraakt en in de brede sloot beland wat fataal werd.
Je drinkt teveel of bent van nature onsamenhangend en zonder focus.
sinds de bezuinigingen in de psychische zorg (lees; we laten alle gekken los in de maatschappij....) komen vermissingen steeds meer voor met fatale afloop. Onze regering heeft letterlijk bloed aan hun handen want zonder deze bezuinigingen zouden er meer idioten vastzitten zodat ze geen kwaad kunnen doen in de maatschappij maar dat kon niet want onze schatkist had centjes nodig om nog meer idioten het land binnen te laten.
Mensen blijven verdwijnen totdat het EP er komt?
Klinkt heel logisch. Of vergezocht.
Ik snap dat je opziet tegen de maandag. Maar dat is geen reden om zoveel te drinken.
Vergiet op je hoofd doet zeer?
@UHeeftGelijk | 07-07-19 | 22:55: nja, lekken uit inrichtingen zullen blijven gebeuren. Het is wel raak de laatste maanden toch? Laten we hopen op toeval.
Op het p2000 meldsysteem werd direct al melding gemaakt dat het om het stoffelijk overschot van een meisje gaat.
Ze weten al sinds 15:36 wie het is, dus vermoedelijk meer aan de hand dan een ongeluk.
De politie moet natuurlijk onderzoek doen. Wat er precies gebeurt is, is voor de nabestaanden. Niet voor de media.
Niet goed dit. Het feit dat ze zo lang met onderzoek bezig zijn en er zelfs nog geen identiteit naar buiten is gebracht geeft in ieder geval aan dat er meer speelt dan een eenzijdig ongeval. Brrr.
Wat ben ik blij dat mijn schoonouders dood zijn.
@captainobvious | 07-07-19 | 22:07:
Precies. Wist je trouwens dat het merendeel van moord en doodslag begaan wordt door zeer nabije familie en bekenden van de sterveling?
@F. von Zeikhoven | 07-07-19 | 22:11: Jullie hebben beide gelijk. Witchmaster neemt geen risico met het veilig thuis brengen van een dame. Terecht toch. En u benoemt de juiste statistieken.
Nou. Lief zijn voor elkaar.
Kerels fiets alsjeblieft de dames mee naar huis na een laat avond feest. Zo vaak zie ik gebeuren dat de meiden een soort van stempel krijgen van; die redt zich wel omdat ze als 1 vd kerels wordt gezien. Vrienden van mij fietsen altijd mee en vroeger wou ik het eigenlijk niet maar op een nacht fietsen reed er ineens een bestelbus achter me die ik opweg tegenkwam op een parkeerplaats en die opvallend begon te rijden toen ik langskwam en elke afslag nam waar ik inging, tot ik in een gangpad ging staan waarna de bus nog ff een rondje om het blok reed en eindelijk weg bleef. Politie kon er natuurlijk niets mee maar sindsdien rijdt er altijd iemand mee als ik laat in de avond op de fiets stap.
En jij mag ook met Witchmaster mee...
@F. von Zeikhoven | 07-07-19 | 21:46: zucht de naam doe je eer aan
@F. von Zeikhoven | 07-07-19 | 21:46: 'the wishmaster' von zeik. Uit 2008 geloof ik. Wel goed spellen als je zeikt! Anders beginnen anderen te zeiken.
@horsteknots | 07-07-19 | 21:54:
Ja, leuk, mijn waarde Horst, je kan spellen. Maar nu nog even leren lezen misschien? De groeten van Grossvati von Zeikhoven trouwens. Volgens mij gaattie nog een plaatje voor je opzetten eauk, de ouwe Kapelmeistert.. Ja, inderdaad, komtie, en ik heb er nichts mit zu machen... youtu.be/tVYTqeAnB8w
"Zedenpolitie aanwezig", het zal toch godverdegodver niet weer zo,n klootzak op proefverlof zijn geweest?!!!!
Standaard procedure.
@Mr_Natural | 07-07-19 | 20:38:
Zou feesboek dicht zijn vanavond? Want de feesboekenleggersdichtheid in de Steylloze comments is nu eigenlijk best hoog. Gister las ik trouwens nog tussen de regels op de zijkant van GeenStijl dat we hier bij elkander zijn gekomen om de inhoudelijke argumentatieve kwaliteit van de gezegdes op te voeren. Dus vraag ik me toch af wanneer Joris nou eindelijk het feesboekveeporaizieralcoritme niet meer aan de riem houdt met uitlaten...
@Mr_Natural | 07-07-19 | 20:38:
Zou het? Een aanleiding lijkt mij logischer: lichaam (half) ontkleedt.
In die liveblog van De Stentor gaat het de hele tijd over plaats delict. Het niveau van het journaille is droevig, dus ik hoop eigenlijk dat dit gewoon een verschrijving is en het meisje de pech van een ongeluk heeft gehad en niet onnodig heeft geleden.
Daar moest ik ook aan denken. Maar het wordt pas echt nodeloos kwetsend als ik daar dan ook nog een Audi A6 bij doorkrijg, net gestolen was door een kennelijk in het besturen van steelaudi's ervaren jongvolwassene en was met een bloedgang op weg naar Gronau met drie lotgeneauten. Maar daar zijn ze niet aangekomen, door die plots in de lichtbundel van der verschijnerts opduikende fietser.
En daar houden de gidsen op. Of ik straks even terug wil bellen naar AstroNeeNee...
Ik vertel mijn broers met dochters dat ook; Er lopen beesten rond. Dat houd niet op. Zo zit de wereld in elkaar. Bescherm jezelf en je naasten met wat ook maar toegestaan is. (Of niet.) En wat het OM er ook aan doet,.. Ze zijn er voor de aftermath. Ze zullen de dader wel vinden, weer een gestoorde,.. en de politiek zit stil.. niet kwaken, want stemmen, je weet.
Ja, en lees vooral ook dit boek www.amazon.com/God-Guns-Attackers-Chr... Of vraag of iemand je het kan voorlezen...
@F. von Zeikhoven | 07-07-19 | 22:38: "Christian males today soil their junior-sized pants". Interessant boek. Als niet-christen en vrouw, ga ik dat eens voor laten lezen.
Godverdomme.
Half acht inmiddels en nog niks bekend?
Verschrikkelijk, is identificatie moeilijk mssn.
Of t was meteen duidelijk, maar normaal hebbrn ze de gewoonde de nabestaanden het eerst persoonlijk te komen vertellen.
lijkt me sterk dat men nog niet eens info kan geven of het een man/vrouw betreft, en na 2 dagen moet het slachtoffer nog goed herkenbaar zijn... zijn de ouders uitgenodigd om te komen kijken "identificeren"
Als het slachtoffer niet herkenbaar is, dan handelt het zich vast en zeker om een misdrijf...
Wat Rene zegt. Daar lijkt iets gruwelijks gebeurd te zijn :-(
@Shareholder II | 07-07-19 | 21:14: ja, want anders licht de politie gelijk internet in en dan pas de familie.
@captainobvious: Nee. Maar in deze tbs tijden ga je van alles denken en vrezen. Hoorde net in 10uur journaal dat het inderdaad Loes is. Tragisch.
Tragisch ongeval me dunkt. Niet teveel woorden aan vuil maken. RIP
Nog de vraag, maar politie zal zijn werk doen en dan horen we het wel. Of het een tragisch ongeval is. Valt nog te bezien. Mocht ze van de weg gereden zijn is het alsnog een misdrijf aangezien de dader... foetsie is.
Zedenpolitie aanwezig volgens journalist.
@schijtzat | 07-07-19 | 19:45: gvd. De fuck. Kunnen die lijers niet gewoon een temeier inhuren voor hun gewelddagige overweldigingssexdingen. Arm meisje en arme familie.
Kijk gewoon op google Street view en je ziet dat je daar makkelijk het water in rijdt. Verdere speculaties hebben nu geen toegevoegde waarde.
Politie zoekt sporen. Dan is er geen speculatie er is meer. Wat dat meer is kan heel breed zijn maar lijkt mij een aanrijding met doorrijden = misdrijf.
Als jij iemand aanrijdt hoor je te stoppen en diegene te helpen/112 bellen. Maarja meisje beland in het water en mocht ze nog niet dood zijn is ze gewoon verdronken.
Verder speculeren is nog niet nodig, maar kan ook veel meer zijn.
@ca12nag3 | 07-07-19 | 19:13: sporen worden altijd gezocht in dit soort gevallen, niet altijd om een dader te vinden maar juist ook om uit te kunnen sluiten dat het een misdrijf is. Zoeken op zich zegt dus niets.
@captainobvious | 07-07-19 | 19:29: Politie noemt het al plaats "delict" dus dat zegt al dat het om op z'n minst aanrijding gaat. Zoeken opzich met een lichaam nog op plaats delict zegt dus al genoeg.
Bovendien is ze gevonden uit de route die ze logischerwijs naar huis zou nemen.
En jouw theorie is geen speculatie? Je roeptoetert maar wat.
Ik hoop t, maar dat is wel.raar vallen dan en de meeste Nederlanders hebben wel genieg wateruren gemaakt dat ze niet acuut verdrinken in een sloot.
Ik vind het niet scenario A, al hoop ik van ganser harte dat je gelijk hebt, mijn angst is nog mindee leuk als einde.
Echt vreselijk, dat je door een dronkenlap die zijn verantwoordelijkheid niet kent om het leven moet komen. Als je dan ook nog meent door te moeten rijden, dan ben je pas echt een smeerlap die het doodslaan niet waard is.
Wat weet u dat ik niet weet ?
De Slijter, jaja.
Wat weet Harry wat wij niet weten, en log even zijn ip......
Ik probeer voetbal te kijken maar dit laat me niet los.
Binnenkort helmplicht .
Treurig. Toch hoop ik dat er een of andere verklaring is en dat ze nog opduikt.
Allways hope for the better.
Er drijven daar zoveel lichamen rond.
@Gulliver: Valt mee. En als zij het niet is dan ligt er een ander :-(
Hoop houd je vaak tegen beter weten in.
Onlogische locatie voor aanranding en erger (huis nabij/open velden). Aanrijding en doorrijden wegens slok op meer voor de hand liggend op die plek.
Vermoed ik ook.
Die smalle landweggetjes zijn levensgevaarlijk voor fietsers zeker op dronkemansuren.
Steekpartijen met dodelijke slachtoffers, schietpartijen, handgranaten, vermiste vermoorde verkrachte meisjes, ieder weekend weer. Ik trek mijn wenkbrauwen op, daarna mijn schouders. Afgestompt, murw gemaakt,door een combinatie van wegkijken door media politie, bestuur en culturele elite, en constant in mijn vooroordelen bevestigd worden. Het is normaal geworden. En zeg dat maar niet hardop, want dan heb je een cynische kijk op de wereld.
Ik ken het gevoel.
Moet je ons over tien jaar eens horen.
We ain't seen nothing yet.
Met 17 miljoen mensen in zo'n klein landje komen dat soort dingen nou eenmaal vaak voor. Hoe erg het ook is, vroeger kwam het ook voor. Toen hoorde je er alleen niets van. Een verkrachter ging 100 jaar geleden vrijuit, nu is er DNA. De lijntjes met de politie zijn kort want iedereen heeft een mobiel. Overal camera's. De wereld is echt veel veiliger dan 30 a 40 jaar geleden.
@Vrouwtje_haram | 07-07-19 | 17:13: Met 14 miljoen, zo'n 30 jaar geleden kwamen dergelijke zaken echt niet zo vaak voor. Toch dapper dat je het probeert te bagetaliseren. Het moet vredig zijn in dat hoofd van je wanneer je zo goed bent in het zoeken naar uitvluchtjes om de realiteit maar niet onder ogen te hoeven zoen.
@Sans Comique | 07-07-19 | 17:56: je onderbuik zegt anders, en toch zijn het aantal moorden en andere zware misdrijven in NL de laatste 30 jaar gezakt.
@captainobvious | 07-07-19 | 19:32:
lol geregistreerde misdrijven...... vergeet niet " OVERIGE"
nos.nl/artikel/2275681-we-moeten-misd...
extratje...
longreads.cbs.nl/integratie-2018/crim...
www.infopolitie.nl/index.php/politie3...
@Vrouwtje_haram | 07-07-19 | 17:13: doe geen moeite, onderbuikers en incels leven liever in constante angst en het idee datvde wereld alsmaar enger en onveiliger wordt. Statistiek en wetenschap is te moeilijk voor ze.
Te vroeg.
Knaken zijn niks meer waard, kun je ook bij de NLB niet meer inleveren. Euros wel.
Neem eerst nog maar zo'n lekkere augurk
Veel sterkte aan de nabestaanden.
Denk dat ze echt hier op GS reaguursels gaan lezen....
niet.
@ca12nag3
Op uw tegel van 15.41 beweerd u dit soort reacties nog te begrijpen dus ik snap niet waarom u hier commentaar op levert.
Omdat de nabestaanden dit niet lezen moet je een steunbetuiging maar laten?
“Mensen hebben het soms nodig om op hun manier met zaken om te gaan”. Niet?
@WijnVlekWrijver | 07-07-19 | 17:20: Schrijft u ook 'loopd' ?
@WijnVlekWrijver | 07-07-19 | 17:20: Steunbetuigingen zijn er niet voor jezelf. Maar om hier op GS te plempen dat je het zo zielig en erg vindt is puur en alleen virtuesignals.
En leuk dat je m'n comments leest maar bedenk wel dat zelf ergens mee omgaan en bv na te denken over zaken iets anders is dan te laten zien hoe goed je zelf wel niet bent.
Dus je probeert mij te vangen met niks, ga vissen misschien vang je dan wel wat.
Lieve medemensen. Ga toch niet alleen naar huis of laat elkaar toch niet alleen naar huis gaan.
"Samen uit, samen thuis"... is dat iets bijzonders tegenwoordig?
@MacMiep.nl | 07-07-19 | 16:32: Ik heb met mijn vriendengroep vroeger ooit één keer iemand laten gaan. Die vonden we op de terugweg keihard snurkend in de bosjes terug. Met fiets en al. Je kon 'm zo overeind zetten en hij kon weer verder trappen. Lachen, gieren en brullen. Maar we hebben daarna nooit weer iemand alleen laten gaan. Dat had vreselijk verkeerd af kunnen lopen.
Tja meisjes van 18 he. Die kunnen de volgende morgen letterlijk óveral opduiken, en je kan hier invullen wát je fantasie toelaat. C'est la vie. En ik hoop dat ze ongedeerd is.
Wachten zal wel op de identificatie en het inlichten van de ouders zijn ben ik bang.
Brrrr.
Afschuwelijk voor de nabestaanden. Die wens ik alle kracht. Ik weet dat het te vroeg is om te speculeren dus dat laat ik. Een noodlottig ongeval is het “minst erge” waar ik op hopen kan.
Dacht het al... Bij zo'n feest in een weiland denk je eerder aan te veel alcohol in combinatie met verkeerde drugs of misschien GHB. TBSer of Asielzoeker 2e en 3e plaats.
Ik associeer een weilandje (naast een ouderlijk huis) nou niet direct met GHB en allerlei drugs. Alcohol, dat wel. Afijn, we weten nog niks. Maar als het weer zo,n goddamn Tbs,er is geweest, wordt het echt tijd dat er heel snel wat gaat veranderen.
@kotelet | 07-07-19 | 16:14: Het lichaam is gevonden bij Nijbroek, dat is richting Voorst naar het zuiden "ze was in Oene". Als ze naar huis wou moest ze eigenlijk naar het noorden/westen richting Epe. Dus totaal niet in de richting van huis.
Welke waarheid krijgt iemand nu te horen? De informatie die men deze tijd te horen krijgt gaat eerst door allerlei filters.
@kotelet | 07-07-19 | 16:14: Ik denk niet dat de Premier zich heel erg vergist. U hebt geen flauw idee wat er op dat soort feesten allemaal gebeurt. Maar wat de oorzaak ook is, het is een droevig verhaal.
@ET007 | 07-07-19 | 16:24: Hoe bedoel je waarheid? die weg gaat maar 1 kant op dat is richting Twello/Voorst. Ze is net voorbij Nijbroek gevonden.
Ze woont in Epe, was in Oene voor een feest, en is gevonden ten zuiden van Oene voorbij Nijbroek. Dat is echt totaal de andere richting, je kunt ook niet naar Epe dan omkeren. Of echt helemaal omrijden met je fietsje. Of met enorme omweg via Eeksterveld. Terwijl vanaf Oene het misschien 15 min is naar Epe. Waar ze dus gevonden is en verder vanaf daar duurt het zeker 45 min misschien wel een uur om thuis te komen. Dus of ze ging naar iemand anders of er is wat anders gebeurd. Maar om 4u snachts waar wil je heen? En alleen?
@ca12nag3 | 07-07-19 | 16:31: Ik vond het ook al vreemd, maar elders in het nieuws stond dat ze op weg was naar een dorp onder Epe: Vaassen. Dan kan het.
@Gewone_mevrouw | 07-07-19 | 16:33: Kun je beter langs het Apeldoorns kanaal gaan. Maar goed zal wel geen richtingsgevoel hebben. Het kan idd als ze naar Vaassen ging via Nijbroek/richting Twello.
denk ik ook helaas. nooit gesnapt waarom drank & drugs op feestjes zo sociaal aanvaard zijn, zeker bij jonge mensen lijkt er wel sociale druk te zijn om het te proberen. terwijl je helemaal geen chemisch spul nodig hebt als je gezond bent in je hoofd, in tegendeel. prijs je gelukkig met een gezond stel hersens, zonder drugs.
@Zyprexa20mg | 07-07-19 | 17:26: uw Nick..........
Vooruitlopend op oorzaak, en het kan natuurlijk gewoon een afschuwelijk ongeluk zijn, maar het wordt tijd dat de wetgeving in NL veranderd wordt en vrouwen pepperspray bij zich mogen hebben.
Beter niet vooruit lopen.
PS Wat traangas betreft: dat kan ook tegen je gebruikt worden. Ik heb zelf een busje in Duitsland gekocht en kreeg er instructie bij. Je hebt er niks aan als persoon al te dichtbij is. En bij inferieure kwaliteit ook niet als de wind verkeerd staat. Geeft vals gevoel van veiligheid.
Tuurlijk, alleen meisjes en vrouwen zullen dan pepperspray hebben, en tasjesdieven en verkrachters zullen nóóit pepperspray kopen. Bovendien zou het in het huidig juridisch denken 'discriminatie' zijn als er voor mannen een pepperspray-verbod zou zijn.
@Gewone_mevrouw | 07-07-19 | 16:16: ik heb ook zo'n busje en zelfs al een keer moeten gebruiken tegen een dronken boom van een kerel. Het product bleek van goede kwaliteit zal ik maar zeggen.
@Lochos | 07-07-19 | 16:20: Als ie goed dronken is dan stijgen je kansen! Misschien voortaan toch maar weer mee naar nachtdiensten en vroege ochtenddiensten.
Ja en dan alleen de vrouwen hè? Mannen niet want wij zijn slecht. En homo’s, die redden zich maar.
Ik begrijp uw frustratie want ik zou mijn dochter (die ik niet heb) ook zo’n pepermolen mee willen geven. Het is alleen geen oplossing voor de onderliggende oorzaken en dat is een politiek probleem. Verder weten we niet wat er met het slachtoffer gebeurd is dus misschien beter om te M. Panhuizen als er meer duidelijk is, -of in een ander topic.
@WijnVlekWrijver | 07-07-19 | 16:26: 'DE' oorzaak is helemaal niet politiek. Gestoorden blijven geboren worden. Heel paniekerig NL denkt tegenwoordig maar dat alle ellende in de wereld op een of andere manier te voorkomen is en dat een overheid dat ook maar voor ze moet regelen. Gaat niet gebeuren.
@Gewone_mevrouw | 07-07-19 | 16:16: Ja, dat vind ik geen argument, kan tegen je gebruikt worden. Met zou je nog een kans hebben, zonder ben je als vrouw kansloos tegen een beetje vent. Ik zou zeggen, alles beter dan verkrachting/moord. Dit alles even los van deze treurigheid.
@TheBigKirth | 07-07-19 | 16:36: Zeker, bv die transgender MMA fighter, breekt gewoon de schedel van "haar" tegenstander in een gevecht. Zijn allebei getrainde atleten. Vrouwen maken doorgaans geen kans in een gevecht. Ook niet met een "beetje" training. Mannen hebben gewoon meer kracht en adrenaline explosie.
Beste wat een vrouw kan doen in een situatie met een man is veel lawaai maken en zeker ook tegenstribbelen. Maar niet een gevecht aangaan.
@Quantum,
Ik ben het helemaal met u eens. Daarom is het juist een politiek probleem. We stemmen op partijen die de maatschappij verzuimen te beschermen tegen de gekken die vam alle tijden zijn.
Ik geloof niet in een wereld zonder armoede, zonder geweld of ziektes of alles waar de pathologisch-idealisten in hun waan denken te kunnen brengen in de vorm van sociale en culturele maakbaarheid.
We mogen als mensheid blij zijn dat we al zover hebben kunnen komen met z’n allen. Ondanks alle ellende en de rivieren van bloed die we achter ons hebben gelaten.
@ca12nag3 | 07-07-19 | 16:54: En je kunt je richten op de "weke delen": vingers in de ogen, in het kuiltje onder de keel en op het kruis.
Ik kijk graag Kill Bill.
Je hebt toch ook een spuitbusje met blauw spul wat die smurf er dan heel lang met geen mogelijkheid af krijgt?
@Gewone_mevrouw | 07-07-19 | 16:59: Kill Bill, je weet toch wel dat dat een film is he? Kijk een vrouw met een wapen kan makkelijk een man aan. Maar met de blote hand is een vrouw echt de mindere. Je kunt idd op de weke delen richten, zou het alleen afraden om maar een gevecht aan te gaan. Overigens moet je wel behoorlijk trappen.
Haarlak of verf op oliebases werkt ook erg effectief. Pepperspray niet nodig.
Godvergloeiendteringtuig dat dit gedaan heeft ... wat mij betreft spuitje en wegwezen.
Wat heeft gedaan?
Ze kan met de fiets over de kop in een sloot zijn beland en verdronken. Dit even als tegengas. Je moet namelijk niet speculeren bij dit soort drama's. Dat is schokkend voor familie en vrienden die dat lezen. Speculeren is iets voor roddelzieke vrouwtjes bij de dorpspomp.
@Willem_Oltmans | 07-07-19 | 16:07: is er ook een fiets gevonden?
@ET007 | 07-07-19 | 16:12: Ze was met de fiets onderweg. Laten we eerst de autopsie afwachten met z'n allen. Wellicht zijn er andere sporen aangetroffen, in haar bloed of op welk ander vlak dan ook.
Hoe dan ook is dit natuurlijk héél treurig nieuws.
@Willem_Oltmans | 07-07-19 | 16:07: speculeren ja, alleen feiten ligen er nu wel. feit is dat ze om thuis te komen naar het "noord/westen" zou moeten fietsen. Nu is ze ten Zuiden van waar ze was vertrok gevonden. Aan de kant zo te zien aan de fotos nog verder naar het zuiden. Dan kom je in Twello uit, richting Voorst. Is ook gemeente Voorst vgm. Ik kom uit die regio ik ken al die plaatsjes. Dus heel vreemd.
Als ze echt de volgende dag moest werken en naar huis zou gaan waarom is ze dan 180 graden in de andere richting gereden?
@Willem_Oltmans | 07-07-19 | 16:07: Buiten het feit dat ik het helemaal met je eens ben, denk ik dat die mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben.
@ca12nag3 | 07-07-19 | 16:26:
Misschien werd ze achternagezeten en draaide ze daarom om.
@ca12nag3 | 07-07-19 | 16:26: zo dronken dat ze de weg niet meer wist? Is mij ook wel overkomen, als jonge captain. Tegenwoordig drink ik maar niet meer.
Het zal je kind zijn... Alle sterkte voor familie en vrienden.
Wat een afschuwelijk nieuws.
Volgens die tweet van Bob van Keulen is er een lichaam van een meisje aangetroffen in Nijbroek. Dat ligt toch niet op de route tussen Oene en Epe?
Volgens de berichten zou ze met een vriendinnetje meefietsen.
Arm meisje. Arme vriendin. Arme familie. Arme vrienden.
Sterkte. Linksom, rechtsom ellende. Naast uitdelen van speculaas ook nutteloos maar het is in ieder geval geen woordgrap.
Mensen hebben het gewoon soms nodig om op hun manier met bepaalde zaken om te gaan. Of dat nu is in medeleven of analyseren of ingaan op de elende. Ieder mens is anders. Denk ook niet dat het helemaal nutteloos is. In ieder geval nutteloos voor nabestaanden dat wel. Maar niet voor de reaguurders of mensen op zich.
Praten en ook schrijven over bepaalde dingen helpt mensen.
@ca12nag3
U bakt hier een aardige en bemoedigende tegel. Soms zijn tegels ook slecht getimed en vol speculaties of met ongepaste humor, niet iedereen ervaart dat als fraai, maar het kan wel relativeren.
Politiewoordvoerster mag ook wel op cursus.
Is het lichaam van Loes, kan ze geen antwoord op geven. Is het lichaam een vrouw kan ze geen antwoord op geven.
En dan zegt ze hoe ze haar gevonden hebben... okay...
Een politiewoordvoerster moet nauwkeurig zijn. Het is niet de roddelbuurvrouw van op de hoek.
Dat leren juist op hun cursus.
Daderinfo enzo.
Zelfs de rechter zou er wat van kunnen vinden, als de politie hun werk niet goed doen.
Juist gehandeld dus, door deze agente.
Frustrerend maar waar.
@Ruimedenker | 07-07-19 | 15:54: Lees nog een keer wat ca12nag3 schrijft
Wat een muts..
@Papa Jones | 07-07-19 | 15:47:
Ze gaf de verslaggever dus gewoon het antwoord wat hij eigenlijk vroeg, in haar eigen betoog. Niet echt een pluspunt.
@Yie_Ar_Kung_Fu | 07-07-19 | 16:09:
Gewoon niet het moment om de politie af te zeiken.
Mensen doen hun werk en dit soort zaken zijn wellicht het zwaarst.
mobile.twitter.com/BobHGL/status/1147...
Een drama.
Sterkte voor alle mensen rondom Loes.
GVD wat triest! Vreselijk.
Rip en alle sterkte voor de nabestaanden.
-
Lichaam gevonden, mogelijks die meid. Kan ook gewoon verdronken zijn. Drugs en/alkohol, in de vroege uurtjes. Het zou de eerste niet zijn die in ondiep water verdrinkt. Het kan natuurlijk ook een misdaad zijn. Een meid alleen tijdens de nacht. Dat kan anno 2019 niet meer, te gevaarlijk.
Wanneer kon dat wel dan? In welk jaar is er geen enkel incident met een vrouw alleen in de nacht geweest? Onzin dus.
@R. Skickr | 07-07-19 | 16:02: One word: "wit".
@De_Veelvraat | 07-07-19 | 16:12:
with?
@R. Skickr | 07-07-19 | 16:02:
De multiculturele samenleving heeft Nederland niet gezelliger gemaakt laat staan veiliger. (zie bv Opsporing verzocht en een gemiddelde zwembad hier in Nederland.)
Als het Loes was geweest zou identificeren niet zo lang duren denk ik. Identificeren is moeilijk wanneer het gevonden lichaam daar langer dan anderhalve dag had gelegen.
@Sans Comique | 07-07-19 | 18:06: Misschien ook even de oorzaak voor de familie of ze willen gewoon even rust. Niét moeilijk voor te stellen wat er nu door hen heengaat.
Hoe cru het ook klinkt, hoop dat het een ongeluk blijkt te zijn. Elektrische fietsen kunnen hard.
Shit. Als het niet Loes is, is het een ander verdrietig verhaal.
Het zal niet grossieren in lichamen in Oene.
@wapster | 07-07-19 | 15:26: Tja zou wel de eerste keer zijn dat een zoektocht naar een vermiste spontaan andere lijken oplevert. Maar wie weet.
www.destentor.nl/epe/live-lichaam-gev...
Fiets was al gevonden.... nu zij ook...
Lees nergens dat haar fiets ook gevonden is? Ligt/lag die ook in het water dan?
U weet meer.
@schijtzat | 07-07-19 | 15:33: Woon een paar straten verderop.Dit zong al een paar dagen op de buurt app rond.Vrijdag nacht al van het feestje vertrokken
@dehandigesmeerlap | 07-07-19 | 15:58: heftig hoor.
Lichaam gevonden, aan de plek te zien lijkt het me een verkeersongeluk.
Omstander breekt in tranen uit. "Ze is dood", snikt iemand hardop door de telefoonlijn. #Loes #vermist
Geen fijne weg om in het donker te fietsen of om met je auto/vrachtwagen/tractor een fiets tegen te komen inderdaad.
@tipo | 07-07-19 | 15:25:
Of eenzijdig, een elektrische fiets gaat behoorlijk hard.
Wat is er mis aan een sleep over. Tentje mee, lekker op het weiland, een ontbijten of niet en veilig naar huis.
@tipo | 07-07-19 | 15:25: Mogelijk, en triest als iemand dan ook nog doorrijdt. Iemand uit het water halen en ambulance bellen misschien? Voor mij staat dat gelijk aan moord. Doorrijden na een ongeval. Maarja D66 rechters zullen daar vast wel een taakstrafje voor hebben.
Hopelijk is het alleen dat, en niet nog erger.
Shit, dit is bij mij in de buurt. Hopen dat alles weer goed komt
Nee dus...
twitter.com/IntoBits/status/114785440...
Klinkt niet goed....... weg afgezet... schermen opgezet
Er worden afzettingen geplaatst. Het zal toch gvd niet.
Zijn volgende tweet is niet erg vrolijk.
Genoeg DNA materiaal op 12 en 14 km afstand te vinden. Maar daar gaan we natuurlijk niet heen. Grapperhaus.
Bah.
Terug naar normale sluitingstijden, in het weekend 14.00 uur, i.p.v. de hele nacht langs de weg dweilen. Ouders zullen dankbaar zijn. Het heeft ook nog ander voordelen, de kinderen liggen niet de hele volgende in hun bed.
In London waren pubs open tot 23:00. Tot klokslag 24:00 is prima voor Nederland. In de binnenstad van Utrecht bijvoorbeeld heb je na die tijd ook vaak alleen maar gezeik.
@Vrouwtje_haram | 07-07-19 | 14:48: Ja, want tussen 00:00 en 00:30 zul je geen TBS,ers met proefverlof vinden in afgelegen donkere gebieden. Die zitten dan net aan de Cup a soup.
Jongeren die de hele zondag in bed liggen heeft ook zo zijn voordelen..... Lekker rustig!
@Vrouwtje_haram | 07-07-19 | 14:48:
Hmm, vaak zat tot 6 uur doorgetrokken daar. Nooit ellende gehad of gezien.
Vreselijk, de eerste 24 uur zijn het belangrijkste.
Hoop dat ze snel gevonden wordt in goede gezondheid.
Zowel een noodopvang van uitgeprocedeerde asielzoekers als een opvanghuis voor daklozen en ex-gedetineerder in de buurt, dan vrees je toch wel het ergste..
Ik heb nog nooit gehoord van daklozen die een meisje wat aandoen op die manier...
@kotelet | 07-07-19 | 14:18: die meppen elkaar meestal lens.
Daklozen en junks doen geen vlieg kwaad.
Met terugwerkende kracht de domste en voorbarigste comment van de dag.
AZC in Epe even goed doorzoeken, TBS'ers op verlof even opzoeken en kijken of er nog wat viespeuken in de omgeving vrij rond lopen. Daar heb je wel mankracht voor nodig, maar dan moet de politie maar eens een keertje wat minder gaan flitsen.
Jammer dat je dat stuk stront aanhaalt.
Inderdaad, nul aandacht voor dit soort gespuis. Dank.
Mijn dochter om 4.00 uur 's nachts niet alleen uit de kroeg naar huis. In deze tijd kan dat echt niet meer. Welke ouders spreken dit niet goed af met hun uitgaansdochters? Ik haal ze altijd op. Tijdstip maakt me niet uit. Veiligheid wel.
Goed. Maar een wijzende vinger naar die ouders vind ik persoonlijk erg ongepast.
Op de Veluwe was dat altijd nog elke heel normaal. En het zou ook gewoon moeten zijn, zolang TBS'ers niet zomaar worden losgelaten wanneer ze plechtig beloofd hebben het niet meer te doen.
@Louigi | 07-07-19 | 14:06: Hear, Hear!
@Louigi | 07-07-19 | 14:06: Vroeger ging men liever via de Zuiderzee dan door de Veluwe. Was nogal een boevennest.
Tja, het is helaas zo. Maarja emancipatie he. Mannen en vrouwen gelijk. Nog nooit geen vrouw putjes zien scheppen of achter de vuilnis wagen. En je zoon van 18 zal vast niet van de fiets getrokken worden etc.
En weer een meisje vermist waar misschien van alles mee gebeurd is. Mensen moeten zich is realizeren dat jongens en meiden niet gelijk zijn. Ga je dochter ophalen van een feest of stuur anders je zoon om d'r te halen "als je die hebt". Maar laat ze niet alleen naar huis fietsen over een dijkje.
Ik zou haar ook een boerka aan laten trekken!
@ca12nag3 | 07-07-19 | 14:32: genoeg filmpjes online van kansenparels die onze Hollandse jongens lens trappen. Verder hier in de stad 2 dames op de vuilniswagen, maar zeldzaam, da's waar. En eerlijk is eerlijk: mijn dochter mag dat ook niet alleen. Mijn zoon overigens ook niet.
@schijtzat | 07-07-19 | 14:43: Daar gelaten. Punt is mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Gelijke rechten wel maar niet gelijk als in fysiek en mentaal. Zijn beide totaal anders. Zelfs in de dierenwereld erkent men het. Maar bij mensen springen al die feministen "en zedendilinquenten die wel op een goed voetje bij vrouwen willen komen" op.
Je dochter 4 uur snachts alleen naar huis laten gaan. No way. AZCers kansparels en TBSers genoeg die de straten onveilig maken. Daarnaast nog de gewone lastpakken.
Is het geen idee om in dit soort situaties een groep drone-enhousiastelingen op te roepen om beelden te maken van de route (en omgeving) volgens grid/GPS, en de beelden vervolgens op internet te plaatsen zodat een grotere groep personen naar (mogelijke) sporen kan zoeken.
Walter fraans, ben jij het?
Prima plan!!!! Wat ik me wel afvraag (misschien wat luguber) is of de Politie niet eerst met zo,n warmtecamera in een Heli het gebied kan afspeuren. Mocht er iets gebeurd zijn, dan heeft het lichaam een aantal uren voordat het afkoelt.
@elfenstein | 07-07-19 | 14:01: Als het aan Walter_fraans had gelegen, reden er nu tanks door de straten terwijl iedereen thuis overheidspropaganda ("voorlichtingsvideo's") zat te kijken.
@kotelet | 07-07-19 | 14:04: Ze zijn al met een helicoptor en boot in de weer bij Deventerweg in Oene. twitter.com/POL_Gelderland/status/114...
@kotelet | 07-07-19 | 14:04: Een warmtecamera is minder effectief met warm/heet weer. (toevallig vandaag gezien in de nieuwe vlog van Politievlogger Jan-Willem.)
@threeheadedmonkey | 07-07-19 | 14:09:
Hahaha, echt he? Kan iemand die tegels van m niet eens bundelen? Het is echt ongekend hoeveel rare dictatoriale fantasieen en zieke megalomane plannen dat karakter soms oplepelt.
@elfenstein | 07-07-19 | 14:15: Bedankt dat je me met een ziek, dictatoriaal en megalomaan persoon vergelijkt, echt een compliment! Geen idee overigens wie Walter Fraans is.
@Myckleby | 07-07-19 | 14:24:
Ghehe, zo erg is t ook weer niet. Walter fraans is een vaste reaguurder op nu.nI die de meest krankzinnige oplossingen verzint voor dingen in het nieuws. Kijk maar eens in de comments onder dit soort berichten bij ze, dan vind je ´m wel, enorme langgerekte tegels met ideeen waar menig dictator een stijfje van krijgt. Uw tegel deed mij even aan m denken, goedbedoeld advies uiteraard maar denk je niet dat er al het mogelijke gedaan wordt op dit moment met heli´s, wellicht ook drones maar dan die van de politie zelf, zeg maar van autoriteiten ipv amateurs. Heb ik liever eerlijk gezegd dan de lokale hobbyklup van ome henk.
@elfenstein | 07-07-19 | 14:31: nerd wars alert
@kotelet | 07-07-19 | 14:04: Warmte camera? een lichaam is koel na een kwartiertje als de dood is ingetreden. En de binnenkant 4-6 uur volgens mij. Dus denk dat dat al te laat is. Warmte camera is echt geen optie.
Waar je eerder aan denkt is eigenlijk die fiets. Ik zou de AZCs afgaan en die fiets vinden mocht die niet in de plomp liggen.
Beter een georganiseerde henkies hobbykup die vanuit de lucht beelden maakt dan een horde vrienden, familie en bekenden die uit machteloosheid gaan zoeken en eventuele sporen wissen.
@elfenstein | 07-07-19 | 14:31: Zie bovenstaande tegel.
Warmte camera is wel een optie, in een overleden persoon komen chemische processen op gang die o.a. gasvorming en warmte veroorzaken. Bovendien kan een vermiste ook ergens zwaar gewond liggen en ook dan heb je beeld.
De GPS van de telefoon natrekken kan ook snel duidelijkheid geven over de plek waar het laatst signaal was/een ontvoering heeft plaats gevonden.
Alle beetjes info helpen toch?
Ik hoop dat deze jongedame gewoon een mentale dip heeft gehad, een weekend compleet van de radar wilde zijn en in de loop van deze zondag opgemonterd weer een levensteken zal geven aan haar familie en vrienden. In het gunstigste geval..
Ze is 18 he. En mocht er nou niks huiselijks mis zijn dan vrees ik toch.
Ze blijkt dus best een grote groep vrienden te hebben aangezien ze ook gaan zoeken etc. Dus zomaar van de radar. Het kan maar acht het onwaarschijnlijk. Politie dus ook aangezien ze meteen aan de bel trokken.
Dit is niet een drop out loser. Studeert en werkt. Dus denk het niet.
Doet mij een Vaatstra denken. Bleek een "boertje-uut-buten".
Beste familie en vrienden: sterkte !
Vast een TBS’er op weekendverlof....
Geruststellende woordjes.
Zullen ze leuk vinden.
@NiCeY | 07-07-19 | 13:54: Ja, want ze zoeken zich een ongeluk tussen alle reaguursels op Geenstijl.
@Eagle_Eye | 07-07-19 | 14:02: touché.
@Eagle_Eye | 07-07-19 | 14:02:
O, dan is het wel een hele goeie aanname.
Tja, vroeger ging men als men een huis kocht letten op evt. overlast van snelwegen industrie, leuke buren. En of er nog veel te verbouwen valt.
Tegenwoordig moet je eerst kijken in een straal van een aantal kilometers of er geen AZC, TBS kliniek staat en pikkediefjes van bepaalde afkomst wonen.
Is de Politie al aan het zoeken met een Heli? En zou dat niet eens tijd worden?
ze vliegen nu net over met de heli
"De vermiste Loes had geen zwart shirt aan, maar beige met panterprint.", aldus haar vrienden.
het zal je dochter maar zijn.... sterkte ouders, familie en vrienden!! Ik duim voor jullie...
@Red shirt | 07-07-19 | 13:42:
Bovenstaand sentiment wordt denk ik door iedereen hier gedeeld, maar om op uw zo kenmerkende wijze nog even de deuger uit te hangen door zo de morele "zo heurt het en niet anders" kaart te spelen.... Ik walg van u. Zum kotzen. Bah. Viezerik. Gatverrredamme. Engerd. Blegh.
@elfenstein | 07-07-19 | 13:48: Ik ben bang dat wij niet samen aan de kerstdis zullen zitten.
Ach jee. Elfenstein heeft het moeilijk. Even aandacht voor Elfenstein, mensen.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:53:
Eerst betalen. Gratis shows geeft het niet bij mij.
En nee, redshirt, dat klopt. Ik doe niet aan kerst, domme religieuze zuigshit. Ik ga liever zuipen met kerst zonder de bullshit eromheen. Je kan uiteraard mee de volgende keer, ik kan met iedereen zuipen.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:53:
En jij doet er nog een schepje “Red Shirt” boven op - laat dat “Papa” voortaan maar uit je nick, of vervang het door “loehl”. Elfenstein heeft in alle opzichten gelijk !
@the namster | 07-07-19 | 14:00:
Heel goed. Laat gaan, die emoties.
@Papa Jones | 07-07-19 | 14:04: Attentie. Attentie. De kleuters met een mening willen worden opgehaald uit smalland.
@Bezorgde vader | 07-07-19 | 14:10:
Wat, nu al? Hopelijk is-ie klaar met kotsen.
@elfenstein | 07-07-19 | 13:48: Ja je hebt gewoon gelijk maar dat geld toch ook voor surffee11. Als of Vrind en Fam hier op Geenstijl even alle reaguursels komen lezen om een hart onder de riem te hebben. Lijkt mij toch niet.
Dus voor wie wordt hier dan gedeugd? Virtueheroes heeft niemand wat aan.
Kunnen we niet gewoon gedogen dat meisjes en vrouwen een busje pepperspray bij zich dragen?
Link: de.m.wikipedia.org/wiki/Pfefferspray
Per slot van rekening kunnen we ook een softdrugsindustrie gedogen waarin een paar honderd miljoen euro omgaat.
UItstekend idee!
Stelde Wilders dat niet voor op een gegeven moment? Maar nee, toen was Nederlandje weer te klein uiteraard.
@meenemen! | 07-07-19 | 13:43:
En uiteindelijk werd het "Smurfenspray". Eerst maar eens afwachten wat er loos is alvorens met pepperspray te gaan spuiten...
Elke man die ze niet bliefen kunnen ze dan straffeloos in de ogen spuiten.
Of taser, zo'n lawaaiding schijnt ook goed te helpen alleen is het aanraden van een fluitje een beetje knullig denk ik. Boksbeugel maar is ook verboden. Vinger in oog niet verboden, samen met been in kruis wel lekker effectief.
Er komt een tijd dat je de zweihander gewoon op de rug zwiept voor een dagelijkse bezigheid.
Alle hens aan dek, zo n meisje zal nooit zomaar verdwijnen, vrees het ergste.
Deminck valt op jongetjes.
@horsteknots | 07-07-19 | 13:26: en veel jonger dan 18...
Kunnen sommigen hier zich realiseren in welke ongelooflijke onzekerheid haar ouders moeten zijn? En hun eigen waffel even op gepaste wijze dichthouden?
Zou moraalridder Red shirt zich realiseren op welke website hij aan het reaguren is? En zou hij zijn waffel op gepaste wijze kunnen dichthouden? Developing...
99.9% hier vindt dit vreselijk en leeft mee. Dit is nog altijd een site waar gediscussieerd en gespeculeerd kan worden. Als je daar niet tegen kan met je belerende vingertje, ga dan gewoon lekker weg.
1. Dit is Geenstijl, dus nee
2. Nadenken voor anderen is niet nodig. Dat kan iedereen voor zichzelf wel. Het grootste deel van het SJW gejank komt door gezever over hoe anderen iets zouden kunnen ervaren.
3. Een normatief kader komt al van de paus. Een is genoeg.
@threeheadedmonkey | 07-07-19 | 13:25: Heel fijntjes.
@Frau Merkel | 07-07-19 | 13:27: Botte hork.
Niemand houd hier zijn waffel, ook niet voor jou. De enige die waffels dichtmept is Joris.
Kan je niet tegen harde woorden en lompe tekst? Ksssst, vort naar de jeaup jij, daar houden ze wel van censuurnazi's zoals jij.
@elfenstein | 07-07-19 | 13:28: Voor haar ouders lomperik. Ik kan wel tegen een stootje.
Je hebt altijd van die gasten die de ernst van een situatie misbruiken om een ander bij voorbaat te censureren.
Een echte regelneef..
Pff, als een reaguurder iets weet, zegt 99,9999% ervan wat. De ouders kunnen blij zijn met deze publiciteit, gouden tips en zo voort. Dat wij, als ruwe bolsters, wat flauwe grappen maken: so what?
@Red shirt | 07-07-19 | 13:28: Gebrek aan argumenten heet dat. Ik hou toch van je.
@Red shirt | 07-07-19 | 13:32:
Wat jank je dan? Die ouders hoeven dit niet te lezen als ze niet willen. Denk wel dat ze blij zouden zijn als iemand hier een goede tip heeft. Ieder vogeltje z'n bekkie, rooie rotzak dat je d'r bent. Wat doe jij hier eigenlijk? Ik lees je wel vaker en eigenlijk zeur je voornamelijk over de toon, niet de inhoud hoewel je in je spaarzame heldere momenten vooral klinkt als een afgedreven pvda type.
@ZoekEenVrijeNick | 07-07-19 | 13:34: Ruwe bolster? Flauwe grappen terwijl ouders in grote onzekerheid zijn?
@Red shirt | 07-07-19 | 13:37:
Herhalio én Vervelio. Je moet maar durven.
@elfenstein | 07-07-19 | 13:37: Dat heet sociale hygiëne.
@Red shirt | 07-07-19 | 13:37: Of misschien zijn de ouders hard aan het zoeken en houden de moed erin of misschien hebben ze al tien andere kinderen verloren of misschien...
De ouders zijn prima in staat voor zichzelf te praten als ze dat nodig vinden. Uw commentaren geven alleen een inkijkje in uw eigen gedeug. Het is allemaal speculatie en projectie van uw eigen hersenspinsels. Ga buiten spelen. Of zoeken.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:44: Dan mag dat eerst wel even specifiek gemaakt worden door Red Shirt. Het is even effectief als roepen dat iedereen even moet stoppen met oorlog maken. Los daarvan blijven mijn punten staan.
@Frau Merkel | 07-07-19 | 13:47:
Om wat voor reacties het gaat, heeft dat écht toelichting nodig? Serieus? Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen he.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:44:
En zelfs die sommigen hebben alle recht om hier te tegelen zoals het ze blieft totdat joris het mooi geweest vindt. De soort deugcensuur die redshirt hier tentoonspreid geeft mij kotsneigingen. Het is als sympathie vragen voor de duivel in staphorst. Vergeefse moeite en bovendien totaal tegen alles waar GS voor staat. Ik ga ook wel soms te ver en wordt gejorist, zo gaat dat en daar doen we het dan mee. Morele deugertjes zoals redshirt heb ik een broertje dood aan, die verzieken iedere gezonde discussie met dooddoeners als "oh, dat mag je niet zeggen hoor!" en daarvoor kom ik hier niet. Ik heb m'n tegels het liefst hard en scherp aan de randjes.
@elfenstein | 07-07-19 | 13:57:
Goed, maar iedereen mag ook wat van úw tegeltjes zeggen gelukkig.
@Red shirt
Moet je het niet tegen de redactie hebben? Zij maken het mogelijk te reageren hierop. En jij doet daar net zo goed aan mee, hypocriet.
@Papa Jones | 07-07-19 | 14:01:
Tuurlijk. En daarna druk ik ze af op premiumpapier en veeg er m'n reet mee af na het poepen. Vooral censuureisende deugjankies gaan bij mij als eerste velletje door de naad, als er nog goed veel kruimels en brokken zitten.
@elfenstein | 07-07-19 | 14:20:
Ik hoor het al, u heeft voor jaren toiletpapier.
@threeheadedmonkey | 07-07-19 | 13:25: Z'n nick zegt het al he. Red Shirt, Red flag, Communist. Red Shirt "hammer&sickle". Die houden niet van meningen. Zeker niet als ze niet dezelfde zijn aangedaan.
Er zal wel weer iemand op proefverlof zijn.....
Ik vrees dat het weer een zaak wordt verstopt in statistiek onder diversen. En het is weer een eenmalige situatie wat anders nooit gebeurt net zo als de anderen duizenden zaken onder diversen. Het enige wat helpt, is het goede kruisje bij de verkiezingen maar dat duurt nog zo lang en je begint er aan gewent te raken.
Wat denk je zelf..
@meenemen! | 07-07-19 | 13:23: Grijze wolven misschien? Of Abu uit het AZC heeft als online nickname Wolf?
Meisjes van 18 horen om 4 uur 's nachts overal in Nederland over straat te kunnen gaan. Het is onnacceptabel als dat niet kan, want het is de enige taak van de overheid om er voor te zorgen dat dat kan. Laat ze daar eens belastingbetalersgeld aan uitgeven, in plaats aan totaal nutteloze rommel als spelletjes-shows op televisie of electrische auto's en warmtepompen wat geen enkel leven waard is.
Spijker en kop.
behoorlijk naïef wat je tikt. natuurlijk kan de overheid je veiligheid niet 100 % garanderen. mocht dat wel zo zijn dan leven we in een totalitaire samenleving. ... ouders en jonge mensen, vooral meisjes kunnen hun eigen veiligheid serieus nemen door betere acties als wat deze deerne gedaan heeft.
@horsteknots | 07-07-19 | 13:19: doe maar totalilitaire samenleving,geeft meer vrijheid,kost geen drol .dus 40 procent meer besteedbaar
En jongens zouden om 4 uur 's nachts met meisjes van 18 mee moeten fietsen.
2cv.... ook al een mening die de wegligging van je nick niet overstijgt.
Er gaat belastinggeld zat naar politie, de besteding er van echter laat nogal te wensen over. Dat nationale gedrocht wat ze er mee optuigen bijvoorbeeld. Doorspekt van management lagen vol met rapportage geile spreadsheet managers. In plaats van dat er meer blauw op straat loopt is men na de meest lullige aanhouding uren bezig met administratieve bullshit ten einde de vele management lagen te vrijwaren van enige verantwoording.
@horsteknots | 07-07-19 | 13:19:
En jij weet natuurlijk wat ze gedaan heeft ?
@horsteknots13:19: De overheid kan de veiligheid tegen TBS-ers en asielzoekers 100% garanderen. Ze doet het alleen niet, omdat ze liever geld aan nutteloze hobbies uitgeeft.
namster.. ja ze is alleen naar huis gefietst...
@lirft 13:29: Dat ook. Maar misschien is er iets mis gegaan. Een vergissing of misverstand. Een stomme ruzie. Een vader die zich verslapen heeft. Of een telefoon met lege batterij. Ik weet het ook niet. Ik hoop net als iedereen dat het met een kater, een beetje spijt en een spannend avontuur voor die meid afloopt. Zoals dat hoort als je 18 bent. Ik hoop het.
@normanius 13:30: Daarom is het goed om die hele keten er elke keer weer aan te herrineren waarom de politie uberhaupt op aarde is: Om levens te redden. En niet om papier te schuiven.
Dat zijn ware woorden die ik geheel deel.
Gaat niet gebeuren want hun zijn allemaal slachtoffers van deze maatschappij.
Volgens het Gutmenschen Collectief
Wacht tot je een vallende ster ziet, dan kun je een wens doen. Het eerste mag niet bij de wet, het tweede is discriminatie en bij het laatste kunnen we niet mee beslissen want dat moet een echte psychiater doen die er voor gestudeerd heeft zijn boeken te gebruiken maar niet zijn gezonde verstand.
@jan huppeldepup | 07-07-19 | 13:23: ik weet het, was ook alleen maar een suggestie naar de bromsnor commissaris.
Veruit de meeste pedofielen zijn bekenden v/e slachtoffer. En dan zegt zo'n vriend van de familie tegen een slachtoffertje: 'Je bent zo'n leuk meisje dat ik me niet in kan houden, maar je moet dit wel geheim houden, want je wil toch niet dat ik mijn baan verlies en in de gevangenis kom, terwijl jij me verleid hebt?' En zij houdt haar mond en hoopt dat het vanzelf ophoudt...
@jan huppeldepup | 07-07-19 | 13:23:
1 en 3 kun je bij wet regelen (wij hebben nu eenmaal 150 man ingehuurd die voor ons wetten moeten maken).
Voor 2 (avondklok voor asieleisers) ligt dat misschien lastiger, maar als je echt wil kun je daar óók wel een mouw aanpassen. Bijvoorbeeld door een avondklok in te stellen voor iedereen die geen West Europese taal spreekt (je kunt immers niet garanderen dat alle wetshandhavers op straat alle wereldtalen spreken, dus om misverstanden en ongelukken te voorkomen...)
Wat moet een pedofiel met een meid van 18?
Ze is de 13 al heel wat jaartjes voorbij.
@Diotima | 07-07-19 | 13:38: Of zegt de gezellige en altijd behulpzaam vrijgezelle buurman tegen zijn mannelijk slachtoffertje: alle mannen doen dit, je vader ook. En als je je mond opendoet, dan doe ik dit ook met je kleine broertje. Oh, en je moeder gelooft je toch niet want die vindt mij heel aardig (moeder vindt deze buurman zo geweldig attent).
En zo kon deze aardig buurman ongeveer 10 jaar z'n gang gaan, tot het jongere broertje (op dat moment 12 jaar en een slim en opmerkzaam joch) op een buurtfeestje een paar rake opmerkingen maakte. Toen brak de hel los. Tot op de dag van vandaag geloven een aantal buurvrouwen NIET dat hij het gedaan heeft (hij heeft bekend), waaronder 2 moeders van slachtoffertjes. Deze 2 zijn gescheiden van de vaders van hun kinderen en de jongetjes hebben geen contact meer met hun moeder.
De dader stelde dat het een vorm van liefde is en dat deze vorm in de loop der tijd, geaccepteerd zal worden. Net zoals homofilie.
Mijn verbitterde wereldblik zegt dat er waarschijnlijk een TBS-er op weekend verlof is. En dat we over een paar dagen allemaal weer gaan krijsen "Hoe kan dit toch gebeurd zijn"
Hoop het oprecht niet maar...
Goh, zitten maar 4 in een straal van 80km van Epe.
Google maps -> Epe -> In de buurt -> "Forensisch psychiatrisch centrum"
@Free-J.T | 07-07-19 | 13:17:
Met een straal van 80 km rond Epe heb je zo ongeveer heel Nederland te pakken. In ieder geval het bewoonde deel.
@* Il Principe * | 07-07-19 | 13:22:
Waarvan één zit op 20km afstand, prima op de fiets te doen.
En nog een op circa 35km
Michael P was zeker weer met verlof
Dat krijg je met deze individualistische maatschappij. Mensen waken niet meer over elkaar. Laat het alsjeblieft goed eindigen.
Op de Veluwe is er nu juist een ouderwetse sociale controle. En een ouderwets naief gevoel van veiligheid.
Ja, want vrouwen mogen alleen onder begeleiding van een man op stap...
Dat leer je vanzelf wel af, dat waken over elkaar. Zelfs de politie is er niet blij mee "je moet ons bellen". En dan komen ze . Na 43 minuten na het tweede telefoontje naar 112. "De meldkamer was overbelast".
Ja maar agent weet u hoeveel ellende 1 gek in 43 minuten kan aanrichten? ... doodse stilte....
@roevka
Met sociale controle hou je écht die ene psychopaat niet tegen. Vroeger niet, nu niet, nooit.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:48: Met individualisme en de daaruit voortvloeiende zelfoverschatting wel?
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:48:
Ik heb het niet over sociale controle. Ik heb het op elkaar passen. Elkaar thuisbrengen deden we vroeger, de meiden, om risico's te verkleinen. Die psychopaat zoekt juist vaak de eenling.
Ik deed allerlei ongebruikelijks op m'n 18e. Hopelijk duikt Loes vandaag gewoon op met een vette kater en veel spijt.
De jeugd gaat ook veel te laat uit. Als de horeca om 24:00 uur zou sluiten gingen die kids niet alleen eerder van huis, maar waren ze ook weer gewoon op tijd thuis. Nu gaan ze om 24:00 uur weg en komen pas thuis als het weer licht wordt.
Don't blame the victim.
De kroegen sloten om 24.00 uur ´vroeger´. De uitgaanders gingen steeds later, namelijk, na eerst thuis indrinken want goedkoper, op de gezelligste tijd van de avond. Van één a twee uur konden kroegen niet bestaan en hierdoor begonnen de sluitingstijden te ´verlaten´. Je zult nu ouder zijn van jongelui.
@tipo | 07-07-19 | 13:16:
Victim blamen = gevoel van schijnveiligheid creëeren.
@CalamityJane | 07-07-19 | 13:20: Kroeg 18.00 uur open en om 24.00 uur dicht. Tijd genoeg om je te vermaken . O en misschien die absurde prijzen wat omlaag ?
Het was een feest in een weiland, wat heeft de horeca daar mee te maken?
Ja dit is klote, maar kan niet los gezien worden van het stemgedrag van de Nederlander die het maar niet wil leren. Dit zal wel weer gejorist worden door de wegkijkbrigade, ga je gang maar .
Ik hoop in elk geval dat Loes in goede gezondheid weer opduikt. Sterkte aan de ouders.
18 jaar om 04.00 alleen op straat.. duh? Het is geen 1960 meer. afijn , hopelijk snel boven water.
dat laatste hopelijk niet letterlijk natuurlijk
Daar betalen haar ouders belasting voor.
In 1960 gebeurde dit ook helaas.
@Papa Jones | 07-07-19 | 13:58: Inderdaad, alleen in 1960 had niet iedereen internet en een flatscreen tv. Nieuws... wat daar voor moet doorgaan, bereikt nu iedereen.
Er zijn overigens ook een hoop vermissingen die nooit opgelost zijn uit 1945-1980.
Nu heeft ook iedereen een mobieltje. drones vliegen overal, en iedereen moet zijn kabouters in de tuin beveiligen met cameras. Dus je ziet ook meer.
Hoop dat ze niet omgekomen is en gewoon een spannend weekendje heeft maar alles wijst erop van niet.
Vrouwen vinden dat ze het recht hebben om ook 's nachts veilig op straat te kunnen fietsen. Het is de taak van de overheid om voor die veiligheid te zorgen. Maar in de uitvoering gaat het mis. Na Marianne Vaatstra en Anne Faber is elk meisje gewaarschuwd. Het gaat ook maar in ongeveer 1 op de 100000 gevallen verkeerd. Bijzonder triest dat een meisje dan toch het gokje waagt om 's nachts om vier uur naar huis te fietsen. Zoveel ouders halen hun kind dan nog op met de auto, no problemo met fiets in de kofferbak. Of bekende fietst mee, of je belt de ouders van een vriendin of zo. Er zijn zoveel truukjes om het te voorkomen.
Het waren de vorige keren niet de AZC's maar gewoon een Hollandse boer met gezin of een geestelijk verminderde. Mijn ouders baden elke avond de rozenkrans en dan baden ze ook voor dit soort gevallen. Het geeft slechts troost. Vraag advies aan het team dat Anne Faber ging zoeken. Mag het dan alsjeblieft een keer zonder die geldvangende Peter R. de Vries?
De overheid kan ons nog geen veiligheid in een zwembad(!!) garanderen. Laat staan dit soort gevallen voorkomen.
Vrouwen hebben het recht op veiligheid. Punt.
Hoezo “vinden dat ze recht hebben op”.
Het verschil tussen een beschaafd land en een shithole is dat iedereen veilig over straat kan.
En afgezien van een gedeeld normen- en waardensysteem, waarin niet het recht van de sterkste geldt, zal de overheid hiervoor de voorwaarden moeten scheppen.
@Glasgow Argus 13:05: Zo is het. Als Nederland afglijdt naar de normen van shithole-countries, zijn het de vrouwen die hun vrijheid verliezen. Dat doen we hier dus maar niet.
Helaas is er ook nog een andere werkelijkheid: na de ontvoeringen van Marianne Vaatstra en Anne Faber wist in mijn omgeving meer dan de helft van de vrouwen/meisjes niets van deze vermissingen en de vreselijke gevolgen. Lezen geen kranten, luisteren niet naar nieuws, komen zeker niet op GeenStijl, maar zitten in hun eigen sociale bubbel, waar dit niet in door komt...
@Glasgow Argus | 07-07-19 | 13:05:
Moeten “her”scheppen. De overheid heeft de laatste +/- 25 jaar het normen- en waarden systeem behoorlijk naar de kloten laten gaan....
Vrouwen vinden dat zij gelijk zijn aan mannen. Vanuit dit gelijkheidsprincipe moet de overheid mannen en vrouwen dezelfde veiligheid bieden.
Indien vrouwen vinden dat zij meer risico lopen, is het gelijkheidsprincipe dus onderuit gehaald.
@kunnenzedanniks | 07-07-19 | 13:21: Je bedoelt die "Je bent welkom" bubbel? En D66 "wij kunnen mensen reintegreren" kringen.
Tijd voor je pilletjes
Waar blijft het "Amber Alert"???
Ze is 18, dus volwassen, dus geen Amber Alert
@Frau Merkel | 07-07-19 | 13:29: Ik zie dat je gelijk hebt!
@old shaterhand | 07-07-19 | 13:41: In dit geval zou ik de grens van 18 toch wat flexibeler hanteren. De eerste uren zijn het belangrijkste.
Wat maakt deze vermissing urgent?
Niet in de buurt, want dan hadden de speurhonden haar al gevonden denk ik.
Vanaf hun zesde zijn mijn kinderen op een vechtsport gegaan. En wel hierom. De overheid helpt je niet, sterker nog, ze halen het tuig bij bootladingen naar binnen. Je bent volledig op jezelf aangewezen.
Idd een cursus Krav Maga hoort standaard bij de opvoeding.
Voor meisjes geldt dat een vechtsport ze de tijd kan geven om weg te komen of hulp in te roepen. Zelf met vechtsport winnen meisjes het niet van jongens.
Films en tv-series zijn fictie.
Ik hoop dat ze snel weer terecht is in goede gezondheid, echter vrees ik het ergste. NL is helaas niet meer de veilige haven die we zo lief hadden. De huidige macht lijkt niet veel langer in staat om de veiligheid van de burger te garanderen. Schietpartijen, steekpartijen, aanrandingen en verkrachtingen dreigen een dagelijkse norm te worden. Het ergste aan dit alles is nog wel dat mensen hier langzaam aan wennen en het als normaal gaan zien, zeker de nieuwe generatie die niks anders kent dan het huidige Nederland.
Spijker op zijn kop.
@RenHoek | 07-07-19 | 12:43: nounou... dat wens je ook niemand toe.
@Premier Trutte | 07-07-19 | 12:45:
Zou soms wel opluchten.
Helemaal mee eens.
"niet langer in staat?" De overheid heeft deze situatie heel bewust gecreëerd hoor ...
TeeJee | 07-07-19 | 12:25
Het vervelende van dit soort middelen is dat de belager het ook in handen kan krijgen en het tegen jou richt. En die opereert al met een kwaaie focus.
Een alternatief is zo'n schril alarm. Ja of combi bedenk ik me nu.
Eerst laten schrikken dan uitschakelen. Als je daar de tijd maar voor krijgt...
Ja, dat kan. Als je het niet bij je hebt ben je echter direct de sjaak.
Dus dan kun je kiezen tussen wel een kans hebben, of totaal GEEN kans.
Een flinke goedgetrainde hond is veel beter. Ze lopen om.
@Joffri | 07-07-19 | 12:58:
Die neem je dan weer niet zo snel mee naar een feestje / uitgaansgelegenheid.
Twee vooroordelen klotsen door mijn onderbuik. TBS? AZC?
Ik hoop dat alles snel weer goed is.
Of een gefustreerde refo. Het is immer de biblebelt.
@Haberdoebas | 07-07-19 | 12:40: Kunt U dat met een paar voorbeelden onderbouwen?
@Haberdoebas | 07-07-19 | 12:40:
Of zo’n goor seculier Randstadzwijn met doekoe. Haar gewoon even van de weg gereden met 200km/u maar deze keer dan achteraf even weggemoffeld want tsja misschien geloofd de rechter niet dat het haar eigen schuld is...
Daar dacht ik ook gelijk aan, maar in de buurt zijn deze niet te vinden.
@Haberdoebas | 07-07-19 | 12:40: Waarom gefrustreerde refo? U weet niet dat de refo´s een eigen sociale kring hebben waar je moderne jongeren vindt? Woon min of meer tussen refo´s. Ouders van refo kinderen hoeven niet bang te zijn, hun kinderen bevinden zich in veilig gezelschap.
En dan bedoel ik niet die anderhalve FOLKLORE lange rokken en vlechten refo´s die Nederland telt. Sneuerd dat u er bent.
@Haberdoebas | 07-07-19 | 12:40: U heeft even fijn gescoord, en nog wel op zondag.
Soms kun je niet anders dan alleen naar huis fietsen... Het eerste deel doe je met een groep en dan splits je je op. Ouders wonen soms honderden kilometers van je af... Ja, het zijn andere tijden... Helaas. Hopelijk loopt dit een keertje GOED af! Heel veel sterkte voor de familie! Heel veel succes met zoeken.
"Het eerste deel doe je met een groep en dan splits je je op"
Dat is een keuze, of de heren in de groep hebben geen opvoeding gehad. Het kan anders.
Hier, in het mooie Münsterland, brengen de heren de dames nog naar huis. Ook al betekent dat, dronken nog een flink eind om te moeten fietsen.
@Frau_Ferkel | 07-07-19 | 13:12: Situaties verschillen; soms zijn er jongens bij, soms niet. Ook meegemaakt: een Surinaamse jongen bracht me wandelend ongevraagd naar huis. Vond het niet veilig met al het Mocrotuig in de buurt.
Mocht Michael P. alweer op zijn eerste proefverlofje?
Nee, but seriously, ik hoop dat dat meisje niets is overkomen en snel weer terecht is.
en gaat over tot de orde van de dag
In andere culturen heeft een meisje van deze leeftijd altijd een broer, oom of ander familielid als persoonsbeveiliger. Wordt dat hier ook nodig?
In die andere culturen is het ook heel vaak een broer, oom of ander familielid waar een meisje het meest van te vrezen heeft, als op de een of andere manier vermoed wordt dat de familie-eer in het geding is.
@Dr_Johnson | 07-07-19 | 12:37: Zo de waard is, vertrouwt hij zijn dochters.
@Frau_Ferkel | 07-07-19 | 12:40: soms moet je je dochter niet vertrouwen maar gewoon beschermen.
Bang van wel!
@Frau_Ferkel | 07-07-19 | 12:40: Wat een gekke reactie! Uzelf vertrouwt uw dochter en evenzeer het aanrandend en verkrachtend zwijn dat haar pad kan kruisen.
@IkwilJinekwel | 07-07-19 | 13:18: In onze boreale cultuur wel. Dr_Johnson heeft het over andere culturen, naar ik aanneem de aanhangers van mo en zo.
Vreselijk! Hoeveel stagiairs zijn er inmiddels met verlof?
*setjes
Nog maar eens een keer.. Jonge vrouwen moeten s'nachts niet alleen over straat lopen/fietsen. We leven in andere tijden.
Helaas wel.
Dus vroeger kon het wel? Kom nou.
@Mr_Natural | 07-07-19 | 12:32: Ligt er aan hoe ver 'vroeger' is. Toen ik jong was kon het gewoon nog wel, maar ja toen hing het touwtje nog uit de brievenbus en moesten de 'gast'arbeiders uit marokko nog komen. Daarna is alles inderdaad veranderd...
Ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb een puberdochter van 16 jaar. Deze is zo zelfverzekerd, dat ze zich 'onaantastbaar' waant en denkt dat ze zich verbaal wel uit een benarde situatie kan redden. Ik blijf het zeggen tegen haar: fysiek win jij het nooit van een man.
Ik denk dat veel jonge meiden niet het besef hebben wat er fout kan gaan. Omdat ze zelfverzekerd op de fiets stappen en denken dat het hen niet kan overkomen.
In een vriendengroep zouden de jongens eigenlijk gewoon altijd eerst de meiden naar huis moeten brengen 's nachts. Of toch gewoon de ouders de meiden laten ophalen (zoals ik heel regelmatig doe bij mijn dochter en haar vriendin). Liever zelf om 02:00 uur 's nachts de wekker zetten en een stukje autorijden, dan dit soort horror-scenario's.
@DianaSpencer | 07-07-19 | 12:36: Dat denk ik ook, zelfoverschatting is een killer.
@kunnenzedanniks | 07-07-19 | 12:35:
Kan ik me ook nog herinneren. Het ging toen niet alleen om veiligheid maar ook om hoffelijkheid. (Hoffelijkheid, dit woord is te vinden in de oudere uitgaven van de Dikke van Daele.)
Moet je tegen Feministen zeggen,kan je lachen.
Oude vrouwen ook niet
's nachts, afgeleid van des nachts.
@wiers | 07-07-19 | 12:38:
Gek genoeg heb ik nog nooit meegemaakt dat een feministe het aanbod van een of meerdere hoffelijke heren om even mee te fietsen door het nare stuk afsloeg. De meeste feministes zijn weliswaar fier maar niet achterlijk. Gelukkig.
@vanBarchum | 07-07-19 | 12:42:
Dat is niet waar. Als zestigplusser weet ik dat het vroeger op straat laat in de avond ook niet echt veilig was. Mijn vader kwam mij ophalen na feestjes of ik werd thuisgebracht. Er was geen haar in mijn hoofd die er aan dacht om alleen 's nachts over straat te fietsen. Toen niet en nu ook niet.
@Gravin v Kippenbouth | 07-07-19 | 13:02: klopt Gravin.
Die vrouwen betalen ook belasting. de straat is ook van hun. Ook om 4 uur 's nachts. Het is hier geen Saudi-Arabie en als het dat wel geworden is, wordt het tijd om de openbare ruimte terug te claimen door belastingbetalende burgers. (M/V).
@kunnenzedanniks | 07-07-19 | 12:35: Even geleden noemde ik ook dat na de komst van de gastarbeiders, het in nederland hard achteruit ging, mijn reaguursel werd gejorist!
@DianaSpencer | 07-07-19 | 12:36: Als student (m) ben ik daar nog wel op getraind. Je brengt een meisje naar huis. Ook in de stad.
@tipo | 07-07-19 | 13:25: Vrouwen betalen per saldo praktisch geen belasting. Zij zijn over het algemeen netto ontvanger.
*bron: accountants en belastingadviseurs*
Bernhard de II | 07-07-19 | 12:16
Zo voelt dat inderdaad.
Toch roept deze vermissing iets op uit het boek van Hans Faber. Een nuttige gebruiksaanwijzing om efficiënt te zoeken.
En vriend had de landkaart van de omgeving Baarn, Soest, Den Dolder etc. digitaal in vakken gedeeld, zodat ze konden gekoppeld aan stejes of groepen om er te zoeken.
Was een vak gedaan, werd het doorgegeven per app. En een volgende toegewezen. Eén centraal persoon hield die organisatie bij.
Mede dankzij deze werkwijze is die jas toen gevonden.
Zo'n zoekmodel zou eigenlijk van heel Nederland gemaakt moeten worden. Zodat je niet eerst dit wiel opnieuw moet uitvinden terwijl kostbare tijd verstrijkt.
Succes en sterkte @ familie en vrienden van Loes.
Goed idee!
Als zich dit laat organiseren is dat een prima idee. Ik heb ook niets tegen op een zoektocht door militairen. Desnoods een heli met de juiste apparatuur. Een AMBER-alert had ik ook vanzelfsprekend gevonden.
Maar, het kan nog meer kanten op, het kan ook nog een meisje zijn dat van huis weggelopen is, misschien een loverboy, er zijn tal van mogelijkheden. Maar goed, uiteraard direct beginnen met (georganiseerd) zoeken.
-
Prima tegel .....
Dat is er al, en niet alleen van Nederland. what3words.com/ (inzoomen voor de vakjes)
Wij haalden zelfs onze zonen midden in de nacht op van hun uitgaansadres, ook ak was het half drie 's nachts. Bij ons is nooit iets verkeerd gegaan behalve knullen met een gigantische kater en ongebruikte condooms (=niks kunnen krijgen) rond het middaguur.
Vreselijk dit soort ouders. Hoe moet dat als die kinderen uit huis gaan?
@JanP999 | 07-07-19 | 12:57: ja, je kinderen loslaten en hopen dat alles goed komt en gaan pitten als hun kinderen nog niet thuis zijn, dat zijn lekkere ouders
Welk meisje van 18 jaar fietst 's nachts om 04:00 uur alleen naar huis? Kon ze niet worden opgehaald door één van haar ouders of door een jongen van het feest worden thuisgebracht? Als moeder van twee puberdochters lopen mij de rillingen over de rug wanneer ik dit bericht lees. Te allen tijde druk ik mijn meiden op het hart: fiets 's nachts nooit alleen terug naar huis. Wanneer je er alleen voor komt te staan: "Bel me en ik haal je op. Zorg ook altijd dat je een opgeladen telefoon of een opgeladen powerbank bij je hebt".
Misschien creëert dit een gevoel van schijnheiligheid, maar het is tenminste iets.
Schijnheiligheid = schijnveiligheid uiteraard
Tip. Koop pepperspray.
Triest om dit te lezen. Rubberen tegel mentaliteit. Wat nou als je kind volwassen is en er gebeurt iets?
@lacucaracha | 07-07-19 | 12:33: Dat is niet hoe je AK-47 schrijft.
Wij waren precies ook zo. En onze kleinkinderen mogen ons ook midden in de nacht bellen als hun tijd komt. Liever dat dan deze zoektocht.
Wat is dit nu voor een onzin, opgehaald door ouders.
Ze is volwassen en geen kind van 10 dat begeleiding nodig heeft.
Studeren en op kamers gaan op je 17de, kan papa/mama/broer ook niet bij gaan inhokken.
Feit is dat het steeds vaker misgaat en dat ligt niet aan de 18jarigen maar iets met cultuur e verschillende (semi) overheidsinstellingen.
@DitjaarkrijgikAOW | 07-07-19 | 12:35: Wat een superlieve grootouders zijn jullie. Petje af hoor!!!
@Super Vaagstra | 07-07-19 | 12:33:
Stukje realisme heet het, doen wat je kan om de Den Dolder taferelen te voorkomen.
@boerk | 07-07-19 | 12:38: Geen onzin, wanneer je als ouders je kind middenin de nacht ophaalt. Ik kom uit de buurt van Epe, en het is allemaal hartstikke afgelegen daar. Wanneer zij wel was opgehaald of thuisgebracht, was het meisje nu niet vermist. Zo simpel is het.
@boerk | 07-07-19 | 12:38:
Is een verschilletje, aan de ene kant gaan ze 18 jaar oud op kamers studeren in een drukke stad, en met een groep medestudenten uit gaan en samen terug naar het studentencomplex, aan de andere kant om 04:00 's nachts in the middle of nowhere alleen naar huis fietsen op je 18e. Top uiteraard dat ouders dan gewoon zeggen: 'ook al bel je om 04:00 ik breng je wel naar huis'!
Dit klinkt niet als een verhaal dat goed gaat aflopen.
Je kinderen, mits oud genoeg, gewoon een taser mee geven. Dan maar een dikke boete wanneer zij zichzelf hebben moeten verdedigen.
En speurhonden inzetten. (Was bij dat jonge kattenmeisje met moordenaar in de buurt niet/te laat gebeurt!)
Ik krijg altijd zo de rillingen van dit soort berichten
Ik heb zojuist bij een soortgelijk berichtje te horen gekregen van een fijne mede reaguurder dat het nu ‘even niet om jou gaat’.....
Is haar telefoon al getraceerd og mag dat niet?
Dit valt niet onder de sleepwet want er is geen inbreuk gemaakt op de vrijheid van meningsuiting volgens Ollongren
Zou toch eerst diegene onder de loep nemen die net voor of na het vertrek van dat meisje ook weggingen.Maar goed,tis allemaal al erg genoeg voor de familie.
Wij brachten vroeger de meiden altijd eerst naar huis voordat we zelf huiswaarts gingen.
drs. P | 07-07-19 | 12:19 |
Inderdaad! WIj ook, altijd in een groep. Soms met een iets wisselende samenstelling t.o.v. heen- en terugweg, maar tot de laatste 2 overgebleven jongens wisten wij dat je vrinden (m/v) gewoon thuis de voordeur nog net hadden kunnen openkrijgen.
Ouders nog wel eens kwaad als je onbewust voor hun slaapkamerraam had staan lopen gillen en geiten.
Al moest je daarvoor door de slechtste buurten, gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Opgegroeid op het platteland. Hier gingen ze eigenlijk ook nooit alleen, en als je zelf met een meid op stap was geweest bracht je haar gewoon thuis ( zonder bijbedoelingen dus ). Je fietste als je nog jonger was in groepjes terug naar huis en als je langs het huis/de straat van eentje kwam sloeg die af en de rest fietste door...
Dat klopt, maar de overheid maakt vrouwen graag wijs dat we in een vredelievende wereld wonen. Helaas is dat niet zo.
Ik denk dat we dingen als zelfverdediging eens aan het lespakket moeten toevoegen op de middelbare scholen.
iig hoop ik dat ze snel gevonden wordt en dat haar niets is misdaan.
Dat is achter de feiten aanlopen.
@kwark001 | 07-07-19 | 12:19: Klopt, maar in deze tijd is het nodig. De politie doet niets. Er is amper gezag op straat. En dan is het weten wat te doen wanneer iemand je iets aan wil doen héél belangrijk.
Zelfverdediging leer je niet in een paar lessen.
Die omgeving is behoorlijk veranderd in vergelijking met pakweg 35-40 jaar terug. Ook Deventer is niet zo heel ver weg en als je die stad tegenwoordig binnenrijdt is het zo af en toe net alsof je je op de toegangswegen naar Calais waant... Laten we hopen dat ze in goede gezondheid wordt teruggevonden en meisjes, alsjeblieft, fiets niet meer alleen naar huis, ook niet op het platteland en heb je telefoon altijd bij je. In het ergste geval, ook al vang je die belboete van tegenwoordig, doe net alsof je in gesprek bent als je je onveilig voelt.
Ik denk niet dat we hier erg behulpzaam (kunnen) zijn. Maar ik duim voor een goede afloop!
-
AZC is het eerste waar je aan denkt.
www.ad.nl/binnenland/woede-in-den-haa...
Daar betrapte ik mezelf ook op. Zo ver zijn we al gekomen. Hopelijk loopt dit wel goed af.
Dat dacht men bij Marianne Vaatstra ook
Dat was bij mij het tweede waar ik aan dacht. Op nummer 1 stond een TBS kliniek. Zit er daar één van in de buurt?
@J. Jarig | 07-07-19 | 12:33: Bij zo'n feest in een weiland denk je eerder aan te veel alcohol in combinatie met verkeerde drugs of misschien GHB. TBSer of Asielzoeker 2e en 3e plaats.
@Harde Kopkaas | 07-07-19 | 12:32: - en dat was ook zo.
@Maris v.d Hof5393 | 07-07-19 | 12:39: ga weg gekkie
Er is sindsdien helemaal niets gebeurd. Is het stuk uitschot destijds in hoger beroep alsnog veroordeeld en uitgezet? Is de rechter aangepakt? Er is telkens ophef, maar er wordt niets gedaan. Zodra iemand concrete maatregelen voorstelt, wordt het afgeschoten. De overheid is er niet voor u, u bent er voor de overheid.
AZC slaat in dit geval op u zelf, Akelige Zult Cop.
Je hoopt even niet op woordgrappen, maar neen dat is net te moeilijk. Wel heel goed dat hier aandacht aan besteed wordt, dus toch kudo's.
Eens, woordgrap is écht ongepast....
@Mayan | 07-07-19 | 12:16:
Lijkt me dat Joris daar prcies ook zo over denkt. Is er al een voorbijgekomen dan?
Kan me neit voorstellen dat ook iemand een serieus *goede* grap hierop uberhaupt zou willen maken. Want dat kan helemaal niet....
Oh wacht... ik zag hem al...
@chicago river | 07-07-19 | 12:19: Gelul... in tijden van oorlog, ellende en lijden is humor juist zeer op zijn plaats. Behalve bij kortzichen en de namaak braverikken en religieus gedrilden. Daarom is Joodse humor onder Joden zelf zo groots en bij andere religies zo klein.
@Premier Trutte | 07-07-19 | 12:26:
Je meet met 2 maten.
De joodse humor is absoluut superieur, daarover zijn wij het eens, maar je kunt een oorlogssituatie, ook niet makkelijk te bekijken per individu, gelijkstellen aan een waarschijnlijk kille individuele ontvoering van een meid van 18, met ouders, vrienden.
In het geval van oorlog slaat het bijna *bijna* altijd op een groep mensen die hetzelfde ondergaat, ongewenst. En met dezelfde gevaren en situaties.
Vind het hier gewoon onpasselijk om leuk proberen te zijn.
Maar van mij mag het hoor, ik zou zelf een uber-tolerante joris zijn.
@chicago river | 07-07-19 | 12:39: Wanneer ik heel de dag mijn inlevingsvermogen op alle ellende in de wereld zou projecteren zou ik binnen 3 minuten depressief en gillgend gek worden. Ik maak mij er daarom ook graag met een grapje vanaf. De rest van mij compassie en betrokkenheid reserveer ik voor mijn directe omgeving.
Brrr nachtmerrie van iedere ouder.
Hopen dat against the odds dit goed afloopt.
Sterkte voor familie en vrienden. Wil positief blijven maar het voelt niet goed. Er zijn meer gekken buiten een tbs kliniek dan dat er in zitten.
Je leest bijna nooit dat er mannen vermist worden.
En uw punt is?
@Datsun_Cherry | 07-07-19 | 12:07: Mannen moeten van Lilian Ploumen ook meebetalen aan de pil, dus dan hebben ze ook recht op evenveel aandacht en alert bij vermissing, anders is het discriminatie toch?
"Je leest bijna nooit"... Een enkele keer. Dat ventje in de buurt van Nootdorp een tijdje geleden..
Enne, een goeie zaak dat het nu al op GS staat, i.p.v. twee weken later..
"Vrouwen dus van het zwakke geslacht.
Nooit gedacht waarom alleen vrouwen worden verkracht?"
O Posse.
Mannen zijn disposable.
Echt wel, je zal je verbazen.
Werd gemist op haar werk. Ze woonde al zelfstandig?
Ze kan toch een baantje bij de locale super hebben (gehad)?
Op je 18e kan je best op je zelf wonen. Kijk eens in studentensteden.
Ouders op vakantie wellicht waardoor de baas het als eerste gemerkt heeft?
Serveerster, kaartjesverkoper bij de bios, hulp in de bakkerij/slager/visboer, you name it...
Krantenbezorgster
Vreselijk, dit klinkt niet goed. Ik hoop dat ze toch op de een of andere manier weer opduikt, en in leven.
Sterkte voor familie en vrienden.
Harderwijk
@mono-culti | 07-07-19 | 12:08:hij woont in apeldoorn . check je bronnen. en ik check mijn spelling. bedoelde wie woont er nu ...
@Henk P | 07-07-19 | 12:25: Dus hij kwam uit Harderwijk?
Volkert woont in Apeldoorn. Zijn vriendin in Harderwijk.
Naast je kat en hond moet je binnenkort ook je kinderen laten chippen.
Nee, geen grapje.
Ik hoop dat Loes snel ongedeerd gevonden wordt.
Chippen gaat wat ver maar ik hoorde laatst dat >30% van de ouders hun kinderen met een GPS apparaat uitrust.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@Berbaar | 07-07-19 | 12:12: Zit standaard op elke iPhone
@professorinopleiding | 07-07-19 | 12:19:
Kinderen jonger dan 10 lopen niet in grote getale met een iPhone.
@professorinopleiding | 07-07-19 | 12:19: makkelijk te ontvreemden. Chippen lijkt me wel wat.
@Berbaar | 07-07-19 | 12:24:
Maar jonge dames van 18 jaar zeker wel... Of gaat het nu over kinderen van 10 jaar?
Sterkte aan de familie en vrienden, hopelijk komt ze snel gezond terecht. Persoonlijk als vader kan ik mij niet voorstellen hoe verschrikkelijk het moet zijn als je kind vermist is.
Als kindloze man lukt het mij ook heel slecht voor te stellen...
Misschien is ze nu op Dreamfields, erg aantrekkelijk festival bij de jeugd.
Ik hoop het....
Meh ze is ook niet op haar werk geweest zaterdags.
Daar is ze natuurlijk niet. En met ieder uur dat verstrijkt wordt de kans op een goede afloop kleiner. Ik vrees het ergste!
Misschien even rondvragen bij TBS’ers met verlof in de buurt van Epe.
Inkoppertje ?
Het AZC Epe, dat *aanwas vluchtelingen niet meer aankon*, lijkt me een minstens even zo potentiele inkopper. Twee inkoppers dus.
Laten we hopen dat er niet weer een losgeslagen gek uit het dichtsbijzijnde GGD instelling is...
Moeten we dan hopen dat het weer zo'n losgeslagen gek uit het dichtsbijzijnde ACZ is?
Het begint zo langzamerhand op een epidemie te lijken.
Er lopen te veel tbs-ers met verlof...
TBS is ook het eerste wat me 'te binnen schiet' bij zo'n bericht.
Vroeg reageren zonder iets te weten is altijd dom
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, mijn kat was eens vijf dagen zoek en ik had het al niet meer! Moet er niet aan denken om dit mee te maken! Laten we inderdaad hopen dat het deze keer wel goed afloopt..... maar ik ben er bang voor!
Het gaat ff niet om jou
@vanBarchum | 07-07-19 | 12:39: Tijdsgeest Kleurpotlood. Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn om de meest verschrikkelijke dingen op jezelf te betrekken.
Bijv. Noord-Korea dropt een atoombom op Seoel met 200.00 doden. Jij verslikt je in je koffie terwijl je hoort en dan ben JIJ heel zielig omdat er allemaal koffie op je witte T-shirt (uiteraard van een merk met een duur logo) zit.
@James Lastig | 07-07-19 | 13:38: ja joh.... zever jij ff lekker over een wit T-shirt! Ik zeg alleen dat ik me niet voor kan stellen hoe die ouders zich voelen en dat ik hoop dat alles goed komt. Maar als jij over de was wilt praten prima! Fijne zondag
Geen zin in flauwe woordgrappen nu. Hopelijk komt het meiske snel weer tevoorschijn.
Dat is niet best. Ik houd mijn dochter binnen totdat zij 25 is.
Sterkte en zoek zoek zoek
Een perfecte leeftijd om door een fout figuur als drugskoerier te worden gebruikt. Je dochter beseft het pas als het te laat is, immers geen street smarts.
@BubbelWater | 07-07-19 | 12:01: gelukkig woon ik niet in de randstad dan
Kweek je daarmee geen Ans Boersma's?
@SicSeb | 07-07-19 | 12:14:
Epe/Oene is nou niet echt de Randstad te noemen....
@Anoniemelafaard | 07-07-19 | 12:49:
Sjongejonge, weer zo'n helder licht die niet weet wanneer hij/zij/whatever maar beter kan zwijgen.
@Ommezwaai | 07-07-19 | 12:53: het ging om de benodigde streetsmarts
REAGEER OOK