Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Straatracetuig rijdt meisje (15) dood

Nieuws uit eencelligenland

Gisteren is in Heerhugowaard een 15-jarig meisje doodgereden. De politie zoekt getuigen en onderzoekt of er sprake was van een straatrace. Dus bij dezen een boodschap aan alle misbaksels die hun gevoel van eigenwaarde ontlenen aan heel hard gaan in een apparaat dat levensgevaarlijk is voor anderen zoals 15-jarige meisjes. Stop daarmee. Nu. Voor altijd. Kom niet aan met 'ik doe wel voorzichtig' want je doet het nooit voorzichtig genoeg en als je denkt dat wat voor plezier dan ook de begrafenis van een 15-jarig meisje waard is dan moet je je rijbewijs inleveren en je melden voor vrijwillige opname in de dichtstbijzijnde GGZ-kliniek. Straatracers zijn klootzakken. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Arm kind arme ouders, ook ik heb ooit deelgenomen aan de organisatie van een soort van straatrace volgens een tijdrit principe. Op elk onoverzichtelijk punt een observator voor het overzicht. Natuurlijk ging het ook mis, gelukkig enkel de veel te snelle merc van een slechte jonge chauffeur door de omheining van een plaatselijke boer. Ook wij dachten dat we de wijsheid in pacht hadden. Gelukkig geen onschuldige slachtoffers

GetOffMyWify | 21-06-19 | 03:11

Ik kan mij nog herinneren de eerste straat races bij Harlingen / Joure en Lelystad van tig jaar geleden . Een ventweg langs de snelweg waar maar 1 auto kon rijden en dus de bestuurder alleen zichzelf kon verwonden,. Mensen met liefde voor die auto sport, ver voordat de film fast & furious uitkwam en elke gek met een “taart schep” spoiler op z’n auto ging rijden. Ga naar een circuit als je zo nodig wil racen of koop een computer spel.
Dit is het zoveelste dodelijke slachtoffer van een “illigale” straat race en dit soort volk brengt de sport in slecht daglicht.
Koop een race simulator en ga 300 kph rijden over overvolle wegen rijden met een krat bier in je mik en een joint in je smoelwerk ofzo en rijd je Zonda compleet in de prak, dan heb je pas lol en de rest van de mensen ook.

Datgingniegoed | 21-06-19 | 01:09

Ik word werkelijk kotsmisselijk van dit soort gasten. Zal je gvd gebeuren dat je dochtertje niet meer thuiskomt omdat ze twee debielen met een rijbewijs is tegengekomen. Heb opeens een ontzettend Death Wish / Charles Bronson gevoel.

De Ana(a)list | 20-06-19 | 22:49

We hebben in de kwestie Loosdrecht gezien hoe arrogant sommige van deze idioten zijn. Ik stel voor de wet dusdanig aan te passen dat deze idioten aangeklaagd kunnen worden voor dood door schuld en dat ongeacht de straf die ze voor dat vergrijp krijgen, ze een levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid krijgen. (Dus nooit, maar dan ook nooit meer achter het stuur van een auto mogen plaatsnemen.)

Brulboei_61SB | 20-06-19 | 22:28 | 1

Zou ook hun adembevoegdheid willen ontzeggen bij goedpraten en ontkennen zoals die Walter en Casper van Wijngaarden uit Loosdrecht....

Klaas8750 | 21-06-19 | 06:57

15 Jaar net een gemiddelde levenverwachting van 85 jaar, kom ik op een cel straf van 70 jaar op de verloren jaren van het kind. Plus een boete van 70 x 1 Miljoen euro, Te storten op de rekening van de nabestaande. Indien men hier niet aan kan voldoen. Dan een ter dood veroordeling en indien een gezond lichaam, ter beschikking stellen aan de orgaandonor bank. AANPAKKEN DAT TYFUS TUIG

DanBilzerian | 20-06-19 | 22:11

Arm kind, wat een drama. Afschuwelijk!

zijvanhiernaast | 20-06-19 | 22:08

Ik pleit voor andere straffen. We kunnen wel veel lullen, maar die ouders zijn hun kind kwijt. Ik zeg, die lui moeten verplicht de rest van hun leven een % van hun inkomen afstaan aan de ouders. Mochten de ouders dat willen. Anders levenslang opsluiten.

Kim-Jung-Un | 20-06-19 | 22:02

Ajacied Patrick Kluivert (19) zal worden vervolgd voor zijn aandeel in de dodelijke aanrijding op 9 september in Amsterdam-Noord. Daarbij kwam directeur M....... en heeft hij toen flink straf gehad????? Dussss

bassieenadriaan | 20-06-19 | 21:34

Het is opvallend dat vaak dure auto's betrokken zijn bij dit soort "ongevallen". Gezien de uitspraak tegen het notoire drankorgel Van Wijngaarden zullen de bestuurders er dankzij onze volkomen kansloze en verre van rechtvaardige rechtspraak wel weer vanaf komen met een symbolisch strafje. Niet het gezonde verstand heerst in de rechtbank, maar gemier over woordjes. Als je willens en wetens op de openbare weg veel te hard gaat crossen weet je dat er ongelukken van kunnen komen. Daarbij is er tijd genoeg om te bedenken dat een race op de openbare weg wel eens een slecht idee is. Welke weg men ook kiest door het Nederlands rechtboek, het is nooit moord, ook al is het overduidelijk. Kortom, er zal wel weer niets bewezen kunnen worden. Het meisje is dood, de familie blijft achter en de dader(s) krijgen een fop strafje en lopen over een paar jaartjes weer rond alsof er niets is gebeurd. Hoogtijd dat er weer gezond boerenverstand komt in de Nederlandse rechtbank in plaats wedstrijdjes zeuren over de betekenis van woordjes.

Ruikbaard | 20-06-19 | 20:17 | 2

Inderdaad wordt in de rechtbank gevochten met woorden die de dood van dit meisje volledig bagatelliseren. De daders komen er met schoffelen af. De ouders zullen tot hun dood met pijn leven en geen grootouders meer worden.

Breakdance | 20-06-19 | 20:48

Een straatracende fiat panda uit 1980 had ze nog wel zien aankomen en kunnen ontwijken ..... verder ; je voegt helemaal niets toe met je geratel, lijkt wel zo'n DumpertStumpert die precies gaat uitleggen wat er in een filmpje gebeurd.

Kim-Jung-Un | 20-06-19 | 21:55

Joh, inmiddels bekend, roekeloos rijden bestaat niet of je moet het op papier vantevoren aankondigen. De straf voor dood door schuld met of zonder alcohol, drugs of pillen in het lijf is tot aan cassatie aan te vechten en guess.. dat werkt uiteindelijk nog ook... in dit land.Beter is om na 20.00u thuis voortaan te blijven voor15 jarige en voor 21 jarige en eigenlijk voor iedere leeftijd.. hoe is het met die idioot die enkele weken terug die bejaarde omverreed en nogmaals erover heen ging.. en zich later melden met sorry, zo geschrokken?

fikkieblijf! | 20-06-19 | 18:48

Ah, dus nu gaan we weer de periode in waarin de overheid uit alle macht gaat bewijzen dat het GEEN straatrace was, want daar zijn we goed in in Nederland, ontkennen. Afgrijselijk.
Mensen die dat soort auto's zijn wat mij betreft al direct verdacht omdat ze ver buiten de realiteit leven.

Draaikontje | 20-06-19 | 17:49

Gebeurt verder niks. Ga ik me niet kwaad om maken. Dat is hoe dat werkt. Gewoon meisje van de lijst afstrepen en pen stukje naar onderen voor de volgende. Misschien zelfde schijtluizen in nieuwe auto. Wil je dat voorkomen dan sleep je al dat opgefokt rijtuig achter het stuur weg en geef je ze een nekschot in de berm. Kalm en beheerst uiteraard.

Mazzelstof | 20-06-19 | 17:42

Oh mijn God. Arm kind. Voor mij is dit moord.

Montesquieue | 20-06-19 | 17:41

Euh, het motief voor de lage straf is natuurlijk het precedent wat in vergelijkbare zaken in het verleden gesteld is. Zo blijven we ronde keutels draaien en lopen er heel erg boze en verdrietge nabestaanden rond. En dat zijn er al heel wat, brom ik je.

horsteknots | 20-06-19 | 17:11

Ik ben geen expert, maar aan de schade vd Cayenne te zien heeft ze er weinig van gemerkt. r.i.p

horsteknots | 20-06-19 | 17:08

dit mag van mij zwaar gestraft worden , maar gezien de straf van van Wijngaarden incl drank en drank verleden zal dit wederom teleurstellend zijn .
Stel voor 20 jaar gevangenisstraf zonder aftrek en daarna 10 jaar geen rijbewijs.zoiets.

Baron de laclou | 20-06-19 | 17:05 | 3

GVD heel Nl denkt hetzelfde. Vreselijk voor ouders en nabestaanden. Vreselijk voor ze dat de dader er met een FOR STRAF vanaf komt.

ilovevarkens | 20-06-19 | 17:11

Is toch helemaal niet relevant of het een straatrace was? Veel te hard meisjes doodrijden = moord = vanaf 20 jaar de bak in.

van heinde en verre | 20-06-19 | 16:55 | 3

Is nooit moord. Weet je zelf ook wel als je even nadenkt of gaat googlen.

Binnenbaan | 20-06-19 | 17:20

@Binnenbaan | 20-06-19 | 17:20:

Mispoes. Als je zelf helder nadenkt is het natuurlijk moord. Met je gekke kop in zo'n auto door de straten rossen. Wat denk je dan? Maar vrouwe justitia is niet voor niets blind.

Draaikontje | 20-06-19 | 17:52

@Draaikontje | 20-06-19 | 17:52: moord is met voorbedachte rade iemand van het leven beroven. Dit is hooguit doodslag omdat men er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat je iemand dood rijdt als je dergelijke dingen doet. Heb moord dus, mispoes

187tuigboy | 20-06-19 | 18:04

Goh is Walter van Wijngaarden alweer op vrije voeten?

wapster | 20-06-19 | 16:53

Zelfs dit soort illegale activiteiten wordt niet gehandhaafd.

Schuldenbrau | 20-06-19 | 15:05

Gaan we weer let maar op schuld van het meisje.
D666 rechter vindt dat ook flutstrafje

Jacktheflipper | 20-06-19 | 15:00

In Duitsland zijn onlangs twee straatracers die in Berlijn een man hadden doodgereden veroordeeld tot levenslang, wegens moord. Ze zijn in hoger beroep gegaan, maar dit is tenminste nog eens een begin. Ben benieuwd wat voor slap strafje hier zal worden gegeven, zal wel weer een paar uurtjes schoffelen zijn, met dank aan een d66-rechter.

Argyronauta | 20-06-19 | 14:43 | 5

Dat wordt vrijspraak in hoger beroep.

Binnenbaan | 20-06-19 | 17:20

Correctie @Binnenbaan | 20-06-19 | 17:20: "Een jaar later, in 2017, werden de straatracers veroordeeld voor moord, een gerechtelijke primeur in Duitsland. Maar een federale rechter in beroep oordeelde vervolgens dat de misdaad niet kon gekwalificeerd worden als moord en beval een nieuw proces.

Het gerechtshof van de stadstaat Berlijn handhaafde gisteren toch de oorspronkelijke veroordeling voor moord en ook de levenslange celstraf. Het hof oordeelde dat de beschuldigden goed genoeg wisten dat hun race levens kon kosten en dat hun daden getuigden van verregaande nalatigheid."

Bijzondere uitspraak. Zou dood door schuld moeten zijn. Kennen ze toch ook wel in Duitsland?

Binnenbaan | 20-06-19 | 17:24

@Bill Cosby | 20-06-19 | 14:49: Ik hink op 2 gedachten.... Ja, Türken willen nog wel eens straatracen/stoer doen enz... maar de tütütüteren wel veelvuldig.
Dat had het leven van dit slachtoffer heel misschien kunnen redden..
Voor het overige van het verhaal: Hier past een onbeschoft lang verblijf in een staatshotel bij maar we hebben gezien hoe het vader en zoon van Wijngaarden is vergaan.

loze stijl | 20-06-19 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Die straatracers moeten met hun grote ego gewoon de auto eens op het circuit rondjes laten rijden. Oh.. dan is ie niet verzekerd, en kom je tegen een vangrail aan ipv. tegen een mens.

Hiesjes | 20-06-19 | 14:41 | 2

En dan wordt pijnlijk duidelijk dat ze helemaal niet zo goed kunnen rijden. Schadevrij rechtuit was voor de Porsche-bestuurder al te moeilijk.

Goldfinger | 20-06-19 | 16:09

@Hiesjes,
Helemaal gelijk , Paar rondjes Nurburg ring en je auto tegen de vangrail vouwen. Auto total loss en de kosten van de vangrail betalen. Kijk dan ben je een echte kerel.

Datgingniegoed | 21-06-19 | 01:16

In de USA geldt: auto= moordwapen, straatrace= met voorbedachte rade, dus: moord met voorbedachte rade = levenslang. Tot je dood in de cel. Nooit meer vrijlaten die droeftoeters.

Dr_antonickx | 20-06-19 | 14:41 | 3

Vreemde argumentatie, alsof vooraf de intentie ontstaat de straatrace in een total loss auto te laten eindigen. De kwalificatie van een auto als moordwapen, hmmja. Tsja. Aan de andere kant, als je wiet op zak hebt, twee priors hebt en toevallig de verkeerde huidskleur kun je ook de rest van je leven brommen in the US of fukkin A.

Binnenbaan | 20-06-19 | 17:31

Prima opgelost in de VS.

Statler en Waldorf | 20-06-19 | 19:03

Totale mafkezen, mag eigenlijk nooit meer iets harder dan een Canta besturen.
En Ik ben echt geen heilige, heb ook auto’s die sportief zijn ( Porsche, Audi RS, Mini Cooper JC Works ) en rijdt ook weleens 170/180 als er niemand op de snelweg is (‘s nachts) en In Duitsland nog weleens iets sneller. Maar dit soort gedrag mag kei en keihard afgestraft worden!

Stripe Square | 20-06-19 | 14:34 | 6

"rijdt ook weleens 170/180 als er niemand op de snelweg is" En dat kun je ook echt goed overzien als je snelheid zoveel hoger ligt...

Goldfinger | 20-06-19 | 16:11

@bolletje kaas. | 20-06-19 | 15:44: Absoluut niet, laat me nooit uitdagen, hoe moeilijk het af en toe ook is als er patsertjes lopen te zuigen. Ik doe vaak of Ik niets doorheb. Gewoon negeren, frustreert die gastjes het meest. En de meeste ritjes maak Ik op A2 Utrecht-Amsterdam, dus netjes aan de snelheid houden, heb geen zin in postzakken vol CJIB post. Had afgelopen halfjaar 1 boete voor 6km te hard. Heb (echt goed) leren rijden tijdens mn werk in Luxemburg waar ik belangrijke ( en zeer vermogende) clienten verplaatste, vaak in colonne.

Stripe Square | 20-06-19 | 19:05

@Superior Bastard | 20-06-19 | 14:51: Uhhhh nee, why?
Klinkt misschien heel wat, maar de Audi TT RS & Porsche Boxter S (beide cabrio) zijn allebei tweedehandsjes, Ben liefhebber en mn vriendin ook.
Helaas vroeg mn ouders moeten begraven, die een groot bedrijf hadden. Had ze liever nog gehad en een Opel Astra gehad.

Stripe Square | 20-06-19 | 19:17
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SamV | 20-06-19 | 14:23 | 2

Wat nu al vaststaat is dat ze zeker niet roekeloos hebben gereden, ook moet er onderzocht worden of het meisje geen alcohol of drugs in haar bloed had. Voorts worden getuigen gezocht die kunnen vertellen dat het meisje nooit uitkeek bij het oversteken. Ook de fiets moet worden onderzocht of de verlichting het wel deed en of het spatbord schoon en wit was. Eerst dan kunnen deze onschuldigen bestuurders een taakstrafje krijgen want ze waren ook ontzettend geschrokken natuurlijk en dat ist al straf genoeg. zucht.

jan huppeldepup | 20-06-19 | 14:21 | 2

cynisme is U niet vreemd.

horsteknots | 20-06-19 | 17:23

Wit spatbord hoeft ook niet meer.....

simon49 | 20-06-19 | 18:43

melden voor vrijwillige opname in de dichtstbijzijnde GGZ-kliniek
@Ronaldo | 20-06-19 | 12:02 |
Van mij mogen zij zich melden bij de GGZ-kliniek, recht door lopen naar het dak, en dan de directe lijn naar de grond zoeken.
Als ze de eer aan zichzelf willen houden.
Maar dit type gastjes wil de eer (welke eer) aan zichzelf houden.
26- en 28 jaar oud in deze patserbakken.
Iets zegt me dat deze gastjes meer op kun kerfstok hebben.
Tuig.
Het zal je kroost maar wezen zeg.
En dat geldt uiteraard nog oneindig veel meer voor de ouders van dat meisje.
Je wordt gek.

chicago river | 20-06-19 | 14:03 | 2

Voor uw oplossing zijn ze nou weer te band. Wedden?

Muuke | 20-06-19 | 16:10

Het procentuele aandeel vrouwen op de bevolking daalt de laatste jaren gestaag... en het komt NIET door de vrouwen!

pigadaki | 20-06-19 | 14:03

Ziehier het resultaat van de optelsom 1) "alles moet kunnen tog", + 2) "daar heb ik recht op tog" +3) een overheid die het categorisch vertikt om te handhaven en daadwerkelijk op te treden tegen aperte verkeerscriminelen.

Tuig in pauperbakken, waarschijnlijk afficheren ze zichzelf ook nog eens als 'sportieve' rijders. Lees: verkeerscriminelen.

Mijn gedachten zijn bij dat arme meisje en haar nabestaanden... sterkte.

EefjeWentelteefje | 20-06-19 | 13:54 | 2

Je vergeet de eikels die vragen of je nooit jong geweest bent. Of een ander zijn plezier niet gunt. Ben liever een azijnzeiker dan een straatracer die jonge meisjes dood rijdt.

DidgeriDodo | 20-06-19 | 14:01

@DidgeriDodo | 20-06-19 | 14:01: Of eencellige snotneuzen die je dan vertellen dat je maar moet verhuizen als je er niet tegen kunt.

jos verstoppen | 20-06-19 | 14:16

En dan ook nog met de auto van pappie. Man man man...

woordgrap van de dag | 20-06-19 | 13:53 | 4

Het zijn allebei aannames. En aan het type auto te zien kunnen ze allebei kloppen. Maar ik probeer etnisch profileren graag te voorkomen.

woordgrap van de dag | 20-06-19 | 14:28

@RtotheB | 20-06-19 | 14:07: Denk het ook
Nos anticipeert hier vast op door in de tt kop alleen wollig te melden "meisje geschept"

pga | 20-06-19 | 14:35

@woordgrap van de dag | 20-06-19 | 14:28: Etnisch profileren is heel erg handig anders krijg je van die gedrochten als 100% controles op Schiphol.

voldemort | 20-06-19 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Had ze dr licht aan?
Dan hadden die gasten misschien nog een noodstop kunnen maken.
Tegen een brugpijler..

schoon-schip-maken | 20-06-19 | 13:52

Maar als flitspalen onklaar worden gemaakt, wordt dat door menigeen toegejuicht.

JTKDM | 20-06-19 | 13:52 | 1

Helaas ja. Terwijl het toch echt een kwestie is van je gewoon aan de regels houden.
En nee, dat is helemaal niet zo moeilijk.
Tenzij je een tokkie (daar vallen ook overbetaalde managers in een leasebak onder) bent natuurlijk.

EefjeWentelteefje | 20-06-19 | 13:55

gadverdamme zeg . mijn onderbuik roert zich bij het zien van de auto's , uitvoering , en bouwjaren of ben ik de enige die daar last van heeft.

Baron de laclou | 20-06-19 | 13:34

T is daar een 50 weg,helaas word er nooit gecontroleerd want er word minstens u0 gereden. En owee als je je wel aan de snelheid houd want dan word er meteen agressief rechts ingehaald of gekontebonkt op de achterkant van je auto.
Het meisje is helaas niet de 1e dode op die weg. Wanneer kijkt gemeente hhw eens goed naar die weg? Flitspalen b.v.

haatsmurfin | 20-06-19 | 13:32 | 2

@er word minstens 70 gereden

haatsmurfin | 20-06-19 | 13:33

Ik wil geen flitspalen en kentekenaansprakelijkheid. Dat werkt katvangers en kentekenplaatjatten in de hand. Ik wil onderwets staandehouden en de bestuurder verbaliseren.

SjonnieC | 20-06-19 | 14:02

Misschien een idee om het probleem te kanaliseren. Net als wiet. Geef ze ergens een stuk weg waar niemand er last van heeft en pak iedereen die daar buiten gaat straatracen extreem zware straffen. Afpakken voertuigen, invorderen rijbewijzen. Rijbevoegdheid voor 20 jaar ontzeggen en alle schade aan wegen zoals remsporen met een vast bedrag van 20.000 laten vergoeden.

Dirk III | 20-06-19 | 13:24 | 2

Zulke stukken weg bestaan al, ga naar een circuit en haal een startbewijs.

uisge baugh | 20-06-19 | 13:33

Een groot deel van Duitsland is nog steeds vrij. De speeltuin is groot genoeg. Wordt je daar echter gepakt wegens het vermoeden van straatrace, dan is het ook heel snel afgelopen. Nederlanders kunnen in de regel op de Autobahn slecht uit de voeten omdat ze het hard rijden nooit oefenen. Met 120 op de linkerbaan twee vrachtwagens gaan inhalen is een dom idee. Zo af en toe zit er een met 200 op de bumper. Boven 210 houden de meesten daar mee op en na 15 minuten kunnen ze niet meer omdat het te inspannend is. Flauw.

Frau Merkel | 20-06-19 | 13:38

Walgelijk! Toch blijf ik me verbazen hoe (on)toepasselijk advertenties soms zijn bij zulke berichten... de advertentie die ik kreeg: imgur.com/a/ZCAvFTT

Gelukkignieuwjaar | 20-06-19 | 13:16 | 1

adblock is de oplossing.

ariedeknaller | 20-06-19 | 17:23

Er is hier in de buurt een stuk kaarsrechte weg waar het ook elk weekend raak is. Politie weet het en doet er geen hol aan, terwijl er letterlijk een bureau 500 meter verderop zit. Sterker nog, de gemeente heeft de parkeerplaats waar die paupers zich verzamelen gebombardeerd tot 'officiële jongerenontmoetingsplaats', want daarmee is het probleem dan 'opgelost', ofzo. Vorig jaar nog heeft een van die debielen zichzelf kapotgereden tegen een boom (good riddance), maar het is wachten tot er een onschuldig iemand bij betrokken raakt. En dan zullen al die falende agenten en ambtenaren over elkaar heen buitelen om verantwoordelijkheid te ontkennen.

Broodroof | 20-06-19 | 13:16 | 2

Lijkt me dé locatie voor een flitspaal.

Guido | 20-06-19 | 13:35

Bizar

RechtseKnakker | 20-06-19 | 13:14

... een gepaste straf voor dit soort daden is er niet.
Als ik een straf zou mogen verzinnen:

Elke week een euro (€1.-) laten overschrijven naar de nabestaande met een handgeschreven accept-giro-overschrijfformulier (je weet wel, zo'n overschrijfboekje van de bank) tot het einde van hun leven.

Geen automatische overschrijving, geen kopieer en plak ...

Het Licht | 20-06-19 | 13:13 | 6

nou nou, wat een straf zeg! Je vult dan even een uurtje 365 acceptgirootjes in
en je bent klaar voor een heel jaar. Bovendien, bestaat dat nog acceptgiro?
Want zelfs mijn bejaarde moeder moest aan de e-dentifiër.

Ronnie D. | 20-06-19 | 13:28

@Ronnie D.
Ja, de acceptgiro bestaat nog. Ik heb al een schrijven van mijn bank gehad of ik asjeblieft niet electronisch wil betalen. (Antwoord: Nee.)

VanBukkem | 20-06-19 | 13:41

@Ronnie D. | 20-06-19 | 13:28:
Maar dan nog elke week lopen naar de brievenbus.
Nabestaande kunnen al of niet daar op reageren.
De wraak gevoelens van de nabestaande zouden wellicht kunnen helpen.

Het Licht | 20-06-19 | 14:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Vervelend voor het slachtoffer en de nabestaanden maar dit is een uitwas van deze maatschappij waarin alles maar moet kunnen. Ik werd een half uur geleden nog bijna van het zebrapad gerost door een fietser, maar dat is slechts een fiets dus die klapmongool ros ik nog wel zelf van zijn fiets af. Voor dit meisje is het afgelopen en het zou nog enig wrang nut hebben als we ervan zouden leren, maar dat gebeurt niet. Kinderen krijgen geen klap als ze die verdiend hebben maar er wordt met ze onderhandeld over consequenties van het gedrag, die dan uitblijven. Op straat wordt niet gehandhaafd en over de opgelegde onmacht van onderwijzend personeel zullen we het maar helemaal niet hebben.

jos verstoppen | 20-06-19 | 13:13 | 3

Plusje hoor!

vluchtelingallergie | 20-06-19 | 13:29

Helemaal waar.

EefjeWentelteefje | 20-06-19 | 13:50

zag een kwart van de ouders dit maar.

ariedeknaller | 20-06-19 | 17:25

Het feit dat ze niet zijn weggereden, doet me vermoeden dat we hier te maken hebben met autochtoon tuig. Als we de namen weten kunnen we het vooroordeelradar weer verder afstellen.

Maar daarbuiten. Ongelofelijk verdrietig dat dit jonge leven geroofd is door die klootzakken.

Bvdb | 20-06-19 | 13:10

Zouden de twee patserbakken in het openbaar geveild kunnen worden? Opbrengst volledig naar de ouders. Gewoon als inadequaat voorschotje richting schokschade, smartengeld en begrafeniskosten. Ik heb er geen behoefte aan dat deze papa en mama de rest van hun leven mogen bedelen bij deze twee neukfouten om de centjes bij elkaar te sprokkelen.

Dat de verzekeraar of de verhuurmaatschappij hier wellicht achterblijven met een vordering op deze twee neukfouten is precies de bedoeling. Dan krijg je bij autoverhuur een incentive het karakter van de bestuurder te beoordelen.

Feynman | 20-06-19 | 13:04 | 4

Laat deze auto's maar in het openbaar worden vernietigd, levenslang rijbewijs kwijt en een straf van minimaal 20 jaar. Misschien dat die aanpak afschrikt. Nu is het een lachertje, over een jaar rijden ze weer rond.

miss error | 20-06-19 | 13:11

Neukfouten bestaan niet, want wat is er nu fout aan neuken? Daarentegen bestaan mislukte abortussen wel...

Rhenium | 20-06-19 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zorgt ervoor dat die idioten iedere keer weer een straatrace houden. Voelen ze zich onaantastbaar? Consequenties zijn nihil. Ok een meisje gaat dood. Who cares.
Minimaal 20 jaar de bak in. Dat zet hun soortgenootjes misschien aan het denken.

metdedag | 20-06-19 | 13:03

Zo zonde, een meisje van 15 naar de bliksem voor wat ? Altijd weer die kut houding van het klote volk gesteund door een falend politie en justitie apparaat. Hier in Vlaardingen (ja kut weet het) hoor je in de weekenden ook altijd de racegeluiden van alle kanten komen. Geen politie te zien natuurlijk. Het is ook altijd weer het zelfde patser volk wat zich voortbeweegt in deze bolides. Veelal zitten ook dit soort volk lekker te appen en bellen achter het stuur en hebben schijt aan alle verkeersborden. Het wordt een steeds verdere draaikolk naar beneden. Politie die niet optreed en niet (onherkenbaar) aanwezig is op straat en is de totale regie en informatievoorziening van de straat helemaal kwijt. Zelfs al zijn ze aan het rijden zijn is de bijrijder meer als eens net zo telefoon verslaaft als de gewone burger. En laten we het over de rechtspraak en rechters maar niet hebben. Die vinden zich juist zelf boven de wet staan, want die vullen ze zelf wel in onder het mom van gelijke straffen. Ze hebben het vertrouwen van de maatschappij zo enorm geschaad in hun vrijheid tot strafbepaling dat ze eigenlijk allemaal even weer op twee benen moeten komen te staan. Maar ja eindeloos verhaal voor de buhne.

In Zwitserland houden ze vaak races over Alpenpassen midden in de nacht. Zijn bijna altijd Joegoslaven die dat doen. Iedere maand wel weer een bericht in de kranten over die en die Raser die ze gepakt hebben met 200km/uur over een geitenpaadje.

van Oeffelen | 20-06-19 | 13:02 | 1

Tip voor de toekomstige advocaten van dit uitschot :
De dealer die deze auto's heeft verkocht aan deze twee jonge collega-dealers ( nee, waarschijnlijk niet in auto's ) gaat ook niet vrijuit. Deze heeft vast niet nagevraagd of de knullen de auto's gingen gebruiken om Fast & Furiousje te spelen.
Net zoals de barman die de arme vader en zoon van Wijngaarden maar bleef bijschenken.
Schandalig dit soort mensen die hun vak niet naar behoren uitvoeren.

Subietzometeenstraks | 20-06-19 | 13:02 | 3

Wat een lulkoek! Je kunt een bouwmarkt ook niet verantwoordelijk stellen
als ze een bijl verkopen aan iemand die daarmee een ander in mootjes hakt!

Ronnie D. | 20-06-19 | 13:24

@Ronnie D. | 20-06-19 | 13:24:
Werkt schijnbaar wel bij MH 17
Rusland geleverd, dus schuldig.
Hou maar op.

joppo0 | 20-06-19 | 14:11

"Politie onderzoekt". GS: "Feit"

Superior Bastard | 20-06-19 | 13:01 | 2

Hoeveel informatie heb jij precies nodig dan, voordat je wat conclusies gaat trekken?

Bvdb | 20-06-19 | 13:05

Twas Barbapappa die op zoek was naar de bouwmarkt.

Langshetrandje | 20-06-19 | 13:08

Mensen die Fast and the Furious kijken en dat dan in het echt na gaan doen verdienen de Darwin Award. Met als extra bonus prijs een week geen zuurstof.
Je zou het maar doen. Moetwillig een kind doodrijden...

MeneerGuggenheimer | 20-06-19 | 13:01

Allereerst gaan mijn gedachten uit naar het meisje en haar familie.
Wat verschrikkelijk.
Welnu, dat racetuig moet opgeknoopt worden. Ik wens hun een langzame en pijnlijke dood toe. (Helaas zal dat wel niet gebeuren).

Godfried de Bouillon | 20-06-19 | 13:00

Wat een geklaag. Laten we eens stilstaan bij het feit dat elk politiekorps in dit land onderbemand is en dat beginnende agenten alleen dankzij nachtdienst-toeslagen een redelijk inkomen genieten. Ondertussen worden miljoenen geïnvesteerd (en opgestreken) met trajectcontroles (rijkswegen zijn de veiligste wegen van het land).

Verkeershufters moeten keihard worden aangepakt, maar wie doet dat dan als er geen politie op straat is ?

SjonnieC | 20-06-19 | 12:58 | 7

Jammergenoeg zijn alle flitspalen voor dit jaar al geplaats, meestal op een vierbaans weg waar je 70 moet rijden zonder reden.

jan huppeldepup | 20-06-19 | 14:24

@jan huppeldepup | 20-06-19 | 14:24: nog sterker ik kom 1x per jaar in Nederland en kreeg in woerden een bekeuring op een weg waar je vorig jaar nog 70 mocht en nu 50, is ook vierbaans. 10 km te hard was 104 euro, dat kost mij hier een 40 euro, het gaat nergens meer over.

ariedeknaller | 20-06-19 | 17:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Hey, een firma Postmortale Dienstverlening! Nu graag nog een dienst Postnatale Dienstverlening, die daarna de klus overdragen aan eerstgenoemde firma. Standrechtelijk.

Hetkanverkeren | 20-06-19 | 12:56

Al die "straffen" die hier geventileerd worden kosten handen vol van (ons) belastingeld. Gewoon de doodstraf opnieuw invoeren en vooral ook uitvoeren.

Oer Hollands | 20-06-19 | 12:55 | 2

Nee hoor. Alle kosten zijn in 0041 voor de veroorzaker tot de krijtjes waarmee de politie het sporenonderzoek doet. Maar zal wel te rechts voor de Nl politiek zijn.

Zatkniss | 20-06-19 | 13:00

@Zatkniss | 20-06-19 | 13:00: nee hoor, een crimineel in de gevangenis kost gemiddeld 250 euro p.d. En dat betalen wij met zijn allen.

Oer Hollands | 20-06-19 | 16:49

Ze zijn goddank gepakt

pomodorus | 20-06-19 | 12:55 | 2

De vraag is nu: "wie heeft er gereden?"

kotelet | 20-06-19 | 12:59

@kotelet | 20-06-19 | 12:59:
In Duitsland stelt justitie deze vraag niet,
Mit gegangen mit gehangen, heet dat daar.

joppo0 | 20-06-19 | 14:14

Nog een tip voor de NL wetgever mbt met drank rijden. Wederom uit het alpenrijk. Als de agent tijdens een controle ziet dat je teveel (1,6 promille en meer) hebt gedronken. Rijbewijs meteen weg, daarna via het Strassenverkehrsambt iedere maand een haartest laten doen voor minimaal een half jaar. In die tijd mag GEEN enkel spoortje alcohol worden aangetroffen. Dus gedurende die niet kun je niks drinken. Dit geldt ook voor dronken op de fiets worden aangehouden. Vriend van mij zat dronken op de fiets en heeft een jaar lang niks kunnen drinken. alle procedurekosten plus onderzoeken van zijn haar waren voor hem. Met alles er op en er aan was ie dus omgerekend 6000 euro lichter. Draconisch? Ja maar het werkt wel.
www.srf.ch/news/schweiz/haaranalyse-f...

Zatkniss | 20-06-19 | 12:55 | 5

Zo zou het moeten. Maar... Nederland hé !

CalamityJane | 20-06-19 | 15:42

Positieve discriminatie van kaalhoofdigen.

lekgoot | 20-06-19 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou weer twee figuren die weg gaan komen met iets verschrikkelijks. Zal wel doodslag worden terwijl dit in mijn ogen pure moord is. En straks weer zo'n zogenaamde wetsbeschermer die dan weer allerlei onzin erbij gaat halen zodat de kneusjes weer minder straf krijgen. (dat soort gasten mogen ze ook hun kloten afsnijden van mij, puur vanwege het gore lef dat ze in hun flikker hebben, maar das een ander verhaal). Het wordt inderdaad tijd dat de doodstraf en ouderwetse beul in ere hersteld worden in dit land. Anders is het wachten op de eerste straat racer met een enkelband die iemand van zijn leven beroofd (en dan is iedereen weer quasi geshockt en oh oh oh wat erg toch allemaal).

Count_Bassie | 20-06-19 | 12:55 | 1

Kijk maar naar die andere zaak, van die piloot en z'n pa die iemand dood reden. Daar achtte de rechter niet bewezen dat het om een straatrace ging. Zal hier wel niet anders zijn.

Muxje | 20-06-19 | 12:56

BMW en Porche. Dan zijn het getinte streepjes-Nederlanders en die zijn zielig, of het zijn verwende krengen wiens Pa veel centjes heeft dus die komen in hoger beroep alsnog weg met een fopstraf. Ik heb er geen fiducie in dat hier erg zware consequenties aan gaan kleven voor de daders.

Sans Comique | 20-06-19 | 12:51 | 1

Weleens gezien? Een vent met centjes die zijn zoon een BMW of Porsche van 14 jaar oud cadeau geeft? Nee toch? Het zijn autos die op de leeftijd zijn gekomen dat ze een bepaald type klant gaan aantrekken...... Een type klant welke van zonnepitten, Tony Montana en dure merken houdt die hij eigenlijk niet zou moeten kunnen betalen.

kotelet | 20-06-19 | 12:59

Diep triest weer dit. Je zou bijna denken dat de familie van Wijngaarden op proefverlof is.

eentweehuppekee | 20-06-19 | 12:50 | 1

Die familie Wijngaarden is er één van velen. Symptomatisch voor de minachting voor de ander. Met een dikke kar.... bén je iemand.

Sans Comique | 20-06-19 | 12:53

Wel foute advertentieplacement... Mag hopen dat dit niet expres is.
imgur.com/pCCIa81

Ludootje | 20-06-19 | 12:45 | 5

Ter geruststelling dit is niet expres, advertentie van Adsense. Gebaseerd op pagina-inhoud en vooral jouw surfgedrag.

Boris die Sauertopf | 20-06-19 | 13:11

De advertentie die ik kreeg was nog erger... imgur.com/a/ZCAvFTT

Gelukkignieuwjaar | 20-06-19 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Papa en mama zitten verdoofd op de bank ...
... Hun meisje is er opeens niet meer.

Ik kan niet omschrijven hoe ik hiervan walg.

Remi 1 | 20-06-19 | 12:42 | 3

Knoop in mijn maag bij deze gedachte...

LeBoulanger | 20-06-19 | 12:53

O ja? Goh. Ik begin anders aardig afgestompt te raken van steeds weer het zelfde liedje. Of het om doodrijders, terugkeer-jihadisten of TBSers met onbegeleid verlof gaat, maakt niet uit. De rechter zal zich geroepen voelen zich te verzetten tegen de Wil van het Volk en zal, om datzelfde volk in het gezicht te duwen dat zíj niet de dienst uitmaken in deze Rechtstaat (dat doen zíj zelf) alles uit de kast trekken om de wandaden te bagetaliseren en de dader óók als slachtoffer neer te zetten. Zelfs als de dader geen gepaste berouw toont maar doodleuk in hoger beroep gaat tegen de (toch al) belachelijk lage fopstraf die de rechter zal aftikken. Herhaling van zetten.

Sans Comique | 20-06-19 | 12:58

@Sans Comique | 20-06-19 | 12:58: Afgestompt raken moet je bijna wel. Maar ik kan het niet laten, als ik weer zoiets lees, om me een wijle te verplaatsen in hen die het thuiskrijgen.

CalamityJane | 20-06-19 | 15:50

Wij wonen aan een 30 km-weg (woonwijk) met naast ons huis een doorgaand fietspad, dat voorrang heeft op de 30 km-weg. Het kruispunt ligt verhoogd, en er staan duidelijke stopborden voor het gemotoriseerde verkeer. Als ik 10 euro kreeg voor elke auto die daar geen voldoende vaart mindert dan wel stopt, of duidelijk harder dan 40 km/uur (veertig!) rijdt, dan was ik in een maand tijd miljonair. Maar controles zie je hier niet.....
Haast, en een overdreven 'sportieve' rijstijl (wat is er nou zo sportief aan een pedaaltje intrappen...?) maakt het hier ronduit gevaarlijk. Om de paar maanden gaat hier een fietser tegen de vlakte, godzijdank is het nog niet tot dodelijke ongevallen gekomen.
Wij wensen de ouders van dat meisje heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. En moge Vrouwe Justitia nou eens een keer recht spreken!

L.E. Raar | 20-06-19 | 12:41 | 7

Hier exact hetzelfde verhaal. Alles 30km zone en fietsers en voetgangers hebben voorrang. Houdt iemand in een auto zich hieraan? Ja, een enkeling, maar velen denken dat ze in GTA de hoofdrol spelen. Natuurlijk geen politie te bekennen en de BOA's schrijven liever een bon uit voor fout parkeren. Dat weet iedereen, dus elke week wordt het in de wijk gevaarlijker. Er wonen best veel kleine kinderen en bejaarden in de wijk, dus alleen daarom al, zou men eens een periode heel strikt kunnen optreden. Dan heb ik het niet over een boete, maar de auto door de schredder halen, bij een herhaalde overtreding. Nu zijn er mensen opgestaan, om het dan maar zelf te regelen. Kentekens worden doorgegeven aan de rest van de wijk en de volgende ochtend staat er een mooie lap tekst in de lak gekrast van de notoire hardrijder. Is niet netjes, maar als de politie het compleet laat afweten, dan vind ik het begrijpelijk dat het recht in eigen hand wordt genomen. Welkom in Nederland. Welkom in 2019.

LV-224 | 20-06-19 | 13:23

@LV-224 | 20-06-19 | 13:23:
Heel goede acties van de buurt! Erg dat het moet, maar jullie staan op!

letopuwzaak | 20-06-19 | 13:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is dan wat overblijft van iemands leven... verwrongen metaal en vooral veel bloed... dat ook deze lieden mogen branden in de hel als zij hiervoor verantwoordelijk zijn.

LeBoulanger | 20-06-19 | 12:55

Ik kan mijn haat en verwensingen niet in een tegel zetten.
Ik weet ook niet wat ik erover moet zeggen.
Als het aan mij lag mogen mensen die ooit fikse overtredingen hebben gemaakt gewoon nooit of te nimmer meer de weg op.
Redelijke kans dat deze gasten al eerder overtredingen hebben begaan.

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:38 | 6

@paartjehop | 20-06-19 | 12:49: tja, dat heet dan de 'rechtsstaat'. En dan nog frustratie in de politiek dat het vertrouwen in de rechtsstaat ongeveer een nulpunt bereikt.

LeBoulanger | 20-06-19 | 12:52

@paartjehop | 20-06-19 | 12:49: Als het mijn dochter was geweest hadden die klootzakken niet meer geleefd. Dan maar zelf de bak in, fuck it.

Pierke Pierlala | 20-06-19 | 13:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik woon ook aan een doorgaande weg in een dorp rechttoe rechtaan,laat in de middag als het tuig wakker is begint het scheuren weer ,vaak met een niet geluiddichte uitlaat,en dat gaat tot middernacht door.het spul is bekend bij de politie,die weinig of niet optreed(men is nogal lui hier).
Het spul wat de de overlast veroorzaakt komt van een autosloperij.

wiers | 20-06-19 | 12:38 | 3

Waarom treedt men niet op?? Kom als dorp in actie, maak filmpjes, hart van Nederland etc..
Begrijp dat de politie het moet doen maar dit kan toch zeker niet!

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:40

Spijkers en schroeven op de weg doet wonderen...

Behangdelul | 20-06-19 | 12:50

Lees LV-224 hierboven Wiers !

CalamityJane | 20-06-19 | 15:57

Laten we even van het ergste uitgaan en aannemen dat deze bestuurder gas bij heeft gegeven en de fietser opzettelijk heeft geraakt met hoge snelheid. Begrijp ik het dan goed dat hem in dit land dan niet meer dan doodslag (strafmaat 15 jaar) kan worden opgelegd?

Zendavesta | 20-06-19 | 12:37 | 2

U bent zonet pas geboren ?

Koning BongoBongo | 20-06-19 | 12:44

Klopt. De tijdspanne tussen het zien van de fietser en het raden is te kort om 'voorbedachte rade' aannemelijk te maken.

koeberg | 20-06-19 | 12:46

Een Porsche Cayenne en BMW 5 van 14 jaar oud, i.c.m straatracen. Had de Politie nu maar wel ethnisch geprofileerd.

kotelet | 20-06-19 | 12:36 | 2

Daar zeg je wat ja..

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:41

Haha de politietop is te druk om aan de wensen van de politiek tegemoet te komen.

CalamityJane | 20-06-19 | 15:59

50 km schoffelen, dat zal ze leren...

Cor Zakov | 20-06-19 | 12:33

Dan ben je wel een heel laag stuk stront.

RenHoek | 20-06-19 | 12:31
-weggejorist-
Mathijs2017 | 20-06-19 | 12:29 | 22
▼ 22 antwoorden verborgen

Ik lees dat de bestuurders 26 en 28 jaar oud zijn. In een Porsche en BMW.

Repetitive Beats | 20-06-19 | 12:29 | 9

@normanius | 20-06-19 | 12:39: Wat een onzin man, als je het met 26 nog niet begrepen hebt dan is er wat anders mis. Dit gaat allemaal om verantwoordelijkheidsgevoel en dat heeft (vanaf een bepaalde ondergrens) minder te maken met leeftijd en meer met dingen als een baan, vaste relatie en vaste rekeningen.

Zendavesta | 20-06-19 | 12:53

@SpectralGuardian | 20-06-19 | 12:34:
Toen ik 26 was, en een goede baan had, kon ik me bijna geen enkele auto veroorloven op een aftandse derdehands Golf na.En dat gaat het niet om de aanschaf, maar verzekering, belasting en de jaarlijkse keuring met de nodige reparatierekeningen als gevolg.
Misschien als je verder geen vaste kosten hebt (dus nog bij mama woont), of als je profvoetballer bent dat je dan zo’n wagen probleemloos kunt betalen, maar in vrijwel elk ander geval vind ik 26 en 28-jarigen in zulke auto’s bij voorbaat “verdacht”.

Stormageddon | 20-06-19 | 12:56
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
beebee | 20-06-19 | 12:28 | 1

Als het een straatrace was, is dit moord. Dat geleuter over de definitie van moord (voorbedachten rade, met het oogmerk tot bladiebla) moet maar eens afgelopen zijn. Op deze manier racen staat gelijk aan in het wilde weg een uzi leegschieten. En voor dit soort moorden mag van mij de doodstraf weer worden ingevoerd.

De echte Stolwijker | 20-06-19 | 12:26 | 5

Oh het is maar één alinea. Eens met de uzi vergelijking.
Wat er met dat uitschot verder gebeurd.. mogen anderen bepalen.

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:45

@tochtkruis | 20-06-19 | 12:29: Een betere oplossing lijkt mij om deze daders van al hun bruikbare organen te ontdoen en te doneren en de rest , wat niet bruikbaar in de kliko met restafval te dumpen !
Zo hebben ze tenminste nog enig nut .

Olympus | 20-06-19 | 12:47

Uw vergelijking snijdt hout want het in het openbaar magazijn dumpen van een uzi staat immers ook niet gelijk aan moord wanneer men niet actief richt. En ja, die open grendel he, dan is een ongelukje snel gebeurd.

Zendavesta | 20-06-19 | 14:07
▼ 2 antwoorden verborgen

< Er is vast wel een smerige advocaat te vinden die de daders als slachtoffer gaat afschilderen die al door de media aandacht zijn gestraft en hoe verschrikkelijk het is dat zij hiermee moeten verder leven waarna de rechter vol begrip een fopstrafje geeft >.
Verschrikkelijk, het zal je dochter maar zijn, je wereld stort in.

vlotterik | 20-06-19 | 12:25 | 2

Van mij mag er "een smerige" advocaat zijn, van mij part doet ie een naakt een dansje voor de rechtbank voor een langere straf. Uiteindelijk is het aan de rechter om iets te geloven.. en daar gaat het mis. Ze kunnen niet omgaan met de ruime keuze in strafmaat en beginnen al met verminderen van deze als de verdachte zijn teen heeft gestoten tegen de celdeur. Gewoon bizar...

Ja, Mathijs2017 | 20-06-19 | 12:29

koeberg | 20-06-19 | 12:51

Het zal je dochter zijn.
Ik zou m opjagen tot het einde van de wereld.
En m dan langzaam fileren!

Ray69 | 20-06-19 | 12:25 | 7

@LeBoulanger | 20-06-19 | 12:27:
Welke rechtsstaat? Onze "rechtspraak" is volledig willekeurig, zie blokkeerfriezen vs. Eindhovens berbertuig.

De echte Stolwijker | 20-06-19 | 12:34

Dat zal de primaire reactie van elke vader zijn. Totdat hij erover na gaat denken en het hem minder verstandig lijkt omdat dat zijn dochter niet terugbrengt en zijn andere kinderen geen vader meer bij zich hebben.

SamV | 20-06-19 | 12:38

@SamV | 20-06-19 | 12:38: Desnoods iemand inhuren die ze afmaakt. Maar ik zou ze krijgen, hoe dan ook, desnoods jaren later.

Pierke Pierlala | 20-06-19 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Zwitsers Rasergesetz invoren leren ze het zo af
www.aargauerzeitung.ch/schweiz/wie-vi...
Lees en de huivert. Let wel. Dit geldt alleen al voor de forse snelheidsovertreding, dan heb je nog niet eens iemand aangereden.....

Zatkniss | 20-06-19 | 12:22 | 5

Voor degenen die geen Duits lezen: minimumstraf een jaar gevangenis, twee jaar rijbewijs kwijt en de rechter kan de auto verbeurd verklaren. Praktijkresultaat: een op de tien snelheidsovertreders belandt in de bak.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 12:29

Heel goed. Ik kijk in CH wel uit.
Alleen moet je daar helaas bij het gemiddelde GS-publiek niet mee aankomen, want "lege snelweg", "ga echte boeven vangen" en "ik heb liever aandacht voor de weg dan de teller" en ander kansloos VVD/PVV gejengel.

De echte Stolwijker | 20-06-19 | 12:31

Prima wetje. Ik ben op zich geen fan van overdreven hoge straffen voor relatief milde vergrijpen of zaken waar geen slachtoffers bij vallen en het puur om het risicomijden gaat, maar bij deze wet gaat het om echt extreme snelheidsovertredingen, niet om 30km/h te hard.

Wat dat betreft mogen er trouwens vergelijkbare straffen komen voor roekeloos rijden terwijl men voor de politie vlucht (met een stuk lagere drempel voor wat betreft overschrijdingen avn de max snelheid). Op het moment wordt je daarvoor nauwelijks gestraft.

Muxje | 20-06-19 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die de openbare weg voor ‘sportieve doeleinden’ gebruikt is een misbaksel! Wielrenners in het bijzonder.

Go_Vegan2.0 | 20-06-19 | 12:21

Zo blijkt maar weer dat straffen die in het verleden voor dit soort moorden zijn opgelegd niet afschrikwekkend genoeg zijn geweest.
De pakkans zal natuurlijk ook niet bijzonder groot zijn.

BrutusBosch | 20-06-19 | 12:21 | 3

Hoe bedoel je de pakkans zal niet bijzonder groot zijn? Volgens mij zijn er 2 personen aangehouden en zijn van beide personen de voertuigen in beslag genomen voor verder onderzoek. Lijkt me toch dat er hier een redelijke pakkans bestaat ...

badboydutch | 20-06-19 | 12:38

@badboydutch | 20-06-19 | 12:38:
Hij bedoelt in het algemeen. Als je van te voren weet dat je nagenoeg altijd gepakt wordt bij een straatrace, zal je dat eerder niet doen. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

SamV | 20-06-19 | 12:41

Precies. Ontmoedigingsbeleid. Keiharde straffen en prioriteit bij politie en dan volop in de publiciteit. Dat helpt wel degelijk, inderdaad.

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:47

Verschrikkelijk. Het zal je dochter van 15 maar wezen. RIP.

Mammeloe | 20-06-19 | 12:19 | 2

Daar denk ik dan ook meteen aan. Dat je weet dat je dochter nog niet thuis is, en je de bel hoort gaan op een onmogelijk tijdstip en dat er dan twee agenten voor de deur staan. Dan wil je alleen maar gillen, denk ik. Wakker worden uit die nachtmerrie.

GraafSteno | 20-06-19 | 12:22

@GraafSteno | 20-06-19 | 12:22: En als je de deur opent zie je dat de agenten de pet in de hand houden. Je voelt de grond onder je wegzakken.

SjonnieC | 20-06-19 | 15:09

Porsche Cayenne en BMW 5-serie. Proletenbakken bij uitstek. En in het filmpje blijken de knipperlichten van de BMW dus gewoon te werken, wist niet eens dat dat mogelijk was.
Zolang de Nederlanders blijven stemmen zoals ze stemmen zal er nooit gehoor worden gegeven aan de algehele verontwaardiging als er weer een fopstrafje aan de arme chauffeurs wordt gegeven.

spanarchist | 20-06-19 | 12:19 | 2

Knipperlichten zijn een optie bij BMW. Onder BMW-rijders werken ze statusverhogend want ze zijn ongetwijfeld stervensduur. Anders had iedereen ze wel.

GraafSteno | 20-06-19 | 12:21

Jack Spijkerman?

wijsvinger | 20-06-19 | 12:25

Het zoveelste slachtoffer van idioten die volledig bewust van hun handelen en moedwillig als een maniak over de weg scheuren. Gezien de ervaringen uit het verleden komen deze ratten, als ze überhaupt al als verdachte aangemerkt worden, weg met een triest lage straf en stappen daarna gewoon weer in de auto, om weer op de oude voet verder te gaan. Dit doet zich iedere keer weer opnieuw voor. De nabestaanden blijven levenslang met intense pijn en verdriet achter, maar moeten hier maar in 'berusten' en 'leren accepteren'. Ik kots van het Nederlandse rechtssysteem.

LeBoulanger | 20-06-19 | 12:17 | 1

Het is meer dan walgelijk en de straffen ook. Je blijft ervan kotsen!

miss error | 20-06-19 | 12:37

Waarom kies je de Westtangent om je kleine pikkie te compenseren? Ik snap niet dat zulke domme mensen zulke dure auto's kunnen betalen.

de visser | 20-06-19 | 12:16 | 1

Ze ziiten wel vlak bij de nor en het pliesiebureau in ieder geval

Heiner | 20-06-19 | 12:27

(Voorspelling betoog advocaat)

Mijn cliënt reed weliswaar te snel, maar de Westtangent is een zeer overzichtelijke weg, waar je als fietser - als je oplet - heel ver van tevoren kunt zien of er een auto aankomt. Conclusie is dat het meisje dus niet goed genoeg heeft opgelet en dus ook deels schuld heeft aan haar eigen dood.

Cliënt heeft dit natuurlijk nooit gewild en had van alle andere weggebruikers eigenlijk verwacht dat ze hem wel zouden zien aankomen razen. Immers, de Westtangent is een rechte, zeer lange weg met goede verlichting en goed zicht. Dus eigenlijk is heel Heerhugowaard medeschuldig omdat ze allemaal niet opletten. Anderen hebben het meisje namelijk ook niet gewaarschuwd.

Het hele voorval is uitermate traumatisch voor cliënt, en nou staat hij ook nog eens met zijn proletenauto op Geenstijl.

Ik vraag derhalve vrijspraak, edelachtbare.

GraafSteno | 20-06-19 | 12:15 | 5

(Voorspelling uitspraak rechter)

Hoewel de rechtbank de schuldvraag wegens bewijslast voldoende beantwoord acht, is het niet aannemelijk dat hier sprake is geweest van opzet noch dood door schuld. De rechtbank vindt dat de overzichtelijkheid van de overgestoken weg een rol moet spelen in de afweging van een mogelijke straf voor de bestuurder. Nu niet bewezen is dat de bestuurder op een andere weg reed dan de overzichtelijke Westtangent en het slachtoffer - zoals getuigen ook beamen - zomaar uit het niets overstak, vinden wij vrijspraak voor de gedaagden passend. Wij realiseren ons dat de de nabestaanden deze uitspraak teleurstellend ervaren maar de wet laat ons verder geen keuze anders te beslissen. Veel sterkte.

ILF2 | 20-06-19 | 12:36

Het is bij een verkeerslicht dus iemand is er door een rood licht gereden.

voldemort | 20-06-19 | 12:41

Vergeet ook niet te eisen dat bij het slachtoffer bloed wordt afgenomen om te bekijken of er alcohol in het spel was.

Muxje | 20-06-19 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

60 op een woonerf, 90 of harder door de bebouwde kom, zo kick man. Maar te schijterig om op een circuit te gassen.
Wetmakers, zorg even dat dit tuig passend gestraft kan gaan worden.
Sterkte voor de nabestaanden.

Kijk 's op mijn facebook, woonerf of racebaan. Ik zou graag een landelijk "told you so" punt willen maken.

Franque | 20-06-19 | 12:15

Het onkruid springt met dit weer omhoog. Dit onkruid zal dat groene onkruid wel weer 240 uur mogen schoffelen.

Ares | 20-06-19 | 12:14

@Botte Hork | 20-06-19 | 12:25: Gezien het tijdstip zal het vast geen Dumoulin-wannebe geweest zijn, maar iemand op de racefiets op weg naar werk. En dwars over de weg parkeren is sowieso fout.

Guido | 20-06-19 | 13:50

In de ochtendschemer een politiebus dwars over een fietspad zetten met zo min mogelijk waarschuwingen en waarschijnlijk ver buiten het bereik van de lantaarnpalen om flitsertje te spelen vind ik een grote faal. En anders even naar de foto kijken bij het bericht.

Jos Tiebent | 20-06-19 | 14:34

@Guido | 20-06-19 | 13:50:
Doet niet ter zake. Had die wielrenner geen ogen in zijn schedel soms?

Botte Hork | 20-06-19 | 14:41
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
recidivistfucker | 20-06-19 | 12:14

Een beetje premature reactie van GS en sommige reaguurders. Er is onderzoek gaande dus misschien even wachten op het resultaat daarvan?

IJsbrekert | 20-06-19 | 12:13 | 10

@2voor12 | 20-06-19 | 13:06: Dat is dan weer net een verschil, want bij verkeersongevallen is het maar helemaal de vraag of je als slachtoffer of nabestaande überhaupt wel als partij wordt gezien. Waarschijnlijk hier wel (zou wel moeten) maar ik mocht het aan eigen lijve ondervinden, na een verkeersongeval waarbij ik zwaargewond raakte ("U bent geen partij Het gaat puur om de overtreding, niet om de gevolgen.") Is wel een aantal jaren geleden. Zaten trouwens, en daar gaat uw vergelijking wel een beetje op een paar bijzonderheidjes in het dossier. Zo was er informatie "weg" en de politie had steken laten vallen bij het verzamelen van feiten. Of dat wat had uitgemaakt met de strafmaat of een schaderegeling weet ik niet.

Heiner | 20-06-19 | 14:07

@miss error | 20-06-19 | 12:49: ik bagetaliseer niks, ik wacht alleen met een conclusie totdat de feiten duidelijk zijn.
Niet iedereen die iemand doodrijd rijd te hard en niet iedereen die te hard rijd is bezig met een straatrace.
Dat sluit niet uit dat het hier niet wel gewoon een te hard rijdende straatrace was.
Het probleem is dat de media het oordeel al klaar heeft en dat dan weer als verzachtende factor kan worden gezien door de rechter. Zolang we hier als volk op inhaken blijft de media dit doen en komen mensen er te makkelijk vanaf.

TDB | 20-06-19 | 16:07

Als het uw kind zou zijn had u dan ook zoveel geduld?

CalamityJane | 20-06-19 | 16:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien moeten er geen auto's meer gemaakt worden waar je 300km per uur mee kan rijden.
Oh nee, dat kan natuurlijk niet.

Mr_Natural | 20-06-19 | 12:12 | 7

*applaus* @Naturel

letopuwzaak | 20-06-19 | 12:50

@Oprisp | 20-06-19 | 12:27:
Inderdaad heel handig dit. Rijd je op een 80 km weg en zit je achter een fossiel die 70 rijd. Jij geeft gas om even snel in te kunnen halen maar net op het moment dat je naast hem zit remt je auto vanzelf af en word je inhaalmanoeuvre een kilometers lange kamikaze-poging.

2voor12 | 20-06-19 | 13:04
▼ 4 antwoorden verborgen

RIP Het zal je dochter maar wezen... Sterkte aan de nabestaanden en een postnatale abortus voor de daders graag.

Botte Hork | 20-06-19 | 12:10

Ik verbaas mij als inwoner van Heerhugowaard al jaren over die Westtangent. Het is een 50km weg waar 80 rijden de norm is en door rood licht rijden heel normaal. Melden heeft geen zin, politie stuurt je naar de gemeente en daar zit een ambtenaar die alles vergoelijkt (maar wel precies kan zien hoeveel mensen er door rood rijden). En nu is er een dode, dat verbaasd mij dan weer niks en is naar mijn mening voor een deel toe te schrijven aan de lakse houding van de politie en gemeente.

Verder voor de daders. Ongezien de tyfus, auto in de pers en enkeltje goelag. Walgelijke paupers met je pauperauto en paupergedrag.

jeroenpoepinjeschoen | 20-06-19 | 12:10 | 4

laat de daders het graf maar delven om er volvengs eers in te gaan liggen , afgedekt met een flinterdun laagje grond zodat ze de kist op hun zielloze hoofden neer vallen.

dorstig! | 20-06-19 | 12:46

@Heiner | 20-06-19 | 12:30: Ik fiets een aantal keer per week over de middenweg en ook dat is een racebaan en zo mogelijk nog gevaarlijker/onoverzichtelijker. Daar is enige weken geleden een fiets dood gereden wie zo de weg overstak.

jeroenpoepinjeschoen | 20-06-19 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

De bestuurder van de Cayenne zal wel weer heul veul spijt hebben - zolang als hij in de rechtszaal zit.

Goldfinger | 20-06-19 | 12:10

Gvd, net het hele gedoe met vader en zoon klootzak-straatracers achter de rug, begint het weer van voor af aan. Vroeger had je pistolen Paultje die dierenmishandelaars eigenhandig even een lesje ging leren. Waar zijn dat soort mannen gebleven, die zijn hard nodig voor dit soort tuig.

deministerpresident | 20-06-19 | 12:10 | 4

Ik denk daar ook wel eens aan, wat als de criminelen zoals holleder en consorten nog in Amsterdam de broek aan hadden.. Waar zou die mocro maffia dan zijn?

Twisted_Faith | 20-06-19 | 13:01

@Twisted_Faith | 20-06-19 | 13:01:
Ik denk dat holleder in consorten net zo hard zouden afglijden in een spiraal van geweld, en daarmee uiteindelijk ook burgerslachtoffers maken.
Mensen die schijt hebben aan de regels en andermans leven hebben precies dat, Schijt aan de regels en andermans leven.

TDB | 20-06-19 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen

Een stel ouders en familie zit nu met een totaal verdoofd gevoel van verdriet en onmacht huis ,omdat een totale mafklapper hun dochter dood reed
De advokaten zijn al bezig de daders slimme antwoorden op het politie onderzoek in te fluisteren zodat ze er met een minimum aan straf van af kunnen komen

Kappie62 | 20-06-19 | 12:09 | 1

Dat, dus.... Vroeger moesten advocaten zorgen dat hun cliënten een eerlijk proces kregen; tegenwoordig doen ze er alles aan om het grootste tuig weer buiten te krijgen.

Goldfinger | 20-06-19 | 12:12

Ik hoop dat BEIDE bestuurders worden vervolgd voor moord. De passagiers en toeschouwers voor opruiing tot moord. Dit risico is als groep genomen, en dan kan je heel gezellig allemaal betalen en gaan zitten. Als je wilt racen ga je maar naar het vrij rijden op Zandvoort of een ander circuit.

Ik ben klaar met discussies wie er voorop de scooter zat. www.ad.nl/show/nijmeegs-scooterdrama-... Welke van Wijngaarden de 19-jarige Fleur doodreed. In vereniging gepleegd, in vereniging vervolgd, in vereniging veroordeeld. Het is niet de taak van vrouwe justitia de criminaliteit minutieus te ontleden. Gewoon de botte bijl erdoor heen zonder onschuldigen te raken.

Feynman | 20-06-19 | 12:09 | 7

Inderdaad.
Misdaad in vereniging gepleegd en waarbij de daders naar elkaar wijzen dient gepareerd te worden met omkering van de bewijslast.
Komt men er niet uit dan dient de toepasselijke straf in volle zwaarte voor alle betrokken daders te worden opgelegd.
Het naar elkaar wijzen, ergo ontkennen, ergo geen verantwoording willen nemen, dient strafverzwarend te werken.

vialogica.nl | 20-06-19 | 13:19

@Feynman | 20-06-19 | 12:58:
DE intentie om een overval te plegen is niet hetzelfde als een overval plegen.
Ik heb wel een het idee om iemand op zijn bek te slaan, echter zolang ik dat niet daadwerkelijk doe word ik daar niet voor vervolgd (hoop ik)

TDB | 20-06-19 | 16:15
▼ 4 antwoorden verborgen

240 uur taakstraf zal ze leren!

Mahatma | 20-06-19 | 12:08

Helaas zullen de straffen voor deze doodrijders zo laag zijn dat we voor een tweede keer geschokt zullen raken van dit ongeval. Dit soort zaken zijn in het verleden ook al met een dergelijke lage of geen straf uit de rechtbank gestapt. Bizar dit, sterkte voor de nabestaande, en voor de daders hoop ik dat er iemand boven in de hemel zit die ze preventief met een enge ziekte snel naar de hel helpt.

leijpeideaud | 20-06-19 | 12:07 | 2

Totdat een boze vader een keer het recht in eigen hand neemt. Dan is het land te klein!

pibasso | 20-06-19 | 12:30

@pibasso | 20-06-19 | 12:30:
Dan zal deze vader als voorbeeld gesteld worden en een max straf moeten uitzitten tegenover een min straf de moordenaars van zijn dochter. Verschrikkelijk maar waar, daders worden beter beschermd dan slachtoffers. Zo worden naam en toenaam, foto's etc. van slachtoffers massaal door de media gedeeld en de daders afgekort en geblurd. Man, man, man wat een wereld wat een mensen.

leijpeideaud | 20-06-19 | 16:14

zullen wel weer met een dikke foei wegkomen

Fedde71 | 20-06-19 | 12:06

Dader aan een trekhaak binden en 15 km voortslepen. Stem Stijlvol 2020!

Kapitein Stijlvol | 20-06-19 | 12:05 | 7

Kapitein Stijlvol | 20-06-19 | 12:05
Da's effectief moord. Een paar stevige helse vrienden of familie van dat meisje die dat schorem met de blote vuist helemaal de tyfus slaan en nog een keer en dan weer tot dat geteisem niet meer weet of ze wel willen blijven leven of toch liever dood gaan, kan mijn waardering wel wegdragen.

Han-Xi | 20-06-19 | 12:57

@Han-Xi | 20-06-19 | 12:57: Dat is sterk afhankelijk van de rijsnelheid. Ik zou eerst doorvragen, voordat je voorbarige conclusies trekt. Zelf lijkt me het een leuk idee om op te trekken, te remmen en dan weer op te trekken. Net zoals je met een batje en balletje op het strand doet. www.bakerross.nl/strand-zee-batje-en-...

Feynman | 20-06-19 | 13:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Vieze gore klootzakken. Revenge shall be your part!

pibasso | 20-06-19 | 12:04

Nou maar hopen dat het OM roekeloosheid vaststelt en ze voor jaren achter de tralies zet. Zucht.

Koning Willy | 20-06-19 | 12:03 | 7

@Koning Willy | 20-06-19 | 13:07: Ik zal eraan denken als ik met 150 over de A1 bij Muiden rij 's avonds laat. Niet elke hardrijder is een jakkeraar of straatracer of andersoortige aso idioot

Speertjespunt | 20-06-19 | 15:06

@Speertjespunt | 20-06-19 | 15:06: zolang je geen ongeluk veroorzaakt en niet wordt gesnapt is er niks aan de hand, dat ben ik met je eens. Totdat je iemand raakt die zit te appen achter het stuur, dan wordt het een ander verhaal.

Koning Willy | 20-06-19 | 15:21

@Koning Willy | 20-06-19 | 15:21: Gaat mij meer om de term "roekeloos" en ook om je aan te tonen dat de limiet met 50km/u overtreden niet automatisch het risico verhoogd. Met 30 door een woonwijk met krappe straatjes rijden levert meer risico op. Tis hier een 2x2 weg met belachelijk lage limiet van 50, waar iedereen gewoon 70/80 rijdt, wat geen enkel probleem zou zijn als iedereen maar stopt voor rood. Dus ik ben wel benieuwd naar wie er door rood reed, of dat het oranje knipperend was. En hoe hard er nou eigenlijk gereden is. Of gaan we klakkeloos geloven wat de media ons voorhoudt?

Speertjespunt | 20-06-19 | 22:53
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken