Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderbescherming plaatst IS-kids bij haatopa

De tikkende tijdbommen zitten in de Nederlandse instituties.

fucking hell zeg

Het nieuws in het kort: "De Raad voor de Kinderbescherming heeft twee teruggekeerde kinderen uit het kalifaat geplaatst bij hun grootouders die zelf te boek staan als IS-aanhangers. De kinderbescherming is hier vooraf op gewezen door de gemeente Ede waar de grootouders wonen, maar negeerde de waarschuwing. Dat blijkt uit onderzoek van NRC." Niet allemaal meteen kwaad worden hè mensen. Nationaal Psychotrauma Centrum Arq heeft namelijk super goede evidence based methodes om die kinderen in geschikte gezinnen te plaatsen hoor. Een (naamloze, red.) therapeut maakt de dilemma's meteen invoelbaar. "Want waar beginnen en eindigen foute en goede ideeën? Ook een jihadistische moeder kan een goede moeder zijn." En zo is het maar net. Dus stoppen aub met niet willen dat die kinderen hier naartoe komen want dat is allemaal smerig racisme enzo. 

Reaguursels

Inloggen

Dit is gewoon het verdienmodel van jeugdzorg. Creëer meer problemen dan, kan je er langer voor zorgen om het weer op te lossen.

Schemerlamp | 15-06-19 | 19:49

Leuk. Dit gaat over die 2 kinderen die uitzonderlijk waren? Leuk.

Is dit nog nieuws? | 15-06-19 | 17:53

Met deze aanpak wordt (mogelijk) voorkómen dat er ooit een aanslag op politiekers ipv het klootjesvolk plaatsvindt , Haags gogme .

regenbuit | 15-06-19 | 17:29

Een land dat persé naar de kloten wil op z,n best. Soms denk ik dat ik droom en straks bij wakker worden dat het slechts een droom was. U kent dat wel.

daytripper | 15-06-19 | 15:48

Er zal wel weer een hoofddoekje werken die de opvang alsnog bij de grootouders weet door te drammen.

gijs geluk | 15-06-19 | 13:11 | 1
-weggejorist-
Musashi | 15-06-19 | 19:14

Jaaaaa!! Zet zo'n kindje maar fijn bij mama of opa en oma jihad. Wat kan er misgaan?
Uit het NRC artikel: "De familie staat bij de gemeente te boek als geradicaliseerd. Niet alleen de 35-jarige moeder vertrok naar het kalifaat; ook haar broer en haar vader gingen. "

Nog meer mama en oma jihad voorbeelden? Hier. Lees maar.
www.tijd.be/nieuws/archief/mama-jihad...
www.france24.com/en/20171006-french-m...
www.demorgen.be/nieuws/mama-jihad-opn...
pjmedia.com/blog/indiana-grandma-now-...
www.google.de/amp/s/m.bild.de/bild-pl...

Conclusie: haal het kind bij die grootouders weg en plaats het bij (bij voorkeur) een niet-gelovend gezin zodat kan worden voorkomen dat het opnieuw word vergiftigd met religieuze indoctrinatie die genocide en massamoord op anderen goedkeurt.

Maar, eerlijk is eerlijk, oma anti-jihadi, die bestaan ook, maar dat had GS al een tijd terug ontdekt. Dus, misschien is er nog hoop. www.geenstijl.nl/5142329/jihadoma-haa...

gaffelbaard | 15-06-19 | 13:08

NU manipuleert de boel voor de zoveelste maal. Zo ook bij het nieuws over de terug te halen terroristen-kinderen:

Hoe NU dat aanpakt?
ze plaatst het artikel in de avonduren vlak voor sluitingstijd, de volgende morgen is het artikel al gesloten (zeer vreemd, want i.t.t. alle andere artikelen).
Er 'wordt welgeteld één reactie geplaatst, die zich 'toevallig' volledig uitspreekt vóór terughalen. Dat ene berichtje krijgt 35 respectjes (zeg maar goedkeuringen). Met het heel snel sluiten wordt voorkomen dat ook maar één kritische noot geplaatst kan worden.
Wat NU doet is feitelijk de mogelijkheden beperken tot niet-reageren, of je goedkeuring uitspreken middels een 'respectje'.

(soms verschuilt NU zich achter het 'gegeven' dat een artikel gesloten wordt omdat niemand het leest. De 35 respectjes bewijzen echter dat dit niet opgaat)

Is dit ook, wat Ollongren verstaat onder manipulatie en nepnieuws?
Of is dit sort manipulatie wel geoorloofd, omdat 't het goede doel steunt?
Net als wanneer de islam uit de wind gehouden wordt. Of wanneer Baudet gedemoniseerd wordt?

'All animals are equal, but some are more equal than others"
In Animal Farm 2.0 gaat dit ook op voor het nieuws.

michelpen | 15-06-19 | 12:40 | 4

Mailfuckze dan!
Hoe?
Stuur twee brieven. 1 positief. 1 negatief. Wacht op welke geplaatst word en welke niet.
Tadaaa! Nieuws en kritische meningen verdoezelen, niet plaatsen en censuur is op die manier heeeeeeel makkelijk bewezen.

gaffelbaard | 15-06-19 | 13:12

@gaffelbaard | 15-06-19 | 13:12:
Probleem bij NU is dat ze dus bepaalde onderwerpen heel snel sluiten. Posten is dan niet mogelijk. Tweede issue is de censuur. Wanneer je wel kunt reageren, dan komt de onwelgevallige mening er gewoon niet doorheen
Wat betreft de VK: die krijgen zoveel ingezonden brieven die ze niet allemaal kunnen plaatsen, daar kun je geen harde zaak(/bewijs) van maken, want "we moesten een selectie uit het aanbod maken".

michelpen | 15-06-19 | 13:42

@Dr_Johnson | 15-06-19 | 12:53:
De VK doet hier ook aan mee. Maar de manipulatie bij de VK is werkelijk een superlight versie van de manipulatie bij NU.
Overigens, toen ik tegelijkertijd zowel VK als de NRC las, viel het mij op dat de NRC echt veel meer islam- en immigratie-nieuws verdoezelde en verdraaide, dan de VK! Was echt een eye-opener.
En toen ik de NRC daar meerdere keren mee confronteerde, werd mij duidelijk dat er bij de NRC geen sprake van 'ongelukjes' was, maar dat er sprake was van opzet! Tot en met fake-nieuws toe, dat niet, of slechts na moeizame strijd, (halfslachtig) gerectificeerd werd!

michelpen | 15-06-19 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Uit het NRC artikel van de link:

"Waar IS-ouders een celstraf te wachten staat, worden hun kinderen in de eerste plaats beschouwd als slachtoffers van hun ouders."

Maar Laura H. werd slechts veroordeeld tot een (gevangenis)straf die exact gelijk was aan de tijd die ze in voorarrest had doorgebracht.
Maar Melis A. werd slechts veroordeeld tot een (gevangenis)straf die exact gelijk was aan de tijd die ze in voorarrest had doorgebracht.
Aicha uit Maastricht krijgt helemaal geen straf: "Haar verhaal - wat heeft ze in Syrië meegemaakt en wat heeft dat met haar gedaan? - blijft echter vaag voor onderzoekers, autoriteiten en publiek.......... Politieverhoren leveren weinig inzichten op. Haar verhaal valt voor de opsporingsdiensten nauwelijks te controleren.......... Bewijs voor strafbare feiten ontbreekt. Als in mei 2015 de zaak tegen haar wordt geseponeerd, is ze weer vrij om te gaan en staan waar ze wil."

Dus ik heb zo mijn twijfels over de zware celstraffen die de IS-ouders hier te wachten staan. Ook opmerkelijk vond ik deze regel in het NRC bericht:

"Nederlandse ambtenaren treffen momenteel voorbereidingen om zes vrouwen en hun elf kinderen te repatriëren."

Zijn dat er 6 van die 10 waarover Nederland met Irak aan het onderhandelen was/is om ze vanuit dat Noord-Syrische kamp een vrijgeleide naar het consulaat in Erbil te bieden? Of zijn dit weer andere ISers? Is mij niet duidelijk.

Anyway, je ziet het: we zijn verloren, al die ratten komen "gewoon" weer terug: ze worden keurig opgehaald en na veroordeeld te zijn tot een Mickey Mouse straf of vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs worden ze "gewoon" weer losgelaten in onze samenleving.

Gewoon? O nee, ze worden natuurlijk een beetje gederadicaliseerd en gemonitord. Gaat helemaal goed komen, hoor, don't you worry.

Dr_Johnson | 15-06-19 | 11:57 | 1

En dan door zoon deradicaliserings ambtenaar die zélf fout is.

Het kan niet op hier in Nederland!

Kleine_Deugniet | 15-06-19 | 13:00

Op dat wij mogen deugen en het paard van troje mogen verzorgen tot volwassenheid.

Zodra volwassen mogen wij onze keel aan hen blootleggen die dan als (ongelovigen honden die we zijn) doorgesneden wordt als dank voor de eerder aangeboden goede zorgen.

Ieder volk krijgt wat die verdient. Dit wordt ons loon.

Ervaringsdeskundige | 15-06-19 | 11:54

"Gelijke gevallen worden gelijk behandeld".
Conclusie: Moslims zijn niet gelijk want anders zou de familie zelf de kinderen moeten gaan ophalen. Maar misschien begrijp ik het niet goed en moet het nog eens "beter worden uitgelegd".

kindapaas | 15-06-19 | 11:52

Dat iedereen hier verbaasd over is. Dit is het nieuwe Nederland, hoor.

Mr.Crowley | 15-06-19 | 11:49

Hersenspoeling, je kan er niet jong genoeg mee beginnen.

kloopindeslootjijook | 15-06-19 | 11:42

Hier gaat het dus meteen fout. Je haalt kinderen uit de Jihadistische achterlijkheid en stopt ze terug in de Jihadistische achterlijkheid. Dat terwijl er daar in die buurt toch genoeg goede degelijke Christelijke gezinnen te vinden zijn die die kinderen een fatsoenlijke opvoeding kunnen geven, waarin voor de Jihadistiche apendoctrine geen plaats is. Die tussenkomst van de Kinderbescherming ("het belang van het kind staat voorop") is in dit soort gevallen ongewenst. Het belang van het kind moet niet voorop staan, maar het belang van de niet Jihadistische samenleving. Overigens horen zulke grootouders niet in dit land thuis. Stuur het hele spul maar naar Syrië. Dan kunnen ze helpen met de wederopbouw.

Heiner | 15-06-19 | 11:26

En ik vorige week nog denken dat de kleuters zouden worden opgevoed door een fatsoenlijke familie.Trap ik dus ook niet meer in.

komtdatschot | 15-06-19 | 11:26 | 1

Waar bent u de laatste 20 jaar geweest ?

joppo0 | 15-06-19 | 12:26
-weggejorist-
SolidRock | 15-06-19 | 11:20

Je kan een kastanje in de grond stoppen, er allerlei ideeen en manipulaties op los laten, spelen met de grondsoorten, snoeien, speciale kunstmesten gebruiken en verwachten dat het een eik wordt. Als dan na tien jaar het toch een kastanjeboom blijkt te zijn kun je je qua onderzoek waarom dit zo is volledig richten op de gebruikte methoden. Commissie voor oprichten, nieuwe goed betaalde banen creëren, universiteit Wageningen er bij betrekken, enzovoorts. En natuurlijk een Grapperhouse constructie achter de hand houden voor als de onderzoeksuitkomsten niet helemaal conform de wensen zijn. Zoiets.

Mark van Leeuwen | 15-06-19 | 11:08

Ach, mocht het jaren later eens fout gaan dan zijn de huidige bestuurders al lang vertrokken en volstaat de opmerking "We vinden het allemaal erg vervelend en met de kennis van nu... " Enfin, u kent het verder wel.

Mark van Leeuwen | 15-06-19 | 10:57 | 1

sterker nog.. er is al voorspeld dat een aanslag niet altijd te voorkomen is.. en men er altijd ondanks alle voorzorgmaatregelen ( recent zijn stations nog extra beveiligd tegen...)rekening dient te houden met een aanslag.. zo ben je altijd al geïnformeerd en is dus een regering nooit aanspreekbaar

fikkieblijf! | 15-06-19 | 11:12

Ach, weer eens een 'foutje'. Nou... die foutjes komen wel erg vaak voor en de wil om die foutjes te herstellen is er blijkbaar niet.
Er is echter inmiddels wel een duidelijk patroon zichtbaar. Christenen en Yezidi's worden teruggestuurd, de wet wordt zodanig verbogen en verkracht dat ISIS de landsgrenzen binnen wordt gelaten. Door misbruik te maken van beelden van 'sielugu kindertjes' wordt de publieke opinie rijp gemaakt om juist wel de daders toe te laten. Via de kinderen. Want als de deur op een kier staat, komt vervolgens de 'sielugug moeder', en natuurlijk de 'sielugu papa' die nooit meedeed aan gruwelijkheden maar enkel de toiletten schoonmaakte.
Dus, onthoud: Christenen/Yezidi's = bah, ISIS = joepie.
Welnu, wat zou de beweegreden zijn van het Nederlandse regime (regering kun je het niet meer noemen) voor deze voorkeursbehandeling. Wat heeft het regime tot dusver gedaan? Men heeft bepaalde extremistische groeperingen geliëerd aan Al Qaeda van materieel voorzien (de Toyota's van Rutte), ook is men een gretige sponsor van Hamas. Feitelijk is het regime dus medeplichtig aan het ontstaan en handhaven van ISIS. Waarom deze keus?
Het regime zit in de EU, en de EU wil graag de Iran Deal handhaven en doet er alles aan om een stukje te krijgen van de gelden die Obama aan dat regime heeft geschonken. Wil je een piece of the pie, dien je dus Iran zoveel mogelijk terwille te zijn. En aangezien Iran een van de grootste sponsoren is van terreur, dien je hen hierin ook zoveel mogelijk bij te staan.
En dus wordt er druk ge-iftard, wordt de openbare ruimte zo snel mogelijk geïslamiseerd en wordt alles - mits extremistisch - onverwijld het land binnengelaten. Nogmaals: Christenen/Yezidi's = bah, ISIS = joepie.
Of had u nog de indruk dat het regime erg gemoeid is met de veiligheid van dit land? Op lager niveau doet men het uiterste maar als de kapitein het schip heeft verlaten, is alle regie zoek. En Nederland is de regie allang kwijt. Wat er nu de baas speelt, zorgt voor condities die enkel de ondergang bespoedigen. Noem maar een onderwerp: politie, wegenonderhoud, drugsbestrijding, criminele bendes, het krijgt steeds meer zuurstof. Dat zijn geen 'foutjes', dat is bewust beleid.

Datsun_Cherry | 15-06-19 | 09:54 | 3

De opmerking van het jaar nu al, Nederland heeft geen regering maar een regime.

drs. P | 15-06-19 | 10:43

Het zijn toch echt de gristenen die isis binnen laat...
Gristenen voelen zich namelijk gesterkt door de religieuze waanzin, omdat ze lotgenoten zien in hun strijd tegen het secularisme. De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Alleen zijn de gristenen te stom om zich te realiseren dat jihadisten de gristenen met wortel en al zal uitroeien, en dat men binnen een seculier systeem gewoon gristen kan blijven.
Maar dat komt weer door de waan dat het leven van anderen de beleidenis en de gang naar de hemel van de gelovige beïnvloedt...

Dauthi | 15-06-19 | 11:17

@Dauthi | 15-06-19 | 11:17: Met alle respect maar je redenering klopt niet met de feiten: Christenen worden geweerd, Yezidi's worden geweerd, in de openbare ruimte wordt Christelijke symboliek teruggedrongen en islam gepromoot. Zelfs de premier van dit regime haast zich om moslims hun kont te kussen bij elk religieus event.
In Nederland heerst een links regime dat niets op heeft met Christelijke waarden, laat staan noties als het gezin. Alles wat wordt gepromoot dient om de samenleving af te breken, tot en met genderstudies aan toe.
Het is links dat daarom de vijand binnenlaat, zoals jij zegt: 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'. Daarbij moet jij ook beseffen dat de Christelijke gemeenschap in Nederland eveneens is overgenomen door een linkse doctrine. Zo heeft links nu ook een beleid van gespeelde barmhartigheid, lankmoedigheid en de andere wang toekeren (wel selectief). Het heeft met het echte Christendom weinig te maken, deze is in Nederland allang ter ziele.
Jouw overduidelijke afkeer t.o.v. 'Gristenen' is dus misplaatst en leidt af van de werkelijke oorzaak van het Nederlandse probleem. En dat probleem is Oranje Vrijstaat Nederland, waar terroristen en warlords van allerlei slag zich kunnen ophouden en zich in de drugshandel begeven. Waar Nederland een gevaarlijke hub van terreur wordt met tentakels die heel Europa over gaan. Econostra gaat over lijken.

Datsun_Cherry | 15-06-19 | 12:47

Ik krijg nou toch echt het idee alsof ze alles met een doel doen. De meest achterlijke regering ooit. Onze kinderen en kleinkinderen zitten zo met een klimaat gekte en een legertje zwaar gestoorde moordenaars.

zoalsikhetzeg | 15-06-19 | 09:42 | 2

En helemaal murf gemaakt.

schijtzat | 15-06-19 | 10:07

Het nieuwe Nederland. Wen er maar aan.

Mr.Crowley | 15-06-19 | 12:17

Het uitstekende nurkartikel gelezen hebbende, wat toch weer een ongelooflijke bureaucratische clusterfuck! En dan die glashard liegende advocaten op het eind. En hoe kan het dat de burgemeester van Ede als hoofdverantwoordelijke voor de openbare orde in zijn dorp, keihard door alle instanties genegeerd wordt? "Ons" land is helemaal van het padje. Zonder verder al teveel commentaar wat linkjes: www.landelijksteunpuntextremisme.nl/o... www.kinderbescherming.nl/actueel/nieu... en uiteraard deze www.kinderbescherming.nl/ Waar deze instantie het precies druk mee heeft is mij niet geheel duidelijk. In elk geval niet met de gruwelijke toestanden in de Jeugdzorg sinds 1945. Voor commentaar daarop verwijs ik graag naar de column van Youp van 't Hek in dezelfde nurk van vandaag. Die kan beter mopperen dan ik.

En geheel ten overvloede, dit valt uiteraard allemaal onder Veiligheid en Justitie. Inclusief het verbijsterende fenomeen dat gegevens uit een lopend strafonderzoek niet gedeeld mogen worden. En zo komen ook deze 2 kinderen van de regen in de drup. Wat is dit toch een gaaf land. Bah.

Hetkanverkeren | 15-06-19 | 09:24 | 4
-weggejorist-
Leopard_II | 15-06-19 | 09:57

Oh wacht, alweer vergeten dat de rechtsstaat al opgeheven was en aangestuurd wordt door dezelfde criminelen als die erdoor vervolgd zou moeten worden.
Wennen duurt langer dan ik dacht.

Mazzelstof | 15-06-19 | 10:00

@Mazzelstof | 15-06-19 | 09:52: Iets net Pikmeer? Bovendien woont dit soort meelopers doorgaans in een roomblanke, linkse elite buurt waar ze geen ellende hebben van die prachtige diversiteit. Die is ook alleen voor het plebs in hun wat zwakkere wijken. En waar de kinderen van de linkse elite bij elkaar klitten op net zo roomblanke vrije scholen moet het plebskroost naar leuke, diverse scholen waar de juffen het te druk hebben met taal- en sociale achterstanden om ze nog iets te leren. Welkom in Linksland!

5611 | 15-06-19 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Leopard_II | 15-06-19 | 09:05 | 1

Het meest erge is niet eens meer dat de haters en hun kinderen naar Nederland komen. Het erge is dat er voor hen in Nederland inmiddels een hele gemeenschap en infrastructuur is, die hen met liefde opvangt en waarbij ze zich thuisvoelen. De opa is slechts een van de velen. De paralelle samenleving van de Islamisten is een feit geworden in Nederland.

Graaier | 15-06-19 | 08:59

Dus nu kweken we onze eigen jihadisten, wel makelijk als je ze weer eens nodig hebt,hoef je niet lang te zoeken.

Roger-Rabbit | 15-06-19 | 08:31

Nu ben ik echt sprakeloos.

Muuke | 15-06-19 | 08:24 | 2

Ze zijn ongeneeslijk gek hier. Wen er maar aan.

Dirk III | 15-06-19 | 08:30

Nee hoor, ik schrik nergens meer van.
Kinderbescherming , jeugdzorg , OM , rechters en die hele linkse kolere zooi gewoon, te dom om te schijten.

joppo0 | 15-06-19 | 09:26

De dood van die ouders is het perfecte sacrament voor het kleinkind en de grootouders. Hun dood krijgt zo de 'juiste' ideologische bestemming.
Maar, hoor ik jullie.. Sacrament is voor katholieken. Dit zijn moslims. Niets aan de hand dus.

Zoltan | 15-06-19 | 08:22

Ons land lijkt niet meer te redden.

Montesquieue | 15-06-19 | 08:22 | 1

'Lijkt' ? Vervang dat maar door 'is'

Blondendom | 15-06-19 | 09:55

Het enthousiasme waarmee Nederland zijn eigen graf graaft, wekt verbazing. Enig idee hoe hard de islamieten lachen bij het lezen van dergelijk nieuws?

balustrade | 15-06-19 | 08:19 | 1

Niet alleen zij, de hele meekijkende wereld. We zijn al de rise in de meeste landen.

Muuke | 15-06-19 | 09:52

Ede ... dat vervloekte inteelt strontgat van biblebelters en koranrukkers. Ik weet er een moslim basisschool waar godverdomme ALLE meisjes een kopvod dragen, en de moeders als zwarte spookjes rondwaren. Je zou er een bom op flikkeren.

Pierke Pierlala | 15-06-19 | 08:09

Gewoon allemaal in huis bij Rutte en z'n vrouw

ZwarteRiek | 15-06-19 | 08:02 | 7

@grmblll | 15-06-19 | 08:09: Rutte wilde premier van Nederland worden, dat maakt hem verantwoordelijk voor alles wat er in dit land gebeurd. Het enige waar je zwarte riek op zou kunnen wijzen is dat de man geen vrouw heeft.

Muuke | 15-06-19 | 09:44
-weggejorist-
Leopard_II | 15-06-19 | 10:05

Leopard, uw instelling is dermate treurig. U bent klaarblijkelijk van het type zachte heelmeester. U ziet een utopische samenleving, waarin een premier géén verantwoording hoeft af te dragen... Dank je de koekoek. We liggen ook niet aan de leiband van de premier... Nee? Uiteraard 'leidt' Rutte niet in zijn eentje; daarvoor heeft hij de beschikking over een stel gelijkgestemden die allen stukje bij beetje een gedeelte van de verantwoording zouden moeten dragen.
Helaas (!) leiden deze poppetjes nauwelijks. Waarom? Omdat ze er voor eigen gewin eerst en ten tweede partijgewin op het pluche zitten. Er wordt nauwelijks nog geleid; dat laten deze schertsfiguren over aan lobbyisten van grote multinationals en de EU.
Fijn dat u anderen dom noemt; een verstandig mens twijfelt altijd eerst aan eigen kennis vooraleer anderen de maat te nemen. Uw reaguursel is van de tend:
- Ik maak een héél domme opmerking!
-Ik haal een absurd voorbeeld er bij!
-De anderen zijn allemaal dom!

EEnzame SchizofrEEN | 15-06-19 | 11:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon allemaal in huis bij Rutte en z'n vrouw

ZwarteRiek | 15-06-19 | 08:02

Breng de kinderen onder bij kinderloze rechtse politici! Daar kunnen beide nog wat van leren. Die kinderen krijgen wat alternatieve feiten en de politici leren dat deze schatjes herprogrammeerbaar zijn. Win win situatie. En oh ja! Radicalisering zit er nog steeds in, maar dan de andere kant op...

Beste_Landgenoten | 15-06-19 | 07:39 | 3

Ik ben het met u eens dat een rechts gedachtengoed het beste is wat een kind mee kan krijgen.

BozePaarseMan | 15-06-19 | 07:49

Zijn niet her programmeerbaar, wensdenker. Daar zit de crux en de kronkel op links. Is inferieur volk met slechte genen. Wordt nooit wat. Lekker laten waar ze thuishoren: in de woestijn.

HaatbaardKnipper | 15-06-19 | 08:50

Al die falende deugmensen. Om moedeloos van te worden. Compleet losgezongen van de werkelijkheid en verdwaald in hun ideologie. Wij zijn niet verantwoordelijk voor andermans troep. En natuurlijk worden die kinderen bij de IS aanhangende grootouders geplaatst. Net zo goed als verkrachters die zeggen dat ze genieten van verkrachten en meer willen verkrachten op proefverlof worden gestuurd door het Pieter Baan centrum. Of criminelen die een enkelband krijgen die masaal doorknippen en een foei krijgen als een nieuwe enkelband wordt geplaatst en het doodleuk weer doen. Heel fok-king verassend!
Hoe grenzeloos naïef kun je zijn? Stop is met troep maken en chaos veroorzaken en anderen in de problemen helpen met je failliete deugideologie! Wereldvreemde idioten!
Hebben jullie niet al genoeg schade veroorzaakt?

ratelaar | 15-06-19 | 07:28 | 1

Spijker ...... kop ...... helemaal raak

D.Bader | 15-06-19 | 08:29

Wat ik mij afvraag. Waarom wonen die gedrochten van een grootouders nog in Nederland als het is aanhangers zijn.

c02JEuk | 15-06-19 | 07:25 | 6

Geld is hier graties.

_washier | 15-06-19 | 09:16

Omdat de meeste Nederlanders niet weten wat de Koran, Sira en Hadith dicteert. Als ze wisten dat Moslims mogen stelen van de ongelovige is dat al een hele verbetering. De Jizya laten betalen is een goed voorbeeld. Een ander goed voorbeeld is het beroven van karavaans.

BrokenTipi | 15-06-19 | 09:25

Omdat de overheid zo achterlijk stom is ze hier van gratis geld te voorzien.
En een huis.
En noem maar op.
Mensen binnenlaten die onze cultuur verafschuwen en er nog bij staan te juichen ook.
Verder kunnen we niet zinken.

ALT130_2 | 15-06-19 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Knap hoor, half Nederland wil dergelijke IS kinderen niet toelaten binnen de landsgrenzen en de kinderbescherming plaats de allereerste kinderen die terugkomen bij grootvader die hetzelfde gedachtengoed aanhangt.... Dit land functioneert niet meer, persoonlijke verantwoordelijkheid bestaat niet en iedereen is slachtoffer van de omstandigheden. De conclusie is m.i. dat de bestuurders en instituties letterlijk en figuurlijk geen grenzen stellen en niet bereid zijn om deze te handhaven.

therealbraindump | 15-06-19 | 07:20

Even denken hoor. Die grootouders. Die hebben dus al eens kinderen gekregen en opgevoed. Wat is daar van terecht gekomen?

marcoplarco | 15-06-19 | 06:54

Het probleem is dat dergelijke instituties worden bevolkt door naïeve (vaak veel te jonge) huppelkutdoosjes met een sociale studie. Die gaan altijd uit van het gekrenkte individu dat met behulp van hun tomeloze affectie weer een bloeiend middelpunt van de samenleving zal gaan worden (Spoiler: gaat niet gebeuren). Zo bepalen bijvoorbeeld in sommige jeugdgevangenissen de sociologes of een op isoleercel geplaatste onhandelbaare criminele jeugdige vervroegd terug mag naar zijn afdeling. Daar heb je dus situaties waar een bewaarder een magnetron naar zijn hoofd krijgt gesmeten en ter nauwernood ontkomt aan hersenletsel, er wordt alarm geslagen, waarna betreffende dader abrubt voor een bepaalde tijd de isoleercel in gaat, om te zien dat hij een half uur later weer vrolijk over de zelfde afdeling bij die zelfde bewaarder paradeert, omdat hij een moeilijke week had vanwege een onvoldoende voor Nederlands. Gevolg is dat bewakend personeel geen enkel gezag meer heeft bij gebrek aan correctieve middelen. Jongeren in jeugdgevangenissen spugen (letterlijk!) op de medewerkers aldaar. Allemaal omdat een stel jonge naïeve (en vaak bloedmooie) meisjes hun moedergevoelens niet onder controle hebben. De mooie meisjes krijgen niet de magnetrons naar het hoofd, die zien niet de resultaten van hun hoogstens krijgen ze een keer een affectieve relatie met een van hen (vb:Michael Panhuis), waarna hun naïviteit nog verder wordt uitgemolken. Het systeem is stuk.

Joostmochtnietsweten | 15-06-19 | 03:30 | 9

@Leopard_II | 15-06-19 | 09:16: U vergeet nog het onderwijs. Waar hele jonge mensen met de eerste signalen van psychische problemen vlot 'geholpen' worden en tegenwoordig het doel is om ze in de groep te houden, terwijl de groep er onder kan gaan lijden. Enfin, het stuk van Joost is spijker-kop.

EEnzame SchizofrEEN | 15-06-19 | 09:46

Ik zat op een internaat in 1997. Daar gebeurde toen al wat jij nu zegt. Het is al 20 jaar stuk.

BrokenTipi | 15-06-19 | 09:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Ehm, waarom werd bananabanana | 15-06-19 | 00:35 weggejorist?

Hij/zij had een zeer beschaafde tegel? WTF GS?

Kop Kaaz | 15-06-19 | 03:08

Wat een lief ventje op de foto. Dat nepmes is van plastic.
Vind het allemaal op het randje. Is natuurlijk wel familie. Ik zie geen gevaar, maar, daar hebben anderen al goed naar gekeken. Dit is wat we juist wél moeten doen, omdat het kan. En de rest blijft in hun woestijn.

Shareholder II | 15-06-19 | 02:37 | 15

@Shareholder II | 15-06-19 | 04:10: Links slangennest of rechts rattennest. Ratten kun je tot zekere hoogte nog vertrouwen.

CalamityJane | 15-06-19 | 09:32

Je weet toch hoe dat gaat met de moslimgemeenschap vanaf dag 1. In de minderheid: grote bek tot mensen het zat zijn en boe roepen. Dan gaan ze huilen en zijn ze zielig. Stiekem hopen in zichzelf: wacht maar tot we met meer zijn. En zodra ze met meer zijn slachten ze de boel af. En maar denken dat ze God ermee dienen. Denken. Jezus zei 600 jaar eerder al: er komt een tijd dat mensen jullie zullen doden en denken daarmee God te dienen, maar zij kennen Mij en de Vader niet.

BrokenTipi | 15-06-19 | 10:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Rutte III heeft iets met migratie en klimaat... deze twee dingen mogen onbeperkt geld kosten.
Van D66 wist ik dat ze zo waren... maar van VVD, CDA en de ChristenUnie had ik dit niet verwacht.
Rutte III is een stuk linkser dan ik had verwacht... blijkbaar heeft D66 tijdens de kabinetsonderhandelingen (toen nog met Pechtold) prima zaken gedaan.
Echter de Nederlandse burgers zijn er niet blij mee en hebben nu meer op rechts gestemd... tot nu toe helpt dit niet.
Mark Rutte gaat gewoon op dezelfde manier door en doet nu meer zaken met GroenLinks.
De kiezer wil een ruk naar rechts en Rutte doet een ruk naar links.

sociaal_econoom | 15-06-19 | 02:29 | 1

Gaat u nu maar rustig slapen. Helegaar niets aan de hand.

D-Fens_1963 | 15-06-19 | 02:58

Nederland moet stuk, het kan onze bestuurders blijkbaar niet snel genoeg gaan.

afdankert | 15-06-19 | 02:11 | 4

Er zijn drie redenen waarom links zoveel macht heeft in Nederland:

1. de NPO... is links met haar berichtgeving --> in 7 van de 10 gevallen komen linkse politici en linkse personen aan het woord
2. leraren op school zijn over het algemeen links... de leerlingen op school krijgen linkse propaganda inzake het klimaat en ook betreffende migratie
3. partijen als PVV en FvD krijgen geen bestuurlijke macht - niet in Den Haag,
niet in de provincie en ook niet in de gemeente.
Terwijl je ziet dat extreem links via GroenLinks wel burgemeesters, wethouders en bestuurlijke macht krijgt.

Dit is niet correct - als Rutte GroenLinks macht geeft dan moet je FvD en PVV ook wat macht geven.
Het volk stemt steeds meer op rechts en Rutte III kiest steeds meer de kant van links.

sociaal_econoom | 15-06-19 | 03:35
▼ 1 antwoord verborgen

Onze regering zit er voor de nep. Er zijn andere machten in het land die iedere keer een kant opsturen wat totaal onlogisch is en niet past in het beeld dat de burger heeft van de maatschappij.

Tuinhekje | 15-06-19 | 01:46 | 6

@sociaal_econoom | 15-06-19 | 02:11:

Trouwens, waarom reaguurt u niet via de reageer-knop? U bent premiumlid en u weet dat een reactie in de mailbox beland van den ander?

Maar voorlopig kopieerplakt uw de naam van een ander bij ieder plempsel terwijl u op uzelf reageert zonder het de ander te laten weten? Ik kan het alleen zien als ik op de pagina blijf en ververs?

Het lijk me sterk dat u dat niet weet als premiumlid, doet u het express? Hopende dat degene tegen wie u praat het niet ziet en u zichzelf als "winnaar" kunt bestempelen?

Ik vind het echt een rattenstreek, don't be a sneaky rat.

Kop Kaaz | 15-06-19 | 02:34

@Kop Kaaz | 15-06-19 | 02:34: Slang past beter. Linkse slangen. Rechtse ratten. Dat rattige wenden ze ook zo nu en dan voor het goede aan. Bij linkse slangen ben je kansloos.

CalamityJane | 15-06-19 | 09:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Een veilige omgeving zeggen ze bij de jeugdzorg is het beste voor deze kinderen (door GS ook wel haatlarven genoemd) dus plaatsen we die bij IS aanhangers.
Het maatschappelijk belang telt niet mee, de nationale veiligheid telt niet mee volgens deze wereldvreemde organisatie.
Dit land wordt bestuurd door krankzinnigen en krankzinnige organisaties.

Jan Dribbel | 15-06-19 | 01:22 | 2

Haatlarven is een prachtig en perfect subtiel woord. Het zoveelste bewijs dat GS al jarenlang invloed heeft op de nederlandse taal.

Grappig, catchy maar ook maatschappelijk bewust.

Kop Kaaz | 15-06-19 | 02:57

Het klinkt ook debiel idd. Goede reden om nu verder te kijken. Wie zijn die grootouders? Hoe lang hier? Hoezo IS aanhanger?
Vroeger ging daar nog wel es een cameraploeg aanbellen en dat dan vragen aan die mensen. Nu heeft alleen de aivd dat gedaan. Oh well. Just another day in the circus.

Shareholder II | 15-06-19 | 04:23

Dit is een grap, toch?

Pislinq | 15-06-19 | 01:18

Gelukkig, was al bang dat die kinderen een normale Nederlandse Opvoeding zouden krijgen, en dat moeten We met zn Allen niet willen, en van wie moeten We dat dan?

En wie is er hier tegen een normale Nederlandse Opvoeding?

De Briemusketier | 15-06-19 | 01:14 | 1

Het huidige Nederland of het Nederland 20-30-40 jaar geleden?

Nee en ja.

Kop Kaaz | 15-06-19 | 03:07

Muahahahahaaha dit land... Serieus...

Xantion | 15-06-19 | 00:54
-weggejorist-
bananabanana | 15-06-19 | 00:35 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

De Kinderbescherming zoekt dus voor "alle kinderen van IS-gezinnen", als zij terugkeren naar Nederland, een "geschikt thuis". “Geschikt” is dus in de optiek van de Kinderbescherming een plek bij de familie waar: “De familie bij de gemeente te boek staat als geradicaliseerd”. Niet alleen in woord, maar ook blijkbaar in daad: “Niet alleen de 35-jarige moeder vertrok naar het kalifaat; ook haar broer en haar vader gingen”.

Opa blijkt bovendien ook over bijzonder goede pedagogische kwaliteiten te beschikken en heeft het allerbeste voor met zijn schatjes: “Haar vader komt tijdens de rechtszaak herhaaldelijk ter sprake. Hij had volgens de officier van justitie grote invloed op de radicalisering van zijn kinderen. Uit het strafrechtelijk onderzoek blijkt dat hij in 2014 een brief stuurde aan een gouverneur van IS, waarin hij schrijft dat hij met zijn hele gezin in het kalifaat wil gaan wonen”.

Oh, enne, dit ook nog: “Het gaat om een Irakees echtpaar dat in 1996 naar Nederland kwam en in Ede ging wonen”. Naar Nederland kwam? Zullen dus wel asielzoekers zijn, iets zegt me dat dit geen kennismigranten zijn. Dit zijn dus mensen die klaarblijkelijk zonder vrees naar Irak en Syrië kunnen afreizen. Maar ja, nu zij gratis en voor niets een Nederlands paspoort hebben kunnen deze lui dus nooit meer worden uitgezet.

En gezien de massale lichting van 2015 kunnen we dus statistisch gezien nog veel meer van dit soort vreugdevolle berichtgeving verwachten. Zeker nu dit jaar de 5-jaars termijn erop komt te zitten en er dus een permanente verblijfsvergunning kan worden aangevraagd.

Een voorproefje hebben we trouwens al: “We krijgen vaak signalen over kinderen uit Syrië die niet te handhaven zijn op school”. En: “Soms lopen ze met een mes achter een ander kind aan op school. Ze spelen na wat ze hebben gezien.”, aldus de therapeut.

Maar gelukkig zijn er daar nog die hardwerkende ambtenaren: “Nederlandse ambtenaren treffen momenteel voorbereidingen om zes vrouwen en hun elf kinderen te repatriëren”. Mooi! Dan kan de Kinderbescherming dus een "geschikt huis" gaan zoeken.

Kan iemand mij wakker schudden?

Kompromat | 15-06-19 | 00:32 | 1

Kan je vragen aan reaguurder nattebever, krijg je een gedegen uitleg.

Ongeblustekalk | 15-06-19 | 00:36
-weggejorist-
vluchtelingallergie | 15-06-19 | 00:04 | 2

"De Raad voor de Kinderbescherming heeft twee teruggekeerde kinderen uit het kalifaat geplaatst bij hun grootouders die zelf te boek staan als IS-aanhangers."

Dus bij de allereerste "opgehaalde" "kalifaatweesjes" weten ze er al een major fuck-up van te maken.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nederland in een open inrichting aan het veranderen is.

Dr_Johnson | 14-06-19 | 23:53 | 1

En nog maar eens ten overvloede:

ISers zijn moordlustige, hatende, godsdienstwaanzinnige psychopaten, die op geen enkele wijze "thuishoren" in een moderne, westerse, vrije, democratische, seculiere samenleving. Het feit dat het nog steeds "Nederlandse staatsburgers" zijn is het grootste brevet van onvermogen dat de regering kan ontvangen. ISers en hun kinderen horen hier niet, in geen duizend jaar.

Riep de roepende in de woestijn maar weer eens tegen de muur.

Dr_Johnson | 15-06-19 | 00:10

Omdat niet benoemd mag worden waar de pijn zit tobben allerlei professionals er op los. Zelf meegemaakt als jeugdzorgwerker. Toen een islamitische hulpverlener toevallig ingevlogen werd bij een ingewikkeld gezin (enorme inteelt familie) wordt het martelaarschap, het jihadisme en het gezwel in de doofpot gestopt en is elke interventie afgesloten. Gelukkig weet ik dat er ook tegenkrachten zijn, maar de beerput bezorgt me tot op de dag van vandaag schrik.

zijvanhiernaast | 14-06-19 | 23:51 | 1

Je vergeet nog het 'systeem', dat met een roze pril op is geschreven.
Professional constateert ernstige afwijkingen bij kind, groep experts buigt zich over zaak en observeert 'zorgwekkend gedrag', conclusie onder groep met verstand van zaken: kind heeft dringend hulp nodig in speciale omgeving.
Ouders hebben laatste woord en weigeren krabbel te zetten; sterker nog, spannen rechtszaak aan want zij vinden (...) dat er nog niet voldoende 'geprobeerd' is.
Ouders merken dat rechtszaak niet in hun voorkeur gaat uitvallen, verplaatsen kind naar andere stichting en hup, feest begint opnieuw.
Punt in dit voorbeeld is: ouders hebben met de 'macht' om echte hulp te dwarsbomen. Het hele systeem van onder meer hulp is een mierzoete, stinkende, feministische open wond geworden, veroorzaakt door zachte, linkse politici.

EEnzame SchizofrEEN | 15-06-19 | 10:11

In plaats van gelijk met z'n allen sarcastisch en vaak cynisch te reageren op GS moeten we deze ingeslagen weg vooral omarmen en steunen met alle beschikbare middelen.
-
De islamitische specialisten die niet voor niets een 9-jarige UvA studie hebben gevolgd om radicalisering op kilometers afstand te herkennen, moeten serieus genomen worden. Laat ze hun werk doen en ja dat kost wat, maar geld doet er niet toe (komt toch van de grote bedrijven en andere enthousiaste belastingbetalers). Hun staat van dienst tot op heden rechtvaardigt de aandacht en waardering die deze snelgroeiende subsidie slurpende bedrijfstak verdient.
-
Trouwens in vrijwel alle islamitische landen staat godsdienstvrijheid, gelijkheid tussen man en vrouw, diversiteit, kunst en vooral vrede en vrijheid en dat soort dingen altijd hoog in het vaandel. Dat er dan incidenteel ergens wat rommelt in toevallig nu in slechts één islamitisch land, omdat er een paar fanatiekelingen zich bekommeren om de ongelovigen. Dat moet niet overdreven worden en betekent niet dat er in al die andere islamitische landen er ook wat aan de hand is. De enige drijfveer van deze, iets teveel van het geloof van de vrede houdende mensen, is slechts dat ze anderen ook willen laten genieten van de geneugten van het islamitische paradijs.
Zo erg zelfs dat ze vaak zichzelf daarvoor opofferen of een gevangenisstraf riskeren, allemaal uit islamitische naastenliefde.
-
Kijkend naar alle CO2 vriendelijke (ze planten een boom) NPO reisprogramma's hoor ik steeds hoe gastvrij, vriendelijk en tof de mensen daar wel niet zijn. Hoewel er zat komen om dat te vertellen hoe fantastisch het daar is, is de immigratiestroom naar die islamitische heilstaten nog niet op gang gekomen. Maar als de GroenLinks/X66/PvdA/Denk aanhangers niet daar naartoe komen, dan komt de islam wel naar jou toe (vergelijkbaar met Mozes en de berg).
-
Gaat helemaal goed komen, gaat onze door Nederland omarmde spitzen kandidaat Timmerfransie ook al die andere kinderen halen? Je kan niet de één wel laten komen, omdat zijn ouders toevallig meerdere paspoorten hebben waarvan er eentje toevallig van de Staat der Nederlanden en de anderen daar laten creperen. Terwijl hun ouders zich net zo hard hebben opgeofferd om iedereen te laten genieten van de islam.
Kom op, haal er zoveel op als redelijkerwijs door de grote bedrijven en belastingbetalers opgehoest kan worden.
-
Kom op doeners.

bananabanana | 14-06-19 | 23:46 | 1

U moet zich heel erg inhouden om het sarcasme tot het eind vol te houden en terecht uiteraard.

sprietatoom | 15-06-19 | 00:30

Precies wat ik dacht, ben benieuwd welke invloeden deze arabische mensen hebben gehad op onze regering...

Rene046 | 14-06-19 | 23:44 | 2

En hopelijk waren dit de allerlaatste kinderen die ze terug halen...
Dit is het toppunt...

Rene046 | 14-06-19 | 23:45

Hoe is het mogelijk. Hoe kan je een potentieel gebrainwashed en getraumatiseerd kind in een gezin zetten met diezelfde sympathieën.
Hoe bestaat het?

Hoe kan je als kindervoogden überhaupt een kind in een gezin zetten waar niet de waarden van het gastland hoogtij vieren?
Arm, armkind. Arme samenleving.

letopuwzaak | 14-06-19 | 23:27 | 3

Schets het meest absurde scenario wat denkbaar is, vermenigvuldig het met 2 en je hebt de dagelijkse realiteit in Nederland.

sprietatoom | 14-06-19 | 23:34
-weggejorist-
NumbNuts | 14-06-19 | 23:44

Eerder deze week kreeg ik nog flinke kritiek toen ik stelde dat de Nederlandse samenleving zelf een grote verantwoordelijkheid draagt voor de IS-problematiek. Als ik dan dit lees... I rest my case.

Dr. Vigilante | 14-06-19 | 23:21

De dag dat we onder shariawetgeving komen zullen al die Europese kartelpolitici van nu en het dan tegen die tijd voormalig koningshuis zeggen "dat het niet te voorzien was met de toen gewenste 'diversiteit', we zagen het domweg niet aankomen". En dan laten ze het fragment van Donner zien die zei dat wanneer er een democratische meerderheid voor zou zijn de sharia toch in de wet kon worden verankerd. En de Brusselse aýatollah zal dan glimlachen dan bij dit fragment.

Jan, Leiden | 14-06-19 | 23:15 | 1

Tegen die tijd is het verstandiger om gewoon in een jurk met plakbaard rond te lopen en exact dezelfde tactiek terug uit te voeren. Invreten en overnemen. Ik heb al zitten nadenken, en een hol houten paard als cadeau lijkt me een prima start. Dat is immers een beproefd recept. Maar even serieus, de dag dat de sharia hier wordt ingevoerd is dichterbij dan menigeen denkt en verwacht. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen, is de standaard qua verwachting van een misleidt volk.

LV-224 | 14-06-19 | 23:30

Lijkt me een goed idee om deze kinderen een fijn adresje te geven in amsterdam. Zijn topreaguurders die dat wel zien zitten.

Ongeblustekalk | 14-06-19 | 23:09

Het is wel een beetje jullie/ onze eigen schuld. Het was inhumaan om ze daar te laten. Niemand van jullie wilden jihaad kindje liefdevol adopteren en nu komen ze dus bij jihaad opa oma tante en oma terecht. Je verwacht het niet toch?

echtpaul | 14-06-19 | 23:06
-weggejorist-
Erratio | 14-06-19 | 23:03 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Alt | 14-06-19 | 22:56

Klein blaag gekleed in martelaarspakje met mes, daar hoor je de linkse kliek niet over zeiken, maar als je een kind vrolijk zwart schminkt en een roe en zak geeft, dan breekt de hel los.
Links slaat schizofreen door in het deugen.

I.P standing up | 14-06-19 | 22:44 | 2

hear hear!!

tsjajaja | 14-06-19 | 23:54

Chapeau.

Muuke | 15-06-19 | 00:33

als buurman en als leraar 3 X had ik te maken met de Raad , andere wereld , 4 X , met steeds ernstige gevolgen voor de pupillen , dat van die foute behandelingen verbaast me niks = leven en doen vanuit een linksig pedagogiek boekje.

15121937 | 14-06-19 | 22:41

Welke noodrem. Welke *FSCKING* Noodrem heeft de normale Nederlands burger nog om de hysterische deugbrigade te weerhouden om ONS land totaal naar de tyfus te helpen met hun islam-dram, hun alles-vernietigende doemdeug. Wat kan ik nog doen zonder direct opgepakt te worden??!?

marcoplarco | 14-06-19 | 22:38 | 1

Niets? Maar u mag u nu nog uiten

Jan, Leiden | 14-06-19 | 23:05
-weggejorist-
ZwarteDag | 14-06-19 | 22:37

Je wist dat dit zou gebeuren, want zo draaien de raderen in de EU/Nederland. Zou er een plan achterzitten? Natuurlijk wel, maar dat gelooft niemand.

LV-224 | 14-06-19 | 22:25

Als ik deze berichten voorbij zie komen denk ik altijd aan een treinramp in slowmotion. Je ziet het, weet dat het nooit goed af kan lopen. Maar hoe vaak je ook stemt op partijen die hier iets aan willen doen. Hoe vaak je jezelf hier druk over maakt.. het is een gebed zonder einde. Het glipt langzaam uit je handen. Ooit zullen veel mensen zich realiseren dat ze aan de verkeerde kant hebben gestaan in de geschiedenis. Degene die ik dat het meeste aanreken zijn onze zogenaamde journalisten van de gevestigde orde.

Jopiejo | 14-06-19 | 22:25 | 1

De nachtmerrie treffend omschreven.
Het eindstation is een islamitisch land en dat is blijkbaar voor velen een geruststellende gedachte.
Via de conductrice Ollegren wordt iedereen in de trein op de hoogte gehouden, de wissels worden bedient door TimmerFransie vanuit Brussel en de trein gaat steeds harder. Onderweg zijn er zoveel als mogelijk PvdA/GroenLinks/X66 adepten in de trein gelaten, om te zorgen dat er geen meerderheid meer gaat komen voor een andere machinist.

bananabanana | 14-06-19 | 23:13

Joris-technisch heb ik op deze type topics zo'n onhandige inborst, dat ik, laat ik het zo zeggen, het inmiddels wel "'geloof" allemaal, met de zgn. inzet van zgn. "onze" politici voor dit inmiddels door sprinkhanen kaalgevroten, karige, platte kuDtland.
Was in de eighties niet aan de orde.
/
En al die politici, van landelijk, tot regionaal, tot waterschappen/provincie, en maar tof doen, en maar op de borst kloppen, en maar hoog opgeven over het "polderen".
Kijk dan wat het je als land oplevert! KIJKDAN!
Polder eens een tijd niet, zou ik zeggen. Dus bij deze.
.
Overigens had ik dit al voorspeld bij het "CDA: we halen ze toch terug wanneer ze wees zijn-topic". Is het niet jihaat opa en haat oma wel, staat er altijd wel een bebaarde jurk of beboerkaade tante klaar om dit "materiaal" liefdevol 'op te nemen".
Mohmmedaanse mini overheersertjes.
Maar ja, dat zeg ik, en wie ben ik?
Ben iemand die z'n nick ontleent aan de illegal floating Saloon op de Chicago River, van Al Capone.
Dus daar heeft de Nederlandse polderpolitiek geen booschap aan. *KLOK!*

chicago river | 14-06-19 | 22:05 | 11

@chicago river | 14-06-19 | 23:12:

Karma is gonna get him. Je kunt ook teveel dedain hebben. Mr Berbaar voor de duidelijkheid.

sprietatoom | 15-06-19 | 04:08

@chicago river | 14-06-19 | 23:12:

Als loner kom je ergens en ook eens in Mallorca. Ging naar de toilet en zette dus tijdelijk even mijn glas bier neer op een ronde tafel die volledig bezet was door grote dikke Duitsers op weg naar de toilet. Één van die dikke Duitsers meteen (in NL vertaald): "dit is onze tafel en ik wil niet dat je je biertje hier neer zet !", ik zei dat ik alleen mijn biertje neerzette en verder niets. Dikke Duitser: "ik wil dat niet, wegwezen !" zei okay wat je wilt. Even naar het toilet geweest en nagedacht. Wellicht blufte ik of niet, zal het nooit weten maar dacht wie is hij om me als een Duitse hond zo toe te blaffen. Ging terug naar de tafel en keek hem aan met een blik die waarschijnlijk toch indruk maakte want het duurde even voor hij weer begon te blaffen. Zei als je nu niet je bek houdt snij ik je nek door met dit glas. Einde van het verhaal: Stond alleen aan de tafel en de dikke Duitsers dropen af. Ik riep ze na dat de tafel van iedereen was en niet alleen van hen.

sprietatoom | 15-06-19 | 06:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Werkelijk waar, niets verbaast me meer maar dat ze denken dat niemand het door heeft en dat ze er mee wegkomen dat verbaast me dan wel weer.

Ofzo2 | 14-06-19 | 22:04

Deze koters hadden ook bij een homostel geplaatst kunnen worden. Dus misschien zijn ze nu beter af?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 14-06-19 | 22:04

Kinderen worden groot en uiteraard geïnteresseerd in hun afkomst en de omstandigheden die hun leven hebben bepaald. Dat is menselijk. Gelukkig zijn ze als adolescent dan ingebed in een vredelievende omgeving die doordrenkt is van heldendom waarbij de dood ondergeschikt is in plaats van doordrenkt in een cultuur die het leven lief heeft en omarmt en alles doet om niet dood te gaan. Vind het een erg slimme zet van de kinderbescherming.

Willem_Oltmans | 14-06-19 | 21:55

Voor de zoveelste keer die vermaledijde azijnzure islamknuffelaars van de NRC die met dit soort onthullingen komen.

Ridde Rogter | 14-06-19 | 21:52

Nou, de gemeente is weer lekker inclusief bezig zou ik zeggen.

Papa Jones | 14-06-19 | 21:52

"Ja, maar ze waren al op de radar van de AIVD en NCTB, vredelievende Nederlandse burgers. Wij waren nét iets te laat."

- OM, Kabinet, AIVD, Politie - 2027.

Koekkeloere | 14-06-19 | 21:50

krijg je hetzelfde als met Batman. Als ze oud genoeg zijn nemen ze wraak op de moordenaars van hun ouders.

De_Helderse_Kaaskop | 14-06-19 | 21:47

Binnen een week so duidelijk dat het terughalen (en uberhaupt onderdak geven aan) van Islamieten een enorm goed idee is.

In geheel ongerelateerd nieuws: huizenprijzen in Ede 25% omlaag.

InTheTube | 14-06-19 | 21:46

Het is een grote puinhoop bij de instanties die gaan over de NL kinderen, Jeugdzorg voorop.
Ik heb er nu een tijdje mee te maken (zijdelings) en val van de ene verbazing in de andere.
Vandaag diende er toevallig een rechtszaak , en in de stukken die ik van de week gelezen heb staan zo veel fouten of bizarre suggesties.
Grootste fout : er staat dat er sprake is of vermoedens zijn van ‘radicalisering en/of criminaliteit’ , dit is waarschijnlijk vergeten weg te halen uit het template want de persoon hangt geen geloof aan ( en al helemaal niet islam ) en heeft nog nooit een strafbaar feit gepleegd of is daar mee bezig op welke wijze dan ook.
Gelukkig heeft Jeugdzorg excuses aangeboden voor deze grove fout maar dit is het topje van de ijsberg.
Het is gelukkig bijna allemaal achter de rug, en waarschijnlijk gaan we de media ( GeenStijl als eerste ) de volledige clusterfuck vragen te publiceren.

Stripe Square | 14-06-19 | 21:46 | 2

Kom maar door.

Van Rossem | 14-06-19 | 21:50

@Van Rossem | 14-06-19 | 21:50: Nog 1 uitspraak van de rechter afwachten, maar onze handen jeuken.

Stripe Square | 14-06-19 | 21:51

Willens en wetens, het land moet kapot. De burgers moeten monddood, murw, angstig, kapotgebeukt, voorgelogen worden. Dan heeft de EU alle macht.

Deksmaat | 14-06-19 | 21:46
-weggejorist-
Rene100100 | 14-06-19 | 21:42

(...)„We willen de kinderen het liefst bij familie plaatsen om hen niet te vervreemden van hun wortels”, zegt een woordvoerder van de Kinderbescherming.

Aha. Bij de familie. Dat ze niet vervreemden van hun 'wortels'.

De Kinderbescherming is de weg kwijt is. Een reorganisatie moet gebeuren. Anders blijven we bezig, altijd en overal. Nu hebben we al 4 op een terroristische aanslag, over 10 jaar en verder dan ook.

Thoth | 14-06-19 | 21:41

Hahaha, ik hou wel van flauwe grappen op zijn tijd

EmilioEsteves | 14-06-19 | 21:38
-weggejorist en opgerot-
de IJsman | 14-06-19 | 21:35 | 2

U gaat het ontkennen?
U bent niet verontwaardigd hierover?
U vindt GS bashen belangrijker?
U gaat voor de vorm inplaats van de inhoud?
U zegt het maar.
Dat kan hier.
We hebben hier namelijk geen Joop-censuur.

Roadblock | 14-06-19 | 21:49

Oh toch wel
Hahaha

Canis.bonus.es | 14-06-19 | 22:56

De kinderen worden teruggehaald omdat het inhumaan is ze daar te laten. De kinderen zijn islamitisch en moeten dus van de moslims bij islamitische gezinnen worden ondergebracht. De voorkeur gaat uit naar familieleden. Waar rook is, is vuur. Als er uit een familie extremisten zijn afgereisd naar Syrie, is de kans extreem groot dat de familie ook extremistisch is. Dus worden de kinderen ondergebracht bij extremisten en is het cirkeltje weer rond. Sommige humanisten vinden dat we de kinderen moeten terughalen omdat ze anders in Syrie extremistisch worden en dan een keer terugkomen om hier aanslagen te plegen.
Dankzij de kinderbescherming kunnen ze hier al hun extremistische opleiding volgen om ons een keer te kelen of op te blazen. Wat.IS.DIT.EEN.ACHTERLIJK.LAND.GEWORDEN. Corrupt, dom, tegen-ons en voor-alles-wat-tegen-ons-is.

Angélica de Sancé | 14-06-19 | 21:35 | 4

@Angélica de Sancé | 14-06-19 | 21:57:

Dankjewel. Deze gaat mee op vakantie.

MickeyGouda | 14-06-19 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Faal, op faal, op faal.
In het verleden gingen de instanties wel eens 1 x per jaar nat.
Iedereen maakte zich druk er werd beterschap beloofd, en ieder ging verder met leven in het prettige gevoel, dat fouten uiteindelijk ook verbeteringen opleveren.
Tegenwoordig gaan er wekelijks dingen fout.
Er wordt van alles beloofd maar niemand gelooft het zo langzamerhand nog.
Verbetertrajecten? Welnee.
Een blunderende gevangenisdirecteur wordt weggepromoveerd naar een kliniek, die wekelijks negatief in het nieuws is, en op welk terrein nu ook nog in de niet gebruikte gebouwen een forse hennepkwekerij is ontdekt.
De zaak in de klauw? Niet dus.
Het benauwende is, dat zelfs de meest negatieve voorspellingen hier op geenstijl, die met hoongelach en Alu-hoedjes kreten ontvangen worden, toch met sombere regelmaat uitkomen.
De kinderbescherming heeft alles al maanden van te voren uitgezocht hoorde ik van de week bij Pauw.
Ja? En daarna hun achterste er mee afgeveegd?
Welke verantwoordelijke krijgt nu de zak bij de kinderbescherming?
Want zo gebeurt het in het bedrijfsleven.
Je vliegt eruit en je naam is de rest van je leven besmet met een miskleun.
Maar bij de kinderbescherming wordt je misschien ook wel gepromoveerd?

Roadblock | 14-06-19 | 21:35 | 2

Kan het niet meer als faal zien. Dit riekt naar opzet. Het is teveel en te vaak.

CalamityJane | 14-06-19 | 21:42

Weet je wie er ook heel veel vertrouwen had in de jeugd?

Mr_Natural | 14-06-19 | 21:34 | 8

Adolf H

Jan70 | 14-06-19 | 22:18

Die clown en die acrobaat?

Greisaart | 15-06-19 | 00:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Compliment voor gemeente Ede... wij zouden ook blij zijn als opa en oma voor onze zoon of dochter zouden zorgen.

sociaal_econoom | 14-06-19 | 21:34

Die kindertjes gaan ons nog héél veel geld kosten.... ik gok zó maar, dat ze iets meer speciale aandacht en begeleiding gaan krijgen dan het gemiddelde Nederlandse huis-, tuin- en keukenschoolkind...

bisbisbis | 14-06-19 | 21:32 | 4

Circus Bataclan.

bisbisbis | 14-06-19 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hopen dat ouderdom zijn werk gauw doet voor opa en oma. De a-Nederlandse opvoeding die ze gaan krijgen zal ze meer kwaad dan goed doen.

sjef-van-iekel | 14-06-19 | 21:32

Wet van de Grote Getallen - gewoon hopen dat het niet uw Albert Heijn is waar je keel doorgesneden wordt als je geen koranverzen weet op te dreunen. Kwestie van geluk hebben.

de Voorzittert | 14-06-19 | 21:32
-weggejorist-
r frier tuck | 14-06-19 | 21:31

Bij DitisM hadden ze het ook over het terughalen van onze afgereisde landgenoten. Want in de kampen in Syrië bestaat het gevaar dat die vrouwen wel eens kunnen radicaliseren, en dan zijn we verder van huis. Als of die vrouwen niet al radicaal zijn. IS gebruikte de meest extreme en gruwelijke executies als uithangbord voor dit soort vrouwen. Terwijl IS moordend en plunderend het Midden-Oosten onveilig maakten, dachten deze vrouwen dat het een goed idee was om je hierbij aan te sluiten. En nu roepen de voorstanders van repatriëring dat het verstandig is om ze terug te halen omdat ze 'anders dreigen te radicaliseren, en dan vormen ze echt een gevaar'.

Gedeugbeleid | 14-06-19 | 21:31

De Raad voor de Kinderbescherming is een gefeminiseerde hedendaagse Gestapo.

steenkigerrider | 14-06-19 | 21:28

Ik geef het op. we willen gewoon niet vooruit.

thefonz | 14-06-19 | 21:28

We gaan ze hier weer leren hoe het voetbalt met echt leren ballen.

snapal | 14-06-19 | 21:26

Dezelfde kinderbescherming die kinderen hun eigen kots laat eten. Ahh.

Gaat gerust slapen.

Denkhetnjet | 14-06-19 | 21:25

Een kennis van me, althans levend, heeft me gisteren uit de doeken gedaan wat er met die grootouders moet gebeuren.
Ze stelde voor de grootouders te onthoofden en dat dan de jihadkindertjes met die hoofden mogen spelen.
Als een soort tussenvorm om het af te leren, de kinderen zijn dan gered en de grootouders in het paradijs !
Ideaal.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 14-06-19 | 21:24 | 2

Ja......
Maar beter lijkt het mij gewoon om die grootouders uit te zetten. Plaats die kinderen maar in een pleeggezin, daar moet je niet langer mee slepen. En daarna -for God sake- de grenzen dicht!

kotelet | 14-06-19 | 21:33

@Hensmunter69 | 14-06-19 | 21:24
Gheghe en mensen zich maar afvragen waarom niemand de panelen hier serieus neemt.
Koekoek!!

Berbaar | 14-06-19 | 21:54

IS uitroeien en de uitwerpselen over Europa uitsmeren is ook een tactiek.

snapal | 14-06-19 | 21:21

Ze hebben geen keus met deze kinderen, plaatsen bij ongelovige honden, was ook niet goed gekomen bij veel van die IS bewonderaars! Ze moeten natuurlijk wel in de leer blijven!

vluchtelingallergie | 14-06-19 | 21:21 | 2

Ze zullen ze bij jou als pleegouder plaatsen en jij verplicht contact moeten onderhouden met de naaste familie van de kinderen. Zie het helemaal voor me. Hel.

CalamityJane | 14-06-19 | 21:25

Nou, lekker zo'n kleine conan met slagzwaard cq klapmes in de ballenbak bij de lokale apenkooi..

suscrofa | 14-06-19 | 21:21 | 1

En z'n opa en oma ook in de ballenbak ? Krigen we nou ?!

suscrofa | 14-06-19 | 21:22

Mooi. Dan kan de hele familie naar Somalië worden gedeporteerd.

omanders | 14-06-19 | 21:21

"In Noord-Syrië (Rojava) bestaat de doodstraf niet. Daar kunnen Nederlandse IS-strijders dus prima worden berecht. En er zijn deradicaliseringsprogramma’s voor kinderen."
twitter.com/arnoldkarskens/status/113...

HdJ | 14-06-19 | 21:20

Schattig Aziatisch kindje..

Wasbakplasser | 14-06-19 | 21:19

Schokkend NRC artikel over plaatsing IS kind bij grootouders in Ede, maar die waren óók al eens geradicaliseerd tot de IS.

Maar lopende rechtszaak waarvoor burgemeester waarschuwde gold niet voor Kinderbescherming, advies overheidsorgaan wél. Kind werd gewoon geplaatst.

Wanneer instanties getraumatiseerde kinderen, die onthoofdingen hebben gezien en die immuun werden opgevoed voor geweld, moeten opvangen zijn ze helemaal niet toegericht op de taken de trauma's en de hersenspoeling te kunnen ondervangen.

Voorbeeld: 1 Syrisch kind ging al met mes achter een kind aan op het schoolplein.

En toch willen ze drze "oudere" kinderen opvangen in Nederland? Waanzin. We zijn er niet klaar voor.

Jan, Leiden | 14-06-19 | 21:18 | 2

Kun je hier ooit klaar voor zijn?

MickeyGouda | 14-06-19 | 21:21

Tja, kinderen plaats je logischerwijs natuurlijk bij een meest naaste verwant bij ontstentenis of ongeschiktheid van de ouders indien mogelijk. Tot zover kan ik het nog wel begrijpen. Afgezien dat eigenlijk het kind het NL paspoort kwijt had moeten raken samen met de ouders die zich aansloten bij een vijandige mogendheid\terreurgroep. En grootouders dan naar Syrië hadden mogen vertrekken als ze zo graag hun eigen tweedehands kindje opvoeden.

Maar feitelijk is het wel bizar dat je iemand die een haatzaaiende ideologie aanhangt, wiens eigen legsel mislukt en zo goed als letterlijk ontspoord en ontploft is, alsnog de naoogst van die kroost in de niet zo liefdevolle schoot werpt.

Zou wel even in de gaten houden wat opa en oma precies zeggen tegen kleinkindertjes. Zodra ze zeggen: geweld mag tegen ongelovigen, geweld mag als iemand geweldloze dingen doet die niet mogen van God\Allah in ons Boekje, kinderen afpakken en opoes opsluiten tot men het dreigement intrekt, of wellicht bereid is NL (eventueel met meeneming van kroost) te verlaten voor Godsvrezender oorden.

Want daar eindigen goede ideeën en beginnen de slechte, bij geweld en oproepen tot geweld. Een nazistische moeder zal in de ogen van zo'n huppeltruttogoog zeker ook wel een goede moeder kunnen zijn? Of is dan een geweldloze nazin wel onacceptabel, maar een geweldpredikende halal haatzeug wel geschikt?

Wol | 14-06-19 | 21:18 | 3

Nou, hang dan maar 24 uur camera's in die woning. Want geloof niet dat die kinderen buitenshuis gaan vertellen waarmee ze binnenshuis mogelijk worden geïndoctrineerd?

Jan, Leiden | 14-06-19 | 21:23

@Jan, Leiden | 14-06-19 | 21:23: hangen ook geen camera's in een moskee.

RenedieLange | 14-06-19 | 21:41

@Jan, Leiden | 14-06-19 | 21:23:
Zou kunnen inderdaad, maar we kunnen ze niet bij voorbaat veroordelen zonder bewijs. Wordt wel lastig te verbergen denk ik. De meeste bontkraagjes weten zich ook niet in te houden met het uitflappen van woorden als kech, ontkennen van de Holocaust of andere boude uitspraken. En ik mag hopen dat de Kinderbescherming met de oren gespitst in aanvalshouding zit zodra er aanwijzingen komen van geweldsprediking (ok, tikje naïef wellicht).

Wol | 14-06-19 | 21:45

Net als je denkt dat we het toppunt van idiotie bereikt hebben, kruipt er ergens een totale randdebiel (of meerdere !) onder een steen vandaan en braakt dan de meest krankzinnige onzin uit. En die werken dan ook nog voor of namens de overheid ?! Sodeju mag ik een teiltje ?

Kobus Kloothamer | 14-06-19 | 21:18

Maar hadden jullie dan nog de illusie dat de boven ons gestelden het vreselijk vinden wat de Islamitische Staat heeft gedaan? Ik allang niet meer. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het partijkartel IS helemaal geweldig vindt en een grote bewondering heeft voor jihadisten. Fantastisch toch, zoals die hebben afgerekend met christenen en jezidi's! Eigenlijk zou het partijkartel het liefst ook van Nederland een Islamitische Staat willen maken. Als je kijkt wat er om je heen gebeurt, dan kun je toch tot geen enkele andere conclusie komen?

MAD1950 | 14-06-19 | 21:17 | 2

Wie of wat zijn dat dan die boven ons gestelden?

Berbaar | 14-06-19 | 21:46

De vraag is natuurlijk ook waarom die grootouders niet allang het land zijn uitgeschopt. En de volgende is waarom dat niet alsnog gebeurt.

Mazzelstof | 14-06-19 | 21:15 | 7

@Berbaar | 14-06-19 | 21:19:
Domme vragen bestaan niet... Dat zou u als geen ander moeten weten. Maar in uw specifieke geval, als domme mensen slimme vragen gaan stellen, moet men oppassen....

Ommezwaai | 14-06-19 | 22:00

@Erratio | 14-06-19 | 21:49:
Had U al gemeld en dat doen losers wel vaker.
Gewoon scrollen knul, U hoeft mijn tegels niet te lezen en dat gepiep van U boeit me voor geen reedt.

Berbaar | 14-06-19 | 22:03
-weggejorist-
NLinhetBuitenland | 15-06-19 | 10:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo is dat. Ook een nazi-moeder kan best een hele goede moeder zijn.

Stormageddon | 14-06-19 | 21:15 | 1

Weet je wie ook een goede moeder had?

Gulliver | 14-06-19 | 21:18

Zo beu, kotsbeu, we willen minder incompetente ambtenaren, losers

Texuandrier | 14-06-19 | 21:14 | 7

@Erratio | 14-06-19 | 21:49:
Ach, Joris begint ook alweer klaar te geraken met deze lapzwans. Gewoon geen aandacht neer aan deze trol besteden. Bewijs jezelf en andere reaguurders een dienst en laat die minderbegaafde verrekken....

Ommezwaai | 14-06-19 | 21:56

@Erratio | 14-06-19 | 21:49:
Tsja het is even wennen knul dat er ook mensen zijn met een andere mening in Uw bubbeltje.
Sterkte.

Berbaar | 14-06-19 | 22:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze grootouders voor deze wezen laten zorgen zal ervoor zorgen dat deze wezen voor meer wezen gaan zorgen.
Maar dat zal de overheid een zorg wezen

Olleke | 14-06-19 | 21:12

Er zit natuurlijk een logische waarheid in. Ware nazi's konden ook prima ouders zijn, zolang het opvoedingsplaatje maar paste in het nazi gedachtegoed... zeker in relatie tot anders denkenden.

En het is met al die (ex)nazi kindertjes ook allemaal goed gekomen....

litebyte | 14-06-19 | 21:12 | 5
-weggejorist-
Bill le Koek | 14-06-19 | 22:38

@Bill le Koek | 14-06-19 | 22:38: Ik heb geen Oostenrijkse familie.

Kuifje-in-de-EU | 14-06-19 | 22:56

@Bill le Koek | 14-06-19 | 22:38:
Doe s normaal.

letopuwzaak | 14-06-19 | 23:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie dat mijn verhaal over de vechtersbazen net bij mij voor de deur is weggejorist. Het zij zo. Beter idd ontopic blijven.

Badr Haary | 14-06-19 | 21:10 | 3

Topic gaat toch, weer, over moslins?...

Bill le Koek | 14-06-19 | 21:13

@Bill le Koek | 14-06-19 | 21:13: nee over incompetente ambtenaren

Texuandrier | 14-06-19 | 21:15

Dat falende is een onnodige toevoeging...

Bill le Koek | 14-06-19 | 21:17

Leuk man, al die Chucky's in nl...

Bill le Koek | 14-06-19 | 21:10

Dat wordt dus gezellig tijdens het speelkwartier op de plaatselijke kleuterschool, tikkertje wordt prikkertje en zakdoekje leggen wordt afgesneden hoofdje leggen.

Huiskens | 14-06-19 | 21:09

Met zulke grootouders zal het me niets verbazen als deze kinderen zo geïndoctrineerd gaan worden dat zij over een jaar of 16 zelf wezen gaan creëren.

Olleke | 14-06-19 | 21:08

what can possibly go wrong?

Messerschmitt | 14-06-19 | 21:07
-weggejorist-
Kapitein Stijlvol | 14-06-19 | 21:05

Het volgende 'incident' is er nog niet maar de schuldigen zijn al wel bekend.

grapo | 14-06-19 | 21:03

Verbaast niets. Het zou me moeten verbazen. Maar dat is Nederland. Absurd is de norm.

Mazzelstof | 14-06-19 | 21:00 | 1

Inderdaad niet zo raar in een land waar de Volkspartij voor Verderf en Dood de meeste stemmen krijgt.

obominotie | 14-06-19 | 21:07

Met al die al loslopende jihadisten, gestoorde illegalen en tbs-ers maakt dit eigenlijk geen hol meer uit qua risico.
Elke pizzabezorger heeft een ak-47, een handgranaat en een rs6 voor als het regent.
Coke, xtc, heroine, meth koop je per kilo of je haalt het tussen de bananen in de supermarkt.
Het weer is veranderd van hagel naar kogels, met hier en daar een lokale anti tank raket inslag.
Niet in de berm parkeren anders lossen de banden van je auto op in het drugsafval.
De aarde warmt zogenaamd op dus iedereen gaat isoleren tegen warmteverlies want de hele wereld staat toch op zn kop he?

prototyp | 14-06-19 | 21:00

Ede, daar waar ze op 11-09-2001 feest stonden te vieren in de straten. Niets geleerd.

Peter_la_Selie | 14-06-19 | 21:00

Dat jochie wordt een prima kebabsnijder in de toekomst anders moet we straks nog een amazonevolk laten overkomen om die toekomstige openstaande vacatures hier in te vullen.

Patje2011 | 14-06-19 | 20:59
-weggejorist-
Badr Haary | 14-06-19 | 20:59 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien moet er eens paal en perk gesteld worden aan de vrijheid van geloofsovertuiging wanneer dit ten koste gaat van onze veiligheid. Daarnaast niet-westerse mensen die een status hebben gekregen en vervolgens zich tegen onze vrijheid keren hun status ontnomen worden. Zij vormen de oorzaak dat wij met vluchtelingen kampen en hebben gelogen tijdens hun asielaanvraag. Laat ze de uitkeringen ook maar terugbetalen, want onterecht Nederlanderschap.

klowiepowie | 14-06-19 | 20:59 | 1

Akkoord. Regel 't ff?

Bucket of Shit and P | 14-06-19 | 21:07

U weet dat de Raad voor de "Kinderbescherming" onderdeel is van het Ministerie van "Justitie" en "VEILIGHEID"?
Dat U maar even weet wie dit soort beslissingen voor U neemt.
En U weet daarmee ook dat in geval van calamiteit, er een "onafhankelijk" onderzoek zal komen waaruit blijkt dat het NIET hun schuld is.
Niets corrupter in Nederland dan de Raad voor de "Kinderbescherming".

Bucket of Shit and P | 14-06-19 | 20:59

Isis-kinderen zijn de nieuwe EUropeanen waarmee de Brusselmannen ons willen vervangen. Dat hebben zij in Marra-kech nog eens goed ondertekend.

Jan Passant mk2 | 14-06-19 | 20:55

Je hebt mensen die bij de Kinderbescherming gaan werken met geen ander doel dan het volkomen verwoesten van een kinderleven. Die mensen zie je nu aan het werk. Gaaf land man.

obominotie | 14-06-19 | 20:55 | 3

Het zijn kinderhaters.

Bucket of Shit and P | 14-06-19 | 21:00

Ik heb de kinderbescherming meisjes in een pleeggezin zien zetten waarvan de vader eerder met zijn poten aan een ander pleegkind had gezeten (strelen zo zei hij) , zij is dan ook uit huis geplaatst en toch haalden ze het in hun domme kop om daar nog meer meisjes/kinderen te plaatsen.

Patje2011 | 14-06-19 | 21:05

@Patje2011 | 14-06-19 | 21:05:
Ha, als ze kindermishandeling werkelijk zouden stoppen waren ze allemaal brodeloos. Vandaar...

Bucket of Shit and P | 14-06-19 | 21:08

Het verbaast me niks. In dit land is alles mogelijk. Wat een heerlijke beerput. Geen kinderen en huisje in buitenland. Het zou me mijn reet roesten. Kan elk moment weg.

azijnseikerT | 14-06-19 | 20:54

Je kind zal maar bij twee van die Jihad Chuckies in de klas zitten...

Gulliver | 14-06-19 | 20:54

@Badr Haary | 14-06-19 | 21:05:
Dat heeft heel erg veel te maken met het prinsjes-syndroom in wat voor 'opvoeding' doorgaat bij mannelijke moslims.

EefjeWentelteefje | 14-06-19 | 21:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Het lijkt er op dat verschillende instanties elkaar willen aftroeven wie de grootste fuck ups kan creëren.
Den Dolder: we delen geen info maar laten wel TBSers op verlof
Justitie: wij stapelen fout op fout en verdoezelen dit
Kinderbescherming: Hold my beer...

Olleke | 14-06-19 | 20:54 | 1

"[........]: wij liegen en bedriegen en doen dit openlijk en kennen geen schaamte"?

kweethetooknietbeter | 14-06-19 | 21:10

"De vlaggen hingen in de woonkamer" hoorde ik.
Best knap om dat over het hoofd te zien.
Opa in een jurk met een baarde tot de knietjes zal ook wel geen alarmbellen hebben doen afgaan.

Lekker gewerkt pik. Morgen dat meisje van 6 maar weer bij haar misbruik pappa plaatsen.

theJ71 | 14-06-19 | 20:54

En dan nog: Ede is ver weg.

Kuifje-in-de-EU | 14-06-19 | 20:53 | 9

@Roadblock | 14-06-19 | 21:41: Ik woon tegenover een kantoor. Moeten ze wel solliciteren. Maar een eindje verderop is nog een etage vrij, daar woonde de slachter van de Brunssumerheide.

Kuifje-in-de-EU | 14-06-19 | 22:06

We hebben een 'kunsthistoricus'. Na dat hij een cadeau heeft gehad, een penthouse in Den Haag, is'ie afgetreden. Nu begeleid hij de renovatie van de 2e-kamer. Die moeten ze erafhalen en hier aan het werk zeggen. Hij heeft de 'expertise en ervaring' voor deze klus. Zijn naam is... Pechtold.

Thoth | 14-06-19 | 22:35

@Thoth | 14-06-19 | 22:35: Goeie tip. Bovendien was hij actief in Wageningen, dat ligt vlak bij Ede.

Kuifje-in-de-EU | 14-06-19 | 23:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Uit het NRC-artikel: "Nederlandse ambtenaren treffen momenteel voorbereidingen om zes vrouwen en hun elf kinderen te repatriëren."
De leugens gaan gewoon door, er zijn dus wel actief Nederlandse ambtenaren/diplomaten actief bezig jihad koters en hun haatmama's hierheen te halen. Kamervragen in 3...2...1....

faz | 14-06-19 | 20:53 | 2

En Blok heeft het nog zo beloofd, ze doen niet eens moeite meer bij VVD om goed te liegen maar pissen ons rechtstreeks in het gezicht.

sprietatoom | 14-06-19 | 21:23

Net zoals de vorige keer.
Tegen de tijd dat er in de pers over gepraat wordt zijn ze hier allang.

Roadblock | 14-06-19 | 21:43

Niets is heiliger dan de familie in Nederland, daarom mag je ook zonder noemenswaardige straf je kinderen of kleinkinderen misbruiken.

Dus zo vreemd is het niet dat ze naar opa en oma gaan. Religieus extremisme is sowieso de norm in Ede en omgeving...

Dauthi | 14-06-19 | 20:52 | 3

Als u dom genoeg bent om jihadisten met streng christelijken mensen te vergelijken....

Roadblock | 14-06-19 | 21:44

@Roadblock | 14-06-19 | 21:44: Lijkt er wel op want SGP en CU staan te juichen als de IS kids hier worden toegelaten., zie Segers en Voordewind

Jan70 | 14-06-19 | 22:29

@Roadblock | 14-06-19 | 21:44:
Een religieus extremist is een pseudo-fascist. Het maakt echt niet uit welke smaak, het is nog altijd extremisme.
Dat jij aan de desillusie lijdt dat de ene vorm van pseudo-fascisme beter is dan de ander, daar kan weinig aan gedaan worden...

Dauthi | 15-06-19 | 11:11

"Want waar beginnen en eindigen foute en goede ideeën?"
Die kinderen naar Nederland halen is een goed fout idee.

spamzuiger | 14-06-19 | 20:52

echt fucking ongelooflijk dit!

wijnvlek | 14-06-19 | 20:51 | 1

Nou het is me wat knul.
Rode wijnvlekken het beste behandelen met witte wijn en zout.
Succes.

Berbaar | 14-06-19 | 20:58

Straks bij uw kinderen in de klas. Radicaliserende kinderen in de pijplijn. Want waar beginnen en eindigen foute en goede ideeën?

klowiepowie | 14-06-19 | 20:51

Minder minder minder van dit soort (groot)ouders! Al dit soort haters die alleen hier wonnen/blijven vanwege het gratis geld van de kuffar uitzetten!

Jan Bennink9906 | 14-06-19 | 20:50

Nederland was écht een heel mooi land.
Dat is voorbij.
Triest voor onze kinderen.

Ars Vivendi | 14-06-19 | 20:50 | 6

@Ars Vivendi | 14-06-19 | 20:56:
U moet niet lachen maar emigreren l*llo als het hier allemaal zo erg is.
Toedels.

Berbaar | 14-06-19 | 21:02

@Berbaar | 14-06-19 | 20:53: Nee, we moeten niet emigreren, want dat is vluchten. We moeten niet vluchten maar vechten.

ballenkraker | 15-06-19 | 11:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoeveel dwaze vaders verloren niet hun kinderen door de kinderbescherming stinks.
Waarom zijn ze niet naar Claudia de Brey en partner gegaan? LOL

RenedieLange | 14-06-19 | 20:49

Zeg dat het niet waar is....

Pierre Lebon | 14-06-19 | 20:48 | 1

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..

chicago river | 14-06-19 | 22:18

A trainwreck awaiting to happen...

Wijze uit het Oosten | 14-06-19 | 20:48

Heeft Ikea al een flashballenbak?

Mr_Natural | 14-06-19 | 20:47

Ik geloof dit gewoon niet. Dit gebeurt niet in ons gave land!

Ruud5 | 14-06-19 | 20:46

Baudet kan zoveel boreale scheten laten als hij wil. Met dit soort toestanden, met die NPO campagne voor terugkeer van IS'ers, met dit halfslachtige beleid van de regering, krijgt Baudet de zetels er slapend bij.

Sitting_targets | 14-06-19 | 20:46 | 5

@Flip468 | 14-06-19 | 20:52: de lekkerste wijven wonen in Limburg. Je verstaat ze niet maar daar voel je niks van.

theJ71 | 14-06-19 | 20:55

Maar veel te weinig. 80 procent van de kiezers komt klaar bij het lezen van dit soort nieuws, en dat gaat voorlopig niet veranderen.

obominotie | 14-06-19 | 21:00

@Flip468 | 14-06-19 | 20:52: geen meerderheid, want dan was een coalitie niet nodig geweest. Wel de grootste dan wel een aanzienlijke partij waar onvoldoende rekening mee wordt gehouden.

mr.money | 15-06-19 | 10:01
▼ 2 antwoorden verborgen

"Hahahahahahahahahaha", aldus een zeker bewindspersoon in Den Haag......

kotelet | 14-06-19 | 20:46

"Volgens de Raad voor de Kinderbescherming heeft de organisatie geen expertise om radicalisering in te schatten."
Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee.

Schoorsteenveger | 14-06-19 | 20:45 | 4

Joh met de dochter van Heinrich Himmler is het ook helemaal goedgekomen.........................

RenedieLange | 14-06-19 | 20:51

En daarmee zijn de reaguurders dus meer expert dan die Raad voor de "Kinderbescherming"...

Bucket of Shit and P | 14-06-19 | 21:02

Jaren '70 reclame: "Voorkomen is beter dan blussen."
Lekker daar laten, en onder géén beding hierheen halen onder de 'hoede' van de nitwits van RvKB

marcoplarco | 14-06-19 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

Of ze doen dit om het jihadistische netwerkt van opa haatbaard bloot te leggen, of ze zijn gestoord.

quazi | 14-06-19 | 20:44 | 3

Wat denk je zelf?

Sitting_targets | 14-06-19 | 20:47

zou je denken, aivd hebt er dus microfoontjes ingestopt ja alles kan.

RenedieLange | 14-06-19 | 20:52

Het eerste natuurlijk.......... Die kinderen zitten vol met spy cams en afluisterapperatuur.

ditotje | 14-06-19 | 20:56

Prima genuanceerd NRC artikel dat de problematiek helder duidt.

Berbaar | 14-06-19 | 20:44 | 10
-weggejorist-
Jan70 | 14-06-19 | 22:33

@Berbaar | 14-06-19 | 21:39: U heeft de slogan van GS wel op de harde schijf? Tendentieus, ONGEFUNDEERD en nodeloos kwetsend was het toch? Verder is het niet dom om weerstand te voelen als men preekt over het terughalen van verknipte religekkies en hun kids, dunkt mij.

mr.money | 15-06-19 | 09:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Nog los van het potentiële gevaar voor de samenleving: kinderen plaatsen in een setting waar ze systematisch worden geconfronteerd met haat tegen de cultuur buitenshuis zet hen in een mentale spagaat en is dus geestelijke mishandeling.

MickeyGouda | 14-06-19 | 20:44 | 2

Daar raken die kinderen verknipt van.

CalamityJane | 14-06-19 | 20:50

@CalamityJane | 14-06-19 | 20:50:
En de dreiging die daaruit voortvloeit rechtvaardigt de politiestaat die opgetuigd gaat worden. En zo is het cirkeltje weer rond.

obominotie | 14-06-19 | 21:02

Helder en duidelijk artikel, raakt de spijker op de kop.

Wijze uit het Oosten | 14-06-19 | 20:55

De NPO: geen enkel woord over de misdaden van de IS'ers in de hele rapportage, alleen maar posterchilds e.d. zielige emobagger 'journalistiek'. Geen cent belasting meer naar dat linkse hol.

Sitting_targets | 14-06-19 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk zouden we de namen van de verantwoordelijken moeten noteren en als het fout gaat met pek en veren naar het dorpsplein op de strontkar.

gemeentereiniging | 14-06-19 | 20:43 | 1

Als we toch historisch gaan duiden, vergeet de guillotine niet.

J-van-de-Bontekoe | 14-06-19 | 21:47

onvoorstelbaar , eerste wat opa en oma doen is revanche halen op de dood van hun kind via het kleinkind. manman

Baron de laclou | 14-06-19 | 20:43

Ze blijven maar treiteren de boven ons gestelden.

oakmont | 14-06-19 | 20:43 | 2

Het waarom ervan vraag ik me af.

CalamityJane | 14-06-19 | 20:51

@CalamityJane | 14-06-19 | 20:51:
Misschien omdat we met teveel zijn, waardoor de taart met te veel gedeeld moet worden? Wie zal het zeggen?

kweethetooknietbeter | 14-06-19 | 21:02

OT: Ook de NL MSM noemt de naam van die terroristische gek in Nieuw Zeeland niet. (het was geen Kiwi i.i.g.) Uit een morbide gevoel van saamhorigheid met de premier van Nieuw Zeeland? Dankzij deze zelfcensuur, moet ik communiceren, dat de dader Brenton Tarrant heet.

padbuffel | 14-06-19 | 20:42

dan is de enige plek voor grootouders en kleinkinderen eentje in Syrie. Niet hier. Gezinshereniging en recht op family life "hoeft" niet in de tuin van Ede te zijn.

Glasgow Argus | 14-06-19 | 20:42 | 1

tuin van Ede, goede vondst!

kindapaas | 15-06-19 | 05:05

Probleem is niet dat we die kindertjes terughalen; probleem is dat die IS aanhangende grootouders nog in Nederland wonen. Ik zeg: kindertjes terughalen; grootouders het land uit zetten. Of grootouders kindertjes meenemen naar land van herkomst. Ook goed.

VanBukkem | 14-06-19 | 20:42 | 1

@VB
Ik stond op het punt hetzelfde op te merken: stuur de haat surrogaat ouders naar het kind ipv omgekeerd!

kindapaas | 15-06-19 | 04:38

Raad voor de "kinderbescherming",
"Volks" partij voor "vrijheid" en "democratie",
Duitse "democratische" republiek,
Nooit zomaar een naam geloven...

prototyp | 14-06-19 | 20:41 | 2

Europese Unie; ZIJ wél, maar U nie....

kweethetooknietbeter | 14-06-19 | 20:56

Verdomd, da's een goeie! Hou ik er in...

Ouwe_Kip | 14-06-19 | 21:49

De glimlach van een kind doet je be.. kut hij heeft een mes.

RickTheDick | 14-06-19 | 20:41 | 4

Je bouwt het liefst een muurtje om hem heen.

Patje2011 | 14-06-19 | 20:53

LOL (ook namens mijn dochter, die nog even nagrinnnikt).

MickeyGouda | 14-06-19 | 20:55

Hier ook LOL

Ouwe_Kip | 14-06-19 | 21:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het houdt niet op... niet vanzelf... lalalalalala....

EefjeWentelteefje | 14-06-19 | 20:40

Om de redactie maar even voor te zijn: -weggejorist-.

mexicano + satesaus | 14-06-19 | 20:39

Vertrouwde omgeving, dus dat komt wel goed. Bericht ik vanaf mijn compound.

Kuifje-in-de-EU | 14-06-19 | 20:38

Een ideologie die enkel 1 ding wilt en dat is dat u en ik dood gemaakt worden. Vrachtwagen check, schietend, keel doorsnijdend? Geen probleem. Hotel? Trivago.

Koenz0r | 14-06-19 | 20:38

Zuchte diep toen ik dit las.
Kinderbescherming: We willen de kinderen het liefst bij familie plaatsen om hen niet te vervreemden van hun wortels. Dat geeft een gevoel van geborgenheid. Een gezonde identiteitsvorming is een beschermende factor als het gaat om risico’s op radicalisering op latere leeftijd.

Ah ok dan is het heel logisch dat je ze bij IS aanhangers.

lady blabla | 14-06-19 | 20:38 | 2

Ik ben het helemaal eens met de kinderbescherming.
*pleit voor uitzetten grootouders naar land van herkomst om ze daar te herenigen met hun kleinkinderen*

VanBukkem | 14-06-19 | 20:46

Deze mensen hebben al bezenen dat ze daar in falen, of zie ik nu iets over het hoofd?

Kukooo1 | 14-06-19 | 23:59

Geweldsverheerlijking heeft een slachtoffer nodig dat je gewetenloos kan gebruiken als doelwit.
Maar dat is met wat propaganda en brainwash wel te organiseren.
Gezellig hoor, en een voorbeeld van hoe de wereld moet draaien.
Not.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 20:37

In NL is alles wat krom is recht

Oepsie1234 | 14-06-19 | 20:37 | 1

Je zou bijna denken dat ze ons dood will...
Agh, laat ook maar.

DutchAce | 14-06-19 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken