Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Corruptie bij politie tiert welig

quizvraag: welke politicus zien we op de achtergrond?

Dingen die welig tieren zijn nooit leuk

Zoals onkruid, onkruid is stom, en corruptie, corruptie is ook stom. Ooit gehoord dat geluk en liefde welig tieren? Nou dan. In casu tiert de corruptie welig bij de politie. De corruptie is zelfs groter dan ooit, blijkt uit het jaarrapport 2018 van het OM, dat werd ingezien door De Telebelg. Die lek- en corruptiezaken zijn voor een groot deel de schuld van de allochtonen, concludeerde iedereen en de Volkskrant een jaar of twee geleden al. Volgens Wokelord Wilting zelfs een probleem dat 'al jaren' speelt - er is alleen geen mankracht om er wat aan te doen. Dus dan kunnen wij nu een heel jankverhaal gaan ophangen over hoe het kan dat er zo veel corruptie is bij de politie en wie daar de schuldige van is, maar als je trots als een haan met drie lullen (of gaat dat spreekwoord anders) met allerlei politiek-correcte diversiteitsquota in je hand de kraan wagenwijd opendraait, zonder de zeef eronder te houden - dat lijkt ons eender wie bij iedere sollicitatieprocedure het minste dat je kan doen - dan moet je ook niet gaan mekkeren als je klonten krijgt.

Reaguursels

Inloggen

Cultuur, normen en waarden en beleving van wet en regelgeving ligt mijlen ver van onze westerse norme en staan vaak haaks op onze grondbeginselen dat blijkt telkens weer. Als ik allen al vraag in mijn vrienden / kennissen kring over homofilie schrik je je rot.

Ron101 | 24-05-19 | 08:38

Politie moest een afspiegeling van de maatschappij zijn. Meer allochtonen dus meer corruptie. Lijkt me helder

metdedag | 23-05-19 | 18:32 | 2

Helder...

Neerlandshoop | 23-05-19 | 18:51
-weggejorist-
Pislinq | 23-05-19 | 22:36

Corruptie is een uiterst efficient systeem voor de politie. Hierdoor kunnen delicten zonder administratieve rompslomp snel worden afgehandeld. Corrupte agenten zijn bovendien veel gemotiveerder om hun werk te doen.
Werkt prima hier in Ecuador.

Gulliver | 23-05-19 | 17:07

Over 50 jaar is het hier een soort corrupt Syrië of Libië en ik denk niet dat één van de prinsesjes dan koningin is.

Hadena | 23-05-19 | 16:33

In alle maar dan ook werkelijk alle negatieve/slechte rijtjes staan de allochtonen met vlag en wimpel bovenaan.

Stratum | 23-05-19 | 16:07 | 1

Zijn ze toch ergens de beste in, zonder voorgetrokken te worden ten opzichte van een Blanke Nederlandse kostwinnaar

Het leven is zwaar | 23-05-19 | 16:47

Gek hė, dat sinds de politie aan diversiteit doet dat ook de corruptie toeneemt. En zo is het bij de overige overheden precies hetzelfde. Voorbeelden zat van te noemen, verschrikkelijk rotland is het hier aan het worden, ach dat is het eigenlijk al.

Mikeachterhoek | 23-05-19 | 15:19

Nu snap ik pas wat ze bedoelde met die zin in mijn afwijzing, toen ik vanuit bijna 10 jaar bij defensie werken bij de politie solliciteerde.

“ U Behoort helaas niet tot de doelgroep”

Achteraf ben ik natuurlijk wel blij geweest met deze afwijzing. Wat een zooitje bij de overheid. Met hun positieve discriminatie. Hahaha

Het leven is zwaar | 23-05-19 | 14:54

Hij die appelen vaart..... die appelen eet.
Take care.

PopeyeKamper | 23-05-19 | 14:50

Wie had dat nou gedacht? Ontploft je diversiteitsideologie zomaar in je gezicht...

ratelaar | 23-05-19 | 14:28

Haal je Afrika en het Midden Oosten hierheen, dan krijg je Afrika.

klowiepowie | 23-05-19 | 14:22

Cultuur, indentiteit, geloof, familie en omgeving worden vaak onderschat. Het geven van een uniform aan een Immigrant (1st -4de) generatie maakt het nog geen Nederlandse agent met eenzelfde normen en waarden.

Het hele maakbaarheid gedachte moet op de schop, het werkt niet en het zal nooit werken.

allesofniks | 23-05-19 | 14:14 | 1

Al zijn we straks 8 generaties verder een hond geboren in een paardenstal wordt nooit geen paard. Ook het 8ste nestje niet.

KingReaper | 23-05-19 | 18:29

Ja, als je er actief naar werft:
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2112740-te-w...
(PS leuke quote uit artikel: "Jongeren van Marokkaanse of Turkse afkomst willen nauwelijks bij de politie werken. We merken het in de wijken. Zij zien de politie als hun natuurlijke vijand.")
.
Er werken dus *niet* 'te weinig allochtonen bij de politie'.
Er werken te weinig mensen, die overtuigd en vierkant achter de wetten van dit land staan en de ethiek daaarvan tot hun eigen moraal gemaakt hebben.
.
Tip @popo: Dit is dus belangrijk voor de komende sollicitatiegesprekken...

hotmint | 23-05-19 | 13:58

Ook mooi waren die Mr.Blauw en die Northolt. Eerst jarenlang leiding geven en als je dan met pensioen bent lezingen gaan geven wat er allemaal niet deugt aan de politie. Of de andere gare gek, wiens naam ik vergeten ben die vond dat Wilders wel omgelegd mocht worden,Ongeloveloos.

streknek | 23-05-19 | 13:38 | 3

Driessen.

A333aan | 23-05-19 | 13:58

tussen blauw en northolt is een wereld van verschil,de eerst stond voor zijn agenten en de tweede was een politiek dier

bigb28 | 23-05-19 | 16:27

@bigb28 | 23-05-19 | 16:27:
Blaauw was zijn naam. Korpschef van Rotterdam geweest, goeie agent, niet lullen maar poetsen. Helaas bestaat die soort niet meer.

Jackson | 23-05-19 | 18:09

Mede mogelijk gemaakt door het diversiteitsbeleid. Alles moet meer multi culti zijn. Dus bij gelijke geschiktheid ging en gaat de vacature naar Youssef en niet naar Karel. De beste man op de juiste plaats dat is er niet meer bij. Stelletje deug ambtenaren. Niet om aan te zien, demotiverend, gezag ondermijnend en gewoon ronduit zonde. Screen nou eens gewoon strak en hard joh zowel voor de kantoorbanen binnen als bij het blauw op straat. Het is een softe bende worden.

vluggehenkie | 23-05-19 | 13:22 | 1

Nou, dat "bij gelijke geschiktheid" kun je vergeten. Was het maar waar. Nee, tegen beter weten in gaat de vacature naar Youssef, want die Youssef is zonder dat hij het zelf weet een pion in een uiterst risicovol experiment dat al decennia lang uitgevoerd wordt. Youssef moet gaan 'bewijzen' dat de wereldverbeteraars die sinds de hippie- en provo-tijden het pluche hebben beklommen toch achteraf best wel een beetje gelijk hadden. Youssef wordt gebruikt om iets waar te krijgen wat niet waar te krijgen is.
Dat is een fout die bij veel grote projecten, met name prestigeprojecten, veel gemaakt wordt. "We hebben er al zoveel in geïnvesteerd dat we nu niet meer kunnen stoppen". De linkse moraal heeft decennia lang zoveel geïnvesteerd in het multiculti-project, dat het de neiging vertoont om, al is het tegen beter weten in, dóór te blijven gaan, tegen steeds hogere kosten en met steeds grotere risico's. Maar Youssef heeft daar schijt aan natuurlijk, die heeft zijn eigen project.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 13:39

De Politie moest en zou een afspiegeling van de samenleving worden, werd ons jaren geleden al door linkse politici door de strot geperst.
Ondanks het feit dat toen al ruimschoots bekend was dat veel allochtonen niet gekwalificeerd waren, want geen opleiding, wel strafblad.
Dus de toelatingseisen werden aangepast.
Zie hier het gevolg.
Veel succes ermee !

Bolder | 23-05-19 | 13:03 | 4

Nou, daar zijn ze dan uitstekend in geslaagd. Binnen de kortste keren is de politie een getrouwe afspiegeling van de samenleving geworden, inclusief alle corruptie.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 13:08

precies dit!

vluggehenkie | 23-05-19 | 13:22

En dat met dat strafblad zijn dan ook nog die 2 % die hier gepakt en veroordeeld zijn geworden, snappie...
Kun je nagaan wat er tussen kan zitten aan crimineel volk met een VOG wat wel óók het e.e.a. heeft uitgespookt. Maar het is duidelijk, ze moeten door schade en schande wijs worden, maar wat als je niet wijs bent noch ooit wordt wegens......

A333aan | 23-05-19 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Nou ja wat onverwacht joh.

Ramsesz | 23-05-19 | 13:02

Wacht maar als alle controleurs van het OM ook uit allochtonen bestaat. Kat op spek en hek van de dam.

Acidstain | 23-05-19 | 13:02

Corruptie bij de politie door allochtoon personeel valt m.i ook onder terrorisme. Geldt ook voor raciale criminaliteit, misbruik van zorg, toeslagen enz. enz.

janleuk | 23-05-19 | 13:00

Tja van klompen land naar narco staat gaat niet zomaar.... Politiek begrijpt nog niets van de plato o plomo mentaliteit in de echte wereld

ZwarteRiek | 23-05-19 | 13:00

Een voorbeeldje. Bij mij om de hoek zit al vele jaren een fietsenwinkel met alles der op en der aan, een ruime voorraad splinternieuwe fietsen blinken je tegemoet. Ik heb er nog nooit één klant gezien. Nu had laatst ik een fiets nodig dus ben er eens gaan kijken. Er leek niemand aanwezig te zijn. Na een paar minuten dook een schuchtere man op die mij met een zwaar oosters accent te woord stond. Verkopen leek niet de eerste prioriteit. "Die mooie fiets, niet duur." Hoeveel werd niet duidelijk. Een heftig niet pluis gevoel maakte zich van mij meester. Ik was duidelijk de enige klant sinds tijden. Wist de politie dat eigenlijk wel? Toen ben ik er eens op gaan letten, ze zijn niet te tellen, deze dubieuze nerinkjes. En de fietsen man heeft er nu een pakketpunt bij..

Wiebenick | 23-05-19 | 13:00 | 1

Je zou toch verwachten dat de belastingdienst met alle gegevens die ze hebben wat doen en deze zwarte markt (sorry sylvana) inperken voordat het de hele economie verziekt heeft. Het zijn redelijk eenvoudige filters. Maarja, etnisch profileren, IT chaos en links populisme. Een dodelijke combi.

Frau Merkel | 23-05-19 | 14:38

Hoewel de belastingen inmiddels de 57.75% aantikken, zie ik nooit een politie-agent, blank of allochtoon, meer in de straten van mijn dorp. Vroeger iedere dag, nu misschien 4x per jaar en alleen als er iets gebeurd is. Vraag me af waar al die aangenomen agenten dan opereren.

du Roi Soleil | 23-05-19 | 12:59 | 1

Als ik een agent zie lopen vraag ik altijd om zijn handtekening. zeldzaam

Acidstain | 23-05-19 | 13:03

Fuck the police...!

Expertus_Dico | 23-05-19 | 12:56 | 3

Negers met attitude, alsof we er daar al niet genoeg van hebben...

Acidstain | 23-05-19 | 13:28

@Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 14:08:
Lol

Jackson | 23-05-19 | 18:14

Ze hebben niet meer genoeg autochtone politiemensen om er nog wat tegen te doen. Oplossing: allochtonen stop bij de politie en defensie.

Oepsie1234 | 23-05-19 | 12:50

Ook mooi is de elly Lust. Eerst jarenlang rechtlullen wat krom is en dan later als je door dat incompetente zootje de laan uit word getrapt ,lopen janken.Bah!

streknek | 23-05-19 | 12:47 | 2

In de persoon Elly Lust verenigt zich alles wat er fout zit aan het diversiteitsdenken bij de politie.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 13:11

Uitgeblust.

bisbisbis | 23-05-19 | 14:23

Allemaal om dat men dacht, als we nou eens positief discrimineren dan verandert het islam volk vanzelf wel... nou de feiten en cijfers geven aan, dat bij meer islam in je gelederen de ellende als maar groter wordt.

Bill Cosby | 23-05-19 | 12:47

Een kleine prijs voor de zegen van diversiteit. Toch?

Elessir | 23-05-19 | 12:37

En dan te bedenken dat wie FVD, PVV e.d. stemt bij de politie een probleem heeft. (Net als bij leraars en sommige andere beroepsgroepen.) Dat kan dan weer niet.

6638-12345 | 23-05-19 | 12:28 | 11

@De Briemusketier | 23-05-19 | 12:55: Gevaarlijke ontwikkeling.. Eigenrichting is ook bloedlink, dat trekt van die kleine machtswellustelingen aan. Ben je je portemonnee kwijt, loop je te zoeken, krijg je aan paar van die idioten achter je aan die in elkaar willen rammen omdat ze denken dat je een dief bent. Mensen die een ordedienst in de eigen wijk beginnen.. en bij een burenruzietje die dienst te eigen bate inzetten. Dat soort dingen.

6638-12345 | 23-05-19 | 13:19

Maar je mag wel een soldaat van Erdogan zijn of van een woestijngod want dat is lekker divers. Dikke blij.

Dirk III | 23-05-19 | 15:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Allochtonen zijn verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal misdrijven.
Daarom hebben we meer politiemensen nodig.
Dus nemen we allochtonen aan bij de politie.
Allochtonen zijn betrokken bij een onevenredig aantal corruptie zaken bij de politie.

frank4444 | 23-05-19 | 12:19 | 2

Jij kan zó hoofdcommissais worden. Poco-logisch gesproken dan.

eastender | 23-05-19 | 12:25

Als je corrigeert voor factor A tot Z wijken ze niet af vd autochtonen. Daarom nemen we ze wel aan maar zonder filter voor factor A tot Z. What possibly could go wrong ?

Nichtsneues | 23-05-19 | 12:47

'Er is geen mankracht om er wat aan te doen'. Oftewel, de politieke wil om maatregelen te treffen is er niet. Dan komt er een vraag: waarom is die politieke wil er niet? Het antwoord laat zich raden, en nee, het is niet vanwege politiek correct denken en 'bang te zijn voor racist uitgemaakt te worden'. Dat fabeltje hoorde ik ook te pas en te onpas bij Rotherham, Telford, Rochdale etc., als zogenaamde verklaring waarom autoriteiten willens en wetens niet ingrepen.
Ook hier wordt een van dit soort oorzaken gesuggereerd - maar is zeker niet de enige.
Als je, zeker in Nederland, kunt zien dat de overheid en zijn bestuurders met het grootste gemak zich laten typeren als leugenaars, landverraders, oplichters, en dit weerhoudt hen niet om datgene te doen dat deze reputatie oplevert, kun je niet met droge ogen beweren dat inactie inzake corruptie en andere zaken te maken zou hebben met 'bang zijn voor racist uitgemaakt te worden'.
Nee, men heeft er belang bij dat het naar de bliksem gaat. Men zit wellicht op de payroll van deze of gene. Dat moet al evident zijn met de misdadige gang naar het gasverbod, dit zijn gewoon maffiapraktijken.
Nou, weer een rapportje erbij, misschien lekker met zijn viertjes in de Tweede Kamer erover keuvelen - dat heet een debat - en dan hebben we het er verder niet meer over.

Datsun_Cherry | 23-05-19 | 12:16 | 3

Nee, ik denk dat het gewoon luizigheid is. Als je alles om je heen langzaam in ziet storten dankzij corruptie en je nieuwe afdelingshoof vers van de politieacademie al jubulend een marekaan binnenhaalt, daarmee aan een quota voldoet en een opslag krijgt; dan kan ik mij zo voorstelen dat eea. demotiverend gaat werken en dat je als politieagent ook niet zo hard meer loopt. Uiteindelijk ben je ambtenaar en krijg je je salaris toch wel overgemaakt tot aan je pensioen.

ChatBot | 23-05-19 | 12:36

@ChatBot | 23-05-19 | 12:36:
De ruimte voor deze luizigheid is geschapen door Het Partijkartel, die op de payroll staan van SHELL, Unilever, DSM, Akzo etc. Dezelfde Multinationals die Nederland kapodt willen maken in EU-verband. De EU is een winstmaximalisatievehikel voor Multinationals. Voila.

De Briemusketier | 23-05-19 | 12:41

@De Briemusketier | 23-05-19 | 12:41:
Sad but true.

ChatBot | 23-05-19 | 12:45

Dat linkse gezeik over een quota......... quota's zijn er voor melk, mest en koeien

Fatwabuster | 23-05-19 | 12:12 | 1

En co2

boerk | 23-05-19 | 13:07

Moeten niet janken bij de politie. Zo politieke correct willen zijn dat het escaleert met handhaven. Misschien wat minder communicatie mensen aannemen en stoppen met het nutteloze twitteren.

thekolere | 23-05-19 | 12:12

Hè, voor niets de eisen verlaagd om import in te laten stromen. Dat dat experiment was mislukt, was al bekend. Niet opnieuw blunderen. Het zooitje wannebe agenten dat nou aan handhaving doet wordt door het publiek terecht niet vertrouwd, die dwingelandjes die nu wapens eisen. Handhavers eruit, agenten aan het werk, politieke voormannen en hun poco attitude uit de politie, onafhankelijke dienst van maken: Corruptie weer ouderwets bestrijden. Hebben we jarenlang gedaan, kunnen we nog steeds.

eastender | 23-05-19 | 12:11

Hoe kan dat nou? in het beste land ter wereld? dat zich een hoge plaats op de globale niet-corrupt lijst kan aanschaffen?

betaal schandalig hongerloon, bezie de weldenkende mensen met geen sadistische inslag of andere geestelijke afwijking die bereid zijn tegen die "beloning" dagelijks hun leven in de waagschaal te stellen en namens de bezetter
de lastige kutburgertjes hard aan te pakken en weg te kijken in geval van poi of leden van een goi met een andere status dan "lastig kutburgertje".

hallevvezool | 23-05-19 | 12:09

Onder druk van de "correcte politiek" is men al vanaf de jaren '90 in de weer om het percentage allochtonen bij de politie op te krikken. De taaltoets bleek een barrière dus die werd voor deze groep aangepast (lees versoepeld). Vervolgens bleek dat ook het antecedentenonderzoek leidde tot teveel afwijzingen, ook die regels werden versoepeld. Dit is geen veronderstelling of aanname, dit zijn feitelijkheden uit de eerste hand.

DasNouJammer | 23-05-19 | 12:09 | 3

Niet alleen bij politie. Douane, Def ook.

thekolere | 23-05-19 | 12:13

Heb ik ook gehoord van een maat van me die al jaren bij de politie zit.

DMaN | 23-05-19 | 12:52

Klopt helemaal. Eerste hand !!

CalamityJane | 23-05-19 | 13:08

populisme!!!

rifraf | 23-05-19 | 12:08

Grappig, ooit lang geleden een assessment gedaan voor een opleiding tot inspecteur. Destijds moest je bij een corps solliciteren en die hanteerde een positieve discriminatie matrix waarbij de kans om te worden aangenomen ondanks je geschiktheid afhankelijk was van je sexe en je etniciteit. Ik vond de gedachte toen al tamelijk verontrustend dat het toekomstig kader van de Politie voornamelijk zou gaan bestaan uit Allochtone mannen. Die vrees is nu de werkelijkheid.

Die_Hoge_Nes | 23-05-19 | 12:08 | 1

Voor vrouwen is het nog erger. Diversiteit houdt bij de overheid op bij 'islam' dus de aangifte bereidheid om als je bent lastig gevallen die vent(M/V/G) van zekere hoofddoeken persuasie voor je te krijgen vergroot je nachtmerrie toch echt.

eastender | 23-05-19 | 12:21

Ook hier geldt : Wat is het toch een verrijking..

Wijze uit het Oosten | 23-05-19 | 12:06

Wat is de reactie van Denk en Bij-1 op dit bericht ?

Stratum | 23-05-19 | 12:06

Niks verrassend als je een beetje hebt verdiept in de cultuur. Eerst familie dan de geloofsgenoten enzenz. Erg jammer want er lopen er genoeg die dit stigma juist proberen te doorbreken. De praktijk is dus anders.

Volgens mij wil je dan niet weten wat er binnen de gemeentes allemaal gebeurd bij de verschillende balies voor de uitkeringen en de controle erop.

Lesbo Ellie Lust werkt niet meer bij de politie maar bij de tv.
Wat een kutprogramma is dat zeg.
Helemaal omdat het allemaal om Ellie Lust draait.
Ik kan er niet naar kijken.

HoerieHarry | 23-05-19 | 12:03 | 5

Ellie is een zure dominante humorloze vrouw. Echt geen greintje aan humor te bekennen bij haar. Alleen maar bezig met vrouwen emancipatie en vrouwen dit en vrouwen dat. Ik ben blij dat ze niet meer bij de politie werkt.

Urotsokudoji | 23-05-19 | 12:38

Pelforth | 23-05-19 | 12:24
Haar zus?

Wander Lust?
Ofjeworst Lust?

B*tchmeister | 23-05-19 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten de taalverhaspelaars maar Turk worden. Tweedeling is een recht.

HogeNood | 23-05-19 | 12:03

Goed he! We gaan voor een meer gekleurd corps. Joehoe!

myrna1965 | 23-05-19 | 12:02

Het is: “trots als een hond met zeven lullen” of, mag ook tegenwoordig: “trots als een ploflim met 72 maagden”.

echtpaul | 23-05-19 | 11:59

Corruptie bij de politie ,meestal door allochtone nederlanders

#goedverhaal

FasiscovanJole | 23-05-19 | 11:58 | 1

Je verwacht het niet hè....

#onderbuikgevoel blijkt toch een goede raadgever...

NeetNormaal | 23-05-19 | 12:04

Dit is nou wel een der zegeningen van onze multiculturele samenleving. Een aanvulling van de cultuur van dit land, zo'n verscheidenheid in klantbenadering bij de ambtenaren!
En wie anders vindt is laagopgeleid, reactionair en provinciaals.

6638-12345 | 23-05-19 | 11:57 | 1

U vergeet 'oud'.

EefjeWentelteefje | 23-05-19 | 13:56


De huidige politie is niets anders als een soort Antifa in een ander jasje met het verschil dat ze legaal een geweldsmonopoly hebben.
De beschermende schil van elite en criminele immigratie.
De echte agent met de drang om de bevolking te beschermen is nagenoeg het korps ontvlucht door onderbezetting dus overbelasting en een zeer slecht loon.
De rest wordt aangestuurd door uiterst dubieuze types.
Verstandige slimme mensen kiezen voor het bedrijfsleven.

Ray69 | 23-05-19 | 11:57 | 1

Duitsland hebben ze dit ook al,stasncer met de handen op de rug,mogen niets meer.
Je een boete ontkennen maar dan is het over ook.

Roger-Rabbit | 23-05-19 | 12:10

Integriteit, zelfs ten koste van jezelf, is een waarde die uit de joods-christelijke traditie is ontsprongen en vanuit daar ons denken heeft doordrenkt. Andere culturen zijn minder of geheel niet op die waarde gebouwd. Daar gaat het vaak om eer/aanzien. Dat lijkt hetzelfde maar is het niet. Eer/aanzien is niet vies van een persoonlijk voordeeltje zolang het maar niet ontdekt wordt.

Tisnietanders | 23-05-19 | 11:56

Een van de dringende redenen voor politieke vernieuwing, de verwording van het handhavingsapparaat naar homo/lesbo/dubbel paspoortemancipatievehikel of hoe je inclusieve opoe multiculturele tandjes kreeg.

De Briemusketier | 23-05-19 | 11:56

Joa lichtgetintiërs die jacht moeten maken op lichtgetintiërs. Net zoiets als een zwijn een geweer omhangen en op zwijnenjacht sturen. Dah werk nie, hè ?

suscrofa | 23-05-19 | 11:55 | 1

Iets met kalkoenen en kerstmis komt voorbij.

The2Amendment | 23-05-19 | 11:56

Het is simpel; je kunt in het hypotheekregister zien in hoeverre het huis van een politieman "onder water" staat en/ of het van een tophypotheek is voorzien. Daarnaast kun je zien in het BKR in hoeverre een politieman/vrouw kredietwaardig is en of hij/zij veel leningen heeft uitstaan. Voor de onderwereld wordt het gemakkelijk om een politieman/vrouw etc. in nood eruit te pikken, want ik vrees dat dit soort zaken door onze uiterst-naïeve overheid op geen enkele manier wordt afgeschermd. Met een slimme, door de onderwereld ingehuurde ICT'er is veel mogelijk.

oliebolletje123 | 23-05-19 | 11:55

"I'm shocked, shocked! Well not that shocked."

Waarom zou je als agent nog achter misdaden gaan wanneer je ruk verdient en parkeerboetes en flitscamera's tenminste nog geld inbrengen? Niet alsof de mensen die je oppakt langer dan een paar jaar in de bajes of TBS zullen blijven met onze slappe rechters. Ik snap het opzich wel.

negerinnenzoenen | 23-05-19 | 11:55

Dus diversiteit leidt tot corruptie, maar dit mag niet worden aangepakt, anders racisme?.

Pelforth | 23-05-19 | 11:54

Volgens het pact van Marrakesh moeten we dit positief in het nieuws brengen.
Alleen autochtonen kunnen fout zijn. Blank is altijd fout en gekleurd is zielig.
Dat is wat Rutte Mutti heeft beloofd. Weg met ons!

oplichter | 23-05-19 | 11:53 | 1

+

HogeNood | 23-05-19 | 11:56

Als ze nou maar snel het copvod invoeren komt het allemaal goed.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 11:51

Binnen een paar jar gaan er 16000 politiemedewerkers met pensioen.
Gewoon doorgaan met het klakkeloos aannemen van dubbelpaspoortiers en de integratie is wederom een stapje verder. Na het verlaagde niveau van het onderwijs is dan ook de corrumpering van de politie op het niveau van het thuisland van deze mensen. Nu nog de werkmethodes overnemen en klaar zijn we.

The2Amendment | 23-05-19 | 11:51 | 2

De bijbehoerende regering met corrupte dictatoriale kloteklappers die,schijt hebben aan het volk hebben we al, ik voorzie een doorslaand suces

De Briemusketier | 23-05-19 | 12:00

Vreemd dat je het niet merkt aan de aantal boetes,die gaan ondanks je personeel te Kort elk jaar weer richting een nieuwe record.

Roger-Rabbit | 23-05-19 | 12:12

... scharen we gewoon onder "overig" op het lijstje ...

Het Licht | 23-05-19 | 11:50

moet zijn "zo trots als een hond met zeven lullen"

wlodek | 23-05-19 | 11:48 | 3

En ik dacht altijd het is "zo trots als een lul met zeven honden", tsss je leert nooit uit.

jan huppeldepup | 23-05-19 | 11:51

@jan huppeldepup | 23-05-19 | 11:51:
Ik dacht "zo trots als een aap met zeven lullen", maar die uitdrukking mag niet meer van Sylvana.
www.ad.nl/nieuws/sylvana-aapje-uitspr...

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 11:55

De politiemensen worden onderbetaald. Kappen met diversiteitstargets, betere selectie en de straffen voor corruptie fors verhogen. Dan krijg je uiteindelijk een beter politie-apparaat.

Crusher | 23-05-19 | 11:45 | 2

En uiteraard het salaris verbeteren.

Crusher | 23-05-19 | 11:50

De politiek correcte top vervangen. Goede voorbeeld geven is uit.

CalamityJane | 23-05-19 | 12:28

Diversiteit is een zegen, maar dan moet je de nadelen voor lief nemen.

Croxifoxio | 23-05-19 | 11:44

Waarom 'moet' kleur bij de politie? Ja afspiegeling van de samenleving blabla. Maar daar zit je procentueel al snel aan toch? Neem gewoon de beste. Ongeacht de kleur. Maar schiet nou niet in een policor kramp om maar zoveel mogelijk kleur in een korps te pompen omdat het 'moet'.

Repetitive Beats | 23-05-19 | 11:44 | 3

Ik heb nog nooit een Chinese agent gezien bedenk ik me net.
Behalve in China dan heh.

HoerieHarry | 23-05-19 | 11:47

Afspiegeling van de samenleving? O, nou snap ik hoe al die Roma en Sinti bij de politie komen.

The2Amendment | 23-05-19 | 11:58

Nou je het zegt inderdaad. Er zijn er dan ook maar 1.3 miljard. Kortom, Chinezen zijn slim. Die laten zich niet voor 15 euriemeiers uitschelden en onder spugen

PikinhetBlik | 23-05-19 | 12:07

Ik ga daar geen zak geld tegenaan gooien is de oorzaak van de problemen bij politie, justitie, en in de zorg.

Einde van de Domheid | 23-05-19 | 11:42

Prima verwoord Mosterd.

Knoopsgat | 23-05-19 | 11:42

Mijn buurman werkt bij de Popo. Ik zal hem eens vragen hoe corrupt hij is.

Omebert | 23-05-19 | 11:42

Met boeven vang je boeven zei mijn oude rijschoolhouder vroeger altijd.
Maar tegenwoordig kunnen criminelen tegen betaling allerlei gegevens opvragen om vervolging te voorkomen.

Osdorpertje | 23-05-19 | 11:41

Corruptie bij de politie?
Hoe is het mogelijk. Vroegah waren politiemannen niet zelden strenge- doch rechtvaardige mannen die voor hun stukje wijk/dorp/stad stonden. Dat soort mannen zijn inmiddels met een brandende bezem uit het korps geveegd, wegens man of snor of brom of gebrek aan "inclusiviteiten'.
In de steden is de korpschef een linkse/globalistische politicus met een pet op.
Personeelsadvertenties doen gewag van voorkeur op etniciteit en geslacht. Vooral de criminele onderklasse die gecreëerd werd heeft de voorkeur.

"Klimaatneutraal en multiKultureel" kan als spreuk op de deur van de auto.

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 11:40 | 1

Eens.

Agent 421 | 23-05-19 | 11:57

Dus we vatten samen;

Onze grootste regeringspartij heeft de meeste voortijdige vertrekken achter haar naam staan - redenen zijn bekend.
Onze justitieel apparaat is corrupt, frauduleus en dat wordt ook nog eens in verband getrokken met allochtonen in dienst.
Ons onderwijs is onderhevig aan linkse manipulatie en onze zorg is slechter dan een gemiddeld Europees land.

Wat onderscheid ons nog van een ontwikkelingsland? Asfalt en water uit de kraan?
Dit land is in verval.

Wize | 23-05-19 | 11:40 | 1

Je bedoelt, dit land gaat steeds meer op de VVD lijken.

Pelforth | 23-05-19 | 11:56

Als de lonen niet stijgen, de prijzen wel en de pakkans bij de meeste misdaad nagenoeg 0 is (ook door gebrek aan middelen) dan worden mensen sneller vatbaar voor een zakcentje.

Capt. Iglo | 23-05-19 | 11:40 | 1

Borealen minder.

HogeNood | 23-05-19 | 11:46

Grappig, ik ben goudeerlijk zonder smet op mijn verleden en "kom niet door de briefselectie" Mijn roomblanke familiebanden komen de diversiteitsmixer niet door

me_paranoia | 23-05-19 | 11:38 | 1

Exact, mijn dochter (geknipt voor de job denk ik) bij voorbaat afgewezen vanwege te blanke genen. Kennis met bosporus genen met trompetgeschal aangenomen maar na een jaar gestopt met de opleiding.

drs. P | 23-05-19 | 12:10

Maar om ff actueel te blijven - want stemmen - 'onze' roomblanke EU graaiers gaan qua welig tieren daar toch wel driedubbel en meer overheen.

vliegende knorrepot | 23-05-19 | 11:38

Lekker uitgebreid exposé in de Telegraaf, van 3 zinnetjes. Of is dat een paywall-kwestie?

Muxje | 23-05-19 | 11:37 | 1

"Extra artikel hè" open het met rechtermuisknop in incognito krijg je het hele verhaal !

A333aan | 23-05-19 | 13:09

Is dat inclusief of exclusief het OM?

ScumbaggusMaximus | 23-05-19 | 11:37

sta weer niet verbaasd gezien het niveau wat je af en toe tegenkomt

Baron de laclou | 23-05-19 | 11:36 | 2

U deugt!

HogeNood | 23-05-19 | 11:47

@HogeNood | 23-05-19 | 11:47: Inderdaad... En dan het uiterlijk van sommigen. Dan denk ik wel eens ´Nou daar loopt voor 5-6 jaar gevangenisstraf´

dreistein34 | 23-05-19 | 13:22

Tja, wat wil je ook met zo`n salaris. Een vuilnisman verdient meer.

RickRD | 23-05-19 | 11:36 | 2

Inderdaad, ongelooflijk wat ze verdienen, zo weinig. Snap niet hoe je daar van rond kunt komen. En hoe je je motivatie behoudt. Moet je sterk zijn om niet paar duizend achter over te drukken bij een inval...

feiten_en _cijfers | 23-05-19 | 11:45

Vuilnisman verdient niet meer dan een agent, en het grootste deel van de agenten zit op het bureau papierwerk te doen dat ze zelf bedacht hebben. Daarvoor krijgen ze een heel behoorlijk salaris.

vansuyle.com | 23-05-19 | 12:45

Waar doen ze die corruptie dan? Hier zijn alle buro's al jaren dicht. Efficiency. Ze vliegen nu de hele week met hun helicoptertje over de wijken. Hoi Zulu!

Mammeloe | 23-05-19 | 11:35 | 2

Hier ook, geen agent op straat maar wel midden in de nacht twee keer in de week de hele buurt wakker helicopteren.

kwark001 | 23-05-19 | 11:37

Ja, operatie gestolen fietsbel. Recent in mijn regio de politiecopter ingezet omdat 2 jongeren een blikje red bulle en wat snoep hadden meegepikt uit de lokale supermarkt.De hobbycopter is ingezet om de zware criminelen te arresteren. Wat overigens niet gelukt is maar dit terzijde.

The2Amendment | 23-05-19 | 12:02

Zijn er ook dingen die tieren, maar niet welig? En zijn er ook dingen die welig iets anders dan tieren doen?

Muxje | 23-05-19 | 11:35 | 4

Welig groeien Muxje!

Einde van de Domheid | 23-05-19 | 11:45

vb: Het meisje kon in dat gezin niet tieren.

Einde van de Domheid | 23-05-19 | 11:56

Politieke ´correctie´ politietop naar een zekere zijde heeft te welig getierd.

CalamityJane | 23-05-19 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Eins zwei polizei...

HoerieHarry | 23-05-19 | 11:34 | 1

drei, vier CorupTier

BrutusBosch | 23-05-19 | 11:39

Onmogelijk. Wij zijn het gidsland. Corruptie is iets voor Griekenland of Italië. Maar bij ons niet. Wij zijn de besten. Dat vertellen we anderen toch altijd?

Bigi Bana Boy | 23-05-19 | 11:32 | 2

Dan hebben we gewoon de beste corruptie, oke ?

The2Amendment | 23-05-19 | 12:02

Ja, de beste in met "alles onder de pet houden"....

A333aan | 23-05-19 | 13:12

De allochtone agent is dus in veel gevallen de slagroom op de haring?

kwark001 | 23-05-19 | 11:31

Corruptie is echt een kankergezwel in een samenleving.

Het zorgt dat uiteindelijk alleen mensen met geld iets voor elkaar kunnen krijgen, ondermijnt het vertrouwen waardoor burgers minder ondernemend worden, het maakt de overheid schijnbaar willekeurig en minder efficiënt etc, etc.

Fcknwckd | 23-05-19 | 11:31

If you pay peanuts...

watergeus | 23-05-19 | 11:31 | 3

sluis je geld naar Duyvis?

kwark001 | 23-05-19 | 11:33

You get monkeys.

frank4444 | 23-05-19 | 11:33

Ik begin het begrip diversiteit nu te begrijpen.

VanGeuzen | 23-05-19 | 11:43

Goed voorbeeld doet volgen, kijk maar eens naar al die corrupte politici, vooral van het merk VVD.

Uranus1767 | 23-05-19 | 11:30

Moet je dan het onderzoeksteam van de politie die de allochtone corruptie bij de politie moet aanpakken dan niet een beetje selecteren op afkomst en achtergrond, of kan dat niet zomaar? Pas op, hierover teveel nadenken kan u in het nirvana doen belanden, stukgedacht.

elfenstein | 23-05-19 | 11:29

En die mensen moeten onze veiligheid garanderen.
Het is werkelijk ongelofelijk in Nederland anno 2019..

silverhees | 23-05-19 | 11:28

Nederlandse Politie is eng. Je kan zomaar aangepakt worden omdat je blank bent.

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 11:28

Je mag die "mensen van kleur" natuurlijk ook niet onderwerpen aan een antecedenten onderzoek. Dat is rasies!

JanVergoor | 23-05-19 | 11:27 | 2

Daarom wordt dus de lat lager gelegd (in diverse opzichten) voor allochtone agenten.
En je dan afvragen waarom mensen minder vertrouwen hebben in allochtone agenten.
Dit geldt trouwens ook voor alle andere beroepsgroepen.

Mr. Happy | 23-05-19 | 11:33

@Mr. Happy | 23-05-19 | 11:33:
Precies, ze mogen ons oplichten en bedriegen van hun geloof, heb er veel mee te maken gehad, maar heel veel deugen er niet.

A333aan | 23-05-19 | 13:56

En er wordt ook flink ingezet om nog meer kleur bij de politie te krijgen.

BrutusBosch | 23-05-19 | 11:26

Ik had al het vermoeden dat de politie iets onder de pet hield.

keestelpro | 23-05-19 | 11:26 | 7

Zoals Ricky Gervais zn broer al zei tegen de agent wiens pet afviel: "I knew it weren't fucking brains".

Franque | 23-05-19 | 12:50
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken