Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Sri Lanka uitgelegd voor NPO worshippers

300 doden duiden met Nieuwsuur & Pauw

Nou, we gaan er maar weer voor zitten. Live televisie uit de Parallelle Wereld die Goedmensië heet. Gisteravond deden ze bij NOS Journaal & Nieuwsuur heel erg raar toen iedereen en zijn moeder op de internets al wist hoe de vork in de steel zat. En vandaag klapte NOS StaatsTelex daar nog eens overheen met de headline: "Moslimgroep krijgt schuld aanslagen". Eentje uit de categorie: "Twin Towers maakten koppende beweging naar vliegtuig".

Maar vandaag is alles duidelijk geworden; het waren simultaanzelfdetonerende sickf*ck moeslims die verantwoordelijk waren voor #SriLanka. Wegens reces & verkansie zijn de Sri-Lankaanse vlaggen op gemeentehuizen enigszins verlaat, en we wachten met smart op de aankondiging van een Stille Tocht, Wake en/of demo op Dam & Museumplein tegen islamgeweld, gristofobie en haat.

Van anonieme bronnen op het Mediapark hebben we vernomen dat Nieuwsuur vanavond gewoon weer aan het werk gaat en demense vertelt wat er aan de hand is in de wereld. Aansluitend terrorisme-expert Beatrice de Graaf, de doorgeleerde zus van Rian van Rijbroek, bij Jeroen Pauw. 
Update: Nog twee Nederlanders omgekomen.

Reaguursels

Inloggen

Heeft Macron al gezegd dat het ongevallen door werkzaamheden zijn?

Chuck the plant | 23-04-19 | 11:41

Ik begrijp de drukte niet @Pritt. Het is toch niet voor niets de Nederlandse Omvolkings Stichting?

Sliptong | 23-04-19 | 11:16

De NPO is eruit, het was een vergelding voor de aanslag in Christchurch.

sprietatoom | 23-04-19 | 11:16 | 3

U meent het niet zo slecht, maar sinds wanneer speelt de NOS advokaatje voor terroristen? Niet alle moslims zijn terrorist, maar bijna alle terroristen zijn moslims

oliebolletje123 | 23-04-19 | 16:01

@oliebolletje123 | 23-04-19 | 16:01: en verder kijk ik al jaren naar de BBC world-service voor het internationale nieuws. De NOS kan wat mij betreft de bout hachelen.

oliebolletje123 | 23-04-19 | 16:03

@oliebolletje123 | 23-04-19 | 16:03: Dan sukkel je waarschijnlijk al rap voor het kastje in slaap, want ye olde Beeb is precies hetzelfde, zoniet nog erger dan de NOS.

Kinkfactor | 23-04-19 | 16:23

Het zijn, telkens weer, de moslims.
Verbied de islam. Meteen.
Er is geen reden het niet te verbieden.
Andere zaken worden om veel minder wel verboden.

watergeus | 23-04-19 | 10:38 | 2

Gelukkig ben ik niet de enige die dit denkt, maar ik kan het niet reaguren ivm Jooris op mijn nek, blij Uw mening te lezen en we gaan af tellen hoe lang het duurt voor U zwitsal bent. Sterkte.

Rivpim | 23-04-19 | 10:41

Heeft de burgemeester van Den Haag al kerken bezocht? Na Christchurch stond ze binnen no time in de moskee. En dat was een lone wolf, dit een gecoördineerde actie, dat is veel erstiger.

Koning Willy | 23-04-19 | 10:27 | 2

*ernstiger*

Koning Willy | 23-04-19 | 10:27

Elke tering terrorist, ook de zelfmoordzak, verdient de doodstraf en zijn familie gelijk onder curatele en alle beperkingen die er maar mogelijk zijn.

Rivpim | 23-04-19 | 10:44

Just some people who did something, nothing to see here.

nutsniet | 23-04-19 | 09:46

- Is al die aandacht voor de NPO niet overdreven? Ja, inderdaad zijn ze politiek correct, inderdaad zijn ze te voorzichtig om muzelgeweld bij de naam te noemen, maar is dat in het licht van wat er gebeurd is nu zo vreselijk?
- Waarom mogen Engelstaligen de slachtoffers geen Easter worshippers noemen? Is dat onfatsoenlijk of onjuist?
- Ik denk dat de linksen eigenlijk precies dezelfde moslimweerzin voelen als de mensen hier, maar omdat zoiets ingebouwd onrechtvaardig is willen ze het zichzelf niet toestaan en zijn ze eigenlijk kwaad op zichzelf. Dat gevoel leidt tot dat verkrampte policor gedrag.

JvanDeventer | 23-04-19 | 09:38 | 4

Ik vind het prima om slachtoffers in Sri Lanka easter worshippers te noemen (what's in a name, dood is dood), maar noemden ze de slachtoffers van Christchurch ramadan worshippers? Het komt op mij over alsof ze, door ze easter worshippers te noemen en het woord christians te vermijden, de slachtoffers emotioneel-psychologisch wat willen verwijderen van de westerse nieuwsconsument. Ver van mijn bed en een beetje raar, als het ware.

Rolliebollie | 23-04-19 | 10:12

@Mannes | 23-04-19 | 09:57:
'Tegen beter weten in' noem ik uw houding.
U noemt de NOS 'een zichzelf respecterende Nieuws-medium'.
Ik, en ook u weet dat dit niet zo is.
De NOS is niet te beroerd om te liegen, te verdraaien, en te selecteren vanuit hun politieke visie. Lees het Karstens zwartboek maar eens na.
De NOS komt met het bericht "Moslimgroep krijgt schuld aanslagen".
Dit heeft toch weinig met objectieve berichtgeving op basis van de feiten te maken, of ontkent u dit?

Roadblock | 23-04-19 | 10:32

@Mannes | 23-04-19 | 09:57:
Rolluebollie heeft het bij het juiste eind.
Het woord Christenen moet ten allertijden vermeden worden.
Daarom Eastern worshippers.
De Krux zit hem in het hypocriete, het meten met twee maten.
Het hysterische vergoelijken en krampachtig beschermen van die verderfelijke islam ideologie dat Salafisme/whabisme heet.
Het zijn juist de policorren die verhinderen dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen de gewone mohammedanen en de extremisten. Zo panisch zijn ze voor de waarheid.
En de waarheid is dat Links het mis heeft en hun denkwijze alleen maar debet is aan al de problemen rond islam, immigratie en integratie.

Remus McMillan | 23-04-19 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

In Nieuwsuur werd zondagavond door de presentator al duidelijk de link met moslimterrorisme, maar dat werd door een deskundig niet bevestigd. Bovendien hielden de autoriteiten zich zelf ook op de vlakte. In de berichtgeving bij ARD/ZDF hetzelfde. Natuurlijk is het hier populair om de NPO te bashen, maar objectieve berichtgeving op basis van feiten is ook belangrijk. Enige tijd geleden bij de aanslag in Utrecht kon je zien hoe verwarrend de berichtgeving op basis van geruchten was.

Mannes | 23-04-19 | 09:36 | 3

@Mannes | 23-04-19 | 09:36
Ik kan me vergissen, maar naar mijn gevoel was de terughoudendheid van de media bij de aanslagen in Christchurch en destijds op Utöya veel minder aanwezig.

Heiner | 23-04-19 | 10:01

Nee hoor, toen werd hier ook al direct geroepen dat het een westen hatende, islamitische terrorist was .

Castor12 | 23-04-19 | 10:20

@Castor12 | 23-04-19 | 10:20:
Hier misschien, maar ik heb het over Nieuwsuur en andere NPO/NOS/P.O. programma's.

Heiner | 23-04-19 | 13:16

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 08:43
Die wedstrijdjes zijn er allang. Zodra er in Europa weer een Jihadistische aanslag is gepleegd, staan er onmiddelijk Moslims klaar om te vertellen dat de meeste slachtoffers Moslims zijn, dat het toch vooral door Amerika en Israel komt en dat er in Irak, nadat Saddam Hoessein was verdreven een miljoen doden is gevallen.

Heiner | 23-04-19 | 09:12 | 1

Een miljoen ? Waren ze toen op ?

Gokmaar | 23-04-19 | 14:39

@HoerieHarry | 23-04-19 | 08:05
Nee, het kan ook nog veel erger en een voorproefje kregen we een week of 6 geleden, toen een Jihadistenvriend in Utrecht vier mensen doodschoot en vier anderen zwaar verwondde. Men deed zijn uiterste best om toch maar vooral te ontkennen dat de man in kwestie gelinkt kon worden aan het gewelddadig Jihadisme en men beweerde ook dat het met psychische problemen te maken had (net alsof Jihadisme geen psychisch probleem , nl godsdienstwaanzin, zou zijn. We kregen weer het gebruikelijke geleuter te horen dat dit niet representatief was en dat we verbinding moeten zoeken. Maar onderhand wordt er wel doorlopend aan Christchurch en bijvoorbeeld aan Breivik herinnerd, terwijl men de talloze gelukte en mislukte (verijdelde) aanslagen door Moslim-extremisten liever niet benoemt. Er liepen een paar Moslims mee in de stille tocht na de aanslag in Utrecht en een paar politici deden hun uiterste best om zich tussen een paar Moslims te laten fotograferen zo een paar dagen voor de verkiezingen. Heel verbindend allemaal. Maar wat is er na die tijd eigenlijk gebeurd? DENK probeert nog steeds alle ellende in de schoenen van Wilders te schuiven. Bij de Nieuwe Maan heeft men het nog steeds over allemaal gezellige kleine dingetjes en dilemma's waar jonge geïntegreerde Moslims tegenaan lopen ("hoe vertel ik het mijn ouders" , iftars, ramadan en het harder wordende politieke klimaat in NL en de situatie in Turkije) maar over bijvoorbeeld het gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Moslim gemeenschappen of het eens serieus werk maken van de vernietiging van het Moslim extremisme, heb ik nog nooit iets gezien of gehoord. Moslims beweren met de mond of in schrift dat ze het vreselijk vinden en dat het niets met de Islam te maken heeft, maar over oplossingen hoort niemand iets. Men vindt een BBQ of een cartoonwedstrijd vreselijk, maar als een Fawaz Jneid of andere haatpredikers de eigen vrome jeugd vergiftigt en volpompt met haat, blijft het stil in Islamitisch Nederland. Men huilt over een pop bij haathok As Soennah in Den Haag, maar over wat daar aan indoctrinatie en het vergiftigen van jonge Moslims (de jeugd heeft de toekomst) plaatsvindt, hoor je geen Moslim, want vrijheid van religie en mening. Behalve als het van een Niet Moslim komt.

Heiner | 23-04-19 | 09:01 | 13

Het kan geen kwaad om de acties die door sommigen "extreem rechts" en haatzaaiend worden genoemd nog eens te vergelijken met wat hier is gebeurd.
Inderdaad, een pop voor een moskee. Ergens een varkenskop ophangen. Een wedstrijd cartoon-tekenen.. "Minder, minder, minder" roepen. Tsjonge.
En dan deze 300 doden, talloze gewonden en verwoeste kerken. 4 doden in die tram in Utrecht, en ja, ook al die doden in Nieuw Zeeland. Echte terreur dus. Ik denk dat er heel wat meer haat gezaaid wordt met terreuracties dan met een pop of een paar slogans. Een beetje gevoel voor verhoudingen kan geen kwaad.

JvanDeventer | 23-04-19 | 11:06

Persoonlijk vind ik alle geloven achterlijk.
Maar we hebben in het leven helaas te maken met figuren die in sprookjes geloven.
En zo lang dat is krijgen we een bak ellnde over ons heen.

HoerieHarry | 23-04-19 | 11:24

@JvanDeventer | 23-04-19 | 11:06: In een land waar een politicus vanwege een staaltje verkiezingsretoriek al zowat 5 jaar achtervolgd wordt door het OM en "Het Recht" en mensen als Gökmen Tanis of Michiel Panhuys op vage beloftes en foute rapportages op het publiek worden losgelaten om nog even een paar moorden en verkrachtingen te plegen, maak ik me over verhoudingen of relativeren geen illusies meer.

Heiner | 23-04-19 | 13:32
▼ 10 antwoorden verborgen

al die aanslagen zijn wel goed voor het klimaat, minder mensen is minder uitstoot.

Sun_puppy | 23-04-19 | 08:43 | 3

Alleen in Nederland worden en dagelijks iets minder dan 500 kinderen geboren en is de netto toename rond de 150. Moet je nagaan wat een astronomische aantallen die Afrikanen bij elkaar fokken.

GOEM | 23-04-19 | 08:47

@GOEM | 23-04-19 | 08:47: Waarvan de meesten gedoemd zijn een kut leven te lijden. Gelukkig is de verlichting nabij in de moskee die wordt gesponsored door oliestaatjes met geld teveel.

Hiesjes | 23-04-19 | 09:17

straks worden aanslagen gezien als myxomatose

Rivpim | 23-04-19 | 10:49

Hoogland geeft in de Telegraaf dat interview lulletje van Nieuwsuur en de hele redactie van dat programma nog even een draai om de oren, met hun keuze van de expert : "via een satellietverbinding was daar de Brit Alan Keenan te gast, Sri Lanka-analist van de International Crisis Group. Deze expert presteerde het daarbij om volledig voorbij te gaan aan het feit dat er uitgerekend tijdens de paasviering honderden onschuldige, voornamelijk christelijke slachtoffers waren gevallen. Sterker nog, om in plaats daarvan te benadrukken dat dit wel eens, heel zorgwekkend, tot een toename van islamofobie zou kunnen leiden.

Alan Keenan maakte in een handomdraai niet die 310 doden en 500 gewonden, maar de moslims wereldwijd tot slachtoffer, de aanhangers dus van een religie waarvan hoe je het ook wendt of keer ook deze terroristen aanhangers zijn/waren."

Zwizalletju | 23-04-19 | 08:35 | 3

“Zou wel eens tot een toename van blablablabla”. Kortom, de burgemeesters gaan weer op de thee bij de moskeeën want “ook de moslims hier voelen de gevolgen van”. Voor de christenen is dat uiteraard niet het geval, de aanslag was immers ver van hier.

Muxje | 23-04-19 | 08:44

Ik weet wel zeker dat deze aanslagen tot islamofobie leiden; met of zonder bevoogdende woorden van de Boven Ons Gestelden. Jammer dan. De islamofobie is het GEVOLG en niet de OORZAAK van die aanslagen. Islamitische aanslagen worden overal ter wereld gepleegd, ook, en mischien wel juist, op plaatsen waar (nog) helemaal geen sprake is van islamofobie. Ze plegen aanslagen omdat het kan, omdat ze er plezier in hebben en nergens anders om. Als er maar een hoop dooien bij vallen.

JvanDeventer | 23-04-19 | 11:12

net een stuk over de aanslag in Sri Lanka gelezen in het Dagblad van Noorden, lijkt wel geschreven door nieuwsuur. Ik was al vergeten waarom ik mijn abonnement had opgezegd maar nu is mij weer voor de volle 100% duidelijk, wat een idioten werken hier.

mondkapje | 23-04-19 | 08:27

Op het mediapark kunnen zij zo ontzettend integer en oprecht uit hun ogen kijken bij het vertellen van leugens, fakenews & propaganda dat het een prijs verdient.

In Hollywood, wanneer de wereldberoemde artiesten van de clown-wereld in een wervelende show elkaar feliciteren met hun nieuwe fascisme.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 08:17 | 1

op het mediapark lokken ze soms ook rechtse politici in een dodelijke valkuil

Rivpim | 23-04-19 | 10:49

Religies zijn in algemene zin onverdraagzaam. En de Islam is daarin veruit de meest militante. Het lijkt me gezond om religie in het algemeen argwanend te beschouwen. Had de Christelijke kerk een voetbalclub geweest, waarin op deze schaal kinderen misbruikt zouden worden, dan had 'ie al lang niet meer bestaan. Was de Islam een recht-nationalistische organisatie geweest, die dit soort bomaanslagen pleegt, dan waren ze opgejaagd en van de kaart geveegd. Nu beroept men zich op een godsbeeld, en gelden er plots andere wetten voor hetzelfde moorddadige, geperverteerde gedrag dat we allemaal herkennen, maar dat plots alleen nog geduid mag worden door voorzichtig formulerende experts...

Het wordt tijd dat de overheid gaat praten met seculiere moslims, en hen als woordvoerders gaat beschouwen van Turken, Marokkanen of welke groep ze ook zijn. Stop met het geven van autoriteit aan Imams.

Dr_Prepper | 23-04-19 | 08:16 | 1

Stop met het geven van autoriteit aan islam zou ik zeggen en aan iedere religie zou nog beter zijn, Religie behoort achter de voordeur en daarbuiten zouden sommigen die andere dingen doen er geen last van moeten hebben.

Rivpim | 23-04-19 | 08:19
-weggejorist-
Montesquieue | 23-04-19 | 07:58 | 3

NPO niet gezien. In de VS vinden democraten het vooral erg dat er zoveel 'Easter worshippers' zijn gesneuveld. Het C-woord kan niet meer...

Rolliebollie | 23-04-19 | 07:57 | 2

Het zijn ook een stelletje cunts die democraten

peterdh | 23-04-19 | 08:02

Vooral Dems ja maar goed Dems hebben een groot probleem, hun partij is gekaapt door SJWs ze moeten over ras, sex en religie ten alle tijden op eieren lopen. Ondertussen lacht Trump in zijn torentje over zoveel electorale onnozelheid want geen enkele rustbelter of midwest of southern Amerikaan gaat op de SJWs stemmen. Hun aanhang zit in de grootste steden aan de kust maar vorm niet de meerderheid van stemgerechtigden. 2020 Dem beatdown...

Graaf_van_Hogendorp | 23-04-19 | 08:22

@HoerieHarry | 23-04-19 | 07:02
Als je ze te eten moet geven wel misschien. Maar op het totale aantal? Als de meerderheid van de Moslims het zou willen aanpakken, werd het aangepakt, zelfs zonder dat overheden zich ermee hoefden te bemoeien. Wat is de treurige realiteit? Zelfs in landen waar Moslims de overgrote meerderheid van de bevolking vormen, gebeurt het en de regeringen die ertegen opkomen worden als dictatoriaal beschouwd. Al Sisi wordt als een tyran beschouwd omdat ie vanaf het begin van zijn bewind het Jihadisme duidde. Moslimbroeder en Jihadistenvriendje Morsi, die er gewoon bij stond te lachen toen er onder zijn bewind aan de lopende band Koptische Christenen over de kling werden gejaagd wordt als een held gezien. Als Moslims er werkelijk zulke problemen mee hadden, waren mensen als Fawaz Jneid of de Amaouche familie allang vertrokken. Dan waren er geen haathokken en haatmoskeeën. Niet in NL, niet in België, Frankrijk of Duitsland en ook niet in de rest van de wereld.

Heiner | 23-04-19 | 07:52 | 4

Je hebt een punt denk ik ik.
Maar ik denk dat het allemaal niet zo ellendig is als de meesten denken.
Gaat het goed komen? Dat betwijfel ik.

HoerieHarry | 23-04-19 | 08:05

@gaffelbaard | 23-04-19 | 08:02: De vraag die hierop volgt is wanneer ga je geweld met geweld bestrijden, en welk resultaat wil je bereiken tegen welke kosten.

Ieder jaar vallen er een paar duizend doden door islamgeweld, dit is lang niet genoeg voor een grote schoonmaak. En indien je begint aan een schoonmaak dan komt de vraag hoe schoon en maken we het niet viezer?

allesofniks | 23-04-19 | 08:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
biltong | 23-04-19 | 07:43 | 3

Pff je zou maar slingers in de moskee aan het ophangen zijn. Om de nieuwste aanslagen uit naam van je geloof te vieren. Blijkt dat er 300 'easter worshippers' gedood zijn. Voordat je hebt uitgezocht wat dat nou weer zijn is de muntthee al weer koud.

Repetitive Beats | 23-04-19 | 07:29 | 1

Wacht nog even. Volgende week heten ze lente-vierders of lente-fans. Want dat is zo lekker divers, inclusief, regenboog, bloemetjes in je haar, tamboerijn, kumbaja enz....

gaffelbaard | 23-04-19 | 08:36

Volgens mij zijn er veel Moslims die deze shit niet willen.
En er zijn er best wel veel van in de wereld.
Opstaan tegen extreme vriendjes is mij advies.

HoerieHarry | 23-04-19 | 07:02 | 13

Oh. Ik heb net even geteld, dat was bij een andere reactie, en kwam er op uit dat kamp moslims - degenen de die shit niet willen - dan al 359 keer tegen extreme vriendjes op hadden kunnen staan maar dat dat niet is gelukt. Waarom? Joost mag het weten....

gaffelbaard | 23-04-19 | 08:41

@Repetitive Beats | 23-04-19 | 07:44:
De aanmeldingen verviervoudigd. Na al dat nieuws over ze?
Wow!

Wat zegt dat. Imho dat alle ouders die na dat nieuws hun kind aangemeld hebben, geradicaliseerde moslimgezinnen zijn waarvan de AIVD er verstandig aan doet dat lijstje een keer goed te onderzoeken.

gaffelbaard | 23-04-19 | 08:46

Ehmmm..... wir haben es nicht gewusst??

Augustwoman | 23-04-19 | 09:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik zie nog geen vlaggen halfstok....

Is dit nog nieuws? | 23-04-19 | 06:56 | 1

Dan heb je wat gemist. In 010 hing de stadsvlag op het stadhuis gisteren halfstok.

gaffelbaard | 23-04-19 | 08:47

Sinds een paar jaar mag de NOS van Den Haag de woorden autochtoon en allochtoon niet meer gebruiken.
Het zijn ''Nederlanders'' en ''niet Nederlanders"

Volgend jaar is het ook verboden om de woorden moslim, hindoe, christen, boeddhist etc. te gebruiken.
Het zijn ''gelovigen'' en ''niet gelovigen''

sociaal_econoom | 23-04-19 | 06:33 | 5

@sociaal_econoom | 23-04-19 | 07:12:
Triest maar waar. Aan de andere kant, als we de NPO gewoon op zwart zetten lossen we ook een hoop problemen op.

peterdh | 23-04-19 | 08:04

De NPO heeft dit zelf besloten zonder "Den Haag"

Zwizalletju | 23-04-19 | 08:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Teletekst heeft headline veranderd naar: "Moslimgroep pleegde de aanslagen"
Mis wel in de bijsluiter dat dit verder helemaal niets met islam te maken heeft.
Slordig NOS, slordig.

Hollende_Kleurling | 23-04-19 | 06:28 | 3

Vanaf volgend jaar wordt het ''gelovige niet Nederlanders'' pleegden de aanslagen.
Dan zijn we van dit probleem af.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 06:47

1ste foto is verschrikkelijk.
Stukjes mens tegen een muur gespat.

En nog proberen ze het recht te lullen bij de NPO.

Gokmaar | 23-04-19 | 05:06 | 5

Zolang er geen stukjes hoofddoek bijhangen kan het hen weinig schelen.

Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 06:56

En toch is er niks aan de hand, je kunt gewoon veilig naar ShriLanka, ja hoor....

BerryCitroen | 23-04-19 | 08:00

@Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 06:56:
Zelfs dat maakt geen verschil. Is een offer dat ze nog graag brengen ook.

Eagle0511 | 23-04-19 | 08:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Verrassend opgewekt. ;-)

MickeyGouda | 23-04-19 | 04:50

Binnenkort zullen de terroristen geen moslims meer worden genoemd maar meorietaanbidders.

Gulliver | 23-04-19 | 03:23 | 1

Daarom wil daesh die zwarte steen ook vernietigen. Aanbidden van steen is haram....
Moslims aanbidden Allah.

Is dit nog nieuws? | 23-04-19 | 06:56

Weet je, ik begin steeds meer te hopen dat de pleuris uitbreekt en we eindelijk een keer die landverraders in Den Haag uitroken, inc Neurenberg processen voor politiek Den Haag en de gehele NPO. Ongezien de tyfus!

Alpengeist | 23-04-19 | 02:29 | 4

@Hetkanverkeren | 23-04-19 | 03:12:
Ach, na een fles Pinot Grigio spreek je wel eens de waarheid. Dit was zo'n avond. Politiek is een verrot spel met uiteindelijk een select groepje winnaars, en een land wat compleet naar de tering is. Hallo Nederland! Slaap lekker :)

Alpengeist | 23-04-19 | 03:54

Lijkt me niet iets voor jou. Uitbreken is een werkwoord...

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 04:02

G*dT, kijk uit wat je wenst! Naast dood en belastingen in het leven is er nog iets zeker... Oranjes en hun zaakwaarnemers zijn als eerste pleite;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 23-04-19 | 06:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd waar je gewoon een uur allerhande info en analyses krijgt, van meerder kanten, en het mag best wat ingewikkelder dan voor een 11-jarige.

kloopindeslootjijook | 23-04-19 | 01:59 | 3

kloopindeslootjijook | 23-04-19 Munchausen by proxy versus je eige aan je haren aan het moeras onttrekken. Ze staan diametraal tegenover elkaar, maar zie het verschil maar eens. Zouden ze het in Hilversum zelf wel snappen?

Hetkanverkeren | 23-04-19 | 02:13

Als ik omroepbaas was geweest had ik al lang bro Umberto aangenomen als voorleesneger om de beurt met Amber en Dionne.

Oprisp | 23-04-19 | 02:39

Maar dan wordt het ook te ingewikkeld voor de meeste uitkeringstrekkers.

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:01

Toch weer erbij gepakt, en Eric van Sauers blijkt gewoon een ziener in drievoud:
-"Over moslims, en nichten" en ras- (ik zie nichten ook gewoon als een ras):
www.youtube.com/watch?v=x9anZXdbRpU&a...
"Het is een ras, ze kunnen zich niet voortplanten, maar het worden er WEL steeds meer. Dat is typisch he?"
KIJK en GENIET DAN!

chicago river | 23-04-19 | 01:36 | 4

@Hetkanverkeren | 23-04-19 | 02:05:
Absoluut, ik dacht; ik zeg het er express niet bij, want het ligt er driedubbeldikbovenop, zo dik, dat het weer koffiedik kijken wordt m.b.t. tot die moslim (want dat is ons favoriete GS-slaapmutsje voor vanavond immers, niewaar).
.
Naja, verwarring. If ye can't convince them, confuse them.
.
Mooi dat je hier sowieso nog bent, na die shitstorm over je heen, over Greta/Asperger/Sherry's tweet. *KLOK*

chicago river | 23-04-19 | 02:20

@Hetkanverkeren | 23-04-19 | 02:05:
Aficionado (1 "f"!) is een prachtig woord.
Vind je ook onder de aanhangers van het Stierenvechten.
De Corrida.
Jaren terug ooit met kop en kont de arena uitgemieterd, samen met een stel drugsrunners uit Sevilla. Een slagveld was het op de tribunes, met de stieren lousy op de achtergrond.
Hemels mooi, total chaos in die joint.
En wij maar doorgaan met olijven binnenharken en zakken wijn wegwerken.
Het is door die drugsrunners uit Sevilla dat ze ons lieten gaan. DIe hadden wel een vinkje achter hun paspoort. Waarschijnlijk een paar.

chicago river | 23-04-19 | 02:29

@chicago river | 23-04-19 | 02:20: Was het maar een shit storm. Bij het minste of geringste aan gewoon kalme, hopelijk weloverwogen, tegengeluid, is GS net Leiden in last. Ik zie mijn favoriete meningsvehikel (bij de gratie van de moderatie) liever niet verworden tot een dds of, helaas (?!) tpo, met een onderwerping aan de kleinste rechtse gemene deler. Dat is vooral ook in commerciële zin de hond in de pot. Denk ik. Laat die tegengeluiden maar komen. Of liever gezegd: laat al die aanhangers van Geert Wilders en Thierry Baudet alsjeblieft de discussie aan durven. Vooral ook met een autist als ik. Hoe raar dat ook klinkt, daar word ik alleen maar blij van. Eindelijk reuring in de tent. En dat alles terwijl we elkaar dan wel in onze waarde laten.

Gelukkig heb ik van dat hele bloggen de ballen verstand. Maar een zo breed mogelijk podium om eens lekker met mekaar van mening te verschillen. Uiteraard beschaafd, wat recht voor zijn raap trouwens ook is.

Met inderdaad een biertje ter viering van weer een prima discussie.

Verder volslagen off topic: ik ben niet echt blij dat ik thansch niet in mijn nest lig te meuren.
Maar dat is mijn probleem.

Hetkanverkeren | 23-04-19 | 02:45
▼ 1 antwoord verborgen

Gaan we nu eindelijk onderkennen dat de islam een doodscultus is die met wortel en tak moet worden uitgeroeid?

Retepsteeltje | 23-04-19 | 01:24 | 5

Retepsteeltje | 23-04-19 | 01:24
Hoe denk je dat te gaan doen. Oorlogen voeren helpt in elk geval niet.

kloopindeslootjijook | 23-04-19 | 01:52

Ik zou dan beginnen eens een electrische auto te kopen.. ik weet dat het milieu ook lastig is maar olie gebruiken is terrorisme sponsoren.
Dus bedank jezelf vooral..

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 04:05

@Jan Dribbel | 23-04-19 | 01:47: Die kroonprins is dus echt geen 'gelovige'. Zoals de meeste machthebbers en voormannen (opstokers).

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo'n tweede paasdag. Dat het niet meevalt om uit de dood te herrijzen, soit. Maar 48 uur? Dan vraag je er gewoon om.

Fikkie stoken in Duitsland: www.youtube.com/watch?v=hwnoPzhjc_w Dat is tot daar an toe. Maar dan onze aspergeknuffelaar Jesse Klaver: doe wat nuttigs en help dat witte Limburgse goud uit de grond te trekken, met je melkmuil, lul. www.youtube.com/watch?v=Y0SOLyyQrh4

Persoonlijk zou ik het liefst Amsterdam tot Rotterdam herbenoemen en dan de Nazi's in mei 1940 toch nog wat nuttigs laten doen. Maar dan Hilversum: je kan geen kudt. The Big Easy. Pijpen tot je een ons weegt. Zwanger wordt je er niet van, maar je kostje is gekocht.

Hetkanverkeren | 23-04-19 | 01:19

Hangen er al vlaggen halfstok bij de gemeentehuizen?

Mathijs2017 | 23-04-19 | 01:17 | 1

Het is nacht. Dan mag je niet vlaggen.

Giraf01 | 23-04-19 | 01:46

Is Beatrice ziek of zo? Ziet er slecht uit.

Stormageddon | 23-04-19 | 01:03

Iets uit 1997?

Jan Dribbel | 23-04-19 | 01:00

Hebben de Nederlandse imams al een verklaring doen uitgaan?
Na Christchurch verdrongen ze zich voor camera's en microfoons.

de honden blaffen... | 23-04-19 | 00:55 | 3

Van de imams weet ik het niet, maar het linkse deel van de pers zal wel weer schande spreken over hoe er nu over moslims gespoken wordt op Social media, en bang zijn voor geweld tegen moslims. Want geweld gebruiken tegen moslims, dat Is heel erg: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Giraf01 | 23-04-19 | 01:23

Ik heb overgeslagen en aan de tegels te zien was dat verstandig. Maar dat was ook wel te voorzien met een Beatrice bla bla aan tafel.

drs. P | 23-04-19 | 00:49 | 1

Je moet niet alles geloven wat reaguurders schrijven, sommigen weten van te voren al dat het allemaal bla, bla is.
Want NPO dus schieten ze in een afkeuringskramp.

Jan Dribbel | 23-04-19 | 00:58

Ow gelukkig, het incidentje in Nigeria, had niets te maken met paasgangers x suikerfeesters. "Een Nigeriaanse politie-agent is met zijn wagen met volle snelheid op een groep kinderen ingereden die deelnamen aan een paasprocessie in Gombe. Daarbij zijn tien kinderen overleden, en raakten 30 kinderen gewond. De man werd waarschijnlijk gedreven door razernij. Aan zijn moordzucht ging volgens ooggetuigen een ruzie met kinderen vooraf die hem de weg versperden."

echtpaul | 23-04-19 | 00:45 | 1

„De politieman en zijn vriend zijn daarna aangevallen en vermoord door de boze menigte"

Jan Leul | 23-04-19 | 01:05

Ik was vorig jaar januari in Colombo. Het komt nu wel heel erg dichtbij

nee_toch? | 23-04-19 | 00:44

Islamisering voor Dummies:

PvdA Professor/miljonair/kasteelheer Marcel van Dam annex Pim Fortuijn. 1997.

www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU

K. Westergaard | 23-04-19 | 00:41 | 3

K. Westergaard | 23-04-19 | 00:41
Er is ook een: "A simple Koran" /"readable and understandable" by Bill Warner.
Graties download:
archive.org/details/TheIslamicTrilogy...
.
Haalt het niet bij de doorwrochte kennis van onze huisLakota @Sjefke7807 op dit onderwerp, maar doet het prima als je snel even wat wilt opzoeken (en nodig behoefte hebt aan depressiviteit).
Dat laatste komt ook van @Sjefke7807. Ugh!
.

chicago river | 23-04-19 | 00:50

Heeft Marcel van Dam daar ooit op gereageerd eigenlijk?
Het was niet eens een gesprek, dat is eigenlijk al schandalig.

kloopindeslootjijook | 23-04-19 | 01:48

@kloopindeslootjijook | 23-04-19 | 01:48:
"U bent een buitengewoon minderwaardig mens, met uw "boekje""
-
U zelf dus niet, als u begrijpt wat ik bedoel... pomtiedomtiedom...

chicago river | 23-04-19 | 02:06

Soms - zoals nu, vanavond - verbaast mij het kennelijke belang dat op GS gehecht wordt aan NPO-talkshows, en de schaal waarop er blijkbaar naar wordt gekeken.
Ik kijk al jáááren niet meer naar die zelf-ingenomen, zelfpijpende linksdraaiende bullshit die door zelfbenoemde 'experts' en 'deskundigen' de ether wordt ingekakt.

NIET kijken naar Pauw, RTL Late Night, Nieuwsuur en Buitenhof bespaart mij een hoop tijd, ergernis, woede en verhoogde bloeddruk.
Zonder die linkse spuitbagger is er al meer dan genoeg om je boos over te maken.

Ooit had ik 4 abonnementen op kranten en 2 op opinie-weekbladen; jaren geleden allemaal opgezegd. Want zelfs De Telegraaf is politiek correct geworden. In de tijd dat je nog zonder te betalen op de Telegraaf-site kon reaguren, werden mijn islam-kritische plempsels, hoe netjes en keurig geformuleerd ook, continu weggejorist. Zodat ik het sterke gevoel kreeg dat het moderatie-team daar uit gehoofddoekte stagiaires bestond.

Nu heb ik alleen nog een abonnement op AutoWeek.
Tenminste nog één keer in de week iets in de brievenbus om naar uit te kijken.
En oh ja, uiteraard een 'premiumpje' op GS. Om dagelijks naar uit te kijken.

Die kranten heb ik in de afgelopen jaren geen seconde gemist. En verder ben ik meters boeken gaan lezen; kan ik iedereen aanraden.

Peter Emile | 23-04-19 | 00:28 | 7

Populisme begint bij het zoeken van een (elitaire) vijand en het gevoel
Om de wereld in simplistische zwart wit stellingen te duiden dien je gewoon de tegenovergestelde boodschap van je eigen onsamenhangende infantilisme in de media te zoeken op hetzelfde infantiele niveau: de NPO
Voor de rest kun je dan met je linker hand typend en met je rechterhand puisten uitknijpend, als toetsenbordridder ‘het internet’ vertellen hoe het allemaal wel moet, zonder enig besef dat het magere VMBO niveau dat erbij hoort nu niet echt zal bijdragen aan dan ook maar enige wezenlijke bijdrage aan deze maatschappij, behalve het consumeren van Schultenbrau..
En het is al tijd de schuld van anderen...

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 04:13

Volledig mee eens... Die linkse NPO-poep is gewoon niet om aan te gluren. Je moet dat ook niet willen, het verontreinigt de geest. Ik ben er ook al jaren geleden mee gestopt. Ik weet nog dat ik vroeger altijd naar het 8 uur journaal keek, alsof dat zo belangrijk was. Ben er op een gegeven moment mee gestopt, en heb het nooit, maar dan ook nooit gemist of zo. Het was meer een gewoonte, tot ik me langzaam maar zeker realiseerde hoe knetterlinks die NPO eigenlijk is. Sindsdien is het einde oefening met die deug-bullshit.

Motleycrew | 23-04-19 | 07:17

Naar mijn nederige mening is zelf een kroontje en dagelijks GS nog te veel. De boeken geef ik je helemaa gelijk. Daarnaast kan ik ze je nog aanraden in audioformaat (Audible) en The Great Courses (ook Audible) en tot slot podcasts. Gewoon ongefilterde, niet-over-geproduceerde (door producers, redacteuren, cameo, etc) podcasts. Podcasts van mensen luisteren die excellerende, diepzinnige proffessionals en experts uitnodigen die duiden in 1, 2 of 3 uur tijd.

Daar leer je meer van dan hapklare brokjes van 8 minuten bij zo’n kut van de NPO aan tafel.

Trans_Fimmermans | 23-04-19 | 08:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben ik de enige die zich onveilig voelt, als die dame zich een terrorisme expert noemt?

Kwelbeller | 23-04-19 | 00:15 | 8

Zo zijn er ook veel klimaatwetenschappers tegenwoordig.
En die het allemaal eens met elkaar...

de honden blaffen... | 23-04-19 | 00:41

Verbale diaree van het onnozele soort...

killRoy1982 | 23-04-19 | 01:44

Zodra een vrouw zich expert gaat noemen op een terrein dat buiten haar keuken ligt weet je dat ze aan zelfoverschatting leidt of liegt.

Gulliver | 23-04-19 | 03:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Net nog even gekeken op de site: religion of Peace:
Er zijn vandaag geen aanslagen, voor zover bekend, geen aanslagen gepleegd in de naam van de religie van de vrede.

Jan Dribbel | 23-04-19 | 00:15 | 1

Daar drinken we een haram pintje op.

Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 07:05

Mocht iemand zich afvragen waarom de Kopten in Egypte niet zijn aangepakt........ hun Pasen is pas volgende week......

Sterkte daar in Egypte en omstreken!

Fatwabuster | 23-04-19 | 00:09

"Feministe zegt lezing De Balie af vanwege islamdebat"

Eltahawy schrijft in de brief dat er podium was gegeven aan een extreemrechtse partij en dat de uitspraken in de discussie haar hebben doen besluiten niet naar Amsterdam te gaan. "Het was een buitensporige belediging van de menselijke rechten en een ontmenselijking van moslims."
https://www.parool.nl/amsterdam/feministe-zegt-lezing-de-balie-af-vanwege-islamdebat~a4626428/

Jan Leul | 23-04-19 | 00:07 | 5

@bisbisbis | 23-04-19 | 00:21:
New York is ook niet veilig voor deze hysterica want daar heeft Trump jaren gebivakkeerd.

Jan Dribbel | 23-04-19 | 00:25

Die lui zijn persiflages van zichzelf en daar dan weer persiflages van. Ze ziet er trouwens ook uit als een clown. Een beetje eentje uit de fantasieën van John Wayne Gacy.

Mazzelstof | 23-04-19 | 06:38

De verklaring is simpeler. Ze kreeg zelfs het minimum vereiste aantal kaarten (tien stuks dacht ik) niet meer verkocht aan vrienden en familie. Dus was dit een uitstekend excuus om af te zeggen zonder voor een lege zaal te staan.

marcoplarco | 23-04-19 | 08:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel aanslagen hebben we nog nodig om het mainstream te maken. Alles went blijkbaar want je kan en mag niets met je frustraties behalve soms stemmen wat ook weer genegeerd wordt. Dus je leest het gelaten en gaat over tot de orde van de dag.

Dirk III | 23-04-19 | 00:05

Morgen gaan de vlaggen halfstok in Amsterdam. Dat konden ze vandaag natuurlijk niet doen, want heel het ambtelijk appraat zat thuis aan de barbeque.
-
Symboolpolitiek is ook politiek. Geen idee wat behalve de VOC de connectie tussen Amsterdam en Sri Lanka is - of het zou een zeker gehalte aan haatbaarden moeten zijn . Ze konden zeker zo snel geen vlag van Sri Lanka vinden om op het Centraal station te projecteren, dus gebruiken ze maar de vlag met de drie kruizen van Sint Andries - een christelijke martelaar.

bisbisbis | 23-04-19 | 00:04 | 4

@Jan Leul | 23-04-19 | 00:22: Zij gaan er dus vanuit dat nog meer rottigheid komt!

Harrie7949 | 23-04-19 | 00:30

@Harrie7949 | 23-04-19 | 00:30: Yep, alleen hangt herdenken in 020 af vanuit welke hoek het komt. Tis om misselijk van te worden.

Jan Leul | 23-04-19 | 00:36

@Jan Leul | 23-04-19 | 00:22:

"„Hoe we dat invullen, is elke keer anders”, laat een woordvoerder weten aan De Telegraaf."

Klopt. Als er 40 moslims worden vermoord op 18000 kilometer hier vandaan, holt de burgemeester naar de grootste moskee van Amsterdam om daar de moslims een hart onder de riem, pardon, soepjurk te steken en ze bescherming te garanderen, en worden er wakes, stille tochten en herdenkingsbijeenkomsten georganiseerd.

Als 10.000 kilometer dichterbij 300 christenen door moslims worden vermoord, wordt op een of ander gebouw een Amsterdamse vlag halfstok gehesen.
Da's inderdaad heel anders.

Peter Emile | 23-04-19 | 00:48
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen een gelukkig Ostara gewenst, en graag zonder hysterische sprookjes uit het Midden-Oosten, en hier ten gevolge van nep nieuws propagerende NPO kanalen, Proost.

Batavi Magistralis | 22-04-19 | 23:58

Wist al langer dat Frank Lammers links is... begrijp niet dat de rechtse Jumbo met zo'n persoon in zee gaat.

sociaal_econoom | 22-04-19 | 23:58 | 2

Het is een salonsocialist. Pakt lekker 200k+ per jaar bij Jumbo. Niks mis mee, maar hang dan niet de linkse rakker uit.

Bab01 | 23-04-19 | 00:05

@Bab01 | 23-04-19 | 00:05: Lammers over zijn buurt:

"Wat me verder nog opvalt is dat de Watergraafsmeer een absurd blanke buurt is, hoewel dat in mijn geval nog wel een beetje wordt gecompenseerd doordat ik tegenover de Surinaamse kerk woon.”
https://debrugkrant.nl/frank-lammers-ik-ben-gewoon-een-boer-van-buiten/

Jan Leul | 23-04-19 | 00:20

Dat religieuze fanatisme komt omdat de mensen in dat soort gebieden allemaal geen aardappelen eten.

Mijn hospita , jaaaaren geleden toen ik nog studeerde en wel eens internationale contacten onderhield, vroeg altijd als het gesprek ging over deze of gene uit een of ander ver weg land ( en dat was dus in haar geval vrijwel elk land behoudens België of Duitsland ) de kernachtige vraag: "Eten ze daar ook aardappelen?"

Als het antwoord dan vervolgens ontkennend was, dan trok ze een beetje een pruillip, en dan wist zij genoeg. Barbaren.

Want alleen barbaren eten rijst, koeskoes, slierten, takkie takkie, foe foe, jum jum, maniok, maar geen aardappelen.

Vandaar ook dat ik dat heb overgenomen, deze voor-onderstelling.

Eet men geen aardappelen in deze of gene land? Hou er dan afstand van! Zowel van dat land als van de bewoners.

Gelukkig doet de Nederlandse regering goed werk. Ze stimuleert friet en aardappel verkoop in landen waar men tot voor kort alleen maar takkie takkie, fou fou, rijst, slierten, koes koes en meer van dat soort onbeschaafde producten consumeert.

Meer aardappelen = meer beschaving.

Meer beschaving = minder bomaanslagen.

Het begint echter allemaal met aardappelen.

We kunnen de wereld verbeteren als we meer aardappelen exporteren.

Sterker nog: fuseren van de AIVD met de Afdeling Aardappelen van het Ministerie van Landbouw en Visserij, ligt voor de hand. Iedereen op de wereld moet eten zoals wij eten, dus aardappelen en daarmee verdwijnt alle terrorisme als sneeuw voor de zon.

Voor degenen die enigszins twijfelen aan de Waarheid van dit bericht, heb ik een eenvoudige controlevraag: Eet een Moslimterrorist aardappelen?

Nu dan! Als het ware reeds.

Ik heb dus wel gelijk.

Heppie-even-voor-mij | 22-04-19 | 23:51 | 13

Dit is waar: www.youtube.com/watch?v=J2oEmPP5dTM Chippie hier, chippie daar: let's call the whole thing off.

And start living again. (pardon my french).

Hetkanverkeren | 23-04-19 | 00:29

Ben jij toevallig aardappelteler?

de honden blaffen... | 23-04-19 | 00:46

U leest ? Tip! De hekkenbouwers van M. Mills. leest als uw verhaal. Grol ende grinnik.

CalamityJane | 23-04-19 | 08:54
▼ 10 antwoorden verborgen

Elk restje geduld met "moslims" en "islam" is jaren geleden hier al verdwenen, met verschillende aanleidingen, onder verschillende omstandigheden, in verschillende landen.
.
Elke keer als ik dacht "dat is een leuke gezellige vriendelijke moslim" (denk: Eric van Sauers intonatie) werd dat vertrouwen beschaamd. Soms door gewoonweg recht in m'n gezicht A te zeggen, maarr B te bedoelen. Soms omdat ik simpelweg geen andere keus had dan op de vuist te (moeten) gaan, al dan niet om een ander te helpen of simpelweg omdat ik door de laffe hyenas werd uitgedaagd.
.
Op een moment is het klaar. Tel daarbij op de aanslagen in en buiten Europa op onschuldige mensen, waarbij ik 1x wel erg dicht bij het hellevuur zat waar ik dan ik zou komen, en ja, dan is het op. Gewoon op.
.
Er gaat geen dag voorbij of die haatideologie is in het nieuws. Meestal om nare redenen, maar met name Volkskrant en NRC weten het zo te spinnen dat er de "verrijkingen" vooral benoemd moeten worden. Waarom? Omdat de gemiddelde burgerT die verrijkingen dagelijks namelijk niet ziet- integendeel.
.
Naja, dat probeerde ik deze happy happy joy joy met drank overgoten 2e Peesdag aan de tafel over te brengen, en, tja, "we" werden het niet eens.
.
We hebben vrolijk gepeesbrunched en hartelijk geklonken, maar (geo)politiek gezien in standpunten ben ik zo mogelijk nog zwarter geworden in het zwart van het zwarte schaap dat ik al was.
.
Maar goed. Je kunt het "ze" niet kwalijk nemen. Zij weten niet beter.
"Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen."
Proost @allen!
Op de voorchristelijke goden. Speciaal op Loki. De dubbele. *KLOK!*

chicago river | 22-04-19 | 23:34 | 5

Padjepejer | 22-04-19 | 23:45
@Argesus | 23-04-19 | 00:00:
Mensen hun individualiteit, seksualiteit en "ondernemerschap" afnemen met behulp van een beduimeld boekje uit de oudheid, waarin ene "Mo" je wel vertelt hoe het leven geleefd dient te worden.
.
Resulterend in totale frusties die niet weten wat ze met zichzelf aan moeten (m/v), want ja, de toorn van Allah ligt op de loer.
.
Islam is een heel communistisch systeem. Alle neuzen 1 kant op, en wie afwijkt, of naar rechts kijkt, die verdient hoon, schaamte, bedreiging, en straf (in die volgorde).
Het kapotbeuken van het Individu, dat is waar de Islam en zijn volgelingen zich in hebben gespecialiseerd. Meesters zijn het erin. Handig voor broers, ooms, vaders en opa's, want de "vrouwtjes" hoeven niet te denken dat ze iets te vertellen hebben. Ook al lijkt dat zo, als je de wannabe goedgebekte Hoerenmeiden van Halal hoort.
.
En denk niet dat je met je linkerhand uit de tajin mag eten: Schandalig!
Genant gewoon.
NIet dat ik ooit 1 voet zet op officieel islamitisch grondgebied. Ik ga liever gewoon deaud.

chicago river | 23-04-19 | 00:36

Is geen religie, maar een ideologie..

killRoy1982 | 23-04-19 | 01:49

@chicago river | 23-04-19 | 00:36: islam 1 systeem? ik zie toch echt heel vaak dat het moslims zijn die andere moslims omleggen... Syrië, Libië, Yemen, Iran, Irak, Afghanistan...
dus eenheid? Welke eenheid?

Ergo: de grootste eenheid die Moslims wereldwijd nog wel hebben zijn de inkomsten van de olie die u gebruikt... voordat olie van belang werd waren de meeste Moslims onbeduidende dadelverkopende bedoeïenen.

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 04:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een totale lul zeg, die Frank Lammers.

mexicano + satesaus | 22-04-19 | 23:34 | 4

@Jan Dribbel | 22-04-19 | 23:36: Obesitas incluis.

Bab01 | 22-04-19 | 23:37

@Jan Dribbel | 22-04-19 | 23:36: idd. Hallo Dumbo.

mexicano + satesaus | 22-04-19 | 23:42

Volstrekt mee eens. Complete nep goedzak. Totale lul.

Shareholder II | 22-04-19 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Die Lammers is echt nog dommer dan de meneer jumboklant die hij speelt.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:33 | 1

Lammers is er idd trots op dat jumbo em zo erudiet neerzet.

Shareholder II | 23-04-19 | 00:00

Pauw en Nieuwsuur? oude media...

Heisenberg74 | 22-04-19 | 23:29

Twintig jaar geleden zou niemand nog zoiets over religieus onderwijs durven zeggen.

Dat is dan wel weer vooruitgang.

Padjepejer | 22-04-19 | 23:29 | 4

Juist, weg met artikel 23.
Dat artikel uit 1900 was oorspronkelijk bedoeld om de protestanten en katholieken tevreden te stellen, niet om een haat-ideologie te facaliteren.

Jan Dribbel | 22-04-19 | 23:40

Ik vind het niet perse vooruitgang als de VVD GroenLinks-standpunten overneemt.

hot thing | 22-04-19 | 23:48

@Jan Dribbel | 22-04-19 | 23:40: Het heeft een eeuw gewerkt, 100 jaar geen beeldenstorm of inquisitie, maar nu werkt het tegen onze bereikte verlichting. Katholicisme bestaat overigens haast niet meer op zogenaamde katholieke scholen. Die zullen het, geindoctrineerd als ze zijn, niet missen.

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dijkhoff golf jij?

keestelpro | 22-04-19 | 23:29
-weggejorist-
Olleke | 22-04-19 | 23:27 | 3

Nog 2 Nederlanders omgekomen met een dubbele nationaliteit die niet bekend gemaakt wordt. Who cares Nederlanders of iets anders, voor mij persoonlijk zijn ze allemaal even onbekend dus even erg.

Callkoen | 22-04-19 | 23:26 | 2

Precies

ZwarteRiek | 22-04-19 | 23:38

Eentje was 12.. Dat vind ik het totale dieptepunt.
Goed dat we deze planeet nooit kunnen verlaten.

Shareholder II | 23-04-19 | 00:30

Klaas leest GS, ik weet het zeker. Hij zegt dingen die hier geplempt zijn.

BozePaarseMan | 22-04-19 | 23:26 | 5

Klaas leest niet zelf, Klaas wordt voorgelezen.

Dr. Blechtrummel | 22-04-19 | 23:42

Na 23 mei lult ie weer andersom

tsjajaja | 23-04-19 | 00:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat komt ervan als hr Pauw, een ex-Rtl4 nieuwslezer, een grote mond opzet op NPO;
ook geen enkele compassie met de getroffen Christenen.
De incompetentie en arrogantie van deze linkse deugmens ten top!

mameloe | 22-04-19 | 23:25 | 1

De westerlingen zijn het juk nog aan het afschudden en de Islam haat het dus heeft het Christendom het zwaar tegenwoordig,

BozePaarseMan | 22-04-19 | 23:28

Ik denk wel dat ik Beatrice zou doen trouwens.

VanBukkem | 22-04-19 | 23:25 | 3

Hm, er ontwikkeld zich een bultje boven haar bovenlip.

Ik hou niet van bultjes.

De dierenpoes daarentegen :-)

Padjepejer | 22-04-19 | 23:25

Daar zijn mij iets teveel jihadisten overheen gegaan. Ik sla over.

obominotie | 23-04-19 | 00:03

Wat willen die mensen die zo extreem zijn,hiermee bereiken die zo dwepen met hun geloof of politiek? *Een wereldheerschappij? Ze worden eerder afgestoten en met de nek aangekeken.

Jan Onbewoond | 22-04-19 | 23:23

Steenkolen engels van onze PM.

Padjepejer | 22-04-19 | 23:22 | 1

wat een lutser

tussen_de_koeien | 22-04-19 | 23:35

Ik vind Dijkhoff in al zijn zin en onzin een geweldige politicus.

keestelpro | 22-04-19 | 23:21 | 10

Klaas is het prototype van een onbetrouwbare Brabander.

Willem_Oltmans | 23-04-19 | 01:27

Ik vind het net Lord Farquaad van Shreck met zijn veels te dikke kop.

Blote Bertus 2000 | 23-04-19 | 07:08

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:34: Kleren maken de man
Manieren de gentleman.

CalamityJane | 23-04-19 | 08:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Goh er kijken nog veel mensen naar die volksverlakkers so sad...

RedwhiteNick | 22-04-19 | 23:21 | 1

Ken de vijand en ken uzelf.
Sun Tzu.

de honden blaffen... | 22-04-19 | 23:26

Zinloos geweld. En ook respectloos voor een mensenleven. Wanneer houdt het eens een keer op? De Duivel zit niet in het Geloven,maar in de Mensen zelf. Ook op links en rechts.

Jan Onbewoond | 22-04-19 | 23:20 | 1

Het zal ophouden, zodra de voor het karretje gespannenen beseffen dat ze voor de gek zijn gehouden, zoals deze betreffende ploflims nu aan de lijve (geest ook natuurlijk) ondervinden. Dus mede vanuit deze optiek zou een verrijzenis, verbinding met het hiernamaals of getuigenis van een hersendode, maar zoals zovelen teruggekeerde zeer gewenst zijn. Overigens uit betrouwbare bron vernomen dat de verbinding met de spirituele wereld in de maak is. Nog even geduld dus.

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:21

Hopelijk nu dan zonder blunders om me eige kapot voor te schamen:

Ondergetekende mag graag los gaan op de onaantastbaarheid van multinationals als het op juridische vraagstukken aan komt. Want tenslotte is Mammon de enige die ons echt weet te bestieren. Jezus is naar het hiernamaals en van vroomheid moet het eerste brood nog gebakken worden.

Maar dat ontzag voor het supranationale fenomeen religie. Ik kan er met mijn verstand niet bij. We zijn allemaal burgers: om het voor iedereen een beetje leuk te houden kennen wij daarbij een leidraad. Dat is de wet. Het kader waarbinnen je ideologisch helemaal je ding kan doen. Tenzij je aan de wet maling meent te moeten hebben.

Voor ons als burgers, maar vooral voor onze overheid als geweldmonopolist, zou dat plaatje dan toch meteen duidelijk moeten zijn? Voor die staatsgevaarlijke kwezels met uitsluitend een Nederlands paspoort: een levenslange taakstraf in dienst van ons land, Nederland.

Voor al die bofkontjes met niet alleen een Nederlands staatsburgerschap: Er Uit. Uit ons land, Nederland. Richt je onheil maar aan in je eigenste echte werkelijke moederland. En voor de goede orde: wie naar beste eer en geweten positief (en dat gaat dus echt niet alleen maar over geld, laat staan religie) een bijdrage wil leveren: wees welkom. En vooruit met de geit.

Komen we aan bij de bureaucraten in Den Haag en Hilversum. Wat nou vrije pers als vierde macht als je ook lekker kunt kartelpolderen?! Aan het pappen en nathouden herken je echte schijtlaars met zijn (m/v/x) snuit in de hoorn des overvloeds die de Nederlandse belastingtrog volgens de boven ons gestelden is.

Verdeel en heers. Verdeel en heers. Ik zal het geen twee keer zeggen.

We hebben als mens allemaal een stel hersens meegekregen. Dat is best wel lastig voor die categorie mensen die , om al dan niet materiële redenen, hun medemens het licht in de ogen nog niet willen gunnen.

Of het nou Karl Marx, Friedrich Engels of Pietje Lenin was: religie als opium van/voor het volk. Ondergetekende: ideologie als glijmiddel voor de boven ons gestelden. Het naait wel zo comfortabel.

Hetkanverkeren | 22-04-19 | 23:19

"Snel, ander onderwerp!"

VanBukkem | 22-04-19 | 23:16 | 1

"Laten we het over de btw hebben!"

VanBukkem | 22-04-19 | 23:19

Oh jee, Lammers verpest de sfeer....

piloot47 | 22-04-19 | 23:16

Toch is de oplossing zo simpel.
Als de NPO vanaf nu elk belangrijk NPO-programma eerst door een blindengeleidehond laat nakijken, Dan zouden ze het journalistiek niveau al binnen een week met 3.000 % kunnen verbeteren.

Bij minder omstreden onderwerpen kunnen de correcties ook door een kamerplant worden uitgevoerd. Die hond moet immers ook slapen. Dat een kamerplant niet alle fouten van de NPO direct herkent hoeft bovendien geen probleem te zijn bij NPO-onzin als Boer zoekt Vrouw of Blauw Bloed.

Dandruff | 22-04-19 | 23:15 | 1

LOL & om te huilen natuurlijk.

kaasfondue | 22-04-19 | 23:56

Wie heeft het meest gezopen met carnaval, Klaas of die Frank Lammers..?

Padjepejer | 22-04-19 | 23:15 | 1

Die wedstrijd loopt nog gewoon door.

Dr. Blechtrummel | 22-04-19 | 23:28

Topikkies waarvan je ineens realiseert gut DKS en Nonkel hadden/hebben helemaal gelijk.
Truste jongens en meisjes :)

Berbaar | 22-04-19 | 23:15 | 9

@berbaar
DKS is door de mand gevallen toen één van de teamleden per ongeluk de verkeerde van te voren opgestelde reactie naar het actuele draadje doorklikte. Ondanks de zorgvuldig opgebouwde "geloofwaardigheid" en geconstrueerde "identiteit" na vele duizenden tegels, alles het putje in vanwege één ondoordachte klik. Ik heb dat waargenomen, ik denk niet dat ik de enige ben.

kindapaas | 23-04-19 | 02:12

Goedemorgen, hoezo gelijk ? Hier valt niet op te reageren, wat bedoelt u, een van de weinig overgeblevenen 'joopers' ?

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Meneer Jumbo komt gelukkig met een transparante politieke analyse.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:15 | 1

Haha en Beatrice reageert nerveus, zoals verwacht.

BozePaarseMan | 22-04-19 | 23:16

Beatrice deugt, ze heeft geen verwijzingen gegeven naar de ware daders en hun achtergond. Dat lijkt mij geen terrorisme deskundige..

BozePaarseMan | 22-04-19 | 23:14 | 2

Dat ligt natuurlijk helemaal aan welke kant je op praat. Als je deugt dan ben je over algemeen een "deskundige", "expert", "wetenschapper" etc op de deug-TV.

peterdh | 22-04-19 | 23:17

Ja en over twee weken is het weer extra dubbel deugen voor Beatrice en consorten. Het is dan weer ramadan. Dat betekent weer een maand lang, op het genante af, ophemelen van de Islam.

Bab01 | 22-04-19 | 23:21

Het Nederlands publiek omroepbestel concurreert met commerciële TV, maar erger nog met online media die het al zeer moeilijk hebben. Dit komt de pluriformiteit van het nieuwsaanbod niet ten goede en derhalve moet het hele zooitje worden opgedoekt. Dat bespaart bijna 800 miljoen Euro per jaar. Geef de omroepen en de STER een periode van 3 jaar om commercieel te worden en daarna gewoon geen geld meer, activa verkopen of meegeven aan wie het lukt, wie het niet lukt is dan af.

Short | 22-04-19 | 23:14 | 6

@Fatwabuster | 22-04-19 | 23:33: en meteen weer een kwalitatief hoogstaand guursel, jammer van het denigrerende “knul”.

J-van-de-Bontekoe | 23-04-19 | 07:28
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
echt_links | 22-04-19 | 23:12 | 2

Niks. De meeste NSBers zijn ook niet geëlimineerd na WO2. Daarom hebben we nu het mediapark in Hilversum waarschijnlijk.

keestelpro | 22-04-19 | 23:15

De witte aboriginal doet niets behalve dan dat de meer welvarende witjes in beveiligde compounds gaan leven of vluchten. Dat lijkt me gezien het stemgedrag overduidelijk.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 23:16

Arme Beatrice... Haar hele wereldbeeld valt beetje bij beetje in duigen.

VanBukkem | 22-04-19 | 23:12 | 1

Gaat er m.i. om dat u als laafse watcher denkt, ohja.. één van pauw's 200 ?
Maar goed ik ben geen masochist en kwel mezelf niet met die programma's.

Shareholder II | 23-04-19 | 00:35

Ik probeer wakker te blijven anders word ik vannacht badend in het zweet wakker van nachtmerries over bloeddorstige boeddhistische monniken.

keestelpro | 22-04-19 | 23:12

Waarom zien we Arnold Karskens eigenlijk nooit meer bij de NPO.

de honden blaffen... | 22-04-19 | 23:10 | 6

Roderick Veelo is volgens mij ook persona non grata op de NPO.

keestelpro | 22-04-19 | 23:13

Heeft een rechtszaak tegen de NOS aangespannen.

thekarskenstimes.com/

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 23:13

@de honden blaffen omdat ie koekoek is?

Shareholder II | 23-04-19 | 01:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Beatrice de Graaff is nu een paar minuten aan het woord bij Pauw en heeft al minstens 5 enormiteiten bij elkaar gestotterd. Eerste minuut: "de Tamil Tijgers die enorm vervolgd werden". Whoeaaaahhh!

piloot47 | 22-04-19 | 23:09

Wie nog niet in de gaten heeft dat er wereldwijd een oorlog door moslims tegen de rest gevoerd wordt..... die kijkt NOS.

Oepsie1234 | 22-04-19 | 23:07 | 5

Ik kijk Professor T. Ik ben simpel en onverschillig.

Patje2011 | 22-04-19 | 23:12

@Patje2011 | 22-04-19 | 23:12,

Simpel en onverschillig...
Je kunt de voltallige redacties van "kwaliteitsprogramma's" Nieuwzuur, Journaal, Buitenhof en EenVandaag een hand geven.

Dandruff | 22-04-19 | 23:20

De derde wereldoorlog.

de honden blaffen... | 22-04-19 | 23:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kan het met moeite uit haar strot krijgen, dat het moslims zijn geweest die die aanslagen gepleegd hebben. Want tot nu toe waren het Boeddhisten, vertelt ze ons. Ze moet er nog aan wennen, wil het niet waar hebben, zo lijkt het.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:07 | 2

Cognitieve dissonantie heet dar.

Bab01 | 22-04-19 | 23:13

Kop in het woestijnzand.

kaasfondue | 23-04-19 | 00:02

De boeddhisten moeten er weer aan geloven bij de VARA...

keestelpro | 22-04-19 | 23:06 | 1

is dat geen boeddhistofobie?

Dandruff | 22-04-19 | 23:17

Gek is dat toch. Als er aan het andere eind van de wereld in een moskee mensen worden vermoord, moet in NL in allerijl zo nodig moskeeën worden beschermd.
Nu zijn er in Sri Lanka 5x zoveel Christenen vermoord, maar zie je een soortgelijke reactie m.b.t. onze kerken?

Het begint wel op te vallen.
Maar dat toont aan in hoeverre Nederland reeds is geïslamiseerd.

de honden blaffen... | 22-04-19 | 23:12

Ja je bent mij voor. Oftewel je hebt helemaal gelijk. En telkens verdedigd men de islam. Vooral links en andere deugmensen doen dat. Het begint op te vallen nietwaar, dat men te allen tijde de islam meer verdedigd dan alle andere godsdiensten!

AMX pri | 22-04-19 | 23:20

Onze kerken zijn leeg... dus redelijk logisch

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 04:27
▼ 1 antwoord verborgen

Beatrice ziet er een beetje moe uit.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:05 | 5

@Bab01 | 22-04-19 | 23:11:
Ze heeft ontzettend moeten huilen toen overduidelijk werd dat het moslims zijn geweest.

piloot47 | 22-04-19 | 23:13

Volgens mij heeft ze gehuild.

VanBukkem | 22-04-19 | 23:14
▼ 2 antwoorden verborgen

NOS? Man, daar kijken tegenwoordig 3 man en een ezel naar. Compleet overbodig bestel.

Oepsie1234 | 22-04-19 | 23:05 | 1

Was dat maar waar.

piloot47 | 22-04-19 | 23:15

Nou daar gaan we. Wie zou het meest gaan deugen..?

Padjepejer | 22-04-19 | 23:04 | 2

Ik! Vreselijke laffe daad. Niks te maken met. Verwarde man(-nen). Schuld van... Speelt rechts in de kaart.
Katten profiel foto plaatsen doet
Don't look back in anger opzetten doet
Eh... Wat ben ik vergeten..

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:08

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:08:

Ghe, volgens mij ben je goed op weg. Het enige dat ik nog mis:

"Dit klimaat is geschapen door Wilders en Baudet..!"

Padjepejer | 22-04-19 | 23:09

Zeg, die gastjoris (hallo kajsa?) die vandaag overdag driftig een kwart van de reaguursels over dit onderwerp heeft zitten deleten is kennelijk weer naar huis?

piloot47 | 22-04-19 | 23:02

Moslims importeren in christelijk Europa is hetzelfde als vossen zetten tussen kippen. Je weet dat het fout gaat.

Patje2011 | 22-04-19 | 23:02 | 3

De kippen zetten het hok open en ze pikken de boer die het hok sluit...

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:05

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:05:

De boer is onze betere/meerdere en heeft de kippen wijsgemaakt dat de vossen hun hok komen verrijken en dat er nooit meer oorlog komt en daardoor geen kip meer vergast wordt.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 23:10

Nieuw Zuur was stil. Nu Pauw.
Ik probeer echt on topic te blijven redactie!

keestelpro | 22-04-19 | 23:01 | 2

Oei, de terreurdeskundige vindt het moeilijk om te zeggen dat het moslims zijn.

BozePaarseMan | 22-04-19 | 23:06

Het lijkt erop dat de blanke slachtoffers allemaal rijken zijn. Je weet wel, voor het milieu maar constant op stap en hier wonende ver van de wondere wereld van de "diversiteit".

De_Veelvraat | 22-04-19 | 23:01

Ach ja. Zoals de Dems zouden zeggen, "some people did something".

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 23:00

Halsema op instagram: We stand with srilanka
https://www.instagram.com/p/BwhXePqFaBA/

Jan Leul | 22-04-19 | 22:57 | 4

Had echt wel iets specifieker gekund, niet?

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:00

Heeft u toevallig een emmer? Ik krijg namelijk spontaan last van kokhalsneigingen.

Brabeaulander | 22-04-19 | 23:01
▼ 1 antwoord verborgen

Islam is een criminele club. Net als een brommervereniging die je in elkaar mept als je het niet met hun praktijken eens bent. Verbieden dus. Bewijs is voldoende geleverd.

oplichter | 22-04-19 | 22:56 | 2

Ja. Maarrrr. EUresolutie1743 is er. En die gebied de dwarsliggende paralelliers geen strobreed in de weg te liggen.
De waanzin is bij dat bestuur kennelijk nog bizarder dan bij de geindoctrineerden van het geweld.

NiCeY | 22-04-19 | 23:16

Die brommerverenigingen kunnen we nog wel eens hard nodig hebben als de overheid zijn burgers niet beschermt.

SlimmeBelg | 23-04-19 | 05:33

Sommige reaguurders willen een speculatieverbod op GS voor andere reaguurders.

Patje2011 | 22-04-19 | 22:56 | 1

Gelukkig speculeren we niet. We vragen ons allen af of de daders uit bepaalde hoek komen. Omdat schering en inslag....

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:58

Volgens Obama en Hillary's beiden hun twitter een aanslag op "Easter worshippers"...

Bij christchurch was het volgens beiden gewoon een aanslag op Moslims.

Als ik kijk naar deze gecoordineerde retoriek dan kan ik niet meer ontkennen alsof het alls schijn heeft van een mondiale group effort om alles wat westers is the ondermijnen. En het lukt ze prima zo te zien. Of misschien is het ze al lang gelukt maar hebben we het nu pas door. Net zoals iemand die nog even doorloopt zonder het door te hebben met een dodelijk schot/steekwond voordat die in elkaar zakt.

Kalergi plan, club of rome, kabal. Ik heb geen flauw idee of zelfs maar enige onderbouwde vermoedens. Maar verreweg het meest aannemelijk lijkt mij dat het grote verhaal gestuurd word.

KutFilosoof | 22-04-19 | 22:55 | 3

Inderdaad, heel vreemd.
Moslims noem je ook geen friday worshippers.

letopuwzaak | 22-04-19 | 23:03

"Easter worshippen", dat is eigenlijk best wel provocerend. Dan vraag je er wel een beetje om.

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 23:03

Jammer dat we zo'n klein landje zijn, waar zo weinig mensen wonen die verstand hebben van het buitenland. Beatrice de Graaf en Rob de Wijk, daar moeten we het mee doen. Maar gelukkig weten zij wel heel veel, en zijn zij ook heel integer.

obominotie | 22-04-19 | 22:54
-weggejorist-
BoerinFrance | 22-04-19 | 22:52 | 1

Waarom die gore foto's? Op die muur zitten allemaal stukjes mens. Is nogal probleem na zelfmoordaanslagen: "human body projectiles" die in omstanders terechtkomen. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

Vula | 22-04-19 | 22:50 | 2

Waarom geen gore foto's? We wonen toch niet is struisvogelland?

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:52

Dit artikel mag verplicht gesteld worden voor eerste hulp posten en ziekenhuizen.

koolteer | 22-04-19 | 23:02

De Witte Onderbroek wordt weer behoorlijk volgescheten.
"En nu maar hopen dat de rabiaatrechtse falangisten van vilein volksgoed ook worden gemonitord."
"... en als Rutte als coalitie en oppositie niet een daadkrachtige stem laten horen , tesamen met hun gelieerde organisaties, zal een FvD hier zeker garen bij spinnen."
"Op teletekst lees ik dat het toch moslims zijn. Zodat een site als DDS al helemaal ontploft van moslimhaat."
"De kans dat je wordt overreden onderweg naar de kerk is nog altijd vele malen groter."
"Het is zeer triest want het werkt weer rechts Nederland in het zadel."

Schoorsteenveger | 22-04-19 | 22:46 | 1

Als het nog even zo doorgaat, krijgt links vanzelf een hekel aan moslim-extremisten, omdat ze rechts zo in de kaart spelen.

obominotie | 22-04-19 | 22:56

Het kan niet anders , of er moet een wereldwijde regie zijn . Bekende Twitteraars sturen gelijktijdig een Tweet n.a.v de aanslagen in Sri Lanka. Allemaal gebruiken ze een woord voor christenen die niet eerder op Twitter zijn gebruikt. Toeval ? Oordeel zelf : reason.com/2019/04/22/conservative-tw...

ja,diedus! | 22-04-19 | 22:46 | 12

Wel gecoördineerd, niet getimed. Deze mensen (hun ghost writers) kopiëren het vigerende policor lingo razendsnel van elkaar. "Easter worshippers" werd ook al gebezigd bij de notre dame brand meende ik.

Gen. Maximus | 22-04-19 | 23:24

@peterdh | 22-04-19 | 23:11: het was maar een hersenspinsel. Aan de andere kant dacht links ook dat het eindeloos toelaten van migranten en hun in de watten leggen ten koste van de eigen bevolking ook geen kwaad kon in de peilingen. Hun ideeen en beweegredenen hoeven niet altijd te kloppen met de realiteit. En veel moslims in de zandbak weten niet eens wat pasen is

Olleke | 22-04-19 | 23:33

@Olleke | 22-04-19 | 23:03:

Jij denkt dat die sympathisanten de Twitter van Obama en Hillary volgen? Dat ze überhaupt iets op Twitter doen? Die krijgen dit nieuws gewoon te horen van de imam. Of andere 'broeders'

Montu | 23-04-19 | 08:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Misschien moet Geenstijl dan maar een wake organiseren ipv alleen maar verongelijkt roeptoeteren.

Hadena | 22-04-19 | 22:44 | 3

Oh ja, een wake...
Met regelmaat terugkerend evenement?

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:51

Waarom? 't is toch wat er gebeurt, cq gaat gebeuren. De volgorde:

- Moslims ontploffen in een kerk.
- Volgens de hele deugmaatschappij en zijn moeder heeft iedereen het gedaan, behalve de moslims.
- Ontkennen, verzwijgen, wegkijken tot het niet meer kan.
- Geschokt zijn dat het toch moslimextremisten waren. Wat bij realisten al lang bekend was.
- Fulmineren tegen rechts.
- Een wake organiseren en daar dan meteen even een anti-rechts sausje overheen gooien en ook niet schromen om dat dan te framen in een anti-neonazi kadertje. Om vervolgens met droge ogen te gaan beweren dat "we het echt alleen doen om stil te staan bij de slachtoffers van die verschrikkelijke aanslag, door verwarde mensen die niets met de islam te maken hebben"

peterdh | 22-04-19 | 22:52

Laten we gaan schreeuwen over het misbruik in de katholieke wereld, leidt de aandacht af. Of over Thierry met zijn uil. Freek de Jonge kom er maar in.

K. Westergaard | 22-04-19 | 22:42

Zijn hier ook mensen die na een aanslag compleet overstuur zijn. Let op.. overstuur van reaguursels ... niet van de aanslag. Je moet afwachten.. de feiten.etc. Supergrappig om te lezen.

RickTheDick | 22-04-19 | 22:41

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:04:
Er is een linkje en ik hoor een man die een truckje uithaalt.
Ik trap daar niet in een ander misschien wel.

botbot | 22-04-19 | 23:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Er bestaat op deze aarde geen enkel land waar moslims andere religies vriendelijk bejegenen. Zie de koran, de geschiedenis, en het heden.

fouteboel | 22-04-19 | 22:37 | 1

Komt omdat in dat boekje staat dat; superieur aan....

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:43

Ach ja, gisteren ook met iemand over gehad, het ging al snel richting de actuele stand van voetbal.

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:35

Waarom doen ze niet een keer zo'n turbo-deugavond bij Pauw..?

Beatrice, Peter R., Leo Lucassen en voor het 'kunstzinnige' Claudia de Breij en Freek de Jonge.

Benieuwd hoe het publiek zich dan houdt.

Padjepejer | 22-04-19 | 22:32 | 4

En dan mag Jeroen Wollaars samen met Sjorsina het land in voor de interviews bij de gewone man.

Balletje Mayo | 22-04-19 | 22:40

@Balletje Mayo | 22-04-19 | 22:40: SJorsina heeft al een zolderkamertje vol.

Mr_Pikibelly | 22-04-19 | 22:45

Ik zou nog steeds niet kijken. Maar hoop voor jullie dat C. Ostendorf dan ook een rolletje krijgt.

Shareholder II | 23-04-19 | 00:50
▼ 1 antwoord verborgen

Die moslimterroristen zullen een torenhoge straf krijgen in Siri Lanka. Dat moet haast wel , want als je in Nederland al 4 jaar aan je broek krijgt als je een brandje sticht op een grasveldje bij een moskee dan ben je in het buitenland zeker aan de beurt.

ja,diedus! | 22-04-19 | 22:30 | 2

Als deze idioten schuldig bevonden worden, gaat er een strop om de kop. Kunnen weer allerlei instanties moord en brand schreeuwen over mensenrechten.. De rechten van ons burgers zijn ondergeschikt.

Ommezwaai | 22-04-19 | 22:41

Sri Lanka heeft onlangs aangekondigd de doodstraf dit jaar weer te zullen gaan uitvoeren. De mogelijkheid dat de daders van deze aanslagen dus de juiste straf zullen krijgen, is aanwezig.

EUrofoob | 22-04-19 | 22:54

Die eigenaar van Jack & Jones en zijn vrouw die drie van hun vier kinderen zijn kwijtgeraakt: wat een nachtmerrie. Daar krijg je je gedachten gewoon niet omheen.

MickeyGouda | 22-04-19 | 22:30 | 6

@MickeyGouda | 22-04-19 | 22:41:
Het is gewoon verschrikkelijk. Vreselijk is ook dat er nog duizenden onschuldige mensen gaan volgen.

Patje2011 | 22-04-19 | 22:51

@Patje2011 | 22-04-19 | 22:32: Je ´kent´ deze familie. B.v. van de bekende kledingmerken die wij ook dragen. Krijg je ook nog foto´s bij met prettige gezichten van bescheiden gebleven mensen die goede dingen deden met hun geld. Daar bleven mijn gedachten ook op hangen. Maar ieder mens telt...…!

CalamityJane | 23-04-19 | 09:08
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
King of the Oneliner | 22-04-19 | 22:29 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het lijkt mij nu wel duidelijk dat een terreur-doctrine zich vermomd heeft als religie. Hier kunnen we van links tot rechts open en eerlijk over zijn, dus ook het NOS. Meer onschuldig bloedvergieten is onwenselijk, dus vanaf heden gaat deze haat-club met al zijn vertakkingen op de ‘verboden lijst’, Wereldwijd.

Niet mee eens? >>> onderdeel v.h. probleem.

Veluwse-Eikel | 22-04-19 | 22:29 | 4

Welke religie bedoelt u dan..?

Veluwse-Eikel | 22-04-19 | 22:56

Alle religies streven ‘vrede’ na, welke religie bedoelt u?

Veluwse-Eikel | 22-04-19 | 22:57
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de 300 christenen die zijn gedood door de aanslag worden geen vlaggen halfstok gehangen of kerken bezocht door politici.

Daar moet je moslim voor zijn. Kennelijk is een moslim meer waard voor de media en politiek dan een dode christen.

Al jaren vinden in verschillende landen christenvervolgingen plaats. Maar ook daar hebben de media en politiek geen interesse voor.

Kaskensj | 22-04-19 | 22:28 | 5

@de honden blaffen... | 22-04-19 | 22:33: oh ja, hoe is het daarmee?

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:36

Alles wat geen booslim is onbelangrijk. Met welke reden dan vraag ik me af? Waarom?

Mr_Pikibelly | 22-04-19 | 22:39

Om het even uit te leggen, hier heeft de politiek de christenen in haar greep maar de moslims hebben ze geen vat op dus daar proberen ze de harten van te veroveren. Maar op die manier werkt deze strijd niet, de manier waarop het christendom is veranderd in het brave jongetje van de klas is niet de manier om moslim harten te veranderen.

Gijsbert | 22-04-19 | 22:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ergste staaltje in deze zaak was toch wel de correspondente, die op Radio1 de theorie poneerde dat het zeer goed mogelijk was, dat Boeddhisten de daders waren.

de honden blaffen... | 22-04-19 | 22:26 | 4

@ja,diedus! | 22-04-19 | 22:34: Ik kan BNR ook amper aanhoren. Dagelijks zelfingenomen hun gekleurde mening propageren op de kosten van staatscentjes.

KutFilosoof | 22-04-19 | 22:57

Haha, ja ik las van Lucas Waagmeester, de Erdogan-woordvoerder voor de NOS, dat zij een expert is in de buitengewoon complexe situatie ter plaatse, en we haar dus moeten vertrouwen. (Waarmee hij natuurlijk alleen maar wilde zeggen dat we hem moeten vertrouwen als het om duiding van de buitengewoon complexe situatie in Turkije gaat.)

obominotie | 22-04-19 | 23:01

Bnr is nog linkser dan Rutte, snotneus en robot.

Pislinq | 22-04-19 | 23:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hebben met die ideale schoonzoon Jeroen Wollaars wel de perfecte opvolger voor Twan Huys in huis gehaald. Wat een kwal is dat zeg.

VanBukkem | 22-04-19 | 22:25

Vindt het ook wel raar dat moslims wereldwijd niet eens tegen dit geweld iets doen of uiten !

Calihero | 22-04-19 | 22:25 | 4

Jawel , die staan in de straten te juichen.

ja,diedus! | 22-04-19 | 22:34

Als jij voor ajax bent en feyenoord wint dan sta je toch ook niet voor feyenoord te juichen?

Hangtietsmurfin | 22-04-19 | 22:41

Ik heb ergens gelezen dat ze wel bidden voor de slachtoffer maar het niet nodig achten om zich openlijk uit te spreken tegen moslim terrorisme. Dat zou hetzelfde zijn om als Groenlinkser te roepen dat windmolens en zonnepanelen slecht zijn voor het milieu.

Balletje Mayo | 22-04-19 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie aan alles, van de paus, EU, VN, de googles en de facebooks dat de islam moet beschermd en bevorderd worden. Wereldwijd. De islamisering moet voortgezet worden. Alleen wat zit hierachter? Waarom? Wat is het doel hiervan?

dr.Kwakzalver | 22-04-19 | 22:22 | 6

www.geenstijl.nl/5147298/live-sri-lan...
De meeste van deze 200 parlementsleden zullen inmiddels wel de pijp aan Maarten gegeven hebben... Je zou ze postuum nog even rechtop herbegraven.

Ommezwaai | 22-04-19 | 22:35

Poetin, Trump en de Chinezen doen niet moeilijk over het klimaat of een scheurtje in een Groningse muur. Zelfs de VS produceert nu ook al meer olie dan het nodig heeft.

wilderst | 22-04-19 | 23:24
▼ 3 antwoorden verborgen

We kunnen hier allemaal wel stoer doen over NOS, Obama en Hillary, maar het briefje van de Utrechtse cokeman is nog steeds niet hardop voorgelezen.

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 22:20 | 1

Inderdaad, gevalletje onder de pet?

Road to serfdom | 22-04-19 | 22:32

Het Vredesplein ligt voor de Essalaammoskee in de deelgemeente Feijenoord- Rotterdam. Essalaam is Arabisch voor vrede. Wedden dat moslims kaarsjes gaan branden? Aboutaleb is natuurlijk ook aanwezig! Toch?

demaup | 22-04-19 | 22:19 | 1

Het zou zo mooi zijn, frivole bier-moslims die uit protest een paar salafistische of wahabistische haatmoskeeën kompleet slopen.

obominotie | 22-04-19 | 23:05

Schijnbaar kunnen wij niks doen om het geweld te stoppen, de moslims stellen ook geen eisen, wat moet je dan? Ik neem aan de extremisten uitmoorden of gooit dat nog meer olie op het vuur?

Patje2011 | 22-04-19 | 22:19 | 5

Een derde optie is jizya, i.e. belasting betalen. Wat we nu in feite al doen dus.

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 22:29

@LiniaalRectaal | 22-04-19 | 22:29: Nee hoor. Die optie is slechts tijdelijk, totdat alle non-betalers afgeslacht of bekeerd zijn. Uiteindelijk mogen er alleen moslims over blijven.

ZeurDakker | 22-04-19 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou Trouw is toch wel een beetje realistisch. Hieronder een citaat uit Trouw van een tijd geleden:

"Bij sommige westerlingen zal het geweld van moslims verbazing wekken, omdat zij in de veronderstelling leven dat islamitische samenlevingen harmonieus en vredelievend zijn. Maar dat valt in de praktijk nogal eens tegen".

yeps | 22-04-19 | 22:18 | 1

Hebben ze het er op de redactie over gehad? Het lijkt mij dat daar de enige westerlingen nog kunnen zitten die zo wereldvreemd zijn.

Frau Merkel | 22-04-19 | 22:25

Heeft de deugbrigade al excuses aangeboden aan de boeddhisten voor alle valse beschuldigen rond Sri Lanka? Of heeft de katvanger voor de islam maar te bukken?

Heeft de deugbrigade hun medeleven al aan christenen betuigd, of alleen nog aan het verzinsel paasaanbidders?

Vanuit een politiek correcte pseudo werkelijkheid kan je nooit een deuk in een pakje boter slaan in de werkelijkheid die daders en slachtoffers moeten delen.

Feynman | 22-04-19 | 22:17 | 1

Ik denk eerder dat ze excuses moeten maken aan de moslimhelden die zichzelf barmhartig voor de goede zaak opblazen, en dat hun familie te horen krijgen dat het boeddhisten waren. Dat is kwetsend.

ZeurDakker | 22-04-19 | 22:23

Hoe kan het dat de overheid niets deed vraagt nieuwsuur. Als je dezelfde struisvogel politiek bedrijft als NPO dan is dit goed te begrijpen.

sprietatoom | 22-04-19 | 22:16 | 1

Ze hebben het onderschat. De minister van gezondheid zei toch netjes sorry?

Dr. Blechtrummel | 22-04-19 | 23:23

Moslims zijn altijd slachtoffer. Die Burka passen ze ze als gegoten.

azijnseikerT | 22-04-19 | 22:16

Ziek eigenlijk. Een staatsomroep die de realiteit niet durft te duiden. NPO (en vliendje Jeloen Pau) dus niet veel beter als de NoordKoreaanse NKO.

suscrofa | 22-04-19 | 22:15 | 1

Want PrittStift, die in onze ogen gestoorde jihadi's weten dondersgoed wat ze doen en ze doen hun duivelse plan met maniakale precisie. De softe weekdieren van de gevestigde journalistiek die zich baden in geld, luxe en halfzachte lieve praatjes, dat zijn de sick fucks in dit land. Ze masseren de hoofden van al die tvverslaafden en voegen grijze staar toe aan hun ogen.

suscrofa | 22-04-19 | 22:33

Kennen jullie dat spel dan niet? Demonstreren voor een dode Nieuw-Zeelandse moslim is nou eenmaal veel meer waard in deugpunten dan voor een dode Sri Lankaanse christen (of een buitenlandse toerist). Iets van 8 punten tegen 2.

Hadena | 22-04-19 | 22:15 | 1

Omdat het RAS van de dader zeer veel uitmaakt.

HogeNood | 22-04-19 | 23:13

Weten ze wel dat Sri Lanka ooit in Nederlandse handen was. Kun je toch mooi een kolonialistisch frame aan ophangen. Maar ja, weten die havisten van de NPO veel.

medusa324 | 22-04-19 | 22:14 | 5

@medusa324 | 22-04-19 | 22:30:

Is er nog wat over van die Amsterdamse branie dan..? Jullie hebben dat ultralinkse bestuur wel redelijk timide geaccepteerd.

Padjepejer | 22-04-19 | 22:35

@Padjepejer | 22-04-19 | 22:35: Toen die Groot Wassink nog in de luiers lag, heette het hier al Kremlin aan de Amstel. Ze zoeken het maar uit in de Stopera.

medusa324 | 22-04-19 | 22:42

@padjepejer:
"Is er nog wat over van die Amsterdamse branie dan..? Jullie hebben dat ultralinkse bestuur wel redelijk timide geaccepteerd."

Dat komt omdat de échte Amsterdammers al lang niet meer in Amsterdam wonen. Ze zijn 'omgevolkt' met provinciale import, Surinaamse import, Antilliaanse uitvreters omringd door een continu aanwezige wietwolk, halfzachte baardhipsters met knotjes, GroenLinks-duujjjzaamheidsmeisjes met bakfietsen en moslims. Heel. Veel. Moslims.

Amsterdammers wonen tegenwoordig in Zaanstad, Purmerend en Almere.

Peter Emile | 22-04-19 | 23:33
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
klimgek | 22-04-19 | 22:13 | 1

Was het nou gisteren dat de NPO kwam met een reportage over een brand vorig jaar in een volslagen onbekende kerkje in een of ander gat in Brabant en dat dit toch heel erg overeen kwam met de brand in de Notre Dame?? Wat een farce. In het weekend dat Tiger Woods in Augusta een paar birdies sloeg, sloeg ik er op mijn eigen baan hier in NL ook 2. Kippenvel, komt allemaal erg dichtbij zo. Ik kan mij helemaal voorstellen wat Tiger meegemaakt heeft

BASinnic | 22-04-19 | 22:11 | 1

:-) Leuk dat je ook golft net als ik en wilderst. (en Trump en zijn golfmaat Tiger)

keestelpro | 22-04-19 | 22:52

Beatrice de Graaf? Nou dan weet je wel welke kant de duiding opgaat.

Titaantje | 22-04-19 | 22:11 | 5

Jouw kant uit?

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 22:20

Ze lijkt wel wat te kunnen. Ik blijf maar even voorzichtig, Obama en Arafat kregen ook een Nobelprijs en Mandela zou een held zijn. Jammer dat ze het Oude Testament niet wat meer leest. Daar wisten ze wel raad met haatbaarden.

Frau Merkel | 22-04-19 | 22:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Hun nieuws is de waarheid, de rest is fakenews. Dat duidt zo lekker makkelijk, hoef je niet na te denken. Kun je daarna lekker boer zoekt vrouw gaan kijken en DWDD. Heerlijk dat npo. Warme deken.

Montu | 22-04-19 | 22:10 | 1

Hmm lekker....

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:45

Maar goed, hoe stoppen we dat moslimgeweld?

Patje2011 | 22-04-19 | 22:09 | 11

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:56:

Hoewel ik het sentiment snap, defaitisme is nooit de oplossing. Ook al is het verzet misschien niet voldoende, dan kan u later zeggen dat u in ieder geval iets heeft gedaan.

Padjepejer | 22-04-19 | 23:03

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:56:
Zijn er niet voor elk probleem meerdere oplossingen?

Patje2011 | 22-04-19 | 23:15

@Frau Merkel | 22-04-19 | 22:38: dat kan niet waar zijn, geweld werkt namelijk niet. Kopjes thee wel.

J-van-de-Bontekoe | 23-04-19 | 07:07
▼ 8 antwoorden verborgen

De NPO is totaal overbodig als nieuwszender.

ja,diedus! | 22-04-19 | 22:09 | 2

Er is nog een over RT wel betrouwbaar

automaat | 22-04-19 | 22:17

Waarom zou je eerlijk zijn als je inkomen ervan afhangt.

HogeNood | 22-04-19 | 23:21

Het is 9-1 volgens hen die het statistisch weten. De reacties, duiding en bewoording verdiend een nationaal debat. Maar wie moet dat leiden. Alle debatleiders/talkshows zijn onderhavig aan hun politieke en/of religieuze kleur.

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 22:09

Moslim extremisten? Nazi extrimisten of gewoon nazi's en moslims?

funkyd | 22-04-19 | 22:09

En het overgrote deel van Nederland kijkt er naar en slikt het als zoete koek.

eentweehuppekee | 22-04-19 | 22:09

We weten niks over de daders, dezelfde groepering zou ook boeddhabeelden hebben vernietigd, we kunnen het bijna niet geloven dat deze groep de aanslag heeft gepleegd zonder hulp uit het buitenland.

Patje2011 | 22-04-19 | 22:09 | 2

Is dat moeilijk, vestjes en horloges lijkt me.

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 22:11

@Einde van de Domheid | 22-04-19 | 22:11:
Het lijkt mij inderdaad ook niet zo moeilijk al kunnen ze natuurlijk wel gesteund zijn vanuit het buitenland.

Patje2011 | 22-04-19 | 22:17
-weggejorist-
Padjepejer | 22-04-19 | 22:09 | 2

Wat me echt zorgen baart, is de spontane zelfverloochening door
de mensen die onze cultuur zouden moeten “dragen”. Ik begrijp werkelijk niet hoe die sfeer van zelfhaat en structurele ontkenning van moslimgweld voet aan de grond heeft kunnen krijgen. Kan iemand daar eens een goede analyse van maken? Ik meen een rationeel mens te zijn, maar ik ben het spoor bijster. Ik snap onze msm niet meer.

Janneus | 22-04-19 | 22:09 | 1

Wiens brood men eet diens woord men spreekt. Follow the money.

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 22:24

NPO? Al jaren niet meer iets van bekeken of beluisterd. Zouden meer mensen moeten doen.

spekpater | 22-04-19 | 22:06 | 1

Eens. Verdomd dure propaganda van ongekend slechte kwaliteit.

Bakschuif | 22-04-19 | 22:23

Mohammed en Jezus hebben dit niet gewild noch bedoeld.

ProAsfalt | 22-04-19 | 22:05 | 4

Mohammed en je zus. Leuk stel.

keestelpro | 22-04-19 | 22:11

Mohammed heeft dit zeker wel gewild. Zijn instructies over wat je met niet gelovigen moet doen, zijn glashelder.

ZeurDakker | 22-04-19 | 22:16

@Janneus | 22-04-19 | 22:10: Als ze nog de Kruistochten erbij halen, dan leven ze nog in de middeleeuwen. Wij leven nu in 2019,en niet meer in 1119.,maar het Geloof kan soms ook als een tijdmachine fungeren.

Jan Onbewoond | 22-04-19 | 23:31
▼ 1 antwoord verborgen

Je bent ook wel een ongelooflijke faler als je je gaat druk maken om het slecht afstralen op bepaalde bevolkingsgroepen. Het neigt naar sociopathie.

Deflatiemonster | 22-04-19 | 22:05

Die Beatrice is dus zelf christen en zou als terrorisme expert én gelovige als geen ander moeten inzien dat de bijbelse antichrist perfect past op de Madhi van de islam. Maar de oogkleppen op haar hoofd zijn groter dan die van een paard op Prinsjesdag.

djtdlg | 22-04-19 | 22:05

Ik hoop dat die Beatrice zich een beetje voorbereid heeft. Vorige keer kwam ze nauwelijks tot twee coherente zinnen, terwijl coherente zinnen maken zo'n beetje je core-business zou moeten zijn als 'expert' die steevast op TV uitgenodigd wordt

BASinnic | 22-04-19 | 22:05

Hebben intelligente mensen de NOS nodig om het nieuws te duiden? Dacht het niet.

devil13 | 22-04-19 | 22:04 | 2

Klopt als een bus!

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:46

Ja maar nog intelligentere mensen moeten dan weer naar het NOS journaal kijken en luisteren om de zaak in de gaten te houden. Om te constateren dat daar een loopje wordt genomen met feiten. Eigenlijk hebben we daar een peperduur Commissariaat Voor De Media voor. Maar die doen het niet. Dus hebben we GeenStijl. Godzijdank.

keestelpro | 22-04-19 | 22:50

Dat deze mannen moslim waren, was gewoon toeval en was verder niet van invloed. Het lijkt mij evident dat de islam hier niets mee te maken heeft, dit zijn gewoon uitzonderingen, waarschijnlijk mannen die niet voldoende naar de moskee kwamen en teveel beinvloed zijn door de wersterse maatschappij, en daarom verward deze daad pleegden. Dat heeft met het moslim zijn uiteraard niets te maken.

ZeurDakker | 22-04-19 | 22:04 | 2

Zo. U snapt het helemaal. Morgen maar aanschuiven als deskundige bij een praatprogramma.

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:48

@ZeurDakker, sterker nog, ze waren ook nog eens allemaal 'man'. Ook dat was puur toeval. Suggereren dat dat iets met mannen te maken heeft straalt slecht of op mannen.

marcoplarco | 23-04-19 | 08:05

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er überhaupt nog mensen kijken naar Pauw/ Jinek/Nieuwsuur. Gekleurd, onderling inwisselbaar en achter de feiten aanlopend. Oh ja, en overbetaald natuurlijk. Want de Balkenendenorm, die geldt natuurlijk niet voor tv talent. Zum kotzen...

Publius | 22-04-19 | 22:04

Kut NPO!

wilderst | 22-04-19 | 22:03 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien, maar heel misschien zouden het zomaar moslims kunnen zijn... Heel de wereld weet het wel, behalve de NOS.

Ommezwaai | 22-04-19 | 22:02

Hoe ver van mijn bed show dicht bij mijn bed show werd.
Sowieso vooral R.I.P. voor de Nederlandse slachtoffers.
Toch nog een laatste stukje koloniaal racisme dat er niet uitgeslopen is: altijd het aantal Nederlanders vermelden. Alsof het dan erger is voor ons EU/wereldburgers.

keestelpro | 22-04-19 | 22:01 | 6

@Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 22:47:
Vooral RIP aan de niet-Nederlandse slachtoffers.
Zij waren onschuldig. Zij hebben niet op VVD kunnen stemmen.

keestelpro | 22-04-19 | 22:57

@keestelpro | 22-04-19 | 22:57:
Zijn wij ook onschuldig omdat we niet op Orban stemmen bij de aanstaande "democratische" verkiezingen? En de Britten die de EU verlaten mogen ook stemmen? Dafuq? Mogen zij wel iets over grenzen dicht zeggen? Noord Ierland Zuid Ierland klucht....

Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 23:02
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken