Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV: Wilders & Öztürk over doodsbedreigingen

Schuld van GeenStijl Grapperhaus

Dingetje van dinsdag. Maar we waren gisteravond uitzinnig buikschuiven in een bierhal wegens 11 jonge jongens die in Turijn een Oude Dame in de fik staken. Daarom nu Dé Knallende Kamervraag van Geert Wilders⬇aan Ferd Grapperhaus inzake de Pakistaanse doodsbedreigingen (200+) aan het adres van de PVV-leider. En waarom daar NIETS aan gedaan wordt door Het OM. Terechte kamervraag uiteraard. Plemp een kogel voor Pechtold, of een fotosoepie van Sylvana op sociaalmedia, en de pliesie staat binnen 24 uur op de deur van je IP-adres te bonzen. Maar omdat het islamitisch dreigtuig een Pakistaans IP heeft, flikkert Het OM Wilders' aangiften in het cilindrisch archief. En dat stinkt. GeenStijlTV-verslaggever Tom Staal ving - een  inmiddels weer gekalmeerde - Wilders op na zijn knallende kamervraag⬇ in een wandelgang, en liep ook nog collaborateur Öztürk tegen het Erdogan-lijf.

Reaguursels

Inloggen

Die Geert Wilders zou na zoveel jaar nu toch wel eens een ander baantje wensen lijkt mij? Keer op keer tegen een muur oplopen lijkt mij geen leuke job.

mozaard | 18-04-19 | 00:37

Tot twee keer toe grijpt graaf denkula de microfoon van onze Tom.

Aangifte doen van deze ongewenste intimiteit,het geeft al aan in deze situatie hoe deze denkert denkt te denken.

Wel goed dat Tom zo rustig en professioneel blijft.

Coolcalmcollected | 17-04-19 | 23:02

Het uitspreken van mohammedaanse teksten is relatief kort gezien de lange duur van bedreigingen.....

Elder of Z. | 17-04-19 | 21:35

Weet je wat ook een uur in de wind stinkt? Dat de *mening* van Wilders over wat de grens van vrije meningsuiting zou *moeten* zijn (slechts bedreiging met / oproepen tot geweld is ontoelaatbaar, al het overige is toegestaan; kortom het model van de VS) door interviewer Staal wordt voorgehouden als ware het de feitelijke werkelijkheid.

Een journalist een *mening* op zo'n manier als *feit* opdringt aan de persoon die hij 'interviewt' is af.

Een journalist die kennelijk echt niet weet wat de grenzen aan vrije meningsuiting in dit land zijn - terwijl hij toch ook bekend zou moeten zijn met bijvoorbeeld de veroordelingen van opdrachtgever GS voor uitingen die op geen enkele wijze opriepen tot geweld - is dubbel af.

OverdaanDerOnderheid | 17-04-19 | 20:45

Nederland handhaaft niet. Om te beginnen kun je alle Nederland in-, door-, en uitreizende Pakistanen stoppen, de ambassadeur op het matje roepen. En verzamelen wat je via internet kan vinden, afbeeldingen, profielen en die persona non grata verklaren, complete families desnoods. uiteindelijk komt er vanzelf iets uit. Pakistan gaat vanzelf reageren. Maar "doe iets".

vlotterik | 17-04-19 | 19:48

Denk/Ozturk zal nooit concreet worden.
Je kunt het toch afkeuren dat Wilders vanuit Pakistan bedreigd wordt?
Doet hij niet.

kloopindeslootjijook | 17-04-19 | 19:26 | 1
-weggejorist-
PieterNBA2K | 18-04-19 | 00:29

Ze zijn zo goed, zo consciëntieus, kortom zo precies, ACHTERAF wanneer de ellende is gedaan.
Rust in Vrede Pim Fortuyn en mag het bloed aan de handen der schuldigen hun levenlang blijven etteren.
De Commissie Feitenonderzoek Veiligheid en Beveiliging Pim Fortuyn heeft in opdracht van de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie ruim een half jaar onderzoek gedaan naar de gang van zaken met betrekking tot de veiligheidssituatie van Pim Fortuyn voorafgaande aan de aanslag van 6 mei 2002 en de verantwoordelijkheid van overheidsinstanties voor zijn veiligheid en beveiliging. De door voornoemde ministers aan de commissie verstrekte opdracht zou niet in deze tijdsspanne zijn afgerond zonder de medewerking van de onder de ministers ressorterende diensten en de betrokken politiekorpsen. Voorts dankt de commissie allen die bereid waren op soms zeer korte termijn tijd vrij te maken voor een gesprek en daarnaast alle mogelijke andere vormen van medewerking te verlenen aan het onderzoek.De sfeer waarin de gesprekken hebben plaatsgevonden,heeft de commissie als constructief ervaren, Zum Kotsen!
Sterkte Heer Wilders en mag U behoed worden en door geluk beschermd, want het linksche OM vertrouw ik voor geen cent.

Theo-Pim-Riv | 17-04-19 | 19:25

Nu OT: Wilders ziet er heel slecht uit en die (lijken wel) blaren in zijn gezicht? Fleur en Martin letten jullie een beetje op?

meerkat | 17-04-19 | 18:54

Wilders komt er altijd beter uit als hij rustig en overwogen praat , de meester debatter kan zo veel meer stemmen hebben als hij de toon anders doet en het liedje gewoon hetzelfde houd

Baron de laclou | 17-04-19 | 16:32 | 1

Als PVV stemmer ben ik het helemaal met je eens . De inhoud kan hetzelfde zijn maar de manier waarop je iets brengt is te belangrijk om liggen te laten .

ghetto-is-back | 17-04-19 | 18:00

Het bloed van een mogelijk toekomstige aanslag op de heer Wilders kleeft nu al aan de handen van deze idioot pias Grapperhaus die hier op slinkse wijze in het antwoord het aan de politie eenheid Bedreigde politici overlaat om al dan niet bureaucratisch melding te doen aan het OM om dan pas actie te laten ondernemen. Hij tekent door deze afwachtende houding het doodsvonnis van de heer Wilders. Ben geen fan van Wilders, maar een kamerlid moet pro actief door het OM worden beschermd voor zeer gevaarlijke Pakistani die wel degelijk op een dag de daad bij het woord kunnen voegen. De te ondernemen actie richting Pakistan is eenvoudig: IP achterhalen en monitoren deze potentiële moordenaars.

Grapperhaus is geen knip voor de neus waard en door dit handelen zou hij nooit minister mogen zijn, wat mij betreft niet geschikt. Hij verbergt zich achter bureaucratisch handelen en trekt daarmee zijn handen af van een mogelijke aanslag op een kamerlid.

God verhoede het dat Wilders iets overkomt. Vooral voor deze pias Grapperhaus.

Jan, Leiden | 17-04-19 | 16:31 | 1

Nou gelukkig maar dat u vermeldt geen aanhanger te zijn van dhr. Wilders want men zou toch wat gaan denken, foei Jan dat hadden we niet van je verwacht! Jij bent niet meer van ons clubje. En niemand vraagt zich af of heel misschien die Pakie's vanuit GB opereren, miljoenen leven daar en nog steeds EU dus.... geen hersenkraker lijkt mij.

meerkat | 17-04-19 | 18:48

Ik begrijp het OM wél, en ze hebben gelijk. Wilders krijgt bakken vol met bedreigingen, als ze AL die bedreigingen moeten gaan uitzoeken, is het budget voor het hele OM voor heel NL in één keer op.

Dat is praktisch gewoon niet uitvoerbaar. Daarbij; zelfs al kom je er achter dat een bepaald stuk stront bv. in syrië woont, je krijgt hem/haar niet hier voor de rechter. Het zou zinloos stukslaan van OM budget zijn op niets.

Dat budget kunnen ze dan beter besteden aan de wél reëele dreigingen, en een directe permanente beveiliging van Wilders. Wat ze ook doen.

En Wilders zelf zou wellicht iets kunnen matigen in z'n taalgebruik. De boodschap mag ie verkondigen (ben het er zelfs grotendeels mee eens), maar door de wijze waarop hij het doet, máákt hij de bedreigingen.

Het is als in het vak hardcore Feyenoord "supporters" heel hard Ajax gaan staan roepen en dan als iemand wat wil, eisen dat de politie je beveiligd.

ZeurDakker | 17-04-19 | 15:27 | 8

@ZeurDakker | 17-04-19 | 16:28: Aha u wil heel Nederland, ons Nederland, volplempen met beveiliging? Dat is niet ons Nederland makker. Het enige wat er toe doet is, zoals de PVV en FVD voor pleiten is: Handhaaf de wetten eens!! Oh nog even: U loopt met uw gezin (?) heerlijk te wandelen en de een of andere (verwarde) man begint op u of uw vrouw of erger uw kinderen in te steken. Denk daar maar eens over na!

meerkat | 17-04-19 | 18:38

@ZeurDakker | 17-04-19 | 16:28: dat neem je aan. Aannames zijn niet goed genoeg in de grote mensenwereld. Je laat hiermee wel je niveau zien. Dankjewel.

BrokenTipi | 17-04-19 | 18:51
-weggejorist-
ZeurDakker | 17-04-19 | 21:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Een aap met een colbertje uit de tweedehands blijft nog steeds een aap.

Es-O-Es | 17-04-19 | 15:25

"Mede euh door een aantal euh MEDIUM"......
Aldus Uzturk.
Het ontbreekt er nog maar aan dat hij zonnepitjes uit zit te tuffen en Tom Staal nog even een "iek weet waar je huis woont!" toewenst.

GebaoreEnGetaoge | 17-04-19 | 14:58

Een aantal vragen: hoeveel visumaanvragen voor NL komen per jaar uit landen waar Geert Wilders in het openbaar gehaat en bedreigd wordt? Waarom niet voor die landen een extra enqueteformulier toevoegen, waaruit snel blijkt of de visumaanvrager een potentiële bedreiging voor Geert Wilders vormt? Dat inlegvelletje bij de visumaanvraag maakt meteen duidelijk dat de Nederlandse autoriteiten veel waarde hechten aan de veiligheid van Nederlandse burgers.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-04-19 | 14:22

Je wordt pas bedreigd als je tegenover iemand staat die op welke manier dan ook laat zien dat ie sterker is dan jij en wil dat jij iets wel/niet doet. Online is het allemaal sneu. Ik kan hier online wel zeggen dat ik nu Corry Konings een dartpijl in haar anus ga gooien maar de kans dat ik dat ga doen is niet groot.

Leptob | 17-04-19 | 14:16 | 1

Ik begrijp dat jij in bv het liefelijke Drenthe woond en nauwelijks van de zolder af komt. Zal ik je introduceren in de wereld van deze mensen. Zo vol intense haat jegens ons heb je nog nooit meegemaakt. Bloed doorlopen ogen van het schelden met woorden die jij niet durft te herhalen. Die gaan over je moeder/neuken/je familie /je kinderen/dood. Ik denk dat als je dit een dagje meemaakt 5 jaar geestelijke hulp nodig hebt. Je zegt dat deze mensen alleen maar een beetje sneu zijn. Wordt wakker.

bigstone | 17-04-19 | 14:44

Overigens, dit lees ik net op de site van het AD:

"Het kabinet had niet de nationaliteit mogen intrekken van twee mannen die zich in 2013 en 2014 aansloten bij strijdgroepen in Irak en Syrië. Dat heeft de Raad van State geoordeeld."

Ik begrijp dat de Raad van State (net) niet heeft gezegd dat intrekking van het Nederlanderschap ongedaan moet worden gemaakt, maar je kunt er natuurlijk een dropje om verwedden dat dat hun advocaten wel gaat lukken. Dan mogen straks twee mannelijke IS ratten ook weer terug naar Nederland komen.

"Het kabinet kan daarmee wel gewoon Nederlanderschappen blijven intrekken, benadrukt de Raad van State wel."

Ja, leuk, alleen doet het kabinet dat dus niet of nauwelijks. In plaats van bedreigingen-uitende moslims in Pakistan kan Geert Wilders zich beter druk maken om naar Nederland terugkerende IS ratten. Die vertegenwoordigen een veel reëler en groter gevaar. En niet alleen voor Geert Wilders, I might add.

Dr_Johnson | 17-04-19 | 14:00 | 3

Tja de raad van state. De uitspraken van dat orgaan zijn steeds meer twijfelachtig. Het wordt tijd voor een onafhankelijke commissie die niet alleen de sjofele rechters maar ook de Sjaken van de raad van state hun reet scheert!

Rdock | 17-04-19 | 14:18

Raad van State: een verouderd instituut, hoofdzakelijk bestaande uit lieden die in grote villa's en paleizen wonen, met beveiliging, en zich nooit eens realiseren hoe de boze buitenwereld er echt uitziet en wat daar allemaal gebeurd.

Ze vergeten vaak de kwestie waar het echt om gaat en wat het Nederlandse volk daarvan vindt. Maar arrogantie is hen niet vreemd, helaas.
Afschaffen dus. Bespaart ook weer hoop belastinggeld voor dit soort "ere"baantjes.

outdoor | 17-04-19 | 15:49

Piet-Hein Donner ( CDA), ring a bell? Degene die zei : Als de meerderheid kiest voor de sharia dan wordt dat ingevoerd, dat heet democratie! Th. de Graaf (D66, van de gekozen burgemeester) is nu vice-voorzitter, dat doet bij mij alle alarmbellen en sirenes afgaan. Dus reken niet op dit orgaan (ik houd het netjes)

meerkat | 17-04-19 | 18:25

@Roadblock | 17-04-19 | 13:39
Het is beiden, zowel ideologie als religie en hoogstens kan je zeggen dat het een belediging voor de echte apen is.

Heiner | 17-04-19 | 13:58

Bloed eng te zien dat enkelen die hier reaguuren medeleven tonen aan een fascist genaamd Uzturk.

Gokmaar | 17-04-19 | 13:53 | 2

Nou nee hoor, dat mag dus gewoon. Niet dat ik niet begrijp dat deze meneer probeert de VVMU te beperken. Maar blijkbaar niet iedereen ziet dat.

J-van-de-Bontekoe | 17-04-19 | 14:04

Tsja, dat zit in ons Nederlanders. Concessies doen zonder iets terug te verwachten. Dat is er door linkse leraren goed ingeslagen en krijg je er niet zomaar weer uit. Het laatste stukje nationalisme zal binnenkort ook wel verdwijnen.

Dus geven we Ozturk gelijk.

Want: Weg met ons! Eigen volk laatst..! Laat die zelfhaat door je heen stromen..!

Niet mee eens? Dan ben je een vieze vuile racist.

Padjepejer | 17-04-19 | 14:11

Ossturk is helemaal geen landverrader. Zijn land is toch Turkije, en Turkije verraad hij helemaal niet.

Nuchternederland | 17-04-19 | 13:46 | 1

Hij kijkt wel 10x uit om iets negatiefs te zeggen.

kloopindeslootjijook | 17-04-19 | 19:27

@kaasfondue
Types die vanwege hun doctrine of religie dit soort gedrag vergoeilijken of zelf dit soort bedreigingen doen, kan je toch onmogelijk als mens zien. Misschien als primaat.

Heiner | 17-04-19 | 13:38

Dat is bijzonder... Ozturk van de partij van de suggestief gemonteerde filmpjes en publicaties van de namen van kamerleden met een niet-westerse achtergrond die stemmen tégen dat partijtje van hem vindt dat de media moeten nadenken over de manier waarop ze dingen opschrijven.

Mr Dixit | 17-04-19 | 13:38
-weggejorist-
Superior Bastard | 17-04-19 | 13:22 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tot iemand schrijft dat Baudet een fascist is, dan is het dE KoGeL KwAm VaN LinKs!1

SHSH | 17-04-19 | 13:21 | 2

Dat Baudet een fascist is kan je met regelmaat noteren uit de mond van Deugende Menschen. Ik verwacht niets anders van de nieuwe fascisten.
Kogels komen hier altijd van links, die kogels echter zijn niet spreekwoordelijk - maar feitelijk.

Jan Passant mk2 | 17-04-19 | 13:24

En de doodsbedreigingen zijn het echte probleem he, niet dat daar in Baudet zijn geval ook adequaat tegen wordt opgetreden, dat niet.
En verder tja, fascist, wie is het niet tegenwoordig? Ben ik ook wel eens genoemd en ga met rechte rug en opgeheven hoofd door met mijn leven.

J-van-de-Bontekoe | 17-04-19 | 14:01

.. maar goed. Ondanks de korte tijd dat de islam hier is om onze cultuur te versterken is in die kringen toch voldoende Nederlands geleerd om de strekking van het "debat" door te verklikken aan de donkerste krochten van de islam. Mogelijk in de hoop dat onze criminele vrijheid van meningsuiting vanuit de permanente duisternis van de islam aangevallen zal worden.
Ook in linkse/globalistische kringen heerst steeds grotere weerstand tegen wilddenken en wrongspeak.

Jan Passant mk2 | 17-04-19 | 13:20 | 2

Hoe was het ook alweer? Een zogenaamde 'gematigde moslim' houdt je vast, zodat zijn fundamentalistische 'broeder' je de keel kan doorsnijden?

Roadblock | 17-04-19 | 13:24

Ik word de hele tijd al bedreigt door mijn Pakistaanse huisbaas. Misschien moet ik toch de huur is gaan betalen ?

jan huppeldepup | 17-04-19 | 13:19 | 1

Huren van een Paki? Jan Schilderswijk?

HaatbaardKnipper | 17-04-19 | 13:36

NL Grapperhaus kan een beroep doen op de uitstekende relaties met Pakistan vanuit het verleden, onder het mom "voor wat, hoort wat".
In 2005 stelde oud-premier Ruud Lubbers dat de spionage-activiteiten (1976 /1977) van Khan (atoomwetenschapper) bekend waren bij de inlichtingendiensten. Op verzoek van de CIA is Khan niet vervolgd. Ergo, in 1992 kreeg Khan een visum voor Nederland.

Musset | 17-04-19 | 13:13 | 1

Daarna heeft Kahn wat Zuid-Afrikanen geronseld die een uranium verrijkingsapparaat in elkaar hebben geschroeft voor Kadhaffi, die vervolgens uit de weg is geruimd door de Fransen, nadat ze achter dat plan waren gekomen.
www.news24.com/SouthAfrica/News/SA-nu...

ChatBot | 17-04-19 | 13:41

Altijd fan geweest van GS en nog!
Maar mijn advies aan Geen Stijl zou nu zijn om alle Nederlandse politieke zaken qua teksten ietsje wat minder in cabareteske sfeer te etaleren.

Problemen over: immigratie, klimaat lasten, hoge belastingen, pensioenen,foute rechterlijke uitspraken (inz.Anne Faber) foute ministers, de onfrisse club van vvd,d66,cda,gr.links, pvda, die klef bij elkaar kruipen om maar vooral aan de macht te blijven op het pluche en niks geen respect te hebben voor de mening van b.v.FVD en PVV ( meer dan een miljoen Nederlanders stemde op die partijen) moeten door Geen Stijl minder "lacherig"afgedaan worden.
GS moet veel meer de waakhond zijn en scherper oordelen.

outdoor | 17-04-19 | 13:13 | 5

Misschien op advies van de huisjurist?

HogeNood | 17-04-19 | 14:05

Waarom? Juist op deze cabareteske sfeer kan je cynisch en scherper antwoorden. Gezapige verhaaltjes zijn overal te vinden. Dan kan je net zo goed overgaan tot een soort van feestboek. Eens (like) ,oneens (boos).

meerkat | 17-04-19 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ik heb het opgezocht"

Een politicus die toegeeft dat hij de wijsheid niet in pacht heeft. Eigenlijk is Geert gewoon een aardige vent. Die Öztürk heeft niets te melden dat mij ook maar enigszins kan boeien of dat waarachtig in de oren klinkt.

MickeyGouda | 17-04-19 | 13:09 | 3

"Eigenlijk"...

Superior Bastard | 17-04-19 | 13:29

@Superior Bastard | 17-04-19 | 13:29:

Ja, "eigenlijk", Superior. Geef me een momentje om mijn tweedpak, pijp en sofa erbij te halen en dan kunnen we eens gezellig babbelen over wat het gebruik van dit woord in deze context precies met jou doet. Daarna gaan we het hebben over je moeder.

MickeyGouda | 17-04-19 | 13:38

Nou ja, als die bedreigingen werkelijk uit het land Pakistan afkomstig zijn, denk ik niet dat je heel veel kunt doen.

Wat je wel kunt doen is natuurlijk ervoor zorgen dat Pakistanen - en ander moslimvolk - hier niet meer binnenkomt om asiel te zoeken, maar er per omgaande weer wordt uitgejorist. Ik ben wel klaar met die klaplopende derdewereldlanders; we hebben er allang veel te veel hier en er komt geen eind aan de "instroom", ook al sussen de Gutmenschen ons voortdurend dat het er al veel minder zijn dan in 2015. Ja, maar voor hoe lang? Ik lees nu in de krant dat er ca 800.000 Libiërs op scherp staan om naar Europa te komen dobberen, want een of andere maarschalk marcheert naar Tripoli om de regering daar omver te werpen. Libiërs, fijn volk ook: houden slavenmarkten waar andere Afrikanen die ook naar Europa willen dobberen, verhandeld worden. Het zal weer voor een enorme "verrijking" gaan zorgen, en we zijn al zo rijk wat exotische culturen, geloven, en normen en waarden betreft.

Dr_Johnson | 17-04-19 | 13:06

Ozturk heeft een punt. De vrijheid van meningsuiting wordt vaak als argument gebruikt om maar van alles te zeggen en schrijven, maar zijn er ook geen ongeschreven fatsoensnormen? "Collaborateur Öztürk tegen het Erdogan-lijf." Deze zin is tendentieus en zal menigeen verleiden tot het plaatsen van dubieuze reacties met taalgebruik die af en toe tegen het ontoelaatbare aan schuren. Ik lees hier nogal eens vergelijkingen met de NSB, nazi's, Hitler etc.

Mannes | 17-04-19 | 13:02 | 13

Wat vreselijk inderdaad!

HogeNood | 17-04-19 | 14:11
▼ 10 antwoorden verborgen

Laat ik Öztürk maar eens het voordeel van de twijfel geven. Laten we eens respectvol met elkaar omgaan. Dat staat los van de vrijheids van menings uiting

wybert | 17-04-19 | 13:02 | 4

...... dan wordt het hier net zo gezellig als in Turkistan, want daar is iedereen het met elkaar eens, en andersdenkenden zijn geen turken

KeesZet | 17-04-19 | 13:24

'Respectvol met elkaar omgaan' en wie zijn we?
Probeer dit eens in een z.g. zwarte wijk.
Wel eerst even in het arabisch, turks, papiamento, syrisch en marokkaans vertalen.
De moslims vallen af, want in hun boekjes staat, dat ongelovigen geen respect verdienen.

Roadblock | 17-04-19 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben het er mee eens dat we Öztürk geen landverrader mogen noemen. Als iemand Turkije trouw is, dan hij wel!

Djadja_Kolja | 17-04-19 | 13:02 | 2

Spijker, kop, raak...

Wijze uit het Oosten | 17-04-19 | 13:15

Gejat van mij. Beetje jammer.

Omebert | 17-04-19 | 13:21

Özturk's visie op persvrijheid ligt geheel in lijn met die van Erdogan. Wanneer sluit hij zich aan bij de AKP?

JackStick | 17-04-19 | 13:00 | 1

Dat zal hij toch al lang zijn denk je niet?

J-van-de-Bontekoe | 17-04-19 | 13:54

Nee, daar doen ze niks aan, want Wilders.

Carmelita | 17-04-19 | 12:59 | 2

Toch benieuwd wat er zou gebeuren als Klaver, Buma of onze robot zo zouden worden bedreigd. Maar ja, de vraag stellen is eigenlijk in deze gelijk het antwoord al weten. Leve ons objectieve ministerie van Justitie en ......, oh wacht even, Veiligheid en Justitie, of..., ik ga niet googelen ook, dat zooitje van die Grapperhaus. Wederom, bananenkoninkrijk!!

J-van-de-Bontekoe | 17-04-19 | 13:53

@J-van-de-Bontekoe
Als het Jetten was overkomen stond het land op zijn kop. Extra nieuwsuitzendingen, krantenkoppen enz.

Carmelita | 17-04-19 | 14:59

Ik respecteer Wilders' principiële houding in deze.

balustrade | 17-04-19 | 12:58

Ik wil ook gebruik maken van VVMU en ik vind PVV'ers landverraders die de sociale cohesie van de bevolking ondermijnen, zogenaamd door voor hun land op te komen. Ik noem ze alleen niet zo omdat dan misschien de achterlijkheid en achterlopendheid minder goed ten uitdrukking komt. Ik hoop niet dat achterlijkheid ooit de overhand zal krijgen.

Kaan78 | 17-04-19 | 12:57 | 9

'Achterlopendheid'? Allochtoon zeker?
En cohesie is geen recht - landen kunnen uiteenvallen. Aan alles komt een eind.

HogeNood | 17-04-19 | 14:22

Kaantjes, lekker!

HogeNood | 17-04-19 | 14:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een raar verhaal. Bedreigingen in het Nederlands, althans wat daar in bepaalde kringen voor door moet gaan, en er dan als OM vanuit gaan dat die ongevaarlijk ver weg uit Pakistan komen. Alsof Nederlands daar een populaire taal is.

Dan gaat het of om 2 verschillende clusters van bedreigingen, of het OM liegt, of Geert Wilders spreekt de halve waarheid. Dat staat los van het feit dat bedreigingen sowieso uit den boze zijn.

Vreemd.

Hetkanverkeren | 17-04-19 | 12:54 | 5

De wereld is klein tegenwoordig en zeker in dat soort landen - waar familieleden en kennissen over de hele wereld zijn uitgevlogen - weten ze drommels goed wat er elders aan de hand is. Niet de dombo's natuurlijk maar wel de beroepsophitsers en die hoeven alleen maar een tweetje op Facebook neer te plempen en een dag later weet heel Halvemanistan wie Geert is en wat hij nou weer heeft gedaan om ISlam te bedreigen. Merk het ook regelmatig aan mijn betere helft; die weet eerder dat er ergens een NLler in Thailand is verongelukt dan ikzelf. Iets met een digitale tamtam.

Graaisnaaiert | 17-04-19 | 13:17

Nou had ik toch echt de indruk, dat de bedreigingen waar Geert het over heeft in het engels gesteld waren.

Roadblock | 17-04-19 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Die meneer Oztrurk, Iets klopt er niet aan hem.
Hij heeft onwijze lange tenen in verhouding met z’n lichaam.

Datgingniegoed | 17-04-19 | 12:52 | 1

'onwijze lange tenen' = 'onwijS lange tenen'

HogeNood | 17-04-19 | 14:29

Als het om het geloof van de apen (de Islam dus) of de apen zelf gaat, is het OM niet zo ijverig.

Heiner | 17-04-19 | 12:48 | 2

Woestijnapen? Is er een nieuwe diersoort ontdekt?

kaasfondue | 17-04-19 | 12:51

Punt 1 Is het geen geloof maar een ideologie.
Punt 2 Vind ik mensen met dieren vergelijken altijd een zwaktebod.

Roadblock | 17-04-19 | 13:39

Een 'medium' als DDS????

bisbisbis | 17-04-19 | 12:45 | 4

DDS een medium noemen.. Nou ja, Jomanda werd ook een medium genoemd.

Superior Bastard | 17-04-19 | 12:50

@Superior Bastard | 17-04-19 | 12:50: kan wel lachen om ze.

Omebert | 17-04-19 | 12:56

@Superior Bastard | 17-04-19 | 12:50:
Een biefstuk soms ook.

miko | 17-04-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Niet iedere keyboard warrior met een pakistaanse proxy is de moeite waard om achter aan te gaan. Liever dat ze achter de echt gevaarlijke gekken aan gaan dan dat ze iedere 13 jarige Allahfanboy met een grote internetbek proberen de mond te snoeren.

42 | 17-04-19 | 12:41 | 1

Boven welk aantal wel - 200.000?

HogeNood | 17-04-19 | 14:32

Ozturk is helemaal geen landverrader. Hij komt best goed op voor de belangen van turkije als ik de geenstijls moet geloven

Omebert | 17-04-19 | 12:40

Gewoon Pakistan afsluiten van het Internet.
Problem solved.

Wijze uit het Oosten | 17-04-19 | 12:39

Als wij met 281 Nederlanders dreigementen gaan uiten tegen een politici in een ander land. Eens kijken of ze dan in het buitenland ook zeggen: jahhhh laat maar, die zitten in nederland, da's wel heel ver weg, laat maar gaan.

peterdh | 17-04-19 | 12:37 | 5

@miko | 17-04-19 | 13:34: Ook Nederlandse Staatsburgers als ze dreigen de doodstraf te kunnen krijgen?

Tettentettentetten | 17-04-19 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Superior Bastard | 17-04-19 | 12:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het eerste normale optreden van Ozturk. Hij had hier een punt.
Wat voor de bedreigers voor Wilders en Baudet geldt, geldt ook voor de bedreigers van Ozturk.

HetPhantom | 17-04-19 | 12:34 | 8

Hij heeft helemaal geen punt in deze discussie want zoals wederom blijkt, is hij feitelijk tegen de VVMU zoals wij die beleven. Die hele VVMU komt zijn partij helemaal niet uit en al helemaal zijn achterban niet dat voornamelijk bestaat uit Erdogan strijders en ander islamatisch geindoctrineerd tuig.

ILF2 | 17-04-19 | 12:52

Het zou Ozturk goed uitkomen als hij mensen de mond kan snoeren. In geval van kan hij altijd naar de rechter die toetst of iets wel of niet gezegd kan worden.
Maar ja, het grote voorbeeld van Ozturk heet Erdogan..........

Mr.Crowley | 17-04-19 | 12:58

Nogmaals het filmpje afspelen en dan goed luisteren aub.

J-van-de-Bontekoe | 17-04-19 | 13:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Die sleepnet wet is dus allen om zwartspaarders mee op te sporen.

Connie_Cacken | 17-04-19 | 12:34 | 3

Beschermen van het DenHaagse bestaansrecht. (Ook financieel ja)

boerk | 17-04-19 | 12:35

En mensen die een ongewenste mening op fakebook hebben ofzo.

Sjonie01 | 17-04-19 | 12:49

ALs je als Belastingdienst al tien jaar lang je automatisering hebt zien verthunissen, dan moet je toch iéts verzinnen?

bisbisbis | 17-04-19 | 12:50

Iemand een landverrader noemen is geen bedreiging.

keestelpro | 17-04-19 | 12:34

Dat zal dan wel weer een stille toch worden tussen uitzinnig blijde moslims en een zgn verbolgen en intens verdrietige minister van justitie.. ook ik mag hopen dat geert veilig blijft doorleven. T had verdorie eens andersom moeten zijn! Dat wilders een moslim bedreigingen stuurt en kijk naar ons grootste voorbeeld de blokkeerfriezen die volgens justitie bedreigend waren en zeurpieten in gevaar hadden gebracht(ahum) nederland oh nederland..

haatsmurfin | 17-04-19 | 12:33

Er hangt geen naam noch huisadres aan een Pakistaanse IP adres?

Einde van de Domheid | 17-04-19 | 12:32 | 2

Ik denk dat >75% van al deze "pakistaanse" bedreigingen een NL herkomst hebben.

TriestGeval | 17-04-19 | 12:33

@TriestGeval | 17-04-19 | 12:33:
Dat zullen we weten, want er wordt vertikt om dat na te gaan. Er bestaat een vermoeden dat ze uit het buitenland zouden kunnen komen, en dat is genoeg om de aangifte in de kast te leggen. En ook al weten ze zeker dat die gasten in Pakistan zitten, dat is nog steeds geen reden om te zeggen: ahh dat is Pakistan, laat maar gaan. Zou mooi zijn, kunnen we dan als nederland ook niet zo'n uitzonderingspositie krijgen? Dat wij lekker klakkeloos iedereen kunnen bedreigen die we willen en dat er dan wordt gezegd: "Ahhh die zitten in nederland, laat maar, is niet erg want heel veel werk om helemaal een verzoek om rechtshulp te sturen naar nederland, en dan gebeurd er daar toch niets mee."

peterdh | 17-04-19 | 12:45

Wat zijn de legale alternatieven voor Wilders? Ik vrees NUL !!

TriestGeval | 17-04-19 | 12:31 | 8

@Superior Bastard | 17-04-19 | 12:52:
Nee niet echt. Dus ben ik maar gaan reaguren op GeenStijl. :-)

keestelpro | 17-04-19 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken