Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alaaf! Marco Kroon geschorst en de sjaak

Wat is het toch met die man (dossier hier).

Telkens weer steekt Marco zichzelf naar de Kroon. Zo'n enorme eindbaas en dan desondanks continu kortsluiting in de kop. Het OM gaat 's lands grootste bazenmilitair vervolgen wegens een kopstoot die hij, met diezelfde kop van de kortsluiting, uitdeelde tijdens carnaval. Ook is Kroon inmiddels geschorst door Defensie. Meneer werd betrapt op wildplassen, liet zijn leuter zien en in een schermutseling die volgde zou hij een van de agenten een kopstoot (en dan niet de vrolijke variant van jenever+bier) hebben gegeven. Eerder moest Kroon al voorkomen wegens wapen- en dopebezit. Dat laatste achtte de rechter bewezen, maar hij mocht zijn Verklaring Geen Bezwaar houden. Als hij nu de sjaak is, lijkt hij wél te kunnen wieberen.
UPDATE: En dat moest Kroon kennelijk uit de media vernemen. Classy!

Uitreiking Militaire Willems-Orde, tien jaar geleden:

Reaguursels

Inloggen

Jammer, jammer, lijkt me een zeer intelligente en zeer bewogen mens. Veel meegemaakt, zou liever niet in zijn schoenen willen staan. Toch, er zal t.z.t. duiding komen, niet jaren, maar wellicht decennia later een onthullend boek. Marco kijkt terug op zijn gouden periode, maar ook zijn ondergang, zijn grijze periode. Wellicht kan het noch 10 / 15 jaar duren. Er komt veel antwoord op waar we nu naar op zoek zijn. Geef het gewoon de tijd.

KwestieVanBalans | 13-04-19 | 04:28

Behandel die man nu eens als een normaal mens! En niet als de Redder des Vaderland!

thepinkpainter | 12-04-19 | 23:48

@Roadblock | 12-04-19 | 20:21
Ik ben nogal lui, maar dat is niet zo belangrijk. Met het grootste gemak wordt alles toegedicht aan zijn missies en de dingen die hij daar heeft gezien en meegemaakt. Ik denk dat je dat niet kan stellen als je niet weet hoe ie voor die uitzendingen was. Wat hij tegen heeft is dat hij een publieke figuur geworden is, de held die Defensie al zo lang nodig had. Dat er meer veteranen met PTSS zijn is wel zeker. Dat er meer veteranen zijn die norm afwijkend gedrag vertonen geloof ik ook wel, maar het begint wel een flinke lijst te worden.

Heiner | 12-04-19 | 22:10

Marco Kroon is een baas ........ als hij de politiek ingaat zit ie zo in het torentje.

rotator | 12-04-19 | 22:00 | 1

Whahaha! Ja vast.

Maximus Cesar | 13-04-19 | 11:40

Ja, Defensie gaat altijd geweldig met zijn mensen om.
Je slaat de krant open, en leest dat je baas je geschorst heeft.
Geweldig weer die hogere regionen.
En dan verbaasd doen dat je geen mensen kunt krijgen, en dat de besten weglopen.

Roadblock | 12-04-19 | 20:20

Als je een warrior bent en je moet plassen ga je niet de wet laten voorschrijven door het verkeerde uniform + proppenschieter.

Vrouwtje_haram | 12-04-19 | 19:50

Hoe was Kroon eigenlijk voordat ie militair werd? Lijkt me ook wel interessant. Als ie nu aan PTSS lijdt, zal er ook wel een tijd zijn geweest dat ie daar niet aan leed.

Heiner | 12-04-19 | 19:31 | 1

Zoek het eens op. Of lui?

Roadblock | 12-04-19 | 20:21

Rambo zei nog vol ptss toen hij de lokale sherrifkantoor doorzeefde met zijn m60 ' they drew first blood ' . Dus dan valt een kopstoot en een piemel uit de gulp nog wel mee

HetOorAakel | 12-04-19 | 18:54

Een dame die bij het corps commando troepen solliciteerde,werd afgewezen omdat ze de publiciteit opzocht.

wiers | 12-04-19 | 18:44 | 1

En terecht, het KCT zijn stille professionals zelfs meer dan andere Westerse SF.

Maar goed eenieder die wel eens zwaar werk heeft gedaan weet dat vrouwen niet thuis horen in gevechtsfuncties en al helemaal niet bij elitekorpsen. Verminderde kracht in bovenlijf, weinig herstelvermogen, vernietigend voor groepsmoraal en kan niet gewonde collegas ver slepen onder vuur. Zelfs al zouden ze de trainingstandaard halen dan heb je een grote zwakke schakel die minder inzetbaar is (hygiene, herstelvermogen) en ga zo maar door.

TijgerMuis | 12-04-19 | 20:57

De man heeft dingen meegemaakt die je je ergste vijand niet toewenst. Vermoed dat PTSS hier een flinke rol in speelt en -gecombineerd met z'n heldenstatus- een giftige cocktail oplevert. Helden huilen niet tenslotte, dat snapt iedereen....
Niet goed wat hij gedaan heeft natuurlijk en wat mij betreft een teken.

Homer P. Simpson | 12-04-19 | 18:40 | 2

Grappig schreef iets soortgelijks en het werd weggejorist. Geen flauw idee waarom, maar goed punt Homer! Medaille hoeft hij ook niet in te leveren.

Neo-nasigoreng | 12-04-19 | 19:00

Vrees ik ook. Hopelijk vindt hij snel een goede hulpverlener want het komt mij zo toe dat hij die echt wel nodig heeft.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 19:04

Eindbaas, eindbaas? De man is altijd een onbetrouwbare hork geweest en een rasproleet bovendien. Iedere dag dat deze gek die Willemsorde draagt, daalt dat ding in waarde. Hup, wegwezen met deze maatschappelijke mislukking.

nietzomoeilijk | 12-04-19 | 18:29 | 7

@Toninhocerezo | 12-04-19 | 19:17:
Ik denk dat als u hele lekkere gozers zoekt, u in een ander bedrijfssector moet zijn, en niet bij defensie.

Roadblock | 12-04-19 | 20:22

@Toninnogwat Daar waar het telde en op het moment dat er heftige dingen moesten, waren er zat lieden die blij waren dat er een Kroon in het gezelschap was. Trouwens: als je enkel afgaat op de uitstraling dan wil je in de praktijk nog wel eens behoorlijk afgaan (iets met gieter). Joe savvy?

Grijskijkert | 12-04-19 | 20:40

U kent majoor Kroon persoonlijk?

AdPatat1960 | 12-04-19 | 21:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik als oorlogsheld, vol stress en onverwerkt verleden zit, zoek ik hulp en laat me behandelen. Het laatste wat ik doe, is leuk en lollig een agent kopstoten tijdens een driedaags-debielenfeest. Zeker met je drugs-cafe helpt dit niet. Weet je wat? Donder hem met een klappertjespistool ergens in Jemen neer. Als het een jaartje later pais en vree is krijgt hij van mij een biertje.

Gaffelzak | 12-04-19 | 17:50 | 7

@Roadblock "Voor de 2e maal handje voor haai faajv aanbieden doet".

Grijskijkert | 12-04-19 | 20:43

www.geenstijl.nl/5147162/marco-kroons...
Ik wil het nog wel een keer herhalen voor u hoor.
Als je foute dingen doet verdien je straf-Duidelijke zaak.
Maar een agent een ram geven staat natuurlijk totaal niet in verhouding tot iemand doodrijden, verkrachten en wat u nog meer zit te overdrijven.
Net zo min als een MWO in verhouding staat tot een klein jongetje uit het water halen.
Ik maak mij zelfs sterk, dat u totaal niet op de hoogte bent op welke gronden Kroon die MWO gekregen heeft na 2 1/2 jaar onderzoek.
Op die gronden is Kroon een held.
En het is niet zo dat er een zandlopertje bestaat wat uitmaakt dat hij op een gegeven moment geen held meer is, en zijn MWO moet inleveren.
Is het een ideale schoonzoon? Nou nee, dan moet je bij zijn opvolger zijn.

Roadblock | 12-04-19 | 20:46

@Gaffelzak | 12-04-19 | 20:05:
Doe ik ook. Hulp gekregen. Relativeren is een art.
En U bent een zijkert, had U graag gezien op Utrecht Centraal.

Gokmaar | 12-04-19 | 21:17
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Neo-nasigoreng | 12-04-19 | 17:23

Omhoog gevallen muizenpoepje.

Go_Vegan2.0 | 12-04-19 | 17:03

De man is een proleet, held of geen held.

SergeantPierlala | 12-04-19 | 16:59 | 1

Liever een proleet dan een keyboard warrior

Neo-nasigoreng | 12-04-19 | 19:04

Sommige hier vinden die kopstoot helemaal niet erg, misschien zouden zij wel heel graag 'n kopstoot van hun held krijgen. Kroon heeft wel al die Afganen daar gehouden anders hadden zij allen hier onze co2 uitstoot ingeademd.

PopeyeKamper | 12-04-19 | 16:43

Hij is gevormd en opgeleid om in de meest gevaarlijke situaties ter wereld te werken. Die man heeft zoveel meegemaakt en dat allemaal in opdracht van de staat. Als je een moordwapen maakt dien je ook fatsoenlijke nazorg te geven en dat gebeurd niet. Praat dit zeker niet goed maar kijk er niet van op dat militairen soms raar en vervreemd uit de hoek komen.

Pierewoaier | 12-04-19 | 16:39 | 4

@LV-224 Enig idee in wat voor enorm wak je donderd op moment dat je terugkeert uit een onwerkelijke middeleeuwse stammencultuur waar de prijs van een mensenleven berekend wordt in geiten of schapen ? Oh tuurlijk is er "nazorg" van Defensie maar de ervaringsmix van pure adrenaline met uiterst stressvolle situatie laat blijvend sporen achter. Geen zinnig mens die daar aan ontkomt, iets wat de bureauridders en CoD-soldaatjes maar niet willen begrijpen. En eenmaal terug in NL en in de publieke belangstelling (want dragen MWO) staat de hele (linkse) goegemeente klaar met een oordeel (want blablabla "voorbeeldfunctie" en blablabla "onwaardig gedrag"). Tipje ende advies: Gaat us wat doen met je leven.

Grijskijkert | 12-04-19 | 20:57

Oww sorry, verkeerde planeet. Moet LV-223 zijn.

Grijskijkert | 12-04-19 | 20:58

@Grijskijkert | 12-04-19 | 20:57:
Mja, en dan heeft u het nog niet eens over de redelijk grote groep Nederlanders, die iedereen die 1 mm hoger boven het maaiveld uitsteekt als hunzelf, onmiddellijk de grond in beginnen te trappen.
En de grote groep anti-leger, anti-Nederland, anti-blank, anti-zichzelf.

Roadblock | 12-04-19 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas veel onzinnige en beledigende reacties. Er was maar een goede: van een mevrouw: Dat.Doet.Oorlog.Met.Je.
Ja dat doet oorlog, en dan ga je in Nederland, in den Bosch, nog wel, naar carnaval en daar moet je zeiken. Nou nou nou, dat doe je zoals je dat vaak deed: tegen een muur,boom of weet ik veel. Wie deed het nooit. Maar dan komt er een jonge agent die eindelijk zijn pas gekregen gezag kan laten gelden en die houdt een man aan die ouder is en ook veel meer heeft meegemaakt en die wat tegenstribbelt. Jonge agent krijgt " hulp" van twee anderen en iets van niks hebben ze ala Rodriguez binnen de kortste keren opgefokt tot iets van heel grote proporties. De pers ruikt een verhaal en blaast alles op. De politiek raakt in paniek en het altijd loyale OM gaat er eens goed voor zitten. En ziedaar er is van een mug een olifant gemaakt. En Kroon is de dupe.

eh.dinges | 12-04-19 | 16:24 | 5

Als oorlog rare dingen met je doet, dan zoek je hulp. Misschien kan de rechter hem dit nu verplichten. Dat zou voor hem het beste zijn.

Rubberfetisj | 12-04-19 | 18:31

Eindelijk een zinnige reactie

Neo-nasigoreng | 12-04-19 | 19:06

Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo gebeurt kan zijn. Het OM wil Kroon wel heel graag aan de schandpaal nagelen......

AdPatat1960 | 12-04-19 | 21:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik de reaguursels lees is een doorgedraaide held dus het voorbeeld.
Nee, waarde Reaguurders. Hij WAS eens een held en nu gewoon een verdwaalde mafkees.

Skunk57 | 12-04-19 | 16:19 | 7

@dranrebel | 12-04-19 | 16:50:
Mja, ridderlijk gedrag en zelfbeheersing in het dagelijks leven.
Droom maar lekker verder.
Leest u eens wat geschiedenis over militairen aan wie in de historie de MWO verleend is, en waarvoor.
Bijvoorbeeld 26 tijdens de politionele acties in Indonesie.

Roadblock | 12-04-19 | 19:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Paar dingen:
Marco Kroon is een Held met hoofdletter H en hij heeft dingen meegemaakt en gezien die wij niet eens in computerspelletjes kunnen verzinnen. Hij is geen held geworden door achter een boom weg te duiken toen het spannend werd. Maar door werk te doen wat wij zelfs op TV niet goed durven te bekijken.

Dat die man onaangepast gedrag vertoont is niet bijzonder - ik vind het zelfs wel logisch. Het doet bovendien niets af aan zijn Willemsorde wat mij betreft. Ik hoop dat we zuinig met deze man omgaan - want in tegenstelling tot veel andere weggooiers is het iemand die zijn vak buitengewoon heeft uitgevoerd.

bartjeau | 12-04-19 | 16:16 | 2

Ja zou zelfs vreemd zijn als je van al die ellende geen geestelijke knak overhoudt. Maar jezelf een beetje in de hand houden mag ook wel. Als je niet tegen drank kan doe 't dan niet.

Hiesjes | 12-04-19 | 16:20

@Hiesjes | 12-04-19 | 16:20:
Militairen die naar een oorlogsgebied zijn verzonden zouden eigenlijk verplicht een x aantal jaren onderzocht moeten worden door een psycholoog.

Wasbakplasser | 13-04-19 | 20:03

Je kunt onderhand wel merken dat al die bezuinigingen op het militaire apparaat hun tol beginnen te eisen...... Misschien mag hij de volgende keer in de tuin van Drackenstein zeiken.

Elder of Z. | 12-04-19 | 16:04

Het is geen politieagent, maar een millitair en nog een verdomd goede ook. Wat kan ons dat wildplassen of vermeend cocaine gebruik schelen? Met misters nice guy win je de oorlog tenslotte niet. Hij kan ook, zeker met zijn staat van dienst, jankend thuis gaan zitten. Heel wat millitairen die minder hebben betekend, minder heldhaftig waren en minder hebben meegemaakt die met PTSS thuis zitten.

Bab01 | 12-04-19 | 15:59 | 5

@Sociaal-econoom. Jammerlijke poging tot grappig zijn. Ah gos... #faalkneus

Grijskijkert | 12-04-19 | 16:36

@sociaal_econoom | 12-04-19 | 16:07:
U doet al dan niet bewust de 425 gesneuvelden op de Grebbeberg tekort.
Maar misschien heeft u gewoon geen idee.

Roadblock | 12-04-19 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop oprecht dat hier sprake is van PTSS (zie ook de eerdere reacties).
Dat lijkt me beter, dan een verwrongen karakter. Dat laatste is nauwelijks te behandelen, het eerste wel.
Ik wens hem sterkte!
-

Bernhard de II | 12-04-19 | 15:54 | 2

Klopt. Hij is niet de eerste. Hij heeft hulp nodig voordat wij hier op GS weer moeten lezen dat een verwarde man, bekend bij de politie en hulpverleners een ernstige misdaad begaat. Hopelijk vindt en krijgt hij de hulp die zo nodig is. Voor hem, zijn naasten en voor ons.

forecastle | 12-04-19 | 16:06

@forecastle | 12-04-19 | 16:06:
Mooi gezegd. Ik hoop het ook. De man heeft overduidelijk hulp nodig.
Wat een drama.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 19:07

Altijd al een hekel gehad aan deze fantast, ze moeten zijn lintje geven aan een Havenwerker die al 50 jaar loopt te sappelen in de Rotterdamsehaven, heeft meer voor zijn land betekend dan zo'n oetlul die zich heeft laten neuken in zijn hol door een taliban.

Havenwerker | 12-04-19 | 15:52 | 5

@Havenwerker De Rotterdamse havenwerker heeft destijds Antwerpen groot gemaakt. Destijds in de gloriedagen van de Rotterdamse haven (er waren al containers maar nog meer stukgoed en bulk) bestond het havenwerkersgilde voornamelijk uit een stel luie, stelende en asociale paupersjappies met een grote muil, die vooral goed waren in staken. Na 2000 was de grootste helft aan "havuharrebeiders" er al uitgetieft. Wat overbleef reed in een vette middenklasser, telde "kerstbomen" (=nog zoveel jaren en dan met (welvaartvast) pensioen) en heeft nog steeds een grote muil.

Grijskijkert | 12-04-19 | 16:55

U voelt zich nu heel erg stoer, neem ik aan?

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 19:08

Vreemde rare tegel

AdPatat1960 | 12-04-19 | 21:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Ouderwets gezegde: "If you need the beast, can't without the beast, train the beast, command the beast, use the beast.... then you own the beast... thank the beast, feed the beast, take care of the beast until you are able to take care of yourself......"

hetgingperongeluk | 12-04-19 | 15:40

De heer Kroon is welkom om in mijn tuin te pissen, als de nood hoog is. Ik heb nog liever dat hij aanbelt om van mijn wc gebruik te maken. Kop koffie, koek, alles voor deze held!

Heer Hugo de Waard | 12-04-19 | 15:35

Als de heer Kroon ook maar een beetje heeft meegemaakt wat wij ons verteld is dat hij heeft meegemaakt, dan neem ik zonder meer aan dat er behoorlijk wat ptss in het hoofd van de heer Kroon zit. Hiervoor zou hij heel veel begeleiding en begrip moeten krijgen. Heeeeeel veel kuddos voor deze held!

Heer Hugo de Waard | 12-04-19 | 15:31 | 1

Hear hear.

Muuke | 12-04-19 | 17:55

Gelukkig krijgt hij wel gewoon doorbetaald. Held.

Tishetnetnie | 12-04-19 | 15:29

Iedereen die met gevaar voor eigen leven een ander helpt.
Hoort een onderscheiding te krijgen.
Wat er daarna allemaal gebeurt, dat is voor eigen rekening.
Marco Kroon.
Bedankt ! Wat je hebt gedaan voor je maten is weergaloos.

Gokmaar | 12-04-19 | 15:19 | 4

@meso1 | 12-04-19 | 15:30:
Het lijkt mij sterk, dat u bij uw geboorte een onschuldig ventje was.
U was toen waarschijnlijk al precies wat u nu nog steeds bent:
Iemand met een storing in zijn toetsenbord en zijn hersenen.

Roadblock | 12-04-19 | 15:38

@Roadblock "Hamer, spijker, kop en handje voor hai faaif aanbieden doet".

Grijskijkert | 12-04-19 | 16:58

@Roadblock | 12-04-19 | 15:38:
Ik hoop dat die storing in @meso1 z'n toetsenbord zit, want ingeval in zijn hersenen, dan rijp voof Den Dolder.

Oeps wacht.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

De latere premier H. Colijn heeft ook de Willemsorde gekregen voor zijn heldhaftig optreden in De Oost. www.defensie.nl/onderwerpen/ondersche...

Hoe heldhaftig dit optreden was mag de lezer zelf oordelen
Hier in zijn eigen woorden:
"Ik heb er een vrouw gezien die, met een kind van ongeveer 1/2 jaar op den linkerarm, en een lange lans in de rechterhand op ons aanstormde. Een kogel van ons doodde moeder en kind. We mochten toen geen genade meer geven. Ik heb 9 vrouwen en 3 kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar 't kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten. 't Was een verschrikkelijk werk. Ik zal er maar over eindigen.[4]"

Arnold Layne | 12-04-19 | 15:17 | 3

Als aan mij de keuze zou zijn, zou ik die Wilhelmsorde bij voorkeur rectaal inbrengen.
Je kunt zo'n ding overigens ook gewoon weigeren als je de ballen hebt.

Eppo | 12-04-19 | 15:25

Oh, u bent er zo een, die ons koloniale verleden gebruikt om de hedendaagse witte man een schuldgevoel aan te praten?
Gaat niet werken bij deze blanke man.
Wat wilt u nu met dit betoog bereiken?
Afbreuk doen aan de MWO? Afbreuk doen aan Kroon? Afbreuk doen aan het leger? Afbreuk doen aan de Nederlandse geschiedenis?
U roept maar hoor.

Roadblock | 12-04-19 | 15:46

Tsja, Indische vrouwen. Mijn maitresse is 25% Indisch, en dat temperament keer vier... daar is een Willemsorde dik verdiend. Om daar niet voor op de vlucht te slaan is heldenmoed.
Deels grappend, deels serieus. Een voorvader van mij heeft in de oost een dorp uitgeroeid.
Ze zagen het toen als noodzaak. Deels terecht.
Want oorlog en vergelding en meer van dat soort stupiditeit. Mijn exacte naamgenoot ligt daar trouwens ook ergens. Gevangen door de Jappen en dood als slaaf bij de Birma spoorweg.
Interessant, geschiedenis. Maar het heeft weinig zin om nu nog te (ver-)oordelen.

koolteer | 12-04-19 | 15:53

Als een man de Militaire Willemsorde krijgt wordt er waarschijnlijk bij gedacht dat er een edele, dappere geest in zo iemand huist. Wat dapperheid betreft zal dat ongetwijfeld opgaan. Maar voor de rest kan het een mannetje zijn die er de moraal en de levenswijze van een parvenu op nahoud.

Willibald von Klúúúk | 12-04-19 | 15:01 | 3

Nou aan mensen die 'die' of 'dat' niet uit elkaar kunnen houden hebben we ook niet heel veel, toch?

Draak uit Brabant | 12-04-19 | 15:07

Er zijn zat mensen, waar zelf geen dapperheid in huist, alleen het vermogen om te neerbuigend te trappen op diegenen, die dat wel hebben.

Roadblock | 12-04-19 | 15:48

@Draak uit Brabant | 12-04-19 | 15:07: Hahaha, dank Draakje! Had het moeten zien. Voor de rest vrij zielig dat dit uw tegenargument is.

Willibald von Klúúúk | 13-04-19 | 14:38

Ik begin wat twijfels te krijgen over zijn Afghaanse verkrachtingsverhaal.
Het zou zomaar verzonnen kunnen zijn maar misschien heb ik het mis

varkenshouder | 12-04-19 | 15:00 | 1

Ook dàt verschrikkelijke verhaal zou zomaar te maken kunnen hebben met ptss, of het nu waar gebeurd is of niet.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 19:12

Wat deze mijnheer wss allemaal heeft meegemaakt, is denk ik geen kattenpis. Dat je daar ietwat verknipt van raakt, lijkt me ook nog begrijpelijk. Dus wat begrip voor deze gast lijkt me ook wel normaal.

Wienerschnitzel mit | 12-04-19 | 14:54 | 1

In onze jongere jaren keek de veldwachter dan wie hij voor zich had. Gaf je een bon en een woedend verbaal pak slaag. Als hij je kende en wist dat je lastig maar verder toch ok was werd daarna de bon verscheurd en kreeg je een hand. Dat leverde ouderwets respect wederzijds begrip op.

A.S. Perien | 12-04-19 | 16:43

Mensen zoals Kroon zijn gewend om in een bepaald " spanningsveld " te leven. Uit stappen lukt niet. Je ziet het ook bij kinderen die een zware jeugd hebben gehad. Het gewone normale leven lukt niet.

thekolere | 12-04-19 | 14:43 | 1

Daarbij komt dat als je dodelijke dreiging hebt meegemaakt je intieme ruimte meer dan heilig kan worden.

A.S. Perien | 12-04-19 | 14:47

Nederland leverde in wereld oorlog 2 veel helden af. Aangezien de verwachte afloop verkeerd uitwerkte werden het SS landverraders. Een goedmaker was voor hun vechten in Indonesië. Wat ook niet uitwerkte. Daarna Korea en hun welverdiend, stil voor altijd, pensioen. Deze generatie leverde Marco de soldaat van Oranje op. Wereld beroemd door hun deelname boven Arnhem. Oeps, dat waren Polen.

biltong | 12-04-19 | 14:36 | 2

Aus der Vergangenheit nix gelernt, zeggen ze in Duitsland als ze zulke stront lezen of horen.

Hommel | 12-04-19 | 14:40

" Daarbij zou Kroon deze politieman een achterwaartse kopstoot hebben gegeven." achterwaarts. Dat doe je niet als heer. Zoiets als een vrouw slaan met je hoed op.

A.S. Perien | 12-04-19 | 14:34

Zijn leven op het spel gezet voor een handje losgeld.
Een onderscheiding, uit handen van Beatrix.
Grote staat van dienst voor de Nederlandse Krijgsmacht.
Helden mogen best eens de fout in gaan.
Iemand een KopperT geven, al dan niet bezopen, verdient een strafje.
Maar om de man zijn leven te vergallen en ‘m alles afpakken gaat mij te ver.
Als de pleuris nog eens uitbreekt, in Europa, zijn dat wel de kerels, van wie we verwachten, dat zij de stront opruimen.
Sterkte Kroon.

Ruimedenker | 12-04-19 | 14:33 | 2

Hij heeft zich ook maar gewoon te gedragen.
Een echte vent (maar dat zijn er nog maar weinig in NL, zeker niet tussen die pisjochies van na 1995) laat een boete uitschrijven als 'ie ergens wildgeplast heeft. Jammer joh, die 100 andere keer dat ze je niet zagen hebben je geen geld gekost.
Waarom moet Marco Kroon zich dan gelijk gaan gedragen aan 'collega's in uniform'

Draak uit Brabant | 12-04-19 | 15:10

@Draak uit Brabant | 12-04-19 | 15:10: *misdragen moet dat zijn.

Draak uit Brabant | 12-04-19 | 15:10

En alle negatieve reaguurders zijn altijd heeeeel braaf geweest in hun leven.

pino2 | 12-04-19 | 14:24

@ Ongeblustekalk
Luister,
Er zijn tal van actoren waardoor je kunt vermoeden dat het PTSS is. Danwel dat er ook een stadswacht (i.p.v een agent) bij betrokken zijn. Dat heet speculatie, en dat gebeurd als er zoiets opmerkelijks als dit gebeurd. Als u zegt dat dat met de kennis die we hebben (nog) niet aan te tonen valt, heeft u een punt. Maar als u dat vervolgens gaat begeleiden met termen als 'dom' en 'ongevoelig', dan bent u in mijn ogen een beetje wereldvreemd. Bij u op het werk staat er vast geen koffieautomaat. Laat ik het daar maar op houden,

kotelet | 12-04-19 | 14:23 | 2

Correctie: bij betrokken 'IS'. Moet dat zijn....

kotelet | 12-04-19 | 14:24

Jij spoort niet.

Ongeblustekalk | 12-04-19 | 15:30

Toch zou ik nog steeds meer op hem vertrouwen dan op de gemiddelde deugert of leden van diezelfde kwezelclub die hem tot volksheld hebben gebombardeerd.

zwellevertje | 12-04-19 | 14:22

Hij mag zijn leven in de waagschaal stellen in opdracht van Rutte en zijn voorgangers; hij mag doden zonder repercussies in naam van het vaderland. Hij mag niet wildplassen, dan volgt schorsing en ophanging.

langzullenweleven | 12-04-19 | 14:19 | 1

Iets te gechargeerd, maar wel iets om te bedenken wat een farce we eigenlijk hebben met zo'n vaasje van Rutte.

Foolonthehill | 12-04-19 | 14:26

Nog steeds een held.

Laten we niet vergeten dat de beste man op een wel heel vervelende manier kennis heeft gemaakt met de barbarij die islam heet.

Hopelijk stemt hij nu PVV.

Padjepejer | 12-04-19 | 14:12 | 1

Hij stemt vvd want dan komt hij weg met een taakfopstrafje.

Pislinq | 12-04-19 | 14:23

Ik kan makkelijk praten. Ik ben niet in dienst geweest, laat staan ingezet in oorlogsgebied met koppensnellers als IS of Al Qaida.
Maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring niet meer hetzelfde terugkomt.
Dat geeft geen vrijbrief voor wangedrag, maar een beetje begrip voor deze mensen vind ik op z'n plaats.

Gerf | 12-04-19 | 14:00

Helden moeten kapot. Hartstikke deaud. Het begint met monumenten....*links mode off.

Mr_Pikibelly | 12-04-19 | 13:59

Veteranen met kortsluiting in de kop.
Echt een issue voor defensie, niet te temmen dit soort figuren (en door HUN toedoen).
Hier valt het met ons marginale legertje nog wel mee, maar je zou voor de gein eens op Veterans Today moeten kijken.
Daar zitten de amerikaanse veteranen het brengen van de democratie (aka: iedereen verneuken voor het de belangen van een paar lieden) te verwerken.

Onder het mom van "je kunt ze maar beter bij elkaar hebben'.
Ik doe er wel wat grappig over, maar het is natuurlijk in- en intriest.
Vooral voor de veteranen zelf. Kom je erachter dat je je met je goede gedrag hebt laten misbruiken voor geopolitieke spelletjes.
Als je dat mentaal trekt ben je gewoon een halve.
Iedereen met een beetje gevoel in z'n donder zou daar wroeging over (moeten) krijgen.

Gazzerop | 12-04-19 | 13:55 | 1

Voor de duidelijkheid: ik zie Kroon dus vooral als slachtoffer.
Praat kopstoten en z'n baldadigheid niet goed, maar heb zelf in mijn omgeving ook genoeg lieden TOTAAL zien veranderen nadat ze op uitzending waren geweest. Vooral Bosnie was een 'bitch' wat dat betreft.

Gazzerop | 12-04-19 | 14:04

Ben je de meest brute soldaat baas die er is, verkloot je je hele status binnen een paar jaar. Echt... Wat van Gelder is voor de atletiek is deze man voor het leger.... Man, man, man...

Gaffelzak | 12-04-19 | 13:47 | 1

Deze man is duidelijk beschadigd.

MickeyGouda | 12-04-19 | 13:53

Ze willen brute onverschrokken helden, maar als ze terugkomen in de maatschappij moeten het nette burgermannetjes zijn. Dat kan gewoon niet samen, of je moet een nep held creëren die gewoon veilig in een helikopter met zwaarste pantser en afweergeschut zit en vanaf een venstertje wat explosies ziet.

dutch bikkel | 12-04-19 | 13:46

Marco is een sterke vent - hij is voor de duvel niet bang.
Koning Willem-Alexander zou Marco Kroon graag als zijn persoonlijke lijfwacht willen.

sociaal_econoom | 12-04-19 | 13:46

Dat. Doet. Oorlog. Met. Je.

Gewone_mevrouw | 12-04-19 | 13:44

Tja,wederom weer een hoop geod gepraat hier. oorlogsheld en blah blah. Maar we zijn niet zo mild met de Marokkanen die ons bevrijd hebben na de tweede wereldoorlog,... of was het er voor?
Anyways, iemand die de politie een kopstoot geeft wegens wildplassen altijd plus 1.
Zolang militairen maar geen politie rol gaan spelen. Op deze manier weet de politie dat de nukubu niet alles pikt.

miko | 12-04-19 | 13:42 | 6

@miko | 12-04-19 | 13:59: 1. Je komt niet met de shit waar je aan zit. 2. Je komt ook niet met bewijs. Ergo, dat woordenbraaksel van je is bullshit.

Kim-Jung-Un | 12-04-19 | 14:40
▼ 3 antwoorden verborgen

PTSS, gok ik,
En het zal vast geen agent geweest zijn, maar zo,n zuigende Melkertkneus.

kotelet | 12-04-19 | 13:41 | 3

Kan ook erewraak zijn geweest, als iedereen toch zo onbenullig stellig is.
manmanman

Ongeblustekalk | 12-04-19 | 13:44

@kotelet | 12-04-19 | 13:46:
Nee ik heb volstrekt gelijk. De lieden die hier een geestesziekte aan Kroon toeschrijven zijn zelf compleet idioot.
Dat is nogal een aanname doen.
Net als met de schutter in Utrecht, toen domme zieltjes gingen beweren dat het erewraak was.

Dan heb je geen gevoel in je flikker, of je bent gewoon een domme LUL!

Ongeblustekalk | 12-04-19 | 14:11

Marco is een held. Lees maar eens zijn militaire inzet, slimheid en leiderschap. De stress van de burgermaatschappij en de onbetrouwbare burger omgangsvormen zijn moeilijk voor hem. Dit zie ik vaak bij ex Corps gediende in mijn vriendenkring. Marco, als je meeleest: dank je wel voor alles wat je voor Nederland hebt gedaan. Misschien spreekt mindfulness je aan. Zet hem op.

Willem_Oltmans | 12-04-19 | 13:38 | 3

Of E.M.D.R
Het is en blijft een held.

frank4444 | 12-04-19 | 13:44

Misschien moet jouw held even niet uitgaan. Gewoon even niet aan feestjes deelnemen. Mis je niks aan. En anders op de blaren zitten. Maar nee, Marco wil carnaval niet missen, na in de kont geneukt te zijn door geiteneukende terroristen. Begrijpelijk, neutje-neuken. Of andersom.

Normpje | 12-04-19 | 13:46

Normpje, je weet niet wat je zegt. Schaam je voor je bestaan als mens. Laag schepsel.

Willem_Oltmans | 12-04-19 | 14:05

Marco heeft de hoogste militaire onderscheiding wat in Nederland mogelijk is.
Koningin Beatrix heeft dit persoonlijk aan hem uitgereikt.
Deze onderscheiding heeft hij levenslang ook al komt hij dadelijk in de gevangenis.

sociaal_econoom | 12-04-19 | 13:36 | 2

Precies. het een sluit het ander niet uit.

A.S. Perien | 12-04-19 | 13:43

Nee hoor, die raakt hij dan kwijt

du Roi Soleil | 12-04-19 | 14:03

Alle stront komt nu bij elkaar voor Marco. Willem Alexander heeft vandaag de formele procedure gestart om de achternaam van Marco te veranderen.

De Literator | 12-04-19 | 13:35 | 1

Precies. Kroon dekt niet echt de lading. Heeft er mee te maken waar je geboren bent. Marco Held zou beter bij hem passen.

frank4444 | 12-04-19 | 13:47

Een agent een kopstoot geven.
Hij zou in tranen zijn Willemsorde moeten teruggeven.

Marco Kroon heeft in de zoveelste destructieve bui zijn eigen verdienmodel om zeep geholpen.

de Voorzittert | 12-04-19 | 13:34

Wat deze Marco Kroon heeft mee gemaakt, zal hem waarschijnlijk wel een PTSS syndroom hebben opgeleverd.
Als TBS gestoorden zoals Michael Panhuis maar zijn gang kon gaan, met zijn strafblad aan grote geweldsdelicten zoals verkrachting, moord, ontvoering etc, dan zou ik Marco Kroon op zeker de hand boven het hoofd houden en ontzien.
Marco is getraumatiseerd en dus in feite ook ziek, laten we hem dan ook zo behandelen en zeker niet afvallen.
Veel toestenbord-ridders zijn niet verder gekomen in hun leven, na de dood van hun hamster waarbij ze al een trauma hadden opgelopen, omdat ze onthutst vd pijn waren.
Dan steun ik Marco Kroon wel.

De-Glijdende-Rechter | 12-04-19 | 13:32 | 2
-weggejorist-
snokkertje | 12-04-19 | 13:38

@snokkertje | 12-04-19 | 13:38: Ik hoor trouwens geen publieke verontwaardiging over IS strijders en hun familie, die per se door de Haagse domoren en het O.M terug gehaald moeten worden, om hier berecht te moeten worden.
Nee, ipv dat gaat het O.M, Kroon weer vervolgen.
Laat Kroon gewoon een week of weekend met de politie meelopen.
Komt wel goed dan.

De-Glijdende-Rechter | 12-04-19 | 14:03

Hele foute vent, de rambo-versie van Mental Theo.

LJBrinkhorst | 12-04-19 | 13:28

Al met al een labiel eng ventje geworden. Was beter accountant of hovenier geworden...

Bucket of Shit and P | 12-04-19 | 13:24

Onbegrip over speciale bus voor overlastgevende asielzoekers: ‘Laat ze maar lopen’ wnl.tv/2019/04/11/onbegrip-over-speci... geef die man een kopstootkussen en laat hem dan lopen....

Dummy4303 | 12-04-19 | 13:24

Stel je voor dat je in een kast zit waar je al geruime tijd niet uit kan, en die kast wordt van 12 hoog naar beneden geflikkerd.
Goed in de gaten houden, die man. Een soort Travis Bickle in the making. Gladde frisuur en al.

Slogra | 12-04-19 | 13:23

Ik ben een notoire wildplasser maar er moet veel gebeuren voordat de druppel de emmer doet overlopen. Ook zijn er lullige regels, daar moet je als heer verder niet over gaan zeiken. De toiletjuffrouw gewoon netjes te woord staan en betalen. Een fooi is in dit geval overdreven.

A.S. Perien | 12-04-19 | 13:19 | 2

U bent dus een zogenaamde PUDBO.
Pik Uit De Broek Overal.
Welkom bij de club.

De-Glijdende-Rechter | 12-04-19 | 13:34

Drukshoofd

Traag | 12-04-19 | 13:18 | 1

Druk hoofd.

Slogra | 12-04-19 | 13:24

Het zal je werkgever maar zijn majoor: www.lentis.nl/probleem/ptss/ Overigens is de Angelsaksische literatuur (PTSD) stukken beter. Wat ben je voor een kudtdepartement als je je beste mensen niet weet te begeleiden? www.recht.nl/nieuws/arbeidsrecht/1359... Voor de goede orde: hier staat geen enkele verjaring op.

Sterkte en beterschap majoor Kroon. Dit zegt meer over ons land, Nederland, dan over u.

Hetkanverkeren | 12-04-19 | 13:16 | 4

@A.S. Perien | 12-04-19 | 13:25: PTSS kan zich ontwikkelen jaren na dato van het trauma, en als commando heeft majoor Kroon gegarandeerd een joekel van een incasseringsvermogen, of een optelsom zijn, waarbij 1 enkel incident de spreekwoordelijke druppel kan zijn. Waar heb je overigens gelezen dat Defensie zorgvuldig met Marco Kroon en zijn collega's is omgesprongen? Dit is het zelfde departement dat zijn beste mensen letterlijk met versleten gevechtstenueën naar alle uithoeken van de wereld uitzendt. Niet zelden zodat een of andere politicus goede sier kan maken met hun inzet.

Hetkanverkeren | 12-04-19 | 13:32

@Hetkanverkeren | 12-04-19 | 13:32: Nergens gelezen dat Def. zorgvuldig met Kroon en collega's is omgesprongen. Weet echter dat hulp wordt aangeboden na uitzendingen. Of de hulp adequaat is is een ander verhaal. Overigens is de uitrusting en waardering schandalig. Daarom pleit ik er voor dat de krijgsmacht eindelijk eens zichtbaar wordt door vertoon en oefeningen in steden en dorpen. De gemiddelde jonge Nederlander heeft nog nooit een militair of wapen van dichtbij gezien. In een land als Zwitserland waar elke militair in uniform en met wapen van-en naar huis reist is de draagvlak onder de bevolking groot en wordt dus door de overheid tip top uitgerust.

A.S. Perien | 12-04-19 | 14:07

@A.S. Perien | 12-04-19 | 14:07: Wat Special Operators doen valt voor buitenstaanders, waaronder ondergetekende, niet voor te stellen. Er is een reden dat hooguit 1% van de gegadigden het tot de parate eenheden schopt. Met huis- tuin- en keukenbegeleiding ga je het dan niet redden. Wel was (ik praat nu over lang geleden) de geestelijke verzorging bij het KCT uitstekend. Maar het zijn en blijven wel mensen.

Wat dat oefenen betreft: dat gebeurt volop. Zij het meestal buiten de Randstad. Denk alleen al aan het ontregelde verkeer als dat niet zo zijn. Wat dat betreft zijn de traditionele Open Dagen een prima moment om kennis te maken met de krijgsmacht.

En wat een militie in Nederland betreft: ik heb zelf mijn dienstplicht naar beste eer en geweten vervult. Toch zou ik geen vuurwapen in huis willen hebben. En dan ben ik me nog van mijn tekortkomingen bewust.

Maar wat ik helemaal met je eens ben: een tip top uitgerust en vooral ook goed getraind beroepsleger met een helder politiek en strategisch mandaat. Daar wordt Nederland niet slechter van.

Hetkanverkeren | 12-04-19 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als al onze militairen onhandelbare burgers worden van een missie, kunnen we beter de missies aan andere landen overlaten. Doen wij wel dijkbewaking of zo.

Schadenfreude | 12-04-19 | 13:15 | 2

De dijken worden al een tijd niet meer bewaakt: er stromen honderdduizenden over zonder dat iemand de dijk wil ophogen.

Winter_is_coming | 12-04-19 | 13:17

Wat is dat toch in Nederland dat helden/leiders foutloos dienen te zijn en te blijven? Alsof ze allemaal heilig verklaard moeten worden na hun dood. Marco heeft zijn onderscheiding absoluut verdient, maar dat maakt hem niet tot Sint Kroon. Heel raar, maar het blijft een mens en mensen hebben tekortkomingen.

Antigoog | 12-04-19 | 13:13

Getraumatiseerde militair. Moet een tijd rust zoeken en zich laten begeleiden door een goede coach.

Baron Clappique | 12-04-19 | 13:10 | 3

Klopt.

Willem_Oltmans | 12-04-19 | 13:33

En iemand die zijn pr-strategie een beetje op orde brengt. Dit is ronduit knullig gegaan.

de Voorzittert | 12-04-19 | 13:36

En zijn militaire orde dus niet afpakken.
De man heeft PTSS, lijkt het wel.
Aangezien we iedereen in dit land overal mee begeleiden qua ziektebeeld, moeten we Marco ook maar labelen en dus juist steunen.
Veel toetsenbord-ridders hier, hebben hooguit het trauma van hun overleden hamster al niet kunnen trekken.
Dan kun je nagaan wat Marco heeft moeten meemaken.

De-Glijdende-Rechter | 12-04-19 | 13:39

Aan alle sneuneuzen ga ook eens op uitzending en maak eens een gijzeling mee en andere shitII have been there).
Dat blijft je hele leven in je systeem hangen en het is een hele worsteling om in de maatschappij mee te blijven draaien en ook om je agressie in toom te houden.
Na mijn uitzending heb ik altijd op mezelf moeten passen om geen onverantwoorde risico's te nemen met gevaar voor anderen en mezelf. Gaat me redelijk af maar ik kan nooit verslappen op dat gebied. Je bent je eigen waakhond en dat is fcking vermoeiend, ik had de hoop dat het met de jaren zou afnemen maar helaas.
En niemand die je begrijpt(begrijp mezelf ook niet), je leven wordt een eenzame tocht de berg op met volle bepakking.
Marco daarin tegen laat zijn waakhond regelmatig los in combinatie met alcohol en drugs en dat is vragen om problemen. Je bent en blijft een ongeleid projectiel als je jezelf controle laat verslappen.

stormtijd | 12-04-19 | 13:09 | 17

@Maximus Cesar | 12-04-19 | 13:13: Enige idiotie is nodig om te kunnen excelleren of een barrieres over te gaan. Gelukkig bestaan deze mensen nog in een tijd dat wij van overheidswegen door een mal op maaiveldniveau moeten passen. Past de mal niet dan ben je verward en dus af.

A.S. Perien | 12-04-19 | 14:22

@stormtijd Hoop dat je een manier vindt om je bepakking wat lichter te maken. Dat wou ik nog ff kwijt.

Hollende_Kleurling | 12-04-19 | 14:28

Dit klinkt heel zwaar, en ook ik hoop dat je minder te torsen zult hebben!
Ik vroeg me nog af: heb je ooit iets (of een methode van een behandelaar waar je toch een klik mee had) gevonden wat wél enige verbetering bracht? Of misschien sport, muziek, of iets anders waarbij je je hoofd effe uit kunt zetten zonder dat het mis kan gaan?
En, schrale troost: dat je jezelf niet begrijpt is natuurlijk geen falen, want wie begrijpt zichzelf eigenlijk wel?

RozemarijnLucassen | 12-04-19 | 22:30
▼ 14 antwoorden verborgen

Marco Kroon lijkt wel een wijf...... wat is die man aandachtsgeil........ Tjezus, zou die niet een keer moe van zichzelf worden?

Fatwabuster | 12-04-19 | 13:07

Nederland en mensen op het schild hijsen blijft een aparte combinatie. Overigens valt deze faal nog mee. Dat Willemsen de polonaise liep in Zagreb net na de slachting in Srebrenica blijft er nog steeds eentje om in te lijsten.

Pedronegro | 12-04-19 | 13:07

Een kopstoot geven in de burgermaatschappij is niet echt goed te praten.
Maar na Bosnië, Irak en Afghanistan is dat waarschijnlijk wel het minste van wat hij heeft moeten doen voor 'Volk en Vaderland.'
Verziekt en stuk gemaakt door de politiek en het leger onder het mom van, toen nog, held.
Enne, wildplassen.., tja.

Endoxa | 12-04-19 | 13:06 | 3

Kapot gemaakt?

botbot | 12-04-19 | 13:09

Echt fijn al die mensen die met carnaval tegen je voordeur staan aan te pissen.

Patje2011 | 12-04-19 | 13:24

Een beetje discipline kan hij toch wel tonen.
Op dat moment is oom agent zijn meerdere dat moet hij weten en zonder morren zijn bevelen op te volgen.
Of je pakt hem op, en ga je hem in een gesloten inrichting genezen van zijn oorlogstrauma.

botbot | 12-04-19 | 13:04

Marco Kroon is en blijft voor mij een held. Als je meeleest Marco, laat je niet gek maken.

pibasso | 12-04-19 | 13:02 | 3

Overigens waren 3 van de 4 agenten politie-vrijwilligers (die met drukke dagen als carnaval "opgeroepen" worden) Tja dan lijkt het allemaal wel erg spannend als de "echte"agent Miami Vice wil spelen. Sterkte Kroon.

grindbak | 12-04-19 | 13:05

Dus helden mogen wel agenten mishandelen? Tijd dat je jezelf voor je kop slaat, dat verheldert de geest.

Tjemig | 12-04-19 | 13:05

www.geenstijl.nl/5147162/marco-kroons... Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Kroons kop moet gewoon rollen joh! Bij drugs-en drankgerelateerde problemen moet je als Defensie de hulpverlening opgeschaald hebben. Ik heb sterk de indruk dat uitgezonden militairen niet de juiste nazorg krijgen. een groot percentage gaat na uitzending over de scheef. Waarom??

pibasso | 12-04-19 | 13:35

Terrecht, deze gast is knettergek natuurlijk.

pauljunior | 12-04-19 | 12:59 | 3

Het is terecht. #sukkel. Als je wilt trollen doe het dan wel in het Nederlandsch.

beter-laat-dan-nooit | 12-04-19 | 13:06

@beter-laat-dan-nooit | 12-04-19 | 13:06: Deze gast is toch gewoon een volslagen idioot, als getrainde commando beetje agent een kopstoot geven omdat je staat te zeiken op straat wat niet mag. En jij ga je moeder plagen gek.

pauljunior | 12-04-19 | 13:12

verbannen naar aruba.

newray | 12-04-19 | 12:58 | 3

Ach geef de man een eervolle uittocht bij Defensie en een Harley.

Hollende_Kleurling | 12-04-19 | 13:09

ja dat zeg ik. aruba met een harley. topcommando ingezet tegen corruptie op aruba.

newray | 12-04-19 | 13:33

en doe dan maar een electrische harley, horen ze hem ook niet aankomen met z'n futuretech highamp stroomstootwapen.

newray | 12-04-19 | 13:53

aan de ene kant willen we dat agenten optreden en nu ze het doen pisawn we ze weer recht in de bek
blijf met je poten van hulpverleners en agenten af of je nu Ahmed ,Joris,Mohammed of in dit geval Marco heet

Kappie62 | 12-04-19 | 12:57

U en ik weten allemaal dat plassen, wild of niet tam, enorm kan opluchten.
Ook weten we bijna allemaal dat je wild plast als je t bijna niet meer op kunt houden.welke idioot gaat zeuren tegen een vent op het moment van absolute verlichting?
Had even gewacht tot ie klaar was.. dat scheelt toestanden

DeviousDick³ | 12-04-19 | 12:57

in principe gewoon helemaal de fout van defensie... de verkeerde "held" naarvoren geschoven... idem met het indertijd sturen van Karremans..... geen afdoende en kritische screening vooral psychologisch....... vechtersbazen en/of sukkels zijn er per dozijn.

grapjasz | 12-04-19 | 12:57

Sinds Marco Kroon een hoge onderscheiding [ MWO ] kreeg voor
betoonde moed,
wordt er een hetze tegen hem gevoerd,
en probeert men op alle mogelijke manieren hem
in diskrediet te brengen.

Cool Pete | 12-04-19 | 12:55 | 3

daar hoeft "men" geen moeite voor te doen, dat regelt deze sukkel zelf wel.

Tjemig | 12-04-19 | 13:01

hij heeft vooral een hetze tegen zichzelf gevoerd.

grapjasz | 12-04-19 | 13:04

Als ie nou had staan wildplassen tijdens carnaval en voor mij part met zijn dronken hoofd tijdens carnaval ook nog eens wat terug zegt tegen de agenten. Naja... Niet goed, maar dat wordt ook bij anderen niet zo breed uitgemeten in de media.

Als je echter dan ook nog eens tot geweld overgaat. Nadat je al eerder betrapt bent met wapens en drugs, dan ben je simpelweg heel strafbaar bezig en heb je het toch gewoon echt zelf gedaan. Daarnaast: Hij weet dat alles wat hij doet breed uitgemeten gaat worden in de media. Want dat is al eerder gebeurd. Dus dan ben je niet alleen strafbaar bezig, maar ook nog eens dom bezig.

peterdh | 12-04-19 | 13:05

Gewoon een schande hoe NL met zijn helden omgaat. Of ze nu leven of Johan de Wit heten, ze worden gewoon aan de kant geschoven. En dan vinden ze het gek dat er geen personeel voor defensie gevonden kan worden?

dorstig! | 12-04-19 | 12:54 | 7

@Tjemig | 12-04-19 | 13:03: Met liefde had ik dat gedaan ja.. maar helaas ik lag dronken tegen de bar aan , mijzelf ondergekotst.

dorstig! | 12-04-19 | 13:20

@ja-ja-nee-nee | 12-04-19 | 13:14: Hij mag van mij pissen waar hij maar wil. Maar als een diender hem er op aanspreekt ga je geen geweld gebruiken. Dat ben je in mijn ogen je orde niet waard.

Tjemig | 12-04-19 | 13:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze stokoude man van 48 doet mij erg denken aan Halbe Zijlstra. Die was ook overal bij.

gestoptmetroken | 12-04-19 | 12:54

Misschien dat op het slagveld andere talenten van nut zijn dan in de burgermaatschappij.

Beste_Landgenoten | 12-04-19 | 12:53

Nu maar hopen dat die andere Knoops zaak ook in het nadeel van de verdachten eindigt.

Tjemig | 12-04-19 | 12:52

Machomannetje met agressiestoornis. Zal wel niet de laatste keer zijn.

Superior Bastard | 12-04-19 | 12:52 | 3

Ben blij dat jij weet hoe het allemaal is gegaan voorafgaande aan die kopstoot. Die man heeft gevochten in Islamitische oorlogsgebieden, is het dan compleet ondenkbaar voor je dat die man ook wel eens op een heel vervelende manier uitgedaagd kan worden door bijvoorbeeld agresieve Mocro's?

Bennie Boos | 12-04-19 | 13:01

@Bennie Boos | 12-04-19 | 13:01:
Lees eerst maar even wie hij een kopstoot heeft gegeven Bennie.

Superior Bastard | 12-04-19 | 13:05

Het lijkt een zeer dunne lijn te zijn tussen held of boef. Bij veel overheidsdienaren die niet in uniform zijn is nauwelijks meer te horen of te zien of het om een motorbendelid of een wetsdienaar gaat. Overigens is het in ieders belang om PTSS vroegtijdig te onderkennen.

A.S. Perien | 12-04-19 | 13:10

Hou op met dat goedpraten. Hij spoort blijkbaar niet en donder maar op met hem. Een klap begrijp ik nog maar kopstoten uitdelen getuigt van arrogantie.

Normpje | 12-04-19 | 12:52

Krijg je er van als je van een kroegbaas een leger officier maakt.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-19 | 12:49 | 3

U wordt ook niet echt gehinderd met het totaal ontbreken van enige kennis niet?

Roadblock | 12-04-19 | 14:57

@Uw Verzekeringsadvis | 12-04-19 | 16:31:
Nee.

Roadblock | 12-04-19 | 16:37

Het blijft natuurlijk speculeren wat er met de man aan de hand is, maar het lijkt me toch waarschijnlijk dat het hier gaat om (een vorm van) PTSS. Hopelijk vindt dhr. Kroon op korte termijn een geschikte behandelaar.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 12:49 | 1

Ik zou het niet vreemd vinden als dat zo is idd.

peterdh | 12-04-19 | 13:09

Carnaval 2019, 2 agentes te paard zien een wildplasser en BELLEN een auto met 2 collega's. De COLLEGA'S spreken de man aan. Het is een held, heeft mogelijk wat op en is niet blij, wordt boos. Wat drijft die achterlijke Bossche politie om zo te defocussen!!

Einde van de Domheid | 12-04-19 | 12:47 | 2

Ah, geweld is dus wel degelijk goed te praten blijkt.

Superior Bastard | 12-04-19 | 12:53

EvdD:
Ehh, iets in de richting van:|
---
- P: Hey je mag hier niet pissen
- M: Flikker op man!
- P: Ok dat wordt een boete
- M: Kut. Naja, laat ik me maar ff inhouden en geen kopstoot uitdelen, geef die boete maar, dan kan ik verder met carnaval vieren.
-----
Zou ook een aanpak van hem kunnen zijn geweest, dan had ie nu niet met zijn gedrag in de media gekomen omdat ie vervolgt word voor geweld tegen hulpdiensten en politie. Je weet wel, datgene waarvoor wij keer op keer op keer roepen dat er zwaarder gestraft moet worden als er weer eens een groepje "jongeren" los gaat op politie/ambulance personeel.

peterdh | 12-04-19 | 13:13

Einde oefening.

RenHoek | 12-04-19 | 12:47

Belachelijk.
Wat is dan carnaval anders voor?

wezen | 12-04-19 | 12:47 | 1

Wij namen vroeger altijd een kopstoot alvorens ons in het feestgedruis te mengen.
Daar hoorde je toen niemand over.

keestelpro | 12-04-19 | 13:13

Zijn heldendaden blijven heldendaden.
Maar een beetje psychische hulpverlening kan deze man nu wel gebruiken. Je kunt die man wel uit de oorlog halen, maar de oorlog uit die man halen wordt wat lastiger. Overigens zou ik hem als rugdekking 100% vertrouwen.

Oepsie1234 | 12-04-19 | 12:46 | 1

Ja precies. Kan me overigens voorstellen dat het verdomd lastig is om een geschikte hulpverlener te vinden voor de man, als je beziet wat hij heeft meegemaakt.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 12:50

Een achterwaartse kopstoot nog wel. Misschien wilde hij alleen op het dak kijken en was ie wat onbesuisd. Kon hij weten dat je niet mag wildplassen. In afghanistan mag je gewoon overal zeiken. Ik zeg vrijspraak.

HenkvdMast | 12-04-19 | 12:46

Wat hij heeft gedaan kan niet zonder gevolg blijven, maar kunnen ze hem niet beter behouden in de organisatie waar hij optimaal functioneert, en niet hem veroordelen tot een burgerbestaan waar hij duidelijk niet op zijn gemak is?

Veroordeel hem liever to 6 maanden schutterputjes graven en latrinedienst, zodat hij daarna bij defensie kan doen waar men iets aan hem heeft.

quantumcollider | 12-04-19 | 12:45 | 1

Gewoon weer het veld insturen. Mali of zo.

Leffe Blonde | 12-04-19 | 18:33

Ik heb ooit gelezen wat hij volgens getuigen had gedaan om zijn heldenstatus en onderscheiding te verkrijgen. Echt een held en tragisch dat hij het de laatste jaren zo moeilijk heeft. Hopelijk komen er weer betere tijden voor hem.

kleinvrouwke | 12-04-19 | 12:45

Mooie gast die Kroon

ZwarteRiek | 12-04-19 | 12:45

Misschien is hetgeen hem tot voorbeeldig militair maakt ook wat hem opbreekt in de gewone wereld, soort van Rambo zeg maar.

sarcastro | 12-04-19 | 12:44 | 1

Dit dus.

Graaisnaaiert | 12-04-19 | 12:49

Een kopstoot is toch jenever met bier, mag je die ook al niet weggeven? Denk dat achteraf gezien Marco niet zo goed in het algehele plaatje paste en nu opgejaagd tot aan de poorten van de hel het haasje is van koninkrijk Nederland.

Bennie Boos | 12-04-19 | 12:43

Tja. Inderdaad zou ik wel eens het hele echte verhaal over hem willen horen. En wat zit er allemaal achter ? Politici ? Media ? Kan nog wel eens heel verhelderend zijn.

Kamervraag | 12-04-19 | 12:41 | 1

keestelpro | 12-04-19 | 12:37, en u en ik wachten met spanning op de verfilming.

McSplutter | 12-04-19 | 12:45

Vreemd mannetje. Iets te vaak negatief in het nieuws.

borrelnoot | 12-04-19 | 12:41 | 6

Hij ligt dan ook wel onder een vergrootglas!!

pino2 | 12-04-19 | 14:23

@beter-laat-dan-nooit | 12-04-19 | 13:20: waarom moet ik iemand daar persoonlijk voor kennen? Ik vind hem gewoon een eigenaardig mannetje. En als je een agent een kopstoot geeft omdat je ergens terecht voor bekeurd wordt ben je gewoon een tokkie. Willem Orde of niet.

borrelnoot | 12-04-19 | 14:47

@pino2 | 12-04-19 | 14:23: Juist. En komt nog bij, alles en iedereen die in NL boven het maaiveld uitsteekt moet kapot. Past niet binnen het plaatje van de maakbare samenleving van genivelleerde eenheidsworst.

RickVogelschrick | 12-04-19 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Die laatste actie van hem was nou niet bepaald de kroon op zijn werk....

laurentius | 12-04-19 | 12:40 | 1

*zucht*

sarcastro | 12-04-19 | 12:47

Daar komt nog bij dat hij heel veel oorlogsgeweld heeft meegemaakt dus voor hem is een kopstoot niets bijzonders, wellicht speelt dit ook mee.

pino2 | 12-04-19 | 12:40 | 2

In Afghanistan plast iedereen wild en niemand zeurt daarover.
Wellicht speelt dit ook mee.

Hollende_Kleurling | 12-04-19 | 12:45

Idd. En wat verwacht je van iemand die Taliban at als ontbijt,lunch en diner? Dat ie verder fijnbesnaard is? Juist door zijn aard is ie in het veld een succesvol militair. Maar in de maatschappij kan het tot probleempjes leiden. Voorspelbaar.

Axolotl | 12-04-19 | 14:38

Blijft een enigma. Ben er nog steeds niet uit of hij nou een held is of een volslagen fantast.

obi1 | 12-04-19 | 12:40 | 5

Als je er wel uit bent, zal dat een hele opluchting voor je zijn.

beter-laat-dan-nooit | 12-04-19 | 13:23

Heeft u enig idee wat er allemaal moet gebeuren om uberhaupt voor een MWO aanbevolen te worden? U bent er niet uit of hij een held of fantast is?
Ik ben er wel uit dat u nooit iets gelezen heeft, waarom hij die MWO gekregen heeft.
En eerlijk gezegd wordt ik zo langzamerhand schijtziek van al die mannetjes, die elke gelegenheid aangrijpen om wat af te kunnen doen aan de reden van zijn MWO.
1 grote karaktermoord sindsdien.
Hij doet dingen fout- Moet hij niet doen. Dom. Straf verdiend? Jazeker.
Wie zelf zijn billen verbrandt moet op de blaren zitten.
Maar dat doet niets af van wat hij gedaan heeft om die MWO te krijgen.
Hij is een held. Punt.
Verder lopen er lieden en media rond in Nederland, die er alles aan zullen doen om iedereen, en alles waar je als Nederlander trots op kan, en moet zijn, de grond in te boren.

Roadblock | 12-04-19 | 15:12

@Roadblock | 12-04-19 | 15:12: Helden en echte grote kunstenaars,zijn vaak een beetje eigenaardig.
Gewoon aard van die beestjes.
We hebben ze wel hard nodig in deze maatschappij.

De Profundus | 12-04-19 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

In een periode waarin men spreekt over 'buurthuizen' en 'verwarde mannen', vind ik dat ze deze man nogal streng behandelen.
Kunnen we hier niet spreken over een 'carnaval-emergency'?, beetje zoals die 'sexual-emergencies' waar je weleens over hoort.
Of zou het gewoon aan zijn suikerspiegel liggen?

Care | 12-04-19 | 12:40

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Ik maak nog steeds een buiging voor deze man als 'ie langs loopt.
En die kopstoot? Wie zegt dat die ander deze niet heeft verdiend?
(niet dat ik voorstander van agressie ben....)

pino2 | 12-04-19 | 12:39 | 6

Een buiging omdat hij wat goed deed op een plek waar hij niet had moeten zijn? Je bent toch wel een drol eerste klas als je je voor het Nederlandse leger voor het karretje laat spannen.

Bakkeleures | 12-04-19 | 15:41

Bakkeleures | 12-04-19 | 15:41 |
Je moet toch wel een drol eerste klas zijn, om militairen in hun nek te gaan spuwen, die namens je eigen land uitgezonden worden.
Voor u is de term NuKuBu waarschijnlijk uitgevonden.

Roadblock | 12-04-19 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is altijd wat met deze veteraan. Ik wacht wel op de Netflix serie over hem. Een soort van Nederlandse versie van 'The Punisher®'. (bindende kijktip trouwens)

keestelpro | 12-04-19 | 12:37 | 3

Ik heb al een suggestie voor de titel van deze serie; “The Crown”.

McSplutter | 12-04-19 | 12:39

Dat is een goeie. Ik ga wel kijken. Pilot, Intro, militaire staat. En dan hoe die zal en moet worden vervolgd.

sjef-van-iekel | 12-04-19 | 12:53

Hopelijk lezen Jan de Bont, Dick Maas & Reinoud Oerlemans ook af en toe GeenStijl.

keestelpro | 12-04-19 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken