Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VOC Café 020 schrapt naam na bedreigingen

Niet echt de VOC-mentaliteit (toch?)

okee waar kan die factuur heen

Het VOC Café in Amsterdam haalt bakzeil. Na talloze bedreigingen is de eigenaar het zat en heeft hij aangekondigd een andere naam te zoeken. "Vooral via de mail, maar ook via Facebook. Burn the place down werd er onder meer geschreven. Daar zijn we nogal van geschrokken." Het is maar goed dat Jan Pieterszoen Coen er niet meer is om dit allemaal mee te maken, maar Jan Pieterszoon Coen is dan ook al 390 jaar dood. En zo wordt die Lieve Stad Amsterdam stukje bij beetje een echte plek van hoop. Plek van een hoop idioten.

Reaguursels

Inloggen

VO Café!

Jan de Vries | 05-04-19 | 19:30

Ik zou d'r Caféoc of CaVOC van maken, klinkt 't hetzelfde, iedereen blijft het ook gewoon VOCcafé noemen en de tiefus voor die dreigleipen

meneerjan | 05-04-19 | 16:30

Ja hoor, de NL geschiedenis moet gewist worden onder dreiging van geweld!! Jammer, sneu en een beetje te belachelijk voor woorden, vindt ik. Ik krijg ook steeds meer het idee dat Amsterdam vol zit met Boeddhisten. Reïncarneren als een gek en hebben nog steeds last van 500 jaar terug. Zal dus ook wel een waardeloze religie zijn net als de rest, als je na 500 jaar nog steeds zeeziek bent van die ene bootreis, die ook nog eens op kosten van de VOC was, ondankbaar volk.

Count_Bassie | 05-04-19 | 15:10

Ik krijg opeens zin om in Amsterdam een nieuw literair café te openen en dat "De Negerhut van Oom Tom" te noemen. Naar het beroemde werk van Harriet Beecher Stowe. Gewoon omdat het kan.

Mark zit te Dutten | 05-04-19 | 10:35 | 2

... Puik idee. En dan huurt u Jean de Bouvier in voor de binnenkant: alles wit.

bisbisbis | 05-04-19 | 13:02

Zorg voor een goede brandblusinstallatie. AFA en ander gespuis staat te trappelen in het tuigje of glibberd van de stoel af om de Molotov cocktails te gaan organiseren.

Grijskijkert | 05-04-19 | 14:36

Laten we de AFA de UFO gaan noemen ........ Ultra Fascistische Organisatie . Dat AFA moet werkelijk verdwijnen uit alle media want met die naam zijn ze legitiem en onnozelaars geloven volautomatisch in die eerste 'A '.

Koning BongoBongo | 05-04-19 | 09:54 | 3

En met onnozelaars bedoel ik dan den linksmensch , de mensch die liever policor meelift dan zelf een mening en visie ontwikkelt .

Koning BongoBongo | 05-04-19 | 10:00

UFO's bestaan niet.

Jezus_Boeddha | 05-04-19 | 11:20

Wat dacht je van: SA v2.0 of Sturmabteilung v2.0?

Musashi | 05-04-19 | 13:51

Als de VOC, de WIC en figuren als Jan Pietersz. Coen er niet waren geweest, dan zouden er nu tientallen historici zonder werk zitten, want geen gesubsidieerde onderzoeksprojecten van NIOD e.d. om onze koloniale erfschuld nog eens verder op te poetsen en geen gedeeld erfgoed met landen als bijv. Indonesië of Brazilië waar we ons eigenlijk voor moeten schamen. Daarom diep respect en veel dank aan deze voorvaderen

batvoca2 | 05-04-19 | 09:32

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een linkse radicale fascistenactie (oftewel de zogenaamde inclusieve parasiterende bijeenachtige deugmensjes waarbij iedereen welkom is (zolang je maar hun taal spreekt en denkt zoals zij!)

otjemans | 05-04-19 | 09:26

Naja ik vond het sowieso een beetje false branding.
Ik probeerde er laatst nog twee ton nootmuskaat en viertien stuks Chinees porcelein te bestellen, maar die hadden ze niet.

Fcknwckd | 05-04-19 | 09:08

AFA acties. Dat is wat dit is.

Wanneer gaat de politiek eindelijk die terroristenclub AFA opheffen en verbieden?

gaffelbaard | 05-04-19 | 08:34 | 2

Zolang het gestaalde kader der ultralinkse activisten met types als Groot Wassink in Amsterdam in het gemeentebestuur zit is daar geen enkele kans op

Langshetrandje | 05-04-19 | 08:41

@Langshetrandje | 05-04-19 | 08:41: Was Groot Wassink eigenlijk lid van de gestaalde kaders? 'Gestaalde kaders' heeft trouwens zo'n fascistische bijklank terwijl het toch een links begrip was.

Jezus_Boeddha | 05-04-19 | 11:22

En als het nou een moskee was?

zoalsikhetzeg | 05-04-19 | 08:31

Iedere dag krijg ik weer de bevestiging dat het leven buiten de randstedelijke gebieden een waar genot is. Wat een heerlijk gevoel :)

Sprinkhaan | 05-04-19 | 08:16 | 1

Wat eigenlijk raar is. Al die VOC café dreigers hebben zogenaamd veel met cultuur, geschiedenis, diversiteit en ... klimaat en natuur. Maar ze wonen allemaal in de stad.

Die mensen zouden dus eigenlijk allemaal moeten verhuizen naar waar u woont. Misschien word u nog de beste vrienden met ze. XD

gaffelbaard | 05-04-19 | 08:37

Maar wij zijn met meer, trots op onze rechtsstaat, en we buigen niet. Nee, dat klopt, we knakken gelijk.

zoalsikhetzeg | 05-04-19 | 08:15 | 1

Onze digitale recherche doet ook weer puik werk. Het zal wel weer buiten de prioriteitsstelling liggen

Sprinkhaan | 05-04-19 | 08:17

De dreigers die het cafe willen afbranden zijn uitzonderlijk dom. Omdat voc op de gevel staat?. Heel de grachtengordel is gebouwd van voc geld, het van Trip huis met zijn kanonnen schoorstenen is gebouwd met geld verdiend aan oudijzerhandel Spanjaarden die daar kononnen van maakte tegen Engeland. Aan de oorlogen tussen Finland, Noorwegen, Zweden Denemarken heeft Amsterdam goed geld verdiend. Heel de grachtengordel is gebouwd met oorlog-, handel- en bloedgeld. Is dat een reden om Amsterdam af te breken of plat branden? Lijkt me niet. Anders moet je gewoon verder huizen. Doei domme zielepoot.

Breakdance | 05-04-19 | 08:02

Antifa de lange fascistische arm van het kabinet krijgt het voor elkaar . En we zwichten maar...

Koning BongoBongo | 05-04-19 | 07:57 | 1

Klopt. Die geweld niet schouwende terroristenclub word met geld en deelname aan activiteiten gesteund door de SP, PvdA, Groen Links, PvdD, en de moslims van Niida en DENK.

De AFA zit vuistdiep in het 21 maart comité, wat de antiracisme dag heeft gemaakt tot een daag waarop juist tot racisme en geweld tegen groepen mensen (lees: de blank, autochtone bevolking) word opgeroepen.

gaffelbaard | 05-04-19 | 08:48

Amsterdam??? Afsteken en weg laten drijven.

poiuytrewq | 05-04-19 | 07:56
-weggejorist-
Timide_Aso | 05-04-19 | 06:41

Prachtig, zo'n multiculturele samenleving.

Oepsie1234 | 05-04-19 | 05:46

toevallig toch, dat de gouden koets word gerestaureerd en dat dat zo lang duurt he.... die komt gewoon nooit meer terug. Er zal wel toevallig brand uitbreken in de werkplaats, wedden? Al die VOC beschilderingen, nee echt, rascistische koeltoer, jakkie bah.

paartjehop | 05-04-19 | 05:16

Dat komt waarschijnlijk omdat wij rechtse mensen 1x,per jaar verzamelen in het VOC café om de jaarlijkse demo van links en antifa te verstoren . En maar janken en klagen maar we zien ze nooit voor de demo bij dat café.... Antifa HAHAHA..

Rotterdams Geschut | 05-04-19 | 04:32

Dus MULTIcultureel is ook al niet goed meer? Weg met ons?

Mart6037 | 05-04-19 | 03:57 | 5

@Mark van Leeuwen | 05-04-19 | 07:20: Nou zijn de Molukkers de enige groep die wat dit betreft recht van spreken hebben na de -valse/tergend trage- beloften aan hen t.a.v. een eigen staat door onze NL regering....

surffee11 | 05-04-19 | 08:10

Multicultureel betekent anno 2019: alle kleuren zijn goed, behalve blank.

gaffelbaard | 05-04-19 | 08:50

@gaffelbaard | 05-04-19 | 08:50:
"Multicultureel" gaat inmiddels feitelijk over ras, niet meer over cultuur maar toch lijkt dat onze multiculturalistische cosmopolieten niet te hinderen in het fanatisme waarmee het ene "ras" verafgood wordt ("people of color") terwijl andere afgewezen worden ("whites"), in beide gevallen op basis van aangeboren eigenschappen.
Het blijft merkwaardig.

kindapaas | 05-04-19 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

En van Amsterdam worden er ook altijd negatieve dingen gezegd nooit eens positiets. Altijd die teneur. Net of ze buiten Amsterdam zo positief zijn.

Jan Onbewoond | 05-04-19 | 03:45

Wij leven nu niet meer in de Gouden Eeuw toen de VOC en Westindische Compagnie nog floreerden. Wat geweest is,is geweest. Het komt toch nooit meer terug? Daarom moeten wij in de toekomst kijken en met z'n allen iets moois van maken,inplaats van elkaar beschuldigen van linkse en rechtse ideeen en de 2e wereldoorlog er weer bij halen.Voorbij is voorbij. Wij kunnen toch ook met een nieuwe lijst beginnen?

Jan Onbewoond | 05-04-19 | 03:41 | 2

Ga dat maar eens fijn tegen al die linkse terreur ratjes vertellen… daar zit geen greintje samenwerking of waardering voor normale mensen bij. Ze zijn enkel uit op ontwrichting en chaos in de maatschappij, ze janken, smeken om eens flink aangepakt te worden. Ik kijk vooruit: dat ze op een mooie dag maar fijn mogen bungelen tezamen. De zure-links koek is op z'n eind...

Veluwse-Eikel | 05-04-19 | 03:51

Het is nooit weggeweest: de WIC kun je rustig zien als blauwdruk voor "het Westen".

kindapaas | 05-04-19 | 10:47

Het bedreigde Café kan vast wel aan namen en rugnummers komen, zet er maar een expert op. Die zijn er, weet ik. Doorzoek elk strontgat, elke kraakpand, en elk links subsidie cluppie daar in A’dam. Uitroken dit soort gasten…

Al aangifte gedaan? En wat was het resultaat? Niets, dat dacht ik wel…

Veluwse-Eikel | 05-04-19 | 03:37 | 1

Uiteraard geen resultaat. je denkt toch niet dat hier serieus iets mee gedaan wordt? Als je daadkracht wil, dan moet je iets ergs over Sylvana twitteren of zonder geweld iemand de doorgang belemmeren op een snelweg.

Eagle0511 | 05-04-19 | 07:59

VOC . Het moet toch leuk zijn om wat van je geschiedenis te weten en een café met die naam te dragen? Weinigen weten nog steeds niet wat wij daar deden in de oost en wat zoch daar afspeelde. Er wordt altijd alleen maar negatief over gedacht: geplunderd,gemoord en in iets mindere mate dan de Westindische Compagnie ,slavendrijvers. Net of ze tegenwoordig alles weten.Er waren toch ook positieve: het was al multicultureel,verschillende religies,handel en opbouw. 350 jaren waren wij daar tot 1949. Er is ook nog een Westindische Compagnie. Suriname o.a.

Jan Onbewoond | 05-04-19 | 03:29

Wil geloven dat ik als geboren en getogen Amsterdammer weinig meer op heb met dat achterlijke gelijknamige reservaat!? ... in 1975 als jong mens begonnen als taxichauffeur ( ... das nog eens een leven door 't putje gespoeld ) is er ondertussen weinig meer over van die bekende Amsterdamse jovialiteit, regelmatig vragen mijn klanten aan mij waar ik vandaan kom, zegt genoeg lijkt mij, wat een debiel dorp is het geworden!.

swebe | 05-04-19 | 03:15

“Burn the place down” en de lucifer komt van links.
Mede dankzij de VOC zijn wij een welvarend land met een te sociaal stelsel met best wel veel gratis geld voor principieel werkelozen en linkse hobby's.
Als je aan de ene kant wel gratis geld wil en aan de andere kant tegen de geschiedenis van deze welvaart aan trapt, ben je gewoon een vuile hypocriet.

tsjajaja | 05-04-19 | 01:45 | 2

Hear hear...

Toninhocerezo | 05-04-19 | 06:04

Heel juist geconcludeerd.
"Bedankt meneer JBC voor de welvaart die u ons heeft gebracht en waar we een prachtige subsidie systeem van kunnen onderhouden maar uw naambordje halen we maar even weg. Het herinnert ons een beetje teveel aan de negatieve bijzaken van onze rijkdom. We moeten natuurlijk wel zonder deze gedachten van het bloedgeld kunnen genieten!".

Harrie7949 | 05-04-19 | 06:43

Gelijk afbreken.
Die hele binnenstad van Amsterdam, die grachtengordel, met de grond gelijk maken. Alles waar maar de zweem van een koloniaal verleden aan hangt, afbreken !. De fik derin. Maak van dat godvergeten Amsterdam een grote Bijlmermeer. Als dat dan eenmaal gebeurt is laat dan al die linkse, grote waffels met hun bakfietsen, voor eeuwig zwijgen en laat de rest van dit land in vrede verder leven.

Dzjengis-Somebody | 05-04-19 | 01:33 | 1

ja pas op hoor want ze doen het gwn écht.... geef ze niet de vrije hand die Marxisten anders krijgen we er nog een culturele revolutie gratis bij....

surffee11 | 05-04-19 | 08:12

Prachtige naam voor een Cafe! Had daar graag een biertje gedronken! Proost!

Donerdag | 05-04-19 | 01:31

Niet laten opfokken.

MistaRazista | 05-04-19 | 00:19

Als je voor dit soort druk zwicht ben je de naam VOC inderdaad niet waard.

lieverdeauddanreaud | 04-04-19 | 23:52 | 4

U weet niet wat u zegt, dit soort lafbekken komen ’s nachts een brandende lap door je brievenbus douwen als men niet doet wat ze eisen. Linkse terreur, daar hebben al heel wat verzekeringsmaatschappijen miljoenen voor op moeten hoesten. De popo ziet niet/nooit geen verband, omdat ze veel tijd laten zitten tussen dreigement en actie. Dat soort lui dus.

Zoek maar eens op brand VOC schip, Lelystad: onopgehelderd.

Veluwse-Eikel | 05-04-19 | 03:42

@zijvanhiernaast | 05-04-19 | 00:08:
Je laat je toch godverdomme niet chanteren door een stel stinkende krakers? Hoe is het nou? Dat het zover kan komen in Nederland.

lieverdeauddanreaud | 05-04-19 | 04:02

Vertel op, wat is je plan..?

Veluwse-Eikel | 05-04-19 | 04:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat ik niet eens meer hardop kan zeggen dat ik Hollander ben........

Dr.P.o.Naut | 04-04-19 | 23:29 | 3

De keuze ligt bij jezelluf. Je kunt lekker dweilen in negativiteit, je kunt ook verder kijken dan je neus lang is. Zielig zijn wordt ook wel de weg van de minste weerstand genoemd.

zijvanhiernaast | 05-04-19 | 00:13

Denk, dat binnenkort ook de kinderboerderijen gesloten gaan worden. Voor sommige figuren is dat namelijk zeer lustopwekkend.

Mars020 | 04-04-19 | 22:51 | 1

Wat dacht je van peuterspeelzalen?

Min. v. Communicatie | 04-04-19 | 22:54

Je hoeft alleen maar te blijven herhalen dat het aangepast wordt, dat een weekje op faecesbook plempen en actief de deugklagers gaan bestoken met het nieuws dat het aangepast wordt. Je hoeft helemaal niets aan te passen. De aandachtsspanne is in de regel toch niet meer dan een week. Gooi het op ambtenarij dat het zo lang duurt, daar hebben ongewassenen ook een hekel aan. Als je zegt het aan te passen deug je weer en laten ze je met rust.

Frau Merkel | 04-04-19 | 22:45 | 1

Beetje een omslachtige oplossing.

Vlerk | 05-04-19 | 00:59

Links is heel sociaal en vriendelijk en als je dat niet vindt moet je dood.

Patatter | 04-04-19 | 22:33 | 3

Ze hebben ook altijd gelijk en zijn moreel superieur.

brekebeen | 04-04-19 | 23:03

@brekebeen | 04-04-19 | 23:03:
Dat denken ze.
Ik ga wel eens in discussie met een linkse rakker.
Als het lastig wordt zijn ze er snel vandoor zal ik je zeggen.

HoerieHarry | 04-04-19 | 23:10

*Schreierstoren*
Toen de schippers ooit uitvoeren vanuit een Hollandse haven moesten zij die achterbleven vaak huilen. Maar naast soms dood bracht het vaak ook rijkdom zoals vis en specerij. Nu moeten we het doen met quinoa en azijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-04-19 | 22:31

Het schijnt dat Freek de Jonge nog bij de opening van dit café is geweest, in 1487.

Highwoodman | 04-04-19 | 22:28 | 4
-weggejorist-
habemuspapam | 04-04-19 | 22:46
-weggejorist-
habemuspapam | 04-04-19 | 22:46

Tja, Halbe is er altijd bij!
Gloeiend dan!

Min. v. Communicatie | 04-04-19 | 22:52
▼ 1 antwoord verborgen

Café de Vrolijke Geit.. Misschien is dat iets voor GL?. De Lachende Baard of Gefrustreerde Geitenwollensok, kan ook natuurlijk.

Mars020 | 04-04-19 | 22:28

Als je de VOC naam gebruikt mag je je ook wel een beetje strijdbaar opstellen. Denk je dat je VOC zo groot was geworden als ze meteen hun op hadden gegeven bij een beetje tegenstand?

omwenteling | 04-04-19 | 22:23 | 3

Je begint een kroeg om gezeik te hebben en bedreigd te worden, stoere kerel.

Langshetrandje | 04-04-19 | 22:59

Probleem is ook wel dat als de eigenaar zijn zaak gaat verdedigen met een minigun, het gajes wat komt brandstichten, ruiten ingooien, en wat ze verder nog voor legitieme acties plegen uit te voeren plotseling het slachtoffer is, en hijzelf de boze boreaal.

brekebeen | 04-04-19 | 23:01

De patiënt Amsterdam is allang terminaal.De enige oplossing is dat we een soort muur bouwen om dit reservaat van gekkies. Misschien dat onze vrienden in Israël nog wat technische ondersteuning kunnen bieden gezien hun succesvolle Gaza project.

hoeman | 04-04-19 | 22:22 | 2

Amsterdam huilt, waar het ooit heeft gelachen, typisch jordanees levenslied. Moet wel ergens te vinden zijn.

brekebeen | 04-04-19 | 23:05

Dat onverdraagzame werkschuwe tuig.

Bab01 | 04-04-19 | 22:20

020, hoofdstad van de Groene Kmer, daar hoort die naam ook niet.

glaaf | 04-04-19 | 22:11

Het fascisme rukt op in Nederland!

JanFTE | 04-04-19 | 22:11

Alweer links activistisch tuig wat bedreigingen uit?

BozePaarseMan | 04-04-19 | 22:03 | 4

Ik ben benieuwd wat politie Amsterdam hierover te melden heeft. Lijkt me een soortgelijk gevalletje als die windmolenterroristen in Drenthe. Met als enig verschil dat het hier om de Sturmabteilung van links gaat, goede doel dus. Bovendien is men waarschijnlijk te druk met de iftar voorbereiden, het diversiteits- en inclusiviteitsbeleid, het voorkomen van profileren en als dat eindelijk geregeld is, het flitsen van brave automobilisten op de A10. Oh ja en dan vergeet ik nog de PR-acties om het imago van de politie te verbeteren.

5611 | 04-04-19 | 22:10
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, 020..... waar anders....

Grijskijkert | 04-04-19 | 21:55 | 1

Ja maar Amsterdam wordt niet alleen overspoeld met toeristen en andere buitenlanders maar ook door allerhande rare neefjes en nichtjes van jullie uit de provinciën. En dat laatste tuig stemt GroenLinks en stopt nooit voor een zebrapad.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-04-19 | 22:42

Moeten de bedreigers nu ook hun DNA afstaan net zoals de blokkeerfriezen???

NL slappe hap. Triest.

Badr Haary | 04-04-19 | 21:54

Dan noemen we het de terugkeer IS bruidstoren.

Dit is vast een actie geweest van Jerry Airfryer en consorten.

Badr Haary | 04-04-19 | 21:48 | 1

Die worden toch niet vervolgd. Zie incident Erasmusbrug. KOZP pipo viel aan en werd niet opgepakt, diegene die aangevallen werd werd gearresteerd. Koekoek.

Mart6037 | 04-04-19 | 22:23

Maakt t uit. Of het nu is of over 15 jaar dan zal alles worden omgedoopt in Abkerplen, Mohamedstraat of Fatima hofje.

Ron101 | 04-04-19 | 21:25 | 1

Mij lijkt McMarxrplatz wel wat.

McMarx | 04-04-19 | 21:30

Vuile teringlijers! Handen af van 1012! Stelletje keyboardstrijders die de boel menen te verzieken. Waarschijnlijk linkse rakkers die met veel plezier in de grachtengordel wonen gebouwd met geld van, jawel de VOC. Dus al die linkse lullen en kutten, ga je maar heel gauw in leystad schamen want in zulke abject- en infame grachtenpandjes zou je niet moeten willen wonen. Gezien de tyfus!

koningboco | 04-04-19 | 21:14 | 6

Eens met Koningboco al denk ik dat dit een actie vanuit de Grauwe Eeuw en/of Jerry Airfryers is geweest. Geen Amsterdammers.

Badr Haary | 04-04-19 | 21:49

@koningboco
Ik zou onze VOC haters eens dieper op de geschiedenis van de WIC willen zien ingaan, qua handel in "uitzendkrachten" en hoe de risico's werden gespreid en opbrengsten verdeeld (hint: niet).
Grote kans overigens dat ze de afkorting "WIC" zelfs niet kennen.

kindapaas | 05-04-19 | 05:09
▼ 3 antwoorden verborgen

En maar toegeven, en weer toegeven en weer toegeven.... Zoveel lef en karakter en eigenwaarde van de autochtonen, daar sta ik gewoon verrast versteld van.

issieookweer | 04-04-19 | 21:05

Ik lees al dat de eigenaar niet bepaald heldhaftig zijn naam verdedigde. Lafaard.

omanders | 04-04-19 | 21:04 | 3

Laffe tikgeit.

Langshetrandje | 04-04-19 | 21:07

@Langshetrandje | 04-04-19 | 21:07:

Kom kom, ik citeer 'm even, dan zie wat een lafaard het is:

"De eigenaar van het café aan de Gelderse kade begrijpt dat er tegenwoordig anders naar de geschiedenis wordt gekeken. "Maar mensen die tegen bepaalde straatnamen zijn, denken dat die van de ene op de andere dag veranderd kunnen worden, maar zo'n transitie kost jaren. Zo lang zal het bij ons niet duren, maar tegenstanders van de naam van het café moeten wel even geduld hebben, er wordt aan gewerkt."

omanders | 04-04-19 | 21:11

Zowel in Voorthuizen als in Maassluis staat een café genaamd "de Moriaan".

Maar daar hoor je dan weer niemand over.

Kapitein Sjaak Mus | 04-04-19 | 21:01 | 8

Dat is veel te ingewikkeld voor de eencelligen. Boreaal snappen ze ook niet.

Frau Merkel | 04-04-19 | 22:29

@Frau Merkel | 04-04-19 | 22:29:
In hun notie zijn het zelf borealen… Ik ben een boreaal omdat ik op het noordelijk halfrond woon.

brekebeen | 04-04-19 | 23:17

Beknopte topografie van de Rijnmond

Rotterdam
Schiedam
Vlaardingen
Maassluis

hoekie om
trappie af

gekkenhuis

J.A. Deelder

Kapitein Sjaak Mus | 05-04-19 | 08:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Noem het dan maar COC Café.

McMarx | 04-04-19 | 20:52

Wat wordt de nieuwe naam? VOC Bar?
obominotie | 04-04-19 | 19:15
+
Ik vermoed Akbar!

Harrie7949 | 04-04-19 | 20:41

Wat een verschrikking dit. En de overheid vindt het blijkbaar allemaal okë. Zou fijn zijn als die eens achter de gewone burgers zou gaan staan - zelfs in Amsterdam.

Turambar | 04-04-19 | 20:38 | 1

Dat kun je vergeten! Lang leve de omvolking! Wir schaffen das!

BaldEagle | 04-04-19 | 21:13

Homo's zijn niet meer veilig in de homostad van Nederland. Fascisten lopen door de straten op te roepen dood moord, die zichzelf antifascistisch noemen. Klimaatnazi's lopen schijnheilig door de stad de boel smerig te maken voor hun momentje van deugen. En nu heb je de eenzijdige geschiedvertellers die fascist in spé zijn, zonder dat ze het weten. En, oh ja, er zit een racist in het bestuur die tegen racisme strijdt. En er zit een communist burgemeester te spelen. Oh wacht, ze heten tegenwoordig Groenlinks en noemen zichzelf niet meer de communistische partij.

En dan willen ze ook toonaangevend zijn t.a.v. uitgeprocedeerde asielzoekers, zolang ze maar niet in hun achtertuin verblijven.

Ze zouden de illegale uitgeprocedeerde asielzoekers moeten stallen in de panden die reeds gekraakt zijn door de krakers. Twee vliegen in 1 klap.

Snorfietsen mogen straks op de weg rijden. Je kunt ze net zo goed verbieden. Ze denken het toerisme te stoppen door de letters I Amsterdam weg te halen en de verkiezingen te winnen door het weer 2 dagen terug te halen.

Aanslag op een groep Joodse medeburgers door iemand van 'het andere geloof' wort geen terreur genoemd, maar een gevalletje onwel. Politie staat erbij te kijken wanneer een 'verstrooide man' de ruiten ingooit van een Joods restaurant.

Ach die Riphagen was ook geen lieverdje, zullen we maar zeggen.

BrokenTipi | 04-04-19 | 20:37 | 3

Wordt is uiteraard met dt.

BrokenTipi | 04-04-19 | 20:39

Veel plus voor uw tegel.
En nu een flinke neut nemen zodat alles weer klopt.

letopuwzaak | 04-04-19 | 21:58

Stel: ik ben een linkse activist
Vaak ben ik ook dan vegetariër want zielig voor diertjes. Eiwit krijg ik door melk, kaas en eieren. Eieren komen van kippen en die worden meestal in megastallen gehouden waar de omstandigheden in een Turkse gevangenis in vergelijking een luxe zijn. Daarbij wordt een kip voor het vlees jonger geslacht dan een leg kip. Uiteindelijk lijdt slacht kip minder.
Biologische eieren zegt u? Oh, ja dat kan. Maar stel dan de vraag of u voor of tegen abortus bent. Tenslotte eet je kip embryo's.
Melk? Van de koe. Leeftijd slacht en melk koe ook anders. Sterker: een melk koe leeft langer en is daardoor, wegens Co2 uitstoot en voeding en ruimte, schadelijker voor het milieu dan een slacht koe. Oh, ok. Dan drink ik maar Soja melk, haha! Dat kost slechts 100en vierkante kilometers aan ontbossing in het Amazone gebied, per jaar.
Kaas? Koe...
Dan word ik maar veganist. Ok, maar die stinken, en wederom Soja verhaal, met bijkomende Co2 uitstoot om die gore zooi hier te krijgen over de oceaan.
Linkse activisten kraken en hebben vaak een uitkering. Daarom hebben ze vaak goedkope kleren. Gemaakt door kinderslaafjes van de Primark en die vanuit Bangladesh hierheen verscheept moeten worden. Oh, ik niet want ik koop mijn kleren bij de 2e hands winkel! Diezelfde 2e hands winkels die de in de containers gedoneerde kleding eerste uitzoeken zodat het beste in de winkel hangt en de onverkoopbare kleding en voetbalshirts in Afrika belanden
Als activist jom ik tenminste nog op voor de rechten van vluchtelingen! Je bedoelt de meestal nietsnutten uit veilig Afrika en Marokko die hier alleen gratis geld komen halen en nooit een cent of daad zullen bijdragen aan onze maatschappij. En ondertussen sloop jij met je antifa gabbers een hele stad, auto's en winkels van hardwerkende mensen die ploegen om jouw uitkering op te hoesten.

Kut linkse activisten

Zo dat is er uit
Whisky nu

Olleke | 04-04-19 | 20:36 | 6

Is dit een soort postmodernistische vrije-associatie-experiment-tegel?

Vlerk | 05-04-19 | 01:09

Om met onze grote vriendin Marcia te spreken: "Het had gekund".

Vlerk | 05-04-19 | 01:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Gneh. Was vandaag nog in de Blankenstraat. Zijstraat van de Czaar Peter. Nabij het Parool. Genieten. Daarna naar de Dapperstraat. Domweg bezorgd.

Mammeloe | 04-04-19 | 20:33 | 1

Da's vlakbij de Wittenburgergracht en de Fortuinstraat. En het Scheepvaartmuseum, waar dat VOC-schip voor anker ligt...

Zenzeo | 04-04-19 | 21:42

Een plek van hoop... dat zeg je in een gevangenis, in Afrika, in dromenland,
Van een Amsterdam heeft het... naar een plek van hoop....

Premier Trutte | 04-04-19 | 20:33
-weggejorist-
Harrie7949 | 04-04-19 | 20:33

Kan me heel goed voorstellen. Zitten een handjevol antifa blue checkmark brigades op de socials die in de uitkering zitten en de hele dag tussen het blowen, snuiven en spuiten door haten op alles wat ze niet aanstaat. De gewone bakra moet werken (om hun uitkering te verzorgen) en hebben geen tijd om zo te haten als deze ongewassen lieden. Next step is het afdekken van gevels waar het VOC logo op staat. Alsmede alle straatnaam borden vervangen van personen geboren pre 1960. Want kolonialisme. En racisme. En fascisme (ja dat bestond volgens antifa ook in 1600).

Wat mij verbijsterd is dat westerse overheden deze hatende lieden alle tijd, geld en ruimte geeft om hun haat uit te braken op de socials en af en toe een demonstratie (zolang ze niet vroeg op hoeven te staan). Zelfs multinationals laten hun oren hangen naar hun braaksels. Wat mij overtuigd dat big government, big business en antifa een alliantie hebben. Met natuurlijk de islam als 4e bondgenoot. Om de westerse cultuur te breken. En daar dient de blue checkmark outrage brigade op de socials als stoottroepen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-04-19 | 20:30 | 2

De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Tot er geen vijand meer is en dan ben je zelf aan de buurt. Laten we dat gebeuren? Ik dacht het njet.

BrokenTipi | 04-04-19 | 20:42

""Met natuurlijk de islam als 4e bondgenoot. Om de westerse cultuur te breken.""
@ Graaf_van_Hogendorp
Onze cultuur moet worden gebroken want die zorgt voor de cohesie van onze nationale eenheid. Brussel haat nationale eenheid van de afzonderlijke lidstaten.
Zie ook mijn reactie van: telelezer | 04-04-19 | 20:13 |

telelezer | 04-04-19 | 21:31

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

fak86 | 04-04-19 | 20:27 | 1

Dat licht is inmiddels al in een waakvlam veranderd!

BaldEagle | 04-04-19 | 21:16

Als ik het gemeente bestuur van Amsterdam was zou ik het wel weten.
Alle straatnamen die herinneren aan de VOC verwijden en alle panden die ons daar aan herinneren slopen.

botbot | 04-04-19 | 20:24 | 6

En omdat er dan weer zat plek is in nederland zetten we er voor in de plaats een kerncentrale. Twee problemen in 1 keer opgelost. Die klimaatgekte en die zeikstad.

tweetybird | 04-04-19 | 20:40

Lol! schuif het puin maar gewoon in de grachten, dan hoeven ze die kades en bruggen ook gelijk niet meer te restaureren. Gewoon dempen die zooi, alles asfalteren en een flinke batterij woonkazernes neerpleuren voor de volgende golf tandartsen.

Bakschuif | 04-04-19 | 20:43

Dan is GifLinks ook hun enkel-glas-pand kwijt.

Frau Merkel | 04-04-19 | 22:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Links kan beter leven met de naam “Wachttoren”.
SS Café sinds 1940.
Het PilzBier smaakt hen net ff iets beter.

Ruimedenker | 04-04-19 | 20:23 | 2

En den bloedworst ook, ipv die mokumse osseworst..

Shareholder II | 04-04-19 | 20:25

"Kastelein... kan ik van u nog twee VOC-pilsbiertjes bekomen?"

threeheadedmonkey | 04-04-19 | 20:31

Er is geen enkel regime te bedenken dat de individuele vrijheid voorop stelde en daar vervolgens geweld voor ging gebruiken. Links is totalitair. Links onderdrukt het individu. Links gebruikt geweld. Daat is geen enkele uitzondering op.
Maar links slaagt er steeds weer in om het om te draaien. De PVV en het FvD zouden een gevaar zijn. Waar blijkt dat uit?
Het kost echter weinig moeite om het gevaar van links aan te wijzen. Fortuyn en Van Gogh.

Lentehaas | 04-04-19 | 20:21

Wacht maar tot al die hippies echt voor de kost moeten gaan werken en de duurzaamheidswaanzin niet meer te betalen is... Eens kijken hoe trouw die Groene Linkerts dan nog zijn.

Sliptong | 04-04-19 | 20:20 | 1

Het laagje fatsoen op deze deugers zal flinterdun blijken!

Harrie7949 | 04-04-19 | 20:27

AFA types + binnen gehaalde activisten die vinden dat ze mogen wonen waar ze willen en dat Nederland toch zo intens racistisch is.
Wat zijn ze inclusief en tolerant heh?

Nou Amsterdam, dit is waar jullie linksdraaiende 'aww-zielig' mentaliteit toe leidt. Geniet er van de komende jaren, zolang jullie er nog wonen tenslotte, want het wordt vanzelf minder leuk in de wijk. Succes!

TeeJee | 04-04-19 | 20:20 | 1

Druk die uitgeprocedeerde asielzoekers bij hen in de panden. Win win situatie.

BrokenTipi | 04-04-19 | 20:45

Ik zou het gewoon omdopen naar WIC café.
De gemiddelde sjw'er heeft toch geen enkel historisch besef, blijkt maar weer.

Harry Turtle | 04-04-19 | 20:18 | 4

Kom es een middag passé wezen in Wildschut. De ruimer gesubsidieerde komt toch nog altijd aan 't Nes?

Shareholder II | 04-04-19 | 20:29

zeg maar van café "De Blauwe Bar" naar "De gebleekte Neger", zoiets...

Bakschuif | 04-04-19 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Als Café’s bedreigd worden moeten we moskeeën beter beveiligen.
Linkse logica.

Ruimedenker | 04-04-19 | 20:17 | 2

Uhhh cafes . Koffiehuizen shisa lounges theehuizen. Het aantal granaten die daar hangen overstijgen ondertussen het aantal fietsen daar .

tweetybird | 04-04-19 | 20:42

@tweetybird | 04-04-19 | 20:42: Kan je nagaan, wat een volk dat is.. Die dingen, worden door hun geloofsgenoten opgehangen..

Mars020 | 04-04-19 | 22:32

Misschien kan GS een dag in het jaar het roze kroontje verruilen voor het VoC logo, bijvoorbeeld op 8 januari (de verjaardag van JPC).

EnNouJijWeer | 04-04-19 | 20:16

Waarom zoekt hij niet gewoon een andere baan in plaats van een andere naam?

Slogra | 04-04-19 | 20:15

Vroeger had je het fenomenale oude MS DOS PC game: "POC".
POC stond uiteraard niet voor "Person of Color", nee:
-"Ports Of Call".
Je moest schepen laden en veilig door je havens loodsen om vracht te leveren overal ter wereld en lalala geld te verdienen.
Je ging types schepen inspecteren, en dan aankopen, je moest daarop je type (bulk)lading bepalen, je kreeg te maken met zeestorm en wat al niet voor tegenslagen voor de voorspoed kon beginnen.
.
Eerst het zuur, dan het zoet, maar dan echt, zeg maar. Kom daar nog eens om.
Het is wachten tot de wal het schip keert. Net als in die game: POC.
www.youtube.com/watch?v=q3Ou-_wQw5k
Op POC en op VOC *KLOK*
*nog nostalgischer worden doet dan chicago river altijd al is*

chicago river | 04-04-19 | 20:15 | 5

Iedere keer wanneer ik POC zie lees ik ook ports of call. Normale maritieme term. En vroegâh een heel leuk spel.

Winter_is_coming | 04-04-19 | 20:23

@Winter_is_coming | 04-04-19 | 20:23:
Och man houd op. Je mag gaat goed lachen ja, dat ik 'm net heb gedownload via old-games.com. Alles krank hier.
Ook de versie 2008 - maar die ziet er tamelijk ruk uit.
EnNouJijWeer | 04-04-19 | 20:17 : Gheheh.
Slogra | 04-04-19 | 20:16 | : Absoluut. Een golden oldie.

chicago river | 04-04-19 | 20:49

POC is toch een afkorting voor neger?

Frau Merkel | 04-04-19 | 22:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Pas op voor extreem-rechts! Het gevaar komt uit ultra nationalistische hoek! Ja hoor...

Sliptong | 04-04-19 | 20:15

Ik verwacht niets anders dan dat Mvr. Halsema van GroenLinks, de burgermoeder voor alle Amsterdammers, voor haar burgers opkomt en laat weten dat niemand hoeft te buigen voor dreigementen.

donkieshot | 04-04-19 | 20:14

Gewoon 24/7 een Burgerwacht voor de deur zetten. Uiteraard de naam behouden en even iets groter op de gevel zetten. Met neonlampen. En vertaling.

VictimaDelAmor | 04-04-19 | 20:13

Geen VOC mentaliteit bij de mensen van het VOC cafe...

VanBukkem | 04-04-19 | 20:13 | 8

@Sliptong | 04-04-19 | 20:17 Tja, je kunt het beter niet tegelijk doen als het je eigen boot betreft, maar verder zie ik geen echte problemen hoor.

Bakschuif | 04-04-19 | 20:51

@VanBukkem | 04-04-19 | 20:44: sorry amice. Ik veinsde het grote Deugen. Uiteraard kun je een donderbus laten knallen. Kruit met loden knikkers. Prima idee!

Sliptong | 04-04-19 | 22:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is eigenlijk simpel:
ELK onderdeeltje van onze identiteit wordt heel langzaam maar heel zeker stelselmatig kapot gemaakt; het lijkt wel of er een organisatie achter zit..!
Bijvoorbeeld alles wat verwijst naar VOC, naar onze 17de eeuwse helden, kerst, pasen, zwarte piet, en ga zo maar door.
=Deze zogeheten "Culture Traits" zijn allemaal onderdeel van onze "Cultuur" (Cultuur= normen, waarden, taal, sociale identiteit, doeleinden, gewoontes, tradities, e.d.)
=De 'Cultuur' van een volk is de sociale cohesie ('de lijm') die de nationale samenhang van een volk in stand houdt door het bevorderen van haar sociale identiteit en aldus het volk als 'In-Group' verbindt.
Als buitenstaanders een 'Culture Trait' proberen af te breken door de perceptie te creeren dat deze 'slecht' is, zaagt men langzaam maar zeker de poten van onder die Cultuur weg; hetgeen nu systematisch
steeds vaker gebeurt.
En Juncker zag dat het goed was; immers: "Nationale eenheid is het (tegen)gif tegen de EU bureaucratie" (dixit Juncker).
=Ik herhaal: "Elk onderdeeltje van onze identiteit wordt stelselmatig kapotgemaakt. Het lijkt wel of er een organisatie achter zit..!"

telelezer | 04-04-19 | 20:13 | 4

Ja maar koekwaus waar heb je het over? Dit is mokum en die zaak wordt wat onder druk gezet. Als de gemeente er zelf niet achter zit, kijkt ze compleet opzij. Ondernehmen zukunft. Eigenaar moet erachter zien te komen wie het is en "zelf actie ondernemen". Dog eats dog.

Shareholder II | 04-04-19 | 20:23

Ben bang dat het inderdaad zo is. Iedere dag lezen we nu iets over die afbraak. Dag voor dag. Vraag me af hoeveel sneller het moet gaan voordat de ´massa´/links er van doordrongen raakt. En of links ook gaat nadenken. En is er nog een redden aan? En kan het überhaupt iemand, behalve op GS, wat schelen?

CalamityJane | 04-04-19 | 20:24

@Shareholder II | 04-04-19 | 20:23: Het gaat o.a. via Facebook. Zou toch te doen moeten zijn, zeker voor een opsporingsambtenaar. Maar ja wie gaat de knokploeg van Femke aanpakken?

5611 | 04-04-19 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Doe wat met ‘t feit dat je in een verdedigingstoren gehuisvest zit.
En laat die naam gewoon met rust.

kibbesoeb | 04-04-19 | 20:06 | 2

Ik vind een verdedigingstoren niet inclusief, Waarom zo defensief denk ik dan..

Rest In Privacy | 04-04-19 | 20:10

Doen ze ook; ze schenken er prima vazen bier. Niet de standaard student-bediening herinner ik me. En dat betekent in mokum veel.

Shareholder II | 04-04-19 | 20:11

Je moet in NL ook geen ondernemer willen zijn. En in A'dam al helemáál niet.

RickVogelschrick | 04-04-19 | 20:06

Ik weet niet hoe het in de UK werkt, maar als je ziet wat die allemaal veroverd hebben vroeger, dat is niet mals.
Veranderen pubs daar ook de naam met een associatie naar die tijd?

HoerieHarry | 04-04-19 | 20:04 | 3

Well... het standbeeld van Cecil Rhodes is daar ook een ding. Net als de denkbeelden van good old Winston Churchill

Winter_is_coming | 04-04-19 | 20:25

Nee hoor, echt niet! Maar de Britten hebben een iets andere mentaliteit dan de Nederlanders en bovendien zijn ze trots op hun land!

BaldEagle | 04-04-19 | 21:21

Links betekent geweld. Aldus moesten Pim Fortuyn en Theo van Gogh sterven.
Maar - ik moet het toegeven - links slaagt er heel goed in om mensen ervan te overtuigen dat liberalen gewelddadig zijn.

Lentehaas | 04-04-19 | 20:04 | 1

En links slaagt er ook goed in om woorden (en de werkelijkheid) te verdraaien en te verkrachten.

Vlerk | 05-04-19 | 01:24

De negerzoenen zijn verdwenen, maar de jodenkoeken zijn er nog. Het is maar net hoe hard je schreeuwt.

Swoop | 04-04-19 | 20:04

Prachtig oud pand al dendert het verkeer daar voorbij. Waarschijnlijk connectie van elitairen die hem er uit pest. Ik verwacht niet dat de bedreiging nu stopt. Want volgend jaar Sail 2020 en dat pand is een toplocatie.. To be continued..

Shareholder II | 04-04-19 | 20:03

Op 21 september 2019 zal het 400 jaar geleden zijn dat Jan Pieterszoon Coen is overleden. Tijd om een grote manifestatie voor te bereiden. J.P. Coen werd geboren in Hoorn. Hoorn kan dan ook de leiding nemen bij deze festiviteiten. Festiviteiten die gericht zijn op een niet te weerstane de inname van de stad Amsterdam en haar linksche plucheplakkers, en die na overgave door te sturen naar de Banda eilanden om daar nootmuskaat te gaan verbouwen voor de fiere matrozen van de FvD Renaissancevloot.

ljcoster | 04-04-19 | 20:02 | 1

2029..?

Jos Tiebent | 04-04-19 | 20:44

Walgelijke SA methoden van de extreem linkse zijde.
De nieuwe fascisten zullen de anti-fascisten zijn.
Oh ja, Heel de Amsterdamse grachtengordel is toch gebouwd met VOC geld?

Roadblock | 04-04-19 | 20:01

Misschien kunnen dan ook meteen de werken van Rembrandt worden vernietigd. Die kon hij tenslotte maken bij de gratie van welvarende opdrachtgevers en dus indirect dankzij de VOC. Sterker nog, gooi het hele Rijksmuseum maar dicht, demp de Amsterdamse grachten en sloop al die monumentale panden. Dan weet je zeker dat je alle sporen van de Gouden Eeuw hebt uitgewist. Stelletje nincompoops.

MickeyGouda | 04-04-19 | 20:01 | 8

@MickeyGouda | 04-04-19 | 20:41:

Lol! En dat er dan één wijsneus bijzit die dat ook echt wil, maar dat ze aan elkaar moeten vragen 'wat zei die vrouw nou.. weet jij het nog.. ja, iets met ninja..'
En dan tot in lengte van dagen daarover prakkiseren, totdat ze ooit, ooit in hun leven het weer ergens tegenkomen en dan zullen ze aan jou denken, Mickey:) De vrouw die zij als etterbakkies de weg versperd hebben.

letopuwzaak | 04-04-19 | 22:13

@MickeyGouda | 04-04-19 | 20:41: Als je weg kunt komen naar hun moeder verwijzen. Dat is gegarandeerd een voltreffer! Ik heb er een bijna het stuur uit zijn auto zien trekken.

Frau Merkel | 04-04-19 | 22:35
▼ 5 antwoorden verborgen

In Jakarta heb je ook een VOC café. En niemand die er daar over zeurt terwijl ze daar toch wel wat negatieve kanten van dat bedrijf hebben meegemaakt.

2voor12 | 04-04-19 | 19:59

Bedreiging en geweld. De kenmerken van links. En de politie doet weer geen ene fuck.

Fijnstoffer | 04-04-19 | 19:59 | 2

Bij blokkeerfriezen gaat de politie er vol in. Maar bij AFA en aanverwanten geeft men vrij spel. Of voor de vorm een vrouw even oppakken die pang roept. Wat een totaal verrot land begint het te worden.

Mart6037 | 04-04-19 | 20:03

Ook Amsterdam, maar die les is men vergeten.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/H.M._van_Randwijkplantsoen

L.E. Raar | 04-04-19 | 19:59

Dan moet men nu ook maar beginnen om het Scheepvaartmuseum af te breken. Dat is nog een van de historische gebouwen van de oorspronkelijke VOC-haven. Zo'n koloniaal gebouw moet men niet willen in Amsterdeug.

Oblast68 | 04-04-19 | 19:58 | 3

En daar moet 't dan niet bij blijven.
Vanzelfsprekend dient het hele centrum van Amsterdam afgebroken te worden. Allemaal met koloniale handelscentjes gefinancieerd...

Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 20:05

@Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 20:05: Zekers en vast wat herstelbetaling graties geld overmaken uit voorzorg!

grom | 04-04-19 | 20:12

@Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 20:05: Inclusief de armlastige woning van die o zo linkse Halsema.

Langshetrandje | 04-04-19 | 20:19

Dus dreigen en bedreigen heeft zin en wordt niet vervolgd wanneer het van links komt?

Mart6037 | 04-04-19 | 19:56 | 1

Dat heet nu "A blind eye".
Hierdoor verliezen veel mensen in rap tempo het vertrouwen in de overheid.
Bedreigers van Simons worden opgespoord en veroordeeld in een flitsend tempo.
De bedreigers van Wilders zijn oh, zo moeilijk te vinden. En berechten? Heeft u er ooit van gehoord?

Roadblock | 04-04-19 | 20:05

Jan Pieterszoon Coen mag dan wel 390 jaar dood zijn maar indien hij nog in leven zou zijn zou hij ondanks het feit dat hij hoogbejaard zou zijn dit voorval even recht zetten en de bedreigers op adequate en effectieve wijze in het gareel krijgen.

devil13 | 04-04-19 | 19:55 | 1

Daar hebben we nu het OM voor. Whahaha.

Mart6037 | 04-04-19 | 19:57

Je mag je moskee noemen naar een historische slag (Badr) of een geroofde kerk (Aya Sofya). Je mag in andere steden standbeelden oprichten voor een linkse terrorist (Ché). Maar een café in Amsterdam met VOC in de naam dat is natuurlijk verschrikkelijk. Eigenlijk is de hele geschiedenis van Amsterdam verschrikkelijk. Je zou die geschiedenis het liefste willen uitwissen om de boze SJW's een beetje rustig te houden. Misschien kunnen ze een begin maken met die walgelijke straatnamen vernoemd naar walgelijke witte mensen (mannen hé, witte mannen!).

Rest In Privacy | 04-04-19 | 19:51 | 2

U holt de verkeerde kant op, hoor ;)

Canis.bonus.es | 04-04-19 | 19:54

DoinK! Bij de Slag om Badr (Bedur) werd de Joodse karavaan van Medina afgeslacht. Onthoofd. Dankzij de hulp van Engelen, volgens Mo. Daar worden hier basisscholen naar vernoemd.

Mammeloe | 04-04-19 | 20:28

Zet er dan maar SJW cafe boven. Maar dan hoeft u niet te rekenen op lekkere wijven als klandizie.

padbuffel | 04-04-19 | 19:49 | 4

Brrrrr. Ik ben nogal visueel ingesteld dus ik zie meteen de horrorbeelden voor me.

Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:57

@eerstneukendanpraten | 04-04-19 | 19:55:

En bedankt maar weer. Zie gelijk beelden van asha tuinpak voor me.Was effe te laat voor een teiltje . Mijn avondeten ligt op de grond.

tweetybird | 04-04-19 | 20:46
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen is Nieuw Amsterdam omgedoopt tot New York: New Holland heet nu Australie, ontdekt door Abel Tasman (naar wie o.a. Tasmanie en de Tasmaanse zee genoemd zijn). Dat waren tijden.

Er komt een nieuw tijdperk aan voor mannen met baarden. Groei dus een ruggengraat dude, en hanteer de naam VOC. Of ga failliet.

Max Headroom | 04-04-19 | 19:48 | 8

@Max Headroom | 04-04-19 | 20:55: Ja dat weet ik allemaal jongen, de WIC kreeg het monopolie voor het westen , de VOC voor het oosten. Ik heb het niet over Hudson gehad, jij wel.

Zwizalletju | 04-04-19 | 21:10

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 21:00: Nope Basil. Die zijn de Britten nu aan het sluiten.

Langshetrandje | 04-04-19 | 21:11

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 21:00:

Staten Island,
Block Island (Adriaen Block's eiland)
Rhode Island, 't Roodt Eylant

Zwizalletju | 04-04-19 | 21:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Duiding Uit het parool 'Schrayershoucktoren heette. Op de plek van de toren maakte de stadsmuur een scherpe (in het Nederlands van toen: schraye) hoek.'
Iedereen die kan lezen ziet dat houck voor hoek staat en iedereen boven de 12 weet dat schrijen huilen betekent.
Zucht, journalisten. En dat vertelt ons dat we op de verkeerde partij stemmen, dat we laag opgeleid zijn en dat islam wel ok is.

watergeus | 04-04-19 | 19:46 | 5

@Mammeloe.
Later vertrokken en meerden de schepen niet eens meer aan op het IJ omdat het was dichtgeslibd door het brakke water (zee/zoet) en de naar den Oost gaende schepen van de VOC en later WIC te veel diepgang hadden dus meerden ze aan bij den Helder. Wat weer een nieuwe economie startte: nml de herbergen tussen Amsterdam en den Helder om de rijke grachtenpatsers te vermaecken die op weg waren naar den Helder om hun koopwaar of buit te aanschouwen waarin men had geinvesteerd. En als ze terugkeerden naar Amsterdam moesten ze dus ook weer eten, slapen en vermaeckt worden. ;-)))

Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:41

@Mammeloe
Oh ja en dat sappige detail vergat ik. Over "vanuit onze geschiedenis tolerant" gelul waar links mee dweept. De matrozen waren bijna altijd Noord Duitsers, Zwitsers etc. Maw gastarbeiders. Alleen de officieren waren echter meestal Nederlands want we hadden te weinig mensen. Maar als je terugkwam als gastarbeider en de boel overleeft had van een tripje naar den oost of west en geen werk had werd je meteen de stad uitgetrapt want de 7 provincieen zaten niet te wachten op klaplopers (ook weer zo'n woord uit die tijd). Maw exit en oprotten. De 7 provincieen en dus ook Amsterdam waren geen liefdadigheidsinstelling. ;-)

Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:50

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:50: Nu onderhouden u en ik volledig buiten onze blikveld een hele roedel aan slaven.

Langshetrandje | 04-04-19 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar eh... voor de rest is het een lieve stad, hoor.
Nooit begrepen dat zo veel mensen dit gedachtenloos nakwekten toen Eberhard vd Laan die woorden uitsprak. Tsja... Amsterdam, hè? Zo vervuld van zichzelf...
Benieuwd welke politicus dit aan de orde stelt.
Hey Nanninga, doe je nog wat?

Amsterdamsko | 04-04-19 | 19:46

Jan PZn Coen had wel raad geweten met dit soort ongijn.
Maar hij was dan ook geen slappeling.

ZZP-er | 04-04-19 | 19:46 | 1

Ongein!

Amsterdamsko | 04-04-19 | 19:47

Na dit bericht wordt de bewaking van iedere moskee weer iets urgenter.

frank4444 | 04-04-19 | 19:45 | 1

Dat is evident, ik heb alle vertrouwen erin dat burgemeester Halsema hier al volop mee bezig is.

Ceevoo | 04-04-19 | 19:46

Dit soort activiteiten doet me denken aan wat er in de jaren 30 gebeurde in Duitsland koop.niet bij Joden enzo. Nu doen ze hetzelfde met alles wat ze niet blieft. VOC Café, Thierry Baudet, witte mensen en weet ik veel wat niet in hun straatje past.

EmilioEsteves | 04-04-19 | 19:43 | 3

"Blanke" mensen.

Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:47

Als blanke hollander heb ik ook een hekel aan witte mensen.

Het leven is zwaar | 04-04-19 | 19:49

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:47: Ach je begrijpt me wel en weet ik ook niet meer wat de juiste uitdrukking is. Alles is tegenwoordig fout.

EmilioEsteves | 04-04-19 | 22:50

Wat ik nou niet snap:
Dit is toch de mooiste promotie die je als kroeg landelijk kunt hebben?
Als ik binnenkort in de buurt ben ga ik er wat drinken.
Lekker laten die naam, fuck them all....

HoerieHarry | 04-04-19 | 19:42 | 9

@F. Jacobse | 04-04-19 | 19:48:
Nu ben je wat zuur Jacobse....

HoerieHarry | 04-04-19 | 19:55

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:46: Dan wordt het de hoogste tijd om terug te beuken.

Mars020 | 04-04-19 | 23:13

@HoerieHarry | 04-04-19 | 19:51: Gewoon als de boel dicht gaat stalen rolluik er voor en de deur ook. klaar en even een poosje een paar sportschool jongens s'ávonds een paar rondjes laten doen .

roodborstje1 | 05-04-19 | 13:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Triest dit. De zwarte laarzen van SJW on the march. Toen hij net open was en toen ik nog voor de baas werkte in de buurt zaten we daar met z'n allen vaak op vrijdagavond. Mooie zaak. Aardige man, gastvrij en de bitterballen werden bij de frietentent op de Gelderse kade gehaald want hij mocht toen geen vetkanon hebben (monument). Alleen moest je wel zorgen dat je je nek niet brak als je met je zatte bakkes dat steile stenen trapje afliep naar het toilet. Ghehehe.

Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:39

Linkse terreur zoals we het kennen. Volgende stap was ongetwijfeld een molotov cocktail door de ruit. Wat een naar volk.

WillemWordtWakker | 04-04-19 | 19:39

Dan zal handbalvereniging VOC uit Amsterdam Noord binnenkort ook wel de nodige bedreigingen krijgen.

Earl_of_Doncaster | 04-04-19 | 19:38

Wedje: binnen 5 jaar is de Schreierstoren een moskee.. (en is de gay pride verleden tijd vanwege "geluidsoverlast").

echt_links | 04-04-19 | 19:37

Dat linkse geleuter is altijd hetzelfde: zij willen van alles; een ander moet dat betalen.

Lentehaas | 04-04-19 | 19:36

Manmanman.... waar gaan we toch naartoe met z'n allen in dit land? Dreigen met terreur en oproepen tot geweld. En waarom?

SoepKip | 04-04-19 | 19:35 | 2

Omdat het randdebielen zijn?

BaldEagle | 04-04-19 | 21:27

Dat komt, door die doorgeslagen linkse klaplopers. Ondersteund, door kansparels maken ze 020 kapot. Alles moet weg, straks worden alle monumentale panden gesloopt, omdat er een stukje geschiedenis staat, wat ze niet bevalt. Eerst hebben ze alle echte Amsterdammers weggepest. Daarna alles omgevolkt, nu zijn de namen aan de beurt... Wat volgt??..

Mars020 | 04-04-19 | 22:42

Wat is dat toch voor een aparte voorliefde voor geweld, van al die vredelievende, sociale linksdeugers?

benjeallanggek | 04-04-19 | 19:34 | 1

Omdat ze zo boreaal zijn...

brekebeen | 04-04-19 | 19:36

Hetkanverkeren | 04-04-19 | 19:34
Eerste "spreker", die over z'n oma, is Micha Wertheim met een bos haar. Topcabaretier.
Maar laat Micha Wertheim maar oppassen in Amsterdam. Ze hebben het, zeker de laatste tijd, niet zo op joden in Amsterdam. Toch, Femke?

chicago river | 04-04-19 | 19:59

Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen....

wezen | 04-04-19 | 19:32 | 3

Hen

Canis.bonus.es | 04-04-19 | 19:47

Ok “Vader vergeef het hun” dan
Dank voor de tip

Canis.bonus.es | 04-04-19 | 20:28

Only in 020. Weer komt de bedreiging van links

pibasso | 04-04-19 | 19:32

Ik snap die domme linkse boomknuffelaars niet. Als de V.O.C. niet zoveel rijkdom en welvaart naar Nederland had gehaald waren er nooit zoveel gelukszoekers naar ons mooie landje gekomen. Als we zo arm waren als een balkan landje kwamen ze hier niet heen hoor. De VOC heeft dus indirect meegewerkt aan de grote stroom vluchtelingen die opgebouwde welvaart & geluk komen halen. Links zou dus blij en trots moeten zijn op ons verleden....

eD_levuiD | 04-04-19 | 19:32 | 10

@Zwizalletju | 04-04-19 | 20:11: Een weinig gehoord feit dat de Oostzeehandel vele malen groter was dan al het geneuzel in de marge van de VOC/WIC bij elkaar. Kudo's voor de kennis!

Ceevoo | 04-04-19 | 20:13

@Joris Beltsin | 04-04-19 | 21:12: jep, dit werd zelfs tijdens een geschiedenis college in Leiden even fijntjes geponeerd door een prof.

Ceevoo | 04-04-19 | 21:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Een volk dat voor tirannen zwicht.......

bqbq | 04-04-19 | 19:31 | 1

... pleurt voor zijn eigen toekomst de deuren dicht!

Bakschuif | 04-04-19 | 21:00

Het is dan wel die teringstad 020, maar het blijft toegeven aan terreur.

Gerrit gordijnstok | 04-04-19 | 19:31

Armste dam , zelfs jullie moeten er aan " geloven " wie had dat nou gedacht ? Wat een armoede , het laatste Nederlandse bolwerk van vrijheid is verslagen door een stelletje klootviolen .

Minus Richels | 04-04-19 | 19:28

"I VOC horses."

threeheadedmonkey | 04-04-19 | 19:27 | 4

U kietelt horses neem ik aan

Canis.bonus.es | 04-04-19 | 19:28

Aldus Joseph Luns tegen JFK?

Ceevoo | 04-04-19 | 19:29

Ik kop de laatste zinsnede niet in. Ik doe het niet!

nee_toch? | 04-04-19 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het café is toch wel halal hoop ik? Anders moet hij dat toch ook aanpassen.

Mr.Crowley | 04-04-19 | 19:26

Het komt allemaal door de Donald Duck!

Cheeky Bastard | 04-04-19 | 19:25

Amsterdam is echt een verbindende stad, voorop in diversiteit en is tolerant voor iedereen die dezelfde mening heeft als groen links.
Amsterdam is een no-go stad geworden.

Eddy67 | 04-04-19 | 19:24 | 2

Oh amsterdam kan ook wel eens handig zijn. Als je autoradio kapot is, demonteren ze 'm kostenloos voor je. Ook het verwijderen van winter- of zomerbanden, is in 5 minuten gepiept. Je betaald hooguit het parkeertarief van 25 euro voor een uur parkeren.

zik | 04-04-19 | 19:26

Islamsterdam. Waar wel een marxistisch festival gehouden mag worden. Waar wel een communistisch café zit. Wat vol zit met islamitische theehuizen.

Maar een café vernoemd naar de VOC kan niet. Wat een culturele armoede. Voor alle domkoppen, JA de VOC heeft ook slaven vervoerd. Nee, dat is niet goed te praten, echter, in die tijd was het normaal en betrof het iets van 0,5% van de omzet van de VOC. Nu alleen naar dat aspect van de VOC kijken, en vervolgens heel hard boe gaan roepen, is je geschiedenis niet kennen.

Nederlandse Cultuur: Boe. Hoera voor alle cultuur die niet die verfoeide NL cultuur is!!

zik | 04-04-19 | 19:23 | 6

@BaldEagle | 04-04-19 | 21:29: Wat een dom gelul. De VOC gebruikte de slaven als werklui. Het waren dus wel degelijk slaven. Verder maakt het geen ruk uit of die slaven geleverd werden door negers, of door marsmannetjes.

Maar nogmaals: het was niet hun core business. Slechts een klein zij-iets, en iets wat IN DIE TIJD heel normaal was.

KingOfSeed | 05-04-19 | 15:49
▼ 3 antwoorden verborgen

"Amsterdam negeert wetgeving omtrend asielzoekers"
"Amsterdam wil zich afscheiden als Wilders aan de macht komt"
"Amsterdam laat Antifa-aanhang eigenaars cafe bedreigen omdast de naam niet welgevalig is"
"Amsterdam sluit blanke mannen uit van straatnamen"

Als hier ooit een fatsoenlijke regering aan de macht komt, lijkt het me een goed plan om eens flink de bezem door die stad te halen en ze onder curatele van de staat te plaatsen. Wetgeving heeft óók gewoon voor Amsterdam te gelden.

kotelet | 04-04-19 | 19:22 | 5

@zik | 04-04-19 | 19:24: musea leeghalen hoeft niet. De discussie over roofkunst is al opgestart. Krijgen we dan ook handelsposten en boerderijen terug trouwens?

TheseDays00 | 04-04-19 | 19:29

Laten we nou eerst maar eens gaan voor de dag dat er een fatsoenlijke regering aan de macht komt! Dat op zich zal al een zéér heuglijk feit zijn! Ik droom er wel eens van!

BaldEagle | 04-04-19 | 21:32

Amsterdammers zijn lief. Die hebben mijn huis gekocht en zijn nu dolgelukkig omdat ze die rattenplaag achter zich hebben gelaten en gaan nu kindertjes maken omdat het nu wel kan.

artie | 05-04-19 | 00:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou er een bar voor stotteraars van maken. Het K-K-K Kaffee. Of de K-K-K Kroeg.

Stormageddon | 04-04-19 | 19:22 | 2

Lol!

Basil Fawlty | 04-04-19 | 19:31

pas maar op straks krijg je volk binnen dat ook k-k dit k-k dat roept... en die drinken niet, dus gaat je bar failliet

Ceevoo | 04-04-19 | 19:42

Wat vind Willem Alexander hier nou van, zeg verdomme toch eens keer iets zinnigs.

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:22 | 2

Zolang de geldstroom niet opdroogt is Lex blij

Mark_D_NL | 04-04-19 | 19:26

Hij mag zijn persoonlijke mening daarover niet ventileren...

brekebeen | 04-04-19 | 19:27

Misschien hebben ze Sylvana een keer de toegang geweigerd toen ze weer een keer hysterisch was.
Tjaa, en dan heb je een probleem....

HoerieHarry | 04-04-19 | 19:22 | 1

Wel blij dat Sylvana die zetel heeft trouwens want het houdt haar van de straat.

Vlerk | 05-04-19 | 01:34

Altijd weer die dreiging vanuit extreem-rechtse hoek. Oh wacht.

Een paard | 04-04-19 | 19:18

Top. Over 10 jaar dus een Jan Pieterszoon Coen 400 Jaar! Mooie herinneringen aan 700 jaar Amsterdam in 1975. Je kon met Florijnen betalen, mensen in klederdracht op de grachten, de eerste Sail, matrozen uit de hele wereld bij de Vlootschouw, trots, Middeleeuwse kinderspellen als roedelopen en tollen, veel feesten en vuurwerk, Sylvana deels nog een spermatozoide. Heimwee.

Mammeloe | 04-04-19 | 19:18

Droevig

ArieR68 | 04-04-19 | 19:16

Als Jan Piersz. Coen er niet was geweest had Nederland er heel anders uitgezien.
En omdat we geen Jan Peterszoon Coenen meer hebben, gaat Nederland er in de toekomst net zo uitzien als Somalie of Jemen.

Mr.Crowley | 04-04-19 | 19:16 | 1

De bevolking komt er al aan..

Wijze uit het Oosten | 04-04-19 | 20:44

Wat wordt de nieuwe naam? VOC Bar?

obominotie | 04-04-19 | 19:15 | 4

“Kalief van Córdoba” is een prima naam.
Over slavendrijven gesproken.
Rond de 10e eeuw staat mij bij...

Canis.bonus.es | 04-04-19 | 19:27

CO2 café

Simon_GS | 04-04-19 | 19:28

Peter Stuyvesant

smirmoff | 05-04-19 | 08:13
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wel lekker teren op de welvaart die we sinds die tijd hebben opgebouwd. Werkschuw ongewassen grauw is het.

Mark Verheijen | 04-04-19 | 19:13

Zal vanavond wel uitgebreid worden behandeld in het NOS journaal, net als de bedreiging van de bouwer van de windmolens.

Apeklote | 04-04-19 | 19:13 | 1

Denk je ?

Wijze uit het Oosten | 04-04-19 | 20:43

Buigen voor dreigementen getuigd niet van VOC mentaliteit.

Ceevoo | 04-04-19 | 19:12 | 5

Ik zou sowieso eerst eens uitvissen wie er precies achter die dreigementen zitten! Kun je daarna altijd nog een strategie bepalen!

BaldEagle | 04-04-19 | 21:34

@BaldEagle | 04-04-19 | 21:34: Gelet op de opstelling van de eigenaar vermoed ik dat hij dat wel aardig in de gaten heeft.

Langshetrandje | 04-04-19 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat vindt Balkenende hier nu van?

Langshetrandje | 04-04-19 | 19:12

En wederom wint het linkse borealisme...

brekebeen | 04-04-19 | 19:11 | 1

Het linkse borealisme is een complottheorie van extreem-rechts.

Vlerk | 05-04-19 | 01:37

Dit heb ik tot nu toe nog niet op NOS gezien. durf te wedden als kaalkopjes een 'links clubje of toko' zouden bedreigen, het groot nieuws zou zijn.

Schepvogel | 04-04-19 | 19:10

31 maart. Had gehoopt dat het een 1aprilgrap was.

Jos Tiebent | 04-04-19 | 19:10 | 1

In mijn bubble dachten er veel dat ook....
De Schreierstoren.

Mammeloe | 04-04-19 | 19:19

Gezwicht... ik begrijp het wel, maar het is wel jammer...
Je bent toch kansloos als je hieraan stoort? Kom op! Ga aan het werk, leve die VOC mentaliteit!
(Anders doen de Chinezen het)

SterF... | 04-04-19 | 19:10

Dat land van 15 miljoen mensen is al een tijdje niet meer, maar wat lijkt het toch alsof er een gruwelijke hoeveelheid idioten bijgekomen zijn... Het is misschien wel het offspring gedeelte wat hier ageert.

NakedJehuty | 04-04-19 | 19:09 | 2

Het ging fout toen we heel snel van 15 naar 17 miljoen zijn gegaan en dat heeft niets te maken met een geboorte explosie bij de oorspronkelijke bewoners van ons eens zo mooie landje

Fatwabuster | 04-04-19 | 19:36

Ik leerde op de lagere school nog dat er 12 miljoen mensen in NL woonden. Maar dat was eind jaren '60.

artie | 05-04-19 | 00:27

VOC is die toch homovereniging?

HoerieHarry | 04-04-19 | 19:09 | 4

Nee, dat is Black Power.

Kapitein Stijlvol | 04-04-19 | 19:12

COC... Culturele Ontspanning Club... Toen homoseksualiteit nog verboden was.

brekebeen | 04-04-19 | 19:13

@brekebeen | 04-04-19 | 19:13:
Nog even, en met de dwingende massa-mening van het islamitisch import gajes raakt dat gewoon weer in de mode hoor, dat mietjes pesten. En erger. Oh wacht... dat IS al zo ver.

chicago river | 04-04-19 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen de dolkomische naam "Pols Potten" voor een Amsterdamse keramiekhandel komen dan weer geen bedreigingen binnen....

Tapu | 04-04-19 | 19:08 | 2

Ja, dolkomisch. Zo komisch dat ik het amper droog houd.
"Mijn" "deel" van dit land is deze linksdraaiende carrousel van deze kermis zat. C'est Ca!

chicago river | 04-04-19 | 19:22

Koop er nooit wat, hippe engnekken.

Mammeloe | 04-04-19 | 20:29

Zouden de SJW-ers weten dat de VOC het eerste bedrijf was met aandelen? Toch vreemd dat ze de Zuid-As ongemoeid laten.

Feynman | 04-04-19 | 19:08 | 2

Ach ze handelden ook in Opium, mogelijk dat dit bij 't krakerstuigh beter valt als je uitleg dat wat het geraffineerde product hiervan is.

Ceevoo | 04-04-19 | 19:33

Zolang extreem-links geweld niet harder wordt uitgesproken, door bijv. de AIVD, zal het niet minder worden.
Blijf vooral focussen op het rechtse spook.

Ruimedenker | 04-04-19 | 19:08 | 2

er is geen rechts spook. waar dan ??

hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:21

@hertogvanzottegem | 04-04-19 | 19:21: Er zijn geen spoken? Het spookt wel degelijk in de barakken waar velen vermoord werden in de 2e wereldoorlog vooral.

Jan Onbewoond | 05-04-19 | 03:48

Buigen voor terreur, dat past zo bij Amsterdam, hè Halsema?

bwanabanjo | 04-04-19 | 19:08 | 5

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:26:
Tja Basil. Die zijn verder niet mobiel. Die rijden even met het GTItje naar Den Haag en naar Utrecht. Het enige effect wat dit heeft is dat er omzet uit de Amsterdamse ondernemers wordt getrokken. Maar ja, dat zal Halsema een totale worst zijn. Chinezen hebben nu eenmaal alle zakken vol contanten zitten. Is niet ongebruikelijk voor hen. Mag ach, jammer dan.

Langshetrandje | 04-04-19 | 21:21

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:26: En natuurlijk, bontkragen, jurken, schoudertasjes, lakschoentjes.

Mars020 | 04-04-19 | 22:23

@Basil Fawlty | 04-04-19 | 20:26: maar se hep wel lekkere tette.

paartjehop | 05-04-19 | 05:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Groenbruine laarsen struinen door. Gedekt door een stel debielen in Amsterdamse raad.

Langshetrandje | 04-04-19 | 19:06 | 3

Hdd zelf lijken ze er nog het meest op,e ige wat ze niet moet doen is hun namen kalken op de ramen.

Roger-Rabbit | 04-04-19 | 19:11

Ik zie het zo voor me, Klaver als klein duimpje met zijn duim in de mond en van die mega grote groen rode laarzen en een bruinhemd... al stampend en over de hoofden van de Nederlandse middenklasse lopend. Flinke lik gel in het haar en een scheiding. Nein nein nein!!!

NakedJehuty | 04-04-19 | 19:13

En Halalsema & haar Groene Khmer zagen dat het goed was

Tobi | 04-04-19 | 19:50

Neerlands trots. Mag niet.

24^7 | 04-04-19 | 19:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken