Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Massa-ontslag! 1 April-grap FNV valt verkeerd

400 man op straat, de humor ook

actie

Ze kunnen er niet om lachen. Hans (66) en Herman (64), senior community managers bij de afdeling Petjes Distributie Oost Nederland van de FNV. Na veertig jaar trouwe dienst, en opgeklommen van eenvoudige spandoeken-sjouwers district west naar deze belangrijke managersfunctie bij de bond, staan ze opeens op straat. Evenals 400 anderen. Maar dan komt opeens Lodewijk Asscher tevoorschijn, breeduit lachend zoals we Lodewijk kennen. "GEINTJE!!! roept de olijke PvdA-voorman. "Is toch helemaal geen humor dit?" gromt Hans, terwijl hij een vaping apparaat uit de borstzak van zijn jeans-jas pakt. Herman vloekt. "Godverdomme, en dat met de Paasdagen voor de deur." 

Reaguursels

Inloggen

ANWB heeft al 1500000 leden !!
en dan roepen/eisen die ouwe malloten om inspraak. slaat helemaal nergens op . net als de PvdA .. die hele fractie past in een volkswagen busje . neem je verlies en ga aan het werk of zo.

Baron de laclou | 29-03-19 | 16:59

heb eens een werknemer gehad en die werkte op vaste dagen maar dat moest anders na jaren van mij .
Haalt ze de vakbond erbij en die praat over "verworven rechten" tja dat was kansloos .
Gevolg dame is weg en wij blij met nadruk op wij want de jeugd moet die lui al helemaal niet als collega , weer een narrige minder in de tent.

Baron de laclou | 29-03-19 | 16:47

De A1 locatie idioten. Werd tijd dat deze losgezongen malloten een toontje lager gaan zingen. Gratis tip: ga eerst eens verhuizen en vestig je tussen je leden.

Plakbakbloedworst | 29-03-19 | 16:42

rij iedere dag langs een vestiging , 80% lege bureaus op een dure locatie .
Vrijdags na 1300 is het uitgestorven daar
Als je al je nobele schreeuweisen in het kwadraat zelf uitvoert dan zakt het vanzelf in elkaar . stelletje schreeuwers en dreigers zijn het . vind ze er ook dom uitzien. wil niemand bij horen

Baron de laclou | 29-03-19 | 16:32

bij welke bond zijn de medewerkers van FNV, waar kunnen deze mensen terecht?

isotope 465 | 29-03-19 | 14:56 | 1

Daar is een aparte bond voor. Echt waar!

The2Amendment | 29-03-19 | 16:21

Vilein. Gaan Hans en Herman nu zelf staken of bellen met de bond.

027 | 29-03-19 | 14:29

FNV - dat zijn die lui met dat dure kantoor langs de A2 bij Utrecht. Maanden zijn ze daar bezig geweest om de boel te herverbouwen. Zal vast vol staan met mooie ergonomische Vitra AE117's en andere gekke design dingen. Succes gekkerds met gele hesjes en maffe petjes.

Rebellis | 29-03-19 | 13:38 | 4

@martymcfly | 29-03-19 | 13:45:

Kom regelmatig in die hoek. Nooit bij de FNV op de koffie geweest want - gelukkig - werkzaam in een vrije sector zonder CAO gebonden personeel. FNV, PVDA en VARA zijn allemaal de weg een beetje kwijt. Alle drie de oorspronkelijke doelgroep uit het oog verloren.

Rebellis | 29-03-19 | 14:37

@Rebellis | 29-03-19 | 14:37: dat zeg ik, ze moeten zich meer focussen op de jongeren en werkende armen. Probleem is dat ze met name gefinancierd worden door ouderen, en wiens brood met eet diens woord met spreekt. Een blunder van hen is dat ze wel een jongerenafdeling hebben, maar die gewoon FNV Jong noemen wat vrijwel geen eigen beleid kan bepalen. De merknaam FNV is besmet, daarmee trek je geen jongeren. Ze kunnen beter een aparte business unit oprichten, een hele andere naam geven en daarmee een andere manier van communicatie en marketing bedrijven. De problemen zijn er en talrijk: armoede onder jongeren is groot en ze worden afgezet door zogenaamd hippe bedrijven als Picnic die geen drol geven om hun rechten.

martymcfly | 29-03-19 | 14:46

" Het is het bekende probleem van ambtenaar achtig personeel wat te lang zit met hoge salarissen en te weinig doet. "
Precies dat.
Ik zit al zeker 20 jaar bij de FNV. Als het erop aankomt en hulp nodig hebt, moet je zo iemand achter zijn bureau vandaan trekken en desnoods een schop onder zijn hol geven. Waardeloos.
Ga mijn lidmaatschap toch eens opzeggen.

druipsmurf | 29-03-19 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

FNV “Voor méér echte banen”!?
Hebben in het verleden best wat goeds bereikt voor Jan de arbeider.
Is nu niet meer van deze tijd.
De tijden dat Wim Kok zich sterk maakte voor bijvoorbeeld stukgoedjongens, in de haven, komen niet meer terug.
Thans een te dure organisatie, met teveel personeel. En dan moet je gaan snijden.
Hé, het lijkt wel een echte onderneming!

Ruimedenker | 29-03-19 | 12:48 | 2

Rare kreet voor een vakbond. Je zou juist meer bullshitbanen moeten willen. Nog veel meer dan er nu al zijn. Volledige werkgelegenheid, met 80% bullshit. Is goed voor de economie en goed voor de schatkist en goed voor het ledental van de FNV. Wat maakt het nou uit wat de leden doen, zolang je maar kan strijden voor hun belangen. Meer loon en vrije dagen, en beter omstandigheden enzo. Dat is je raison d’être als vakbond.
Dus ze zouden moeten pleiten voor veel meer bullshitbanen.

Stormageddon | 29-03-19 | 13:10

@Stormageddon | 29-03-19 | 13:10:
Adje MelkerT was goud waard voor de contributie voor de FNV.
“De Melkertbaan”! Was best denigrerend voor degene die zo’n verzonnen baantje had.

Ruimedenker | 29-03-19 | 13:20

FNV deed mij altijd denken aan de bolsjewieken en het kansloos gelul van een revolutie kort na de eerste wereld oorlog (en nee wijsneus, die heb ik zelf niet meegemaakt)
Ooit eens met zo'n kneus mogen spreken en was er gelijk van overtuigd nooit lid te zullen worden.
Mooi dus dat deze organisatie tot zijn einde komt.

Libertariër91 | 29-03-19 | 12:37

Wat moet de FNV in hemelsnaam met 2000 man personeel? Ik zou ook rap mijn lidmaatschap opzeggen.

van heinde en verre | 29-03-19 | 12:31

Blijken ze lid te zijn van het CNV gooien ze de hele FNV plat.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-19 | 12:23

Dit zal een politieke verschuiving in het landschap veroorzaken. Wie zal dan hun vertegenwoordigen, de palastijndrammers, klimaatdrammers en de immigrantdrammers.
Lees trouwens nu dat ze werknemers zouden moeten vertegenwoordigen. Je zou het niet zeggen.

Wim Venijn | 29-03-19 | 12:20

De bonden zullen zeker niet meer zo functioneren als vroeger. Maar Cao-onderhandelingen met loonsverhogingen en acties zijn toch nog wel succesvol. En ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die die verhoging niet geaccepteerd heeft. De vraag is of individuele werknemers veel kunnen bereiken. Kijk ook naar de ZZP-ers .... Voor het personeel is het sneu, maar het is natuurlijk wel een ledenbond.

Mannes | 29-03-19 | 12:08

Die 500 hebben straks wel de morele vrijheid om anders dan PVDA te stemmen.
Zo gaat het wel hard allemaal, die gaan in mei echt niet met een rode vuist/roos de straat op.

milieumoe | 29-03-19 | 12:02

Ze hielpen begreep ik, o.a. de werkenden armen met belastingpapieren invullen.
Dat onderdeel is per 1 april klaar.

milieumoe | 29-03-19 | 11:48 | 1

Dat wordt ingevuld door fnv gasten die als het ietsie pietsie te ingewikkeld wordt, bv door een scheiding, het je behoorlijk veel geld gaat kosten want ze hebben er werkelijk totaal geen verstand van.
Moeten alles opzoeken in een boekje, de standaard situaties kunnen ze wel invullen, maar dat kan een kind van 4 ook.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-03-19 | 11:53

Ook lid bij de FNV en ze wilden mij loon verlagen bij mij werkgever, omdat ze vonden dat ik te veel verdiende, zonder geldende reden. Toen ben ik naar de FNV gegaan en daar wilde ze de kool en de geit sparen en ze brulden en brulden naar de werkgever als een leeuw zonder tanden.

Maar om een lang verhaal kort te houden, ben ik ontslagen. Want de werkgever vond dat de werksfeer ernstig was aangetast en kon niet verder met mij door één deur.

De OR, dat waren de vriendjes van de directie, die vonden dat de werkgever op alle gronden gelijk hadden!!!

Dus de werkgever kort zonder gegronde reden je salaris, en als je daar in verweer gaat dan is de werksfeer ernstig verstoord. De FNV kon helaas niks meer voor mij doen, terwijl ik helemaal niks verbaal of boos was geweest tegen mij werkgever en dat ik alleen tegen salaris verlaging was ingegaan, op deze manier kan je op een makkelijke manier van je personeel af en de Bond doet helemaal niks voor je, dus ik zou zeggen mensen wordt geen lid, want het is allemaal schone schijn bij die tandeloze Bonden.

Niet links | 29-03-19 | 11:48 | 2

Rechtsbijstandsverzekering ipv lidmaatschap bond.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-19 | 12:09

@Uw Verzekeringsadvis | 29-03-19 | 12:09: Adviseer ik mijn kinderen ook altijd.

oakmont | 29-03-19 | 12:21

Ben helaas 42 jaar lid geweest van de vakbond, berouw komt na de zonde.
Zo lang jullie meelopen met dat tuig van Antifa heb ik geen medelijden met ze
dat het minder gaat.
Het is net zoals met de SP. vlees noch vis dus volstrekt overbodige tent.

oakmont | 29-03-19 | 11:44

De dinosaurus is ook uitgestorven.

Klapsigaar | 29-03-19 | 11:38

Onlangs iemand van de FNV in actie mogen zien; ik snap wel dat het ledenaantal fors terugloopt...

Goldfinger | 29-03-19 | 11:34

Op zich zijn vakbonden geen gek idee om trends in de maatschappij aan de kaak te stellen; e.g. het recht op offline zijn vind ik mooi.

Jammer dat deze organisaties zo zijn geinstitutionaliseerd dat het in stand houden van hun eigen BV véél belangrijker is geworden dan waar ze voor zijn opgericht. Zo'n 2000 banen bij een lobby club is echt té veel.

Ze doen alsof ze voor mij spreken, maar dat doen ze niet. Ze komen met absurde eisen waar de werkgever niet aan toegeeft, omdat die dan verlieslatend wordt. Dan gaat de bond enorm rellen, want tegenstelling en conflict levert media aandacht en daarmee meer nieuwe leden waarmee ze hun 2000! medewerkers kunnen bekostigen. Als dit polderen is, is de polder failliet.

Richt je op de kerntaak, slank af naar 100FTE en halveer de contributie. Ga alsjeblieft uit dat overmaatse glazen kantoor / ivoren toren.

pbs.twimg.com/media/DCXeRviXcAEjzCH.j...

StuggeRob | 29-03-19 | 11:26 | 2

Eens. Het idee van vakbonden is heel goed. De wijze waarop ze dat doorgaans doen is dat alleen niet. Veel schreeuwen, ondanks de krimpende ledenaantallen blijven beweren dat ze namens de werkers spreken en hakken in het zand zetten terwijl ik denk dat een compromis beter zou zijn.

Zonder vakbond sta je als groep werknemers wel erg zwak, dus Tijd voor een nieuwe stijl vakbond!

Albasalix | 29-03-19 | 11:58

De KOK was ooit ook een FNV strijder, hij was een wolf in schaapskleding en heeft er voor gezorgd dat er nu vooral heel veel nul uren contracties zijn en dat iedereen van ellende voor zich zelf is begonnen. Dat de KOK dit voor de werkgevers (VNO-NCW) heeft geregeld heeft hem geen wind eieren gelegd. Want hij kon zo de politiek in en daarna had hij meer dat 50 commissariaat bij banken, multinationals en verzekeraars. Deze man heeft alle arbeiders verraden en zo zitten er nog tientallen bij de Bond en politieke partijen die alleen de belangen behartigen van VNO-NCW.

Maar niks dan goeds praten over de doden, wordt er van je verwacht???

Niet links | 29-03-19 | 12:00

Ik hoor hier niks over het declareren van (een deel) de contributie. Bij deze.

En ja solidariteit enzo.. maar wij hebben al voor de komende 30 jaar onze eigen zorgkosten "alvast" betaald en ga zo maar door.

Waar komt dat geld eigenlijk vandaan? Ingehouden op lonen of korting op de belasting?

Hoe dan ook verkapte subsidie, imho. Vind ik slecht.

Kleine_Deugniet | 29-03-19 | 11:23 | 1

gedwongen zijn we bijna allemaal lid, via de O&O heffing op de loonstrook. Van dit potje doen de sociale partners (werkgevers- en werknemersbonden) allerlei leuke dingen (voor zichzelf)

HD50 | 29-03-19 | 12:00

Van de 1650 fte kan 1/3, dus 550 fte, weg zonder dat dit enige problemen oplevert. Dat zal nergens te merken zijn. Hooguit dat er wat meer parkeer en werkplek beschikbaar is maar dat is het dan ook wel. Helaas dus weer halfzachte maatregelen in plaats van 1 keer stevig doorpakken. Maar zo gaat het al jaren bij de FNV.

The2Amendment | 29-03-19 | 11:22

Jaren gewerkt voor een (voormalig) akzo onderdeel in Emmen.
Baasje wou reorganiseren en 50 man ontslaan, licht de OR (ook fnv) in en OR maakt er 100 van!! Vakbond fnv gaat in overleg met de achterban : schande, 100 man op straat, wij gaan staken net zolang het baasje er 75 ontslagen van maakt!!!
Aldus geschiedde, baasje had fijn 25 man extra de poort uit, fnv kon tegen achterban zeggen : zie je wel, ze luisteren naar ons, ben je nog geen lid wordt dan snel lid.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-03-19 | 11:17

Zo'n vakbond, dat is toch iets van de jaren 70? Schreeuwende mensen met petjes en spandoeken op een grasveld, een podium ervoor met mensen die allemaal dingen in een microfoon schreeuwen die niemand verstaat maar waar iedereen het mee eens is en als het klaar is gaan we tevreden naar huis "want we hebben het ze mooi effe laten weten" - alleen hebben "ze" er helemaal niks van meegekregen, want "ze" waren daar niet. Want "ze" waren wél aan het werk.

GraafSteno | 29-03-19 | 11:16

Ik heb de voortgang in de situatie tussen Jumbo (logistiek) en de vakbonden een beetje gevolgd. Hier heeft Jumbo al ruim twee jaar geleden tegen de vakbonden gezegd niet meer te onderhandelen over een nieuwe CAO. In plaats daarvan hebben ze een AVR. In die twee jaar heeft Jumbo voet bij stuk gehouden. FNV doet net alsof het namens een grote groep spreekt. Tijdens een algehele werkstaking, waar 300 van de 3500 mensen het werk neerlegden, ging het werk echter gewoon door. Bij latere acties konden ze misschien twee bussen actievoerders vullen. Tezamen met wat beroepsstakers (die niet bij Jumbo werken) stonden ze dan met 150 mensen te verkondigen dat ze het niet langer pikken. Vooral de pathetische, manische, onnozele en tactloze houding van de leiding van de vakbond viel mij op. Die mensen haten Jumbo intens en zijn blind voor ieder argument van die zijde. Liever moet Jumbo (inclusief werkgelegenheid) kapot, dan dat Jumbo door kan gaan met de AVR. Echt volslagen absurd dat niemand intern aan de rem trekt. Niet de vakbond an sich is overbodig, maar wel in de vorm waarin deze zich tegenwoordig presenteert.

The_iron_boar | 29-03-19 | 10:58 | 2

Onlangs in Leeuwarden ook bij de landelijke Pensioenstaking. Bang voor te weinig deelnemers voor een manifestatie in het centrum, werden 4 busladingen vol aangevoerd compleet met SURI-tam-tam 'ers

BonVoyage | 29-03-19 | 11:04

@BonVoyage | 29-03-19 | 11:04: Bij Jumbo logistiek in Beilen hebben de FNV-leden eens het werk neergelegd voor een werkoverleg. Vervolgens zijn ze met een bus naar de Bijenkorf in Groningen gebracht om daar te demonstreren voor een betere CAO voor het personeel in de winkel. In de winkel werden vervolgens rekken met kleding omgegooid en kon door samenwerkende beveiligingsmedewerkers ternauwernood worden voorkomen dat er gereld werd. De winkelmedewerkers vonden het alleen maar irritant en mochten wel de zooi opruimen. Inmiddels is de Bijenkorf uit Groningen vertrokken.

The_iron_boar | 29-03-19 | 11:11

Ik ken in Nederland 2 Bonden, de Vakbond en de Consumentenbond, beide hebben bondsraden, of leden. Zij vertellen mij vaak wat ik wel en wat ik niet moet doen, zij hebben macht omdat zij hun leden vertegenwoordigen.... even tellen of #leden <=> #werknemers is...... verhouding zoek?

hetgingperongeluk | 29-03-19 | 10:48 | 1

En de A N W B.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 11:32

Met dank aan de fnv:
- mag ik doorwerken tot 71,5 (fair enough: staat wel een leuk graaibaantje voor mevrouw Jongerius tegenover).
- staan de lonen ten opzichte van de inflatie al decennia stil.
- betaal ik momenteel meer pensioenpremie dan ik ga ooit terugkrijgen.

Fijne club!

wapster | 29-03-19 | 10:22 | 2

Was het niet de PVV die als gedoogpartner akkoord is gegaan met het verhogen van de AOW-leeftijd, terwijl ze voor de verkiezingen overal schreeuwden dat die 65 moest blijven?

Mannes | 29-03-19 | 12:04

Zo blij dat Agnes Jongerius deze schande niet meer hoeft mee te maken.

Conan de Rabarber | 29-03-19 | 10:20

Ik heb de FNV vaak mogen meemaken bij (dreigende) reorganisaties. . De kern bestaat uit die-hard vakbondsmensen met een schimmige communistische inslag , aangevuld met wat tweederangs juristen. De FNV spreekt vaak voor een klein clubje en stelt niet haalbare eisen. Speelt zaken op de man en via de media. Met als gevolg dat bedrijven op de fles gaan en iedereen zijn baan kwijt is.

despee | 29-03-19 | 10:16 | 2

FNV tegen Philip Morris in Januari 2014: verhogen die lonen of anders keiharde akties! Phillip Morris zwichtte.
PHilip Morris tegen personeel in april 2014: Fuck jullie, we gooien de tent dicht!

General Dripple | 29-03-19 | 10:34

4 jaar geleden was ik verantwoordelijk voor een collectief ontslag van een complete afdeling met 35 mensen. Eerste gesprek met FNV was nog neutraal, maar men ging snel over tot ordinaire dreigementen die ze niet waar konden maken. Toen dat niets uithaalde hebben ze hun leden als een baksteen laten vallen, kennelijk was er bij ons niet genoeg smeuïge publiciteit voor hen te behalen. Met mensen van de CNV daarentegen constructieve gesprekken gehad om enkele oudere werknemers met behoud van vroegpensioenrechten te herplaatsen.

HD50 | 29-03-19 | 10:42

In mijn branche moest er een nieuwe CAO komen, en mede namens de werknemers was de FNV aan tafel geschoven. Nou zijn in mijn branche de meeste werknemers niet lid van de FNV maar van een branche specifieke belangenorganisatie. Maar dat weerhield de FNV niet om namens iedereen te spreken en de meest belachelijke eisen op tafel te leggen. Zo moesten alle werkgevers in mijn branche per werknemer een scholingsbudget beschikbaar stellen voor als zij zich wilden laten omscholen om buiten onze branche te gaan werken. Terwijl er in onze branche een tekort aan personeel is wilde de FNV dat wij werknemers ouden gaan stimuleren om te vertrekken.
Een ander geintje dat ze uithaalden was dat op de dag van de deadline ze in de landelijke pers bekend maakten dat zij de onderhandelingen wilden open breken en dat ze daarom niet hun handtekening onder de CAO konden zetten. Zonder de tegenpartij, de brancheorganisatie vooraf in te lichten. Die moesten het in de krant lezen die ochtend.
Zelf ben ik al jaren geen lid meer, heb opgezegd toen Agnes Jongerius haar politieke carrière belangrijker vond dan de belangen van de werknemers die zij op dat moment vertegenwoordigde en die inwisselde al wisselgeld voor haar politieke carrière.
Kortom: als werknemer ben je tegenwoordig beter af zonder de FNV. Het kan verkeren.

Osdorpertje | 29-03-19 | 09:43 | 2

Heb vrij veel van dit soort processen moeten/mogen aanschouwen en dit is zéér exemplarisch.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:46

Heel herkenbaar!

Gewone_mevrouw | 29-03-19 | 11:02

Toch is het natuurlijk helemaal niet zo'n slecht idee om in het tijdperk-Rutte, het tijdperk van de sociale afbraak, lid te zijn/ worden van een vakbond. En helemaal nu met de opkomst van FvD. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de eerste prioriteiten van de Terry nu niet direct bij de ónderkant van de arbeidsmarkt liggen...
Maar ja, sommige GS-topics zijn nu eenmaal zo voorspelbaar als een Sargentini-tweet...

Zenzeo | 29-03-19 | 09:42 | 3

Want wie heeft daar zijn prioriteiten liggen? Volgens mij helemaal niemand. Als je niet werkt kan er van alles, als je geld maakt met geld kan er van alles. Als je werkt voor je centen mag je de klimaat- en immigratiedromen van links en cadeautjes voor zij die al genoeg hebben van rechts betalen. De werkende mens heeft bij partijen van het “kartel” net zo goed niets te zoeken.

supah | 29-03-19 | 10:03

Ik verwacht helemaal niets van ultra liberalen als FvD en PVV.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 10:08

Ik ben lid van FvD en lid van de FNV. Al staat de laatste al een tijd op de "te schrappen" lijst. De FNV werkt me meer tegen dan mijn werkgever.

Roeieber | 29-03-19 | 10:42

Nou... we kunnen ook stellen dat het proletariaat al lang gewonnen heeft toch?

-Sommige groepen mensen in NL zijn al meerdere generaties volledig staatsafhankelijk.
-Zo'n 50% van iedereens welvaart word her gedistribueerd.
-Rechtse' partijen als de vvd zijn historisch gezien extreem links.
-Openlijke aanhangers van het communisme krijgen overheidsbanen, worden uitgenodigd voor talkshows, hoeven nergens afstand van te nemen, worden algemeen gezien als deugend volk, zijn gerespecteerde leraren op onze scholen, enz enz.

Hoeveel linkser kan de FNV het praktisch nog willen?

KutFilosoof | 29-03-19 | 09:37 | 1

Hear hear!

Joris Beltsin | 29-03-19 | 09:50

Leuk, ja de FNV. Dat is nog eens marktwerking & ondernemerschap in het socialisme. Werk werk werk - zolang de belastingbetalers en (liefst verplichte leden) de klaplopers van een topsalaris voorzien.

Jan Passant mk2 | 29-03-19 | 09:37

De FNV is er vooral voor de FNV.

Gewone_mevrouw | 29-03-19 | 09:34 | 1

En wacht het zelfde lot als de V&D.

trekarm | 29-03-19 | 09:38

Ja, ik zag ze nog staan op de Dam zaterdag, met een paar rode vlaggen. FNV in Actie. Tussen de activisten van de PLO, Hamas, LBGQTXYZ en borden met Witte mannen moeten dit en dat. Hoogtepunt was het spandoek bij het monument met de slogan Stop Klimaat Racisme! Tering, wat een circus. Ik moet er maar eens een roman over schrijven. Werktitel: De Idiotenhel.

Mammeloe | 29-03-19 | 09:28 | 2

Een Documentaire maken, leuker.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:30

Mijn gele hesje zit ook alweer in mijn (auto)pechpakket.

D-Fens_1963 | 29-03-19 | 10:32

PO in aktie. Dat vind ik wel een lekker agressieve aktieve vakbond. Zo zou de FNV moeten zijn.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:28

Het is godgeklaagd dat een bond dit soort stress grappen denkt te kunnen uithalen..
vooral ouderen die al jaren met vrees in hun banen zitten op deze manier de stress in jagen.. wat en bond, die was al af enkele jaren terug voor mij na 30 jaar lidmaatschap.. maar dit!

ik gok erop dat deze 1 april grap ook echt 400 banen gaat kosten door het massaal opzeggen van een duur lidmaatschap waar je als werknemer 0,0 voor terug krijgt.

fikkieblijf! | 29-03-19 | 09:28 | 1

Er moet wel werk zijn, hè? Die natuurwet geldt zelfs voor de vakbond zelf, zo blijkt maar weer.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 09:34

2 jaar geleden opgezegd met als reden dat ze moesten kappen met hun politieke kleur zo te benadrukken en moesten doen waarvoor ze betaald werden.
Hun demo's voor LBTQRESTD#$@#! en tegelijk de Islam verdedigen... was er klaar mee.

General Dripple | 29-03-19 | 09:26

En met wie gaat de FNV dan onderhandelen over het sociaal plan? Met de vakbond voor vakbonden?

Cpl_C | 29-03-19 | 09:26 | 1

FNV en onderhandelen.. ja voor werknemers uit de Filipijnen of voor Poolse vrachtwagenchauffeurs die geen lid zijn.. maar voor de rest...

fikkieblijf! | 29-03-19 | 09:29

PvdA is binnen het FNV al lang naar de achtergrond verdreven door de SP.

lirft | 29-03-19 | 09:25

hahaha alsof er een oud staalbedrijfje op omvallen staat , de allesweters kunnen het tij niet keren .

Baron de laclou | 29-03-19 | 09:25

Het enige wat ik tegen instituten als de FNV (en de PvdA) heb is dat ze mij te veel deel van het poldersysteem zijn geworden. Zo’n Wim Kok die van de bond via de politiek in de raad van commissarissen van de ING eindigde, is daar een mooi voorbeeld van. Ik voel meer voor radicale, activistische vakbonden. Niet voor partijen en instituten die zijn vergeten voor wie ze zouden moeten opkomen, de gewone werkende Jan Lul.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:19 | 13

@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:59: Nogmaals, ben werkeloos. Klus hier en daar wat zwart bij in de drugs, maar verder doe ik niet veel. Heb geen auto, geen fiets, geen eigen huis, woon bij mijn ouders op zolder...

Mark_D_NL | 29-03-19 | 11:08

@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:59: Dat en het feit dat ze zich om politieke thema’s en maatschappelijke groepen druk maken die niets met hun kern missie te maken heeft. Ik denk dat de vakbonden dringend een modernisering nodig hebben.

supah | 29-03-19 | 11:36

@Mark_D_NL | 29-03-19 | 11:08: Ik
Bedoelde “je” als metafoor. Niet jou persoonlijk. Dacht het al toen ik aan het inkloppen was.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 14:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Het FNV, een links actierattenhol, waarin PVV'ers als uitschot worden behandeld en het FvD wordt gedemoniseerd. Weg ermee.

Fijnstoffer | 29-03-19 | 09:18

En nu lekker achterover leunen om te lezen in de diverse media dat de FNV niet "practiced what they preach". Ik weet zeker dat deze ontslagen met veel arbeidsrechtelijke dwalingen zullen ontaarden in vele rechtszaken. Dat wordt smullen!

pibasso | 29-03-19 | 09:15

FNV heeft zowat 2 miljoen leden, toch nog zo'n 1000 leden per werknemer. Mooi toch?

Calastir | 29-03-19 | 09:14 | 4

FNV heeft minder dan een miljoen leden. Alle vakbonden samen komen niet eens tot 2 miljoen.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:21

geloof er helemaal niets van.. weet je wat een lidmaatschap kost per maand!..

fikkieblijf! | 29-03-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Correctie

‘en dat met de seizoensdagen voor de deur’

killRoy1982 | 29-03-19 | 09:13

Flexwerken, nulurencontracten, al jaren geen koopkrachtverbetering, outsourcing, offshoring, werkdruk, op je 70ste met pensioen, concurreren met goedkope Polen en Roemenen. Maar lach vooral om die linkse vakbonden hoor. Jullie zal het allemaal niet overkomen. En jullie kinderen ook niet.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:12 | 7

@StiekemeBunzing | 29-03-19 | 09:16: Jij werkt voor een vakbond? "Vroeger dacht ik......... maar nu! De Vakbond? Goed voor iedereen! " Dit was de reclame.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:19

@2voor12 | 29-03-19 | 09:16: Dat vind ik een valide argument. Vakbonden zijn verworden tot instituten die vooral primair het voortbestaan van de eigen organisatie tot doel hebben. Dat begrijp ik wel.

Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:21

@Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:19: Nooit gezien die reclame, wellicht ben je wat ouder dan ik. Ben nooit lid geweest, vraag me gewoon af of we wel zo stoer kunnen doen dat vakbonden iets van het verleden zijn.

StiekemeBunzing | 29-03-19 | 09:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Die FNV medewerkers kunnen we omscholen tot Artificial Intelligence Engineers daar is behoefte aan.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:11

Langs de a2 in the wall zit het hoofdkantoor van deze boomers club. Grootheids waanzin. Ik gun niemand ontslag, maar voor de FNV drammers maak ik graag een uitzondering. Weg er mee. Gaan ze straks op het malieveld staan?

Zatkniss | 29-03-19 | 09:07 | 1

Je moet toch wat om van je shag draaiend imago af te komen. Overigens een afgrijselijke gedrocht met die gekantelde facetten in de gevels. Zou Terry dat nu bedoelen met lelijke architectuur?

Joris Beltsin | 29-03-19 | 09:14

1600 mensen bij een vakbond... jee. Das echt werkverschaffing, 1600 mensen, Vakbond, 1600! mensen die bezig zijn met dingen uit de 90's.. It's amazing. Dacht dat er een hoofd of 100 ofzo werkten.. beetje afbouwen die achterhaalde shit en dan einde. Maar er zitten gewoon nog 1600 informatie schuivers.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:05

Bij welke vakbond zit je eigenlijk als je bij de vakbond werkt?

Wiezewalakristalix | 29-03-19 | 09:04 | 1

Eeehhhh.... voornamelijk: zit.

bisbisbis | 29-03-19 | 09:10

Het is te bizar voor woorden dat deze clubs nog zoveel macht hebben terwijl ze nauwelijks nog leden hebben. Maar goed, dat geldt ook voor de VVD en andere politieke partijen.

snokkertje | 29-03-19 | 08:56 | 2

Het is andersom, ze hebben nog ruim 1 miljoen leden, maar amper macht en invloed.

GMarty | 29-03-19 | 08:59

Als jullie lid worden van de reaguurdersvakbond zal ik een ban op bannen regelen en zal ik zorgen dat iedereen tussen 12.000 en 16.000 rendieren per week van google krijgt.
-------->bezoek rauweguurders.nuek

Verwijder ek.

Kaas de Vies | 29-03-19 | 08:56 | 6

@Kaas de Vies | 29-03-19 | 09:00: blij dat r in iedergeval iets rendiert.

Glasgow Argus | 29-03-19 | 09:06

Haha, je blijft verkazen. Blij dat ook jij innoveert.

Geen01 | 29-03-19 | 09:15

De Kerstman wil lid worden?

Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:16
▼ 3 antwoorden verborgen

FNV ... club nam eerst al stelling in Palestijnen-zaak (aan de foute kant dus) en onlangs meenden ze aan de klimaat-tafel te moeten gaan zitten, het sprookje van het lelijke CO2 molecuutje ondersteunend.... Daarmee was voor deze jongen de maat vol en heb opgezegd. Iets wat ik een ieder uit de maak-industrie ook aanraad.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 08:54 | 4

Mijn neef en nicht idem. Weg gegaan na tientallen jaren lidmaatschap,. Ze voelden zich er niet meer thuis, vooral niet door die Palestijnen werkgroep.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:09

Met een miljoen leden kunnen ze wel enige aanspraak maken op een plaats aan die tafel. Maar dan zou je verwachten dat ze de belangen van arbeid zouden behartigen, niet die van GroenLinks. Nee, ook niet met het excuus "een goed milieu is ook in het belang van onze achterban", dan onderhandel je dus over een zo'n klein mogelijke impact op je leden. Maar ach, hun vorige voorzatter zag er ook geen been in om de leden te verraden in wat ze als "het grotere maatschappelijke belang" zag... iets waarvoor ze (wellicht volgens afspraak) trouwens rijkelijk beloond is met een luizenbaantje in Brussel.

Het is treuriger als de FNV inspraak eist op plekken waar ze niets te zoeken hebben. Als ondernemingsraad hebben we ze lang geleden eens om advies gevraagd in een complexe zaak. Antwoord: de FNV helpt jullie, maar alleen als wij voortaan alle onderhandelingen met management mogen doen en jullie een ondergeschikte rol nemen. Met een vertegenwoordiging van de FNV van minder dan 3% in ons bedrijf hebben we ze gezegd waar ze hun "hulp kunnen steken.

Muxje | 29-03-19 | 09:16
-weggejorist-
The7thGuest | 29-03-19 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik ontslagen werd zou ik de vakbond inschakelen.

kwark001 | 29-03-19 | 08:51 | 8

@Mark_D_NL | 29-03-19 | 09:12: Heb ik uw dag ook weer goed gemaakt, geen dank. Maar u zult versteld staan wat er op dit moment allemaal mogelijk is.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:23

mwhahahha mwhaahahaa.. ze hebben wel wat beters te doen.. ( de thuiszorg ging demonstreren om de massa ontslag destijds) en er was ergens een groep Fillipijnen die in S.A. als werknemers als slaaf werden ingezet, dat kreeg ik te horen toen dat mij overkwam enkele jaren terug!.. echt, mijn bek viel niet alleen open maar na 30 jaar maandelijks een fors bedrag aftikken werd zelfs mijn klacht daarover weggewuifd met .. een of andere weet ik veel dame die mijn casus nog eenmaal eens bekeek en er een nog grotere frustratie van maakte omdat ze totaal werkelijk de wet niet kende daarin.. klaar mee, nooit meer. Overigens is de ABVAKABO in de FNV al opgegaan vanwege het teruglopen van de leden bij deze bonden.

fikkieblijf! | 29-03-19 | 09:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Kwestie van tijd voordat de volgende 500 moeten vertrekken. Simpelweg omdat de klanten die ze bedienen onder druk staan, business modellen structureel veranderen en lobby'n bij de overheid steeds minder impact heeft (immers, die hebben hun eigen kartel probleem). En terecht overigens. Voltooid verleden tijd.

Wize | 29-03-19 | 08:50 | 1

De vakbonden hebben vorig jaar geheel zelfstandig hun overbodigheid aangetoond.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 08:55

Ik moest lachen. Na het lezen van het volkskrant stuk zelfs hardop.

Lucifer | 29-03-19 | 08:49

Dan zullen die overgebleven 1600 nu wel gaan staken, toch?
Als dat maar goed gaat. Heel het land ontregeld...

Petrus Poortwachter | 29-03-19 | 08:49

Sja, dat kantoortje langs de A2 betaalt zichzelf niet, en iedereen weet dat een zichtlocatie voor een vakbond van levensbelang is.

John McClane | 29-03-19 | 08:49

Het is mij opgevallen dat de grootste kneuzen van een bedrijf vaak de ferventste vakbondsleden zijn. Of ze zitten met hun wollen trui en snor in een of andere functie van de OR. Ze zullen intuïtief wel aanvoelen dat ze de ontslagbescherming harder nodig hebben dan de rest.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 08:47 | 4

oh god ja, en op stakingsdagen lopen ze dan met een FNV petje rond in het bedrijf om iedereen op te roepen om actie te voeren. Ik zeg dan altijd: gaan jullie maar lekker actie voeren dan zie ik de salarisverhoging wel op mijn salarisstrookje.

yeps | 29-03-19 | 09:03

@JanBrel | 29-03-19 | 09:15:
Eh. Ik was ooit werknemer bij een groot bedrijf en heb toch echt de indruk dat alle salarisverhogingen en bonussen vanwege mijn eigen inzet en prestaties was. Het kan zijn dat er nog een paar extra tientjes waren vanwege een of andere CAO maar die zijn me eigenlijk nooit opgevallen.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat mijn werkgever mij ook ontslaat als ik 64 jaar ben.

D-Fens_1963 | 29-03-19 | 08:47 | 1

Dat dekt het gat tot je pensioenleeftijd van 74 niet...

Nuchternederland | 29-03-19 | 11:55

TWEEDUIZEND werknemers bij de FNV? Op nog -net- geen miljoen leden, waarvan achtennegentig procent alleen maar betalend lid is en verder geen enkel beroep doet op de organisatie? Hebben ze daar de computer nog niet uitgevonden, ofzo? Als ik lid zou zijn (uitdrukkelijk: quod non) , dan zegde ik nu op.

bisbisbis | 29-03-19 | 08:46 | 8

@Muxje | 29-03-19 | 08:56: daarvoor kun je bij de FNV een extra module juridisch afsluiten ja... je kunt beter naar een verzekeraar daarvoor gaan scheelt enorm veel geld

fikkieblijf! | 29-03-19 | 09:40

Pure werkverschaffing. De FNV kan vanaf de kant lekker roepen en dwarsliggen en uiteindelijk een compromis sluiten waarmee iedereen vanzelf blij is. En dat allemaal zonder inspanning. Maar inhoudelijk heb je er geen fuck aan. Kost 15 euri per maand, levert niks op.
In België is de vakbond nog een machtig iets, die kunnen een bedrijf maken of breken, gelukkig is dat hier niet meer. Maar ook daar is het een geld-wegpissende organisatie die z'n weerga niet kent. Weg ermee, 2.000 medewerkers voor... voor wat eigenlijk?

Bakkeleures | 29-03-19 | 10:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Vakbonden zijn net als de PvdA overbodig verklaard door het volk.

Omebert | 29-03-19 | 08:46 | 4

Ja. Tot ze in de shit zitten. Dan weten ze de vakbond ineens wel te vinden.

JanBrel | 29-03-19 | 09:17

@JanBrel | 29-03-19 | 09:17:
Dan zijn ze ook stil als het ze niet genoeg publiciteit oplevert is mijn persoonlijke ervaring. Beter spaar je dat geld op voor een goede advocaat als het nodig is.

2voor12 | 29-03-19 | 09:20

@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 09:14: goeie die ga ik toepassen!

De Profundus | 29-03-19 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ach ja, vakbonden. Je bemoeien met het klimaat, transgenders en de kilometervergoeding van Mkobo Tsikane in Ivoorkust. Manmanman. Ga nou eens gewoon opkomen voor het werkvolk met een debiel rood petje op, komt alles mss weer goed. Met je vergaderen in restaurants....

Pedronegro | 29-03-19 | 08:45 | 2

Het ging hard achteruit toen ze zich meer gingen inzetten voor werkschuwen dan voor hun eigen werkende leden. Toen zijn er massaal mensen afgehaakt.

2voor12 | 29-03-19 | 09:19

Dait is ook wel weer waar.

JanBrel | 29-03-19 | 09:19

Wat deden al die mensen überhaupt!?

overVecht | 29-03-19 | 08:43 | 6

www.geenstijl.nl/5146951/massa-ontsla...
-
Ik ga er van uit dat de FNV hetzelfde takenpakket wil bestieren als dat zij nu meent te moeten hebben. Dan is het wél zo slim en verstandig om de te verwachten besparing uitsluitend uit te drukken in loonkosten, lijkt mij. Die paar kubieke meter en dat koffieapparaat zullen -zeker bij een dienstverlener- het verschil niet maken. ( maar: ik ben geen accountant)

bisbisbis | 29-03-19 | 09:07

bisbisbis: Huurt u weleens een kantoorpand(en) op een A locatie? Die pand(en) kunnen voor 25 procent worden afgestoten. Of, nog beter, als het eigen panden zijn voor de hoofdprijs worden verhuurd. FNV is een beleggende vakbond met een grote reserve (vele honderden miljoenen, laat hen maar schuiven). Je zit in de Randstad zo op 200 euro per m2 per jaar. Kale huur. Verwarmen, inrichten etc. Het gaat nogal vlotjes.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste PvdA leden, in verband met het opheffen van de PvdA zijn jullie je baantjescarroussel baantjes kwijt.
Gelieve te solliciteren op iets op jullie niveau en waar jullie ook daadwerkelijk voor zijn opgeleid. En niet allemaal tegelijk solliciteren als filiaalleider bij de Action in Osdorp.

Osdorpertje | 29-03-19 | 08:42

Mooi. Weer vierhonderd navelstaarders minder.
Misschien kunnen ze nu eindelijk eens aan het werk voor de nog overgebleven leden.

Petrus Poortwachter | 29-03-19 | 08:41

Maak me maar wakker als ze er helemaal mee stoppen...

Ad Hominem Tu Quoque | 29-03-19 | 08:40

2000 banen bij FNV, dat is pas de échte 1 april grap.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 08:40 | 9

@Langshetrandje | 29-03-19 | 08:53: u bent duidelijk de directeur. U kan niks gebeuren als het slecht gaat met het bedrijf. En u biedt geen perspectief aan de onder u gestelden, want die zijn kansarm.

JanBrel | 29-03-19 | 09:23

@JanBrel | 29-03-19 | 09:23: Mensen die zichzelf onder een ander stellen (door anderen boven zichzelf te stellen), daar heb ik best veel medelijden mee, eerlijk gezegd. Dat is een treurige aanblik. Erg ongezond ook voor geest en lijf.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 09:29

@The7thGuest | 29-03-19 | 09:23: Ik werkte bij KPN research in Groningen. Daar hadden we gelukkig een Playstation lang voordat deze op de markt verscheen. Wel gezellig op de afdeling die zich richtte op de toekomst van de telecommunicatie, met vooral mensen die niet in staat waren met een computer te werken en nog standaard brieven dicteerden aan hun assistente. Later werd ik overgeplaatst naar PTT filatelie, waar ze de komst van het internet en e-mail als een overwaaiend probleempje zagen. Niets kon immers tippen aan een echte brief. Op beide afdelingen heeft niemand ooit een minuut zinnig werk geleverd. Als je de mensen die er op 56-jarige leeftijd met de VUT gingen (om ruimte te maken voor jongeren) zou vragen wat ze nou eigenlijk voor werk hebben gedaan, weten ze het waarschijnlijk ook niet.

The_iron_boar | 29-03-19 | 10:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Vaping apparaat? Wat is er mis met 3/4 javaanse jongens met mascotte?

de directeur | 29-03-19 | 08:40 | 3

Gaping apparaat?

Rest In Privacy | 29-03-19 | 08:41

Roken kan echt niet meer, dus tegenwoordig loopt je te stomen. Met een vanille geurtje. Of aardbeien.

Osdorpertje | 29-03-19 | 08:45

@Osdorpertje | 29-03-19 | 08:45: Excuus amice maar ik heb even een binnenpretje..... nota bene een Osdorpertje met onze natte T (loopT)

de directeur | 29-03-19 | 08:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl