Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Azijnbode: Carnavals-confetti = DODE IJSBEREN

Klimaatkrant houdt het niet nuchter

EEN GOED IDEE, JA!

De krant waar dagelijks wereldreizen, vliegvakanties en verre cruises worden aangeprezen, maakt zich kwaad over carnavalsfenomeen 'confetti'. Want - u voelt 'm aankomen - slecht voor het milieu. En het klimaat. En het weer. Wat de Azijnbode kennelijk niet weet (of weigert te vertellen), is dat confetti is uitgevonden door dronken Brabanders die geen lucht meer hadden om een ballon op te blazen, daarom grote stapels Volkskranten in een houthakselaar flikkerden (ook niet zonder gevaar, als je dronken bent) en het resultaat opvingen in grote zakken. En daarmee gingen ze dan strooien vanaf de praalwagens die in polonaise hun optochten rijden door dorpen en steden. Een slimmerik kwam er achter dat de Telegraaf (in volkleur gedrukt) een stuk vrolijker confetti oplevert dan de muisgrijze Volkskranten die ze eerst gebruikten, maar een nóg slimmere Brabo maakte een handig hulpmiddel met trechters en buisjes dat bovenop de hakselaar gezet kon worden, en waar iedereen zijn oude kleurige verfresten in kon gieten, tegelijk met zijn Volkskrant, NRC of ander muisgrijs dagblad. Zo is kleurrijke confetti ontstaan. Uit een goed idee. En die folklore moet nu dus ook al DEAUD.

Reaguursels

Inloggen

Al die deugkrant-redacties zijn inmiddels overgenomen door een brigade duujjjzaamheids-moraalwijven die uitsluitend emo-politiek activisme bedrijven. Met een Belg als generaal.

Peter Emile | 26-02-19 | 14:40

Stichting_NoFap | 26-02-19 | 13:45
Inderdaad!
Deze ex-wethouder doet dat ook niet met z'n dijenkletser. De opbrengst gaat naar de Grote Kerk Breda.
Geen probleem voor deze ras VVD-er met een vermogen van 40 à 50 miljoen - die lacht zich sowieso suf.

Comme to think of it, dooie ijsberen door confetti is niet fraai, maar je reet afvegen met kanaries? Of ie doorgetrokken heeft, vertelt het verhaal niet ;)

Dé carnavalshit (pun intended) van 2019!
www.youtube.com/watch?time_continue=2...

Kudtkip | 26-02-19 | 14:15

Zij denken tenminste niet alleen aan zichzelf. Mogen anderen een voorbeeld aan nemen.

Stichting_NoFap | 26-02-19 | 13:45

Wat de Azijnbode allemaal vindt, wordt dat tegenwoordig ook nog maar enigzins als relevant ervaren (buiten de bubbel die 020 heet, dat is) ?

Grijskijkert | 26-02-19 | 13:09

Zijn er overigens meer die ook een askruisje halen en aan de vasten doen, of hebben we die traditie ook al weggegooid in pretpark Nederland?

Diotima | 26-02-19 | 12:50 | 2

Askruisje en vasten zijn absoluut kwetsend voor de nieuwe Nederlanders. Weg met die racistische folkore..

Nimby_007 | 26-02-19 | 13:05

Pssst...., je bent een week te vroeg.

mozaard | 26-02-19 | 13:07

Niet onredelijk. Ze hadden beter een punt kunnen maken van die goedkope carnavalspakken van kunststofvezel uit een sweatshop. Inspiratieloze wegwerpartikelen.

Onze voorouders hadden evenveel plezier met een stuk minder middelen: www.devoir-de-philosophie.com/images_...

Diotima | 26-02-19 | 12:48

Soms heb ik een nachtmerrie, dan droom ik dat ik al vijftig jaar de volkskrant lees.

bolletje kaas. | 26-02-19 | 12:44

Woord van het jaar 2019, ‘confettischaamte’

me,myself and IK | 26-02-19 | 12:33

Ik voorspel de volgende kop over een kleine 2 maanden: “Verstop uw eieren niet te goed, of koopt bio-cellofaan eiers, want anders..”

Nohara | 26-02-19 | 12:15 | 1

Het policor nieuwspraak woord voor pasen: het voorjaarsfeest.

Tietmier | 26-02-19 | 13:26

A.u.b. crowdfunding voor een Geenstijlse Carnavalskraker onder leiding van Van Rossum.

HogeNood | 26-02-19 | 12:13

Pas maar op dat ze als VK diversiteitsmensen met kleurenstuifpoeders niet exclusief maken. mag je niks van zeggen.

GormSuil | 26-02-19 | 12:11

Bij 'Kees Fiets' uit Typisch Drente komt meer zinnigs uit zn bek.

kat-de-kat | 26-02-19 | 12:11

Gewoon stanzen uit het goedkoopste wcpapier en kleuren met natuurlijke stoffen (bietensap, algen etc). Klaar. Alsof drukinkt zo milieuvriendelijk is.

Jos Tiebent | 26-02-19 | 12:10

Mensen die je zeggen wat je goed of fout doet moet je altijd wantrouwen.... Copyright m'n oma.... 102 geworden.. Rookte 1,5 pakje Pall Mall filter per dag....

de broer van theo | 26-02-19 | 12:07 | 1

Eens met uw eerste zin. Tweede is ook mazzel. Stiefvader rookte dat ook en stierf twee maanden na zijn pensioen aan longkanker. En zo ken ik er intussen nog een paar helaas.

letopuwzaak | 26-02-19 | 13:23

Helaas bestaat de papieren belastingaangifte niet meer. Daar kon je ook uitstekend confetti van maken.

VanBukkem | 26-02-19 | 12:05

Weet iemand waarom er in Nijmegen nauwelijks nog carnaval wordt gevierd?

Mammeloe | 26-02-19 | 12:01 | 2

Jammer dat u zo slecht op de hoogte bent.

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 12:03

In Knotsenburg wordt egwel carneval gevierd!

nee_toch? | 26-02-19 | 12:28

Carnaval in de Efteling al gesloopt, de echte staat onder vuur... gaat nu het nog bestaat!

Feynman | 26-02-19 | 11:53

Het is nog niet zo makkelijk om spul te maken wat niet op de een of andere manier milieuvervuilend is of snel kapot gaat; je zou er bijna cynisch van worden (zo maakte ik ooit dit filmpje:
vimeo.com/310962331)
Maar confetti van bloemblaadjes, zoals in het artikel staat, vind ik een mooi begin. En bij De Design Academy in Eindhoven waren ze in 2015 ook flink op zoek naar een andere productbenadering: munchies.vice.com/nl/article/78dj8e/s...
Het lezen waard; wat zijn wij toch een grappige diersoort..

RozemarijnLucassen | 26-02-19 | 11:50 | 10

Ja, klinkt reëel. Maar dan toch ook iets regelen voor de oudedag van mensen in arme landen.
Nou zo hebben wij saampjes toch even het probleem opgelost he... ;)

RozemarijnLucassen | 26-02-19 | 15:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Was ooit bij een soort carnaval in een dorp in Guatemala. Die Maya-mannen kregen de lokale liquor aan de bar mee in een boterhamzakje. Niet in een fles of glas want bij ruzie sloegen ze elkaar daarmee dronken aan gort. De ergste amokmakers werden in een kooi op het plein gestopt. Wellicht een goed idee voor hier.

Mammeloe | 26-02-19 | 11:44 | 3

In een kooi!
Wow.

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:51

@Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:51: Daar konden ze hun roes uitslapen. Geen benzine e.d. Plein lag wel vol plastic zakjes.

Mammeloe | 26-02-19 | 11:59

Agressie met carnaval is vrijwel altijd afkomstig van verdwaalde bovensloters, derhalve is het afsluiten van de bruggen over de Maas afdoende.

Abject | 26-02-19 | 12:04

Ik vind confetti niet inclusief genoeg. Ik mis de zwarte confetti. Weg met dit racistische volksfeest!

JackStick | 26-02-19 | 11:40 | 3

Er is al tientallen jaren zwarte confetti, gemengd met tal van andere kleuren.
Dus uw "weg met dit racistische" volksfeest is totale kul.
Juist het tegenovergestelde, een feest van verbroedering!

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:48

@Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:48: "Andere kleuren"? Sinds wanneer is zwart een kleur?

JackStick | 26-02-19 | 11:51

Ik lees slechts een gefundeerde uiteenzetting in de VK waarom confetti slecht is voor het milieu. Compleet met aanbevelingen, adviezen en alternatieven en uiteindelijk mag iedereen het zelf weten.
Maar goed.

DrumPiet | 26-02-19 | 11:40 | 2

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de volkskrant zelf grootvervuiler is die anderen staat te duiden als vervuilers. Lees eens wat over de definitie van hypocrisie.

Ton8695 | 26-02-19 | 11:46

Ge snapt er niks van. Ge zèèt gewoon unne zèèkert.

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:48

Weet u, ik vind dit misschien nog wel een van de meest redelijke columns in de Volkskrant die ik in lange lange tijd heb gelezen. Plastic confetti breekt niet af. Gebruik buiten confetti van papier. Prima boodschap (gewoon gezond verstand, een schoon milieu willen we allemaal), al slaat de Volkrant-gekte wel weer even toe als de auteur over milieuschade door kleurtjes begint uiteraard.

Dat gezegd hebbende: de hypocrisie van een papieren krant die halve regenwouden tegelijk verslindt en inkt per hectoliter laat aanvoeren is en blijft natuurlijk vermakelijk en aandoenlijk tegelijk.

De Libertariër | 26-02-19 | 11:39

Ik ben gestopt bij 'Loethe'. Als je je kind zo noemt beloofd dat op voorhand weinig goeds. En aanschouw, een betweterig, zuur vingertje in onze ogen. Van Loethe. Loethe de Lul.

Sliptong | 26-02-19 | 11:38 | 1

de vulva in dit geval

Beefbus | 26-02-19 | 11:41

Narcisten reflecteren niet op hun eigen gedrag en daardoor blind voor hun eigen hypocrisie. Narcisten zijn alleen maar druk om anderen op hun fouten te wijzen, want het ligt natuurlijk niet aan de narcist, want het ego ziet geen reflectie. En dat ego narcisme verspreid zich als een epidemie. Iedereen neemt het van de ander over. Als kanker zaait het zich uit.

Ton8695 | 26-02-19 | 11:38 | 2

Daarom: volg het edele achtvoudige pad naar verlichting. Weg ego.

Sliptong | 26-02-19 | 11:39

@Sliptong | 26-02-19 | 11:39:

Ego hoeft helemaal niet weg, maar leer er eens controle over te krijgen. Het ego is maar een werktuig, maar we hebben er de bestuurder van gemaakt.

Ton8695 | 26-02-19 | 11:44

Inkten zijn slecht voor het milieu, omdat het pigment in inkt chemisch wordt geproduceerd. Een milieuvriendelijke inkt bestaat dus niet.

Earl_of_Doncaster | 26-02-19 | 11:37 | 3

Komkom, niet zo negatief.
Nooit van inktvissen gehoord?

Kapitein Sjaak Mus | 26-02-19 | 11:42

Er zijn genoeg natuurlijke kleurstoffen me dunkt. *gaat lapis lazuli malen*

Diotima | 26-02-19 | 12:53

Je wil niet weten welke kleurstoffen we vroeger (niet zo lang geleden nog) aten. Blauwe pannenkoeken en oranje koekjes werden toen hip genoemd. My god, dat die lui het overleefd hebben. (Of niet natuurlijk, en dan geven we het maar de verzamelterm 'kanker'.)

mozaard | 26-02-19 | 13:11

Volgende stap is bierdrinken. Gaat een hoop graan in, en omdat zo maar weg te gieten is ook heel slecht he.

jip_86 | 26-02-19 | 11:35

Gaat niet lang duren voordat het groen islamitisch linkse blok het carnaval niet halal genoeg zal vinden...

ZwarteRiek | 26-02-19 | 11:35 | 2

Want niet inclusief genoeg. Komt waarschijnlijk een eenmalige alcoholvrije en milieuvriendelijke variant voor moslims waarin vervolgens alleen de blanke drammers en pleitbezorgers figureren.

Beefbus | 26-02-19 | 11:40

Gaat niet lang duren voordat het groen islamitisch linkse blok het carnaval niet halal genoeg zal vinden...

ZwarteRiek | 26-02-19 | 11:35

Nu we een topic hebben gehad over urinoirs, krijgen we er eentje over confetti.

What's next?

Aanhoudend mooi weer?
Het eerste vriendje van Amalia?
Hondenpoep op de stoep?
Een Bekende Nederlander die gaat scheiden of zwanger is?
Overspel in het bejaardentehuis?
Hoe goed is boerenkool consumeren voor je sexleven?
De betrouwbaarheid van Rutte?

Jonges, kom alsjeblieft met Grondvest Schuddende Ongemakkelijke Megabedreigende Waarheden of Onderzoeken.

Iets wat ECHT belangrijk is!

Dat ge-je-weet-wel enge ziekte op de Volkskrant. Of op andere dode bomen uitgeverijen, allemaal uit België, de etterende pusbuil van Europa. Dat hinderlijke kaa uu tee land, ten zuiden van dat andere shitholecountrydeel, te weten Brabantzuipenwietkwekersland en Liembabwe.

Want, ik blijf het zeggen hoor, alles beneden de Grote Rivieren stinkt.

Wie leest dus nu die blaadjes uit België nu nog? Het is 2019.

Lezen is sowieso al te moeilijk voor de meesten, laat staan begrijpend lezen, laat staan Nederlands, laat staan Engels of Duits, laat staan Frans.

Conclusie is dus dat ook GS een kwaliteitsimpuls nodig heeft. Onderwerpen over urinoirs en confetti is niet waar wij, mezelf en ik en me eigen, op zitten te wachten.

Heppie-even-voor-mij | 26-02-19 | 11:34 | 2

Deze onderwerpen, die u niet boeien, laten zien wat voor symptomen er ontstaan uit een maatschappij die zichzelf aan het vernietigen is. Wie die symptomen wegwuift, weigert ze ook te onderzoeken, en zal nooit bij de oorzaak van de ziekte komen.

Ton8695 | 26-02-19 | 11:42

Rustag!

Mammeloe | 26-02-19 | 11:49

Confetti, en papier in het algemeen, lijkt minder met carnaval te maken te hebben maar meer met het feit dat papier een nogal blanke aangelegenheid is. Minder minder minder blank papier! Verbod op paper white beeldschermen! Verbod op blanke carnavalsvierders.

Nivelleermarionet | 26-02-19 | 11:34

En voor de noorderlingen die het echt wat interesseert, hier een documentaire over het carnaval in Tilburg. De voorbereidingen, de inzet van vele vrijwilligers, tot zelfs een carnavalsmis toe. Geniet er maar van.
https://youtu.be/Osx1DdcpbDI

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:34

Schrijfster Loethe moet een onecht kind zijn van Dolf Janssen, deug-dna veinzen en 4x per jaar voor 29 euro naar Barcelona vliegen.

grindbak | 26-02-19 | 11:33

Krant zaagt bomen op om troep te maken, met rotzooi dat ze verspreiden. En nu zeiken ze dat anderen dat ook doen. Stop met die krant maken, beter milieu begint bij jezelf.

Wim Venijn | 26-02-19 | 11:31

Ik heb direct een jaarabonnement genomen. Goed artikel, man.

Mammeloe | 26-02-19 | 11:31

Ja, één keer per jaar een handjevol gekleurd oud papier de lucht in gooien helpt de aarde naar de klote. Carnaval verbieden!

Maar alle mondaine Linksmensen die de hele wereld overvliegen om overal selfies te nemen kunnen met 7 euro vliegtax al die CO2-uitstoot, overlast en fijnstofvervuiling geheel teniet doen.

Zoals gebruikelijk wordt er weer voor eigen parochie gepredikt en is het de ander die moet boeten. hoe minimaal en klein zijn vervuiling ook is.

du Roi Soleil | 26-02-19 | 11:29 | 1

Vliegtaks
Vliegbelasting.
Aflaten.
Belasting op confetti en doorrrrrrrrr....

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:31

In de carnavalsmuziek lijkt niet zoveel vernieuwing te zitten. Maar dat komt omdat wij de muziek recyclen. Elk jaar helemaal nieuwe muziek maken is slecht voor het milieu. Maar denk je dat de Volkskrant daar een dankbaar artikel over schrijft? Welnee.

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:28

Van plastic confetti maken is ook niet goed. Maar papier kan makkelijk. Verder is bij de hele keten van het drukken van een krant de krantenjongen op de fiets waarschijnlijk het minst vervuilend, maar zo'n krantenpers en al die vrachtwagens met kranten, oei....

Admiraal Balthasar | 26-02-19 | 11:27

"Het is ook leuk en dat is meteen het probleem."

De Volkskrant in een notendop.

Dick Luyenlomp | 26-02-19 | 11:26

Papieren kranten moeten verboden worden, ik heb het even opgezocht op Quora: "Nearly 4 billion trees worldwide are cut down each year for paper, representing about 35 percent of all harvested trees."
Koop geen papieren krant en redt het Amazone woud.
Tel uit je CO2-besparing!

Short | 26-02-19 | 11:26

De Volkskrant wordt blijkbaar alleen nog in leven gehouden door de vliegreis-vakantieboeren die er nog steeds adverteren. Vreemd dat zo'n propagandakanaal alleen daarvan kan bestaan. Lijkt zo onwaarschijnlijk.

Jan Passant mk2 | 26-02-19 | 11:25

Goed zo van Rossum, geeft ze op hun flikker die Brabanders!!
GeenStijl is laat dit jaar hiermee.
Verder niks nieuws, GS geeft voorzet en domme Hollanders reageren.

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:24 | 2

Nederland is meer dan Holland.
Hoe zit het met het vasten?

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:32

@Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:32: wat is vasten?

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:35

Al jaren mengen wij door onze vele kubieke meters confetti, een paar zakken van 25 kg onkruidzaad (te koop bij iedere dierenspeciaalzaak als vogelveer) waardoor de straten van ons durpke Haorendam er tijdens de optocht carnavalesk uitzien en in het voorjaar het groen weelderig groeit tussen de kinderkopjes in straten. Een win win situatie lijkt me.

KlitjeVanTrees | 26-02-19 | 11:23 | 1

Hennep tussen de kinderkopjes!

H. Caulfield | 26-02-19 | 11:30

Je kunt ook een stapel volkskranten nemen en met een perforator van die kleine snippertjes maken, doe-het-zelf confetti, zeg maar.

Twee vliegen in een klap. De Volkskrant wordt zo omgezet in iet wat wel waarde heeft en je strooit met afbreekbare confetti.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 11:23

Laat die Fking volkskrant haar oplage van 200k kranten per dag maar stop zetten . ze kunnen toch prima alles digitaal doen.. is een stuk beter voor het milieu

Captain_Dipshit | 26-02-19 | 11:23

De oplossing is niet zo lastig, wanneer de randstedelingen denken te weten hoe wij in het zuiden carnaval moeten vieren:
www.youtube.com/watch?v=0eBKkyCBaNk

Croxifoxio | 26-02-19 | 11:22 | 1

Blijft een geweldig nummer!

de dorstige | 26-02-19 | 11:28

Als die Volkskrantlezers die krant nou eens achterwege zouden laten, en geen krant maar confetti zouden kopen, zou het een stuk vrolijker en gezelliger worden.

Mr. C | 26-02-19 | 11:22

Voortaan bij optochten als laatste wagen geen praalwagen maar een veegwagen.
"Probleem" opgelost!

Berbaar | 26-02-19 | 11:21

Stelletje zèèkers!

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:20

Leuk hoor wat de Amsterdambode allemaal vindt, maar dat interesseert de overgrote meerderheid van Nederland geen ene reedt.

lacucaracha | 26-02-19 | 11:20

Waarom geen gebruikt besmeurd wc papier? Dan blijft het ook nog eens CO2 neutraal.

Baron Clappique | 26-02-19 | 11:19

Hier in Amsterdam vieren we geen carnaval dus gebruiken we ook geen confetti.
We hebben wel de gayparade, een soort carnaval, maar dan met homo's en boten i.p.v. praalwagens, en die schieten een soort stroken van crêpepapier die heel lang in de lucht blijven hangen en langzaam naar beneden dwarrelen. En als het regent, zoals altijd tijdens de gayparade, blijven ze overal aan vast kleven, zoals je kleding of je fiets. Maar dat is milieuvriendelijk, want het wordt van gerecyclede homo's gemaakt.
Een goede eigenschap van confetti en dergelijke is dat je het een jaar later nog overal vindt, en dat je het niet op kunt stofzuigen omdat het helemaal vast komt te zitten in de vloerbedekking en wollen truien en je ze stuk voor stuk moet oprapen.

Osdorpertje | 26-02-19 | 11:18

Confetti is racisme! Geen bruine en zwarte confetti...? #weer een gemiste kans.

Tgo | 26-02-19 | 11:18

Och gut, alle vooroordelen bevestigd.

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:32

Groot probleem natuurlijk die confetti, die komt in de riolen terecht en vervuild het daar aanwezige toiletpapier en dat willen we toch niet met z'n allen.

Crusher | 26-02-19 | 11:17 | 1

Ah ik zie nu dat er ook plastic confetti bestaat... Zoveel verstand heb ik dus van carnaval. Maar die plastic rommel wil je inderdaad niet in je riool en is ook moeilijk op te ruimen.

Crusher | 26-02-19 | 11:21

Wauw, jullie zijn ook al goed in geschiedenis!

Einde van de Domheid | 26-02-19 | 11:15

Persoonlijk maak ik mij meer druk om die confetti van menselijke resten die neerdaalde na die spijkerbom in Zaventem, die vrachtwagen in Nice, die vrachtwagen in Berlijn ... Laat ze beneden de rivieren maar lekker drie dagen onbekommerd feestvieren. Zoveel valt er immers niet meer te lachen in het alledaagse.

MickeyGouda | 26-02-19 | 11:15

Ik verkoop zelf confetti. Als je goeie confetti hebt van (dun) papier dan is het echt geen probleem. Het echte probleem is al die afval confetti, een restprodukt van zakjes voor oa patat. Die rotzooi is moeilijk afbreekbaar.

XverderNix | 26-02-19 | 11:15

En verkoopt die krant nou meer nu er af en toe ene domme muts iets doms verkondigt... hahah. Nee, want zag toevallig dat de oplage van de Volkskrant echt naar beneden dondert. En ook de bezoekcijfers van de Volkskrant webplek heeft steeds minder bezoekers. Het is aftellen voor de volkskrant... In 2021 is het over voor de Omvolkingskrant.

Mark_D_NL | 26-02-19 | 11:15 | 1
-weggejorist-
DrumPiet | 26-02-19 | 11:42

Weg met ons!

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:14

In groenland en op Spitsbergen is er serieuze overlast door ijsberen. Dat is niet omdat hun oorspronkelijke leefgebied onleefbaar is geworden maar omdat hun leefgebied niet groot genoeg meer is voor de huidige aantallen. Suggereert de vk nu dat je dan maar met confetti naar die ijsberen moet gooien?

jos verstoppen | 26-02-19 | 11:13 | 1

Er zijn veel te veel IJsberen omdat het goed gaat met ze. Overal , in Rusland, Alaska , Canada. Daar willen de eskimo's ze zelfs af gaan schieten.
IJsberen berichten hier : polarbearscience.com/ bij Dr. Crockford de ijsberen expert. Van haar geen dom doem geleuter.

Zwizalletju | 26-02-19 | 11:20

Duidelijk weer een artikel geschreven door een bovensloter. Confetti is gewoon confetti en die is van papier. Die glimmende troep komt uit partypoppers en die hebben met Carnaval niets te maken, net zo min als spuitbusserpentines want die wil je niet op je koperen instrument krijgen.

de dorstige | 26-02-19 | 11:12 | 2

Het punt is nu net dat tegenwoordig confetti vaak van plastic wordt gemaakt.

fredflange | 26-02-19 | 12:13

Een neo-marxist houdt pas op met drammen als ie deaud is. En dan nog.

postmodernismisdead | 26-02-19 | 11:11

Zorg gewoon dat confetti gewoon van papier gemaakt wordt en zeik verder niet zo.... godverdomme wat hebben wij een kudtland...

SterF... | 26-02-19 | 11:11

Volgens het IPCC en 78.000 Wetenschappers is confetti goed voor de voortplanting van Bijen en Lieveheersbeestjes.

Mark_D_NL | 26-02-19 | 11:10

Influencer.

Is dit nog nieuws? | 26-02-19 | 11:14

The day Al Gore was born only 7.000 polar bears existed worldwide, today only 30.000 remain.

jos verstoppen | 26-02-19 | 11:09

Het hele plein wordt uiteindelijk toch schoongeveegd, dus zie geen issues. Goed voor de werkgelegenheid ook.

born2killn00bs | 26-02-19 | 11:08

Laat ze.eerst maar eens kappen met die vliegadvertenties.

Mastermattie | 26-02-19 | 11:08

Ik print zo even de digitale VK uit om mijn reedt mee af te vegen. Wat een trieste bedoening.

Peter_la_Selie | 26-02-19 | 11:08

Kunnen we tijdens carnaval geen tijdelijke grensbewaking invoeren, zodat wij van boven de rivieren gevrijwaard zijn van dit gedoe?
Overigens ben ik met de VK eens dat die plastic zooi ellende is voor het milieu. Maar dat is in Barbo-land toch al naar de kloten ivm het XTC afval en de varkenspoep.

Jan Lange3373 | 26-02-19 | 11:08 | 5

Waarom alleen met carnaval? Er zit onderhand zoveel buitenlands volk in de Randstad, dat een echte grens helemaal niet zo'n gek idee is. Ik zeg, controleren op een harde G. Iedereen met een harde G komt er niet in.

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:24

Confetti van plastic? Je moet je toch wat beter laten informeren.

ja, en nou? | 26-02-19 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang ze met confetti gooien dumpen brabanders geen chemicaliën uit hun XTC-labs in de bossen. Dus is het milieuvriendelijker.

2voor12 | 26-02-19 | 11:08 | 4

@de dorstige | 26-02-19 | 11:14: Want in Brabant gebruikt men geen drugs

TedAnusprik | 26-02-19 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Wonderbaarlijk hoe in 20 jaar het eerbare beroep 'journalist' is gereduceerd tot een uithangbord van deugende meninkjes en hypoctiete standpunten.
PvdA bedankt! sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/...

Abject | 26-02-19 | 11:07

Dit moet toch gewoon als een grap gezien worden opgeven moment? Wie koopt deze onzin nog?

Geen01 | 26-02-19 | 11:06

Hahaha... hilarisch geschreven, Van Rossem.

Amsterdamsko | 26-02-19 | 11:05

Niet schadelijk deze zijn biologisch afbreekbaar eeuwig gezeik. Zelfde geld voor de ballonnen.
En "klimat"mensen vinden het vreemd dat ze uitgekotst worden door mensen die wel graag plezier maken in het leven?

Trans_Fimmermans | 26-02-19 | 11:05 | 5

@Jan Lange3373 | 26-02-19 | 11:09: Een Heinekentoeter op je kop maakt je inderdaad gelukkiger. . . .

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:18

@Jan Lange3373 | 26-02-19 | 11:09:
Triest figuur.

BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:25

@BrabantsVerzet | 26-02-19 | 11:25: hij kan het eigenlijk ook niet helpen.
NPO, Jinek bijvoorbeeld, moet wat negatiefs zeggen, of juist de enige persoon die het niks vindt laten zien.
NPO waarheid. (zie ik u komend weekeind ook aan de schenkblok? Of moet ik het doen met die andere honderden duizenden feestvierders?)

Tilburgse bluf | 26-02-19 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Echt hebben die mensen niets beters te doen. Ongelofelijk die nutteloosheid van velen.

Mark_D_NL | 26-02-19 | 11:04

Wat er aan confetti in Nederland omgaat is ongeveer 0,00000000007% van de uitstoot van de perforatoren van onze overheden. OK zonder kleurstof maar toch.

Godsammekraken | 26-02-19 | 11:04

Als je krant zelfs te min is om er confetti van te maken, dan heb je pas echt gefaald.

Kapitein Stijlvol | 26-02-19 | 11:03
-weggejorist-
Leeke040 | 26-02-19 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken