Feynman en/of Feiten – Gratis populisme
Goedenavond! Geheel in lijn met de CDA-campagne wens ik u een hele goedenavond. Wat dat verder zegt over mij, het CDA, haar standpunten of door haar geleverde diensten, begrijp ik totaal niet. Voor dergelijke intellectuele leegte bent u hier niet.
VVD-minister zonder portefeuille Sander Dekker liep voorop met een campagne dat slachtoffers en nabestaanden op sociale media beter bejegend moeten worden. We moeten allemaal liever zijn voor mensen die iets vreselijks hebben meegemaakt, en dat begint niet bij zorg & hulp, of opsporing en vervolging van daders, maar bij het temperen van reacties op internet.
Dat gaat echt nooit een delict of ongeval voorkomen. De minister van rechtsbescherming is bezig met beeldvorming, een week later werd iemand thuis gemarteld terwijl zijn dochtertje toekeek, een hoog bejaard echtpaar werd beroofd en een bejaarde dame werd gesloopt. Begint rechtsbescherming niet bij de integriteit van het lichaam, geest en bezit?
De ChristenUnie heropende de discussie rond de vliegroutes van Schiphol en Lelystad Airport met een blauw streepje op een kaartje. Mooi fotomoment, Schiphol moest maar wijken, zodat er niet vanuit Lelystad over Drenthe & Gelderland wordt gevlogen. Luchtverkeersleiding Nederland probeert dat met spoed te organiseren, maar de kaart zonder vliegroutes is al iets complexer. (PDF, 30MB)
Het is de eindeloze jacht op de zwevende kiezer. Lokale campagnes hebben gemeen dat het een soort missverkiezing vormen tussen lijsttrekkers. Een portretfoto met een merknaam. Met wie zou u zichzelf het meeste kunnen identificeren? Waar voelt u zich thuis? Met wie zou u het bed delen? Baudet of Vonk? Met wie zou u kunnen samenwonen?
Politieke partijen vertellen niet wat hun concrete plannen zijn, blijven hangen in risicoloze aaibare visies en wensen geen verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid. Journalisten en oppositie worden met gebrekkige informatie zorgvuldig om de tuin geleid. Het machtsvacuüm van feitenvrije politiek probeert herkozen te worden op basis van een imago en zet daarmee de deur wagenwijd open voor blinde loyaliteit en populisme.
Het is jammer dat Roger Stone een mediaverbod heeft gehad. De documentaire “Get me Roger Stone” over zijn werkwijze als campagnestrateeg laat goed zien hoe de kiezer respectloos als een marionet bespeeld wordt. Die man kan niet genoeg praten om de hiaten in het democratisch systeem aan het licht te brengen. Alles uit zijn mond is een leerzame bekentenis.
Het zou goed zijn als de campagne de komende vier weken ging over het gevoerde bestuur in de provincies, en de keuzes die de (door provinciale staten gekozen) senaat gemaakt heeft. Hoe ging het, hoe moet het gaan? Even een voorbeeldje van een normaal onderwerp voor in deze verkiezingscampagne:
Provincies zijn medeverantwoordelijk voor de infrastructuur zoals wegen en openbaar vervoer. Ze worden daarvoor ruimhartig gefinancierd via de provinciale opcenten in de wegenbelasting, die helaas voornamelijk in de algemene middelen verdwijnen. De economische groei van Nederland is prima te meten aan de totale lengte van de files. Daarvoor is geen database of spreadsheet nodig.
Tijdens de crisis lag de bouw stil en waren de prijzen laag. Nu wordt het wegennet opgelapt voor de hoofdprijs en de bijbehorende overlast komt op het slechts denkbare moment. Zelfs zonder die tijdelijke afsluitingen is iedere spits weer een verkeersinfarct. In de auto en trein. De brave arbeider staat langer vast, dan de gemiddelde crimineel zit. (figuur 2 in deze PDF)
In plaats daarvan gebeurd er totaal iets anders: Neem het voorstel van de coalitie dat de scholen pas een advies mogen uiten, nadat de eindtoetsresultaten er zijn. Overwerkte docenten besparen zich een hoop werk waaronder zinloze discussies met ouders, door dat advies klakkeloos te kopiëren. Het zijn dan geen onafhankelijke systemen meer.
Sowieso werd de mening van leerkrachten al op een zijspoor gezet met de vorige onderwijsvernieuwing. Als de leerkracht en Cito-score elkaar tegenspraken werd niet gezocht naar een oorzaak, maar automatisch het hoogste advies overgenomen. Een belangrijke onderwijsvernieuwing. Niet beter onderwijs met betere resultaten, maar iedereen een hoger advies.
Ouders tijdelijk tevreden, totdat het keizertje of prinsesje niet mee kan komen, verzuipt en na al die ellende pas op zijn of haar plek komt. Sleutelen aan schooladviezen maakt curlingouders tevreden kiezers, zonder dat het een euro kost. Het kost weinig, en geeft geen beter onderwijs. Het is een vorm van regeren met een platte gesloten beurs.
Als de politiek het populisme wil keren, moeten we terug naar de inhoud. Niet de meeste partijen risicoloos in het midden, maar duidelijke standpunten, argumenten en verantwoording afleggen over de afgelopen periode. In totale transparantie. Wat is er met ons geld gebeurd? Wat zijn de komende dilemma’s? Waar moet het geld gehaald worden? Waar moet het naartoe?
In een poging iedereen ter wille te zijn, krijgt niemand een keuze.
Reaguursels
InloggenFeynman over het schooladvies: "Ouders tijdelijk tevreden, totdat het keizertje of prinsesje niet mee kan komen". Wat gebeurt er dan? Dan komen de ouders opnieuw in actie. En de scholen geven opnieuw toe, zodat het prinsesje met het gewenste diploma van school kan. Uiteraard is dat diploma dan weer wat minder waard geworden, zoals iedereen moet vaststellen die naar de kunstjes kijkt die deze gediplomeerden nog kunnen vertonen.
Het niveau blijft dalen, maar intussen mag de helft van de mensheid zich "hoogopgeleid" noemen. Dat is eigenlijk alleen nog maar relevant voor die datingsite.
Ik durf niet te stellen dat een stem buiten het huidige partijkartel een zinvolle stem zal zijn.
Ome Greet is al jaren verwoed aan het gillen als een speenvarken over alle misstanden in onze maatschappij, maar echt oplossingen.. je weet wel, van die structurele, heb ik nog niet echt van de man gehoord.
D'n Terry, is druk aan het bouwen geweest aan zijn kluppie, maar de vraag is en blijft of hij in staat zal zijn zinnig mee te regeren. We hebben in het verleden natuurlijk ook al eens het LPF debacle gezien, doodzonde en zeker om een reden, maar toch, de partij was er duidelijk niet klaar voor.
Wat heb je verder dan nog? Dat viswijf van Marijnissen die niet verder komt dan "Het moet eerlijker" en bij kritische vragen over het klimaatverhaal vervalt in "Als knappe koppen het zeggen zal het wel zo zijn"?
Als ik in een communistische dictatuur wil leven waar je gestraft wordt voor hard werken (en veel centjes verdienen) kan ik altijd nog voor haar kiezen, maar ik kies voorlopig toch gewoon even voor het eigen vermogen.
Het is slecht gesteld met de Nederlandse (of is het Westerse?) democratie. Iedere politicus lijkt dan wel met een delirium rond te lopen of springt vroeg of laat toch gezellig op de "gravy train".
Jammer dat het GeenPeil initiatief mensen destijds niet aan het denken heeft gezet. Daar mag je van alles over denken, maar het was wel vernieuwend.
www.ad.nl/binnenland/kamer-schaart-zi...
www.pvv.nl/index.php/zoeken.html?sear...
Noem het maar niets DatinternetDingetje
Het politieke systeem biedt een optie om duidelijk te maken dat je het vertrouwen in het systeem aan het verliezen bent. Dus als je van mening bent dat partijen niet meer concreet werk doen, maar paaien, voor de fotomomentjes gaan, maar beloftes niet waarmaken.
Dan is de oplossing blanco stemmen. En dus niet je hoop op de volgende partij zetten die ook gewoon meer meedoet aan het theater.
Het kan best wezen dat die mogelijkheid zo gemaakt is om aan te geven dat je het vertrouwen verloren hebt, maar je schiet er geen donder mee op. Nee, men moet nou eens stoppen met VVD en andere partijen stemmen die de boel hier consequent hebben kapotgemaakt! Een blanco stem is een weggegooide stem.
Je kunt met ogen dicht voorspellen wat de reactie van de partijen op blanco stemmen zal zijn
"We moeten het de kiezer beter uitleggen. De kiezer heeft het niet begrepen."
Er wordt door de krijsers hier constant gescholden op Rutte. Rutte is niets meer dan een echoput. Wil je werkelijk politieke veranderingen dan GEEN VVD maar ook geen CDA, D66 of PvdA.
Een stem op een partij aan de zijlijnen van het politieke spectrum is het enige wat verandering KAN brengen... dan niet op FvD of PVV.
DENK? Meer zijlijn en parallel samenleving dan dat wordt het niet. No ma'am, zoals Al Bundy zou zeggen.
Ach , ik heb niet de illusie dat de PVV of het FVD grote veranderingen gaan doorvoeren of een politieke aardverschuiving teweeg gaan brengen. Maar je breekt er het partijkartel van de VVD, CDA, D66 en PVDA mee gedurende vier jaar.
Waarom de PVV en het FVD in die tijd niet veel voor elkaar gaan krijgen? Omdat je ook nog het ambtenarenkorps hebt in Nederland, en die maken in werkelijkheid de dienst uit. Die bepalen wel waar meegewerkt of tegengewerkt wordt. Neem als voorbeeld maar de declaratiebonnetjes van Opstelten; die kwamen pas "plotseling" tevoorschijn toen hij moest vallen.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-02-19 | 10:14
Niets meer en niets minder dan de lange arm van de Turkse geheime dienst in Nederland.
Goh, je bent werkelijk de aller- allereerste die dat zegt. Geef deze man een sigaar.
Europa wordt het 2e Japan. Italie is daarvan het eerste voorteken. Ze proberen de vergrijzing op te lossen met import uit achterlijke landen. Het pensioen akkoord is cruciaal. Maar er wordt geen woord gerept over de 0 rente. Dus de jongeren zullen mogen bloeden en ze hebben geen idee. Als er maar geindexeerd kan worden. Er komen nog hele moeilijke tijden aan en Rutte et co. kunnen daar geen flikker aan doen. We zitten al meer dan halverwege in de fuik. www.bloomberg.com/news/articles/2019-...
Het probleem is--> omdat migranten onder de noemer van vluchteling hier in de watten worden gelegd het kostenplaatje onbetaalbaar is geworden - waarbij we zien dat 70% langdurig van een bijstandsuitkering gebruik mag maken.
@sociaal_econoom | 24-02-19 | 10:04: als er straks geen geld meer is voor bijstand, zullen ze wel moeten werken. Maar dan zullen ze wel massaal teruggaan naar de “onveilige” thuislanden.
Dan is het hier zo gedestabiliseerd dat die landen als veiliger uit de bus komen. Gaan we zien of zij net zo begaan zijn om anderen te helpen als wij dat waren. Iets met aap en mouw.
Hoe is Europa het tweede Japan? In Japan importeren ze geen bloeddorstige horden zoals hier, daar zitten ze gewoon de rit uit en weten dat het zichzelf stabiliseert. Hier domineert het socialisme en het idee dat alles maakbaar is.
@medusa324 | 24-02-19 | 10:28: Reken er maar op dat ze eerst onze oudjes op water en brood zetten of een spuitje geven.Eerste tekenen zijn al zichtbaar. Eerst moeten de uitvreters die nooit iets voor Nederland betekend hebben beloond worden.
Anno 2019 in dit digitale tijdperk, waarbij alles digitaal geregeld kan worden. Alles? Oh nee niet het stemmen tellen natuurlijk, want dat moet door fraudeurs en vvdtrollen geschieden op het corrupte stembureau, waar U onaangekondigt net zoals in het verleden het FvD niet in komt. Nee onder die Ettur blijft het corrupt stemmen met een potloodje en een vierkante meter papier DE manier teneinde Uw stem aan te passen en dan te tellen. Wij worden genaaid in de stemkantoren en dat al jaren met een glimlach.
Stemmen zou digitaal en veilig/transparant moeten geschieden vanuit Uw eigen luie stoel. Trouwens voor die vierkante meter papier moet een half bos gekapt worden, maar daar hoor je ze niet over, nee wel Uw bankafschrift en de rest allemaal digitaal, want het is htpp-dinges beveiligd, maar stemmen nimmer want de vijand moet Uw stem in elke hoedanigheid aan kunnen passen en dat staan ze er glimlachend bij.
Wie er wel van gaan profiteren zijn de islamitische partijen.
DENK gaat groot worden, want de islam is groot aan het worden in Nederigland.
Daar maakt die Ettur & zijn Christelijke laafjes zich kennelijk niet druk om.
@Theo-Pim-Riv | 24-02-19 | 09:45:
goed gezien Theo.... Denk gaat groeien--> er komen inderdaad steeds meer moslims door migratie en via een groot geboortecijfer.
Als Denk slim is doen ze ook een Marokkaan en een Syriër op de kieslijst.
Dit kunnen ze uitbreiden met een Somaliër, een Eritreeër etc.
@Theo-Pim-Riv | 24-02-19 | 09:45: dit
ach jeetje weer eentje die gelooft dat ie bedonderd wordt via de stemhokjes. Ik zal het busje maar vast bestellen, oké?
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 11:23:
Ja joh, natuurlijk.
De telfouten die aan het licht zijn gekomen(!!!) waren allemaal in het nadeel van FvD en PVV. Dat zou u toeval noemen.
Maar digitaal stemmen vind ik nog enger. Alles wat via een netwerk gedaan wordt is oncontroleerbaar voor de gewone burger en valt te hacken. Stemmen tellen met vertegenwoordigers van alle partijen aanwezig is nog altijd de beste optie. Belangrijker, wordt meer vertrouwd dan via een stemcomputer.
Ach ja wat zal ik zeggen. Als je echt gelooft dat partijen als de VVD het nodig hebben om stemfraude te plegen bij je in mijn ogen en volidioot. Ik schrijf het maar gewoon op. Dat is wat ik over mensen denk die dat geloven. Ik zou het geweldig vinden als verboden zou kunnen worden dat zulke mensen ooit nog stemrecht zouden hebben maar ja, er leven in een democratie wat elke stem telt als één. Dat is dan helaas de keerzijde. Dat volidioten ook gewoon mogen stemmen.
Nou ja, daar zijn dan partijen als PVV en FvD voor. Je kunt exact zien hoe groot het gedeelte volidioten in deze samenleving is op elk moment door naar de peilingen voor die partijen te kijken.
Maar goed, ik moet uitkijken dat ik niet teveel radicaliseer, haha.
Rutte was boos vrijdag... hij zei dat de daling van de inkomstenbelasting de stijging van energienota, zorgpremie, accijns en BTW ruimschoots compenseert.
Dit verhaal geldt voor de hogere inkomens--> de gewone arbeider, aow-er en mensen met een uitkering betalen bijna geen IB... die merken daar niets van.
Wel dat alles duurder wordt.
Waarop baseer jij je verzinsels?
Ja we hebben toch ook E1000 van die E t t u R gekregen en ettur komt toch altijd al zijn beloftes na zoals wij komen niet aan Uw pensioenen en die enorme lijst van mooie beloftes van die ettur en zijn christelijke schijnheiligerts.
jouw verhaal en dat van theo hierboven bevatten een waarheid als een Koe en ja dan zou het zo maar kunnen zijn dat alle trollen ook Uw stem straks gaan tellen, ik wordt er een beetje depri van, eerlijk geschreven
Geklets.
"Populisme" is het brandmerk dat de gevestigde orde plakt op de partijen die nog wel voor de inhoud gaan. Het zittende regime wil geen discussie, wil geen controverse, maar wil ongestoord zijn gang gaan. Een ieder die vraagtekens plaatst bij de staatspropaganda wordt weggezet als een boze bloksnor.
Gingen die partijen maar over inhoud. Maar dat is nu juist wat populisten niet doen. Die gaan uitsluitend over de vorm
Waar blijft die mededeling dat de belasting op de energierekening niet doorgaat ?
Ik vermoed dat een week voor de verkiezing er een bom nabij de Hofvijfer afgaat. Nergens een dader te vinden (behalve een geel hesje), maar Rutte gaat weer in oorlogsmodus (met Seegers als Hospik en Ollongren als selfmade Lenie RiefenStahl), en iedereen stemt weer op de oude kliek. Noem het maar Tonkin at the NorthSea.
Het ligt aan de opiniepeiling rond die tijd... mocht dit dramatisch zijn voor Rutte III dan valt er wel iets te verwachten.
De Hofvijver en de Rijksdag staan in brand.
Misschien wordt er dan weer zogenaamde een turkse diplomaat aan de grens geweigerd. Heeft de vorige keer ook goed geholpen en de turken spelen wel mee om Rutte in het zadel te houden. Want zo lang die er zit kunnen de turken de rest van de tijd over ons heen lopen.
@2voor12 | 24-02-19 | 09:18: Ja, lachen ..... eeuh triest.
PVV en FvD moeten gemakkelijk samen de meeste stemmen kunnen halen.... groter dan de VVD.
Veel Nederlanders zijn uitermate ontevreden over Rutte vanwege:
1. de onbetaalbare klimaatplannen waarbij we van het gas en de benzine af moeten--> terwijl Amerika, Rusland en steeds meer landen in de EU dit niet of in mindere mate doen.
2. via Rutte II en Rutte III is de instroom van migranten uit moslimlanden enorm toegenomen... migranten weten dat je hier onder de noemer van vluchteling gratis opvang krijgt in een AZC, daarna een ingerichte woning, extra aandacht plus een langdurige (levenslange) bijstandsuitkering. Resulterend in steeds meer woningnood, een onbetaalbaar kostenplaatje en steeds meer onvrede.
Het is dat de economie en werkgelegenheid momenteel nog goed zijn.... echter zodra dit slechter wordt dan zul je zien dat Nederland op deze twee fronten zichzelf de das omdoet.... de kosten en uitgaven voor klimaat en migratie worden onbetaalbaar.
Ontevreden maar stemmen toch wel weer op een kartelpartij. Want de media zijn al op volle stoom om het volk weer te belazeren. En het volk trapt er gewoon weer in.
@2voor12 | 24-02-19 | 09:20: Ik weet het nog niet zo zeker....... met dat warmtepomp gebeuren en de extra belasting op de energierekening. Ze komen aan de centen en dat pikt een Hollander niet . Daar ligt denk ik de grens.
Er zijn ook een boel mensen die vinden dat de regering niet ver genoeg gaat met de milieumaatregelen. Ook zijn er mensen die menen dat Nederland veel ruimhartiger moet zijn met het opnemen van vluchtelingen. Misschien dat je ook eens andere sites zou moeten lezen buiten geenstijl. Er is een reden waarom linkse partijen soms ook groot zijn.
Terug op het onderwerp: Op zich zijn zittende partijen beter voor de democratie. Zij hebben duidelijk gemaakt waar ze voor staan, inclusief de nadelen. Op het moment dat je alleen in de oppositie zit, kun je je uitleven in kritiek en vaagheden. Je plannen en algemeenheden worden toch niet getoetst. Ik denk dat het de taak van de kiezer is om daar heel kritisch naar te kijken.
@develmoene | 24-02-19 | 09:39:
Wat een enorme hoop stierenpoep zeg, met alle respect.
"Op zich zijn zittende partijen beter voor de democratie. Zij hebben duidelijk gemaakt waar ze voor staan, inclusief de nadelen. "
Dan moet je toch beter het nieuws volgen. (niet de NPO, niet de slippendragende oude media) Vóór verkiezingen dragen de partijen een ander masker dan na de verkiezingen. Ze draaien tijdens hun regeerperiode zo snel en vaak dat je al kiezer duizelig wordt en ook is zonneklaar dat alleen de coalitie van belang is voor ze. De Eerste Kamer zit ook vol partijdiscipline volgende drones. Tot zo ver heb je gelijk. We weten heel goed waar ze voor staan. Maar hoe op hun stemmen een verbetering opleveren moet je echt uitleggen want dat zie ik dus niet.
En wat de oppositie van de oude partijen betreft, je gaat me toch niet vertellen dat we beter af zouden zijn onder de communisten of de gereformeerden?
@develmoene | 24-02-19 | 09:39:
Die mensen zijn a) heel rijk dus kunnen die klimaatmaatregelen makkelijk betalen of het zijn ook uitkeringstrekkers die alles wel best vinden of het zijn allochtonen die op dit zulk partijen stemmen... Het leuke is dat het ook vaak salonsocialisten betreft.. meer vluchtelingen en laat de werkman en bedrijven maar meer belasting betalen zodat het bekostigd kan worden... wel geld voor illegalen in amsterdam maar geen geld voor de studenten(toekomst)/zorg. Ik heb verd*mme familie die voor t eerst groenlinks heeft gestemd.. jaaaren stemmen ze rechtse partijen want ze hebben notabene een autobedrijf/garage.. autobedrijf is nu verkocht.. lekker ruim in de slappe was en nu lekker groenlinks stemmen. Terwijl je verd*mme verdiend hebt aan auto’s verkopen en repareren..
Goedemorgen.
Een hele goedemorgen.
Goede morgen.
Voor straks ook een hele goede middag.
En voor morgen ook een hele goede morgen.
@Padjepejer | 24-02-19 | 01:07: Het probleem is dat die mentaliteitsverandering er niet komt. Dit is het. Mensen lezen geen partijprogramma's. (Behalve PVV'ers, als ze kunnen lezen. Die hoeven maar een a4tje ;)
Ggroengras | 24-02-19 | 01:20 | reageer | favorietblock
Partijprogramma's zijn zinloos. Zonde van de dode boom of gerecycled pleepapier waarop het gedrukt staat.
Zodra er een coalitie gevormd moet worden verdwijnen de partijprogramma's zo de kliko in namelijk. Alle principes verdwijnen als sneeuw voor de zon daarmee. En aangezien het kiesvee steeds meer versplintert raakt, moeten steeds meer partijen meedoen om te regeren. En worden steeds meer partijpunten verkwanseld door de partijen die willen regeren.
Je kan het stemvee niet kwalijk nemen dat ze in toenemende mate op frisse jonge koppies of lekkere kontjes (Wouter Bos in de tijd blijkbaar) stemmen. Voor de standpunten hoef je het immers niet te doen. Op een partij na in zake 1 standpunt dan, de PVV en de islam. Het enige standpunt waar overduidelijk iedereen een mening over heeft. Of je bent het met Geertje eens of (publiekelijk) totaal oneens over de islam.
Daarnaast komt pakweg 50% van onze wetgeving uit Berlijn via hun puppetregime in Brussel. Momenteel stellen twee organisaties wetten op in Brussel, de Europese raad (of was het de Raad van Europa? Haal die twee altijd door elkaar). En de Europese commissie.
Als iemand weet waar ik de partijpunten van de leden van de Euro commissie (en de Europese raad) kan vinden laat het me maar weten. En help me herinneren wanneer ik op deze leden kan stemmen. En ja ik ben bekend dat er verkiezingen voor de EU aankomen, maar die zijn voor het parlement wat geen wetgevende taken heeft.
Kortom... stemmen op basis van partijprogramma's is zinloos.
Helemaal waar... je moet kijken wat zijn hun plannen op gebied van Milieu en Migratie.
Linkse partijen zoals D66, GroenLinks, PvdA maken dit verhaal onbetaalbaar voor de burger in Nederland.... maar ook VVD, het CDA, de ChristenUnie doen hier volop aan mee.
Alleen PVV en FvD doen daar niet aan mee.
Het is prima dat Yasser de komende statenverkiezingen omdoopt tot klimaatverkiezingen. De mensen zien nu via hun energierekening wat de groene waanzin kost, en dat zal GroenSlinks (en D666) geen goed doen bij de stembusgang.
Jawel, Yes-R Feras Klaver gaat groots winnen en Rutte 3 voortzetten. Er zijn namelijk een hoop (semi)ambtenaren en 'hoogopgeleide' studenten die blind in het verhaal van de Jessias geloven. Vandaar de opzichtige en wanhopige poging van Demofoben666 om mee te liften op de klimaat gekte. Er is namelijk geen enkel ander punt wat hoger zal scoren bij hun potentieel electoraat. Want al hun principes zijn decennia geleden al verkwanseld. Dan maar meeliften met de JFK.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-02-19 | 08:50:
klopt het zijn voor 80% ambtenaren en linkse leerkrachten die op D66 en GL zullen stemmen.
Zij hebben als ambtenaar een waardevast inkomen en staan er niet bij stil dat het bedrijfsleven en de gewone mensen de dupe worden van het onbetaalbaar linkse beleid van Rutte III (D66 en GL) op gebied van Milieu en Migratie.
Hoe is Nederland over 5 of over 10 jaar?
Hou mijn hart vast en verwacht dat bedrijven en (rijke) burgers dit onbetaalbaar land zullen ontvluchten.
Wat we overhouden zijn een boel ambtenaren en migranten... maar met geen cent te makken.
17 jaar geleden in 2002 was de revolutie in Nederland bijna een feit door Pim Fortuyn.
Echter een dag na Bevrijdingsdag op 6 mei 2002--> heeft het establishment via een linkse milieugast ervoor gezorgd dat dit niet doorging.
Pfffffff. Dit soort domme complot verhalen..
Haha daar hebben we die linkse mafklapper weer.
Fijne zondag, pik!
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 08:36: En waarom zou dit niet waar kunnen zijn ?
En daar is die gast veels te licht voor bestraft. Hij zou niet alleen voor het levensdelict bestraft moeten worden. Maar ook voor het feit dat hij een politicus heeft geliquideerd. En hij het democratisch proces heeft beïnvloed. Hij heeft vele mensen hun stem ontnomen en een bloeiende politieke partij onthoofd.
Omdat het onzin is. Geen snipper bewijs voor een Volkert is op alle manieren doorgelicht. Het is een lone idiot die meende de wereld een dienst te bewijzen met deze daad.
Grappig dat nooit één populist zich dezelfde vraag stelt bij de moord op D66 politica Els Borst.
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 11:27: hoe verschrikkelijk en triest de moord op Els is, kunnen deze niet met elkaar vergeleken worden. Pim was opkomend en werd gedemoniseerd door de linkse partijen, dan is een link (juist of niet) gemakkelijk te leggen. Els heeft het land gediend en kon/mocht van een welverdiende oude dag genieten en was eigenlijk buiten de picture toen zij dit stuk verdriet tegen kwam. Overigens is dit stuk verdriet zwaarder bestraft dan volkert, die kreeg een gevangenisstraf en kon vervroegd vrij komen. Dit stuk verdriet zit in de infinite loop van de tbs
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 11:27:
Ja joh, natuurlijk.
de PVV is de enige partij die al jaren pleit voor het afschaffen van de opcenten OF deze in te zetten waarvoor ze nodig zijn.
De PVV is de enige partij die helder verwoordt en maatregelen willen treffen om veiligheid voor de burger te verbeteren en wilt beschermen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mooiste zin die ik gelezen heb; 'De broei zit in het hooi'.
Prima, het wachten is op de stunt van Rutte, net voor 20 maart in de hoop dat het hooi dan reeds vlam heeft gevat.
Ik heb de indruk dat ze in Brussel het gewoon uitlokken, dat er een burger oorlog moet komen in Europa.
Daarom worden we zo ongelooflijk uit geknepen door Den Haag net zo lang dat de pleuris uitbreek.
Als dan de burgeroorlog bezig is, dat dan ineens Brussel wel voor rust zou zorgen en dat ze uit Zuid Europa hier de mensen de hersenpan inslaan in het Noorden en uit Noord Europa dat zelfde doen in Zuid Europa.
Ik hoop alleen dat tijdens de burgeroorlog juist al die ambtenaren en uitgerangeerde ambtenaren uit alle landen bungelen aan een stuk touw, samen met de rijke elite die ons uitbuiten en de multinationals verboden worden om in Europa te vestigen. Omdat deze bedrijven alleen maar geld kosten.
Moordzuchtige zielepoot.
Ik dacht meer aan loonsvermindering voor hogere ambtenaren en het afschaffen van wachtgeldregelingen. Dat 'ophangen' moet ik even laten bezinken, hoor!
@ Niet links | 24-02-19 | 07:18. Zware avond gehad? Drink een paar glazen water en probeer dan in nuchtere toestand een tegel te fabriceren.
Je woont in het land dat bovenaan staat in vrijwel alle positieve statistieken. En dan toch zo'n zwart beeld hebben en denken dat je wordt uitgeknepen en uitgebuit. Is dat nou pure verwendheid, gevolg van zure rechtse propaganda of gewoon geestelijk gestoord? Ik begrijp dit niet maar vind het een zeer gevaarlijke ontwikkeling, al die schijnbaar gewone mensen die in het beste land ter wereld wonen, met wie 95 procent van de wereldbevolking zou willen ruilen maar toch bereid lijken een oorlog te starten.
Ja dit land is ziek, maar op een totaal andere manier dan hier vaak wordt beweerd!
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 08:41: Maar de regering doet er dan ook alles aan om dit goede land in een record tempo te degraderen tot een middelmatig landje dat afhankelijk is geworden van de diknekken in Brussel. Zij zouden dit land goed moeten houden, maar de lijstjes waar jij het over hebt, daar zijn we allemaal op dalende... en in een verdomd rap tempo.
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 08:41:
Het is mij wel duidelijk dat je totaal niet weet wat er aan de onderkant van de samenleving leeft.
Ik kan alleen maar vertellen iedereen die ik ken, bij hun staat het water aan hun lippen, in dit zogenaamde rijke land, ja, rijk voor buitenlanders maar niet voor Nederlanders.
Slaap lekker verder!!!
@Niet links | 24-02-19 | 08:54: Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik het iets beter heb dan de gemiddelde Nederlander (geen grachtengordel elite, gewoon hardwerkende ondernemer). Maar ook voor ons is de lol er echt wel af. Je bent overgeleverd aan een totaal onbetrouwbare overheid die elke keer weer de regels tijdens het spel veranderen, totaal verkeerde prioriteiten stellen en de maatschappij slopen met een ongelofelijke snelheid. Bij mij is er al meerdere keren ingebroken in een paar jaar tijd. De dader is bekend, maar loopt nog vrolijk rond. De laatste keer was ook de laatste keer dat ik de politie bel. De volgende keer worden ze een stuk compost. Pensioenen.... hahahahahaha.... wet Mulder... mijn god.... Ik betaal met alle liefde belasting, en veel ook, maar mag het misschien ook een keer fatsoenlijk uitgegeven worden in Nederland aan het mooie Nederland zoals we dat kenden en om het sociale systeem in stand te houden zoals het was. We betalen meer, maar de ouderen kwijnen weg, het niveau van scholen rent achteruit, veiligheid is geen vanzelfsprekendheid meer, gezondheidszorg holt achteruit.... alle basiszaken waar we belasting voor betalen gaan achteruit, terwijl we meer betalen. Dat noem ik bijzonder slecht bestuur.
@Boogschuttertje | 24-02-19 | 09:07: (sarcasme_aan) daar moet ik je corrigeren. In de persco over de energiekosten heeft Rutte nogmaals duidelijk gemaakt dat ze niet tussendoor de spelregels gaan veranderen (sarcasme_uit)
Onder in de samenleving? Oh ik weet exact wat daar broeit. Je hoeft maar één dag de reacties op GS te lezen en je weet, dat is niet best. Idiote complot verhalen die elkaar versterken in een bruine walm van slachtofferisme. Vreselijk om te lezen en het zal niet lang duren of deze volstrekte idioten zullen in de volle overtuiging met iets goeds bezig te zijn de boel hier volledig gaan afbreken. Daarna zal het besef ook niet doorbreken dat zij zelf de kip met de gouden eieren hebben geslacht, de hand die hen voedt hebben weggeslagen. Nee dan zal nog meer zondebok-complot-onzin worden verzonnen.
De ziekte van deze tijd, dat is de totaal verwende bevolking die totaal ten onrechte meent dat alles slechter wordt, bereid zullen zijn uit pure afgunst en frustratie, maar vooral uit onbenul sites af te breken.
Omdat deze onbenullen denken dat het grote gevaar komt van een impotente religie, die nog nooit iets heeft gepresteerd, laat staan militair ooit iets heeft voorgesteld, om dat al hun pijlen op te richten. Die gestoorde visie op De Dingen zie ik hier dagelijks opgelepeld worden. En kritiekloos nageblaat. Domheid gaat ons te gronde richten.
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 11:35:
Haha, ja joh, natuurlijk.
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 11:35:
Uw frusti-gereutel verzinkt hier net zo snel in het drijfzand van de realiteit als D'66 (die hetzelfde gereutel uitslaan) in de peilingen.
Wat heeft Wilders daar mee te maken?
Lul niet zo slap man.
Pislinq rent hard weg als hij een moslim ziet.
Tijdens de crisis is ook 1 miljard per jaar meer uitgegeven aan nieuwe wegen www.wegenwiki.nl/Infrastructuurfonds#... dankzij de Crisis en herstelwet van CDA Eerste Kamervoorzitter en voorzitter van Bouwend Nederland Eelco B. Nu zit Maxime V. er, die het natuurlijk nog wat geraffineerder regelt voor de bouwfraudevriendjes van het CDA.
Als een paar honderd duizend werklozen aan het werk gaan, dan is het logisch dat het wat drukker op de weg wordt.
Criminaliteit wordt door de politiek anders behandeld als het KLIMAAT.
Den Haag denkt dat ze via beeldvorming de ellende en het leed van criminaliteit, beroving en lichamelijk geweld kan verzachten.
Het liefst niet over praten, geen beelden laten zien via de NPO.
Bij het klimaat doen ze het net andersom - daar doen ze alsof het klimaat en de opwarming het ergste is wat er in Nederland momenteel gaande is.
Het klimaat is een ernstige bedreiging voor ons en onze kinderen.... iedere dag krijgen wij via de NPO en de kinderen op school te horen dat het klimaat in Nederland levensbedreigend is--> indoctrinatie.
We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruik van gas, olie en benzine...
anders is Nederland over 10 / 20 jaar onleefbaar.
Over criminaliteit en de oneindige toestroom van migranten uit Afrika en moslimlanden die we hier opvang, huisvesting, zorg en een uitkering moeten geven... daar mag niet over gesproken worden - terwijl de burger zich hierover veel meer zorgen maakt.
Dit!
Wel lachen dat eigenlijk de vorige regering het zo slecht nog niet deed in vergelijking met wat er nu zit. Maar de PvdA kan nooit iets goed doen in dit land.
De vorige regering was net zo slecht hoor. PVDA of D66 is lood om oud ijzer.
De PvdA en VVD hebben de huren voor de middeninkomen met honderden euro's laten stijgen, terwijl er helemaal geen huizen zijn voor deze mensen, gewoon weer de zoveelste aanslag op de middeninkomen van de overheid. Ik stem nog liever op Kim Jong-un en op Hassan Rohani dan dat ik ooit op de PvdA of VVD zou moeten gaan stemmen.
Nederland is een redelijk normaal land, en de Nederlander is een redelijk normaal mens, ondanks de Nederlandse politici. Stel je voor dat deze politici hun werk zouden doen, zoals zoveel normale Nederlanders, wat een Land zouden we dan hebben. Politici zouden zich niet moeten afvragen wat de kiezer voor ze kan doen, maar zich afvragen wat zij voor de kiezer kunnen betekenen. Dit eens temeer als je als bestuurlijke elite slechts drie procent van de bevolking uitmaakt, het contact met de overige zeven en negentig procent kwijt lijkt te zijn, en dat de kiezer kwalijk neemt.
Niets erger dan onverschillige, ongeinteresseerde, over het paard getilde politici, ze zijn een ramp voor Het Land.
Hierbij verklaar ik dat ik om veiligheidsredenen afzie van mijn pensioen, al realiseer ik me dat ik er nu meer dan 25 jaar voor gewerkt heb, dat het toch allemaal weggepoeft wordt naar Zuid-Europa en dat ik er pas na mijn 71e (want die leeftijd wordt ook wel weer opgetrokken) aanspraak op kan maken. Toch wil ik mij graag zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor Afrikaanse en Oost-Europese hyeana's, dus voeg ik eraan toe dat ik een gat in mijn hand heb, maar geen ouwe matrassen en sokken (maar wel een zwaar, stomp en goed in de hand liggend voorwerp).
Buy Bitcoin. That is all.
@OpperGek | 24-02-19 | 01:58: Dat station zijn we al gepasseerd....
Waarom zouden we 'het populisme willen keren" en 'naar de inhoud gaan'. Het populisme is het resultaat van een failliet systeem; democratie in de huidige vorm.
Het zijn allemaal woordspelletjes , bevalt de uitkomst dan heet het “ de uitkomst van het democratisch proces “ , “ de bevolking heeft gesproken “ of “ de democratie heeft gezegevierd “ en meer van dat soort onzin.
Bevalt de uitkomst niet dan heet het “ populisme “ , schrijf een 2 e referendum uit , manipuleer de uitkomst en houd daarna nooit meer een referendum.
Vertrouw nooit politici die over “ Populisme “ spreken , zij zijn de grootste oplichters.
Sukkel heeft gelijk. Ik hoop dat iedereen dat snapt en onthoudt.
@enorme sukkelzak | 24-02-19 | 01:31: Uw tegel vat het helemaal correct samen
De democratie is een hoax. Nederland is nog nooit democraties geweest.
Één groot Calimero wij zijn slachtoffers verhaal. Bah. Ga een partij beginnen, stel je kandidaat, ga iets doen in plaats van zielig klagen over dit land. Dat is er mis met PVV ers. Klagen, maar niets doen.
Het wordt hoog tijd dat voortaan wordt gemonitord of er een correlatie is tussen vergrijzing van autochtone Nederlanders, het aantal keren dat zij slachtoffer zijn van geweldsdelicten, overvallen, berovingen en inbraken, en het aantal keren dat de daders buitenlanders zijn of 'Nederlanders' met een migratie achtergrond.
Comment staat overigens los van de recente voorvallen, voor alles weer wordt opgehangen aan 1 of 2 uitzonderingen.
Criminaliteit daalt al jaren. Dat zijn de feiten, maar inderdaad elk slachtoffer is één teveel. Houd echter de grote lijn in de gaten en verlies je niet in enkele gevallen.
m.youtube.com/watch?v=Y8MFqJ22kSs
Zo mooi
Maar goed. De warrigheid ten spijt, het draait dus om een oproep aan politici om echte problemen aan te pakken en niet de hele tijd mensen naar de mond te praten?
Dat liedje horen we nu ook al wel een tijdje. Zolang mensen stemmen op poppetjes die het leuk doen op camera, verandert er weinig. Kunnen we de politici wel de schuld van geven, maar zij zijn slechts degenen die onze behoefte aan oneliners, anti-establisment of one issue retoriek invullen. Als de mens op inhoud zou willen stemmen, was de huidige Tweede Kamer werkeloos. Dat ligt niet aan politici, maar aan onszelf. Omdat we spektakel leuker vinden dan degelijkheid. Al decennia.
Klopt, helaas is het zo. En zowel links als rechts maken zich er schuldig aan.
Een kleine mentaliteitsverandering is welkom, je mag best van kiezers verwachten dat ze enigszins weten wat het partijprogramma is van degene op wie ze stemmen.
Dat is dan ook een ijkpunt om politici op te beoordelen; wie heeft aan het eind van de rit ook echt zo gestemd als voorafgaand beloofd..? Als je naar de moties kijkt die in de tweede kamer voorbijkomen, wijkt dat nogal eens af.
Dat wordt vaak vergeten wanneer er weer een keus moet worden gemaakt.
@Padjepejer | 24-02-19 | 01:07: Het probleem is dat die mentaliteitsverandering er niet komt. Dit is het. Mensen lezen geen partijprogramma's. (Behalve PVV'ers, als ze kunnen lezen. Die hoeven maar een a4tje ;)
Maar het probleem is groter. Ook Kamervragen worden vrijwel uitsluitend gesteld omdat een mediageniek onderwerp in het nieuws was. Het is incidentenpolitiek op basis van media-geilheid.
Wat er aan te doen? Geen idee. Het helpt als journalisten eens wat minder met de wolven meejanken en het tegenpolenmodel wat loslaten, denk ik. Niet de boel opstoken, maar onderzoeken wat er nou echt waar is. GeenStijl kan er morgen mee beginnen.
@Ggroengras | 24-02-19 | 01:20: Grappig die sneer over lezende PVV-ers. Met jouw humor moet je een cartoon gaan beginnen.
@Ggroengras | 24-02-19 | 01:20: U heeft het over een mentaliteit en dan maakt u een opmerking over PVV-ers . Pathetic ......
Dat is de tragiek. Je krijgt exact de politici die je wil. Als je aanslaat op mooie quotes van Martin Bosma, boze oneliners, simpel taalgebruik, een paar minuten razen een tieren op een andere politicus, liever kijkt naar een ruzie over niks dan een goed verhaal over echt beleid of iets met diepgang, dan krijg je politici die jou brengen wat je wil zien. Oppervlakte, ruzies, simpele dingen.
Het is ook de kiezer die dit simplisme over zichzelf afroept. Voeg daarbij de neiging van sommige media om elk relletje uit te vergroten en dit is wat je krijgt.
@Beste_Landgenoten | 24-02-19 | 09:01: Zo is het. Maar wat je eraan kan doen? Ik weet het eigenlijk niet. Het is een ook een soort bedrijfscultuur binnen (vrijwel alle) politieke partijen, en zo'n cultuur verander je niet snel. En al helemaal niet als degene die niet mee doet en gewoon populistische onzin uitblijft kramen, zetels blijft pakken.
@PVV'ers: met een knipoog. Humorloze boze witte man.
Wat je eraan kan doen? Met enige reserve al die politieke mooipraterij ontleden. Kritisch blijven zonder door te slaan in paranoïde bangmakerij. Gewoon nuchter blijven en als je de kans hebt, meedoen aan het democratisch proces door je kandidaat te stellen in de gemeente- de provinciale- of de landelijke politiek.
Ingehuurd, om meer reaguurders over te halen een kroontje te kopen en zodoende Berbaar te kunnen blokkeren.
Ik moest lachen Padje.
@ Berbaar
Ik prolongeer de vraag naar komende topics
Wat is de reden dat jij je loopt druk te maken over Berbaar?
@Bakschuif
Wat denkt u nu zelf? Dat de VVD gaat toegeven dat ze een door de EU gesponsord webcare team hebben? Haha.
@HoerieHarry | 24-02-19 | 00:30:
Ik begrijp Bakschuif wel.
Ik irriteer mijzelf ook mateloos aan Berbaar.
Nooit eens inhoudelijk,altijd proberen mensen te kleineren en altijd wegvluchten als hij een lastige vraag krijgt.
Ik snap wel dat mensen denken dat hij een betaalde trol is.
Bakshuif, Jij gegrijpt geen zak van het leven.
Ik heb Berbaar nog nooit betrapt op eerlijke inhoudelijke commentaren en begrijp deze vraag niet. Wat doet hij ertoe?
@ditotje | 24-02-19 | 00:34:
OK. Heb je wel gelijk in. Maar toch kan ik vaak wel mee gaan in z'n manier van denken.
Berbaar is vet.
Verwachting brengt teleurstelling.
Het enige dat Berbaar wil is ere-lid worden van de VVD, .. dan hoeft hij geen contributie meer te betalen.
@HoerieHarry | 24-02-19 | 00:39:
ik niet,loopt altijd te roepen wet hiet/wet daar maar als het over zijn vvd gaat is alles maar klein bier.
Maar wat het meest irriterende is dat hij als er iemand inhoudelijk reaguurt op hem hij wegvlucht.
doe mij maar een blondine met blauwe ogen . oh wacht , die heb ik al .
Geblondeerde man slecht.
Pianoliggende man slecht.
Dat vertelt de media mij, dus zal het wel zo zijn.
B-é-é-é-h..!
Vanavond Was het weer raak: “OSS - Een 63-jarige man is zaterdagavond dood aangetroffen in zijn woning aan de Lisztgaarde in Oss. Hij is mogelijk het slachtoffer geworden van een overval”
Het was weer raak en daarom was het mis.
Gaat goed hè? met de VVD op justitie en veiligheid...
@Bakschuif | 24-02-19 | 00:12: Was de dader een VVD'er?
Ja, en jaar na jaar publiceert men dit nepnieuws:
www.nu.nl/binnenland/5690285/criminal...
@Ggroengras | 24-02-19 | 00:45: Zwak , zelfs voor een trol ...
Aantal autoongelukken daalt ook gestaag en toch heb je nog steeds dodelijke aanrijdingen.
@Koning BongoBongo | 24-02-19 | 08:46: Slecht, niet grappig, flauw, etc. Maar zwak? Die classificatie zou ik er niet snel aan geven. Maar ieder zijn meug.
Populisme heeft alles te maken met inhoud en feiten, alleen daar kan de elite
niets redelijks tegen inbrengen zonder daarbij te gaan schelden.
Stuurt justitie op je af.
Het is precies omgekeerd. Populisme heeft alles te maken met een verdraaiing van feiten, waar redelijke politici sommig tegen kunnen doen met zo'n publiek dat zeer gevoelig is voor die leugens.
“Gebeurd er totaal iets anders”? Hoe kun je verwachten dat je serieus genomen wordt als je de Nederlandse taal niet machtig bent?
Ik ben weliswaar een taalnazi, maar ik zie geen reden Feynman of een ander daarom minder serieus te nemen.
Triest wat je hier zoal taalkundig onder ogen komt.
Volgens mij kan Buma goed beffen..
Je bedoelt rimmen? Ja, dat denk ik ook.
Liever een populist dan een salonsocialist.
Feynman is een van de beste op GS. Thanks, dude!
Slijmbal. Ik zat laatst weer eens vier weken in de kelders door hem.
Kwam goed uit hoor, ze kidz hadden toetsweken.
F kan slecht tegen kritiek.
@Mammeloe | 24-02-19 | 00:00: Of je uit je kritiek als een dildo. Kan ook, was er niet bij.
@Mammeloe | 24-02-19 | 00:00:
Dat wist ik niet.
Als het goed is, is iedere politicus in een democratie een populist. Als je niet populair bent dan stemmen mensen niet op je en kom je niet ver. Zelfs Rutte weet dat je populair moet zijn. Geen geld naar Griekenland hoorde ik hem nog roepen.
RazorBlade72nd | 23-02-19 | 23:08
Ja. En wat er al heengebracht was, kregen we van zijn holmaatje JanKees de Jager te horen, met rente terug.
*MWAHAHHAAHAAH* / nou zo grappig is het natuurlijk niet *PLOP* dan maar.
Hoezo heeft populisme niks met inhoud?
Heel duidelijk juist.
We worden gechanteerd door shit-landen. We horen moraal voor de regel te stellen. Snel-recht in het voordeel van Nederland en Nederlanders (beetje moeilijk voor D66-rechters). Als er iets onduidelijks is, niet in het voordeel van jihadisten of jattende Bulgaren.
Het einde van dit stuk tekst is waardeloos. Het heeft geen enkele zin om naar het normaal te streven, zoland de bekende olifant je huis loopt te slopen. Die o;ifant moet eerst afgeschoten worden. En pas dan, dan kunnen we over normaal gaan lopen fantaseren. Maar dat mag je niet zeggen.
Effe een vraagje. Hoe kan je gewoon op het artikel reageren? Ik lijk alleen op anderen te kunnen reageren.
@RazorBlade72nd | 23-02-19 | 22:56: Gewoon onder of bovenaan in een leeg vak?
@RazorBlade72nd | 23-02-19 | 22:56:
Onderaan, na "reageer ook".
Daar staat een kadertje.
@Carmelita | 23-02-19 | 22:59: Tnx, gevonden. Ik had het kadertje direct onder het artikel verwacht.
Even een aanvulling: Dit is dus niet letterlijk. We hebben het hier over het wegkijken.
Dat mag je wel zeggen maar de beste mensen vinden dat terecht een domme vergelijking. Degenen die willen slopen zijn precies degenen die de olifant willen schieten.
Vlijmscherp Feynman, dat mag ik zeggen als ouder van twee pubers in het voortgezet onderwijs; "Niet beter onderwijs met betere resultaten, maar iedereen een hoger advies.
Ouders tijdelijk tevreden, totdat het keizertje of prinsesje niet mee kan komen, verzuipt en na al die ellende pas op zijn of haar plek komt."
Las het topic, zag het plaatje van de obligate posters, en het is mij duidelijk dat ik iets moet gaan DOEN. Het simpelste, maar waarschijnlijk ook effectiefste is om over al die shit heen met een spuitbus zwarte verf de woorden te plaatsen "NOOIT MEER!" in lettersoort 'gigantica' Ik ga radicaliseren !. Heb er ook echt 'zin an'. Bejaarde man met bivakmuts en 10 spuitbussen zwarte acrylverf in de fietstas op nachtelijke missie. De eerste trofee is dat verkiezingsbord tegenover het politiebureau. Mooi begin, zie er al naar uit. Make my day punks....
Doe het!
Tsja bakschuif, ondemocratische types zoals U grijpen vaak naar extreme middelen.
Moge de politie U betrappen!
@Berbaar | 23-02-19 | 22:50:
De uitspraak van het jaar: moge de politie U betrappen.
Daar trek je een grote broek aan manneke. Als fulltime VVD trol ook nog durven oordelen over anderen dan over de corrupte VVD-ers die in drommen door de panelen daveren, maakt je oordeel al op voorhand een farce. Met de Europese boterberg van corruptie op je VVD-hoofd vraag je gewoon om dit soort repliek.
I hear you.
@Bakschuif | 23-02-19 | 22:56:
Welke repliek?
Ik lees slechts dronkemans geneuzel.
@Mark_D_NL
Hij is al bejaard, dus wat dat betreft heeft ie niks te verliezen. En hij kan uitslapen.
Gewoon doen Buikschuif. Beetje burgerlijk ongehoorzaam is niets mis mee. Het is immers voor het goede doel en in ons aller belang.
@Berbaar | 23-02-19 | 23:01: Je bent gewoon jaloers op buikschuif. Hij kan nog wel fietsen.
www.geenstijl.nl/5146425/feynman-en-o...
Opeens vraag ik me af: Als bijvoorbeeld Stasi of KGB extreem links waren en Gestapo extreem rechts, dan waren hun informanten extremisten. Ja toch? En als je nu in Nederland iemand wil aangeven vanwege een ongewenste mening oid dan doe je dat gematigd want er is hier nu geen andere keuze. Ik vraag het jou want je lijkt van alles te weten en (ver)oordeelt graag.
@Berbaar | 23-02-19 | 23:01
Wat ik comprimeer in mijn these is uw hardnekkige vermijding van alles waarmee de VVD blijk geeft van een verdorven mentaliteit van o.a. bewezen bedrog en nepotisme, gekoppeld aan een uwerzijds niet aflatende stroom van zorgvuldige geformuleerde propaganda 'statements '. Uw eenzijdige en niet aflatende loyaliteit jegens de VVD en haar voorman, begint enigermate grotesk te worden in het licht van wat beiden aan onoorbare zaken uitvoeren. (de lijst is inmiddels lang) Als u zich profileert als nadrukkelijk pleitbezorger van de VVD, dan is het -ook zonder enige alcohol consumptie- niet onlogisch om u te confronteren met de misstanden die in - en door deze partij veroorzaakt worden. Als ik een inschatting maak, doet dit waarschijnlijk niet af aan de betaling die u hiervoor ontvangt. Mijn aanname hierin is voor een deel gestoeld op de afweging dat fatsoenlijke mensen zich hier niet voor lenen. Daarmee bedoel ik mensen die nog enig schaamtegevoel of vergelijkbare emoties ondervinden bij wat er in- en door de VVD allemaal mis gaat.
Vanuit dat perspectief bent u - zover ik het kan beoordelen- ofwel een 'die-hard' VVD partij- apparatsjik en vuistdiep betrokken in notoire partij-praktijken , ofwel een door de VVD ingehuurde clown om hier de panelen te beïnvloeden.
Doet u mij vooral per kerende post uitsluitsel toekomen.
@Berbaar | 23-02-19 | 22:50: Wat vindt Berbaar van het systematisch demoniseren van de tweede partij van Nederland ? Is dat democratisch ?
@Bakschuif | 23-02-19 | 23:30: Pfffff.... je wilt een beetje intellectueel overkomen maar je tegel rammelt van de fouten en is inhoudelijk ook bijzonder zwak.
Ik weet niet welke van de 8 deelonderwerpen ik moet kiezen om op te reageren. Daarom hou ik het maar bij de opmerking dat Dekker niet minister van, maar vóór rechtsbescherming is. Waarom precies, weet niemand.
Ja, dat "populisme" , dat is nogal iets.
Gevestigde partijen hebben hun principes onderling uitgeruild zodat er niets meer van principes over is gebleven. Echt belangrijke issues van het heden, zoals de dichotomie Globalisme-Soevereiniteit, zoals de ongevraagde import van twee miljoen kansloze analfabeten alhier, zoals de gratis-geld-moord op de pensioenen, zulke belangrijke issues zijn onbespreekbaar geworden of gemaakt.
En dan hebben we het nog niet eens over de a-democratische EU, de a-democratische klimaattafels en de ondermijning van de rechtsstaat. Een ieder die bij deze issues vraagtekens stelt, wordt als "populist", "klimaatontkenner", "nationalist", "fascist" verdacht gemaakt. Verdachtmakingen zonder verdere onderbouwing, vooral omdat een onderbouwing wegens gebrek aan argumenten ontbreekt. En vervolgens met leugens gemaskeerd worden, leugens die in een verleden een fataal gebrek waren en inmiddels de normale modus operandi van de homo politicus zijn.
"Peak socialism" is gepasseerd en historici zullen later, veel later, het verraad van Merkel in 2015 als keerpunt aanwijzen. Daarna zijn de leugens over immigratie, over de oprechtheid van de EU, over het klimaat in overdrive gegaan, maar zo doorzichtig dat de slapende burgers wakker zijn geworden uit hun hypnose.
Het slechte nieuws voor de bestaande partijen is dat hun eigen populisme steeds meer wordt doorzien, zie de Brexit, zie Salvini, zie de Gele Hesjes. Dit proces - de tegenbeweging tegen 70 jaar sluipende verkleving van Big Government en Large Corporate, zal de komende jaren gaan versnellen.
De broei zit in het hooi en het is wachten op de vlammen die eruit gaan slaan.
Mooi zo'n glazen bol.
Die werkt al 15 jaar niet maar blijf hopen knul.
Glasgow Argus | 23-02-19 | 22:22
Knap uitgelegd, doe het je niet na, maar I feel ya, bro.
Heb het al bij het aantreden van Klaas Dijkhoff gezegd, dat VVD-giletje is de grootste populist van het hele Binnenhof.
Populisme als term, als aandoening, ook al gekaapt als moddergooiende hand naar "rechts". Den Haag zit VOL populistjes. De een net wat onhandiger dan de ander.
Toch, Klaas? Ik zit almaar te wachten tot je die vaas grondig uit je poten laat pleuren... na ja, geduld.
@Berbaar | 23-02-19 | 22:30: dank je, lieverd. Nu naar bed, meisje. Je tijd is op.
@Berbaar | 23-02-19 | 22:30:
Een glazen bol doet niks, hooguit zie je je eigen kop erin terug. Het gaat om de kristallen bol.
Knul.
In laatste zinnen zit vaak de kern van een lap geblaat. Ik ben het er helemaal mee eens dat de doos van Pandora is opengetrokken. En de pest is, dat we geen brandweer hebben om ons te behoeden voor de vlammen.
@Glasgow Argus | 23-02-19 | 22:22 |
Pats, boem, raak! Hulde voor uw zeer goed doorwrochte tegel. Want u stipt daar een heel heikel punt aan. De èchte discussies, de èchte debatten over de hete hangijzers die nu met geen tien meter lange tang worden aangepakt, dáár zou het over moeten gaan. Maar dat durft men niet meer aan. Men verliest zich liever in de kadaverdiscipline van de partij, in de gratuite holle frasen zoals 'islamofobie', 'xenofobie', 'racisme', dan de ongemakkelijke waarheden onder ogen te zien. En mensen beginnen het goed zat te worden. Er wordt maar gerept van het toenemend antisemitisme door 'extreemrechts' terwijl het èchte antisemitisme dat heden ten dage over de plinten klotst voornamelijk uit extreemlinkse en islamitische hoek komt. Extreemrechts is in dit land niet veel meer een stel stumperTs in de marge. Mensen zien hoe aso-asielzoekers zo'n beetje carte blanche krijgen, geholpen door de lutserTs uit Brussel, terwijl de gewone hardwerkende man/vrouw/vreer kapot belast worden voor ridicule luchtfietserij en niks mogen zeggen terwijl ze leeg geplukt worden. Er wordt gehuild dat we humaan moeten zijn voor de slachters van IS die nu het zinkende schip proberen te verlaten terwijl hun slachtoffers compleet vergeten of in de kou gezet worden. Om over de onaanvaardbare risico's voor de burgerbevolkingen in Europa en elders maar te zwijgen. Het morele failliet sijpelt je nu echt hevig uit alle hoeken en gaten tegemoet en Den Haag.
Ook aan het geduld van het meest dociele serviele volk komt een keer een eind als je maar lang genoeg zuigt, dreint en bedriegt.
@Sjefke7807 | 23-02-19 | 23:30: en Glasgow: hartelijk dank voor jullie epistels. Mijn waardering is groot.
Godskolere GS. Ik word telkenmale enorm afgeleid door die enorme picknicktetten rechtsboven. Doe ff een pic van Sylana voor de nachtploeg straks a.u.b.
*kuch* clickbait *kuch*
Mammeloe | 23-02-19 | 22:15
Heerlijk toch man, dat Franse tafelkleedje rondom die fronde chou-fleurs. Zorg dan ook eens ervoor dat je rond deze tijd 2x vandaag van bil bent gegaan, dan valt het je allemaal minder op, is het lekker leeg in de harses, en minder drukte in de broek.
Kun je al je concentratie kwijt in het metselen met je tegels.
Mammeloe | 23-02-19 | 22:15
Tjiezus.. Even iets anders. "telkenmale" is een skitterend woord wat ik ik weet niet hoe lang niet meer heb gehoord.
@chicago river | 23-02-19 | 22:25: I know. Maar het probleem blijft meneer. Wat was je slechte nieuws ??
Geen Sylvana graag.
Dan krijg ik zaadlozingen die niet te controleren zijn.
@chicago river | 23-02-19 | 22:36: Grazi. GS blijft toch het blog voor laagopgeleide boze witte oude man van het platteland, nietwaar?
.
*bul van de uni oppoets en Goethe open slaat*
@HoerieHarry | 23-02-19 | 22:41:
Ik krijg ongecontroleerde diaree dan...
@SterF... | 23-02-19 | 22:57:
Ik begrijp.
@Feynman | 23-02-19 | 20:50 |
"Als de politiek het populisme wil keren, moeten we terug naar de inhoud."
Volstrekte nonsens.
Waarom populisme keren? Zijn links, de VVD en CDA van de inhoud?
Stug doorgaan FvD en PVV!!
Hij bedoeld de feitenloze campagnes zonder de daadwerkelijke inhoud. Zoals we de klimaatpolitiek opgelegd kregen na de 2de Kamerverkiezingen.
Slim, al die foto's van Geert Wilders met handschuddende hoofddoekjes. Populisme is overigens niet een kunstje, dat zelfs Buma of Jetten kunnen nadoen. Daarvoor bezitten ze over te weinig persoonlijkheid. Jetten is een vliegvakantiemogul/mongool die het liefst hoog over de hoofden van de Nederlanders wegvliegt naar elke willekeurige reisbestemming, als die maar in niet-Nederland ligt. Jetten is een ego-tripper zonder ego, i.e., een tripper zonder weerga. Buma hoopt dat zijn kiezers de diep verborgen gristelijke boodschap (Goedemorgen! = Grüß Gott) zullen begrijpen. Met Grüß Gott wil het CDA de kiezer naar hun potloodvlekje toe beieren. De ChristenUnie wordt geëlektrocuteerd door hun schandelijke gedrag tegenover de pulsvissers. Minister Schouten is geen lichtgewicht, maar streeft naar gewichtloze levitatie, waarbij zij alle aardse problemen achter zich laat. De VVD tenslotte hoopt in het Guinness Book of records te komen als onovertrefbare kampioen in het schokken van het vertrouwen bij de kiezer. Wiebes over de energierekening, Wiebes over de aardbevingsmetingen, Wiebes over noemt u maar op: schokkender kan niet.
Wiebes is de brokkenpiloot die de coalitie een flinke dreun gaat opleveren bij de verkiezingen.
Beetje warrig stuk. En de analyse zit er nogal naast. In vergelijking met de kwaliteit van de essays van van Rossem is het niet goed.
Misschien moeten we Geert Wilders maar tot interim president uitroepen. En misschien steunen Putin, Trump en Xi hem wel. Staatsgreep moderne stijl, zie Venezuela.
Een staatsgreep met als interim-president Geert.
Ik ben voor.
Ik ben alleen bang dat de kolonels in dit land ook allemaal van die halfwatjes zijn. Daar hoeven we ook geen actie van te verwachten.
-opgejorist en weggerot-
Kom op VanBukkem wel redelijk blijven graag.
Een slachtveldtopic. Van Bukkem, wat doe je nu weer?
Sorry. Ik verloor even de nuance uit het oog.
Niks aan de hand Mammeloe. Ik ben er nog.
-opgejorist en weggerot-
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik doe de hele tijd dubbel posten. Misschien is het beter dat ik naar bed ga.
Ja Poetin zou dat wel mooi vinden. De sterke EU die uit elkaar valt, zodat hij per land een betere onderhandelingspositie heeft. En weer een mooi voorbeeld heeft welke chaos democratie brengt, om zijn volk mee tam te houden.
Wat is er met ons geld gebeurd?
Vernaggeld aan de bureaucratie en gesubsidieerd aan de Tesla's voor de elite.
Wat zijn de komende dilemma’s?
Zorg en klimaat. Gelet op de propaganda gaat het naar het klimafaat.
Waar moet het geld gehaald worden?
Om reden dat politici de elite is en alleen de elite vertegenwoordigt zal het geld zoals gewoonlijk bij het klootjesvolk worden gehaald
Waar moet het naartoe?
Zie antwoord vraag 2: het zal naar het klimafaat gaan.
Blablabla.. Zo uit het handboek altright gezever hoofdstuk elite. Ga zelf eens nadenken.
Ach, vanavond 63 jarige doodgevonden in oss door overval.
Durf te wedden dat het om de zoveelste oosblok overval gaat. Open grenzen EU: één groot feest voor criminelen !
Bedoel je deze?
www.telegraaf.nl/nieuws/3197464/dode-...
@telelezer | 23-02-19 | 22:02:
www.bd.nl/oss-e-o/familielid-vindt-do...
Het flatgebouw is een begrip in Oss en staat bekend als ‘vrijgezellenflat’ waar vooral veel arbeidsmigranten uit het oosten van Europa wonen. Volgens enkele bewoners is het de laatste tijd vaker onrustig rondom het complex.
Oss. Daar wil je niet dood gevonden worden.
@Ggroengras | 23-02-19 | 22:32: nee dan liever in de gracht en gordel.
www.ad.nl/politiek/sp-leider-marijnis...
SP-leider Marijnissen: verkiezingen worden referendum over Rutte
Jaja, populistisch gezegd. maar goed, het is meer een graadmeter voor Rutte. Oftewel verlies voor de VVD.
Of het geheugen van de VVD-er is wederom kort.....
Het is verbijsterend om te moeten zien dat de VVD toch redelijk hoog blijft in de peilngen; is de kiezer dan totaal blind en doof?
@telelezer | 23-02-19 | 22:03:
Ik vrees met u.
Nee niet kort. een paar honderdduizend mensen in Nederland verdient ruim boven modaal. Waarom zouden die mensen iets anders stemmen? Dan heb je ook nog eens het MKB waaarvan een heleboel sabbelaartjes denken dat ze iets bij de VVD te zoeken hebben en dan heb je inderdaad nog een stelletje sukkeltjes die iets heeft met liberaal en dat denkt bij de VVD te vinden. (niet dat ze weten wat liberaal is maar dan nog)
@Zapata10 | 23-02-19 | 22:07: die Wiebes zou de VVD toch minimaal 10 zetels moeten kosten.
Kan iemand me uitleggen waarom er op een persoon wordt gekozen bij de verkiezingen, en niet op een partij? Wat maakt mij het nou uit of Rutte een lul is en de boel belazert, die vent is niet belangrijk. Geldt voor alle partijleiders overigens. Zou het niet beter zijn als iedereen, bankdirecteur, steelmocro, werkloze, ondernemer, groengekkie, alleen maar puur uit eigenbelang zou kiezen?
Dan krijgen we een representatieve uitslag. Of gebeurt dat misschien al?
Kan me iemand uitleggen waarom we bij de Europese verkiezingen niet op een Europeaan kunnen stemmen, Berlusconi bijvoorbeeld? Waarom alleen op nationale vertegenwoordigers?
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 21:47: dat zouden de echte federalisten wel willen, maar dat zou de gevestigde orde op nationaal niveau te veel invloed kosten.
Foto, Rosenmöller tegen Klaver, je moet ze naaien Jesse, die burgers, gewoon keihard naaien.
Semtex Jesse, werkt ook goed jongen.
@Mammeloe | 23-02-19 | 21:46:
handtasjes ook Rutte:
www.nrc.nl/nieuws/2019/01/12/geweld-t...
@Mammeloe | 23-02-19 | 21:46: Misschien heeft Wijnand nog iets op zolder liggen ...
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 21:48: Ik zit aan mijn NRC tax deze maand.
@Mammeloe
Rechts klikken en openen in een privévenster.
@LiniaalRectaal | 23-02-19 | 22:19: Oh ja.
Het voordeel van provinciale of gemeenteraadsverkiezingen is, dat je er daar (bijna) altijd wel een of meerdere persoonlijk van kent en dus ook een beetje weet hoe die in elkaar steken.
Dus ik stemde gemeentelijk PvdA (nu niet meer hoor, hij is er inmiddels te oud voor)
Ze proberen de boel bij elkaar te houden...
Het nadeel van gemeenteraadsverkiezingen is dat zelfs de VVD-bankdirecteuren Groen Links stemmen omdat die de uitbreiding van het dorp tegenhouden (groen houden!) zodat zij hun riante uitzicht kunnen behouden.
Waarom zou je het populisme willen keren?
Politiek is populisme.
'Met wie zou u het bed willen delen Baudet of Vonk?' vraag lijkt wel erg veel op deze column: www.hpdetijd.nl/2019-02-22/wie-doet-u...
Jawel, geef Arthur eens een paar gastcolumns op GS. En Pamela Pinas.
Behoorlijk grof om dit over iemand te zeggen. Ben je wel goed bij je hoofd?
Doei!!
Eindelijk zie ik weer eens een bericht voordat ie gejorist wordt.
Als je alle alinea’s door elkaar husselt blijft het stuk net zo onbegrijpelijk als nu.
"Get me Roger Stone" - 2 wk terug neergehaald via torrentdownloads.me (is er hier, jullie hippe vogels, nog iemand die dezelfde prehistorische torrent techniek toepast?
Nog geen seconde bekeken maar alles wat lijnrecht tegen de lijn "Hillary/Dems" ingaat kan rekenen op mijn instemming. Beetje zoals ik stante pede het tegenovergestelde vindt wanneer Wiebes, Klaver, Asscher of Robbie Robot de populistische muil opentrekt.
Bijna iedereen is verslaafd aan Netflix tegenwoordig. Hier nog gewoon torrents.
@LiniaalRectaal | 23-02-19 | 22:00:
Op Netflix verschijnt zeker mooi spul, maar ik kan bijna alles ook torrenten. En wat niet op Netflix verschijnt, is de EPuB van Tommy Orange "There There", of gewoon een gouwe ouwe, zoals de Naked Truth van de Earring, die je kwijt was.
Ik denk met weemoed terug aan FTD
*traantje wegpinkt*
Er is een tijd van samenwerken en een tijd van ontregelen. Ik wens VVD en CDA alvast veel plezier met hun linkse vrinden van GL en PvdA. Jullie kunnen het! *boks*
Het zou inderdaad beter zijn al de regering zijn meerderheid in de Eerste Kamer kwijt raakt. Maar dat is nog geen reden om op de PvdA of de Groene Khmer te stemmen.
@Osdorpertje | 23-02-19 | 22:15: Klopt. Dat was ik ook niet van plan.
@Osdorpertje | 23-02-19 | 22:15: dat PvdA komt terug van weggeweest die gaan in het midden vd wip zitten in die eerste kamer zoals de CU al jaren doet in de 2de kamer
"Als de politiek het populisme wil keren, moeten we terug naar de inhoud."
Ja, Feynman, dat zou moeten. Maar dat gaat niet gebeuren. Er is niemand meer die puur op inhoud durft te gaan, en dat is volgens mij omdat politieke partijen niet of nauwelijks meer gedekt zijn door een ideologie, religie of moraal. De enige uitzonderingen zijn wellicht nog de SGP en de CU, maar die verliezen ook langzaam dekking. In vroeger tijden was een partij de politieke tak van een groter collectief zoals het katholicisme, de gereformeerde kerk, het socialisme, het marxisme, het liberalisme, maar dat is niet meer. De kiezer is niet meer in de eerste plaats lid van een gemeenschap met duidelijke, definieerbare moraal, maar een al dan niet tevreden consument die niet meer bang is van God, zich niet meer laat beïnvloeden door donderpreken en ook niet meer onder het zingen van de Internationale de barricade op te duwen is. Dus moeten al die politieke partijen in een rechtstreekse confrontatie paaien, verleiden, bedonderen en beduvelen. Dat "een hele goede morgen" is een slap, zielig aftreksel van wat pastoor en dominee eertijds als naastenliefde predikten, een laffe poging om de oude christelijke moraal levend te houden en aannemelijk te maken dat het CDA eerst en vooral een christelijke partij is, een partij voor christenen. Vroeger was dat glashelder. De KVP bijvoorbeeld was er voor de katholieken, was onderdeel van de katholieke gemeenschap en kon zonder meer op de inhoud gaan. Zieltjes winnen, dat deed meneer pastoor wel.
Mooie tegel. Om die reden ook prominent een dikke moslima met hoofddoek op de homepage: www.cda.nl/goede-morgen/
Alles voor het Midden. Proest! Je kop door midden.
Waarom gaat terug naar de inhoud niet gebeuren Schoorsteenveger?
Thierry Baudet en zijn FVD praten nooit met meel in de mond en hun partijprogramma is ook volstrekt helder.
Ook legt hij op zijn twitter zeer regelmatig het FVD stemgedrag uit en is transparant.
Verder vind ik over het algemeen jouw tegels ook prima.
Niemand durft meer op de inhoud te praten, allemaal gelul omdat ze na de verkiezingen weer een coalitie moeten smeden., Water bij de wijn, halve maatregelen, zachte heelmeesters stinkende wonden. Niemand durft bijvoorbeeld het probleem met integratie te benoemen uit vrees voor een cordon sanitaire. En als je dat wel doet krijg je al snel te horen: Heb je wilders weer met zijn populistisch gedoe en hij krijgt niks voor elkaar.
Kortom, lekker doorkutten en neuzelen over het klimaat en genderneutrale toiletten. Plucheplakkers.
Ze zitten er voor zichzelf.
Wanneer de inhoud niet terugkomt eindigen we in Oorlog. En dat is sowieso een slecht plan.
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 21:51:
Landelijk een coalitie moeten smeden na PS verkiezingen?
U heeft er weinig van begrepen.
Ik kan me nog een politicus herinneren die wel eerlijk zijn boodschap uitdroeg. Die wel toegaf voor sommige problemen geen oplossing te hebben. Die wel het belang van het volk voorop stelde. Hij werd daardoor razend populair en zou de nieuwe premier zijn. Daarom moest hij waarschijnlijk dood. Dus politici kunnen best eerlijk zijn, en dat hoeft geen stemmen te kosten. Sterker nog, het wordt gewaardeerd door de stemmer. Maar ja, moet je wel met een redelijk verhaal komen. En partijen met een redelijk verhaal waren er tot voor kort niet.
@Feyman: "In plaats daarvan gebeurd”. Typefoutje vermoed ik. Taalpopulist die jij bent
Mokum Kosher | 23-02-19 | 21:17
Kijk, lol. Zo kun je ook Taalnatie zijn!
Kan medereaguurder @Het_Genie *proest* nog wat van leren...
Wauw, Mokum kent de spellingsregels.... held!
@Zapata10 | 23-02-19 | 21:27: jij had beter Zapata11 kunnen heten.
Dit is meer een soort van TTD-lijst voor afzonderlijke topics.
Verder is dat Aegir van Sybrand Gijsberdt Maria van Haersma Buma een kutclub.
Zeau, en nu aan het wier.
Er is volgens mij behoefte aan een nieuwe politiek. Niet volgens ideologie, idealisme of wensgedachten maar een politiek gebaseerd op realisme en pragmatische oplossingen. Zo'n partij bestaat momenteel niet. Met kennis, wetenschap en de rede als leidraad, zonder mensen uit te sluiten maar ook zonder elke uitwas van gezeik over slachtofferschap te honoreren met extra aandacht. Een partij die durft te kiezen voor kernenergie, voor zonnecellen maar niet iedereen per de in een electrische auto te duwen. Een partij die multinationals gewoon belast, die banken in toom houdt middels de oprichting van een nationale bank waarvoor de staat garant staat, die te ver doorgevoerde privatisering terugdraait. Een partij die de dode lagen aan managers uit de zorg kapt en die bereid is de belastingen ver te vereenvoudigen, flat tax.
Die partij bestaat nog niet maar ik zou erop stemmen.
Zeg, is je nick gehackt?
Partij systeem is niet meer van deze tijd. Dat eerst maar eens overboord gooien.
Best prima punten, ik zou niet weten welke politieke partij hier het dichts in de buurt komt..
Dat klinkt als D66. De eerste paar zinnen althans. Dat pragmatisme van D66 is uitgemond in een soort dictatuur van de rede. Ollongren heeft erover nagedacht en dus klopt het. Als je het niet met haar eens ben, dan ben je dom, of je deugt niet, of beide.
Uhhh volgens mij kwam nieuwe wegen van PvdA'er Jacques monarch een beetje in de buurt
Nee D66 is me te braaf. Te intellectueel. VVD te jasje dasje. Christelijk stem ik sowieso niet op. SP zijn allemaal gestoorde ex communisten. GroenLinks zijn onrealistische dromers en veel te dogmatisch. Populisten sowieso nooit never niet. De partij waarop ik stem bestaat niet.
@Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 22:56: D66 braaf? Die spijkerharde arrogante agressie van Ollongren? De volkshaat spat ervanaf. D66 is de onschuld voorbij.
Minister Dekker wordt hier genoemd. Minister Dekker doet anders niet veel voor slachtoffers van misbruik... www.hpdetijd.nl/2019-02-23/de-meisjes...
Klinkt als de ultieme natte droom voor het VNO-NCW.
Extreme problemen hebben geen slappe Marrakkesh oplossingen nodig, maar een regering die zegt: we bieden voor migranten een prachtige toekomst, maar bij misbruik daar schoppen we jullie het land meteen uit. En daar gaan we niet over onderhandelen. We droppen ze eventueel boven jullie luchtruim met een (halve parachute).
60% van de Marokkanen. Wat is eigenlijk het criminaliteitscijfer in Marokko? Of houden ze zoiets niet bij?
@klowiepowie | 23-02-19 | 21:19:
www.bladna.nl/marokko-landen-minste-c...
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 21:52: Prachtig beleid. Schop alles wat niet deugdelijk is de grens over en weiger ze terug te nemen. Hoe houdt je land schoon?!
Raar toch eigenlijk dat van de laagste tot de hoogste ambtenaar wordt geëist dat ze een VOG kunnen overleggen, dat ze van onbesproken gedrag zijn en dat ze niet chantabel zijn, maar dat dat voor hun bazen niet geldt. We hebben zelfs een Eerste Kamer lid gehad die samen met extreem linkse Palestijnse terroristen een guerrilla training volgde in Jemen en de vertrouwenspersoon was van de Molukse treinkapers. Uiteraard zat ie voor GroenLinks in de Eerste Kamer, maar het toont wel aan dat een beetje screening geen kwaad kan.
Feynman, wat een enorme lap tekst ten opzichte van de inhoud. Ja kan natuurlijk maar het is echt veeltekst.
Heeft u wel eens een boek gelezen?
* naast Reporting on the Kennedy Assassination geschreven te hebben uiteraard.
Dank je. 1964 was dat.
Mocht je onverhoopt overwegen om CDA te stemmen, bedenk dan even wat Balkenende ons heeft aangedaan
En Donner.
De rentmeester verkocht de winkel achter de rug van de eigenaar om.
Ja maar u als christen.....
Beetje op het geweten spelen. Meer doet t CDA niet voor de christenen.
d2vry01uvf8h31.cloudfront.net/_proces...
@LiniaalRectaal | 23-02-19 | 21:52: Samen met Sorgdrager, hou dat mens eens in de gaten.
Stemrecht kan voor een fluwele revolutie zorgen.
Moet genoeg zijn in een democratie.
Democratie heeft ergens een adere afslag genomen maar die kunnen we 20 maart weer proberen de goede richting op te krijgen.
Wilde dat het waar was, maar geloof er maar niet in. We zullen het toch anders moeten doen.
Ik denk dat ik maar lekker thuis blijf tijdens de provinciale statenverkiezingen.
Boks! Stemmen is voor de domme onder ons. Intelligente mensen doen allang niet meer mee aan die poppenkast.
Als tijd stemmen anders lig je op je rug. Hoe kut het ook is om mee te doen in dit systeem. Democratie is de minst slechte bestuursvorm.
@Mark_D_NL | 23-02-19 | 21:02:
DommeN, met een 'n' van necrosis.
@Willem_Oltmans | 23-02-19 | 21:05:
De provincie is mijns inziens een totaal overbodige bestuurslaag. Daarom blijf ik thuis.
Bukkem, er zijn veel onderwerpen die je alleen provinciaal op kunt lossen. Ga maar even goed nadenken.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:07:
Mee eensch, maar toch laat ik de mogelijkheid om de wegmetons partijen een knietje te geven niet liggen.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:07:
Er zullen best wel fractieleiders blij met u keuze zijn.
imgur.com/a/Org4fHv
@Willem_Oltmans
zoals?
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:07:
Valide argument lijkt me maar indirect kiest U zo ook de EK maar wellicht ziet U dat ook als overbodig.
Ruimtelijke ordening en milieubeheer. Nu hoop ik maar dat je niet heel dom bent en zegt de overheid of gemeenten dit wel kunnen doen.
Ik ben het meestal met jullie eens. (Berbaar even daargelaten.) Maar niet gaan stemmen is echt een cadeautje voor links. Ook al, nee juist omdat we in een gemanipuleerde democratie leven.
@Mark_D_NL | 23-02-19 | 21:02:
Waardoor de stem van de dommen zwaarder gaat tellen....
@Berbaar
De Eerste Kamer is mijns inziens ook een totaal overbodige... ja, wat is het eigenlijk? Ik zie het altijd als een soort Tweede Kamer -opvangtehuis- voor uitgerangeerde politici. Ouwe zakken.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:48:
Fair enough VanBukkem maar hopelijk gaat U toch stemmen, al zal dat vast niet mijn partij zijn.
Stemmen, best wel belangrijk!
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:05: Point taken.
Eerste Kamer
Die toko zou zich moeten richten op hetgeen ze moeten doen in plaats van politiek bedrijven. Namelijk wetten toetsen. Ongekozen pipo's. Indirect kiezen, ja dan heb ik indirect ook op Merkel gestemd. Of op Assad. Of Trump. Of whatever. Moderniseren die oude meuk.
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 21:58:
Ik zou ook direct op Donald Trump gestemd hebben als ik dat mocht.
Maar over die indirecte verkiezingen, dat is natuurlijk inderdaad gewoon een farce. Gewoon een soort ingebouwde veiligheidsklep om te voorkomen dat er mensen binnenkomen die de boven-ons-gestelden liever buiten zien. Eigenlijk hetzelfde als met de gewone TK verkiezingen hier: Wij mogen niet stemmen over een nieuwe leider, zoals die Amerikanen, wij mogen stemmen op een partij. En dan bepaalt de partij-elite wie de komende vier jaar onze nieuwe leider wordt.
Dat is ook de enige verklaring waarom een kwakdoos als Mark Rutte premier kan worden. Normaal gesproken zouden de mensen nooit op zo'n kwakdoos stemmen.
@VanBukkem | 23-02-19 | 22:06:
Zo werkt het systeem nu eenmaal VanBukkem.
Neemt niet weg dat Rutte er als staatsman prima op staat.
Als er nu hypothetische verkiezingen zouden zijn voor de Premier wint Mark dat met twee vingers in zijn neus.
Noem een alternatief dan.
www.geenstijl.nl/5146425/feynman-en-o...
Een alternatief? Het Franse systeem, dat eerst iedereen mag stemmen op een leider naar keuze (Geert) en dan na de eerste ronde mag iedereen nog een keer stemmen op de nummers 1 en 2. Eventueel zou je meer stemrondes kunnen afspreken.
Ach, wat jammer nou. Daarmee laat je de kans voorbij gaan om te benadrukken wat voor onbeschrijflijke hypocriete, liegende, bedriegende, inhoudsloze, incompetente, waardeloze lul Mark Rutte is. Aanvoerder van de meest corrupte, welhaast criminele organisatie (gelet op het aantal strafrechtelijke vervolgingen), van zelf verrijkende zakkenvullers, ook wel bekend als de VVD. Het is altijd weer een moment van herkenning als er weer zo'n akelige VVD trol het opneemt voor die gore kliek. Net zo gekocht en betaald als alles waar ze zich van bedienen om hun kwalijke praktijken maar voort te kunnen zetten.
@VanBukkem | 23-02-19 | 22:17:
Wint onze Mark met twee vingers in zijn neus.
Noem eensch een realistisch alternatief voor Premier.
@Berbaar
Geert. Thierry. Henk Westbroek voor mijn part.
@Berbaar | 23-02-19 | 22:12:
Markd, stemmen is voor de dommen, en de aarde is plat. Zijn ook hele theorieën over, onderbouwd en wel.
Het is weer eens een vergaarbak Feynman.
Beperk U nu toch eens tot een hoofdthema in plaats van alles er met de haren bij te slepen.
Een vergaarbak, Zo noemen ze je vrouw toch, berbeur?
@Berbaar
Punt. Ik snap ook niet wat Roger Stone met de aanstaande provinciale statenverkiezingen te maken heeft.
Haha Mark soms moet ik toch zomaar om je grappen lachen
Goh, Brabbelbeer, Jij bent toch diegene die altijd zegt, dat het over de inhoud gaat en niet de vorm? En nu begin je over de vorm te zeuren.
Ik kan niet anders als concluderen dat de inhoud je niet zo bevalt:
-Transparantie.
-Wat is er met ons geld gebeurd?
-Wat zijn de komende dilemma’s?
-Waar moet het geld gehaald worden?
-Waar moet het naartoe?
Allemaal dingen waar jouw Pinoccio het moeilijk mee heeft.
imgur.com/a/JSGWeDU
Een lekkere ruime vergaarbak waar je alles in kunt flikkeren en dan nog hou je ruimte over, toch Barbaar?
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:03: Dan kan je nog niet zo goed begrijpend lezen. Geeft niets, we zijn allemaal ooit eens begonnen. Lees het nog eens en probeer die combinaties van letters te begrijpen. Als je dat lukt dan weet je waarom Stone er bij werd gehaald.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:03:
Roger Stone gebruiken als voorbeeld hoe de kiezer als marionet wordt gezien in de politiek, is veels te ver gezocht.
Feynman heeft overal verstand van. Het is jammer dat hij al die kennis meestal in één column probeert te persen. In een poging iedereen ter wille te zijn, wordt niemand wijzer.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:03:
LOL VanBukkem en dat had er nog heeeeel zijdelings mee te maken, de rest is Feynman tuttifrutti.
Geinige documentaire wel trouwens over Roger Stone.
Waarom Roger Stone erbij halen? Wij hebben Jackass de Vries.
@Berbaar | 23-02-19 | 21:13:
Waar heeft u die documentaire gezien? Ik zou hem dolgraag willen zien, maar hij staat niet op YouTube.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:16: Staat op Netflix.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:16:
Netflix.
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:16:
Even in de torrents neuzen VanBukkem daar vist U hem zo uit.
@Peter_la_Selie en threeheadedmonkey
Netflix daar doen we niet aan.
@Berbaar
Torrents?
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:41:
U mag ook Uw mailadres in de panelen zetten dan stuur ik U de documentaire via WeTransfer maar of dat verstandig is?
@VanBukkem | 23-02-19 | 21:41:
www.webwijzer.nl/software/torrents-do...
@Berbaar | 23-02-19 | 21:59:
Lijkt me inderdaad niet verstandig.
Maar mijn Emailadres laat zich vrij makkelijk raden.
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 22:02:
Bedankt.
Eigenlijk zou iedere politieke partij populisme hoog in het vaandel moeten hebben.
Door openlijk de afkeer uit te spreken tegen 'het populisme' spreken ze in principe hun afkeer tegen 'het volk' uit.
Het establishment is te ver heen. De schaamte voorbij.
Deze politiek is kapot. Een nieuwe graag 20 maart!
Nou... populisme is wat anders dan politiek voor het volk. Begin eens met wie dat "volk" dan zou zijn. Wie daarbij hoort en wie niet.
'Het volk" van Nederland is 99% van wat niet vertegenwoordigd wordt door het elitaire kartel. Wat je te zien krijgt op de NPO is wat de overheid graag zou zien als hoe Nederlanders zijn. De werkelijkheid is totaal anders.
Wilders geeft condoom aan Fatima.
BL, politiek in een democratie is altijd populisme, de popularis, het volk, zal op je moeten stemmen om je het gewenste mandaat te geven. Je tweede zin is wel interessant. Het volk in Korea is het volk van Korea. De Japanners zijn het volk van Japan. In Ghana zijn de Ghanezen het volk. Alleen in westers europese landen zijn de oorspronkelijke bevolkingen niet de bevolking. Daar vraagt een oorspronkelijk deel zich af, wat is een volk? Ga dat vragen in die landen buiten west europa, die nog wel prat gaan op hun originele bevolking. Of zijn dat allemaal populisten? Of zelfs nazi's?
Als jij het concept van een volk niet wilt begrijpen, maar waar ook ter wereld, welke cultuur dan ook, dat door een ieder wordt begrepen. Misschien zouden jij en al die andere blanke lemmingen jezelf van de klif moeten gooien. Ik wil je daar best in helpen. Wat is een volk? Wat is een groen stoplicht? Wat is oikofobie? Wat is zelfkastijding? Wat is een Jezus syndroom? Wat wordt volkerenmoord?
REAGEER OOK