Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat zuigt meer? 40 minuten parkeren voor 16 euro of uit-en-weer-in-checken bij overstap?

Schriktarief, kent u die uitdrukking?

Social

Met het OV gaan is irritant want stel je wilt overstappen van de bus op de tram moet je uitchecken en weer inchecken terwijl je gewoon naar je podcast wilt luisteren zonder de snoertjes van je oordopjes in de war te maken omdat je weer aan het zoeken bent in welke zak je je OV-kaart ook alweer had gestopt. En dat blijft zo want staatssecretaris Stientje van Veldhoven handhaaft het soepele check-uit-en-check-weer-in-systeem. Maar met de auto gaan is ook irritant want als je bijvoorbeeld gaat parkeren in Amstelveen en je parkeert ergens waar het schriktarief (bestaat blijkbaar al sinds 2013, wij schrikken er vooral van dat mensen in Amstelveen willen parkeren) geldt dan kost 40 minuten parkeren de lieve som van zestien euro. Zestien euro! Dat is meer dan 35 gulden ja. 

Of... Moeten OV-overstappers niet zo zeiken en blij zijn dat de overheid geen NEGENTIG MILJOEN EXTRA uitgeeft aan een systeem wat alleen een paar bejaarden en gelegenheidsreizigers niet snappen? En moeten mensen die schrikken van het schriktarief niet zo zeiken en blij zijn dat er in Amstelveen tenminste nog íéts gebeurt waar je van kunt schrikken? En moeten wij als mensheid en dat met name Nederlandheid sowieso eens stoppen met zeiken op systemen die gewoon werken en alleen af en toe voor sommige mensen niet helemaal perfect maar hee niemand is perfect toch? Nou dan.

"Hier" = dit:

Reaguursels

Inloggen

Amstelveen heeft echt heel sneue handhavers.... In het bewuste parkeergebied staat een school. Kinderen worden gebracht en gehaald... Er is een parkeerplein en dat wordt goed gebruikt. Maarrrrrrr... In het zelfde pand zit ook een BSO. Die is open tijdens de vakanties en de school niet. Het parkeerplein daarmee ook niet. De parkeergestapo, een ander woord heb ik er niet voor, staat letterlijk in de bosjes om een bon onder je ruitenwisser te frommelen als je in 3 minuten je kind haalt. Uiteraard zijn ze in geen velden of wegen te bekennen als je terugkomt bij je auto. Laffe lutsters.

Tom Hagen | 05-02-19 | 23:40

Je kunt beter continue in je auto rond blijven rijden. Dat is goedkoper dan parkeren.

Patatter | 05-02-19 | 22:29

Ik ben vanochtend voor het eerst in een hele lange tijd weer met het OV gegaan, was een dra-ma

Landstorm | 05-02-19 | 20:54 | 1

Sukkeltje.

Pislinq | 05-02-19 | 23:31

Bij mij op de gracht kun je alleen een dagkaart kopen. Een uurtje parkeren kan alleen voor de hoofdprijs.
Nou ja, 15 euro of zo.

Analia von Solmsch | 05-02-19 | 17:59

Is dit legaal?
Als ondernemer uit zo’n buurt zou ik maar eens een proef proces aanspannen tegen de gemeente voor inkomstenderving.

Ray69 | 05-02-19 | 17:00 | 1

Er is zat parkeergelegenheid die veel goedkoper is in de buurt. Dit is om te zorgen dat omwonenden nog kunnen parkeren.

Blasfemie | 05-02-19 | 23:15

En dan lachen jullie die "gele hesjes" in Frankrijk ook nog uit,terwijl je hierzo in Nederland genaait wordt zonder glijmiddel

shark666 | 05-02-19 | 16:40 | 1

en met een condoom gemaakt van eerste wereldoorlog prikkeldraad.

Datsun_Cherry | 05-02-19 | 18:04

Haatejaculaat | 05-02-19 | 16:12
Je stelt het anders aardig helder voor, hoe ondermaats het gesteld is in het OV.

Ps. GS, de reageerbutton onder de comments is stukkapot als een bibberige rails.
What's up?
And fix it, please dank je wel.

Kudtkip | 05-02-19 | 16:39 | 4

@marjen | 05-02-19 | 18:45:
Je reaguurt er anders zelf ook verdacht veel op los. ‘Commentaren’ kennen we hier niet. Nou opzouten met je vouwfiets!

Haatejaculaat | 05-02-19 | 18:50

Haat-klaarkomer,
Uiteraard ben ikzelf buiten categorie. Haha.

marjen | 05-02-19 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Volgende maand gaan de treinabbo’s ook weer met 6-7% omhoog. Lekker nog meer betalen om in de kou te staan wachten op je trein waarin toch alle zitplaatsen al vergeven zijn aan de bierzuipende mcdonald vreters die de gehele coupe vullen met stank van warm vreten en bier. Nog maar te zwijgen over de managermongolen met hun vouwfietsen die op je tenen trappen omdat ze die kutfiets zonodig mee moeten leuren en alvast uit elkaar gaan vouwen voordat de trein stilstaat om 3 seconden tijd te sparen. Dan nog de scholieren en andere hipsters die constant hun rugtas in je smoel slaan omdat ze te rot zijn deze even af te doen.

Het OV is zoooo’n overgewaarde pauperbende. Het is dat de NS net onder de kosten gaat zitten die je als automobilist kwijt zou zijn. Fucking graaiers zijn het daar. Lopen zogenaamd te janken nog voordat er een millimeter sneeuw is gevallen maar stiekem gaat bij de directie de vlag uit, word de feestversiering opgehangen en de taart aangesneden want KNMI code geel betekent voor de hoge petten bij de NS een hogere bonus. Minder treinen= minder stroom = minder kosten. Vertragingen tijdens code geel worden weggegoocheld in de jaarrapportages dus de bonussen zijn gered!

Onvoorstelbaar.

Haatejaculaat | 05-02-19 | 16:12 | 5

NS is echt wel duurder dan een autorit
Ik zou 20 euro moeten betalen voor een retour naar mijn werk. Ik tank voor nog geen 60 euro (diesel) en daar doe ik anderhalve week mee. Is 40 euro per week is 1880 euro wat ik bespaar door met de auto naar mijn werk te gaan. Daar kan ik het onderhoud en de verzekering dubbel en dwars mee betalen. En de afschrijving van tweedehands auto's is ook niet veel. Ik baal alleen van al die andere automobilisten die hetzelfde er over denken en daarom sta ik iedere dag in de file. Dan nog ben ik eerder thuis of op mijn werk dan wanneer ik met de trein ga.

TriangelJosti | 05-02-19 | 17:06

www.geenstijl.nl/5146130/wat-zuigt-me...
Klopt. Die discussie voer ik wel eens met NS fanboys. Ik héb al een auto dus die wegenbelasting, verzekering en afschrijving betaal ik toch wel.
Het is zelfs zonde om nog met de trein te gaan anders verliest je auto waarde door stil te staan. Het is dat ik het verlies van de mega hoge parkeerkosten op mijn werk in Amsterdam.
Kansloos en hol tegenargument inderdaad.

Haatejaculaat | 05-02-19 | 17:08

De trein. Brengt je van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn, en dat niet op tijd. Mits het niet sneeuwt want dan brengt ie je helemaal nergens.

En terwijl je niet of te laat gebracht wordt van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn, mag je tussen de schreeuwende rokende blowende tokkies staan, en je plas ophouden, want een toilet is er niet of is dermate ranzig, dat ophouden een betere keuze is.

zik | 05-02-19 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen

'Hi Joost'?! Wat is dat toch met die communicatieteams die denken dat het normaal is om klanten en gebruikers aan te spreken als je maatje van het voetbalteam. Donde op met je 'hi'!

JJMS | 05-02-19 | 16:12

Gij zult online shoppen, fuck de gemeente. Weg met al die uitwisselbare winkelstraten met overal dezelfde merken, dan kunnen daar lekker dure huisjes gebouwd worden - en van de parkeergarages maken we AZC's.

Pierke Pierlala | 05-02-19 | 16:06 | 1

Echt niet dat een gemeente blij is met leegstand, winkels zijn niet zo makkelijk om te toveren in woningen. Massaal de winkels links laten liggen en winkels gaan over de kop en gemeenten zijn doodziek.

marrretje | 05-02-19 | 18:21

Je rijdt in NL toch niet serieus meer rond met je eigen kenteken op je auto? Domoor!! Jat de platen van de eerste de beste bolderkar en parkeer overal gratis. Doe het al jaren.

Goozzman | 05-02-19 | 15:40 | 2

Meneer is buitenlander zeker?

TonyMontana010 | 05-02-19 | 16:01

Dat is erg beschaafd van u.

JJMS | 05-02-19 | 16:20

Tenzij er 100% controle is, loont het met dit soort tarieven om niet te betalen. Met lagere tarieven elders weiger ik al zo'n 4 jaar lang voor parkeren te betalen (tenzij in een garage waar je anders niet uitkomt), en het gaat al zo'n 4 jaar goed.

El Rico Grande | 05-02-19 | 15:05 | 1

Ik word iedere keer dat ik vergeet te betalen, bekeurd!!!!

Pecunia | 05-02-19 | 16:02

"Dit is ook te lezen op de vele bordjes in het gebied rondom het stadshart en in de parkeer-apps."
.
Dus, stomme domme kudtjoost, eigenlijk is het gewoon lekker je eigen stomme domme rotschuld dat je in ons schriktarief bent gestonken, lul. Haha. Lekkuhr puh!
Wat een mentaliteit ook. Eigenlijk hoop je dat mensen die dat soort berichtjes versturen een keer niet goed uitkijken bij het oversteken.

Graaisnaaiert | 05-02-19 | 14:39

probleem met de politiek, NS etc. is dat ze graag een groot project aan hun naam verbonden willen hebben. Waarom destijds met de OV-kaart bijvoorbeeld niet naar Japan gekeken en dat systeem geadopteerd had veel goedkoper geweest en meteen gewerkt. Maar nee Nederland wil weer zelf het wiel voor de 200.000ste keer uitvinden en zo gaat het met veel zaken hier.

Fedde71 | 05-02-19 | 14:38 | 1

Verdienmodel. Niets meer, niets minder. Wij creeeren in Nederland geen oplossingen, wij creeeren geldstromen en fte's. Weet u toch?

Graaisnaaiert | 05-02-19 | 14:40

16 euro om niet met OV te hoeven. Goeie deal.

priks | 05-02-19 | 14:21

Het is goed om ruchtbaarheid te geven aan parkeerschriktarieven in binnensteden.
Het wordt door de gemeente richting bewoners binnenstad vaak uitgelegd als het beheersen van de parkeerdruk.

Het zogenaamd helemaal de bedoeling niet dat mensen van buitenaf komen parkeren. Maar waarom dan toch de gelegenheid bieden?
Dat zit zo:

In een gebied met vrij parkeren kun je, logisch, geen boetes uitschrijven.
In een gebied voor abonnementhouders kan dat wel, maar daarvan gaan de inningen naar het Rijk, dwz. Den Haag.
Stel je zo'n gebied open voor parkeerders van buitenaf (de hoppers & stappers), dan vloeien de inningen van boetes direct naar de gemeentekas.

Het is dus een juridisch fiscaal trucje om parkeergrond zo veel mogelijk te exploiteren, én de inkomsten van boetes binnenboord te houden.
Het is een pervers beleid.

Door de gelegenheid te bieden nodig je uit, maar tegelijkertijd moet het ontmoedigen. (In mijn wijk hartje Breda moet je zelfs spoorzoeken naar een parkeerautomaat, en weer terug naar je auto).
Daarbij is het risico op boetes (tijdslimiet, foutparkeren) behoorlijk groot.

Nu weet u waarom.

Ps. Het zou eigenlijk een kwestie tussen de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) en het Rijk moeten zijn, om die inningen-constructie te veranderen.
Dan waren die valse parkeermeters (à 10.000 per stuk) en aanverwante kosten (dure externen om dit beleid erin te rammen) overbodig geweest - nu moeten ze terug verdiend met... oa. boetes.

Kudtkip | 05-02-19 | 14:18

€16 voor (deel van) 4 uur parkeren? Afhankelijk van hoe je het uitlegt, kan dit een uurtarief zijn van €960 per uur als je maar 1 minuut zou parkeren en voor deze ene minuut gek genoeg zou zijn om de volle €16 zou neerleggen, of je zou ook kunnen zeggen €4 per uur als je ook echt 4 uur lang zou parkeren voor dat bedrag. Dit laatste is niet echt een "schriktarief", zeker niet als je Amsterdam gewend bent waar het parkeertarief €7,50 per uur is.

Sucker | 05-02-19 | 14:15

Ik vind het eigenlijk vooral prachtig omdat ondanks de idiote belastingdruk wij, de Verstoppens, het nog steeds wél makkelijk redden, we een goede woning hebben, en op de fiets naar onze eigen zaak kunnen. Wij stemmen FvD maar het is een democratie en kennelijk hebben we zelf met zijn allen voor het huidige klimaat gekozen door vooral maar verstandig te blijven en dan vooral ook geen FvD of nog erger PVV te stemmen. Blijf dus vooral verstandig allemaal! Braaf.

jos verstoppen | 05-02-19 | 13:58

16 euro voor een dagdeelkaart. En dan ga je er 40 minuten staan.

De parkeermijnheer heeft iets Heel Erg Doms gedaan.

Papa Jones | 05-02-19 | 13:54

Schrikdraad werkt beter als je mensen wilt weghouden van een parkeerplaats.

marjen | 05-02-19 | 13:53

Gewoon overstappen op motorrijden - én dan altijd een opklapbaar hokje meenemen dat je over je motor kunt plaatsen waardoor deze niet als voertuig beboet kan worden voor foutparkeren.

mozaard | 05-02-19 | 13:50 | 1

Wat is dat, een opklapbaar hokje?

Pislinq | 05-02-19 | 23:36

Wat een land. Nog een jaar of 10 werken, huis verkopen en dan ben ik pleite. Misschien al eerder. Het zou kunnen dat alles dan al helemaal naar de klote is, maar ik heb voorlopig iets om naar uit te kijken.

WhiteShark | 05-02-19 | 13:43

Meestal worden dat soort bordjes achter struiken of bomen geplaatst zodat ze nog meer mensen kunnen belazeren.

2voor12 | 05-02-19 | 13:42 | 1

Goed onderbouwd bezwaar aantekenen kan dan helpen, mocht iemand daar tijd en zin in hebben. Is mij eens gelukt, scheelde weer 180 euro.

JJMS | 05-02-19 | 16:13

Uit en weer in checken als je overstapt van de trein op de bus/tram of andersom vind ik geen probleem. Uit en weer inchecken op een treinperron bij twee verschillende OV chip poortjes zoals in Arnhem als je met de trein blijft reizen maar daar overstapt van de NS naar een andere in het binnenland opererende spoormaatschappij vind ik onnodig ingewikkeld. Zo heb je in de stationshal van Arnhem Centraal, twee soorten in en uit check poortjes, de gele poortjes van de NS en de gezamenlijke rode poortjes van de spoorweg en OV maatschappijen Arriva en Breng. Twee afzonderlijke treinmaatschappijen die van dezelfde in en uit check poortjes gebruik maken, dat kan dus wel en het gebeurd ook. Om het nog opmerkelijker te maken, tussen Arnhem en Zevenaar (of omgekeerd) maakt ook de Duitse Abellio RE19 Arnhem-Dusseldorf lijn voor OV chipkaart reizigers tussen Arnhem en Zevenaar gebruik van de rode Breng/Ariva poortjes. Abellio (een 100% dochter van de NS) is hoofdzakelijk operationeel in Duitsland. In en uit cecken tussen verschillende spoorwegmaatschappijen is lastig als het druk is terwijl je haast hebt om tijdens het overstappen de aansluitende trein nog te kunnen halen. In Arnhem wordt volop bewezen dat verschillende OV maatschappijen gebruik kunnen maken van dezelfde in en uit checkpoortjes, behalve de NS die met haar gele poortjes in Arnhem een buitenbeentje wil blijven terwijl haar dochter Abellio wel van dezelfde poortjes als de andere spoorwegvervoerders vanuit Arnhem samenwerkt. Trouwens Arriva is geen Nederlandse openbaar vervoerder, van origine is het Brits maat tegenwoordig eigendom van de de DB (de Duitse Bundesbahn).

Vuurspuger | 05-02-19 | 13:31 | 1

Nou ja, het is heel simpel... Als op 1 bepaald (deel)traject 2 verschillende vervoerders rijden, moet je toch onderscheid kunnen maken. Of men moet eens in de statistieken duiken en onderling zelf een globale verdeelsleutel bepalen 8-)

RichardBandler | 05-02-19 | 15:41

4 x 16 = 64
Daar betalen ze dus 1 x een uitkering € 60 van, en het normale tarief van € 4 is voor de gemeente zelf.
Tja als je een monopoli hebt en je wilt ongeloofwlijk deugen, het eigenlijk niet kunt betalen, maar ook nog geld wil verdienen als lage overheid moet je iets.
De bedenker van deze oplossing zal wel een bonus hebben gehad voor zijn bijdrage aan de ideeën bus in 2013

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 13:25

Er staat gewoon een bord, lezon!

BozePaarseMan | 05-02-19 | 13:21

In de winter is er vaak vertraging als je met de trein reist, dan neem je gewoon een bakkie koffie op het perron, je leest een krantje, en je bent wat later op je werk. Je chef zegt er niets van, want die was ook twee uur te laat. En smiddags gewoon om half vijf pleite naar huis. Onderweg zoef je langs de eindeloos lange file, en je denkt, waar heb ik het aan verdiend!

De Briemusketier | 05-02-19 | 13:21 | 1

Behalve als je in een fabriek werkt waar je in moet klokken. En waar machines niet stil mogen vallen.
Maar daar houd de gemiddelde kantoor unit zich niet mee bezig.
Behalve als de doelstellingen niet gehaald worden. ( ik wilde het woord “Targets” niet gebruiken omdat ik in nederland woon, maar unit vind ik wel kunnen)

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 13:32

En de winkeliers zich maar verbaasd afvragen waarom mensen vaker online shoppen en de winkels links laten liggen...

Flatulent | 05-02-19 | 13:19

Ik snap niet dat ze gewoon 96 euro doen. Met een maximum van 24 uur. Sta je er 1 minuut gewoon 96 euro aftikken.

peterdh | 05-02-19 | 13:15

Hahaha, schriktarief! Het woord alleen al! En dan zo'n ambtenaar die dat heel serieus uitlegt!
Zo, heb weer even lekker kunnen lachen om de betutteling in ons eens zo mooie landje.

nedpol | 05-02-19 | 13:11

Ik vond de ov kaart helemaal prima. Handig!

Carmelita | 05-02-19 | 13:07

Ik winkel alleen nog maar in Belgie. Daar is het openbaar vervoer stukken voordeliger. En de frites ook. Jammer van die k*tweg naar Antwerpen.

Pleegzuster B | 05-02-19 | 13:07 | 1

En dat het land zo hartverscheurend lelijk is

Fantabulosa | 05-02-19 | 17:15

Gewoon weer Strippenkaart met 100 zones dat was pas lachen.... En watbetreft schrik tarief fuck it koop gewoon alles online net zolang totdat ook in Amstelveen alle winkels halal zijn

ZwarteRiek | 05-02-19 | 13:06

Hoi, sta jij graag in de file, betaal je een godsvermogen per maand waar je een tweede huis in frankrijk voor kan kopen, of elke week uit eten kan gaan, ben jij die melkkoe die melk blijft geven no matter what? Ga daar vooral mee door!

De Briemusketier | 05-02-19 | 13:04

Stadshart Amstelveen, vol van pretentie, alleen de markt is redelijk te diggen, bestrating ligt er op een groot aantal punten K.. in.
Shocktarief in je broekje, ga al tijden buiten A'dam en A'veen boodschappen doen en online (kent u dat niet?).
Een centrale lijn inbrengen brengt deze "stad" zelfs niet meer tot leven, 1 patrouille-auto van de popo op een doordeweekse avond dus de autoriteiten geleven er ook niet meer in, maak er maar een knappe polder van.

bwanabanjo | 05-02-19 | 13:03

Amsterdam is alleen voor Amsterdammers en toeristen. Als Nederlander kan je beter naar Den Haag of naar Rotterdam gaan. Leuker en normale parkeertarieven.

i-Wonder | 05-02-19 | 13:03 | 3

Den Haag en Rotterdam zijn ook allang verpest.

Stijlloze nick | 05-02-19 | 13:06

Sure voor 30 euro benzine naar rotterdam en weer terug rijden om dan wel lekker voor 17,50 ipv 30 euro te kunnen parkeren.

peterdh | 05-02-19 | 13:10

De beveiliging van het sprookje van de vrede moet wel ergens van betaald worden. Amsterdam is not the place to be!

Eddy67 | 05-02-19 | 13:02

De oplossing is simpel. Niet meer naar Amsterdam gaan. Ze willen je daar ook niet hebben.

TheBigKirth | 05-02-19 | 13:00 | 1

Ehm, vlgs. mij gaat het hier over Amstelveen.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 13:03

Ik ben in beginsel nog steeds anti-OV-Chip, maar kan er desondanks uitstekend mee overweg en onderweg. De enige mensen die er moeite mee hebben zijn inderdaad die hijgende babyboomers die als gevolg van hun beginnende staar het kaartje voor het verkeerde stukje houden en daarna door hun varifocale bril zitten te loeren of het allemaal wel klopt, want ze hoorde door de tinnitus niet of het nou het goede piepje was of niet. Toch maar even vragen aan iemand van het personeel en vervolgens klagen bij de NS omdat het stuk personeel niet vriendelijk genoeg was en als die NS niet diep genoeg door het stof gaat natuurlijk op een feestje klagen wat een kutbedrijf het is, met een klauw vol zoute stokjes.

sarcastro | 05-02-19 | 12:58

Ouch.
Daarvoor kun je ook lokaal naar de film gaan en een bak popcorn kopen.
Ipv naar Aveen te gaan...

hotmint | 05-02-19 | 12:58

Onlangs met de trein geweest. Ik vond 45 eypo voor een retour ook wel wat weg hebben van een schriktarief.

Sjaak.Braaksmaak | 05-02-19 | 12:56

Die klimaat hype, gaat nog vele malen groter worden, dit is nog maar het begin. Heffing op heffing zal er komen, waardoor je simpelweg 80% van je inkomen gaat inleveren bij de man met het vaasje.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:53 | 4

Maar wat gebeurt er met dat geld??? Wordt dat de lucht in geschoten om die daar mee schoon te filteren??

David000000007 | 05-02-19 | 12:58

@David000000007 | 05-02-19 | 12:58: Al die dochters van de Keuning motten studeren: 4000 euri per dag, het moet toch ergens vandaan komen.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 13:00

Dus dit jaar niet stemmen op anti blanke werkende mensen politieke partijen.
Voor een goede keuze moet je vanaf nu door Alle loze beloften heen prikken.

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Terwijl het toch zo simpel is. Stop met alle klimaatwaanzinsmaatregelen en investeer in goed en gratis openbaar vervoer. Krijg je wat terug voor je geld en iedereen krijgt mobiliteit. Nederland gidsland. Klimaatdoelen haalbaar door minder auto’s en heeeeeel belangrijk: @alptekin mag nieuwe treinen bestellen.

ristretto | 05-02-19 | 12:53 | 1

Gaat niet (goedkoop of gratis) gebeuren. In Nederland zijn er nog heel erg veel mensen die gebruik willen maken van het OV, maar dat niet kunnen omdat het te duur is. Het zou er direct onleefbaar druk en onbruikbaar van worden.

minderweter | 05-02-19 | 13:07

En gemeenten gaan hier mee door totdat de winkels failliet zijn. Wat mij betreft prima hoor. Ik koop wel online en als ik wil winkelen, dan rij ik met de leasewagen naar plaatsen waar je wel normaal kunt parkeren. Kom je ook nog eens ergens. Pretentieuze randstad: sterf.

WillemWordtWakker | 05-02-19 | 12:51 | 1

Correct, Amen.

Lieveschat | 05-02-19 | 12:53

Ik wil de strippenkaart terug. Werkte decennia prima, zelfs voor toeristen na 20 minuten uitleg. Kom daar nu maar eens om. Met al die plastic wegwerpzooi.

Mammeloe | 05-02-19 | 12:51 | 3

Ik heb nog wel een paar ouwe strippenkaarten liggen voor weinig.

De Briemusketier | 05-02-19 | 12:56

Yep, wel eens uitgerekend wat je nu voor hetzelfde tripje betaald? 2x denk ik zo,

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:58

Versus 20 seconden uitleggen hoe een OV-chipkaart werkt, want zo'n systeem hebben ze thuis ook. De strippenkaart was een gebruiksonvriendelijk gedrocht. Good riddance.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 14:32

Niet allemaal tegelijk het ov in alstublieft, er moeten nog gaten in de begroting dichtgereden worden terwijl u beloert word door de overheid, en boetes aftikt voor 5 km te hard. En wegenbelasting, en bpm, en benzine, en apk, enz. Wat een vrijheid zo'n automobiel. Geniet u nog een beetje?

De Briemusketier | 05-02-19 | 12:45 | 6

Het ov is voor mensen die geen haast hebben. Niet voor stresskippen, managementtuig en ander asociaal ellebogenvolk. Daar is de file voor uitgevonden.

De Briemusketier | 05-02-19 | 12:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Komt er ook een topic over die bekeerde PVV'er Van Klaveren? Raar dat jullie hier niets mee doen.

Superior Bastard | 05-02-19 | 12:43 | 17

@Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:45:
Yep eerst cu loopjongen en daarna vvd gemeenteraad van 2006 tot 2009. Hij is dus oorspronkelijk uit het VVD nest. Daar beginnen de meeste kneuzen om vast te oefenen voor uiteindelijk als kneus te beeindigen. En zie het werkt. Tsja dit vind superior niet leuk. Die probeert de pvv te bashen. Maar in werkelijkheid komt deze sukkel bij de vvd vandaan.

tweetybird | 05-02-19 | 13:00

@Berbaar | 05-02-19 | 12:47:
Iedere dag dan ook een beetje over die kneuspartij VVD en hun draai kinderpardon en de klimaatgekte toch.Yep je zal het onthouden tot 22 maart.

tweetybird | 05-02-19 | 13:02
▼ 14 antwoorden verborgen

Jaja beste burger, de overheid perst net zolang totdat u buigt. Let maar op, wordt nog veel erger, met Klimaathysterie.

Bolder | 05-02-19 | 12:42 | 1

Tijd dus om alsnog die gele hesjes massaal uit je auto te trekken en met z'n allen net zolang demonstreren tot ze in Den Haag voor de burger buigen. Eendracht maakt macht maar zolang wij het laten gebeuren gaat dit gewoon door. Ze schieten echt totaal door met alles.

pino2 | 05-02-19 | 12:59

Zelfrijdende auto gaat wel de parkeerproblemen oplossen. Die zet je af en rijdt verder naar naar centraal depot of zo en gaat aan de lader. Ook 's nachts, ook als je wat te laden en lossen hebt ergens, ook als je opa of oma bent en niet een half uur bij een bushalte kan staan en bus niet inkomt. Maar er zit altijd een capaciteitsprobleem op de wegen zelf.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:37 | 1

Heb je nu ook al: taxi.

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:41

Een overheid die een melkkoe heeft en continue nieuwe weet te bedenken, zal echte problemen niet gaan oplossen. Dat kun je niet los zien van elkaar.

Deflatiemonster | 05-02-19 | 12:35 | 1

Zit er geen EU-quotum op deze melkkoe?

Pleegzuster B | 05-02-19 | 12:46

Het OV is gewoon niet overal een oplossing voor. Het heeft allerhande beperkingen en kan hopeloos traag zijn. Het kan voor een deel in mobiliteitsbehoefte voorzien, maar zeker niet helemaal.
Anders ging Rutte zelf ook met het OV.
Alleen dat schijnt een onwelkome conclusie te zijn en dus is daar geen oplossing voor.
Je pakt mensen hun vrijheid af, nog inkomensafhankelijk ook. Zorg dan dat mensen daar niet hoeven te zijn.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:32

Zag laatst nog een parkeerautomaat bij opsporing verzocht, dit ding had meerdere mensen beroofd op klaarlicht dag.

I.P standing up | 05-02-19 | 12:31 | 2

Was zeker weer een licht getinte parkeerautomaat. Altijd dezelfde.

Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:41

lol

Tjemig | 05-02-19 | 12:44

Gratis tip voor parkeren in Amsterdam.
Op het voormalig NDSM terrein in Amsterdam Noord parkeer je voor 1.30 € per uur.
Dan met het gratis pontje over het IJ, en je stapt achter het Centraal Station van boord.

ZZP-er | 05-02-19 | 12:30 | 7

@Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:42: Ja maar dat gratis gaat ook daar niet lang meer duren.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 12:48

In het grootste deel van Zuidoost parkeer je nog gewoon gratis...

DeDenkerT | 05-02-19 | 17:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik overweeg de aanschaf van een draagstoel.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 12:28 | 4

@Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:29: Tegenwoordig is de aanvoer vrij stabiel.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 12:46

Die zal dan ongetwijfeld van de gemeente in een parkeervak moeten, als u even naar Blokker wilt, dus ook dat word dokken:-)

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:48

Ik ga voor draagmoeders.

Pelforth | 05-02-19 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Toenz e hier betaald parkeren invoerden gingen meteen zes winkels op de fles. Nog nooit zo snel iets teruggedraaid zien worden.

RenHoek | 05-02-19 | 12:27 | 2

Als het kalf verdronken is....

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:29

Of ze bouwen een parkeergarage van belastinggeld, waar niemand in wil, want kost geld. Dus gaan ze betaald parkeren invoeren in de omgeving. Was voor die parkeergarage ebstond helemaal niet zo, maar ja, ze moeten wat te regelen en te verdienen hebben, die managers en projectontwikkelaars. De burger en de winkelier is de klos.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:40

Eigenlijk zouden ze de prijs van het parkeren afhankelijk moeten maken van de bezettingsgraad. Gewoon vraag en aanbod, wel zo eerlijk. Daar valt toch wel een systeempje voor de verzinnen?

JTKDM | 05-02-19 | 12:26 | 2

En aan het inkomen van de eigenaar. En geen leasebakken. En milieu vriendelijk. En politieke voorkeur. En media bekendheid. En....

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:28

Parkeren is onderdeel van mobiliteit.
Dus mobiliteit wordt duurder. Of soms onmogelijk duurder.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:41

Het meest onpraktische aan de OV chip is dat je vooraf moet opladen. Dat is een flinke designfout geweest. Het in- en uitchecken zelf valt mee, als je vergeet uit te checken kan je nog vrij eenvoudig de kosten terugvragen.

Mensen moeten soms van A naar B. De overheid vindt dit maar lastig en probeert (net als met alles) voortdurend aan de knoppen te draaien, zogenaamd om gedrag te sturen. Het woord melkkoe is al vaker gevallen.

StiekemeBunzing | 05-02-19 | 12:26 | 2

Als je een NS business card neemt hoef je niet vooraf op te laden, wordt gewoon achteraf van je rekening afgeschreven.

thefonz | 05-02-19 | 12:58

Onderstaande reactie kreeg ik van de RET nadat ik had geklaagd over het feit dat er met oud en nieuw bij het metrostation niet opgeladen kon worden;
We hebben bijvoorbeeld de barcode-app waarmee je eenvoudig een eenmalig mobiel ticket kunt kopen. Daarnaast is het mogelijk om de kaart op te laden bij oplaadpunten bij Primera, Tabak&Gifts, Albert Heijn en Jumbo. Mocht dat allemaal niet mogelijk zijn geweest, dan waren er, zeker in het stadcentrum, waarschijnlijk ook alternatieven in de buurt waar uw dochter in het voertuig een kaartje had kunnen kopen, zoals tram en bus.

Verder kunt u kiezen voor automatisch opladen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen – het saldo wordt dan vanzelf verhoogd als het onder een bepaald bedrag komt. Ook is het mogelijk om maandelijks achteraf te betalen.

pino2 | 05-02-19 | 13:03

Prima voorbeeld van een oligarchie, bepaald privilege van stinkend rijk zijn.
- Betere parkeerplekken
- Betere vliegtuigbediening/stoelen/entertainment
- Altijd plek in de trein
Want ja verschil moet er blijven, zeker bij openbare voorzieningen.
Nog even en er komen borden met "verboden voor plebs" en we moeten allemaal een armbandje dragen van een euroteken en een groot kruis er door.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 12:26 | 3

Money talks.
Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Mooi!

Berbaar | 05-02-19 | 12:30

Berbaar, Je hebt geen euro om aan je kont te krabben. Je bent geboren als een dubbeltje, en je word nooit een kwartje hoe hard je ook schreeuwt.

Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:44

@Berbaar | 05-02-19 | 12:30: alweer vroeg aan de zuip hè, natte krant. Je zou een week weg blijven hier

Man.man.man | 05-02-19 | 12:53

Staat het begrip ,,schriktatief,, wel in de wet? Wat voor een ambtenaar verzint zoiets en waarom is hij of zij eventueel nog geen minister?

wimpies | 05-02-19 | 12:24

Met een taser: buzzt! Schrik tarief. Hier met uw geld! Zzzap!

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:24

De leden van de directie van Translink schrikken nog ieder maand. In de lach als ze naar hun bankrekening kijken, rijkelijk gevuld met belastingpoet.

Mammeloe | 05-02-19 | 12:24

Het is 16,- euro als vast bedrag en dan mag je er max. 4 uur staan. Lekker rustig bij mijn moeder in de straat sindsdien. Laat al die kantoormensen maar wat verderop een gratis parkeerplaats voor de hele dag zoeken. Die zijn er namelijk ook genoeg.

Halal gehaktbal | 05-02-19 | 12:23 | 4

Ik zou een bord neerzetten: "alleen voor criminelen"

Simon_GS | 05-02-19 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Schriktarief? Ik vind het bizar. Haal die parkeerplekken dan weg in plaats van mensen zo uit te schudden.

Simon_GS | 05-02-19 | 12:21 | 2

Het gaat niet om parkeervakken maar om rustige straatjes waar het overdag bomvol en na kantoortijd opeens vrijwel leeg was tot een paar jaar terug. Daar hebben ze verandering in gebracht door deze waanzinnige tarieven in te voeren. Top!
Voor bezoek bij bewoners is er een kaart die men kan aanschaffen. Dan kost het 1 euro per 4 uur. Overigens moeten de bewoners ook jaarlijks een vergunning kopen wat dan weer niet netjes is.

Halal gehaktbal | 05-02-19 | 12:26

@Halal gehaktbal | 05-02-19 | 12:26: je kan er ook een bord neerzetten alleen voor bewoners (en bezoekerskaart).

Simon_GS | 05-02-19 | 13:12

Als ik het nieuws volg heb ik af en toe het idee dat ik een hersenbloeding heb gehad en de wereld niet meer begrijp. Maar ik vrees dat het toch onze beleidsmakers zijn bij wie de hersenen beschadigd zijn.

Bamberger Reiter | 05-02-19 | 12:20 | 1

Ik heb er twee gehad, maar begrijp de wereld nog heel goed. Alleen Haram van Klaveren, die begrijp ik niet.

achtziger80 | 05-02-19 | 13:30

Doen alsof je in de peuterspeelzaal bent op Twitter; Meneeerrrr krijg ik nog antwoord of ik mag poepen of plassen?

Jankerds, allemaal.

Nacho_Vidal | 05-02-19 | 12:19 | 1

Begrijpelijk om dat te vragen. Amstelveen geeft pas antwoord als je er steeds weer om moet vragen.

achtziger80 | 05-02-19 | 13:33

Dan zie je ze wel, die BOA’s.

norocketscience | 05-02-19 | 12:18

Ga toch fietsen! Of anders parkeer je een stukje verder en goedkoper en loop je even een stukje.

JTKDM | 05-02-19 | 12:17 | 4

Doe ik als forens ook: in de binnenstad waar ik werk is bijna geen parkeerruimte.

JTKDM | 05-02-19 | 12:28

@Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:30: parkeren + lopen/bus. De Utrechtse binnenstad is zo groot niet.

JTKDM | 05-02-19 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Parkeertarieven zijn een symptoom van
- teveel welvaart en dus te veel en te grote auto's
- een land dat allang veel te vol is
- gemeentebestuurders met een gat in hun hand
Het OV-systeem is een gevolg van de drang om dingen te verbeteren die niet verbeterd hoeven te worden.
Toen ik nog gewoon kaartjes met contant geld kon kopen waren de tram, de trein en de bus niet veel inefficiënter dan nu, maar iedereen, kinderen, bejaarden en toeristen begreep het systeem.

JvanDeventer | 05-02-19 | 12:17 | 2

Technologie om de technologie. Zie je veel. Heeft geen nut, maakt het niet beter of goedkoper. Maar het is zo cool on als bestuurdertje het idee te hebben dat je innoveert.

Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:20

Dat is de 1e Wet van Bob den Uyl: Een prima product zo doorontwikkelen dat het slechter wordt. Goed voorbeeld is het kartonnen melkpak met vouwopening (kudt), met onderaan een venstertje om de inhoud te bekijken, in de vorm van de oude glazen melkfles met de makkelijke folie-opening ...

Mammeloe | 05-02-19 | 12:31

Mevrouw van Veldhoven, zal ik u eens een geheimpje verklappen?
Dat systeem aanpassen is helemaal niet duur, dat is enkel een paar regeltjes aan code wijzigen en klaar. Hooguit twee dagen werk.
Laat je dat Joris doen, een half dagje.

Boris die Sauertopf | 05-02-19 | 12:15 | 5

@Boris die Sauertopf | 05-02-19 | 12:15: Trein van Weert naar Maastricht. U reist zowel met NS als met Arriva. Afhankelijk van uw overstapplek (Roermond of Sittard), bepaalt welke maatschappij welk deel van de reissom ontvangt. Hoe ondervangt u dat met 'enkele regeltjes code'?

H. Caulfield | 05-02-19 | 12:53

U wilt Stientje toch niet twee dagen echt laten werken? Foei !

achtziger80 | 05-02-19 | 13:34

@achtziger80 Lol!
@H. Caulfield Dat kan vrij simpel. Je weet sowieso de aankomst- en vertrektijden Daarnaast rijdt tussen Roermond en Maastricht enkel Arriva met een stoptrein en NS met intercity's, qua reistijd valt het dus ook nog eens in te schatten. Die eventuele paar procent die het systeem niet weet te raden, verdeel je onderling. Beter verlies je een paar euro als bedrijf dan dit huidige zeer klantonvriendelijke en overbodige systeem blijven hanteren. Tenslotte staan je klanten altijd op de eerste plaats, toch Arriva en NS? (deze laatste zin is natuurlijk retorisch en cynisch)

Boris die Sauertopf | 06-02-19 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien gratis condooms uitdelen bij een parkeerboete.... Als er minder mensen zijn op deze aardkloot, word alles weer goedkoper.... Is gewoon oorzaak en gevolg

Thijsz | 05-02-19 | 12:14 | 1

Asielzoekers parkeren niet.

ZZP-er | 05-02-19 | 12:24

Stadshart, eh? Staat gewoon een parkeer garage van Q-park. Kost geen 16 euries. Alleen ja. Even snel een openbare parkeerplek is jackpot betalen.

Vageling | 05-02-19 | 12:14 | 12

@tweetybird | 05-02-19 | 12:31:
Ja en nee. Waar ik woon komt iedere klootviool en zijn viervoeter even hun auto op een aso manier parkeren en hop met de tram het centrum in. Dus het is niet gek dat de gemeente er een melkkoe van maakt. Domme bewoners eisen het. Totdat ze zelf ook mogen betalen. De wijken zijn niet gebouwd ook voor 2 tot soms 4 auto's per huishouden. Komt buitenaf ook nog eens kapen. En ga nou geen oplossingsgerichte dingen van een gemeente verwachten. Moeten ze nadenken.

Vageling | 05-02-19 | 12:54

@Vageling | 05-02-19 | 12:54:
Dus moet je zorgen bij winkelcentra voor goedkope parkeer terreinen. Als die goedkoper zijn als parkeren in woonwijken . Moet je eens kijken. Er staat geen auto in die woonwijken. Nee het is gewoon puur een melkkoe voor gemeentes. En de tarieven vliegen de spuigaten uit. Gemeentes denken helemaal niet aan de woonwijken. Die denken puur aan centen binnenhalen.Ze verpakken het enkel in ontlasting voor de woonwijk. Mensen in die woonwijk willen dat want willen voor de deur parkeren maar komen na een jaar of twee er achter dat ze beetgenomen zijn. Zij zijn namelijk ook een melkkoe met de vergunning die elk jaar harder stijgt. Het is voor de middenstand vaak de doodsteek en voor de bewoners van die woonwijk niks beter want bezoek komt niet meer want betalen de jackpot.

tweetybird | 05-02-19 | 13:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Bitte, wie hoch ist die Angstrate...?

Kanarie_Geil | 05-02-19 | 12:14

Automobilist pesten. Melkkoe.

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:12

Bedrijven bieden excuses aan en halen producten uit schappen en reclames van het Internet als er weer es een paar jankdrammers op de e-stoep staan. Zover niets nieuws onder de zon dus.

Sans Comique | 05-02-19 | 12:11 | 1

Precies

Nacho_Vidal | 05-02-19 | 12:19

Een jaar of 2 vroeg een toerist aan mij hoe de OV kaartjes werken in NL. Hoewel ik zelf geen gebruik maak probeerde ik het hem uit te leggen, maar de man keek mij na afloop aan of ik gek was geworden en liep hoofdschuddend verder.

ChatBot | 05-02-19 | 12:09 | 1

Dat heb ik nou ook altijd, maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik mezelf altijd ga betasten als toeristen wat aan me vragen.

sarcastro | 05-02-19 | 14:00

Tieft op met je ov/auto. Scooter is booming.

HypoPseudo | 05-02-19 | 12:09 | 1

Broem broem! Hey! Een vertegenwoordiger op een scooter!

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:21

Gheghe, Joost is er in ieder geval van geschrokken lol

Berbaar | 05-02-19 | 12:08

Mensen met Poolse platen die de antenne van hun wagen gebruiken als satéprikker voor bekeuringen, hebben hier geen last van.

Feynman | 05-02-19 | 12:07 | 1

Niet de schuld van de Polen. Die zijn ertoe aangezet ivm de transferunie.

Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:09

Uhm, ik heb geen oto, ga 1 a 2 x per maand met het OV....
ik kies voor Hondenpoep!

Kanarie_Geil | 05-02-19 | 12:06

ik kies blind voor het in en uitchecken qua zuigen. Parkeerkosten ist mir scheissegal. Onrendabelenvervoer pas ik voor, een beetje staan in de trein, koekoek!

pibasso | 05-02-19 | 12:05 | 2

Een ochtendtrein in hartje winter propvol met hoestende ambtenaren en studenten, the horror!

Beefbus | 05-02-19 | 12:12

Jullie lijken Berbaar wel.
Ver verheven boven het klootjesvolk.

Gajus | 05-02-19 | 12:47

Tja, als je een shithole als Amsterdam, Amstelveen of iets anders dat zichzelf tot de agglomeratie van de hoofdstad rekent bezoekt, verdien je het ook gewoon om financieel uitgekleed te worden.

Knisperende_Tissue | 05-02-19 | 12:05

Mensen met een uitkering hebben hier allemaal geen last van.

Feynman | 05-02-19 | 12:04 | 6

@pibasso | 05-02-19 | 12:07: Wanneer alle bijkomende kosten van arbeid meeneemt, blijken de echte minima de heel week te werken, en krijgen stank voor dank. www.daskapital.nl/4635072/jan_modaal_... Want die 1800 die per jaar overblijft in dat voorbeeld, moet vervoer, kleding, lunchpakketje en studieschuld er nog allemaal af. Daarom heb ik diep respect voor al die mensen die wel werken, maar geen euro extra krijgen. Dat is pas echt karakter.

Feynman | 05-02-19 | 12:10

En werken 2x minimum dus geen sociale huurwoning maar kopen kan niet want geen hypotheek, en de 4e hands auto in de prak gereden door een Tesla die op de linkerbaan aan het drukken was....

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:20

Precies Feynman. Respect heb ik ook hiervoor

pibasso | 05-02-19 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Is dit ons land nog wel?

Mark_D_NL | 05-02-19 | 12:03 | 2

Ja. Dit land is van iedereen. Rot zelf op. Wij zijn met meer.

RickTheDick | 05-02-19 | 12:08

Ga jij eens snel terug naar de telegraafreacties.

Meneert | 05-02-19 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken