Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Actie! Scholen vervangen zieke docenten niet, dus stuur kinderen op klimaatmars tot ze beter zijn

Het gaat niet zo goed in onderwijsland.

Niemand wil nog leraar worden, en leraren zelf hebben er zoveel spijt van dat ze er spontaan de ziekte van krijgen. En dan zijn er ook al bijna geen schoolleiders meer te vinden. Het is dus tijd voor een SIGNAAL, want zo doen we dat in Nederland. "De Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) en CNV Schoolleiders roepen directeuren op om geen vervangende docent te regelen bij een ziekmelding. Hiermee wil de vereniging aan de politiek en de samenleving het signaal afgeven dat het schoolleiders niet langer lukt vervanging te regelen, en dat ze daarbij onder grote druk staan." AVS verwacht dat er zo'n 700 scholen meedoen en dat betekent dat al die kinderen naar huis worden gestuurd, of in de klas opgevangen worden zonder les te krijgen. Best ernstig allemaal, maar wij zien een zilver randje. Kunnen die 700 scholen hun kinderen niet gewoon elke dag voor lokale gemeentehuis parkeren met wat bordjes over dat ze voor het klimaat zijn enz? GroenLinks regelt de lunch.

Reaguursels

Inloggen

Stop met de aannameplicht van scholen.
Dan kan het kaf weer van het koren gescheiden worden, en voer het speciaal onderwijs weer in...

da wizard | 05-02-19 | 17:28

Toch heb ik moeite met een dergelijke oproep. Iets is een probleem of niet. Vragen om een probleem te verergeren tbv een "signaal" is niet ok.

Gen. Maximus | 04-02-19 | 19:44 | 1

Dit is toch al jaren bal? Lekker laten zinken. Kan Mark straks simpel de boel aan het bedrijfsleven en pensioenfondsen overdragen. We moéten wel bla bla. Die kunnen de zaak dan sponsoren en sturen. Deze plannen liggen er allang. De marjkt lost dit op. De wortel uit 4 flesjes cocacola is nog altijd genoeg voor bij je McLunch zodirect. *dingdong* Ah daar is de klassikale kadi. Dan kan de docent er even uit voor de reclame (op de muur starten diverse commercials).

Shareholder II | 05-02-19 | 01:50

En nu allemaal snel ziekmelden! Nou ja what’s new. Volgens zeggen hebben ze een zwaar beroep. Met bijzonder weinig vakantie.

Rdock | 04-02-19 | 19:29 | 1

Zie mijn reaguursel hierboven/onder.
Nee, daar is geen fuck van gelogen of overdreven. Ik heb wat collega's die gelukkig harder werken, zodat ik niet met mijn kop boven het maaiveld uitsteek.
Indien u wilt ruilen; meesterbaan.nl of onderwijsvacaturebank.nl. U kunt maandag beginnen, even aanmelden bij dit is wijs.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 20:23

Breek me de bek niet open.
Als leerkracht mag je niets meer; kinderen uit groep 4 weten al dat ze tegen de ouders moeten zeggen dat je ze hebt 'pijn gedaan' en je hangt.
Als leerkracht werk je van 9 tot 3... Vreemd. Ik begin elke ochtend om 7:30, om 8:00 start de eerste les, om 10:00 pak ik mijn tweede bak koffie op weg naar de pleinwacht, om 12:00 bak 3 en om 14:30 gaat de laatste leerling de klas uit en kan ik mijn eerste lunch bammetje eten Om 15:00 begint ofwel een vergadering, een overleg of een oudergesprek, om 16:00 veeg ik zelf het lokaal aan en ruim de boel verder op en zet alles klaar. Tenzij ik een cursus heb; ik zit nu aan twee cursussen per week, die beide tot 17:00 duren. Dan ruim ik de volgende dag wel op. Rond 16:30 trek ik de deur dicht van het lokaal om vrolijk in de file aan te schuiven zodat ik rond 17:45 thuis kom. Even de kinderen een aai over de bol en snel digitaal alles na kijken; dat is niet zo veel werk; om 18:15 pak ik de schriften want ook de schriften moeten nagekeken worden. Vaak schiet dat er even bij in, want de familie wil eten. Na de hap kan ik eventueel nog aanschuiven bij een MR of OR vergadering óf mag ik naar één van de vele bijeenkomsten van het bestuur. Dus slaan we de schriften maar even over.
Als leerkracht krijg je telkens te horen dat je niet moet zeiken; je hebt veel vakanties. Was het maar zo; je leert alles vooruitschuiven om in die vakanties te doen; stapels nakijkwerk, en wat ook leuk is, zijn de vele plannen die af moeten; groepsplannen, handelingsplannen, individuele plannen van aanpak. Ik moet de nieuwe leerdoelen uitwerken, van alle extra zorgleerlingen opzoeken hoever we zitten in hun traject v.w.b. de leerstrategie en/of pedagogische begeleiding. Oh, en dan heb ik nog een leerling die suicidale neigingen heeft; daar moet ik nog 'even' voor uitzoeken wat ik daar nu mee aan moet, want de ouders weten het ook niet meer en leggen al hun problemen bij ons op ons bordje.
Problemen, die hebben ook wat collega's. Een aantal liggen in scheiding en willen even hun hart luchten, drie hebben k (of iets soortgelijks) en werken op therapeutische basis maar moeten wel een uitlaatklep (2 keer raden wie), afgelopen jaar ging een collega na een korte lijdensweg hemelen. De resterende bups wordt verantwoordelijk gehouden om steeds meer ballen in de lucht te houden en gaan mentaal volledig kapot; één was vandaag jarig en vroeg me wat de kans is dat ze komend jaar nog bij ons blijft werken, want die werd bij de intake beloofd dat ze 'begeleidt zou worden'.... maar door wie dan? Maar ze had al wel twee keer bezoek gehad van 'collega's´ die met een clipbord in de hand haar klaslokaal controleerde en haar verbaal onderuit schoffelde omdat ze de 'muren niet in orde had'. Ze wist nog steeds niet wat daar nu mee bedoeld werd!
En ja, ik heb dit ooit vak gekozen omdat ik kinderen iets wil bijbrengen. Meer niet! Tegenwoordig is dat slechts bijzaak.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 18:25 | 6

@EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 20:17: blij dat ik in secundair zit. Ook piekmomenten maar gelukkig wel afgewisseld met normale weken. Dat er nog mensen in het primair willen werken voor een LA of als je geluk hebt LB verbaast me al jaren.

hustler01 | 04-02-19 | 22:20

Ik verbaas me elke keer weer hoe, ondanks al die leermiddelen, techniek en auto atisering het onderwijs toch tot in de vezels inefficiënt blijft.

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:27

Als je denkt dat een dag in het bedrijfsleven veel anders is neem ontslag dan en ga iets anders doen.

Roeieber | 05-02-19 | 00:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Buurmeisje zit in groep 3 en heeft 3 leraressen in de week
Maar de de juf die morgen les geeft is ziek .
En het buurmeisje kan morgen niet naar school , de andere 2 juffen hebben geen om in te vallen .

elevator | 04-02-19 | 18:21 | 1

Ja. De kern van het probleem. 3 ONDERwijzeressen voor 1 klas. Allemaal 15 uur per week willen werken..

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:28

ja artikel is over overvecht noord maar het gezeik begint ook in kanaleneiland zuid

Ciara | 04-02-19 | 18:24

Het plaatje is duidelijk--> door het klimaat en de CO-2 uitstoot worden leraren en onderwijzers ziek.
Kinderen zien het gevaar.... daarom lopen ze nu massaal mee met de klimaatmars.

sociaal_econoom | 04-02-19 | 17:41

Het wordt door Jiskefet natuurlijk schertsend gebracht, maar toch denk ik dat wanneer de lessen gegeven zouden worden door nationaal-socialistische SS-officieren met minstens 2 jaar Oostfrontervaring, het allemaal wat ordentelijker zou verlopen op scholen. Zeker op VMBO-scholen in de Randstad.

du Roi Soleil | 04-02-19 | 17:18

Ik zou het ook verdommen om in de randstad les te geven aan de multiculti zonder talent maar met een attitude waar de honden geen brood van lusten.
Blaas de scholen maar op, in de Koran staat alles, je hoeft niet zelf te kunnen lezen, de imam vertelt het je wel. Geld krijg je van de kufar of blaas je uit de muur, je weet toch?

bwanabanjo | 04-02-19 | 16:32

Oooh jeetje, we hebben te weinig geld voor fatsoenlijk onderwijs (en voor popo en voor leger en voor zorg en voor ouderen en voor armen en voor fatsoenlijke infrastructuur en voor bouwen van genoeg betaalbare woningen).
Maar we hebben vreemd genoeg wel genoeg geld voor Brussel, voor wapens voor afrikaanse dictators ('ontw.hulp'), om EU pauperlanden te onderhouden en om de halve wereld aan gelukszoekers plus gezinshereniging hierheen te halen en levenslang te onderhouden voor vele generaties.
Ik ben Nederlander; ik ben gek!

telelezer | 04-02-19 | 16:18 | 1

en..............eh vergeet het "Prinsesje" niet die wil gaan studeren, 4000 euri per dag!!!!!

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 19:40

Doet me denken aan het bekende gezegde van de politicus tegen de priester: "Hou jij ze dom dan hou ik ze arm"

telelezer | 04-02-19 | 16:10

Het onderwijs is nu zo ondermaats geworden dat de matig opgeleide leerkrachten geen zin meer hebben (of in staat zijn) om onderwijs te geven aan ongediciplineerde onwillige kinderen. Geld zal niet helpen. De dicipline moet weer ingevoerd worden op school.

watazooi | 04-02-19 | 16:05 | 2

Dus het is een maatschappelijk probleem.

Veel succes kinderen van bepaalde bevolkingsgroepen in het gareel te krijgen, daar is bestuurlijke steun voor nodig, instanties die zijn ingenomen door linkse deugmensen.

Hatertzzz | 04-02-19 | 16:41

@Hatertzzz | 04-02-19 | 16:41: ik kan je vertellen dat ik een ‘zwarte’ school ken waar een bijna militair bewind heerst. Je *mag* daar ook op zitten en 3x misdragen is wegwezen. Het ligt 100% aan her personeel en het bestuur dat ghet personeel aanstelt

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:51

Jan Boule | 04-02-19 | 14:21
(de reageerbutton werkt als een ziekspijbelende leerkracht met schoolziekte).

In vele bedrijven en organisaties zorgt de managementlaag voor idioot hoge overhead.
Welke opleiding hebben deze mensen gedaan?

Bestuurskunde, bedrijfskunde?
Ja hè?
Dit zijn opleidingen, net als rechten, die voor de aard van het beroep zo algemeen zijn, dat je er alle kanten mee uit kunt - het is voor de besluitelozen die feitelijk geen autonome ambitie , passie of talent kunnen aanboren.

Hoe vaak zie je niet dat zulke types hun baan beginnen op een terrein waarvan ze nog nooit de werkvloer hebben gezien, maar wel even de boel gaan reorganiseren?
Vaak, achterlijk vaak.
(Het tegenovergestelde gebeurt ook, volgens het Professor Peter Principe - mensen die volgens aantal dienstjaren in ene leidinggevende worden, zonder de capaciteiten daarvoor, maar goed).

Het zijn deze types die door nagenoeg alle beroepsgroepen een spoor van financiële ellende en beroepsmoeheid trekken.

Dus wat dient aangepakt?
De opleidingen bestuur- en bedrijfskunde!

Subiet stoppen daarmee (of sterk afromen aantal studenten), en degenen met dergelijke papieren verplicht minstens 1 jaar op de werkvloer zetten - het vak leren, om op z'n minst voeling te krijgen ermee én de werkelijk uitvoerenden.

Heus, deze studies brengen koude, kwaadaardige schakels in onze welvaart voort.
Disclaimer: zou beschreven verandering van deze studies ingevoerd, krijg je beslist betere managers (én afvallers, die het dus nooit waard waren).

Kudtkip | 04-02-19 | 15:54 | 1

Je opleiding zegt niks over wat je kunt. Wat je wel kunt, daar gaat 't om.

Busverhuur | 04-02-19 | 18:55

Ik ben zelfstandige; als ik geen werk heb, krijg ik dus geen dubbeltje binnen.
Hoewel ik volledig bevoegd ben voor het onderwijs, pieker ik er niet over om voor de klas te gaan staan. Misschien op een particuliere school, maar niet in het reguliere onderwijs.
Er gaan trouwens genoeg salarissen naar 'het onderwijs'. Alleen gaat dat geld nu niet naar onderwijsgevenden, maar naar vele managementlagen, adviseurs, bakken vol beleidsmedewerkers, allemaal meten-is-weten types achter de schermen, registraties waar nooit meer iets mee gebeurt, enz. enz.

Nog nooit waren er sinds 1950, in verhouding tot het aantal inwoners van Nederland, zo weinig schoolkinderen. De kosten die nu gemaakt worden, staan waarschijnlijk in geen enkele verhouding tot de kosten van het onderwijs toen dat nog goed was....

Wering | 04-02-19 | 15:28 | 1

Inderdaad als ze al die miljoenen managers in het onderwijs, nou eens ontslaan en daar voor leraren en leraressen aan nemen dan kunnen ze de klasse gelijk verkleinen naar 10 per klas.

Niet links | 04-02-19 | 17:13

Docenten (m/v) hebben natuurlijk geen zin dag na dag te worden afgeblaft door zowel de kinderen als diens ouders/familie. Iets wat heel normaal is na de import van sommige volkeren.

Hatertzzz | 04-02-19 | 15:20

En waar zijn al die voormalige onderwijsgevenden die nog lang niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt en die inmiddels ook door hun 3 jaren W.W. 'rechten' heen zijn ineens gebleven?

Een paar jaar geleden wemelde het van de 'boventallig' verklaarde 50-plussers in het onderwijs: 'als je nu vóór 1-7-2015 instemt met je ontslag, kan je nog 3 jaar w.w. vangen'. Die mensen zijn nu tussen de 55 en 67 jaar oud.

Als er nu massaal tekorten zijn, is er dus gewoon massaal misbruik gemaakt van de w.w. door het onderwijs/de overheid.

Wering | 04-02-19 | 15:15

Hoezo met zijn allen met een klimaatbord gaan zitten? Prikstok in de hand nemen en je weggegooide troep op ruimen. Goed bezig!

MoonBeebe | 04-02-19 | 15:10

Als de leraar alleen nog maar een 'coach' is, kun je ook niet-leraren het coachen laten waarnemen.

marjen | 04-02-19 | 15:07

oproep kan juridisch niet eens. genoeg ouders die daartegen gaan procederen. en die winnen ook nog. pak de wetten en regels er maar eens bij.

Naall | 04-02-19 | 14:57 | 1

Exact. Er geldt gewoon leerplicht en een behoorlijke mate van zorgplicht.

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:30

Zei het onlangs nog: wie wil er nog voor de klas staan als je niets mag zeggen? Wie wil er nog agent worden als je niemand mag arresteren? Wie wil er nog het leger in als je niet mag schieten?

Gevolg?

Wie gaat er nog een medemens helpen wanneer deze op straat een ongeluk krijgt? Want als het fout gaat wordt jij aangeklaagd.

Oorzaak?

Importnederlanders, gutmenschen, minderheden en linkse policor.

Nederland is d00d.

TonyMontana010 | 04-02-19 | 14:42

Alles wat net voor leraar is afgestudeerd voelt de bui al hangen en studeert door voor manager onderwijs of iets dergelijks.

Wekkertje | 04-02-19 | 14:28
-weggejorist-
Imogen_Cordeaux | 04-02-19 | 14:28 | 1

Eindelijk! Er zijn namelijk genoeg bereidwillige ouders die het beter weten en de honeurs tijdelijk waar willen nemen om even weer orde op zaken te stellen in de klassen. Maar ja, dat durven directies dan weer niet aan. 't Is wat.

mozaard | 04-02-19 | 14:23

De schaalvergrotingen ofwel fusies n het Voortgezet Onderwijs j( Mavo VWO VWO) in de jaren '90 resulteerden in grote scholengroepen binnen de stedelijke agglomeraties.
Waar voordien de rector m/v , conrectoren met de decaan en conciërge ( grosso modo( voldeden op een middelbare school , traden na de fusies de schoolbesturen aan met hun staf en riante beloningen. Een hoofdbestuurder verdient om en nabij de 132.000 euro , geeft geen seconde les maar lult de ganse dag managerstaal om zijn / haar baan aannemelijk te maken. Interimbestuurders pakken hun kansen met nog grotere bedragen binnen het VO. Deze lepe lieden geven nogmaals geen seconde les maar drukken zwaar op de onderwijsbudgetten van de SG's , Geld van de Overheid , bedoeld voor daadwerkelijk onderwijs aan de leerlingen gaat jaarlijks met tonnen tegelijk naar bestuurders en hun staf. Daar zou eens de stofkam door moeten.

Jan Boule | 04-02-19 | 14:21 | 4

precies dat.

Naall | 04-02-19 | 15:05

Hear, hear! Hetzelfde geldt voor het basisonderwijs. Naast de leerkrachten zijn een directeur, een conciërge en een intern begeleider de enigen die je nodig hebt om een basisschool draaiende te houden. Maar met alle fusies komt er opeens een bovenschools management bij met een directeur, coach, administratieve medewerkers (meervoud inderdaad) en een penningmeester. En natuurlijk heeft het bovenschools management een eigen pand en bijscholingsbudgetten die hoger zijn dan de leerkrachten.

SamKoeman | 04-02-19 | 15:24

Jan Bouke je vergeet dat deze duurbetaalde niksnutten ook nog eens de leraren overspannen maken door hen eindeloos zinloze taken toe te schuiven.

Montesquieue | 04-02-19 | 23:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, mijn zoon heeft iedere week wel een uur of 5 uitval of een 'verkorte' lesdag tot 13 uur en vele studiedagen voor de docenten. Gepensioneerden als invallers, die soms gewoon een paar weken absent/zoek zijn. Geen grap: Bij examens van 2 uur mag je een half uur te laat komen, bij die van 3 uur een uur.

Mammeloe | 04-02-19 | 14:11

Over niet al te lang is goed en veilig onderwijs enkel nog via privescholen te krijgen. Bastions waar vooral de kinderen van GroenLinksers en D'66'ers in grote getale hun luxe geplaveide toekomst vinden.

Lafayette | 04-02-19 | 14:08 | 4

Zie het ook niet echt voor me, als je een hoogblonde dochter hebt, en die moet op een "gewone" school zitten tussen Achmed en co.

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 14:24

Privéscholen van 09.00u tot 17.00u. En overdag lekker buiten spelen en leren. Ik ben voor. Maar ja, 't is vrij onbetaalbaar voor de gewone mens.

mozaard | 04-02-19 | 14:24

mozaard | 04-02-19 | 14:24 |
Privéschool s inderdaad onbetaalbaar. Kost ongeveer 20.000/25.000 euro per jaar (Luzac). Voor gewone mensen niet te doen.

osolemio | 04-02-19 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn kinderen wilde ook demonstreren voor de CO2 of ik ze even met de auto wilde weg brengen. Ik vertelde dat ik de banden van hun fiets al vorige week heb geplakt en dat ze maar op de fiets moesten gaan want ik vertelde ze ook gelijk het is voor het milieu. Ik vertelde ook dat die vakantie naar Spanje niet door ging en dat ik nu een vakantie ga boeken in Lunteren, waar jullie met gemak lekker heen konden fietsen vertelde ze mij hoezo jullie omdat ik lekker met de auto gaat. Ik vertelde ook dat ik ze ook niet meer naar de stad brengt als ze gaan stappen met de auto en ook niet meer ophaalt omdat veel milieu vriendelijke zou zijn als ze dat op de fiets zouden gaan doen. Ook het weg brengen naar de sport club die aan de andere kant van de stad ligt kan ook makkelijk met de fiets en ik vertelde ook maar gelijk dat ik de buskaart van volgende maand heb opgezegd omdat jullie zoveel om het milieu geven en de CO2 dat jullie vanaf dan met de fiets naar school gaan +/- 16 kilometer.
Ik kreeg gelijk te horen dat ze bij nader inzien toch maar niet naar die demonstratie gaan en dat het milieu nu ineens toch iets nuanceerde zien dan eerst, gek hé, dat deed ik even in 5 minuten les geven in de werkelijke wereld.

Niet links | 04-02-19 | 14:06 | 7

Klasse!

DMaN | 04-02-19 | 14:23

@Niet links
Koud douchen ook al ingevoerd? En drie keer per week boerenkool uit eigen tuin (rauw en zonder worst uiteraard)?

tectonicos | 04-02-19 | 14:26

Ik hoor het al, iedereen denk na, over deze lieve jongeren, als het om het milieu en CO2 gaat. Koud douchen lijk mij wel een proberen waard. Stroom voor de telefoon zet ik een fiets neer met Dynamo, net zo als in de oorlog, wil je opladen dan moet je even hard fietsen. Ik denk dat ze die CO2 en het milieu snel achter zich laten, ha, ha, ha.

Niet links | 04-02-19 | 17:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Een (paar) extra dagje(s) vrij. Altijd welkom.

ZoltarTheMagnificent | 04-02-19 | 14:01

Niet zeuren. We hebben zo'n gaaf land. Pinnokkio Ruttegraat zegt het dus zal het wel zo zijn toch.

tweetybird | 04-02-19 | 13:56

Lekker dan. Ik kan die schoolleiders prima begrijpen, maar vorige week stond heel Den Haag de schreeuwen dat de kindertjes geen slachtoffer mogen worden van "het systeem". Gevolg daarvan was een belachelijke pardonregeling. Nog maar te zwijgen over dat moslimtuig wat teruggehaald moet worden. Nu worden mijn kinderen ook slachtoffers van "het systeem", namelijk dat systeem wat de overheid naar de kloten geholpen heeft door volstrekt disfunctionerende politici. Hierdoor kunnen kinderen achterstanden oplopen wat later tot problemen leidt, maar nu hoor het ze niet of nauwelijks. Nee, mijn kinderen hebben geen kleurtje en geloven niet in een of andere profeet die overigens wel dol op kinderen was. Blijkbaar zijn ze dan minder belangrijk voor onze overheid. Ik hoef de boel louter te betalen. Waarom heeft het zo ver kunnen komen met deze debielen die zich bestuurders noemen?

Kopieerapparaat | 04-02-19 | 13:56 | 2

Stem
VVD
PvdA
CDA
SGP
GL
D66
Kortom stem vooral op het corrupte zooitje wat er al jaren zit onder de grootste leugenaar ooit.
Stem niet op de PVV want die hebben ons al jaren geleden voor die rotzooi gewaarschuwd en stopten om die reden ook met gedogen en de PVV wil Nederland weer voor Nederlanders en vooral de-islamiseren, grenzen dicht en onder het juk van de EUssr uit. Nee daar moet je vooral niet op stemmen.

Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 14:07

Theo- er zal helaas nix veranderen, NL kijkt heel Holland beukt, Hart van NL, en dommelt lekker door tot de dementie aan toe. Dat intussen dit hele zootje zwaar naar de klote geholpen is/ word komt simpelweg niet aan. Weet ik veel hoeveel % er van de hoofdstad op die GL lieden gestemd heeft, in ieder geval teveel, dit word nada meer.

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 14:12

In al die scholen worden de kinderen gehersenspoeld en geïndoctrineerd door die ultra linkse leraren, het lijk wel of ze les krijgen van de Gestapo tegenwoordig. Ik denk dat Iran en Noord-korea hier nog veel van kunnen leren van onze zogenaamde democratie.

Niet links | 04-02-19 | 13:55 | 8

@tweetybird
"Het weinige loon" roep je dat of weet je dat? Verlicht ons hoeveel verdiend een beginnend leerkracht? En hoeveel zou dat moeten zijn volgens jou? Begrijp me niet verkeerd het is een super belangrijk beroep en ik gun iedereen een miljoen per maand, maar ben het "weinig loon" argument een beetje zat aangezien dat dat reuze meevalt.

Roeieber | 04-02-19 | 14:39

@Roeieber , Misschien dat jij kan uitleggen waarom dat reuze meevalt?

MoonBeebe | 04-02-19 | 14:50

@moonbe dat kan ik zeker. Een leerkracht begint met ca. €36000 per jaar, dan kom je net groen van school af. En met doorgroei naar ca €54000 voor L10, dus dan ben je nog niet in schaal gestegen. Er zijn vele beroepen die minder hebben en die hebben slechts 25 verlofdagen per jaar. Dat je afhankelijk bent van de overheid voor loonsverhoging is kudt, maar in het bedrijfsleven zijn er ook magere jaren geweest. Ik vind het salaris zo slecht nog niet en als je er niet tevreden mee bent ga je toch wat anders doen.

Roeieber | 05-02-19 | 00:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat die kinderen met de Seawatch III lekker plastic uit de oceanen gaan vissen, in plaats van demonstreren.

Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 13:54

Sprak gister m'n goede vriendin van de grafische MTS destijds. Ze geeft er nu zelf les. Rondweg schokkend hoe het er op de MBO aan toe gaat.

Geen toelatingsexamen meer; iedereen welkom.
Hooguit jongelui op niveau 4 willen wat leren, de rest is apentuig.
Dé manier om diploma te krijgen? Laat je ouders boos worden als het je niet lukt - 100% slagingskans.
Dit is overigens allemaal opgelegd van uit overheidsbeleid.

En dan nog wat. Binnen nu en 5 tot 10 jaar zal kunstmatige intelligentie (robots) een groot deel van de arbeidsplaatsen innemen. Met als gevolg werkloosheid, die vooral MBO-ers zal treffen.

Opleidingen kunnen daar nog niet op anticiperen, anders dan deze jongelui voor te bereiden op (oh, ironie) werkloosheid, óf nu al flexibiliteit ontwikkelen om anders aan de bak te komen.
Docenten krijgen meer de taak van coach (met nekveltechnieken), en voor échte kennis/vaardigheden worden externen ingehuurd.

Onderwijs?
Onder de norm van wijs...

Kudtkip | 04-02-19 | 13:54 | 5

Als ondernemer zal je tegenwoordig wel gek zijn om nog MBO'ers aan te nemen op banen waar een beetje nagedacht moet worden. Ze gaan allemaal maar lekker achter de kassa zitten bij de Lidl.

Thierry-Rosette | 04-02-19 | 14:16

@mozaard | 04-02-19 | 14:03:
Zo gaat dat ja, van de politie hoef je niks te verwachten, dus die docent staat er alleen voor. Een diploma verstrekken t.o.v. afgetuigd te worden door familie v/d leerling.

Hatertzzz | 04-02-19 | 15:48

Ik denk dat MBOers die met de handjes kunnen werken echt niet bang hoeven te zijn. MBOers en HBOers in functies waarbij ze achter een bureau zitten daarintegen........

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Onderwijs op de SvSP groeit heel hard, opgericht door docenten die het zat waren: Van 9 tot 16.30 uur les in vier dagen, 16 leerlingen per klas, geen dure overhead en managementlagen, al het huiswerk op school maken, geen doordeweekse studiedagen voor leraren, geen toetsweken maar continu. Twee weken vakantie zelf te bepalen(!) en veel sport en taalreizen. Lijkt op een privé school maar niet duurder dan andere scholen, wel hogere eindexamencijfers...

Mammeloe | 04-02-19 | 13:54 | 4

Titje: Gne, tuurlijk. Ze fietsen gewoon naar een of andere prachtwijk. Alle talen voorradig in het lokale koffiehuis, lounge of qattent.

Mammeloe | 04-02-19 | 14:17

Klinkt zoals ik idealiter een school zou willen zien! Hopen dat dit navolging krijgt (en betaalbaar blijft)

DMaN | 04-02-19 | 14:19

Mammeloe | 04-02-19 | 13:54
Wat betekent SvSP? En waar zitten deze scholen?

Kudtkip | 04-02-19 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

De hier zo gehate babyboomers gaan met pensioen en het hele onderwijs stort in.

Zoiets | 04-02-19 | 13:52 | 5

Babyboomers blijven wel in de besturen rondhangen. Lekker bijverdienen voor weinig inspanning. Degenen die voor de klas staan zijn hun linkse kinderen.

mozaard | 04-02-19 | 14:04

Zoiets | 04-02-19 | 13:52
Zal deels waar zijn.
Dit ook: op het MBO waar mijn goede vriendin lesgeeft is er geen eenduidige hantering van het gebruik van mobieltjes/sociale media door de leerlingen.

Vergeet het maar om te menen dat het alleen in de pauzes mag. Mobieltjes inleveren? Ze werken ook op computers en kunnen daarmee appen etc.
Haar vriend doceert ook en hij heeft ingesteld: 25 minuten les, 5 minuten sociale media, 25 minuten les, 5 minuten sociale media.
Schijnt als enige vorm van discipline te werken.

Wat zegt de schoolleiding? Die draait het om: als jij de kinderen met die mobieltjes niet de baas kunt, doe jij het niet goed...
Oh, en door wie worden de jongelingen nogal eens ge-appt?
Right, hun ouders.

Kudtkip | 04-02-19 | 14:05

Dat ik in 1951 de doos van mijn moeder uit kwam , kan ik ook niets aan doen . Na 42 jaar in de zorg gewerkt hebbende , ben ik nu 67 en een wrak . Piketdiensten , veel onregelmatigheid, want *s nachts gebeuren er ook ongelukken en een herseninfarct hebben een wrak van me gemaakt , en daar helpt een goed pensioen niet veel bij . Ik sta met 1 poot in mijn kist , nu het andere nog en dan.... weer een kostenpost minder . Sorry dat ik besta .

onfray | 04-02-19 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gaat niet zo goed in Rutteland. Brandweer A'dam zegt vertrouwen in leiding op, om de haverklap lerarenstakingen, continue stakingsdreiging post-en pakketbezorgers, politiekorps staat het water aan de lippen, ziekenhuizen gaan failliet, pensioen worden gekort, energierekening onbetaalbaar... Niet meer de vraag óf maar wannéér Rutte naar Brussel vlucht.

Zenzeo | 04-02-19 | 13:51 | 4

Ja, maar: we hebben wel een heel mooi "vaasje"....

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 14:00

Een vaasje is pas een vaasje als er geen gat in de bodem zit. Anders heet het vergiet.

tweetybird | 04-02-19 | 14:17

Dat vaasje ligt allang in duizend stukken op de vluchtstrook van de snelweg...

Zenzeo | 04-02-19 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

In de jaren 70 zat ik zes jaar op de lagere school en in die zes jaar was geen Een leraar van mij een dag ziek...

guinnessdude | 04-02-19 | 13:50 | 6

Bij mij wel. En toen heeft de directeur van de school drie weken de lessen gedaan. No problem.

tweetybird | 04-02-19 | 14:19

Verrek, je hebt helemaal gelijk, Hoofd van de school gaf zelf les in de 6e en deed zelf op woensdagmiddag onderhoudsklusjes, had ie lol in. Moet je nu om komen, lees eens over het hele team van de 7e Montessori school in A'dam, je weet wel waar de kerst vervangen is voor de winter, je lacht je dood, ik bedoel je werkt je dood om dat zooitje te financieren.

bwanabanjo | 04-02-19 | 16:46

En dat was dus met 40man in de klassen. En maar balletjes uit je inktpatronen opsparen. Zucht. Toen was geluk in feiten al van plastic..

Shareholder II | 05-02-19 | 00:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo egoïstisch! Dat onderwijzend personeel; werdruk, onderbetaald, dit en dat, zus en zo. Maar geen handgebaar of sympathie voor het O.O.P. (onderwijs ondersteunend personeel). Wie springt ervoor hen inde bres?

OR-lid | 04-02-19 | 13:48 | 3

U nu.

tweetybird | 04-02-19 | 14:19

Zo slecht krijgen ze niet betaald, het startsalaris is prima als je net van school komt. (zeker op uur-basis) Dat je aan de overheid vastzit voor loonsverhoging is natuurlijk kudt, maar de schoolbesturen bouwen potjes op (van miljoenen) voor slechte tijden(??? het is toch geen bedrijf) van de helft van het extra geld dat er naar onderwijs gaat.

Roeieber | 04-02-19 | 14:30

@Roeieber | 04-02-19 | 14:30:
Precies, kijk maar eens hoeveel scholen (en provincies e.d.) flink het schip in gingen met het IceSave verhaal: allemaal boekhoudertjes die geen dubbeltje wilden uitgeven maar het geld gebruikten om hun 'eigen' spaarpotjes op te bouwen...

Wering | 04-02-19 | 15:01

Serieus, is dit wat Nederland is, vandaag de dag? Zwaar hypocriet!

Als er vervangende docenten zijn om de 'gaten' te vullen in het onderwijs lijkt het mij dat er geen tekort is, maar meer de docenten DIE een vaste baan hebben er de pet er naar gooien EN/OF daadwerkelijk een chronisch probleem ondervinden mbt het onderwijs(-systeem) en daardoor dus niet meer functioneren (aldan niet tijdelijk), maar aan de andere kant zijn er zeker leraren (m/v/*) die beschikbaar zijn om in te vallen, en waarschijnlijk een kans moeten kunnen maken op een vaste baan.

Mensen die tijdelijk inspringen om een FTE te vervangen zijn niet per se mensen die niks te doen hebben, of vanuit liefde voor het vak, er zijn genoeg mensen die tegenwoordig het niet meer kunnen rooien met een baan ...

Jack Skellington | 04-02-19 | 13:48

Alle blaam voor bestuur en directie van het Kennemer College, die een leraar volledig laten vallen. En wat nog erger is: dit is beleid op vele scholen in Nederland. Wegloop- en k*tbeleid van wegloopdirecties.

Pleegzuster B | 04-02-19 | 13:46 | 5

en religie gewoon waar het hoort achter de voordeur

Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 14:01

naar beneden trappen en naar boven likken. Zo blijf je op je post.

mozaard | 04-02-19 | 14:06

@Theo-Pim-Riv | 04-02-19 | 14:00 waarom wel? Er is toch ook geen 1 bakker, 1 slager en 1 supermarkt per stad?

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Het onderwijs is al tientallen jaren extreem links bolwerk
Alle scholen worden samengevoegd tot mastodonten met duizenden leerlingen,daardoor is er geen aandacht meer voor de leerlingen
Het probleem hierbij is dat geïmporteerd tuig veruit in de meerderheid is , terwijl de Nederlandse kinderen leren alles uit te praten en lief te zijn voor elkaar . Leert het geïmporteerde tuig van huis uit er op los te slaan En bij problemen gelijk te roepen discriminatie
Scholen kunnen hier niet mee omgaan (klopt niet met het extreem linkse wereld
beeld iedereen gelijk en lief)
Vandaar dat op scholen problemen onder de pet gehouden worden (en vaak de schuld bij de slachtoffers gelegd word (ze hebben de dader uitgelokt of gediscrimineerd of roddels verspreid )

nachtbrakers | 04-02-19 | 13:45 | 6

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 14:05:
Bij nader inzien wel ja. Er liepen wel wat freaks maar de docenten waren nog Meneer Veerman en Meneer Tol. School is daarna helaas gefuseerd en het gebouw inmiddels gesloopt.

Mammeloe | 04-02-19 | 14:21

Is toch geweldig? De vruchten van jarenlang linkse politiek.

Zie hoe het land in de soep loopt.

Hatertzzz | 04-02-19 | 15:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gedoe, gewoon net zoals in het echte leven vervanging regelen. En Ja dat gaat soms met stress gepaard.

Nico1000 | 04-02-19 | 13:45

Ik heb een uitnodiging gehad van GGZ om met mijn zoontje langs te komen omdat hij te vaak ziek zou zijn geweest dit jaar en te veel uren mist op school. Het aantal uren dat hij afwezig was door ziekte valt echter in het niet bij alle uitval uren tot nog toe. Vorige week 5 uitval uren op één dag, alleen 2e en 7e uur les. Daarnaast twee maanden lang geen docent Frans vorig jaar en NaskII dit jaar... logisch dat hij te veel uren mist op school.

Halal gehaktbal | 04-02-19 | 13:44

Indoneesje | 04-02-19 | 13:38
Eén is geen.

Superior Bastard | 04-02-19 | 13:43

kruistocht in spijkerbroek, niet tegen de islam maar voor het millieu

The2Amendment | 04-02-19 | 13:39 | 3

weet je wel hoe slecht zo'n spijkerbroek is voor het miljeu?

Nuchternederland | 04-02-19 | 13:42

Weet je wel hoe belastend zo'n kruistocht is voor het milieu?

Hollende_Kleurling | 04-02-19 | 13:44

Hoe wil je die toch volbrengen, toch niet met een benzine auto hoop ik?

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:50

Als men het nekvelincident heeft gezien dan is het wel te begrijpen dat geen hond leraar wil worden.
Complete anarchie heerst er.

ProAsfalt | 04-02-19 | 13:38 | 6

Als ze eerst eens beginnen met steun en handhaven van mobieltjes in de klas, dan is er al een probleem opgelost.

ebonk | 04-02-19 | 13:59

Hahaha, een paar telefoonzombie pubers 'complete anarchie'.
Niet elke school is een paupervmbo in Beverwijk.
Complete anarchie heerst pas als de leidinggevende volwassenen zich als onverantwoordelijke kleuters blijven opstellen. Kwestie van tijd, maar nu nog niet.

Toos Doos | 04-02-19 | 14:02

@Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:49: heer hear. Vroeger maakten onderwijzers hun eigen lesmateriaal en bepaalden ze zelf hoe ze elk kind ermee moesten ‘bewerken’

Epistulae_Morales | 04-02-19 | 22:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Vanaf 2020, dus na Rutte III, wordt het nog veel erger: www.rijksbegroting.nl/2019/voorbereidi... Het toverwoord is taakstelling.

Dat gaat uiteraard helemaal voorbij aan de doelmatigheid van de onderwijsuitgaven: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fina... Het gaat om de financiering per onderwijsstadium (de bovenste links).

Het is dweilen met de kraan open: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fina... Ook voor dit beleidsterrein geldt dus dat de overheid jaarlijks tientallen miljarden (!) aan euro's rondstrooit, zonder nou echt te kunnen weten wat er mee gebeurt.

Zo lang geleden is het niet dat '66 zich als de onderwijspartij meende te moeten afficheren. Best verstandig dus dat die club inmiddels nieuwe stokpaardjes heeft gevonden. Daar valt ook veel meer aan te verdienen, maar dat terzijde.

Hetkanverkeren | 04-02-19 | 13:38 | 2

Je zal er van staan te kijken hoeveel mensen op de universiteit D66 stemmen puur en alleen omdat er geroepen wordt dat er meer geld naar onderwijs moet. Werknemers en studenten trappen er nog steeds massaal in. Je zou ondertussen een wat kritischere houding verwachten.

Deflatiemonster | 04-02-19 | 13:54

@Deflatiemonster Ik ben op diverse manieren in aanraking geweest met de universitaire wereld, vandaar ook de doelgerichte linkjes. Het totale cynisme in dat universitaire wereldje is met geen pen te beschrijven. Dus ik hoop dat je wilt geloven dat de verpolitieking van de academia mij niet verbaast. Iedere keer als er wat aan de hand lijkt is het meer geld, meer geld, meer geld. Terwijl er juist aan de universiteiten jaarlijks miljarden worden verspild. En daar komt de verstrengeling met de derde geldstroom, uit de particuliere sector, nog eens bovenop.

Onafhankelijke wetenschap? Niet in Nederland ben ik bang. En gegeven de totale onderwijsbegroting: elke euro teveel voor een universiteit is er een te weinig voor het basis- en beroepsonderwijs. Precies de sectoren waar het nu helemaal verkeerd gaat.

Hetkanverkeren | 04-02-19 | 14:22

Ik kan het niemand meer kwalijk nemen dat hij geen leraar wil worden, wat een klote baan is dat zeg. Eerstens wordt je door onze nieuwe Nederlanders niet meer voor vol genomen, ze verstaan je niet, wordt je bedreigt als je over bepaalde onderwerpen spreekt, worden proefwerken niet meer gemaakt. Als het rapport er dan slecht uitziet met enen, tweeën en drieën komen de ouders nog even verhaal halen. Je directeur valt je in de rug. Alles redenen om niet fluitende naar je werk te gaan. Wat is als er helemaal niemand meer leraar wil zijn ??

jan huppeldepup | 04-02-19 | 13:37 | 3

Dat is de kern van het probleem.
Leraar worden is niet meer leergierige kinderen kennis bijbrengen, maar veelal overleven in een meute van hyena's, zonder steun van het schoolbestuur.
Vergelijkbaar met de politie dus.

Nuchternederland | 04-02-19 | 13:41

Je legt precies de zwerende vinger op de wond, goed verwoord.

jan huppeldepup | 04-02-19 | 13:48

Ik ga nog liever het plantsoen schoffelen, dan voor zo'n klas mocro debielen te gaan staan. Begin daar maar eens over Homo's, Joden of wat dan ook, wat vlgs, het grote haatboek uitgeroeid dient te worden.

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 13:53

Ik ben eruit. Moest voor de dochter een stuk of 14 middelbare scholen bezoeken. Op de open dagen stelde ik overal dezelfde vraag: Welke bekende auteur of acteur heeft hier op school gezeten? Veelal opgetrokken wenkbrauwen als antwoord maar zaterdag was het dan raak:
Herman Koch.

Mammeloe | 04-02-19 | 13:35 | 5

@The2Amendment Herman Koch, Van Heckler & Koch, de wapenfabrikant.. denk ik.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:42

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:39: Foei! Daar tet ik totaal niet op.

Mammeloe | 04-02-19 | 13:42

Is dat van belang dan?

Wienerschnitzel mit | 04-02-19 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Als school dan niet langer de continuïteit van de lessen garanderen, maar wel een hype als klimaatspijbelen faciliteren omdat het zo'n sympathieke actie heet te zijn. Daar worden de kinderen vast wijzer van.

suscrofa | 04-02-19 | 13:35

Ik ben voor een beter klimaat: graag 10 graden erbij, dan hoef ik niet naar Spanje te verhuizen.

Pislinq | 04-02-19 | 13:34 | 1

Ennuh.. tropenrooster.

suscrofa | 04-02-19 | 13:41

Inderdaad. Links zijn is een ziekte.
Maar is die te genezen dan?

Premier Trutte | 04-02-19 | 13:33 | 1

Vroeger werd dat hardhandig afgeleerd op school. Nu wordt het gestimuleerd.

suscrofa | 04-02-19 | 13:42

Ga er maar aan staan voor een klas met pubers !
Is voor lui met ballen i.p.v. softies want die trekken het niet.
En mensen met ballen worden niet getolereerd.

Jimmy Mc Clure | 04-02-19 | 13:28

Mijn grootste hobbi was, en is
buitenspelen!
Laat die dokenten maar lekker ziek worden, watjes.

Kanarie_Geil | 04-02-19 | 13:28 | 1

Dat is te zien.

Superior Bastard | 04-02-19 | 13:39

Je kinderen van school halen en ooit meer terugsturen. Thuis scholing heeft de toekomst. Je kind laten brainwashen door een links huppelkutje van 26, wordt eens wakker.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:27 | 2

Bijkomend voordeel is dat de kids nooit slimmer dan pappa worden.

botbot | 04-02-19 | 13:39

Thuis scholing heeft de toekomst inderdaad.

Zoiets | 04-02-19 | 13:45

Ik vind het wel een keer mooi geweest. Komende maand gaan ze ook alweer staken. Ook in het bedrijfsleven zitten werknemers vaak klem tussen deadlines van klanten en een onderbezetting door o.a. ziekte. Maar het werk moet wel af. Wat die onderwijzers ervaren is voor de rest van het volk ook gewoon normaal. Wie het onderste uit de kan wil.....

Leptob | 04-02-19 | 13:25

Sterker nog; er zijn wel kinderen die het willen worden en ervoor naar de PABO gaan, maar het leraar willen zijn en blijven is een groter probleem. En de leerlingen die je voor hier uitmaken maar niet door de leraar(es) aangepakt mogen worden.

quazi | 04-02-19 | 13:24

Nieuwe variant houdt jij ze dom, hou ik ze arm?

william7055 | 04-02-19 | 13:24 | 1

Gewoon van al die scholen madrassa's maken. Alles wat je nodig hebt is één boek waar alles al instaat en 'n stevig meppende mulah. Dan heb je geen kind meer aan die milieu-ettertjes

Van Zessen Klaar. | 04-02-19 | 16:45

CNV weer met goede ideeen. Dreigen met kinderen thuis te komen zitten op een willekeurige doordeweekse dag. Pure horror, terrorisme bijna.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 13:24

Grappig, altijd tekorten, te weinig loon, te veel ziekteverzuim, te veel schandalen. En overal van het basisschool onderwijs tot aan de universiteiten, overal in het bestuur zitten voornamelijk lieden met een lidmaatschap van kartel partijen. Onderwijs is harstikke Links in Nederland, en Links is dus ook de reden dat het onderwijs volledig naar de klote gaat.

Indoneesje | 04-02-19 | 13:23 | 17

ProAsfalt | 04-02-19 | 13:46
Dat komt al dichter in de buurt. Let je op Indoneesje?

Superior Bastard | 04-02-19 | 13:55

Bastard 13.54
Blufpoker! Stop er eens mee.

CalamityJane | 04-02-19 | 14:43

@Superior Bastard | 04-02-19 | 13:37:
"Kijk eens naar de feiten" Nou? Wat zijn die feiten dan, i.p.v. iedereen zelfgenoegzaam terecht te wijzen in dit draadje.

Hatertzzz | 04-02-19 | 16:13
▼ 14 antwoorden verborgen

Ach, zijn er ooit islamitische landen geweest met een goed onderwijs systeem, nee toch. Nederland vormt hierop dus geen uitzondering.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:23

Ik ben docent en ziek, van al die klimaat fundamentalisten.

Gewinflipt | 04-02-19 | 13:21

Hoi Baas, ik kom niet.... de juf van Sterre en Maan is ziek. Toedels!

Asylum | 04-02-19 | 13:21

Ik raad iedereen die met het onderwijs te maken heeft het door Erik van 't Zelfde geschreven boek 'superschool' te lezen. Een verbazingwekkend document van een man die de slechtste school van Rotterdam heeft veranderd tot de beste. Een voorbeeld hoe het ook kan. Ik kocht het boek nadat ik een interview met hem hoorde op BNR.

John9oo9 | 04-02-19 | 13:21 | 3

Klopt. Docu over gezien. Hij is ook voorstander van gemengde diploma's, dus voor de wiskundeknobbels Schei- en Natuurkunde op VWO-niveau en eventueel Frans en Spaans op Mavo-niveau. Scheelt veel zitten blijven en voor een goeie raket bouwen heb je geen Sartre of Sagan nodig.

Mammeloe | 04-02-19 | 13:40

@McMarx | 04-02-19 | 14:27:
Dank voor de link! Hier zie je ook de financiële achtergrond van zijn ervaring. Het boek geeft meer persoonlijke aspecten zoals zijn opvoeding en achtergrond. Een inspirerende man! Helaas heb ik in het bedrijfsleven dezelfde overbodige en overbetaalde managementslagen meegemaakt, maar ik was mi niet onderbetaald, dus uitte ik wel kritiek. Die kritiek werd niet opgepakt...

John9oo9 | 04-02-19 | 18:11

Waarom de PvdA?

Ggroengras | 04-02-19 | 13:19 | 6

@GG Lol. We missen groenlinks nog.. nu zijn we compleet.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 13:51

GL zat nog nooit in een kabinet, dus ze mogen niet meedoen met het grote schuld spel.

Ggroengras | 04-02-19 | 14:06

Beste Ggroengras:
van Kemenade stelde in 1973 de innovatiecommissie middenschool in, die experimenten hierin moest begeleiden, tevens heeft van Kemenade alles in het werk gesteld om het Gymnasium(!) af te schaffen;
Jacques Wallage heeft vanaf 1993 het MBO veranderd, we weten allemaal hoe het er nu voorstaat. Daarna kwam Ritzen de boel verstieren, daarna Tineke Netelenbos. Ramp op ramp dus.

pibasso | 04-02-19 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het altijd weer knap wanneer iemand voor het onderwijs kiest en ook gewoon wordt aangenomen. En ook gewoon mag blijven ook al was je de laatste die was aangenomen.

Verder zoeken ze het maar uit in het onderwijs.

Papa Jones | 04-02-19 | 13:19 | 1

Net als in de politiek.

Zupschufter | 04-02-19 | 13:31

Bedankt CNV (werknemersbond) voor de broodroof!

Toos Doos | 04-02-19 | 13:19

Je bent het woord 'naratief' vergeten, denk ik.

Ggroengras | 04-02-19 | 13:18

Het onderwijs in de laatste 15 jaar volledig kapot stuk gemaakt door PvdA. Bedankt stelletje honden!

pibasso | 04-02-19 | 13:17 | 6

Mijn vrouw is gediplomeerd lerares, maar zit niet in het vak. Toen ze destijds van school kwam, werd ze "verplicht" om in de slavencarrousel die de vervangpool heet mee te draaien. Onzekere inkomsten, onzekere werktijden en eerst een paar jaar doen voordat er wat vastigheid komt. Hiervoor heeft ze bedankt en is al jaren in een andere sector aan het werk net als vele van haar medestudenten. Nu is de tijd dat dit systeem van politiek en schoolbesturen kapot is en huilen ze rivieren. Rivieren waarvan ze zelf aan de oorsprong staan en dat ze het iet wagen om mijn kinderen 's morgens weer naar huis te sturen, dan gaat zo'n niksnut directeur zelf maar voor de klas staan.

Roeieber | 04-02-19 | 14:23

pibasso | 04-02-19 | 14:07 | reageer
Goh, drie maar liefst in bijna 50 jaar. Ik ben overtuigd hoor.

Superior Bastard | 04-02-19 | 15:48

@Superior Bastard | 04-02-19 | 13:27:
Wederom maak je je schuldig aan het achterhouden van stellingen waarom je het niet eens bent met de reactie van pibasso. Dat is toch geen manier van argumenteren? Doe eens wat beter je best.

Hatertzzz | 04-02-19 | 16:31
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken