Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA maakt leven rammend duur

De PvdA is een soort pornoster die alleen scènes doet met uw bankrekening. En die zuigt ze dan helemaal leeg.

Dat kon er nog wel bij terwijl u door Mark Rutte en plein public in uw reedt wordt geneukt want sjongejonge wat gaan we er in Nederland toch weer op vooruit met z'n allen. Aldus Belgische onderzoeksjournalisten van De Telebelg die gemeentelastencijfertjes ontleden. Blijken vooral burgers in de gemeenten waar de PvdA meebestuurt de sjaak te zijn. Dubbel gestraft, dus. "Hoe linkser de raad, hoe hoger de gemeenteheffingen. Dat komt omdat armen toch kwijtschelding van de gemeenteheffingen kunnen krijgen en de last dus bij de rijkere mensen terechtkomt", aldus Corine Hoeben, onderzoeker bij het COELO. Zoals in Amsterdam - je hóéft er niet te wonen. O ja, voor de zekerheid even navraag gedaan naar of de PvdA nog bestaat, die bestaat inderdaad nog.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ja hoor, het is allemaal de schuld van Den Uyl. Rechts is heilig, PvdA als marginaal partijtje is de schuldige. Ideologie über alles!

BSE rundfunk | 11-01-19 | 17:10

Nee, maar socialisme is het spenderen van andermans geld: Totdat het op is.

Jan Lange3373 | 11-01-19 | 17:34

Ik zal je de opmerking geven waar je naar hapt hongerig klein koetje;
Kijk jij snapt t

niemand specifiek | 11-01-19 | 18:07

Er is veel voor te zeggen het actief en passief kiesrecht te beperken tot diegenen, die in het voorafgaande jaar een netto-bijdrage aan de staat geleverd hebben (bekend bij de belastingdienst).
Dus inkomen minus uitkering, huursubsidie, vrijstelling, enz. Is er een positief verschil, dan wel kiesrecht, anders niet. Zo beslissen uitsluitend de betalers over het besteden van belastinggeld, en de uitvreters niet. Helaas ben ik dan zelf ook af, want ik ontvang AOW

mickey99999 | 11-01-19 | 16:29

Ook de mensen die al wel bewezen hebben hun bijdrage te leveren als dat mogelijk is, zouden van mij mogen stemmen. Denk aan mensen in de AOW, WAO en WW. Die inkomsten mag je dan aan de inkomstenkant meetellen.

Timide_Aso | 11-01-19 | 17:13

Ik heb helemaal geen zin om voor de zwakkeren te moeten betalen. Die zogenaamde zwakkeren in de samenleving maken er namelijk 1 grote teringzooi van.

Mooi voorbeeld; vriendin van me heeft een flat gekocht. Kosten: 200k of iets dergelijks, geen dure flat dus. Van wat ik gewend ben, word ik niet vrolijk, maar wat schetst mijn verbazing, de openbare ruimte in deze flat ziet er schoon en verzorgd uit.

Dat is wel anders dan de nieuwbouw flat, sociale huur, van een vriend van me. Een supermooi & luxe pand, nette lift. Zomaar een voorbeeld: vuilnis, viezigheid, raar geparkeerde fietsen, overal rommel. Zodra ergens sociale huur zit, is het meteen een rotzooi. Ben ik blij dat ik in een wijk woon waar het goedkoopste huis 3.5 ton is. Wat een ellende anders.

paradoxical | 11-01-19 | 15:20

Ik hoop wel dat dit een grapje is

Kokkie1948 | 11-01-19 | 15:50

Kokkie, nee, idem aan mijn ervaring

peterdh | 11-01-19 | 15:53

Kokkie, nee, idem aan mijn ervaring

peterdh | 11-01-19 | 16:17
▼ 1 antwoord verborgen

In mijn woongemeente is de VVD, die het voor het zeggen heeft, en een kampioen is in het verhogen van de gemeentelijke lasten. In de vorige raadsperiode is de Ozb met bijna 25% extra verhoogd, boven de inflatieontwikkeling. In 2019 is dat 2,5% extra, dit ondanks het collegeakkoord om de Ozb alleen te verhogen met het inflatiecijfer. Het argument voor de extra verhoging is om "vlees op de botten" te krijgen. Veel ingezetenen hebben al jaren geen vlees meer op de botten. de verlaging van de inkomstenbelasting verschuift naar de gemeente, de armen kunnen dan vrijstelling vragen van de laten, wat neerkomt op een ordenaire inkomensverdeling wat niet tot de taak van de gemeente hoort maar van het rijk.

AndreP | 11-01-19 | 14:40

Dus die van rechts het meest er op vooruitgaan krijgen de rekening.
Best wel een eerlijke correctie van links.

bleekkijker | 11-01-19 | 14:03

Het feit dat een gemarginaliseerde partij zoals de PvdAnus nog steeds zoveel invloed heeft landelijk zegt genoeg over hoe beroerd het is met de democratie in NL.

Is er hoop? Geen idee, ik ben al jaren geleden vertrokken. Maar toch, het vlak land waar ik geboren ben.......

Om Doe Maar te citeren: Is dit alles..... oehoehoehoe.

Kop Kaaz | 11-01-19 | 13:54

nou die leiders van de gangbare partijen worden klaargestoomd om te regeren door de zelfde uni of hogeschool .de een gaat mennen over links en de ander over rechts .zodat volk geloofd dat de democratie bezig is .Dus links of rechts de schuld geven is gewoon een beetje dom.Het is gewoon de elite .

pedro300 | 11-01-19 | 13:56

pedro300 | 11-01-19 | 13:56

Inderdaad maar ik had het niet over rechts of links. De VVD is gewoon links behalve voor hun grootkapitaalvriendjes etc. Zelfde voor DDR666 of een Groenslinks. Termen zoals links of rechts beteken niets meer, de strijd is gaande tussen clowns met een "progressieve agenda" en mensen die daar niet in mee willen gaan omdat het teveel kost en het opgebouwde teveel ondermijnt.

Het kartel geeft geen donder om iemand of iets, behalve de EU/baantjes.

Kop Kaaz | 11-01-19 | 14:09

Daarom op een lokale partij stemmen tegen het partijkartel met baantjes carrousel.

JelloBiafra | 11-01-19 | 17:11

GELE HESJES, NEDERLAND PLAT!

CleaudeSacke | 11-01-19 | 12:53

@ Papa Jones | 11-01-19 | 12:58
ook de AOW-oudjes; dan vreten ze maar een weekje niets, en als ze daardoor dan in het ziekenhuis belanden dan kost dat nog veel meer

telelezer | 11-01-19 | 13:04

Oudjes, hou op... Klagen over dat vroeger alles beter was is uitgevonden door oudjes.

Papa Jones | 11-01-19 | 13:33

@Papa Jones |
Alleen al die term, 'oudjes'.
Wellicht een idee om die term maar te reserveren voor klaagouderen.
(Nogmaals: AOW'ers hebben recht op het hele scala van toeslagen, kwijtscheldingen en kortingen, dus ophoepelen met dat 'sielug'!)

EefjeWentelteefje | 11-01-19 | 17:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel simpel gesteld, als links het voor het zeggen heeft is nivelleren een feestje en de middeninkomens het bokje, als rechts het voor het zeggen heeft wordt het geld bij de burger weggehaald en aan het bedrijfsleven gegeven. In de praktijk zie je dus beiden gebeuren.

matatwork | 11-01-19 | 12:38

En bij rechts is het midden weer het bokje. Dus wie is altijd de l*l? Precies de gewone werkende man.

Mart6037 | 11-01-19 | 13:35

het nivelleren en feestje kwam van PVDAer Samson af daarmee hing VVD en D66 de slingers op in de EU, Brussel, bedrijfsleven en Koningshuis en de rekening wordt standaard ingebracht bij de Jan lul modaal die groep tussen de 19.000 en 62.000 euro om werkelijk alles in dit land te dragen omdat ze blijkbaar volgens de politiek een bruto inkomen netto te besteden heeft.. monimum en uitkeringstrekkers hebben vervolgens een netto inkomen dat tegen het brutto van 1x modaal aanzit vanwege de enorme toeslagen en kwijtscheldingen alsmede de diverse potjes die niet in geld uitkeren maar in goederen en levensmiddelen..

fikkieblijf! | 11-01-19 | 14:19

De oude uitspraak van Thatcher doet ook hier opgeld: "“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”"

batvoca2 | 11-01-19 | 12:30

De VVD is eigenlijk ook socialistisch, zie beleid Rutte 1-3. Inclusief machtsmisbruik aan de top.

Nichtsneues | 11-01-19 | 13:44

Groenlinks is toch ook een griezelclub?

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 16:31

Toen de PVDA regeerde met CDA klaagde de zorg niet , de middenstand niet,de werkende klasse niet en was controle goed . nou sinds die rechtse club regeert is het niks met politie ,zorg ,wegenonderhoud ,vast werk ,oproerkraaiers overal ,straatrovers barst het van ,vaak van die werknemers uit n afrika en oostblok ,en omdat er handen nodig waren ,en de autochtonen deden abortussen een miljoen ,gezinnen naar de bliksem allemaal d66 vvd politiek want je moet ja vrij zijn.

pedro300 | 11-01-19 | 12:07

Nonsens. Burgers klagen burgers altíj́d. Per definitie. Ook 20-30-40 jaar geleden.

Papa Jones | 11-01-19 | 13:01

Typisch Nederland. Eerst schreeuwen dat de overheid geld moet uitgeven en vervolgens klagen dat de belasting omhoog gaat.

Lentehaas | 11-01-19 | 12:02

De belasting gaat voornamelijk omhoog om het exponentioneel krankzinnig groeiende aantal immigranten en hun gezinshereniging te kunnen onderhouden met gratis levenslange uitkeringen, gratis woningen, gratis zorg, enz.

telelezer | 11-01-19 | 13:08

je kan ook die bijdrage van miljarden jaarlijks dat nu naar de EU gaat binnen houden en uitgeven aan zorg, welzijn en een veilige staat. Als je dan ook stopt met die ongebreidelde totaal mislukte migratiepolitiek scheelt dat ook weer in de zorg, veiligheid en welzijn zodat daar dan steeds minder geld heen hoeft..

fikkieblijf! | 11-01-19 | 14:31

Een poosje geleden was kweeler Asscher nog even in het nieuws.
Mocht de huidige coalitie na de verkiezingen in Maart in de eerste kamer zetels te kort komen dan zou de PVD9 zetels ze wel even aan een meerderheid helpen.
Dan heb je dus een enorme stalen panzerplaat voor je harses en helemaal niets geleerd van je meest recente zetelverlies.
Hetzelfde gebeurd nu met de on-democraten666.
Met de VVD regeren is zetels inleveren !

Lenco | 11-01-19 | 12:00

Like Margaret Thatcher once said that "The trouble with Socialism is that eventually you run out of other people's money.".........

En dat is exact wat je hier ziet gebeuren. De 'armoedzaaier' treft het niet.
Slechts diegenen die het nog kunnen opbrengen om zich des ochtends met 'broodtrommeltje onder de snelbinders' richting hun broodheer begeven zijn de beoogde slachtoffers die deze zieltogende stroming aan het 'infuus' houden.
Tot aan het moment dat ook deze het bijltje erbij neer gooien.

'Socialisme' is per definitie een doodlopende steeg.

@xel | 11-01-19 | 11:56

Ik ben dol op socialisme, vooral als het gratis geld mijn kant op vloeit.

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 16:34

Die binnen gehaalde niks toevoegende opvreters en nieuwe stadhuizen zonder nut moeten toch ergens van betaald worden .
stem aankomende verkiezingen eens PVV of FvD .

liegende lippen | 11-01-19 | 11:38

"stem aankomende verkiezingen eens PVV of FvD ."
@ liegende lippen
Brrrrr... maar dat is immers veel te beangstigend hoor om op die enge racistische partijen PVV en FvD te stemmen, Nee dan betalen we ons liever klem en laten ons liever omvolken en regeren door de Brusselse dictators. Nee hoor, wat zouden mijn buren en vrienden wel denken, dat durf ik echt niet hoor, stemmen op die enge PVV en FvD, brrrrrr.......

telelezer | 11-01-19 | 11:49

Het grote probleem ligt bij de onderkant van de arbeidsmarkt, en bestaat eruit dat je in Nederland meteen vanaf de eerstverdiende euro belasting betaalt in de eerste schijf. Daardoor moet het minimumloon vrij hoog zijn, om te zorgen dat je er netto voldoende van overhoudt om van te leven. Maar : een hoog bruto minimumloon betekent, dat werknemers die weinig relevante skills hebben voor de Nederlandse arbeidsmarkt, (lees : de mensen die we importeren), te duur zijn, en dus niet van start gaan op de arbeidsmarkt. Gevolg : een enorm beslag op sociale zekerheid, die op zijn beurt weer hoge sociale lasten noodzakelijk maakt, waarmee de vicieuze cirkel compleet is. In Frankrijk zijn ze hier al iets verder mee, omdat ze daar ook nog eens alle arbeidsmarkthervormingen die in Duitsland en Nederland wél zijn doorgevoerd, achterwege hebben gelaten. Er ontstaat door deze giftige cocktail een permanent van sociale zekerheid afhankelijke onderlaag in de maatschappij, die ook nog eens grotendeels uit mensen bestaat die onze taal en cultuur niet delen. De gevolgen voor de sociale cohesie laten zich raden. Nu ook onze regering Marrakesh heeft ondertekend, is duidelijk deze slow motion traincrash nog steeds niet begrepen wordt. Voor het arbeidsmarktprobleem werd trouwens al in 1973 (!) gewaarschuwd. Wie lezen wie die leze : thomascool.eu/Papers/Drgtpe/Crisis-200...

CeesCloosd | 11-01-19 | 11:16

""Het grote probleem ligt bij de onderkant van de arbeidsmarkt, en bestaat eruit dat je in Nederland meteen vanaf de eerstverdiende euro belasting betaalt in de eerste schijf""
@ CeesCloosd
Inderdaad als voorbeeld: ik kom vaak in Ierland en zag dat daar de eerste circa Euro 10.000,00 inkomen per jaar belastingvrij is. Dat geeft de mensen moed om te gaan werken ipv uitkering te trekken. Maar hier in NL zijn het voornamelijk de immigranten die de bijstandkassen leegtrekken; en nu de Haagse trawanten van Brussel het Marrakesh zelfmoordpact hebben getekend, komen er nog meer uitkeringstrekkers en hun gezinsherenig bij.
En wij maar dokken. Ik ben Nederlander, ik ben gek.

telelezer | 11-01-19 | 11:42

ZwarteDag | 11-01-19 | 11:39

Vervang het begrip 'bijstand' door 'verzorgingsstaat' en je bestrijkt het hele spectrum.

@xel | 11-01-19 | 12:02

Voor het gemak vergeten we even de bovenlaag (banken e.d.) die de werkeloosheid veroorzaakte en nog steeds ongestraft doorgaat. Werkeloosheid houd immers de loonkosten laag, voor jou een ander die het goedkoper doet.

CleaudeSacke | 11-01-19 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe linkser de gemeente hoe linkser de mensen, dan ook niet zeuren

Bokito ergo sum | 11-01-19 | 11:12

Huh ????

PvdA-jongeren in Utrecht gaan zondag met een keppeltje op het hoofd demonstreren tegen antisemitisme. Dat doen ze in de multiculturele wijk Kanaleneiland, waar recent een vlogger met een keppel op werd uitgescholden.
www.telegraaf.nl/nieuws/3005594/links...

AntonJensen | 11-01-19 | 11:09

News flash: pvda jongeren afdeling uitgemoord in utrechtse kansen wijk...

ZwarteDag | 11-01-19 | 11:38

Bekende formule om te deugen; Aangekondigd en mogelijk met cameraploeg. Tja, dan zal er weinig gebeuren.

otjemans | 11-01-19 | 14:26

Zou dat niet eerder komen omdat hij een vlogger was? Dat keppeltje lijkt me bijzaak.

Vuurwezel | 11-01-19 | 16:34

PvdA nu 9 zetels. Straks in maart equivalent aan 25 zetels. Let maar op. Tja, dan wil je als volk niet anders.

ProAsfalt | 11-01-19 | 11:03

Mooi hè, democratie?

Superior Bastard | 11-01-19 | 12:50

Werken is pas duur,!
om op bijstandsniveau te komen moet je al een modaal bruto salaris binnenharken.
Een Bijstandsmoeder krijgt bijvoorbeeld 1000€ netto uitkering , daarboven komt de subsidie van de staat (huurtoeslag,zorgtoeslag,kindgebonden budget en nu ook nog energie toeslag) op maandelijks nog 700€ extra gratis geld, als je daar de vrijstellingen en fiscale voordelen m( korting op sport etc)bij optelt heb je meer te besteden dan iemand met een minimumloon.

Mr aarsch | 11-01-19 | 11:03

Je vergeet nog het een en ander: inkomensafhankelijke combinatiekorting, individuele inkomenstoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, graties sporten, theater en computers voor de kids...

Al met al in totaal zo rond de € 2000,= per maand netto in de klauwtjes.
Er zijn mensen die daar héél hard, 40 uur/week, voor moeten werken.

EefjeWentelteefje | 11-01-19 | 11:53

als die graaiers aan de top wat minder wilden ,hoefde er ook geen huursubsidie en zorgtoeslag bij ,

pedro300 | 11-01-19 | 11:54

B&W in de twee steden met grootste stijging : Amsterdam GroenLinks/D66/PvdA/SP en Haarlem Groen Links/D66/PvdA/CDA

AntonJensen | 11-01-19 | 11:00

Als Amsterdam geen toeristen had... dan was het nu straatarm.
Voor horeca, hotels, winkels en de gemeente zijn toeristen heel belangrijk.

sociaal_econoom | 11-01-19 | 10:58

Als Amsterdam nog Amsterdammers had..... dan zou die stad er nog een beetje uitzien

Fatwabuster | 11-01-19 | 10:59

Nou, het is wel een van de 5 pijlers onder Adam.
Momenteel is Ajax wel de belangrijkste.

Pelforth | 11-01-19 | 11:00

Ajax verdient momenteel 11 miljoen euro per maand.
Het wordt tijd dat de gemeente dit gaan inperken.

sociaal_econoom | 11-01-19 | 11:10

Eigenlijk is het lokaal hetzelfde als landelijk, vooral het CDA maakte de enorme hoge schulden. Leg de ontwikkeling van de staatsschuld maar naast het lijstje kabinetten. Lubbers I, II, III en Balkenende I, II, III, IV maakten de grootste schulden nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kab... en nl.wikipedia.org/wiki/Overheidsschuld... en zo gaat het gemeentelijk ook. Grootste kostenposten lokaal zijn het uitkopen van vriendjes met grond, het wijzigen van de bestemming en dan op die nieuwe bestemming (hogere waarde) een lening nemen en dat geld alvast uitgeven aan andere vriendjes die dan wegen en bruggetjes en fietspaden mogen aanleggen.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 10:49

Islamsterdam is vooral duur omdat de gemeente blijkbaar geen ene ruk aan afvalscheiding doet. Is natuurlijk ook haram. Daarvoor krijgt de gemeente dan van het Rijk een boete en dat maakt de afvalstoffencomponent zo hoog.

wapster | 11-01-19 | 10:49

Afvalscheiding, niet anders dan groene en grijze bak, doen heel veel grote gemeenten niet..... zou dat er niet aan liggen omdat ze heel veel met ondergrondse containers werken en dan gaat scheiden überhaupt niet.
Overigens zie je steeds meer gemeenten, die wel gescheiden laten ophalen, dit weer terugdraaien........ weet overigens niet of dit een kostendingetje is of iets anders

Fatwabuster | 11-01-19 | 10:54

Afvalscheiding is toch een groenlinkse hobby?

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 16:36

Ik zei het al eerder i.v.m. de energie nota: Als iedereen een of meerdere keren zijn incasso terugboekt dan krijgen we de zaak wel in beweging.
Men kan moeilijk in heel NL de energietoevoer stopzetten of in heel NL mensen uit hun huis halen.
Zo simpel kan het zijn. Bijvoorbeeld één week niet meer kopen bij benzinemerk X, en ze zijn kaduuk.
We hebben meer macht dan we denken.
Maar we accepteren het allemaal, want we zijn makke schapen. Klagen alleen helpt niet.

Jahowiseffe | 11-01-19 | 10:48

Zonder organisatie is er geen macht.

devil13 | 11-01-19 | 10:53

Ho, ho... zo gaat het niet in Nederland.
Mensen die werken worden na 3 maanden afgesloten... mensen met een uitkering kunnen een voorziening treffen via de gemeente.
Er komen speciale bedrijfsbussen - die doen niets anders als woningen afsluiten. De busjes zijn herkenbaar met het opschrift Energie.nl

sociaal_econoom | 11-01-19 | 10:54

sociaal_econoom | 11-01-19 | 10:54 |
Weet ik, maar niet bij - ik noem maar wat - een paar miljoen mensen, en dan zeker niet binnen de tijd om niet in de financiële problemen te komen. Maar ik weet: het is een fantasietje.

Jahowiseffe | 11-01-19 | 11:34

"Hoe linkser de raad, hoe hoger de gemeenteheffingen.".

No shit, Einstein..

Publius | 11-01-19 | 10:46

De PvdA is gedecimeerd tot negen zetels, en nog zitten ze op het niveau van burgemeesters en lokaal bestuur niet met een vinger, maar tot hun elleboog in de pap.
Hoe komen we hier vanaf ?

Wijze uit het Oosten | 11-01-19 | 10:45

En Timmermans straks een nog belangrijkere post in de EU. Hoe is het mogelijk dat zo'n kleine partij zoveel macht heeft, niet echt democraties!

johnelec | 11-01-19 | 11:27

Wijze uit het Oosten | 11-01-19 | 10:45

't Is nog veel erger.
De hele NL overheid is 'doordesemd' van dat volk en wel van hoog tot laag.
Reden; selectie van kandidaten geschiedt te vaak niet op competenties en/of vaardigheden.
Behorende tot een minderheids /zieligheids groepering is voldoende voor een aanstelling. Met dien verstande dat je geen Nederlandse achtergrond hebt,... maar dat spreekt.

Dus op uw vraag 'hoe komen we hier vanaf'......
Allereerst door 'opschoning' lees; het gezond maken van diezelfde overheid.

@xel | 11-01-19 | 11:40

hoe komen we van de nl af ,door nog meer liberaal en grenzen open

pedro300 | 11-01-19 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

"Dat komt omdat armen toch kwijtschelding van de gemeenteheffingen kunnen krijgen en de last dus bij de rijkere mensen terechtkomt."
Nivelleren is ook zonder Spekman nog steeds een feest.

Schoorsteenveger | 11-01-19 | 10:44

Wat dacht u van de Schuldsanering. Uitvreters die te dom/lui zijn om zelf voldoende geld te verdienen maar wel te veel uitgeven.
Dat mogen u en ik betalen. Uw gemeente zal u eeuwig dankbaar zijn !

Bolder | 11-01-19 | 10:40

Mensen betalen in Nederland vanaf 2019 energieheffing op gas en stroom.

Mensen met een uitkering krijgen naast huurtoeslag, zorgtoeslag... vanaf 2019 ook energietoeslag (81 euro per maand).
Mijn buurman heeft 340 euro huurtoeslag, 99 euro zorgtoeslag en 81 euro energietoeslag.
Totaal 520 per maand - dat is niet verkeerd--> hiermee worden je woonlasten een stuk lager.

sociaal_econoom | 11-01-19 | 10:37

Of het voorbeeld waar ik laatst op stuitte: een man met aow en laag pensioen, die er achter was gekomen dat hij idd flink zorgtoeslag kan krijgen. Netto resultaat: hij en ik betalen evenveel aan zorgpremie, enige verschil is dat hij zo aanvullend als mogelijk is, verzekerd is. En ik niet. O ja, als zelfstandige betaal ik natuurlijk nog wel 2500 euro per jaar zorgbijdrage. Het moet ergens van betaald worden, natuurlijk. De beste man heeft overigens groot gelijk. Maar het systeem begint vervaarlijk te kraken.

Dr_Prepper | 11-01-19 | 10:44

Precies..... links (GL, 66, PvdA) zorgen goed voor hun armetierige achterban....... de werkenden betalen uiteindelijk alles in dit land, de rest van de uitvreters liggen op hun nest te rotten en mooi weer te spelen van ons geld!

Fatwabuster | 11-01-19 | 10:49

@sociaal_econoom, energietoeslag is geen landelijk beleid. Vind ook maar één gemeente die dit op dit moment doet en ja, dat is een PvdA-gemeente.

Hollende_Kleurling | 11-01-19 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Dit gaat niet over rijk en arm. Dit is de iedereenwelkomsamenleving die opgebracht moet worden door de werkende middenklasse. Vraagje: worden krakers ook voor deze heffingen aangeslagen? Of is dat vestzak-broekzak i.v.m. uitkeringen.

Ik geloof niet dat er één partij in Nederland bestaat, kan, of wil bestaan, die het leven daadwerkelijk goedkoper wil maken. Ja in verkiezingstijd, dan donderen ze over elkaar heen als kinderen in de ballenbak met een suiker hypo om hun voorgekauwde oneliners te spuien en vliegen de beloftes om je oren. Daarna kun je gewoon ongezien van het gas en krijg je een dikke vette rekening op je bord voor werkelijk de halve wereld die de rekening niet wil, of domweg niet kan betalen.

Dutchbeaurouge | 11-01-19 | 10:33

Als Rutte je dadelijk iets belooft... moet je je oren dicht houden.

sociaal_econoom | 11-01-19 | 10:47

Uitgaven en inkomsten van de overheid moeten in balans zijn. Als een partij veel geld wil uitgeven om veel "leuke dingen voor de mensen" te doen dan gaat dat onverbiddelijk gepaard met hogere belastingen. Met het multiculproject als een van de duurste projecten in de geschiedenis waar we waarschijnlijk nog eeuwen voor moeten betalen.

petersteenkamp | 11-01-19 | 11:57

Het onderzoeksinstituut COELO.
LOL, het Spaansche woord 'Culo' betekent reet, aars.

Leek me wel relevant om even te deponeren, zo hier in het gezelschap.

Boris Poepnagel | 11-01-19 | 10:31

Ik kwam speciaal reaguren om dat even aan te kaarten, maar je bent me voor.

burgertime | 11-01-19 | 10:45

@ burgertime | 11-01-19 | 10:45
Goede motivatie!

Boris Poepnagel | 11-01-19 | 10:52

Maar goed, voor zover ik weet, bestaan de gemeenteraden nooit alleen uit één partij. Welke combinaties zitten er in de duurste gemeentes? Of is dit weer een ingebeld bericht vanuit de VVD hoek? Daar heeft de Telegraaf nogal vaak last van, dat ze klakkeloos verhalen overnemen.

Deflatiemonster | 11-01-19 | 10:30

Precies, zijn overal coalities en de kostenontwikkelingen stijgen doordat bedrijven de gemeenten laten betalen die van alles voor die gemeenten uitvoeren. Hiernaast investeren gemeenten veel in leefbaarheid van de steden voor langere termijn, dat is grootschalig en tijdelijk. Helaas doet de ene gemeente zinvolle en andere gemeenten domme projecten. Over mijn gemeente hoor je mij, over de kleine winkelleegstand einde van de winkelstraat, niet klagen.

Maar wat ik niet snap: wanneer we de eigen bevolking al niet aan het werk houden en kunnen huisvesten, waarom dan nog die enorme import aan migranten?

Jan, Leiden | 11-01-19 | 10:39

Lijkt me voor de onderzoekconclusie irrelevant. Als je het gemiddelde berekent voor alle gemeenten waar de PvdA in de coalitie zit dan zitten daar alle combinaties al tussen (inclusief VVD). Dat geldt ook voor elke andere partij waarvoor je een gemiddelde berekent, zodat je best mag concluderen dat je zo per saldo het effect van partij meet. Overigens zie je in de duurste gemeentes net zo goed een oververtegenwoordiging van links.

Joris Beltsin | 11-01-19 | 10:45

Beste Jan, die migranten produceren wellicht niet zoveel maar ze consumeren wel een boel. En ze houden de lonen lekker laag, want hoewel ze niks bijdragen worden ze wel opgeteld bij de beroepsbevolking. En gemeenten zullen wel meer geld krijgen als er meer inwoners bij komen, ook al zitten ze met 30 man in een caravan of huurhuis. Voor overheden zijn deze mensen een plus op de balans, wij krijgen de rekening.

TheOneWhoKnocks | 11-01-19 | 11:07

uh, uh,....... het .. uh... is de uh.... schuld van ..... uh,uh,uh,uh,uh,...... Tr.... uh, uh, uh, uh,..... Trump, uh,uh.... en uh, uh, uh, uh....... de...... uh,uh,uh ....... de....... uh, uh, ........ joden..... uhhh......

KeesZet | 11-01-19 | 10:30

Die hebben juist geen schuld.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 10:39

Dank voor het duiden Ingrid.

IkwilJinekwel | 11-01-19 | 10:39

Henk is even boodschappen doen.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 10:53

Daarom moeten er enorme aantallen kansloze migranten binnengehaald worden. De gemiddelde belastingdruk lijkt daardoor lekker laag. Dat je het land daardoor volledig de vernieling in helpt..... dat ontken je dan gewoon tot op het bot en na mij de zondvloed.....

npo | 11-01-19 | 10:29

Ik denk dat leven op een uitkering met een shitload aan subsidies meer geld oplevert dan werken.
Eigenlijk zou iedereen per direct een uitkering moeten nemen. Dan zal het linkse feestje snel afgelopen zijn.

Wim Venijn | 11-01-19 | 10:28

Dan moet je alleen geen eigen huis hebben.

IkwilJinekwel | 11-01-19 | 10:40

ik heb het wel eens berekend met alle toeslagen en werken , ging uit van 1800 euro netto salaris houd je 300 euro meer over dan in de hangmat en dat tot je 67 en 3 maanden .

Jetstream | 11-01-19 | 11:10

rechtse en middenstan ook naar de kloten ,want meeste toeslagen en subsidies die zogenaamd aan minderbedeelden worden uitgekeerd gaan linea recta naar de investeerder en beleggers.Omdat die teveel onmarktgericht eisen

pedro300 | 11-01-19 | 11:59

Wat een gel*l. Vaak heeft dat corrupte spulletje van het CDA met hun vriendjespolitiek op lokaal niveau flinke schulden gemaakt (tuinders en wegenbouwers een lekkere zak geld geven jaar in jaar uit). Geloof nooit dat de kosten van die paar kwijtscheldingen van gemeentelijke lasten zorgen voor die extreem hoge belastingdruk in Nederland. Zal eerder zijn doordat ze bevriende boeren en tuinders voor miljoenen uitkopen om weer het zoveelste onnodige bedrijventerrein of woningbouwproject te starten. We hebben geluk dat de rente laag is door dat geld printen van Draghi, bij de volgende recessie gaan we pas echt zien hoe de gemeentelijke lasten omhoog moeten om de schulden te blijven dragen op de langere termijn. Of misschien redden ze het met inflatie, dan betalen we dit beleid op een andere manier alsnog.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 10:28

Had tientallen of soms zelfs honderden miljoenen moeten zijn.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 10:29

En dan te bedenken dat met de huidige woningmarkt veel grond weer verkocht had kunnen worden met winst. Maar nee, toch maar weer langer vasthouden om nog meer te vangen en nu is het alweer te laat met de aankomende crisis.

Deflatiemonster | 11-01-19 | 10:32

De PvdA maakt het leven duur. De paus is katholiek. Water is nat. Vuur is heet.

Tietmier | 11-01-19 | 10:26

Zelfs in een gemeente waar PvdA deel uitmaakt van een 6 partijen college (Zaanstad) spelen ze het klaar om qua lasten hoger te eindigen dan de kneiterlinks bestuurde buurgemeente Amsterdam. En in Zaanstad zitten GL en SP niet eens in het college!

Brulboei_61SB | 11-01-19 | 10:23

Wat zijn de 'rijkere' burgers? Je word bijvoorbeeld ook al als een rijke aso scheefhuurder bestempeld als je 41.056 euro bruto binnenharkt met z'n tweetjes. Terwijl kopen onmogelijk is gemaakt. En Diederik Samsom had nog zo beloofd destijds dat dit niet ging gebeuren. Onbegrijpelijk dat de PvdA destijds is meegegaan met het zieke plan van de VVD, GroenLinks en D66.
Altijd maar weer die lulverhalen dat de mensen het zo goed hebben hier en dan weer meer belasting bij werkenden heffen. En waar is het streven van de overheid om kosten omlaag te krijgen? De overheid is stuk. Ik wil een nieuwe.

Deflatiemonster | 11-01-19 | 10:22

Dat is in het algemeen het probleem in Nederland: je bent hier al snel "rijk" en dus fair game om geplukt te worden. Veel landen om ons heen hebben vergelijkbare hoge schijven voor inkomstenbelasting, en hoge successierechten, belasting op dividend, etc. Maar de drempels voor die hogere tarieven zijn soms wel 10x zo hoog.

Muxje | 11-01-19 | 10:27

Volgens onze linksche vrienden is iedereen die er in slaagt om zijn (m/v/x) eigen broek op te houden, hetzij door arbeid, hetzij door spaargeld en zuinig leven, een rijke stinkerd, snap dat tog!11!!

EefjeWentelteefje | 11-01-19 | 12:41

Onlangs sprak ik een PvdA-bestuurder die mijn kritiek meende te pareren met "Tja, de breedste schouders de zwaarste lasten" en gelul als "Zwakkeren in de samenleving". Wat mij betreft mogen de 'zwakkeren' geholpen worden alleen is de definitie van dat begrip veel en veel te ruim geworden. Zogenaamde 'zwakkeren' die te beroerd zijn hun handen uit de mouwen terwijl ze dat wel kunnen moet je niet pamperen, die moet je juist straffen. Alleen dan kunnen de 'zwakkeren' die wél hulp nodig hebben geholpen blijven worden.

DasNouJammer | 11-01-19 | 10:21

Die vieze agressieve pedo van de foto is hard aangepakt in Den Bosch, wel jammer dat de ouderen de jeugd bij hem naar binnen hebben gestuurd om zijn huis te slopen, die minderjarigen zijn opgepakt en berecht.

Patje2011 | 11-01-19 | 10:19

Die man zat in het programma Probleemwijken van SBS6. Hij verklaarde daarin dat hij de dochter van zijn nieuwe vriendin had verkracht, daarnaast zei hij ook dat hij zijn nieuwe vriendin niet met de vlakke hand sloeg maar vol met de vuist tussen de ogen zodat het vuur uit die ogen spatte. Dit konden de Bossche tokkies niet waarderen.

Patje2011 | 11-01-19 | 10:27

Willem P. heet die man. Een van die jongens die toen minderjarig was en terecht de bak in moest werkt nu voor mij.

Patje2011 | 11-01-19 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Zo te zien vooral sociaal voor huurders, niet voor huiseigenaren. En wat de fuck betekent "sociaal" trouwens in deze context?

Muxje | 11-01-19 | 10:35

Margaret Thatcher: Socialism looks like a great idea until you run out of someone else’s money.

The2Amendment | 11-01-19 | 10:16

Tegenwoordig drukt de politiek gewoon geld bij en als de inflatie de spuigaten uitloopt strepen ze een paar nullen weg. Socialisme is oneindig. Als uiteindelijk wereldwijd de oogsten mislukken en er niet genoeg te vreten is dan eindigt socialisme en wordt het weer vervangen door darwinisme.

keestelpro | 11-01-19 | 10:20

En daarom moet er steeds weer een nieuwe onderlaag geïmporteerd worden, het liefst te dom om te poepen zodat ze niet in de gaten hebben dat de uitkeringen en aai over de bol geen uitweg bieden uit het leven aan de onderkant. Ondertussen wordt de middenklasse wegbelast en weggepest totdat de samenleving een soort Venezuela is geworden. Bouw maar vast een flinke muur om Artis, die arme beestjes komen nog wel een keer op het menu te staan.

TheOneWhoKnocks | 11-01-19 | 10:14

Gelukkig hebben we de Serengeti in de Flevopolders nog.

Glasgow Argus | 11-01-19 | 10:20

Gisteren nog een lijstje gezien wat dit artikel ontkracht. Daarin staat Eindhoven (VVD aan het roer) met meer dan 9% verhoging in de top drie. Of is de VVD voortaan echt links geworden?

WaltherP99 | 11-01-19 | 10:14

Mark_D_NL | 11-01-19 | 10:23
Perfecte analyse. (duim)

Superior Bastard | 11-01-19 | 10:30

Eindhoven was altijd een PVDA-stad met vrij schappelijke lasten. Resultaat was een groeiend probleem dat inmiddels onhoudbaar is geworden en gecorrigeerd moet worden. Dit heeft meer met legacy dan met VVD-beleid te maken.

Akiron | 11-01-19 | 11:37

VVD = PVDA met een lichter kleurtje.

Leffe Blonde | 11-01-19 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Je moet er wel wat voor over hebben: of je betaalt die sloebers of ze komen je penthouse leeg roven.

glaaf | 11-01-19 | 10:13

Terwijl je onder de douche staat...

boerk | 11-01-19 | 10:16

In Wenen heeft de rood-groene regering (Wenen is een eigen Bundesland in de bondsrepubliek Oostenrijk), meegedeeld dat ze de komende verandering van de bijstand (o.a. taaleisen voor gelukszoekers) niet zullen invoeren. De prijzen voor gemeentelasten rijzen daar ondertussen de pan uit en de schuldenberg is hoger als de Großglockner.

Niet alleen in Nederland dus.

bergsbeklimmer | 11-01-19 | 10:12

Kom op, we betalen toch allemaal graag wat meer waarvoor we verder niks terugkrijgen? Wen er maar aan.

Brentjeee | 11-01-19 | 10:10

De rijkere mens. Moehaa dat is in NL iedereen met meer dan 2.000 EURO bruto. Vooruit Rijkaards lappen, vieze onsociale, egoistische hondsvotten dat jullie zijn. Hup aan de slag voor het linksche elektoraat in den Randstedelijke Gemeenten

Zatkniss | 11-01-19 | 10:09

Tja, die 500 woningen zijn misschien wel voor die zittenblijvers gratis, iemand moet ze toch betalen.
Ik dus. :(

Rico Tampeloerus | 11-01-19 | 10:09

Edit: ik refereer dus aan "Hoe linkser de raad, hoe hoger de gemeenteheffingen."

Rico Tampeloerus | 11-01-19 | 10:10

Het is niet zo zeer dat de last die voor de armen wordt kwijtgescholden bij de rijkere mensen terechtkomt. De last komt vooral te liggen bij de mensen die niet arm genoeg zijn om die kwijtschelding te krijgen. Met de jaarlijkse belastingverhoging is inmiddels een vrij groot deel van Nederland uitgesproken arm in koopkracht.

El Rico Grande | 11-01-19 | 10:08

Ja, maar die mensen stemmen ook geen PvdA of GroenLinks.

Osdorpertje | 11-01-19 | 10:16

De regering heeft het maar getroffen met de makke Nederlanders die alles pikken.
.
* tevreden een sigaretje opsteekt na heerlijk genomen te zijn door de politiek.

weedo | 11-01-19 | 10:08

kijk, dit is nou eens goed onderzoek. Onthoudt u dat even pvda-stemmers? Maar goed in al dat naïviteit zullen ze wel zeggen dat het is om het milieu te redden dus ok....

Behangdelul | 11-01-19 | 10:08

PvdA stemmers komen niet zo vaak op het grote boze internet, hooguit in het veilige hoekje van joop

Mastermattie | 11-01-19 | 10:35

20 maart maar weer eens afwachten.

Pelforth | 11-01-19 | 10:06

iinderdaad deze verkiezingen zullen helemaal niets zeggen wat er over een tijdje staat te gebeuren, behalve dan dat Markie Mark Tabee zal scanderen alvorens richting de Senaat te vertrekken. Het is daar afwachten wanneer hij zal zeggen: oh Brutus, GIJ?

dorstig! | 11-01-19 | 10:15

@dorstig
Rutte gaat niet naar de senaat (eerste kamer) maar naar Brussel.

Mastermattie | 11-01-19 | 10:34

dorstig! | 11-01-19 | 10:15, Mastermattie | 11-01-19 | 10:34:
Rutte gaat niet naar de senaat. Rutte gaat ook niet naar Brussel. Rutte wordt CEO bij Unilever.

Tietmier | 11-01-19 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken