Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#WaddenCleanUp nu al Tragisch Deugfeestje

Maak gewoon schoon, en hou verder je muil

Social

Laten we nu niet doen alsof Nederland getroffen is door de Grootste Milieuramp uit de Geschiedenis van de Grote Milieurampen. Er zijn wat containers van een boot geflikkerd, en that's it. Geeft wat troep op het strand en in zee, en troep kun je opruimen. Doen onze beroepsvissers al jaren, maar daar hoor je nou nooit iemand over. Dus hier linkje naar vrolijk opruimfilmpje uit 2017. Dit weekend zijn zo'n 20 viskotters aan het vuilvissen op de Noordzee, en op de waddenstranden banjeren nog eens duizenden apocalyptisch huilende GroenLinks-kindertjes tussen de piepschuim-bolletjes, en dat allemaal omdat u goedkope sjinese zooi bij de Action koopt. Hilarische bijna biblische totaalgekte te volgen via #waddencleanup #helpwad en #opruimactie. 
Groetjes, wij zijn naar IKEA.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Op het Duitse waddeneiland Borkum, t.o. van Rottumeroog, hebben "Havariekommando" en vrijwillgers de boel netjes opgeruimd. In relatieve mediastilte en zonder twitter-deugallen.

Sendis | 06-01-19 | 17:41

Hier vers gejut en te koop/ruil:
144 stuks islamgoedgekeurde dildoos. Allemaal voorzien van weerhaken en op standje 4 wordt Het Grote Leugenboek van de azaantoren gejammerd.

pennestront | 06-01-19 | 00:34

Ik heb vanavond het RTL nieuws item gezien over deze "ramp". Ik zag inderdaad allemaal Nederlands deugvolk dat oprecht bezorgd was over de wadden. Deze nieuwsrubriek kennende, probeert men altijd met alle macht wat diversiteit aan te brengen in de nieuwsgaring, maar blijkbaar lukte het niet om een moslim of een andere allochtoon in de voxpop te betrekken, want die waren er kennelijk niet.

donkeyman | 05-01-19 | 22:41

Een deugdbn'er...braak.
https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/artikel/4541286/maan-helpt-met-opruimen-plastic-op-terschelling

BrutusBosch | 05-01-19 | 22:30

Ik was ook daar , nu zit ik met 5000 linkse sandalen .

Jetstream | 05-01-19 | 20:53

Jawadde?

Rest In Privacy | 05-01-19 | 20:02

God wat zuur.... er zijn een hoop mensen (en gedwongen militairen en mensen die vanuit hun beroep of eigen belang als inwoner) het Wad schoonmaken, wat is je probleem? Dit zou alleen maar toegejuicht moeten worden ipv afzeiken.

joep97 | 05-01-19 | 18:40 | 4

@Ton8695 | 05-01-19 | 19:28
Man, man. Wat maakt het uit om wat voor reden die mensen opruimen? Deugen of niet, zelfs toegewijd of hypocriet is totaal niet relevant. Opruimen is in principe gewoon goed. @Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 13:54 heeft gelijk: je hebt naast de deugers ook de tegenpool, de deugzeikers.

Lafayette | 05-01-19 | 19:45

Lafayette | 05-01-19 | 19:45

Als je mn reaguursel simpel afdoet als zeiken, dan lees je mn tegel selectief.

Ton8695 | 05-01-19 | 20:19

@Ton8695 | 05-01-19 | 20:19
Ik doelde op de "velen" in jouw tegel, niet jou.

Lafayette | 05-01-19 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Zitten er ook nieuwe iPhones tussen ?

Baron Clappique | 05-01-19 | 18:23 | 1

Ik denk dat die kekke sandalen ook een extra motivatie was voor de linkse deuger..

shampo | 05-01-19 | 18:35

Vrijwillig troep in de natuur op ruimen is een prima zaak. Om wat voor reden maakt helemaal niet uit, zo lang ze maar geen oordeel hebben over mensen die niet opruimen. Ik snap de heisa weer niet zo. Mensen doen zelden iets uit onbaatzuchtigheid, en dat is op zich prima.

Lafayette | 05-01-19 | 18:05 | 2

Onbaatzuchtig? Hele twitterpagina’s en faceboekmuurtjes volplempen met selfies oo het strand en complimentjes willen oogsten dat ze zo goed bezig zijn is niet onbaatzuchtig.
Verre van.

Stormageddon | 05-01-19 | 19:58

@Stormageddon | 05-01-19 | 19:58
Dat zeg ik. Mensen doen zelden iets uit onbaatzuchtigheid.

Lafayette | 05-01-19 | 20:15

Zeau dan! Die laatste pica van Twan Timmermans is vet prijs zeg! Een Trekker met een hele kiepbak vol dobberimmigranten opgevist zeau te zien.

darmflora | 05-01-19 | 18:00

Gooien ze dat opgeruimde vuilnis nu in een verbrandingsoven? Zo ja waar?

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 17:49

Juist ja trawlen naar rommel en de bodem verneuken,....

miko | 05-01-19 | 17:30

Op de foto van Twan Timmermans ... zijn dat nu bootvluchtelingen?

Fi-Bu-Bla | 05-01-19 | 17:28

Rond 1957. Vissen in de Noordzee. Geen booreiland te zien. Vervuiling, zichtbaar, waren overboord gegooide bier blikjes en munitie met gifgas en andere troep. Overboord gedonderd om er vanaf te zijn. Daar mocht je niet vissen, maar werkte als de bekende rode vlag. Dit soort velden in de oceaan of zee werden gemarkeerd als munitie dump plaatsen. Lullig om vandaag te doen als sneeuwwitje die een zoen verwacht. Zo Nederlands!!!! Als containers overboord waaien.

biltong | 05-01-19 | 16:17

'Never mind what's been selling, it's what you're buying.' Het was een leuke kerstvakantie op de Wadden. Tijdens het jutten lekker naar good ole Fugazi zitten luisteren: youtu.be/looSwGHulFI?t=154

Ik heb 21 linkerschoenen te ruil voor één rechter exemplaar van een zelfde soort sportschoen (mt. 42, merk Big Star). Ook ben ik nog op zoek naar vier onderstellen voor de bureaustoelzittingen die ik uit het water heb gevist. Wie nog onbeduidende elektronica hebben wil mag langskomen. (En al het plastic dat eromheen zat kun je te zijner tijd in nano-vorm wel tegemoet komen zien via uw gebruikelijke voedselkanalen).

mozaard | 05-01-19 | 15:51 | 1

Goe owl Ian.

miko | 05-01-19 | 17:30

Weet je wie ook massaal naar de Wadden vertrokken? Ja.... die ja...

Re:Kniftig | 05-01-19 | 14:58 | 6

alle kwallen?

peetjoh | 05-01-19 | 15:42

Friezen.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-19 | 16:06

Verwarde mannen met baarden?

Injegezicht | 05-01-19 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

We pleuren de hele wereld onder de plastic troep. Ja, ook gij eerzame deuger. Hier in Nederland worden de stranden tenminste nog een beetje opgeruimd, echter er zijn landen waar ze een zogenaamde maandelijkse ‘clean-up day’ hebben ingevoerd om de spontane vuilnishopen een beetje in te perken. Overigens is een behoorlijk deel v.d. aangespoelde plastic zooi op onze Waddeneilanden v.d. Ikea, ik zie of hoor geen protesten, want kekke winkel. Ook hoor ik de deugers niet/nooit nadat ze hun plastic puinhopen op een festival terrein hebben achtergelaten.

Na hun de zondvloed, zijn ze in beeld nu? Staan ze vooraan te deugen?

Veluwse-Eikel | 05-01-19 | 14:45 | 2

verkopen ze bij de IKEA dan ook my little pony, kekke neppe kinderschoentjes met glitters, t.v's en giftige perodioxine, piepschuim, jezussandalen en auto onderdelen.. want dat is nl wat ik contstant zie dat geruimd wordt op de telebuis. Of ik dit een campagne om de Ikea te gaan overbelasten ivm milieuproblemen..

fikkieblijf! | 05-01-19 | 15:05

Tel nu eens het aantal wegwerp plastics waar u zich dagelijks van ontdoet. Daar gaat het om, wat u zelf doet om de plastic afvalberg te verkleinen. Zelfreflectie i.p.v. deugen voor het oog v.d. gele natie.

Ikea is maar een deel v.h. afval probleem, u weet dit. Auto onderdelen zijn redelijk duurzaam en als het goed is wordt een auto bij sloop kundig ontmanteld, weet u ook. En wat de sandalen betreft: liep u daar maar op en gedroeg u zich er maar naar.

Resumé: 5% van uw budget gaat op aan zooi en verpakkingen, dag in dag uit. Ook als u een b.v. een stoel bij de Ikea koopt. Nu vinden ze deze – halverwege het verkooptraject - op het mooie waddenstrand.

Veluwse-Eikel | 05-01-19 | 15:46

Jaarlijks verliezen containerschepen duizenden containers vol rotzooi, de meeste in de oceanen en die zie je nooit weer. Af en toe spoelt er eens wat aan, en dat wat drijft wordt door stromingen verzameld in de plastic eilanden zoals de Sargasso zee.
Niemand geeft een fuck. De producent niet, de reder niet, de ontvanger niet en zelfs de verzekeraars niet (soms wel, maar dat houdt dan weer een heel leger advocaten bezig) maar het volk geeft geen ene fuck. Behalve als het aanspoelt op de strandjes waar zij zelf op vakantie gaan, weekendjes weg naar “de natuur”, in de gasgestookte vakantiehuisjes met kabelTV, open haardje voor de gezelligheid en BBQ-terras, daar naartoe gebracht door ferry’s op stookolie (ok, de nieuwste boten van Doeksen varen dadelijk op LNG).
De ophef en het deugen heeft zeker iets potsierlijks.
Dat gezegd hebbend, ik was bijna zelf ook even gegaan... totdat Doeksen speciale deugtarieven aankondigde en de boten vol zitten en het net zo druk is als met Oerol. Dan heb ik al geen zin meer. De eilanden zijn prachtig, vooral zonder badgasten.

Stormageddon | 05-01-19 | 14:29 | 6

@BrutusBosch | 05-01-19 | 14:40
Van de week hoorde ik het getal van 2 tot 3000 van een kennis die op de grote vaart zat en ook op containerschepen heeft gevaren. Ik ga dat dan niet kapotchecken. En een gemiddelde van 1400 over 3 jaar betekent dat er in de afgelopen 20 jaar heus jaren met 2000 verloren containers of meer zijn geweest.
Dus dat klopt dan wel ongeveer.

Stormageddon | 05-01-19 | 14:49

@Papa jones
Ik krijg ineens een migraineaanval na het lezen van uw reaguursel.

VanBukkem | 05-01-19 | 14:52

VanBukkem | 05-01-19 | 14:52

Fijn om te lezen. Op zulke momenten weet je waar je het allemaal voor doet.

Papa Jones | 05-01-19 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Altijd is Kortjakje ziek midden in de week maar s'Zondags niet.
Ik snap precies wat Kwatta bedoelt.

Cocorico | 05-01-19 | 14:26

Die containers bevatten grotendeels Ali Baba junk. Wie bestelt vooral goedkope Ali Baba junk? Aha, Volkskrantwereldrondvliegers en Linksekerk-ach-wee-wat-zielig-knuffeldieren. Geen wonder dat die Schierse boerenmestkarren vol met juist deze opruimdeugers staan: ze ruimen hun eigen rotzooi op, de rotzooi die ze in China hadden besteld. Voorstel aan Ali Baba: verzamel al de in NL bestelde rotzooi in containers en zorg voor de aller-allergoedkoopste bezorging in Nederland door ze van containerschepen gewoon in zee te keilen. O wacht, dit is precies wat er nu gebeurt...

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-01-19 | 14:10 | 2

Ali Baba junk is overal. Alleen, zodra hollandse handelsgeesten deze junk in nederland tegen deugprijzen (lees torenhoge bedragen) aanbieden, vergeet de consument spontaan dat het junk uit het land van Ali Baba is.

Papa Jones | 05-01-19 | 14:18

We maken steeds minder zelf, we verplaatsen alleen maar spullen.

kloopindeslootjijook | 05-01-19 | 14:45

"Duizenden vrijwilligers waaronder ik stromen het strand van #Schiermonnikoog op: maar er ligt niets. Kinderen laten lege blauwe vuilniszakken waaien: de ware ramp komt van burg Ineke van Gent, totaal incompetent en onzichtbaar als crisiscoördinator. Ik ben woest! #cleanupwadden"

Deze tweet snap ik niet. Je zou juist kunnen zeggen dat van Gent (beslist geen fan!) haar werk uitstekend heeft gedaan. De stranden zijn kennelijk schoon nog voor de deugers en masse gearriveerd zijn...

echt_links | 05-01-19 | 14:08 | 2

Ja beetje apart. Hij had gewild dat ze wat rommel speciaal voor hem had laten liggen. Dat was dus niet goed geregeld. Moest hij zonder iets te hebben opgeruimd een neutje nemen bij Van der Werff.

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 14:11

Die vent heet Timmermans.
Wat verwacht u ?

demaup | 05-01-19 | 15:12

het meest grappige is dat iemand die plastic zooi speelgoed wil inzamelen voor Afrikaanse kindjes. Dus dat moet in een container(!) per schip verstuurd worden naar landen waar plastic afvalverwerking prima geregeld is????? Alsof die negertjes op my little ponies zitten te wachten.

Hadena | 05-01-19 | 13:55 | 2

Die hebben liever een kommetje rijst.

echt_links | 05-01-19 | 14:09

Ik wilde mijn 21 gevonden linkerschoenen als humanitaire hulp terugsturen naar Bangladesh.

mozaard | 05-01-19 | 20:59

Tijd voor een nieuw begrip: De deugzeiker.

De deugzeiker is iemand die continu op zoek is naar inconsequenties bij mensen die iets goeds doen, ergens vrijwillig aan bijdragen of ergens aan meehelpen en daar misschien blij over doen, terwijl de deugzeiker zelf geen ene flikker uitvoert.

De "deugzeiker" is dus eigenlijk iemand die een reden zoekt om zich beter te willen voelen tussen de deugers door ze weg te zetten als hypocrieten. Wat de deugzeiker ontslaat van elke verantwoordelijkeid en meteen een reden geeft om zich moreel superieur te voelen. Precies wat de deugzeiker de deuger verwijt. De deugzeiker is dus zelf een enorme hypocriet.

Ik zie hier een heleboel deugzeikers.

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 13:54 | 12

Ik zoek er niet iets dieps achter. Als een grote groep halleluja roept, is een tegengeluid altijd lachen.

Papa Jones | 05-01-19 | 14:25

Nee beste Langenoten dat deed ik toen de deugers nog geen deugers heetten. Omdat ik het beetje groen wat ons nog rest mij nog een beetje de idylle leek.
Had een moment zoveel rotzooi bij elkaar verzameld en vroeg de gemeente het op te halen. Ze lachten me nog net niet uit. De parkwachter was aardig en gaf me zo´n professionele papierknijper.
Er was van alles in grote hoeveelheden gedumpt in het park. Voor u denkt hoe dat kan in een park. Het is een schitterend park (eigenlijk twee) met wat bos er omheen. Prachtige dump gelegenheid.
Wandelde er elke dag met de honden en vond het fijn om er wat voor terug te doen. Deed het ook in m´n straat, scholen, schooljeugd, de bewoners keurig volk in betere deel van de stad. Nou dat keurige viel mee. En voor ik een opmerking krijg over vervuilende honden. Hield de straat ook nog hondenpoep vrij als dat zo voorkwam.

CalamityJane | 05-01-19 | 14:28

@Beste_Landgenoten | 05-01-19 |
Mooi. Ik ben het met u eens. De deugzeiker. Er zijn er hier veel van.

Lafayette | 05-01-19 | 18:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Azijnpisser! Doe es wat nuttigs. Zoals de rotzooi opruimen.

he goh tsjee | 05-01-19 | 13:51

Ik zie alleen maar kaaskoppen lopen op het strand , waar zijn de statushouders gebleven , ze zijn hier toch gekomen om te werken .

Jetstream | 05-01-19 | 13:45 | 1

ja, als het goed schuift voor weinig energie in een warme omgeving... maar graties werken in de kou op een Nederlands grondgebied... vrijwillig!

fikkieblijf! | 05-01-19 | 15:07

Oh wacht even. Dus vanaf nu is elk initiatief om iets op te ruimen of schoon te maken een "deugfeestje"? Het is net alsof GS de pest heeft aan mensen die vrijwillig iets doen voor een beter milieu of een betere leefomgeving of zoiets. Begin mee af te vragen wat dan wel goed is, de rotzooi dan maar te laten liggen?

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 13:43 | 8

Het helpt geen flikker, alleen het morele superiorteitgevoel dat nergens op gebaseerd is. Dat van hen, en van types als jij die misplaatst plaatsvervangend deelt in die zelfverheerlijkende glorie.

Stormageddon | 05-01-19 | 19:54

Storm het is juist omgekeerd. jij voelt je moreel superieur boven de deugers. Tenminste je doet er je best voor de ander met over te drukken. stel je voor dat ze echt zouden deugen

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 22:26

Waarvoor klop ik mezelf op de borst dan? Waarmee toon ik morele superioriteit? Retorische vraag... het antwoord is: Helemaal niet, ik ben een luie kloothommel die zich helemaal nergens op laat voorstaan en ik loop niet te deugpronken met m’n goeie gedrag, goeie intenties en juiste meningen, want die heb ik allemaal niet. Ik zeg wat ik denk, ik doe wat ik zeg, en ik verontschuldig me er niet voor. Meer is het niet.

Stormageddon | 05-01-19 | 22:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Is toch prima dat ze het opruimen...... In plaats van Do as I say (Nijpels en Klaver) eens werkelijk Do as I Do.

Oepsie1234 | 05-01-19 | 13:22 | 1

Dat is nog steeds gebiedende wijs.

Papa Jones | 05-01-19 | 13:35

Deugen , deugen , deugen... Mijn mooiste deugmoment van 2018 was een foto in het plaatselijke sufferdje van een mevrouw die iets te deugen had over teveel koeien mest, terwijl ze met VIJF schijthonden op de foto stond.

Ghibli | 05-01-19 | 13:13 | 5

@Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 13:47
Jij. Anders stond je nu zelf wel op een strand. Zonder mobiele telefoon om je deugen te delen. In plaats daarvan toon je je deugen door zelf niks te doen, maar hypocrisie te verdedigen. Een moreel kompas gebruiken voor anderen zonder het zelf af te lezen voor je eigen gedrag is een dubbele hypocrisie die zeer lachwekkend is.
Maar ga daar vooral mee door. Zeer amusant.

Stormageddon | 05-01-19 | 15:12

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 13:47
Lees je eigen woordenbrij nog eens terug. Je bent nu al de hele middag bezig met hetzelfde riedeltje. Je doet wel erg je “best” om de nominatie zeikerd van de dag te halen.

the namster | 05-01-19 | 15:51

the namster | 05-01-19 | 15:51
Nee man de absulute zeikerds zijn jullie. Met voorsprong. Dat afblaffen van iedereen die eens iets doet en daar toevallig zelf blij mee is (of niet), dat is toch van een benepenheid. H kenschetst de goegemeente hier in een notedop vind ik. Alles wat er gebeurt voor een ander of het milieu of weet ik wat voor gemeenschappelijk doel is altijd fout, is hypocriet, is deugen en dat laatste is wel het ergste wat er over je gezegd kan worden, dat je een "deuger" bent. Helemaal feest is het als de deuger betrapt kan worden op een ondeugd, want daarmee is die definitief afgeserveerd. Het lijkt een dagtaak van de reaguurders te zijn om iedereen op links of met een bepaald ideaal af te zeiken op inconsequenties, zodat er losgegaan kan worden. Elke dag is wel iemand de sjaak.

Een tijdhe terug werd de gehele organisatie van Oxfam afgebrand omdat een of andere lulhannes een paar hoeren had betaald van zijn salaris in een ver land. Ja, foute boel natuurlijk, maar op een organisatie van 60.000 man zitten er altijd rotte peren bij. Maar daarmee is dus heel Oxfam direct af. En dat was me toch een feest jongens, want daarmee werd weer een NGO weggezet als profiteurs en hypocrieten. Het simplisme van dit soort leedvermaak is een beetje zielig.

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

op t einde rent een koppeltje met een hond uit beeld. Vragen vragen, waren zij eigenlijk ziekgemeld? is t eigenlijk geen koppeltje

Padre Grassi | 05-01-19 | 13:09 | 1

Die dachten dat het PowNed was.
Antifa en PowNed klikken niet zo.
Of die hond is een zeehond, kan ook!
Vragen vragen idd.

Ruimedenker | 05-01-19 | 13:17

Jezus, is het opruimen van een nationaal park nou ook al niet goed voor de augurken van geenstijl?

wapster | 05-01-19 | 12:59 | 5

Opruimen is ok, maar loop er niet zo mee te koop.

Ruimedenker | 05-01-19 | 13:18

Wapster

Voor vragen aan Jezus bent u hier op de verkeerde site.

Papa Jones | 05-01-19 | 13:36

Ruimedenker
Wat u zegt! Groet!

CalamityJane | 05-01-19 | 14:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks mis met het opruimen van stranden die overspoeld worden met dat gore piepschuim wat giga milieuvervuilend is en andere overbodige troep waar niemand op zit te wachten! Het is dat ik daar niet woon anders ging ik ook helpen opruimen! En bij de Action kom ik niet want ik boycot dier- en mensonvriendelijke enge landen als China! Dus!

BaldEagle | 05-01-19 | 12:56 | 3

In dat geval kun je dus helemaals geen non-food meer kopen want het meeste spul komt uit China. Wedden dat jouw huis vol met reut uit China staat? Deugert...

ZwarteDag | 05-01-19 | 13:06

Je klinkt als een groenlinkse deuger. Goedkope smoes om niet mee te helpen opruimen.
Pak je de auto of het vliegtuig toch ff.... oh nee.. want vervuiling.
Alhoewel ik denk dat je van beide vervoersmiddelen gebruik maakt

Madamjanet | 05-01-19 | 13:19

@ baldeagle
Je bent een echte deugert! Good for you! Ook een knotje in je haar? You love soya?

Superkwatta | 05-01-19 | 17:36

Er zijn ook duizenden milieuvervuilende ballonnen opgelaten voor een rapper. Hoor je niemand over

Madamjanet | 05-01-19 | 12:52 | 6

Volgens de NOS duizenden aanwezig. Volgens Rijnmond, RTL, Nu.nl honderden.
Niet alleen ballonnen worden opgeblazen.

Earl_of_Doncaster | 05-01-19 | 13:13

@Madamjanet
Hoe sneu ben je wel niet als je je boos maakkt als er balonnen worden opgelaten om iemand te herdenken die vermoord is. Omdat het een buitenlander is.
U bent een klein mens.
Bah.

ArjenZH | 05-01-19 | 18:33

@ArjenZH
Heb ik het over buitenlanders dan? Of is iedere rapper een buitenlander? Heb het over ballonnen. Klaas Dijkhoff liet toch ook ballonnen op en kreeg commentaar ivm milieuvervuiling.
Bah!

Madamjanet | 05-01-19 | 21:03
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DeOnderHond | 05-01-19 | 12:52 | 1

Ik vond het al zo rustig in de randstad. Gelukkig weet ik nu waar alle deugmensen zijn. Misschien kunnen we in die tussentijd een muur om de randstad heen bouwen, zodat ze niet terug kunnen.

Hark_van_Rommel | 05-01-19 | 12:46 | 3

Of de veerboten tot zinken brengen.

echt_links | 05-01-19 | 12:47
-weggejorist-
ZwarteDag | 05-01-19 | 13:08

En ik ben voor een reservaat voor PVV tokkies zonder buitenlanders. Inderdaad met een muur erom heen van daar zijn dat soort types dol op.

ArjenZH | 05-01-19 | 19:25

Nu er wat plastic zichtbaar is heeft men het over een ramp. Over micro en nanoplastic die door bijvoorbeeld shampoo of haargel worden gegooid hoor je niemand!

JI-HAAT | 05-01-19 | 12:41 | 4

Of van die korreltjes om je gezichtje lekker te scrubben.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 12:47

Jij-haat
Er is geen beginnen meer aan.

CalamityJane | 05-01-19 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Toch heb ik er ook nog rven over nagedacht (dat kwam door dat duinen/drone-shot. Maar ik vreesde ook het’we bezemen de straat, waar is het ANP-effect.

Einde van de Domheid | 05-01-19 | 12:32

And now for something completely different: paniek!
Gele hesjes in Parijsistan en (eu) politie zijn er klaar voor. Alleen de Russen doen live verslag.

am*dam | 05-01-19 | 12:29 | 1

Acte VIII heeft wel 1 verschil. Nadat vorige week zeg maar de onvrede over de franse tv was geuit met gestuurde macron nepnieuws is nu voor de eerste keer een demo vergunning afgegeven en ze mogen over een vastgestelde route lopen en worden niet uitelkaar gehouden zoals bijvoorbeeld vorige week waardoor het leek dat de animo minder was. En zie de animo is nog steeds erg groot.

tweetybird | 05-01-19 | 12:37

Misschien een piepschuim verbod een idee? Beetje jammer dat GeenStijl uiteindelijke de ernst van de vervuiling niet snapt. Het maakt niet uit wat en hoeveel. Het gaat er om dat een van de schonere plekken van Nederland nu net zo teringzooi is als de kans wijken in de grote steden.

MeneerGuggenheimer | 05-01-19 | 12:28 | 5

Helemaal mijn idee! Dit is wel degelijk een milieuramp! Maar oeverloos zeiken over iets positiefs zoals het opruimen van al die klerezooi op die stranden is lekker makkelijk! Zegt weer genoeg over de asociale mentaliteit die in dit land heerst! Bah!

BaldEagle | 05-01-19 | 13:01

Piepschuim hebben we nog heel hard nodig. Er moeten duizenden huizen geïsoleerd worden. In alle dakisolatie platen enz. zit piepschuim.

Trumme | 05-01-19 | 13:26

Hihihi, een paar overboord geslagen containers met wat ikea rommel er in een milieuramp... Hysterische soy boy alert!

Superkwatta | 05-01-19 | 17:41
▼ 2 antwoorden verborgen

De opruimers zijn in ieder geval nuttiger bezig dan de zolderkamerzeurders hieronder. Welk punt probeert u te maken? De mensen mogen niet lekker een dagje strand bezoeken en tegelijkertijd nuttig bezig zijn?

pili-pili | 05-01-19 | 12:24 | 3

Vind het ook heel goed wat ze doen, erg positief! Die 100 soldaten die Unilever, ik bedoel Rutte, stuurde, dat schiet natuurlijk niet op.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 12:29

waar staat dat zulks niet mag dan? Deugen kan ook zonder een bijbehorende lof- of klaagzang. Dat staat er. Zolderkamerzeurpiet.

HaatbaardKnipper | 05-01-19 | 12:31

Men neme 4 loaders en 8 kiepwagens en je ruimt per dag meer op als 300 vrijwilligers. Waarom deze heisa?

Trumme | 05-01-19 | 13:27
-weggejorist-
azijnseikerT | 05-01-19 | 12:18 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik begrijp niet dat ze niet met groter materiaal komen, er zijn toch shovers, diepladers, of zijn we nu al derde wereld land.

gato | 05-01-19 | 12:18 | 4

Watching the Wheels | 05-01-19 | 12:23
Plagiaat !!
Zie : the namster | 05-01-19 | 12:14

the namster | 05-01-19 | 12:28

@the namster | 05-01-19 | 12:28
Ja zoiets, maar je hebt ook van die tractoren met een soort tennissleepnet erachter. Die pakken de bovenste laag op en het gefilterde zand valt direct weer terug.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 12:33

Gezamenlijk met de blote handen schoonmaken dweilorkestje erbij erwtensoep en kijk ons eens deugen.

Trumme | 05-01-19 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp dat gezeik over die Chinese meuk niet helemaal. Dus dure meuk uit bijv. de VS mag wel in zee flikkeren of zoiets. Ben blij dat die Groen linkserts nu eindelijk eens mijn rotzooi opruimen ipv altijd andersom!

nietmijnbaardvriend | 05-01-19 | 12:17 | 2

*proest*

Papa Jones | 05-01-19 | 12:21

Ohhh, heerlijk dit !

the namster | 05-01-19 | 12:24

"Meer vissers laten weten nog geen rotzooi te hebben gevangen."

Zie je wel: het valt allemaal wel mee.

VanBukkem | 05-01-19 | 12:16 | 5

WTW - wederom plagiaat. Ik wil nu een vergoeding !!

the namster | 05-01-19 | 12:32

Als ze mijn opblaaspop in Taiwan al hebben opgeblazen moet ze nog ergens drijven.

JvanDeventer | 05-01-19 | 12:35

Is ook de bijvangst goed genoeg vandaag?

peetjoh | 05-01-19 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

In tegenstelling tot -uiteraard, wie anders- VVDertje Berbaar, vind ik het wel degelijk jammer en sprekend dat dit weer zo'n überwit gebeuren is.

Zouden al die POC's met een uitkering hier niet eens -verplicht- naar toe gestuurd kunnen worden om mee te helpen?

Goed doen en je inzetten voor het nieuwe vaderland!!

echt_links | 05-01-19 | 12:13 | 3

Ik ben wel blij dat het deugen zich beperkt tot een select wit gezelschap. Ik zit niet te wachten op klimaat kletspraat van óók nog eens mijn allochtone buren.

Papa Jones | 05-01-19 | 12:24

@pj die malle klimaatklets nemen we in dat geval graag op de koop toe.

echt_links | 05-01-19 | 12:35

Godver Pritt, ik hoop echt dat die laatste zin sarcastisch is. Op zaterdag naar het IKEA-doolhof, dan ben je echt levensmoe.

Knisperende_Tissue | 05-01-19 | 12:10 | 3

Afgelopen tweede kerstdag waren snelwegen compleet geblokkeerd omdat men zonodig naar de IKEAs moest. Ik stel me voor dat de hel zoiets is. En straks met pasen weer.

Vuurwezel | 05-01-19 | 12:13

NL = burgertruttenland. Love it or leave it?

Sitting_targets | 05-01-19 | 12:25

Ikea rekent 30 euro of zo voor een webbestelling. Laten ze dáár eens iets aan doen ! Nu komt half nederland naar zo'n vestiging in het weekend.

Papa Jones | 05-01-19 | 12:31

Mooi die saamhorigheid, althans voor eventjes. Nederland is zich weer bewust van het bestaan van de Waddeneilanden. Er is dus meer dan alleen de Randstad. De rest van ons land wordt geacht mee te leven met de mensen in Scheveningen/Den Haag die slachtoffer zijn geworden van het "vreugdevuur"-inferno. Niets mis mee dat aan dit soort gebeurtenissen aandacht besteed wordt.

Mannes | 05-01-19 | 12:10 | 1

En vanavond bij een glas bier klagen dat er geen TV of spelcomputer gevonden is.
Net als zo'n muts gisteren op het nieuws "we vonden 100paar schoenen, maar geen tas bij ons. Toen we terugkwamen waren de schoenen weg
Ja Duhhh
Alle 'dure' zooi is door de eilanders al opgepikt.
Jullie mogen de troep komen ruimen

Mosselzaad | 05-01-19 | 12:30

Prima dat ze helpen opruimen, respect. Een ramp is het natuurlijk niet maar je wilt toch schone stranden hebben

Bokito ergo sum | 05-01-19 | 12:09 | 1

Ik zou dan ook willen dat ze in de zomer hun zooi opruimen, die ze zelf op de stranden achterlaten.
op de 'populaire' stranden moet je eerst smerige peuken en half lege snackzakken opruimen, voor je je handdoekje kan leggen.

Ik ga tegenwoordig naar de minder bekende, Vrouwenpoler is geweldig, wel wat Duitsch .. maar wel zo schoon

Mosselzaad | 05-01-19 | 12:33

Mooi zijn ze voor nu achter de typemachine vandaan. En schrijven ze even geen slechte, saaie, herhalio en open deur stukkies

Mark_D_NL | 05-01-19 | 12:13

linkje doet weinig

normanius | 05-01-19 | 12:13

Dat Bert Koenders rotte in de hel! Die missie heeft wel twee Nederlanders mannen het leven gekost. Maar Bert krijgt nog steeds een stijf piemeltje want heeft hij gedeugd!

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 12:13

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 12:13
Nederlanders deugen graag, daar geilen ze op!

vluchtelingallergie | 05-01-19 | 12:27

We zijn zelf verantwoordelijk voor al die meuk die we hierheen halen. Alleen maar goed dat we het ook zelf weer opruimen.

BozePaarseMan | 05-01-19 | 12:02 | 7

Ook de Nederlandse- en of Europese regering is hiervoor verantwoordelijk, niet alleen de consument. De handelsverdragen met China zorgen ervoor dat China dit zo goedkoop kan doen/ verzenden. Andersom gelden er andere regels. Dit begint al bij de prijs/ aanvraag van een visum. Gekke Henkie zijn we!

Mogwai | 05-01-19 | 12:44

Precies! Allemaal Rupsjes Nooitgenoeg die zo nodig al die totaal overbodige goedkope rotzooi uit China en andere dier- en mensonvriendelijke landen moeten aanschaffen! Lekker die troep daar laten!

BaldEagle | 05-01-19 | 13:05

BaldEagle | 05-01-19 | 13:05

Zelf bestellen in china is een stuk goedkoper. Specsavers lacht zich ook suf, met hun goedkope 'troep' uit China.

Papa Jones | 05-01-19 | 13:40
▼ 4 antwoorden verborgen

In Indonesië ligt elk strand vol met rotzooi.

Dutch_Holland | 05-01-19 | 11:58 | 4

Ja 1 van de redenen dus om van Nederland te houden.

Sitting_targets | 05-01-19 | 12:12

Zeker nooit op het strand van Scheveningen wezen kijken na een warme zomerdag? Een grote berg troep, achtergelaten door het luie Nederlandse volk dat te besodemieterd is om naar een afvalbak te lopen! Wordt allemaal 's nachts opgeruimd en de volgende avond is het weer precies zo'n bende! Niet zo hypocriet doen alsjeblieft!

BaldEagle | 05-01-19 | 13:08

Dat gooien al die Aziatische toeristen neer

peetjoh | 05-01-19 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

@ Redactie...
De Vroegah randomizer werkt niet helemaal lekker
Artikelen van 05-01-18 worden aangeduid als 0 jaar geleden en artikelen van 05-01-2016 als 2 jaar geleden. Doe eens fixen.

normanius | 05-01-19 | 11:58

Al die opruimers van allochtone afkomst die eindelijk meedoen, dat had ik eigenlijk niet verwacht .
Oh wacht....

Castor12 | 05-01-19 | 11:57

Moet er eens olieresten aanspoelen, eens kijken of die deugers ook komen helpen..

Wijze uit het Oosten | 05-01-19 | 11:57

Er liggen daar flink wat wrakken uit de Gouden Eeuw. Daar zijn mooiste schatten uit opgedoken. Nu liggen er 200 containers met plastic rommel naast. Ziehier de opbrengst van 300 jaar ‘beschaving’.

medusa324 | 05-01-19 | 11:55 | 3

Net als met huizen, tuinen e.d. Het lijkt wel of Nederlanders zo lelijk en koud als mogelijk hun omgeving willen optuigen. Lelijke huizen zonder versieringen of mooie ornamenten, tuinen met alleen maar stenen en geen plant te zien. Walgelijk hoe Nederlanders met hun omgeving omgaan. Saai, lelijk en koud.

Mark_D_NL | 05-01-19 | 12:09

@Mark_D_NL | 05-01-19 | 12:09
Dat kan niet anders ... de mensen hebben geen tijd, we hebben een leeneconomie, de bedragen moeten steeds verder omhoog, omdat huizen zorgen voor meer nieuw vers gedrukt geld in de economie via hypotheken. Kwaliteit omlaag brengen is ook een manier. Vervolgens gaan mensen tuinen efficient indelen met tegels, want ze willen niet nog meer kosten aan onderhoud (hebben ze ook geen tijd en geld voor). Het is het systeem dat alleen maar tot dit kan leiden.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 12:17

Ook in de Gouden Eeuw vervoerden de schepen van toen “rotzooi”, en ook toen werd er veel lading verloren. De eilanders hebben eeuwenlang hun schuurtjes van wrakhout en drijfhout gebouwd. Het is niks nieuws.
Ga eens bij een echte eilander kijken in de tuin. Ligt barstensvol boeien, netten, vaten, wrakhout.

Stormageddon | 05-01-19 | 15:20

Het assortiment van de Action is grotendeels hetzelfde als bij de Blokker en dergelijke zaken. Alleen is het goedkoper. Er zijn een aantal dingen die je er beter niet kunt kopen, zoals batterijen en dingen als usb sticks/sd kaarten, want ik heb het idee dat ze grote partijen opkopen van dingen die chinezen zelfs op ebay niet meer kwijt kunnen. Dan krijg je dus lege batterijen en 32GB usb sticks die eigenlijk maar 8GB zijn, maar door een trucje groter lijken. Al de data die je erop copieert ben je dan wel kwijt. Als je dit dan ter attentie brengt bij de Action, zou je toch denken dat er een terugroepactie komt voor zule ondeugdelijke waar... Nee dus. Levert alleen maar slechte publiciteit op.

Vuurwezel | 05-01-19 | 11:55 | 2

"Al de data die je erop copieert ben je dan wel kwijt. "
Nee, want je kopieert het, dus duplicaat van origineel
Dat je het niet controleert, en je originelen weghaalt ...

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de USBstick/SDkaart zo was behandeld, momenteel voeren ze Sandisk en SiliconImage, en beide 32GB en 16GB zijn wat ze pretenderen te zijn, ook na testen met betreffende software, en ervaring met inderdaad 30GB / 16GB vol te schrijven, en op 2e plek te controleren op juistheid.

Mosselzaad | 05-01-19 | 12:37

Klopt als een bus ! Ooit een keer voor de grap een setje van 4 oplaadbare batterijen gekocht. Kostte een drol, schreeuwend opschrift : Powerrrr 2000, zo licht als een A4’tje en binnen 2 minuten weer leeg. Volledig naar verwachting.

the namster | 05-01-19 | 12:43

Eigenlijk helemaal prima dat mensen dit doen.
Troep van de stranden en mensen een leuk dagje uit.
win - win

Berbaar | 05-01-19 | 11:53 | 4

Eigenlijk had jouw nick Helemaal Prima moeten zijn.

Toos Doos | 05-01-19 | 12:20

Berbaar..... Ik ben het voor de verandering met je eens...

Haram_Kafir_4ever | 05-01-19 | 14:03

Berber steekt zelf liever een berg pallets met zijn pyromane vriendjes in de fik, fakkelt bijna zijn durp af, zegt klein bier en maakt een enorme teringbende van het strand.
Maar als anderen het strand schoon maken vindt hij het prima natuurlijk. Hypocriet!

Superkwatta | 05-01-19 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Wat mij het meest ergert is alle goedkope rotzooi die ze van het enen eind van de wereld naar de andere kant overvaren. Als je ziet wat er op het strand aan meuk ligt, ongelooflijk. Het meeste is van k*t kwaliteit, zeg maar Blokker, Xenos, IKEA en Action troep.
Laten we eens ophouden met deze rommel te kopen. Scheelt ook weer.

Alco-de-Holist | 05-01-19 | 11:53 | 5

Snap er ook niets van. Giga schepen met ontelbare hoeveelheden containers die allemaal vol met troep zitten. Daar zou de milieumaffia zich eens druk over moeten maken.

BozePaarseMan | 05-01-19 | 12:04

Niet consumeren, maar consuminderen. Je bent geknipt voor Groenlinks he he. Maar hier ben ik het ook wel mee eens hoor. Kwaliteit boven kwantiteit.

Sitting_targets | 05-01-19 | 12:07

True. En dan ook nog eens uit een verstikkende communistische dictatuur. China 1984. Ik kom er bijna nooit. En dan koop ik 1 ding.

Mammeloe | 05-01-19 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat was wad voordat wad wad was?

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:52 | 1

Veen.

Pieter Breydel | 05-01-19 | 12:15

Ze mogen ook wel mijn kelder opruimen.

Kaas de Vies | 05-01-19 | 11:52 | 1

Sorry Kaas. Ik denk dat we dat beter aan de professionals kunnen overlaten. Die hebben van die speciale witte plastic pakken met volgelaatsmaskers.

VanBukkem | 05-01-19 | 12:00

Ja hoor.. " iedereen komt helpen' behalve licht-getintiers en wat dies meer zij . Dit was nu een kans om te laten zien dat die guur-rechtse extremisten op GS het altijd bij het verkeerde eind hebben. .

daytripper | 05-01-19 | 11:51 | 10

Berbaar | 05-01-19 | 11:57
In de tijd van Janmaat moest de grote golf van kansarme imigranten nog komen. De buitenlanders die hij bedoelde waren vissers van landen rondom Nederland - blank dus !!
Zoals gewoonlijk zit je dus weer uit je nek te kleppen.
Berbaar : de Neymar van GS, altijd maar weer (gespeeld) verongelijkt en iedereen een gele kaart proberen aan te smeren.

the namster | 05-01-19 | 12:57

Berber mocht de veters van Hans Janmaat nog niet strikken. Een visionair deze man. Had men maar naar hem geluisterd inzake massa-immigratie.

Superkwatta | 05-01-19 | 17:57
▼ 7 antwoorden verborgen

@JackStick | 05-01-19 | 11:42
Die houden het liever bij Dokkum. Al is dat voor sommigen ook nog te moeilijk, zelfs in groepsverband.

Heiner | 05-01-19 | 11:51

Het was vast nog veel drukker geweest als het containers met coke waren geweest.

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:48 | 2

Of qat.

Mammeloe | 05-01-19 | 12:12

Track en trace spelletjes met de wind in de neus , lekker uitwaaien .

telefoontje | 05-01-19 | 12:52

@Elfenstein | 05-01-19 | 11:31
Sommige mensen lijden ook aan het "Action-effect." Ze gaan erheen om wat goedkope vuilniszakken te scoren en ze komen met twee fietstassen vol (te dure, want onzinnige) tinnef thuis. Tinnef die ze anders nooit gekocht zouden hebben.

Heiner | 05-01-19 | 11:47 | 1

Die vuilniszakken met sluitband zijn prima hoor!

vluchtelingallergie | 05-01-19 | 12:01

Haha... mooie toegift: 'we zijn naar de Ikea'.

Amsterdamsko | 05-01-19 | 11:45

Dit zijn dezelfde mensen die tot hysterie gebracht kunnen worden als je ze wijst op de echte problemen in dit land.

Datsun_Cherry | 05-01-19 | 11:45 | 4

dit zijn de zelfde mensen achter het bijvoeren van de beesten bij de Oostvaardersplassen, en het gaybrapad

patriarchy | 05-01-19 | 11:51

De populatie van gaybra's in de Oostvaardersplassen hoefde door de boswachters niet verkleind te worden, want om de een of andere reden gebeurde dat vanzelf.

Sitting_targets | 05-01-19 | 12:00

Datsun_Cherry | 05-01-19 | 11:45

Daarom gaan ze ook opruimen. Je hoeft er niet bij na te denken, en je ziet gelijk resultaat. Helemaal happy.

Papa Jones | 05-01-19 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het heel netjes dat mensen de tijd nemen om van ver te komen om deze zooi te helpen opruimen van welk pluimage ook. Boeit voor geen moer. Als deze mensen dan een foto daarvan op hun FB zetten, nou en? Ze doen gratis opruim werk en als ze dan genoegen nemen met een pluim in hun reet dan is dat toch het minsten. Beetje zuur stukje dit. Alle beetjes helpen. En de mensen die klagen dat het lang reizen is. Ga de deur uit en ga daar opruimen, ziet je eigen buurt er ook weer wat frisser uit. Doeg!

Dirk III | 05-01-19 | 11:42 | 3

Excuses voor de taalfouten. Beetje druk

Dirk III | 05-01-19 | 11:44

Koop een kroontje.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-19 | 11:49

Precies. Als je zoveel tijd hebt begin in je eigen buurt. En weet je wat het mooie is? Dat hoeft niet eens dit weekend. Dat kan het hele jaar. Ik durf te wedden dat deze deugertjes dit nooit doen.

azijnseikerT | 05-01-19 | 11:50

Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen maar blanken. Ben ik nou een racist?

JackStick | 05-01-19 | 11:42 | 5

Beetje Jut & Jul types.

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:46

@ Papa Jones
Ik reageerde op de nepnieuws-tweet van diversiteit-suggereerder @SanderRTLNieuws:
"Vrienden, familie van eilanders, toeristen, dagjesmensen, iedereen komt helpen. #Schiermonnikoog #opruimactie".

JackStick | 05-01-19 | 11:47

JackStick

Vrienden en familie van eilandbewoners zal ook niet snel uit afrika komen. En de eerste dagjesmens uit afrika moet ik ook nog tegenkomen. Ze blijven gelijk hier wonen. Maar inderdaad, 'iedereen komt helpen' is sterk overdreven.

Papa Jones | 05-01-19 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is januari, grijs en koud. Dan hoor je in een warme huiskamer te zitten op zaterdag, ochtendjas nog aan, kopje koffie erbij.
* slaat de verre-vakantiebijlage van De Telegraaf verlekkerd open *

Papa Jones | 05-01-19 | 11:40 | 5

Nee, de Volksverlakkerskrant lees ik niet, daar word ik altijd depressief van.

Papa Jones | 05-01-19 | 11:50

tweetybird | 05-01-19 | 11:50

Gele Hesjes kijken in Nederland valt nog een beetje tegen. Een met nederlandse vlaggen zwaaiende groep, waarvan de voorste oetlul de hitlergroet brengt aan de pliesie. Die begint vervolgens te meppen. Niet erg verheven. Dan kan ik net zo goed filmpjes op Dumpert gaan kijken.

Papa Jones | 05-01-19 | 11:53

link, gele hesjes, graag.

gato | 05-01-19 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

"Dus wanneer u het Wad opruimt, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen op Facebook en op Twitter om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen." -Matteüs 6:2

Hollende_Kleurling | 05-01-19 | 11:38 | 4

"Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden." -Matteüs 7:1

Hollende_Kleurling | 05-01-19 | 11:49

6:2 = 3, wat heb ik gewonnen?

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 12:01

Een sticker!

Hollende_Kleurling | 05-01-19 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

En als ik er toch iets kritisch over mag zeggen,zou ik aanraden dat iemand daar bij die afmerende boot gaat staan om gele hesjes uit te delen.
Omdat de schoonmaak toch te danken is aan de grootindustrie die hieraan die containers wilde verdienen,en tegen de hongerige consument die maar blijft willen hebben.. hebben.. hebben.

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 11:38 | 3

Dank voor het linkje Pik... ik kan op dit moment even niet lekker dansen,maar zo kan ik er toch nog iets van meekrijgen. ;)

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 11:45

@fikkieblijft!
Als het geen godsvermogen had gekost was ik er zo heen gegaan. Ik ruim hier ook het zwerfvuil van anderen op, dus waarom niet eens in een andere omgeving? Met GL stemmen of niet heeft dat niets te maken, al had juist een club als GL of andere milieuclubs, zoals Greenpeace of de Waddenvereniging wel even een actie op touw kunnen zetten om wat gemotiveerde opruimers tegen reiskostenvergoeding die kant op te krijgen. Slaapzakkie en luchtmatrasje mee of in een jeugdherberg. Eten wat de pot schaft. Lijkt me best een mooi iets.

Heiner | 05-01-19 | 11:37 | 1

Ja en dan s'avonds lekker ranzen met zijn allen bij het kampvuur.

kneuterzak | 05-01-19 | 11:53

Zeau, lekker druk.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:42

Quote: "Er zijn wat containers van een boot geflikkerd, en that's it."

It is inderdaad that dat er maar liefst 270 containerts van de boot zijn geflikkerd. Tweehonderd-zeventig. Dit zijn containers van 20 voet lang. Voor mensen zonder voorstelling van dimensies; dat zijn die megalange containers ja.

Voor de juridische kant wordt het overduidelijk een loze zaak voor het OM, echter de implicaties voor de transportindustrie kunnen niet achter wegen blijven. Alleen al op grond van milieu- en natuurwetgeving is er sprake van onaanvaardbaar hoog risico op onherstelbare schade.

Boris Poepnagel | 05-01-19 | 11:36 | 3

(Volgens mij zijn het 40-voeters, geen 20-voeters. 20-Voeters zij van die kleintjes.)

VanBukkem | 05-01-19 | 11:38

Wat nieuws is en wat niet is op het roze blog een beetje afhankelijk van de stand van de wind. Het is manier van toch meeliften op de hype terwijl je doet alsof het het allemaal maar onzin vindt. De Maarten van Rossum-doctrine, maar die Van Rossum heeft dan weer vrijwel altijd gelijk.

Ggroengras | 05-01-19 | 11:47

Onherstelbare schade? Waaraan dan?

Superkwatta | 05-01-19 | 16:50

Weet je wie er ook heel erg van opruimen hield?

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:35 | 12

Marie Kontho?

Ggroengras | 05-01-19 | 11:48

Hij was toch meer van het ruimen dan van het opruimen.

Sitting_targets | 05-01-19 | 11:51

Hubert Booth?

Mark_D_NL | 05-01-19 | 12:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Je kan in je vrije tijd ook je eigen wijk in de hens zetten. Doe mij dan maar liever de grote wadden-clean-up.

medusa324 | 05-01-19 | 11:35

Kan daar geen brandstapel van gemaakt worden ? Draaiboek te verkrijgen bij Pauline Krikke via [email protected]

Vesta | 05-01-19 | 11:33

Vind het prima dat ze het opruimen. Toch. Maar had ze in elk geval allemaal een geel hesje gegeven. En ja wederom acte VIII van de gele hesjes in parijs.
youtu.be/O1prfpeqClM

tweetybird | 05-01-19 | 11:33

Strax op het Waterlooplein exclusieve rampslippers te koop.

marrretje | 05-01-19 | 11:33

Als die mensen klaar, kunnen ze dan door naar 010? Want bij ons zwerft in de kansenwijken genoeg vuil rond , ligt in meerdere straten een complete huisraad op straat en denken meerderenieuwkomers dat als je huisvuil verkeerd aanbied en naast de container zet, dat het dan niet door de straat gaat waaien en de vogels niet de zakken kapot zullen maken op zoek naar wat eten.

En o ja . mijn tuin moet nog gedaan worden. :)

gaffelbaard | 05-01-19 | 11:32 | 2

ik zie het nieuwe woord van 2019 al aankomen: DEUG-CORVEE
en vanavond zien we ze allemaal weer op de TV omdat ze hun narcisme niet kunnen onderdrukken.

patriarchy | 05-01-19 | 11:42

niemand wilt zich vrijwillig in een kansenwijk bevinden

boerenvla | 05-01-19 | 12:05

Opruimen of strandjutten, that's the question!

Simon_GS | 05-01-19 | 11:32

Die ingewikkelde bezoekers (m/v/z) van het Oeral Festival kunnen zich dit jaar ook nuttig maken. Hoeven ze niet naar moeluke kunstuitingen te kijken. Of kan de dansgroep van Oemuzu M'zanzanabe niet meer gecancelled worden?

Mammeloe | 05-01-19 | 11:32 | 4

Gne. Ja, ze horen die verrijking nu de halve nacht gratis.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:40

De volgende stap is negerts die zichzelf wit schminken en blanke toneelstukken opvoeren voor blanke pvda fossielen die er niet genoeg van kunnen krijgen.

elfenstein | 05-01-19 | 11:43

(m/v/z) is dat de "z" van Zwakbegaafd ?

patriarchy | 05-01-19 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Zandvoort in de zomer aan het einde van de dag... Zie eigelijk geen verschil qua troep. Alleen geen Marokkanen dan...

Bushcrafter | 05-01-19 | 11:31 | 1

Die zitten nog in de containers.

Cheeky Bastard | 05-01-19 | 12:17

Dan tank je je boot vol met 3000 liter olie om vervolgens diep op zee het zeewater te gaan zeven......
...... en het enige dat je vervolgens boven haalt is VIS.....
Conclusie: - De zee is schoon en vruchtbaar.
-Er leeft genoeg vis in de zee om de wereld te kunnen voeden.

rectormagnificus | 05-01-19 | 11:31

Dat zijn waarschijnlijk de mensen die nog nooit een nieuwjaarsduik hebben genomen,en die de volgende keer wel kunnen zeggen,dat ze daar niet aan doen,maar er wel altijd bij zijn met opruimen van de kust.

Als kunstbewoner noem ik dit altijd onze promotietoeristen.
Daar heb je 3 soorten van zoals deze strand deugers dus,en dan de nieuwjaars shine duikers,en de strand uithuileners. Waarvan die laatste dat in stilte doen,en graag nog een kopje koffie doen in de plaatselijk horeca.

Ik zeg... lekker in stand houden zolang het je niks kost.. leven en laten leven,zeg maar. Er zijn grotere problemen in de wereld.

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 11:31 | 5

Wees blij dat deze mensen de troep langs de kust willen opruimen.
Ze kunnen er ook voor kiezen om jullie kustbewoners ongezien de tiefus te laten krijgen en te stikken in al dat afval, maarjah dan krijgen we weer allerlei jankende kustbewoners op tv.

boerenvla | 05-01-19 | 12:07

Daar betalen we sloten belasting voor, boerenvla, en daar kan prima een professioneel bedrijf voor ingehuurd worden, die doet het beter en sneller. Iets verder kijken dan je boerenneusje lang is de volgende keer,

Superkwatta | 05-01-19 | 12:10

boerenvla | 05-01-19 | 12:07
Wat begrijp jij niet aan "leven en laten leven" huilende hoer!

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Okee okee, in plaats van alleen op Facebook, zal ik het dan ook even hier posten: ik heb de straat schoongemaakt na oud&nieuw, en vorige week veel geld gestort op de rekening van een goed doel. En dat gaf me een fijn gevoel inderdaad, en ook wat trots :)
Vergeten jullie trouwens niet om tijdens de rit naar Ikea al je vuilnis uit het autoraampje te gooien? Dan kloppen alle vooroordelen weer mooi.

RozemarijnLucassen | 05-01-19 | 11:30 | 9

Ik heb ook nog een goed doel om geld aan te doneren Rozemarijn. Geeft jou een goed gevoel en mij ook. Mag ik je mijn rekeningnummer sturen? Bij voorbaat dank en ga zo door.

Superkwatta | 05-01-19 | 12:08

Superkwatta | 05-01-19 | 12:08
Ja hoor, dat mag, wat ga je er mee doen?

RozemarijnLucassen | 05-01-19 | 12:13

Iets leuks!

Superkwatta | 05-01-19 | 16:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch fijn dat al die dankbare vluchtelingen zo goed helpen bij het opruimen. Oh wacht.

Libertariër91 | 05-01-19 | 11:29 | 2

Opruimen behoort niet bij het verdienmodel...

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 11:32

Het is er gruwelijk divers.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:32

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar op zich heeft Roos Vonk wel een punt. Eerst met zijn allen lekker deugen door die Waddeneilanden op te ruimen, en dan 's avonds nog een keer lekker deugen door allemaal witte ballonnen op te laten stijgen omdat een of andere onbekende rapper is doodgeschoten. Koekoek.

VanBukkem | 05-01-19 | 11:29 | 5

Huh, Roos Vonk die dat zegt? Dat is een gotspe van epische proporties. Vonk die wetenschappelijke data gemanipuleerd heeft om maar aan te tonen dat vleeseters inherent slechte mensen zijn. En dat om te deugen voor haar vegetarische achterban

BASinnic | 05-01-19 | 11:48

En wie is Roos Vonk ? Ahhh, wereldberoemd in Nijmegen (en omstreken is weer wat overdreven)

the namster | 05-01-19 | 11:55

Opruimers zijn hufters! Allemaal!

Oh wacht...

knutsel_ | 05-01-19 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb je gezien wat er in de singels en sloten ligt.. Wat een nagenasten..

Twisted_Faith | 05-01-19 | 11:28 | 4

Wat zijn nagenasten?

aamert | 05-01-19 | 11:43

Ik heb de mijnen laatst weg laten halen.

Sitting_targets | 05-01-19 | 11:49

Twisted_Faith | 05-01-19 | 11:28
Als klein jongetje geleerd : het vuil dat je ziet is het probleem niet !

the namster | 05-01-19 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

'T is toch een fijn leven. Nu even wat rommel oprapen in de frisse lucht en dan nog dit jaar drie keer met het vliegtuig op vakantie.

BrabantsVerzet | 05-01-19 | 11:27

Met zijn allen effe vol schouders er onder, in plaats van klagen en andere mensen afzeiken.
Hey, het lijkt wel op wat we vroeger leerden tijdens dienstplicht.

aliealaaf | 05-01-19 | 11:26

Kan Boyan Slat het ook niet oplossen met een paar boten GL'ers? #wegaanhethalen

Watching the Wheels | 05-01-19 | 11:26

Over hooguit één miljard jaar is de energieproductie van de zon zo sterk toegenomen dat alle oceanen zullen verdampen.
Dus het maakt allemaal niet uit.

King of the Oneliner | 05-01-19 | 11:25 | 2

Verdomme hoe moet ik dan aan me vis komen??

spamzuiger | 05-01-19 | 11:28

Gelukkig staat de hele Noordzee tegen die tijd vol met windmolens. Met een kleine aanpassing kunnen die dan dienen als reuzenventilatoren. Hebben we dat probleem ook weer getackeld.

VanBukkem | 05-01-19 | 11:51

Wel helemaal naar de wadden rijden, maar de troep in de buurt niet opruimen. Man, als ik zie wat er allemaal op straat ligt of in de sloot.

azijnseikerT | 05-01-19 | 11:25 | 5

Ik pretendeer niks en ik gooi geen vuil op straat. Als ik met de hond ga wandelen doe ik dat in de natuur. Dus daar heeft de buurt geen last van. Maar verder begrijp je het punt niet. Als je de tijd hebt om helemaal naar het wad te gaan, kun je beter je eigen buurt schoonmaken. Dit is massahysterie. Valt in Nederland nog genoeg schoon te maken. Daarvoor hoef je niet naar het wad.

azijnseikerT | 05-01-19 | 11:37

azijnseikerT | 05-01-19 | 11:37
"... Valt in Nederland nog genoeg schoon te maken..." => Laten we beginnen op het Binnenhof.

the namster | 05-01-19 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Als GL-stemmer was ik graag heengegaan om te helpen maar er is vanmiddag een bijeenkomst over intersectionele gevolgen van diversiteit en inclusiviteit binnen het huidige neoliberale tijdsgewricht, met vooral veel jonge vrouwelijke toehoorders, in Amsterdam, dus ik kan niet. Ik vind dat PVV-stemmers moeten worden verplicht die rommel op te ruimen.

skoftig | 05-01-19 | 11:24

Is er al een gironummer geopend voor de getroffenen?

SamV | 05-01-19 | 11:24

Grote cleanup langs de snelwegen in Nederland zou ook eens goed zijn. Gooi je zooi gewoon in de prullenbak.

franck7020 | 05-01-19 | 11:24 | 4

Mee eens.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 11:31

Ze mogen die indianen in Guatamala ook wel eens het concept van een prullenbak uitleggen. Man, wat een bende daar.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:37

Moet je eens in India kijken wat er overal voor troep ligt.
Naast dat de meesten gewoon in het open veld kakken want weigeren om toiletten te gebruiken, flikkeren ze echt alles gewoon weg.

Alco-de-Holist | 05-01-19 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

De vervuilers en verzekeringsmaatschappij lachen zich een ongeluk om al die deugkneuzen, zo dat scheelt weer een hoop geld, tijd en moeite ! dus kan de bonus weer omhoog...

Gratis personeel ipv een professioneel bedrijf dit werk te laten doen, het is verdomme nog broodroof ook !

Idiots...

iew | 05-01-19 | 11:23 | 3

LOL, klopt als een bus.

Superkwatta | 05-01-19 | 12:04

iew | 05-01-19 | 11:23
Klopt volledig. Dit troep van een paar containers. 70 gelocaliseerd wil nog niet zeggen dat deze allemaal kapot/gebarsten zijn Als de wind een beetje tegen zit dan ligt er volgende week weer net zoveel, en de week erna en de week erna etc.
Gewoon een paar maanden afwachten en dan deze boys inhuren. Troep erin, schoon zand eruit : www.youtube.com/watch?v=KbzqUh3aisI

the namster | 05-01-19 | 12:14

the namster | 05-01-19 | 12:14
"... dit is troep..."

the namster | 05-01-19 | 12:16

Als ik ga baarzen op de landtong bij Rozenburg moet ik ook over de palstic korrels, zakjes en weet ik het wat nog meer heen stappen. Daar lees ik weinig van terug. Ik heb het wel aangemeld bij een instantie die de kusten en kustwateren onderhoud, maar ik ben bang dat daar geen geld aan besteed gaar worden. Geen verdienmodel he?

NiCeY | 05-01-19 | 11:23 | 1

Je houdt je toch wel aan de baglimiet voor zeebaars? Smaakt trouwens wel voortreffelijk indien op een houtskoolgrill bereid...

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 11:29

Bedankt voor de tip, ik moet het vuurwerk in de straat nog opruimen.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:22 | 2

Het is bij mij op het plein ook nog een kolere zooi.......... rotzooi maken zijn mijn tokkie buurtgenoten goed in maar opruimen hebben ze blijkbaar uitbesteed... alleen zijn die weer niet komen opdagen en ik verrek het!

Fatwabuster | 05-01-19 | 11:36

Tokkies gonna tokkie, zie berber met zijn fakkelende palletfestival.
Beklaag u bij de gemeente, die moet die paupers kaderen.

Superkwatta | 05-01-19 | 12:03

Vroeger, toen ik nog arm was en in loondienst veel met de rederij MSC gewerkt. Een groter stel legaal graaiende criminelen ben ik nog niet tegengekomen dus die strafrechtelijke vervolging zal wel één groot succes worden, me dunkt...

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 11:22

In Indonesië wordt dagelijks afval met een equivalent van 40 containers in zee geflikkerd, misschien kan de boot van schiermonnikoog een stukje door varen.

kapt.Jerkoff | 05-01-19 | 11:21 | 1

Ja in heel Azië en Afrika en het fokt daar lustig door. Dat zijn echte milieurampen.

Superkwatta | 05-01-19 | 12:01

Kut eiland. Ben er een keer geweest, alleen maar wind, Regen en bejaarden.

Mark_D_NL | 05-01-19 | 11:21 | 3

En een prachtige sterrenhemel.

Watching the Wheels | 05-01-19 | 11:32

En rondom water...….

demaup | 05-01-19 | 11:53

Inderdaad kudt eiland! Ik haal mijn natje wel elders!

Mogwai | 05-01-19 | 12:04

Mensen doen dit soort dingen om zichzelf goed te voelen, om het gevoel te hebben dat je iets samen voor elkaar krijgt, dat je kleine bijdrage het verschil maakt.
En dat voelt bijna als het nemen van een flinke pil qua vrijkomen van endorfine en andere gelukshormoontjes.
In dit geval ook volkomen terecht, die klerebende moet daar zo snel mogelijk weg, alle hulp is welkom en facebook..... wat is dat ook alweer? Laat ze lekker, doen ze tenminste iets goeds ipv met spandoekjes "welkom in mijn land" te proclameren bij het azc.

elfenstein | 05-01-19 | 11:21 | 3

Elke maand een milieurampje dan. Bezigheidstherapie voor deugers.

Sitting_targets | 05-01-19 | 11:37

Masturberen werkt net zo goed en kan gewoon thuis, op zolder. Hoef je niet op het strand te rukken of jezelf te pijpen, zoals al deze deuger bij elkaar.

Busverhuur | 05-01-19 | 11:40

Wat busverhuur zegt. En een bedrijf doet het beter en sneller.

Superkwatta | 05-01-19 | 12:00

"apocalyptisch huilende GroenLinks-kindertjes" Veel kudo's! Niks meer aan toe te voegen.

Helpen is prima, helpen is goed, maar hou inderdaad eens op met jezelf eindeloos online op de borst te beuken om te laten zien HOE goed je jezelf wel niet vind omdat je iets doet wat doodnormaal is; elkaar een beetje helpen.

Dutchbeaurouge | 05-01-19 | 11:21 | 2

Verslaafd aan drama. Wanhopig op zoek naar zingeving. Welkom in de moderne tijden.

Sitting_targets | 05-01-19 | 11:41

Geldt ook voor al die bedelaars die alsmaar in de media komen. Bedelen is in omdat je daarmee jezelf kunt promoten. Bah

Wachtmaar! | 05-01-19 | 11:47

Dat je tegen een gereduceerd tarief met de veerpont mee mag als je gaat opruimen, heeft er uiteraard niets mee te maken.

BrabantsVerzet | 05-01-19 | 11:20

Kan iemand mij even komen helpen? Mijn huis ligt bezaaid met deze rommel en er spoelt nog dagelijks nieuwe rotzooi aan.

Wim_Kut | 05-01-19 | 11:20

In een gemiddeld verpleeghuis is alle dagen een schrijnend tekort aan personeel, maar daar komen geen massa's helpende deugers op af....

Ton8695 | 05-01-19 | 11:20 | 3

Daar krijg je er ook geen zak mylittleponies bij als je klaar bent.

elfenstein | 05-01-19 | 11:26

Ja, maar dat zijn oude mensen, godbetert ook nog blanke mensen. Die mogen blij zijn dat ze nog een beetje geholpen worden. Nee, een echte Groenlinkser gaat naar een ver en tropisch oord, met het vliegtuig, om daar de bejaarden, die ook liggen te creperen, schattig en interessant te vinden.

BrabantsVerzet | 05-01-19 | 11:30

Ton, daar heb je helemaal gelijk in, dat is echt schrijnend. De eigen opa’s en oma’s laten vegeteren in het verzorgingstehuis maar ondertussen wel exhibitionistisch deugen op het strand.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:59

Wat n idioterie: hier betaal ik belasting voor en verder moet de veroorzaker dit maar oplossen.

Weerduivel | 05-01-19 | 11:20

Het superieure OV weerhoudt mij er van naar de Wadden af te reizen.
Ik ga maar sporten dan. Deugt toch ook?

Whisper | 05-01-19 | 11:19 | 2

Bij de action zijn de ponies goedkoper dan met de trein naar de kust. Je kan je hele huis ermee volzetten als je de veerdienst erbij rekent.

elfenstein | 05-01-19 | 11:27

Als je auto zou hebben en met de boot naar de overkant wilt betaal je ook bijna 100 euro!

boerenvla | 05-01-19 | 12:12

Ach azijnpissers. Wees blij dat het opgeruimd wordt.
Dan mensen dat stoer op insta willen melden interesseert me niet; ik heb betere dingen te doen dan dat te volgen.

mark1487 | 05-01-19 | 11:17 | 1

Spijkers op laag water zoeken noemen ze dat toch?

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:21

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om zeehonden te leren apporteren?

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:17 | 2

Er zijn wel getrainde dolfijnen die zelfmoordmissies kunnen doen.
En haaien met frikkin' lasers on their heads, maar die doen niks met plastic.

elfenstein | 05-01-19 | 11:29

Er was ook een container vissticks overboord geslagen. De zeehonden hebben geholpen die op te ruimen.

keestelpro | 05-01-19 | 11:33

Liggen er een beetje leuke spullen bij?
Dat het voor de kinderen de moeite waard is om te komen opruimen.
Met het OV naar Schiermonnikoog reizen is tenslotte niet gratis.

Osdorpertje | 05-01-19 | 11:17 | 2

Sommige containers waren niet open gegaan. Zouden daar dingen in hebben gezeten die nog deugen? Ik zag een paar heel leuke meubeltjes en koelkasten.

keestelpro | 05-01-19 | 11:31

Vast wel, het valt alleen wel volledig in het niet bij het extreme deuggehalte van de juttende klimaatreligieuzen.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:56

Heb de beelden gezien... er liggen daar ook spullen wat je op de rommelmarkt kunt verkopen - dus?

sociaal_econoom | 05-01-19 | 11:17 | 1

Ik verwacht een enorm aanbod van slippers en krukjes de komende tijd op de zwarte markt.

keestelpro | 05-01-19 | 11:33

Is Syl ook aan het strandjutten?

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:16 | 1

Nee, die geeft zojuist Lobke een flinke veeg........

Fatwabuster | 05-01-19 | 11:17

alsof al die dagjesmensen met hun grote tassen en rugzakken werkelijk alleen maar komen om te helpen met het opruimen. Nee, zij hopen gewoon spullen te vinden die zij gratis mee naar huis kunnen nemen. Voor een belangrijk deel is het hebzucht en gulzigheid verpakt in een dun laagje hulpvaardigheid.

krelus | 05-01-19 | 11:15 | 1

LOL. Die zullen er ook genoeg bij zitten, jutters.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:53

De reden dat ik en velen met mij cheap China crap kopen is dat de rest vant leven steeds duurder wordt. En elders de kwaliteit van gebruiksartikelen in duurdere winkels ook tegen niveau crap aan zit.

schijtzat | 05-01-19 | 11:14 | 3

Precies dat. De burger wordt steeds verder de hoek in gedreven door de toenemende belastingdruk en de vrekkige werkgevers. En in die hoek zit toevallig de Action. En de kringloopwinkel.

BrabantsVerzet | 05-01-19 | 11:22

3/4 van wat er bij de action ligt is meuk die je niet nodig hebt, het is allemaal feelgood spul, snelle aankoopbevredigers die weinig tot niks toevoegen maar enkel bedoeld zijn om jou die paar euro uit de zak te kloppen en je 5 sec een goed gevoel te geven. In dat opzicht doet het nog steeds zijn werk alleen nu dan op het strand en mensen betalen bij de veerboot ipv bij het doekje bij de kassa.

elfenstein | 05-01-19 | 11:31

Zo ken ik er nog wel een paar. Het grootste gedeelte van onze aankopen is strikt gezien niet nodig en relatief overbodige luxe. Maar wat is je punt?

Superkwatta | 05-01-19 | 11:51

Ik vind dat je na een dag onbetaald vuil rapen best trots op jezelf mag zijn en ik vind dat andere mensen (zeker de bewoners van de waddeneilanden) daar best waardering voor mogen hebben. Pijp jezelf maar, beste mensen. Jullie hebben het verdiend.

JvanDeventer | 05-01-19 | 11:14 | 3

zo is dat!

Zyprexa20mg | 05-01-19 | 11:20

Ze hoeven zichzelf niet te pijpen dat doet u al voor ze!

Superkwatta | 05-01-19 | 11:49

Men praat altijd wel makkelijk over zelfpijperij maar dat is maar voor weinigen weggelegd, een aantal slangenmensen daargelaten. Maar misschien is er wel een schone inheemse die je in natura wil bedanken.

keestelpro | 05-01-19 | 11:56

ben geen groen linkse deugmens maar was graag naar de Wadden vertrokken om de troep op te ruimen.. je kunt het natuurlijk ook laten liggen zodat de hele natuur naar de klote gaat en de flora en fauna door de ellende van de mensch en zijn drift naar goedkope troep dit veroorzaakt heeft.
Ga hopen dat er eindelijk een verantwoording wordt genomen voor milieu vraagstukken van de grote multinationals zoals o.a, die grote vrachtschepen die steeds groter en groter moeten om goedkoop de troep te bezorgen op de plaats van bestemming.

Net als dat vrachtvervoer op de wegen steeds langer en massaler wordt en de wegen en lucht vervuilen..
economie is het woord, economie.. die moet draaien en draaien.
We moeten zuinig zijn op onze wadden, dus ja! allemaal even helpen en hopen dat in Den Haag ( maar daar nog niets vandaan gehoord) men ook even wat actie onderneemt om deze milieuramp, want dat is het toch echt! bij de EU/ Brussel onder de aandacht te brengen en te zorgen dat Nederland hier voor wordt gecompenseerd en dit Lina recta bij de bedrijven vandaan wordt gehaald.

fikkieblijf! | 05-01-19 | 11:12 | 9

@ fikkieblijf
Laat je toch niet zo gek maken. Dit is echt geen milieuramp. Een trivialiteit.
Maak je druk om wat er vanuit Aziatische en Afrikaanse rivieren iedere dag de oceaan wordt ingespoeld qua plastic troep, daar is echt iets te winnen en dat lijkt meer op een continue milieuramp.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:46

@fikkie Als iedereen nu stopt met het kopen van troep bij de Action en in China doe je al genoeg.

Wachtmaar! | 05-01-19 | 11:52

Als iedereen nou eens begon met zijn eigen straat aan te vegen.
Zie hier in de buurt bergen vuurwerk resten.

De Profundus | 05-01-19 | 11:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Zolang je maar blijft herhalen dat het een enorme milieuramp is dan wordt het ook zo gezien......... de herhaling is immers de kracht van de boodschap!

Fatwabuster | 05-01-19 | 11:12 | 2

Inderdaad... Wat aangespoelde meuk, versus een lekkende olietanker - ra ra wat is de echte milieuramp.

Goldfinger | 05-01-19 | 11:21

Beiden. Olie wellicht erger, maar dat houdt niet in dat dit geen ramp is voor de Wadden

Ibu | 05-01-19 | 14:55

De mensen die nu helpen opruimen komen in ieder geval echt in actie.

witwas | 05-01-19 | 11:12 | 4

Ze ruimen de door henzelf bestelde rotzooi uit China op. En zo hoort het ook. Ik ruim ook mn eigen troep op.

Wachtmaar! | 05-01-19 | 11:55

Superkwatta | 05-01-19 | 11:41
Een professioneel bedrijf wat zijn tarief met 100% verhoogd omdat de nood zo hoog is, dat de overheden toch wel betalen.
En dus weer een stijging van jouw lasten als gevolg heeft.

Er is mijn inziens niets mis dat mensen vrijwillig dit doen.
Altijd lopen wij te zeiken over luiheid, laks zijn, handen uit de mouwen steken, VOC-mentaliteit etc en nu steekt men daadwerkelijk de handen uit de mouwen en komt men massaal in actie, en lopen mensen alsnog te zeiken.

boerenvla | 05-01-19 | 12:19

Het is nog tricky ook. Er zitten nog een paar zakken peroxide bij, daar wil je leken en kinderen niet mee laten klungelen. Nogmaals, laat dit maar aan professionals over. Er wordt gigantisch veel belastinggeld over de balk gesmeten in NL, een schoonmaakbedrijf inhuren is daarentegen nuttig besteed.

Superkwatta | 05-01-19 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ok, dus als ik het goed begrijp zijn er echt mensen die een paar honderd kilometer die kant op dieselen zodat ze in de rij kunnen staan om plastic op te rapen? Is het niet handiger dat ze rondom hun huis gaan wandelen en daar de rommel van de afgelopen dagen wat opruimen?

Meneer van Daalder | 05-01-19 | 11:10 | 7

@fikkieblijf! | 05-01-19 | 11:14 Die Ineke van Gent roept dat de schade op de transporteur / reder wordt verhaald. Oftewel: schakel maar een bedrijf in om op te ruimen. Zo moeilijk is het niet...

Goldfinger | 05-01-19 | 11:23

@ meneer van daalder
Dat deugt niet zo lekker en staat niet zo fancy op facebook en daar gaat het de deugers natuurlijk echt om. U zegt, maar dat pathetisch en stuitend? Ik zeg hear hear.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:38

Goldfinger | 05-01-19 | 11:23
Voordat er eindelijk een overeenkomst is bereikt met zo'n bedrijf ben je maanden danwel jaren verder.
Die bedrijven weten dit soort dingen heel goed te rekken

boerenvla | 05-01-19 | 12:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat ze heel blij zijn eindelijk komt de fabel van troepsoep in onze zee uit. Zouden ze het in opdracht van Yasser hebben gedaan

peetjoh | 05-01-19 | 11:10 | 1

Dit is per ongeluk en wordt door de instanties vlot opgeruimd.
90% van de plastic in oceanen komt van 8 Aziatische en 2 Afrikaanse rivieren en dat gaat niet per ongeluk, nee dat wordt er gewoon bewust ingeflikkerd.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:35

Tja, die zooi kun je moeilijk laten liggen he GS. Dat het weer all over the news is, is ook weer zowat. Maar gisteren bij Jinek weer een verontrustend beeld gekregen van onze media en kranten. BTW, mama Jinek is minder dan de helft scherp als dat ze voorheen was. Nu koffie.

PijlVader | 05-01-19 | 11:10 | 2

Dat zijn de hormonen van de moederkloek,die zorgen voor verzachting van de geest.
Vandaar laJinek minder scherp.

De Profundus | 05-01-19 | 11:50

Minder scherp? Vroeger kon ze ook al niet veel... in elk geval heeft ze laten zien dat haar vervangster capabeler is.

Monkey Cabbage | 05-01-19 | 15:03

Het hekje (#) is verworden tot het mentale hek wat mensen plaatsen tussen hun logisch en magisch denken. Hiermee sluiten zij het logisch nadenken af en geven zij ruimte aan magisch denken, wensdenken en algehele reddingsfantasie.
Van telefoon tot computers, van gesprek tot moralistisch egocentrisch gebazel.
Of het onderwerp nu goed of slecht is, je ermee bezig houden is een keuze.

Toos Doos | 05-01-19 | 11:09 | 1

Boter kaas en eieren:
- boter op het hoofd,
- kaaskop
- eieren voor geld.

Jos Tiebent | 05-01-19 | 12:03

En waarom mogen rotzooi opruimers niet net zo goed zelfpijpers zijn? Alleen astmatische mensen moeten oppassen met zichzelf op de borst kloppen.

Schadenfreude | 05-01-19 | 11:09 | 1

Opruimen geeft sowieso een opgeruimd deugdelijk gevoel.

keestelpro | 05-01-19 | 11:53

Het is wel wat meer dan gewoon wat afval. Uitzonderlijk veel. En ook veel piepschuim dat in stukjes uiteen valt en dan niet meer opgeruimd kan worden.

zeeman73 | 05-01-19 | 11:09 | 5

Je kan er wel heerlijke piepschuimsoep van maken.

keestelpro | 05-01-19 | 11:52

Superkwatta heeft een afkeer van mensen die in hun vrije tijd de handen uit de mouwen steken om iets nuttigs te doen? Nogmaals, men heeft op de eilanden uitdrukkelijk gevraagd om vrijwilligers.

Ibu | 05-01-19 | 13:58

Nee hoor, ik vind de hysterie van deugkneuzen een beetje overdreven. Bovendien denk ik dat ze beter thuis hadden kunnen blijven en de opruimwerkzaamheden beter aan professionals hadden kunnen overlaten.

Superkwatta | 05-01-19 | 16:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat je arm heel snel moe wordt van al dat rapen. Hopelijk breekt ie niet af.
Wel goede zaak overigens, die opruimactie.

knutsel_ | 05-01-19 | 11:08
-weggejorist-
Eierbal-is-fijn | 05-01-19 | 11:07

Kunnen mensen ook nog een keer gewoon iets goeds doen zonder dat ze er credits voor willen scoren?

BeunDeHaas | 05-01-19 | 11:07 | 3

Eens, maar toch is het opruimen nuttiger dan dit topic en onze reaguursels...

Hemmenaar7 | 05-01-19 | 11:12

Dit lijkt me nou bij uitstek een overheidstaak en of die dat dan uitbesteden aan een professioneel bedrijf of niet, het zal een stuk efficiënter gaan zonder al die in de weg lopende deugkneuzen.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:30

De overheid gaat natuurlijk eerst allemaal duurbetaalde onderzoeksbureaus inschakelen die dan met een uitgebreide evaluaties komen waarin diverse open deuren worden ingetrapt. Ik denk dat de zooi op je eigen strand opruimen niets met willen deugen te maken heeft. Zouden meer mensen moeten doen. Zie dit liever dan de mensen die hun afval uit het autoraan lazeren en er vanuit gaan dan een ander hun zooi opruimt. Diegene die hier makkelijk vanachter hun toetsenbord anderen uitmaken voor deugkneuzen zijn dezelfde die normaal altijd lopen te mopperen dat niemand iets doet. Doet eindelijk eens iemand iets, is het weer niet goed.

Ibu | 05-01-19 | 13:55

Een soort van bedevaartstocht om al je milieuzonden af te kunnen kopen. Nieuwe religie, zelfde gekkies. Zouden zich vroeger aangesloten hebben bij Taizé, de Hare krishna's of de Bagwan. Maar dit werkt natuurlijk ook heerlijk soul cleansing en doet het goed in je deugvriendenkring.

FrankVeer | 05-01-19 | 11:07 | 1

Hear hear.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:28

Die zooi ruimt niet zichzelf op. Familie loopt momenteel ook rond op Terschelling om te helpen (en dat doen ze niet om mee te pronken op Facebook oid)

Ibu | 05-01-19 | 11:06 | 5

Er is daadwerkelijk gevraagd om vrijwilligers. Denk dat die zooi opruimen nuttiger is voor het milieu in Nederland dan al die klimaatvoorstellen die Den Haag ons door de strot probeert te duwen.

Ibu | 05-01-19 | 13:49

Door wie? Zou het zonder vrijwilligers niet worden opgeruimd denk je? De reder heeft beloofd de kosten van de opruimwerkzaamheden te vergoeden...

Superkwatta | 05-01-19 | 16:53

Spoelt vanzelf wel weer weg. Uw familie ook op reis naar Jakarta om de haven daar schoon te maken?

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

IKEA in de kerstvakantie?

voldemort | 05-01-19 | 11:05 | 2

Nee, bedankt.

schijtzat | 05-01-19 | 11:15

Ik ga altijd naar de IKEA in de zomervakantie.
Anders heb ik te weinig tijd om die rommel in elkaar te zetten.

keestelpro | 05-01-19 | 11:20

Vroeguh lag er ook al troep op het strand.Zelfs schepen.Wats new?

flesje | 05-01-19 | 11:05

Mijn steun is voornamelijk mentaal.

#kijkmijeensgoedbezigzijn

Keutels | 05-01-19 | 11:04 | 1

Ik ga morgen bidden in de kerk voor een goede vangst. Daarna duik ik de kroeg in.

Jos Tiebent | 05-01-19 | 12:01

Ach, op die stranden vind je altijd wel wad.

Mr_Natural | 05-01-19 | 11:03 | 5

Niet bij het strand van Wadenoijen.

Mammeloe | 05-01-19 | 11:17

Seth Gaapkema.

keestelpro | 05-01-19 | 11:18

Geth Saaikema.

_____4326 | 05-01-19 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Massahysterie

azijnseikerT | 05-01-19 | 11:02 | 2

Deugende massahysterie, dat dan wel.
Ah ja, “sale” bij de IKEA!

J-van-de-Bontekoe | 05-01-19 | 11:15

Inderdaad. Deughysterie van decadente linkse mensen die denken dat een paar overboord geslagen containers met vooral wat consumentengoederen een milieuramp is. Pak die dwaallichten hun stemrecht af en zet ze in een reservaat.

Superkwatta | 05-01-19 | 11:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken