Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

2 doden, 8 x oogletsel, 3150 alarmeringen

Relatief rustige jaarwisseling in schokkende cijfers

Voor 70 miljoen euro aan vuurwerk afgestoken, 1000-en auto- en containerbranden, 1 verschroeide stad, 3 x waarschuwingsschoten, 1 x schietpartij met 1 dode, 2 kinderen gewond door zwaar vuurwerk Breda, 10+ steekpartijen, 1 dode in woning Losser, 50.000 Nieuwjaarsduikers, 1 spookrijdende fietser, 1 multimiljonair meer in Enschede, 1 bijna opgegeten inbreker in Krommenie, 18 vuurwerkslachtoffers in Groningen, 5 idioten aangehouden die vanaf de 9de etage met flessen gooiden in Den Haag, 130 uitrukken in Drenthe, 1 doodsbange man in een tankstationtoilet aan de A58, 3 Zandvoorters vast voor hoofdstompen naar politie, 0 files om 08:00 's ochtends, 30 aanhoudingen in Noorden des Lands, 176 terabytes aan nieuwjaarswensen bij KPN, nog 0 omgevallen champagneflessen bij ANP. Daar is de champagnefles!

Amsterdam. Can we have your results please?

Social

Kom er maar in, Rotjeknorrrr

Social

1 plofkraak bij de Kruidvat in Eindhoven

Social

5 agenten nemen 1 "jongere" mee

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik snap de ophef niet: rust de agenten uit met bodycam's, geef ze geweren die rubberkogels of bean-bags kunnen verschieten en zorg desnoods voor scherpschutters op de daken. Schei uit met herhalen van de mantra dat geweld tegen hulpverleners niet acceptabel is, maar doe er een keer iets aan. We horen ieder jaar hetzelfde gelul. We weten precies wie het doen en handel daarnaar.

oliebolletje123 | 01-01-19 | 20:47

Maar Rutte heeft toch gezegd toch gezegd dat geweld tegen politie en hulpverleners ‘onacceptabel’ is? Wat nu?

Toninhocerezo | 01-01-19 | 19:42 | 2

Rubberkogels. Bot politiegeweld. Van mij mag het. Paar jaar volhouden tot het in hun botte hersenen geslagen is dat het afgelopen moet zijn met die Tokkieterreur. Dat en de schade volledig verhalen op dat geteisem. We moeten ons doodschamen als land.

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 20:08

Iets met: “ze doen een plas........”

Sjakkie van de Hoek | 01-01-19 | 20:45

Gewoon wegkijken. valt niks te zien. Laten we vooral niet harder optreden.

Blanke_Vlaai | 01-01-19 | 19:24

We kijken met ongeloof naar Frankrijk wat voor schade en vernielingen mensen in gele hesjes daar aanrichten.
Maar hier is het bijna net zo erg.

sociaal_econoom | 01-01-19 | 19:24

Alles verbieden en daarna het EU leger er op af sturen. Dat zal ons leren!

DinkyToy | 01-01-19 | 19:20 | 1

EU-leger daar ben ik niet kapot van... dadelijk moeten Duitse Polizisten hier de orde komen herstellen.
Dit hebben we 79 jaar geleden ook geprobeerd, dat was niet zo'n succes.

sociaal_econoom | 01-01-19 | 19:31

Als ik die woordvoerder van politie maar ook Krikke hoor dan weet ik nu al dat er niks zal gaan gebeuren. Deze mensen missen de ballen om de politie opdracht te geven het vuur op dit janhagel te openen. Halfbakken slappe lulmaatregelen in de geest van “goede voorlichting” en “wij lossen het samen wel op”, zoiets zal het wel weet worden.

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 19:11

Maak mensen verantwoordelijk voor hun daden. Zo behandel je namelijk volwassenen. Verbieden helpt niet. Wil je hout 50 meter hoog stapelen? Moet je ook de consequenties dragen, en niet 'de maatschappij'.

Diotima | 01-01-19 | 18:15 | 1

Inderdaad. Verhaal alle schade op iedereen die betrokken was bij dit debacle. Niks de schade op verzekeringen en de Gemeente verhalen. Want uiteindelijk betalen wij als land dat. Niks er van. Laat die tokkies hun vechthond, BMW en flatscreen maar verkopen.

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 19:07

Hier was de politie vrij met oud en nieuw.
Duizenden mensen waren vrolijk aan het feesten. Geen vernielingen en geen vechtpartijen. Zo kan het dus ook Nederland.

Gulliver | 01-01-19 | 16:47 | 2

U woont op de Razende Bol en had duizenden mensen over laten komen???

De Ana(a)list | 01-01-19 | 17:06

Ecuador.

Gulliver | 01-01-19 | 17:26

2 Doden is in het echte leven een grondig onderzoek, een voorstel tot grootschalige inenting, politieke koppen moeten rollen.
Maar op de juiste avond van het jaar is het Vrij Spel, bestook je de politie of ambulancemedewerkers met explosieven en vallen er doden doordat vage geesten met spullen omgaan die ze niet kunnen hanteren...

Donkersloot | 01-01-19 | 16:29 | 1
-weggejorist-
Peter777 | 01-01-19 | 18:00

The purge, maar dan net wat anders..

tiku99 | 01-01-19 | 16:13

Doorlopen mensen, nix aan de hand. En ern beetje rapper graag

Nonik Neem | 01-01-19 | 15:56 | 5

Iedere crimineel is tegenwoordig rapper.

Gulliver | 01-01-19 | 17:31

Ik kom ook uit Rotterdam en ik had tot vanochtend nog nooit van de rapper gehoord. Beroemd kan ie dus niet geweest zijn.

Nonik Neem | 01-01-19 | 17:52

Ook bij de rapperts komt de roem pas na de dood.

Gulliver | 01-01-19 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

"Een 32-jarige Rotterdammer.." moeten de mensen lezen als "Een 32-jarige inwoner van Rotterdam ...".

Waarom? Omdat Rotterdammers nooit 2 maar slechts 1 paspoort hebben; het NLse paspoort. De neergeschoten man was rapper Faisal Mssyeh (mijn condoleances aan nabestaanden en sterkte toegewenst bij het verwerken van het verlies van ...), welke van Marokkaanse afkomst was. Op die manier de dood vinden gun ik niemand toe.

Echter, ik vind het onterecht hoe van Rotterdammer een containerbegrip is gemaakt want doordat de mensen dat hebben gedaan, word in dit geval de Marokkaanse afkomst en achtergrond ontkend en word impliciet ook het Marokkaanse burgerschap (lees: hier woonachtige Marokkanen hebben ook een Marokkaans paspoort en zijn dus behalve NLers ook Marokkaanse burgers) ontkend, hetgeen een belediging impliceert naar de roots van de overledene.

Vanouds werd het begrip "Rotterdammers", ter duiding van verschil en onderscheid, voorbehouden aan in Rotterdam geboren en woonachtige burgers met een Nederlandse afkomst en maar 1 Nationaliteit en paspoort: de NLse.

In deze kwestie word zodoende en onjuiste indruk gewekt (de politie noemt de overledene enkel 'Rotterdammer', vandaar ...) en daardoor word impliciet de Marokkaanse achtergrond en afkomst van de overledene op nogal grove wijze ontkend. Ik kan mij levendig voorstellen dat die impliciete ontkenning irritatie opwekt bij de nabestaanden. Dat vind ik niet netjes en dat wilde ik even gezegd hebben. Misschien vormt dit in de toekomst een puntje van aandacht voor de politie?? Ik hoop het.

gaffelbaard | 01-01-19 | 15:43 | 3

P.s. ik hoop dat de mensen mijn tegel niet verkeerd begrijpen. Ik bedoel het goed.

Het zijn de MSM en de overheidsinstanties die moeite hebben met de verschillende begrippen, zo correct mogelijk willen zijn, en graag containerbegrippen gebruiken, maar ook daar kan je mensen (of hier: nabestaanden) mee kwetsen of beledigen.

gaffelbaard | 01-01-19 | 15:54

Ja maar het tekstueel ontkennen van zijn achtergrond is juist het doel anders zijn ze rasiesh rasiiieees.

tragic1911 | 01-01-19 | 16:10

Was die rapper geboren en opgegroeid in Rotterdam? Dan is het een Rotterdammer. Veel simpeler wordt het niet.

Ggroengras | 01-01-19 | 16:43

Het duurt traditioneel altijd 3-4 dagen voordat we écht te horen krijgen watvoor mini-jihad zich heeft afgespeeld tijdens oud en nieuw. Nog even geduldig afwachten dus.

Roy020 | 01-01-19 | 15:32 | 1

O ja ... zoals toen met Keulen. Inderdaad, dat soort nieuws komt een paar dagen later.

gaffelbaard | 01-01-19 | 15:56

Vanacht stond ik op de Nieuwmarkt, het epicentrum zeg maar. Bewondering voor de politie voor het handhaven van de orde tijdens de anarchie van de jaarwisseling.

van heinde en verre | 01-01-19 | 15:28

Amsterdam
"grote incidenten uitgebleven."

"Opvallend is het aantal van zeven incidenten waarbij sprake is van vuurwapengebruik. Er zijn ook twee incidenten geweest waarbij de politie zelf heeft geschoten."

"Agressie gericht tegen hulpverleners is volstrekt onacceptabel en schandalig. Dit soort incidenten gebeuren helaas elk jaar, maar elk incident is er één te veel."

Hoi Burgemeester,

Hoe gek kun je het krijgen? Ieder incident waarbij geschoten wordt en ieder incident waarbij geweld gebruikt wordt tegen hulpverleners is GROOOOOT!

Dit is een soort wegkijkerij bij de ernst van deze zaken, dit is een soort accepteren van bepaalde soorten van gewelkd als normaal. Bent u helemaal van de ratten besnuffeld?! (Met excuses aan de ratten) U bent toch niet die idioot van London die zegt dat aanslagen er nu eenmaal bijhoren?

Past natuurlijk wel helemaal in het normaal vinden van de voortdurende staat van oorlog waarin de aardebewoners voortdurend moedwillig gehouden worden. Dus wat dat betreft doet de Amsterdamse driehoek het wel goed. Maar wilt u dat???
Aaarrgghh. Evocatus

Evocatus | 01-01-19 | 15:17 | 2

Als dit zich in een ander land zou afspelen, dan had Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies af gegeven. Ik lach mij telkens weer een kriek als na een incident in / bij voorbeeld- een ver gelegen ‘ -stan’ land de reaguursels als: ‘ welke idioot gaat dààr nu met vakantie?’ niet van de lucht zijn. In Nederland komen inmiddels vrijwel dagelijks mensen op gewelddadige wijze aan hun eindje.

bisbisbis | 01-01-19 | 15:59

En de vele steekpartijen of het maar normaal is. 30 jaar geleden was het in Leeuwarden een grote puinzooi, veel ramen lagen eruit en veel brandjes. Maar steekpartijen? Nee.

Rallywally | 01-01-19 | 16:01

80% van het geweld moslim gerelateerd, 10% Antilliaans en 10% tokkie. Denk dat het ongeveer zo in elkaar zit.

Toninhocerezo | 01-01-19 | 14:54 | 1

Ze moeten je aanstellen als directeur van het CBS direct.

tragic1911 | 01-01-19 | 16:14

Is dit veel voor een feestje waarbij miljoenen mensen in het pikkedonker dronken met halve mortieren gooien? Of kan je zeggen dat we onder zulke lijpe omstandigheden het eigenlijk best ordentelijk laten verlopen?

Ggroengras | 01-01-19 | 14:40

Vuurwerk en Enschede blijkt vaker geen goede combinatie!

van der g | 01-01-19 | 14:27 | 1

Maar ook de jackpot, dus weer yin-Yang

Rallywally | 01-01-19 | 16:03

Om iedereen te verblijden hier het liedje van de beste zangeres aller tijden en haar twee dochters. Neem de tijd en laat u ernstig verrassen!

Het meisje van de Wizzard of Oz uit 1939 youtu.be/PSZxmZmBfnU
blijft haar hele verdere leven zingen youtu.be/xymM0Vw3z_g
en haar eerste dochter zingt in 1960 dat liedje youtu.be/Xo23Tm5beZo
en in 1962 zingen moeder en dochter samen dat liedje youtu.be/jJ4JyFknNVo
en in 1967 zingt moeder samen met haar tweede dochter youtu.be/oaNMlAPLeGw
en in 1969 zingt de uitgemergelde moeder voor het laatst dat liedje youtu.be/iDXL_5JsiC0
en in 1990 zingt de tweede dochter haar eigen lied youtu.be/LWjzKdB4woc
in 1991 zingt de eerste dochter haar eigen lied youtu.be/GxAnLJwsxII
Frankie boy heeft het daarna van haar gepikt!

Ikbeneenzelfbouwer | 01-01-19 | 14:25 | 4

Het is Judy Garland die in 1942 het tapdancen introduceert in de film youtu.be/6ShowRENlPs
Fred Astaire leert de tapdance van Judy youtu.be/dVbw_ClxiPI en gaat ermee vandoor

Ikbeneenzelfbouwer | 01-01-19 | 16:39

Beste Ikbeneenzelfbouwer | 01-01-19 | 16:39

Bill "Mr Bojangeles" Robinson als "novelty dancer "in "Dixiana". 1930. Dit was zijn debuutfilm. Ook in “Harlem is Heaven" .1932.
Een danser in black face: “The Musical Beauty Shop”.1930.
Will Mahoney in "She's My Lilly, I'm Her Willie". 1934.
Rubberneck Holmes in "The Duke Is Tops" 1938 en "The Notorious Elinor Lee." 1940.
Dan hebben ik nog niet eens over nog het chorusline tapping in de dertiger jaren en "tappen" op de rolschaatsen.
Grinnik, heb in de 70/80 jaren nog op les gezeten bij Iris Ray en een tante van mij trad met haar partner op met een tapdance act o.a. in de Wintergarten in Berlijn in de Roaring Twenties.
Yeah, tappin' is great! Evocatus

Evocatus | 01-01-19 | 17:53

Beste Evocatus | 01-01-19 | 17:53
Dank u voor uw bevestiging dat Judy Garland het tapdansen dus eerder bezigde dan Fred Astaire. Hij heeft het dus van haar en niet zij van hem! Dat was het punt!

Ikbeneenzelfbouwer | 01-01-19 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Vuurwerk is irritant tokkievermaak.

Ad Hominem | 01-01-19 | 14:16 | 3

Tokkies zijn vermaak.

lacucaracha | 01-01-19 | 14:22

Vermaak is top.

Latrinalia | 01-01-19 | 14:24

Het vuurwerk in onze straat was schitterend. Professioneel vuurwerk waarbij je je ogen uitkeek. Een kamer vol gezellige mensen, de mooiste muziek via YouTube, appelbeignets, oliebollen, de heerlijkste hapjes, bier en champagne. Van mij mocht van elke maand zo afscheid genomen worden.

Maris v.d Hof5393 | 01-01-19 | 20:43

Het was Den Haag, oudjaar 1983. De autoriteiten maakten zich weer op voor de jaarwisseling en hielden hun hart vast over de ongeregeldheden die gingen uitbreken. Iemand had het lumineuze idee om via een of ander lokaal TV net in die nacht nieuwe of recente films uit te zenden om mensen van de straat te houden. Dus, 'Beverly Hills Cop', '48 hours' en 'The Sting' moesten ons bezighouden.
Dat experiment mislukte, en het pappen en nathouden ging nog jaren door. 'Vreugdevuren' werden almaar groter en gevaarlijker, politie mocht klaarblijkelijk niet ingrijpen. En elke 1 januari, als de kinderburgeroorlog weer was geluwd, kon ik op NOS teletekst lezen dat de jaarwisseling rustig was verlopen. Ook toen geloofde ik dat niet.
Inmiddels 35 jaar later en nog heerst het 'pappen en nathouden'. Bekende beelden van raddraaiers die politie aanvallen en de laatste duidelijk orders heeft niet in te grijpen. Zolang je bestuurders hebt die weigeren wetten te handhaven, zolang zal anarchie heersen en steeds verergeren.

Datsun_Cherry | 01-01-19 | 14:15 | 1

De slag om het kruispunt Gouverneurlaan/ De Genestetlaan, toen de Marrokaantjes voor eens en voor altijd duidelijk werd dat naarmate je meer shit trapte, de politie zich steeds meer terugtrok. En dat zijn ze NOOIT meer vergeten. De eigenaren van de in de buurt geparkeerde auto’s ook niet, trouwens. Toen al.

bisbisbis | 01-01-19 | 14:47

Allereerst iedereen nog de beste wensen voor dit en de volgende jaren.
De NOS meldt 4 doden. Mogelijk 5, omdat er misschien ook een rapper doodgeschoten is. Ik heb het idee dat de ellende rondom de jaarwisseling steeds vaker als "rustig" afgeschilderd worden. Kennelijk een kwestie van acceptatie en gewenning. Net de beelden gezien van de uit de hand gelopen strandbrand in Scheveningen. Benieuwd wat in de vergunning staat.

Mannes | 01-01-19 | 13:59 | 5

Er was ook een forse wind uit zee voorspeld. Krikke moet boeten.
Ik zag zo'n bouwwerk, niet normaal!

Carmelita | 01-01-19 | 14:14

Wat is een dode nog, anno 2019. De tijd dat er in heel Nederland 20 moorden per jaar gepleegd werden ligt ver achter ons, en de stijging heeft zeker geen gelijke tred gehouden met de bevolkingstoename. Voor autochtone mannen geldt dat 0,6 personen per 1000 vermoord worden, voor Marokkanen 4,7 en Antillianen 8,8 per 1000. Dat scheelt nogal wat. Lang leve de multiculturele samenleving. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van de autochtone witman.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 14:58

Correctie: per 100.000 inwoners natuurlijk...

Jahowiseffe | 01-01-19 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in Rio weer een geweldig mooi vuurwerk op Copacabanastrand. Bijna iedereen in het wit gekleed. Is ook traditie maar dan een waar je trots op kan zijn en niet zo achterlijk als in Nederland.

echtpaul | 01-01-19 | 13:58 | 2

Ja, Rio staat ook bekend om haar veilige wijken....

Goldfinger | 01-01-19 | 16:16

Cijfers over geweld tegen hulpverleners zijn vertekend, omdat men ook geweld tegen politie meetelt. Ben wel benieuwd naar cijfers over geweld tegen échte hulpverleners (dus brandweer, ambulance en ehbo'ende vrijwilligers), zou me niet verbazen als dat gewoon nul is. Zelfs straatspugende finnen hebben daar over het algemeen genoeg respect voor.

dexter79 | 01-01-19 | 13:58 | 9

Hoezo is politie geen zorgverlener?

Als iemand op straat dood ligt te gaan, zullen ook proberen te reanimeren en/of eerste hulp verlenen. Dus hoezo? Hoezo zijn het geen hulpverleners dan?

gaffelbaard | 01-01-19 | 16:00

Wat mij betreft doet Dexter79 nu al mee aan 'Domste tegel van 2019'.

Goldfinger | 01-01-19 | 16:17

Wat denk je, waarom zouden ze onlangs aan ambulancemedewerkers kogel- en steekwerende vesten beschikbaar hebben gesteld?

Maris v.d Hof5393 | 01-01-19 | 20:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Fijne cijfers. Net als de verkiezingen zijn Amsterdam en Rotterdam weer rijkelijk laat met het tellen, maar nu ze er zijn toch weer genieten van het GroenLinks tuig.

Hark_van_Rommel | 01-01-19 | 13:39

Het is toch weer prachtig nieuws.. 0 doden door vuurwerk, en ook weer stukken minder gewonden.. en minder brandjes
Tja wel 2 doden door het oud en nieuw feest... en weer auto brandjes.. zeer spijtig.
.
Het ligt er maar aan hoe men het nieuws brengt.

Rene046 | 01-01-19 | 13:38

In onze mooie Europese hoofdstad Brussel is er een wijk Molenbeek, u weet wel daar waar Judith in de EU altijd 's avonds in haar korte rokje loopt en haar dieseltje veilig parkeert met een Israëlisch vlaggetje aan het spiegeltje.
Daar is de straat geheel onverwachts verandert in een no-go zone voor alle hulpdiensten tijdens nieuwjaar. De oudjaarsnacht is daar dan ook niet echt sfeervol verlopen, voor de vele GroenLinksers die daar altijd zo graag vertoeven.
-
Toch gaat onze Judith in de EU na haar reces van 5 weken (3 weken reces en 2 weken om weer op te starten) keihard aan de gang met de Europese hetze tegen de Visegrad landen (met name Hongarije) en nu natuurlijk ook tegen Oostenrijk en Italië.
Zou ze zich ook eens afvragen hoe de sfeer in de grote steden in de Visegrad landen was? En dan hebben we het niet over autobranden, geweld tegen hulpdiensten en diverse steekpartijtjes maar gewoon de sfeer in de straat. Of zouden ze daar net als in Keulen toch drastischere maatregelen hebben genomen, dan enkel de armlengte afstand.
Ben echt benieuwd.
Er is in België één brandweercommandant opgestaan en de term politiek incorrect in de mond genomen en getracht het probleem bij naam en toenaam te benoemen. Moedig en feitelijk ook de start van de oplossing, beter als enkel wat spierballen taal.

bananabanana | 01-01-19 | 13:36 | 1

Nooit meer een hulpverlener naar die area's.

Carmelita | 01-01-19 | 14:09

Ben jij nog dronken???

BlowingBubbles | 01-01-19 | 13:45

Een Super Lemming...

Kanarie_Geil | 01-01-19 | 13:53

Ja, dat jij een verstuikte pols krijgt bij het kijken naar damestennis...

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Stond Moerkapelle met de ME inzet al op de kaart?

Behangdelul | 01-01-19 | 13:28

Auto's in de fik steken is hartstikke gaaf.
Maar doe het dan met je eigen auto.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:26

613 Nederlandse verkeersdoden in 2017, zijn er bijna 2 per dag. 365 dagen per jaar, ieder jaar. Gewonden en blijvend gehandicapten niet meegerekend.

Gaan we nu verkeer verbieden?

Dutchbeaurouge | 01-01-19 | 13:20 | 6

Hee, laat het seksueel verkeer met rust.

Pelforth | 01-01-19 | 13:45

Ongewassen Duitse komkommers, dodelijk...!
Sofort Ausrotten...

Kanarie_Geil | 01-01-19 | 13:56

Als het al mogelijk was zou zelf sturen al verboden zijn, daar wordt al hard op gefapt op sommige locaties. Zelf je snelheid bepalen wordt ook nog wel een dingetje in al nabijere toekomst. Dus een toch soort van ja op jouw vraag.

Joffri | 01-01-19 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Haagse brandweerlieden en Haagse burgemeester, ze leverden het bewijs van totale incompetentie. Aftreden! Nu!
Geleden schade, zowel materiaal als voor gezondheid (inclusief fijnstof schade aan de longen) verhalen op de Duindorpers en Scheveningers die bij dit totaal krankzinnige project waren betrokken.

ljcoster | 01-01-19 | 13:19 | 5

Welnee, de mensen willen toch zelf. Als je het gaat verbieden is het betutteling en zeurende overheid en je mag ook niets meer.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:28

Hoop zure mensen tegenwoordig zeg.

Sjonie01 | 01-01-19 | 13:43

Is traditie.... Dat moeten we vooral vol blijven houden. Achterlijke mede Nederlanders.

echtpaul | 01-01-19 | 13:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet echt onder de indruk. Het overgrote deel van Nederland heeft hier echt niets van gemerkt en er dus ook niet onder geleden.

Lafayette | 01-01-19 | 13:18 | 1

Klopt en om nu 2 doden erbij te halen. Rapper had iedere dag neergeknald kunnen worden.

Trumme | 01-01-19 | 13:21

Had Pechtold niet een woondingetje daar ergens?

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:17

Doppies in m'n oren en ( weer) niets van die massa hystérie meegekregen, ik dank de HarigeAardappelAchterSaturnus voor deze zegening ( .. en uiteraard de uitvinder van die doppies.)

swebe | 01-01-19 | 13:16

In Rotterdam ook één dode. Neergeschoten nog wel.
Maar het zou gaan om een Rapper. Marrekaans ook.

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 13:15 | 4

Volgende week postuum op 1 in de hitlijsten.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 13:18

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 13:15 |

Kan nu niet zeggen dat ik rouw om het verlies van mijn stadgenoot. Rappertjes flirten wel vaker met onderwereld. Risico van het vak.

de IJsman | 01-01-19 | 13:58

Ga ik niet missen, zolang ze enkel elkaar afknallen zou ik het toejuichen zelfs.

Kabouteraap | 01-01-19 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dus die 99 % die wel normaal een feestje kunnen vieren moeten weer aan banden worden gelegd door onze betuttel-overheid.Je zou bijna kunnen bedenken dat die Krikke het bewust uit de hand heeft laten lopen om de publieke opinie me te krijgen voor het volgende VERBOTEN -regeltje. Geen vuurwerk meer ook niet voor brave huisvaders ,geen alcohol meer dus dat glas drink je maar binnen op terwijl je voor de buis hersendood wordt gemaakt met de volgende door het NOS -politbureau goedgekeurde compilatie van "hoogtepunten".

hoeman | 01-01-19 | 13:14 | 2

Gewoon om 23 uur naar bed dan maar.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:18

Hangt, goed beschouwd, helemaal af van hoeveel schade die 1% kan aanrichten... Dat percentage op zich zegt niks.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 13:19

Normaal gesproken knallen Arabieren met AK's in de lucht (en op elkaar)... Bij gebrek aan het voorhanden zijn van dit schiettuig, gaan ze vuurwerk richting hulpverleners smijten en leuzen roepen om hun profeet te eren. Tja, daar kun je wat van vinden natuurlijk.

Ommezwaai | 01-01-19 | 13:09 | 2

Kwestie van tijd voor ze daarmee gaan knallen. Nog ff geduld

MoonBeebe | 01-01-19 | 13:21

Zoveel Arabieren wonen er niet in Nederland.

Cobarde | 01-01-19 | 13:55

Sowieso: iedereen met schade door vuurwerk zou dd Rijksoverheid aanprakelijk moeten stellen. Er liggen rapporten genoeg van de onderzoeksraad voor veiligheid op basis waarvan je met succes nalatigheid van de overheid kan aantonen.

Dit geldt bijvoorbeeld ook voor hulpverleners die gewond zijn geraakt.

wapster | 01-01-19 | 13:07 | 2

Tis de schuld van de witte man.

Trumme | 01-01-19 | 13:23

Blanke man!!!!!*

BlowingBubbles | 01-01-19 | 13:46

Wel een goed voornemen dat blijkbaar gemakkelijker is dan afvallen.

El Rico Grande | 01-01-19 | 13:30

Ze is wel ineens een tig aantal kilo's kwijt.

Kabouteraap | 01-01-19 | 14:27

Mensen die uit eenzaamheid rond de feestdagen suicide(pogingen) doen... worden die ook meegeteld bij de schade? Over dat fenomeen/probleem schrijft de pers dan weer zelden.

einStina | 01-01-19 | 13:04 | 21

@Eeuwig Precies. Zelf initiatief tonen. Je kan niet heel de wereld redden, op afstand helpen werkt sowieso nooit langetermijn. Je kan wel jezelf en de mensen om je heen optillen.
Hmmmz. In Israel hebben ze Rosh Hashana, het Joods nieuwjaar. Maar dat is niet zoals hij het gewend is, natuurlijk.

einStina | 01-01-19 | 14:19

Eenzaamheid is een gevoel. Soms is dat gevoel terecht, soms niet.
Veel mensen kijken teveel naar anderen en meten zich daar aan af. En dat is zonde van de kracht van het individu, het levende bijzondere unieke mens dat wij allemaal zijn.
Het enige wat je hoeft te doen, is elke dag een minuut of 5 in de spiegel kijken. Jezelf zien en ongeacht wat je dénkt te zien, te blijven kijken en hardop tegen jezelf te zeggen: ik ben een mooi mens, ik ben mezelf, ik leef. Je mag met jezelf praten, vragen stellen mag ook, huilen mag, lachen mag, zwoel kijken mag. Wat niet mag is negatief oordelen over jezelf, denken aan andere mensen, of wegkijken van wat je in de spiegel ziet.
Misschien kom je erachter dat je je echt eenzaam voelt en de neiging hebt tot oordelen over jezelf. Stel jezelf dan elke de vraag wat je wilt dat het positieve oordeel is en probeer het na te streven door concrete doelen te stellen. En laat de tijd vrij; leg jezelf geen regels op, geen verplichting, en denk niet aan gisteren of morgen. Geef het tijd, van dag tot dag: het leven is nooit tekort en je bent nooit te oud. Iedereen heeft goede en slechte tijden, het is niet erg. Elke berg heeft een top en een dal, een noord en een zuid, een oost en een west.
Misschien kom je erachter dat je je eigenlijk zo slecht nog niet voelt. Zeg dan tegen jezelf dat dit beeld, dit positieve zelfbeeld (al is het een spiegelbeeld), is wat anderen in jou zien. En probeer dat gevoel bewust uit te stralen, dan komen de mensen vanzelf. Zowel de mensen die jouw aandacht nodig hebben, als de aandacht die je zelf nodig hebt.
Geloof in jezelf. Waardeer jezelf. Energie is interactief, altijd. Geef eerst de aandacht aan wat je ziet en kies ervoor om jezelf te zien vóórdat je je blik naar buiten wil richten.

Toos Doos | 01-01-19 | 14:21

Toos, u bent een wijs mens. Dat is een leerproces, maar (met wat hulp) de moeite waard!

einStina | 01-01-19 | 14:30
▼ 18 antwoorden verborgen

Even voor het perspectief: Dat is toch een GEWELDIG resultaat met zoveel geknal! Kom op zeg. Er blijven altijd sukkels.

goedrechts | 01-01-19 | 13:02 | 1

Zolang die sukkels zelf opdraaien voor hun gedrag is dat prima. Maar het zijn wel oortjes en ogen van mijn kinderen die eraan gaan. Of andermans auto.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:05

Achterlijk volk is de baas.
In de politiek,op straat met vuurwerk en in vele media.
Het mooist is wel die burgemeester die riep dat het belagen van hulpverleners niet acceptabel was en vervolgens een borrel pakte of de heer Rutte die ook zoiets riep en weer over ging naar de orde van de dag.Helaas waren er media die deze kreetjes oppikten zodat we dat konden nalezen.
Nog nooit zijn er baasjes geweest die daadwerkelijk optraden en wetten wilden veranderen.De waan van de dag heerst.
De dierenpartij zegt niks over dierenleed met ouwejaar en GL zegt niks over de vervuiling met ouwejaar.
Het OM,in samenspraak met de rechters ,treden pas op tegen geweld met hulpverleners als ze er zeker van zijn dat autochtone Hollanders de daders zijn.Pas dan kan D66 hardop roepen dat dit geweld door Nederlanders gebeurd.

pejoar | 01-01-19 | 13:01 | 1

Hoe was het in Den Hagistan met die vonkenregen www.ad.nl/den-haag/na-overslaan-vreug... ? Moet toch de tv weer eens aanzetten, had dat nog niet gezien. O o mooie verschroeide stad natuurlijk achter de duinen. Zou het probleem wel opgelost hebben.

Watching the Wheels | 01-01-19 | 13:00 | 4

Nou, er is schade. Aan huizen en auto's en wat niet al. Waar gaan die schadeclaims heen? Naar de torenbouwers?
Dit olifantje kon nog wel eens een staartje gaan krijgen.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:04

De schade zal wel weer door ons betaald worden. De overheid heeft immers een vergunning afgegeven.

Trumme | 01-01-19 | 13:26

Trumme | 01-01-19 | 13:26
Dus wij draaien op voor de schade van het feestje van de Scheveningers?
Ach ja, bij de bankencrisis ging het net zo.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteravond nog ff door de binnenstad gewandeld. Ontploft een zwaar stuk vuurwerk. Beginnen de alarmen van de winkels aan te slaan. Lees vanochtend dat inbrekers en dieven graag tijdens Oud en Nieuw hun slag slaan. De politie komt namelijk niet in actie, wanneer een winkelalarm afgaat. Je kunt bij wijze van spreken een bom tot ontploffing brengen bij een pinautomaat en nog steeds denken ze, dat dit geknal er gewoon bij hoort. Wie is hier het rund, wanneer het geboefte met vuurwerk stunt?

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-01-19 | 12:58 | 3

We zijn runderen om zoveel zwaar en illegaal geboefte binnen te halen.

Muxje | 01-01-19 | 13:01

The Purge, dat is waarop het gaat lijken.

Joris Beltsin | 01-01-19 | 13:17

@Joris Beltsin: Was dat het maar. Ik denk alleen dat als jij eigenhandig stelend of vernielend tuig of andere schalkjes gaat purgen, daar vervelende consequenties aan vastzitten.

Muxje | 01-01-19 | 13:32

Burgemeester Den Haag over branden: "Verschrikkelijk naar"
Wát een taalgebruik....
Zo wordt je dus burgemeester.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 12:56 | 1

De burgemeester woont vast niet in Scheveningen.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:14

En nog een nieuwjaars dode..... In Vlissingen man van fiets gereden en overleden. Dader rijd door na aanrijding en crashed zelf met hoge snelheid.

bocikam | 01-01-19 | 12:56 | 4

Cynisch lol @Petrus...

neonreclame | 01-01-19 | 13:06

Het waren Duitsers. Tja, die staan bekend om hun efficiëncy.

VanBukkem | 01-01-19 | 13:22

Het waren Duitsers. Tja, die staan bekend om hun efficiëncy.

VanBukkem | 01-01-19 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

Het was dus weer een gezellig en relatief rustig verlopen oudejaar in Nederland. Yeah.

matatwork | 01-01-19 | 12:53

ger1306 | 01-01-19 | 11:33 | reageer
Hoe zo, 30 miljoen is toch best leuk.
Als je het zo zakelijk wil zien : mensen gaan alleen af op de hoogte van de prijs en niet op de winstkans, dat krijg je als niet oplet op school. Daarom is prijs zo hoog. Met een winstkans adverteren is niet sexy en niet leuk.
Maar het is toch gewoon een spelletje joh. Spannend. De kans dat je niet wint is nagenoeg nul, alleen al omdat er nog veel onkosten vanaf moeten en een deel van de opbrengsten naar een goed doel moeten.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 12:53 | 2

Sorry, verkeerde draadje

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 12:55

De kans dat je iets wint is nagenoeg nul.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:09

Tijdens de jaarwisseling wordt altijd schrijnend duidelijk dat er zoveel welvaartsongelijkheid is in Nederland. Boven de arme wijken zie je een orgastisch schouwspel van professioneel vuurwerk terwijl de hemel boven de rijke buurten veelal in duisternis gehuld blijft. Ik vind het onverteerbaar dat de armen van onze maatschappij nu ook weer voor de kosten van dit spektakel moeten opdraaien. En ze hebben het toch al zo moeilijk want ik zie dat de hulpdiensten de hele nacht af en aan hebben moeten rijden om de problemen in hun wijken op te lossen.

Joris Beltsin | 01-01-19 | 12:52 | 6

Die rijken blijven dat niet voor niets.....

BlowingBubbles | 01-01-19 | 13:15

RozemarijnLucassen | 01-01-19 | 13:08
Mevrouw Lucassen weer, wat leuk! Bij hoeveel puntjes heb ik een volle kaart?

Joris Beltsin | 01-01-19 | 13:52

Ik beheer de kaart niet, probeer het eens bij Douwe Egberts (zouden die dat nog doen?).

RozemarijnLucassen | 01-01-19 | 14:32
▼ 3 antwoorden verborgen

En hoeveel doden en gewonden vallen er 1 januari in het verkeer? Is elkaar nieuwjaar wensen niet nog gevaarlijker dan vuurwerk?

Landstorm | 01-01-19 | 12:52 | 2

Weet je wat het lullige is, leven is een activiteit met gegarandeerd dodelijke afloop. Maar je hoeft het natuurlijk ook niet op te zoeken door naast een giertank vol carbid te gaan staan.

matatwork | 01-01-19 | 12:56

En hoop van de ellende van deze jaarwisseling is -als ik goed geïnformeerd ben- het experimenteren met carbid. Gewoon vrij te koop via het WWW....

Ommezwaai | 01-01-19 | 13:13

Nog minstens een uur voor twaalf, huis vol vrienden, al dagenlang vuurwerk hier in Breda, hoor ik ineens een wel heel erg doffe edoch heftige knal, gevolgd door oranjerood licht schijnend door het raam, staat er dus gewoon iemands auto in de fik.
Schijn heel normaal te zijn,
typisch Tuinzicht.

Abject | 01-01-19 | 12:50 | 4

Hun eigen auto? Nee zeker.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:20

bocikam: vuurwerk is al verboden om af te steken, behalve op 31 december tussen 18.00 tot 02.00 uur. Bovendien is het meeste knalvuurwerk illegaal (= dubbel verboden).
Je moet toch wel erg vaak naar de pratende hoofden op TV luisteren om te geloven dat NOG meer extra verboden hierbij een merkbaar verschil gaan veroorzaken.
Neem nu zo'n ExtreemGroenLinks stinkhol als Amsterdam. Vrijwel alles wat daar plaatsvindt is verboden. Hoezeer dat helpt is met regelmaat niet meer uit het nieuws te houden.

Jan Passant mk2 | 01-01-19 | 13:33

Verboden, zijn ze dol op in Den Haag, maar Handhaven.., ho maar.
Capaciteit en prioriteiten, beide politieke beslissingen uit datzelfde Den Haag.

Abject | 01-01-19 | 15:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het valt mee eigenlijk, volgens mij was het vorige jaren veel erger

Bokito ergo sum | 01-01-19 | 12:49 | 1

Vroeger was altijd alles anders ...

Jahowiseffe | 01-01-19 | 12:54

Baldadigheidjes hou je altijd, met of zonder jaarwisseling. Is gewoon iets universeels, kan je een mening over hebben, maar je kan net zo goed lekker neuken... Denk ik dan.

Latrinalia | 01-01-19 | 12:49

Op de sollicitatieclub mochten we alleen positieve dingen opschrijven.

In onze straat was het keileuk vuurwerk, veel vuurpijlen, en een heleboel knalrotjes en siervuurwerk voor de kleintjes. Lekker met de buuv glaasje champagne gedronken midden op straat.

De vuurpijlen van de werkende vaders deden plof, die van de beunhazen kaboemknetterknetter. Van de vliegbasis waaiden weer fel lichtende vuurpijlen aan een kleine parachute over onze wijk.

DitjaarkrijgikAOW | 01-01-19 | 12:49

Er is genoeg geld bij de nukubu’s, bovenop die 70 milj komt nog uitgegeven geld aan illegaal of anders verkregen vuurwerk. Gele hesjes zijn ongeloofwaardig geworden. Het fileprobleem is alleen nog maar op te lossen door gespreide werktijden, extra asfalt of rekeningrijden heeft nul effect. Verder weer een gezellige culturele traditie in NL, om te janken. Desalniettemin veel geluk in 2019 allen.

BozePaarseMan | 01-01-19 | 12:48 | 1

Oh ja, de integratie is gelukt en de campagnefilmpjes, een boze minpres en iftarren heeft geen effect.

BozePaarseMan | 01-01-19 | 12:54

Gisteren bij mijn schoonouders. Voor het eerst sinds jaren was ik de bob. Dan vallen wel dingen op. Hoe compleet bezopen en roekeloos mensen worden. Of hoe in een paar uur de stad in een warzone verandert. Ik kon mijn eigen straat niet inrijden vanwege de vreugdevuren midden op de rijweg.

Aan de andere kant zou je je kunnen afvragen wat er gebeurt als je vuurwerk verbiedt. Het is toch een gekanaliseerde afrekening met het oude jaar. Een uitlaatklep.

knutsel_ | 01-01-19 | 12:46 | 3

Gewoon vol gas op de krukas er door heen rijden. Ow nee, dan denk je als een nieuwjaardronkaard.

tragic1911 | 01-01-19 | 12:48

Had je maar bij je schoonmoeder blijven overnachten!

DitjaarkrijgikAOW | 01-01-19 | 12:52

Vuurwerk afschaffen helpt niets.
Oorzaak (gebrek aan respect voor de ander en zijn/haar spullen) aanpakken en gewoon weer ouderwets de lange lat er over i.p.v. verbaal de-escalerend optreden.

normanius | 01-01-19 | 12:52

Ik wens u allen een gelukkig 2019. Met spekjes en zo.

TheEgg | 01-01-19 | 12:46 | 1

U en Geurtje ook een gelukkig 2019!

Watching the Wheels | 01-01-19 | 12:48

Zeg, die Peter de Groen uit Bergen op Zoom: dat is toch een ingehuurde comediant? Die man lacht ons allemaal uit, denkende dat wij in zijn verhaal trappen.

Amsterdamsko | 01-01-19 | 12:44

In dat allah filmpje hoor ik weer: je moeder en ik neuk je de moeder. En blijkbaar willen ze allemaal onze moeders neuken. Op zich wel logisch natuurlijk want wie wil nou die moeders van hun neuken....

TonyMontana010 | 01-01-19 | 12:43 | 4

Over het algemeen neuken ze alleen hun hand. Islamitische meisjes moeten maagd het huwelijk in, en de Hollandse meiden beginnen steeds verstandiger te worden. Vandaar ook al die frustraties..

Jahowiseffe | 01-01-19 | 12:52

Als ze dat tegen mij zeggen dan zeg ik: dan ben je een necrofiel.

matatwork | 01-01-19 | 12:58

Wat moet je dan zeggen 'neuk je eigen moeder' ?

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Is er nieuws uit Parijsistan?

am*dam | 01-01-19 | 12:43 | 1

Was afgelopen nacht heel grimmig, met echt overal ME. Vooral in de buurt van de Champs.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:47

Het enige wat opvalt aan de berichtgeving is dat er tot de ochtend geen politiek woord in de krant stond: het was de nacht van het echte nieuws.
Wat niet wegneemt dat ruim 16.999.000 mensen een geweldig Oud & Nieuw hadden; ondertussen alweer ondergesneeuwd door politieke meningen en gezanik.

Toos Doos | 01-01-19 | 12:42

We staan er als Nederland weer goed op.
Ga nou gewoon eens lekker gewoon feestvieren mensen laat andermans spullen heel of ga anders je eigen spullen slopen als je dat zo leuk vindt.
Laat je vollopen, donder van een barkruk, probeer nog te darten whatever.
En gelukkig hebben we hulpdiensten. Respect voor deze mensen!

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 12:41 | 2

Want slachtoffers en daders benoemen is gezanik?
Fijn 2019 dan maar.

Welles! Nietes! | 01-01-19 | 12:48

Welles! Nietes! | 01-01-19 | 12:48
Snapnie.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 13:12

En hoeveel dieren gedood en gewond, waar geen enkele hulp aan geboden wordt omdat al die domme suffe dronken droppies al die giftige troep mijn vijver in proberen te schieten? Hoeveel schade aan auto's? Op mijn auto al diverse plekken, die er hopelijk af gaan. Heel de tuin onder de giftige troep. Mechanische ventilatie uiteraard uitgezet, anders zou je binnen ook een klein k*nk*rtj* op hebben gelopen. Gelukkig Nieuwjaar, leuke traditie!! Waarom verkleden we ons voortaan niet gewoon als zwarte piet tijdens de jaarwisseling?

Watching the Wheels | 01-01-19 | 12:41 | 5

je hebt zeikerds en zeikerds...

Rene046 | 01-01-19 | 13:47

Sommige mensen hebben echt een gigantisch kut leven.

Rusrs | 01-01-19 | 15:02

@DitjaarkrijgikAOW | 01-01-19 | 12:57
Dat gel*l over links en rechts, het gaat gewoon om lege hoofden gedrag dat vreemd genoeg op 1 dag per jaar toegestaan is. Schroeiplekken op m'n auto en niet de eerste keer. Auto staat op eigen grond. Ben ik nu te links als ik dat klote vind? Dat heb je elk jaar als je bij een rotonde woont. Mensen in Scheveningen hebben ook schade die ze op hun eigen verzekering moeten verhalen, waarna je jaarpremie omhoog gaat. Het is gewoon dom gedrag van dronken droppies met goedkeuring van een overheid die ook niet snapt hoe ze grenzen moeten stellen. Natuurlijk moet je niet alles verbieden, maar oud en nieuw in de randstad is gestoord.

Watching the Wheels | 02-01-19 | 02:04
▼ 2 antwoorden verborgen

didivos
Meerdere mensen met een mes gestoken, auto die op de politie inrijdt, kinderen gewond door glas nav een vuurwerkbom etcetc. Jij ook een fijn 2019 lul.

Patje2011 | 01-01-19 | 12:40 | 2

Goed voornemen voor het ei dit jaar. Bij iedereen die scheldt op het NSB knopje duwen.

TheEgg | 01-01-19 | 12:47

Gaat u gang! U ook een fijn 2019! Eitje met spek klinkt goed!

Patje2011 | 01-01-19 | 12:49

Conclusie is dat 2018 een flut jaar was voor menig burger,en dat terug ziet in dit rijtje van debiel gedrag met dito gevolgen.
Hup 2019!.. het kan nog gekker!

Welles! Nietes! | 01-01-19 | 12:40

Echt jammer dat het niet gewoon feest kan zijn, zo vermoorden we onze eigen traditie.

Patje2011 | 01-01-19 | 12:38 | 2

lul niet zo raar man. Wat is er nou eigenlijk gebeurt?

didivos | 01-01-19 | 12:39

didivos | 01-01-19 | 12:39 |
Ook een soort van wegkijken wat je doet.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 12:59

Relatief rustige jaarwisseling in schokkende cijfers;

Bijna alle 17 miljoen mensen in Nederland hebben een keileuke avond en nacht gehad. Daar hoor je weinig tot niets over.

Er waren ook enkele individuele sukkels die pech hadden, of gewoon dom geboren zijn, welks groot en vol hijgerig leedvermaak, goedkoop en druipend van het ramptoerisme wordt uitgemeten in de MSM. Zoals ieder jaar.

Dutchbeaurouge | 01-01-19 | 12:35 | 1

Zo is het, altijd wat te janken....

Ed Bever | 01-01-19 | 12:51

Dus .... een Gemeente geeft toestemming voor iets wat er om vraagt verkeerd te gaan, houdt geen of onvoldoende toezicht, Tokkies gaan helemaal los op hun brandstapel, de politie moet charges uitvoeren en er ontstaat voor ik weet niet hoeveel geld schade. Schade die dan schaamteloos op de maatschappij verhaald wordt. Want uiteindelijk betalen wij de Gemeefe en/of verzekeringsmaatschappijen hé? En de verantwoordelijk Tokkies liggen hun roes uitbreiding slapen en betalen geen cent aan schadevergoedingen. En dat vinden wij anno 2018 normaal. Want zeg er vooral niks van hé? Leg ze vooral geen strobreed in de weg.

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 12:34 | 2

heb je het nu over de schilderswijk?

didivos | 01-01-19 | 12:38

Zo bezien is het niet normaal. Ik denk/hoop/verwacht ook dat deze "traditie" volgend jaar aangepast gaat worden opdat niet heel Scheveningen en Duindorp in de brand vliegt.

theo-is-dood | 01-01-19 | 12:39

Dus laten we nu dan eindelijk nationaal het consumentenvuurwerk eens verbieden om leed, overlast en schade door illegaal zwaar vuurwerk dat uit België en Oost-Europa is geïmporteerd goed aan te pakken!
Een typisch Oud-Hollandsche, contraproductieve, symbolische pavlovreactie is nu wel op zijn plaats.

Chiant | 01-01-19 | 12:34 | 3

ach gut

didivos | 01-01-19 | 12:36

Het gaat niet om dat vuurwerk maar om mensen die er achterlijke dingen mee doen.

kloopindeslootjijook | 01-01-19 | 12:43

en niet te vergeten de aantallen doden of gewonden.. met oud en nieuw.. op 1 dag
te vergelijken met de doden en gewonden het hele jaar door bij een feestje...
Het is weer een prachtig oud en nieuw geweest.
Dan ff lekker wandelen in het bos, en je wordt toch alweer bijna van je sokken gereden door idioten mountainbikers.. wat doen die hier... lol

Rene046 | 01-01-19 | 13:52

Even niet zo overdrijven mensen. We hebben het bij onze Oudjaarstraditie over een potentieel desastreuse combinatie van tokkies, drank&pillen en zwaar illegaal vuurwerk. Als er dan twee doden en een tiental gewonden valt, dan valt het mee.

theo-is-dood | 01-01-19 | 12:28 | 3

Dit is inderdaad van alle tijden.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:30

Daarmee is het geen probleem dat mensen zich zo blijven gedragen?

SamV | 01-01-19 | 12:33

@SamV: weldenkende mensen gedragen zich inderdaad niet als beesten. Ik heb niet gezegd dat vechtpartijen en vernielingen geen probleem vormen. Wat ik bedoel te zeggen is dat de combinatie van drank, testosteron, drugs en vuurwerk potentieel tot nog veel grotere schade kan leiden.

theo-is-dood | 01-01-19 | 12:37

Dit soort berichtgeving roept bij mij altijd op om in de groenslinkse en andere progressieve drogreden gejank te vallen: “ ach, de kans door de bliksem te worden getroffen is groter”.

Het vandalisme is stuitend maar het probleem is het gedogen, het niet aanpakken. Geen 240 uur taakstraf Krijgen..............
Vender is vuurwerk gevaarlijk, maar vooral als je er gevaarlijk mee doet. Het gejammer uit weldenkend progressieve hoek tav gevaar en na-tuur-lijk milieuschade is hypocriet. Dat volk gaat wel op wintersport waar aantoonbaar meer slchtoffers vallen en de milieuschade aanzienlijk is.

Nuuk | 01-01-19 | 12:22 | 4

"Verder is vuurwerk gevaarlijk, maar vooral als je er gevaarlijk mee doet" Ja, en dat gebeurt dus volop: Vuurwerk naar politie, ambulancepersoneel, brandweer, voorbijgangers, blindegeleidehonden… Er wordt geen psychologisch onderzoek gedaan naar de kopers van vuurwerk. Beetje geforceerde poging om dit politiek te trekken, ook. Niet alles is politiek.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 12:49

Trouwens waar komen de grondstoffen waar vuurwerk mee gemaakt word vandaan... o wacht dat zijn natuurlijk grondstoffen.. op die plastic kapjes na..
en wat zegt 70 miljoen euro, als men het over vuurwerk heeft, heeft men al gekeken naar de ieder jaar maar stijgende giga prijzen....
er word ieder jaar minder gekocht... maar wel gecompenseerd door de stijgende prijzen... met de belasting hiervan kun je heel wat schade betalen...

Rene046 | 01-01-19 | 14:00

Dit is absoluut politiek. Vuurwerk, vreugdevuren, alles Moët weg en daar mogen drogredenen voor aangevoerd worden.

Vuurwerk wordt door een zeer grote meerderheid normaal gebruikt. Het tuig gaat er mee op de vandalismetoer. Vaak gaat het dan om illegaal vuurwerk. Verder een basis van tokkiegedrag, asociale manieren en natuurlijk een hoop drank (ook maar verbieden?). Voeg een overheid van lamzakken toe en daar is de cocktail van geweld in vooral de Randstad.

Vreugdevuren zijn in het oosten des lands al heel lang traditie, zonder problemen. Het kan allemaal best zolang fatsoen maar leidend is.

Nuuk | 01-01-19 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

.. maar goed.
"Wij zijn met meer" hoorde ik laatst de minst verantwoordelijke man van Nederland roepen. Jammer dat de frustratie van "meer" alleen in de oudejaarsnacht uit hun schulp durven kruipen, om er de rest van het jaar weer streng ingejaagd te worden.
Heeft iedereen zijn vuurwerkafval al opgeruimd, ook die van uw buurman uit marokko, die onze tradities maar half snapt?

Jan Passant mk2 | 01-01-19 | 12:22 | 1

De gemeente heeft mij een gratis stevige plastic zak doen toekomen met een strenge brief, dat deze zak gebruikt dient te worden voor vuurwerkresten.

Gemsenherder | 01-01-19 | 12:30

In de toekomst worden wij sowieso neergezet als achterlijk volk als ze zien wat voor tradities wij hebben, zoals vuurwerk en vreugdevuren.

Makleyn | 01-01-19 | 12:20 | 2

Die eer hebben we al

Roger-Rabbit | 01-01-19 | 12:29

Iets om trots op te zijn.... Tenzij u natuurlijk suiker/offerfeesten en rellende/schreeuwende minder begaafde Noord-Afrikanen prefereert boven onze eigen tradities.

Ommezwaai | 01-01-19 | 13:03

Volgens mij vallen er meer doden bij een gemiddelde Braziliaanse voetbalwedstrijd.

Ggroengras | 01-01-19 | 12:18 | 3

Touche... kijk zo heeft elk land zijn problemen...

Bello de Hond | 01-01-19 | 12:20

Ja ook op een gemiddelde Irakese Kerstmarkt. Dus dan is dit allemaal ok?

de Voorzittert | 01-01-19 | 12:20

Heb ooit in Praag nieuwjaar gevierd. Iedereen had er heel zwaar vuurwerk en dat gooide men naar elkaar. Levensgevaarlijk. Erger ook dan in 0031.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:27

Wat ben je een enorme loser als je omkomt door je eigen vuurwerk........

Ko Ranzig | 01-01-19 | 12:16 | 1

Op een bepaalde manier ook wel weer erg komisch

Gemsenherder | 01-01-19 | 12:22

Volgend jaar geen vreugdevuur meer op Scheveningen, gaan we weer kerstbaume râuse en terug naar de straatvuren op de Goeverneurlaan. Met autobanden erop. Lekkah!

Koonkluk Huis | 01-01-19 | 12:16 | 1

Straatvuren was altijd leuk, de ene wijk tegen de andere wijk, om kerstbomen te stelen.

gato | 01-01-19 | 12:19

Inbreken tijdens de jaarwisseling, heb je dan echt zo'n allemachtig leeg en eenzaam kudTleven zonder wijf, familie en vrienden dat je niets beters te doen hebt dan inbreken omdat er geen hond op jouw zit te wachten...?

Air van Boven Dorens | 01-01-19 | 12:14 | 5

Tja wat dacht je dan dat deze heer/dame een rijk sociaal leven had met talloze diner /dansant partijen en vrij van drugs en verslaving was/is... Er gaat in Nederland voor 19 miljard aan drugs door Nederland vind je het dan gek dat er van deze "figuren" zijn..

Bello de Hond | 01-01-19 | 12:18

Ja dan vind ik dat wel gek. Als er zoveel geld in drugs zit, waarom doen ze zoveel moeite voor peanuts?

azijnseikerT | 01-01-19 | 12:21

Gelegenheid maakt de dief toch? De ene vader gaat met zijn zoontje naar het vuurwerk kijken, de ander gaat op inbrekerspad.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt mij dat als je zo'n vuur in je gemeente toestaat je laat informeren door deskundigen, zoals b.v. die mensen die het klimaat in de verre toekomst denken te kunnen voorspellen. Als dat wel het geval is geweest zegt dit wel iets over het voorspellende vermogen van die mensen. In navolging van dit gebeuren misschien ook een idee om het effect van windturbines op zee op ons klimaat beter te onderzoeken. Zodat ze niet achteraf, zoals bij deze brand, met verklaringen komen waarom deze een slechte invloed hebben. Ben benieuwd wie dit allemaal gaat betalen.

watazooi | 01-01-19 | 12:06 | 4

Of waterpompen, hebben ze daar al studies naar gedaan.

gato | 01-01-19 | 12:18

gato

Dat onderzoeken ze in een laboratorium

Gemsenherder | 01-01-19 | 12:26

Dus heel Nederland wordt een grote aardbeving.

gato | 01-01-19 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
gebakkenegel | 01-01-19 | 12:05

Vuurwerk is op zich niet zo'n probleem als het alleen s'nachts rond 0.00 uur afgestookt wordt. Het probleem is dan de Helmondse binnenstad al 2 dagen klinkt als de Gazza strook.

bert.s | 01-01-19 | 12:05 | 2

O. Die andere 363 dagen is er geen geluid bij. Maakt dat het meer verdraagbaar?

DebraCadabra | 01-01-19 | 12:22

raar , bij ons en collega's hebben ze amper wat gehoord in de dagen voor oud en nieuw, schijnbaar is men bij ons actiever om gasten op te pakken als ze zich niet gedragen...

Rene046 | 01-01-19 | 14:06

En hop, daar gaan de premies weer. Up, up, up! Maar gelukkig hebben we heel 2019 weer om te klagen over dat alles zo duur wordt, om vervolgens op 31 december weer voor 70 miljoen (tegen die tijd vast 75) aan papier en kruit om te zetten naar een momentje van licht, geluid en fijnstof. Gelukkig nieuwjaar! En nu weer aan het werk, loonslaaf!

PolarWolf | 01-01-19 | 12:04 | 3

Ik ga er 1½% op vooruit. Zin an!

Hollende_Kleurling | 01-01-19 | 12:08

Op vooruit? Ik neem aan dat je het niet over je koopkracht hebt.

azijnseikerT | 01-01-19 | 12:25

Ik heb dit jaar, en vorig jaar ook, precies 0 (nul) euro uitgegeven aan vuurwerk.

matatwork | 01-01-19 | 13:02

Met Oud en Nieuw breekt de hel los in nederland.
Alle pauper pubers de straat op om autobranden, vuurwerkterreur en opstootjes met politie te veroorzaken.

Nergens ter wereld zie je dit.
Het is te belachelijk voor woorden dat dit zogenaamd een nederlandse traditie is.
Ik zeg afschaffen deze waanzin en gauw.

Bovendien al het oogletsel, de totaal gestresste huisdieren, de schade aan het milieu en de rest, dit noem ik geen gelukkig nieuwjaarsfeest, maar pure baldadigheid van jongeren, die toegelaten wordt.
Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Zie de rest van de landen ter wereld.

King of the Oneliner | 01-01-19 | 12:00 | 14

Rene046 | 01-01-19 | 14:32

Correcte toepassing van leestekens komt de leesbaarheid van uw tegel ten goede... pauper.

de IJsman | 01-01-19 | 16:06

ach heerlijk deze mensen zijn zo snel te triggeren...

Rene046 | 01-01-19 | 16:48

Rene046 | 01-01-19 | 16:48

Ik ben bang dat u zichzelf teveel eer gunt, 'Rene046' (m/v). Ik maak me niet zo snel druk, zeker niet op een heuglijke dag als vandaag. Slechts een tip van mij voor u. En ik had dat 'pauper', hoewel komisch bedoeld, beter achterwege kunnen laten - excuses als u dat als beledigend hebt ervaren.

de IJsman | 01-01-19 | 18:54
▼ 11 antwoorden verborgen

Klinkt als een gezellig en braaf feestje, in het aangeharkte Nederland.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:00 | 3

Zeg Kuifje. Wordt het niet eens tijd dat je met je verloofde op de elektrische step stapt daar in Parijs en op weg gaat naar je lunch etablissement? ;-)

Basil Fawlty | 01-01-19 | 12:33

Mijn verloofde staat even voor de spiegel, Basil. Ze heeft ook ietsjes last van hoofdpijn. Het gaat een bescheiden lunchje worden.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 12:37

Kater gewoon wegspoelen met een fles petit Chablis dan ziet de wereld er meteen weer fleuriger uit. Eet en drink ze!

Basil Fawlty | 01-01-19 | 12:40

Dat noemen we een rustige jaarwisseling.

Hark_van_Rommel | 01-01-19 | 12:00

Blij dat het achter de rug is. Eindelijk weer normaal slapen. Iedereen een normaal 2019 gewenst.

SlimmeBelg | 01-01-19 | 11:56 | 1

Mee eens. En eindelijk weer op een normale tijd de honden uitlaten i.p.v. om 2 uur s nachts (zoals gisteren). De hele maand december was compleet ruk vanwege het geknal.

Lupuslupus | 01-01-19 | 12:18

Ik heb er eens goed over nagedacht; ieder land krijgt de jaarwisseling die het verdient, had u maar niet zo moeten stemmen.

JohnJames_001 | 01-01-19 | 11:55

Vuurwerk naar iemang gooien kan gemakkelijk leiden tot gehoorbeschadiging. Tinnitus is levenslang, bekeuren met EU 350,-? (Zelfde als onnodig claxonneren.)

Einde van de Domheid | 01-01-19 | 11:55 | 2

Ja leuk is het niet, die tinnitus. En als je het eenmaal hebt is vuurwerk nauwelijks meer te verdragen.

knutsel_ | 01-01-19 | 12:07

Klopt ik heb tinnitus omdat een hersenloze een strijker naar me gooide jaren geleden!

penis-aqua-rosA | 01-01-19 | 23:33

Oja, de duik.......

Einde van de Domheid | 01-01-19 | 11:50 | 1

Het kan nog zijn dat er iemand verzuipt of een hartaanval krijgt. Nog even wachten met de officiële bodycount dus.

VanBukkem | 01-01-19 | 12:05

En dit maal 3 dan komen we een beetje in de realiteit.

ZwarteRiek | 01-01-19 | 11:50

Het overbekende verhaaltje.. zich misdragende "jongeren" die van mening zijn dat ze boven de wet staan. En een "rechtsstaat" die zich in de vreemdste kronkels draait om het goed te praten, want geen stageplekken, religie,cultuur, Trump, Israel etc.. etc..

Gemsenherder | 01-01-19 | 11:50 | 1

Don’t mention the Islam!
(Vrij naar: Fawlty Towers, “Don’t Mention the War!”)

Brou Is Back | 01-01-19 | 12:10

Pritt Stift, je vergeet duizenden getraumatiseerde dieren.
We kunnen vaststellen dat oud op nieuw net zo gezellig was als Sinterklaas! Ik heb de jaarwisseling een uur later op BBC zitten kijken.
Prachtig staatsvuurwerkje in London, beter dan het saaie knalfestijn in Hollandia. En gratis Madness live op de koop toe!

Accident_Prone | 01-01-19 | 11:48 | 7

Moet zeggen dat onze boskatten het dit jaar redelijk goed trokken. Slechts 1 keer de gordijnen in gevlogen omdat aan de overkant een cobra 12 afging maar verder vooral in de vensterbank zitten, meekijken, kopjes geven.

normanius | 01-01-19 | 12:01

Daar ben ik blij om, Normanius, maar het is voor vele andere diertjes een ware penitentie, helaas.

Accident_Prone | 01-01-19 | 12:09

onze hond heeft er totaal geen last van, kwestie van opvoeden...
tip geeft een hond eens een paar opgeblazen ballonnen..
en geef als je ze krijgt die opgeblazen luchtkussens van verpakking..
probleem is dat je hond nu wel achter vuurwerk aan rennen wil, dus hou hem aangelijnd.
En vergeet niet dat men ook de honden poep zat is... we willen geen verbod hebben dat we straks met de auto buiten het centrum onze hond zijn behoefte moet laten doen...

Rene046 | 01-01-19 | 14:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Tankstation A58 jongens, daar zit ie. Effe onthouden voor volgend jaar.

VanBukkem | 01-01-19 | 11:40 | 6

Ik zorg voor oliebollen.

VanBukkem | 01-01-19 | 11:58

Ik zie hem al zitten daar op die plee. Met zijn puzzelboekje. En fles champagne met draaidop.

VanBukkem | 01-01-19 | 14:01

Peter de Groen is wel dapper dat hij dit de wereld in durft te helpen. * Succes volgend jaar wensen doet.

schijtzat | 01-01-19 | 15:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mis een woning uitgebrand in Amsterdam Oost.

marrretje | 01-01-19 | 11:38 | 3

Daar kunnen we alsnog voor zorgen

skoftig | 01-01-19 | 11:45

Zeker geen ambtswoning?

VanBukkem | 01-01-19 | 11:53

Welke woning precies? Dan kunnen we kijken of er nog iets geregeld kan worden.

Hark_van_Rommel | 01-01-19 | 12:01

Nu was de Haagse politie heel voortvarend met de lange lat tegen vreedzaam demonstrerende gele hesjes. Als je dan de beelden ziet waar ze door alluh akbar gillende "jongeren" worden bekogeld met vuurwerk en vervolgens niks doen, ga je onwillekeurig toch weer iets toevoegen aan de inmiddels lange lijst van geweld en incidenten waar de islam aanhangers mee wegkomen in dit land.
En vraag je jezelf nog harder af aan wiens kant politie en justitie staan ( van de politiek is dat al lang heel duidelijk).

Franker | 01-01-19 | 11:38 | 4

Vraag jij je dat nog steeds af?

MoonBeebe | 01-01-19 | 11:43

Of eat men het mrest vreest

Mark van Leeuwen | 01-01-19 | 11:48

Er wordt heel veel tijd en moeite gestoken in het laten goeddunken van het politieapparAt

du Roi Soleil | 01-01-19 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen nog een vrolijk Pasen gewenst en nog bedankt voor die bloemen!

eerstneukendanpraten | 01-01-19 | 11:35

Vind dat zo'n teken v deze tijd: 30 miljoen als hoofdprijs….doe eens even 1miljoen.Dan maak je veel meer mensen blij. Koop daarom al Jaren geen staatsloten meer, jammer.

ger1306 | 01-01-19 | 11:33 | 4

Als je niet verder werkt krijg je een vette nek en aars als timmerfranz

Accident_Prone | 01-01-19 | 11:51

.. 30 miljoen op je spaarrekening, ik vraag mij af hoelang de EU moet doorwerken om daar een fooi van te maken.

Jan Passant mk2 | 01-01-19 | 12:00

Loterijen lichten domme mensen op. Triest eigenlijk.

Superkwatta | 01-01-19 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Hier ondermeer 2 flessen roederer, 1 fles cristal (2002), 1 tarbot (1,5 kilo), 3 ons Hollandse garnalen, 24 oesters (fines claires 3), 5 minuten conference, 1 slok cognac (montifaud XO) en 0 oliebollen.

Langshetrandje | 01-01-19 | 11:32 | 6

voor mijn bezoek wel

Langshetrandje | 01-01-19 | 11:58

Echt pleps feestje dus zo te horen. Hoest met je BKR registratie?

Dirk III | 01-01-19 | 11:58

lol Dirk III +1

Rene046 | 01-01-19 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo, nu eerst de oliebollen naar buiten werken.
Kan me niet herinneren dat ze zo bruin waren.

Beroepshufter | 01-01-19 | 11:31

Krikke is dus gewoon niet capabel, haar adviseurs net zo, een stel pennenschuivers met geen enkele inzicht of werkelijkheidszin. Een debiel had kunnen weten dat die toren van Babel veel te gevaarlijk was. Dit land is te klein voor dit soort "vreugde" vuren!

lanexx | 01-01-19 | 11:29 | 2

Vergis je niet, heeft twintig jaar geleden nog een klus voor suikerspin opgelost.

gato | 01-01-19 | 12:32

Er was gewaarschuwd voor harde wester wind, dus richting de stad.
Die dame Krikke had dat ook kunnen weten en kunnen stoppen.

roodborstje1 | 01-01-19 | 14:19

De meeste narigheid ontstaat m.i. door drank in de man, geest op GS.

D-Fens_1963 | 01-01-19 | 11:28

De beste wensen voor het nieuwe jaar. Paar extreme knallen dit jaar. In ieder geval gehoorschade voor de bewoners aldaar. Misschien maar gewoon een verbod op Tokkies.

Dirk III | 01-01-19 | 11:27

Happy 2019 !

Hier in Houten was het prachtig al dat vuurwerk ( woon op bovenste verdieping met vrij zicht ) heeft me geen cent gekost en wel van genoten.
Lekker de hele avond techno op stand voluit, Bollinger Rosé en oliebollen van mn bakkertje! En ok, een beetje poedersuiker...
Katten bang, hond durfde niet meer naar buiten maar nu weer business as usual.
Let’s get it on!

Stripe Square | 01-01-19 | 11:26 | 5

Haha,hij zei hooischuur.

ger1306 | 01-01-19 | 11:35

Hij zei Penthouse, dat is nog veel erger, want weet je wie ook een penthouse heeft?

gestoptmetroken | 01-01-19 | 11:37

Haha!
Maar lang niet zo’n mooie .

Stripe Square | 01-01-19 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me met af wat of het beleid omtrent de vreugdevuren in de regio Haaglanden kan worden gehandhaafd. De burgemeester Krikke geeft aan een verbod te overwegen. De immer hysterische Amsterdamse paniekfolder heeft hier een mooi stukje achtergrondinformatie:

"Den Haag kent al tientallen jaren zulke vreugdevuren rond Oud en Nieuw. In de week ervoor gingen jongeren ’kerstbomen rausen’. Daarbij braken af en toe vechtpartijen uit, maar in de jaren tachtig liep het uit de hand en kwamen er heuse knokploegen bij. Daarom greep de gemeente in. In de jaren negentig kwamen er twee vreugdevuren op het strand. De gemeente laat die toe, maar overlegt vooraf met de organisatoren en stelt voorwaarden."

Dit hele gebeuren dient dus wel degelijk een doel. Duidelijk wordt ook dat de organisatie de voorwaarden van de Gemeente heeft geschonden. Daar ligt dus de pijnpunten: ongehoorzaamheid van de organisatie enerzijds en het niet handhaven van de Gemeente anderzijds.

Persoonlijk vind ik een pauperhobby en het doet me enigszins tribaal aan, maar in het licht van bovenstaande denk ik dat het uitgangspunt moet zijn in te zetten op behoud van deze georganiseerde 'stammenstrijd'.

de IJsman | 01-01-19 | 11:26 | 9

de IJsman | 01-01-19 | 11:50
Ze stonden erbij en keken er naar.
Toen ingrijpen gevraagd werd deed men niets.
Zoals ik al zei, van die andere idioten kun je niet verwachten dat ze het vrijwillig afblazen.

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 11:53

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 11:53

"Zoals ik al zei, van die andere idioten kun je niet verwachten dat ze het vrijwillig afblazen."

In uw reactie van 11:46 stelt u 'niet zo van het makkelijk wijzen naar de overheid te zijn'. Bovenstaande zin is daar in tegenspraak mee.

Een vrije burger is ook een verantwoordelijke burger.

de IJsman | 01-01-19 | 12:00

pauperhobby......
dan weet ik genoeg.. deze IJsman voelt zich meer dan anderen....

Rene046 | 01-01-19 | 15:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je een land ook steeds voller propt met idioten dan heb je kans dat een paar van de ruim 17 miljoen gaan doordraaien......... en ook dit jaar proppen we er gewoon weer tienduizenden bij

Fatwabuster | 01-01-19 | 11:26 | 1

Plak daar nog maar een nul achter.

wiener mit pommes | 01-01-19 | 12:17

En de burgemeester van Den Haag laat onderzoek doen wat er mis ging in Scheveningen. Nou slimmerd, daar is geen onderzoek voor nodig: hout, vuur, wind en wat teveel testosteron. Lijkt mij, zonder onderzoek, heel erg voor de hand liggend.

DasNouJammer | 01-01-19 | 11:25 | 4

Kan ze dat gelijk aan Bea zeggen, geen onderzoek nodig,

gato | 01-01-19 | 11:28

Als wij een feest organiseren komt er vooraf altijd iemand kijken of wij aan de vergunnigseisen voldoen.
1) de wind komt al dagen uit het westen.
2) 45 meter hoogte is tegenwoordig meetbaar.
3) het gebruikte hout was niet significant anders dan voorafgaande jaren.

Dit was gewoon een grote faal van de gemeente. Altijd kiezen voor deescalatie ipv handhaven.

Promedio | 01-01-19 | 13:01

zou de stapel nog hoger maken... lol.

hebben ze nasa gebeld of ze het even willen filmen...

Rene046 | 01-01-19 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit veel/ weinig? Dit soort cijfers melden heeft alleen zin als je er de cijfers van eerdere jaren tegenover stelt. Of wanneer je ze tegenover een ander vergelijkbaar land zet.

Weerduivel | 01-01-19 | 11:25 | 1

In twee van de 19 Brusselse gemeentes 741 interventies; dat zou 2 x zoveel zijn als in een 'normale' nacht; maar of het veel zwaardere incidenten zijn dan 'normaal', dat staat er niet bij.
En verder nog veel meer geweld door 'jongeren' www.bruzz.be/actua/brandweerwagen-bek...

CiTy3 | 01-01-19 | 11:41

Ach die meneer op de WC in Krabbendijke... Ben zelf groot liefhebber van vuurwerk maar ik hoop ergens dat Landal Greenparks meeleest en hem een huisje in Drenthe aanbiedt op de volgende 31 december.

KirkOlson | 01-01-19 | 11:24 | 6

Lupuslupus | 01-01-19 | 11:40
Nou, beste mevrouw Lupus, ik moet u teleurstellen.
Ik woon praktisch in het centrum van de Schoonste Stad van het Laand en het was hier ook net klein Syrië met de Russen op steroids.
Ik ben alleen niet zo bang uitgevallen.

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 11:50

Ach Lupuslupus, niet zo bang zijn. Het is altijd nog goed gegaan dus wat zeurt u nou?

Normpje | 01-01-19 | 11:51

Was stevig inderdaad, dit jaar. Wij zijn pas rond half 1 naar buiten gegaan, je moet de goden niet verzoeken namelijk. Maar goed, die ene keer in het jaar, lagaan.

Graaisnaaiert | 01-01-19 | 12:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Altijd zie je rond middernacht op tv uit vele wereldsteden (Sydney, Hong Kong, New York, etc, etc) prachtige professionele vuurwerkshows, en blije mensen met of zonder glaasje champagne, en geen enkele wanklank.

Alleen hier bij ons wordt het ieder jaar weer een sneue puinzooi, met illegaal vuurwerk, het belagen door dronken tokkies van hulpverleners, en over het algemeen veel agressiviteit, weinig vreugde (het woord "vreugde" in die Scheveningse "vreugdevuren" is een zg "misnomer").

Ik ben een groot voorstander van een algeheel vuurwerkverbod voor particulieren. Steden kunnen eventueel een professionele vuurwerkshow aanbieden (zoals Rotterdam en Amsterdam al doen).

Dr_Johnson | 01-01-19 | 11:22 | 12

knutsel_ | 01-01-19 | 12:28

I rest my case.

Dr_Johnson | 01-01-19 | 12:43

Misschien moeten we dan ook dezelfde wetten handhaven als in die landen...
Anders krijgen we hier net zulke gevallen als in Keulen..
heeft u meegekregen hoe dat daar tegenwoordig gaat ??
Weet u wat dit kost??
Weet u dat de politie bij zulke grote activiteiten geen personeel meer beschikbaar heeft voor andere zaken die buiten het evenement gebeuren...
.
Trouwens die de u genoemde steden was ook weer dit jaar een van de toppers waar de pleuris uitbrak.. lees het thema eens goed...
.
Het is onmogelijk professionele vuurwerkshow aan te bieden in alle grote steden...

Rene046 | 01-01-19 | 15:19
▼ 9 antwoorden verborgen

'Rustig'
'Het was niks geks, we zijn eraan gewend en willen geen onrust zaaien, pas als hele gebouwen worden opgeblazen en mensen per groep dood gaan, zeggen we dat er enkele incidenten waren met nog onbekende oorzaak waarnaar onderzoek wordt gedaan.'

einStina | 01-01-19 | 11:18

Inzet ME in Geesbrug?!

Hollende_Kleurling | 01-01-19 | 11:18 | 1

Ik wacht wel even op de inmiddels traditionele bijstelling over een aantal weken waarbij steevast blijkt dat er toch iets meer stront aan de knikker zat als eerder door de politie geveinsd.

Parel van het Zuiden | 01-01-19 | 11:17 | 1

Precies...

Langzaam in de waan van de dag laten doorsijpelen

neonreclame | 01-01-19 | 11:22

Die plofkrakers mogen van mij veroordeeld worden tot meereizen in een carbietkanon.

marcoplarco | 01-01-19 | 11:17

Wie is Allahu?

Wim_Kut | 01-01-19 | 11:17 | 5

Allahu is de voornaam van meneer Akbar. Roep hem aan en de vlam vliegt in de pan.

keestelpro | 01-01-19 | 12:32

De volksmenner van mohammed en zijn criminele pedofiele vrindjes.

Superkwatta | 01-01-19 | 13:05

De God van het Vuur en de Vernietiging...

Kanarie_Geil | 01-01-19 | 13:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo te zien aan de lange lijst van incidenten, steek- en schietpartijen, brandstichtingen, oogslachtoffers, autobranden, aanrijdingen, molestatie van hulpverleners,, kunnenreken van een rustige oudejaarswisseling.

Er is gewoon niets aan de hand van enige betekenis.

Dit is Nederland, een van de fijnste landen om te wonen en te werken en vooral veel belasting te betalen, maar daar krijgen we als Nukubu's (nutteloze kut burger) een prachtig land voor terug waar alles prima geregeld is, veiligheid, voorzieningen, warmte en gezelligheid en dankzij de toevloed van migranten, raken we eindelijk eens van die spruitjes luchtjes af.

Zo,'n Alloa Akbar roepert, die de politie uitscheldt en er
vuurwerk naar toe gooit, bedoelt het immers niet zo.

Heppie-even-voor-mij | 01-01-19 | 11:17 | 2

Kunnen we spreken

Heppie-even-voor-mij | 01-01-19 | 11:17

De wabu’s mogen werken, waarde toevoegen en dokken.
Uitvreters met een subsidieregeling, een uitkering en een fopbaantje bij de overheid parasiteren er allemaal op.

Superkwatta | 01-01-19 | 13:07

Echt lekker rustig.

gato | 01-01-19 | 11:17 | 1

In vergelijking met Afghanistan?

Mr_Natural | 01-01-19 | 11:18

de eerste 2000 aangiftes gaan zowiezo de prullenbak in bij justitie want die hebben het te druk met de bon van peter factuurje.

bert.s | 01-01-19 | 11:16

Vanaf balkon intens genoten van prachtig vuurwerk vanuit de wijken van een randstadje. Verder: Paupers gonna Pauper. Hoezo geen banlieus in Nederland?

kaasfondue | 01-01-19 | 11:16 | 7

Lol, nee ik bedoel het Nederlandse woord voor banlieu. En klopt, ik ben niet zo bekend in 070. Maar in ieder geval een mooi 2019 gewenst mevrouw!

knutsel_ | 01-01-19 | 12:20

knutsel_ | 01-01-19 | 11:57
Aller eerst de beste wensen! om even te duiden waar de schoen wringt.. wat de achterbuurt betreft is dat in de Volksmond Vogelaarwijk genoemd naar een PvdA uilskuiken die eens in vak K genesteld was.
De Haagse vogelwijk is voorzien van Vogelnaamstraten.

Welles! Nietes! | 01-01-19 | 12:23

In mijn woonplaats hebben we ook een vogelwijk, helemaal genoemd naar vogels. En dat is wel degelijk een achterbuurt :-)

Synecdoche | 01-01-19 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

4 doden volgens de NOS

JanP999 | 01-01-19 | 11:15 | 1

Hadden ze zichzelf al meegerekend?

Mastermattie | 01-01-19 | 15:55

Dus 8x oogletsel op een bevolking van 17 miljoen? Ruim 10x steekpartijen in 1 nacht op een bevolking van 17 miljoen? Al hoewel steekpartijen echt een nieuw fenomeen is geworden dankzij import gastarbeiders en asieleisers. Ik zeg, niets anders dan een gemiddelde zaterdagavond dus. Alleen dat fikkie stoken overal, ik begrijp daar echt helemaal niets van. Mensen moeten eens met hun gore poten van andermans spullen afblijven. Wel frappant dat de meeste rotzooi in de grote steden in voornamelijk allochtone wijken is. Maar vuurwerk verbieden omdat 8 mensen oogletsel oplopen? Hou op, wat een gejank.

Indoneesje | 01-01-19 | 11:15 | 5

Hahaha 0,0003 graad wordt hier ook gebagatelliseerd. Hou op man! 8 personen op een dikke 1 miljoen inwoners van de regio rotterdam. En wat die Syriër ervan vindt is totaal niet relevant, oogletsel is oogletsel.

Indoneesje | 01-01-19 | 11:57

Indoneesje doet wel heel makkelijk over het verliezen van een oog.
Ik vind dat een bijzonder ernstig letsel.
Het ene kwaad met het andere vergoelijken is ook vorm van drogredeneren.
Nederlandje barst van de regels.
Maar al dan niet dronken amateurs mogen wel één keer per jaar midden in de nacht met vuurpijlen in de weer. Niet logisch.

Superkwatta | 01-01-19 | 13:02

Zolang ze jaarlijks met tig vliegtuigen naar alle uithoeken van de wereld vliegen om te mekkeren over het klimaat kunnen ze wat mij betreft ongezien de tiefus krijgen.

Mastermattie | 01-01-19 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

En 1 MOFO kater.

Geen01 | 01-01-19 | 11:14

Nieuwe klimaatbeleid. Één keer per jaar kun je jezelf verwarmen op Scheveningen of Duindorp.

MoonBeebe | 01-01-19 | 11:14

Same old, same old...

Manus Olie | 01-01-19 | 11:12

Ik ben klaar met vuurwerk en vreugdevuren. Het is achterlijk en dom en volslagen hypocriete milieuvervuiling. Maar daar hoor je die linkse types niet over. Dat de dieren kapot gaan van angst boeit ook niemand. De typhus met je vuurwerk in 2019. Steek maar in je reedt.

MW51 | 01-01-19 | 11:12 | 15

OK, prima locatie, maar dan graag met de punt naar binnen!

laatste_waarschuwing | 01-01-19 | 14:09

CalamityJane | 01-01-19 | 12:09
Komisch hoe er rekening met gevoelens moet worden gehouden wanneer het dichtbij komt. Uiteraard ook weer met de typische kutsmoesjes.

Rusrs | 01-01-19 | 15:30

Daarom deed mijn hond het nooit op het gras, het kost 2 dagen om een pup te leren zijn reet in de bosjes te stoppen. Wel de bal binnen het veld houden natuurlijk

Ben Hetzat | 01-01-19 | 16:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Goedemorgen ...

Is er al een Unox meisje uitgekozen..??

neonreclame | 01-01-19 | 11:12 | 5

Jazeker....., lag hier vanacht naast mij in bed. Alleen jammer dat m'n zoon er nog tussen lag.

D-Fens_1963 | 01-01-19 | 11:18

Die met 30% minder vet, of de Biologische of de normaal vette...?

Kanarie_Geil | 01-01-19 | 13:03

@Kanarie_Geil
Nee, de vegetarische

Mastermattie | 01-01-19 | 15:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Stuk siervuurwerk van mij omgevallen vannacht, recht richting de auto van de overburen. Zo even langs, kijken wat de schade is.

koeberg | 01-01-19 | 11:12 | 5

Ik zou terug gaan naar die vuurwerkwinkel.
Tis toch niet normaal man!

Ruimedenker | 01-01-19 | 11:20

Ehm, iets met nacht, dus donker, dus niet goed kunnen zien?

Graaisnaaiert | 01-01-19 | 12:14

Op dit soort manieren verliezen omstanders ogen.

Superkwatta | 01-01-19 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

En we hebben zelf niet meer in de gaten. Kikkers in de pan.

Pedronegro | 01-01-19 | 11:12 | 2

Ooh jawel hoor. Maar we zijn een minderheid. WASF.

spinselsinjehoofd | 01-01-19 | 11:16

WASF it is spinsel.

Pedronegro | 01-01-19 | 11:47

Pohhhhhh, de beste wensen.
Voel de chemicaliën nog door de aderen vloeien.
Zo te lezen is er genoeg gebeurt. Zelf niks van gemerkt en een incidenten vrije dag beleefd in het oosten en westen des lands.

RickerdTM | 01-01-19 | 11:11

Ach, het domme volk roeit zichzelf wel uit op deze manier. wel zielig van die meneer op het toilet.

van_Heutsz | 01-01-19 | 11:09

All quiet on the western front ....

Wekkertje | 01-01-19 | 11:09

Wel racistisch van de popo in Krommenie om weer een Lichtgetintiër voor de foto te gebruiken...

Petrus Poortwachter | 01-01-19 | 11:08 | 2

Daarom zou ik voor pers- en berichtgeving willen opteren voor terugkeer van zwart wit beeldmateriaal. En Afro kapsels. Oh nee wacht...…..

D-Fens_1963 | 01-01-19 | 11:15

Zoveel witte allahakkebar gillers zijn er niet.

marcoplarco | 01-01-19 | 11:16

Gelukkig Nieuw Jaar!
010 keurig afgestoken, geen centje pijn, kindertjes erbij, nitraten netjes in het gras aan de overkant, pijltjes uit de fles. Grote vuurpot viel om en ontplofte. Alles op veilige afstand.
Het was een feest!

Braco.me | 01-01-19 | 11:06 | 3

In het gras aan de overkant? Dat van de overburen? Want dat is toch altijd groener? ;-)

Bijtendehond | 01-01-19 | 11:08

Russen mij en de buren zit zo’n 100m lommerrijk groen water en bos/riet/gras.
Een nitraat doet er een prachtige Boooof als het net in het water valt.

Braco.me | 01-01-19 | 11:16

Het zou toch wel gek zijn als het overal verkeerd zou gaan. Dat het bij jullie toevallig goed gaat is geen enkel excuus voor alle elende elders.

laatste_waarschuwing | 01-01-19 | 14:11

We knijpen een oogje toe.

Ggroengras | 01-01-19 | 11:06

Vet lache!

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 11:05 | 2

Bigi! Beste wensen man!

overVecht | 01-01-19 | 11:58

:-) En voor jou, alter Kämpfer!

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 12:12

Rustige jaarwisseling, aldus de politie.......

pibasso | 01-01-19 | 11:05 | 2

Alsof het niets is joh. Beetje baldadigheid. Cucked to the core.

Suncatcher | 01-01-19 | 11:08

Politie wordt bestookt met zwaar vuurwerk met knallen die het gehoor kunnen beschadigen en voor hetzelfde geld ontploft de zooi in iemands gezicht met alle gevolgen vandien zoals ernstig oogletsel en ze lopen er apathisch bij alsof er niets aan de hand is.
Ze lijken al gecapituleerd te hebben.
Flabbergasting. Het randstadje is verworden tot een shitholeplace.
De campagne, laat hulpverleners met rust heeft zoals voorspeld geen enkele invloed op dit gajes gehad.
We hebben nieuwe politie nodig. Echte mannen uit Oost-Europa en te beginnen met de leiding, die bestaan uit gecastreerde androgyne soy boys.
We need men, not sissyboys.

Superkwatta | 01-01-19 | 12:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken