Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM sloopt laatste restje privacy: het briefgeheim

Moet opeens het briefgeheim eraan.

ja we zitten nu maar te googlen nu TUMBLR OOK AL VAN ONS WORDT AFGEPAKT JA

Het briefgeheim! Wij wisten eigenlijk niet meer dat het bestond want we schrijven nooit brieven maar als ze aan de grondwettelijk vastgelegde privacy van onze voorouders komen, dan komen ze aan ons. En wat blijkt? Het OM, de organisatie die faal op faal op faal op faal op faal op faal stapelt, wil in uw pakketjes neuzen omdat er te weinig boeven worden gevangen. Pakketjes. Die kennen we dan weer wel in deze moderne tijd anno 2018 heden ten dage. "Het OM wil dat alleen het briefgeheim op pakketten wordt opgeheven. Hierin zit vaak minder privacygevoelige informatie dan in een brief, zegt officier van justitie Barbara van Unnik." Geachte Barbara van Unnik. Wat een gezwam. Alsof wat er in een pakketje zit (bijvoorbeeld een hele grote dildo) minder privacygevoelig is dan wat er in een brief staat (bijvoorbeeld een tekening van een hele grote dildo). Sowieso, zolang de politie ZESTIENDUIZEND ZAKEN laat liggen wegens personeelsgebrek blijft u met uw grijpgrage privacyslopende vingers uit onze pakketjes ja. En anders organiseren we een refer... Oh wacht.

Hou toch je klep stelletje aanstellers

Social

Reaguursels

Inloggen

lijkt me nou echt iets voor een referendum

boomreactor | 05-12-18 | 20:52

"privacy is minder belangrijk dan veiligheid" juist. Dat zelfde zeiden ze bij de sleepwet ook. En wat gek, nu blijkt de sleepwet een gedrocht waarbij de diensten steeds de wet overtreden doordat er geen goede toezicht is. nos.nl/artikel/2262021-toezichthouder...
Had iemand daar maar eens voor kunnen waarschuwen, oh wacht.

elco485 | 04-12-18 | 14:06

Ondertussen bij de staatsomroepen (900 miljoen subsidie per jaar)...

Briefgeheim weg, wat is er nog over... "We hebben nog belangrijke onderwerpen nodig voor onze diverse talkshows. Kom op mensen, we zijn allemaal hoogopgeleid!", roept een ex-kartel politicus. De lesbische vice-president netmanager derde rang dienstkring mediapark oost level twee was in gedachten en luisterde met een half oor, er was namelijk nogal wat aan de hand in Nederland met het verdrag van Marrakesh en het verder afbreken van de liberale democratie en zij had neefjes en nichtjes, snel verdrong zij de gedachte. De kartel-politicus wierp haar de speelgoed hond toe, "Jouw beurt Fleurinne." Daar zat ze dan, haar gedachten had ze laten afdwalen. Niet goed. "Kom op" riep de karteler. "Jouw afstudeerscriptie aan de UvA over emancipatie van langharige Chinese albino's uit Ghana met moeder uit IJsland heeft ons allemaal enorm cultuur verrijkt en laten zien wat diversiteit nu betekent in dergelijke omstandigheden en werd zelfs besproken in het NRC. Wat denk jij, wat is nu een belangrijk onderwerp voor de talkshows van vanavond, er moet toch iets belangrijks zijn?". Fleurinne keek naar de speelgoed hond, een idee van een consultant, ongetwijfeld een vrindje van de kartelpoliticus. Ze moest met een antwoord komen, het team rekende op haar, ze waren immers allemaal hoogopgeleid, maar denken was niet hun sterkste kant, en zij was de enige met level twee in deze meeting. "Racisme.", riep ze snel. "Ja! Dat hebben we vorige week lang niet genoeg behandeld!", riep de homofiele man naast haar enthousiast. Fleurinne, zonk weer in gedachten, bijna had ze VvMU genoemd, het zou het einde van haar carriere hier hebben betekent....

O2Neutraal | 04-12-18 | 13:34

Ha ha, U allen denkt nog dat de NeDDRlandse staat niet in uw post, email, en pakketjes snuffelt? Keep on dreaming......

Dutch_Viscount | 04-12-18 | 12:32

Artikel 13
14
1.
Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
2.
Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.

Dus het doet er niet toe wie de vervoerder is. DHL, SandD moeten zich net zo goed aan het briefgeheim houden dus.
(*openbare instelling staat niet meer in de huidige wetstekst).

Bijtendehond | 04-12-18 | 12:19 | 2

@Bijtendehond,
Briefgeheim geldt voor briefbezorgers.
DHL is bij mijn weten een pakketbezorger. Waar de Postwet dus niet voor geldt.
(SandD zal, naar ik aanneem, dus net als Post wél onder deze wet vallen)

michelpen | 04-12-18 | 15:27

@michelpen
Briefgeheim geldt voor iedereen. Jij mag de post van je buren ook niet openmaken, net zo min als de bezorger dat mag. En net zo min als dat justitie dat (zomaar) mag. Als het alleen voor de bezorgers zou gelden, hadden we immers deze hele discussie niet, want dan hoefde justitie zich er sowieso al niets van aan te trekken.

guru_meditation | 05-12-18 | 13:16

Laten die dienders maar achter milieuproblemen aan gaan dat red duizenden en duizenden mensen levens per jaar en ook gaan de ziekte kosten flink omlaag.
En stop met accijnzen hoger dan elders ,illegaal verklaren van drugs en voorwerpen wat elders ook vrij is.blijft er alleen zwart werk over ,wacht maak werken ook legaal, kan de misdaad ook naar het UWV

pedro300 | 04-12-18 | 09:07

Het is beter als het OM de gedachten over de voorbereiding van het laten opsturen van pillen strafbaar stelt.

Mammeloe | 04-12-18 | 09:01

Wat is die hele grondwet eigenlijk waard, als er onder praktisch iedere bepaling staat:

... behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter
... behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.

RaspberryPie | 04-12-18 | 07:57

Kom op mensen, alle privacy inleveren voor de veiligheid en tegen terrorisme danwel kinderporno!
U bent toch niet vóór terreur? Nou dan!

priks | 04-12-18 | 07:53 | 1

Nou maak het dan openbaar van iedereen en dan ook echt van iedereen.

David000000007 | 04-12-18 | 08:05

Trouwens, is Volkert al geemigreerd?

bennybubble | 04-12-18 | 07:47

'Daarom brengen wij dit bericht niet.'

Huh?

Braboblanke | 04-12-18 | 07:40

Volgens mij hebben pakketjes toch niet zoveel met het briefgeheim te maken? Ik dacht dat het er om ging dat de overheid niet kan zien wat burgers onderling naar elkaar schrijven. Daar hebben dildo's niet zoveel mee te maken. Daarbij zie je dildo's ook wel op een scanner. Openmaken is alleen nuttig als je bijvoorbeeld poeders wil testen of usb-sticks wil lezen.

Ggroengras | 04-12-18 | 07:22 | 1

Op een USB stick kan je dus geen informatie aan een ander overdragen?

reagluurder010 | 04-12-18 | 10:32

"De overheid wil dat iedere burger met een belastingachterstand standrechtelijk wordt geëxecuteerd, maar omdat het niet zomaar kan berichten wij er niet over"

Ridocar | 04-12-18 | 05:55

Ik stond net op punt om reaguursels voortaan per brief te sturen omdat ik die tapwet niet vertrouw maar dat hoeft dan ook niet meer

Mark van Leeuwen | 04-12-18 | 05:32

Blauwe pakketjes maak ik niet open, die vertrouw ik niet.
Stuur ze allemaal door naar het Openbaar Ministerie... hoor daar nooit iets meer van.

sociaal_econoom | 04-12-18 | 04:20

Als ze maar geen zwarte pakketjes openen, want dat is racistisch.

MistaRazista | 04-12-18 | 03:05

Mij hebben ze niet. Al mijn contacten en bestellingen blijven geheim. Doe alles per gmail en whatsapp en bestel alleen bij dealert.

drs kwenie | 04-12-18 | 01:57

Een van de voornaamste kenmerken van Communistische regimes.

rmstock | 04-12-18 | 01:15 | 1

Ja, want dat komt die zijn erg veilig.

Mazzelstof | 04-12-18 | 05:45

Ow, privacy.
Gelukkig is er in het journaal meer aandacht voor Boer zoekt vrouw.

kloopindeslootjijook | 04-12-18 | 00:55

Die CGI-foto's worden steeds echter zeg. Het lijkt wel een echte vrouw.

kloopindeslootjijook | 04-12-18 | 00:52

De ironie.
Liberalen en democraten die zich van de voorkeur van het electoraat willen ontdoen en zich meer en meer gedragen als fascistische technocraten, en daartegenover rechtse populisten die zich opwerpen voor democratie, vrijheid en gelijkheid.

Lafayette | 04-12-18 | 00:45 | 1

Ik ga maar eens een geel hesje kopen. Kijken of dat helpt.

Rest In Privacy | 04-12-18 | 08:11

Toch is het goed als de cyberwar zsm komt. Uitstellen maakt het erger..
HTP! :o)

Shareholder II | 04-12-18 | 00:42

Redactie,
Uw research beter doen: het briefgeheim geldt niet voor pakketten. Voor pakketten van alle pakketbedrijven geldt geen briefgeheim. Behalve voor Post.nl.
Waarom deze uitzonderingspositie? Dat is historisch zo gegroeid. Voorheen had Post het monopolie op briefbezorging. Daarom gold het briefgeheim ('gemakshalve') ook voor de pakketten die Post bezorgde.
Echter, voor alle andere pakketbezorgers geldt dit briefgeheim niet.
Dus het opheffen pakket-briefgeheim bij Post is niets anders dan gelijkschakeling.
Of je zou natuurlijk alle andere pakketbedrijven ook onder het briefgeheim kunnen plaatsen.

michelpen | 03-12-18 | 23:43 | 4

Dat is allang zo, ook bij PostNL. Daggu dat de postbode na de duizendmiljardste zelfde discrete doosje nog niet wist hoe een dildo rammelt?

Mazzelstof | 04-12-18 | 05:57

nou ik zie niet waarom die andere bedrijven dan geen briefgeheim hebben ,want ze zijn wel als post en bestelbedrijf gesticht.Dit is gewoon weer de wetgever die onderscheid maakt waar het niet is .

pedro300 | 04-12-18 | 09:04

@pedro300,
Indien u morgen een pakketjes-bedrijf begint, dan geldt het briefgeheim inderdaad niet. Net als deze niet geldt voor een groot aantal van de bestaande pakket'bedrijven'.
Het briefgeheim was bedoeld voor brieven. Denk daarbij aan het correspondentiegeheim, het uiten van meningen door burgers in de (besloten) privésfeer.
Pakketten hebben daar weinig mee van doen.

michelpen | 04-12-18 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Als we straks een scheet willen laten moet je daar eerst toestemming voor vragen. Want ja GroenLinks is daar op tegen vanzelfsprekend. En dan wordt je veroordeeld - voor eigen kosten - tot een schetenteller. Kom je boven je toegestane max dan wil het OM je aars inspecteren en een schetenvolgsysteem plaatsen. Enz. Enz.

Rdock | 03-12-18 | 23:40 | 3

Ademen mag straks ook alleen nog met vergunning.

van Oeffelen | 04-12-18 | 00:05

En als 1 van de vier kinderen van Jesse Klaver gaat autorijden, moet hij z'n auto maar inleveren. Beetje klimaat-neutraal blijven he.

kloopindeslootjijook | 04-12-18 | 00:53

Het is mogelijk. Een winderigheidsbelasting, zij het op een bepaalde heffingsvrije voet met zucht, fluister en stiekemclausules lijken me zeker haalbaar. Daar moet een GroenLinks alfa maar eens aan gaan rekenen op een mooi stuk karton met vingerverf en wasco.

Mazzelstof | 04-12-18 | 05:53

Ach: als je niets te verbergen hebt.... steeds een stapje verder. Maar ja als je niets te verbergen hebt.
#Orwell

LostSandWich | 03-12-18 | 23:31

Het OM wil de grondwet wijzigen om haar eigen incompetentie te compenseren. Het OM zou onder curatele gesteld moeten worden. Dit meen ik serieus.

van heinde en verre | 03-12-18 | 23:27

Die mevrouw is van DDR66 neem ik aan?

Retepsteeltje | 03-12-18 | 23:27

De elite doet wat ze maar wil, terwijl het gepeupel steeds meer afgeknepen wordt!

vluchtelingallergie | 03-12-18 | 23:15

heeft Ollegren weer niets te doen? weer een wet effe snel omsjorsen.. want wie weet wat in die pakketjes zit.. pillen en wiet schijnen tegenwoordig sneller en goedkoper door de pakketdienst te kunnen worden bezorgd zonder BTW!

fikkieblijf! | 03-12-18 | 23:14

Oei dat pedante gedoe van het NRC, wat een kolder. Als er toch een krant ruimte geeft aan labiele lui die nepnieuws spuien is het wel het fucking NRC.

JJMS | 03-12-18 | 23:10

De voormalige Sovjet-Unie was een kleuter vergeleken bij wat onze overheid nu presteert.

Lentehaas | 03-12-18 | 23:09

Wie verbaast dit nog? En het wordt alleen nog maar erger, let maar op. De regering heeft middels haar diensten iedereen allang in het vizier.

Zupschufter | 03-12-18 | 23:09

Jetten is iemand die een giertank induikt en naar de omstanders honend roept dat ze blijven 'roepen aan de zijlijn', 'de kop in het zand steken' en 'zich achter de dijken verschuilen'. Kortom, het gebruikelijke zelfvernietigende d66-dogma. Nieuwsuur-opponent Baudet gebruikte, zoals meestal, iets teveel mimiek & retoriek maar gelukkig voor hem schoot Jetten in eigen voet toen hij impliciet te kennen gaf achter een 'wirschaffendas' opstelling te staan. Gevolg voor D66: down down down!

isitsoornot | 03-12-18 | 23:07 | 1

Wat er bij D66 afgaat... komt bij GroenLinks erbij - veel schieten we er niet mee op.
Ze zijn alle twee links--> veel geld voor het milieu en voor (nieuwe) migranten.

sociaal_econoom | 04-12-18 | 02:51

Een volk dat privacy opoffert voor veiligheid zal beiden verliezen.

KutFilosoof | 03-12-18 | 23:01 | 4

Een volk dat zich niet wast zal blijven stinken.

Mark_D_NL | 04-12-18 | 00:41

Een volk dat niets weet hoeft ook niets gevraagd te worden.

Shareholder II | 04-12-18 | 00:44

Een volk dat meer poetst lult minder.

Mazzelstof | 04-12-18 | 06:02
▼ 1 antwoord verborgen

Zeiksnorren v d fucking NRC, man man man ...

Zwizalletju | 03-12-18 | 22:59

GHB wordt met briefpost verstuurd via duitsland.
De betaling vindt plaats in bitcoins
En wat er nog meer verstuurd wordt
En misschien zit het ook wel in dildo,s
Dat geeft nog een extra kik

soledad | 03-12-18 | 22:56 | 2

Ik heb als het moet, binnen 24 uur een AK47 of ander schiettuig uit Joego. Gewoon bellen, meer niet. En dat is ouderwets.

lokoolokie | 03-12-18 | 23:57
-weggejorist-
BaldEagle | 04-12-18 | 11:21

Iedereen verdachte, in de grondwet vastgelegd. Goed idee, wordt het vast gezelliger van.

001_Mills | 03-12-18 | 22:56

Aja, met die nieuwe sleepnet wet en het het vrijelijk laten lopen van Syriëgangers en dergelijke kun je je afvragen of er niet gewoon opzet on het spel is

Om een politiestaat door te voeren...

Eentje zonder politie dan, want daar zijn geen mensen voor..

killRoy1982 | 03-12-18 | 22:50
-weggejorist-
oorwormpie | 03-12-18 | 22:47 | 2

De DDR was slechts kinderspel....

Oepsie1234 | 03-12-18 | 22:43 | 2

Meer een opmaat denk ik..

Shareholder II | 03-12-18 | 23:09

De deutsche demokratische republik (alledrie een lachertje) had 800.000 stasi informanten op ongeveer 12 miljoen inwoners. Geen kinderspel. Zelfs de gestapo had niet zoveel vrijwilligers.

Rest In Privacy | 04-12-18 | 08:17

Natuurlijk worden alleen onze pakketten en brieven opengemaakt. Niet die van potentiële terroristen want dat zou racistisch zijn.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:41

Jetten man man man of een useful idiot of een stroman, ik weet het niet. Maar iets zit er helemaal fout met die knakker

Kladderadatsch | 03-12-18 | 22:37 | 4

Brou Is Back | 03-12-18 | 22:47
Niet zozeer dom, maar wel totaal onnozel, het resultaat is hetzelfde.

Jan Dribbel | 03-12-18 | 22:51

@Brou Jetten is niet dom, maar m.i. fout. Dwz mentaal ethisch corrupt.
Hij had wel een woord daarnet tegen den Ter bij Nieuwzuur. Maar hij lult net als Terry om de brei heen. Gelul over migreren. En gelul over straffen. En passant noemt Robbie zichzelf en Ter de nieuwe generatie politici. Kolderiek. Dat gaat die jongen niet meemaken en hij hoort t te weten.

Shareholder II | 03-12-18 | 23:31

De draadjes in zijn bovenkamer zijn niet helemaal lekker met elkaar verbonden! Is een voorwaarde om bij het EU-gepeupel te mogen horen!

BaldEagle | 04-12-18 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wat, als we nu gelijk ook even het bevel tot binnentreding, huiszoekingsbevel, voorgeleiding aan RC, bevel tot inbewaringstelling en de het aanklagen schrappen dan heeft het OM alles wat het wil hebben.

Als men een redelijk vermoeden heeft dat pakketjes drugs, wapens of andere contrabande bevatten (via speurhonden of röntgenonderzoek) mag men een pakketje sowieso openen, ook als dit via Post.NL verstuurd wordt, weer een truc van het OM dus die slechts bedoeld is om de wet verder uit te hollen zonder dat dit verder zoden aan de dijk zet.

Overigens, als ik het aantal pakjes en enveloppen in ogenschouw neem dat ik de afgelopen jaren van Post.NL in een doorzichtige gesealde hoes bezorgd kreeg, voorzien van een briefje met de strekking dat er tijdens de bezorging iets was mis gegaan waardoor de inhoud van het pakket of brief verloren is gegaan, lijkt het mij beter dat het OM eens een onderzoek gaat instellen naar hoe het mogelijk is dat plm. een op de tien pakketten leeg arriveert.

miff | 03-12-18 | 22:35

Nu Thierry en Jetten bij Nieuwsuur.

Jan Dribbel | 03-12-18 | 22:29 | 5

Volgens mij kunnen we ze gewoon met een parachute droppen. Leonardo da Vinci eerste parachute uitvinder. Als ze het zo willen. Grootste airbus www.businessinsider.nl/airbus-a380-vl... Scheelt weer 6 tot 7 miljard euro per jaar.

klowiepowie | 03-12-18 | 22:46

Die Jetten is nog irritanter en enger dan Pechtold; ik wist niet dat dat kon...

Brou Is Back | 03-12-18 | 22:49

Wat is nieuwsuur?

Retepsteeltje | 03-12-18 | 23:41
▼ 2 antwoorden verborgen

En wij worden beticht van islamofobie!?? OM schaam uzelf.

klowiepowie | 03-12-18 | 22:23

Oh jé, dan gaat de postbode met zijn vieze handen aan mijn 3D anime manga muismat zitten die ik in het hele verre oosten heb besteld.

Osdorpertje | 03-12-18 | 22:23 | 1

Ik neem aan dat de politie de pakketten openmaakt niet het postbedrijf anders wordt het een zooitje.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:26

Maar krijg je de dildo daarna nog wel? Of steken ze die dan zelf in hun reedt

Omebert | 03-12-18 | 22:23

DEELS NEP NIEUWS...

Gaat om pakketjes die drugs, wapens, etc,
Illegale smokkelwaar.
Pakketjes met zwaar vuurwerk bv, gewoon per post verstuurd.

Ik ben voor een gedeeltelijke opheffing van het postgeheim;
Als de hond aanslaat op vooraf bepaalde zaken vervalt wat mij betreft briefgeheim.

Wel zo veilig voor de postbezorger en het verkeer om zijn busje heen.
Dat de illegale drugshandelaren gepakt worden is ook mooi mee genomen.

Haram_Kafir_4ever | 03-12-18 | 22:20 | 5

Alleen weer volstrekt nutteloos, volgens mij past een kilo coke gewoon nog in briefpost in de grootste envelop. Dus daar gaat je we pakken drugsdealers theorie. Maar we hebben wel ons briefgeheim opgeofferd voor iets dat dus niet werkt.

peterdh | 03-12-18 | 22:35

Dat bestaat allang en heeft niets met briefgeheim te maken..

Het heeft er mee te maken dat het briefgeheim dan ook zonder aanleiding opgeheven kan worden..

Denk bijvoorbeeld aan de, ook al dubieuze, sleepnet wet.

Waarbij hele blokken woonwijken onder toezicht vallen en dus alle pakketpost van die wijk opengemaakt mag worden..

Omdat je buurman een Syriëganger is..

killRoy1982 | 03-12-18 | 22:47

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-12-18 | 22:33 |
Het gaat over verdachte pakketjes die ze eerder open willen maken.
Geopend worden ze toch maar dan in nabijheid van een officier van justitie.
botbot | 03-12-18 | 22:12 |

botbot | 03-12-18 | 22:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Goede zaak... stel ik stuur een pakket naar jullie - waar een tikkend geluid vandaan komt.
Dan ben je blij dat iemand van justitie dit van te voren voor je openmaakt.

sociaal_econoom | 03-12-18 | 22:20 | 1

Onzin, verdachte pakketjes worden nu ook al opengemaakt als ze daar goede gronden voor hebben. Ze willen nu alleen niet meer een rechterlijke toetst of het proportioneel is.

BasBr | 03-12-18 | 22:44

Weet je wie er ook iets heel lekkers in haar schoen kreeg? Dieuwertje Blok!
youtu.be/_UkmWcaCQxA

relatief | 03-12-18 | 22:16 | 3

Bij Dieuwertje was het er een van een andere kleur. Een Dick of Color.

Glasgow Argus | 03-12-18 | 22:19

Duwertje Blok... zo te zien.

sociaal_econoom | 03-12-18 | 22:21

Wat doet de dildo van Sylvana bij Diewertje?

Jan Dribbel | 03-12-18 | 22:24

De helft van de aan mij geadresseerde briefpakketjes komt toch niet aan.......

Godnondejusdorange | 03-12-18 | 22:14

Wel boeiend om te zien: drugs worden opgespoord en AK47's wordt geen strobreed in de weg gelegd want gaat alleen maar om drugs.
Propaganda. Dit om reden dat huidig (en vorig) kabinet antidrugs is. Alles wat leuk is willen zij afpakken volgens het neoliberale gedachtegang. Deze gedachtegang houdt in: altijd fit gratis aan het werk totdat je er dood bij neervalt.

ProAsfalt | 03-12-18 | 22:13 | 2

En dan zijn je organen aan de beurt.
Het vlees moet wel van goede kwaliteit blijven.

ik_word_gek_in_NL | 03-12-18 | 22:19

Als een hond aanslaat omdat ie geleerd heeft om een al eens afgevuurd vuurwapen te herkennen worden ook de wapens die per post verstuurd worden onderschept.

Haram_Kafir_4ever | 03-12-18 | 22:21

Het gaat over verdachte pakketjes die ze eerder open willen maken.
Geopend worden ze toch maar dan in nabijheid van een officier van justitie.

botbot | 03-12-18 | 22:12 | 2

Nee, ze kunnen nu elk pakketje als verdacht beschouwen. Dat is hetzelfde principe als de sleepwet. Dat moet je als samenleving niet willen.

lokoolokie | 03-12-18 | 22:21

En zo’n geruststellende gedachte is dat niet meer tegenwoordig, dat er een officier van justitie bij is betrokken.

drs. P | 04-12-18 | 10:45

Het gaat nu wel erg snel, ik zou willen zeggen dat het escaleert, maar ja, wie ben ik, onbekend, op internet niet te traceren, afgezien van een vermelding op Schoolbank, of hoe het ook maar mag heten. Slechts de donatie t.b.v. onze fiere blokkeerfriezen is traceerbaar, rekeningnummer van Rossum, en de rook uit mijn schoorsteen alwaar ik mijn huis warm mee stook, tezamen met de cv.... Om iedereen maar te irriteren.

GKJP | 03-12-18 | 22:10 | 3

Maar helaas hebben je kinderen je op Facebook gezet en heeft je vrouw per ongeluk wel al je gegevens op de AH-Bonuskaart vermeld. En voor je het weet heeft Focum of 4orange een datalek binnen hun systeem ofzo.

mozaard | 03-12-18 | 22:16

mozaard | 03-12-18 | 22:16

Helaas, sla uw staf nog eens, mijn kinderen hebben nog geen facebook, en de online spelletjes die ze doen, laten ze me vooraf zien, AH komen we niet meer sinds ze Zwarte Piet in de ban hebben gedaan, en verder heb ik niets online. Vriendin wel, maar die is niet van gisteren, die zet niets online over ons gezinsleven.

GKJP | 03-12-18 | 22:26

U heeft geen idee, denk ik, hoe gigantisch veel groter uw Profiel is. Sinds zoveel tokos er aan leveren en -dus- in mogen grasduinen. Eenieders Profiel wordt dagelijks bijgewerkt.

Shareholder II | 04-12-18 | 00:33

Privacy is iets voor paupers.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:06 | 4

Kuifje was in Afrika.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-12-18 | 22:09

Power to the pauper dan maar.

mozaard | 03-12-18 | 22:10

Power to the people. Erg eng.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zou het geopend moeten worden?

Röntgenapparatuur?
Zojuist op TeeVee: hondjes.

ProAsfalt | 03-12-18 | 22:04

Hoezo niet mogelijk vanwege de grondwet. Die Grondwet werd voor de ADR immers ook gewoon terzijde geschoven. En dit gaat slechts over pakketjes bestemd voor de stoute burgers.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:03

1378

lokoolokie | 03-12-18 | 22:03 | 4

Hoe weet jij mijn geboortejaar?

Botte Hork | 03-12-18 | 22:12

Goed gedaan lokolookie! Of bedoelde jij toch 1387? Want dat maakt nogal wat uit!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-12-18 | 22:25

Ongeveer het aantal vrouwen waar ik mee gedate heb.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Briefgeheim voor pakketjes is achterhaald gedoe. Wat willen we? We willen minder, minder, minder briefgeheim.

Koos Knak | 03-12-18 | 22:02

Ik schrijf mijn brieven alleen nog maar door een ingewikkelde constructie van gecodeerde reaguursels op geenstijl.

Botte Hork | 03-12-18 | 22:01 | 5

@Botte Hork
De duif heeft een ei gelegd in het kippenhok. Ik herhaal: de duif heeft een ei gelegd in het kippenhok.

VanBukkem | 03-12-18 | 22:13

Hoor ik daar een sabattical aankomen, Botte ?

Shareholder II | 04-12-18 | 00:47

Ik heb hier nog een ouwe enigma masjien voor je liggen... opsturen per PostNL?

drs kwenie | 04-12-18 | 01:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Enveloppen en postzegels.
Nog altijd de veiligste manier van communiceren.
Goed om te weten wanneer de EUSSR het internets gaat censureren/controleren.

Ab Sconditus | 03-12-18 | 22:00 | 3

wordt reaguren wel een tijdrovende activiteit...

Glasgow Argus | 03-12-18 | 22:02

Glasgow Argus | 03-12-18
Toch deed men dat vroeger. Niet dat het veel verschil uitmaakt: Ook toen had iedereen een mening en soms gingen ze vechten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-12-18 | 22:15

Dan wordt er niet meer gereaguurd, want dan is GS verboten.

Ab Sconditus | 03-12-18 | 22:25

Ze zoeken het maar uit. Zolang ze maar niet aan mijn brieven van de postcokelototerij komen.

Leptob | 03-12-18 | 21:59

kijk dan maar gauw in de pakketjes van Joris Demminck

Kuddedier | 03-12-18 | 21:58 | 1

vooral de pakketjes die hij aan Jan Wolter Wabeke stuurt.

Glasgow Argus | 03-12-18 | 21:59

Voortaan ga ik mijn pakjes zelf bezorgen, op de fiets als het mooi weer is.

Jan Dribbel | 03-12-18 | 21:58 | 1

Ik denk dat de veldwachter voortaan dan u staande mag houden en vragen het pakketje dat zich onder uw trui bevindt te openen.

mozaard | 03-12-18 | 22:02

en wat wordt dan de regel wanner naast inhoud in een pakket er ook een brief in zit?

Glasgow Argus | 03-12-18 | 21:58 | 3

En wat gebeurt er met brievenbuspakketjes? Is dat briefpost of pakketpost.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:02

Of je hele pakket in brieven is verpakt.

IPNP | 03-12-18 | 22:04

of een pakket met brieven

Glasgow Argus | 03-12-18 | 22:05

Gaat ook goed in U.S. en Canada waar je gewoon je shit kwijtraakt omdat een of andere nep postbode z'n jatten niet van je spullen kan afhouden.

Raskahn | 03-12-18 | 21:58 | 1

Ondertussen ben ik hier ook al een aantal pakketten kwijt. Post nl nummert pakketten om dus je kunt nooit reclameren. De lange vingers bij de post weten dat. Bovendien tekent de post zelf voor pakketten dus dan krijg je een mail dat je pakket succesvol is afgeleverd. Het zit daar bomvol dieven. Nog een gangbare mail: Pakket in land van bestemming aangekomen. En dan hoor je nooit meer iets van Post.nl die de post ontvangen heeft. Nee, voor dievenvolk hoef je niet meer naar de US of Canada te kijken, het is hier diepdroevig voor internationale en nationale post.

eastender | 03-12-18 | 22:23

Brengt NRC nu nieuws onder de aandacht waar ze geen aandacht aan willen besteden omdat het volgens hun geen nieuws is? Of neemt NRC alvast een voorschot op wat volgens hun haalbaar is of niet, en laten aan de hand daarvan bepalen of het al dan geen nieuws is. En indien geen nieuws, dan plaatsen ze een keurig artikel over het artikel dat nooit zal verschijnen, omdat ze er geen aandacht aan besteden. Maar dat u niet denkt dat ze er geen aandacht aan besteed hebben. Want dat hebben ze wel. Ze brengen het alleen niet, En dat willen ze even zeggen. Waarvan akte.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 21:56 | 1

U bent De Speld te snel af.

kaasfondue | 03-12-18 | 22:14

Ze mogen al mijn enveloppen openmaken. Als ze ze ook betalen.

VanBukkem | 03-12-18 | 21:54

Dus ik moet die fleshlight bestellen voordat dit ingaat. Check.

koeberg | 03-12-18 | 21:53 | 2

Jij kent de truc van een Pringles bus niet?

Johan_Voorhaar | 03-12-18 | 22:09

@Johan_Voorhaar | 03-12-18 | 22:09
Te klein voor mij helaas.

MarcS | 04-12-18 | 08:34

Sterph!

de visser | 03-12-18 | 21:52

Nee. Ga weg OM!

de visser | 03-12-18 | 21:52

Alleen op de pakketten van PostNL
das net zoiets als alleen maar kijken naar de NPO.

Halul gebakken | 03-12-18 | 21:52 | 6

Alleen PostNL heeft briefgeheim, de pakketjes en brieven. De andere vallen niet onder briefgeheim omdat ze geen brieven verzorgen.

Damoos | 03-12-18 | 22:12

Damoos
Dat is raar. Wij bezorgen ook pakketten en brieven. En dat doet SANDD, dePostbode, SW-bedrijven en nog vele anderen.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 22:16

Iedereen weet toch dat terroristen alleen maar PostNL gebruiken.

Haatgenerator | 04-12-18 | 10:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kunnen lezen van alle e-mails bevalt blijkbaar wel... Nu moet de laatste loophole maar snel gesloten worden.

alexbl | 03-12-18 | 21:50 | 2

@mylk Die taal gaat mij boven de pet, laat staan de pet van mijn grootouders. Als je niet kunt encrypten, dan is de enige oplossing kennelijk je terugtrekken uit de maatschappij. Hutje op de hei. www.funda.nl/koop/mookerheide/

mozaard | 03-12-18 | 22:07

Vrachtwagens,containers,vliegtuigen komen per dag binnen zonder controle. Maar dat domme om.volk wil de pakjes gaan controleren. Echt waar hebben we dit aan verdiend.

van stampij | 03-12-18 | 21:49 | 1

Jarenlang stemmen op foute partijen wellicht?

BaldEagle | 04-12-18 | 11:31

Haha ging van de week een pakketje ophalen, vraagt die vrouw aan me, wie is de afzender?. Doe maar niet opheffen dat pakketjes geheim!

marrretje | 03-12-18 | 21:48 | 1

Said Mousaba, pakketje 50 pillen, ponypack sos, speed en Tina.

Johan_Voorhaar | 03-12-18 | 22:12

Alles wat door de lucht gaat moet bv door scanners die precies kunnen zien wat er in zit, zelfs gesloten containers kunnen op de vrachtwagen door scanners. Kunt u zelf zien in de Rotterdamse haven, vanaf de openbare weg. Het is weer de elite die Europa 33-45 versie 2.0 wil doordrammen. En gezien de macht op de media, en meelopers die denken niets te verbergen te hebben, gaat ze dat lukken ook. Bij de wil van al...

Winston1 | 03-12-18 | 21:47

Neemt er echt iemand het OM nog serieus? De crimefighters hebben het al lang verloren.

keizeradmiraal4 | 03-12-18 | 21:46

wat briefgeheim voor pakjes.... hebben al die aflever posten "winkels, tankstations" van tegenwoordig een eed afgelegd.. ?

Rene046 | 03-12-18 | 21:45 | 1

zoiets als oneerlijke concurrentie... iedereen mag het behalve postnl...

Rene046 | 03-12-18 | 21:47

Ik bestel wel eens vinyl uit het buitenland en dat wordt strak ingepakt. Ik moet er niet aan denken dat een malloot met een stanleymes de boel probeert open te snijden.

Rest In Privacy | 03-12-18 | 21:45

"afschaffen is niet zo makkelijk. Daarom brengen wij dit bericht niet"

Maar we tweeten er wel uitgebreid over. Nee, nee, we praten er niet over hoor. Alleen maar tweets. We geven er geen aandacht aan...

Gregovic | 03-12-18 | 21:44 | 1

De media klopt zich graag op de borst dat ze de macht controleren, maar als puntje bij paaltje komt vinden ze alles goed als het maar in hun straatje past.

Cum infamia | 04-12-18 | 10:45

Dit gaat over het briefgeheim op pakketjes van PostNL. Niet op die van briefpost. Op de pakketten van andere bezorgdiensten zit geen briefgeheim. In deze pakketten kan van alles zitten, van namaakgoederen tot wapens en explosieven.

broodje gezond | 03-12-18 | 21:43 | 4

Ja, vrijblijvend enzo. We hadden ook een EUSSR grondwet ruim verworpen met zn allen voor de korte termijn geheugens. Maar ja, de dreiging van de Amerikanen enzo.

Winston1 | 03-12-18 | 21:48

In het OM kan ook van alles zitten, gezien de schandalen van afgelopen jaren. Zullen we de bescherming daarop ook maar afschaffen?

LangeNeus51 | 03-12-18 | 22:55

Nou, ben helemaal gerust gesteld. Komt vast helemaal goed. I.v.m. privacy ga ik de hele dag weer op akkoord voor cookies klikken.

Mammeloe | 04-12-18 | 08:53
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl