Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Opstelten vroeg aan Openbaar Ministerie om Geert Wilders te vervolgen voor minder minder'

is wel zo

Willen jullie meer of minder politici die voor uitspraken in het publieke debat vervolgd worden? Dan gaan we dat regelen.

Er zitten een paar mitsen en maren aan deze kop dus we zetten hem tussen aanhalingstekens maar HUGE IF TRUE luitjes: bronnen melden aan RTL Nieuws dat Ivo Opstelten hoogstpersoonlijk aan het Openbaar Ministerie een verzoek heeft gedaan om PVV-leider Geert W. te vervolgen voor het stellen van een vraag. Over het slootje van de scheiding der machten springen om je politieke tegenstander in de strafrechtelijke plomp te duwen past niet in een rechtsstaat en past dus uitstekend bij geklapte vvd-proefballon Ivo Opstelten. Normaal zou je dan schrijven dat ministerie en OM in alle toonaarden ontkennen maar juist dat ze niet in alle toonaarden ontkennen maakt dat de geur van spinnenwebben om dit dossier blijft hangen. 30 Kamervragings dus, alsmede het verzoek van Geert-Jan Knoops om Opstelten onder ede te kunnen verhoren in de rechtszaal. Dus hoge rechters in Nederland. U weet wat u te doen staat. LOCK HIM UP! LET HIM GETUIGEN!

Social

UPDATE - Opstelten is alles vergeten

Social

Reaguursels

Inloggen

Knoops smult hiervan

Guust Kadaver | 12-11-18 | 21:10

Ze liepen stuk voor stuk allemaal te kwijlen uit hun bek om Wilders te vervolgen.

Scaramanga01 | 12-11-18 | 20:54

Ja, dit is misschien een graadmeter erger maar diverse (lokale) volksvertegenwoordigers en bestuurders wisten niet hoe ze snel ze de voorbedrukte formulieren moesten faciliteren / indienen

Gen. Maximus | 12-11-18 | 21:32

En Opstelten deed dit in opdracht van Rutte?En Rutte in opdracht van die Bilderberggroep?Halbe Zijlstra loog ook in opdracht van Rutte?Iedereen in het kabinet is bereidt om voor Rutte te liegen?Er komt toch geen referendum over deze zaken?Een enquete?Lachertje?Hoge rechters?Lachertje.Een uitgebreid TV programma hierover bij Pauw in het voordeel van Wilders?Don' t think so.Op wie kan Wilders dan rekenen?Only God?Ook de blokkeerfriezen hoeven niet op sympathie van de rechters te rekenen in hoger beroep.Bilderberg wil zwarte Piet dumpen?And so be it.

Jan59 | 13-11-18 | 09:58

Die dementerende politici ook. Verdeel het volk en vestig de EU, is de onderliggende boodschap onder die steen die nog steeds zoek is.

Moestuinier | 12-11-18 | 20:32

Hoeveel VVD 'ers hebben Marokkanen naast zich wonen?Weinig?Dus als er veel Marokkanen in dezelfde wijk als VVD'ers hadden gewoond en de boel aan het verzieken zijn dan had Opstelten dezelfde uitspraak als Wilder gedaan :" minder,minder Marokkanen."Maar dan was Opstelten nooit voor de rechters verschenen?Wil Opstelten Wilders laten vervolgen omdat hij nog meer islamitische vluchtelingen in die Vogelaarwijken wil plaatsen zodat ze niet richting die VVD wijken komen?Onder het mom van sociaal zijn?Gesteund door Asscher?Want Asscher,Wouter Bos,Samsom etc.wonen ook in die dure VVD villawijken?

Jan59 | 13-11-18 | 10:25

Ff wakker blijven Geert, de minister kan het OM altijd aanwijzingen geven. Je dacht dat hij dat in dit geval niet zou doen? Think again....

kolonel bromsnor | 12-11-18 | 20:28

Dat klopt, MAAR als een minister dit via de officiele weg doet MOET dit ter zitting gemeld worden aan de rechters.
De mogelijke ophef in dit geval gaat om het feit dat hij dit informeel gedaan zou hebben om de schijn van een politiek process te voorkomen.

Patrick_Bateman | 12-11-18 | 21:30

Gadverdamme Ivo? Die ouwe stottetende gloeperd uhhh uhhh uhhh! De smiecht!

Rest In Privacy | 12-11-18 | 19:55

Oh, goh. Iets met trias politica. En een foute minister die daar geen boodschap aan heeft. Wat zullen we met hem doen?

Rheia | 12-11-18 | 19:33

Je ziet de spin al aankomen: het OM heeft geheel ‘zelfstandig’ en ‘uitsluitend op eigen initiatief’ en ‘na een zorgvuldige en zuiver juridische analyse’ besloten tot vervolging over te gaan. Tenzij er spijkerharde emails / geluidsfragmenten boven tafel komen wordt hier helemaal niets mee gedaan.

HaatbaardKnipper | 12-11-18 | 19:52

Lees eens een boekje over staatsinrichting en geloof eens niet wat al die PVV-neuzelaars uit hun onderbuik laten pruttelen. De minister en het OM is uitvoerende macht, de rechter, je raadt het al, rechterlijke macht. Alles keurig zoals het hoort.

bdn01 | 12-11-18 | 21:01

Ze herkennen zich vast niet in het geschetste beeld....

davesl1210 | 12-11-18 | 21:46

Opstelten zal nog wel eens achter de oren krabben. Inmiddels zijn alle tegenstanders van Wilders ernstig de mist ingegaan en ondoenlijk om deze allemaal te vervolgen. Lang leven Nederland dat langzaam wegzakt in een islamitisch moeras. Gewoon wegkijken linkse rakkers. Helaas krijgt en had wilders gelijk. Aparte man Wilders maar wel voortschrijdend inzicht.

Ron101 | 12-11-18 | 19:13

Enge man. Opstelten. VVD.

Cor Netto | 12-11-18 | 19:06

Uh, Uh, Uh, eh, eh, uh Opstelten? Díe Opstelten? Die weet dat echt niet meer.

aamert | 12-11-18 | 18:57

Alleen de rechtspraak staat op stelten.

Knufter | 12-11-18 | 18:59

Dat is de definitie van een politiek proces...

merel veld | 12-11-18 | 18:24

"Over het slootje van de scheiding der machten springen om je politieke tegenstander in de strafrechtelijke plomp te duwen past niet in een rechtsstaat "

Ja, maar Nederland is ook helemaal geen rechtsstaat. Naïef en slecht geïnformeerd zijn hen die dat nog geloven.

Tapu | 12-11-18 | 18:16

Klopt:

"De officier van justitie werkt bij het Openbaar Ministerie (OM). Hoewel het OM onder de verantwoordelijkheid van de minister van Veiligheid en Justitie valt, vervullen officieren van justitie individueel een onafhankelijke rol bij hun werkzaamheden in rechtszaken. Er geldt één uitzondering: de minister kan de officier van justitie een aanwijzing geven om te vervolgen."

Maar of het nou zou chique is om je politieke rivalen te laten vervolgen...

Tapu | 12-11-18 | 18:36

Tapu | 12-11-18 | 18:36

So makkelijk is het niet:

"De minister vraagt in zo'n geval eerst het college van procureurs-generaal om advies. Als de minister uiteindelijk besluit om het Openbaar Ministerie een aanwijzing te geven, krijgt de rechter daarover alle informatie. Per slot van rekening is het de rechter die uiteindelijk beslist wat er met een strafzaak gebeurt."

De rechters moeten hiervan dus op de hoogte zijn. Daarmee moet de advocaat van Wilders dat gewoon aan de rechters kunnen vragen.

Benieuwd wat die zullen antwoorden.

Knufter | 12-11-18 | 18:59

Nederland is een narcostaat.

Matwetwe | 12-11-18 | 22:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu begin ik toch erg nieuwsgierig te worden naar de minister die het OM heeft gevraagd Pechtold NIET te vervolgen wegens belediging van het Russische ras.

MAD1950 | 12-11-18 | 17:45

Klassejustitie ten top !de mensen die nog geloven in een eerlijke democratie krijgen teleurstelling op teleurstelling !vriendjespolitiek bestaat echt ! gevalletje DEMMINK !!

geeratz8217 | 12-11-18 | 20:31

Eens zien welke stukken alvast met terugwerkende kracht ge-antidateerd worden geproduceerd om, als het te heet onder de opsteltvoetjes wordt, uit de hoge hoed als 'bewijslast' worden getoverd. Waar rook is is vuur, althans wel vaak.

otjemans | 12-11-18 | 17:40

Die kamervragen kunnen nog brisant worden. Als er toch documenten blijken te zijn wat bij het Wob verzoek ontkend werd zie ik weer een minister vallen. Ook zal het Gerechtshof niet langer getuigen die Knoops wil oproepen kunnen blijven weigeren. Doen ze dat wel zal er weer gewraakt worden.

Trumme | 12-11-18 | 17:39

We zijn wel lekker bezig.
Ik zal het nu alvast oplossen.
Het zeggen van minder criminelen of zelf criminele Marokkanen is niet strafbaar.
Het zeggen van minder minder minder joden. Wat zeggen jullie? Minder minder minder!!!
Is wel strafbaar.
Dat is hét. Dat is het helemaal. Topic kan dicht.
Nu. Hoe zit het met Diederik Ezel?
De Koreaanse Slet | 12-11-18 | 15:08
.
Wat deze oerdomme loser niet begrijpt is dat Joden een ras vormen, marokkanen niet.
Bij hem zit de logica aan z'n reet geplakt......

Mazoeza | 12-11-18 | 17:34

Joden en Marokkanen zijn geen ras. Volgens de VN is het wel racisme wanneer je ze als groep beledigt.

Premier Trutte | 12-11-18 | 19:05

Mazoeza | 12-11-18 | 17:34
Het blijft nu wel heeeeel erg stil, haha...

JI-HAAT | 12-11-18 | 20:42

Ji-haaty.
Gij simpele : marokkanen zijn gewoon arabieren. Wat zijn Joden dan?
En de VN? Kijkt u eens naar de samenstelling van de raad voor de rechten van de mens, gij dubbele simpele!

Mazoeza | 13-11-18 | 01:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Integere VVD'ers bestaan er niet dus waarom wilt u daar dan toch op stemmen?

spamzuiger | 12-11-18 | 17:31

Dealtje met Demmink misschien....??

Mazoeza | 12-11-18 | 17:25

Mag Opstelten dan Dick Schoof meenemen die zijn antwoorden souffleert? want anders wordt het op zeker een schouwspel waar je met plaatsvervangende schaamte naar kijkt.
Zie hem ten tijde van de bonnetjes affaire in zo'n reportage de roltrap opkomen in zichzelf hardop zeggend powerrr powerrr en dan die bedragen voorlezend langzaam letter voor letter bijna eeeeeen miljoennnn tweeeeeeehonderd ik herhaal eeeen miljoennnn etcetc.
Ben benieuwd of die nog ergens een actuele herinnering aan heeft, gezien zijn eerdere optreden en zijn partijlidmaatschap acht ik het nihil. Als hij dit logenstraft zal ik een dag met mijn onderbroek verkeerd om rondlopen mag hij hem weer eens een dag, na wat hulp, correct om, en rondhobbelen.

bwanabanjo | 12-11-18 | 17:24

Nou bedankt dan maar VVD. Eurofiel en politiek correct tot op het bot. Net als het CDA de PvdA en onDemocratisch66 Jullie hebben er een zootje van gemaakt.

frisenfruitig | 12-11-18 | 17:21

Reken af met dat geboefte in 2019 zou ik zeggen.

HaatbaardKnipper | 12-11-18 | 19:55

Functie eis voor politici: Alzheimer

Olleke | 12-11-18 | 17:13

Hier heb je wel een punt! Het geheugen zit vol met gaten, rondom de kaas.

Mr_Pikibelly | 12-11-18 | 17:16

Beïnvloeding van de Rechtsgang, uiteraard was het een opgezet iets net zoals ook al bleek bij de pogingen van linksch elite figuren Hans Janssen om te kopen.
Weet U nog;"Proces-Wilders.
In oktober 2010 werd Jansen als getuige-deskundige opgeroepen in het proces tegen Geert Wilders, die beschuldigd werd van haatzaaien tegen moslims. Hij verklaarde onder andere dat wat Wilders gezegd had ook echt in de Koran en de Hadith staat. Daarnaast betoogde hij dat volgens zijn inschatting 20% van de moslims radicaal is, 60% neutraal en 20% liberaal tot ongelovig (een soort Normale verdeling). Tijdens het proces werd door Jansen beweerd dat raadsheer Tom Schalken van het Amsterdamse gerechtshof hem had proberen te overtuigen van de juistheid van diens beslissing om Wilders te laten vervolgen. Dit gesprek had plaatsgevonden tijdens een etentje georganiseerd door Bertus Hendriks, enkele dagen voordat Jansen zou getuigen. Wilders' advocaat Moszkowicz vroeg de rechtbank daarop Jansen te horen, omdat het volgens Moszkowicz van belang was hoe Schalken zich had uitgelaten tegenover Jansen. Het feit dat de rechtbank dat verzoek afwees, terwijl Jansen in de zaal zat, leidde in combinatie met twee eerdere incidenten tot wraking van de rechtbank."
Zo rollt corrupt linksch Nederland en als ze echt gaan verliezen huren ze VVDgraaf in (Rust in Vrede Pim Fortuyn) en de rest is geschiedenis, VVDgraaf niet, want in zijn deal zat zoveel Euris per dag en meer meer meer vervroegde vrijlating, zodat die huftert straks/binnenkort zijn duikschooltje op Saba kan beginnen bijvoorbeeld.

Theo-Pim-Riv | 12-11-18 | 17:00

De dinosauriër die door het leven gaat als Ivo Opstelten heeft al laten zien hoe corrupt hij is samen met Gerard Bouman en de hele (destijds) politietop. Als minister heeft hij samen met een topambtenaar onderzoeken over drugs gemanipuleerd in zijn eigen voor(oor)deel (Ivo is anti-drugs) en heeft hij bewust en regelmatig de 2de kamer voorgelogen om zijn eigen ideeën/beleid door te drukken (net als met de nationale politie).
Neem zijn uitspraak als ''80% van wiet in Nederland word exporteert'', is net zo een grote onzin uitspraak als ''aarde is niet rond, aarde is plat''.

Brulaapje | 12-11-18 | 16:59

In de 2Doc docu "Beerput Nederland" zie je een 'jonge' Opstelten in de jaren '80 in de rol van burgemeester van Delfzijl. Toen al corrupt in affaires die te maken hadden met illegale giflozingen in de Eems. En wie schoof het allemaal onder het kleed? ... precies. Altijd dezelfden. Ben het vertrouwen in de politiek al lang geleden verloren.

R2fu**D2 | 12-11-18 | 17:50

Opstelten?? Wanneer is die ook weer overleden? Weet het niet meer.

070 | 12-11-18 | 16:57

Tuurlijk heeft die Opstelten dat in het garen gehangen. Wie twijfelt daar nog aan? Die man is oud en zeer onbetrouwbaar, zoals is gebleken. Al die vvd’ers zijn op z’n minst “dodgy” te noemen.

Accident_Prone | 12-11-18 | 16:55

Doe maar niet, Rdock, das ook een ouwe lul die niet met de tijd meegaat. De enige vvd’er die het waard was, was Geert Wilders . Maar die zag ook in dat de VVD te slap was.

Accident_Prone | 12-11-18 | 17:10

In het garen gehangen, kijk zo leer je elke dag weer wat bij, mooie uitdrukking.

bwanabanjo | 12-11-18 | 17:29

Berbaar zou het een Alu-hoedjes conspiracy uitdrukking vinden, maar das een echte gek, daar hief je je niks van aan te trekken hoor!:))

Accident_Prone | 12-11-18 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een ophef. 'Wie de waarheid hanteert, is geen ministerschap weert'...

bolletje kaas. | 12-11-18 | 16:48

Lijkt mij sterk dat Opstelten van voren nog weet of hij van achteren leeft. Die is zo dement als een deur.

poisonivy | 12-11-18 | 16:43

Opstelten en ontkennen is een pleonasme.

Spare Rib | 12-11-18 | 16:39

Er volgt nog een onderzoek. Mocht dit onafhankelijk zijn en niet beïnvloed worden door duistere krachten en de uitslag is dat Opstelten zich er inderdaad mee heeft bemoeit, dan is dat het failliet van de rechtstaat, zeker het vertrouwen dat wij in de rechtstaat kunnen hebben.

langzullenweleven | 12-11-18 | 16:34

En stel dat dat zo is, ik zeg: stel, zouden er dan meer gevallen zijn, waarbij een bewindspersoon vroeg om vervolging?

kweethetooknietbeter | 12-11-18 | 16:37

iemand die op dit moment nog vertrouwen heeft in de rechtsstaat woont al jaren onder een steen. kijk naar veroordelingen (vb. blokkeerfriezen, de helden ) en je kan niets anders concluderen dan dat onze rechtsstaat en de magistratuur en de regeringen zo corrupt zijn als maar kan.
moet stoppen en afkoelen anders zeg ik weer teveel als dit al niet teveel is.

isotope 465 | 12-11-18 | 16:56

Maar, wie vroeg het aan Ivo Opstelten?

kweethetooknietbeter | 12-11-18 | 16:27

Wie stuurde Opstelten .....
Vragen doet men niet aan.

MarcS | 12-11-18 | 17:00

Laatste nieuws is dat OM zelfstandig handelde. Zal niet de eerste keer zijn: in 2011 onder HB nog, wilde het OM juist niet Wilders vervolgen voor uitspraken in 2006 en 2007.
zie ook artikel (deel 1) in Trouw www.trouw.nl/home/proces-wilders-geve...

paridae | 12-11-18 | 16:27

Tsss. tja die slissebak HB. God man wat een lullo was dat.

Matwetwe | 12-11-18 | 22:56

Snap niet dat mensen zich hierover verbazen. Tuurlijk wordt dit soort corruptie op grote schaal gedaan. Alleen omdat het tegen "extreemrechts" is ziet men het niet als corruptie.

Blanke_Vlaai | 12-11-18 | 16:21

Nepotisme, wangedrag, vuil spel of corruptie. Het hoort bij de VVD als stank bij poep.

Fijnstoffer | 12-11-18 | 16:21

Eigen poep stinkt niet.

kweethetooknietbeter | 12-11-18 | 16:25

VVD poep wel.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:27

Natuurlijk heeft Opstelten dat gedaan. En natuurlijk is hij alles selectief vergeten. Wat dachten we dan, dat die man integer was of zo?

Jan Slot | 12-11-18 | 16:20

Opstelten mag dan ongesteld zijn, de plaatsvervangende straf kan uitgedeeld worden aan die andere lieden die wisten dat hij dat voorgenomen had en hem niet hebben afgeraden daarmee te stoppen.

bodemloos | 12-11-18 | 16:12

Opstelten. De leugenleraar van Rutte.

The2Amendment | 12-11-18 | 16:03

Wat ik me nou afvraag is: wat zijn de gevolgen voor Opstelten, mocht er toch bewijs tegen hem komen?

Ik hij strafbaar, dan? Nog los van dat de zaak Wilders onmiddellijk moet worden gestopt, dan, maar dit moet ook consequenties hebben voor Opstelten. Je zult maar iemand met oneigenlijke middelen een strafblad aan proberen te praten.

Knufter | 12-11-18 | 16:01

Je zult maar blanke autochtoon zijn in dit land. Je hebt dan minder vrijheid van meningsuiting dan een haatimam in een moskee, en je krijgt als blokkeerfries 3-4 keer meer straf dan een linkse actievoerder, als je de wet overtreedt. Als de linkse wetsovertreder überhaupt vervolgd wordt,

dr Rechts | 12-11-18 | 15:59

Op zoek naar het bonnetje genaamd Wilders... zoek zoek..... en gij zult vinden. Wat een corrupt zooitje is het toch bij de VVD, maar dat was al algemeen bekend.

Argwanus | 12-11-18 | 15:58

Die zit toch in een inrichting voor dementen? of ben ik nou......

gerrie de perrie | 12-11-18 | 15:58

Ja leuk he.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:29

Hoeveel schandalen gaat deze partij nog maken, zonder ervoor afgestraft te worden?

Muuke | 12-11-18 | 16:35

muuke. Net zoveel als ze willen.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Die ‘ vergeetachtigheid ‘ zal wel veroorzaakt zijn door overmatig gebruik van dormicum en pammetjes , in combinatie met een aardige neut, de traagheid van die man is bij mij al slaapverwekkend ....

laurentius | 12-11-18 | 15:56

Nog even een paar dagen wachten jongens. De notulen moeten vandaag of morgen eerst nog worden aangepast voor ze worden vrijgegeven.

2voor12 | 12-11-18 | 15:56

Een eed van Opstelten zal weinig voorstellen. Nóg minder zal zijn straf voorstellen wanneer hij voor meineed veroordeeld zal worden.

mozaard | 12-11-18 | 15:54

in=voor.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:30

het is haar neus die ze overal insteekt.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:30

Bea en al haar D66 dienaren vormen de schaduwmacht in ons land, ook de PvdA wordt door dit soort gedekt, zij hielden haar vader en moeder uit de wind waarvoor eeuwige dankbaarheid.

von Amsberg | 12-11-18 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom verbaast me dit nu helemaal niet?

Heisessie | 12-11-18 | 15:48

Vervolgens komt wel de vraag naar boven waarom, wanneer Opstelten Geert Wilders nou wilde vervolgen voor zijn uitspraken - of beter voor de door hem aan het publiek uitgelokte uitspraken - tijdens de verkiezingsbijeenkomst in 2014 , de Regering deze zaak niet heef5 laten voorleggen aan de Hoge Raad als bevoegde rechter bij de vervolging van politieke ambtsdragers.

Dan zou de zaak al lang afgedaan zijn, in plaats van de uitputtingsslag die Wilders nu moet voeren. Dan zou wel voorkomen zijn dat de veenbrand die Wilders vertegenwoordigt weer steeds opflakkert en dat de juridisch kwestieuze capriolen van Opstelten in het felle licht komen te staan.

Opstelten heeft puur gif gestort aan de wortels van de rechtsstaat.

Glasgow Argus | 12-11-18 | 15:47

In ieder geval geeft dit ruimte aan een terecht getuigenverhoor onder ede van de betrokken bewindspersoon.

Opstelten zal zich bewust zijn van de consequenties van een meinedige verklaring.

Glasgow Argus | 12-11-18 | 15:54

Wel heel erg toevallig dat Wilders steeds moet voorkomen als er verkiezingen aankomen zodat Wilders zijn handen dan vol heeft aan de rechtszaak en zich niet goed kan prepareren op z'n verkiezingsspeeches. We hebben allemaal gezien hoe dit bij de vorige verkiezingen afliep

telelezer | 12-11-18 | 15:58

Gif? Hmm. Hij heeft de boel in ieder geval goed op stelten gezet...

bisbisbis | 12-11-18 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Openbaar Ministerie,
of gewoon politiek Ministerie?

Hemmenaar7 | 12-11-18 | 15:46

Ministry of Truth volgens goed orwelliaans gebruik.

Kop Kaaz | 12-11-18 | 15:55

Ach Knoops heeft gelijk dat hij het probeert maar ik verwacht er weinig van.

Berbaar | 12-11-18 | 15:45

Ach. Precies, dat kan ik u op een bonnetje geven
Oeps.

Mart6037 | 12-11-18 | 17:04

Fijn dat Opstelten wel gehoord werd. Anders had hij het heft in eigen hand kunnen nemen zoals Mario Haazen.

Deflatiemonster | 12-11-18 | 15:44

Dat gaat volgens mij niets opleveren, behalve een tijdje kopij voor de nieuwsbedrijven, en een heleboel complottheorieën.

Dit gaat net zoals Joris Demmink destijds.
Om nog even het geheugen op te frissen: www.demminkdoofpot.nl/pagina/wie-is-j...

Jahowiseffe | 12-11-18 | 15:43

Ach complottertjes (hoi gato) kunnen in alles een complohot zien daar is niet echt een aanleiding voor nodig, die verzinnen ze gewoon zelf.

Berbaar | 12-11-18 | 15:47

Demmink dispuuts-/jaarclubgenootje van o.a. Opstelten....

Hemmenaar7 | 12-11-18 | 15:47

De hekken van Draeckenstein moeten nog vaak genoeg geopend worden voor Joris Demmink hoor.

beau van rtl | 12-11-18 | 17:02

Bananen-monarchie.

ben kokhals | 12-11-18 | 15:40

Het dreigt wederom "een machtig interessante casus te worden waar 'deksels goed' over moet worden doorgedacht, en die 'allerlei perspectieven' biedt"

padbuffel | 12-11-18 | 15:39

De volkomen onpartijdige linkse rechter kijkt door het gaatje in de blinddoek van de tikmiep van justitie naar wie er voor het hekje staat.
Afhankelijk daarvan bepaalt hij/zij/het of er vervolgd en zo ja: hoe zwaar gestraft moet worden.

"Meneer Wilders, zegt u? Dan bent u zo'n, door onze eveneens uiterst betrouwbare media, als "extreem rechts" gebrandmerkte on-mensch. Dat belastende feit maakt u principieel en bij voorbaat schuldig!"

Jan Passant mk2 | 12-11-18 | 15:38

Aan de andere kant, als je kritiek hebt en je uit die in een vraagvorm dan is alles gepermiteerd.
"Klopt het dat de heer Opstelten nooit goed bij zijn hoofd is geweest, of is het een zware vorm van dementie en is het daarom logisch dat de bonnetjesaffaire hem totaal ontschoten is"?

snapal | 12-11-18 | 15:37

Goede vraag.
Het heeft lang geduurd voordat zijn dementie gediagnosticeerd werd.
Het kan goed zijn dat hij daar al decennia aan leed.

arbeid_loutert | 12-11-18 | 16:31

Hirsch Ballin, Donner, Opstelten, Demmink.
Het was een staat binnen een staat.
Deep state.
Drain the swamp.

arbeid_loutert | 12-11-18 | 16:33

Half joods.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:36

Dat ken niet eens.

Lona | 12-11-18 | 19:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou dit ook bij andere departementen voorkomen?
Justitie en veiligheid/OM om er maar 1 te noemen.
WOB de blokkeer friezen zaak dan maar.

Ce ca! | 12-11-18 | 15:36

Dit komt vaker voor, weet ik uit ervaring. Mag niet, maar gebeurt dus wel.

Kuifje-in-Afrika | 12-11-18 | 15:39

Ik zou mijn geld zonder enige twijfel inzetten op wél. Natuurlijk komt dat voor. Wie dat niet gelooft is naïef.

Knufter | 12-11-18 | 15:59

Dit gaat dag in dag uit zo, anders zouden we leven in een land waar 'geluk nog heel gewoon was'.

bodemloos | 12-11-18 | 16:30

Ik dacht dat die eretitel voor het belziekske was (bananenrepubliek) maar als een minister de rechterlijke macht gebruikt /onder druk / ? gezet heeft om een verkozen kamerlid te vervolgen dan ruikt dat zelf eerder naar Congolese toestanden (al zou de belgische staat er ook niet vies van zijn.)

Lt-Kol Kilgore | 12-11-18 | 15:34

Quite an achievement voor een incompetent fossiel...

Pierre Lebon | 12-11-18 | 15:33

Heeft Ivo Opstelten dit op eigen houtje gedaan, of heeft hij zijn vriend Mark vooraf op de hoogte en/of om toestemming gevraagd.

Boy Cot | 12-11-18 | 15:31

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ce ca! | 12-11-18 | 15:36

Minerva's Opstelten en Demmink hebben de loop van de geschiedenis van dit verkwanselde land onherstelbaar beschadigd, de fanatieke domme OM-loopjongens Brouwer/Bolhaar etc. deden maar al te graag mee om er bij te horen.
Ze liegen en bedriegen zodat Geert geen fatsoenlijke mensen om zich heen kan/kon verzamelen, uitgezonderd Knoops die het snapt maar die wordt gezien als de ingehuurde/te betalen advocaat.

hagelkruis | 12-11-18 | 15:30

Heeft Opstelten nou zo'n grote kop, zo'n kleine handjes of is dit een fotosoep?

ole guapa | 12-11-18 | 15:26

Opstelten is (hijg, hijg, hijg, 'power, power, power') zwáár aan het dementeren. (Rutte had groot gelijk bij zijn bedenkingen om Ome Ivo weer op te stellen)
-
Hij kan dus helaas nooit meer als betrouwbare getuige voor het hekje komen.

bisbisbis | 12-11-18 | 15:25

Wat Opstelten zegt is op voorhand niet geloofwaardig. Die heeft ons ook jaren voor de gek gehouden over het bonnetje van Teeven, samen met de ambtenaren van zijn ministerie van Klassejustitie.

Nikki-Itta | 12-11-18 | 15:24

De hoogbejaarde seniele Opstelten had meer meer meer tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Dat fossiel moet gewoon in een bejaardenhuis zijn dood afwachten

Bokito ergo sum | 12-11-18 | 15:23

Nederland is een triest Koninkrijk... Tief die Prins pills eruit en de schoonmaak Kan echt beginnen. Anders blijft nederlandje een leugenachtige kut bende. Eruit met Prins Dikke pens!

Mark_D_NL | 12-11-18 | 15:23

Steve Bannon in de panelen? Was het maar waar...

Pierre Lebon | 12-11-18 | 15:35

Alsof Prins Pils hier ook maar iets mee te maken heeft, en alsof zijn verwijdering ook maar iets aan de politiek zou veranderen … Is dat nou zou moeilijk om te begrijpen? Je haat blokkeert je denkvermogen helaas.

Jahowiseffe | 12-11-18 | 15:39

ole guapa. De dikke prins stelt idd niets voor, maar denk jij nu werkelijk dat Bea zich kalt heeft laten stellen.

beau van rtl | 12-11-18 | 16:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gaat er helemaal niet om of Geert Wilders iets discriminerend heeft gezegd. In de politiek zijn het allemaal ratten, en dit was een mooie manier om een tegenstander op een geniepige manier onderuit te halen.
Het is dat Ivo Opstelten moest opstappen omdat zijn eigen positie onhoudbaar was geworden anders had hij gewoon doorgezet.

Osdorpertje | 12-11-18 | 15:23

Zijn daar geen bonnetjes van?.

Pelforth | 12-11-18 | 15:23

Of filmrolletjes
Of onderste stenen
Of onvindbaar rapport.

Ce ca! | 12-11-18 | 15:38

Met dit gegeven gaat niemand iets mee doen, Opstelten was al aan het dementeren als minister, OM hangt achterover nadat die kale heeft bevolen om tot nader order achterover (hoger beroep) te blijven leunen.
Die lui zijn niet meer geïnteresseerd in rechtszaken. Komt alleen maar reuring van.

Graaf van Egmont | 12-11-18 | 15:21

Opstelten ontkent ; had iemand verwacht dat Opstelten e.e.a. vandaag zou bevestigen? Maar meneer Opstelten . . al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel ! Hopelijk zo spoedig mogelijk.

krelus | 12-11-18 | 15:21

Opstelten is een vrijmetzelaar, dan weet je het wel wat voor agenda.

Rallywally | 12-11-18 | 15:20

Opstelten is geen vrijmetselaar. Onzin.

Vespukki | 12-11-18 | 17:58

Sletje, het begint allemaal steeds onsamenhangender te worden wat je plempt. Tijd om je therapeut te waarschuwen, je begint weer te decompenseren, geestelijk.

kempenaer | 12-11-18 | 18:19

@DKS,
Ga anders even kijken bij Erkenbrand, dan kan je het verschil misschien zien met GeenStijl. Net maakte je iemands taalgebruik 'NPC' uit voor rechtsextremistisch, en nu dit weer. Snickers? Je verandert in een nasty SJW stressslet als je jezelf niet bent. :-)

kleurdoosje | 12-11-18 | 18:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Blijkbaar gaat het fvd wat al te hard en is het tijd dat vvddependance meneer Wilders en al zijn partijleden keihard het slachtoffertje uit gaan hangen. Alsof de minister van Justitie als baas van het OM in deze politiek gevoelige kwestie niet gehoord had moeten worden.

Gelukkig leidt deze poppenkast niet af van de echte problemen in dit land.

Hetkanverkeren | 12-11-18 | 15:19

Kapitein Stijlvol | 12-11-18 | 15:12

Wat is een NPC? Is dat kleinpiemelig vertoon van rechtsextremisten? Leg uit.

Derde keer dat ik dit vraag.

De Koreaanse Slet | 12-11-18 | 15:19

@ DKS (en de kijkertjes)
Je reactie waarin je aangeeft dat ik 'wakker' zou zijn is een kenmerk van je interlectuele armoede.
Blijkbaar ben je niet bekend met deze klassieker, en is de moraal je compleet ontgaan.
Zelfkennis is weten dat je niet alles weet, en niet alles voor waarheid aannemen van personen die vanalles beweren (o.a. DKS).
www.historicalperceptions.com/socrates...

Reebensteeltje | 12-11-18 | 17:28

dacht een non playing character?

lovekila | 12-11-18 | 18:04

NPC is een door anti-democratische bruine hemden dragende extreempopulistische mob-vormende vijanden van jouw geliefde rechtsstaat doorgaans exclusief off-line gebezigd acroniem dat je misschien het beste kunt opvatten als een niet te interpreteren signaal aan gelijkgestemden.

accuvrijezondag | 12-11-18 | 18:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Nederland is een bananenrepubliek. Het bewijs wordt al jaren geleverd door mijn favo roze weblog

pibasso | 12-11-18 | 15:18

Als het waar is dan moet Opstelten vervolgd worden voor ambts -en machtsmisbruik.
Bijzonder laakbaar en laag gedrag voor een minister.

kempenaer | 12-11-18 | 15:18

Je kunt beter vragen waarom 40 miljoenen mensen hier komen

rein9576 | 12-11-18 | 15:17

Tjsa. Het is wel heel goedkoop inderdaad. Eventjes afgezien van het feit dat de zaak al beslecht is.

Hint. Wilders - want kamerlid, iets met wet voor de dommen onder ons - kwam er mee weg en tsja.

Wilt u meer of minder joden?
Limburgers?
Brabanders?
Friezen?
Amsterdammers?
Rotterdammers?
Schubbekutteveeners?
Sexbierumers?

Aha. Onder al deze volkeren of stammen zitten een paar pedofielen die kleine kindertjes verkrachten. Drugsbazen die je kinderen verslaafd maken. Gewoon irritante kut-mensen. Incestplegers. Roept u maar!

Meer of minder van dit volk!?!

De Koreaanse Slet | 12-11-18 | 15:16

Ik zag de joop donatie kuif :)

Rest In Privacy | 12-11-18 | 17:15

@Kuifje,
Waar gaat gij henen?

kleurdoosje | 12-11-18 | 17:51

Zout op met die Koreanen Kor en laat ons lekker veilig online onze mob-justice uitkuren. Beter zo dan dat die extreemrechtse randdebielen hun hooivorken gaan slijpen toch.
PS - Je weet: jouw buurt blijft sowieso buiten schot.

accuvrijezondag | 12-11-18 | 18:29
▼ 10 antwoorden verborgen

Kunnen we Jesse Klaver er niet bijlappen? Die zegt dat hij minder, minder, minder toeristen in Amsterdam wil. En hij gaat het ook nog regelen.

Kuifje-in-Afrika | 12-11-18 | 15:16

Amsterdammers zijn geen toeristen in Amsterdam.
"Minder toeristen" betekent dus feitelijk minder van alle andere volken behalve Amsterdammers. Zoiets ale "eigen volk eerst".

Janas | 12-11-18 | 16:49

Is dit nog nieuws? | 12-11-18 | 16:08
.
U heeft niet goed opgelet tijdens het Wildersproces; volgens de OvJ van dienst zijn Marokkanen in de zin waar Wilders het bedoelde een ras en kon je hem daar dus aansprakelijk voor stellen. Ik weet, bezopen redenatie maar diegenen die ervoor doorgeleerd hebben gingen hier in mee.

Graaisnaaiert | 12-11-18 | 17:44

@Is dit nog nieuws,
Dan heb ik nieuws voor je: bij het proces van Wilders hebben de rechters Marokkanen tot een ras verheven, oa vanwege gedeelde cultuur en dezelfde landsgrenzen in Marokko. Sindsdien zijn ze een ras... absurd! De Nederlanders zijn geen ras uiteraard, want men zou ze eens racistisch kunnen bejegenen, dat moeten we niet hebben.

kleurdoosje | 12-11-18 | 17:48
▼ 3 antwoorden verborgen

is er dan geen enkele OM-medewerker die uit de school gaat klappen richting GS? Er zijn vast wel medewerkers die een roze kroontje hebben.

deluiegriek | 12-11-18 | 15:16

@Chatbot
Er zijn methoden voor om dit soort controle te omzeilen. Zelfs sites die het daglicht wel kunnen verdagen kijk ik enkel via thuis.

Bac | 12-11-18 | 15:43

deluiegriek | 12-11-18 | 15:16
Dat was met de bloedsuikerspiegel chauffeur van 020 stationsplein ook het geval. Die is nu niet meer werkzaam in toenmalige functie.

Is dit nog nieuws? | 12-11-18 | 16:08

@Charbot. Een site die het daglicht kan verdagen? Die wil ik hebben. Voor tegen de tijd, dat Europa met de zomertijd gaat rommelen.

Janas | 12-11-18 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder ede is voor Ivo Wageningen.

Cheeky Bastard | 12-11-18 | 15:15

Bananenmonarchie jongens en meisjes. Dat is nog veel erger eigenlijk. En dat Yvo ontkent is niet zo vreemd: die is mentaal heel hard op weg naar de uitgang. Soms brandt het licht, maar er is niemand thuis.

FustViking | 12-11-18 | 15:15

Het zou mij niet verbazen als het gebeurd is. Het zou mij wel verbazen als dat naar boven komt. Mochten er ooit stukken naar boven komen, dan zullen dat zwarte bladzijden zijn in de Nederlandse politiek. Zwarte bladzijden met "staatsgeheim" daarboven.

El Rico Grande | 12-11-18 | 15:14

en een hele hoop zwart gemarkeerde regels

lovekila | 12-11-18 | 18:02

Het staat een ieder, bij wet geregeld, vrij aangifte of melding te doen van een vermoedelijk misdrijf. Indien het gerucht waar is, heeft Opstelten heeft hier in rechte gebruik van gemaakt. De retorische vraag van Wilders had naar alle waarschijnlijkheid helemaal niets met een vraag van doen, maar alles met het opzwepen van zijn geretardeerde achterban. Dan is het verder aan de rechter om juridisch sluitend tot een oordeel te komen.

bdn01 | 12-11-18 | 15:14

"Geretardeerde achterban". Je moet als potentiële linkse deuger het lef maar hebben.

RickVogelschrick | 12-11-18 | 18:17

@ Is dit nog nieuws? | 12-11-18 | 16:07

Ja, ik heb namelijk nog deugdelijk onderwijs genoten. Het OM hoort bij de uitvoerende macht (de regering en het ministerie dus), en niet bij de rechterlijke macht (de rechtbanken en de rechters). Het staat de uitvoerende macht natuurlijk geheel vrij de wet ten uitvoer te leggen, sterker nog, het is zijn belangrijkste taak.

bdn01 | 12-11-18 | 18:22

@ RickVogelschrick | 12-11-18 | 18:17
Dat lef heb ik, of ik nou rechts ben of links zou zijn. Ik zal je even uit de droom helpen, ik heb nog nooit links gestemd.

bdn01 | 12-11-18 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als dit waar is, dan kan het schier onmogelijk de eerste keer zijn geweest dat een minister (indirect) opdracht geeft aan het OM iemand te vervolgen.
Dit is een enge gedachte.

zhirek | 12-11-18 | 15:12

Ach, Opstelten is inmiddels zo ver heen van de Alzheimer, seniliteit en Korsakov.... laat die maar met rust.....

Godnondejusdorange | 12-11-18 | 15:11

Deze mag weg Joris. Ik snap het reageer systeem soms niet. Ik wil hem boven plaatsen als reaguursel en dan komt hij als reactie. Of ik wil reactie plaatsen op een reactie e.d. ligt aan mij uiteraard.

De Koreaanse Slet | 12-11-18 | 15:18

Je zegt het zelf al. Onder al die groepen zitten EEN PAAR rotte appels. Ok gaan we nu terug naar Marokkanen...

azijnseikerT | 12-11-18 | 15:18

Stop met zuipen sletje en neem je pillen een beetje compliant in.
Verder zijn Marokkanen geen Nederlanders en de groepen die jij noemt wel.
Marokkanen hebben een groot eigen land in Afrika, waar ze welkom en thuis zijn.
Waarom zou je Nederlanders weg willen sturen uit hun eigen land en waarom?
Wat dat bedoelde Wilders met minder minder minder. Minder import en repatriëren van de rotte appels.

kempenaer | 12-11-18 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Bananen republiek, waar we appels en peren vergelijken, de rotte vruchten plukken en en de vreemde vogels alles onder laten schijten.

boerk | 12-11-18 | 15:09

De onderste steen zal wel weer begraven worden.

cheops | 12-11-18 | 15:09

Is dhr. Opstelten wel daartoe in staat geestelijk gezien? Ik vermoed dat de man ergens geriatrische verzorging geniet.

KollenbergSittard | 12-11-18 | 15:09

“Ik kan mij hier niets neer van herinneren” is in het geval van Alzheimer niet meer dan logisch. Zaak afgedaan. Maar ... wordt ook het OM onder ede gehoord???

Leffe Blonde | 12-11-18 | 16:22
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 12-11-18 | 15:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Bananenrepubliek Nederland.

Parsons | 12-11-18 | 15:06

Bananenmonarchie

Bac | 12-11-18 | 15:13

Liever naar de Bananenbar, daar werkt nu een Koreaanse, nou nou.
Wat die allemaal met die banaantjes doet.
Daar zijn ze volgens mij niet voor bedoeld.

Pelforth | 12-11-18 | 15:28

Grappig DKS kan terug de tijd in reaguren...

Bac | 12-11-18 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken