Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM vervolgt Shirin Musa om spreken waarheid

Het Openbaar Ministerie. Wat is dat voor tent.

Blogjes doodwensen, malle filmpjes maken, een verziekte cultuur creëren, Geert Dales helpen bij een twitterfittie en ondertussen een vrouw die opkomt voor slachtoffers van seksueel misbruik vervolgen: het Openbaar Ministerie doet het allemaal. Eerder meldden wij u al dat de politie Shirin Musa heeft verhoord vanwege uitspraken in een Telegraaf-artikel van Wierd Duk over Soerin Narain. Leuk detail (of eigenlijk bizar detail waar je bloed van gaat koken): eerder oordeelde de rechter al dat dat artikel terecht was. Nog een leuk detail (oh nee, weer een bizar detail waar je bloed van gaat koken): Soerin Narain is door de gemeente Den Haag op non-actief gesteld wegens subsidiesjoemelen, maar hij is nog niet vervolgd door het OM. Shirin Musa wel dus, omdat zij getwitterd heeft dat Soerin Narain eerder vervolgd is voor verkrachting. Welnu. Dit klopt. Het staat namelijk in het door de rechter goedgekeurde artikel in de Telegraaf. Citeren wij even uit de rechtbankuitspraak (die weer de Tele citeert): "In augustus 2014 liep bij de rechtbank Den Haag tegen [eiser] een rechtszaak. De destijds 13-jarige [naam 1] (echte naam bij de redactie bekend) beschuldigde [eiser] ervan haar in zijn huis te hebben verkracht. “Hij kwam naast me zitten, begon mijn borsten te strelen en wurmde z’n vinger in mijn vagina. Het Openbaar Ministerie zag voldoende aanleiding voor vervolging, maar [eiser] werd wegens gebrek aan overtuigend bewijs vrijgesproken.”" Shirin Musa spreekt dus de waarheid. Hoe kun je iemand daarvoor vervolgen, OM. HOE DAN? 

Social
Social

UPDATE - Bizarre 'uitleg' OM

Social

Reaguursels

Inloggen

Column Nausicaa over dit onderwerp op Telegraaf site. Sorry, kan geen link plaatsen. Waarom eigenlijk nog steeds niet, GS? M'n Euro's waren toch wel goed genoeg?

Enfin, Nausicaa, als je meeleest, in je column staat een kopje Compotdenken, er is een L-etje weggevallen. Succes en dank, ik lees je graag.

Kinkfactor | 18-10-18 | 21:27

Als de zwitsal weg is achter je naam kun je linkjes plaatsen.

sprietatoom | 18-10-18 | 22:26

Ja, ik weet het, dankjewel. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang dat newbie-gedoe gaat duren. Zo lang heb ik nou ook weer niet meer.

Kinkfactor | 19-10-18 | 00:04

Kennelijk doen journalisten aan 'waarheidsvinding', net als het OM: twitter.com/SjorsFbnr/status/10525840....

Hoe matcht dat met de politieke agenda die MSM en OM kennelijk ook hebben?

ScumbaggusMaximus | 18-10-18 | 20:17

Het OM is zeker op bezoek geweest bij de magistraten in Engeland die Tommy Robinson hebben veroordeeld.

Themistocles | 18-10-18 | 19:24

In elk geval is Shirin nu ook vervolgd door het OM (feit).

Francieux | 18-10-18 | 17:47

De vervolging is een feit wat je best mag benoemen, maar daar insinueer je ook schuldigverklaring mee wanneer je er niet bij vertelt (zoals de Telegraaf dat wél deed!) dat er vrijspraak is geweest. Een vervolging wegens laster ligt dus wel in de rede.

algoritmos | 18-10-18 | 17:19

De tijdlijn:
- 13 december 2017: Shirin Musa verstuurt twee berichten op Twitter
- datum aangifte onbekend
- 31 augustus 2018: politie verhoort Shirin Musa
- 13 december 2018: geplande zitting
Wat in ieder geval opvalt is de korte periode tussen politie-verhoor en het op de rol zetten. Kennelijk heeft de politie de zaak na verhoor heel snel afgerond. En heeft het OM de zaak zo mogelijk nog voortvarender aangepakt. Ik durf zelfs te stellen dat er sprake is van een extreem voortvarende aanpak.
Misschien dat iemand van het OM hier duidelijkheid over kan verschaffen? Mag ook anoniem......
In en vergelijkbaar geval (Rotterdam, laster + smaad) zat er tussen de aangifte en uiteindelijke veroordeling 30 maanden. Incl. 12Sv-procedure omdat het OM überhaupt niet wenste te vervolgen.....

michelpen | 18-10-18 | 16:46

"Het Openlijk Mutaween. Wat is dat voor tent"

Het antwoord op deze vraag blijf ik onschuldig.
Open draaideuren intrappen brengt risico's met zich mee.

hallevvezool | 18-10-18 | 15:31
-weggejorist-
Godfriedgroentesoep | 18-10-18 | 13:25

GS: "Hoe kun je iemand daarvoor vervolgen, OM. HOE DAN? "

OM: "Nou, heel makkelijk. Zó. Kijk maar. *simsalabim, hocuspocusboterhammetpindakaas*, 'Et Voila'.

Sans Comique | 18-10-18 | 12:35

.. maar goed. De nieuwe fascisten schoren hun snor af en hebben als gimmicks vrouwenrechten, homorechten, immigrantenrechten, allochtonenrechten aangenomen.

Dat wil niet zeggen dat mevrouw Shirin Musa zomaar van de linkse plantage mag weglopen en waarheden vertellen over wat er gebeurt in de keuken van het Grote Huis. Dan is het helaas toch nodig de honden op haar los te laten.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 12:23

Linkje: Hier staat het vervolgingsbeleid van het OM uitgewerkt: www.om.nl/organisatie/beleidsregels/

en deze: www.om.nl/organisatie/beleidsregels/@...

Even de tekst globaal doorgenomen. Ik zou het interessant vinden te weten wat de redenen zijn die het OM aanvoert om Shirin Musa te gaan vervolgen. Zoals ik het nu lees gaan ze daarmee in tegen hun eigen beleid. Dus mevrouw Musa, welke advocaat u ook inhuurt, het loont zeker de moeite om zelf ook de tekst op de site van het OM eens goed door te nemen, want het lijkt niet te kloppen met hun eigen vervolgingsbeleid.

Braboblanke | 18-10-18 | 12:21

Braboblanke,
D'r staat nogal wat informatie in de door u vermelde twee linkjes.
Voor ons, maar ook voor mevrouw Musa, daarom misschien handig even aan te geven waar het OM precies tegen haar eigen (vervolgings)beleid ingaat (/zou ingaan)?

michelpen | 18-10-18 | 12:37

Ok voorbeeldje. Ik citeer van de site:

'Met de toepassing van strafrecht kan een adequate reactie worden gegeven op ontoelaatbaar gedrag dat strafbaar is gesteld. Het strafrecht is en blijft een zwaar middel. Dit betekent dat de strafrechtelijke reactie correct, zorgvuldig en tijdig moet zijn en dat met het strafrecht een effectieve bijdrage wordt geleverd aan de bestrijding van de hedendaagse criminaliteit.'

'Met herkenbare en op maat toegesneden vervolgingsbeslissingen wordt een effectieve bijdrage geleverd aan een veilige en rechtvaardige samenleving.'

'Het OM streeft naar interventies die een voelbare normbevestiging alsmede een zichtbare reactie op criminaliteit opleveren en maximaal bijdragen aan herstel van het toegebrachte leed. De sanctie dient in verhouding te staan tot de ernst van het feit, de omstandigheden waaronder het is gepleegd en de persoon van de verdachte.'

Twitteruitingen die sec en feitelijk gaan over andere strafzaken, strafrechtelijk vervolgen lijkt in geen enkel opzicht te passen bij het beschrevene. Met de vervolging van mevrouw Musa voor twitteruitingen over andere strafzaken wordt geen 'effectieve bijdrage geleverd aan de bestrijding van de hedendaagse criminaliteit'. Noch wordt hiermee een 'bijdrage geleverd aan een veilige en rechtvaardige samenleving', en het is al helemaal geen 'interventie die een voelbare normbevestiging en een zichtbare reactie op criminaliteit oplevert'.

Braboblanke | 18-10-18 | 15:07

Musa for Pim Fortuyn prijs 2019.
Ze schopt als geen ander tegen heilige huisjes aan.
Haar poster campagne toonde de bizarre situatie aan dat progressieve politici en opiniemakers haar tegenwerkten omdat de campagne vrije liefde en partnerkeuze bepleitte, ongeacht geloof of afkomst.

Gedeugbeleid | 18-10-18 | 12:15

Met name D66 liet daarin inderdaad zijn masker vallen. Wolven in schaapskleren zijn het!

BluRay | 18-10-18 | 13:32

Wolven in schaapskleren zijn het!
BluRay | 18-10-18 | 13:32

De wolven kwamen net klagen over afbraak van hun imago. Ze stelden voor dat we het verder over misbaksels hebben.

ScumbaggusMaximus | 18-10-18 | 20:20

Hoe kon je haar ook maar weer financieel steunen?

Jezus_Boeddha | 18-10-18 | 12:09

Joop zal wel helemaal los gaan over deze kwestie.
Want ja maar na, een vrouw én ook nog eens een moslima die vervolgd gaan worden. Ik verwacht minimaal een stuk of 10 artikelen. Net zoveel als er de afgelopen zes dagen over de blokkeer-Friezen geplaatst zijn.
Update: nul artikelen tot nu toe, oorverdovende stilte......

michelpen | 18-10-18 | 12:02

Joop hoort bij het nieuwe fascisme. Een inclusieve & diverse beweging die niet blij wordt wanneer hun culturele eigendommen zich verwijderen van de plantage. Doodzwijgen is dan het minst erge wat zij met zulke overtreders doen.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 12:35

".... hun culturele eigendommen zich verwijderen van de plantage. Doodzwijgen is dan het minst erge wat zij met zulke overtreders doen"
Mooie omschrijving.
Moest meteen aan Anne Fleur Dekker denken: eerst niet weg te slaan, nu geen artikel meer van haar hand, maar wel volledig doodgezwegen.
Wat zou AFD eigenlijk van die Musa vinden?

michelpen | 18-10-18 | 14:24

Zo!!! en uiteraard staan de straten in Den Haag nu vol met gillende hysterische feministen die ten strijde trekken tegen het onrecht dat deze zuster ten deel valt......!!!

Oh nee.... natuurlijk niet

trottle | 18-10-18 | 11:51

nee, dat doen feministen niet om dezelfde reden als de Joop dat hierboven niet doet.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 12:41

Shirin wil ik wel als landelijke deradicaliseringsdame die de radicale deradicaliseringsambtenaren van deug-gemeenten onthoofddoekt en -baard en shit vertelt zoals shit rolt. En toen was het lunch...

Sliptong | 18-10-18 | 11:42

Excuseer, dit moet even tussendoor. Nu ik weet waar het OM aandacht aan wil besteden, moet ik mezelf even indekken. Ik vind moslims geweldig, vooral de moslims die vasthouden aan hun rijke cultuur en vrouwen als minderwaardige wezens beschouwen. Ik vind ook de feministen geweldig, die het patriarchaat ondersteunen. En de Palestijnen, man man man, wat een lieve ondeugden zijn dat. Ik zou ze allemaal wel willen adopteren. En dan Rutte, die met geheven wijsvinger stand houdt tegen een stortvloed aan CEO's die hem in hun macht proberen te krijgen. En Demmink, toffe gozer. Hij mag graag ergens binnenkomen en hij is welkom. Rob de Wijk... Nee, dat wordt te gek. Afijn, ik vind iedereen geweldig die nationalisme verwart met fascisme, religie met rede en gerechtigheid met de kift.

BrabantsVerzet | 18-10-18 | 11:30

.. grinnik, de omgang met linkse mensen en globalisten vereist inderdaad takt en veel begrip voor hun malle hobby's in het privé.
Vooral omdat deze geweldige menschen hun handen sloegen om media, staatsmacht en onderwijs.
Zoals geweldige socialistische mensen dat zo graag doen, de guiten.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 11:42

Hahahahaha, dank je wel, ik heb weer ff genoten. Prachtige tegel!

Kinkfactor | 18-10-18 | 16:05

En opeens valt dat masker af...
En zie je wie er in Nederland werkelijk de touwtjes in Handen heeft. Je schikt je eigen een rolberoerte.
Wij zijn allang verkocht en we gaan over tot de orde van de dag.

Datgingniegoed | 18-10-18 | 11:26

Het O.M heeft tijdens de opleiding een uitgebreide linkse hersenspoeling gekregen.

blauwe zander | 18-10-18 | 11:18

Nederland is hard op weg Zweden in te halen als het gaat om ontkennen van verkrachtingen en het bestraffen van klokkenluiders/getuigen/emancipatie. In dit land vinden 'we' het belang van de moslim man zwaarder wegen dan het levenslange trauma van een verkracht kind. We zijn een heel sneu land aan het worden.

ILF2 | 18-10-18 | 11:15

De man waarover het in dit verhaal gaat is Hindoe.

koter | 18-10-18 | 12:57

"Soerin Narain is door de gemeente Den Haag op non-actief gesteld wegens subsidiesjoemelen,"

Dat is toch de nationale sport van allochtonen hier: zo veel mogelijk gemeenschapsgeld in je eigen zak laten belanden. Je zag het in Amsterdam met die radicaliseringsexperts - allemaal naffers - waarvan die Saadia Ait-Taleb een vriendje opdrachten gaf waaraan hij een paar ton overhield, je zag het met het gesjoemel met pgb's (hoofdzakelijk allochtonengesjoemel), je zag het bij diverse zg islamitische scholen, waar besturen geld achterover drukten.

Je moet die lui niet de beschikking geven over subsidies etc, zonder dat je ze wekelijks streng controleert. Die lui hebben nou eenmaal over het algemeen andere normen en waarden, op allerlei terreinen. Daarom is die massa-immigratie zo'n enorme sof gebleken. Daarom zou je er ook een keiharde punt achter moeten zetten.

Dr_Johnson | 18-10-18 | 11:14

Autochtonen doen daar minimaal even hard aan mee... en zijn er bovendien veel behendiger in. Vrouwen die een burn-out veinzen en twee jaar met vakantie gaan op kosten van de baas. Uit laten schrijven terwijl je gewoon bij je ouders woont om meer stufi te ontvangen. Oprichten van nep bv'tjes massaal schulden maken en je dan failliet laten verklaren. Intercedentes die de goede baantjes eerst aanbieden aan familie en vrienden alvorens deze op de site komt en de rotzooi voor het publiek laten. Allochtonen missen veelal een uitgebreid netwerk om het systeem echt goed te kunnen melken. Zij en hun kennissen werken er vaak niet en als ze er werken doen ze dit op de laagste niveau's. Soms zie je hier en daar een allochtone vrouw in middelmanagement. Zijn kunstmatige functies (zoals die van Ait-Taleb) bedoeld als window dressing. Kan je altijd naar wijzen als je van discriminatie wordt beticht.

koter | 18-10-18 | 13:25

Het OM zou het OM moeten gaan vervolgen.

BrabantsVerzet | 18-10-18 | 11:09

We kunnen ze beter minder geld geven, de zaken waarin ze opvolging geven zijn toch onzin. Oh, en natuurlijk niet meer op een kartelpartij stemmen. De grap is er nu wel af.

O2Neutraal | 18-10-18 | 11:13

Zelfs dat zouden ze verprutsen...

Mahatma | 18-10-18 | 17:52

Het OM is op z'n best een incompetente en op z'n slechtst een kwaadaardige organisatie. En Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 18-10-18 | 11:07

Kijk maar uit, er worden mensen om minder vervolgd...!

DeDatumEnTijd-> | 18-10-18 | 11:13

Het OM heeft dan ook jaren geleden onder achtereenvolgende VVD-ministers, die nu eenmaal niet zoveel op hebben met integriteit en professionaliteit.

obominotie | 18-10-18 | 11:50

Eens. Die gaan als eersten tegen de muur als de revolutie komt.

Fantabulosa | 18-10-18 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Soerin Narain heeft ofwel een direct lijntje richting OM of heeft vrienden met een direct lijntje. Voor zoiets lulligs vervolgd worden, dat kan bijna niet anders.
Niemand anders zou om zoiets aangifte doen, alleen degene die op zijn pik is getrapt.
Kan allemaal, maar het gehoor geven aan zijn verzoek is dan ook wel van een abominabel niveau, dames en heren OM. Jullie knipmessen naar foute figuren, direct of indirect. Schaamte zou wel op zijn plaats zijn, eigenlijk. Diepe schaamte.

Kouwe Kees | 18-10-18 | 11:06

trek meteen de lijn door naar die Wille die weigerde uit angst om aangifte van verkrachting te doen...
als klokkenluider en slachtoffer van sexueel misbruik ben je in dit land niet verzekerd van enige compassie maar eerst en direct verdachte van laster en aantijging..

was recent nog een mooi voorbeeld hoe in dit land sexueel geweld en misbruik wordt gezien; een 19 jarige die verkracht was maar als een verdachte 6 uur lang werd verhoord door 2 mannelijke dieners.. mond moest dichthouden tegen de ouders werd gesommeerd want dat straalde zo slecht af op de dader.
Of een Michael Panhuis die in zijn jonge jaren op afschuwelijke wijze meisjes verkrachtte en daar uiteindelijk een kort verblijf in de jail aan overhield, zich niet wenste te laten onderzoeken en dit ook werd toegestaan en uiteindelijk enkele jaren later een jonge vrouw weer verkrachtte, vermoordde en verstopte... zo rolt Justice hier dit land

fikkieblijf! | 18-10-18 | 11:04

OM is een kudttent.
Respect voor deze vrouw, een lichtje in de duisternis.

Bat-Adam | 18-10-18 | 11:03

Als eenvoudige zielen zien dat er niets strafbaars, want feitelijk juist, in de tweets van Shirin Musa staat hoe kunnen ze haar hier toch voor vervolgen. Hoe werkt dat daar eigenlijk bij het OM, veel meer transparantie is gewenst in een zichzelf serieus nemende rechtsstaat.

Casino rechtsspraak.

Heel onze samenleving is feitelijk kunstmatig opgetuigd dus het OM heeft er belang bij dat ze haar geloofwaardigheid behoudt. Ze zijn echter hard bezig om alle geloofwaardigheid overboord te gooien.

sprietatoom | 18-10-18 | 11:02

Zou het niet gewoon strafbaar moeten zijn om iemand onterecht strafbaar te stellen?

JackStick | 18-10-18 | 11:07

Eén iemand kan zich beledigd voelen, in z'n kuif geschoten. Er lopen dus behoorlijk directe lijntjes tussen (vrienden van) Soerin Narain en het OM. Dat vind ik echt ... daar vind ik wel wat van, ja.

Kouwe Kees | 18-10-18 | 11:12

JackStick | 18-10-18 | 11:07 |

Kun je het OM aanklagen ?

sprietatoom | 18-10-18 | 11:31

Een filmpje op het web. Een vrolijk mobielfilmpje met een hoofdrol voor de maakster zelf: een leuk en enthousiast grietje dat de kijkers tijdens een demonstratie in Teheran vertelt dat zij haar hoofddoek heeft afgedaan, zodat zij meer van de lenteregen kan genieten.
Gevolg:
Ze moet een jaar de cel in, enkel en alleen maar omdat zij zonder hoofddoek de straat is opgegaan.
De les hiervan is: Zorg dat het in ons land niet zo ver gaat komen!
Overigens, tussen het gekrijs van feministen is er niet een die voor dit meisje opkomt.
www.telegraaf.nl/nieuws/2695615/hoe-k...

telelezer | 18-10-18 | 10:59

Shirin Musa, u bent een moedige vrouw. U verdient eerder steun dan een aanklacht.

lingo star | 18-10-18 | 10:58

Probleem van het OM is dat ze dringend succes nodig hebben.
Echte misdaad durven ze niet aan te pakken dus dit is lekker scooren net als bij de blokeer friezen

Jacktheflipper | 18-10-18 | 10:57

Het OM is gewoon veel te duur, blijkbaar hebben ze te veel tijd en geld zodat ze hun persoonlijke voorkeur kunnen uitdragen in het opvolgen van zaken. Daar betaal ik geen kopjes koffie voor. Stem geen vv(d) of andere demofoben en het zal goedkomen.

O2Neutraal | 18-10-18 | 11:03

Kan je vervolgd worden voor een feit??
Wat is de aanklacht?

letopuwzaak | 18-10-18 | 10:56

Ongewenst de waarheid spreken. Geloof dat die wet door de SS EN SD in 1942 is ingevoerd

Jacktheflipper | 18-10-18 | 10:59

Het O.M. is een politieke entiteit geworden. Blijkbaar wil men sturing geven aan bepaalde sociale verschijnselen op een wijze, waarbij men super gevoelig voor de perceptie bij minderheden is. Sinds de aanstelling van Mr. G.T. Hofstee is er gewoon een kentering in welke zaken men behandeld. Alsof men grenzen aan het bepalen is en men heeft de streep zo dicht mogelijk bij de grenzen van de beknotting heeft gelegd.

Men kan de jurisprudentie namelijk goed gebruiken in het huidige en toekomstige debat. Want dat gaat heus nog wel ontsporen.

Statler en Waldorf | 18-10-18 | 10:54

Bezuinigen, herstructureren en nioet meer op kartel stemmen.

O2Neutraal | 18-10-18 | 11:04

Zonder kopvod zou veel "geloofwaardiger" zijn.

Yalimba | 18-10-18 | 10:52

Shirin Musa, u durft u uit te spreken en dat ligt tegenwoordig gevoelig.
Helemaal als het, het gedrag betreft van een een protegé van o.a. ex-wethouder Rabin Baldewsingh PVDA en Van Engelshoven d66. En vrouwtje Jinek met der vissenogen kirrend op de prijsuitreiking van de Joke Smits prijs (bevordering vrouwenemancipatie), waar Soerin Narain Godbetert voor genomineerd was heeft zich hier destijds ook niet over uitgesproken net zo min als al die andere uitgesprokenen, die wel vooraan staan als het Trump zelf betreft of een van zijn voorgenomen benoemingen.
Recht uw rug, u heeft uw hart op de goede plaats zitten.
De haarbedekking keur ik af, daar ben ik eerlijk in, maar u bent oprecht en daarom alleen al zal u overwinnen.

bwanabanjo | 18-10-18 | 10:47

Goed gesproken, van a tot z mee eens.

letopuwzaak | 18-10-18 | 10:55

Dus ze Twitter feitelijkheden en dat is smaad en/of laster?
Laat het OM de doodsbedreiging aan het adres van Wierd Duk eerst maar even vervolgen, als we het dan toch over Tweets hebben.

GroetenVanUrk | 18-10-18 | 10:39

Dus moslima die normaal doet wordt vervolgd in NL ?
De echte gelovigen daar zijn we goede vrinden mee.
Maxima en Lex zijn goed bevriend met het koningshuis van deze deze mensenrechtactivisten.
Timmermans kroop kwijlend van de excuses na kritiek vanuit SA op Wilders stickertjesactie.
Maar Musa vervolgen we .
''Uit de opnames zou blijken dat Khashoggi na zijn binnenkomst in het kantoor van de consul werd uitgenodigd. Daar zou hij zijn overmeesterd door vijftien ingevlogen folteraars en in elkaar zijn geslagen. Eerst werden vingers zijn afgesneden door de Saoedische agenten. Vervolgens is de man in stukken gesneden – terwijl hij nog leefde – en uiteindelijk onthoofd.

Een forensisch arts, Salah Muhammad al-Tubaigy, was daarbij aanwezig. Hij zou de mannen aangeraden hebben een koptelefoon met muziek op te zetten. “Dat helpt de spanning te verminderen tijdens het werk.”
www.welingelichtekringen.nl/politiek/8...

pga | 18-10-18 | 10:36

Daar betalen we het OM dus voor in 2018, mensen moeten tegenwoordig zelf hun kinderen beschermen tegen een ongekozen burgemeester Waanders en nu dit weer. Tijd voor bezuinigingen op justitie, de zaken die normale burgers raken deden ze sowieso al af met briefjes dus we missen niets.

Als we genoeg bezuinigen dan komen die werknemers van het OM ook meer tussen de normale mensen, dat kan ze alleen maar goed doen.

O2Neutraal | 18-10-18 | 10:50

"Timmermans kroop kwijlend van de excuses na kritiek vanuit SA op Wilders stickertjesactie."
Nee, meneer, in SA hadden ze nog nooit van de stickeractie gehoord.
Timmermans lanceerde dit verhaal het weekend voor de verkiezingen geheel en al om Wilders te beschadigen. Hij zou volgens zijn woorden naar SA moeten om het goed te praten. Hij is dus nooit geweest. Typisch een Timmermannetje doen: zie Trouwring en Zuurstofmasker. De man is volkomen onbetrouwbaar.

Roadblock | 18-10-18 | 13:12

Ik ben inmiddels toch zo benieuwd hoe het vervolgingsbeleid van het OM tot stand komt. Wie selecteert er, op basis van welke voorwaarden en welke prioriteiten worden er gehanteerd?

Het lijkt mij dat je voor zoiets als dat van mevrouw Musa, of laatst Ayatollah Buttbanger, iemand moet hebben die de godganse dag online media aan het afstruinen is op zoek naar mogelijke strafbare feiten. Dit lijkt mij, gezien het feit dat het OM zo overbezet is dat het plannen van rechtszittingen meestal maanden en maanden duurt, nogal absurd. Ze worden al bedolven onder het werk, en dan zet je iemand in om ook nog eens *op zoek* te gaan naar werk.... Op z'n zachtst gezegd nogal onnodig zeg maar. Dan pak je dus ook nog eens zoiets als een tweet, terwijl tegelijkertijd aangifte doen wegens verkrachting of inbraak wordt ontmoedigd of soms zelfs geweigerd.

Ik vind het een onderzoekje waard, om eens zwart op wit te zien wat het beleid van het OM (of de MinJus) op vervolging nu eigenlijk is.

Braboblanke | 18-10-18 | 10:28

Dat zou best kunnen, maar dan is er nig steeds zoiets als prioriteitenstelling. Ik ben misschien maar een simpele burger met een onderbuik, maar daadwerkelijke verkrachting lijkt me iets urgenter om te vervolgen dan een anoniem plempsel of het naar waarheid citeren uit een krantenartikel of de actualiteit.

Braboblanke | 18-10-18 | 10:37

Keihard op nummer 1: als de naam Demmink valt of ook maar ergens aan wordt gelinkt. Dan gaat het OM vervolgen. Onze lieve Joris wordt per slot van rekening al zo lang onheus bejegend, dat moet nu maar eens stoppen.

MurkRatte | 18-10-18 | 10:40

Ayatholla, geef eens een teken!

letopuwzaak | 18-10-18 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Echt waar?? Voor deze 2 tweets?? Terwijl het waar is dat er vervolging heeft plaats gevonden..

Maar ik denk dat het knettergekke linkse OM best een goede kans heeft bij onze knettergekke linkse rechters.

Jan3863 | 18-10-18 | 10:25

Trump kan nog zeggen dat je een paardenkop hebt. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Die bestaat hier niet.

Koonkluk Huis | 18-10-18 | 10:25

Vroger zei je bij schandalige zaken/blunders van het OM of incompetent of corrupt of allebei, daar meot vandaag de dag helaas bij of politiek gemotiveerd.

bijna_raak | 18-10-18 | 10:19

Wat een ingewikkelde problemen weer in de vroege ochtend.

HoerieHarry | 18-10-18 | 10:15

Het moet toch mogelijk zijn het OM te vervolgen voor willekeur en discriminatie?

smdyasc | 18-10-18 | 10:12

Het OM is onaantastbaar.

Lupuslupus | 18-10-18 | 10:15

Nee. Overheid(instanties) zijn niet strafrechtelijk te vervolgen; leest het klassieke Pikmeerarrest.
Wat wèl kan: anders stemmen. Echt. Het zou kunnen werken.

EefjeWentelteefje | 18-10-18 | 10:34

Lupuslupus | 18-10-18 | 10:15
In ieder geval te duur en onuitstaanbaar.

O2Neutraal | 18-10-18 | 11:08

Rechters behoren onafhankelijk te zijn. Dus ja. Er is dat.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:17

Maar benoemingscommissie die openlijk zegt géén pvv stemmende rechters toe te laten is in uw wereld 100% oké......... toch?

MarcS | 18-10-18 | 10:10

Nee, Marcs, DKS zou alleen in het geweer komen, als de benoemingscommissie geen belangenverstrengelende of sjoemelende VVD-ers zou toelaten, want die zijn er nog al wat.

Roadblock | 18-10-18 | 13:19

Zo werkt dat hè, als het OM het vermoedde heeft van een strafbaar feit en denkt genoeg bewijs te hebben dan gaan ze je vervolgen, het is vervolgens aan de rechter om te oordelen of je ook echt iets strafbaars hebt gedaan. Wanneer iemand is vrijgesproken, is hij dus geen verkrachter volgens de wet en zijn haar uitspraken smaad. Je zou zeggen dat het IM wel iets beters te doen heeft maar ze doen verder niks raars of verkeerds.

Capt. Iglo | 18-10-18 | 10:10

Dus OM gaat vervolgen, met in hun ogen genoeg bewijs.
Mevrouw noemt dat feit en het is smaad?

MarcS | 18-10-18 | 10:12

Nee ze maakt hem niet direct uit voor verkrachter ze zegt dat hij daarvoor vervolgd is en dat meerdere vrouwen zeggen door hem verkracht te zijn. Misschien mierenneuken maar dat doen juristen graag , wat ze zegt is puur feitelijk

bijna_raak | 18-10-18 | 10:24

Rare namen allemaal. Moet ik me daar druk om maken, behalve dat heel veel duur betaalde ambtenaren dat ook doen?

Pislinq | 18-10-18 | 10:04

Het is tijd voor een grote schoonmaak en herijking van het besloten Openbare Ministerie. Maar waarschijnlijk is het al te laat.

isitsoornot | 18-10-18 | 10:02

www.stopdebankiers.com/hoofddoekdraag...
zij beschouwt dat een religieuze plicht voor moslimvrouwen. Niet dat ze vindt dat andere moslima’s een hoofddoek op moeten, maar persoonlijk vindt ze dat wel een plicht.
Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar feit is dat dit een keuze van de vrouw zelf is. Of ze er nou voor kiest om een hoofddoek te dragen of niet, dat is aan haar. Punt.

Keuze/plicht.....

Is dit nog nieuws? | 18-10-18 | 10:17

Sorry, iemand die gelooft dat je je hele leven in een carnavalskostuum over straat moet is behoorlijk koekwaus en extreem.

obominotie | 18-10-18 | 12:03

Is dit nog nieuws? | 18-10-18 | 10:17
Dat is een merkwaardige redenering van Musa. Ze draagt een hoofddoek omdat ze vindt dat dit een religieuze plicht is (waarschijnlijk omdat het een direct gebod is uit de Koran) en tegelijkertijd is ze een activiste voor vrij liefde... dit is hoogst merkwaardig aangezien diezelfde Koran restricties biedt in dit opzicht. Ten eerste is casual seks zonder meer verboden (in de Koran wordt dit aangeduid met het woord "zina". Zina is een van de hoofdzonden in de islam). Seks mag alleen tussen getrouwden. Een moslima mag sowieso niet met een niet-moslim trouwen en een moslimman wordt sterkt aangemoedigd het te houden bij een moslima of anders in ieder geval een serieus praktiserende Jodin of christelijke vrouw. Een atheïste is uit den boze alsook een hindoeïste, boeddhiste of andere -iste.

koter | 18-10-18 | 13:41

De bezem moet door het OM, gehaald worden. Nota bene wij betalen hen. Diegene die betaalt, bepaalt ten slotte. Wat een hypocriete, incompetente roversnest is dat. Schaam je diep en laat de verantwoordelijken voor de ongeorganiseerde instantie ontslag krijgen. Wij zijn afgegleden naar het niveau van een bananenrepubliek en zelfs nog lager.

De Evangelist | 18-10-18 | 09:54

Kan je Donner en voral Sorgdrager ook aanrekenen, wetten stilletjes veranderen, wat doet de burger eraan.

gato | 18-10-18 | 10:04

Tijd voor een 'Poolse' kaasschaaf bij het OM en de rechterlijke macht. En Nederland is nog monarchie.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 10:21
-weggejorist-
De Evangelist | 18-10-18 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Openbaar Minihysteria.

Analia von Solmsch | 18-10-18 | 09:54

Ongelooflijk schofterig, maar dat het OM inmiddels volledig van het padje is wisten we al.

Heel veel sterkte mevrouw Musa. De donatie staat vanmiddag op uw bankrekening.

EefjeWentelteefje | 18-10-18 | 09:49

Lijkt me duidelijk verhaal; Meneer is inderdaad vervolgd wegens seksueel overschrijdend gedrag. Is ook niet het enige incident. Ze gaat dus hoe dan ook vrijgesproken worden. Kan ook een mooie opsteker zijn, juist.

Beste_Landgenoten | 18-10-18 | 09:48

Lijkt me dat je best kunt stellen dat Soerin niet van onbesproken gedrag is.

Carmelita | 18-10-18 | 09:48

De slang bijt binnenkort in zijn eigen staart.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:47

Afschaffen die wet tegen laster etc.

Omebert | 18-10-18 | 09:47

Openbaar mysterie

Bokito ergo sum | 18-10-18 | 09:46

Hahaha

Braboblanke | 18-10-18 | 10:12

Verwarrende tijden. Vrouwen moeten altijd worden geloofd, Moslims zijn altijd zielig en zijn altijd slachtoffer. Maar............ wanneer een moslimdame iets zegt dat niet in het wensdenken van de deug elite past, dan gaat het OM er met gestrekt been in. Welke moslima durft zich hierna nog (publiekelijk) uit te spreken? De status quo moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.

Kukooo1 | 18-10-18 | 09:43
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 18-10-18 | 09:43

.. maar goed. Wij hebben hier hard een Trump nodig die linkse activisten-in-toga vervangt voor rechters die zich aan de grondwet spiegelen.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 09:42

Weet je welke aanrander ook nooit is veroordeeld? Tags: onderbroek, wit, deugmens.

eerstneukendanpraten | 18-10-18 | 09:42

.. elke bekende linkse aanrander. Dat "#metoo" dingetje wordt door stomme vrouwen misbruikt die geloven dat dit tegen ALLE misbruikende mannen gebruikt mag worden. Vrouwen die daarom weer wel onderdrukt moeten worden.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 09:46

Je bent het toch niet over die hooggeplaatste justitie medewerker die uiteindelijk niet eens werd vervolgd een paar jaar geleden. Goh, ben zijn naam kwijt, ga hem even in de doofpot opzoeken.....

tabakagrarier | 18-10-18 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Dus ik moet nu kiezen tussen een hoofddoekje en een paki?
Moeilijk moeilijk.

King of the Oneliner | 18-10-18 | 09:40

Hmm, wellicht kijken naar de inhoud?

Coachman | 18-10-18 | 09:42

Shirin Musa zal 240 uurtjes moeten gaan schoffelen van het OM.

**** dat zal ze leren ****

Drunken_Pumpkins | 18-10-18 | 09:39

Name and shame...

Poppo van Ulvinga | 18-10-18 | 09:37

OM is de naam

Phreack | 18-10-18 | 09:41

Selectief procederen the game.

Omebert | 18-10-18 | 09:46

Daar werken ze idd

Poppo van Ulvinga | 18-10-18 | 09:46

Als blanke man met een mening ben je je leven niet meer zeker in triest Nederlandje. Karaktermoord is modus normaal geworden. Maar ja, de nukubu blijft maar stemmen op die ellende. Volgende keer wordt ze weer 1000 euri belooft en dan gaan de schapen weer stemmen op de volgende bilderberg slaaf. Rutte gehad, nu komt denk ik dikkie dijkhof. De volgende vadisge mongol die knipt voor een paar euri, wat ego en de illusie van macht.
Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:20

Dit geldt ook voor de blanke vrouw.
Je moet elk woord afwegen omdat anders de een of de ander ,,offended,, is.
Een land op weg naar de ondergang en weinigen die het zien voor wat het is, makke schapen die hun ,,leiders,, volgen.
Triest maar waar.
No sharia for holland aub!!

maasdonk | 18-10-18 | 09:37

@DKS Nuance = Moord.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:45

Kijk, de bewaker in de wachttoren is ook geroerd door het institutionele onrecht-in-ontwikkeling.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 09:51

Jan Passant
Zeer rake reaktie!

CalamityJane | 18-10-18 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

.. in Engeland zijn de varkens van George Orwell alweer een stuk brutaler. Daar gaat Tommy Robinson mogelijk nog weer jaren de gevangenis in onder valse voorwendselen, omdat hij zo luidruchtig de aandacht eiste voor grootschalige islamitische kinderprostitutie en - misbruik. Tussen de islamitische verkrachters, om gevangenisstraf in het geniep in doodstraf om te kunnen zetten.

Ik ben niet optimistisch over de ontwikkelingen hier, wanneer ik "ons" OM een beetje volg in de politieke processen tegen Geert Wilders en een handjevol verantwoordelijke burgers in Friesland.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 09:37

Hoogste tijd voor een 'Poolse' kaasschaaf in het OM en de rechterlijke macht.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 09:44

Hier in Nederland komt een vrouw op voor vrouwenrechten, voor gerechtigheid en daardoor wordt je vervolgd door de OM. Zie je ook in Pakistan, Afghanistan etc....

Alucard | 18-10-18 | 09:35

.. daar hebben ze inderdaad ook Deugende rechters die onbevooroordeeld oordelen.

Jan Passant mk2 | 18-10-18 | 09:38
-weggejorist-
piloot47 | 18-10-18 | 09:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is een linguïstisch dilemma.

Hij is niet vervolgd voor de verkrachting van een kind. HIj is vervolgd voor de vermeende verkrachting van een kind. Hij is vervolgd wegens vermoedens van en beschuldigingen omtrent verkrachting van een kind.

Da's toch wat anders.

Ben bang dat het er om gaat spannen qua uitspraak.

Knufter | 18-10-18 | 09:32

Zij heeft niet gezegd dat hij is veroordeeld wegens verkrachting, slechts vervolgd voor. Dat is 100% correct. Niks "linguïstisch" aan, niks geen dilemma.

Maar het meest stuitende is het meten met twee maten van het OM. We hebben het al lang niet meer over de schijn van partijdigheid van het OM, die is zonneklaar.

Sans Comique | 18-10-18 | 09:50

vervolgd ≠ veroordeeld

Is dit nog nieuws? | 18-10-18 | 10:10

Het kind kon het niet bewijzen (met beelden/DNA bijvoorbeeld). Dat betekent niet dat hij het gedaan heeft maar ook niet dat hij het niet heeft gedaan. Maar dat hij is vervolgd, is een feit.

Mahatma | 18-10-18 | 17:48

Elke dag gaat de dictatuur een stapje verder.
Laat het aub 5 graden opwarmen.
NL kan wel wat water gebruiken om het schoon te wassen.
Een metertje of 10 will do it.

IkWilOokWatZeggen | 18-10-18 | 09:28

Maar dan gaat iedereen dood. Da's ook niet leuk niet.

atheïstisch stemvee | 18-10-18 | 09:36

Misschien hebben een paar moslim'broeders' wat zwaarwegende argumenten bij de hoofdofficier naar voren gebracht?

Petrus Poortwachter | 18-10-18 | 09:26

OM = 5e colonne, vijand van het volk

saintinel | 18-10-18 | 09:24

Nederland is een rare rechts-staat! Je kan vaak zelf niets bij de rechter aankaarten, want dat moet via het OM. En het OM heeft daar vaak geen zin in, dus daaaaag rechts-staat!

Drunken_Pumpkins | 18-10-18 | 09:24

@Drunken_Pumpkins | 18-10-18 | 09:28
Kunt ook in NL gewoon nakoming en/of schadevergoeding wegens wanprestatie vorderen hoor. Waarschijnlijk zelfs via geschillencommissie/arbitrage.

In NL zijn alle zwakkere partijen best goed beschermd (consument, arrebeider, minderheden behalve als ze te sterk en onafhankelijk zijn zoals Shirin)

atheïstisch stemvee | 18-10-18 | 09:51

Drunken_Pumpkins | 18-10-18 | 09:37
DKS is net als The Impossible Man. Die hebben ze kwijtgespeeld door te negeren.

Sans Comique | 18-10-18 | 09:53

Sans Comique | 18-10-18 | 09:53

Vandaag is hij weer behoorlijk op zoek naar aandacht!

Misschien zijn medicijnen vergeten, en nu voelt hij zich eenzaam?

Drunken_Pumpkins | 18-10-18 | 10:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit laat gaat zo naar de kloten dankzij de deugmensen.

Schepvogel | 18-10-18 | 09:23

Is al naar de klote. Demografie enzo. EU enzo.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:24

Eigenlijk gedragen we ons in het Westen een beetje als moslimlanden. Als een man een vrouw verkracht (in een kamer zonder getuigen) en de man ontkent, gaat hij vrijuit. Denk daar maar eens over na!

Einde van de Domheid | 18-10-18 | 09:23

En de vrouw wordt gestenigd.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-10-18 | 09:37

Als een vrouw beweert dat ze 20 jaar geleden verkracht is, zonder getuigen of bewijs, dan is de man in kwestie al berecht en afgeserveerd voordat de rechtzaak ook begonnen is.
Het zit 'm allemaal in dat gekke dingetje: Onschuldig totdat schuld bewezen is.

elfenstein | 18-10-18 | 09:52

Daarom moeten mannen en vrouwen die vreemden voor elkaar zich niet afzonderen in een kamertje zonder getuigen. Is het beste voor beiden. De man kan niet valselijk beschuldigd worden en de vrouw niet verkracht. Mocht er iets voorvallen wat niet door de beugel kan dan kan gerechtigdheid geschieden. Je hebt als vrouw in ieder geval helemaal niets te zoeken op de hotelkamer of slaapkamer van een man die niet je geliefde is.

koter | 18-10-18 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dit OM is onderhevig aan dezelfde bestuurlijke willekeur die we op vele terreinen zo goed kunnen van vvd, pvda, d66, cda, gl en consorten. In het geval van OM; men neme een ongewenste opinie en dan gaan zoeken, malverseren en framen richting vervolging.
Dat is nou eenmaal gebeurt als je politieke partijen grondwet, rechtstatelijke mores en trias politica stelselmatig laat verkrachten. De willekeur wordt erger.
.
Nederlanders waren in een veel eerder stadium gewaarschuwd. Politieke processen zijn altijd onwenselijk, ook als ze toevallig in jouw politieke straatje passen. Men wist beter en kijk waar we nu zijn.
.
Consequenties. De tijd van ze nemen is aangebroken.

Parel van het Zuiden | 18-10-18 | 09:20

Weet je wie zich ook slachtoffers voelden?

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:21

We gaan tijdens de verkiezingen in Maart 2019 zien hoever ze willen gaan. Ben benieuwd of ze het aandurven om groots te gaan frauderen. Denk wel dat bepaalde mensen met een status aan de rechterkant aardig onder druk gezet gaan worden. Wordt interessant.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:24

Het OM is voor de zoveelste keer bezig een politiek proces op te tuigen om maar weer eens een moslim die in de fout gaat te beschermen. Dit geeft eens te meer aan, dat je in Nederland met een verziekt Politiek Correct klimaat niet kan verwachten dat het OM objectief is, men gaat weer op de stoel van de islam knuffelaars zitten. Het OM die mede verantwoordelijk is voor een correcte rechtsgang en vervolging is verworden tot een door politiek correcte deugers ingericht instrument om onwelgevallige meningen te bestrijden.

JohanL | 18-10-18 | 09:17

Ja, Duh! Je denkt toch niet dat de rechtstaat is opgetuigd om arme, ongeletterde boeren te beschermen?

Hilarisch hoe volwassen mensen het geloof in God, Allah, Sinterklaas veroordelen maar wel in een rechtsstaat en rechten geloven.

calamiteiltje | 18-10-18 | 09:22

OM regelt 775 miljoen met criminelen en laat de heren ongemoeid, maar via moderne NPO/NSB-deugkanalen een politieke agenda volgen, wat het ook kost. Wie(namen svp) is dat OM, begreep dat ze in Brabant/Limburg van west naar oost dagelijks herrie in de tent hebben, stel voor dat we daar alvast ophouden met het huidige kader, we deden vroeger bij de 7 Provinciën toch al niet mee.

hagelkruis | 18-10-18 | 09:17

Het zal in werkelijk wel om iets meer dan 775 miljoen gaan, want de medewerkers van het OM moesten ook omgekocht worden.

obominotie | 18-10-18 | 12:15

Smaadschrift denk ik. Ze doet het lijken alsof hij schuldig is terwijl hij is vrijgesproken. Dat moet de rechter dan toetsen. Overigens zet ik mijn centjes in dat ze wordt vrijgesproken.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:16

Overigens word het publieke belang zwaar meegewogen in zo'n zaak. Een journalist dient een publiek belang en door de journalistieke normen en waarden te volgen komt een echte journalist vaak met meer weg dan een privé persoon. Goed voorbeeld hiervan is het verschil tussen Koen Voskuil en Micha Kat. Beiden beten zich vast in de zaak Demmink. Kat werd meermaals veroordeeld en Voskuil niet. Dat komt omdat Voskuil bezig was met journalistiek en Kat met smaad, laster, belediging etc.

Hoe is het met Kat? Leeft hij nog?

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:31

Ja, Kat leeft nog en gelukkig in goede gezondheid, nog wel.

gato | 18-10-18 | 09:39

gato | 18-10-18 | 09:39

Hoe is het met zijn lever? Iemand die zoveel zuipt... Dat kan nooit lang goed gaan.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een waanzin weer.Of ze niks beters te doen in dit van misdaad overbevolkte land.

van stampij | 18-10-18 | 09:16

Huh? Is dit opeens een goede moslima ofzo??

calamiteiltje | 18-10-18 | 09:15

De goede moslima's zitten in hun eigen zandbak.

Tronald_dump | 18-10-18 | 10:04

Ze gelooft in sprookjes en draagt een hoofddoek. Maar ze is wel kritisch over de islam. Dat kun je niet van veel moslims zeggen.

Mahatma | 18-10-18 | 11:15

Ken een goede moslima! Ze verbaast zich erover dat mannen in nederland niet gluren om iets bloots te ontdekken zoals in haar land van herkomst. Leg haar dan uit dat jongens hier opgroeien met onbedekte meisjes en niet zo spastisch hoeven te reageren daardoor. Maar ook dat je hier uitwassen zijn. Jawel.
Vergeet iemand! Een moslimdame zonder hoofddoek met een mini autootje waarin ze een heel grote afgedankte hond propte om dagelijks met het dier een boswandeling te maken. Ze zijn er echt! Karaktervrouwen die op eigen bevindingen afgaan.

CalamityJane | 18-10-18 | 11:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Het aantal mannen waar de metoo beweging een vlekje aannaait is haast eindeloos geworden. Kwaadaardige heksen zijn het die Justitie en publieke opinie betoveren met hun zwartmagische toverspreukjes.

Langshetrandje | 18-10-18 | 09:15

Als blanke man met een mening ben je je leven niet meer zeker in triest Nederlandje. Karaktermoord is modus normaal geworden. Maar ja, de nukubu blijft maar stemmen op die ellende. Volgende keer wordt ze weer 1000 euri belooft en dan gaan de schapen weer stemmen op de volgende bilderberg slaaf. Rutte gehad, nu komt denk ik dikkie dijkhof. De volgende vadisge mongol die knipt voor een paar euri, wat ego en de illusie van macht.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:20

Ze kunnen het altijd nog op privacy schuiven. Kutrechtstaat.

Dima Beeline | 18-10-18 | 09:13

Wie trekt er aan de touwtjes bij het OM. Het zal u verbazen en angst inboezemen.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 09:13

Mij wel, dus mondje dicht en snaveltje toe, slaap lekker , Nederland.

gato | 18-10-18 | 09:16

Het college van procureurs-generaal. En nu?

Antigoog | 18-10-18 | 09:39

Tjah, Shirin Musa, sympathiek persoon. Maar Narain is weliswaar vervolgd, maar niet veroordeeld. En niet veroordeeld is onschuldig. Dat past weliswaar niet in het #metoo straatje, waar een beschuldiging gelijk staat aan een veroordeling, maar zo werkt de Nederlandse wet gelukkig.

Dat het OM achter Shirin Musa aan gaat (die een moslim beschuldigd) en niet achter de rest van de gillende SJW hordes is een beetje vergelijkbaar met dat je een weg voor van alles mag blokkeren als actie, behalve als je beroepskwetsies (die veroordeeld zijn voor geweld bij protestacties) bij een kinderfeestje weg wil houden.

TheEgg | 18-10-18 | 09:12

Ik heb beide tweets gelezen maar zie nergens dat zij hem beschuldigt van verkrachting of daarvoor veroordeeld te zijn?
Ze schrijft dat andere vrouwen hem beschuldigen (feit) en dat hij daarvoor vervolgd is (feit).

pijko | 18-10-18 | 11:44

Zo lees ik het ook pijko.

CalamityJane | 18-10-18 | 12:02

Haatbaard versus kopvodt, de rechtszaak.

Kapitein Stijlvol | 18-10-18 | 09:12

Langzamerhand worden alle belangrijke posities, waaronder het onderwijs, media en het gerechtelijke systeem ingenomen door social justice warriors. Een links bolwerk. Maatschappijleer hier kan je eigenlijk vergelijken met koranles in het midden oosten. Het pompt sinds de jaren 60 links gif in de zachtkoppen van onze jongeren. Koppel daaraan feminisme en het single mom fenoneem en de maatschappij raakt in verval.

OM, totaal incapabel.

Suncatcher | 18-10-18 | 09:12

Hoe is dit vervolgbaar?

Non_Smoking_Gun | 18-10-18 | 09:10

Niet. Net zoals Ayatollah_buttbanger dat ook niet was. Dit soort acties hebben puur het psychologische doel om de ander angst aan te jagen.

JackStick | 18-10-18 | 09:31

Omdat het OM vol incapabele mensen zit.

Mahatma | 18-10-18 | 11:17

Zouden de mensen van het OM ook wel eens met echte mensen buiten het OM praten? Of leven ze in hun eigen juridische bubbel.

Kaas de Vies | 18-10-18 | 09:10

Ooit lang geleden toen ik nog studeerde belande ik op een feestje vol rechtenstudenten en afgestudeerden die zonder uitzondering bij het OM werkten. En natuurlijk stemden ze allemaal D66. Ik heb aardig wat gefeest in die periode maar dit was het meest homogene groepje die ik tegen ben gekomen. Behoorlijk kleurloos.

Deflatiemonster | 18-10-18 | 09:26

Deflatiemonster | 18-10-18 | 09:26

Ooit, nog niet zolang geleden, belandde ik in verband met een opleiding door mijn werkgever in een hotel in het midden des lands. Helaas zat het ook vol met rechtenstudentes.
Zij waren zo ladderzat en straalbezopen (tautologie) dat ze het hele hotel op stelten zetten en wij dus niet konden slapen.
Een van mijn collega's heeft ze erop aangesproken en het hotelmanagement natuurlijk ook.
Aangezien dit 10 jaar geleden is hebben ze nu waarschijnlijk een functie bij het OM of in de advocatuur. (Ze zijn nu dus ergens begin of half de 30)
Dit soort feestvierders moet jou dus verdedigen of veroordelen.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.

Bijtendehond | 18-10-18 | 10:09

Het OM is dan ook het afvoerputje van juridisch Nederland.

Mahatma | 18-10-18 | 10:52

Gebrek aan overtuigend bewijs, daar zit hem de kneep(in de borsten)...

steekmug | 18-10-18 | 09:09

Jij, maar hij is dus wel vervolgd. Dit is een bloot feit.

Kaas de Vies | 18-10-18 | 09:12

Vervolgd ja, maar niet veroordeeld. Je bent officieel pas schuldig aan een strafbaar feit als de rechter je ook heeft veroordeeld. Daar zit hem in deze de crux.

Graaisnaaiert | 18-10-18 | 13:05

Misschien kan ze even langs de plaatselijke moskeet gaan en daar klagen. Kom op zeg, iemand die niet veroordeeld is, beschuldigen.

kwark001 | 18-10-18 | 09:08

U kunt of wilt niet lezen blijkbaar. In beide gevallen dom.

Wiezewalakristalix | 18-10-18 | 12:03

Hij is vervolgd voor verkrachting maar wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dan is hij dus officieel geen verkrachter en zal het wel smaad/aantasting van zijn goede naam of zoiets zijn om hem alsnog verkrachter te noemen. Pijnlijk met name voor het/de slachtoffer(s).
Verder zit ik gewoon in #TeamShirin maar dit had ze beter iets anders kunnen opschrijven.

Graaisnaaiert | 18-10-18 | 13:04

Graaisnaaiert | 18-10-18 | 13:04 |
Ze noemt hem toch ook geen verkrachter?

Mahatma | 18-10-18 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

En daarom: minder, minder, minder multiculturele samenleving.

eerstneukendanpraten | 18-10-18 | 09:08

Wat heeft de "multiculturele samenleving" te maken met een falend OM?

Mahatma | 18-10-18 | 10:49

Minder, minder, minder?

Is dit nog nieuws? | 18-10-18 | 09:07

Het laatste nieuws is anders, er komen er voorlopig weer steeds meer. alles zit vol.

gato | 18-10-18 | 09:18

@ gato
Nu al meer dan het héle afgelopen jaar.

Is dit nog nieuws? | 18-10-18 | 09:19

@eerstneukendanpraten:
Eerst geneukt misschien?

Betterworld | 18-10-18 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Is er een vergelijking met Kavanaugh? Niet veroordeeld, dus dan ben je het (officieel) niet. Dan kan je dus ook niet iemand ervan beschuldigen

Speertjespunt | 18-10-18 | 09:05

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 09:17
Hahaha. Net zo onafhankelijk als de Nederlandse rechters zeker.

Mahatma | 18-10-18 | 10:46

Hij is er wel voor vervolgd. Shirin M. weet wat ze schrijft.

Synecdoche | 18-10-18 | 11:38

Vervolgd is wat anders veroordeeld. Geen bewijs = (helaas en soms ook gelukkig) onschuldig. Het is vervelend als het iemand overkomt die wel schuldig is, maar denk dat iemand die onschuldig is blij is. Zie Kavanaugh. Iemand doet een beschuldiging. Ben je dan ook meteen schuldig? Nee. Bal moet beide kanten oprollen

Speertjespunt | 18-10-18 | 13:52
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken