Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-arbeiders NA 1 DAG recht op Nederlandse WW

Poolse Konikgraaier

SPONTAAN VOLKSFEEST IN POLEN! ROMA-FANFARES IN ROEMENIË! GRATIS HOEREN IN HONGARIJE!

Echt een fan-tas-tisch idee weer, voor De Rest van EU-ië: werknemers uit andere lidstaten moeten al na één dag werken in Nederland recht hebben op een werkloosheidsuitkering op basis van hun in eigen land opgebouwd arbeidsverleden. Dus iedere Poolse stukadoor die dertig jaar voor wisselgeld heeft gewerkt, kan hier in Nederland na 1 dag beunen in de bouw al een ww op Nederlands niveau krijgen. Tenminste, als het aan de EU-commissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid ligt. Geen idee wie daar in zitten, en geen zin om het te googelen want dan kennen we ze nog steeds niet, maar ten eerste: die lui hebben zelf nog nooit een dag in hun leven met echte mensen gewerkt, anders zouden ze Den Adelende Arbeider van de Lage Landen dit Totale Onrecht nooit aandoen. En ten tweede lezen ze geen nieuws buiten hun eigen bubbel want dan hadden ze genoeg Polenfraude, Bulgarenfraude en Roemenfraude voorbij zien komen om te weten dat je de regels niet soepeler, maar juist veel strenger moet maken. We gaan er dan ook gevoeglijk van uit dat de huidige regeringspartijen (minus de EUtopische dromers van D'66) dit voorstel per stemming zullen verwerpen. Maar we wilden voor de zekerheid wel alvast gezegd hebben: BAD DEAL, BRUSSELS!

Reaguursels

Inloggen

Te idioot voor woorden weer die bedenksels uit Bruxelles.

Jan, Leiden | 23-11-18 | 11:18

Het enige lichpuntje is dat de Belgische WW oneindig duurt en de onze maar jaar of twee.

Shoarmamasutra | 22-11-18 | 07:27

En den Nexit kwam weer een stapje dichterbij?

Shareholder II | 22-11-18 | 01:33

Zit er aan een WW uitkering niet een verplichting bij dat je ook in het land (in dit geval NL) moet wonen? Je moet immers toch solliciteren en dat is dan redelijk kansloos met ruim 1000 km enkele reisafstand.

Mr Ker | 21-11-18 | 23:42

Daar hebben ze dan weer een 'bureautje' voor, die dat regelt

EvertsNL | 22-11-18 | 11:43

Ja, je moet dan hier wonen.

Shoarmamasutra | 22-11-18 | 13:50

Die knotsgekke Fanny's, Dicks en Willies bij de EU en VN leven in hun eigen bubbel. Alleen een sterke overheid trapt ze het land uit. Denk eraan bij de verkiezingen.

eastender | 21-11-18 | 23:24

Misschien moeten jullie eens gaan informeren bij dat knotsgekke PvdAwijf in Assen. Hoofdfiguur in een van de grootste diefstallen binnen de EU (groter dan de greep in de kas door Lubbers).

zimmerschwanz | 21-11-18 | 23:15

Kun je in het buitenland ook financieel asiel aanvragen? Omdat de overheid hier alles wil afpakken om aan anderen te geven?

Patatter | 21-11-18 | 21:41

Handig land, Nederland. Weg met ons (geld).

JvanDeventer | 21-11-18 | 21:16

Boehoehoe......

TonyMontana010 | 21-11-18 | 20:03

Ja, het is inderdaad om te janken wat hier gebeurt! Lang leve de EU!

BaldEagle | 21-11-18 | 22:53

Wacht maar ende beeft. Waar ze op azen is den pensioenpot. Zegge zo'n beetje Neerland's Apple'tje voor de dorst..

Shareholder II | 22-11-18 | 01:35

Als dit geen fraude geeft.
In het land van herkomst regel te wat met een ambtenaar.
Je komt 1 dag werken en gaat daarna in land van herkomst ervan genieten.

kloopindeslootjijook | 21-11-18 | 19:28

Gaat dat dan naar rato van de premie van daar?

kloopindeslootjijook | 21-11-18 | 19:25

Waarschijnlijk niet...Maar....Hoe moeilijk zou het nu echt zijn voor die commissie om van alle lidstaten het WW bedrag te nemen en het aantal inwoners van die lidstaten ( Duitsland 80 miljoen inwoners, telt dit WW bedrag dus zwaarder dan NL WW bedrag op 17 miljoen inwoners ) Kleine formule opstellen komt een mooi gemiddeld EU WW bedrag uit voor arbeiders in gastland. Dit bedrag is lager dan Nederlandse WW en naar verwachting hoger dan die van relatief armere lidstaten. Dan nog procentueel omslaan: 8 jaar gewerkt in Polen en 2 jaar in NL = Polen dokt voor die 8 jaar en wij voor 2. Dit voorstel is beter uit te leggen, maar u zult zien: een dergelijk voorstel gaat direct van tafel (u voelt wel waarom).
“knijpend in stressballetje vanwege vingerkramp epistel”

Canis.bonus.es | 21-11-18 | 19:40

Alle migranten van de hele wereld hebben het recht zich hier vestigen. 1 dag hier werken is voldoende voor een Nederlandse WW. Bijstandsuitkering voor iedere wereldburger die zelf geen 100 euro kan verdienen. Gratis gezondheidszorg voor de hele wereld. Er is maar één ding waar dit kabinet fel tegen is: 400 Nederlandssprekende kinderen die hier geboren zijn een verblijfsvergunning geven...

lulleficatie | 21-11-18 | 19:06

In UK eerste jaren geen recht op uitkering,dacht ik. Beter.

ger1306 | 22-11-18 | 00:05

OK ook ik ben om, laat maar komen die Nexit.

Papa Jones | 21-11-18 | 18:49

Ik zeg: vetorecht

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 20:20

Snik.

Gokmaar | 21-11-18 | 18:38

Dit is niks meer of minder dan een smerige onderhandelingstruc om de uitkeringsgerechtigheidsperiode van een halfjaar omlaag te krijgen. Uiteindelijk komen ze ergens in het midden uit, winnen de politici en is de belastingbetaler weer de pineut.

heldheino | 21-11-18 | 18:29

En maar lachen om de Britten.

de honden blaffen... | 21-11-18 | 18:29

Het geld klots tegen de plinten, ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen om de Staatskas elk jaar weer leeg te krijgen... Ik zou zeggen: verhogen die belastingen en uitdelen maar!

Links ambtelijk gezegde: ‘als je geld hebt, koop je vrinden’

Veluwse-Eikel | 21-11-18 | 18:28

Precies op de manier zoals die politieke raddraaiers ook hun geld 'verdienen'; effe aanwezig zijn en hup wachtgeld en pensioengeld zijn geregeld. Lekker la-la geld voor la-la werkmoraal. Past perfect!
(behalve voor mijn Poolse klusjesman, die werkt wel!)

PisFinger | 21-11-18 | 18:24

Als dit soort berichten ook tot bij de Nederlandse Propaganda Omroep kwamen en als SIRE-boodschap tussen de reclames van de campingzenders, was Nexit na één verkiezingsronde met een nieuwe bindende referendumwet in het regeringsakkoord een feit.

B.Spiritus | 21-11-18 | 18:22

Als je hier al met een Buitenlandse voor of achternaam uitkering /toeslag aanvraagt moeten alle Alarmbellen al automatisch gaan rinkelen .

liegende lippen | 21-11-18 | 18:21

Fraude fraude fraude , de meeste fraude wordt gepleegd met de eu regels en subsidies. Gewoon omdat ze daar bij de eu in hun eigen bubbel leven. Timmerfrans is daar een heel goed voorbeeld van.

Rdock | 21-11-18 | 17:33

Zeker allemaal weer een borgel te veel op daar in het europarlement

van Dam | 21-11-18 | 17:19

Hij bestaat dus wel Sinterklaas!

Rest In Privacy | 21-11-18 | 17:07

De discussie ging ook over Piet.

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 20:23

Als ik dan naar Italië verhuist, mag ik dan ook na een dag werken op 60.5 jaar met pensioen inplaats van 67.5 hier in Nederland met mijn opgebouwde arbeidsverleden van de EU?

Havenwerker | 21-11-18 | 17:02

Ik ga mee!
Heb hier in NL ook al meer dan 30 jaar 'pensioenpremie' betaalt

AdPatat1960 | 21-11-18 | 17:26

Ja goed plan. In Italië hebben ze met de nieuwe regering toch geld zat.

Rdock | 21-11-18 | 17:28

AdPatat1960 | 21-11-18 | 17:26
Ach ADP, 46 jaar arbeidsverleden, dus ik had op zijn Italiaans al drie maanden met pensioen gemogen.
Ga volgend jaar zomer naar Italië, kijken of ze wat voor mij kunnen doen, hoop met zoveel gasten uit Nederland met honderdduizenden over de grens te kunnen Marcheren, hahaha Nederlanders trekken de EU in om eerder met Pensioen te gaan, de 1,5 Biljoen aan pensioen geld kan de pensioengerechtigde in Nederland niet helpen om korter te werken, in Nederland hebben ze liever dat je DOOD valt voordat je met Pensioen gaat en AOW krijgt.
Dus op naar Italië om één dag te gaan werken.

Havenwerker | 21-11-18 | 18:00

Wat een goed idee. Vakantie vieren in Nederland is nog nooit zo lucratief geweest. Meteen gratis ov en AOW erbij?

Is dit nog nieuws? | 21-11-18 | 16:16

En vergeet de gratis wasmachine en 4K tv ook niet.

Rdock | 21-11-18 | 17:29

"Iemand die bijvoorbeeld twintig jaar in Bulgarije heeft gewerkt en daarna één dag in Nederland, zou een ww-uitkering op Nederlands niveau kunnen krijgen."

Wat een super stom idee zeg.

Beste_Landgenoten | 21-11-18 | 16:03

In Bulgarije schrijven ze voor 100 euries een briefje dat je al een arbeidsverleden van 30 jaar hebt, ook al ben je nog maar 25 jaar, lol.

Rdock | 21-11-18 | 17:30

Is bedacht door iemand met geitenkaas onder zijn/haar schedeldak.

Waksol | 21-11-18 | 17:47

Nederlands niveau, dat is toch 70% van het laatst verdiende loon!

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 21:17

Is zakkenroller tegenwoordig al een erkend beroep?

justtheblues | 21-11-18 | 15:53

Ja mits in bezit van een VCA certifikaat

Dutch_Viscount | 21-11-18 | 16:53

Alleen met een zelfgetekend keurmerk van de Zakkenrollerspatronagebond.

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 20:24

Tijd voor een Nexit? Dacht het wel. Wat ben ik dat schijt EU volkomen zat zeg!! Teringzakkenvullers in Brussel, 4000 euro per maand aan kantoorkosten niet te hoeven verantwoorden, geen BTW betalen, geen accijnzen betalen aan de pomp en ons opzadelen met werkloze graaiers uit voormalig Oostblok. Flikker op uit die EU, NU!!!

Waakvlam | 21-11-18 | 15:34

ehhh, geen inkomstenbelasting en een premievrij pensioen niet te vergeten.

HaatbaardKnipper | 21-11-18 | 15:58

25k per jaar om iemand je administratie en agenda te laten beheren, eigen vrouw mag niet meer, dus tegenwoordig huurt men elkaars vrouwen in. Vlak voor sluitingstijd nog ff intekenen en voor de moeite van de krabbel een hele dag betaald worden. In een jaar een pensioen opbouwen van 1800 euro p/mnd.

Ton8695 | 21-11-18 | 16:07

De wettelijke ww moet dan maar een private verzekering worden of een zgn. onderlinge. Waarbij een uitkering alleen wordt verstrekt aan de werknemers van de aangesloten bedrijven en het arbeidsverleden, cq pemieafdracht aan deze verzekering/onderlinge bepalend is voor de duur. Niet aangesloten werknemers hebben dan geen recht. Net zoals je niet verzekerd bent voor brand als je geen brandverzekering hebt.

lulleficatie | 21-11-18 | 15:34

Timmermans is campagne aan het voeren?

Ben-Bataaf | 21-11-18 | 15:12

De EU is er voor arbeidsmigratie, niet voor uitkeringenmigratie. Dus: arbeidsmigranten krijgen bij werkloosheid precies hetzelfde als waar een ingezetene recht op zou hebben, dus volgens HIER opgebouwde rechten. De migrant behoudt wel de opgebouwde rechten van zijn eigen land, dus een Pool die hier na 1 dag werken werkloos wordt, krijgt GEEN WW, ontvangt wel WW uit zijn eigen land als hij daar recht op heeft, en de gemeente vult dat zonodig aan tot bijstandsniveau. Dat is eerlijk, uitvoerbaar, kost ons geen cent extra, en voorkomt dat werkelozen verhuizen naar het land met de meest riante regelingen (hierheen dus)

Muxje | 21-11-18 | 15:10

En de bijstand word betaald door de tandfee ?

Bari Oomsma | 21-11-18 | 15:59

EU is bedoeld om de rijke lidstaten en hun burgers armer te maken en de arme lidstaten en hun burgers rijker. Verdeel en heers.

JohnWalker | 21-11-18 | 15:05

nivelleren is een feest sprak een (inmiddels afgeserveerde) spektrui ooit.

HaatbaardKnipper | 21-11-18 | 16:00

Snotterdorie. Krijg je straks kerels uit de EU rimboe van 25 jaar met een arbeidsverleden van 40 jaar in eigen land en een paspoort waarin ze 60 jaar oud zijn.
X3, want als dit loopt, is het zonde om deze nummer maar een keer af te draaien.

MistaRazista | 21-11-18 | 14:57

Dit is geen enkel probleem en ik vind dat GeenStijl hier weer aan stemmingmakerij doet.
Als Polen, Bulgarije en al die andere voormalig Oostblok landen gewoon eerst betalen voor het verschil in sociale lasten en hun welvaartsniveau gelijk brengen aan dat van Nederland dan krijgt Nederland dan kan Nederland die WW uitkeringen die hier niet opgebouwd zijn uiteraard via de EU teruggestort krijgen uit dat fonds.
.
Wat? Dat werkt niet zo? Nederland draagt wel af aan de EU maar hiervoor hoeven ze bij de EU niet aan te kloppen?
Nou! wat raar!

Johanvb | 21-11-18 | 14:51

Ik vind nog steeds dat Nexit geen goed plan is maar man man man, wat maken ze het moeilijk om die mening in stand te houden, de idioten. Ze willen echt ontmanteling van deze westerse samenleving, lijkt het wel. De boven ons gestelden veilig in megacompounds en wij met z'n allen elkaar de tent uitvechten om een paar beschimmelde broodkruimeltjes. Bestaanszekerheid? Fuck it, u zult 24/7 moeten overleven, schijtburger.

Graaisnaaiert | 21-11-18 | 14:49

Na uw eerste deelzin moet u eigenlijk de rest gewoon niet noemen.

Knufter | 21-11-18 | 16:36

Begrijp de ophef niet. Dit is al heel lang zo. De WW kent de 26 weken eis (in laatste 36 weken 26 weken werkzaam) in combinatie met de 5 jaren eis (in laatste 5 jaar minsten 4 jaar werkzaam zijn geweest). De EU regels verplichten al heel lang dat voor het voldoen aan deze twee eisen ook werkperioden in andere EU landen moeten worden meegeteld.

Buerman | 21-11-18 | 14:45

Dat is in theorie een leuk idee, maar elke trekgeit weet dat de kosten van levensonderhoud in Bulgarije 10 x zo laag zijn als hier. En wat extra oneerlijk is: De sociale afdrachjten in die landen zijn uiteraard een schijntje van wat het hier is. Dus dubbel verlies voor NL-werknemers.

Beste_Landgenoten | 21-11-18 | 16:05

Ik zou zeggen denk eens na over het effect op de houdbaarheid van het systeem als dit doorgevoerd wordt.

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 20:27

Tsja, met dit soort maatregelen (mocht dit er door komen) wordt de EU wel een heel erg gedrocht - voor een netto betaler als Nederland dan.

Lees hier veel reacties over dat de Britten 100% gelijk hebben om de EU te verlaten, maar dat dat ze onmogelijk wordt gemaakt door de lange arm van de dictatoriale EU. Daar wil ik toch wel even een kanttekening bij plaatsen. Van de Brexit maken de Britten helemaal zelf een grote farce, zonder hulp dan wel dankzij tegenwerking van de EU.

Mag ik u even voorstellen aan de heer David Davis. Deze man was gedurende 2 jaar (Juli 2016 tot juli 2018) Secretary of State for Exiting the EU, een soort minister van Brexit dus, aangesteld door May. Deze man heeft echter herhaaldelijk bewezen NIET te weten hoe de EU werkt, en doet dat nog steeds niet.

Twee maanden voordat hij minister van Brexit werd twitterde hij nog hoe makkelijk het zou zijn om de EU te verlaten en individuele handelsovereenkomsten te sluiten met bv Duitsland (voor auto industrie), Italie (voor landbouw produkten) etc etc. Neen eikel, het hele punt van de EU is dat je alleen als blok handelsovereenkomsten sluit, en individuele EU leden dit niet mogen doen.

Bovendien gaf hij aan hoe makkelijk het zou zijn om handelsovereenkomsten met overige niet EU landen te sluiten, tegen betere voorwaarden omdat je niet afhankelijk bent van de nukken van individuele EU landen die hun eigen belangen verdedigen.. Hij verkondigde in een rapport bij zijn aanstelling als Brexit minister binnen 12 tot 18 maanden met de grootste andere landen. Niet beseffende dat deze overige landen bijna allemaal al een handelsakkoord met de EU hebben waarin staat dat als deze landen een handelsovereenkomst afsluiten met een ander land tegen betere voorwaarden dan met de EU, de EU dit kan tegenhouden en mee moet onderhandelen.
Gevolg: tot op de dag van vandaag heeft May met een paar bananen republieken een handelsovereenkomst weten te sluiten die goed zijn voor zo een 0.001% van hun handelsbalans.
Een week geleden kwam ie met de volgende briljante opmerking. In een artikel dat hij schreef voor de Conservative Home website kwam hij met de wijsheid dat Engeland het Brexit voorstel van May moet verwerpen, een hard Brexit uitroepen, en dan in de Post Brexit transitie periode verder onderhandelen over een eventuele nieuwe overeenkomst. Echter, de transitie periode wordt alleen ingezet als er een voorlopig akkoord is over de uittreding van uit de EU. Een hard Brexit kan dus nooit de transitie periode triggeren, waarin Engeland voorlopig deel blijft uitmaken van de douane unie tot een definitieve overeenkomst is getekend.

In Engeland wordt hij trouwens No Notes Davis genoemd, vanwege een foto van een overleg met de EU over Brexit voorwaarden. De EU delegatie leden werden gefotografeerd met een grote stapel documentatie voor zich. Davis en zijn mede Britten hadden niets, niet eens een notitie blok. Dit overleg duurde dan ook een uurtje, waarna hij weer terug naar Engeland vloog.

Gelukkig stapte hij juli 2018 zelf op - na 2 jaar de onderhandelingen verkloot te hebben en niets te hebben gepresteerd - omdat hij geen vertrouwen meer had in May.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen denk je dan. Raab werd minister van Brexit. Ook al zo iemand met veel verstand van hoe de handel met de EU werkt. Zo gaf hij ca een maand geleden op een conferentie over Technologie voor business leaders, dat hij niet beseft had hoe belangrijk de connectie Dover - Calais is voor handel, gezien de unieke geografische situatie van Engeland (ja, je woont op een eiland eikel) en de hoeveelheid goederen die via deze connectie Engeland binnenkomt en verlaat.

Dan komt Raab na persoonlijke onderhandelingen met Michel Barnier eindelijk met een voorstel voor Brexit, geeft dit aan May... en als May dit (zijn!) voorstel voor een handelsakkoord openbaar maakt aan de rest van Engeland treed Raab af omdat hij geen vertrouwen heeft in May en het voorstel voor een handelsverdrag na Brexit.

Ik bedoel, Monty Python had dit niet kunnen verzinnen.

Carlitros | 21-11-18 | 14:45

Kunt u mij 1 voorbeeld geven van hoe de Britten keihard zijn aangepakt door een door lijfsbehoud en rancune gedreven EU? Volgens Boris Johnson was het perfect mogelijk om, in zijn woorden, "to have cake and eat it", wat erop neer kwam dat de UK wel alle voordelen van de EU zou behouden (vrije handel met EU lidstaten, etc etc), zonder de lasten (vrij verkeer van personen, bijdrage EU begroting etc). En dan bovendien ook nog betere handelsakkoorden zou kunnen afsluiten met overige landen dan de EU heeft. Dat is natuurlijk niet heel reeel. De EU heeft vanaf het begin aangegeven dat als de UK de EU verlaat, vrij verkeer van goederen en diensten niet mogelijk is zonder vrij verkeer van personen. De UK heeft aangegeven de EU te willen verlaten, dus de UK moet dan komen met een voorstel hoe dat te willen doen (een voorstel anders dan have cake and eat it). Maar de Tories zijn zo verdeeld, dat dat voorstel nooit duidelijk is geweest. Als de UK uit de EU is, en geen vrij verkeer van personen wilt, zal er een harde grens tussen de UK en de EU moeten zijn. De UK en Ierland hebben beiden aangegeven dat er - na de zogenoemde troubles - nooit meer een harde grens komt tussen Ierland en Noord-Ierland. De UK heeft echter ook aangegeven dat het nooit zal toestaan dat er een harde grens komt tussen Noord Ierland en de rest van de UK. Hoe denken ze dat in godsnaam voor elkaar te krijgen? Ze hebben zelf geen idee, behalve het chequers voorstel van May dat zelfs de helft van de Britse politici als totaal onwerkbaar en irreeel zag.

Carlitros | 21-11-18 | 17:36

Allerlei zaken voor een onderhandeling ononderhandelbaar verklaren getuigt niet bepaald van een flexibele instelling om er het maximale uit te halen voor de burgers aan de weerszijden van het kanaal. De onze size fits all doctrine gaat de EU op lange termijn opbreken, maximale flexibiliteit, een cafetariamodel is gewenst.

therealbraindump | 21-11-18 | 19:23

Mooi stuk. We vergeten hier ook wel eens dat t niet de Brexit an sich is of de rancuneuze houding van BrusHel die t zo de dieperik in laat gaan. Het zijn vooral de Britse politici en media zelf die teveel elkaar vliegen aan t afvangen zijn en zonder doel vooraf of plan B de onderhandelingen in stappen.

En hoe gaat t nu met die motie van wantrouwen? Die man zet alles op zijn kop maar die 48 handtekeningen heeft hij blijkbaar niet eens verzekerd.
Hou dan je snavel toch eens in t landsbelang. Corbyn ook moet zich diep schamen. Kan zo met een verlanglijstje naar May, is er meteen draagvlak.

Shoarmamasutra | 21-11-18 | 21:30
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom pas na één dag werken?
Gewoon direct je ww kunnen aanvragen in een ander land, scheelt een hoop bureaucratie. /sarcasmemodus uit.

Analia von Solmsch | 21-11-18 | 14:41

Nou, u vindt het sarcastisch, maar waarom eigenlijk niet? Wat is dat nou, één dag werken?

Knufter | 21-11-18 | 14:44

Als opperlemming Rutte voor is, dan volgen de tweede kamer lemmingen vanzelf.

El Rico Grande | 21-11-18 | 14:36

Dat WW “””””recht””””” komt met gezondheidszorg én kinderbijslag én kindgebonden budget én kinderopvangtoeslag én aansluiting op de WIA én opbouw van AOW. Ik zeg doen! Die Hollanders hebben toch zat onverdiend geld privilege dat je moet delen want ongelijkheid, of zoiets.

grmblll | 21-11-18 | 14:28

Trek je poeplap. Nexit , nu het nog kan.

Nietgek | 21-11-18 | 14:27

-Note to self. .niet goed gelezen. EU medewerkers, geen Indianen.

zeiksmurf | 21-11-18 | 14:22

Laat nieuwe mensen eerst minimaal 7 jaar werken voordat ze sociale rechten op kunnen bouwen. Eerst bijdragen voordat je gebruik kunt maken van dit soort voorzieningen.

Vero Legata | 21-11-18 | 14:16

Nexitt en wel per direct. Nederland wordt al door alle armoedzaaiers op deze aardbol gebruikt als melkkoe. Ik ben er klaar mee. 40 uur per week werken en nog amper de rekeningen kunnen betalen, Gekke Henkie!

henkmolenaar60 | 21-11-18 | 14:14

Dat noemen ze dan de kat op het spek binden. Wat een bizar plan. Maar naar goed Nederlands gebruik zal er wel gewoon getekend gaan worden, net als voor dat volkomen hysterische en losgeslagen verdrag van Marrakesh, om dan vervolgens over een paar jaar weer "geschokt" te zijn als blijkt dat er massaal misbruik van word gemaakt. Maar helaas; onomkeerbaar dus "we" zullen tegen die tijd allemaal wel weer 'slechts' 35 kopjes koffie per jaar moeten inleveren om alle fouten en geheel voorspelbare clusterfucks van de EU betaalbaar te houden. Echt krankzinnig dit soort plannen. En dan verbazen ze zich alsmaar over "de ruk naar rechts" of het opkomende populisme, wat niets meer is dan realisme.

Maar goed. De ongekozen heren en dames in dat gebouw waar ze zichzelf gekroond hebben tot keizers en keizerinnen weten het vast allemaal beter.

Dutchbeaurouge | 21-11-18 | 14:14

Hier gaat de SER nooit mee accoord. Dit kunnen wwrkgevers en werknemers in NL niet opbrengen dus gewoon een BS proefballonnetje uit het perfide Brussel.
a)geen controle op hoeveelheid buitenlandse werknemers in NL.
b) er werken hier al 1 mio Polen,voornamelijk in landbouw + industrie. 500K hiervan zijn als ZZP'er ingeschreven.

Eendragtmaaktmagt | 21-11-18 | 14:09

echter = echt

Nederlandop1 | 21-11-18 | 14:17

Wat Buerman (14:45 h.) zegt.

bisbisbis | 21-11-18 | 14:49

"De ophef" bestaat deels uit het volgende - Ongekozen, gezichtsloze (Vooruit, Druncker en From Tusk Till Dawn) politici, die zich gedragen als dictator.

Nederlandop1 | 21-11-18 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

EU Wingewest der Nederlanden.

Russ Meyer | 21-11-18 | 14:06

Nederland. PIN automaat van de wereld.

bisbisbis | 21-11-18 | 14:50

Stel, je bent dictator van de EU.
Je ziet dat er in jouw 'land' gebieden zijn die welvarend zijn, en gebieden die achter lopen.
Dan is het toch niet vreemd als je de arme gebieden gaat opbouwen ten koste van de mensen in rijke gebieden?

arbeid_loutert | 21-11-18 | 14:05

Nee, en je ziet verder dat 'jouw land' wordt overlopen met arbeidsmigranten met een volksvreemde cultuur en dat stop je op democratische wijze. dan is het toch niet vreemd dat je een 'goed gedaan' telexje van Piet Hein Donner krijgt waarin deze schrijft ' zelfs als een volk op democratische wijze de sharia wil, verzet ik mij ook daar niet tegen.'

kaasfondue | 21-11-18 | 14:10

Prima plan ik ben voorstander morgen het salaris van mijn dochter verhogen overmorgen pleur ik haar er uit delen wij de buit.

Haat-links | 21-11-18 | 14:03

Ik snap sowieso niet waarom de hoogte 100% moet zijn.

Als je kinderen in het buitenland wonen word je ook naar woonlandbeginsel gekort op de kinderbijslag. Volgens mij hetzelfde met aow. Behalve als je Marokkaan of Turk bent, dan, maar gewone Nederlanders wel.

Knufter | 21-11-18 | 13:59

Over het przwalskipaard gesproken: komt er nog een GS nationale spellingswedstrijd dit jaar?

Knufter | 21-11-18 | 13:58

Jullie mogen allemaal hard protesteren, zolang jullie bij de volgende verkiezingen maar weer netjes braaf op de partijen die hiervoor verantwoordelijk zijn blijven stemmen.

spanarchist | 21-11-18 | 13:57

Ik stem persoonlijk FvD. Niet op bv. Erdostan Geenstijl vermijdende Denk-na kandidaten, of klavertje vier. Discussie in de maatschappij, geeft Markie Mark. Wat doen deze lui .. de Geen Stijl reporter negeren. Robotje Jetten praat tenminste nog met 'm !

Nederlandop1 | 21-11-18 | 14:00

Het probleem met die hele kl*te EU is dat er mensen aan de macht zijn die nagenoeg hoofdzakelijk bestaat uit linkse deugers. Een voordeel voor de hardwerkende Nederlanders kan ik nog steeds niet vinden. Zoals het op EU basis afschaffen van de bpm op motorvoertuigen, premie zorgverzekering voor alle EU lidstaten op hetzelfde niveau, brandstofprijzen op hetzelfde niveau enz. enz. We gaan er op ALLE fronten op ACHTERUIT.

F1802 | 21-11-18 | 13:57

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat heeft u gestemd de laaste paar verkiezingen?

Tronald_dump | 21-11-18 | 13:58

Het probleem met die hele kl*te EU is dat er veel te veel mensen in wonen die teren op de zak van andere mensen.

bisbisbis | 21-11-18 | 14:52

Net als de overdracht van het toezicht op onze pensioenpot gaat dit voorstel over een paar manden ook binnen 24/7 ongelezen en zonder debat door ons parlement. En Duitsland deed doodleuk niet mee. Het is gekmakend.

Mammeloe | 21-11-18 | 13:54

Wij zijn helaaas overgeleverd n de bewoners van de Haagse Apenheul die het motto hebben: ""Brussel.... Brussel, über Alles""
youtu.be/vnkwPfTwnH0?t=16

telelezer | 21-11-18 | 14:02

Het is al zo als je als EU onderdaan uit bv portugal of polen komt, en 3 maanden in Nederland verblijft, je voor de rest van je leven een bijstandsuitkering kan genieten + alle toeslagen. Vervolgens verhuur je je sociale huurwoning (mocht je die door omkoping geregeld hebben) aan je landgenoten en ga je lekker in je thuisland vakantie vieren voor de rest van je leven. Je hoeft nog niet eens dank je wel te zeggen tegen die stomme werkende belastingslaven in Nederland.

Tronald_dump | 21-11-18 | 13:54

Grappig hoe één groots gristensocialistisch feest eerder tot verschraling leidt. Als dit er door komt, is het het einde van de WW, natuurlijk. Hier lijdt alleen de Nederlandse WW'ert onder.

Overigens was er een tijd waarin de GS-lezer niet zoveel had met WW'ers.

Sjors W. | 21-11-18 | 13:52

Heb ik ook niet. Ik ken er namelijk ook geen. Zijn ze een beetje leuk?

SamV | 21-11-18 | 13:55

GS lezers hebben 'niets' met ww ers, maar wel met iets met onze eigen belasting- en premiebijdragen.

HaatbaardKnipper | 21-11-18 | 13:58

nee de Nederlandse belasting betaler lijdt hier onder want dit is straks allemaal niet meer op te brengen en dus worden de diverse belastingen gewoon weer verhoogd... betalen betalen betalen en gewoon je bek houden want anders ben je een racist

Captain_Dipshit | 21-11-18 | 14:16

Dit is implementatie van artikel 22 van het Marrakesh pact.

Leest u het zelf maar: refugeesmigrants.un.org/sites/default...

22: Establish mechanisms for the portability of social security entitlements and earned benefits

Knufter | 21-11-18 | 13:52

ja joh, is toch niet bindend, maakt niets uit dus toch?

HaatbaardKnipper | 21-11-18 | 13:59

Het ergste is nog dat wij jaarlijk € 9 miljard aan de EU geven om ze dit soort dingen te bedenken. Ik betwijfel sterk dat wij met de huidige EU een goede economsiche deal hebben gesloten. Vrij verkeer van mensen en goederen kan je ook bilateraal afspreken met landen. Daarnaast zijn de kosten voor de maatschappij (zoals dit voorbeeld) misschien wel hoger dan de opbrengsten die dit het bedrijfsleven brengt.

Dan blijft eigenlijk alleen nog de veiligheid over. Komt er op neer dat we 9 miljard betalen zodat andere Europese landen ons niet aanvallen. Worden we nu afgeperst?

SamV | 21-11-18 | 13:52

""Vrij verkeer van mensen en goederen kan je ook bilateraal afspreken met landen""
@ SamV | 21-11-18 | 13:52
Dat hadden we al ten tijde van de E.E.G. toen alles nog WEL goed was zonder de dictatuur van Das Vierte Brusselse Reich

telelezer | 21-11-18 | 13:56

Nou, als zelfs naïevelingen als Sam V door beginnen te krijgen dat we genaaid worden dan wordt het misschien nog wat

witwas | 21-11-18 | 14:04

Wij worden noch aangevallen, noch afgeperst.
-
Daar staat dan wél weer tegenover, dat wij keihard van achteren genaaid worden.

bisbisbis | 21-11-18 | 14:54

Wat gaan we [gecensureerd] nou krijgen. Opstand!

Nederlandop1 | 21-11-18 | 13:52

Ook als 1 april grap zou ik dit niet zien als erg geslaagd.
Want die hordes met hun vers van de pers WW-cheque, waar gaan die bivakkeren? HOE DAN?
In al die oneindig lange kilometers koop/huur-woningen die Nederland nog rijk is? Of in een tentje op je koopwoningrond die ze snaaks hebben geconfisqeerd voor een lawaaierige ecco-pomp waar niemand om heeft gevraagd.

Met je one day workfly steelroemenen.
Bekijk het even. Met je malle proefballonnetjes. Compleet beserk die lui.
Oost
West,
Thuis
Gekkenhuis


chicago river | 21-11-18 | 13:50

Nota: bovenstaande moet bij: "los van het totaal losgezongen van de realiteit: het financiele debacle die zoiets veroorzaakt".

*bok op de haverkist nadoet*

chicago river | 21-11-18 | 13:55

Die gaan gewoon lekker terug naar Polen, al dan niet om te werken. Hun Nederlandse stroman zorgt wel dat ze aan de WW-vereisten voldoen en dat de uitkering netjes wordt overgemaakt.

witwas | 21-11-18 | 14:01

Als je eigen bedrijf failliet gaat kan je eerst je eigen huis opeten en misschien krijg je dan nog een kleine vergoeding/uitkering. Moet je wel drie keer per week solliciteren anders krijg je helemaal niks. Nederland is gewoon het kleine broertje met de grote spaarpot van de EU. Heeft onze Geert W al gereageerd? Nexit in 3-2-1.

simpel_vruchtje | 21-11-18 | 13:49

Dus we kunnen polen gewoon nederland gaan noemen. Want naar ik aanneem verhuizen alle polen naar nederland. Daar is nederland natuurlijk te klein voor. Dus ik stel voor om de polen daar te laten en uwv kantoren in polen te zetten zodat ze nederlandse ww kunnen aanvragen.Scheelt weer een massale volksverhuizing. Wie denkt dat die britten failliet zouden gaan. Geloof mij maar nederland wel. Ik zou als ik die britten was gaan voor een keiharde brexit.

tweetybird | 21-11-18 | 13:47
-weggejorist-
Madamjanet | 21-11-18 | 13:46

De EU lijkt ondertussen sprekend op begrafenisonderneming DEL (Draagt Elkanders Lasten). Hopelijk kunnen we haar snel ten grave dragen.

witwas | 21-11-18 | 13:46

Dat zien jullie helemaal verkeerd:

"want dan hadden ze genoeg Polenfraude, Bulgarenfraude en Roemenfraude voorbij zien komen om te weten dat je de regels juist veel strenger moet maken."

Ze maken het nu gewoon legaal en dat ook scheelt heel veel geld (voor handhaving enzo)

Tjemig | 21-11-18 | 13:45

De controle van het UWV? Mag ik even lachen? Die geldt alleen voor Nederlanders want ze kunnen helemaal niet controleren in het buitenland. (Waar je voor een x-bedrag ambtenaren kunt omkopen). We hebben nu toch wel genoeg uitkeringsfraudeurs (Polen/Roemenen) aan een (in hun landen riant) inkomen geholpen.
Stop daarmee en dicht die grenzen voor àlle geluk-gratisgeld-zoekers.

Lupuslupus | 21-11-18 | 14:30

In NL wordt bijna niks meer gecontroleerd, is geen geld voor.

Eierbal-is-fijn | 21-11-18 | 14:33

@Eeuwig.. Op.. Vakantie
"De bewijslast ligt bij de Poolse werknemer en zodra er een vuiltje aan de lucht is, krijgt ie geen WW"

Gaan we nu straks ook met zijn allen heel verbaasd doen als blijkt dat hier ook gefraudeerd gaat worden? Dan weet ik dat alvast namelijk.

Ik vind 1 dag helemaal goed hoor. 1 dag, dan WW. Het land van herkomst betaald *vooraf* naar Nederlandse maatstaven het gedeelte waar de werknemer in Nederland recht op heeft. Nederland betaald het opgebouwde WW deel voor die ene dag. Geen geld uit Polen, geen geld op rekening van de Pool.

peterdh | 21-11-18 | 19:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt me wel een goed systeem, over 100 jaar.

SlimmeBelg | 21-11-18 | 13:44

Lijkt me over 100 jaar nog steeds een kutplan, maar dan lig ik toch al onder het gras.

peterdh | 21-11-18 | 19:34

Nou... hadden we Sinterklaas dan niet net afgeschaft ?

Obsi | 21-11-18 | 13:44

Waar blijft het Sinterklaas topic trouwens, ik zit al een uur mijn flauwe grap in te houden.

Patje2011 | 21-11-18 | 13:59

He GS, doe eens iets om te lachen. Ik krijg mijn mondhoeken al een week haast niet meer omhoog!

Koos Knak | 21-11-18 | 13:44

Het is werkelijk zo dat daar in de EU een heleboel seniele zitten en ik ga de Britten steeds beter begrijpen.

gerrie de perrie | 21-11-18 | 13:43

Ineens gaat mijn lampje branden; ik snap het beleid ineens wél want door ons helemaal gek te maken en uit te buiten lossen ze veel problemen op die ze anders niet opgelost krijgen. Want door iedereen aan de geeuwhonger te helpen en dakloos gaat iedereen veel eerder dood. Zo los je de woningnood op, minder pensioenuitgaven, minder zorgkosten etc. Ze willen gewoon schoon schip maken, problemen rigoureus oplossen omdat ze het zelf niet kunnen. Gewoon een tsunami ellende door het land en de sterksten blijven dan over, die kunnen ze dan weer gebruiken voor de opbouw van het land. Jaaaa, dát is het!

pino2 | 21-11-18 | 13:43

Marrakesch tekenen gaat nu meer betekenis krijgen. Dit land zo zwaar volstouwen dat het binnen 10 jaar op de zeebodem ligt.. alle problemen opgelost alsmede het menselijk afval uit de halve wereld zich hier verzameld

fikkieblijf! | 21-11-18 | 13:47

Daarom zakt Nederland ook met 6 mm per jaar, de last is de zwaar voor onze poldergrond.

pino2 | 21-11-18 | 13:57

Als Nederland (en vergelijkbare landen) geen veto hebben, dan gaat dit er komen. En dat gaat de definitieve nekslag zijn voor de WW.
.
Alsof je een roedel wolven en een paar schapen laat stemmen over wat er gegeten wordt die avond...

koyt | 21-11-18 | 13:42

Goed om te zien dat de redactie de reaguursels ook leest. Snel opgepakt top.

Zatkniss | 21-11-18 | 13:41

Hoe lang duurt het nog voordat de pleuris echt uitbreekt ?

Stratum | 21-11-18 | 13:39

Ik hoop op gisteren

pino2 | 21-11-18 | 13:44

Zolang we nog bier, patat en Netflix hebben...

Jahowiseffe | 21-11-18 | 15:09

@pino2: morgenochtend mag ook!

BaldEagle | 21-11-18 | 23:11

Europa en arbeidsmigratie: eenrichtingsverkeer. We gaan boeten voor het succes dat we als klein landje geboekt hebben bij het opzetten van een welvaarstaat.

We zijn de weerloze biefstuk in een slagerij vol kale botten.

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:39

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Heel erg bang. Ongekozen, gezichtsloze (Vooruit, Druncker en From Tusk Till Dawn) politici die zich gedragen als dictator. In de jaren van de Gouden Eeuw .. was het al lang oorlog

Nederlandop1 | 21-11-18 | 13:57

Is er niet een oorlog uitgebroken vanwege een 10e penning? Moet je nu zeggen met belastingdruk van uiteindelijk op het eind van het liedje 80%.

peterdh | 21-11-18 | 19:36

Je gelooft je ogen niet ...

daytripper | 21-11-18 | 13:38

Waar zit @Berbaar als je hem nodig hebt? Ik wil nog een keer horen dat we met zijn allen zo geweldig profiteren van de EU, met Schiphol en Rotterdam en het muntjes wisselen. #Nexit

witwas | 21-11-18 | 13:37

Berbaar? die is op visite bij DKS om te bespreken hoe ze ons gaan hersenspoelen dat dit toch eigenlijk heel erg goed voor NL is

telelezer | 21-11-18 | 13:42

Na de WW voor eeuwig de bijstand in? Het zijn dan tenslotte inwoners van Nederland.

Patje2011 | 21-11-18 | 13:36

""Inwoners van Nederland..?"" Haha... veel van hen blijven hier heel slim gewoon officieel ingeschreven bij een kennis, om de bijstand te blijven vangen maar wonen de-facto in hun eigen land waar ze met de (voor hun land hoge) nederlandse bijstand zeer goed kunnen leven; en dat geldt ook voor de noord afrikaanse landen. Ze komen dan 1x per jaar even gauw terug als ze een oproep van de sociale dienst krijgen.
Zo wordt NL langzaam leeggezogen. En wij maar dokken en doorploeteren tot 70 of eerdaags nog langer

telelezer | 21-11-18 | 13:52

Ik neem aan dat wij dan van de Poolse overheid het geld, naar Nederlandse maatstaven, krijgen over het opgebouwde arbeidsverleden in Polen?

peterdh | 21-11-18 | 13:35

Als dit waar u, zijn we met een paar jaar failliet.

Schepvogel | 21-11-18 | 13:34

Hoop doet leven, maar gezond verstand zit daar niet.

Frau Merkel | 21-11-18 | 13:52

Het zal wel goed zijn voor het toerisme.

kleurdoosje | 21-11-18 | 15:03

@kleurdoosje

In ieder geval het terrorisme op den lange duur.

peterdh | 21-11-18 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

De zittingsduur van europarlementariers is al vijf jaar, zelf willen ze naar 7 jaar. Dat is idioot lang natuurlijk, met tussentijds geen enkele democratische correctie mogelijk. Ze nemen vast een voorbeeld aan het Palestijnse parlement, dat is ook al 10 jaar niet herkozen. Caligula was korter aan de macht.

Mammeloe | 21-11-18 | 13:33

Kijk ook naar de USA, waar d.m.v. "gerrymandering" congres leden een leven lang kunnen blijven. Zie hoe het er ginder aan toe gaat.

Nederlandop1 | 21-11-18 | 14:09

Hoi hoi hoi , zet maar door het kan mij niet snel genoeg gaan met deze ellende vanuit Brussel , alles naar de koloten helpen . eigenrichting nemen en pak je kans door zelf deze truc te doen in een ander land.

Baron de laclou | 21-11-18 | 13:33

Nee hoor, die andere landen zijn niet zó achterlijk.

pino2 | 21-11-18 | 13:39

Dus ik neem hier een verlofdagje om net over de grens in Duitsland te gaan werken en vervolgens kan ik in Duitsland een WW-uitkering aanvragen op basis van mijn Nederlandse arbeidsverleden. Ik ben voor!

witwas | 21-11-18 | 13:32

Iets zegt me dat dat niet zal gaan.

peterdh | 21-11-18 | 13:36

Dat wil je niet, aangezien het overal minder is dan hier.

Boogschuttertje | 21-11-18 | 13:38

Lief Nederland, ons voorstel is weer of u even de financiële polsen wil doorsnijden, en dat telkens weer .
Groeten,
De EU

Castor12 | 21-11-18 | 13:31

Net als pensioenen, en enz. Langzaam maar zeker kleedt de EU alle voorzieningen die we in NL hebben opgebouwd uit, door ze algemeen bindend te verklaren voor alle EU inwoners. En aangezien de enigen die ervoor betaald hebben de Nederlanders zijn, en het nu met alle EU-bewoners gedeeld moet worden, blijft er niet veel over.

Prima deal, die EU.
Kom, laten we ook nog even een Marakesh akkoordje tekenen. Dat kan ongetwijfeld ook geen kwaad.

TheEgg | 21-11-18 | 13:30

Raar ook dat jongeren hierdoor zo'n pensioenpot niet meer zien zitten.

BakkerHenk | 21-11-18 | 13:56

Leuk hoor dat gereaguur, maar moeten jullie niet werken? Ik vraag dat voor mijn buitenlandse vrienden.

spanarchist | 21-11-18 | 13:30

Heb je lekker voor elkaar, je buitenlandse vriendin hard aan die arbeid, en zelf thuis een beetje reaguren zodat je haar vanavond weer lekker bij kunt babbelen over hoe kut Nederland is.

peterdh | 21-11-18 | 13:37

Integendeel, Nederland is juist geweldig. En straks nog mooier, als dit doorgaat.

spanarchist | 21-11-18 | 13:42

Dit land moet kapot. Rutte zal wel zeggen dat dit niet mag gebeuren, een niets zeggend inlegvelletje willen om vervolgens bij het kruisje te tekenen. Vereniging Van Domkoppen.

El Rico Grande | 21-11-18 | 13:30

TimmerFrans: Mene, mene, tekel.

lulleficatie | 21-11-18 | 13:30

Het is natuurlijk een verdienmodel. Dat snap zelfs ik. Maar wat of waar is de maatschappelijke verantwoordelijkheid.

DeKussendeWielrenner | 21-11-18 | 13:28

Dit is gewoon de volgende stap op weg naar het verarmen van de noordelijke landen want het ideaal van de Brusselse bezettingsmacht (lees= de ex DDR communiste Merkel en de toenmalige Barroso (communistisch Maoist) is immers om de arme EU landen rijker te maken op kosten van de (hoe lang nog?)rijkere noordelijke landen.
En wij maar dokken en doorploeteren tot we met de rollator tot ons 70ste moeten doorwerken.
Ik ben Nederlander; Ik ben gek!
Oh ja mensen, omdat we gek zijn, vergeet daarom in maart niet te stemmen op een der kartelpartijen, dan zal er niets veranderen, en ""dat willen we toch met z'n allen""

telelezer | 21-11-18 | 13:27

Exact.

lacucaracha | 21-11-18 | 13:43

Ik begin die Britten steeds meer te begrijpen. Nexit Nu. Dit land wordt anders compleet leeggezogen. EU=einde van de welvaart.

lulleficatie | 21-11-18 | 13:27

100% eens met telelezert

LaCroix | 21-11-18 | 13:36

De Britten snappen het.

lacucaracha | 21-11-18 | 13:51

Zolang die Staatsgrijnzer Rutte hier aan de macht is zal er nooit een Nexit komen! Je denkt toch niet dat hij die Merkel en haar kornuitjes dwars gaat zitten? Voor en Nexit moet eerst Wilders MP van Nederland worden, maar dat zal weer aan alle kanten tegengewerkt worden door het Linkse Gespuis! Uiteindelijk zal emigratie naar een niet-EU land de enige optie blijken!

BaldEagle | 21-11-18 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was hoogst verbaasd toen de VVD wederom aan de macht kwam na de laatste verkiezingen en eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van.
Wellicht verstandig om allemaal op te staan en mee te gaan tellen wanneer de stemmen handmatig (!) geteld gaan worden want anders kan ik het echt niet verklaren dat Pinokkio weer op de opperhoofdstoel zit.

pino2 | 21-11-18 | 13:26

Dat dus. Net zoals toen Rita Verdonk Mark Rutte versloeg qua aantal stemmen, maar die gladde snotpaling kreeg de zege. Onverklaarbaar.

Alpengeist | 21-11-18 | 13:31

@Alpengeist | 21-11-18 | 13:31: Hosanna! necro, je bent gereincarneerd !?!

Mammeloe | 21-11-18 | 13:36

Weggejorist

Poppo van Ulvinga | 21-11-18 | 13:26

Nexit Nexit Nexit

likdoorn | 21-11-18 | 13:25

Een nieuw onderdeel van het grote plan om de welvaart egaal te verdelen over de EU.
Dat komt er op neer dat wij uiteindelijk inleveren, en anderen het erbij krijgen. Traditionele corruptie en luiheid loont dus! Maar dat wisten we eigenlijk al ...

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:25

maar er zijn méér zwakke landen dan sterke landen dus uiteindelijk verzuipen we allemaal, hatsjikidee

pino2 | 21-11-18 | 13:27

Iedereen zwak en kopje onder, doel bereikt: Europese lidstaten kapot door het sadistisch beleid van de EU-sociopaten.

kleurdoosje | 21-11-18 | 14:59

Als die regeling ook geldt voor Oost-Europese hoeren die 1 dag legaal gewerkt hebben in NL, dan vrees ik dat er binnenkort helemaal geen werkzame hoeren in Hongarije zullen zijn. En al helemaal niet gratisss.

R van Perzie | 21-11-18 | 13:24

er zijn alleen maar bad deals met Europa.
De enige die wat voordeel hebben zijn enkele grote bedrijven.
Vervolgens wat politieke partijtjes.En wat mensen die niet van geld wisselen hielden toen er nog marken,franks en pesetas waren.
Het kost ons ieder jaar meerdere miljarden en over wat jaren kunnen we alle sociale vangnetten opdoeken omdat die niks meer vangen.
Terug dus naar ;
1 maal per maand overleg met min. van buitenlandse zaken
2. geen EU parlement
3. binnen grenzen controleren

pejoar | 21-11-18 | 13:24

Ja die Brexit is nog niet zo'n gek idee hoor.

Bubske | 21-11-18 | 13:24

Wel of geen EU-lid zegt nog niks over wel of niet tekenen van dit verdrag. Hongarije, Polen, Oostenrijk zijn (nog wel) EU-lid maar tekenen toch niet.
Zijn er eigenlijk Europese landen buiten de EU die wel tekenen?...

R van Perzie | 21-11-18 | 13:31

Excuses, ik was in de war met het topic over het Marrakech pact.

R van Perzie | 21-11-18 | 13:34

Waar kan ik mijn Nederlands staatsburgerschap verkopen en wat levert dat op? Ik wil me uit B.V. Nederland uitkopen nu dat aandeel nog iets waard is.

Abject | 21-11-18 | 13:22

Misschien moet werkend Nederland maar eens gewoon een paar weken staken.

osolemio | 21-11-18 | 13:22

Ja, maar dan wel voordat we volledig weg-geautomatiseerd zijn ! Want dan hebben we geen enkel machtsmiddel meer.

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:27

@Jahowiseffe

Niet als de ICT'ers mee staken. Dacht je dat automatisering vanzelf gaat?

peterdh | 21-11-18 | 13:33

Waar blijft de staatsgreep??

Ko Ranzig | 21-11-18 | 13:21

Hoho, eerst effe en bakkie koffie en een nieuwe Netflix serie uitkiezen...

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:29

+1

Poppo van Ulvinga | 21-11-18 | 13:33

Snel, Nexit. Voordat het te laat is. Ons land wordt leeggezogen door Europa en aanpalende continenten. Wilt u meer of minder Europa?

Nivelleermarionet | 21-11-18 | 13:21

Bezetter voert verrassend genoeg een terEUrbewind.
Stomvolk blijft in "verkiezingen" geloven.

hallevvezool | 21-11-18 | 13:20

Nou ja je moet toch wàt? Er is niets anders.

Lupuslupus | 21-11-18 | 13:24

Ik wacht even op Berbaar die gaat uitleggen dat het allemaal anders zit.

piloot47 | 21-11-18 | 13:20

Proest.

Ce ca! | 21-11-18 | 13:53

Is altijd nog beter en goedkoper dan dat sahara volk onderhouden

Roger-Rabbit | 21-11-18 | 13:19

? Hoezo dat dan? Dit komt er nog bovenop. Elke toerist kan hier een dagje komen 'werken' en met een uitkering van 2 jaar naar huis gaan. Oekraïne gaat vrij reizen krijgen, Turkije... het is niet alleen maar Polen, was het maar zo. En als Marrakesh erdoor zou komen komt er al helemaal een Tsunami van geldwolven op ons af. Wat een achterlijke EU alweer.

kleurdoosje | 21-11-18 | 14:53

En maar raar opkijken van de toenemende aversie tegen de EU. Die Britten hebben het heel goed gezien. Nu wij nog.

TheBigKirth | 21-11-18 | 13:19

Dat was een hele krappe meerderheid die het goed gezien had, en die zou er niet meer zijn als er nu een referendum gehouden zou worden.
Dus hou rekening met het feit dat we gewoon mee ten onder gaan in de grote eenwording en de daaropvolgende donkere eeuw.

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:33

We gaan jaloers zijn op Engeland.

Cor Netto | 21-11-18 | 13:18

Huh? Wat? Oh. Moet #BREXIT soms even het laatste duwtje krijgen? Wat een complete idioterie weer. Maar sowieso het 'arbeidsverleden' zou alleen opgebouwd in het land waar je bent moeten gelden.

WEL mooi zou zijn als de EU het dan wat makkelijker maakt als Pjotr in Amsterdam zit, dat hij na 5 jaar arbeidsverleden in Nederland WW krijgt op basis van die 5 jaar, en de rest krijgt overgemaakt uit Polen.

Want DAT is natuurlijk het echte plannetje. Iedereen boos over "1 dag", dan zeggen ok how about "5 jaar" dat is toch redelijk? En whammo. Weer een lastenverzwaring voor West-Europa/lastenverlichting voor Niet-West-Europa. Wat denk je dat er gaat gebeuren als via via zonder inspraak Turkije hier deel van gaat uitmaken? Maak dan je portemonee maar leeg.

EnNouJijWeer | 21-11-18 | 13:17

De EU kan alleen bestaan op het geld van de vermoeide rijke landen, waarmee de arme landen omgekocht worden om ook zo'n suffe sterrenvlag aan het gemeentehuis te hangen.
Polen zijn wat kritischer. Zouden die ook maar 1 cent moeten betalen zonder daarvoor minstens een EUro te ontvangen, dan stapten zij eruit.

Om Nederland over de streep te trekken hoeft de EU alleen een handjevol Ruttes, Pechtolds en Ollongrennen een prachtige baan in Brussel te beloven.
Zolang het geld van het betaalvee niet op is werken dwangconstructies als socialisme en EU.

Aantrekkelijk wel voor Polen. Dat land hoeft dus nooit meer de bijstand van hun behoeftige Beste_Landgenoten te betalen, een gratis kaartje enkele reis Nederland volstaat. Misschien willen zij nu wel tijdelijk wat beroepsnegers opnemen, die kunnen immers ook zo'n kaartje krijgen.
Win-win-win voor de varkens van George te Brussel.

Jan Passant mk2 | 21-11-18 | 13:17

.. hoorde ik daar een hyena lachen?

Jan Passant mk2 | 21-11-18 | 13:26

??? toch niet op jezelf aan het reageren Jan?

Curbed Cobald | 21-11-18 | 14:49

Traan wegpinken moet.

Langshetrandje | 21-11-18 | 13:16

Maar mag ik dan na 40 jaar in NL premies betalen, ook ff vangen in het buitenland?

am*dam | 21-11-18 | 13:14

justtheblues - nee zelfs dat niet, tenzij je pretendeerd zwak ziek of misselijk te zijn.

am*dam | 21-11-18 | 13:21

Tuurlijk niet. Daar is het op. Een Franse treinmachinist gaat al op zijn 52e riant met pensioen. Wat denkt u wel?

Mammeloe | 21-11-18 | 13:22

Daar zou ik me niet teveel van voostellen. Nederland heeft pech als een van de landen die het (te?) goed geregeld heeft.

Jahowiseffe | 21-11-18 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

*Met hoofdpijn verbaast naar deuk in bureaux kijken doet...*

Wijze uit het Oosten | 21-11-18 | 13:14

ook een idee voor Dealert. Een Headdesk-airbag.

Abject | 21-11-18 | 13:31

Hoeveel bureaux heb jij ingedeukt?

Ben Hetzat | 21-11-18 | 16:55

Ik voel een mooie business case opkomen. Adverteren in het oostblok en al die toeristen 1 dag laten werken en de zaak regelen met het UWV en de WW splitten met de toerist.

Tronald_dump | 21-11-18 | 13:14

Je hoeft er niet eens voor naar het Oostblok te gaan. Mogelijkheden genoeg.

spanarchist | 21-11-18 | 13:25

Dank voor de goede tips. Als we de verzorgingstaat toch om zeep helpen, kun je er maar het beste van profiteren niet?

Tronald_dump | 21-11-18 | 13:41

Het is naaien of genaaid worden.

spanarchist | 21-11-18 | 13:49
▼ 3 antwoorden verborgen

In een land waar zwarte racisten, genderverwarden en queers het land besturen kun je niet verwachten dat het algemeen belang wordt nagestreefd. Wij keizen er zelf voor om zoveel ongebalanceerde mensen op regeringsverantwoordelijkheid te geven. Er zijn nog maar weinig mensen die weten wat algemeen belang nastreven is ipv eigenbelang van veel regeringsvertegenwoordigers van tegenwoordig

pigadaki | 21-11-18 | 13:13

Dit past precies binnen de verdeel en heers politiek van Brussels. Wat een (zoveelste) toeval toch weer.

alusion | 21-11-18 | 13:13

In ruil voor je eerste uitkering kan ik wel een arbeidscontractje van een dag voorzien. (Waar zitten die idioten met hun verstand ? )

Lt-Kol Kilgore | 21-11-18 | 13:12

Ons sociale stelsel is de oorlog verklaard door Brussel. Massa-immigratie moet en zal plaatsvinden. Alles voor de afbraak van de middenklasse.

Deflatiemonster | 21-11-18 | 13:12

*zoveelste roep om #Nexit*

Cadaver | 21-11-18 | 13:12
-weggejorist-
MW51 | 21-11-18 | 13:12

Eerst maar eens die zorg en huurtoeslagen terughalen uit Bulgarije, Roemenië en Hongarije en dan nog is dit idee na 1 dag werken w.w. van de zotte.
Wie verzint zoiets??

pino2 | 21-11-18 | 13:12

De EU is bezig aan het 4e Rijk, zonder dat er een schot wordt gelost. Krijgt Dld alsnog die felbegeerde 'Lebensraum'

Pierre Lebon | 21-11-18 | 13:12

Nexit PLEASE!

Betterworld | 21-11-18 | 13:12

Ik zou zo graag willen weten wie hier beter van wordt. Ik zou zo graag willen weten wat er omgaat in de hoofden van onze 'volksvertegenwoordigers' dat ze dit soort regelgeving überhaubt zelfs maar overwegen. Wie zoekt dit uit??

marcoplarco | 21-11-18 | 13:10

Ik zou hier wel beter van worden hoor. De Nederlandse belastingbetaler iets minder, maar hé, ze hebben er zelf voor gekozen.

spanarchist | 21-11-18 | 13:16

En nog steeds mensen die niet zien dat van Brussel Nederland gewoon kapot moet. Al jaren aan de gang want we zijn te klein om iets voor elkaar te krijgen maar we hebben geld. Nog wel.

van stampij | 21-11-18 | 13:09

Ja geld in de schatkist (nog wel) maar geroofd uit onze portemonnee.
Witte boorden criminelen zijn het.

pino2 | 21-11-18 | 13:13

Dus Nexit.

gato | 21-11-18 | 13:38

Als in het buitenland wonende Nederlander zie ik mogelijkheden. Veel mogelijkheden. Kan hierdoor straks veel mensen gelukkig maken en er zelf ook nog iets aan over houden. Ik zeg doen!

spanarchist | 21-11-18 | 13:09

Ik ben het helemaal met u eens. Ik zal ook aan de slag gaan met het organiseren van gratis korte vakanties naar Nederland waar men echter wel één enkele dag op mijn bedrijf moet komen "werken". Daarna ontsla ik ze natuurlijk. Ik regel alle administratieve rompslomp wel tegen een percentage van de opbrengst. Ik ben nu voorstander van de EU!

Wladimir 1928 | 21-11-18 | 13:16

Fantastisch plan!

lacucaracha | 21-11-18 | 13:09

Dat iemand met zo'n plan komt en niet gelijk de consequenties, positief of negatief, ziet per lidstaat zegt genoeg. En als iemand wel ziet dat er dan nog meer mensen geld gaan halen in de "rijke" landen en dat dat niet op te brengen is, is gewoon kwaadaardig.

Patje2011 | 21-11-18 | 13:09

Heeft u ooit van een succesvolle socialist gehoord behalve als ie er zelf beter van wordt? Brussel zit er vol mee... Vraag me af hoeveel geld Timmerfrans aan goede doelen geeft..

Slough | 21-11-18 | 13:13

Verdeel en heers betekent bij de socialisten ook iets heel anders. We verdelen uw geld en u moet uw bek houden want wij weten als leiders wat goed voor u is.

Patje2011 | 21-11-18 | 13:20

Ik wil terug naar de Middeleeuwen waar ik als horige jaarlijks maar 1 van mijn 10 schapen of kippen hoefde af te geven bij de Tiendenschuur van kasteelheer. In ruil kreeg mijn gezin dan wel onderdak en bescherming als een horde wilden de boel kwam plunderen. Dan maar geen algemeen kiesrecht.

Mammeloe | 21-11-18 | 13:08

Goed punt

marcoplarco | 21-11-18 | 13:11

Je dochter of vrouw moest je af en toe ook naar het kasteel brengen.

ChatBot | 21-11-18 | 13:39

Nu betaal je juist om die horde plunderaars te ondersteunen. Het kan verkeren.

Ben Hetzat | 21-11-18 | 16:52

So what? Polen zitten doorgaans minder vaak in de WW/Bijstand dan Nederlandsers, terwijl ze in verhouding veel rotter werk uitvoeren.

Meer van deze mensen a.u.b! Maak het ze maar aantrekkelijk.

An die ARBEIT | 21-11-18 | 13:08

Maar dat is hierna gauw afgelopen denk ik.

ik_word_gek_in_NL | 21-11-18 | 13:09

@ik_word_gek_in_NL | 21-11-18 | 13:09 Is sowieso al aan het afnemen, het gaat beter in het oosten en daar kunnen ze inmiddels ook een fatsoenlijk inkomen genereren,

An die ARBEIT | 21-11-18 | 13:31

An die Arbeit ik ken heel veel Polen,Hongaren etc.
De Polen hebben al ontdekt hoe ze gratis geld kunnen krijgen.Door te frauderen in we.Of bijstandsuitkering aan te vragen zodra ze hier lang genoeg wonen.
Verhoudingsgewijs zullen het er nu nog wel weinig zijn.
Dat zal met de jaren alleen maar toenemen en de Hongaren.Bulgaren en Roemenen zullen volgen.Vindt het een heel zorgelijke ontwikkeling.

Lilia2 | 21-11-18 | 14:44

Briljant weer.
Als je loodgieter wil worden, moet je eerst 30 certificaten en diploma's hebben.
Wil je in de politiek, dan is de krant van gisteren genoeg.

ik_word_gek_in_NL | 21-11-18 | 13:07

En naarmate je meer links idealisme op je CV hebt staan scoor je beter.
Op naar een tot op de bodem failliete EU!
(En Rutte maar blijven roepen dat we 'één van de rijkste landen van de wereld zijn'; terwijl alles en iedereen al decennia lang inlevert ten gunste van de EU en meer, meer, meer immigranten...)

Aristotalloss | 21-11-18 | 13:25

en een fractie-assisten(e) die 'm voor je leest.

Cor Netto | 21-11-18 | 13:26

Is het niet verstandiger om het geld gewoon daarheen te sturen? Al dat gereis is niet goed voor het milieu.

Mr_Natural | 21-11-18 | 13:06

Schuiven met dat geld. Gewoon betalen. Niet buigen voor populisme!

Hollende_Kleurling | 21-11-18 | 13:06

"De stemming in de commissie van het Europees Parlement betekent nog niet dat de plannen doorgaan. Mogelijk wordt er ook nog door het hele parlement over gestemd, maar dat is nog niet duidelijk. Daarna moeten ook de lidstaten nog akkoord gaan, waar veel kritiek is op de plannen. Maar Nederland zal flink moeten lobbyen bij gelijkgestemde landen om genoeg steun te vergaren om de voornemens te blokkeren."

Rustââgh.

Superior Bastard | 21-11-18 | 13:04

Dit gaat ook gewoon doorgevoerd worden. We kennen de "kritiek" van onze Nederlandse regering t.o.v. de politieke Europese agenda ondertussen wel.

peterdh | 21-11-18 | 13:07

*brengt extra laag bubblewrap op bureau aan*

knutsel_ | 21-11-18 | 13:03

Maar dan ook overal de lonen en belastingen gelijk trekken...

Bill Cosby | 21-11-18 | 13:03

En pensioengerechtigde leeftijd

Slough | 21-11-18 | 13:15

Naar het niveau van Albanie. De ultieme natte droom van Brussel. Met de zittende nomenklatura en hun nazaten als uitzondering, vanzelfsprekend. Let them eat gat!

Mammeloe | 21-11-18 | 13:17

Hoe zit het dan met Zwarte Piet en Sinterklaas?
Die is er maar een paar dagen in Nederland ,waarna hij naar Spanje gaat.
Kick out,.... oh....

Ce ca! | 21-11-18 | 13:02

Ook als je de eerste dag ziek bent toch wel?

Mr_Natural | 21-11-18 | 13:02

Of gelijk een snipperdag.

Ce ca! | 21-11-18 | 13:03

Ce ca! | 21-11-18 | 13:0
HA!

Mr_Natural | 21-11-18 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken