Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Enquête: Nederlander vertrouwt Rutte niet

blijft een gouden plaatje

Minder vertrouwen in Rutte alsdan in de rest van politiek/kabinet.

Hieronder een alleszeggend staatje waarin alles staat en dat alles zegt van de NOS. Na de 1000 euro voor iedere Nederlander, geen cent naar de Grieken, de hypotheekrenteaftrek die staat als een huis (in Groningen), het Oekraïense geitenpaadje, het bonnetje van Teeven waar hij natuuuurlijk niets vanaf wist, de MH17-doofpot op de onderste steen, Halbe Zijlstra, kom op hee: Halbe Zijlstra en de beste herinnering aan de dividendmemo ga je zo langzamerhand hopen dat ie ook stond te liegen toen ie zei dat ie echt niet naar Europa zou gaan. 

joehoe

UniRutte

Reaguursels

Inloggen

Het diagram laat een perfect omgekeerde IQ grafiek zien: links van de zwarte lijn boven de 100 en rechts daarvan onder de 100.

BSE rundfunk | 19-09-18 | 05:23

Het enige waar je met dit kabinet zeker van bent is dat ze je geld kosten, ongeacht de gouden bergen die ze het land voorspiegel(d)en.

TeeJee | 18-09-18 | 22:10

Het alternatief zou Thierry zijn. In mijn dromen.

Papa Jones | 18-09-18 | 17:52

Er zijn er meer die dat dromen, dus misschien, heel misschien...

Timide_Aso | 18-09-18 | 20:43

Zit er in, de vv(d) maakt zich harder voor de afschaffing van de dividendbelasting voor buitenlandse aandeelhouders dan voor de HRA, naast populistisch doen tgenover Erdogan, m.i. een van de voornaamste redenen waarom mensen op de vv(d) hebben gestemt de laatste verkiezingen.

O2Neutraal | 19-09-18 | 10:45

Dankzij Rutte zijn er straks meer vacatures ingevuld, met niet teveel nieuwe mensen, want dat wilden we liever niet. En zo nadert Rutte's gedroomde nassie Amerika. Dwz weldra heeft u een 2de of 3de baan en minder vakantiedagen en die aow en pensioen kan ook nog wat af. Zodat u uw hele leven speelbal van de staat blijft. Gewoon omdat het kan. Het volk is altijd weer zo vriendelijk om de gevestigde orde dat mandaat te geven. Dat is wat democratie het bedrijfsleven oplevert. In ruil voor een grote bek en wat looneisen. Die men dan matigt of afwijst. Noem het een benodigde wisselwerking. Noem het een land dat niet beter verdiend dan deze poppenkast en complete farce. In een ongoing soap. Het geld klotst weer, doch u zult wel hooguit een druppeltje of twee ervan in uw gezicht voelen verdampen. Daarna weer tijdje broekriem aansnoeren. Alweer profiteerde u niet mee? Waar een kleine groep dat opnieuw wel deed? Tja dat is de formule he. Dankzij u in stand gehouden. Kunt u binnenkort gewoon via facebook doen. Buiten arbeid leveren hoeft u voor de rest niéts te doen; regelen zij allemaal voor u. In een Zwitsers model + Nexit regelen we het echt beter, denk ik. Democratie is momenteel een schrikkeldag..

Shareholder II | 18-09-18 | 17:37

Precies.
En zolang de ECB blijft bij printen en Mark het kan uitdelen aan de puppetmasters blijft de VVD met een vijfde van de stemmen aan de macht. Mede dankzij de opportunisten van andere partijen die in een coalitie kartel graag ook wat willen meepakken in plaats de achterban te bedienen.
Tot het piramidespel van de euro instort.
Dan kan de gewone man/vrouw de rekening betalen.

oplichter | 18-09-18 | 19:37

Pinokkio vanavond op bezoek bij z'n moeder : "Moeder, de meeste mensen vertrouwen mij niet, hoe kan dat nou, ik heb ze al zoveel beloofd "!
Moeder tegen Pinokkio : "Maar lief kind, je hebt ook álles tegen, je lult als een kip z;onder kop, je hebt wel veel beloofd maar je bent niks nagekomen, bovendien heb je je ingelaten met een clubje als D66 met die engerd van........ uh uh, hoe heet hij toch ? Oh ja : Abortus Alex. Dat vinden de mensen niet leuk, mijn kleine Pinokkiootje."

oter | 18-09-18 | 16:22

Neemt niet weg dat we toch weer massaal op hem gaan stemmen, mocht hij wederom kandidaat zijn en niet kiezen voor een job in het Europees Parlement. Kennelijk is het volk een blind en vergevingsgezind gewoontedier.

mozaard | 18-09-18 | 13:53

Het probleem is dat de VVD stemmer een trouwe stemmer is, wat zegt dat over alle NIET stemmers,....... Juist wie zijn hier de downies!??
Daarnaast durf ik keihard de stelling aan dat de grootste jankers in fora's en Social Media de NIET stemmers zijn !

Rest In Privacy | 18-09-18 | 14:59

Ubermensch1 | 18-09-18 | 14:59
Het probleem is dat veel mensen niet doorhebben dat de PVV controlled opposition is en voor 90% de VVD steunt.

JI-HAAT | 18-09-18 | 15:50

Accident_Prone | 18-09-18 | 13:56
Soort zoekt soort zeg maar.

Dus als jij Rutte stemt, ben je dus een leugenaar? Works for me!

Accident_Prone | 19-09-18 | 16:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie zijn die zwakzinnigen in die 11% percentiel?

Rest In Privacy | 18-09-18 | 13:08

Was inderdaad auto.
Maar Koreaanse mavo aap. leg jij eens uit wat percentiel betekend zonder te googlen.
Kunnen wij ook eens lol

Rest In Privacy | 18-09-18 | 14:05

Vind ik ook aardig zorgelijk, hoewel misschien alle Bobo's van de Multinationals bij elkaar :-)

Rest In Privacy | 18-09-18 | 15:01

DKS, Berbaar, Kuifje, MocroGS, Volkert van der G, Peturrrrr R, dat soort types vinden Rutte top. Hebben namelijk net als Rutte een hekel aan Nederland.

HaatbaardKnipper | 18-09-18 | 15:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Als iemands gedrag zo onberekenbaar of egocentrisch is dat de omgeving er vrijwel voortdurend last van heeft, dan kan sprake zijn van een persoonlijkheidsstoornis. Mensen met een persoonlijkheidsstoornis hebben vaak een star patroon in denken, voelen en handelen. Deze karaktertrekken ontstaan vaak al op jonge leeftijd. Zij vinden hun eigen gedrag heel normaal, maar door de manier waarop zij met zichzelf en anderen omgaan kunnen ze persoonlijk en/of sociaal vastlopen. Go Rutte!

Hexagon | 18-09-18 | 12:38

Dit verklaart misschien ook het gedrag van Pechtold.

MAD1950 | 18-09-18 | 13:18

Citaat: ''toen ie zei dat ie echt niet naar Europa zou gaan.'' Stop eens met Europa gelijk te stellen met de E.U.

Mo het varken | 18-09-18 | 12:32

Exact.

HaatbaardKnipper | 18-09-18 | 15:53

Mij lijkt het van het grootste democratische belang dat GS weer bijwoon-bijeenkomsten gaat organiseren voor het tellen van de stemmen. Allereerst voor de provinciale staten (immers PS ==> 1e kamer ==> blok op het kabinetsbeleid) en zeker voor de komende 2e kamerverkiezingen.
Want die 2e kamerverkiezingen zouden wel eens dichterbij kunnen zijn dan menigeen vermoedt. Kuch, dividenbelasting, schraap Piemeltje Pechtold, rochel MH19, hoest asielbeleid..

ole guapa | 18-09-18 | 12:29

Rutte is het land al flink aan het verneuken door iedereen en zijn moeder toe te laten een huis te geven en ons geld uit te delen. Vroeger noemde de VVD dat linkse hobby's. Toen het geld nog naar autochtone inwoners ging. Deze impotente gladjanus denkt na mij de zondvloed. Net als die trol in het oosten en de zakenman in het zuiden.

oplichter | 18-09-18 | 12:29

Nexit. Ruttexit. En laat die hele politiek ook maar eens schoonbezemen.

Jos Tiebent | 18-09-18 | 12:27

Alright. Zeiken op de premier. Is van alle tijden.

Maar serieuze vraag. Wie is beter geschikt? Beter dan Rutte?

Zeg wat je wil maar Rutte krijgt zaken gedaan. Wat je daar van vindt is een andere zaak.

P.S. Overigens ging de gemiddelde werkende Nederlander er inderdaad +/- €1,000 op vooruit.

De Koreaanse Slet | 18-09-18 | 12:27

Je projecteert weer sletje. Leuke insite in je mislukte bestaan en daar waar jij toegelaten wordt word ik het zeker.

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 14:33

De Koreaanse Slet | 18-09-18 | 14:21
Zoek mijn bijdragen over MH17 maar terug, ik heb redelijk gelijk gekregen (tot nu toe), ook het MH17 rapport dat u erbij sleepte in de discussie heeft mijn eerdere bijdragen niet ontkracht, eerder bevestigd.

Als u een vergeetachtige demofobe kantklosser een goede premier voor Nederland vind, dan begrijp ik dat u geen alternatieven ziet behalve wellicht meer van hetzelfde.

Jammer dat u geen ambities heeft als schrijver.

O2Neutraal | 18-09-18 | 14:36

De Koreaanse Slet | 18-09-18 | 12:36
Denk je nou werkelijk dat iemand met een loon van 24.000 euro per jaar op de VVD zal stemmen? Over dom zijn gesproken, haha...

JI-HAAT | 18-09-18 | 14:57
▼ 36 antwoorden verborgen

Ik blijf er blij om dat ik niet meer op een politieke partij stem maar had besloten op een persoon te stemmen. Omtzigt was dat. En om eerlijk te zijn ben ik nog steeds blij met die keuze en zal het de volgende keer, mits er gekke dingen gebeuren, ook weer Omtzigt zijn. Naast Hiddema de enige die ik daar vertrouw in Den Haag.

overVecht | 18-09-18 | 12:26

Heel goed. Het is een mooi begin.

Cobalt bomb | 18-09-18 | 13:35

De meeste mensen kijken naar de persoon bij politici.
Rutte, is een vlotte aimabele persoon, hoewel hij qua minister president een ontzettende liegende gladjanus is die iedereen verneukt.

Kun je je beter een ontzettende egocentrische lul als Trump hebben die goede maatregelen neemt voor John with the hat.

Tronald_dump | 18-09-18 | 12:16

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 13:52
Voortschrijdend inzicht!

O2Neutraal | 18-09-18 | 14:38

@ o2: toch niet helemaal, blijft namelijk politiek. Heeft altijd al voor liegen en graaien en corruptie gestaan. Zekerheidje,

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 14:43

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 14:43
Ik heb hoop, mensen zijn niet perse slecht van nature. Er komt wel een keer een goede door.

O2Neutraal | 18-09-18 | 18:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Ach wat, we komen uit de recessie en draaien als een tierlelier.
Politie, onderwijs, zorg, en ambtenaren krijgen er geld bij.
Nu het bedrijfsleven nog maar daar gaat het kabinet niet over.
Kortom, er is een hele goede reden om weinig vertrouwen te hebben zullen we maar zeggen.

botbot | 18-09-18 | 12:14

@ teej: wat doe jij nou?de feiten lover met feiten om de oren slaan? Ben je nou helemaal gek geworden?!!! Overigens is die achterbakse manier van 'investeren' de template van alle regeringen alleen is sletje te dom om dat te zien.

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 14:54

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 14:54 |
Feiten? sinds wanneer zijn hersenkronkels feiten.

botbot | 18-09-18 | 15:25

@ botbot: bij sletje is dat toch hetzelfde?

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 15:33
▼ 23 antwoorden verborgen

Ik denk als je een Nederlander ( een Nederlander, je weet wel, een blank persoon wiens voorouders hier al honderden jaren vertoeven ) vraagt wat ie vind van de immigratie politiek en de verloedering van ONS land. Dat werkelijk waar, 90% zegt dat ie gewoon een Nederland wil met Nederlanders. Die overige 10% zijn linkse kut hippies, millenials en Sylvana Simontjes.

Schraapmaad | 18-09-18 | 12:12
-weggejorist-
WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 15:01

Cobalt bomb | 18-09-18 | 14:59: dank, ik moest erg hard lachen.

A.U.EnLeven | 18-09-18 | 15:07

En alles wat sletje kotst blijft weer staan?

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 15:41
▼ 20 antwoorden verborgen

Geen probleem, de volgende anti-liberale EU-trekpop in de vorm van Dijkhoff staat al klaar.
Beetje stoere PVV praat tijdens de verkiezingsdebatten, HRA & leasebak heilig verklaren en heel tweeverdienend sheeple Nederland stemt weer op je.
Vervolgens weer 4 jaar klagen over verhoogde belastingen en verminderde koopkracht.

Harry Turtle | 18-09-18 | 12:12

Vrees dat u gelijk gaat krijgen.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:57

Maakt niet echt uit, de meeste Nederlanders blijven toch op de vvd stemmen, daar hebben ze wél vertrouwen in.

BosrandDirk | 18-09-18 | 12:06

Het is de vv(d). De D van Democratie hoort niet meer in de naam van deze partij die hard aan het werk is onze burgerrechten verder af te schaffen.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:10

Leuk hoor, weer een 'onderzoek' door een vriendjesbureau van de Nederlandse Onzin Stichting: 1017 stemgerechtigden. En maar weer blèren over 'alle Nederlanders' en vooral dé Nederlander.
Durf te wedden dat wanneer je alle 12 miljoen stemgerechtigden zou vragen dat de cijfers schrikbarender zijn en minimaal 8 miljoen mensen zouden stemmen voor een directe(re) democratie.
Dit soort 'onderzoekjes' laten dan wel weer mooi zien wat propaganda is. Walgelijk en eigenlijk ironisch: 1017 mensen als 'alle Nederlanders'.

A.U.EnLeven | 18-09-18 | 12:04

@bvdbos | 18-09-18 | 12:07
Op 13 miljoen stemgerechtigden zegt een steekproef onder 1000 personen, waarvan je ook niet eens weet of ze representatief zijn voor de populatie, netto helemaal niks.

Als je een 99% betrouwbaarheid wil, met een kleine foutenmarge, dan moet je al gauw 20.000 respondenten hebben.

TeeJee | 18-09-18 | 12:16

@ScumbaggusMaximus: "Wij van WC-eend adviseren WC-eend". Alle digitale testmodellen zijn marketinggericht. Statistiek is niets meer dan een politieke propaganda-tool, een geloofsboekje voor semi-wetenschappers en een marketingtrucje voor corporates. Er wordt goed geld in verdiend, want ja, de religie van de 21ste eeuw behoeft veel 'cijfertjes over anderen'.

A.U.EnLeven | 18-09-18 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

6% heeft heel weinig vertrouwen in de landelijke politiek, 7% heeft heel weinig vertrouwen in het kabinet en 11% heeft heel weinig vertrouwen in Rutte. Je zou dus ook kunnen stellen dat hij het in dit verkeerde rijtje het minst slecht doet.

ClintOstwald | 18-09-18 | 12:03

Lees je de boel wel goed? Dat zijn de 'heeft veel vertrouwen' cijfers

Coachman | 18-09-18 | 12:26

Toch nog 11 % die die clown vertrouwen, ... Daarom lukt het dus nigeriaanse oplichters ook. Blijkbaar zijn er 11 % mensen die zo naief zijn dat ze in een patologische leugenaar vertrouwen.

Lt-Kol Kilgore | 18-09-18 | 12:02

Die 11% werken bij of voor de staatsomroepen, EU, de migrantenindustrie of de (semi-)overheid.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:13

Als het onderzoeksbureau geen perfecte representatie van de Nederlandse bevolking ondervraagt, dan is het resultaat gekleurd.
Dat zal in de praktijk *altijd* het geval zijn.
Soms spot on, soms een beetje ernaast en soms compleet misgetast, de US elections waarbij de 'deplorables' nooit zijn ondervraagd en dus niet mee zijn gerekend. Wensrekenen.
Een ander gevaar is dat de leidinggevenden willen aansturen op een resultaat dat zij graag zien.
Ik vind de NOS te politiek gekleurd (niet neutraal naar alle Nederlandse partijen) om een politiek onderzoek van hun kant zomaar te vertrouwen. Niet omdat ze per se expres de boel verdraaien, maar omdat het NOS ledenpanel niet de veelheid onder Nederlanders representeren. Totaal niet ben ik bang.

Kouwe Kees | 18-09-18 | 12:23

Nog 3 kabinetten VVD en je hebt straks net als in de VS twee a drie banen nodig om je kredieten en hypotheek te kunnen blijven financieren, om vervolgens vroegtijdig dood te gaan omdat je je ziekenhuisbehandeling niet kunt betalen.
Het machtsverschil tussen het bedrijfsleven en de burger/werknemer zal de komende jaren met de groei van AI/data/robotica verder toenemen.
De enige oplossing is de VVD uitsluiten van komende verkiezingen. Doe je dat niet dan word je als partij gedecimeerd, zie PvdA vorig kabinet, zie CDA en D'66 huidig kabinet.

Ben7943 | 18-09-18 | 12:00

"Straks 2 a 3 banen nodig"??
Nu, het merendeel van de beroepsbevolking is al reeds een aantal jaren (30? of meer) geen eenverdiener meer.

watmagjenogwel | 18-09-18 | 12:24

Feitelijk zijn die tk verkiezingen raar. Je kiest controleurs maar krijgt uitvoerenden.

Ik ben ervoor om tk verkiezingen geheel los te maken van verkiezingen voor bewindslieden. En de tk te belonen op basis van betrapte leugens en opgestapte bewinslieden. Het mag allemaal wel wat meer tegenover elkaar staan.

Knufter | 18-09-18 | 11:57

Die sukkel had de erfbelasting moeten afschaffen ipv. de dividendbelasting.

Karel Kruizenruiker | 18-09-18 | 11:52

Je moet vooral Kasje Ollongren (Doofpot66) in je kabinet nemen en dan gaan vragen of er mensen zijn die vertrouwen hebben in het kabinet. Jezus wat kan dat wijf liegen, bedriegen en draaien.

Beroep = Boerenlul | 18-09-18 | 11:52

Maar niet dat het wat uitmaakt, ze zit er nog, ondanks haar actie met o.a. te laat de kamer informeren...

Nuchternederland | 18-09-18 | 12:22

Daarom zit ze er ook, de natte droom van ruttr, ze kan liegen, bedriegen en (ver)draaien als de beste dus maak je dat minister.

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 15:17

Rutte kan zo, niks veranderen, mee spelen in Oceans 11.
De goedlachse Danny, charmante bedrieger.
Alleen is dit keer hij de insider.

Kouwe Kees | 18-09-18 | 11:51

Goedlachs wel... charmant, helemaal niet. Die hypocriete lulhannes zou snel door de mand vallen op het witte doek...

Paaldanseres | 18-09-18 | 11:59

Veel stemmen onder bakvissen en single huisvrouwen had ie toch?
*walg*

Kouwe Kees | 18-09-18 | 12:11

Het maakt hem totaal niets uit. Al daalt het vertrouwen naar 0, al liegt hij nog meer, al maakt hij nog meer kapot. Hij voelt het niet, nergens.
Hij is gevoelloos, seksloos en gewetenloos. Als ik deze drie woorden google, dan kom je uit op ASPS. Het schijnt dat er veel van dit soort mensen met deze kenmerken op hoge posities zitten. En dat is eigenlijk ook weer geen wonder.

Maar een premier met zoveel kenmerken van een persoonlijkheidsstoornis vind ik geen pretje.

Poesmobiel | 18-09-18 | 11:49

Advanced sleep phase syndrome, het verklaard een hoop. De antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP), lijkt mij minder van toepassing op Prutte, onze vergeetachtige aliberale demofobe kantklosser.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:16

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:16
O, haha!
Nee hoor, ik denk echt dat hij niet spoort.

Poesmobiel | 18-09-18 | 12:52

Poesmobiel | 18-09-18 | 12:52
Best mogelijk, maar hij lijkt mij eerder het type dat in de klas nauwelijks durfde om toestemming te vragen om naar de wc te mogen gaan.

O2Neutraal | 18-09-18 | 18:19

Ik ben zover als we naarde kloten moeten, dan maar zo snel mogelijk, ik ga hier Denk stemmen.

gebrokenvleugel | 18-09-18 | 11:49

U klinkt als een verongelijkte kleuter die roept als ik niet met de bal mag spelen dan helemaal niemand.

Berbaar | 18-09-18 | 11:51

@berber; is wel wat waard dat jouw addergebroed dadelijk hun handje niet meer op kunnen houden.

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 15:10

"Nederlander vertrouwt Rutte niet"
Het is nu ook geen verkiezingstijd. Bij de volgende verkiezingen zegt hij gewoon weer iets in de categorie "Geen cent naar Griekenland" en "Elke Nederlander 1000 euro erbij" en we stemmen allemaal weer braaf VVD.

En dan daarna kan Rutte gewoon weer allemaal dingen doen die helemaal niet in het verkiezingsprogramma stonden. De categorie referendum afschaffen, toch geld naar Griekenland om westerse banken te redden, associatieverdrag toch ondertekenen, BTW verhogen, dividendbelasting afschaffen, etc... Zou pas lachen zijn als al dat soort dingen de volgende keer wel gewoon in het verkiezingsprogramma staan. Nederlanders stemmen toch wel weer VVD.

vrijstijler | 18-09-18 | 11:46

Rutte is erg succesvol als premier, en dat roept in ons gave land veel weerstand op, want een beetje jaloers is de gemiddelde Nederlander natuurlijk wel. Go Mark, go!

Kuifje-in-Afrika | 18-09-18 | 11:46

Inderdaad. Hij is erg succesvol om de gemiddelde Nederlander te naaien en uit te knijpen. En hij is erg succesvol om Nederland aan de leiband van Brussel te laten lopen. Maar goed: go Kwark, go en kom nooit meer terug.

loser | 18-09-18 | 12:00

Rutte is een meesterstrateeg. Kudos.
Maar dat betekent niet dat hij het beste met de bevolking voor heeft.

Nuchternederland | 18-09-18 | 12:21

Kuifje
Nee! Rutte roept geen weerstand op! Hij roept weerzin op. Dat is wat anders.

CalamityJane | 18-09-18 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Enquête dit dat. Eens per 4 jaar is er een enquête en daar komt de vvd steeds als winnaar uit. Straks met een verse, minder besmette voorman en hup maar weer.

Knufter | 18-09-18 | 11:45

Fragmentering is a bitch. Of je nou rood geel of blauw kiest, iedereen krijgt een poepbruin mengsel.

Knufter | 18-09-18 | 11:59

@E-Burke,
Ik denk niet dat het de geloofwaardigheid van FvD en PVV ten goede komt als ze een coalitie zouden vormen met de partij waar ze (op D66 na misschien) het hardst oppositie tegen voeren. Je hoeft alleen maar naar de fractieleider van de VVD/ALDE in het Europees Parlement te kijken... Die combinatie is nog onnatuurlijker dan de combinatie Rutte/Samson.

JTKDM | 18-09-18 | 13:32

@JTKDM

Dat klopt, maar dan zullen ze er vrede mee moeten hebben dat ze nooit zullen regeren. Tenzij het CDA voor een 2e keer met de PVV in zee zal willen gaan, wat ik ernstig betwijfel.

E-Burke | 18-09-18 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt zo langzamerhand toch wel es tijd voor "Chemnitz" toestanden... in dit ozo... gave land.

Paaldanseres | 18-09-18 | 11:44

Bedoel je dan dat de NOS een anti-immigrantenoverlastdemonstratie moet gaan framen als neo-nazi bijeenkomst?

Nuchternederland | 18-09-18 | 12:20

Rutte is de proctoloog die iedere keer achter je gaat staan en dan het zelfde grapje verteld.
“kun je mijn duim voelen?”
“Hier heb ik er nog twee!”
Op een gegeven moment trap je er niet meer in.

Osdorpertje | 18-09-18 | 11:41

Rutte is een extreem gladde opportunist, maar tegelijkertijd ook een meester strateeg die met verdeel en heers iedereen tegen elkaar uitspeelt. Zo heeft hij wekelijks overleg met alle bewindslieden, maar alleen hij heeft het totale overzicht en uiteraard speelt jarenlange ervaring ook mee. Daarnaast heeft hij een gelukkige hand door partijen die mee willen doen in zijn kabinet hoofdpijndossiers te geven, waarop ze zich stukbijten. Zo kreeg de PvdA in het vorige kabinet de opdracht om de arbeidsmarkt te hervormen Staatssecretariaat van Sociale Zaken en Werkgelegenheid) waarop de partij zich heeft stukgebeten en wat onder andere tot een megaverlies heeft geleid. In het huidige kabinet zit een privaatrechtjurist (Grapperhaus) op het zware ministerie van Veiligheid en Justitie, waar hij alleen maar kan mislukken omdat er nog een aantal hoofdpijndossiers zijn en waarschijnlijk ook lijken in de kast. Het CDA (Voorheen: 'We rule this country') staat in de huidige peilingen op slechts 11 zetels. D'66 heeft op Sociale zaken nog niets voor elkaar gekregen (ZZPér oplossingen, pensioenen) met de veredelde boekhouder Wouter Koolmees). Ook is het een meesterlijke zet geweest om D'66 jonkvrouw Kasja Ollongren op Binnenlandse Zaken te benoemen. Zij was ooit de hoogste ambtenaar op Algemene zaken, dus Rutte wist ongetwijfeld wat voor soort serpent hij in huis haalde. En vervolgens laat hij dit volks hatende pedante koudbloedige wezen het raadgevend referendum, als D'66 kroonjuweel, afschieten. Ook D'66 is inmiddels bijna gehalveerd in de peilingen (10 zetels, was 19 zetels), uiteraard ook door de strapatsen van kereltje Pechtold. Ondertussen zie je dat TeflonRutte even in de luwte blijft en ja hoor de VVD verliest nauwelijks in de peilingen (27 zetels tegenover 31 zetels).

ClintOstwald | 18-09-18 | 11:39

Alsof Rutte bewindslieden mag aanwijzen van andere partijen. Heeft u wel eens een formatie van dichtbij meegemaakt?

H. Caulfield | 18-09-18 | 11:46

H. Caulfield | 18-09-18 | 11:46. Nee, hij kan ze niet aanwijzen, maar hij moet ze wel goedkeuren. Hij heeft dus hoe dan ook invloed op wie de bewindslieden worden.

ClintOstwald | 18-09-18 | 11:53

Over MH17 gesproken, Russen krijgen op dit moment hele dikke vette karma op hun bakkes, kwa verantwoording afleggen bij neerschieten.

skoftig | 18-09-18 | 11:37

Als een goochelaar aan z'n mouw frutselt weer je dat je getruukt wordt. Er is door het westen aan de mouw gefrut. Ik vertrouw dat rapport niet en geloof de Russen net zoveel als dat rapport.

Knufter | 18-09-18 | 11:47

Een ding moet ik Rusland nageven. Er wordt daar zo'n goed luchtafweersysteem gebouwd dat de eigen vliegtuigen daar geen antwoord op hebben.

El Rico Grande | 18-09-18 | 11:51

Wees maar blij dat ie hier zit want in Brussel komt hij ongetwijfeld op een post waar we hem *niet* kunnen wegsturen.

Hetze Haatstra | 18-09-18 | 11:37

Hebben wij hem in de afgelopen jaren dan kunnen wegsturen ?

loser | 18-09-18 | 12:01

loser | 18-09-18 | 12:01 |
Ja, dat ruim een vijfde van de kiezers dat niet heeft gedaan doet niets af aan dat feit. Sterker nog: als je met die uitslag om zou gaan zoals politici met hun onwelgevallige referendumuitslagen zou je zelfs kunnen zeggen dat bijna 80% *niet* op Rutte heeft gestemd, een grote meerderheid, dus wegwezen.

Hetze Haatstra | 18-09-18 | 12:50

Nou Rutte, je staat er goed voor met je 11%. Je mag echt niet klagen, je bevind je in goed gezelschap. 'Nog maar 10 procent van de bevolking steunt president Maduro.' Leuk om zo dicht bij de score te staan van één van de grootste boeven van de wereld.

Boy Cot | 18-09-18 | 11:36

Beste reactie van vandaag.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:18

Hij speelt mee in de eredivisie van schurken

Ben Hetzat | 18-09-18 | 12:29

Niet meer stemmen, laat ze maar zitten met 20& stemmers.

gato | 18-09-18 | 11:36

Geen probleem, de TK verkiezingen hebben geen ondergrens. Ook al gaat alleen Rutte zelf stemmen, is het nog geldig.

Nuchternederland | 18-09-18 | 12:18

Maakt het nog uit wat "de Nederlander" ergens van vindt ? Met het gemak van een slangenmens veranderd Rutte een Nee in een Ja en andersom, net wat hem uitkomt. De mening van de burgers interesseert hem geen ene moer. De uitleg daarbij zal wel weer zijn dat al die mensen die niet gevraagd zijn wel voor hem gestemd zouden hebben. Goochelen met cijfers en het naar willekeur uitleggen van de resultaten werkt bij een referendum, dus zeer zeker ook bij een simpele enquête.

Ruikbaard | 18-09-18 | 11:34

Ik vertrouw helemaal op belastingverhogingen van Rutte.
Daarentegen vertrouw ik niet op de rekenvaardigheid van de NOS. Er zijn wat stemmen zoek.

El Rico Grande | 18-09-18 | 11:31

Rutte zou eens keihard in zijn mankut genomen moeten worden door een ladyboy met Aids, zei mijn buurman net...

King of the Oneliner | 18-09-18 | 11:30

Poezie. Aktijd mooi.

Knufter | 18-09-18 | 11:48

Zoiets?
web.archive.org/web/20170121211448im_...

GS: waar hebben jullie het feauteauf*ck vrijdag archief verstopt? Ik heb me wezenloos gezocht. Of helemaal offline gehaald? Dat zou zonde zijn.

Stormageddon | 18-09-18 | 12:31

Liever dit dan leugenachtige taal! Ook niet chique n.l.

CalamityJane | 18-09-18 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen

En Ollongren wordt veel beter...

wezen | 18-09-18 | 11:30

Karin Orwellongren? Beter in wat, vergeleken met Prutte is zijn voormalige assistente een stuk minder goed in 'vergeten' en draaien en dralen. Orwellongren is te doorzichtig, ze komt ook een beetje dommig, slap en naief over, dat heeft Prutte een stuk minder. Nee, we zullen het waarschijnlijk met die gillets dragende voetbalgrapjes makende Dijkhoff, moeten gaan doen. Een iets meer populistische versie van hetzelfde, net iets lolliger gebracht, er veranderd dan dus niets. We gaan er keihard voor knokken/werken/schouders eronder/scooter klootzakjes en andere signaalwoorden. Heb er zin in. Bah.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:23

Dus 1 op de 10 Nederlanders heeft nog steeds veel vertrouwen in Rutte. Duidelijk.

spanarchist | 18-09-18 | 11:30

VVD mensen dude

Omebert | 18-09-18 | 11:31

Rutte heeft rechts Nederland verraden met zijn linkse beleid en wordt nu door vrijwel iedereen gehaat.

i-Wonder | 18-09-18 | 11:30

"zijn linkse beleid"
Deze bewering heeft onderbouwing nodig. Graag een paar voorbeelden. Staan SP en GL te juichen bij Rutte beleid dan?

vrijstijler | 18-09-18 | 11:57

belastingverhoging
HRA-afbouw
Klimaatakkoord
Gaswinning-einde
Asielkwesties
Bezuinigingen op justitie/ gevangenissen, in plaats daarvan enkelbandje en veeeeeeel theedrinken
Niet stoppen islamisering
enz

Nuchternederland | 18-09-18 | 12:14

vrijstijler | 18-09-18 | 11:57
Links en rechts is onzin, het word gebruikt om te verdelen en daarna te heersen over de restanten. Maar, om op uw vraag terug te komen, je hoeft niet ver te zoeken om te zien dat Prutte en zijn partij geen liberalen vertegenwoordigen. En dat doen de partijen die u noemt inderdaad ook niet. De verschillen zijn niet onoverbrugbaar, vooral voor GL.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:30

Tsja dat vertrouwens-polletje is een ding dat we ieder jaar rond Prinsjesdag weer zien opduiken. Vertrouwen cijfer schommelt meestal zo rond de 20%, hoewel Balkenende in 2005 de 15% aantikte.

Aardig artikel uit Trouw hierover:
www.trouw.nl/home/hekel-aan-kabinet-m...
LOL-quote:
" tweederde van de Nederlanders weet niet precies – of zelfs helemaal niet – wat de regering eigenlijk voor ding is. Bijna de helft denkt dat de Tweede Kamer er ook bij hoort, en ongeveer een vijfde beschouwt zelfs alle politici als ’de regering'".

Berbaar | 18-09-18 | 11:29

@der_feldwebel | 18-09-18 | 12:06
Afgaande op plempsels alhier ontbreekt die basiskennis volledig.
Onlangs met het Stef Blok debat hele hordes die hoopten dat hij zou aftreden en dat hij zijn zetel zou meenemen duh......
Mijn persoonlijke favoriet was een reaguurder die het een schande vond dat A. Rutte niet aanwezig was bij de kamervoorzitter verkiezing in de TK en B. het schandalig vond dat de wens van het volk, lees polletje in de Televaag, niet gevolgd werd in deze.
Het is dat het weinig democratisch is maar er valt wat te zeggen voor een stembewijs.

Berbaar | 18-09-18 | 12:25

Onzin, gewoon even doorvragen, de meeste mensen zijn echt wel op de hoogte van het verschil tussen de regering en de tweede kamer, qua taak. Dat mensen niet het verschil snappen tussen regering en kabinet is wel waar. Dus wellicht dat daar de verwarring over is ontstaan bij de vraag. Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat men er vanuit gaat dat partijen die de kabinetscoalite vormen automatisch de regering zouden steunen. Dit denkt men omdat het ook zo gebeurd in de praktijk. Dat mogen alle vertegenwoordigers in de kamer zich aanrekenen.

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:35

@der_feldwebel In de vorige periode is gebleken dat opportunistisch meerderheden zoeken in de kamer gemeengoed was. En dat zal deze periode niet anders blijken (tenzij het gaat over afspraken in het regeerakkoord). Dan regeer je mee in mijn definitie.

Sqbar | 18-09-18 | 12:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Goh, na leugen 350duizend vertrouwen ze em niet meer. Toch over een paar jaar maar weer o em stemmen.

WayneGretzky*99* | 18-09-18 | 11:27

Ondertussen is de groep die veel vertrouwen heeft in Rutte wel groter dan de groep die veel vertrouwen heeft in de landelijke politiek of het kabinet.

E-Burke | 18-09-18 | 11:26

Klopt, maar daar hoeft Rutte/de VVD het toch niet van te hebben. Het is toch opvallend dat er percentueel meer mensen veel vertrouwen hebben in Rutte dan in het kabinet als geheel?

E-Burke | 18-09-18 | 11:29

*meer mensen ‘veel vertrouwen’

E-Burke | 18-09-18 | 11:30

Men heeft negens vertrouwen meer in, nog Rutte Nog D66 Nog Kamerleden, nog Koningshuis.

gato | 18-09-18 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

wat we ook stemmen er veranderd niets, waarom denk je dat we nog op papier stemmen. ze kunnen in het land tellen wat ze willen in de eind computer staat de uitslag al vast. en rutte, tja we komen daar niet vanaf.

bert.s | 18-09-18 | 11:25

Hmmm ja eerlijk gezegd ik ook. Maar wie dan wel als premier? Allemaal slapjanussen in Den Haag. Dan is Rutte nog de beste van het stel al zit hij vuistdiep in de multinationals.

Giotto | 18-09-18 | 11:25

@jemagookniksmeer

Ik hoop dan toch dat je Kuzu daar niet toe rekent.

E-Burke | 18-09-18 | 11:53

Iemand waarvan je weet dat hij onbetrouwbaar is, schadelijk voor uw belang en het landsbelang, verkiezen boven iemand die zich nog niet heeft kunnen bewijzen, is niets minder dan waanzin.

jemagookniksmeer | 18-09-18 | 12:02

jemagookniksmeer | 18-09-18 | 12:02
+1

O2Neutraal | 18-09-18 | 12:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte de weglach-laaf van de regering. De lijst van verbroken verkiezingsbeloften wordt groter en groter. Ik maak er verder geen woorden aan vuil, non valeur.

pibasso | 18-09-18 | 11:25

En dat onder het toeziend oog van de VVD heel NL wordt volgepropt met peperdure inefficiente windmolens en zonnecollectoren, we op hoge kosten worden gejaagd omdat we zonodig van het gas af moeten, ons land overstroomt wordt met gelukzoekers zonder dat deze ooit een zinvolle bijdrage aan onze samenleving gaan leveren, de BTW omhoog moet, de hypotheek rente aftrek stiekem wordt beperkt, de woningnood het voor starters onmogelijk maakt om zelf iets huren laat staan te kopen, we met een legioen aan uitkeringstrekkers zitten en een gigantisch aantal ambtenaren en overheids apparaat zitten opgescheept.

Bolder | 18-09-18 | 11:24

Beoordeel een politicus op zijn daden, niet op zijn woorden. Het hele verkiezingsprogramma van de VVD is één grote leugen.

witwas | 18-09-18 | 11:32

VVD-achterban verdient er kapitalen aan, bouwend CDA-Nederland ook en Groen Links en die andere groepjes die van het klimaat hun verdienmodel hebben gemaakt ook. Kortom, alles paix en vree in polderend Nederland, en dat op uw kosten.

Graaisnaaiert | 18-09-18 | 11:33

Ik heb er het volste vertrouwen in dat de huidige rampzalige koers voortgezet zal worden tot aan de ijsberg.

witwas | 18-09-18 | 11:24

De ijsberg die wit was.

keestelpro | 18-09-18 | 11:32

Of is het orkest al bevolen door te spelen?

nikolaos | 18-09-18 | 11:51

Ja, demense willen nou eenmaal zekerheid. Die heb je nooit, maar het VVD marketing team belooft ze dat wel.
Oa in de vorm van een paar HRA tientjes, die je vervolgens driedubbel kwijt bent aan lastenverzwaringen.

Harry Turtle | 18-09-18 | 12:29

Links en gelovig is niet helemaal hetzelfde. Gelovigen tonen hun onderwerping aan de wetgever door 77 km/h te rijden waar je 80 mag. Zelf rijd ik dan 83.

Nivelleermarionet | 18-09-18 | 11:23

Rutte vertrouwen is zoiets als je hand in de bek van een woedende bouvier steken. Krijg je spijt van.

Dutchbeaurouge | 18-09-18 | 11:22

Woedende bouviers bestaan niet. Tenzij u kinderboeken leest.

koperbij | 18-09-18 | 11:25

in welk kinderboek staat een woedende boevier?

ja-nee-misschien | 18-09-18 | 11:29

koperbij | 18-09-18 | 11:25

Kwestie van geloof en vertrouwen wat bestaat of niet bestaat, hand erin en kijken wat het resultaat is zal aantonen wat slechts bestaat in kinderboeken of wat werkelijkheid is.

Dutchbeaurouge | 18-09-18 | 11:29

Zo trots dat ik uit het Noorden van Nederland kom. Rutte rot op, Rutte rot op, Rutte Rutte Rutte rot op.

Fedde71 | 18-09-18 | 11:22

@Graaisnaaiert u heeft volkomen gelijk, die Dijkhoff is wellicht nog een graadje erger als Rutte. Ellende is dat de senioren van Nederland (60+ / 65+) hun mening nog volledig laten bepalen door de publieke staatsomroep waardoor er de eerste 15 jaar nog geen omslag in het politieke landschap zal plaatsvinden.

Fedde71 | 18-09-18 | 11:44

Fedde71 | 18-09-18 | 11:44
Hoe komen jullie hier toch elke keer bij.
Ben zelf de 70 gepasseerd en met mij velen die die zooi van VVD, Dood66, CDA, SP, GL,en dergelijke het liefst op de brandstapel zien.
En zelf ben ik er in de loop der jaren van overtuigd geraakt dat stemmen überhaubt geen zin meer heeft, zoals reeds eerder vermeld, het systeem is verrot.

watmagjenogwel | 18-09-18 | 12:07

Fuckhoff Dijkhoff...

rokertje | 18-09-18 | 22:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Bedankt GS ik was het meeste al weer vergeten en zo zal het bij de meeste zo zijn.

Johan_Voorhaar | 18-09-18 | 11:21

Zolang linkse en gelovige mensen wel braaf naar de stembus blijven gaan zal er nooit iets veranderen.

vanFleppensteijn | 18-09-18 | 11:18

ok ik zal niet meer stemmen :)

ja-nee-misschien | 18-09-18 | 11:20

Zo'n grote groep is dat niet. SGP = 3 zetels. SP = 14 zetels.

De grote groep die zorgt dat er nooit iets veranderd zijn toch echt de mensen die braaf altijd het vakje aankruisen bij 1 van de liberale partijen die ons land rijk is.

vrijstijler | 18-09-18 | 11:52

Rutte zou met groot gemak partijleider kunnen zijn bij zowel VVD, PvdA, CDA, extreemGroenlinks of D66. De cosmetische ideologische verschillen tussen hemzelf en zulke clubjes zou hij met een vrolijke lach en een glad praatje moeiteloos overbruggen.
Misschien daarom dat er maar liefst 11% groot vertrouwen in "onze premier" hebben.

Jan Passant mk2 | 18-09-18 | 11:18

U snapt het Jn Passant, het gaat maar om 1 ding, de globalistische agenda uitrollen met minder macht voor de nationale staten en parlementen en meer beslisbevoegdheden naar de EU en meer invloed van multinationals en banken. De echt ideologische verschillen tussen zeg de VVD en de PVDA zijn er allang niet meer.

Graaisnaaiert | 18-09-18 | 11:30

Zelfs bij de SGP zou hij het nog ver schoppen. Hij hoeft maar te refereren aan zijn Nederlands Hervormde opvoeding en ze zijn om.

der_feldwebel | 18-09-18 | 12:18

rutte zou et de communisten kunnen overtuigen om op hem te stemmen ,die leugenachtige paling Komt met alles weg ! maar de echte rutte Kent niemand !
Alleen zijn Moeder we

geeratz8217 | 18-09-18 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch vreemd dat bij de officiële nationale enquête, de verkiezingen, er steeds weer een heel andere uitslag komt.

keestelpro | 18-09-18 | 11:17

Zou dat niet komen doordat veel linksche krijger pas voor hun mening uitkomen in het stemhokje? Terwijl anders denkende middels dergelijk media als GS hun vocabulaire diarree uitbraken

dorstig! | 18-09-18 | 11:22

1017 mensen en 12 miljoen. Klein verschilletje maar.

A.U.EnLeven | 18-09-18 | 12:09

Eens met Glotto en daarnaast ook ik, als niet links persoon, heb weinig vertrouwen in Rutte... maar ik heb nog veel minder vertrouwen in de links progressieve kerk en in de EU president en zijn gevolg..

ja-nee-misschien | 18-09-18 | 11:16

Rutte is EU. Rutte is net zo internationaal/globaal als links. Wake up man,het klassieke links/rechts bestaat alleang niet meer. Op een paar partijen op de flanken kunnen we alleen maar kiezen tussen "meer EU" en "nog meer EU", simpel gezegd. 120 van de 150 Kamerzetels lachen zich de ballen uit de broek als "links" weer jankt op "rechts" en omgekeerd. Verdeel en heers.

Graaisnaaiert | 18-09-18 | 11:28
-weggejorist-
Alexis de T. | 18-09-18 | 11:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Fakenews. Is er één reaguurder die ook gevraagd is voor deze enquëte?

JackStick | 18-09-18 | 11:14

Ja, ik.

tantesidonia | 18-09-18 | 11:40

Toch nog twee. Allebei 'heel weinig' ingevuld, neem ik aan? Ik blijf benieuwd hoe vaak reaguurders meedoen met dit soort politieke enquëtes.

JackStick | 18-09-18 | 12:26

Tja, de optie "helemaal geen" ontbrak.
Alleen over terroristische aanslagen heb ik standaard "geen mening". Er wordt namelijk nooit gevraagd of ik een aanslag waarschijnlijk acht, alleen of ik er bang voor ben.

mvdwarsligger | 18-09-18 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Sja, verder dan onderzoeken invullen komt dit volk ook niet.

LifeCatcher | 18-09-18 | 11:13

Tijd dat GS het voortouw neemt om dingen te gaan DOEN.

JackStick | 18-09-18 | 11:29

Jack, we zijn met te weinig.

BosrandDirk | 18-09-18 | 12:08

@ BosrandDirk
We zijn met genoeg man om met Sinterklaas een blokkeeractie te doen op de snelweg, net zoals de Friezen dat deden, oftewel geweldloos, en alleen auto's komen in beeld dus men blijft anoniem. Ik hoop van ganser harte dat GS aan het nadenken is over de mogelijkheden.

JackStick | 18-09-18 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

No shit Sherlock. Alleen in Nederland kunnen zulke bedriegers aan den Macht blijven. En je zult zien bij de volgende verkiezingen gaan de schapen weer op de wolf stemmen.

Zatkniss | 18-09-18 | 11:13

Rutte is totaal geen wolf. De schapen stemmen elke keer op het groene gras wat hij ze voorspiegelt, en wat na elke verkiezing weer verdort en afsterft.

Binkoo | 18-09-18 | 12:05

Die 37% is links Nederland, dat zegt overal nee tegen. Verzuurd omdat links niet meer van betekenis is.

Giotto | 18-09-18 | 11:12

marcoplarco
Idem.

De echte Stolwijker | 18-09-18 | 11:27

Of je nu Links, Rechts of iets anders stemt; hoe kun je in hemelsnaam die kerel nog serieus nemen??

Nibdib Niddib | 18-09-18 | 12:02

Ga jij nog echt lopen pleiten voor die hypocriete teflonpaling? Echt een top punt wat je maakt! Het sterft namelijk op deze linkse site van de linkse rakkers die hun afkeer van Rutte cs kenbaar maken! LOL

gein_zörreg | 18-09-18 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK